abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:53:27 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_55730594
Hoi , ik ga aankomende zomer 3 weken naar zuid afrika, met vriendin en 2 kinderen. (10 en 14) , moet je nog ergens op letten? Voor mezelf is het geen probleem, aangezien ik gewend ben om te reizen, maar de kinderen zijn nog nooit buiten west europa geweest. Wie heeft tips? Wie heeft verder nog meer tips in het algemeenl voor zuid afrika, ik ben er zelf ook nog nooit geweest. We vliegen op kaapstad.

Hartelijke nieuwjaarsgroeten, BHFH
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:10:35 #2
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_55730986
Wtf, wist niet dat je een vriendin had?!
[KNE]-Mod
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:24:35 #3
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_55731359
Ik zou zeker eens kijken of je niet naar Malaria gebieden gaat.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:30:58 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_55731517
zuid afrika ligt volgens mij te zuidelijk voor malaria, het is er zeker te koud in de winter. bovendien ben ik tegen het preventief slikken van malaria pillen. ik neem ze wel altijd mee ter genezing van eventuele malaria. als er al malaria is , is het risico minimaal volgens mij.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:38:52 #5
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_55731730
Volgens mij is het idd niet zo Malaria gevoelig daar, nee.
En ik neem aan dat je sowieso wel ff met het ziekenhuis checkt of er inentingen nodig zijn?
[KNE]-Mod
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:41:23 #6
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_55731796
Alleen rond Krugerpark is een risicogebied in hun zomer (nov -april) mbt malaria.

Een schitterend land maar denk dat kinderen van 10 en 14 liever wat anders doen dan Zuid-Afrika. Kaapstad is leuk voor boven de 25.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:46:44 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_55731915
waarom boven de 25? er is in kaapstad toch genoeg te zien voor de kinderen? oa robben eiland etc.. ??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:49:30 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_55731974
verder hebben we zuid afrika gekozen omdat je er nederlands kan praten (leuk voor de kinderen) en het een relatief veilig en ontwikkeld land is. Het lijkt veel op Nederland in veel opzichten wat mij is verteld. Ik wilde de kinderen niet een te grote cultuurshock aandoen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:51:46 #9
43642 Bayswater
pi_55732020
Robbeneiland (wel al via internet boeken, vaak een week volgeboekt ter plekke) is voor kinderen die nog niet goed engels verstaan niet echt aantrekkelijk en gaan zich vervelen. Je wordt daar rondgeleid door ex-gedetineerden in het Engels. Tafelberg is een schitterend uitzicht over de stad waar je flink kan wandelen. Waterfront is een groot winkelcentrum met veel bars en restaurant. Daarnaast Longstreet om flink te stappen in het echte Kaapstad. In totaliteit geen stad voor kinderen.
Life lies a slow suicide
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:53:51 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_55732059
-edit - laten we het even serieus en ontopic houden

[ Bericht 80% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 03-01-2008 07:57:55 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:59:08 #11
43642 Bayswater
pi_55732200
De blanken spreken Zuid-Afrikaans waarmee redelijk valt te communiceren, de zwarten meestal Zulu en Xhosa maar door de schoolprojekten leren ze steeds meer Engels.

Een cultuurshock kan je trouwens wel verwachten.
Life lies a slow suicide
pi_55732225
Volgens mij is Zuid Afrika juist heel goed te doen met kinderen. Betrek ze vooral bij het plannen maken, plan niet te veel in, zorg af en toe voor een hotel met zwembad en kijk even wat de reisorganisaties doen. Ik meen dat Djoser en Baobab ook speciale kinderreizen hebben. Niet dat die heel erg geschikt zijn voor kinderen van 10 en 14, maar het geeft je wel een beetje een idee over wat interessant is.

Owja, en die jongens vinden het alleen maar fantastisch, dat weet ik nu al!
  donderdag 3 januari 2008 @ 08:01:26 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_55739111
Hoi Liejannuh, dat denk ik ook wel, bedankt we gaan trouwens georganiseerd juist ivm de kinderen, dus veel wordt al geregeld. Alleen voor de vrije dagen in de grote steden kunnen we wel wat tips gebruiken..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_55752423
Welke organisatie gaan jullie? En is het een reis die ook speciaal voor gezinnen met kinderen is? Als dat laatste het geval is, dan hebben ze vast tips over leuke dingen voor kinderen.

Als er de kans is, dan zou ik een Science Center bezoeken (net zoiets als NeMo in Amsterdam), dat vind ik altijd helemaal geweldig en ik ben een groot kind.

Owja, en vraag aan de jongens zelf wat ze willen zien. Kijk of er een leuke Nederlandstalige reisgids is die ze zelf kunnen gebruiken.

Gaan jullie trouwens nog mee naar Diekirch dit jaar? Hij staat bij mij weer in de planning.
pi_55752829
De stad Kaapstad op zich is niet zo bijzonder voor de kinderen. Je kan wel naar de grote winkelcentra buiten de stad, (http://www.canalwalk.co.za en V&A Waterfront) waar je vaak een hele verdieping hebt voor kinderen met allerlei activiteiten als go-karts, klimmuren etc. Ook is er nog Rattanga Junction pretpark (http://www.ratanga.co.za/).

Ook leuk is om vanaf Kaapstad naar Boulders Beach te rijden om pinguins te gaan kijken.

Veel plezier
pi_55752909
En vergeet niet een bezoek te brengen aan http://www.spur.co.za/ 'The official restaurant of the South African family'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')