abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29450733
Ik bedoel met de Stan-landen landen als Kazachstan, Uzbekistan, Turkmenistan.

Moet zeggen dat ik er weinig van weet hoor, maar het was een tijd terug in een Engels programma op de TV en zag er wel apart uit.

Wie kan d'r meer over vertellen?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_29450759
Wat vooral bij gebleven was is het Aralmeer. Lijkt me best bijzonder om dat eens te zien.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_29450806
Wat zijn nog meer 'stan' landen?
pi_29450895
Tadzjikistan nog.

Dagestan is geen land en Pakistan en Afghanistan bedoel ik niet.
"Who are you?"
pi_29450899
Koerdistan.

Klinkt iig wel interessant, ook aardig belangrijke regio komende decennia.
pi_29450919
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 21:00 schreef NightH4wk het volgende:
Koerdistan.
Ook geen echt land.
"Who are you?"
pi_29451107
Ja, de Aralzee (of meer? ) lijkt mij ook erg bijzonder. Zulke foto's zijn toch tamelijk bizar:

Verder stond een tijd terug een artikel in de Volkskrant over Samarkant. Volgens dat stuk een nogal lelijke stad, met een paar mooie moskeeën voor de architectuurliefhebbers.
pi_29451166
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 20:54 schreef skiczukie het volgende:
Wat zijn nog meer 'stan' landen?
Kirgizië wordt ook wel Kirgizstan genoemd, dacht ik?
pi_56123813
Misschien dit jaar.
pi_56125519
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 21:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Kirgizië wordt ook wel Kirgizstan genoemd, dacht ik?
Onofficiëel wel ja, alleen heeft de regering het de republiek Kirgizië genoemt.

Wat zijn jouw plannen om te bezichtigen k-man? Welke landen ga je doen en hoe ga je het doen?

Ik denk zelf erover na om misschien dit jaar of volgend jaar een groepsreis door uzbekistan te doen. Maar ik moet nog even kijken hoe het loopt met werk omdat ik binnekort ga afstuderen.

Er moeten heel veel mooie bezienswaardigheden in deze regio liggen. Vanwege de zijderoute, maar ook omdat het een smeltkroes van culturen is (islamitisch/mongolisch/russisch).
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_56125756
Koning Aap heeft een reis door Kazachstan, Uzbekistan, Turkmenistan en Kirgizië. Wellicht doe ik die dit jaar.
pi_56126715
Aha, dat lijkt mij ook een leuke reis, maar dit jaar nog buiten budget.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 16:28:59 #13
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_56133290
Lijkt me interresant eens naar die landen te reizen. Denk alleen dat je gezien de afstanden wel eigen vervoer moet hebben (of een groepsreis natuurlijk, maar ik trek toch liver mijn eigen plan) en de dure en moeilijk verkrijgbare (Turkmenistan) visa natuurlijk...
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_56133793
Ik geloof dat je voor die reis van Koning Aap (vier landen dus) alleen al aan visa zo'n ¤ 250 kwijt bent...
pi_56177953
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:49 schreef arrebar het volgende:
Onofficiëel wel ja, alleen heeft de regering het de republiek Kirgizië genoemt.
Als het je interesseert, K-man, is de Duitse pagina van de wiki wel interessant om te lezen:
http://de.wikipedia.org/wiki/Kirgisistan /onder het kopje "Landesname".
Elke variant van de naam heeft zo weer zijn eigen politieke lading.
 FR
pi_56178172
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:48 schreef k_man het volgende:
Ik geloof dat je voor die reis van Koning Aap (vier landen dus) alleen al aan visa zo'n ¤ 250 kwijt bent...
Ziet er wel aantrekkelijk uit, de Koning Aap site;
heb je al weleens met ze gereisd? Zijn ze okee?
 FR
pi_56178531
Ik ben met Koning Aap naar Chili en Paaseiland geweest. Was redelijk goed, vergelijkbaar met Djoser, Baobab, etc.
pi_56185149
Oki, bedankt voor de info.
 FR
pi_56188692
Eerlijk gezegt lijkt het individueel(of met zijn tweetjes o.i.d.) touren door de stan landen mij niks. Et punt is dat zodra er iets mis gaat je heel veel hebt aan een gids die het land kent. Ik heb begrepen dat je daar de bankautomaten niet altijd kunt vertrouwen. Plus dat er weinig over de veiligheidssituatie bekend is en dat de regio nou niet bepaald stabiel is...
  maandag 21 januari 2008 @ 10:23:30 #20
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_56193642
Ik heb jaren terug zelfstandig door Oezbekistan en Kirgizië gereisd (met een startpakket van Koning Aap overigens). Het was zeker een bijzondere ervaring.

Oezbekistan was vooral een vreemd land. Het heeft een paar prachtige steden (Kiva, Buchara en Samarkand) en een vriendelijke gastvrije bevolking.
De eerlijke mensen waren ook vrij eenvoudig van de criminelen te onderscheiden; de criminelen droegen allemaal een grote politiepet!

De corruptie van de politie in Oezbekistan was echt een verschrikking. Ik was op een marktje in Buchara appeltjes aan het kopen. Uiteraard maakte me dit bijzonder verdacht en werd ik door de lokale politie 'gearresteerd'. Voor dat ik het wist zat ik in een donker kamertje met 6 van die politiepetten om me heen. Toen bleek dat al mijn papieren in orde waren hebben ze me maar gewoon bestolen. Gelukkig had ik niet zo veel geld bij me dus de uiteindelijke schade viel mee. Een paar dagen had ik een soortgelijk incident in Samarkand. In Kirgizie heb ik geen problemen gehad al heb ik daar ook soortgelijke verhalen gehoord.

Toen ik weken later in Nederland rondliep verwachtte ik nog steeds dat achter iedere lantarenpaal zo'n Oezbeekse politiepet vandaan kwam.

Maar goed; het is in ieder geval een bijzondere ervaring geweest en ben met veel mooie verhalen teruggekomen. Ik heb begrepen dat de jaren daarna er zeer streng is opgetreden tegen politie die toeristen lastigvalt. De lokale bevolking wordt uiteraard nog onverminderd afgeperst maar voor toeristen is het inmiddels wat rustiger ;-)
pi_56199892
Gaaf verhaal, Dunno!
Moet een heel aparte ervaring zijn geweest!
 FR
  maandag 21 januari 2008 @ 15:49:34 #22
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_56201138
Nog een verhaal uit Oezbekistan:

Een vriend van mij kickt erop om overal waar hij is het nachtleven te verkennen; zo ook in Samarkand. We stapten met zijn vieren in een auto en riepen "take us to disco! " naar de chauffeur!. De chauffeur stuurde vervolgens de donkere nacht in. Wij vroegen ons af waar we in godsnaam terecht zouden komen.

De chauffeur dropte ons bij een parkje waar een openlucht disco aan de gang was. We keken eens rond...hmm.....dit gaat best...er lopen veel mooie meisjes rond. Maar bij nader inzien.....

Er werd nogal stevig gedronken. Nee....er werd GEZOPEN. Jongens stonden met vodkaflessen aan de mond ongecontroleerd te bewegen (te dansen?). Enige minuten later vlogen al wat plastic stoeltjes door de lucht. Een massale vechtpartij volgde. Uit het niets kwamen onze fijne vrienden van de Oezbeekse politie uitgerukt die het hele feest in mum van tijd leeg veegden. In totaal zijn we er hooguit 20 minuten geweest. Ons avondje uit in Samarkand was alweer over.
pi_56201666
Hoe zit het met de taal daar, kennen ze een beetje engels of is het verstandig om voor vertrek b.v. russisch te leren?
  maandag 21 januari 2008 @ 16:23:49 #24
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_56201866
In de toeristische centra vind je wel iemand die een mondje Engels of Duits spreekt maar veel is het niet. De officiele taal is Oezbeeks of Kirgizisch. Russisch is in beide landen de tweede taal. Zowel Oezbeeks als Kirgizisch zijn verwant aan het Turks. Als je Turks spreekt kom jeeen heel eind.

Ik heb weinig problemen gehad met de communicatie. Met een enkel woordje russisch en veel gebaren met handen en voeten kom je er wel uit. De mensen zijn in ieder geval heel geduldig en bereidwillig. De politie WIL je niet verstaan.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:42:34 #25
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56228129
Cool, ik wil er zeker ook nog heen. Ben erg benieuwd hoe moeilijk en duur het is om visa te regelen voor deze landen. En wat zo'n beetje de onderlinge verschillen zijn (ik weet er écht weinig van! ).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')