Ik ben het overigens wel met je eens, 200 is eigenlijk ook al te hard, je weet nooit wat je medeweggebruikers gaan doen. En in Duitsland rijd het merendeel 160/180, dus dat is prima te doenquote:Tot nu toe maximaal 170, ook in Duitsland. Dat is ook alleen verantwoord op een rustige weg. Het verschil met de andere auto's is dan nog goed te overzien. Vergelijkbaar met een personenauto die een vrachtwagen inhaalt. Als je 320 rijdt wordt het verschil zo groot dat andere weggebruikers daar niet meer op kunnen anticiperen.
Dus je mag alleen zo hard met een auto op een circuit volgens jou? Dát is pas idioot. Die auto is gewoon veilig bevonden om zulke snelheden te halen op de openbare weg. Er zijn maar weinig circuits met dermate lange stukken waar je zo'n snelheid kan halen. Op Assen heb ik maximaal 230 gehaald. Dat zou nog opgeschroefd kunnen worden naar 250.quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Het gaat me niet om het merk, alleen om de snelheid. Natuurlijk wil je hard rijden met zo'n auto, maar dat doe je dan maar op een circuit. Niet op de openbare weg. Dat is echt idioot.
De weg waar wij op reden was zo overzichtelijk als wat met minimaal verkeer. Als er ineens iemand besluit naar de linker rijbaan te gaan zijn de gevolgen net zo groot bij 320 als wanneer jij 170 rijd. Auto zal in beide gevallen total loss zijn en waarschijnlijk ben je in beide gevallen ook zo dood als wat. Als je tot nu toe maximaal 170 hebt gereden dan ga ik me sterk afvragen waarom je een relatief snelle Mercedes hebt gekocht en niet een MX5 of 350Z.quote:Tot nu toe maximaal 170, ook in Duitsland. Dat is ook alleen verantwoord op een rustige weg. Het verschil met de andere auto's is dan nog goed te overzien. Vergelijkbaar met een personenauto die een vrachtwagen inhaalt. Als je 320 rijdt wordt het verschil zo groot dat andere weggebruikers daar niet meer op kunnen anticiperen.
Oh, door wie? Dat er op bepaalde snelwegen geen maximumsnelheid geldt wil niet zeggen dat elke snelheid veilig is. En het is natuurlijk niet zonder reden dat je bij die snelheid niet meer verzekerd bent.quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Dát is pas idioot. Die auto is gewoon veilig bevonden om zulke snelheden te halen op de openbare weg.
Mijn auto is helemaal niet zo snel, vind ik ook niet het belangrijkste. Rustig open toeren is veel leuker dan keihard over een snelweg razen.quote:Als je tot nu toe maximaal 170 hebt gereden dan ga ik me sterk afvragen waarom je een relatief snelle Mercedes hebt gekocht en niet een MX5 of 350Z.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:33 schreef Jaguarized het volgende:
En ja, die situatie heeft zich voorgedaan. Je komt aanrijden met 290 en ineens besluit een vrouw naar links te gaan. Vervolgens willen er er dan rechts voorbij, besluit ze alsnog naar rechts terug te gaan zodat wij er met 150 nog links langs kunnen. Mensen die op lange rechte stukken weg ineens besluiten naar de linker baan te gaan zijn wat mij betreft meer een gevaar op de Duitse autobahn dan mensen die gewoon sportief maar toch veilig rijden op stukken waar het mag. Waarom heeft de Duitse overheid dan dat stuk weg niet beperkt tot 130 kilometer per uur?Kennelijk vinden ze het veilig genoeg.
Het lijkt me juist dat er een maximumsnelheid wordt ingezet op snelwegen waar dat kennelijk niet verantwoord is?quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh, door wie? Dat er op bepaalde snelwegen geen maximumsnelheid geldt wil niet zeggen dat elke snelheid veilig is. En het is natuurlijk niet zonder reden dat je bij die snelheid niet meer verzekerd bent.
Een adviessnelheid geldt op elk stuk snelweg in Duitsland waar geen snelheidsbeperking is. Het is een adviessnelheid. Een ieder die harder wil doet dat op eigen risico.quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:26 schreef Douwe het volgende:
Waarom denk je dat er een adviessnelheid word gegeven? Zodat je gerust meer dan 2x zo hard kunt gaan rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |