abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54748804


Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:23:27 #2
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_54748855
Harder als Is dat Gronings?
pi_54748893
Tjee, wie opent er nou weer een nieuw deel? Mafkees. De SC in TRV is dood, zie dat nou gewoon onder ogen.
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:26:33 #4
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_54748925
quote:
Tot nu toe maximaal 170, ook in Duitsland. Dat is ook alleen verantwoord op een rustige weg. Het verschil met de andere auto's is dan nog goed te overzien. Vergelijkbaar met een personenauto die een vrachtwagen inhaalt. Als je 320 rijdt wordt het verschil zo groot dat andere weggebruikers daar niet meer op kunnen anticiperen.
Ik ben het overigens wel met je eens, 200 is eigenlijk ook al te hard, je weet nooit wat je medeweggebruikers gaan doen. En in Duitsland rijd het merendeel 160/180, dus dat is prima te doen
pi_54748959
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:23 schreef Douwe het volgende:
Harder als Is dat Gronings?
Das dialect.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_54748988
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Het gaat me niet om het merk, alleen om de snelheid. Natuurlijk wil je hard rijden met zo'n auto, maar dat doe je dan maar op een circuit. Niet op de openbare weg. Dat is echt idioot.
Dus je mag alleen zo hard met een auto op een circuit volgens jou? Dát is pas idioot. Die auto is gewoon veilig bevonden om zulke snelheden te halen op de openbare weg. Er zijn maar weinig circuits met dermate lange stukken waar je zo'n snelheid kan halen. Op Assen heb ik maximaal 230 gehaald. Dat zou nog opgeschroefd kunnen worden naar 250.
quote:
Tot nu toe maximaal 170, ook in Duitsland. Dat is ook alleen verantwoord op een rustige weg. Het verschil met de andere auto's is dan nog goed te overzien. Vergelijkbaar met een personenauto die een vrachtwagen inhaalt. Als je 320 rijdt wordt het verschil zo groot dat andere weggebruikers daar niet meer op kunnen anticiperen.
De weg waar wij op reden was zo overzichtelijk als wat met minimaal verkeer. Als er ineens iemand besluit naar de linker rijbaan te gaan zijn de gevolgen net zo groot bij 320 als wanneer jij 170 rijd. Auto zal in beide gevallen total loss zijn en waarschijnlijk ben je in beide gevallen ook zo dood als wat. Als je tot nu toe maximaal 170 hebt gereden dan ga ik me sterk afvragen waarom je een relatief snelle Mercedes hebt gekocht en niet een MX5 of 350Z.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_54749097
En ja, die situatie heeft zich voorgedaan. Je komt aanrijden met 290 en ineens besluit een vrouw naar links te gaan. Vervolgens willen er er dan rechts voorbij, besluit ze alsnog naar rechts terug te gaan zodat wij er met 150 nog links langs kunnen. Mensen die op lange rechte stukken weg ineens besluiten naar de linker baan te gaan zijn wat mij betreft meer een gevaar op de Duitse autobahn dan mensen die gewoon sportief maar toch veilig rijden op stukken waar het mag. Waarom heeft de Duitse overheid dan dat stuk weg niet beperkt tot 130 kilometer per uur? Kennelijk vinden ze het veilig genoeg.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_54749342
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Dát is pas idioot. Die auto is gewoon veilig bevonden om zulke snelheden te halen op de openbare weg.
Oh, door wie? Dat er op bepaalde snelwegen geen maximumsnelheid geldt wil niet zeggen dat elke snelheid veilig is. En het is natuurlijk niet zonder reden dat je bij die snelheid niet meer verzekerd bent.
quote:
Als je tot nu toe maximaal 170 hebt gereden dan ga ik me sterk afvragen waarom je een relatief snelle Mercedes hebt gekocht en niet een MX5 of 350Z.
Mijn auto is helemaal niet zo snel, vind ik ook niet het belangrijkste. Rustig open toeren is veel leuker dan keihard over een snelweg razen.
pi_54749494
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:33 schreef Jaguarized het volgende:
En ja, die situatie heeft zich voorgedaan. Je komt aanrijden met 290 en ineens besluit een vrouw naar links te gaan. Vervolgens willen er er dan rechts voorbij, besluit ze alsnog naar rechts terug te gaan zodat wij er met 150 nog links langs kunnen. Mensen die op lange rechte stukken weg ineens besluiten naar de linker baan te gaan zijn wat mij betreft meer een gevaar op de Duitse autobahn dan mensen die gewoon sportief maar toch veilig rijden op stukken waar het mag. Waarom heeft de Duitse overheid dan dat stuk weg niet beperkt tot 130 kilometer per uur? Kennelijk vinden ze het veilig genoeg.


Joh, besef je wel wat je zegt? Die mevrouw besluit 'opeens' naar links te gaan zonder er rekening mee te houden dat er een of ander patser met 300 aan komt. Die mevrouw kwam helemaal niet opeens naar links, natuurlijk. Die mevrouw kon alleen niet inschatten dat die patser zo snel dichterbij zou zijn. Volkomen terecht. Als jouw vriendje 150 had gereden had het probleem zich al veel minder 'opeens' voorgedaan.

Vervolgens probeert die aso ook nog rechts in te halen. En dan beweren dat die mevrouw gevaarlijk bezig is en jouw vriendje veilig reed? Yeah, right.
  Moderator dinsdag 20 november 2007 @ 23:17:53 #10
45833 crew  Fogel
pi_54750377
Op die parkeerplek zou ik zelfs geen willen 170 rijden
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_54750551
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh, door wie? Dat er op bepaalde snelwegen geen maximumsnelheid geldt wil niet zeggen dat elke snelheid veilig is. En het is natuurlijk niet zonder reden dat je bij die snelheid niet meer verzekerd bent.
Het lijkt me juist dat er een maximumsnelheid wordt ingezet op snelwegen waar dat kennelijk niet verantwoord is?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 20 november 2007 @ 23:26:53 #12
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_54750629
Waarom denk je dat er een adviessnelheid word gegeven? Zodat je gerust meer dan 2x zo hard kunt gaan rijden?
pi_54750683
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:26 schreef Douwe het volgende:
Waarom denk je dat er een adviessnelheid word gegeven? Zodat je gerust meer dan 2x zo hard kunt gaan rijden?
Een adviessnelheid geldt op elk stuk snelweg in Duitsland waar geen snelheidsbeperking is. Het is een adviessnelheid. Een ieder die harder wil doet dat op eigen risico.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_54753010
En dat is niet zonder reden, zoals ik al zei. Als men niet zou vinden dat het gevaarlijk was zou de verzekering het wel dekken.

Misschien neem jij bewust het risicio. En wie weet hebben jouw ouders er alle begrip voor hoor, als ze je je lichaam uit Duitsland op mogen halen. Maar zou dat ook gelden voor de familie van degenen die je mee de dood in neemt?

Denk toch eens na man.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2007 05:14:16 ]
  woensdag 21 november 2007 @ 06:29:22 #15
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_54753065
*zucht* Schopje naar PTA maar weer...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_54753244
Vroeg hier *gaap*
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator woensdag 21 november 2007 @ 09:32:19 #17
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_54754362
Ik hou van mensen die zichzelf met 200+ naar de knoppen rijden. Zolang ze maar niet het overige normale verkeer in gevaar brengen.

En Jag , is het nou werkelijk zo moeilijk om te begrijpen dat als je een relatief leeg stuk weg achter je ziet en vervolgens inhaalt, dat een achterop komende auto die 150 of zo rijdt geen probleem oplevert, maar iemand die 300 rijdt als het ware 'uit het niets' opduikt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_54758218
Duidelijk een verschilletje in mening dus.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 21 november 2007 @ 16:58:25 #19
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_54763411
Jij had je rijbewijs toch niet? Volgens mij is dàt het verschil
  donderdag 22 november 2007 @ 15:25:43 #20
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_54783196
Nou vooruit, ik zal ook een duit in het PTA zakje doen! De 1000 Millas zijn vanochtend van start gegaan vanuit hotel Llao Llao in Bariloche. Het was stervenskoud (in tegenstelling tot wat ze voorspeld hadden) maar dat mocht de pret niet drukken. De kwaliteit van de foto's in niet opperbest, excuses daarvoor. En de hele serie komt binnenkort wel ergens te staan...


Het hotel, best aardig toch? Kamertje vanaf Us$250 per nacht.


Jag en K_man naast elkaar, schattig niet?


Deze Mercedes vond ik echter mooier.


Dit is toch gewoon een speelgoedautootje? Zo lang ben ik toch niet


Deze Cobra vond ik ook wel aardig


Start van de rally


Klein overzichtje, er stonden er zo'n 200 geparkeerd


Nice!


Ook de achterkant is niet onaardig


Uit de oude doos
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_54783963
Wat betreft de achterkant van die Mercedes:

Ik herinner me een artikel van een paar autojournalisten die van het Mercedes Museum ook zo'n schitterende wagen met vleugeldeuren uitgeleend kregen. Wel voorzichtig mee doen, want die auto is een fortuin waard. Op een gegeven moment reden ze met die wagen in het donker. Zoals je kunt zien zijn de achterlichtjes nogal klein. 'Voorzichtig doen' betekende dus in dit geval dat ze besloten zo hard mogelijk met het ding te rijden, om te voorkomen dat iemand anders er achterop zou knallen.

Het is een redenatie die Jag niet zou misstaan.
  Moderator donderdag 22 november 2007 @ 18:10:13 #22
45833 crew  Fogel
pi_54785574
Wie gaat er nog op reis in 2007? Grote plannen, kleine plannen, gooi ze in de slowchat

Ikzelf ga volgende week een weekend naar Nederland, verder blijf ik mooi in Noorwegen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 22 november 2007 @ 18:29:41 #23
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_54786008
In maart richting braziliaanse stranden...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator donderdag 22 november 2007 @ 18:40:37 #24
45833 crew  Fogel
pi_54786246
Je bent in maart 2007 naar de Braziliaanse stranden geweest?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 22 november 2007 @ 19:00:39 #25
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_54786535
Ah, 2007... Geen plannen meer, behalve af en toe op en neer naar Buenos Aires. Och, en misschien nog een weekendje Peninsula Valdéz of El Calafate. Oh fuck, en ik moet ook nog even naar het buitenland voor m'n visum!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')