Hoe wil je het admin gedeelte namaken dan? Je weet namelijk niet hoe dat er allemaal uitziet, laat staan hoe het werkt.quote:Op zondag 30 december 2007 22:32 schreef Paramnesia het volgende:
De site zal niet bestand zijn tegen veel bezoek bijv. of grote drukte. Maar de database klopt en alle functies die hier voorkomen zitten erinverwerkt.![]()
Dat is Fok/Replique idd in een notedop.quote:De site zal niet bestand zijn tegen veel bezoek bijv. of grote drukte.
Dat is de cru.quote:Op zondag 30 december 2007 22:32 schreef Paramnesia het volgende:
De site zal niet bestand zijn tegen veel bezoek bijv. of grote drukte.
Ja dat is natuurlijk een beetje gokken. Maar ik zal zeker dingen verbeteren.quote:Op zondag 30 december 2007 22:34 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Hoe wil je het admin gedeelte namaken dan? Je weet namelijk niet hoe dat er allemaal uitziet, laat staan hoe het werkt.
Hmm true true, dus mijn idee is niet gek? Het zou kunnen afgezien van dat.quote:Op zondag 30 december 2007 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is de cru.
De functionaliteit is redelijk simpel en door iedere boerelul met een php boek in elkaar te knutselen. Efficientie en schaalbaarheid maken het een goed stuk software.
Ja natuurlijk. Hoe spannend is een forum nou. Je hebt een tabelletje users, een tabelletje openingspost en een tabelletje reacties.quote:Op zondag 30 december 2007 22:36 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk een beetje gokken. Maar ik zal zeker dingen verbeteren.
[..]
Hmm true true, dus mijn idee is niet gek? Het zou kunnen afgezien van dat.
godquote:Op zondag 30 december 2007 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Hoe spannend is een forum nou. Je hebt een tabelletje users, een tabelletje openingspost en een tabelletje reacties.
Mwoh, iedere malloot die een beetje kan normaliseren kan dat ook wel fixen. Is alleen een tijdrovend gedoe.quote:Op zondag 30 december 2007 22:39 schreef Lucille het volgende:
Qua functionaliteit is het inderdaad geen rocket science. Maar om iets te maken wat robuust en snel is, dat is iets heel anders.
Amateurisme.quote:Op zondag 30 december 2007 22:41 schreef Paramnesia het volgende:
Wat maakt Fok dan langzaam
Het aantal tabellen is geen maat voor de efficientie, het aantal queries wel.quote:Op zondag 30 december 2007 22:41 schreef Paramnesia het volgende:
Wat maakt Fok dan langzaam, want dat lijkt meer aan serverinstellingen en MySQL instellingen te liggen dan de programatuur?
Ik hoorde ooit eens dat er 26 tabellen waren. Is dit niet ietsje teveel?
Wat dacht je van een combinatie van extreem veel gebruikers, instellingen, software en hardware.quote:Op zondag 30 december 2007 22:41 schreef Paramnesia het volgende:
Wat maakt Fok dan langzaam, want dat lijkt meer aan serverinstellingen en MySQL instellingen te liggen dan de programatuur?
Ik hoorde ooit eens dat er 26 tabellen waren. Is dit niet ietsje teveel?
De vraag is volledige normalisatie wel wenselijk is. Het maakt de database iets compacter, maar daar staat tegenover dat je dan wel misschien iets meer queries nodig hebt (die meer tijd kosten).quote:Op zondag 30 december 2007 22:41 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Mwoh, iedere malloot die een beetje kan normaliseren kan dat ook wel fixen. Is alleen een tijdrovend gedoe.
quote:Op zondag 30 december 2007 22:42 schreef Lucille het volgende:
[..]
Het aantal tabellen is geen maat voor de efficientie, het aantal queries wel.
En wat FOK! langzaam maakt zal vooral het aantal requests plus de tabelgroottes zijn.
hmm hmm zeer interresant. En ja idd ik dacht erover na en dan valt 26 tabellen idd mee.quote:Op zondag 30 december 2007 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat dacht je van een combinatie van extreem veel gebruikers, instellingen, software en hardware.
Ik weet niet welke tabellen fok allemaal heeft, maar een rechtentabel, sessie tabel, subfora tabel, etc etc
Ik zou er een betere chatroom bijmaken!!!!!!!!quote:Op zondag 30 december 2007 22:32 schreef Paramnesia het volgende:
Nee om eerlijk te zijn. Ik denk dat ik het kan. Geef me 2 maanden.
De site zal niet bestand zijn tegen veel bezoek bijv. of grote drukte. Maar de database klopt en alle functies die hier voorkomen zitten erinverwerkt.![]()
In zijn geheel nagemaakt. iig het forum. Is dit complete volslagen arrogantie, onerschat ik dit nou heel gigantisch of zou het kunnen. Ik vraag het me af.![]()
Schiet mijn idee af. Noem dingen op die moeilijk zouden zijn, functionaliteit die teveel tijd kost enz enz. Ben benieuwd. Ik moet wat over het hoofd zien.
2 aparte tabellen daarvoorquote:
Ja moemoe ken ik ook 2 jaar. Dat is niet van 0 af geschreven maar is gewoon met open-scource opegbouwt.quote:Op zondag 30 december 2007 22:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Lekker origineel weer:
http://www.moemoe.nl/forum/home.php
Kijk eens aan.quote:
quote:Op zondag 30 december 2007 22:45 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Het leek mij ook wat vreemd, om eerlijk te zijn. Gelukkig ben ik dan ook geen databasebouwer.
Anders heb ik een post tabel. Dan moet je toch OP en reacties daarop apart uit gaan vissen. Moet er dus een koppeltabel komen.quote:
Het is gewoon een kwestie van alle reacties aan een bepaald topicid koppelen. De reacties hebben ook elk een ID en zo kun je ze op volgorde zetten in een topic.quote:Op zondag 30 december 2007 22:50 schreef veldmuis het volgende:
Reacties moeten toch ook op volgorde in een topic komen, Swets? En een topic kan toch meer dan 1 reactie hebben?
Het is voor mij lang geleden dat ik over een database heb nagedacht, en forums heb ik helemaal niet aan gedacht!
Les 1: Normaliseer je databasequote:Op zondag 30 december 2007 22:53 schreef Paramnesia het volgende:
hmmm het ligt natuurlijk eraan hoe je het opbouwd. Ik zal niet de Fok structuur volgen. Wel alle functies maar niet dezelfde database opbouw.
Ja.. en?quote:Op zondag 30 december 2007 22:50 schreef veldmuis het volgende:
Reacties moeten toch ook op volgorde in een topic komen, Swets? En een topic kan toch meer dan 1 reactie hebben?
Het is voor mij lang geleden dat ik over een database heb nagedacht, en forums heb ik helemaal niet aan gedacht!
Wheheh geukkig heb ik dat wel bij databases gehad?quote:
quote:Op zondag 30 december 2007 22:55 schreef tonks het volgende:
Vraag of die mensen van fipo.nl helpen!!
Go your corridor zou ik zeggenquote:Op zondag 30 december 2007 22:56 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Wheheh geukkig heb ik dat wel bij databases gehad?![]()
Maar vind je het goed als ik voorwaarden opstel voor de weddenschap, ik post ze hier en dat jij dan kijkt of je accoord gaat.
Een werkschuwe Molukker vinden is echt een probleem ja.quote:Op zondag 30 december 2007 22:57 schreef Dementor het volgende:
Zo ja, waar vind je een tweede Sunchaser?
Hij moet wel Nederlands spreken en vragen blijven stellen.quote:Op zondag 30 december 2007 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een werkschuwe Molukker vinden is echt een probleem ja.
quote:Op zondag 30 december 2007 22:59 schreef tonks het volgende:
Waarom zou je sowieso MySql gebruiken. gewoon alles wegschrijven naar tekstbestandjes en mappen man. Voor elk subforum een map voor elk topic een map en voor elke reactie een tekstbestandje. Dan doe je gewoon een soort van form maken en dan stop je daar wat info in van Naam van topic Poster van Topic en Bericht van topic (met van die dollartekentjes, blijft php he) en dan doe je dat in een tekstbestandje en dan doe je in het topic zo van $titelvantopic$nummer en dan komt daar de titel en het bericht etc etc.
omg Tonksquote:Op zondag 30 december 2007 22:59 schreef tonks het volgende:
Waarom zou je sowieso MySql gebruiken. gewoon alles wegschrijven naar tekstbestandjes en mappen man. Voor elk subforum een map voor elk topic een map en voor elke reactie een tekstbestandje. Dan doe je gewoon een soort van form maken en dan stop je daar wat info in van Naam van topic Poster van Topic en Bericht van topic (met van die dollartekentjes, blijft php he) en dan doe je dat in een tekstbestandje en dan doe je in het topic zo van $titelvantopic$nummer en dan komt daar de titel en het bericht etc etc.
Dus een aparte tabel voor een OP is niet nodig! Toch?quote:Op zondag 30 december 2007 22:52 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Het is gewoon een kwestie van alle reacties aan een bepaald topicid koppelen. De reacties hebben ook elk een ID en zo kun je ze op volgorde zetten in een topic.
De OP kun je ook gewoon zien als een post, maar je zou er een flaggetje bij kunnen zetten dat het om een OP gaat natuurlijk.quote:Op zondag 30 december 2007 23:04 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dus een aparte tabel voor een OP is niet nodig! Toch?
Again dat heb ik al aangegeven die pak ik niet aan.quote:Op zondag 30 december 2007 23:14 schreef HenryHill het volgende:
Oh, en dan hebben we het nog niet eens gehad over technische zaken als web-server load-balancing en database concurrency.
Erg karige beschrijving vind ik hetquote:Op zondag 30 december 2007 23:15 schreef Paramnesia het volgende:
Voorwaarden namaak Fok
Ik, bekend als Paramnesia fka. razzberry op Fok!, zal trachten Fok! na te maken. Onder namaken versta ik het volgende:Alle gebruikersfuncties doen het. Alle moderator en admin functies zijn naar eigen inzicht zo goed mogelijk benaderd. Die omdat ik geen inzage heb in hoe de zaken nu gaan. De site is redelijk veilig.
Waar ik mij vrijheiden permiteer:
Opmaak, ik mag hier ook iemand extern voor vragen. De kern blijft hetzelfde (avatar, signature, ondeschrift, PI) maar qua kleuren enz heb ik de vrijheid. Menus blijven uiteraard hetzelfde.
Mijn ervaring:
Heb informatica gestudeerd (studie nu op laag pitje) en heb eigen bedrijf in webdevelopment en software. Dit betekend niet dat ik nu een expert ben, ik zal net zo goed zijn als een gemiddelde developer en ken niet half PHP uit mijn hoofd.
Ik zal mijn voortgang in dit topic posten. Gebruikers mogen ideeën aandragen en verbeteringen aangeven.
Ik begin nu 31 december 2007 en de deadline is 00.00 dindsdag 3 maart 2008. Dit is ietsje meer dan 2 maanden.
Open voor verbetering enz enz.
Dan heet het al niet meer fok nabouwenquote:Op zondag 30 december 2007 23:16 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Again dat heb ik al aangegeven die pak ik niet aan.
Ja ga door, ik overzie het mss niet zo goed. Stel je eigen eisen.quote:Op zondag 30 december 2007 23:19 schreef JortK het volgende:
[..]
Erg karige beschrijving vind ik het
Ik zal je een zetje geven:Alle subforums nabouwen, inclusief filters Op elke subsite in kunnen loggen met hetzelfde account Quick Reply PM Userrechten systeem UBB systeem Notes systeem Frontpage met RSS feed Meerdere webservers inclusief load balancing Development blog IRC server PI's Topic resolving (wanneer ik een link van de frontpage in me post plak, dat dan de titel van dat artikel verschijnt en niet de HTTP code) PHP code highlighter bijg gebruikt [php] code. Alle opties zoals die nu onder de user opties te vinden zijn
Wil je dat ik nog verder ga ?
Jawel ik heb het puur over de code en database.quote:Op zondag 30 december 2007 23:20 schreef JortK het volgende:
[..]
Dan heet het al niet meer fok nabouwen
Vermeld dan ook even in je eisenlijstje dat de performance 0 is.quote:Op zondag 30 december 2007 23:16 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
TS heeft plaat voor zn kopquote:Op zondag 30 december 2007 23:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou als je alle subsites ook wil bouwen kan je het schudden.
Ik heb het over de software en database. Ik ben geen serverexpert. En opmaak is gewoon op dezelfde kwaliteit zoals het nu is (whehehhee)quote:Op zondag 30 december 2007 23:22 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Vermeld dan ook even in je eisenlijstje dat de performance 0 is.
Oh, en welke onderdelen van Fok! je gaat namaken, en in hoeverre.
Hoe bugvrij het is.
Hoeveel gebruikers en posts het aankan.
In hoeverre er ook maar iets van opmaak aanwezig is.
En of je gezopen hebt toen je dit topic opende
Focus is Frontpage en Forum en ik zal de rest bijvoegen als ik meer tijd heb. Kijk zo staan mijn voorstellen in het lijstje. Als iemand een geldelijke weddenschap wil aangaan dan mag hij zelf meer eisen opstellen maar voorlopig houd ik het zo.quote:Op zondag 30 december 2007 23:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou als je alle subsites ook wil bouwen kan je het schudden.
Het probleem is dat je teveel denkt in grote project vormen met vaststaande procedures en meerdere projectleden. Ik zie dit ook in het bedrijf. Mensen die voor een reclamesite hele rapporten opstellen met Use-Cases en Seqentie diagrammen.quote:Op zondag 30 december 2007 23:42 schreef HenryHill het volgende:
Geef (vandaag of morgen) eens een lijstje van 10 use-cases (niet uitgewerkt, alleen een titel die globaal impliceert wat het moet doen is genoeg), en vertel dan eens hoeveel procent van de beoogde functionaliteit je denkt te hebben afgedekt als je die 10 use-cases hebt geimplementeerd.
Beredeneer dan eens globaal hoeveel grondwerk je moet doen voordat je uberhaupt toekomt aan die 10 usecases, en hoeveel tijd die 10 use-cases gaan kosten om te implementeren. Dan weet je ook hoeveel tijd je nog nodig hebt om aan de 100% functionaliteit te komen.
Als je in totaal niet minimaal op een half jaar uit komt, dan heb je of een slecht gevoel voor functiepunten, of een erg optimistisch beeld van je eigen kunnen.
En dan is er nog niets getest, mind you.
Dan begrijp je me verkeerd. Het gaat er niet om dat je die diagrammen eerst allemaal moet maken, het gaat erom dat je volgens mij geen idee hebt van de functionaliteit die in een dergelijke Frontpage en Forum verscholen zit.quote:Op zondag 30 december 2007 23:49 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Het probleem is dat je teveel denkt in grote project vormen met vaststaande procedures en meerdere projectleden. Ik zie dit ook in het bedrijf. Mensen die voor een reclamesite hele rapporten opstellen met Use-Cases en Seqentie diagrammen.
Ja, en zult het net zo hard weer af moeten breken omdat je er keer op keer achter komt dat het volgende puntje van functionaliteit net niet past in de al bestaande opzet. Al die rewrites kosten je tig keer meer tijd dan van tevoren goed nadenken over welke functionaliteit er nodig is en welke gegevens je daarvoor nodig hebt.quote:Ik heb geen verantwoordingen af te leggen aan iemand en kan al bouwend functionaliteit toevoegen. (Ik zal natuurlijk wel van te voren plannen ben niet geheel gek.)
Voor geldelijke weddenschappen zou ik je sowiezo adviseren om, voordat je die aangaat, een concrete en objectief verifierbare lijst van eisen vast te stellen. Als je dit niet doet krijg je geheid heibel om het geld, omdat niet duidelijk is wat je nu precies zou moeten maken.quote:Mss heb je helemaal gelijk hoor. Maar ik vind het eigenlijk wel een tof idee om uit te proberen. Afgezien van geldelijek weddenschappen zal ik het idee doorzetten.Ik ben zeer benieuwd. Voortgang wordt hier gepost.
Concurrency is zeker iets dat je niet kan vergeten, anders verneuk je gewoon je de integriteit van de database..quote:Op zondag 30 december 2007 23:16 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Whahah ik zal mijn oud en nieuw hierdoor niet laten verknallen. Ik heb ongeveer full time laat ik het zo stellen. Nou ja ik zal het zien.quote:Op zondag 30 december 2007 23:58 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Dan begrijp je me verkeerd. Het gaat er niet om dat je die diagrammen eerst allemaal moet maken, het gaat erom dat je volgens mij geen idee hebt van de functionaliteit die in een dergelijke Frontpage en Forum verscholen zit.
[..]
Ja, en zult het net zo hard weer af moeten breken omdat je er keer op keer achter komt dat het volgende puntje van functionaliteit net niet past in de al bestaande opzet. Al die rewrites kosten je tig keer meer tijd dan van tevoren goed nadenken over welke functionaliteit er nodig is en welke gegevens je daarvoor nodig hebt.
[..]
Voor geldelijke weddenschappen zou ik je sowiezo adviseren om, voordat je die aangaat, een concrete en objectief verifierbare lijst van eisen vast te stellen. Als je dit niet doet krijg je geheid heibel om het geld, omdat niet duidelijk is wat je nu precies zou moeten maken.
Even een praktische vraag: ben je ook echt 2 maanden fulltime beschikbaar hiervoor?
Verder wens ik je veel succes.
Tip: als je slim bent stel je alles 2 dagen uit en begin je op 2 januari. Verknal je in ieder geval niet je oud en nieuw hiermee![]()
Als je maar wel die klote addserver implementeert waardoor het forum de helft van de tijd blijft hangen bij de banner... Anders is het geen Fok!.quote:Op zondag 30 december 2007 23:16 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
FH3?quote:Op zondag 30 december 2007 22:33 schreef Topspin het volgende:
Vaste bezoekers.
Ja tuurlijk dat wel. Maar goed dat heb ik gelukig op mijn opleiding gehad.quote:Op maandag 31 december 2007 00:01 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Concurrency is zeker iets dat je niet kan vergeten, anders verneuk je gewoon je de integriteit van de database..
Nou... het probleem is niet zozeer om de database consistent te houden. Gewoon exclusive locks plaatsen op alle tabellen die je raakt en je bent klaar.quote:Op maandag 31 december 2007 00:01 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Concurrency is zeker iets dat je niet kan vergeten, anders verneuk je gewoon je de integriteit van de database..
Ja, daar zeg je dan ook wat. Een forum is per definitie iets dat door meer dan een persoon tegelijkertijd gebruikt kan worden.quote:Op maandag 31 december 2007 00:08 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Nou... het probleem is niet zozeer om de database consistent te houden. Gewoon exclusive locks plaatsen op alle tabellen die je raakt en je bent klaar.
Het probleem is om je database consistent te houden terwijl er meer dan 1 gebruiker een post plaatst of edit. En guess what; dat lukt je niet met exclusive table locks.
Leukquote:Op maandag 31 december 2007 00:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Uhm, is de waarom-vraag al gesteld?
Dat is bij een simpele applicatie als een forum niet echt een probleem of prioriteit.quote:Op maandag 31 december 2007 00:08 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Nou... het probleem is niet zozeer om de database consistent te houden. Gewoon exclusive locks plaatsen op alle tabellen die je raakt en je bent klaar.
Het probleem is om je database consistent te houden terwijl er meer dan 1 gebruiker een post plaatst of edit. En guess what; dat lukt je niet met exclusive table locks.
Scary opmerking....quote:Op maandag 31 december 2007 00:27 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Leuk
Ervaring
Kijken of al het gezeik van users over crappy software nou echt waar is
Kijken of er nog wat innovatiefs gedaan worden.
Als je het tegen mij hebt?, Ik denk dat anderen daar meer geschikt voor zijn. Kijk dit is leuk om het van de grond af op te bouwen, dat intereseert me. Nieuwe functionaliteit. Mwoah. Maar ja mss later ooit.quote:Op maandag 31 december 2007 01:08 schreef Litso het volgende:
En wat houdt je tegen om met deze kennis je aan te melden als developer?
Het gaat het namaken niet op de users. Als ik hem heb nagemaakt bouw ik hem om naar een forum voor een ander onderwerp of als voorbeeld site voor mijn bedrijf.quote:Op maandag 31 december 2007 01:28 schreef DaMook het volgende:
STEL he, stel dat het je lukt om FOK! te kopieren. Zal je vast wel lukken, hoe kom je dan aan de users ??? en wat ga je dan doen aan de vertraging die de ads meebrengen ???
Ah okquote:Op maandag 31 december 2007 01:32 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Het gaat het namaken niet op de users. Als ik hem heb nagemaakt bouw ik hem om naar een forum voor een ander onderwerp of als voorbeeld site voor mijn bedrijf. [afbeelding]
Tuurlijk ben ik bereid tot een testrondje. Kijken waneer hij begint te kraken. Maar goed dat is voor achteraf.quote:Op maandag 31 december 2007 01:39 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ah ok, dat lijkt me niet zo moeilijk
, genoeg php dingen die hetzelfde kunnen
. Alleen het aantal users blijft dan het probleem , al kan phpbb die schijnbaar makkelijk aan
(mischien wel makkelijker dan replique
.
quote:Op zondag 30 december 2007 22:32 schreef Paramnesia het volgende:
(...) Schiet mijn idee af. Ben benieuwd. Ik moet wat over het hoofd zien.(...)
De site zal niet bestand zijn tegen veel bezoek bijv. of grote drukte.
Als hij voor een paar duizend euro servers koopt valt dat vast ook wel te realiseren (indien de rest wél lukt)quote:
quote:Op maandag 31 december 2007 02:57 schreef leolinedance het volgende:
Als hij voor een paar duizend euro servers koopt valt dat vast ook wel te realiseren (indien de rest wél lukt)
ermm, replique is van de grond af opgebouwd hoorquote:Op maandag 31 december 2007 03:33 schreef 8D het volgende:
Hoop dan dat je echt alles vanaf het begin op bouwt, en niet zoals Fok gewoon replique software erop zet en aanpast.
Verder ben ik het eens dat het mogelijk is in 2 maanden. Alleen zul je daarvoor wel 2 maanden gemotiveerd achter elkaar door moeten werken, dat is wellicht het lastigste. Maar succes.
Users nabootsen met kunstmatige intelligentie.quote:Op zondag 30 december 2007 22:33 schreef Topspin het volgende:
Vaste bezoekers.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | class Maikel extends fokUser { function postReply($topic) { while( !$this->has_hendig_sjiek_geslipt() ) { $this->slip(); } $GLOBALS['fokForum']->replyToTopic($topic, 'boh gek, dat was een hendig sjieke slip!1 jewaids'); } } ?> |
quote:Op maandag 31 december 2007 09:22 schreef Danny het volgende:
[..]
ermm, replique is van de grond af opgebouwd hoor
Verder is dit topic te grappig voor woorden, maar wil ik er wel even op wijzen dat het overnemen van de layout of enig andere content uiteraard gebonden is aan bla bla en bla beperkingen.
Verder is dit gewoon een tvp
Is dat een doodsbedreiging?quote:Op maandag 31 december 2007 09:22 schreef Danny het volgende:
maar wil ik er wel even op wijzen dat het overnemen van de layout of enig andere content uiteraard gebonden is aan wettelijk vastgestelde auteursrechtelijke beperkingen.
Geen ads en andere rommel op je site gooien.quote:Op maandag 31 december 2007 01:28 schreef DaMook het volgende:
STEL he, stel dat het je lukt om FOK! te kopieren. Zal je vast wel lukken, hoe kom je dan aan de users ??? en wat ga je dan doen aan de vertraging die de ads meebrengen ???
bepaald geen loze praatquote:Op maandag 31 december 2007 09:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Is dat een doodsbedreiging?
Ik denk persoonlijk dat de "traagheid" van fok! niet aan de code ligt maar juist aan t punt dat je niet wil aanpakken. Je kan code nog zo prima schrijven, optimaliseren, normaliseren, etc... Maar als je 't op een 486 draait, is 't niet vooruit te branden.quote:Op zondag 30 december 2007 23:16 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Oh PRECIES zoals Fok! dus..quote:Op zondag 30 december 2007 22:32 schreef Paramnesia het volgende:
Nee om eerlijk te zijn. Ik denk dat ik het kan. Geef me 2 maanden.
In zijn geheel nagemaakt. iig het forum. Is dit complete volslagen arrogantie, onerschat ik dit nou heel gigantisch of zou het kunnen. Ik vraag het me af.![]()
Schiet mijn idee af. Noem dingen op die moeilijk zouden zijn, functionaliteit die teveel tijd kost enz enz. Ben benieuwd. Ik moet wat over het hoofd zien.
Er zal vast wel geld zijn, maar men wil schijnbaar niet voldoende investeren?quote:Op maandag 31 december 2007 12:43 schreef Rocho het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat de "traagheid" van fok! niet aan de code ligt maar juist aan t punt dat je niet wil aanpakken. Je kan code nog zo prima schrijven, optimaliseren, normaliseren, etc... Maar als je 't op een 486 draait, is 't niet vooruit te branden.
Dat is best op te lossen, mits je genoeg geld hebt..
De content en layout zal niet echt gebruikt gaan worden mss alleen voor testen. Als het mij wel/niet gelukt is zal de bestaande content op non-actief worden gezet of worden omgebouwd tot iets compleet anders.quote:Op maandag 31 december 2007 09:22 schreef Danny het volgende:
[..]
ermm, replique is van de grond af opgebouwd hoor
Verder is dit topic te grappig voor woorden, maar wil ik er wel even op wijzen dat het overnemen van de layout of enig andere content uiteraard gebonden is aan wettelijk vastgestelde auteursrechtelijke beperkingen.
Verder is dit gewoon een tvp
Dat vind ik niet van 0 af opbouwen.quote:Op maandag 31 december 2007 14:25 schreef SynchroSteve het volgende:
Dude, dat gaat je never nooit binnen twee maanden lukken in PHP. Gebruik dan een webframework dat meer gericht is op ontwikkelsnelheid.
... gebruik dan ook niet php, maar schrijf je eigen interpreter.... en schrijf dan ook meteen een eigen db in asmquote:Op maandag 31 december 2007 14:29 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Dat vind ik niet van 0 af opbouwen.
quote:Op maandag 31 december 2007 14:31 schreef Rocho het volgende:
[..]
... gebruik dan ook niet php, maar schrijf je eigen interpreter.... en schrijf dan ook meteen een eigen db in asm
dat blijft lachwekkend!quote:Op maandag 31 december 2007 14:34 schreef Paramnesia het volgende:
Of we doen het op de Tonks-manier.
Het wiel uitvinden en talloze dagen verspillen aan basic shit, die dan ook nog minder snel en secure werktquote:Op maandag 31 december 2007 14:29 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Dat vind ik niet van 0 af opbouwen.
quote:Op zondag 30 december 2007 22:34 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Dat is Fok/Replique idd in een notedop..
.
.
Zie usericon: MonetDBquote:
Je weet niets van marketing... als dit idee instapt in een gat, bijvoorbeeld als fok weer een upgrade ondergaat, wie zegt dan dat er niemand blijft hangen?quote:Op maandag 31 december 2007 15:41 schreef helldeskr het volgende:
Ik zou zeggen sucses, maar ik voorspel dat er geen hond komt kijken.
Als hij de goeie content maakt en serieus blijft, dan komen de users wel.quote:Op maandag 31 december 2007 15:41 schreef helldeskr het volgende:
Maar nu even alle technische discussies terzijde...
Fok! is niet alleen een leuke database met een webservertje.
Fok! wordt gemaakt door de users en de vrijwilligers.
Zonder content heb je letterlijk geen fok.
Een database kun je bouwen inderdaad, maar een community moet groeien..
Gelukkig heb ik een klein beetje verstand van marketing.quote:Op maandag 31 december 2007 15:44 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Je weet niets van marketing... als dit idee instapt in een gat, bijvoorbeeld als fok weer een upgrade ondergaat, wie zegt dan dat er niemand blijft hangen?
quote:Op maandag 31 december 2007 15:41 schreef helldeskr het volgende:
Maar nu even alle technische discussies terzijde...
Fok! is niet alleen een leuke database met een webservertje.
Fok! wordt gemaakt door de users en de vrijwilligers.
Zonder content heb je letterlijk geen fok.
Een database kun je bouwen inderdaad, maar een community moet groeien..
quote:Op maandag 31 december 2007 15:58 schreef Ulreazj het volgende:
[..]
Als hij de goeie content maakt en serieus blijft, dan komen de users wel.
Kom ik ook sowieso.
Again, mijn doel is niet een community te bewerkstelligen maar de software te herschrijven en waar nodig te verbeteren. En om te kijken of aan de software kant dingen verberterd/versneld kunnen worden. Ben ook geensinds van plan om Fok! te ontstijgen of te concurreren omdat:quote:Op maandag 31 december 2007 16:01 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een klein beetje verstand van marketing.
Fok! is een merk, en de users zijn trouw aan het merk.
Tijdens een upgrade moppert iedereen wel, maar daarna komen ze toch weer terug.
Er zijn legio fora als alternatief, daar ligt het niet aan.
Het gaat niet om de hardware of het medium Replique, maar het merk Fok!.
Iemand heeft heeft hier ooit eens iets geroepen in de trant van :
"Natuurlijk kun je Lowenbrauw in een Duvel glas gooien..het is ook bier, maar het
is toch niet hetzelfde als een Duveltje..."
En dat is precies wat ik hier bedoel te zeggen....
Er zijn trouwens ook genoeg Fok klonen (geweest), zoals Fuk!, Woest, Gvd, Crap etc maar dat blijft/bleef toch een beperkt clubje.quote:Op maandag 31 december 2007 16:01 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een klein beetje verstand van marketing.
Fok! is een merk, en de users zijn trouw aan het merk.
Tijdens een upgrade moppert iedereen wel, maar daarna komen ze toch weer terug.
Er zijn legio fora als alternatief, daar ligt het niet aan.
Het gaat niet om de hardware of het medium Replique, maar het merk Fok!.
Iemand heeft heeft hier ooit eens iets geroepen in de trant van :
"Natuurlijk kun je Lowenbrauw in een Duvel glas gooien..het is ook bier, maar het
is toch niet hetzelfde als een Duveltje..."
En dat is precies wat ik hier bedoel te zeggen....
Eehm een reden is om iets te beargumenteren of een waarom aan te geven.quote:Op maandag 31 december 2007 18:54 schreef JortK het volgende:
Trouwens wel leuk om te zien dat TS altijd maar de reden gebruikt 'Dat heb ik op mijn opleiding gehad'
2 Januari, I shall start. En voortgan wordt hier gepost. Straks lekker hier in Amserdam O&N vieren met familie. Mss brengen de knallen van het vuurwerk me op knallende ideeen.quote:Op maandag 31 december 2007 19:30 schreef JortK het volgende:
Hoe ver ben je trouwens?
Waar kunnen we de voortgang zien?
Daarom. Het kan technisch nog zo mooi zijn, het gaat wel om het succes.quote:Op maandag 31 december 2007 17:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er zijn trouwens ook genoeg Fok klonen (geweest), zoals Fuk!, Woest, Gvd, Crap etc maar dat blijft/bleef toch een beperkt clubje.
on every errorquote:Op maandag 31 december 2007 21:26 schreef chatter het volgende:
Zolang je de waarschuwing over het drinken halen maar niet vergeet, dan heb je Fok al voor 30 % nagemaakt.
Goh, da's het onderwerp van 30% van de PHP tutorialsquote:Op zondag 30 december 2007 23:06 schreef HenryHill het volgende:
Hell no dat je dat in twee maanden gaat lukken.
Ik bedoel, we hebben het hier wel over:
- Het posten en editen van posts in subforums an sich.
Da's meestal pagina 2 in dezelfde tutorial.quote:- Forum en subforum-beheer.
Daarvoor moet je nog een keertje Googlen, maar http://www.evolt.org/node/60384quote:- Het bijhouden van active topics en aanwezigheid op het forum.
Wederom tutorial werk.quote:- Gebruikersbeheer (avatar, logins & passwords, sigs, postgeschiedenis)
Een int 'level' toevoegen aan de user-properties is niet echt moeilijk.quote:- Rechtenbeheer (user, nieuwsposters, forumbeheerders, database-beheerders, site-admin, Yvonneetc.)
Daar heb je PEAR voor, of je pakt 1 van de vele beschikbare open-source of betaalde alternatieven.quote:- UBB codes interpreteren, valideren en renderen.
Tja, dat hangt tot zo ver dus alleen af van welke componenten je wel of niet hergebruikt (PEAR bv), en welke tutorials je bij elkaar gecut'n paste hebtquote:- En dat dan ook nog enigszins bugvrij en performant.
Joh, nieuws posten met reacties... daar gaat de rest van de php-tutorials op internet overquote:Let wel: nu heb ik het alleen nog maar over het Fok! forum. Niet eens over de Frontpage
Een paar properties, en wederom reacties. Niks dat je niet al hebt gedaan mits je me tot zover hebt gevolgd.quote:het fotoboek
Hier zal ik for fucks Fok!'s sake maar niet op in gaanquote:de search ()
Wederom meer van hetzelfde.quote:Fok! Sport of Fok! Games.
Functionaliteit red je in je eentje in 2 maanden wel, robuustheid en performance is moeilijk in te schatten omdat je eerst een userbase zult moeten kopen opbouwen.quote:Met twee maanden fulltime eraan werken met z'n 4en haal je nog niet de helft van de functionaliteit,
robuustheid en performance zoals Fok! die nu heeft.
Het enige punt is de loadbalancing, de rest is alelmaal redelijk goed te doen voor iemand die wel eens eerder geprogrammeerd heeft, google kan gebruiken en geen complete bosjostie is.quote:Ok, 4 man is niet veel, maar dat durf ik nog met "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" te beweren
Dit wordt alleen wat lastiger icm. met subsites.quote:Op woensdag 2 januari 2008 03:52 schreef L.Denninger het volgende:
[.. rechten..]
Een int 'level' toevoegen aan de user-properties is niet echt moeilijk.
Dat is niet helemaal waar, wil je dingen delen tussen de subsites, of niet. Hier zit wel een leuk design stukje.quote:[.. subsites ..]
Wederom meer van hetzelfde.
Mwoa... op zich zou 't mogelijk _kunnen_ zijn om dit soort dingen ook wel te loadtesten, alleen ben je daar ook weer effe mee bezig (en 't kost je nog meer rekenkrachtquote:Functionaliteit red je in je eentje in 2 maanden wel, robuustheid en performance is moeilijk in te schatten omdat je eerst een userbase zult moeten kopen opbouwen.
Loadbalancing is op zich ook niet extreem moeilijk, totdat je bij het de database komt. Het loadbalancen daarvan is ietsjes lastiger, ivm. consistentie, maar op zich zijn daar ook leuke trucjes voor die je met wat googlewerk ook makkelijk kunt vinden. Je moet alleen genoeg cpu-cycles, geheugen en I/O hebben. Dit laatste is wel met een postcodelot op te lossenquote:Het enige punt is de loadbalancing, de rest is alelmaal redelijk goed te doen voor iemand die wel eens eerder geprogrammeerd heeft, google kan gebruiken en geen complete bosjostie is.
Ah, een Echte Automatiseerderquote:Op zondag 30 december 2007 23:42 schreef HenryHill het volgende:
Geef (vandaag of morgen) eens een lijstje van 10 use-cases (niet uitgewerkt, alleen een titel die globaal impliceert wat het moet doen is genoeg), en vertel dan eens hoeveel procent van de beoogde functionaliteit je denkt te hebben afgedekt als je die 10 use-cases hebt geimplementeerd.
Beredeneer dan eens globaal hoeveel grondwerk je moet doen voordat je uberhaupt toekomt aan die 10 usecases, en hoeveel tijd die 10 use-cases gaan kosten om te implementeren. Dan weet je ook hoeveel tijd je nog nodig hebt om aan de 100% functionaliteit te komen.
Als je in totaal niet minimaal op een half jaar uit komt, dan heb je of een slecht gevoel voor functiepunten, of een erg optimistisch beeld van je eigen kunnen.
En dan is er nog niets getest, mind you.
quote:Op zondag 30 december 2007 23:15 schreef Paramnesia het volgende:
Mijn ervaring:
Heb informatica gestudeerd (studie nu op laag pitje) en heb eigen bedrijf in webdevelopment en software.
Ik ben er nu. En natuurlijk hoef ik op mijn bedrijf niet alles zelf te progameren. Dat zou wat zijn.quote:Op woensdag 2 januari 2008 09:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik zie het al, de zaken lopen erg goed met je 'bedrijfje' en je komt om in het werk
En idd. Nou ja ik heb wat ideen, als ik thuis ben zal ik die uiteenzetten en kijken wat jullie comentaar is.quote:overigens, een forum bouwen in twee maanden is geen onmogelijkheid, maar geheel afhankelijk van je wensen, een quick-and-dirty forumpje kun je in een weekje schrijven, welke dan al snel 80-90% van de functionaliteiten bevat...
De introductie van React, nadat Tweakers de samenwerking met Topix/Android beeindigt hadden, was 3,5 maand nadat men die opdracht kreeg.. misschien zal in die tijd zeker niet al het werk vanaf nul opgebouwd zijn, en werkten er meerdere mensen, naar ik meen iets van 3 of 4 man aan .. toch geeft het aan dat je de benodigde tijd zeker niet hoeft te overdrijven, zelfs niet als je een hoge standaard aanhoud.
misschien is dat expres om het duidelijk te houden war het nummer in de URL nou voor staat.quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:10 schreef Chandler het volgende:
http://messages.fok.nl/compose.php?to=108217
Ze mogen dit anders ook wel eens mod_rewriten!
leg eens uit waarom je kennelijk geen tijd in je bedrijf wilt steken en ondertussen wel twee maanden vrij kunt nemen om iets totaal nutteloos dat je verder niks oplevert te gaan doen?quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:00 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Ik ben er nu. En natuurlijk hoef ik op mijn bedrijf niet alles zelf te progameren. Dat zou wat zijn.![]()
A. Ik neem geen vrijquote:Op woensdag 2 januari 2008 10:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
leg eens uit waarom je kennelijk geen tijd in je bedrijf wilt steken en ondertussen wel twee maanden vrij kunt nemen om iets totaal nutteloos dat je verder niks oplevert te gaan doen?
is jouw grootste, maandelijks uitbetalende opdrachtgever soms het UVW? of de Naamloze Vennootschap Mam & Pap?
Ik ben zelf 'opgegroeid' met PHP i.c.m. MySQL, echter geef ik veel meer voorkeur aan MSSQL of PostgreSQL voor systemen als forums, dit omdat het makkelijker en duidelijker is om op relationeel databaseniveau al koppelingen te leggen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:07 schreef SharQueDo het volgende:
Tijdje geleden nog een forum in 1 dag geschreven van de grond inc templating. Registreren, inloggen, topics maken en replyen in het forum (categories->forums->topics) werkte.Best vet, veel van geleerd. Qua queries enzo (joins bv).
Is die website die je in je sig hebt staan, http://www.akuma-studios.com/ , soms de website van jouw 'bedrijf'? Zo ja, dan lijkt het wel een denkbeeldig bedrijfje dat in feite alleen maar een paar hobbyisten zijn die elkaar met diverse thuisprojectjes helpen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:40 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
A. Ik neem geen vrij
B. Mijn bedrijf kan onafhankelijk van mij werken aangezien ik gewoon werknemers heb wiens taken duidelijk zijn.
C. Ik betaal wss. meer aan omzetbelasting per maand dan jij in een half jaar verdient.
En zal ik mijn grote wat-verdien-jij-en-wat-doe-je-met-leven pik maar slap laten worden aangezien ik daarover aan niemand verschuldiging verschuldigd ben.
Ik ben uit principe anti-micro$oft, dus MSSQL gebruik ik niet en daar kan ik dus ook niet over oordelen. ProgresSQL t.o.v. MySQL vind ik alleen fijn op multi-core servers.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:44 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik ben zelf 'opgegroeid' met PHP i.c.m. MySQL, echter geef ik veel meer voorkeur aan MSSQL of PostgreSQL voor systemen als forums, dit omdat het makkelijker en duidelijker is om op relationeel databaseniveau al koppelingen te leggen.
Verder is een standaard forum vrij eenvoudig te realiseren daar er een simpele hierarchie achter hangt. In feite komt het neer op:
- Categorie 1
- - Sub Categorie 1
- - - Forum 1
- - - Forum 2
- - - Forum 3
- - Sub Categorie 2
- - - Forum 1
- - - Forum 2
- - - Forum 3
- - Sub Categorie 3
- - - Forum 1
- - - Forum 2
- - - Forum 3
quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:40 schreef Paramnesia het volgende:
A. Ik neem geen vrij
B. Mijn bedrijf kan onafhankelijk van mij werken aangezien ik gewoon werknemers heb wiens taken duidelijk zijn.
C. Ik betaal wss. meer aan omzetbelasting per maand dan jij in een half jaar verdient.
En zal ik mijn grote wat-verdien-jij-en-wat-doe-je-met-leven pik maar slap laten worden aangezien ik daarover aan niemand verschuldiging verschuldigd ben.
quote:Akuma Studios founded in early 2007 by Bastiaan R Niamut and Dennis Korff.
Their plan was to make a Space MMORPG, but they needed more people to do that, so soon more people joined the team and work on Space Age began.
While having no retail experience in Game Development, and still being students, they have set a goal to make an original and fun game to play.
Akuma Studios doesn't have a big team but is rapidly growing to a full team of designers, producers, programmers, artists, and sound engineers.
Verklaar je nader. Iedereen kan "Microsoft/Windows/Bill/.NET is überevil" bléren, maar beargumenteer het dan ook.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:51 schreef SharQueDo het volgende:
Ik ben van principe anti-micro$oft, dus MSSQL gebruik ik niet.
Dat is een hobby project en niet mijn bedrijf. Verder zal ik het er niet meer over hebben aangezien het niet van belang is.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:50 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Is die website die je in je sig hebt staan, http://www.akuma-studios.com/ , soms de website van jouw 'bedrijf'? Zo ja, dan lijkt het wel een denkbeeldig bedrijfje dat in feite alleen maar een paar hobbyisten zijn die elkaar met diverse thuisprojectjes helpen.
Je komt sowieso niet erg geloofwaardig en serieus over door topics/ideeën als deze.
Again niet mijn bedrijf.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Geboortedatum: 10-10-1987
Err, yeah.
[..]
Joh toch!
quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:40 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
A. Ik neem geen vrij
Sorry, die UWV deed het me. Heb daar niet zulke OKe ervaringen mee.quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]geloofwaardig hoor
.
ik stelde overigens gewoon vragen en vraag nergens om 'verontschuldigingen' (waarom denk je dat?), enkel omdat ik je verhaal een beetje vreemd over vind komen, het doet me een beetje denken als post-puberaal geblaat van een onervaren kiddootje,
en dat is door zulke replies eigenlijk vooral sterker geworden.
maar ik wens je verder veel succes hoor.... wat je wenst te bereiken is idd gewoon mogelijk al heeft het verder weinig waarde, maar als je kennelijk toch zoveel 'werknemers' hebt die jouw omzetbelasting bijeen schrapen zonder dat je daarvoor iets hoeft te doen, zul je er vast ook geen problemen mee hebben
Welk 'bedrijf' is dan eigenlijk wél je eigendom?![]()
Meerdere bedrijfsinrichtingen qua werkplekken, simpele sites enz enz. Ik weet niet of het de bedoeling is om nu een sollicitatie af te leggen met CV enz.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:17 schreef Tuvai.net het volgende:
Uit eerdere posts van jou in dit topic concludeer ik dat je niet echt veel verstand van zaken en ervaring hebt als het op webdevven aankomt. Heb je aantoonba(a)r(e) relevant(e) werk/projectjes?
ehm? jij was toch meneer: "Daar heb ik allemaal werknemers voor?"quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:26 schreef Paramnesia het volgende:
Ik heb je site bekeken en qua design heb je iig meer kaas gegeten dan ik heb. Hulde.![]()
Neuh, dat hoeft ook weer niet (wil niet werkgever-achtig overkomen of zo, btwquote:Op woensdag 2 januari 2008 13:26 schreef Paramnesia het volgende:
Meerdere bedrijfsinrichtingen qua werkplekken, simpele sites enz enz. Ik weet niet of het de bedoeling is om nu een sollicitatie af te leggen met CV enz.![]()
Dat maakt verder helemaal niks uit. Je moet het helemaal zelf weten wat je in je vrije tijd doet. Je opent echter een topic wat betreft dit projectje dus dan kun je verwachten dat je de nodige vragen en kritiek krijgt.quote:Kijk stel ik ben een puberjochie met een te grote mond. Nou mooi toch. Dan lukt het niet en val ik door de mand. Of het lukt wel maar streel ik mn eigen ego. Maakt het iets uit dan voor dit Topic.
Vormgeving is juist m'n zwakste kant; ik ga me de komende maanden verdiepen in FlashMX en Photoshop CS3 zodat ik de boel een beetje kan opfleuren. Alhoewel ik mezelf niet slecht vind op grafisch gebied, ben ik er van bewust dat het veel en veel beter kan. Ik leg echter vooral de nadruk op functionaliteit en hufterproof-heid als ik een applicatie schrijf.quote:Ik heb je site bekeken en qua design heb je iig meer kaas gegeten dan ik heb. Hulde.![]()
Ik ben zelf ook net 21 en draai al flink wat jaren mee in dit wereldje. Beetje een wanopmerking dat je op je 21ste niet abstract zou kunnen denken. In de praktijk is toch wel al een paar keer gebleken dat ik een flinke voorsprong heb op de gemiddelde, +/- 25 jarige, afgestudeerde HBO`er die net in de praktijk meedraait, en wel alles zou moeten kunnen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:44 schreef gronk het volgende:
Stevig abstract denken dus. IMHO lukt dat gewoon nog niet op je 20e.
klopt, het waren dan ook fora van afvalligen van FOK!, een bepaald kliekje dat het niet kon hebben dat mods het niet tof vonden dat ze in elk topic op FOK! zaten te slowchatten. Of je dat dan als echte kloon kan beschouwen is een tweede. Omdat het juist zo'n kliek is die een nieuw forum begint krijg je nooit verschillende meningen, en blijven topics op het niveau "wat doe/draag/eet/kijk/lees/luister je nu". Volgens mij heeft alleen Gvd (je bedoelt hier mee Gesprek van de dag?) ooit de bedoeling gehad om als serieus niet incrowd forum te bestaan.quote:Op maandag 31 december 2007 17:10 schreef SeLang het volgende:
Er zijn trouwens ook genoeg Fok klonen (geweest), zoals Fuk!, Woest, Gvd, Crap etc maar dat blijft/bleef toch een beperkt clubje.
't is misschien niet wat je wilt horen, maar 't is wel mijn ervaring. Natuurlijk kun je makkelijk iemand de loef afsteken met details. Daar is geen kont aan. En als iemand die nog nooit geprogrammeerd heeft op z'n 25e moet gaan programmeren, dan is dat ook geen partij.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:55 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik ben zelf ook net 21 en draai al flink wat jaren mee in dit wereldje. Beetje een wanopmerking dat je op je 21ste niet abstract zou kunnen denken. In de praktijk is toch wel al een paar keer gebleken dat ik een flinke voorsprong heb op de gemiddelde, +/- 25 jarige, afgestudeerde HBO`er die net in de praktijk meedraait, en wel alles zou moeten kunnen.
Dat is pas later stadium.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:27 schreef gronk het volgende:
Als je tweakers.net zoekt, dan weet je waar je het kunt vinden
quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:47 schreef SharQueDo het volgende:
Development linkje?Kunnen we meespieken tijdens de dev.
t.net is voor kutkneuzen. Echte mannen leven zich uit op mailinglists.quote:
quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:47 schreef SharQueDo het volgende:
Development linkje?Kunnen we meespieken tijdens de dev.
Dit is inderdaad een gevalletje e-peen alert jaquote:Op woensdag 2 januari 2008 21:26 schreef onlogisch het volgende:
* onlogisch heeft 0,0 verstand van php maar is wel benieuwd hoe dit gaat aflopen
Toch hoor ik de 1 zeggen : Mja, moet wel lukken zolang het basic is. En de ander zegt weer : NO FUCKING WAY dat gaat je nooit lukken.
Vraagje aan de echte kenners :
Heeft dit een kans van slagen, of is TS van het kaliber "Kijk mij een grote DIGI-LUL hebben" ?
een forum maken kan in een dag. als je niet aan load hoeft te denken kan het zo dirty als je het hebben wil. Daarna wat opties op brute wijze erin, layoutje eromheen. Jup, moet lukken binnen 2 maanden.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:26 schreef onlogisch het volgende:
* onlogisch heeft 0,0 verstand van php maar is wel benieuwd hoe dit gaat aflopen
Toch hoor ik de 1 zeggen : Mja, moet wel lukken zolang het basic is. En de ander zegt weer : NO FUCKING WAY dat gaat je nooit lukken.
Vraagje aan de echte kenners :
Heeft dit een kans van slagen, of is TS van het kaliber "Kijk mij een grote DIGI-LUL hebben" ?
Maak je niet druk; dit topic bloedt vanzelf dood. En ik vind dit topic nou niet bepaald gigantische reclame voor z'n bedrijfje.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:56 schreef Danny het volgende:
Eigenlijk zie ik ook niet direct wat hier zo boeiend aan is en ik vraag me af of we dit topic verder nog zouden moeten toestaan, aangezien het prima gezien kan worden als spam voor zijn bedrijfje. Ik kijk het nog even aan, maar garandeer niet dat dit open gaat blijven.
Kun je nog beter calvobbes mod makenquote:Op woensdag 2 januari 2008 22:16 schreef Canisfire het volgende:
Maak mij mod en ik steun je !
Zitten hier dan echt geen developers op Fok!quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:08 schreef arneaux het volgende:
Ik vind het van een hoop werknijverheid getuigen dat TS een wassen beeld van Fok wil maken maar ik vraag me af wat zijn échte motivatie is. Natuurlijk kan het, de deadline is een leuke omkadering voor zichzelf om ermee bezitg te blijven. Maar dan is het af? En dan. Eigenlijk is het gewoon oeverloos gelul in de ruimte en kan dit topic derhalve hardstikke dicht.
It has been done before...quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1110712/4/50#55732578]woensdag 2 januari 2008 Hrm, eigenlijk is *dat* best interessant: een overlay-forum.
Ho, dat wilde ik ook niet suggereren, maar de eerste afwijking die mensen te binnen schiet bij een computerfreak is dat ze sociaal niet zo handig zijn. En hoewel die afwijking helemaal niet waar hoeft te zijn, hebben ze vaak wel een andere afwijking, nl. dat ze 'pointless' iets kunnen maken. Dat was mijn bedoeling daarachter.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:31 schreef arneaux het volgende:
Ik heb hem niet contactgestoord genoemd,
Hey, sommige mensen vinden het nuttig om te melden dat ze gaan stoppen met roken omdat ze dan een stok achter de deur hebben. Ik vermoed dat dit de stok achter de deur van TS is.quote:ik gun hem ook zeker zijn hoera momentje maar ik vraag me af of dat een topic waard is ómdat wij, de users van Fok, er helemaal geen kloot aan hebben. Anders kan ik ook wel heel de tijd als ik mn reet ga afvegen dat hier melden, dat doen, en komen melden dat het weer helemaal gelukt is. Het is gewoon pointless.
Ja? Linkje? Niet zozeer voor fok!, maar eerder in z'n algemeenheid.quote:
Wat dacht je van dat forum wat danny eigenhandig naar beneden heeft gesued?quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:44 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja? Linkje? Niet zozeer voor fok!, maar eerder in z'n algemeenheid.
Geef ons een dev linkje!:)quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:58 schreef Paramnesia het volgende:
Oke dan! Ik ga maar beginnen met een paar obstakels waar ik in mijn gedachten tegenaanliep.
Het project zal in incrementen geschieden. Dit betekend dat er in vaste onderdelen gewerkt zal worden.
Dus liever forum en frontpage wel 100% af, dan alles 50%. Doelstelling is complete namaak van het systeem van Fok.
Ik zou graag de onderdelen in deze volgorde afwerken:
-Forum
-Frontpage
-Fotoboek
-PM
-Games
-Sport
Database: MySQL
Taal: PHP5
Programmas die gebruikt zullen worden:
Microsoft Visio voor visualisatie
DBDesigner4 voor Database ontwerp
Apanta Studio met PHP plugin voor PHP progameer werk
Photoshop voor design
en kladblok voor de kleine dingen.
Zo eerste casus.
Welk forum? en waarom is het gesued?quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:58 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Wat dacht je van dat forum wat danny eigenhandig naar beneden heeft gesued?
Laat maar, vergeet die performance dan maar gelijk.quote:
quote:
Je wil niet weten hoeveel (grote!) forums er LAMP draaien hoor...quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:08 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Laat maar, vergeet die performance dan maar gelijk.
Want PostgreSQL icm met asp.net is beter. Of nakken we hem maar in oracle met een Java-applet als front-end.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:08 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Laat maar, vergeet die performance dan maar gelijk.
...ach ja, laten we de horde achter na lopen en niet meer denken. Ontwerp eerst eens iets voordat je een implementatie roept. WTF heeft PHP of MySQL met webdevelopment te maken in fase 1? Of zijn jullie zulke n00bs die achter hordes aanlopen en beginnen te coden voordat er een lijstje met functionaliteiten beschikbaar is?quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:11 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel (grote!) forums er LAMP draaien hoor...
Niks. Het halve web draait op PHP en MySQL, maar verder niks.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:13 schreef Skinkie het volgende:
WTF heeft PHP of MySQL met webdevelopment te maken in fase 1?
PHP en MySQL zijn pretty safe bets als je een forum gaat proggen hoor...quote:Of zijn jullie zulke n00bs die achter hordes aanlopen en beginnen te coden voordat er een lijstje met functionaliteiten beschikbaar is?
quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:13 schreef Skinkie het volgende:
...ach ja, laten we de horde achter na lopen en niet meer denken. Ontwerp eerst eens iets voordat je een implementatie roept. WTF heeft PHP of MySQL met webdevelopment te maken in fase 1? Of zijn jullie zulke n00bs die achter hordes aanlopen en beginnen te coden voordat er een lijstje met functionaliteiten beschikbaar is?
TS gaat echt niet uitkomen op een enterprise applicatie die niet met PHP/MySQL te maken is. Hij moet het doen met een bestaand hostingaccountje of servertje. Als randvoorwaarde is gewoon PHP+MySQL gesteld, niks met n00bs te maken.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:13 schreef Skinkie het volgende:
[..]
...ach ja, laten we de horde achter na lopen en niet meer denken. Ontwerp eerst eens iets voordat je een implementatie roept. WTF heeft PHP of MySQL met webdevelopment te maken in fase 1? Of zijn jullie zulke n00bs die achter hordes aanlopen en beginnen te coden voordat er een lijstje met functionaliteiten beschikbaar is?
Tja, het vervelende is wel dat sommige hosters niet alle leuke plugins voor Apache/PHP/MySQL hebben geïnstalleerd. Ook kunnen functies die de veiligheid van de server negatief beïnvloeden zijn uitgeschakeld. Als je ze vervolgens vraagt iets te installeren dan weigeren ze dat ook 9 van de 10 keer. Ook is het maar afvragen of PHP safe mode is uitgeschakeld, safe mode kan je beperkingen opleggen die je script negatief kunnen beïnvloeden omdat je allerlij omwegen moet gaan verzinnen. Alleen als je zelf een server hebt en weet welke plugins er geïnstalleerd zijn of nog geïnstalleerd moeten worden dan zou het geen probleem mogen zijn.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:20 schreef soylent het volgende:
[..]
TS gaat echt niet uitkomen op een enterprise applicatie die niet met PHP/MySQL te maken is. Hij moet het doen met een bestaand hostingaccountje of servertje. Als randvoorwaarde is gewoon PHP+MySQL gesteld, niks met n00bs te maken.
nu ik je toch spreek. Het is 2008 enzo. Strijdbijl, ondiep graf, berg zand?quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:46 schreef Shitonya het volgende:
je zal hier maar over nadenken..
Even quoten voor de zekerheidquote:Op woensdag 2 januari 2008 23:50 schreef Danny het volgende:
[..]
nu ik je toch spreek. Het is 2008 enzo. Strijdbijl, ondiep graf, berg zand?
Veelste druk met zn bedrijfquote:Op woensdag 2 januari 2008 23:57 schreef tonks het volgende:
Ik vraag me af wat over 2 maanden de smoes gaat zijn
Oeh polletje maken?quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:57 schreef tonks het volgende:
geen. user post niets meer en gaat onder kloon verderquote:Op woensdag 2 januari 2008 23:57 schreef tonks het volgende:
Je bedoelt mij?quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:00 schreef Danny het volgende:
[..]
geen. user post niets meer en gaat onder kloon verderIemand nog ooit iets gehoord van die gast die aan 2 servers genoeg zou hebben om heel FOK! op te draaien?
quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:00 schreef Danny het volgende:
[..]
geen. user post niets meer en gaat onder kloon verderIemand nog ooit iets gehoord van die gast die aan 2 servers genoeg zou hebben om heel FOK! op te draaien?
ik geloof niet dat jij dat was. Sterker nog; ik hoop het niet want dan heb ik je ernstig overschatquote:
Als ik het was moet het in het Fok!Crew forum staan. Ergens in een topic met svi.cs.hro.nl met een referentie naar een afbeelding...quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:02 schreef Danny het volgende:
[..]
ik geloof niet dat jij dat was. Sterker nog; ik hoop het niet want dan heb ik je ernstig overschat
Als ik het nou op mac-servers laat draaienquote:Op donderdag 3 januari 2008 00:05 schreef tonks het volgende:
Ach ik hoop dat het lukt maar het verbaast me niets als het allemaal niet lukt, niet beledigend bedoeld natuurlijk maar volgens mij word het een beetje onderschat het hele gebeuren.
Nee, was in FB. Topic over de performance waar iemand beweerde dat we aan 2 servers voldoende zouden hebben om heel FOK! te draaien. Database, webserver, files. The lot. En dan ook nog twee huis-tuin-keuken servertjes van een paar duizend euri. Hij zou met een mooi uitgewerkt plan komen om te bewijzen dat het zou werken, maar volgens mij hebben we nooit meer wat van 'm vernomen. Niemand nam 'm sowieso serieus omdat het eenvoudigweg onmogelijk is, om over gebrek aan redundantie e.d. nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:05 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Als ik het was moet het in het Fok!Crew forum staan. Ergens in een topic met svi.cs.hro.nl met een referentie naar een afbeelding...
Ja hoor. Als we het aantal concurrent users beperken tot anderhalf vast welquote:OverigensWellicht draait fok niet met de huidige software op twee servers
De vraag zou natuurlijk zijn, zou fok op twee servers kunnen draaien
maar..quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:56 schreef Danny het volgende:
[..]
je beseft dat ik desgewenst ook gewoon die quote kan trashen he?
Technisch heb je het aantal write acties al beperkt tot 1. Immers je gebruikt SQL. Dus dat is niet echt een argument. Ik denk dat eerder de vraag zou zijn of een database applicatie op zo'n manier te optimaliseren valt dat het zelf query resultaten onthoudt. Daar heb ik het vanavond met wat mensen over gehad. In dat geval zou wellicht nog steeds een zee aan performance op HTTP niveau die de zee in gooien, maar je bent van een altijd dichtslibbende bottleneck op je backend af.quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:09 schreef Danny het volgende:
Ja hoor. Als we het aantal concurrent users beperken tot anderhalf vast wel
Hoi Danny. Het werkte dusdanig goed dat ik het plan maar op een andere plek gedropt heb.quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:09 schreef Danny het volgende:
[..]
Nee, was in FB. Topic over de performance waar iemand beweerde dat we aan 2 servers voldoende zouden hebben om heel FOK! te draaien. Database, webserver, files. The lot. En dan ook nog twee huis-tuin-keuken servertjes van een paar duizend euri. Hij zou met een mooi uitgewerkt plan komen om te bewijzen dat het zou werken, maar volgens mij hebben we nooit meer wat van 'm vernomen.
Het komt je in ieder geval goed uit dat je het bewijs niet hoeft te leveren natuurlijk. Maar je smoes is wel origineel hoorquote:Op donderdag 3 januari 2008 00:38 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Hoi Danny. Het werkte dusdanig goed dat ik het plan maar op een andere plek gedropt heb.
Je onderschat google wat maar maakt niet uit, succes met het op de rit krijgen van je site en servers.quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:45 schreef Danny het volgende:
[..]
Het komt je in ieder geval goed uit dat je het bewijs niet hoeft te leveren natuurlijk. Maar je smoes is wel origineel hoor
En google is vast blij dat ze nu nog maar 20 servers nodig hebben
Als je wat verschillende fora gezien hebt, en met OS'es gewerkt heb wbt. rechten en autorisatie, dan kan je daar best iets degelijks voor fabrieken.quote:Op zondag 30 december 2007 22:34 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Hoe wil je het admin gedeelte namaken dan? Je weet namelijk niet hoe dat er allemaal uitziet, laat staan hoe het werkt.
En wat is dan de definitie van 2 servers?quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:05 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Als ik het was moet het in het Fok!Crew forum staan. Ergens in een topic met svi.cs.hro.nl met een referentie naar een afbeelding...
OverigensWellicht draait fok niet met de huidige software op twee servers
De vraag zou natuurlijk zijn, zou fok op twee servers kunnen draaien
Zoiets.quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En wat is dan de definitie van 2 servers?
2 gebouwen welke via 1 interface aan te spreken zijn en luisteren naar 1 naam, waarvan 1 gebouw al het web gerelateerde doet en 1 gebouw al het database gerelateerde?
Ja zo kan ik het ook.
Zie plaatje. Ik zou het lees en het schrijf gedeelte nog opsplitsen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En wat is dan de definitie van 2 servers?
2 gebouwen welke via 1 interface aan te spreken zijn en luisteren naar 1 naam, waarvan 1 gebouw al het web gerelateerde doet en 1 gebouw al het database gerelateerde?
Ja zo kan ik het ook.
VMS-Fok!quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als je wat verschillende fora gezien hebt, en met OS'es gewerkt heb wbt. rechten en autorisatie, dan kan je daar best iets degelijks voor fabrieken.
OpenVMS fokquote:
TS haalt er vast goede ideeen uit en dan proberen we 't uit op 2 servers.quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:58 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Zie plaatje. Ik zou het lees en het schrijf gedeelte nog opsplitsen.
Van http://en.wikipedia.org/wiki/OpenVMS :quote:
quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:03 schreef gronk het volgende:
[..]
Van http://en.wikipedia.org/wiki/OpenVMS :
'This allows the system to be "disaster-tolerant" against natural disasters that may disable individual data-processing facilities.'
Nah, 100.000 users, hoeveel groter wil je je ramp nog hebben
Ik draai zelf een klein clustertje heb al eens aan breuls gevraagd of ik wat mocht benchen op de fok database, niets meer van gehoord. Ik ben opzich best geinteresseerd in communities, maar zou, als ik de tijd er voor had, het een en ander anders aanpakken. Het Compuserve idee sprak mij zelf veel meer aan.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:02 schreef schvvmert het volgende:
[..]
TS haalt er vast goede ideeen uit en dan proberen we 't uit op 2 servers.
Ik ben hardware freak en heb genoeg Home PC's die al sneller zijn dat de Fok servers.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:10 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Ik draai zelf een klein clustertje heb al eens aan breuls gevraagd of ik wat mocht benchen op de fok database, niets meer van gehoord. Ik ben opzich best geinteresseerd in communities, maar zou, als ik de tijd er voor had, het een en ander anders aanpakken. Het Compuserve idee sprak mij zelf veel meer aan.
Probleem met de hardware is dus dat de software er op veelal de bottleneck is. Niet helemaal waar met bagger chipsets die meer interrupts afvuren dan een wintel softmodem.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:13 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ik ben hardware freak en heb genoeg Home PC's die al sneller zijn dat de Fok servers.
Zolang de content maar van de representatie wordt gescheiden kan en bijzonder weinig misgaan. En is dat direct de limitatie die je oplegt. Hoe meer crap je client side laat af handen des te beter het loopt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:16 schreef schvvmert het volgende:
En ik ben benieuwd wat TS ervan maakt, het idee is zeker goed, het forum is nu op tijden echt te traag, zodanig dat ik niet meer wacht op het openen van een pagina op drukke tijden.
Een goed team van mensen om je heen die zulke dingen goed regelen en het draait zeker weten al een stuk beter.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:14 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Probleem met de hardware is dus dat de software er op veelal de bottleneck is. Niet helemaal waar met bagger chipsets die meer interrupts afvuren dan een wintel softmodem.
Een site met zulke bezoekersaantaallen moet gewoon elk halfjaar weer upgraden.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:24 schreef Skinkie het volgende:
Inderdaad. Hardware is Stock Dell en de software is wellicht voor het beheer super, maar voor performance niet. Maar goed we weten allemaal dat ze bezig zijn, dus we moedigen iedereen aan die ook bezig wil zijn.
Kom op zeg... je lijkt die @#$(*&$ van hyves wel. Als je ziet wat voor hardware die hebben hangen dan krijg bijna plaatsvervangende schaamte als software ontwikkelaar. Die hardware hoef je niet up te graden, simpel gezegd omdat de bandbreedte van fok niet boven de 100Mbit uit komt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:27 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Een site met zulke bezoekersaantaallen moet gewoon elk halfjaar weer upgraden.
Het draait nu op alweer een paar achterhaalde severbakken.
Voor 100mbit is een P3 800 mhz al genoeg.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:41 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Kom op zeg... je lijkt die @#$(*&$ van hyves wel. Als je ziet wat voor hardware die hebben hangen dan krijg bijna plaatsvervangende schaamte als software ontwikkelaar. Die hardware hoef je niet up te graden, simpel gezegd omdat de bandbreedte van fok niet boven de 100Mbit uit komt.
De data is recht toe recht aan en goed te indexeren.
Kijk voor de grap eens naar active topics en hoeveel topics er over dag per minuut zijn geupdate.
Je kunt beter een eigen topic starten.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:02 schreef luciano het volgende:
Modjes genoeg om te helpen ...........
Danny heeft er vast nog wel ergens een stuk of 40? onder de ban_knop ( of had hij ze nou alweer ontbanned , maar dan nog zijn er vast wel 39 die willen overstappen )![]()
Ik wacht in spanning af , want ik wil natuurlijk wel een OLDBIE worden bij voorbaat !
Laten we het proberen met een P3 en een 1GB aan geheugenquote:Op donderdag 3 januari 2008 02:48 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Voor 100mbit is een P3 800 mhz al genoeg.
Met het aantal actieve gebruikers op Fok heb je wel iets meer nodig.
Ben met je eens dat 't eens vanaf de grond eens opnieuw bekeken zou moeten worden.
Dat kan voor een basic webserver zonder probleem.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:06 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Laten we het proberen met een P3 en een 1GB aan geheugen(als webserver dan he)
Op m'n Get webserver met Cherokee zonder fancy modules moet dat dus wel lukken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:13 schreef schvvmert het volgende:
Dat kan voor een basic webserver zonder probleem.
Ik deed op 100mbit precies genoeg om die P3 tot 100% load te schoppen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:17 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Op m'n Get webserver met Cherokee zonder fancy modules moet dat dus wel lukken.
Daarom heeft Danny er ook tweequote:Op donderdag 3 januari 2008 03:28 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ik deed op 100mbit precies genoeg om die P3 tot 100% load te schoppen.
Als 't groot wordt, moet je wat investeren, zo werkt dat met alles.
Hij heeft er teveel.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:30 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Daarom heeft Danny er ook twee
Och een mens moet wat doen met zijn advertentie-inkomstenquote:
Dat herinnert me inderdaad dat ik dat op een van de Roparuns ook een setje P3s had hangen op de NIKEF. Dat wilde zelfs met MySQL nog vlot zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:28 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ik deed op 100mbit precies genoeg om die P3 tot 100% load te schoppen.
Als 't groot wordt, moet je wat investeren, zo werkt dat met alles.
Een Dual Tualatin P3 is nog steeds een snelle machine, ook waren de Pentium Mobiles centrino uit die stal afkomstig.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:37 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Dat herinnert me inderdaad dat ik dat op een van de Roparuns ook een setje P3s had hangen op de NIKEF. Dat wilde zelfs met MySQL nog vlot zijn.
Hoi Operc,quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:56 schreef Operc het volgende:
en daarom zet je het in dit topic?
TS: succes ermee!
Jimmy Wales is bezig...quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:53 schreef Tuvai.net het volgende:
Is er trouwens nog niemand die Google wil nabouwen?
Ja maar ik kan op Google niet vinden hóequote:Op donderdag 3 januari 2008 17:53 schreef Tuvai.net het volgende:
Zodra ik klaar ben met het nabouwen van het internet.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:53 schreef Tuvai.net het volgende:
Pfff, als je Google namaken al niet kan gaat Fok! je ook niet lukkenquote:Op donderdag 3 januari 2008 18:54 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Ja maar ik kan op Google niet vinden hóe
Eeuhm ik ga Fok helegaar niet namaken, veuls te druk met andere websites in elkaar schroeven... (TS gaat Fok wél namaken).quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:48 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Pfff, als je Google namaken al niet kan gaat Fok! je ook niet lukken
Oh, mooi, dan kan ik mn backup weggooien.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:55 schreef chatter het volgende:
[..]
Zodra ik klaar ben met het nabouwen van het internet.
Als je er over nadenkt is het nog best slim. Dacht dat ajaxwindows.com ook overgekocht was door google. Met een online desktop kan je overal ter wereld, met een degelijke pc en internetlijn aan de slag met je persoonlijke data en applicaties.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:52 schreef Tuvai.net het volgende:
D'r was laatst wel een gek die een soort van online Windows gemaakt had: http://www.ajaxwindows.com , zoals de naam al impliceert is daarvoor veelal gebruik gemaakt van AJAX (de techniek, niet de voetbalclub of het poetsmiddeltje). Wel eens leuk om te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |