abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:27:27 #201
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_55732962
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:08 schreef arneaux het volgende:
Ik vind het van een hoop werknijverheid getuigen dat TS een wassen beeld van Fok wil maken maar ik vraag me af wat zijn échte motivatie is. Natuurlijk kan het, de deadline is een leuke omkadering voor zichzelf om ermee bezitg te blijven. Maar dan is het af? En dan. Eigenlijk is het gewoon oeverloos gelul in de ruimte en kan dit topic derhalve hardstikke dicht.
Zitten hier dan echt geen developers op Fok!

Mensen die ontwikkelen leuk vinden hoeven echt niet contactgestoord te zijn, maar ze hebben vaak wel een gemeenschappelijke afwijking: ze kunnen iets voor de lol (na)bouwen, en dit kan al een succes zijn
- zonder dat iemand er ooit wat aan heeft of er gebruik van gaat maken
- zonder dat het enigszins toonbaar of efficient is.
- zonder dat het ooit afkomt (!)

De enige beloning is dat je voor jezelf hebt bewezen dat je 'het kan' (of dan toch in ieder geval voor een deel).

En alhoewel ik TS nog steeds te optimistisch vind, gun ik hem van harte de kans om zijn vaardigheden uit te proberen. Ik kan geen serieuze reden bedenken waarom dit topic gesloten zou moeten worden (en ik denk niet dat er iemand bang hoeft te zijn voor concurrentie voor Fok!...)
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:31:52 #202
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_55733055
Ik heb hem niet contactgestoord genoemd, ik gun hem ook zeker zijn hoera momentje maar ik vraag me af of dat een topic waard is ómdat wij, de users van Fok, er helemaal geen kloot aan hebben. Anders kan ik ook wel heel de tijd als ik mn reet ga afvegen dat hier melden, dat doen, en komen melden dat het weer helemaal gelukt is. Het is gewoon pointless.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_55733088
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1110712/4/50#55732578]woensdag 2 januari 2008 Hrm, eigenlijk is *dat* best interessant: een overlay-forum.
It has been done before...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:38:54 #204
67978 HenryHill
pi_55733233
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:31 schreef arneaux het volgende:
Ik heb hem niet contactgestoord genoemd,
Ho, dat wilde ik ook niet suggereren, maar de eerste afwijking die mensen te binnen schiet bij een computerfreak is dat ze sociaal niet zo handig zijn. En hoewel die afwijking helemaal niet waar hoeft te zijn, hebben ze vaak wel een andere afwijking, nl. dat ze 'pointless' iets kunnen maken. Dat was mijn bedoeling daarachter.
quote:
ik gun hem ook zeker zijn hoera momentje maar ik vraag me af of dat een topic waard is ómdat wij, de users van Fok, er helemaal geen kloot aan hebben. Anders kan ik ook wel heel de tijd als ik mn reet ga afvegen dat hier melden, dat doen, en komen melden dat het weer helemaal gelukt is. Het is gewoon pointless.
Hey, sommige mensen vinden het nuttig om te melden dat ze gaan stoppen met roken omdat ze dan een stok achter de deur hebben. Ik vermoed dat dit de stok achter de deur van TS is.

Dat, of hij heeft gewoon niet goed nagedacht toen hij dit topic opende
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:42:55 #205
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_55733347
Beste heren.

Ik zie dat het nogal wat heeft losgemaakt allemaal. Ten eerste was dit gewoon een pats-opmerking dat het zou kunnen en toen mensen er serieus op in gingen wou en wil ik ook bewijzen dat het kan. Of het nou wel of niet lukt, ik wil het gewoon graag proberen.

Mijn bedrijf heb ik bewust niet genoemd, en zal ook niet genoemd worden. Er zal geen referentie naar zijn op het nieuwe forum. Dus ik hoop dat ik hiermee Danny tevredenstel. Verder moet men maar zien wat men ermee wil doen.

Het is meer topic ter innovatie en iedeen op doen. Zo ook dat mensen commentaar kunnen hebben. Vooral is het een vermakelijk challange lijkt me.

Denk ik dat ik het kan, hell yeah. Iedere stap van de ontwikkeling zal ik posten. Als het in deze vorm niet op prijs wordt gesteld mag het topic best naar DIG verplaatst worden als een soort, hou bouwen we een forum, tutorial. Of men gooi er een slotje op.

Genoeg keuzes ik ben met alles tevreden.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:44:27 #206
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55733381
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:33 schreef Skinkie het volgende:

[..]

It has been done before...
Ja? Linkje? Niet zozeer voor fok!, maar eerder in z'n algemeenheid.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:44:52 #207
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_55733390
Stok achter de deur? Wij als Fokkers? Alsof hij er een nacht minder om zou slapen als hij zn deadline, die hij hier heeft medegedeeld, niet zou halen. Nee ik geloof er niet in.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:45:59 #208
58560 Oksel
Gezellig.
pi_55733419
Leuke uitdaging. En Danny moet er juist blij mee zijn, hij zou er wat van kunnen leren.. wie weet? Misschien zit het wel logischer / sneller in elkaar.
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:48:41 #209
58560 Oksel
Gezellig.
pi_55733499
Als er vanaf de grond af gebouwd gaat worden.. leuk, leuk.

Ik denk niet dat het heel ingewikkeld in elkaar steekt. (Ben zelf IT'er). Allemaal heel logisch. Maar van te voren een goede structuur, en bedenkt goed hoe je dingen gaat ordenen en opslaan. Dan moet het toch lukken?
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:49:48 #210
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_55733533
TVP

Ben benieuwd hoe ver je komt
pi_55733586
Ik denk inderdaad dat het redelijk doenbaar is, al komt er wel meer bij kijken dan jij denkt.
Pain is temporary, pride is forever
pi_55733776
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:44 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja? Linkje? Niet zozeer voor fok!, maar eerder in z'n algemeenheid.
Wat dacht je van dat forum wat danny eigenhandig naar beneden heeft gesued?
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:58:52 #213
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_55733779
Oke dan! Ik ga maar beginnen met een paar obstakels waar ik in mijn gedachten tegenaanliep.

Het project zal in incrementen geschieden. Dit betekend dat er in vaste onderdelen gewerkt zal worden.
Dus liever forum en frontpage wel 100% af, dan alles 50%. Doelstelling is complete namaak van het systeem van Fok.

Ik zou graag de onderdelen in deze volgorde afwerken:
-Forum
-Frontpage
-Fotoboek
-PM
-Games
-Sport

Database: MySQL
Taal: PHP5

Programmas die gebruikt zullen worden:
Microsoft Visio voor visualisatie
DBDesigner4 voor Database ontwerp
Apanta Studio met PHP plugin voor PHP progameer werk
Photoshop voor design
en kladblok voor de kleine dingen.

Zo eerste casus.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:05:25 #214
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_55733959
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:58 schreef Paramnesia het volgende:
Oke dan! Ik ga maar beginnen met een paar obstakels waar ik in mijn gedachten tegenaanliep.

Het project zal in incrementen geschieden. Dit betekend dat er in vaste onderdelen gewerkt zal worden.
Dus liever forum en frontpage wel 100% af, dan alles 50%. Doelstelling is complete namaak van het systeem van Fok.

Ik zou graag de onderdelen in deze volgorde afwerken:
-Forum
-Frontpage
-Fotoboek
-PM
-Games
-Sport

Programmas die gebruikt zullen worden:
Microsoft Visio voor visualisatie
DBDesigner4 voor Database ontwerp
Apanta Studio met PHP plugin voor PHP progameer werk
Photoshop voor design
en kladblok voor de kleine dingen.

Zo eerste casus.
Geef ons een dev linkje!:)
pi_55733977
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:58 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Wat dacht je van dat forum wat danny eigenhandig naar beneden heeft gesued?
Welk forum? en waarom is het gesued?
pi_55734056
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:58 schreef Paramnesia het volgende:
Laat maar, vergeet die performance dan maar gelijk.
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:10:09 #217
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_55734126
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:05 schreef JortK het volgende:

[..]

Geef ons een dev linkje!:)
Heren, eerste dagen is er nog niks online hoor. En ik moet nog domein naam regelen enz enz.
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:11:33 #218
67978 HenryHill
pi_55734163
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:08 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoeveel (grote!) forums er LAMP draaien hoor...
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:11:54 #219
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_55734168
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:08 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Want PostgreSQL icm met asp.net is beter. Of nakken we hem maar in oracle met een Java-applet als front-end.
pi_55734208
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:11 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoeveel (grote!) forums er LAMP draaien hoor...
...ach ja, laten we de horde achter na lopen en niet meer denken. Ontwerp eerst eens iets voordat je een implementatie roept. WTF heeft PHP of MySQL met webdevelopment te maken in fase 1? Of zijn jullie zulke n00bs die achter hordes aanlopen en beginnen te coden voordat er een lijstje met functionaliteiten beschikbaar is?
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:17:38 #221
67978 HenryHill
pi_55734301
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:13 schreef Skinkie het volgende:
WTF heeft PHP of MySQL met webdevelopment te maken in fase 1?
Niks. Het halve web draait op PHP en MySQL, maar verder niks.
quote:
Of zijn jullie zulke n00bs die achter hordes aanlopen en beginnen te coden voordat er een lijstje met functionaliteiten beschikbaar is?
PHP en MySQL zijn pretty safe bets als je een forum gaat proggen hoor...
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:20:19 #222
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55734384
quote:

...ach ja, laten we de horde achter na lopen en niet meer denken. Ontwerp eerst eens iets voordat je een implementatie roept. WTF heeft PHP of MySQL met webdevelopment te maken in fase 1? Of zijn jullie zulke n00bs die achter hordes aanlopen en beginnen te coden voordat er een lijstje met functionaliteiten beschikbaar is?

Jaaah! coden! Tof man! Doe ik de leuke dingen wel! Mag jij de corner-cases en de dingen die teveel werk zijn doen!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:20:53 #223
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55734403
quote:

[..]

TS gaat echt niet uitkomen op een enterprise applicatie die niet met PHP/MySQL te maken is. Hij moet het doen met een bestaand hostingaccountje of servertje. Als randvoorwaarde is gewoon PHP+MySQL gesteld, niks met n00bs te maken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_55734797
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:20 schreef soylent het volgende:

[..]

TS gaat echt niet uitkomen op een enterprise applicatie die niet met PHP/MySQL te maken is. Hij moet het doen met een bestaand hostingaccountje of servertje. Als randvoorwaarde is gewoon PHP+MySQL gesteld, niks met n00bs te maken.
Tja, het vervelende is wel dat sommige hosters niet alle leuke plugins voor Apache/PHP/MySQL hebben geïnstalleerd. Ook kunnen functies die de veiligheid van de server negatief beïnvloeden zijn uitgeschakeld. Als je ze vervolgens vraagt iets te installeren dan weigeren ze dat ook 9 van de 10 keer. Ook is het maar afvragen of PHP safe mode is uitgeschakeld, safe mode kan je beperkingen opleggen die je script negatief kunnen beïnvloeden omdat je allerlij omwegen moet gaan verzinnen. Alleen als je zelf een server hebt en weet welke plugins er geïnstalleerd zijn of nog geïnstalleerd moeten worden dan zou het geen probleem mogen zijn.
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:46:27 #225
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_55735021
je zal hier maar over nadenken..
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
  Admin woensdag 2 januari 2008 @ 23:50:33 #226
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_55735129
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:46 schreef Shitonya het volgende:
je zal hier maar over nadenken..
nu ik je toch spreek. Het is 2008 enzo. Strijdbijl, ondiep graf, berg zand?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:52:40 #227
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55735180
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:50 schreef Danny het volgende:

[..]

nu ik je toch spreek. Het is 2008 enzo. Strijdbijl, ondiep graf, berg zand?
Even quoten voor de zekerheid
Huilen dan.
  Admin woensdag 2 januari 2008 @ 23:56:44 #228
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_55735280
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Even quoten voor de zekerheid
je beseft dat ik desgewenst ook gewoon die quote kan trashen he?
pi_55735296
Ik vraag me af wat over 2 maanden de smoes gaat zijn
pi_55735318
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:57 schreef tonks het volgende:
Veelste druk met zn bedrijf
  donderdag 3 januari 2008 @ 00:00:09 #231
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_55735348
quote:
Oeh polletje maken?
  Admin donderdag 3 januari 2008 @ 00:00:22 #232
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_55735356
quote:
geen. user post niets meer en gaat onder kloon verder Iemand nog ooit iets gehoord van die gast die aan 2 servers genoeg zou hebben om heel FOK! op te draaien?
pi_55735382
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:00 schreef Danny het volgende:

[..]

geen. user post niets meer en gaat onder kloon verder Iemand nog ooit iets gehoord van die gast die aan 2 servers genoeg zou hebben om heel FOK! op te draaien?
Je bedoelt mij?
  donderdag 3 januari 2008 @ 00:02:02 #234
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_55735399
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:00 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik neem mijn schande gewoon zoals ie komt hoor. In geval dat.
  Admin donderdag 3 januari 2008 @ 00:02:15 #235
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_55735403
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:01 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Je bedoelt mij?
ik geloof niet dat jij dat was. Sterker nog; ik hoop het niet want dan heb ik je ernstig overschat
pi_55735443
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:02 schreef Danny het volgende:

[..]

ik geloof niet dat jij dat was. Sterker nog; ik hoop het niet want dan heb ik je ernstig overschat
Als ik het was moet het in het Fok!Crew forum staan. Ergens in een topic met svi.cs.hro.nl met een referentie naar een afbeelding...

Overigens Wellicht draait fok niet met de huidige software op twee servers De vraag zou natuurlijk zijn, zou fok op twee servers kunnen draaien
pi_55735455
Ach ik hoop dat het lukt maar het verbaast me niets als het allemaal niet lukt, niet beledigend bedoeld natuurlijk maar volgens mij word het een beetje onderschat het hele gebeuren.
  donderdag 3 januari 2008 @ 00:08:43 #238
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_55735520
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:05 schreef tonks het volgende:
Ach ik hoop dat het lukt maar het verbaast me niets als het allemaal niet lukt, niet beledigend bedoeld natuurlijk maar volgens mij word het een beetje onderschat het hele gebeuren.
Als ik het nou op mac-servers laat draaien
  Admin donderdag 3 januari 2008 @ 00:09:05 #239
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_55735527
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:05 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Als ik het was moet het in het Fok!Crew forum staan. Ergens in een topic met svi.cs.hro.nl met een referentie naar een afbeelding...
Nee, was in FB. Topic over de performance waar iemand beweerde dat we aan 2 servers voldoende zouden hebben om heel FOK! te draaien. Database, webserver, files. The lot. En dan ook nog twee huis-tuin-keuken servertjes van een paar duizend euri. Hij zou met een mooi uitgewerkt plan komen om te bewijzen dat het zou werken, maar volgens mij hebben we nooit meer wat van 'm vernomen. Niemand nam 'm sowieso serieus omdat het eenvoudigweg onmogelijk is, om over gebrek aan redundantie e.d. nog maar te zwijgen.
quote:
Overigens Wellicht draait fok niet met de huidige software op twee servers De vraag zou natuurlijk zijn, zou fok op twee servers kunnen draaien
Ja hoor. Als we het aantal concurrent users beperken tot anderhalf vast wel
  donderdag 3 januari 2008 @ 00:15:48 #240
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55735658
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:56 schreef Danny het volgende:

[..]

je beseft dat ik desgewenst ook gewoon die quote kan trashen he?
maar.. dat zou dan toch valsspelen zijn

Huilen dan.
pi_55735813
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:09 schreef Danny het volgende:
Ja hoor. Als we het aantal concurrent users beperken tot anderhalf vast wel
Technisch heb je het aantal write acties al beperkt tot 1. Immers je gebruikt SQL. Dus dat is niet echt een argument. Ik denk dat eerder de vraag zou zijn of een database applicatie op zo'n manier te optimaliseren valt dat het zelf query resultaten onthoudt. Daar heb ik het vanavond met wat mensen over gehad. In dat geval zou wellicht nog steeds een zee aan performance op HTTP niveau die de zee in gooien, maar je bent van een altijd dichtslibbende bottleneck op je backend af.

De vraag is dan ook waarschijnlijk, wat is het aantal connecties per seconden dat je, je hardware kan laten afhandelen. Zou je een statische FP van 1 machine kunnen laten komen als dit een simpel html paginaatje was. En dan wil ik best zeggen, ik denk dat, dat mogelijk is. Zolang de active visie maar voor 90% in het geheugen past (dus laten we zeggen 7GB aan data) zou dat niet eens een probleem moeten zijn. En zou iets zo ook best te benchmarken zijn.

Stel de eis maar dat een gebruiker javascript moet hebben om ingelogd te zijn...
pi_55735959
Leuk initiatief en ben benieuwd hoe ver je komt, derhalve een ordinaire TVP.
  donderdag 3 januari 2008 @ 00:31:31 #243
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55735975
Nou dat is mooi want dan mag ik vast forum admin worden op jouw fok
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_55736136
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:09 schreef Danny het volgende:

[..]

Nee, was in FB. Topic over de performance waar iemand beweerde dat we aan 2 servers voldoende zouden hebben om heel FOK! te draaien. Database, webserver, files. The lot. En dan ook nog twee huis-tuin-keuken servertjes van een paar duizend euri. Hij zou met een mooi uitgewerkt plan komen om te bewijzen dat het zou werken, maar volgens mij hebben we nooit meer wat van 'm vernomen.
Hoi Danny. Het werkte dusdanig goed dat ik het plan maar op een andere plek gedropt heb.
  Admin donderdag 3 januari 2008 @ 00:45:12 #245
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_55736252
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:38 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Hoi Danny. Het werkte dusdanig goed dat ik het plan maar op een andere plek gedropt heb.
Het komt je in ieder geval goed uit dat je het bewijs niet hoeft te leveren natuurlijk. Maar je smoes is wel origineel hoor
En google is vast blij dat ze nu nog maar 20 servers nodig hebben
pi_55736322
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:45 schreef Danny het volgende:

[..]

Het komt je in ieder geval goed uit dat je het bewijs niet hoeft te leveren natuurlijk. Maar je smoes is wel origineel hoor
En google is vast blij dat ze nu nog maar 20 servers nodig hebben
Je onderschat google wat maar maakt niet uit, succes met het op de rit krijgen van je site en servers.
pi_55736342

Geel is een webserver die eventueel uitgebreid kan worden met meer webservers, die dan round robin requests gaan afhandelen.

Groen kan op meerdere machines draaien, mits er maar database synchronisatie plaats vindt, of het ooit nodig is, waarschijnlijk niet.

Zwakke aan dit model: er wordt uitgegaan dat iedereen hetzelfde is. En iedereen dezelfde data kan bekijken. Niet helemaal waar, want een standaard webserver kan op verschillende manieren worden geïnstrueerd om alleen data te laten zien aan bepaalde gebruikers. Dit zou je dus best in de praktijk kunnen brengen door HTTP_AUTH te gebruiken op bepaalde forum pagina's en die weer direct aan de database te linken.

SQLFS is een voorbeeldje hoe je direct van een clientside blockcache gebruik kunt maken. Wil je het zelf maken, maak je een cyclische buffer van documenten. Wordt een document opgevraagd en is deze niet veranderd serveer je deze pagina uit het geheugen, is hij wel veranderd vervangt hij de pagina in het geheugen. De pagina die het minst wordt bekeken verdwijnt het eerste uit het geheugen. Hier kun je nog een extra gewicht aan hangen wat de moeilijkheidsgraad is om de pagina te maken.

Zo maar een schetsje. Wat best kan werken.
pi_55737347
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:34 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Hoe wil je het admin gedeelte namaken dan? Je weet namelijk niet hoe dat er allemaal uitziet, laat staan hoe het werkt.
Als je wat verschillende fora gezien hebt, en met OS'es gewerkt heb wbt. rechten en autorisatie, dan kan je daar best iets degelijks voor fabrieken.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_55737450
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:05 schreef Skinkie het volgende:

[..]

En wat is dan de definitie van 2 servers?

2 gebouwen welke via 1 interface aan te spreken zijn en luisteren naar 1 naam, waarvan 1 gebouw al het web gerelateerde doet en 1 gebouw al het database gerelateerde?

Ja zo kan ik het ook.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_55737571
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 01:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En wat is dan de definitie van 2 servers?

2 gebouwen welke via 1 interface aan te spreken zijn en luisteren naar 1 naam, waarvan 1 gebouw al het web gerelateerde doet en 1 gebouw al het database gerelateerde?

Ja zo kan ik het ook.
Zoiets.

Een gebouw is al niet meer nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')