Ik denk persoonlijk dat de "traagheid" van fok! niet aan de code ligt maar juist aan t punt dat je niet wil aanpakken. Je kan code nog zo prima schrijven, optimaliseren, normaliseren, etc... Maar als je 't op een 486 draait, is 't niet vooruit te branden.quote:Op zondag 30 december 2007 23:16 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Again dat heb ik al aangegeven die pak ik niet aan.
Oh PRECIES zoals Fok! dus..quote:Op zondag 30 december 2007 22:32 schreef Paramnesia het volgende:
Nee om eerlijk te zijn. Ik denk dat ik het kan. Geef me 2 maanden.
De site zal niet bestand zijn tegen veel bezoek bijv. of grote drukte. Maar de database klopt en alle functies die hier voorkomen zitten erinverwerkt.![]()
In zijn geheel nagemaakt. iig het forum. Is dit complete volslagen arrogantie, onerschat ik dit nou heel gigantisch of zou het kunnen. Ik vraag het me af.![]()
Schiet mijn idee af. Noem dingen op die moeilijk zouden zijn, functionaliteit die teveel tijd kost enz enz. Ben benieuwd. Ik moet wat over het hoofd zien.
Er zal vast wel geld zijn, maar men wil schijnbaar niet voldoende investeren?quote:Op maandag 31 december 2007 12:43 schreef Rocho het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat de "traagheid" van fok! niet aan de code ligt maar juist aan t punt dat je niet wil aanpakken. Je kan code nog zo prima schrijven, optimaliseren, normaliseren, etc... Maar als je 't op een 486 draait, is 't niet vooruit te branden.
Dat is best op te lossen, mits je genoeg geld hebt..
De content en layout zal niet echt gebruikt gaan worden mss alleen voor testen. Als het mij wel/niet gelukt is zal de bestaande content op non-actief worden gezet of worden omgebouwd tot iets compleet anders.quote:Op maandag 31 december 2007 09:22 schreef Danny het volgende:
[..]
ermm, replique is van de grond af opgebouwd hoor
Verder is dit topic te grappig voor woorden, maar wil ik er wel even op wijzen dat het overnemen van de layout of enig andere content uiteraard gebonden is aan wettelijk vastgestelde auteursrechtelijke beperkingen.
Verder is dit gewoon een tvp
Dat vind ik niet van 0 af opbouwen.quote:Op maandag 31 december 2007 14:25 schreef SynchroSteve het volgende:
Dude, dat gaat je never nooit binnen twee maanden lukken in PHP. Gebruik dan een webframework dat meer gericht is op ontwikkelsnelheid.
... gebruik dan ook niet php, maar schrijf je eigen interpreter.... en schrijf dan ook meteen een eigen db in asmquote:Op maandag 31 december 2007 14:29 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Dat vind ik niet van 0 af opbouwen.
quote:Op maandag 31 december 2007 14:31 schreef Rocho het volgende:
[..]
... gebruik dan ook niet php, maar schrijf je eigen interpreter.... en schrijf dan ook meteen een eigen db in asm
dat blijft lachwekkend!quote:Op maandag 31 december 2007 14:34 schreef Paramnesia het volgende:
Of we doen het op de Tonks-manier.
Het wiel uitvinden en talloze dagen verspillen aan basic shit, die dan ook nog minder snel en secure werktquote:Op maandag 31 december 2007 14:29 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Dat vind ik niet van 0 af opbouwen.
quote:Op zondag 30 december 2007 22:34 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Dat is Fok/Replique idd in een notedop..
.
.
Zie usericon: MonetDBquote:
Je weet niets van marketing... als dit idee instapt in een gat, bijvoorbeeld als fok weer een upgrade ondergaat, wie zegt dan dat er niemand blijft hangen?quote:Op maandag 31 december 2007 15:41 schreef helldeskr het volgende:
Ik zou zeggen sucses, maar ik voorspel dat er geen hond komt kijken.
Als hij de goeie content maakt en serieus blijft, dan komen de users wel.quote:Op maandag 31 december 2007 15:41 schreef helldeskr het volgende:
Maar nu even alle technische discussies terzijde...
Fok! is niet alleen een leuke database met een webservertje.
Fok! wordt gemaakt door de users en de vrijwilligers.
Zonder content heb je letterlijk geen fok.
Een database kun je bouwen inderdaad, maar een community moet groeien..
Gelukkig heb ik een klein beetje verstand van marketing.quote:Op maandag 31 december 2007 15:44 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Je weet niets van marketing... als dit idee instapt in een gat, bijvoorbeeld als fok weer een upgrade ondergaat, wie zegt dan dat er niemand blijft hangen?
quote:Op maandag 31 december 2007 15:41 schreef helldeskr het volgende:
Maar nu even alle technische discussies terzijde...
Fok! is niet alleen een leuke database met een webservertje.
Fok! wordt gemaakt door de users en de vrijwilligers.
Zonder content heb je letterlijk geen fok.
Een database kun je bouwen inderdaad, maar een community moet groeien..
quote:Op maandag 31 december 2007 15:58 schreef Ulreazj het volgende:
[..]
Als hij de goeie content maakt en serieus blijft, dan komen de users wel.
Kom ik ook sowieso.
Again, mijn doel is niet een community te bewerkstelligen maar de software te herschrijven en waar nodig te verbeteren. En om te kijken of aan de software kant dingen verberterd/versneld kunnen worden. Ben ook geensinds van plan om Fok! te ontstijgen of te concurreren omdat:quote:Op maandag 31 december 2007 16:01 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een klein beetje verstand van marketing.
Fok! is een merk, en de users zijn trouw aan het merk.
Tijdens een upgrade moppert iedereen wel, maar daarna komen ze toch weer terug.
Er zijn legio fora als alternatief, daar ligt het niet aan.
Het gaat niet om de hardware of het medium Replique, maar het merk Fok!.
Iemand heeft heeft hier ooit eens iets geroepen in de trant van :
"Natuurlijk kun je Lowenbrauw in een Duvel glas gooien..het is ook bier, maar het
is toch niet hetzelfde als een Duveltje..."
En dat is precies wat ik hier bedoel te zeggen....
Er zijn trouwens ook genoeg Fok klonen (geweest), zoals Fuk!, Woest, Gvd, Crap etc maar dat blijft/bleef toch een beperkt clubje.quote:Op maandag 31 december 2007 16:01 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een klein beetje verstand van marketing.
Fok! is een merk, en de users zijn trouw aan het merk.
Tijdens een upgrade moppert iedereen wel, maar daarna komen ze toch weer terug.
Er zijn legio fora als alternatief, daar ligt het niet aan.
Het gaat niet om de hardware of het medium Replique, maar het merk Fok!.
Iemand heeft heeft hier ooit eens iets geroepen in de trant van :
"Natuurlijk kun je Lowenbrauw in een Duvel glas gooien..het is ook bier, maar het
is toch niet hetzelfde als een Duveltje..."
En dat is precies wat ik hier bedoel te zeggen....
Eehm een reden is om iets te beargumenteren of een waarom aan te geven.quote:Op maandag 31 december 2007 18:54 schreef JortK het volgende:
Trouwens wel leuk om te zien dat TS altijd maar de reden gebruikt 'Dat heb ik op mijn opleiding gehad'
2 Januari, I shall start. En voortgan wordt hier gepost. Straks lekker hier in Amserdam O&N vieren met familie. Mss brengen de knallen van het vuurwerk me op knallende ideeen.quote:Op maandag 31 december 2007 19:30 schreef JortK het volgende:
Hoe ver ben je trouwens?
Waar kunnen we de voortgang zien?
Daarom. Het kan technisch nog zo mooi zijn, het gaat wel om het succes.quote:Op maandag 31 december 2007 17:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er zijn trouwens ook genoeg Fok klonen (geweest), zoals Fuk!, Woest, Gvd, Crap etc maar dat blijft/bleef toch een beperkt clubje.
on every errorquote:Op maandag 31 december 2007 21:26 schreef chatter het volgende:
Zolang je de waarschuwing over het drinken halen maar niet vergeet, dan heb je Fok al voor 30 % nagemaakt.
Goh, da's het onderwerp van 30% van de PHP tutorialsquote:Op zondag 30 december 2007 23:06 schreef HenryHill het volgende:
Hell no dat je dat in twee maanden gaat lukken.
Ik bedoel, we hebben het hier wel over:
- Het posten en editen van posts in subforums an sich.
Da's meestal pagina 2 in dezelfde tutorial.quote:- Forum en subforum-beheer.
Daarvoor moet je nog een keertje Googlen, maar http://www.evolt.org/node/60384quote:- Het bijhouden van active topics en aanwezigheid op het forum.
Wederom tutorial werk.quote:- Gebruikersbeheer (avatar, logins & passwords, sigs, postgeschiedenis)
Een int 'level' toevoegen aan de user-properties is niet echt moeilijk.quote:- Rechtenbeheer (user, nieuwsposters, forumbeheerders, database-beheerders, site-admin, Yvonneetc.)
Daar heb je PEAR voor, of je pakt 1 van de vele beschikbare open-source of betaalde alternatieven.quote:- UBB codes interpreteren, valideren en renderen.
Tja, dat hangt tot zo ver dus alleen af van welke componenten je wel of niet hergebruikt (PEAR bv), en welke tutorials je bij elkaar gecut'n paste hebtquote:- En dat dan ook nog enigszins bugvrij en performant.
Joh, nieuws posten met reacties... daar gaat de rest van de php-tutorials op internet overquote:Let wel: nu heb ik het alleen nog maar over het Fok! forum. Niet eens over de Frontpage
Een paar properties, en wederom reacties. Niks dat je niet al hebt gedaan mits je me tot zover hebt gevolgd.quote:het fotoboek
Hier zal ik for fucks Fok!'s sake maar niet op in gaanquote:de search ()
Wederom meer van hetzelfde.quote:Fok! Sport of Fok! Games.
Functionaliteit red je in je eentje in 2 maanden wel, robuustheid en performance is moeilijk in te schatten omdat je eerst een userbase zult moeten kopen opbouwen.quote:Met twee maanden fulltime eraan werken met z'n 4en haal je nog niet de helft van de functionaliteit,
robuustheid en performance zoals Fok! die nu heeft.
Het enige punt is de loadbalancing, de rest is alelmaal redelijk goed te doen voor iemand die wel eens eerder geprogrammeerd heeft, google kan gebruiken en geen complete bosjostie is.quote:Ok, 4 man is niet veel, maar dat durf ik nog met "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" te beweren
Dit wordt alleen wat lastiger icm. met subsites.quote:Op woensdag 2 januari 2008 03:52 schreef L.Denninger het volgende:
[.. rechten..]
Een int 'level' toevoegen aan de user-properties is niet echt moeilijk.
Dat is niet helemaal waar, wil je dingen delen tussen de subsites, of niet. Hier zit wel een leuk design stukje.quote:[.. subsites ..]
Wederom meer van hetzelfde.
Mwoa... op zich zou 't mogelijk _kunnen_ zijn om dit soort dingen ook wel te loadtesten, alleen ben je daar ook weer effe mee bezig (en 't kost je nog meer rekenkrachtquote:Functionaliteit red je in je eentje in 2 maanden wel, robuustheid en performance is moeilijk in te schatten omdat je eerst een userbase zult moeten kopen opbouwen.
Loadbalancing is op zich ook niet extreem moeilijk, totdat je bij het de database komt. Het loadbalancen daarvan is ietsjes lastiger, ivm. consistentie, maar op zich zijn daar ook leuke trucjes voor die je met wat googlewerk ook makkelijk kunt vinden. Je moet alleen genoeg cpu-cycles, geheugen en I/O hebben. Dit laatste is wel met een postcodelot op te lossenquote:Het enige punt is de loadbalancing, de rest is alelmaal redelijk goed te doen voor iemand die wel eens eerder geprogrammeerd heeft, google kan gebruiken en geen complete bosjostie is.
quote:Op zondag 30 december 2007 22:59 schreef tonks het volgende:
Waarom zou je sowieso MySql gebruiken. gewoon alles wegschrijven naar tekstbestandjes en mappen man. Voor elk subforum een map voor elk topic een map en voor elke reactie een tekstbestandje. Dan doe je gewoon een soort van form maken en dan stop je daar wat info in van Naam van topic Poster van Topic en Bericht van topic (met van die dollartekentjes, blijft php he) en dan doe je dat in een tekstbestandje en dan doe je in het topic zo van $titelvantopic$nummer en dan komt daar de titel en het bericht etc etc.
Ah, een Echte Automatiseerderquote:Op zondag 30 december 2007 23:42 schreef HenryHill het volgende:
Geef (vandaag of morgen) eens een lijstje van 10 use-cases (niet uitgewerkt, alleen een titel die globaal impliceert wat het moet doen is genoeg), en vertel dan eens hoeveel procent van de beoogde functionaliteit je denkt te hebben afgedekt als je die 10 use-cases hebt geimplementeerd.
Beredeneer dan eens globaal hoeveel grondwerk je moet doen voordat je uberhaupt toekomt aan die 10 usecases, en hoeveel tijd die 10 use-cases gaan kosten om te implementeren. Dan weet je ook hoeveel tijd je nog nodig hebt om aan de 100% functionaliteit te komen.
Als je in totaal niet minimaal op een half jaar uit komt, dan heb je of een slecht gevoel voor functiepunten, of een erg optimistisch beeld van je eigen kunnen.
En dan is er nog niets getest, mind you.
quote:Op zondag 30 december 2007 23:15 schreef Paramnesia het volgende:
Mijn ervaring:
Heb informatica gestudeerd (studie nu op laag pitje) en heb eigen bedrijf in webdevelopment en software.
Ik ben er nu. En natuurlijk hoef ik op mijn bedrijf niet alles zelf te progameren. Dat zou wat zijn.quote:Op woensdag 2 januari 2008 09:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik zie het al, de zaken lopen erg goed met je 'bedrijfje' en je komt om in het werk
En idd. Nou ja ik heb wat ideen, als ik thuis ben zal ik die uiteenzetten en kijken wat jullie comentaar is.quote:overigens, een forum bouwen in twee maanden is geen onmogelijkheid, maar geheel afhankelijk van je wensen, een quick-and-dirty forumpje kun je in een weekje schrijven, welke dan al snel 80-90% van de functionaliteiten bevat...
De introductie van React, nadat Tweakers de samenwerking met Topix/Android beeindigt hadden, was 3,5 maand nadat men die opdracht kreeg.. misschien zal in die tijd zeker niet al het werk vanaf nul opgebouwd zijn, en werkten er meerdere mensen, naar ik meen iets van 3 of 4 man aan .. toch geeft het aan dat je de benodigde tijd zeker niet hoeft te overdrijven, zelfs niet als je een hoge standaard aanhoud.
misschien is dat expres om het duidelijk te houden war het nummer in de URL nou voor staat.quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:10 schreef Chandler het volgende:
http://messages.fok.nl/compose.php?to=108217
Ze mogen dit anders ook wel eens mod_rewriten!
leg eens uit waarom je kennelijk geen tijd in je bedrijf wilt steken en ondertussen wel twee maanden vrij kunt nemen om iets totaal nutteloos dat je verder niks oplevert te gaan doen?quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:00 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Ik ben er nu. En natuurlijk hoef ik op mijn bedrijf niet alles zelf te progameren. Dat zou wat zijn.![]()
A. Ik neem geen vrijquote:Op woensdag 2 januari 2008 10:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
leg eens uit waarom je kennelijk geen tijd in je bedrijf wilt steken en ondertussen wel twee maanden vrij kunt nemen om iets totaal nutteloos dat je verder niks oplevert te gaan doen?
is jouw grootste, maandelijks uitbetalende opdrachtgever soms het UVW? of de Naamloze Vennootschap Mam & Pap?
Ik ben zelf 'opgegroeid' met PHP i.c.m. MySQL, echter geef ik veel meer voorkeur aan MSSQL of PostgreSQL voor systemen als forums, dit omdat het makkelijker en duidelijker is om op relationeel databaseniveau al koppelingen te leggen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:07 schreef SharQueDo het volgende:
Tijdje geleden nog een forum in 1 dag geschreven van de grond inc templating. Registreren, inloggen, topics maken en replyen in het forum (categories->forums->topics) werkte.Best vet, veel van geleerd. Qua queries enzo (joins bv).
Is die website die je in je sig hebt staan, http://www.akuma-studios.com/ , soms de website van jouw 'bedrijf'? Zo ja, dan lijkt het wel een denkbeeldig bedrijfje dat in feite alleen maar een paar hobbyisten zijn die elkaar met diverse thuisprojectjes helpen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:40 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
A. Ik neem geen vrij
B. Mijn bedrijf kan onafhankelijk van mij werken aangezien ik gewoon werknemers heb wiens taken duidelijk zijn.
C. Ik betaal wss. meer aan omzetbelasting per maand dan jij in een half jaar verdient.
En zal ik mijn grote wat-verdien-jij-en-wat-doe-je-met-leven pik maar slap laten worden aangezien ik daarover aan niemand verschuldiging verschuldigd ben.
Ik ben uit principe anti-micro$oft, dus MSSQL gebruik ik niet en daar kan ik dus ook niet over oordelen. ProgresSQL t.o.v. MySQL vind ik alleen fijn op multi-core servers.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:44 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik ben zelf 'opgegroeid' met PHP i.c.m. MySQL, echter geef ik veel meer voorkeur aan MSSQL of PostgreSQL voor systemen als forums, dit omdat het makkelijker en duidelijker is om op relationeel databaseniveau al koppelingen te leggen.
Verder is een standaard forum vrij eenvoudig te realiseren daar er een simpele hierarchie achter hangt. In feite komt het neer op:
- Categorie 1
- - Sub Categorie 1
- - - Forum 1
- - - Forum 2
- - - Forum 3
- - Sub Categorie 2
- - - Forum 1
- - - Forum 2
- - - Forum 3
- - Sub Categorie 3
- - - Forum 1
- - - Forum 2
- - - Forum 3
quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:40 schreef Paramnesia het volgende:
A. Ik neem geen vrij
B. Mijn bedrijf kan onafhankelijk van mij werken aangezien ik gewoon werknemers heb wiens taken duidelijk zijn.
C. Ik betaal wss. meer aan omzetbelasting per maand dan jij in een half jaar verdient.
En zal ik mijn grote wat-verdien-jij-en-wat-doe-je-met-leven pik maar slap laten worden aangezien ik daarover aan niemand verschuldiging verschuldigd ben.
quote:Akuma Studios founded in early 2007 by Bastiaan R Niamut and Dennis Korff.
Their plan was to make a Space MMORPG, but they needed more people to do that, so soon more people joined the team and work on Space Age began.
While having no retail experience in Game Development, and still being students, they have set a goal to make an original and fun game to play.
Akuma Studios doesn't have a big team but is rapidly growing to a full team of designers, producers, programmers, artists, and sound engineers.
Verklaar je nader. Iedereen kan "Microsoft/Windows/Bill/.NET is überevil" bléren, maar beargumenteer het dan ook.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:51 schreef SharQueDo het volgende:
Ik ben van principe anti-micro$oft, dus MSSQL gebruik ik niet.
Dat is een hobby project en niet mijn bedrijf. Verder zal ik het er niet meer over hebben aangezien het niet van belang is.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:50 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Is die website die je in je sig hebt staan, http://www.akuma-studios.com/ , soms de website van jouw 'bedrijf'? Zo ja, dan lijkt het wel een denkbeeldig bedrijfje dat in feite alleen maar een paar hobbyisten zijn die elkaar met diverse thuisprojectjes helpen.
Je komt sowieso niet erg geloofwaardig en serieus over door topics/ideeën als deze.
Again niet mijn bedrijf.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Geboortedatum: 10-10-1987
Err, yeah.
[..]
Joh toch!
quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:40 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
A. Ik neem geen vrij
Sorry, die UWV deed het me. Heb daar niet zulke OKe ervaringen mee.quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]geloofwaardig hoor
.
ik stelde overigens gewoon vragen en vraag nergens om 'verontschuldigingen' (waarom denk je dat?), enkel omdat ik je verhaal een beetje vreemd over vind komen, het doet me een beetje denken als post-puberaal geblaat van een onervaren kiddootje,
en dat is door zulke replies eigenlijk vooral sterker geworden.
maar ik wens je verder veel succes hoor.... wat je wenst te bereiken is idd gewoon mogelijk al heeft het verder weinig waarde, maar als je kennelijk toch zoveel 'werknemers' hebt die jouw omzetbelasting bijeen schrapen zonder dat je daarvoor iets hoeft te doen, zul je er vast ook geen problemen mee hebben
Welk 'bedrijf' is dan eigenlijk wél je eigendom?![]()
Meerdere bedrijfsinrichtingen qua werkplekken, simpele sites enz enz. Ik weet niet of het de bedoeling is om nu een sollicitatie af te leggen met CV enz.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:17 schreef Tuvai.net het volgende:
Uit eerdere posts van jou in dit topic concludeer ik dat je niet echt veel verstand van zaken en ervaring hebt als het op webdevven aankomt. Heb je aantoonba(a)r(e) relevant(e) werk/projectjes?
ehm? jij was toch meneer: "Daar heb ik allemaal werknemers voor?"quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:26 schreef Paramnesia het volgende:
Ik heb je site bekeken en qua design heb je iig meer kaas gegeten dan ik heb. Hulde.![]()
Neuh, dat hoeft ook weer niet (wil niet werkgever-achtig overkomen of zo, btwquote:Op woensdag 2 januari 2008 13:26 schreef Paramnesia het volgende:
Meerdere bedrijfsinrichtingen qua werkplekken, simpele sites enz enz. Ik weet niet of het de bedoeling is om nu een sollicitatie af te leggen met CV enz.![]()
Dat maakt verder helemaal niks uit. Je moet het helemaal zelf weten wat je in je vrije tijd doet. Je opent echter een topic wat betreft dit projectje dus dan kun je verwachten dat je de nodige vragen en kritiek krijgt.quote:Kijk stel ik ben een puberjochie met een te grote mond. Nou mooi toch. Dan lukt het niet en val ik door de mand. Of het lukt wel maar streel ik mn eigen ego. Maakt het iets uit dan voor dit Topic.
Vormgeving is juist m'n zwakste kant; ik ga me de komende maanden verdiepen in FlashMX en Photoshop CS3 zodat ik de boel een beetje kan opfleuren. Alhoewel ik mezelf niet slecht vind op grafisch gebied, ben ik er van bewust dat het veel en veel beter kan. Ik leg echter vooral de nadruk op functionaliteit en hufterproof-heid als ik een applicatie schrijf.quote:Ik heb je site bekeken en qua design heb je iig meer kaas gegeten dan ik heb. Hulde.![]()
Ik ben zelf ook net 21 en draai al flink wat jaren mee in dit wereldje. Beetje een wanopmerking dat je op je 21ste niet abstract zou kunnen denken. In de praktijk is toch wel al een paar keer gebleken dat ik een flinke voorsprong heb op de gemiddelde, +/- 25 jarige, afgestudeerde HBO`er die net in de praktijk meedraait, en wel alles zou moeten kunnen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:44 schreef gronk het volgende:
Stevig abstract denken dus. IMHO lukt dat gewoon nog niet op je 20e.
klopt, het waren dan ook fora van afvalligen van FOK!, een bepaald kliekje dat het niet kon hebben dat mods het niet tof vonden dat ze in elk topic op FOK! zaten te slowchatten. Of je dat dan als echte kloon kan beschouwen is een tweede. Omdat het juist zo'n kliek is die een nieuw forum begint krijg je nooit verschillende meningen, en blijven topics op het niveau "wat doe/draag/eet/kijk/lees/luister je nu". Volgens mij heeft alleen Gvd (je bedoelt hier mee Gesprek van de dag?) ooit de bedoeling gehad om als serieus niet incrowd forum te bestaan.quote:Op maandag 31 december 2007 17:10 schreef SeLang het volgende:
Er zijn trouwens ook genoeg Fok klonen (geweest), zoals Fuk!, Woest, Gvd, Crap etc maar dat blijft/bleef toch een beperkt clubje.
't is misschien niet wat je wilt horen, maar 't is wel mijn ervaring. Natuurlijk kun je makkelijk iemand de loef afsteken met details. Daar is geen kont aan. En als iemand die nog nooit geprogrammeerd heeft op z'n 25e moet gaan programmeren, dan is dat ook geen partij.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:55 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik ben zelf ook net 21 en draai al flink wat jaren mee in dit wereldje. Beetje een wanopmerking dat je op je 21ste niet abstract zou kunnen denken. In de praktijk is toch wel al een paar keer gebleken dat ik een flinke voorsprong heb op de gemiddelde, +/- 25 jarige, afgestudeerde HBO`er die net in de praktijk meedraait, en wel alles zou moeten kunnen.
Dat is pas later stadium.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:27 schreef gronk het volgende:
Als je tweakers.net zoekt, dan weet je waar je het kunt vinden
quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:47 schreef SharQueDo het volgende:
Development linkje?Kunnen we meespieken tijdens de dev.
t.net is voor kutkneuzen. Echte mannen leven zich uit op mailinglists.quote:
quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:47 schreef SharQueDo het volgende:
Development linkje?Kunnen we meespieken tijdens de dev.
Dit is inderdaad een gevalletje e-peen alert jaquote:Op woensdag 2 januari 2008 21:26 schreef onlogisch het volgende:
* onlogisch heeft 0,0 verstand van php maar is wel benieuwd hoe dit gaat aflopen
Toch hoor ik de 1 zeggen : Mja, moet wel lukken zolang het basic is. En de ander zegt weer : NO FUCKING WAY dat gaat je nooit lukken.
Vraagje aan de echte kenners :
Heeft dit een kans van slagen, of is TS van het kaliber "Kijk mij een grote DIGI-LUL hebben" ?
een forum maken kan in een dag. als je niet aan load hoeft te denken kan het zo dirty als je het hebben wil. Daarna wat opties op brute wijze erin, layoutje eromheen. Jup, moet lukken binnen 2 maanden.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:26 schreef onlogisch het volgende:
* onlogisch heeft 0,0 verstand van php maar is wel benieuwd hoe dit gaat aflopen
Toch hoor ik de 1 zeggen : Mja, moet wel lukken zolang het basic is. En de ander zegt weer : NO FUCKING WAY dat gaat je nooit lukken.
Vraagje aan de echte kenners :
Heeft dit een kans van slagen, of is TS van het kaliber "Kijk mij een grote DIGI-LUL hebben" ?
Maak je niet druk; dit topic bloedt vanzelf dood. En ik vind dit topic nou niet bepaald gigantische reclame voor z'n bedrijfje.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:56 schreef Danny het volgende:
Eigenlijk zie ik ook niet direct wat hier zo boeiend aan is en ik vraag me af of we dit topic verder nog zouden moeten toestaan, aangezien het prima gezien kan worden als spam voor zijn bedrijfje. Ik kijk het nog even aan, maar garandeer niet dat dit open gaat blijven.
Kun je nog beter calvobbes mod makenquote:Op woensdag 2 januari 2008 22:16 schreef Canisfire het volgende:
Maak mij mod en ik steun je !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |