Ik denk persoonlijk dat de "traagheid" van fok! niet aan de code ligt maar juist aan t punt dat je niet wil aanpakken. Je kan code nog zo prima schrijven, optimaliseren, normaliseren, etc... Maar als je 't op een 486 draait, is 't niet vooruit te branden.quote:Op zondag 30 december 2007 23:16 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Again dat heb ik al aangegeven die pak ik niet aan.
Oh PRECIES zoals Fok! dus..quote:Op zondag 30 december 2007 22:32 schreef Paramnesia het volgende:
Nee om eerlijk te zijn. Ik denk dat ik het kan. Geef me 2 maanden.
De site zal niet bestand zijn tegen veel bezoek bijv. of grote drukte. Maar de database klopt en alle functies die hier voorkomen zitten erinverwerkt.![]()
In zijn geheel nagemaakt. iig het forum. Is dit complete volslagen arrogantie, onerschat ik dit nou heel gigantisch of zou het kunnen. Ik vraag het me af.![]()
Schiet mijn idee af. Noem dingen op die moeilijk zouden zijn, functionaliteit die teveel tijd kost enz enz. Ben benieuwd. Ik moet wat over het hoofd zien.
Er zal vast wel geld zijn, maar men wil schijnbaar niet voldoende investeren?quote:Op maandag 31 december 2007 12:43 schreef Rocho het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat de "traagheid" van fok! niet aan de code ligt maar juist aan t punt dat je niet wil aanpakken. Je kan code nog zo prima schrijven, optimaliseren, normaliseren, etc... Maar als je 't op een 486 draait, is 't niet vooruit te branden.
Dat is best op te lossen, mits je genoeg geld hebt..
De content en layout zal niet echt gebruikt gaan worden mss alleen voor testen. Als het mij wel/niet gelukt is zal de bestaande content op non-actief worden gezet of worden omgebouwd tot iets compleet anders.quote:Op maandag 31 december 2007 09:22 schreef Danny het volgende:
[..]
ermm, replique is van de grond af opgebouwd hoor
Verder is dit topic te grappig voor woorden, maar wil ik er wel even op wijzen dat het overnemen van de layout of enig andere content uiteraard gebonden is aan wettelijk vastgestelde auteursrechtelijke beperkingen.
Verder is dit gewoon een tvp
Dat vind ik niet van 0 af opbouwen.quote:Op maandag 31 december 2007 14:25 schreef SynchroSteve het volgende:
Dude, dat gaat je never nooit binnen twee maanden lukken in PHP. Gebruik dan een webframework dat meer gericht is op ontwikkelsnelheid.
... gebruik dan ook niet php, maar schrijf je eigen interpreter.... en schrijf dan ook meteen een eigen db in asmquote:Op maandag 31 december 2007 14:29 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Dat vind ik niet van 0 af opbouwen.
quote:Op maandag 31 december 2007 14:31 schreef Rocho het volgende:
[..]
... gebruik dan ook niet php, maar schrijf je eigen interpreter.... en schrijf dan ook meteen een eigen db in asm
dat blijft lachwekkend!quote:Op maandag 31 december 2007 14:34 schreef Paramnesia het volgende:
Of we doen het op de Tonks-manier.
Het wiel uitvinden en talloze dagen verspillen aan basic shit, die dan ook nog minder snel en secure werktquote:Op maandag 31 december 2007 14:29 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Dat vind ik niet van 0 af opbouwen.
quote:Op zondag 30 december 2007 22:34 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Dat is Fok/Replique idd in een notedop..
.
.
Zie usericon: MonetDBquote:
Je weet niets van marketing... als dit idee instapt in een gat, bijvoorbeeld als fok weer een upgrade ondergaat, wie zegt dan dat er niemand blijft hangen?quote:Op maandag 31 december 2007 15:41 schreef helldeskr het volgende:
Ik zou zeggen sucses, maar ik voorspel dat er geen hond komt kijken.
Als hij de goeie content maakt en serieus blijft, dan komen de users wel.quote:Op maandag 31 december 2007 15:41 schreef helldeskr het volgende:
Maar nu even alle technische discussies terzijde...
Fok! is niet alleen een leuke database met een webservertje.
Fok! wordt gemaakt door de users en de vrijwilligers.
Zonder content heb je letterlijk geen fok.
Een database kun je bouwen inderdaad, maar een community moet groeien..
Gelukkig heb ik een klein beetje verstand van marketing.quote:Op maandag 31 december 2007 15:44 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Je weet niets van marketing... als dit idee instapt in een gat, bijvoorbeeld als fok weer een upgrade ondergaat, wie zegt dan dat er niemand blijft hangen?
quote:Op maandag 31 december 2007 15:41 schreef helldeskr het volgende:
Maar nu even alle technische discussies terzijde...
Fok! is niet alleen een leuke database met een webservertje.
Fok! wordt gemaakt door de users en de vrijwilligers.
Zonder content heb je letterlijk geen fok.
Een database kun je bouwen inderdaad, maar een community moet groeien..
quote:Op maandag 31 december 2007 15:58 schreef Ulreazj het volgende:
[..]
Als hij de goeie content maakt en serieus blijft, dan komen de users wel.
Kom ik ook sowieso.
Again, mijn doel is niet een community te bewerkstelligen maar de software te herschrijven en waar nodig te verbeteren. En om te kijken of aan de software kant dingen verberterd/versneld kunnen worden. Ben ook geensinds van plan om Fok! te ontstijgen of te concurreren omdat:quote:Op maandag 31 december 2007 16:01 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een klein beetje verstand van marketing.
Fok! is een merk, en de users zijn trouw aan het merk.
Tijdens een upgrade moppert iedereen wel, maar daarna komen ze toch weer terug.
Er zijn legio fora als alternatief, daar ligt het niet aan.
Het gaat niet om de hardware of het medium Replique, maar het merk Fok!.
Iemand heeft heeft hier ooit eens iets geroepen in de trant van :
"Natuurlijk kun je Lowenbrauw in een Duvel glas gooien..het is ook bier, maar het
is toch niet hetzelfde als een Duveltje..."
En dat is precies wat ik hier bedoel te zeggen....
Er zijn trouwens ook genoeg Fok klonen (geweest), zoals Fuk!, Woest, Gvd, Crap etc maar dat blijft/bleef toch een beperkt clubje.quote:Op maandag 31 december 2007 16:01 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een klein beetje verstand van marketing.
Fok! is een merk, en de users zijn trouw aan het merk.
Tijdens een upgrade moppert iedereen wel, maar daarna komen ze toch weer terug.
Er zijn legio fora als alternatief, daar ligt het niet aan.
Het gaat niet om de hardware of het medium Replique, maar het merk Fok!.
Iemand heeft heeft hier ooit eens iets geroepen in de trant van :
"Natuurlijk kun je Lowenbrauw in een Duvel glas gooien..het is ook bier, maar het
is toch niet hetzelfde als een Duveltje..."
En dat is precies wat ik hier bedoel te zeggen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |