Ik ben er nu. En natuurlijk hoef ik op mijn bedrijf niet alles zelf te progameren. Dat zou wat zijn.quote:Op woensdag 2 januari 2008 09:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik zie het al, de zaken lopen erg goed met je 'bedrijfje' en je komt om in het werk
En idd. Nou ja ik heb wat ideen, als ik thuis ben zal ik die uiteenzetten en kijken wat jullie comentaar is.quote:overigens, een forum bouwen in twee maanden is geen onmogelijkheid, maar geheel afhankelijk van je wensen, een quick-and-dirty forumpje kun je in een weekje schrijven, welke dan al snel 80-90% van de functionaliteiten bevat...
De introductie van React, nadat Tweakers de samenwerking met Topix/Android beeindigt hadden, was 3,5 maand nadat men die opdracht kreeg.. misschien zal in die tijd zeker niet al het werk vanaf nul opgebouwd zijn, en werkten er meerdere mensen, naar ik meen iets van 3 of 4 man aan .. toch geeft het aan dat je de benodigde tijd zeker niet hoeft te overdrijven, zelfs niet als je een hoge standaard aanhoud.
misschien is dat expres om het duidelijk te houden war het nummer in de URL nou voor staat.quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:10 schreef Chandler het volgende:
http://messages.fok.nl/compose.php?to=108217
Ze mogen dit anders ook wel eens mod_rewriten!
leg eens uit waarom je kennelijk geen tijd in je bedrijf wilt steken en ondertussen wel twee maanden vrij kunt nemen om iets totaal nutteloos dat je verder niks oplevert te gaan doen?quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:00 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Ik ben er nu. En natuurlijk hoef ik op mijn bedrijf niet alles zelf te progameren. Dat zou wat zijn.![]()
A. Ik neem geen vrijquote:Op woensdag 2 januari 2008 10:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
leg eens uit waarom je kennelijk geen tijd in je bedrijf wilt steken en ondertussen wel twee maanden vrij kunt nemen om iets totaal nutteloos dat je verder niks oplevert te gaan doen?
is jouw grootste, maandelijks uitbetalende opdrachtgever soms het UVW? of de Naamloze Vennootschap Mam & Pap?
Ik ben zelf 'opgegroeid' met PHP i.c.m. MySQL, echter geef ik veel meer voorkeur aan MSSQL of PostgreSQL voor systemen als forums, dit omdat het makkelijker en duidelijker is om op relationeel databaseniveau al koppelingen te leggen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:07 schreef SharQueDo het volgende:
Tijdje geleden nog een forum in 1 dag geschreven van de grond inc templating. Registreren, inloggen, topics maken en replyen in het forum (categories->forums->topics) werkte.Best vet, veel van geleerd. Qua queries enzo (joins bv).
Is die website die je in je sig hebt staan, http://www.akuma-studios.com/ , soms de website van jouw 'bedrijf'? Zo ja, dan lijkt het wel een denkbeeldig bedrijfje dat in feite alleen maar een paar hobbyisten zijn die elkaar met diverse thuisprojectjes helpen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:40 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
A. Ik neem geen vrij
B. Mijn bedrijf kan onafhankelijk van mij werken aangezien ik gewoon werknemers heb wiens taken duidelijk zijn.
C. Ik betaal wss. meer aan omzetbelasting per maand dan jij in een half jaar verdient.
En zal ik mijn grote wat-verdien-jij-en-wat-doe-je-met-leven pik maar slap laten worden aangezien ik daarover aan niemand verschuldiging verschuldigd ben.
Ik ben uit principe anti-micro$oft, dus MSSQL gebruik ik niet en daar kan ik dus ook niet over oordelen. ProgresSQL t.o.v. MySQL vind ik alleen fijn op multi-core servers.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:44 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik ben zelf 'opgegroeid' met PHP i.c.m. MySQL, echter geef ik veel meer voorkeur aan MSSQL of PostgreSQL voor systemen als forums, dit omdat het makkelijker en duidelijker is om op relationeel databaseniveau al koppelingen te leggen.
Verder is een standaard forum vrij eenvoudig te realiseren daar er een simpele hierarchie achter hangt. In feite komt het neer op:
- Categorie 1
- - Sub Categorie 1
- - - Forum 1
- - - Forum 2
- - - Forum 3
- - Sub Categorie 2
- - - Forum 1
- - - Forum 2
- - - Forum 3
- - Sub Categorie 3
- - - Forum 1
- - - Forum 2
- - - Forum 3
quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:40 schreef Paramnesia het volgende:
A. Ik neem geen vrij
B. Mijn bedrijf kan onafhankelijk van mij werken aangezien ik gewoon werknemers heb wiens taken duidelijk zijn.
C. Ik betaal wss. meer aan omzetbelasting per maand dan jij in een half jaar verdient.
En zal ik mijn grote wat-verdien-jij-en-wat-doe-je-met-leven pik maar slap laten worden aangezien ik daarover aan niemand verschuldiging verschuldigd ben.
quote:Akuma Studios founded in early 2007 by Bastiaan R Niamut and Dennis Korff.
Their plan was to make a Space MMORPG, but they needed more people to do that, so soon more people joined the team and work on Space Age began.
While having no retail experience in Game Development, and still being students, they have set a goal to make an original and fun game to play.
Akuma Studios doesn't have a big team but is rapidly growing to a full team of designers, producers, programmers, artists, and sound engineers.
Verklaar je nader. Iedereen kan "Microsoft/Windows/Bill/.NET is überevil" bléren, maar beargumenteer het dan ook.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:51 schreef SharQueDo het volgende:
Ik ben van principe anti-micro$oft, dus MSSQL gebruik ik niet.
Dat is een hobby project en niet mijn bedrijf. Verder zal ik het er niet meer over hebben aangezien het niet van belang is.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:50 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Is die website die je in je sig hebt staan, http://www.akuma-studios.com/ , soms de website van jouw 'bedrijf'? Zo ja, dan lijkt het wel een denkbeeldig bedrijfje dat in feite alleen maar een paar hobbyisten zijn die elkaar met diverse thuisprojectjes helpen.
Je komt sowieso niet erg geloofwaardig en serieus over door topics/ideeën als deze.
Again niet mijn bedrijf.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Geboortedatum: 10-10-1987
Err, yeah.
[..]
Joh toch!
quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:40 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
A. Ik neem geen vrij
Sorry, die UWV deed het me. Heb daar niet zulke OKe ervaringen mee.quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]geloofwaardig hoor
.
ik stelde overigens gewoon vragen en vraag nergens om 'verontschuldigingen' (waarom denk je dat?), enkel omdat ik je verhaal een beetje vreemd over vind komen, het doet me een beetje denken als post-puberaal geblaat van een onervaren kiddootje,
en dat is door zulke replies eigenlijk vooral sterker geworden.
maar ik wens je verder veel succes hoor.... wat je wenst te bereiken is idd gewoon mogelijk al heeft het verder weinig waarde, maar als je kennelijk toch zoveel 'werknemers' hebt die jouw omzetbelasting bijeen schrapen zonder dat je daarvoor iets hoeft te doen, zul je er vast ook geen problemen mee hebben
Welk 'bedrijf' is dan eigenlijk wél je eigendom?![]()
Meerdere bedrijfsinrichtingen qua werkplekken, simpele sites enz enz. Ik weet niet of het de bedoeling is om nu een sollicitatie af te leggen met CV enz.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:17 schreef Tuvai.net het volgende:
Uit eerdere posts van jou in dit topic concludeer ik dat je niet echt veel verstand van zaken en ervaring hebt als het op webdevven aankomt. Heb je aantoonba(a)r(e) relevant(e) werk/projectjes?
ehm? jij was toch meneer: "Daar heb ik allemaal werknemers voor?"quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:26 schreef Paramnesia het volgende:
Ik heb je site bekeken en qua design heb je iig meer kaas gegeten dan ik heb. Hulde.![]()
Neuh, dat hoeft ook weer niet (wil niet werkgever-achtig overkomen of zo, btwquote:Op woensdag 2 januari 2008 13:26 schreef Paramnesia het volgende:
Meerdere bedrijfsinrichtingen qua werkplekken, simpele sites enz enz. Ik weet niet of het de bedoeling is om nu een sollicitatie af te leggen met CV enz.![]()
Dat maakt verder helemaal niks uit. Je moet het helemaal zelf weten wat je in je vrije tijd doet. Je opent echter een topic wat betreft dit projectje dus dan kun je verwachten dat je de nodige vragen en kritiek krijgt.quote:Kijk stel ik ben een puberjochie met een te grote mond. Nou mooi toch. Dan lukt het niet en val ik door de mand. Of het lukt wel maar streel ik mn eigen ego. Maakt het iets uit dan voor dit Topic.
Vormgeving is juist m'n zwakste kant; ik ga me de komende maanden verdiepen in FlashMX en Photoshop CS3 zodat ik de boel een beetje kan opfleuren. Alhoewel ik mezelf niet slecht vind op grafisch gebied, ben ik er van bewust dat het veel en veel beter kan. Ik leg echter vooral de nadruk op functionaliteit en hufterproof-heid als ik een applicatie schrijf.quote:Ik heb je site bekeken en qua design heb je iig meer kaas gegeten dan ik heb. Hulde.![]()
Ik ben zelf ook net 21 en draai al flink wat jaren mee in dit wereldje. Beetje een wanopmerking dat je op je 21ste niet abstract zou kunnen denken. In de praktijk is toch wel al een paar keer gebleken dat ik een flinke voorsprong heb op de gemiddelde, +/- 25 jarige, afgestudeerde HBO`er die net in de praktijk meedraait, en wel alles zou moeten kunnen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:44 schreef gronk het volgende:
Stevig abstract denken dus. IMHO lukt dat gewoon nog niet op je 20e.
klopt, het waren dan ook fora van afvalligen van FOK!, een bepaald kliekje dat het niet kon hebben dat mods het niet tof vonden dat ze in elk topic op FOK! zaten te slowchatten. Of je dat dan als echte kloon kan beschouwen is een tweede. Omdat het juist zo'n kliek is die een nieuw forum begint krijg je nooit verschillende meningen, en blijven topics op het niveau "wat doe/draag/eet/kijk/lees/luister je nu". Volgens mij heeft alleen Gvd (je bedoelt hier mee Gesprek van de dag?) ooit de bedoeling gehad om als serieus niet incrowd forum te bestaan.quote:Op maandag 31 december 2007 17:10 schreef SeLang het volgende:
Er zijn trouwens ook genoeg Fok klonen (geweest), zoals Fuk!, Woest, Gvd, Crap etc maar dat blijft/bleef toch een beperkt clubje.
't is misschien niet wat je wilt horen, maar 't is wel mijn ervaring. Natuurlijk kun je makkelijk iemand de loef afsteken met details. Daar is geen kont aan. En als iemand die nog nooit geprogrammeerd heeft op z'n 25e moet gaan programmeren, dan is dat ook geen partij.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:55 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik ben zelf ook net 21 en draai al flink wat jaren mee in dit wereldje. Beetje een wanopmerking dat je op je 21ste niet abstract zou kunnen denken. In de praktijk is toch wel al een paar keer gebleken dat ik een flinke voorsprong heb op de gemiddelde, +/- 25 jarige, afgestudeerde HBO`er die net in de praktijk meedraait, en wel alles zou moeten kunnen.
Dat is pas later stadium.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:27 schreef gronk het volgende:
Als je tweakers.net zoekt, dan weet je waar je het kunt vinden
quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:47 schreef SharQueDo het volgende:
Development linkje?Kunnen we meespieken tijdens de dev.
t.net is voor kutkneuzen. Echte mannen leven zich uit op mailinglists.quote:
quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:47 schreef SharQueDo het volgende:
Development linkje?Kunnen we meespieken tijdens de dev.
Dit is inderdaad een gevalletje e-peen alert jaquote:Op woensdag 2 januari 2008 21:26 schreef onlogisch het volgende:
* onlogisch heeft 0,0 verstand van php maar is wel benieuwd hoe dit gaat aflopen
Toch hoor ik de 1 zeggen : Mja, moet wel lukken zolang het basic is. En de ander zegt weer : NO FUCKING WAY dat gaat je nooit lukken.
Vraagje aan de echte kenners :
Heeft dit een kans van slagen, of is TS van het kaliber "Kijk mij een grote DIGI-LUL hebben" ?
een forum maken kan in een dag. als je niet aan load hoeft te denken kan het zo dirty als je het hebben wil. Daarna wat opties op brute wijze erin, layoutje eromheen. Jup, moet lukken binnen 2 maanden.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:26 schreef onlogisch het volgende:
* onlogisch heeft 0,0 verstand van php maar is wel benieuwd hoe dit gaat aflopen
Toch hoor ik de 1 zeggen : Mja, moet wel lukken zolang het basic is. En de ander zegt weer : NO FUCKING WAY dat gaat je nooit lukken.
Vraagje aan de echte kenners :
Heeft dit een kans van slagen, of is TS van het kaliber "Kijk mij een grote DIGI-LUL hebben" ?
Maak je niet druk; dit topic bloedt vanzelf dood. En ik vind dit topic nou niet bepaald gigantische reclame voor z'n bedrijfje.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:56 schreef Danny het volgende:
Eigenlijk zie ik ook niet direct wat hier zo boeiend aan is en ik vraag me af of we dit topic verder nog zouden moeten toestaan, aangezien het prima gezien kan worden als spam voor zijn bedrijfje. Ik kijk het nog even aan, maar garandeer niet dat dit open gaat blijven.
Kun je nog beter calvobbes mod makenquote:Op woensdag 2 januari 2008 22:16 schreef Canisfire het volgende:
Maak mij mod en ik steun je !
Zitten hier dan echt geen developers op Fok!quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:08 schreef arneaux het volgende:
Ik vind het van een hoop werknijverheid getuigen dat TS een wassen beeld van Fok wil maken maar ik vraag me af wat zijn échte motivatie is. Natuurlijk kan het, de deadline is een leuke omkadering voor zichzelf om ermee bezitg te blijven. Maar dan is het af? En dan. Eigenlijk is het gewoon oeverloos gelul in de ruimte en kan dit topic derhalve hardstikke dicht.
It has been done before...quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1110712/4/50#55732578]woensdag 2 januari 2008 Hrm, eigenlijk is *dat* best interessant: een overlay-forum.
Ho, dat wilde ik ook niet suggereren, maar de eerste afwijking die mensen te binnen schiet bij een computerfreak is dat ze sociaal niet zo handig zijn. En hoewel die afwijking helemaal niet waar hoeft te zijn, hebben ze vaak wel een andere afwijking, nl. dat ze 'pointless' iets kunnen maken. Dat was mijn bedoeling daarachter.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:31 schreef arneaux het volgende:
Ik heb hem niet contactgestoord genoemd,
Hey, sommige mensen vinden het nuttig om te melden dat ze gaan stoppen met roken omdat ze dan een stok achter de deur hebben. Ik vermoed dat dit de stok achter de deur van TS is.quote:ik gun hem ook zeker zijn hoera momentje maar ik vraag me af of dat een topic waard is ómdat wij, de users van Fok, er helemaal geen kloot aan hebben. Anders kan ik ook wel heel de tijd als ik mn reet ga afvegen dat hier melden, dat doen, en komen melden dat het weer helemaal gelukt is. Het is gewoon pointless.
Ja? Linkje? Niet zozeer voor fok!, maar eerder in z'n algemeenheid.quote:
Wat dacht je van dat forum wat danny eigenhandig naar beneden heeft gesued?quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:44 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja? Linkje? Niet zozeer voor fok!, maar eerder in z'n algemeenheid.
Geef ons een dev linkje!:)quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:58 schreef Paramnesia het volgende:
Oke dan! Ik ga maar beginnen met een paar obstakels waar ik in mijn gedachten tegenaanliep.
Het project zal in incrementen geschieden. Dit betekend dat er in vaste onderdelen gewerkt zal worden.
Dus liever forum en frontpage wel 100% af, dan alles 50%. Doelstelling is complete namaak van het systeem van Fok.
Ik zou graag de onderdelen in deze volgorde afwerken:
-Forum
-Frontpage
-Fotoboek
-PM
-Games
-Sport
Database: MySQL
Taal: PHP5
Programmas die gebruikt zullen worden:
Microsoft Visio voor visualisatie
DBDesigner4 voor Database ontwerp
Apanta Studio met PHP plugin voor PHP progameer werk
Photoshop voor design
en kladblok voor de kleine dingen.
Zo eerste casus.
Welk forum? en waarom is het gesued?quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:58 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Wat dacht je van dat forum wat danny eigenhandig naar beneden heeft gesued?
Laat maar, vergeet die performance dan maar gelijk.quote:
quote:
Je wil niet weten hoeveel (grote!) forums er LAMP draaien hoor...quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:08 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Laat maar, vergeet die performance dan maar gelijk.
Want PostgreSQL icm met asp.net is beter. Of nakken we hem maar in oracle met een Java-applet als front-end.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:08 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Laat maar, vergeet die performance dan maar gelijk.
...ach ja, laten we de horde achter na lopen en niet meer denken. Ontwerp eerst eens iets voordat je een implementatie roept. WTF heeft PHP of MySQL met webdevelopment te maken in fase 1? Of zijn jullie zulke n00bs die achter hordes aanlopen en beginnen te coden voordat er een lijstje met functionaliteiten beschikbaar is?quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:11 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel (grote!) forums er LAMP draaien hoor...
Niks. Het halve web draait op PHP en MySQL, maar verder niks.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:13 schreef Skinkie het volgende:
WTF heeft PHP of MySQL met webdevelopment te maken in fase 1?
PHP en MySQL zijn pretty safe bets als je een forum gaat proggen hoor...quote:Of zijn jullie zulke n00bs die achter hordes aanlopen en beginnen te coden voordat er een lijstje met functionaliteiten beschikbaar is?
quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:13 schreef Skinkie het volgende:
...ach ja, laten we de horde achter na lopen en niet meer denken. Ontwerp eerst eens iets voordat je een implementatie roept. WTF heeft PHP of MySQL met webdevelopment te maken in fase 1? Of zijn jullie zulke n00bs die achter hordes aanlopen en beginnen te coden voordat er een lijstje met functionaliteiten beschikbaar is?
TS gaat echt niet uitkomen op een enterprise applicatie die niet met PHP/MySQL te maken is. Hij moet het doen met een bestaand hostingaccountje of servertje. Als randvoorwaarde is gewoon PHP+MySQL gesteld, niks met n00bs te maken.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:13 schreef Skinkie het volgende:
[..]
...ach ja, laten we de horde achter na lopen en niet meer denken. Ontwerp eerst eens iets voordat je een implementatie roept. WTF heeft PHP of MySQL met webdevelopment te maken in fase 1? Of zijn jullie zulke n00bs die achter hordes aanlopen en beginnen te coden voordat er een lijstje met functionaliteiten beschikbaar is?
Tja, het vervelende is wel dat sommige hosters niet alle leuke plugins voor Apache/PHP/MySQL hebben geïnstalleerd. Ook kunnen functies die de veiligheid van de server negatief beïnvloeden zijn uitgeschakeld. Als je ze vervolgens vraagt iets te installeren dan weigeren ze dat ook 9 van de 10 keer. Ook is het maar afvragen of PHP safe mode is uitgeschakeld, safe mode kan je beperkingen opleggen die je script negatief kunnen beïnvloeden omdat je allerlij omwegen moet gaan verzinnen. Alleen als je zelf een server hebt en weet welke plugins er geïnstalleerd zijn of nog geïnstalleerd moeten worden dan zou het geen probleem mogen zijn.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:20 schreef soylent het volgende:
[..]
TS gaat echt niet uitkomen op een enterprise applicatie die niet met PHP/MySQL te maken is. Hij moet het doen met een bestaand hostingaccountje of servertje. Als randvoorwaarde is gewoon PHP+MySQL gesteld, niks met n00bs te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |