abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55737598
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 01:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En wat is dan de definitie van 2 servers?

2 gebouwen welke via 1 interface aan te spreken zijn en luisteren naar 1 naam, waarvan 1 gebouw al het web gerelateerde doet en 1 gebouw al het database gerelateerde?

Ja zo kan ik het ook.
Zie plaatje. Ik zou het lees en het schrijf gedeelte nog opsplitsen.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  donderdag 3 januari 2008 @ 02:00:56 #252
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55737631
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 01:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als je wat verschillende fora gezien hebt, en met OS'es gewerkt heb wbt. rechten en autorisatie, dan kan je daar best iets degelijks voor fabrieken.
VMS-Fok!

%VM-!!EINS!-E_OK!!!!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55737642
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 02:00 schreef gronk het volgende:

[..]

VMS-Fok!

%VM-!!eins!-E_OK!!!!
OpenVMS fok
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_55737670
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 01:58 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Zie plaatje. Ik zou het lees en het schrijf gedeelte nog opsplitsen.
TS haalt er vast goede ideeen uit en dan proberen we 't uit op 2 servers.
  donderdag 3 januari 2008 @ 02:03:14 #255
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55737678
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 02:01 schreef Skinkie het volgende:

[..]

OpenVMS fok
Van http://en.wikipedia.org/wiki/OpenVMS :

'This allows the system to be "disaster-tolerant" against natural disasters that may disable individual data-processing facilities.'

Nah, 100.000 users, hoeveel groter wil je je ramp nog hebben
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 3 januari 2008 @ 02:08:39 #256
181657 LordNemephis
computer says no
pi_55737762
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 02:03 schreef gronk het volgende:

[..]

Van http://en.wikipedia.org/wiki/OpenVMS :

'This allows the system to be "disaster-tolerant" against natural disasters that may disable individual data-processing facilities.'

Nah, 100.000 users, hoeveel groter wil je je ramp nog hebben
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_55737798
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 02:02 schreef schvvmert het volgende:

[..]

TS haalt er vast goede ideeen uit en dan proberen we 't uit op 2 servers.
Ik draai zelf een klein clustertje heb al eens aan breuls gevraagd of ik wat mocht benchen op de fok database, niets meer van gehoord. Ik ben opzich best geinteresseerd in communities, maar zou, als ik de tijd er voor had, het een en ander anders aanpakken. Het Compuserve idee sprak mij zelf veel meer aan.
pi_55737849
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 02:10 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Ik draai zelf een klein clustertje heb al eens aan breuls gevraagd of ik wat mocht benchen op de fok database, niets meer van gehoord. Ik ben opzich best geinteresseerd in communities, maar zou, als ik de tijd er voor had, het een en ander anders aanpakken. Het Compuserve idee sprak mij zelf veel meer aan.
Ik ben hardware freak en heb genoeg Home PC's die al sneller zijn dat de Fok servers.
pi_55737871
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 02:13 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Ik ben hardware freak en heb genoeg Home PC's die al sneller zijn dat de Fok servers.
Probleem met de hardware is dus dat de software er op veelal de bottleneck is. Niet helemaal waar met bagger chipsets die meer interrupts afvuren dan een wintel softmodem.
pi_55737895
En ik ben benieuwd wat TS ervan maakt, het idee is zeker goed, het forum is nu op tijden echt te traag, zodanig dat ik niet meer wacht op het openen van een pagina op drukke tijden.
pi_55737932
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 02:16 schreef schvvmert het volgende:
En ik ben benieuwd wat TS ervan maakt, het idee is zeker goed, het forum is nu op tijden echt te traag, zodanig dat ik niet meer wacht op het openen van een pagina op drukke tijden.
Zolang de content maar van de representatie wordt gescheiden kan en bijzonder weinig misgaan. En is dat direct de limitatie die je oplegt. Hoe meer crap je client side laat af handen des te beter het loopt.

...en uiteraard steun ik ieder technisch initiatief (on-)gevraagd.
pi_55737939
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 02:14 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Probleem met de hardware is dus dat de software er op veelal de bottleneck is. Niet helemaal waar met bagger chipsets die meer interrupts afvuren dan een wintel softmodem.
Een goed team van mensen om je heen die zulke dingen goed regelen en het draait zeker weten al een stuk beter.
Het is nu gewoon te beperkt tot een Breuls en Iteejer met Danny die dan zijn ideeen er in wil heben.
Op zich niets mis mee maar met de huidige bezoekersaantallen wordt 't traag.
pi_55737967
Inderdaad. Hardware is Stock Dell en de software is wellicht voor het beheer super, maar voor performance niet. Maar goed we weten allemaal dat ze bezig zijn, dus we moedigen iedereen aan die ook bezig wil zijn.
pi_55737983
tvp.
pi_55738009
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 02:24 schreef Skinkie het volgende:
Inderdaad. Hardware is Stock Dell en de software is wellicht voor het beheer super, maar voor performance niet. Maar goed we weten allemaal dat ze bezig zijn, dus we moedigen iedereen aan die ook bezig wil zijn.
Een site met zulke bezoekersaantaallen moet gewoon elk halfjaar weer upgraden.
Het draait nu op alweer een paar achterhaalde severbakken.
pi_55738145
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 02:27 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Een site met zulke bezoekersaantaallen moet gewoon elk halfjaar weer upgraden.
Het draait nu op alweer een paar achterhaalde severbakken.
Kom op zeg... je lijkt die @#$(*&$ van hyves wel. Als je ziet wat voor hardware die hebben hangen dan krijg bijna plaatsvervangende schaamte als software ontwikkelaar. Die hardware hoef je niet up te graden, simpel gezegd omdat de bandbreedte van fok niet boven de 100Mbit uit komt.

De data is recht toe recht aan en goed te indexeren.

Kijk voor de grap eens naar active topics en hoeveel topics er over dag per minuut zijn geupdate.
pi_55738175
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 02:41 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Kom op zeg... je lijkt die @#$(*&$ van hyves wel. Als je ziet wat voor hardware die hebben hangen dan krijg bijna plaatsvervangende schaamte als software ontwikkelaar. Die hardware hoef je niet up te graden, simpel gezegd omdat de bandbreedte van fok niet boven de 100Mbit uit komt.

De data is recht toe recht aan en goed te indexeren.

Kijk voor de grap eens naar active topics en hoeveel topics er over dag per minuut zijn geupdate.
Voor 100mbit is een P3 800 mhz al genoeg.
Met het aantal actieve gebruikers op Fok heb je wel iets meer nodig.
Ben met je eens dat 't eens vanaf de grond eens opnieuw bekeken zou moeten worden.
pi_55738199
:U leuk topic
pi_55738259
Owja ga hier niet melden wat ik precies doe enzo, wat dat betreft is dat gescheiden van mijn aanwezigheid hier.

Beste Danny, je servers kunnen een stuk beter en de shit die erop draait ook.
Je hebt een leuke site maar die traagheid gaat je opbreken.
  donderdag 3 januari 2008 @ 03:02:41 #270
691 luciano
ondertitelloos
pi_55738268
Modjes genoeg om te helpen ...........

Danny heeft er vast nog wel ergens een stuk of 40? onder de ban_knop ( of had hij ze nou alweer ontbanned , maar dan nog zijn er vast wel 39 die willen overstappen )

Ik wacht in spanning af , want ik wil natuurlijk wel een OLDBIE worden bij voorbaat !
pi_55738292
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 03:02 schreef luciano het volgende:
Modjes genoeg om te helpen ...........

Danny heeft er vast nog wel ergens een stuk of 40? onder de ban_knop ( of had hij ze nou alweer ontbanned , maar dan nog zijn er vast wel 39 die willen overstappen )

Ik wacht in spanning af , want ik wil natuurlijk wel een OLDBIE worden bij voorbaat !
Je kunt beter een eigen topic starten.
pi_55738302
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 02:48 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Voor 100mbit is een P3 800 mhz al genoeg.
Met het aantal actieve gebruikers op Fok heb je wel iets meer nodig.
Ben met je eens dat 't eens vanaf de grond eens opnieuw bekeken zou moeten worden.
Laten we het proberen met een P3 en een 1GB aan geheugen (als webserver dan he)
pi_55738354
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 03:06 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Laten we het proberen met een P3 en een 1GB aan geheugen (als webserver dan he)
Dat kan voor een basic webserver zonder probleem.
De Truc zit 'm ook wel in de multicores die Intel van de P3 afgekeken heeft via de laptop tak.
Dat samen met goed geschreven en schalende forumsoftware maakt dat 't op vrij eenvoudige middelen goed kan draaien.
pi_55738374
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 03:13 schreef schvvmert het volgende:
Dat kan voor een basic webserver zonder probleem.
Op m'n Get webserver met Cherokee zonder fancy modules moet dat dus wel lukken.
  donderdag 3 januari 2008 @ 03:26:24 #275
181657 LordNemephis
computer says no
pi_55738445
begint haast een muiterij-topic te worden zo terwijl TS druk aan het scripten is midden in de nacht
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_55738457
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 03:17 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Op m'n Get webserver met Cherokee zonder fancy modules moet dat dus wel lukken.
Ik deed op 100mbit precies genoeg om die P3 tot 100% load te schoppen.
Als 't groot wordt, moet je wat investeren, zo werkt dat met alles.
  donderdag 3 januari 2008 @ 03:30:54 #277
181657 LordNemephis
computer says no
pi_55738481
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 03:28 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Daarom heeft Danny er ook twee
pi_55738488
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 03:30 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Daarom heeft Danny er ook twee
Hij heeft er teveel.
  donderdag 3 januari 2008 @ 03:34:47 #279
181657 LordNemephis
computer says no
pi_55738512
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 03:31 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Hij heeft er teveel.
Och een mens moet wat doen met zijn advertentie-inkomsten
pi_55738529
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 03:28 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Dat herinnert me inderdaad dat ik dat op een van de Roparuns ook een setje P3s had hangen op de NIKEF. Dat wilde zelfs met MySQL nog vlot zijn.
pi_55738553
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 03:37 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Dat herinnert me inderdaad dat ik dat op een van de Roparuns ook een setje P3s had hangen op de NIKEF. Dat wilde zelfs met MySQL nog vlot zijn.
Een Dual Tualatin P3 is nog steeds een snelle machine, ook waren de Pentium Mobiles centrino uit die stal afkomstig.

Een Dothan heb ik hier draaien als fileserver, ik vrees nog 't meest voor mijn mobo na ruim 3 jaar 24/7 dienst.
pi_55743590
Ik ben wel benieuwd maar ik plaats pas een tvp in het volgende topic want deze is al bijna vol.
pi_55744829
en daarom zet je het in dit topic?
TS: succes ermee!
pi_55747909
Is er al een update?
pi_55747912
Geef die jongen zijn eigen subforum!

[ Bericht 1% gewijzigd door Oksel op 03-01-2008 16:14:15 ]
pi_55750416
Is er trouwens nog niemand die Google wil nabouwen?
pi_55750597
We hebben de fok! search toch al?
pi_55751063
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:56 schreef Operc het volgende:
en daarom zet je het in dit topic?
TS: succes ermee!
Hoi Operc,

Het was een grapje.

Mvg,

ID.
pi_55751295
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:53 schreef Tuvai.net het volgende:
Jimmy Wales is bezig...
  donderdag 3 januari 2008 @ 18:54:38 #290
181657 LordNemephis
computer says no
pi_55751807
quote:
Ja maar ik kan op Google niet vinden hóe
pi_55752087
tvp.
pi_55753266
quote:
Zodra ik klaar ben met het nabouwen van het internet.
pi_55754887
TVP

Het kan wel hoor, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat je het gered hebt
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_55756224
D'r was laatst wel een gek die een soort van online Windows gemaakt had: http://www.ajaxwindows.com , zoals de naam al impliceert is daarvoor veelal gebruik gemaakt van AJAX (de techniek, niet de voetbalclub of het poetsmiddeltje ). Wel eens leuk om te zien.
  donderdag 3 januari 2008 @ 23:48:58 #295
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_55759598
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:54 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Ja maar ik kan op Google niet vinden hóe
Pfff, als je Google namaken al niet kan gaat Fok! je ook niet lukken

Gewoon een witte pagina met een formpje,
en dan de text die de gebruiker daarin invult door MS Live Search heen halen.
Het resultaat vervolgens aan de gebruiker laten zien.
zzz
  vrijdag 4 januari 2008 @ 00:34:24 #296
181657 LordNemephis
computer says no
pi_55760822
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 23:48 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Pfff, als je Google namaken al niet kan gaat Fok! je ook niet lukken
Eeuhm ik ga Fok helegaar niet namaken, veuls te druk met andere websites in elkaar schroeven... (TS gaat Fok wél namaken).
pi_55764343
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:55 schreef chatter het volgende:

[..]

Zodra ik klaar ben met het nabouwen van het internet.
Oh, mooi, dan kan ik mn backup weggooien.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:29:08 #298
32402 s0k
..............................
pi_55767086
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:52 schreef Tuvai.net het volgende:
D'r was laatst wel een gek die een soort van online Windows gemaakt had: http://www.ajaxwindows.com , zoals de naam al impliceert is daarvoor veelal gebruik gemaakt van AJAX (de techniek, niet de voetbalclub of het poetsmiddeltje ). Wel eens leuk om te zien.
Als je er over nadenkt is het nog best slim. Dacht dat ajaxwindows.com ook overgekocht was door google. Met een online desktop kan je overal ter wereld, met een degelijke pc en internetlijn aan de slag met je persoonlijke data en applicaties.
..................................................................................................................................................
  Moderator vrijdag 4 januari 2008 @ 12:19:42 #299
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55768482
Ts zou ons toch dagelijks op de hoogte houden?

Ts laat eens wat van je horen!
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_55768565
Inderdaad. Duuurt lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')