Zie plaatje. Ik zou het lees en het schrijf gedeelte nog opsplitsen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En wat is dan de definitie van 2 servers?
2 gebouwen welke via 1 interface aan te spreken zijn en luisteren naar 1 naam, waarvan 1 gebouw al het web gerelateerde doet en 1 gebouw al het database gerelateerde?
Ja zo kan ik het ook.
VMS-Fok!quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als je wat verschillende fora gezien hebt, en met OS'es gewerkt heb wbt. rechten en autorisatie, dan kan je daar best iets degelijks voor fabrieken.
OpenVMS fokquote:
TS haalt er vast goede ideeen uit en dan proberen we 't uit op 2 servers.quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:58 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Zie plaatje. Ik zou het lees en het schrijf gedeelte nog opsplitsen.
Van http://en.wikipedia.org/wiki/OpenVMS :quote:
quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:03 schreef gronk het volgende:
[..]
Van http://en.wikipedia.org/wiki/OpenVMS :
'This allows the system to be "disaster-tolerant" against natural disasters that may disable individual data-processing facilities.'
Nah, 100.000 users, hoeveel groter wil je je ramp nog hebben
Ik draai zelf een klein clustertje heb al eens aan breuls gevraagd of ik wat mocht benchen op de fok database, niets meer van gehoord. Ik ben opzich best geinteresseerd in communities, maar zou, als ik de tijd er voor had, het een en ander anders aanpakken. Het Compuserve idee sprak mij zelf veel meer aan.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:02 schreef schvvmert het volgende:
[..]
TS haalt er vast goede ideeen uit en dan proberen we 't uit op 2 servers.
Ik ben hardware freak en heb genoeg Home PC's die al sneller zijn dat de Fok servers.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:10 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Ik draai zelf een klein clustertje heb al eens aan breuls gevraagd of ik wat mocht benchen op de fok database, niets meer van gehoord. Ik ben opzich best geinteresseerd in communities, maar zou, als ik de tijd er voor had, het een en ander anders aanpakken. Het Compuserve idee sprak mij zelf veel meer aan.
Probleem met de hardware is dus dat de software er op veelal de bottleneck is. Niet helemaal waar met bagger chipsets die meer interrupts afvuren dan een wintel softmodem.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:13 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ik ben hardware freak en heb genoeg Home PC's die al sneller zijn dat de Fok servers.
Zolang de content maar van de representatie wordt gescheiden kan en bijzonder weinig misgaan. En is dat direct de limitatie die je oplegt. Hoe meer crap je client side laat af handen des te beter het loopt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:16 schreef schvvmert het volgende:
En ik ben benieuwd wat TS ervan maakt, het idee is zeker goed, het forum is nu op tijden echt te traag, zodanig dat ik niet meer wacht op het openen van een pagina op drukke tijden.
Een goed team van mensen om je heen die zulke dingen goed regelen en het draait zeker weten al een stuk beter.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:14 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Probleem met de hardware is dus dat de software er op veelal de bottleneck is. Niet helemaal waar met bagger chipsets die meer interrupts afvuren dan een wintel softmodem.
Een site met zulke bezoekersaantaallen moet gewoon elk halfjaar weer upgraden.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:24 schreef Skinkie het volgende:
Inderdaad. Hardware is Stock Dell en de software is wellicht voor het beheer super, maar voor performance niet. Maar goed we weten allemaal dat ze bezig zijn, dus we moedigen iedereen aan die ook bezig wil zijn.
Kom op zeg... je lijkt die @#$(*&$ van hyves wel. Als je ziet wat voor hardware die hebben hangen dan krijg bijna plaatsvervangende schaamte als software ontwikkelaar. Die hardware hoef je niet up te graden, simpel gezegd omdat de bandbreedte van fok niet boven de 100Mbit uit komt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:27 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Een site met zulke bezoekersaantaallen moet gewoon elk halfjaar weer upgraden.
Het draait nu op alweer een paar achterhaalde severbakken.
Voor 100mbit is een P3 800 mhz al genoeg.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:41 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Kom op zeg... je lijkt die @#$(*&$ van hyves wel. Als je ziet wat voor hardware die hebben hangen dan krijg bijna plaatsvervangende schaamte als software ontwikkelaar. Die hardware hoef je niet up te graden, simpel gezegd omdat de bandbreedte van fok niet boven de 100Mbit uit komt.
De data is recht toe recht aan en goed te indexeren.
Kijk voor de grap eens naar active topics en hoeveel topics er over dag per minuut zijn geupdate.
Je kunt beter een eigen topic starten.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:02 schreef luciano het volgende:
Modjes genoeg om te helpen ...........
Danny heeft er vast nog wel ergens een stuk of 40? onder de ban_knop ( of had hij ze nou alweer ontbanned , maar dan nog zijn er vast wel 39 die willen overstappen )![]()
Ik wacht in spanning af , want ik wil natuurlijk wel een OLDBIE worden bij voorbaat !
Laten we het proberen met een P3 en een 1GB aan geheugenquote:Op donderdag 3 januari 2008 02:48 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Voor 100mbit is een P3 800 mhz al genoeg.
Met het aantal actieve gebruikers op Fok heb je wel iets meer nodig.
Ben met je eens dat 't eens vanaf de grond eens opnieuw bekeken zou moeten worden.
Dat kan voor een basic webserver zonder probleem.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:06 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Laten we het proberen met een P3 en een 1GB aan geheugen(als webserver dan he)
Op m'n Get webserver met Cherokee zonder fancy modules moet dat dus wel lukken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:13 schreef schvvmert het volgende:
Dat kan voor een basic webserver zonder probleem.
Ik deed op 100mbit precies genoeg om die P3 tot 100% load te schoppen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:17 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Op m'n Get webserver met Cherokee zonder fancy modules moet dat dus wel lukken.
Daarom heeft Danny er ook tweequote:Op donderdag 3 januari 2008 03:28 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ik deed op 100mbit precies genoeg om die P3 tot 100% load te schoppen.
Als 't groot wordt, moet je wat investeren, zo werkt dat met alles.
Hij heeft er teveel.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:30 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Daarom heeft Danny er ook twee
Och een mens moet wat doen met zijn advertentie-inkomstenquote:
Dat herinnert me inderdaad dat ik dat op een van de Roparuns ook een setje P3s had hangen op de NIKEF. Dat wilde zelfs met MySQL nog vlot zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:28 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ik deed op 100mbit precies genoeg om die P3 tot 100% load te schoppen.
Als 't groot wordt, moet je wat investeren, zo werkt dat met alles.
Een Dual Tualatin P3 is nog steeds een snelle machine, ook waren de Pentium Mobiles centrino uit die stal afkomstig.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:37 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Dat herinnert me inderdaad dat ik dat op een van de Roparuns ook een setje P3s had hangen op de NIKEF. Dat wilde zelfs met MySQL nog vlot zijn.
Hoi Operc,quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:56 schreef Operc het volgende:
en daarom zet je het in dit topic?
TS: succes ermee!
Jimmy Wales is bezig...quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:53 schreef Tuvai.net het volgende:
Is er trouwens nog niemand die Google wil nabouwen?
Ja maar ik kan op Google niet vinden hóequote:Op donderdag 3 januari 2008 17:53 schreef Tuvai.net het volgende:
Zodra ik klaar ben met het nabouwen van het internet.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:53 schreef Tuvai.net het volgende:
Pfff, als je Google namaken al niet kan gaat Fok! je ook niet lukkenquote:Op donderdag 3 januari 2008 18:54 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Ja maar ik kan op Google niet vinden hóe
Eeuhm ik ga Fok helegaar niet namaken, veuls te druk met andere websites in elkaar schroeven... (TS gaat Fok wél namaken).quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:48 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Pfff, als je Google namaken al niet kan gaat Fok! je ook niet lukken
Oh, mooi, dan kan ik mn backup weggooien.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:55 schreef chatter het volgende:
[..]
Zodra ik klaar ben met het nabouwen van het internet.
Als je er over nadenkt is het nog best slim. Dacht dat ajaxwindows.com ook overgekocht was door google. Met een online desktop kan je overal ter wereld, met een degelijke pc en internetlijn aan de slag met je persoonlijke data en applicaties.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:52 schreef Tuvai.net het volgende:
D'r was laatst wel een gek die een soort van online Windows gemaakt had: http://www.ajaxwindows.com , zoals de naam al impliceert is daarvoor veelal gebruik gemaakt van AJAX (de techniek, niet de voetbalclub of het poetsmiddeltje). Wel eens leuk om te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |