* Jaloers isquote:Op zaterdag 22 december 2007 00:57 schreef Stevie_ het volgende:
Ik trap af!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Keuken [afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Badkamer:
[afbeelding]
Halletje, waar ik niet echt trots op ben. Deze krijgt OOIT nog eens een heel mooi verflaagje e.d. [afbeelding]
[afbeelding]
Voilla [afbeelding] Overigens, dit alles zit gevestigd in het centrum van Groningen, gehele etage is voor mezelf [afbeelding]
En natuurlijk, wat men graag wilt weten: ik betaal 359 euri en 12 cent per maand inclusief [afbeelding]
Dat betaal ik al 3 jaar lang... [afbeelding] Huur gaat niet echt omhoog ofzo.
Zo! Nu de rest [afbeelding]
*update* nu foto's gehost @ Photobucket [afbeelding]
WOW! maar wat zit er achter je gordijntjes in de woonkamer??quote:Op zaterdag 22 december 2007 00:57 schreef Stevie_ het volgende:
Ik trap af!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Keuken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Badkamer:
[ afbeelding ]
Halletje, waar ik niet echt trots op ben. Deze krijgt OOIT nog eens een heel mooi verflaagje e.d.
[ afbeelding ]
VoillaOverigens, dit alles zit gevestigd in het centrum van Groningen, gehele etage is voor mezelf
![]()
En natuurlijk, wat men graag wilt weten: ik betaal 359 euri en 12 cent per maand inclusief![]()
Dat betaal ik al 3 jaar lang...Huur gaat niet echt omhoog ofzo.
Zo! Nu de rest![]()
*update* nu foto's gehost @ Photobucket
Ramen, met uitzicht op de Ebbingestraatquote:Op zaterdag 22 december 2007 20:09 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
WOW! maar wat zit er achter je gordijntjes in de woonkamer??
Naast een flinke kamer ook nog eens een vette tv en apple pcquote:Op zondag 23 december 2007 18:25 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Ramen, met uitzicht op de Ebbingestraat
Makes me feel really really sadquote:Op zaterdag 22 december 2007 00:57 schreef Stevie_ het volgende:
Ik trap af!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Keuken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Badkamer:
[ afbeelding ]
Halletje, waar ik niet echt trots op ben. Deze krijgt OOIT nog eens een heel mooi verflaagje e.d.
[ afbeelding ]
VoillaOverigens, dit alles zit gevestigd in het centrum van Groningen, gehele etage is voor mezelf
![]()
En natuurlijk, wat men graag wilt weten: ik betaal 359 euri en 12 cent per maand inclusief![]()
Dat betaal ik al 3 jaar lang...Huur gaat niet echt omhoog ofzo.
Zo! Nu de rest![]()
*update* nu foto's gehost @ Photobucket
foto?quote:Op zondag 23 december 2007 18:25 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Ramen, met uitzicht op de Ebbingestraat
Eerst drie jaar echt een kamer gehad in verschillende studentenhuizen en nu in mijn laatste jaar studie bood deze kans zich aan. Die laat je niet liggen. Wij betalen wel helaas de hoofdprijs (425,- p/m p.p., 850 dus totaal). Maar ja dat is 't ook wel waard vinden we.quote:
Why? Zodat je kan traseren waar ik precies woon enzo...bedoel, me inboedel is aanzienlijk waardevolquote:
slotenquote:Op vrijdag 28 december 2007 12:17 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Why? Zodat je kan traseren waar ik precies woon enzo...bedoel, me inboedel is aanzienlijk waardevol
Als ik dat van Leep zie, ben ik blij dat ik 400 betaalquote:Op zondag 30 december 2007 16:20 schreef zwahiel het volgende:
mwoh besteden valt wel mee hoor, gewoon erbij werken. Dan komt 't wel goed. (ja en volledige lening)
* zwahiel heeft een totaal inkomen van pak 'm beet 1100 per maand.
Moet er wel bij zeggen dat ik 16 uur per week werk, soms wat meer soms wat minder. Dat scheelt nogal. Maar op zich is mijn 425,- per maand best aan de hoge kant. Mijn eerste kamertje was 173,03 per maand inclusief, 15m2. Denk dat ik zonder mijn werk dit ook niet snel aan zou nemen, want dan had ik echt geld te kort (nu ook al)
Inderdaad, voor woonruimte leg ik ook graag wat meer neer.quote:Op zondag 30 december 2007 17:54 schreef zwahiel het volgende:
Over dat laatste verbaas ik me ook vaker ja.
Woonruimte brengt ook kosten met zich mee, want heb zojuist een nieuwe stoel gekocht voor in de huiskamer
't ligt er ook maar aan waar je prioriteiten liggen, lekker wonen is voor mij persoonlijk (en ik denk in dit topique ook voor andere mensen) behoorlijk belangrijk. Dan mag het ook wat kosten.
al heb ik zelf een splinternieuwe iBook vorig jaar gekocht.
Die mooie reis heb ik al gemaakt, en ga ik weer maken (+ nog een paar extra reizen), alleen laat ik dat mooi op andere manieren financieren. Extra bijbaantjes en dat soort dingen.
Ik heb er ook ongeveer zoveel, maar of je er altijd blij mee moet zijnquote:Op zondag 30 december 2007 21:16 schreef Leep het volgende:
Ik zie ook veel mensen zelfstandig wonen. Ikben blij met mijn 14 gezellig huisgenootjes
ik woonde hiervoor in een studentenhuis met zeven anderen + de huisbaas en vrouw, daarvoor met drie anderen, en daarvoor in een studentenhuis met twee anderen. Nu woon heb ik dus samen met een vriend deze verdieping gehuurd. Aan allebei dus samen of zelfstandig wonen zitten voor en nadelen.quote:Op zondag 30 december 2007 21:16 schreef Leep het volgende:
Ik zie ook veel mensen zelfstandig wonen. Ikben blij met mijn 14 gezellig huisgenootjes
quote:Op maandag 31 december 2007 00:13 schreef Walter-Ego het volgende:
Het 'gezellig' voor huisgenootjes is wel belangrijk. Ik zou liever onder een brug wonen dan in een studentenhuis.
Ik ben voor een kamer in het Zeeheldenkwartier van Den Haag ¤305,-/mnd. kwijt, incl. gas, water, electra en kabel-TV. Toilet en douche deel ik met één persoon (werkende student die zelden thuis is), maar ik heb wel m'n eigen keuken. Totaal oppervlak: 23 m² plus een dakterras van 15 m² pal op het zuiden. Ik woon op 4 of 5 minuten fietsen van de Grote Markt (iets langer als ik wat ben gaan drinken) en kan m'n auto over het algemeen in de straat kwijt. Binnenkort foto's!
Ik ben langs een aantal studentenhuizen geweest, omdat ik eerst daar wilde kijken. Bij een aantal kon ik ook een kamer krijgen na de hospiteeravonden, maar ik heb er toch maar gekozen om zelfstandig te gaan wonen. Vooral omdat je gewoon zelf verantwoordelijk bent voor de staat van je huis en niet in de troep zit van een ander. En op het gebied van eten verschilde ik ook erg van mening. De huizen waar ik kon wonen aten gezamelijk op een vaste tijd, terwijl ik liever per dag bepaal hoelaat ik eet. En ze verwachtten van je dat je mee at en niet later in je eentje zelf iets gaat maken, dus dat was wel jammer.quote:Op maandag 31 december 2007 02:02 schreef zwahiel het volgende:
[verhaal over huisgenoten vs. zelfstandig]
Nou, dat niet, wou alleen weten hoe adembenemend dat uizicht was. Qua meubels en audio-video apparatuur zit je ongeveer in het zelfde straatje als ik(alleen heb ik ook nog antiek staan) Overigens verdenk ik jou ervan de zelfde receiver te hebben als ik...quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:17 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Why? Zodat je kan traseren waar ik precies woon enzo...bedoel, me inboedel is aanzienlijk waardevol
Jouw kamer etage springt er toch wel bovenuit!quote:Op zaterdag 22 december 2007 00:57 schreef Stevie_ het volgende:
Ik trap af!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Keuken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Badkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
@Stevie_ Als je weg gaat uit die kamer, mag ik die dan??quote:Op zaterdag 22 december 2007 00:57 schreef Stevie_ het volgende:
Welkom bij deel zes van het topic 'Studentenkamers'
Dit topic betreft informatie en foto\'s van voormalige studenten. Studenten variëren nogal qua inrichting van hun eigen studentenkamer. In dit topic wordt een vervolg aangeboden op de vorige twee gaande delen. Men kan hier goed een beeld krijgen wat een gemiddelde student qua kosten kwijt is en hoe een studentenkamer eruit kan zien.
Verdere info betreft een studentenkamer
Reken erop dat een studentenkamer die in het centrum is gelegen plus een minimale oppervlakte van 15M2 al maximaal ¤350,- kan opleveren. Met een beetje mazzel betaal je hiervan de helft maar zit je tevens ook honderden meters meer vanuit het centrum verwijderd. Men kan dit allemaal redelijk nauwkeurig narekenen op http://www.steunpuntwonen.nl/huur/kamer.asp?layout=asw.
Als voorbeeld genomen:
- één student in Groningen, woonachtig aan de Muurstraat (in centrum) betaald ¤325,-. incl g/w/l , á 25m2, voorzieningen en onderhoud zijn matig. Keuken en douche wordt gedeelte met 2 huisgenoten.
of
-Één student in Groningen, woonachtig aan de Nieuwe Ebbinge (100 mtr buiten centrum), ¤350 á 55m2 incl. g/w/l, voorzieningen en onderhoud zijn prima. Keuken en douche voor eigen gebruik
Enkele voorgaande topics:
Deel 1: Studentenkamers
Deel 2: Studentenkamers #2
Deel 3: Studentenkamers #3
Deel 4: Studentenkamers #4
Deel 5: Studentenkamers #5
Deel 6: Studentenkamers #6
Enkele studentenkamers uit de voorgaande topics:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik betaal voor 16 m2 250 euro hartje centrum Tilburg.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:02 schreef The6thgate het volgende:
tvp
woon zelf in Utrecht in een studentenhuis aan het begin van de a'damsestraatweg. 279euro voor 12m2, gezamenlijke woonkamer/keuken, op zo'n 2 a 3 minuten fietsen van centrum/station en 30sec lopen van een aldi en AHHeb 14 huisgenoten die bijna allemaal gezellig zijn. Dat in combinatie met de prijs/locatie weerhoud me er toch van iets groters te zoeken.
quote:Op maandag 14 januari 2008 14:53 schreef JAY-T het volgende:
Woon in Groningen, vlakbij het centrum (Westerhaven) Betaal 360 Euro (incl. g/w/l en internet) voor 19 m² met eigen keuken, en eigen douche. Toillet deel ik met 3 anderen.. Ben er 1,5 jaar geleden komen wonen toen de hele boel geheel nieuw werd opgeleverd..
Ben er best tevreden mee, maar hou altijd mn ogen open voor iets anders/beters
quote:Op maandag 14 januari 2008 11:29 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik woon centrum Leiden (Haarlemmerstraat voor de bekenden), zal binnenkort even foto's posten. Vind dit altijd wel een leuk topic om inspiratie op te doen (mijn kamer is op dit moment verre van af).
Denk dat de huisbaas de huur omhoog gooit naar 500 exclquote:Op zondag 13 januari 2008 12:28 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
@Stevie_ Als je weg gaat uit die kamer, mag ik die dan??
dan nog niet duurquote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:55 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Denk dat de huisbaas de huur omhoog gooit naar 500 excl
Oh my, van die .gif-jes word ik inderdaad een beetje misselijk.quote:
Zit in Groningen in het centrum en betaal 415 incl internetquote:Op maandag 14 januari 2008 14:53 schreef JAY-T het volgende:
Woon in Groningen, vlakbij het centrum (Westerhaven) Betaal 360 Euro (incl. g/w/l en internet) voor 19 m² met eigen keuken, en eigen douche. Toillet deel ik met 3 anderen.. Ben er 1,5 jaar geleden komen wonen toen de hele boel geheel nieuw werd opgeleverd..
Ben er best tevreden mee, maar hou altijd mn ogen open voor iets anders/beters
Ja ik studeer, maar ik woon wel samen met een vriend van me, alles 50/50 dus. Vaste lasten zijn ongeveer 350 p.p. per maand dus dat valt wel mee dacht ik, dat is inclusief internet/tv/gas/water/licht. Daarnaast werkt mijn huisgenoot 50+ uur per week in de horeca, en zie ik 'm meestal maar 2 keer in de week een paar minuten, ben voor de rest altijd alleen thuis dus dat heb ik dan wel weer getroffen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:21 schreef ChRoNiC het volgende:
En jij studeert ook? Ik zou zoiets echt niet kunnen betalen.
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:42 schreef Logitik het volgende:
Leuk topic! Ik krijg 1 februari de sleutel, en ga daarna flink verbouwen.
Ik plaats ook foto's (over een maand dus pas, al shet klaar is)
tvp!
Voor zo'n kamer zou ik bijna overwegen om te verhuizen naar Groningenquote:Op zaterdag 22 december 2007 00:57 schreef Stevie_ het volgende:
Kamer van Stevie_
Gekocht in Bulgarije van zo'n straatartiest. Kostte iets van 60 euro dacht ik. Ogen openhouden op vakantie dusquote:Op maandag 28 januari 2008 23:37 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Voor zo'n kamer zou ik bijna overwegen om te verhuizen naar Groningen. Heel mooi en smaakvol ingericht
. Maar Groningen is me iets te ver uit de richting, en ik heb 't net iets te leuk in Tilburg
hehe.
Valt me wel op dat hier alleen mensen foto's posten van woonruimtes die ik niet meer onder een kamer versta.
Oh, vraagje nog:
[ afbeelding ]
dit schilderij: hebben! Waar komt die vandaan? Zouden er replica's van te krijgen zijn? Ik ben nog steeds op zoek naar een goed schilderij die bij m'n kamer past (of althans, bij mijn kamer past zoals ik 'm zou willen hebben).
of je verkoopt em natuulijkquote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:58 schreef MLI het volgende:
[..]
Gekocht in Bulgarije van zo'n straatartiest. Kostte iets van 60 euro dacht ik. Ogen openhouden op vakantie dus.
Waar kom je ergens te zitten?quote:Op maandag 28 januari 2008 18:20 schreef Ace1 het volgende:
Ik ga volgende week op kamers in tilburg.. vandaag tvptje
Einde van piusstraat.. groot huis naast de kerk van broekhoven.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:00 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Waar kom je ergens te zitten?*ook in Tilburg zit*
Amsterdamquote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:59 schreef hetzusjevan het volgende:
Mooi Ewelina! Welke stad?![]()
Studiootje is ook echt relaxed ^^. (Alhoewel, ik merk wel dat ik die gezelligheid van 'n studentenhuisje wel nodig heb, dus ik weet niet of ik 't nu nog wel zou willen).
Snel doen danquote:Op maandag 4 februari 2008 20:28 schreef Ewelina het volgende:
Het is al leuk geworden hoor, ben al verhuisdMoet nog foto's maken
Grappig. Ik had ook gereageerd en kreeg meteen een heel pakket thuis, met plattegrond, huurvoorwaarden en zelfs m'n huisnr. Heb al een supertoffe kamer, dus was niet zo serieus, maar leuk om te zien hoe het er van binnen uit ziet.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:09 schreef Ewelina het volgende:
Het is in Amsterdam, bij het Science Park. Dat complex bevat in totaal 795 van dit soort woningenJe hebt er ook van 40m2 met 2 kamers, maar helaas ben ik nog geen 23
Ik kwam eraan via studentenwoningweb, als het goed is moet er nog een deel opgeleverd worden
Ik betaal E367,- incl. per maand, daar komt nog internet en tv bij (E25,- per maand). Ik krijg wel huursubsidie, maar hoeveel weet ik niet want dat moet ik nog aanvragen.
Oude NDSM-werf of niet? Vriendin van mij zat daar ook, maar is laatst verhuisd naar dat nieuwe complex bij Amstel, ook leuk. Ik heb zelf een kamer in Oud-Zuid. Ongeveer 18 m2, met eigen douche en keukentje. Alleen toilet deel ik met twee studentes. Locatie is vooral top, op 5 min. van de VU en 10 min. van Museumplein. Echt ideaal.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 11:30 schreef Ewelina het volgende:
Waar zit jij dan?
Ik kwam van de containers in Noord.
Oh daar! daar kom ik regelmatig voorbij (als in niet binnen uiteraard)quote:Op zondag 30 december 2007 16:09 schreef Leep het volgende:
[hoop foto's]
Kamer is nog lang niet af wegens de studentenkwaal tijdgebrek. Schilderijen e.d. moeten opgehangen worden, deurgeverf + kozijnen geverfd, kast afmaken....
Dit alles voor slechts 220 incl in het pittoreske Velp (gld)
Valt me wel af hoeveel jullie te makken hebben hier zeg! 400 p/m wtf je bent wel student...
Jep, idd NDSM werf.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 12:00 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Oude NDSM-werf of niet? Vriendin van mij zat daar ook, maar is laatst verhuisd naar dat nieuwe complex bij Amstel, ook leuk. Ik heb zelf een kamer in Oud-Zuid. Ongeveer 18 m2, met eigen douche en keukentje. Alleen toilet deel ik met twee studentes. Locatie is vooral top, op 5 min. van de VU en 10 min. van Museumplein. Echt ideaal.
Overigens heb ik eerst ook naar containers gekeken: Oslofjordweg, Stavangerweg en evt. Wenkebachweg. Het voordeel is dat ze best wel ruim zijn, en zelfstandig, maar de locatie is nooit erg super.
Ja, dat krijg ik straks ook, gaat er een of andere vreemde kerel/ meid in mijn bed liggen neuken en op mijn bank zittenquote:Op woensdag 6 februari 2008 11:58 schreef Grumpey het volgende:
Ben nu 6 maandjes in buitenland, maar ik mis mijn studentenkamer gewoonVoornamelijk mijn uitzicht over de prinsengracht en het amstelveld
Nog nooit meegemaakt dat ik gewoon mijn huis mis
uitzicht?quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:15 schreef PeuRac het volgende:
Zo ik zit sinds afgelopen weekend op de Van Lieflandlaan in Utrecht, super relaxed uitzicht, ongeveer 15m², wastafel en huiskatik moet nog een paar lampjes ophangen/verplaatsen en een paar plaken bij de wastafel, dan ben ik klaar.
Nee dit: van rechts naar linksquote:
Kom maar opquote:Op zondag 10 februari 2008 23:58 schreef Matje-1989 het volgende:
Ik ben een beetje shy om mijn kamer te laten zien.
Is nu niet bepaald erg stijlvol ingericht, maar ik merk dat ik
niet erg waarde eraan hecht. Aan de andere kant, ik zou het wel
anders willen inrichten, iemand die toch behoefte heeft aan mijn "kamerfoto's?"
idd laat maar komen!quote:Op zondag 10 februari 2008 23:58 schreef Matje-1989 het volgende:
iddquote:
ja, dat had ik bij mij ookquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:52 schreef Logitik het volgende:
Ik ben nu aan t klussen.
Is het normaal dat je je van te voren helemaal vergist in de hoeveelheid werk?![]()
Ja, en ook in de kosten ervan.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:52 schreef Logitik het volgende:
Ik ben nu aan t klussen.
Is het normaal dat je je van te voren helemaal vergist in de hoeveelheid werk?![]()
Wel doen! we willen dat ook graag zienquote:Op zondag 17 februari 2008 15:10 schreef ChRoNiC het volgende:
Mijn kamer is het ook niet echt waard om te posten. Beetje bij elkaar geraapt zooitje is het.
haha wtf. Dat is op het science park in amsterdam. Ik zit daar nu ook! heb een kamer van 27 m2 met ramen tot de vloerquote:Op donderdag 31 januari 2008 17:52 schreef Ewelina het volgende:
Nieuwe woning, studiootje 24m2 geheel zelfstandig
Zoals het opgeleverd werd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben inmiddels verhuisd, de vloer is gelegd maar de nieuwe foto's moeten nog geupload worden
Hoeveel betaal je daarvoor?quote:Op maandag 18 februari 2008 06:21 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
haha wtf. Dat is op het science park in amsterdam. Ik zit daar nu ook! heb een kamer van 27 m2 met ramen tot de vloerEcht vet mooi.
Klinkt als de beukenflat of bij de AH XL daar, betaal je nog iets van de helft (exc.) van jouw budget ook!quote:Op zondag 17 februari 2008 16:16 schreef Coam het volgende:
Hebben jullie nou ook zoveel moeite met iets vinden in Tilburg? Ik zoek een studiotje, kan max 500 per maand missen.. Rond de 30m2.. Maar ik kan echt niks vinden! Sta ingeschreven bij directwonen, woninghuren.com en meeus. Alle tips zijn welkom, want ik begin een beetje wanhopig te worden.
Wel leuk om te zien hoe jullie wonen zeg!
Daar sta ik bij ingeschreven.. Maar wachtlijsten van hier tot tokio..quote:Op maandag 18 februari 2008 13:46 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Klinkt als de beukenflat of bij de AH XL daar, betaal je nog iets van de helft (exc.) van jouw budget ook!
Edit: inschrijven bij wonenBreBurg dus!
Mijn kamer is klein en dus rommelig, lijkt totaal niet op de hier gepostte.
Ik woon al een maand of 4 in mijn kamer, en heb nog steeds niet alles voor elkaarquote:Op maandag 18 februari 2008 21:48 schreef PeuRac het volgende:
Vandaag de laatste planken tegen de muur gehangen, de achterkant van de kast bekleed met een doek (die staat als afscheiding in mn kamer). Nu nog 1 lampje kopen + ophangen en dan is mn kamer helemaal klaar.
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 13:54 schreef PeuRac het volgende:
Ik zit er nog geen 3 weken, maar ik haat rotzooi en mn ouders hebben me met het huizen een heel eind op weg geholpen, ik hoefde bijna niks meer te doen.
Dat lampje koop ik vanmiddag ff bij de Ikea (kom er toch langs als k naar huis ga). K zal morgen ff foto's maken.
Voor mn vriendin heb ik ook maar meteen ruimte gemaakt in mn kast, dan slingeren haar spullen ook niet meer rond.
Goh jouw kamer ziet er nog schoner en leuker uit dan mijn studentenhok wat jaartjes geleden.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:10 schreef Ace1 het volgende:
Mijn kamertje in tilburg... zit er nu 2 weken.. en nog geen tijd gehad om hem in te richten.. dus hij is nog een beetje kaal
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
True, hoe groot is je kamer Ace?quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:51 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
is het ook, mr mensen met een kleine kamer moeten keuzes maken
14m2. Hoogslaper is idd niet ideaal... maar het nadeel van de hoogslaper weegt niet op tegen het enorme voordeel qua ruimte die het oplevert...quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:13 schreef Messenga het volgende:
[..]
True, hoe groot is je kamer Ace?
Ruimtevoordeel is inderdaad erg groot, maar met 14 m2 kan een normaal bed makkelijk.quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:34 schreef Ace1 het volgende:
[..]
14m2. Hoogslaper is idd niet ideaal... maar het nadeel van de hoogslaper weegt niet op tegen het enorme voordeel qua ruimte die het oplevert...
Ja maar dan ik geen relaxte zithoek maken... omdat m'n bureau dan ergens anders moet staanquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:36 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ruimtevoordeel is inderdaad erg groot, maar met 14 m2 kan een normaal bed makkelijk.
Aah ok.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:20 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Ja maar dan ik geen relaxte zithoek maken... omdat m'n bureau dan ergens anders moet staan
das het voordeel idd. ik heb 12m2 en een 2persoons hoogslaper. Wel erg veel bedquote:Op woensdag 20 februari 2008 20:20 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Ja maar dan ik geen relaxte zithoek maken... omdat m'n bureau dan ergens anders moet staan
Ik vind je kamer echt superleuk man wat lul je nou! Leuke rode muren, en die bureautafel + stoelenquote:Op zondag 10 februari 2008 23:58 schreef Matje-1989 het volgende:
Haha, oké Vind het zelf nog een beetje te leegquote:Op donderdag 21 februari 2008 23:22 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik vind je kamer echt superleuk man wat lul je nou! Leuke rode muren, en die bureautafel + stoelen. Jep, ik vind 'm tof hoor ^^. Wel andere gordijnen doen idd
.
Nieuwe kamer en overgenomen neem ik aan.quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:59 schreef r3gi3boy het volgende:
pfffwhaah die gordijnen;) Te heet gewassen ofzo?
Nee, geld was op na het inrichten van m'n kamer.quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:59 schreef r3gi3boy het volgende:
pfffwhaah die gordijnen;) Te heet gewassen ofzo?
Nee, de oude gordijnen van m'n zus haar kamerquote:Op donderdag 21 februari 2008 23:59 schreef Messenga het volgende:
[..]
Nieuwe kamer en overgenomen neem ik aan.
Nou ja, dit was mijn gewone bed. Dus geen nieuwe meer gekochtquote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:56 schreef LoggedIn het volgende:
die gordijnen zijn wel echt geniaal hoormaar waarom heb je een 1 persoonsbed op zon oppervlakte?
Mjah gordijnen zijn ook fucked up duur, had ik niet verwacht iig.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 00:00 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Nee, geld was op na het inrichten van m'n kamer.
Dus gordijnen was geen geld meer voor, maar ben nu aan het rondkijken
heb je eens gedacht aan een rolgorijntje.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:30 schreef Matje-1989 het volgende:
Ja, en voor dit raam ( 1.95 - 2.80 ) koop je ook niet even een stel lamellen/jaloeziën etc
Dan ben je ook 200 eu kwijt, gordijnen 'maar' ongeveer 150
Nee, te lelijkquote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:16 schreef Chanty27 het volgende:
[..]
heb je eens gedacht aan een rolgorijntje.
Bij de gamma of Praxis zijn die helemaal niet duur.
Hmm, oké zal ik eens bekijken.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:57 schreef PeuRac het volgende:
kijk eens op marktplaats, daar heb ik gordijnen gevonden, perfect op maat, voor niks!Moest ze alleen maar ophalen, maar dat was in de buurt.
Al wezen kijken, maar ik heb een zeer groot raam. Dus dan moet ik OF hele dure nemen per meter,quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:48 schreef Cahir het volgende:
Ikea gordijnen?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/range/10374/13289/quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:59 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Al wezen kijken, maar ik heb een zeer groot raam. Dus dan moet ik OF hele dure nemen per meter,
OF 2x en dat aan elkaar naaien. Het betreft een raam van 197cm hoog en 282 cm breed
gaten in de muur? Dus je kunt nu naar je buurmeisje kijken als ze sex heeft?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 10:24 schreef Logitik het volgende:
Ik heb hulp gekregen met klussen: een goede kameraad van mij heeft mij gisteren geholpen.
Er zitten nu 3 onherstelbare gaten in de muur en hij heeft 2 plafondplaten kapot laten vallen.
Wat een kluns zeg
Nu moet ik hem op een subtiele manier laten weten dat ik liever niet heb dat hij meehelpt. Dit is echt kut
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:08 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
gaten in de muur? Dus je kunt nu naar je buurmeisje kijken als ze sex heeft?
Ik post mijn nieuwe foto's ook zo snel mogelijk, heb alleen weer eens problemen metquote:Op zaterdag 23 februari 2008 20:35 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zo dit topic kon ik nergens vinden laatst.
Ik heb sinds 3 weekjes ook een kamer in Nijmegen, hartje centrum 14 m2
Zal binnenkort even foto's maken en posten
Laat zien!!!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 21:57 schreef Logitik het volgende:
Mijn foto's komen over ongeveer anderhalf week, ben flink aan t verbouwen
Ik twijfel nog, maar er komt in ieder geval een schilderijquote:Op zondag 24 februari 2008 13:15 schreef parselmouth het volgende:
't Is wel mooi, maar ik mis een beetje gezelligheid eigenlijk... Heb je zo'n hele grote witte lange muur zonder een beetje kleur of iets moois er op, zonde!
Ik ben gek op verschillende soorten licht, maar dan moet ik nog even hard werkenquote:Op zondag 24 februari 2008 13:42 schreef arneaux het volgende:
Toffe kamer enter! Misschien is het een ideetje om die ambilight tegen de witte muur aan te zetten, tussen je bed en eettafel in. Dan heb je iets wat 'vult'.
o kut ik ben door de war. Ik bedoel dus dat licht van Philips wat je zelf kan veranderen. Hij staat links op je foto waarop ook je bed, zonder linnen, te zien is.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:00 schreef enter het volgende:
[..]
Ik ben gek op verschillende soorten licht, maar dan moet ik nog even hard werken
GAAF dat je daar bent geweestquote:Op zondag 24 februari 2008 13:46 schreef xuanery het volgende:
flat iron builing! prachtig. toen ik daar was hing er een gigantische advertentie voor Heineken aan, heel grappig. Wat een mooie kamer heb je - een van de eerste keren dat ik lime groen niet lelijk vind staan in een kamer.
Foto's van de verbouwing bedoel je?quote:
Ik wil jhou uitzichtquote:Op zondag 24 februari 2008 13:10 schreef enter het volgende:
Ik ben bezig met opruimen (grote schoonmaak)
En foto's gemaakt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even zonder beddengoed (in de was)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfde gebouw maar dan in New York, foto wil ik graag op een canvas doek.
[ afbeelding ]
Flat waar ik woon, tijdens de opening.
Duurt dat zo lang danquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:18 schreef The6thgate het volgende:
Uitzicht is leuk, maar op de lift wachten niet
Ja, ik wil gewoon 1kleed hebben..quote:Op woensdag 27 februari 2008 00:49 schreef Messenga het volgende:
Pakketvloer houden joh. veel beter dan vloerkleden.
Wow. Vestedatoren. Hoe kom je aan die kamer?quote:Op zondag 24 februari 2008 13:10 schreef enter het volgende:
Ik ben bezig met opruimen (grote schoonmaak)
En foto's gemaakt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even zonder beddengoed (in de was)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfde gebouw maar dan in New York, foto wil ik graag op een canvas doek.
[ afbeelding ]
Flat waar ik woon, tijdens de opening.
Maar ik ben zo benieuwd!quote:Op zondag 24 februari 2008 14:45 schreef Logitik het volgende:
[..]
Foto's van de verbouwing bedoel je?
Ik was namelijk van plan om straks een aantal foto's te plaatsen voor - en na
Volgens mij zijn bovenstaande foto's van Den Haag (het Strijkijzer). Correct me if I'm wrong.quote:Op donderdag 28 februari 2008 06:04 schreef tevebe het volgende:
[..]
Wow. Vestedatoren. Hoe kom je aan die kamer?Ik was tot 3 dagen geleden nog bij de grote broer in NY. Ik ben zelf ook op zoek naar een appartement in Eindhoven of Boxtel.
Een vrind van mij woont er ook. ZIjn leuke kamers moet ik zeggen, lekker ruim. En fucking mooi uitzicht.quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:39 schreef Apfelsaft het volgende:
Klopt, is het StrijkijzerEigenlijk zou ik er ook wel willen wonen
quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:34 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Volgens mij zijn bovenstaande foto's van Den Haag (het Strijkijzer). Correct me if I'm wrong.
Ik heb een kamer horoquote:Op donderdag 28 februari 2008 17:27 schreef Ace1 het volgende:
Zijn meer luxe studio's die ik hier zie ipv studentenkamertjes.
Heb per maand ongeveer 350 euro te besteden ( eten/GWE/huur/school/contributeies al betaald )quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:24 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel ligt ook soms krom voor zijn huisje hoor...
Houd van mijn studiefinanciering met lening net nog maar 50 euro over per maand. En dan zijn alleen de vaste lasten betaald... Werken doe ik om eten te kopen en leuke dingen van te kunnen doen.
Ik moet binnenkort ook op zoek naar een kamer in Tilburg. Ben benieuwd waar ik terecht ga komen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:12 schreef Ace1 het volgende:
Ik krijg 250 stufi... betaal 200 voor m'n kamer (14m2,hoogslaper,centrum tilburg).
Huisbaas had 200 in m'n contract gezet ipv 250... scheelt me 600 euri per jaar![]()
Inderdaad geen slechte plekquote:Op vrijdag 29 februari 2008 18:14 schreef Xarjan het volgende:
Selwerd dichbij Noorderplantsoen
Slaapkamerquote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef Xarjan het volgende:
Ik plaats ook even fotos van mijn nieuwe kamer in aanbouw.
Want er mist nog een spiegel, een leuk doek, eettafel/bureaustoel, me gordijnen die idd duur zijn en al 3 weken op wacht want ze moeten op maat worden genaaid me kamerraam is 3.50 breed.
Maar ben blij met me nieuw bed en bank!
Kamer in GRoningen begane grond.
Me kamer is 310 euro incl. voor 25m2 5 minuten fietsen vanaf centrum winkelcentrum om de hoek en snelste internet verbinding van NL!
Deel verder alles met 1 persoon.
Als alles klaar is maak ik nieuwe fotos en dan niet met me mobiel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij is het gewoon een Klippan zonder hoesquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:00 schreef zwahiel het volgende:
Welke bank is dat, die is behoorlijk stoer![]()
Lijkt op een Klippan maar ook weer niet, leuk ingericht hoor, alleen ff die gordijnen fixen want kranten passen niet bij die mooie inrichting!
Ik ben van plan bed te kopen, en precies zoiets als dit, dus weet je nog waar je gekocht hebt en voor hoeveel ongeveer toevallig?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef Xarjan het volgende:
Want er mist nog een spiegel, een leuk doek, eettafel/bureaustoel, me gordijnen die idd duur zijn en al 3 weken op wacht want ze moeten op maat worden genaaid me kamerraam is 3.50 breed.
Me kamer is 310 euro incl. voor 25m2 5 minuten fietsen vanaf centrum winkelcentrum om de hoek en snelste internet verbinding van NL!
Mooi ingericht.. Waar komt die kast vandaan in de slaapkamer?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef Xarjan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt echt een heel tof huisquote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef Xarjan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Der zijn er 10.000den. Ik ken aan die foto nie oordelen wat e hebt.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:09 schreef Xarjan het volgende:
check ikea.nl
ik kan nie alles blijven voorkauwe
Ik snap je beredenering wel, maar ik begrijp alleen niet waar dit op gebaseerd isquote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:34 schreef Matje-1989 het volgende:
Ik wil voor de rest niet zeuren, maar ik vind het wel een beetje
raar dat iedereen zijn 'studio' + 'huis' + 'appartement' hier neerzet.
Het is een topic over studentenkamers!
Kom op liever van kamers dan van studio's
Anders maak je je eigen topic met studio's maar even aan
Dat er zeer veel wordt gepost over meerkamer-appartementen/studio's.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:13 schreef Logitik het volgende:
[..]
Ik snap je beredenering wel, maar ik begrijp alleen niet waar dit op gebaseerd is
meerkamers zijn wel langsgekomen, en dat is inderdaad wel raar, maar ik ben zelf bijvoorbeeld ook student in een studentenhuis met 2 kleine kamers. Het probleem is denk ik dat jij graag iets ziet wat gewoon niet meer zovaak voorkomt....en als mensen het wel hebben zijn ze er minder trots op dan de mensen met geweldige grote kamers, zo raar is dat toch niet?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:43 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Dat er zeer veel wordt gepost over meerkamer-appartementen/studio's.
Waar moet ik dat op baseren dan? Als je de foto's ziet dan kun je toch zelf
aanschouwen dat er meer van dat soort foto's worden gepost, dan van 'echte'
"kamers?"
Jij moet niet denken te weten wat ik denk.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:46 schreef Grumpey het volgende:
[..]
meerkamers zijn wel langsgekomen, en dat is inderdaad wel raar, maar ik ben zelf bijvoorbeeld ook student in een studentenhuis met 2 kleine kamers. Het probleem is denk ik dat jij graag iets ziet wat gewoon niet meer zovaak voorkomt....en als mensen het wel hebben zijn ze er minder trots op dan de mensen met geweldige grote kamers, zo raar is dat toch niet?
Kijk dat is wat ik me een beetje voorstelde qua foto'squote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:50 schreef hetzusjevan het volgende:
Hm, oke. Dan zal ik wel wat foto's van mijn oude kamer (Maastricht, 20 m2, 1 maand) en mijn huidge kamer (Tilburg West, 15 m2) plaatsen. Valt bij al het bovengaande in het niet though, niks bijzonders, maargoed.
Foto's van mijn kamer in Limboland:
(Ik ben halsoverkop naar Limburg gegaan, snel een kamer gevonden en in één dag alles schoongemaakt en alle meubeltjes erin. Toen geen vloer zoals jullie zien - mocht pas als ik er wat langer in zou zitten (achteraf dus maar goed ook, want na een maand ben ik alweer weggegaan haha). Het meeste moest ik nieuw aanschaffen, behalve het bed (ode aan mijn zusje die een 1 persoons heeft gekocht, kon ik mooi een tweepersoons meenemen) en het bureau (oude keukentafel, maar lekker "diep").)
Goed, foto's dus:
[ afbeelding ]
Zithoekje
[ afbeelding ]
Vanuit de deuropening/zithoekje.
[ afbeelding ]
Bureau en bed.
[ afbeelding ]
Vanuit bureaukant: kast (hoorde bij de kamer) en zithoekje.
Hmm, ik zie net dat ik geen recente foto's heb van mijn kamer in Tilburg. Iig, niet met kast (en dat is jammer, want ik ben erg blij met die kast). Heb er wel een paar van hoe het na een dag klussen was. Maar heb verder nooit een digitale camera bij me daar, dus hm. Als iemand het nog interessant vind om van die kamer foto's te zien, laat maar weten
.
Jawel hoor, maar het huis was heel gesloten en ik had 't sowieso niet naar m'n zin daar. Vond het wel ff kut om daar weg te gaan (om die kamer haha), want de kamer had op zich wel iets. Vond die kamer leuker dan mijn huidige, maarja, je kunt niet alles hebbenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:52 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Kijk dat is wat ik me een beetje voorstelde qua foto's
Was prima in te leven toch?
Het huis was gesloten, hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:54 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar het huis was heel gesloten en ik had 't sowieso niet naar m'n zin daar. Vond het wel ff kut om daar weg te gaan (om die kamer haha), want de kamer had op zich wel iets. Vond die kamer leuker dan mijn huidige, maarja, je kunt niet alles hebben.
De mensen erin*. Ik zag bijna nooit iemand, moest altijd alleen eten. Kwam ook amper iemand tegen in de gang of de keuken. Nouja, in de keuken soms een meisje waar ik dan wel een praatje mee kon maken, en een chinese jongen die bevroren frikadelstukjes in zijn wokpan gooide (in zo'n prutje met water en weetikveel wat ie erin had. Lijkt me niet lekkerquote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:57 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Het huis was gesloten, hoe bedoel je?
Hmm, ja wij zien elkaar ook vrij weinig. Maar vind het ook wel lekker eigenlijk, aan de andere kantquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:00 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
De mensen erin*. Ik zag bijna nooit iemand, moest altijd alleen eten. Kwam ook amper iemand tegen in de gang of de keuken. Nouja, in de keuken soms een meisje waar ik dan wel een praatje mee kon maken, en een chinese jongen die bevroren frikadelstukjes in zijn wokpan gooide (in zo'n prutje met water en weetikveel wat ie erin had. Lijkt me niet lekker). In Tilburg maken we altijd wel een praatje met elkaar, als je elkaar tegenkomt. Of je loopt ff naar elkaars kamer om te vragen hoe 't weekend was, of we praten onder het eten (we eten vaak samen doordeweeks).
Toch een heel ander sfeertje.
Jaloers..quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Hmhm, ik heb dus gemerkt dat ik dat dus wel fijn vindt. Helemaal geen contact vind ik niks, moet wel kunnen praten. Eten is een mooi uurtje daarvoor. En in Tilburg is dat ook best veel moet ik zeggen.. hoor van eigenlijk alle mensen die ik ken die daar een kamer hebben dat ze regelmatig samen eten.
(En ok, ik vind voor 1 persoon koken ook zo vervelend >.<)
Edit: dus geen verplichtingen, als ik geen zin heb om ze te zien dan ga ik gewoon naar m'n kamer en als ik geen zin heb om mee te eten dan eet ik niet mee. Gezelligheid zonder verplichtingen.
tsja, wat is precies de definitie van studentenkamers dan?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:43 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Dat er zeer veel wordt gepost over meerkamer-appartementen/studio's.
Waar moet ik dat op baseren dan? Als je de foto's ziet dan kun je toch zelf
aanschouwen dat er meer van dat soort foto's worden gepost, dan van 'echte'
"kamers?"
hmmm deel die mening wel. Zit nu met het probleem dat mijn huisgenoot (we delen samen een verdieping) thuis komt en meteen 'demonstratief' zijn kamerdeur dicht knalt en er niet meer uit komt. Metal aan en dat was 't dan. Als je vraagt hoe 't ging die dag, vind ie vervelend en dan krijg je een snauw.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Hmhm, ik heb dus gemerkt dat ik dat dus wel fijn vindt. Helemaal geen contact vind ik niks, moet wel kunnen praten. Eten is een mooi uurtje daarvoor. En in Tilburg is dat ook best veel moet ik zeggen.. hoor van eigenlijk alle mensen die ik ken die daar een kamer hebben dat ze regelmatig samen eten.
(En ok, ik vind voor 1 persoon koken ook zo vervelend >.<)
Edit: dus geen verplichtingen, als ik geen zin heb om ze te zien dan ga ik gewoon naar m'n kamer en als ik geen zin heb om mee te eten dan eet ik niet mee. Gezelligheid zonder verplichtingen.
koelkast binnen handbereik, zo hoor tquote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:50 schreef hetzusjevan het volgende:
Hm, oke. Dan zal ik wel wat foto's van mijn oude kamer (Maastricht, 20 m2, 1 maand) en mijn huidige kamer (Tilburg West, 15 m2) plaatsen. Valt bij al het bovengaande in het niet though, niks bijzonders, maargoed.
(Ik ben halsoverkop naar Limburg gegaan, snel een kamer gevonden en in één dag alles schoongemaakt en alle meubeltjes erin. Toen geen vloer zoals jullie zien - mocht pas als ik er wat langer in zou zitten (achteraf dus maar goed ook, want na een maand ben ik alweer weggegaan haha). Het meeste moest ik nieuw aanschaffen, behalve het bed (ode aan mijn zusje die een 1 persoons heeft gekocht, kon ik mooi een tweepersoons meenemen) en het bureau (oude keukentafel, maar lekker "diep"). Tot slot nog even erbij vermelden dat het erg kaal was toen, mede doordat er geen mooie vloer in lag maar ook omdat ik nog geen accesoires had gekocht.)
Goed, foto's dus:
[ afbeelding ]
Zithoekje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bureau en bed.
[ afbeelding ]
Hmm, ik zie net dat ik geen recente foto's heb van mijn kamer in Tilburg. Iig, niet met kast (en dat is jammer, want ik ben erg blij met die kast). Heb er wel een paar van hoe het na een dag klussen was. Maar heb verder nooit een digitale camera bij me daar, dus hm. Als iemand het nog interessant vind om van die kamer foto's te zien, laat maar weten
.
Afgezien van het huis, bevalt Tilburg je nog beter dan Maastricht?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:50 schreef hetzusjevan het volgende:
Hm, oke. Dan zal ik wel wat foto's van mijn oude kamer (Maastricht, 20 m2, 1 maand) en mijn huidige kamer (Tilburg West, 15 m2) plaatsen. Valt bij al het bovengaande in het niet though, niks bijzonders, maargoed.
(Ik ben halsoverkop naar Limburg gegaan, snel een kamer gevonden en in één dag alles schoongemaakt en alle meubeltjes erin. Toen geen vloer zoals jullie zien - mocht pas als ik er wat langer in zou zitten (achteraf dus maar goed ook, want na een maand ben ik alweer weggegaan haha). Het meeste moest ik nieuw aanschaffen, behalve het bed (ode aan mijn zusje die een 1 persoons heeft gekocht, kon ik mooi een tweepersoons meenemen) en het bureau (oude keukentafel, maar lekker "diep"). Tot slot nog even erbij vermelden dat het erg kaal was toen, mede doordat er geen mooie vloer in lag maar ook omdat ik nog geen accesoires had gekocht.)
Goed, foto's dus:
[ afbeelding ]
Zithoekje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bureau en bed.
[ afbeelding ]
.
blijkbaar heeft de gemiddelde student meer geld over om er iets moois van te maken in plaats van een bij elkaar geraapt zooitjequote:Op donderdag 28 februari 2008 17:27 schreef Ace1 het volgende:
Zijn meer luxe studio's die ik hier zie ipv studentenkamertjes.
quote:Op zondag 2 maart 2008 21:25 schreef PeuRac het volgende:
Kijk ik zit 7 dagen in de week op mijn kamer, studeer er, slaap er, ontspan er, etc. dan wil ik ook dat die er goed uit ziet. Dus dan besteed ik er liever wat meer geld aan, zodat het er goed uitziet.
Morgen komen mijn foto's, dan hangen de laatste lijstjes en dergelijke.
Momenteel staat ie naast m'n bureauquote:
110% ja, ik zit hier veel beter op m'n plek dan in Maastricht. Brabant is toch gezelliger wat mij betreft I guessquote:Op zondag 2 maart 2008 19:23 schreef Cokin het volgende:
[..]
Afgezien van het huis, bevalt Tilburg je nog beter dan Maastricht?
Zit in Tilburg, en overweeg om naar Maastricht te verhuizen![]()
Begrijpelijk. Als je er altijd bent, dan is 't wat mij betreft ook "logisch" (niet vreemd) dat je er wat meer geld aan uitgeeft. Zou niks voor mij zijn, 7 dagen per week op m'n kamertje zijn haha. Ik ga elk weekend trouw naar huis (vriendje, hondje, ouders, vriendenquote:Op zondag 2 maart 2008 21:25 schreef PeuRac het volgende:
Kijk ik zit 7 dagen in de week op mijn kamer, studeer er, slaap er, ontspan er, etc. dan wil ik ook dat die er goed uit ziet. Dus dan besteed ik er liever wat meer geld aan, zodat het er goed uitziet.
Morgen komen mijn foto's, dan hangen de laatste lijstjes en dergelijke.
Hoogslaper heel misschien toevallig?quote:Op maandag 3 maart 2008 12:17 schreef JAY-T het volgende:
Ik zit er 5 dagen per week in, en heb er ook redelijk wat geld aan uitgegeven.. Afgelopen week naar de Ikea geweest om wat nieuwe dingen te kopenOa. een nieuw bed, nieuwe bank, nieuwe kast/scheidingswand en andere kleine dingen (fulltime gewerkt deze vakantie + belastingteruggaaf die eraan komt, dus het mocht van mezelf
)
Was flauw van mn huidige inrichting, dus vond het tijd worden voor wat andersZal van de week ff foto's maken, aangezien het bed enzo nog in elkaar gezet moet worden..
Bedankt voor je reply.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:01 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Momenteel staat ie naast m'n bureau. Helemaal handig.
[..]
110% ja, ik zit hier veel beter op m'n plek dan in Maastricht. Brabant is toch gezelliger wat mij betreft I guess. In Maastricht had ik alleen maar mensen die elkaar allemaal kenden uit vage kleine dorpjes en die altijd gelijk naar huis gingen na 'school', was niet echt gezellig. Misschien zat ik ook net in een verkeerd klasje oid, maar toch. De sfeer in Tilburg vind ik zeker beter. Maar dat is persoonlijk hoor.
In Maastricht is het allemaal heel groots en internationaal gericht. In Tilburg is het lekker gemoedelijk, en alles vrij goed geregeld eigenlijk. En in Maastricht hebben ze PGO, niet mijn manier van onderwijs.
Maar waarom overweeg je om te verhuizen?
Groningen!!!quote:Op maandag 3 maart 2008 18:07 schreef Cokin het volgende:
[..]
Bedankt voor je reply.
Maastricht leek me een mooie stad, met veel groen. En bourgondisch, gemoedelijke sfeer. Vriendelijke gezellige mensen. Maar ik kan me vergissen?...
Waarom overweeg je om naar Maastricht te gaan dan? Zet even de pluspunten en minpunten op een rijtje voor jezelf.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:59 schreef Cokin het volgende:
Ik weet het niet wat ik nou moet kiezen. Ik word er zelfs sikkeneurig van.
Leuke kamer! Leuke tafel trouwens ook!quote:Op maandag 3 maart 2008 19:03 schreef PeuRac het volgende:
Zoals beloofd, hier een lijstje foto's van mijn kamer. 15m² in Utrecht op de Van Lieflandlaan (bij station Overvecht), voor ¤235 per maand (incl super snel internet).
Met op de laatste foto onze huiskat, Dubbie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had er een klemspot van de ikea aan...quote:Op maandag 3 maart 2008 20:51 schreef PeuRac het volgende:
Die bank is een slaapbank ja, komt van de Ikea.
Ik heb over een lamp gedacht onder de tafel, maar t is lastig omdat die op wieltjes staat. Als mn vriendin komt rol ik em altijd opzij.
Enig minpunt dat ik van maastricht kan bedenken, is dat het nogal afgelegen ligt ten opzichte van de rest van NL. Maar verder lijkt het mij een zeer gemoedelijke stad, tochquote:Op maandag 3 maart 2008 19:27 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Waarom overweeg je om naar Maastricht te gaan dan? Zet even de pluspunten en minpunten op een rijtje voor jezelf.
Nou het klinkt raar maar Groningen is ook zeer gemoedelijk en gezellige.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:47 schreef Cokin het volgende:
[..]
Enig minpunt dat ik van maastricht kan bedenken, is dat het nogal afgelegen ligt ten opzichte van de rest van NL. Maar verder lijkt het mij een zeer gemoedelijke stad, toch
Zijn er steden die nog gemoedelijker zijn, dan Maastricht? Dat warme zuidelijke karakter.
Is het daar niet koud en winderig? Als ik ergens een hekel aan heb, dan is wel tegenwind wanneer ik fietsquote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:16 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Nou het klinkt raar maar Groningen is ook zeer gemoedelijk en gezellige.
Alles aanwezig in de stad en leuke stad om op stap te gaan etc.
Misschien het overwegen waard om helemaal naar de andere kant van Nederland te gaan?
Kijk als je bepaalde vooroordelen nu eerst gaat bekijken in een bepaalde streekquote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:54 schreef Cokin het volgende:
[..]
Is het daar niet koud en winderig? Als ik ergens een hekel aan heb, dan is wel tegenwind wanneer ik fiets
Volle kamerquote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:54 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ah ik verneuk de lay out aardig ff veranderen
BRABANT! Eigenwijsjequote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:47 schreef Cokin het volgende:
[..]
Enig minpunt dat ik van maastricht kan bedenken, is dat het nogal afgelegen ligt ten opzichte van de rest van NL. Maar verder lijkt het mij een zeer gemoedelijke stad, toch
Zijn er steden die nog gemoedelijker zijn, dan Maastricht? Dat warme zuidelijke karakter.
Mja, mijn 2persoonsbed neemt de meeste ruimte in mijn kamer in, best jammer maar om nou een nieuw bed te kopen terwijl deze nog goed is..quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:01 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Volle kamer
Maar wel leuk hoor![]()
Ben zelf wat meer minimalistisch, dus iets meer ruimte vind ik lekker
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:50 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Mja, mijn 2persoonsbed neemt de meeste ruimte in mijn kamer in, best jammer maar om nou een nieuw bed te kopen terwijl deze nog goed is..
Psst, zie mijn post hierboven, ik heb het opgenomen voor Groningen!
Wat doe je in Tilburg voor 'n opleiding dan if I may ask? En wat is er mis met Tilburgquote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:12 schreef Cokin het volgende:
Tja, nu zetten jullie mij aan het twijfelen. Ben nu aan het peinzen over Tilburg
En nu zonder de blauwe bril!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:49 schreef Yashaaaaa het volgende:
Bij deze crappy gms foto's van mijn kamertje
[ afbeelding ]
Vanuit de deur..
[ afbeelding ]
Vanuit de hoek van de wastafel
[ afbeelding ]
Nu met onopgemaaktbed!![]()
[ afbeelding ]
Kleding/vooraad kast en wastafel
[ afbeelding ]
Mijn Huge windows
[ afbeelding ]
Bureau vanuit mijn bed
[ afbeelding ]
Bureau nog een keer
[ afbeelding ]
Kamer vanuit de tvhoek
Ik weet niet echt wat de nadelen van Tilburg kunnen zijn, behalve dat het te dicht bij m'n familie is. Dan gaan ze iedere keer bij mij op bezoekquote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:44 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Wat doe je in Tilburg voor 'n opleiding dan if I may ask? En wat is er mis met Tilburg? Zoals ik een paar posts terug al neerzette: zet voor jezelf de voordelen en nadelen van Tilburg even op een rijtje.
Juistquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:00 schreef Xarjan het volgende:
Groningen heeft net zon klimaat als andere steden hoor... hoezo koud en winderig?? Het is geen eiland in de zee..
Groningen is een grote stad met 183.000 inwoners meer dan 60.000 dan Maastricht.
En heeft, zeer opmerkelijk, meer dan 40.000 studenten!
Het is dus een hele jonge stad en dat kun je zien op straat.
Het is een hele levendige bruisende stad.
Het is een hele oude gezelige stad maar die aan de ene kant ook weer heel hip en modern is.
Ik denk omdat Maastricht en Groningen 2 steden zijn die afgelegen zijn van de randstad, ze een heel eigen identiteit en sfeer hebben.
Ze zijn uniek en gelukkig niet zo doorsnee als de hele randstad.
Wat een onzinreden. 1x het huis laten zien en daarna moet je hard studeren en je eigen dingen doen, bezoek alleen op afspraak. Klaar!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:51 schreef Cokin het volgende:
[..]
Ik weet niet echt wat de nadelen van Tilburg kunnen zijn, behalve dat het te dicht bij m'n familie is. Dan gaan ze iedere keer bij mij op bezoek.
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:09 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Juist![]()
Maar prijs het niet te veel aan, anders komt al dat gajes uit de randstad deze kant op.
Daar zit ik niet bepaald op te wachten
Dat vind ik ook heerlijk ja. Volgens mij zijn er best veel studentenhuizen in Tilburg die samen eten. Ik zit nu in mijn tweede, en ik vind het gewoon erg gezellig om samen te eten.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:39 schreef Cokin het volgende:
Zusje, thnx voor je reply's. Heb je een eet/huiskamer in je studentenhuis, waar jullie gezamelijk eten? Dat kan een nogal groot verschil maken voor je studententijd
En over gajes... don't worry, ik heb m'n leven verbeterd.
Een hele kleine keuken, maar vanavond hebben we het gepresteerd om met z'n 5en te eten. Moeten we wel de keukentafel naar het midden verplaatsen, zodat de dunste tussen de verwarming en de tafel in zit, twee aan deurskanten en twee anderen tussen het aanrecht en de tafel in, past nét. Geen woonkamer helaas.. Maar we eten wel veel samen, da's wel leukquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:39 schreef Cokin het volgende:
Zusje, thnx voor je reply's. Heb je een eet/huiskamer in je studentenhuis, waar jullie gezamelijk eten? Dat kan een nogal groot verschil maken voor je studententijd
Om even ontopic te blijven: Wie is dat leuke meisje op de foto op je prikbordquote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:49 schreef Yashaaaaa het volgende:
Bij deze crappy gms foto's van mijn kamertje
[ afbeelding ]
Vanuit de deur..
[ afbeelding ]
Vanuit de hoek van de wastafel
[ afbeelding ]
Nu met onopgemaaktbed!![]()
[ afbeelding ]
Kleding/vooraad kast en wastafel
[ afbeelding ]
Mijn Huge windows
[ afbeelding ]
Bureau vanuit mijn bed
[ afbeelding ]
Bureau nog een keer
[ afbeelding ]
Kamer vanuit de tvhoek
Durf je het aan om foto's te plaatsen?quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:46 schreef MaxC het volgende:
Leuk topic, heb zelf een klein kut kamertje(12 vierkante meter) maar kan niks beters vinden. Wel een fantastische locatie(Nieuwe Ebbingestraat in Groningen) en dat is 5 min. vanaf mijn faculteit en het centrum.
Hee.. ik ken jou volgens mij! Jij bent die lucky bastard die is ingeloot voor GNK met een 6 ofzo toch? *eindexamenforum van 2007*.quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:46 schreef MaxC het volgende:
Leuk topic, heb zelf een klein kut kamertje(12 vierkante meter) maar kan niks beters vinden. Wel een fantastische locatie(Nieuwe Ebbingestraat in Groningen) en dat is 5 min. vanaf mijn faculteit en het centrum.
Tilburg West. Jij zit in het centrum gok ik, dus wss zit je juist een teringeind (half uur fietsenquote:Op woensdag 5 maart 2008 23:21 schreef Ace1 het volgende:
Waar zit je ergens in tilburg hetzusjevan?
Misschien zit je wel dicht bij mij in de buurt
Klopt, maar met een 6,9quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:07 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Hee.. ik ken jou volgens mij! Jij bent die lucky bastard die is ingeloot voor GNK met een 6 ofzo toch? *eindexamenforum van 2007*.
Misschien toch foto's van je kamer? Klein kan je ook leuk en functioneel inrichten lijkt me.
Ik zit aan het eind van de piusstraat... naast die kerk....quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:34 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Tilburg West. Jij zit in het centrum gok ik, dus wss zit je juist een teringeind (half uur fietsen) van me af
. Dus, waar zit jij, hoe'n grote kamer heb je en had je al foto's gepost hier of nog niet?
Ja voor tandheelkundequote:Op woensdag 5 maart 2008 23:37 schreef MaxC het volgende:
[..]
Klopt, maar met een 6,9Dus geluk bij een ongeluk
Vermaak me trouwens prima! Echt fantastische studie en ben heel veel bezig met dingen eromheen (introductiecommissie) Ben jij uitgeloot?
Durf geen foto's te plaatsenHet is een enorme troep en vind het zelf ook nog niks. Volgende week nog even een bankje halen
Supercentraal jaquote:Op woensdag 5 maart 2008 23:41 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Ik zit aan het eind van de piusstraat... naast die kerk....
dit huis:
[ afbeelding ]
Lekker in het centrum dusMijn foto's staan een stukje terug... maar er komen nog foto's als m'n kamer echt af is.
Zit op avans in bredaquote:Op woensdag 5 maart 2008 23:47 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Supercentraal ja. Vriendinnetje van me woont ook daar in de buurt, echt relaxed. Zit je op de uni of Fontys ofzo? Fontys is vanuit jou ook erg dichtbij of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |