Ik snap je beredenering wel, maar ik begrijp alleen niet waar dit op gebaseerd isquote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:34 schreef Matje-1989 het volgende:
Ik wil voor de rest niet zeuren, maar ik vind het wel een beetje
raar dat iedereen zijn 'studio' + 'huis' + 'appartement' hier neerzet.
Het is een topic over studentenkamers!
Kom op liever van kamers dan van studio's
Anders maak je je eigen topic met studio's maar even aan
Dat er zeer veel wordt gepost over meerkamer-appartementen/studio's.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:13 schreef Logitik het volgende:
[..]
Ik snap je beredenering wel, maar ik begrijp alleen niet waar dit op gebaseerd is
meerkamers zijn wel langsgekomen, en dat is inderdaad wel raar, maar ik ben zelf bijvoorbeeld ook student in een studentenhuis met 2 kleine kamers. Het probleem is denk ik dat jij graag iets ziet wat gewoon niet meer zovaak voorkomt....en als mensen het wel hebben zijn ze er minder trots op dan de mensen met geweldige grote kamers, zo raar is dat toch niet?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:43 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Dat er zeer veel wordt gepost over meerkamer-appartementen/studio's.
Waar moet ik dat op baseren dan? Als je de foto's ziet dan kun je toch zelf
aanschouwen dat er meer van dat soort foto's worden gepost, dan van 'echte'
"kamers?"
Jij moet niet denken te weten wat ik denk.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:46 schreef Grumpey het volgende:
[..]
meerkamers zijn wel langsgekomen, en dat is inderdaad wel raar, maar ik ben zelf bijvoorbeeld ook student in een studentenhuis met 2 kleine kamers. Het probleem is denk ik dat jij graag iets ziet wat gewoon niet meer zovaak voorkomt....en als mensen het wel hebben zijn ze er minder trots op dan de mensen met geweldige grote kamers, zo raar is dat toch niet?
Kijk dat is wat ik me een beetje voorstelde qua foto'squote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:50 schreef hetzusjevan het volgende:
Hm, oke. Dan zal ik wel wat foto's van mijn oude kamer (Maastricht, 20 m2, 1 maand) en mijn huidge kamer (Tilburg West, 15 m2) plaatsen. Valt bij al het bovengaande in het niet though, niks bijzonders, maargoed.
Foto's van mijn kamer in Limboland:
(Ik ben halsoverkop naar Limburg gegaan, snel een kamer gevonden en in één dag alles schoongemaakt en alle meubeltjes erin. Toen geen vloer zoals jullie zien - mocht pas als ik er wat langer in zou zitten (achteraf dus maar goed ook, want na een maand ben ik alweer weggegaan haha). Het meeste moest ik nieuw aanschaffen, behalve het bed (ode aan mijn zusje die een 1 persoons heeft gekocht, kon ik mooi een tweepersoons meenemen) en het bureau (oude keukentafel, maar lekker "diep").)
Goed, foto's dus:
[ afbeelding ]
Zithoekje
[ afbeelding ]
Vanuit de deuropening/zithoekje.
[ afbeelding ]
Bureau en bed.
[ afbeelding ]
Vanuit bureaukant: kast (hoorde bij de kamer) en zithoekje.
Hmm, ik zie net dat ik geen recente foto's heb van mijn kamer in Tilburg. Iig, niet met kast (en dat is jammer, want ik ben erg blij met die kast). Heb er wel een paar van hoe het na een dag klussen was. Maar heb verder nooit een digitale camera bij me daar, dus hm. Als iemand het nog interessant vind om van die kamer foto's te zien, laat maar weten
.
Jawel hoor, maar het huis was heel gesloten en ik had 't sowieso niet naar m'n zin daar. Vond het wel ff kut om daar weg te gaan (om die kamer haha), want de kamer had op zich wel iets. Vond die kamer leuker dan mijn huidige, maarja, je kunt niet alles hebbenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:52 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Kijk dat is wat ik me een beetje voorstelde qua foto's
Was prima in te leven toch?
Het huis was gesloten, hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:54 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar het huis was heel gesloten en ik had 't sowieso niet naar m'n zin daar. Vond het wel ff kut om daar weg te gaan (om die kamer haha), want de kamer had op zich wel iets. Vond die kamer leuker dan mijn huidige, maarja, je kunt niet alles hebben.
De mensen erin*. Ik zag bijna nooit iemand, moest altijd alleen eten. Kwam ook amper iemand tegen in de gang of de keuken. Nouja, in de keuken soms een meisje waar ik dan wel een praatje mee kon maken, en een chinese jongen die bevroren frikadelstukjes in zijn wokpan gooide (in zo'n prutje met water en weetikveel wat ie erin had. Lijkt me niet lekkerquote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:57 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Het huis was gesloten, hoe bedoel je?
Hmm, ja wij zien elkaar ook vrij weinig. Maar vind het ook wel lekker eigenlijk, aan de andere kantquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:00 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
De mensen erin*. Ik zag bijna nooit iemand, moest altijd alleen eten. Kwam ook amper iemand tegen in de gang of de keuken. Nouja, in de keuken soms een meisje waar ik dan wel een praatje mee kon maken, en een chinese jongen die bevroren frikadelstukjes in zijn wokpan gooide (in zo'n prutje met water en weetikveel wat ie erin had. Lijkt me niet lekker). In Tilburg maken we altijd wel een praatje met elkaar, als je elkaar tegenkomt. Of je loopt ff naar elkaars kamer om te vragen hoe 't weekend was, of we praten onder het eten (we eten vaak samen doordeweeks).
Toch een heel ander sfeertje.
Jaloers..quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Hmhm, ik heb dus gemerkt dat ik dat dus wel fijn vindt. Helemaal geen contact vind ik niks, moet wel kunnen praten. Eten is een mooi uurtje daarvoor. En in Tilburg is dat ook best veel moet ik zeggen.. hoor van eigenlijk alle mensen die ik ken die daar een kamer hebben dat ze regelmatig samen eten.
(En ok, ik vind voor 1 persoon koken ook zo vervelend >.<)
Edit: dus geen verplichtingen, als ik geen zin heb om ze te zien dan ga ik gewoon naar m'n kamer en als ik geen zin heb om mee te eten dan eet ik niet mee. Gezelligheid zonder verplichtingen.
tsja, wat is precies de definitie van studentenkamers dan?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:43 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Dat er zeer veel wordt gepost over meerkamer-appartementen/studio's.
Waar moet ik dat op baseren dan? Als je de foto's ziet dan kun je toch zelf
aanschouwen dat er meer van dat soort foto's worden gepost, dan van 'echte'
"kamers?"
hmmm deel die mening wel. Zit nu met het probleem dat mijn huisgenoot (we delen samen een verdieping) thuis komt en meteen 'demonstratief' zijn kamerdeur dicht knalt en er niet meer uit komt. Metal aan en dat was 't dan. Als je vraagt hoe 't ging die dag, vind ie vervelend en dan krijg je een snauw.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Hmhm, ik heb dus gemerkt dat ik dat dus wel fijn vindt. Helemaal geen contact vind ik niks, moet wel kunnen praten. Eten is een mooi uurtje daarvoor. En in Tilburg is dat ook best veel moet ik zeggen.. hoor van eigenlijk alle mensen die ik ken die daar een kamer hebben dat ze regelmatig samen eten.
(En ok, ik vind voor 1 persoon koken ook zo vervelend >.<)
Edit: dus geen verplichtingen, als ik geen zin heb om ze te zien dan ga ik gewoon naar m'n kamer en als ik geen zin heb om mee te eten dan eet ik niet mee. Gezelligheid zonder verplichtingen.
koelkast binnen handbereik, zo hoor tquote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:50 schreef hetzusjevan het volgende:
Hm, oke. Dan zal ik wel wat foto's van mijn oude kamer (Maastricht, 20 m2, 1 maand) en mijn huidige kamer (Tilburg West, 15 m2) plaatsen. Valt bij al het bovengaande in het niet though, niks bijzonders, maargoed.
(Ik ben halsoverkop naar Limburg gegaan, snel een kamer gevonden en in één dag alles schoongemaakt en alle meubeltjes erin. Toen geen vloer zoals jullie zien - mocht pas als ik er wat langer in zou zitten (achteraf dus maar goed ook, want na een maand ben ik alweer weggegaan haha). Het meeste moest ik nieuw aanschaffen, behalve het bed (ode aan mijn zusje die een 1 persoons heeft gekocht, kon ik mooi een tweepersoons meenemen) en het bureau (oude keukentafel, maar lekker "diep"). Tot slot nog even erbij vermelden dat het erg kaal was toen, mede doordat er geen mooie vloer in lag maar ook omdat ik nog geen accesoires had gekocht.)
Goed, foto's dus:
[ afbeelding ]
Zithoekje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bureau en bed.
[ afbeelding ]
Hmm, ik zie net dat ik geen recente foto's heb van mijn kamer in Tilburg. Iig, niet met kast (en dat is jammer, want ik ben erg blij met die kast). Heb er wel een paar van hoe het na een dag klussen was. Maar heb verder nooit een digitale camera bij me daar, dus hm. Als iemand het nog interessant vind om van die kamer foto's te zien, laat maar weten
.
Afgezien van het huis, bevalt Tilburg je nog beter dan Maastricht?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:50 schreef hetzusjevan het volgende:
Hm, oke. Dan zal ik wel wat foto's van mijn oude kamer (Maastricht, 20 m2, 1 maand) en mijn huidige kamer (Tilburg West, 15 m2) plaatsen. Valt bij al het bovengaande in het niet though, niks bijzonders, maargoed.
(Ik ben halsoverkop naar Limburg gegaan, snel een kamer gevonden en in één dag alles schoongemaakt en alle meubeltjes erin. Toen geen vloer zoals jullie zien - mocht pas als ik er wat langer in zou zitten (achteraf dus maar goed ook, want na een maand ben ik alweer weggegaan haha). Het meeste moest ik nieuw aanschaffen, behalve het bed (ode aan mijn zusje die een 1 persoons heeft gekocht, kon ik mooi een tweepersoons meenemen) en het bureau (oude keukentafel, maar lekker "diep"). Tot slot nog even erbij vermelden dat het erg kaal was toen, mede doordat er geen mooie vloer in lag maar ook omdat ik nog geen accesoires had gekocht.)
Goed, foto's dus:
[ afbeelding ]
Zithoekje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bureau en bed.
[ afbeelding ]
.
blijkbaar heeft de gemiddelde student meer geld over om er iets moois van te maken in plaats van een bij elkaar geraapt zooitjequote:Op donderdag 28 februari 2008 17:27 schreef Ace1 het volgende:
Zijn meer luxe studio's die ik hier zie ipv studentenkamertjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |