abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57087413
Ik wil voor de rest niet zeuren, maar ik vind het wel een beetje
raar dat iedereen zijn 'studio' + 'huis' + 'appartement' hier neerzet.

Het is een topic over studentenkamers!

Kom op liever van kamers dan van studio's
Anders maak je je eigen topic met studio's maar even aan
pi_57087937
hoezo dit is mijn (studenten)kamer, staat er ook duidelijk genoeg bij..
pi_57088389
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:34 schreef Matje-1989 het volgende:
Ik wil voor de rest niet zeuren, maar ik vind het wel een beetje
raar dat iedereen zijn 'studio' + 'huis' + 'appartement' hier neerzet.

Het is een topic over studentenkamers!

Kom op liever van kamers dan van studio's
Anders maak je je eigen topic met studio's maar even aan
Ik snap je beredenering wel, maar ik begrijp alleen niet waar dit op gebaseerd is
pi_57089376
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:13 schreef Logitik het volgende:

[..]

Ik snap je beredenering wel, maar ik begrijp alleen niet waar dit op gebaseerd is
Dat er zeer veel wordt gepost over meerkamer-appartementen/studio's.
Waar moet ik dat op baseren dan? Als je de foto's ziet dan kun je toch zelf
aanschouwen dat er meer van dat soort foto's worden gepost, dan van 'echte'
"kamers?"
  zaterdag 1 maart 2008 @ 20:43:48 #230
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57089404
Wat een gezeik of iets een studentenkamer is of niet, gemiddelde studentenkamer is ongeveer 16m2 zoals hierboven ook wel ongeveer zal zijn. Dat jij graag mensen in een kast wil zien wonen, zoveel mensen zijn dat gewoon niet.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 20:46:03 #231
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57089482
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:43 schreef Matje-1989 het volgende:

[..]

"kamers?"
meerkamers zijn wel langsgekomen, en dat is inderdaad wel raar, maar ik ben zelf bijvoorbeeld ook student in een studentenhuis met 2 kleine kamers. Het probleem is denk ik dat jij graag iets ziet wat gewoon niet meer zovaak voorkomt....en als mensen het wel hebben zijn ze er minder trots op dan de mensen met geweldige grote kamers, zo raar is dat toch niet?
pi_57089616
Valt me wel op dat iedereen een luxe inrichting heeft zeg. Door IKEA gelopen en alles meegepakt zo te zien.
Nu is IKEA niet zo duur maar alles bij elkaar tikt het wel aan. Goed bijbaantje of gulle pappie en mammie?
pi_57089638
Hm, oke. Dan zal ik wel wat foto's van mijn oude kamer (Maastricht, 20 m2, 1 maand) en mijn huidige kamer (Tilburg West, 15 m2) plaatsen. Valt bij al het bovengaande in het niet though, niks bijzonders, maargoed.

Foto's van mijn kamer in Limboland:
(Ik ben halsoverkop naar Limburg gegaan, snel een kamer gevonden en in één dag alles schoongemaakt en alle meubeltjes erin. Toen geen vloer zoals jullie zien - mocht pas als ik er wat langer in zou zitten (achteraf dus maar goed ook, want na een maand ben ik alweer weggegaan haha). Het meeste moest ik nieuw aanschaffen, behalve het bed (ode aan mijn zusje die een 1 persoons heeft gekocht, kon ik mooi een tweepersoons meenemen ) en het bureau (oude keukentafel, maar lekker "diep"). Tot slot nog even erbij vermelden dat het erg kaal was toen, mede doordat er geen mooie vloer in lag maar ook omdat ik nog geen accesoires had gekocht.)

Goed, foto's dus:

Zithoekje

Vanuit de deuropening/zithoekje.

Bureau en bed.

Vanuit bureaukant: kast (hoorde bij de kamer) en zithoekje.

Hmm, ik zie net dat ik geen recente foto's heb van mijn kamer in Tilburg. Iig, niet met kast (en dat is jammer, want ik ben erg blij met die kast ). Heb er wel een paar van hoe het na een dag klussen was. Maar heb verder nooit een digitale camera bij me daar, dus hm. Als iemand het nog interessant vind om van die kamer foto's te zien, laat maar weten .
pi_57089642
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:46 schreef Grumpey het volgende:

[..]

meerkamers zijn wel langsgekomen, en dat is inderdaad wel raar, maar ik ben zelf bijvoorbeeld ook student in een studentenhuis met 2 kleine kamers. Het probleem is denk ik dat jij graag iets ziet wat gewoon niet meer zovaak voorkomt....en als mensen het wel hebben zijn ze er minder trots op dan de mensen met geweldige grote kamers, zo raar is dat toch niet?
Jij moet niet denken te weten wat ik denk.
Kijk het gaat erom dat alleen superdeluxe dingen worden gepost, terwijl er juist een topic
is om allerlei dingen te zien langskomen. Wat ik nu zie is alsof iedere student een superkamer heeft,
of zelfs een eigen appartement. Natuurlijk snap ik ook dat mensen met een luxe inrichting eerder foto's
plaatsen dan mensen met een inrichting wat ze niet geweldig vinden.

Laat ik dan hierbij oproepen:

"Alle soorten kamers zijn welkom!! Don't be shy!!!!!

*zucht*
pi_57089700
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:50 schreef hetzusjevan het volgende:
Hm, oke. Dan zal ik wel wat foto's van mijn oude kamer (Maastricht, 20 m2, 1 maand) en mijn huidge kamer (Tilburg West, 15 m2) plaatsen. Valt bij al het bovengaande in het niet though, niks bijzonders, maargoed.

(Ik ben halsoverkop naar Limburg gegaan, snel een kamer gevonden en in één dag alles schoongemaakt en alle meubeltjes erin. Toen geen vloer zoals jullie zien - mocht pas als ik er wat langer in zou zitten (achteraf dus maar goed ook, want na een maand ben ik alweer weggegaan haha). Het meeste moest ik nieuw aanschaffen, behalve het bed (ode aan mijn zusje die een 1 persoons heeft gekocht, kon ik mooi een tweepersoons meenemen ) en het bureau (oude keukentafel, maar lekker "diep").)

Goed, foto's dus:
[ afbeelding ]
Zithoekje

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bureau en bed.

[ afbeelding ]

Hmm, ik zie net dat ik geen recente foto's heb van mijn kamer in Tilburg. Iig, niet met kast (en dat is jammer, want ik ben erg blij met die kast ). Heb er wel een paar van hoe het na een dag klussen was. Maar heb verder nooit een digitale camera bij me daar, dus hm. Als iemand het nog interessant vind om van die kamer foto's te zien, laat maar weten .
Kijk dat is wat ik me een beetje voorstelde qua foto's

Was prima in te leven toch?
pi_57089769
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:52 schreef Matje-1989 het volgende:

[..]

Kijk dat is wat ik me een beetje voorstelde qua foto's

Was prima in te leven toch?
Jawel hoor, maar het huis was heel gesloten en ik had 't sowieso niet naar m'n zin daar. Vond het wel ff kut om daar weg te gaan (om die kamer haha), want de kamer had op zich wel iets. Vond die kamer leuker dan mijn huidige, maarja, je kunt niet alles hebben .
pi_57089841
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:54 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Jawel hoor, maar het huis was heel gesloten en ik had 't sowieso niet naar m'n zin daar. Vond het wel ff kut om daar weg te gaan (om die kamer haha), want de kamer had op zich wel iets. Vond die kamer leuker dan mijn huidige, maarja, je kunt niet alles hebben .
Het huis was gesloten, hoe bedoel je?
pi_57089974
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:57 schreef Matje-1989 het volgende:

[..]

Het huis was gesloten, hoe bedoel je?
De mensen erin*. Ik zag bijna nooit iemand, moest altijd alleen eten. Kwam ook amper iemand tegen in de gang of de keuken. Nouja, in de keuken soms een meisje waar ik dan wel een praatje mee kon maken, en een chinese jongen die bevroren frikadelstukjes in zijn wokpan gooide (in zo'n prutje met water en weetikveel wat ie erin had. Lijkt me niet lekker ). In Tilburg maken we altijd wel een praatje met elkaar, als je elkaar tegenkomt. Of je loopt ff naar elkaars kamer om te vragen hoe 't weekend was, of we praten onder het eten (we eten vaak samen doordeweeks).

Toch een heel ander sfeertje .
pi_57090047
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:00 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

De mensen erin*. Ik zag bijna nooit iemand, moest altijd alleen eten. Kwam ook amper iemand tegen in de gang of de keuken. Nouja, in de keuken soms een meisje waar ik dan wel een praatje mee kon maken, en een chinese jongen die bevroren frikadelstukjes in zijn wokpan gooide (in zo'n prutje met water en weetikveel wat ie erin had. Lijkt me niet lekker ). In Tilburg maken we altijd wel een praatje met elkaar, als je elkaar tegenkomt. Of je loopt ff naar elkaars kamer om te vragen hoe 't weekend was, of we praten onder het eten (we eten vaak samen doordeweeks).

Toch een heel ander sfeertje .
Hmm, ja wij zien elkaar ook vrij weinig. Maar vind het ook wel lekker eigenlijk, aan de andere kant
het is ook wel leuk om samen te eten en andere dingen te doen enz. Maargoed, ik ben al blij dat
ik een kamer heb
pi_57090233
Hmhm, ik heb dus gemerkt dat ik dat dus wel fijn vindt. Helemaal geen contact vind ik niks, moet wel kunnen praten . Eten is een mooi uurtje daarvoor. En in Tilburg is dat ook best veel moet ik zeggen.. hoor van eigenlijk alle mensen die ik ken die daar een kamer hebben dat ze regelmatig samen eten.
(En ok, ik vind voor 1 persoon koken ook zo vervelend >.<)

Edit: dus geen verplichtingen, als ik geen zin heb om ze te zien dan ga ik gewoon naar m'n kamer en als ik geen zin heb om mee te eten dan eet ik niet mee. Gezelligheid zonder verplichtingen .
pi_57090757
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Hmhm, ik heb dus gemerkt dat ik dat dus wel fijn vindt. Helemaal geen contact vind ik niks, moet wel kunnen praten . Eten is een mooi uurtje daarvoor. En in Tilburg is dat ook best veel moet ik zeggen.. hoor van eigenlijk alle mensen die ik ken die daar een kamer hebben dat ze regelmatig samen eten.

Edit: dus geen verplichtingen, als ik geen zin heb om ze te zien dan ga ik gewoon naar m'n kamer en als ik geen zin heb om mee te eten dan eet ik niet mee. Gezelligheid zonder verplichtingen .
Jaloers..
pi_57091699
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 72% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:07:59 ]
pi_57109150
Im curious!
pi_57109506
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:43 schreef Matje-1989 het volgende:

[..]

"kamers?"
tsja, wat is precies de definitie van studentenkamers dan?
  zondag 2 maart 2008 @ 18:25:05 #245
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_57109532
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:10 schreef hetzusjevan het volgende:

hmmm deel die mening wel. Zit nu met het probleem dat mijn huisgenoot (we delen samen een verdieping) thuis komt en meteen 'demonstratief' zijn kamerdeur dicht knalt en er niet meer uit komt. Metal aan en dat was 't dan. Als je vraagt hoe 't ging die dag, vind ie vervelend en dan krijg je een snauw.

Eten samen gebeurd ook niet meer zoveel, behoorlijk jammer. Gaan er binnenkort 's over babbelen.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_57109533
quote:
Hm, oke. Dan zal ik wel wat foto's van mijn oude kamer (Maastricht, 20 m2, 1 maand) en mijn huidige kamer (Tilburg West, 15 m2) plaatsen. Valt bij al het bovengaande in het niet though, niks bijzonders, maargoed.

(Ik ben halsoverkop naar Limburg gegaan, snel een kamer gevonden en in één dag alles schoongemaakt en alle meubeltjes erin. Toen geen vloer zoals jullie zien - mocht pas als ik er wat langer in zou zitten (achteraf dus maar goed ook, want na een maand ben ik alweer weggegaan haha). Het meeste moest ik nieuw aanschaffen, behalve het bed (ode aan mijn zusje die een 1 persoons heeft gekocht, kon ik mooi een tweepersoons meenemen ) en het bureau (oude keukentafel, maar lekker "diep"). Tot slot nog even erbij vermelden dat het erg kaal was toen, mede doordat er geen mooie vloer in lag maar ook omdat ik nog geen accesoires had gekocht.)

Goed, foto's dus:
[ afbeelding ]
Zithoekje

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bureau en bed.

[ afbeelding ]

koelkast binnen handbereik, zo hoor t
pi_57110766
quote:

Goed, foto's dus:
[ afbeelding ]
Zithoekje

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bureau en bed.

[ afbeelding ]

Afgezien van het huis, bevalt Tilburg je nog beter dan Maastricht?

Zit in Tilburg, en overweeg om naar Maastricht te verhuizen
  zondag 2 maart 2008 @ 20:39:21 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_57112389
Ik dacht dat ik op een topic over studentenkamers klikte
disclaimer
pi_57112444
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:27 schreef Ace1 het volgende:
Zijn meer luxe studio's die ik hier zie ipv studentenkamertjes.
blijkbaar heeft de gemiddelde student meer geld over om er iets moois van te maken in plaats van een bij elkaar geraapt zooitje

Over een paar dagen mijn foto's Ik ben er nu al 3 weken mee bezig

[ Bericht 25% gewijzigd door Logitik op 02-03-2008 21:06:33 ]
pi_57113356
Kijk ik zit 7 dagen in de week op mijn kamer, studeer er, slaap er, ontspan er, etc. dan wil ik ook dat die er goed uit ziet. Dus dan besteed ik er liever wat meer geld aan, zodat het er goed uitziet.

Morgen komen mijn foto's, dan hangen de laatste lijstjes en dergelijke.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')