Je valt niet zomaar droogquote:Op vrijdag 14 december 2007 15:30 schreef KRS het volgende:
De moed zakt me een beetje in de schoenen....![]()
Ineens loopt de borstvoeding heel snel achteruit!. Sinds gister merk ik dat het ineens minder wordt. Ik merk het
aan mijn dochter (bijna 9 week) die ineens veel langer ligt te drinken en ook vannacht weer 2x wilde drinken.
Ik ben al tussendoor aan het kolven geslagen, vanochtend kreeg ik na de voeding aan 1 kant (zij drinkt ook
altijd maar aan 1 kant dus kan ik daarna mooi de andere kant kolven) nog 60cc eruit (ook al niet veel..) en
nu net nog maar 15cc!!!!!!!!!!
Ik baal enorm, ik had me juist voorgenomen het nog een poos vol te houden!
DUs nu wil ik haar extra vaak aanleggen en wat vaker kolven.
Hebben jullie hier ervaring mee en na hoe zo'n tijd hadden jullie de BV weer op peil??
Ik heb mijn viend al gebeld om een pak nutrilon mee te nemen, stel dat ik ineens helemaal niks meer heb!!
Hier pakt Fons heel dwingend mijn hand vast, om deze naar mijn trui te brengen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:42 schreef PM-girl het volgende:
O, Simon heeft eindelijk het trui trekken ontdekt
De reactie van mijn huisarts toen ik meldde dat ik over de spray had gelezen op Nederlandse fora (hier en op het borstvoedingsforum): "Nu ja, daar staan ze ook veel verder met zulke zaken, rond thuisbevallen, borstvoeding enzo"quote:Op zondag 16 december 2007 17:02 schreef Moonah het volgende:
Nou, Iksje, wat belachelijk dat die spray niet verkrijgbaar zou zijn in België zeg.
Lastig lijkt me.
.....
Sowieso raak ik moeilijk tot niet in Nederland voor nieuwjaar (nieuwe wagen waarvoor de nummerplaten nog aangevraagd moeten worden-die gaan hier namelijk niet met de auto mee maar met de eigenaar), dus ik hoop als we daarna nog eens rijden dat er voorraad is, want anders moet ik nog 2 keer rijden met mijn Belgische receptje (dat ze uiteindelijk toch wilt schrijven, ik kon maar proberen zei de huisarts)quote:Op zondag 16 december 2007 17:41 schreef p_iglet het volgende:
Iksje mijn apotheek heeft het onlangs nog gewoon besteld, dus wellicht kun je gewoon in nederland proberen.
Weet je, als je jij je recept opstuurt wil ik best even voor je langs de apotheek gaan hier hoor. Ik zal eens uitzoeken wat de verzendkosten naar België zijn.quote:Op maandag 17 december 2007 00:53 schreef Iksje het volgende:
[..]
De reactie van mijn huisarts toen ik meldde dat ik over de spray had gelezen op Nederlandse fora (hier en op het borstvoedingsforum): "Nu ja, daar staan ze ook veel verder met zulke zaken, rond thuisbevallen, borstvoeding enzo"
wat ik eerst deed was tijdens een ochtendvoeding de andere borst kolven en dat dan met een flesje nageven. Dan oefen je met de fles en voer je je produktie niet te erg op. Als beeb aan de andere borst hangt is een toeschietreflex bovendien vrijwel gegarandeerd, wat het kolven een stuk minder frustrerend maakt.quote:Op zaterdag 15 december 2007 22:50 schreef Belana het volgende:
ze heeft een handkolf liggen nu geloof ik, ik zei al dat ze eventueel kan huren.
ok, het is dus wel al te bewaren, dat is mooi, want zonde om weg te gooien ten slotte. ik las net dat je idd met 4 weken ongeveer wel al met flesjes geven moet gaan oefenen
helpt je tepel indrukken alsof je op een deurbel drukt? Werkte hier nog vrij aardig. Ik sliep bij alledrie trouwens de eerste drie maanden ongeveer op een handdoek in een kussensloop, ook met het oog op de nachtvoedingen. En als ik niet oplette moest ik die 's nachts vervangen. Inmiddels alleen nog op een dubbelgevouwen hydrofielluier en dat alleen omdat zoonlief de gewoonte heeft zijn laatste slok melk niet door te slikken maar in zijn oor te laten lopen ofzo.quote:Op zondag 16 december 2007 17:26 schreef DeLiedje het volgende:
Dank voor jullie adviezen, de lilypadz stromen inderdaad over. Ik heb nu tijdens het voeden een hydrofieldoek of washand bij de andere borst...
P_Iglets zoon is Pepijnquote:Op vrijdag 21 december 2007 10:53 schreef Jelief het volgende:
Leg je Eli al andersomaan? dus zo dat hij niet steeds met zijn kaakje op de wondjes duwt? En anders weet ik ook niet, doorbijtenen laten drogen aan de lucht.
![]()
Daviniah, als je langzaam afbouwt (wat het beste is ook met betrekking op de bo) ben je al zeker een maand verder, Dan is Eli alweer 5 maanden!
Lief!!quote:Op zaterdag 29 december 2007 10:20 schreef owlet het volgende:
Dank je
Ik heb het volgens mij al vaker gezegd maar ik vind het zo heerlijk om jouw "zekere" posts te lezen!
quote:Op zondag 30 december 2007 11:17 schreef nebelung het volgende:
Ja ik vind dat ook, p-iglet en ik sta versteld soms van je energie! Hoe je het allemaal doet, baby, studeren, kolven, van hot naar her moeten en nog voor een ander kolven ook, petje af!
Dank! Heb een paar dagen geleden derde BO gehad, dus productie is opeens heel snel omlaag geggaan. Nu nog ff paar dagen ochtendvoeding (al is het maar om e zeggen dat eli in 2008 ook bv gehad heeft) en dan is het klaar. Maar als ik jullie posts hier zo lees, mis ik het nu al. De BO's niet, de rest wel. maar het is een keuze, en die is gemaakt. Klaar.quote:Op zondag 30 december 2007 20:31 schreef chacama het volgende:
Beterschap met Pepijn en hopelijk kanpt ie snel op van de natuurlijke ORS. Goed om te weten...heb Maud in de periode toen ze zo ziek was en bijna niet dronk dus ook de beste ORS gegeven.... Is dat even fijn om te weten.
Davina succes met afbouwen.
Ik behandel Maud ook nog steeds als een bv-kindje. Dus als ze 'snachts wakker wordt, dan krijgt ze gewoon te drinken. En dat is dan in dit geval BV van P-iglet. Zo weet ik dat ik de max. aantal scheppen niet overga en zij slaapt er lekker op verder.
Ik val nog niet echt onder de langvoedsters, maar toch een reactie van hier.quote:Op vrijdag 28 december 2007 22:14 schreef Jelief het volgende:
Vraagje voor de langvoedsters. Drinken jullie pukkies nog voor het slapen gaan (in de zin van in slaap vallen aan de borst).
We proberen het steeds weer maar Emma maakt een enorme stampij als zE niet mag drinken voor het slapen gaan. Soms gaat het goed maar vaker niet. Als ze bij oma slaapt is er helemaal niks aan de hand.
De Daktarin creme die je bij de drogist kunt kopen is ook miconazolnitraatcreme.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:43 schreef Moonah het volgende:
Pixels, het klinkt mij heel bekend in de oren. Bij ons was het spruw die al in de melkkanaaltjes was gaan zitten. Mijn zoon had ook geen tekenen van spruw. Daarom waren we er dus te lang mee doorgelopen.
Als je naar de HA gaat en hij onderschrijft dit, vraag dan of je meteen Diflucan krijgt voorgeschreven voor jezelf. Dat moet je slikken. Voor je kind Daktaringel (geen Nystohupeldepup, ben de naam even kwijt, maar dat werkt minder goed). Daktarin moet je volgens recept 4x per etmaal geven, maar beter is om het vaker, maar dan wat minder te geven. En koop voor jezelf meteen een tube miconazolnitraatcreme (is zonder recept). Die smeer je op je tepels (werkt beter dan de Daktarin). Je moet die er wel goed afwassen voor het voeden.
Sterkte ermee!
Jawel, maar de Daktarin orale gel die voor het kind wordt voorgeschreven, moet je ook op je tepels smeren. En dat werkt minder goed (plus is een enorme plakzooi) dan 'gewone' miconazolnitraat huidcreme.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:58 schreef Macka66 het volgende:
[..]
De Daktarin creme die je bij de drogist kunt kopen is ook miconazolnitraatcreme.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:17 schreef Moonah het volgende:
Och die Simon!
Hij is echt een knap menneke aan het worden PM!
quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:29 schreef p_iglet het volgende:
Overigens staat op het apotheek etiket van de neusspray "1 spray in een neusgaat 2-5 minuten voor zogen"
quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:16 schreef nebelung het volgende:
Heb je nog behoefte aan tips wat betreft kolven/tsr opwekkken?
quote:Dat is ook de rede dat ze bij ons op de kamer nog op haar zij ligt. Wat het cb weer niet wil omdat ze dat gevaarlijker vinden dan op de rug en spugen omdat er nog NOOIT volgens hun een kind gestikt is.
ja maar 'papa' heeft doos met handleiding en al wegggegooid.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:50 schreef Iksje het volgende:
Amaranta,
Heb je al een AVENT flessenwarmer?
Ik heb even gekeken in de handleiding van de mijne, en daarin staat een tabel met richtlijnen voor opwarmtijd, de potjes staan erin vermeld.
En ook twee 'stappenplannen':
a) voor AVENT zuigflessen en VIA bekers (gebruikt als zuigfles)
b) voor potjes en blikjes babyvoeding en VIA bekers (gebruikt als voedingspotje)
Dat zijn letterlijk de bewoordingen van de handleiding. Kan dus prima.
We vriezen hier ook in de potjes in, adapter met speen erop en dan de flessenwarmer in.
Ok, dank je! Dus die siliconen dingen werken wel?quote:Op maandag 7 januari 2008 12:01 schreef p_iglet het volgende:
Tegen het lekken in het begin die koffiepads. En tijdens het voeden spuugdoekje aan de kant waarbij je niet voed.
Na een tijdje die siliconen pads. Werkt prima als je geen enorme hoeveelheden meer lekt.
Maar in het begin ontkom je niet aan die koffiepads, die je dan nog na iedere voeding moet wisselen ook. Tegen het doorschijnen, wijder shirtje aan doen. En als je nog kraamvrouw bent maakt het niemand wat uit als je er niet al te flateus bij zit.
Hier zijn ze nu gelukkig zindelijk. Behalve bij flinke stuwing, dan lekt de kant waaraan ik niet voed.
Die siliconen dingen werkten bij mij prima.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ok, dank je! Dus die siliconen dingen werken wel?
Ik had zelf al zoiets van de eerste weken maakt het me geen reet uit dat iedereen de koffiepads kan zien. Alleen als ik dus naar de stad ga (na een paar weken) lijkt me dat gewoon niets.
Ze blijven ook niet lekken??
Niets eigenlijk. Ik had echt zin zin in ook nog maandverband voor mijn borsten... En eigenlijk had ik alleen de eerste weken af en toe last van een druppeltje. Fons dronk ook wel erg veel.quote:Op maandag 7 januari 2008 11:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb hier een vraagje:
Wat doen jullie tegen lekken? Ik heb van die wasbare "koffiepads" aangeschaft, maar volgens mij zie je die hartstikke zitten...
Ik had ook nog van die siliconen plakkers gezien... Maar ik heb niet echt het idee dat dat fijn zit.
Hoe doen jullie dat?
Die andere twee zaten aan de andere kant?quote:Op maandag 7 januari 2008 19:51 schreef YPPY het volgende:
(met twee van haar beentjes aan dezelfde kant)
Ik moet nog ergens wasbare zoogcompressen hebben, die voorgevormd zijn (Jippie's). Ik heb laatst gelet of ik ze nog in de winkel zag liggen, maar daar zag ik inderdaad geen voorgevormde liggen. Maar ik zag net op de site dat je ze wel kunt bestellen:quote:Op maandag 7 januari 2008 19:48 schreef amaranta het volgende:
Die wasbare heb ik ook ja. En die vormen niet mee met je beha. Verder heb ik all merken al geprobeerdl Er gaat niets boven die van bibi, maar die zijn stervens duur.
Krampjes heeft Eva voor zover ik weet geen last van.
babies HEBBEN helemaal geen darmflora in de baarmoeder.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:27 schreef Kersjes het volgende:
al tijdens de zwangerschap verstoord geraakte darmflora,
Nou ja, misschien verwoord ik het niet helemaal goed.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:27 schreef anneja het volgende:
[..]
babies HEBBEN helemaal geen darmflora in de baarmoeder.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:41 schreef Jelief het volgende:
Emma zegt onderhand gewoonweg dat de linker beter is dan de rechter
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:04 schreef PM-girl het volgende:
[..]Er is geen duidelijke voorkeur, maar meneer neemt telkens hier dan weer daar een slok...
Ook moeders hebben geen darmflora in de baarmoederquote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:27 schreef anneja het volgende:
[..]
babies HEBBEN helemaal geen darmflora in de baarmoeder.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:38 schreef owlet het volgende:
overigens heeft mijn CB-/huisarts toch gelijk gekregen met haar idiote theorie dat kinderen die lopen niet meer aan de borst zouden moeten. Sinds vandaag rent Ronja namelijk ineens de hele kamer door![]()
wat een ondeugende blikquote:Op maandag 7 januari 2008 21:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Hij heeft er nog steeds lol in.
[ afbeelding ]
dat was ook ons plan inderdaad maar ze vertikt het om uit de beker te drinken. Ik blijf het wel steeds aanbieden maar ik wil ook in de nacht geen "machtsstrijd" want dan is ze snel helemaal wakker en dan slapen we alledrie slecht. Ze pikt het wel al steeds beter als ik me na drie slokjes om draai en ze gaat uit zichzelf steeds minder dicht tegen me aan liggen dus ik denk dat het vanzelf wel af zal bouwen.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:42 schreef Randa_v het volgende:
Owlet, Merlijn was sinds juni vorig jaar van de nachtvoeding af, gelukkig. Maar dat kwam ook meer omdat ik die eigenlijk niet meer wilde geven. Wij hebben hem voor de nachten toen een rietjesbeker met water aangeboden, die lag toen toch al in bed. Verder bleef ik gewoon met mijn rug naar hem toeliggen en sliep meneer op een gegeven moment gewoon verder al waren er natuurlijk wel protesten in den beginne.
quote:In augustus ben ik uiteindelijk helemaal gestopt met voeden en sinds december slaapt Merlijn in zijn eigen bed.Succes met stoppen, ik moet zeggen dat ik het toch echt nog steeds wel een beetje mis, maar nog een paar weekjes en dan ligt er weer een bij mij te drinken als het goed is.
Haar zoontje is 3 weken oud.....quote:Op zondag 13 januari 2008 22:24 schreef owlet het volgende:
Hoe oud is haar zoontje, KP? Wat grappig dat ze meer kolft dan dat ze kan gebruiken, da's bij de meeste vrouwen wel anders![]()
Ze zou natuurlijk minder kunnen gaan kolven maar als ze niet al een dik jaar aan het voeden is dan is de kans best groot dat haar productie snel terug zal lopen omdat er een te grote tijd tussen de kolfbeurten zit. Ze zou dat misschien op kunnen vangen door wel vier keer te kolven maar dan zes minuten per keer bijvoorbeeld.
Wil ze minder kolven vanwege de pijn? Misschien is het dan ook wijs om te kijken naar waar de pijn vandaan komt. Zit het in de tepel dan zou wat zachter kolven misschien kunnen helpen. Zit het echt in de borst dan komt de gedachte aan spruw bij me op. Dat hoeft natuurlijk niet, maar pijn in je borst is eigenlijk nooit goed![]()
Als ik dat doe als hij vindt dat hij nog niet klaar is hebben we groot drama met enorm veel sleur en trekwerk aan mij om toch aan de borst te kunnen. Overdag kan hij best zonder, maar zodra we in bed kruipen moet en zal Fons drinken.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:42 schreef Randa_v het volgende:
Verder bleef ik gewoon met mijn rug naar hem toeliggen
Dan zou ik zeker niet minder vaak gaan kolven, wel eventueel minder lang. Maar met een goed oog op de regeldagen, als er meer voeding nodig is dan ook via het kolven de productie opschroeven.quote:Op zondag 13 januari 2008 23:09 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Haar zoontje is 3 weken oud.....
Eigenlijk is je productie toch pas stabiel als je gewoon weer soepele borsten hebt, toch? tenminste, zo heb ik dat ervaren.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:04 schreef owlet het volgende:
het duurt zeker zes weken voor je kan spreken van een beetje stabiele productie,
Maud, van Chacama, maar die zijn nog wel even met vakantie.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:38 schreef klein_spookje het volgende:
iemand ervaring met reflux/?
Neuh, ben gewoon verslaafd.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:53 schreef klein_spookje het volgende:
oe jijbent een oplettende fokster bedankt
Hier zeiden ze, toen Fons opgenomen was in het ziekenhuis, dat hij last had van reflux. Maar volgens mij was het gewoon het teveel van eten dat er weer uit kwam. Hij leek er ook totaal geen last van te hebben dus hebben we besloten van hem geen medicatie te geven en gewoon de wasmachine laten doorwerken.quote:
Inderdaad. En dan later ook weer een keer nóg stabieler als je op het punt komt waarop je met een gerust hart bij wijze van spreken twee dagen niet kan voeden zonder noemenswaardige productieproblemen.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:16 schreef Moonah het volgende:
[..]
Eigenlijk is je productie toch pas stabiel als je gewoon weer soepele borsten hebt, toch? tenminste, zo heb ik dat ervaren.
quote:En iets anders. Een poosje terug was er sprake van een BVmeet in Utrecht. 10 of 17 januari staat me bij. Geen idee of het nog door gaat! Ik heb dat toen nog eens aangezwengeld. Daarom vind ik het ook wel zo netjes om me hier maar even voor af te melden ivm de grote meet in Zeist op 20 jan.
Ja, als ze er duidelijk last van heeft zou ik er ook naar laten kijken en medicatie geven. (zantax schijnt goed te helpen?)quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:48 schreef klein_spookje het volgende:
@ Bass miss:
De wasmachiene draait hier overuren maar dat is het helaas niet alleen. Zoë is de hele dag door misselijk en zuur en dat doet haar erg veel pijn.
concert van Arid in AB brussel... muziek vind ik best geschikt voor Pepijn zijn muziekale opvoeding, alleen niet in een propvolle concertzaal... als het een buitenfestival was geweest dan was hij misschien wel meegegaan, dan kun je ook verder van de boxen vandaan enzo... (pepijn was met 6 weken oud al een dagje op lowlands)quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:33 schreef Kersjes het volgende:
p_iglet, wat een gedoe zeg!![]()
Nu maar hopen dat hij het op de juiste datum in de agenda gezet heeft, anders krijg je straks weer "Maar u zou toch volgende week komen?" oid Naar welk concert ga je dan? Niet geschikt voor Pepijn's muzikale opvoeding?
Floortje doet dat al een paar dagen nu, steeds loslaten en soms even heel onrustig drinken, (de rest van de tijd drinkt ze wél heel rustig...) en daarbij doen mijn tepels (alleen heel evne bij het aanhappen, maar dat aanhappen doet ze dus vaak omdat ze zo onrustig is) ineens weer zeer...quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:00 schreef p_iglet het volgende:
Bv kindjes doen dat namelijk ook bij spruw dat loslaten en weer vastpakken en dat heel vaak.
Sluit me dus even aan bij Evenstar. Op zich is reflux niet erg. Wel heel vervelend en je kan er dus medicijnen voor krijgen om te zorgen dat het zuur de slokdarm niet beschadigd. Het refux gebeuren hebben veel kindjes omdat het eigenlijk het mondje-terug-verhaal is. Echter, wanneer het ook zuur is, dan kan het duiden op een reactie. Dus een evt. doorverwijzing zou ik zeker niet overbodig vinden. Al is het maar om uit te sluiten dat het een allergie is (voor wat dan ook). Misschien een beetje krom (en kort door de bocht) geformuleerd. Maar in dit geval geldt...bij twijfel aan de bel trekken. Zuur is schadelijk voor je lichaam als het niet op de goede plek blijft zitten.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:55 schreef _evenstar_ het volgende:
klein_spookje, zielig dat ze reflux heeft.. en zeker in het geval dat mara ook erg allergisch was zou ik er idd niet van verschieten. Arwen reageerde nl als gevolg van met reflux. en daardoor een lichte beschadiging aan het klepje, dus zou wel verder laten kijken.
Misschien anders een idee om ook contact op te nemen met stefan kleintjes? sterkte ermee
Ja, dat proberen we wel regelmatig. Hij hapt gelukkig prima, en een klein beetje gaat het dan ook wel, maar dan is hij echt bekaf. Tja en dan kost het hem meer energie dan het hem oplevert als hij verder geen andere voeding krijgt.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:23 schreef p_iglet het volgende:
De Liedje, hopelijk heb je het laten nakijken op spruw. Hier begon het achteraf bekeken ook vooral met dat loslaten en ineens weer aanzuig pijn. Nog voordat er witte plekjes te zien waren.
Troel fijn dat het zo goed gaat!! Hopelijk kan je snel stoppen met de bijvoeding. Blijf je ondertussen wel oefenen met aanleggen?
Ja, dat zei de kraamzorg ook inderdaad al. Alleen had hij vandaag even dat effect ook na de gewone flesvoeding, maar die druppelde ook echt zo uit de fles, dus volgens mij was daar iets fout gegaan bij het aanmakenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:05 schreef p_iglet het volgende:
Klinkt super Troel!!
Houd ook in de gaten dat het bij borstvoedingskindjes heel gewoon is om de eerste weken VAAAAK te drinken, dus als hij snel na een bv flesje weer komt, dan mag hij gewoon weer een bv flesje. Iedere 1,5-2 uur is echt normaal de eerste tijd.
Als jij zelf genoeg bv hebt, dan kun je Ruben zoveel geven als hij wil.
BV is gewoon veel lichter verteerbaar als flesvoeding.
Klopt! Naar binnen geslagen spruw is pijnlijk (steken, beurs gevoel) maar niet warm!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:18 schreef p_iglet het volgende:
wat ik weet worden borsten van spruw niet warm, dan zou je volgens mij alleen pijn hebben. Maar je kan spruw hebben zonder dat er wat bij jou of devin te zien is.
dank voor t verwelkomenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 09:33 schreef Kersjes het volgende:
Nieuwe borstvoedende mama's welkom, en veel succes!![]()
Lotje, als een baby goed drinkt, dan horen er juist geen blaartjes te ontstaan lijkt me![]()
Misschien dat hij toch niet goed aangelegd is, hij hoort nl. de hele tepelhof in zijn mond te nemen en niet alleen de tepel.
Hoe lang die kleintjes drinken varieert, sommigen hebben 'n half uur nodig en anderen zijn met 10 minuten klaar. Sommigen krijgen beide borsten, anderen 1 per voeding. Dat deed ik met Devin ook al hel snel pmdat hij zo'n last had van krampjes. Ik had, zeker in het begin, enorm veel melk dat er met zo'n vaart uitkwam dat hij het niet allemaal goed kon verwerken en nog meer last kreeg van krampjes en spugen. Vandaar een borst per keer die hij goed leegdronk. Dat heb ik zeker de eerste 4 maanden gedaan, en nu ook nog heel soms 1 per keer.
Ik heb nog steeds pijn![]()
Hoelang "mag" ik hier nog last van hebben? Ik kan geen aanraking verdragen, kan hem dus moeilijk optillen en omdat meneertje tijdens het drinken graag mag knijpen en kneden springen de tranen in mijn ogen als ik aan het voeden ben. Dit ken ik dus echt niet, zelfs in het begin heb ik deze pijn niet gehad. Het is volgens mij ook helemaal geen stuwing wat de huisarts beweerde.
yup. Ranzig hequote:Op maandag 21 januari 2008 12:33 schreef Kersjes het volgende:
Yuck!
Ik heb net gekolfd en het zag er zo ranzig uit: allemaal slijmerige sliertjes zaten ertussen, het leek wel snot![]()
Dit is normaal neem ik aan?
Net wat amaranta zegt: wat je kolft zegt helemaal niks over je produktie noch over wat je kind aan de borst drinkt. Ik weet even niet meer hoe oud je kindje is, maar als je nog in de eerste weken zit is het het beste dat je hem 1 borst helemaal leeg laat drinken en dan de 2e zolang hij wil (als toetje): dus 2 borsten (1 helemaal, de ander als toetje zolang hij wil). Niet alleen voor wat hij binnen krijgt dan, maar zéker ook om de productie in stand te houden. Al zou hij maar een paar slokken drinken aan de 2e borst, dan is wel weer alles geprikkeld om melk aan te maken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:30 schreef _lotje_ het volgende:
hier ook geen stuwing gehad... maar ik vraag me nu echt af of ik genoeg produceer
ik kreeg te horen 1 kant per voeding.. en zojuist heb ik nadat hij gedronken had, wat ie niet heel gulzig deed overigens, de kolf weer eens gebruikt.
er kwamen misschien 3 druppels uit...
en gisteravond issie voor t eerst eigenlijk na de laatste voeding nog eens wakker geworden voor meer (2,5 uur later).
voor t zelfde geld had meneer last van onweerskriebels.. t was hier heuswaar even aan t donderen.. maar t maakt me wel onzeker.
ik denk dat ik m nu dus toch maar aan 2 kanten aanleg, just to be sure.
of raden jullie wat anders aan? hebben andere ervaringen? do tell me please?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |