Klopt! Naar binnen geslagen spruw is pijnlijk (steken, beurs gevoel) maar niet warm!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:18 schreef p_iglet het volgende:
wat ik weet worden borsten van spruw niet warm, dan zou je volgens mij alleen pijn hebben. Maar je kan spruw hebben zonder dat er wat bij jou of devin te zien is.
dank voor t verwelkomenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 09:33 schreef Kersjes het volgende:
Nieuwe borstvoedende mama's welkom, en veel succes!![]()
Lotje, als een baby goed drinkt, dan horen er juist geen blaartjes te ontstaan lijkt me![]()
Misschien dat hij toch niet goed aangelegd is, hij hoort nl. de hele tepelhof in zijn mond te nemen en niet alleen de tepel.
Hoe lang die kleintjes drinken varieert, sommigen hebben 'n half uur nodig en anderen zijn met 10 minuten klaar. Sommigen krijgen beide borsten, anderen 1 per voeding. Dat deed ik met Devin ook al hel snel pmdat hij zo'n last had van krampjes. Ik had, zeker in het begin, enorm veel melk dat er met zo'n vaart uitkwam dat hij het niet allemaal goed kon verwerken en nog meer last kreeg van krampjes en spugen. Vandaar een borst per keer die hij goed leegdronk. Dat heb ik zeker de eerste 4 maanden gedaan, en nu ook nog heel soms 1 per keer.
Ik heb nog steeds pijn![]()
Hoelang "mag" ik hier nog last van hebben? Ik kan geen aanraking verdragen, kan hem dus moeilijk optillen en omdat meneertje tijdens het drinken graag mag knijpen en kneden springen de tranen in mijn ogen als ik aan het voeden ben. Dit ken ik dus echt niet, zelfs in het begin heb ik deze pijn niet gehad. Het is volgens mij ook helemaal geen stuwing wat de huisarts beweerde.
yup. Ranzig hequote:Op maandag 21 januari 2008 12:33 schreef Kersjes het volgende:
Yuck!
Ik heb net gekolfd en het zag er zo ranzig uit: allemaal slijmerige sliertjes zaten ertussen, het leek wel snot![]()
Dit is normaal neem ik aan?
Net wat amaranta zegt: wat je kolft zegt helemaal niks over je produktie noch over wat je kind aan de borst drinkt. Ik weet even niet meer hoe oud je kindje is, maar als je nog in de eerste weken zit is het het beste dat je hem 1 borst helemaal leeg laat drinken en dan de 2e zolang hij wil (als toetje): dus 2 borsten (1 helemaal, de ander als toetje zolang hij wil). Niet alleen voor wat hij binnen krijgt dan, maar zéker ook om de productie in stand te houden. Al zou hij maar een paar slokken drinken aan de 2e borst, dan is wel weer alles geprikkeld om melk aan te maken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:30 schreef _lotje_ het volgende:
hier ook geen stuwing gehad... maar ik vraag me nu echt af of ik genoeg produceer
ik kreeg te horen 1 kant per voeding.. en zojuist heb ik nadat hij gedronken had, wat ie niet heel gulzig deed overigens, de kolf weer eens gebruikt.
er kwamen misschien 3 druppels uit...
en gisteravond issie voor t eerst eigenlijk na de laatste voeding nog eens wakker geworden voor meer (2,5 uur later).
voor t zelfde geld had meneer last van onweerskriebels.. t was hier heuswaar even aan t donderen.. maar t maakt me wel onzeker.
ik denk dat ik m nu dus toch maar aan 2 kanten aanleg, just to be sure.
of raden jullie wat anders aan? hebben andere ervaringen? do tell me please?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |