abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56148497
Kersjes, heb je ook warme plekken?
Of alleen pijnlijk? En zelf lamlendig en koorts?

Gewoon stuwing zou je onderhand wel herkennen lijkt me, en als Devin ondertussen weer gewoon drinkt had dat allang weg moeten zijn. Misschien naar binnen geslagen spruw? Of toch borstontsteking.

Lotje, hier een minuut of 10 drinken in totaal. Meestal uit 2 borsten, 's morgens 1. De eerste maanden hier ook maar 1 borst per keer. En een tijd lang zelfs blokvoeden vanwege overproductie.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 11:14:17 #252
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56149612
Niet zo zeer warme plekken: ze zijn eigenlijk helemaal warm. De rechter meer dan de linker en die doet ook meer zeer. Ik krijg nu ook vaker steken rondom mijn tepel.
Zelf voel ik me niet ziek, misschien dan toch spruw? Kan je daar zo'n pijn van hebben? En er is niks te zien: niet bij mij of bij Devin.
Zo stom, ik ben gister bij de huisarts geweest, had hij dat dan niet moeten zien? Of verder moeten vragen?
Nou is er sowieso al vaker een verkeerde diagnose gesteld daar. Niet door hem, maar door een andere huisarts van die praktijk. Met 32 weken zwangerschap werden mijn aanhoudende buik - en onderrugpijn tot 2 maal toe afgedaan als bekkeninstabiliteit nadat uit een test bleek dat ik geen blaasontsteking had, zoals ik zelf vermoedde. "Neem maar 4x daags 1000 mg paracetamol en ga maar Mensendieck doen de rest van je zwangerschap" 1 1/2 week later werd ik alsnog in het ziekenhuis opgenomen meet een flinke urineweginfectie, bloedspugend vanwege de antibiotica die mijn (destijds) toch al kapotgespuugde maag niet meer aankon.
Ik ben dus toch een beetje wantrouwig geworden zeg maar...
.... met gevoel voor drama....
pi_56149689
Dan nu naar de huisartsenpost... en hopen dat niet 1 van je eigen huisartsen dienst heeft.
helemaal warme borsten dit behoorlijk pijn doen klinkt toch echt als een "beginnende" borstontsteking.

wat ik weet worden borsten van spruw niet warm, dan zou je volgens mij alleen pijn hebben. Maar je kan spruw hebben zonder dat er wat bij jou of devin te zien is.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 11:39:55 #254
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56150040
Denk je? Buhhh, ik voel me zo'n hypochonder
Zometeen even een hete douche nemen, misschien dat de warmte de pijn zal doen afnemen.
pi_56150220
mwah, borsten horen niet warm te zijn, dus met warme pijnlijke borsten naar de huisarts lijkt me niet bepaald hypochonder!! Dus hoppa bellen!! Beter voor niets er langs dan morgen of overmorgen met 40 graden koorts en een zware borstontsteking in je bed liggen.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 11:49:47 #256
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56150234
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 11:18 schreef p_iglet het volgende:
wat ik weet worden borsten van spruw niet warm, dan zou je volgens mij alleen pijn hebben. Maar je kan spruw hebben zonder dat er wat bij jou of devin te zien is.
Klopt! Naar binnen geslagen spruw is pijnlijk (steken, beurs gevoel) maar niet warm!
Ik zou ook zeker naar de HAP gaan Kersjes!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56150515
Dit klinkt niet goed, Kersjes en het is zo te horen ook niet meer iets waarmee je rond moet blijven lopen.
Wat je na je bezoekje aan de HAP zou kunnen doen om de pijn en warmte af te doen nemen is kwark in een dubbelgevouwen hydrofielluier of theedoek doen en dat op de borst leggen. De kwark wordt er vies en dik van maar het verzacht de pijn in je borst wel.
Sterkte!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 13:46:48 #258
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56152232
Ik heb nu ook een rode plek boven mijn tepel
Om 14:00 moet ik bij de HAP zijn.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 13:49:41 #259
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56152287
Goed dat je een afspraak hebt!
pi_56153415
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 09:33 schreef Kersjes het volgende:
Nieuwe borstvoedende mama's welkom, en veel succes!

Lotje, als een baby goed drinkt, dan horen er juist geen blaartjes te ontstaan lijkt me
Misschien dat hij toch niet goed aangelegd is, hij hoort nl. de hele tepelhof in zijn mond te nemen en niet alleen de tepel.
Hoe lang die kleintjes drinken varieert, sommigen hebben 'n half uur nodig en anderen zijn met 10 minuten klaar. Sommigen krijgen beide borsten, anderen 1 per voeding. Dat deed ik met Devin ook al hel snel pmdat hij zo'n last had van krampjes. Ik had, zeker in het begin, enorm veel melk dat er met zo'n vaart uitkwam dat hij het niet allemaal goed kon verwerken en nog meer last kreeg van krampjes en spugen. Vandaar een borst per keer die hij goed leegdronk. Dat heb ik zeker de eerste 4 maanden gedaan, en nu ook nog heel soms 1 per keer.

Ik heb nog steeds pijn
Hoelang "mag" ik hier nog last van hebben? Ik kan geen aanraking verdragen, kan hem dus moeilijk optillen en omdat meneertje tijdens het drinken graag mag knijpen en kneden springen de tranen in mijn ogen als ik aan het voeden ben. Dit ken ik dus echt niet, zelfs in het begin heb ik deze pijn niet gehad. Het is volgens mij ook helemaal geen stuwing wat de huisarts beweerde.
dank voor t verwelkomen
de blaartjes waren alleen de eerste week hoor, puur omdat mijn tepels geen baby gewend waren en mijn jochie behoorlijk wat zuigkracht heeft. inmiddels is dat allemaal over en heb ik enkel bij de eerste aanhap nog even last van gevoeligheid. maar das normaal
hij drinkt dan ook 20 minuten of n kwartiertje.... eerst liet ik hem makkelijk n half uur aanliggen, maar dat was voor mijn tepels echt niet goed. toen ik navraag deed bij het CB zeiden ze daar ook dat t binnen 10-15 min ook genoeg is. ik laat m nog even wennen aan dat ie niet zo lang blijft hangen vandaar de 20 minuten. en zo bouw ik t wat af.
t was eerst zelfs zo dat meneer na n dik (!) half uur nóg ging huilen als ik m losmaakte.. en dat ging dan echt puur omdat hij nog wilde zuigen, drinken deed hij echt al niet meer.
ik kom dus uit op 10-15 min 1 borst per keer... ongeveer om de 3-4 uur

wat voor pijn heb je zelf dan? onervaren als ik nog ben op dit gebied kan ik je waarschijnlijk niet helpen... maar ik heb nu helemaal geen idee wat je bedoelt....
mosterd, zie ik... ik ben benieuwd wat ze je hebben verteld??
heel in t begin had ikzelf ook heel warme borsten en koorts, maar toen kreeg ik pillen tegen een urineweg infectie die ik bleek te hebben.. en daarna ging het snel beter. dus weet ik nog steeds niks over borstontsteking of wat dan ook
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:01:13 #261
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56153830
Dus toch een borstontsteking.
Ik schrok toen ik bij de arts mijn bh uitdeed: de rode plek was heel snel een stuk groter en roder geworden.
Bah, weer aan de antibiotica
Nu eerst nog even pijnstillers en kwark halen en dan door naar mijn schoonmoeder's verjaardag. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin, maar zien hoelang ik het uithou want begin me hoe langer hoe beroerder te voelen.

Bedankt voor het geven van het laatste zetje, anders had ik misschien niet eens gebeld!
pi_56154002
Kersjes, moet je echt naar die verjaardag? Het beste is om te rusten eigenlijk.
Variety is the spice of life
pi_56154519
Bedankt voor jullie adviezen over de spruw, ik las het alleen net pas (ben weekendje bij mijn ouders). Ik kijk het vandaag nog even aan, als de pijn in mijn borsten morgen erger is (nu is het nog dragelijk...) ga ik hier naar de weekend arts, en anders neem ik maandag contact op met cb, of ik even bij de kinderarts terecht kan...

(je hoort zovaak dat huisartsen spruw niet serieus nemen, helemaal zolang er geen aanslag te zien is)
  zaterdag 19 januari 2008 @ 18:06:53 #264
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56158536
Kersjes, toen ik je vorige posts zag herkende ik het idd al... vooral dat je armen nauwelijks tegen je lijf kan houden vond ik naar. Het zit fus bij jou aan de voorkant? Das nog naarder idd, kan jet eenjs M lekker knuffelen Jemig meid heel veel sterkte en weet dat het over drie dagen zo goed als over is. let ook goed op devin, want eli werd erg onrustig van de ab...

wat ik deed op aanraden van stiefmoeder, vlak voor het slapen gaan aanleggen, leegkolven, heel warm douchen en lang masseren. dan is de boel s nachts leeg en dat sllapt beter.
wat ook helpt is warme kruik (niet te zwaar, dat doet pijn) op plek en daarna aanleggen/kolven

en GOED UITZIEKEN!!!!

een hele dikke voor kjou, ik had gehoopt dat het bespaard was gebleven (iedreen trouwens)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:36:24 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_56162137
Hij heeft 10 minuten gedronken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56162180
Wat goed Troel

Kersjes, beterschap!!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:37:52 #267
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56162205
Wat fijn Troel! Knap van Ruben!

Oeh, Kersjes, toch BO.
Geen meet zeker morgen? Ziek maar goed uit hoor. Sterkte.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:40:55 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_56162285
Ik ben ook echt superblij ermee. Ik kolf nu per keer een ruime voeding en heb dus een keurig voorraadje staan zodat ik 's nachts niets hoef te doen en ik voel me er echt super bij! Wat grappig dat je hele wereld ineens een stuk rooskleuriger wordt als wel alles gewoon leuk en aardig gaat en dat je dat in al je doen en laten zo goed terugmerkt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56162338
Wat goed van Ruben. Echt knap.

Beterschap Kersjes, goed dat je toch naar de HAP bent geweest.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56162732
Troel wat goed! En wat lang
pi_56162889
Troel helemaal geweldig! Vooral zo doorgaan!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 21:50:27 #272
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56164179
Evanstar:
We hebben idd een afspraak gemaakt bij de huisarts. Deze dame een arts in opleiding vond dat het bij Zoë niet erg genoeg was. Pas als ze blauw aan zou lopen, niet groeien, niet willen drinken of wegvalt dan is het tijd om er wat aan te laten doen dit was in haar ogen alleen maar vervelend door de hoeveelheid was maar verder deed ze het goed.
Ik vond het vreselijk dat ze zo deed want ik zie/zag gewoon aan haar dat ze bijna de hele dag pijn had en dat is heel frustrerend dat je gewoon niet geloofd word.
Daarbij geloofde ze ook niet in allergieen. Door de extra onderzoeken die gedaan worden willen ze aantonen dat kinderen niet altijd allergisch zijn maar ouders dat denken.
Volgens haar komen veel kinderen zo de eerste jaren veel voedingstoffen te kort doordat dat door de ouers onthouden word door een vermoeden van een allergie. Dus ik heb haar meteen verteld dat Mara niets miste dat ze beter kreeg dan de koemelk ze kreeg de borst grrr wat was dat een naar gesprek.

De ene kinderarts wilde niets geven en de andere kinderarts wel. Gelukkig heeft ze nu iets en zijn we er 3 dagen mee bezig en zien al verbetering nu ze de Zantac gebruikt. Heerlijk weer een vrolijke baby die niet zo veel krijst van de pijn.

Chacama:
De reflux is idd niet erg. Maar als ik zie dat ze bijna 20 uur op een dag pijn heeft bij het liggen, na de borst, bij ht boeren en spugen, bijna stikt van het zuur omdat het omhoog en weer terug gaat en niet uitgespuugt word is dat heel erg naar en verdrietig.
De uitleg met de arts kan je hier boven zien.
Ik weet dat ze allergisch is voor koemelkeiwit die kans was ook erg groot aangezien haar oma het had, haar vader eczeem heeft en haar zusje ook allerlei allergieen had. Ik laat nu dan ook al ruim een weekje allerlei dingen staan. Doe het strengste dieet die er is om te voorkomen dat ze nog meer eczeem krijgt. Het word ook al minder. vaak gaan allergieen en reflux samen helaas.
Ik vond het vooral heel erg naar dat de huisarts me niet geloofde. Ze gelooft niet in allergieen en de reflux vond ze een niet ernstig geval en medicijnen zouden er niet zijn voor haar leeftijd/gewicht.

Maa rnu we ze gebruiken zien we al duidelijk verschil met 3 dagen geleden.!
pi_56164604
Klein_Spookje, wat een verhaal! Vreselijk, van die arts. Maar fijn dat ze nu minder pijn lijkt te hebben.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:52:41 #274
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56165980
oh klein_spookje ik wortd er zelf gewoon naar van, fijn dat jullie toch snel een WEL luisterend oor vonden. ik ga er later een keer iets dieper op in. maar voor nu even een dikke
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_56166253
pfff achter het behang plakken die arts in opleiding.

fijn dat je nu wel gewoon werkende medicatie hebt klein_spookje. hopelijk knapt ze snel op!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')