quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 09:33 schreef Kersjes het volgende:Nieuwe borstvoedende mama's welkom, en veel succes!
Lotje, als een baby goed drinkt, dan horen er
juist geen blaartjes te ontstaan lijkt me
Misschien dat hij toch niet goed aangelegd is, hij hoort nl. de hele tepelhof in zijn mond te nemen en niet alleen de tepel.
Hoe lang die kleintjes drinken varieert, sommigen hebben 'n half uur nodig en anderen zijn met 10 minuten klaar. Sommigen krijgen beide borsten, anderen 1 per voeding. Dat deed ik met Devin ook al hel snel pmdat hij zo'n last had van krampjes. Ik had, zeker in het begin, enorm veel melk dat er met zo'n vaart uitkwam dat hij het niet allemaal goed kon verwerken en nog meer last kreeg van krampjes en spugen. Vandaar een borst per keer die hij goed leegdronk. Dat heb ik zeker de eerste 4 maanden gedaan, en nu ook nog heel soms 1 per keer.
Ik heb nog steeds pijn
Hoelang "mag" ik hier nog last van hebben? Ik kan geen aanraking verdragen, kan hem dus moeilijk optillen en omdat meneertje tijdens het drinken graag mag knijpen en kneden springen de tranen in mijn ogen als ik aan het voeden ben. Dit ken ik dus echt niet, zelfs in het begin heb ik deze pijn niet gehad. Het is volgens mij ook helemaal geen stuwing wat de huisarts beweerde.
dank voor t verwelkomen

de blaartjes waren alleen de eerste week hoor, puur omdat mijn tepels geen baby gewend waren en mijn jochie behoorlijk wat zuigkracht heeft. inmiddels is dat allemaal over en heb ik enkel bij de eerste aanhap nog even last van gevoeligheid. maar das normaal

hij drinkt dan ook 20 minuten of n kwartiertje.... eerst liet ik hem makkelijk n half uur aanliggen, maar dat was voor mijn tepels echt niet goed. toen ik navraag deed bij het CB zeiden ze daar ook dat t binnen 10-15 min ook genoeg is. ik laat m nog even wennen aan dat ie niet zo lang blijft hangen vandaar de 20 minuten. en zo bouw ik t wat af.
t was eerst zelfs zo dat meneer na n dik (!) half uur nóg ging huilen als ik m losmaakte.. en dat ging dan echt puur omdat hij nog wilde zuigen, drinken deed hij echt al niet meer.
ik kom dus uit op 10-15 min 1 borst per keer... ongeveer om de 3-4 uur
wat voor pijn heb je zelf dan? onervaren als ik nog ben op dit gebied kan ik je waarschijnlijk niet helpen... maar ik heb nu helemaal geen idee wat je bedoelt....
mosterd, zie ik... ik ben benieuwd wat ze je hebben verteld??
heel in t begin had ikzelf ook heel warme borsten en koorts, maar toen kreeg ik pillen tegen een urineweg infectie die ik bleek te hebben.. en daarna ging het snel beter. dus weet ik nog steeds niks over borstontsteking of wat dan ook