dat was ook ons plan inderdaad maar ze vertikt het om uit de beker te drinken. Ik blijf het wel steeds aanbieden maar ik wil ook in de nacht geen "machtsstrijd" want dan is ze snel helemaal wakker en dan slapen we alledrie slecht. Ze pikt het wel al steeds beter als ik me na drie slokjes om draai en ze gaat uit zichzelf steeds minder dicht tegen me aan liggen dus ik denk dat het vanzelf wel af zal bouwen.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:42 schreef Randa_v het volgende:
Owlet, Merlijn was sinds juni vorig jaar van de nachtvoeding af, gelukkig. Maar dat kwam ook meer omdat ik die eigenlijk niet meer wilde geven. Wij hebben hem voor de nachten toen een rietjesbeker met water aangeboden, die lag toen toch al in bed. Verder bleef ik gewoon met mijn rug naar hem toeliggen en sliep meneer op een gegeven moment gewoon verder al waren er natuurlijk wel protesten in den beginne.
quote:In augustus ben ik uiteindelijk helemaal gestopt met voeden en sinds december slaapt Merlijn in zijn eigen bed.Succes met stoppen, ik moet zeggen dat ik het toch echt nog steeds wel een beetje mis, maar nog een paar weekjes en dan ligt er weer een bij mij te drinken als het goed is.
Haar zoontje is 3 weken oud.....quote:Op zondag 13 januari 2008 22:24 schreef owlet het volgende:
Hoe oud is haar zoontje, KP? Wat grappig dat ze meer kolft dan dat ze kan gebruiken, da's bij de meeste vrouwen wel anders![]()
Ze zou natuurlijk minder kunnen gaan kolven maar als ze niet al een dik jaar aan het voeden is dan is de kans best groot dat haar productie snel terug zal lopen omdat er een te grote tijd tussen de kolfbeurten zit. Ze zou dat misschien op kunnen vangen door wel vier keer te kolven maar dan zes minuten per keer bijvoorbeeld.
Wil ze minder kolven vanwege de pijn? Misschien is het dan ook wijs om te kijken naar waar de pijn vandaan komt. Zit het in de tepel dan zou wat zachter kolven misschien kunnen helpen. Zit het echt in de borst dan komt de gedachte aan spruw bij me op. Dat hoeft natuurlijk niet, maar pijn in je borst is eigenlijk nooit goed![]()
Als ik dat doe als hij vindt dat hij nog niet klaar is hebben we groot drama met enorm veel sleur en trekwerk aan mij om toch aan de borst te kunnen. Overdag kan hij best zonder, maar zodra we in bed kruipen moet en zal Fons drinken.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:42 schreef Randa_v het volgende:
Verder bleef ik gewoon met mijn rug naar hem toeliggen
Dan zou ik zeker niet minder vaak gaan kolven, wel eventueel minder lang. Maar met een goed oog op de regeldagen, als er meer voeding nodig is dan ook via het kolven de productie opschroeven.quote:Op zondag 13 januari 2008 23:09 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Haar zoontje is 3 weken oud.....
Eigenlijk is je productie toch pas stabiel als je gewoon weer soepele borsten hebt, toch? tenminste, zo heb ik dat ervaren.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:04 schreef owlet het volgende:
het duurt zeker zes weken voor je kan spreken van een beetje stabiele productie,
Maud, van Chacama, maar die zijn nog wel even met vakantie.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:38 schreef klein_spookje het volgende:
iemand ervaring met reflux/?
Neuh, ben gewoon verslaafd.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:53 schreef klein_spookje het volgende:
oe jijbent een oplettende fokster bedankt
Hier zeiden ze, toen Fons opgenomen was in het ziekenhuis, dat hij last had van reflux. Maar volgens mij was het gewoon het teveel van eten dat er weer uit kwam. Hij leek er ook totaal geen last van te hebben dus hebben we besloten van hem geen medicatie te geven en gewoon de wasmachine laten doorwerken.quote:
Inderdaad. En dan later ook weer een keer nóg stabieler als je op het punt komt waarop je met een gerust hart bij wijze van spreken twee dagen niet kan voeden zonder noemenswaardige productieproblemen.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:16 schreef Moonah het volgende:
[..]
Eigenlijk is je productie toch pas stabiel als je gewoon weer soepele borsten hebt, toch? tenminste, zo heb ik dat ervaren.
quote:En iets anders. Een poosje terug was er sprake van een BVmeet in Utrecht. 10 of 17 januari staat me bij. Geen idee of het nog door gaat! Ik heb dat toen nog eens aangezwengeld. Daarom vind ik het ook wel zo netjes om me hier maar even voor af te melden ivm de grote meet in Zeist op 20 jan.
Ja, als ze er duidelijk last van heeft zou ik er ook naar laten kijken en medicatie geven. (zantax schijnt goed te helpen?)quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:48 schreef klein_spookje het volgende:
@ Bass miss:
De wasmachiene draait hier overuren maar dat is het helaas niet alleen. Zoë is de hele dag door misselijk en zuur en dat doet haar erg veel pijn.
concert van Arid in AB brussel... muziek vind ik best geschikt voor Pepijn zijn muziekale opvoeding, alleen niet in een propvolle concertzaal... als het een buitenfestival was geweest dan was hij misschien wel meegegaan, dan kun je ook verder van de boxen vandaan enzo... (pepijn was met 6 weken oud al een dagje op lowlands)quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:33 schreef Kersjes het volgende:
p_iglet, wat een gedoe zeg!![]()
Nu maar hopen dat hij het op de juiste datum in de agenda gezet heeft, anders krijg je straks weer "Maar u zou toch volgende week komen?" oid Naar welk concert ga je dan? Niet geschikt voor Pepijn's muzikale opvoeding?
Floortje doet dat al een paar dagen nu, steeds loslaten en soms even heel onrustig drinken, (de rest van de tijd drinkt ze wél heel rustig...) en daarbij doen mijn tepels (alleen heel evne bij het aanhappen, maar dat aanhappen doet ze dus vaak omdat ze zo onrustig is) ineens weer zeer...quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:00 schreef p_iglet het volgende:
Bv kindjes doen dat namelijk ook bij spruw dat loslaten en weer vastpakken en dat heel vaak.
Sluit me dus even aan bij Evenstar. Op zich is reflux niet erg. Wel heel vervelend en je kan er dus medicijnen voor krijgen om te zorgen dat het zuur de slokdarm niet beschadigd. Het refux gebeuren hebben veel kindjes omdat het eigenlijk het mondje-terug-verhaal is. Echter, wanneer het ook zuur is, dan kan het duiden op een reactie. Dus een evt. doorverwijzing zou ik zeker niet overbodig vinden. Al is het maar om uit te sluiten dat het een allergie is (voor wat dan ook). Misschien een beetje krom (en kort door de bocht) geformuleerd. Maar in dit geval geldt...bij twijfel aan de bel trekken. Zuur is schadelijk voor je lichaam als het niet op de goede plek blijft zitten.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:55 schreef _evenstar_ het volgende:
klein_spookje, zielig dat ze reflux heeft.. en zeker in het geval dat mara ook erg allergisch was zou ik er idd niet van verschieten. Arwen reageerde nl als gevolg van met reflux. en daardoor een lichte beschadiging aan het klepje, dus zou wel verder laten kijken.
Misschien anders een idee om ook contact op te nemen met stefan kleintjes? sterkte ermee
Ja, dat proberen we wel regelmatig. Hij hapt gelukkig prima, en een klein beetje gaat het dan ook wel, maar dan is hij echt bekaf. Tja en dan kost het hem meer energie dan het hem oplevert als hij verder geen andere voeding krijgt.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:23 schreef p_iglet het volgende:
De Liedje, hopelijk heb je het laten nakijken op spruw. Hier begon het achteraf bekeken ook vooral met dat loslaten en ineens weer aanzuig pijn. Nog voordat er witte plekjes te zien waren.
Troel fijn dat het zo goed gaat!! Hopelijk kan je snel stoppen met de bijvoeding. Blijf je ondertussen wel oefenen met aanleggen?
Ja, dat zei de kraamzorg ook inderdaad al. Alleen had hij vandaag even dat effect ook na de gewone flesvoeding, maar die druppelde ook echt zo uit de fles, dus volgens mij was daar iets fout gegaan bij het aanmakenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:05 schreef p_iglet het volgende:
Klinkt super Troel!!
Houd ook in de gaten dat het bij borstvoedingskindjes heel gewoon is om de eerste weken VAAAAK te drinken, dus als hij snel na een bv flesje weer komt, dan mag hij gewoon weer een bv flesje. Iedere 1,5-2 uur is echt normaal de eerste tijd.
Als jij zelf genoeg bv hebt, dan kun je Ruben zoveel geven als hij wil.
BV is gewoon veel lichter verteerbaar als flesvoeding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |