abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56009870
Hoe oud is haar zoontje, KP? Wat grappig dat ze meer kolft dan dat ze kan gebruiken, da's bij de meeste vrouwen wel anders
Ze zou natuurlijk minder kunnen gaan kolven maar als ze niet al een dik jaar aan het voeden is dan is de kans best groot dat haar productie snel terug zal lopen omdat er een te grote tijd tussen de kolfbeurten zit. Ze zou dat misschien op kunnen vangen door wel vier keer te kolven maar dan zes minuten per keer bijvoorbeeld.
Wil ze minder kolven vanwege de pijn? Misschien is het dan ook wijs om te kijken naar waar de pijn vandaan komt. Zit het in de tepel dan zou wat zachter kolven misschien kunnen helpen. Zit het echt in de borst dan komt de gedachte aan spruw bij me op. Dat hoeft natuurlijk niet, maar pijn in je borst is eigenlijk nooit goed

Oh en hai, daar ben ik weer Helemaal stoppen wil niet lukken. Althans, ik heb geen zin om er midden in de nacht terwijl ze naast ons slaapt een hele strijd van te maken dus nog één keer per etmaal drinkt ze drie slokken.
Dat zal dus vanzelf wel aflopen. Sowieso als ze (weer) door gaat slapen en anders wel omdat je op drie slokken per dag geen productie op kan houden.
De rest van de dag en vooral de avond gaat echter geweldig. Ze kijkt er helemaal niet meer naar om en het voelt goed om ook echt niet meer te geven.
Jullie posts hier zijn lief trouwens
pi_56010428
Owlet, Merlijn was sinds juni vorig jaar van de nachtvoeding af, gelukkig. Maar dat kwam ook meer omdat ik die eigenlijk niet meer wilde geven. Wij hebben hem voor de nachten toen een rietjesbeker met water aangeboden, die lag toen toch al in bed. Verder bleef ik gewoon met mijn rug naar hem toeliggen en sliep meneer op een gegeven moment gewoon verder al waren er natuurlijk wel protesten in den beginne. In augustus ben ik uiteindelijk helemaal gestopt met voeden en sinds december slaapt Merlijn in zijn eigen bed. Succes met stoppen, ik moet zeggen dat ik het toch echt nog steeds wel een beetje mis, maar nog een paar weekjes en dan ligt er weer een bij mij te drinken als het goed is.
pi_56010795
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:42 schreef Randa_v het volgende:
Owlet, Merlijn was sinds juni vorig jaar van de nachtvoeding af, gelukkig. Maar dat kwam ook meer omdat ik die eigenlijk niet meer wilde geven. Wij hebben hem voor de nachten toen een rietjesbeker met water aangeboden, die lag toen toch al in bed. Verder bleef ik gewoon met mijn rug naar hem toeliggen en sliep meneer op een gegeven moment gewoon verder al waren er natuurlijk wel protesten in den beginne.
dat was ook ons plan inderdaad maar ze vertikt het om uit de beker te drinken. Ik blijf het wel steeds aanbieden maar ik wil ook in de nacht geen "machtsstrijd" want dan is ze snel helemaal wakker en dan slapen we alledrie slecht. Ze pikt het wel al steeds beter als ik me na drie slokjes om draai en ze gaat uit zichzelf steeds minder dicht tegen me aan liggen dus ik denk dat het vanzelf wel af zal bouwen.
quote:
In augustus ben ik uiteindelijk helemaal gestopt met voeden en sinds december slaapt Merlijn in zijn eigen bed. Succes met stoppen, ik moet zeggen dat ik het toch echt nog steeds wel een beetje mis, maar nog een paar weekjes en dan ligt er weer een bij mij te drinken als het goed is.
pi_56011350
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:24 schreef owlet het volgende:
Hoe oud is haar zoontje, KP? Wat grappig dat ze meer kolft dan dat ze kan gebruiken, da's bij de meeste vrouwen wel anders
Ze zou natuurlijk minder kunnen gaan kolven maar als ze niet al een dik jaar aan het voeden is dan is de kans best groot dat haar productie snel terug zal lopen omdat er een te grote tijd tussen de kolfbeurten zit. Ze zou dat misschien op kunnen vangen door wel vier keer te kolven maar dan zes minuten per keer bijvoorbeeld.
Wil ze minder kolven vanwege de pijn? Misschien is het dan ook wijs om te kijken naar waar de pijn vandaan komt. Zit het in de tepel dan zou wat zachter kolven misschien kunnen helpen. Zit het echt in de borst dan komt de gedachte aan spruw bij me op. Dat hoeft natuurlijk niet, maar pijn in je borst is eigenlijk nooit goed
Haar zoontje is 3 weken oud.....
pi_56016613
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:42 schreef Randa_v het volgende:
Verder bleef ik gewoon met mijn rug naar hem toeliggen
Als ik dat doe als hij vindt dat hij nog niet klaar is hebben we groot drama met enorm veel sleur en trekwerk aan mij om toch aan de borst te kunnen. Overdag kan hij best zonder, maar zodra we in bed kruipen moet en zal Fons drinken.
Ik kan me echt niet inbeelden dat hij daarmee snel zal stoppen.
pi_56017630
We hebben hem een rietjesbeker aangewend vanaf een maand of 9 volgens mij. Ik ben te lui voor een open beker. We hadden het water toch al als alternatief in bed liggen, misschien dat het bij Merlijn toch al makkelijker was omdat hij zelf zijn fles pakte 's nachts in plaats van mamma.
pi_56033301
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:09 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Haar zoontje is 3 weken oud.....
Dan zou ik zeker niet minder vaak gaan kolven, wel eventueel minder lang. Maar met een goed oog op de regeldagen, als er meer voeding nodig is dan ook via het kolven de productie opschroeven.
Drie weken is nog vroeg, het duurt zeker zes weken voor je kan spreken van een beetje stabiele productie, ik denk dat ik zelf in haar situatie niets zou veranderen maar misschien bij de volgende regelperiode gewoon zo door zou blijven gaan inplaats van productie opvoeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 14-01-2008 21:10:41 ]
  maandag 14 januari 2008 @ 22:16:38 #208
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56035343
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:04 schreef owlet het volgende:
het duurt zeker zes weken voor je kan spreken van een beetje stabiele productie,
Eigenlijk is je productie toch pas stabiel als je gewoon weer soepele borsten hebt, toch? tenminste, zo heb ik dat ervaren.

En iets anders. Een poosje terug was er sprake van een BVmeet in Utrecht. 10 of 17 januari staat me bij. Geen idee of het nog door gaat! Ik heb dat toen nog eens aangezwengeld. Daarom vind ik het ook wel zo netjes om me hier maar even voor af te melden ivm de grote meet in Zeist op 20 jan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:36:12 #209
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56036046
kp hier ook de eerste wk dus nu nog veel bv ik voed op verzoek en kolf s ochtends de druk eraf dan heb ik 120cc en dan is mijn borst nog lang niet leeg.
Kan ze wat te veel is niet invriezen of doneren?
Ik zou nu nog niet minder gaan kolven de productie is nog niet stabiel genoeg daarvoor

succes
  maandag 14 januari 2008 @ 22:38:51 #210
82727 klein_spookje
pi_56036169
Hier gaat de bv lekker morgen naar het cb dus ook egen. Ze heeft net als haar zus koemelk en andere allergieen dus ben weer aan het dieten helaas is zr ook erg veel misselijk en heeft het zuur morgen daarom ook naar de huisarts.

iemand ervaring met reflux/?
  maandag 14 januari 2008 @ 22:46:35 #211
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56036381
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:38 schreef klein_spookje het volgende:
Maud, van Chacama, maar die zijn nog wel even met vakantie.
En Evenstar.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:53:51 #212
82727 klein_spookje
pi_56036598
oe jijbent een oplettende fokster bedankt
  maandag 14 januari 2008 @ 22:54:52 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56036633
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:53 schreef klein_spookje het volgende:
oe jijbent een oplettende fokster bedankt
Neuh, ben gewoon verslaafd.
pi_56041347
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:38 schreef klein_spookje het volgende:

Hier zeiden ze, toen Fons opgenomen was in het ziekenhuis, dat hij last had van reflux. Maar volgens mij was het gewoon het teveel van eten dat er weer uit kwam. Hij leek er ook totaal geen last van te hebben dus hebben we besloten van hem geen medicatie te geven en gewoon de wasmachine laten doorwerken.
pi_56041796
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:16 schreef Moonah het volgende:

[..]

Eigenlijk is je productie toch pas stabiel als je gewoon weer soepele borsten hebt, toch? tenminste, zo heb ik dat ervaren.
Inderdaad. En dan later ook weer een keer nóg stabieler als je op het punt komt waarop je met een gerust hart bij wijze van spreken twee dagen niet kan voeden zonder noemenswaardige productieproblemen.
Maar zo rond de zes weken heb je volgens mij wel weer een moment dat de na-de-bevalling-megaproductie danwel de langzaam-op-gang-komende-productie een beetje bijgetrokken is naar het normale.
quote:
En iets anders. Een poosje terug was er sprake van een BVmeet in Utrecht. 10 of 17 januari staat me bij. Geen idee of het nog door gaat! Ik heb dat toen nog eens aangezwengeld. Daarom vind ik het ook wel zo netjes om me hier maar even voor af te melden ivm de grote meet in Zeist op 20 jan.
oh ja! Nou ja, wij komen ook naar Zeist dus een aparte BV-meeting lijkt me (voor ons) een beetje te veel van het goede.

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 15-01-2008 09:41:01 (typo) ]
pi_56042088
Lief dat jullie even reageren, ik geef de info door. Thx !
pi_56045291
Wij kunnen 20 januari niet
Dus dan maar een andere keer een bv cafe meet
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:48:26 #218
82727 klein_spookje
pi_56047500
@ Bass miss:
De wasmachiene draait hier overuren maar dat is het helaas niet alleen. Zoë is de hele dag door misselijk en zuur en dat doet haar erg veel pijn.

Net bij het cb geweest deze gaf me gelijk over de allergieen en reflux daarbij ziet ze nog te geel dus bloed laten prikken grrr
pi_56047924
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:48 schreef klein_spookje het volgende:
@ Bass miss:
De wasmachiene draait hier overuren maar dat is het helaas niet alleen. Zoë is de hele dag door misselijk en zuur en dat doet haar erg veel pijn.
Ja, als ze er duidelijk last van heeft zou ik er ook naar laten kijken en medicatie geven. (zantax schijnt goed te helpen?)
Alleen heb ik soms de indruk dat er nogal snel reflux geroepen wordt als baby's overgeven. Het hoeft dus niet altijd zo te zijn.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:21:12 #220
82727 klein_spookje
pi_56048210
Ik wou dt het alleen de extra was was. Maar ze heeft zo een pijn een paar keer per uur komt het zuur omhoog soms slikt ze het terug rn dan komt en gaat het een paar keer heen en weer. Het breekt echt mijn hart.

Ik werk met baby's en idd word er vaak een etikette op een kind geplakt maar is helaas niet alleen wat melk terug gecven
pi_56095628
Maandagochtend heeft Ronja voor het laatst tussen ons in geslapen en bij me gedronken. De afgelopen drie nachten echter sliep ze door
Ze vraagt er niet meer om, reageert niet meer op mijn borsten in bad en toen ik vanmorgen in een melancholische opwelling besloot om nog één keer aan te bieden om in ieder geval een soort "laatste keer" te kunnen herinneren hapte ze heel voorzichtig met een zuinig mondje toe om vervolgens los te laten.

Wat ontzettend raar dat iets dat zo'n enórm veel voor een kind is op zo veel gebieden (voeding maar ook troost, rust, etc.) zo snel ineens over kan zijn.
Maar wat ontzettend heerlijk dat het uiteindelijk toch zo makkelijk is gegaan en dat ze er meteen het doorslapen bij pakt.

Ik wil jullie bedanken voor de lieve woorden van de afgelopen periode. Het was voor mij een groter en moeilijk proces dan voor Ronja maar uiteindelijk is het denk ik niet meer dan het even bewust doorzetten wat al natuurlijk in gang was gezet.
pi_56095689
owlet
Wat klinkt het fijn hoe het gelopen is!!
pi_56098206
Ok het heeft me net 15 minuten uitleggen gekost om een kolfplekje te regelen bij een belgische concertzaal...

Zal wel aan het taalverschil gelegen hebben
Werd het kort samengevat het onderstaande gesprek...

"hallo ik kom volgende week zondag naar u concertzaal en aangezien ik borstvoeding geef aan mijn zoontje zou ik graag willen weten waar ik borstvoeding zou kunnen kolven bij u"
"u mag u kindje gewoon bij ons in het restaurant of in de zaal voeden"
"nee ik neem mijn kindje niet mee, daarom moet ik juist kolven om de melk in flesjes te doen"
"maar u kindje mag mee meegenomen worden hoor"
"nou ik was niet van plan die 2,5uur heen en 2,5 uur terug in de auto mee te nemen en tussendoor nog even bij een popconcert neer te zetten"
"maar als u kindje niet mee komt dan heeft u toch ook geen melk nodig"
"ik maak in de tussentijd wel melk aan, dus anders loop ik over... is er geen ehbo ruimte die ik tijdelijk zou mogen gebruiken?"
"ja maar u kunt niet de hele avond de ehbo ruimte in beslag nemen, en dan ziet u toch niets van het optreden"
" nou ik heb voor en na het optreden 20 minuutjes nodig"
"ik denk niet dat dat kan hoor mevrouw, dan hebben wij bij ongevallen geen ruimte meer"
"Zou u dat even aan iemand na kunnen vragen, want ik zou toch wel graag van die ruimte gebruik maken, ik kan wat lastig met blote borsten gaan zitten kolven midden in de gang of in het restaurant"
"ik zal het even aan mijn collega vragen, maar ik denk dat het heel lastig word hoor mevrouw. u moet uw kindje maar gewoon meenemen, dat vinden wij hier best"

5 minuten later

"ow mijn collega zegt dat het geen punt is, u mag gebruik maken van de ehbo ruimte. we zullen het hier in de agenda zetten zodat alle collega's ervanaf weten dat u komt"

[ Bericht 0% gewijzigd door p_iglet op 17-01-2008 11:47:26 ]
pi_56098450
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56098637
pi_56098801
ooh P-iglet hoe krijg je het weer voor elkaar! Ik liet het aan mijn moeder lezen en die lag ook helemaal dubbel.

Owlet fijn dat het zo soepel gaat .
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56100179
domme belgen :p
pi_56100372
piglet:

Ik heb maandag ochtend voor de laatste keer bv gegeven om 7:00.
Wanneer houden mijn borsten op met melk aanmaken en lekken?

Zodra Maarten huilt of de fles krijgt dan beginnen ze wat te tintelen en lekken ze.
Weet iemand hier hoe lang dat nog duurt voor dat het stopt?

I
pi_56100477
Owlet, wat fijn dat het allemaal zo gegaan is! Geweldig!

P_iglet, echt hoor, je moet al die verhalen verzamelen ergens!

Beefcake, goed gedaan

Ardenlyn, ben je van de 1 op de andere dag gestopt of heb je wel afgebouwd?
Variety is the spice of life
pi_56100514
Volgens mij gewoon een domme mevrouw Eentje die wel heel koppig was in haar domheid.
Jelief ik trek dat soort dingen aan denk ik.

ardelyn, dat kan voglens mij nog wel een hele tijd duren.
Alleen opletten dat je geen stuwing krijgt of harde plekken.
pi_56100619
Ik heb via een schema van de wijkverpleegster het kalm aan afgebouwd

Gisteren had ik een paar harde plekjes en die heb ik weg gemasseerd en een klein beetje afgekolfd zodat de spanning er af was ( was een tip van de wijkverpleegster)

Dus grote kans op nog een aantal weken natte plekken in bed, shirts ed?:D
pi_56101166
Ardenlyn, gebruik je geen zoogcompressen dan?

p_iglet, wat een gedoe zeg!
Nu maar hopen dat hij het op de juiste datum in de agenda gezet heeft, anders krijg je straks weer "Maar u zou toch volgende week komen?" oid Naar welk concert ga je dan? Niet geschikt voor Pepijn's muzikale opvoeding?
.... met gevoel voor drama....
pi_56101180
Dat kleine beetjes kolven moet je niet te vaak doen . De spanning is er dan wel af, maar kleine beetjes kolven stimuleert de produktie alleen maar weer. Je kan dan beter nog 1 keer helemaal leeg kolven.

Verder harde plekken enzo in de gaten houden en het kan nog wel even lekken ja. Maar als de borst niet meer gestimuleerd wordt door drinken of kolven, zal het wel gauw aflopen denk ik
Variety is the spice of life
pi_56101252
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:33 schreef Kersjes het volgende:

p_iglet, wat een gedoe zeg!
Nu maar hopen dat hij het op de juiste datum in de agenda gezet heeft, anders krijg je straks weer "Maar u zou toch volgende week komen?" oid Naar welk concert ga je dan? Niet geschikt voor Pepijn's muzikale opvoeding?
concert van Arid in AB brussel... muziek vind ik best geschikt voor Pepijn zijn muziekale opvoeding, alleen niet in een propvolle concertzaal... als het een buitenfestival was geweest dan was hij misschien wel meegegaan, dan kun je ook verder van de boxen vandaan enzo... (pepijn was met 6 weken oud al een dagje op lowlands)
pi_56102879
Ik heb Lilypads maar het voelt niet zo fijn na een tijdje. Alsof het begint te broeien ofzo.
Ik zal eens kijken naar die kompressen.

Heb nog maar 1 keertje gekolfd na maandag omdat het echt pijnlijk werd maar tot nu toe daarna geen harde plekken meer alleen lek ik af en toe behoorlijk.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:56:33 #236
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56123980
Mijn borsten doen zeer
Voor het eerst dat ik echt echt pijn heb.
Devin heeft gister heel slecht en weinig gedronken en is de hele dag aan het huilen en jengelen geweest.
In de loop van de dag kreeg ik steeds meer last en kolven en masseren gaven helaas niet de gewenste verlichting.
En vannacht was een drama: meneer ging inhalen en heeft 'n keer of 7 langdurig gedronken waarbij ik door de grond ging van de pijn. Ook gewoon op mijn rug liggen was pijnlijk en na deze gebroken nacht ben ik vanochtend maar naar de huisarts gegaan. Het is gelukkig geen borstontsteking ofzo, maar volgens hem gewone stuwing. Ik moest de vele harde plekken wegwrijven, goed leegkolven, koelen en in de gaten houden dat ik geen koorts krijg.
Ik zit nu op mijn werk met koolbladeren in mijn bh ( ) en heb zelfs moeite mijn armen goed te bewegen omdat er dan druk ontstaat op mijn borsten en da's niet fijn.
Au, niet leuk!
pi_56124064
Kijk uit met koelen he... Voordat je gaat kolven zorgen dat je borsten warm zijn, anders krijg je de harde plekken zeker niet weggekolft.
Sterkte!!
pi_56124446
Sterkte Kersjes, hopelijk ben je er snel van af
  vrijdag 18 januari 2008 @ 11:55:51 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56125733
klein_spookje, zielig dat ze reflux heeft.. en zeker in het geval dat mara ook erg allergisch was zou ik er idd niet van verschieten. Arwen reageerde nl als gevolg van met reflux. en daardoor een lichte beschadiging aan het klepje, dus zou wel verder laten kijken.
Misschien anders een idee om ook contact op te nemen met stefan kleintjes? sterkte ermee
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 18 januari 2008 @ 15:23:46 #240
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_56131377
Twee vraagjes:

1) Is het erg dat mijn ene borst altijd proppie vol zit, en de andere altijd veel leger lijkt, en door Floortje ook altijd zó leeg gedronken is?

2) Hoe herken je spruw, ik heb dacht ik ooit gehoord dat er niet eens altijd een witte aanslag in het mondje te zien is...? Naar aanleiding van deze zin van P_iglet in het babietjes topic, ga ik twijfelen:
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 22:00 schreef p_iglet het volgende:
Bv kindjes doen dat namelijk ook bij spruw dat loslaten en weer vastpakken en dat heel vaak.
Floortje doet dat al een paar dagen nu, steeds loslaten en soms even heel onrustig drinken, (de rest van de tijd drinkt ze wél heel rustig...) en daarbij doen mijn tepels (alleen heel evne bij het aanhappen, maar dat aanhappen doet ze dus vaak omdat ze zo onrustig is) ineens weer zeer...

[ Bericht 27% gewijzigd door DeLiedje op 18-01-2008 15:29:48 ]
pi_56132260
Het klinkt wel als spruw DeLiedje. Zelf had ik soms last van steken in m'n borst en het drinken werd pijnlijker. Wij hebben er uiteindelijk weken mee rondgelopen (omdat de witte aanslag in Anna's mond volgens het CB geen spruw was), dus misschien dat je nog snel terecht kunt bij de huisarts?

Dat is de wet van vraag en aanbod. Doordat de ene zo vol zit, drinkt ze daar meer en wordt er ook weer meer melk aangemaakt. Ik begon meestal met de minst volle, zodat die extra gestimuleerd werd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 18 januari 2008 @ 16:42:37 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_56133622
Borstvoeding gaat hier super (nouja, borstvoeding ) Ik kolf omdat Ruben duidelijk nog te klein is om goed door te zuigen, het kost hem teveel energie. Inmiddels kolf ik hele voedingen, en dat vaker dan wat hij op dit moment komt. Hij heeft vanaf het begin bijvoeding gehad op advies van de kinderarts en dat mag hopelijk binnenkort stoppen Maar op dit moment gaat het prima, ik heb er eigenlijk geen problemen mee dat hij nu bijvoeding krijgt, omdat ik weet dat hij zo sneller op krachten is en dan helemaal over kan op borstvoeding.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56135842
De Liedje, hopelijk heb je het laten nakijken op spruw. Hier begon het achteraf bekeken ook vooral met dat loslaten en ineens weer aanzuig pijn. Nog voordat er witte plekjes te zien waren.

Troel fijn dat het zo goed gaat!! Hopelijk kan je snel stoppen met de bijvoeding. Blijf je ondertussen wel oefenen met aanleggen?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:18:35 #244
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56140532
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:55 schreef _evenstar_ het volgende:
klein_spookje, zielig dat ze reflux heeft.. en zeker in het geval dat mara ook erg allergisch was zou ik er idd niet van verschieten. Arwen reageerde nl als gevolg van met reflux. en daardoor een lichte beschadiging aan het klepje, dus zou wel verder laten kijken.
Misschien anders een idee om ook contact op te nemen met stefan kleintjes? sterkte ermee
Sluit me dus even aan bij Evenstar. Op zich is reflux niet erg. Wel heel vervelend en je kan er dus medicijnen voor krijgen om te zorgen dat het zuur de slokdarm niet beschadigd. Het refux gebeuren hebben veel kindjes omdat het eigenlijk het mondje-terug-verhaal is. Echter, wanneer het ook zuur is, dan kan het duiden op een reactie. Dus een evt. doorverwijzing zou ik zeker niet overbodig vinden. Al is het maar om uit te sluiten dat het een allergie is (voor wat dan ook). Misschien een beetje krom (en kort door de bocht) geformuleerd. Maar in dit geval geldt...bij twijfel aan de bel trekken. Zuur is schadelijk voor je lichaam als het niet op de goede plek blijft zitten.

Maud heeft overigens geen last meer van reflux. Het maagklepje is goed dicht gaan zitten en ze heeft er nu alleen maar last van als ze inderdaad iets van melk binnenkrijgt (of zoals nu last van spugen).
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:25:01 #245
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56140730
Troel leukje hier te zien en fijn dat het goed gaat. Ik sluit mij aan bij p_iglet om wel goed te blijven oefenen aan de borst. Misschien lukt het om eerst de borst te geven en daarna een flesje met afgekolfde melk of bijvoeding.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 22:45:51 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_56142919
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:23 schreef p_iglet het volgende:
De Liedje, hopelijk heb je het laten nakijken op spruw. Hier begon het achteraf bekeken ook vooral met dat loslaten en ineens weer aanzuig pijn. Nog voordat er witte plekjes te zien waren.

Troel fijn dat het zo goed gaat!! Hopelijk kan je snel stoppen met de bijvoeding. Blijf je ondertussen wel oefenen met aanleggen?
Ja, dat proberen we wel regelmatig. Hij hapt gelukkig prima, en een klein beetje gaat het dan ook wel, maar dan is hij echt bekaf. Tja en dan kost het hem meer energie dan het hem oplevert als hij verder geen andere voeding krijgt.
Hij krijgt nu dus soms in plaats van de bijvoeding de kolfmelk en dan merk ik wel dat hij sneller weer aangeeft dat hij dorst heeft, maar ik ben allang blij dat hij toch ook al het goede van deze Melkunie-koe binnen krijgt

Het borstgeven en aanleggen is nu specifiek losgekoppeld van het koe spelen en het flesje geven, om de rust erin te bouwen, en het niet luier verschonen, borst aanbieden, flesje maken, flesje geven, koe spelen wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56143391
Klinkt super Troel!!

Houd ook in de gaten dat het bij borstvoedingskindjes heel gewoon is om de eerste weken VAAAAK te drinken, dus als hij snel na een bv flesje weer komt, dan mag hij gewoon weer een bv flesje. Iedere 1,5-2 uur is echt normaal de eerste tijd.
Als jij zelf genoeg bv hebt, dan kun je Ruben zoveel geven als hij wil.
BV is gewoon veel lichter verteerbaar als flesvoeding.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 23:16:11 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_56143637
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:05 schreef p_iglet het volgende:
Klinkt super Troel!!

Houd ook in de gaten dat het bij borstvoedingskindjes heel gewoon is om de eerste weken VAAAAK te drinken, dus als hij snel na een bv flesje weer komt, dan mag hij gewoon weer een bv flesje. Iedere 1,5-2 uur is echt normaal de eerste tijd.
Als jij zelf genoeg bv hebt, dan kun je Ruben zoveel geven als hij wil.
BV is gewoon veel lichter verteerbaar als flesvoeding.
Ja, dat zei de kraamzorg ook inderdaad al. Alleen had hij vandaag even dat effect ook na de gewone flesvoeding, maar die druppelde ook echt zo uit de fles, dus volgens mij was daar iets fout gegaan bij het aanmaken Dus de boel maar weggegooid en nieuwe aangemaakt en nu ligt er iemand prinsheerlijk te slapen. Morgenochtend staat er weer een volledige kolfvoeding op hem te wachten

Ik heb overigens nog geen last van stuwing gehad, dus misschien dat het nog komt, het schijnt later te kunnen komen door het vele kolven al, maar ik hoorde ook al dat lang niet iedereen het had en dat je juist met grote borsten (hey, zijn ze eindelijk eens positief!) daar minder last van zou kunnen hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56145993
hier ook druk aan het borstvoederen, en het gaat eigenlijk al vanaf het begin goed. meneer zoog gewoon blaartjes op mn tepels in t begin
wat ik me afvraag, hoelang drinken de meeste kleintjes per voeding? en krijgen ze 1 of beide borsten?
  zaterdag 19 januari 2008 @ 09:33:37 #250
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56148458
Nieuwe borstvoedende mama's welkom, en veel succes!

Lotje, als een baby goed drinkt, dan horen er juist geen blaartjes te ontstaan lijkt me
Misschien dat hij toch niet goed aangelegd is, hij hoort nl. de hele tepelhof in zijn mond te nemen en niet alleen de tepel.
Hoe lang die kleintjes drinken varieert, sommigen hebben 'n half uur nodig en anderen zijn met 10 minuten klaar. Sommigen krijgen beide borsten, anderen 1 per voeding. Dat deed ik met Devin ook al hel snel pmdat hij zo'n last had van krampjes. Ik had, zeker in het begin, enorm veel melk dat er met zo'n vaart uitkwam dat hij het niet allemaal goed kon verwerken en nog meer last kreeg van krampjes en spugen. Vandaar een borst per keer die hij goed leegdronk. Dat heb ik zeker de eerste 4 maanden gedaan, en nu ook nog heel soms 1 per keer.

Ik heb nog steeds pijn
Hoelang "mag" ik hier nog last van hebben? Ik kan geen aanraking verdragen, kan hem dus moeilijk optillen en omdat meneertje tijdens het drinken graag mag knijpen en kneden springen de tranen in mijn ogen als ik aan het voeden ben. Dit ken ik dus echt niet, zelfs in het begin heb ik deze pijn niet gehad. Het is volgens mij ook helemaal geen stuwing wat de huisarts beweerde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')