abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:09:31 #151
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56044007
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:03 schreef DaviniaHR het volgende:
Kersjes, ieuw! Zag je niet dat hij helemaal nat was toen je hem verschoonde? En dat M neits rook... Is je wagen nog wel schoon?
M. had hem zelf dus al verschoond ongeveer een uurtje voordat ik thuiskwam. En omdat hij boven de pannen hing had hij kleintje ook niet geroken. Gelukkig is de wagen wel schoon gebleven

Devin krijgt meestal eind van de ochtend fruit en 's avonds, als wij ook gaan eten, zijn groente. En tussendoor knaagt hij soepstengels en rijstewafels weg en ik ga hem straks een broodje appelstroop proberen te geven. Vond hij zaterdag heerlijk, dus misschien zo ook weer.
De tijden wisselen nogal eens, we zijn niet zo stipt
En omdat Devin de ene dag meer of vaker aan de borst drinkt dan andere dagen maakt ook verschil in hoe veel of laat hij zijn hapjes krijgt.
.... met gevoel voor drama....
pi_56044551
Oh ik voel me nu wel een beetje een chaotische mama

Hier hebben we helemaal geen echt schema. Zodra Linde 's morgens wakker wordt, begint de dag met een schone luier en daarna de eerste fles. Daarna blijft ze dan nog een uurtje tot 2 uurtjes op en dan gaat ze weer naar bed waar ze net zolang slaapt tot er (vaak op de minuut af) 4 uur sinds de vorige fles is verstreken en dan gaat de nieuwe fles er weer in en herhaalt het hele ritueel zich weer. Komt ze soms iets eerder voor de volgende fles, dan zal ze wel eerder trek hebben en krijgt ze de fles eerder. (meestal maximaal een half uurtje)

Komt ze 's morgens vroeg voor de eerste fles, dan krijgt ze er vaak 5. Komt ze later, dan zijn het er maar 4. Of komt ze vroeg voor de 1e fles en hebben we geen zin om heel laat op te blijven voor de laatste fles, dan zijn het er ook maar 4

Ik kan me echt niks voorstellen bij zo'n strak schema. Ik ben nu ook heel hard aan het nadenken hoe we zo'n schema gaan doen dan Want het wisselt ook erg wat voor dag ze heeft omdat we allebei 4 dagen werken is ze 1 dag thuis bij ons met oma als oppas, 1 dag thuis bij ons met papa, 1 dag thuis bij ons met mij en 2 dagen naar de opvang. Hmm ik ga nu toch maar eens een soort van schema maken geloof ik...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:37:08 #153
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_56044586
Ben vandaag begonnen met 'Regelmaat brengt Rust' van Ria Blom. Kreeg haar boekje mee op cb van de week, eerst dacht ik 'daar doe ik niet aan hoor, gaat vast vanzelf over' , maar we herkenden toch wel wat dingen die erin stonden, dus vandaar dat we het uitproberen nu.
Ik moest even slikken bij de zin 15 tot 30 minuten laten huilen... maar Floortje sliep na 4 minuten!

(ik weet het ik weet het, er volgen vast nog 100den slaapjes waarbij ze wél blijft huilen... maar het is een begin vol goede moed!)

[ Bericht 29% gewijzigd door DeLiedje op 15-01-2008 11:42:15 ]
pi_56044614
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:35 schreef Stiemie het volgende:
Hmm ik ga nu toch maar eens een soort van schema maken geloof ik...
Dat hoeft toch ook helemaal niet. Wij hebben hier ook nooit iets van een schema gehad. Gewoon bij honger eten geven en bij vermoeidheid naar bed. Maakt niet uit hoe laat het is.
pi_56044672
Even heel kort, want ik moet naar t werk.
Huisarts heeft Mirte nagekeken, die was gelukkig weer koortsvrij. Ze klinkt verkouden, maar er zit niks vast ofzo. Dus dat is wel fijn .
Tot later.
Fake it till you make it...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:44:55 #156
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56044739
Stiemie, maak je niet druk. Je moet nu niet ineens alles in een schema gaan proppen. Ik hou dit een beetje aan, maar soms komt het ook niet uit hoor. Nou, dan krijgt ze een keer geen fruit of vervang ik de groenten door fruit. Is toch ook niet erg.
Je moet gewoon kijken waar Linde zich het prettigst bij voelt, dat is het belangrijkste!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56044767
Stiemie, het is hier ook nog niks op de klok hoor. Alleen de paphap om kwart over 5, die is redelijk constant.
verder is gewoon wat de dag ons brengt.
's ochtends eerst een schone luier en flesje, dan op blijven totdat Chris begint te oogjes wrijven. En dan is het hoe het uitkomt. Soms 1,5 uur slaap, soms maar 45. Heeft hij honger, dan de fles. Is hij moe, dan naar bed. Is hij wakker, gezellig.. Zo komen we de dag door tot 17.15
Hij ligt nu nog te slapen, had zijn 2e flesje eigenlijk al moeten hebben, maar hij zal zo wel wakker worden.. en anders maak ik hem om 12 uur wakker.
We zijn dus nog wat aan het prutsen om die 4 flessen en zijn slaapjes netjes te krijgen. Ga morgen de eerste fles maar weer 180/6 geven, want hij neemt nu 2 ochtenden makkelijk 4 uur tussen de flessen..
pi_56044841
DeLiedje succes ermee!

Stiemie, ik denk ook dat het per kind verschillend is. Damian heeft die regelmaat wel echt nodig. Ik merk nu hij wat ouder is dat hij zich daar ook wel aan vasthoudt en precies het schema doorheeft.
En wij vinden een schema zelf ook wel handig.
Tuurlijk veranderen de tijden hier ook wel eens, maar wij geven de voedingen wel altijd in dezelfde volgorde. Dat is bij ons vooral de regelmaat. Ook voor jezelf is dat handig omdat je anders misschien komt te zitten dat je fruit of groente vergeten bent of het niet meer in het schema past. (in het begin was het hier ook passen en meten en ook op verschillende tijden en toen kwam dat regelmatig voor.)
Het is niet zo dat wij alles precies op de klok doen (het komt gewoon vaak wel zo uit), want hij geeft zelf wel aan wanneer hij echt honger heeft of wanneer hij echt moe is.
pi_56044931
Nijna, fijn dat Mirte ook maar een "onschuldig" verkoudheidje heeft.. Hopelijk wordt het snel helemaal beter!
pi_56045062
Oef ik ben blij dat een schema dus niet een soort van verplicht iets is Ik zat al te bedenken van: en wat als je nou eens 's middags weg wil ofzo? Dat kan dan niet ivm een fruithapje ofzo

Nu geven we gewoon een hapje als we denken van: goh het komt nu wel goed uit want ze heeft nog niet een vreselijke honger, maar wel al wat trek dus Kan me goed voorstellen dat je je eraan wil houden als ze wat ouder worden en het zelf ook wat meer doorkrijgen hoor maar zolang het nog zo kan zoals nu, blijven we dat maar proberen. In ieder geval ga ik denk ik wel proberen om het groentehapje een beetje qua tijd in de buurt van ons avondeten te houden. Dat lijkt me wel handig voor straks als ze echt mee gaat eten.

Fijn dat Mirte 'alleen maar' verkouden is! Hopelijk knapt ze snel op
pi_56045186
Stiemie, doen waar je jezelf prettig bij voelt hoor.
Had je het nog geprobeerd met de stukjes?

Wij hebben absoluut GEEEEN schema. Omdat dat voor ons niet realistisch is. 2 ouders die onregelmatig werken, onregelmatige studie etc...
Dus de ene ochtend ligt Pepijn tot 10 uur in zijn bed, de andere dag zijn we om 7.30 onderweg naar de opvang.

Eten doen wij als het zo uitkomt. Liefst niet vlak na een borstvoeding te doen ivm kokhalzen en spugen, maar verder eet hij als hij gezellig wakker is en ik denk van kom laten we eens wat te eten pakken. Ook werken we er naar toe dat hij bijna iedere keer als hij een blok wakker is tussen 2 slaapjes wat anders te eten krijgt, fruit, rijstwafel, soepstengel, groenten.
Ik probeer wel te zorgen dat wij avondeten als hij wakker is zodat hij tegelijk mee kan eten. Dat is ergens tussen 18.00 en 21.00. Meestal probeer ik te koken in zijn slaapje, zodat we met zijn 3en kunnen eten als hij dan weer wakker is
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:37:37 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56045806
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:37 schreef DeLiedje het volgende:
Ben vandaag begonnen met 'Regelmaat brengt Rust' van Ria Blom. Kreeg haar boekje mee op cb van de week, eerst dacht ik 'daar doe ik niet aan hoor, gaat vast vanzelf over' , maar we herkenden toch wel wat dingen die erin stonden, dus vandaar dat we het uitproberen nu.
Ik moest even slikken bij de zin 15 tot 30 minuten laten huilen... maar Floortje sliep na 4 minuten!

(ik weet het ik weet het, er volgen vast nog 100den slaapjes waarbij ze wél blijft huilen... maar het is een begin vol goede moed!)
Dapper DeLiedje!
Hier gelukkig geen slaapproblemen. Zondag wel een dagje dat hij gewoon lekker veel bij ons wilde zijn, maar gisteren en vandaag slaapt hij weer prima in zijn eigen bedje.

Hopelijk gunt Floortje jou ook snel ietsje meer tijd voor jezelf.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 januari 2008 @ 12:45:48 #163
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56046026
Fruithapje kun je ook gewoon meenemen hoor Stiemie En verder... jullie eigen schema uitvissen is lekker het allerbeste

Fijn, die beter slapende kindjes
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_56046162
Stiemie...klinkt toch juist lekker prima zo!
p_iglet, gelukkig zijn jullie zo flexibel!
BE, fijn dat hij goed slaapt joh!
Mirte gelukkig weer aan de beterende hand
DeLiedje, succes!

tips voor brood leten eten gevraagd !
vooralsnog vindt vooral de hond het super lekker
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:09:46 #165
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56046595
Marit: zelfde probleem hier!
Ik had Anna stukjes brood met appelstroop gegeven, daar sloeg ze even in, haar hele arm dus vol met stukjes brood met appelstroop en een gezicht op onweer. En de hond die even kwam "helpen"

Ik geef haar nu bambix groeipap van een lepeltje. Die maak ik extra dik, zodat straks de overstap naar een beetje weke boterham niet zo groot is. Pap vindt ze wel heerlijk!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56046650
P_iglet wij doen het ook een beetje zoals jullie. Gewoon wanneer het ons uitkomt en niet net een groentehapje als ze erge honger heeft (dan gaat het namelijk vaak te langzaam voor d'r waardoor ze op tilt slaat )

Ik heb nog niet met de stukjes geprobeert. Dat wilde ik afgelopen weekend doen, maar beiden keren kregen we toen precies visite en omdat ze best snel afgeleid is, leek het me niet zo handig om dan te beginnen. Donderdag is mijn dagje met Linde en dan ga ik misschien de broccoli proberen.

Vanaf hoe oud mogen kindjes eigenlijk een soepstengel of rijstwafeltje? Ik zag laatst bij de supermarkt koekjes met daarop 'Vanaf 4 maanden' maar dat leek me wel heel erg vroeg.

Sjeen ik snap dat ik een fruithapje mee kan nemen maar als ik bijvoorbeeld in de stad loop is een fles bij de Hema geven in het restaurant geen probleem. Een fruithapje zal de schoonmaakploeg minder blij mee zijn Zeker omdat Linde ook nog niet echt alleen kan zitten. Dat is dan wel weer een heleboel gedoe onderweg zeg maar.

Echt leuk om te zien dat Linde al steeds meer gaat begrijpen enzo. Ze snapt nu echt al dat ze de poes kan aaien of in ieder geval dat ze er aandacht van kan krijgen. Gisteren zat ze bij mij op schoot en lag de poes naast ons in de wipstoel te slapen (omgekeerde wereld ik weet het) en probeerde ze 'm steeds aan te raken. Dus ik een beetje met haar naar de poes toebuigen en toen ging ze zo met die kleine handjes in het poezenvachtje graaien en lachen. Was echt zo lief. En poes is zo'n lekkere doedel die ging heel hard spinnen en kopjes geven aan Linde Wordt volgens mij later echt een lekker stel zo. Wel meteen tijdens het graaien naar poes steeds gezegd dat ze zachtjes moet doen. Nu maar hopen dat ze dat ook snel gaat begrijpen.
pi_56046867
pap vindt ze echt niets!
we proberen het nu een week of 4 al..maar of ik nou alleen rijstebloem gebruik, half half met bambix of alleen bambix...dun of dik...voor een beetje fles of erna... na 2hapjes laat ze zich niet meer voor de gek houden en is het drama!
Die fase sla ik dus maar lekker over
pi_56048112
Stiemie, soepstengel en groenten kun je vanaf een maandof 6 prima geven. Eigenlijk als je begint met bijvoeding al. Alleen in soepstengel zit gluten dus dat zou ik niet ver beneden de 6 maanden doen...
Slim om geen nieuwe dingen te doen als er visite komt, succes donderdag.

koekjes vanaf 4 maanden... Kijk voor de grap eens op de ingredientenlijst... een van de eerste ingredienten is glucose-fructosestroop ofzoiets... Dus suiker!!!
Zou zelf goed bedenken wat je je kind wilt geven.
Bij ons op de opvang hebben ze voor 's middags soepstengel, liga en crackers... Nou Pepijn mag dus nu echt alleen nog maar soepstengels... in de crackers zit melk (cracottes) en liga vind ik voor zulke kleintjes helemaal niet geschikt. Scheelt ook een hoop was, want jemig wat een plakzooi geeft liga

Die 4 maanden is trouwens de wettelijke leeftijd vanaf wanneer je voedsel mag verkopen. Daarom zoveel met 4 maanden erop, koekjes, danoontjes enz...

Marit, dan eet Ilse toch lekker geen pap, en broodkorstjes? gaan die wel goed?
Of anders crackers ofzo proberen, wie weet vind ze dat zachte van brood en pap wel helemaal niet lekker..
Hoe is het verder met Ilse?
pi_56048265
Marit, ik vond/vind pap ook echt he-le-maal niks hoor. Gruwel er nog steeds van dus als Linde niet wil vind ik dat echt prima.

Ah P_iglet die verkoopgrens van 4 maanden verklaart echt een heleboel inderdaad. Nee ik vond die koekjes ook niks voor Linde hoor. Inderdaad veel te veel suiker, daarom maak ik alle hapjes/prakjes/prutjes nu ook nog zelf in plaats van een potje te geven.

Maar ik wilde misschien eens een rijstewafeltje geven. Gewoon om wat mee te proberen. Zondag is Linde 6 maanden dus we kunnen ook een soepstengel gaan proberen, al lijkt het me doodeng zo'n hard, kruimelig ding terwijl ze alleen nog maar gewend is aan zacht en vloeibaar enzo
pi_56048393
Stiemie... zolang je je voorhoud dat kokhalzen een natuurlijke goede lichaamsreflex is. En dus niet meteen paniekerig reageerd als het een keer gebeurd komt het helemaal goed. Dat geld met stukjes eten ook.
Linde vind het vast leuk zo'n soepstengel, alleen is het even wennen ook voor haar. Want ze moet leren dat je er op moet sabbelen of kleine stukjes afbijten en niet achterin je keel stoppen.
En dat gaat echt zo super snel beter!!! In het begin moest pepijn bij een klein rijstwafeltje wel een keer of 5 flink kokhalzen, nu nog sporadisch een keertje, maar meestal hapt hij ze zo naar binnen.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 18:01:29 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56053152

Ik heb net een geboortepakket opgehaald bij de Plusmarkt, die krijg je na het inleveren van een geboortekaartje. Echt een supervolle doos met ook gewoon nuttige dingen.
Luiers, doekjes, fruithapjes, douche-melk, beschuitjes, echt een leuke doos!
Aan te raden voor verse ouders. Het kan maar tot een maand na de geboorte overigens.
En ik weet trouwens ook niet of het bij alle plusmarkten kan, maar het is iig iets om eens na te vragen.
pi_56054814
Hahaha, BE...ik zit aan die dozen van de c1000 te denken, zelfde principe. Ik had alleen niet verwacht dat het zulke grote dozen zouden zijn. Ik had dus eerst flink boodschappen gedaan en toen kreeg ik 2 dozen mee....goddank biedt de 2-lingwagen dan uitkomst. Ik leek wel een vrachtwagen.

P&F konden nog net mee
pi_56055515
De C1000 hier vroeg om een geboortekaartje voor zo'n doos toen ik met mini Pepijn kwam. Dus geboortekaartje afgegeven en ze zouden bellen wanneer ik die doos op kon halen.... nog steeds niets gehoord
pi_56068304
dat heb ik met de kruidvat doos, alles ingevuld, geen doos
Alleen maar een hoop reclame in mijn mailbox....grrrrrrrrrr

DeLiedje, succes! Wij hebben het hier ook gebruikt, begin is vreselijk. Meike boven in haar bedje huilen, en ik beneden.... met mijn moeder aan de telefoon die steeds zei: je gaat er niet heen hoor!!

Hier duurde het een beetje langer als bij jou! ze brulde zo een uur weg. Maar dat deed ze een paar keer, en toen was het over!
Je bent er met Floortje mooi op tijd bij, dus dat komt helemaal goed denk ik.
Ik vond dat er heel handige tips in het boek staan.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:21:08 #175
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56068534
Anna heeft gisteravond met ons mee gegeten! Ik had grote pasta schelpjes, wat blaadjes sla en wat stukjes kip in haar bordje gedaan en heb haar lekker laten aanrommelen. Ze zat lekker bij ons aan tafel. Wat was dat leuk zeg!

Slapen gaat ook weer goed, ze wordt niet meer wakker 's nachts.

Mijn man moest vanmorgen om 6 uur rchting Schiphol. En hij moest natuurlijk 'toevallig' even wat spullen op Anna d'r kamer pakken. Deed dat expres zo hard mogelijk volgens mij, dus Anna wakker. "Oh", zegt 'ie "nu is ze wakker. Nou dan kan ik haar nog wel even knuffelen!" Gelukkig heeft ze daarna gewoon doorgeslapen tot 8 uur.
pi_56068665
aaaah wat lief Memmel!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56068688
He Memmel, wat leuk dat ze mee-eet. En ook nog lekker slapen!

Chris zijn verkoudheid is ook aan het beteren. Nog wel een kuchje, maar hij blijft er niet meer zo in hangen. En hij is nu net aan zijn 2e slaapje zonder speen begonnen. Even 3 minuten miepen, en dan is het wel stil. Dus als hij er zo af kan komen is het makkelijk. Maar eigenlijk is het fijner als het 's nachts ook zonder kan. Ik zit te denken om dit weekend hem wat langer te laten huilen, Nu staan we snel naast zijn bed als hij mekkert 's nachts..
pi_56068733
Anna je wordt al een echt grote meid zeg! Gewoon meeeten met papa en mama! Kan me voorstellen dat het erg leuk is om te zien. Heb je misschien foto's gemaakt?

Fijn dat Anna nu doorslaapt zeg! Linde heeft vannacht gelukkig ook weer goed geslapen

Hahaha heel herkenbaar die actie van je man Memmel. Hier verdwijnen zelfs wel eens oma's en opa's in de kamer van Linde om haar dan per ongeluk wakker te maken. Mijn vader moet trouwens opvallend vaak hard niezen in de gang voor haar kamerdeur Ach ja meestal spreken we toch al af op een tijdstip dat ze al wakker is/moet worden dus dan is het niet zo'n probleem.

Gaat je man lang weg? Mijn vriend is anderhalve maand geleden voor 4 dagen naar de VS geweest voor zijn werk. Was best zwaar zo in mijn uppie, maar ook wel heel speciaal om helemaal alleen met mijn meisje te zijn
pi_56069147
Anna, lekker mee eten met papa en mama lekker hoor.
En eigenlijk wel lief van je man Memmel.

Chris ook weer bijna beter, dat gaat goed!

Wij zijn net naar het CB geweest. Hij was weer goed gegroeid alleen in de lengte wat minder hard dan andere keren, nu trekt hij naar het gemiddelde toe. HIj is nu 10.355 gram en 76 cm gewoon netjes dus. En hij kan alles wat hij moet kunnen maar dat had ik niet anders verwacht.
Wel gaan ze vanaf nu wat meer op zijn ogen letten omdat ik zelf een flinke afwijking heb en mijn vriend een lichte. Maar zover de arts kon zien was de stand van de ogen nu in orde, dus dat is mooi!
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:10:55 #180
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56069801
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:21 schreef Memmel het volgende:
Mijn man moest vanmorgen om 6 uur rchting Schiphol. En hij moest natuurlijk 'toevallig' even wat spullen op Anna d'r kamer pakken. Deed dat expres zo hard mogelijk volgens mij, dus Anna wakker. "Oh", zegt 'ie "nu is ze wakker. Nou dan kan ik haar nog wel even knuffelen!" Gelukkig heeft ze daarna gewoon doorgeslapen tot 8 uur.
ik doe het stiekem ook (bijna elke ochtend..)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:26:05 #181
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56071766
Nee, helaas geen foto's gemaakt! Misschien vanavond, dan staat er witlof op het menu. Dat kan nog wel rare bekkies opleveren.

Mijn man is vrijdag weer thuis, dus niet zo lang. Ik ben wel vaker alleen geweest met haar, hoor voor een paar dagen. Ben natuurlijk in November zelfs zonder Anna en man op vakantie geweest een week! Maarrrrrr....als alles meezit gaan oma, mama en Anna over een paar weekjes met z'n drietjes naar Parijs om lekker te shoppen! Dat moet pas dikke pret worden!

Damian weer helemaal OK! Mooi hoor. Heb je op het cb ook al je kunsten laten zien???
pi_56072892
Hier vannacht om half 4 een dametje wat wakker was geworden en niet meer kon slapen omdat het door de verstopte neus niet meer mogelijk was om te duimen en ademhalen tegelijk.
Was heel sneu, half in slaap. Duim in mond, even laten naar adem happen en huilen en dan weer van voor af aan. Dus ik in de weer met snotzuigertje en otrivin, toen heeft ze het toch nog uitgehouden tot ik stond te douchen om kwart voor 7.

Op het KDV heeft ze zich weer netjes gedragen, total loss toen we thuis kwamen, dus heb haar in bed gelegd en ze slaapt. Maar eigenlijk wil ik gewoon lekker knuffelen . Tussen half 3 en 3 is het weer tijd voor een flesje (en een knuffel).
pi_56073944
Mirte verkouden, zielig hoor. Beterschap!

Memmel, Damian heeft helemaal geen show gehouden. Hij vond er maar niks aan, allemaal vreemde mensen en er kon nog niet eens een lachje van af. Normaal is hij helemaal niet zo.
Zeker na de prikken was hij niet meer blij, maar dat kan ik me goed voorstellen.
pi_56077072
Pff Damian heeft deze keer veel last van de prikken. Hij loopt al vanaf dat hij wakker is (15.00) te mopperen en te huilen aan 1 stuk door, hij heeft zere beentjes en wat verhoging. En zelfs bij mama zitten en lekker knuffelen is niet goed.
pi_56078126
Arme Damian, stomme prikken ook .

Mirte is weer meer aan het slapen, het is op het moment de fles en dan even op schoot, leg ik haar in de box, vallen haar luikjes al haast dicht en breng ik haar maar weer naar bed.
Terwijl ze eerder echt wel wat langer wakker was zeg maar. Zou dit van de verkoudheid zijn of het wennen aan het KDV of zou het misschien gewoon iets zijn wat erbij hoort...?! Klinkt het bekend?
pi_56078260
Nijna, als Damian ziek is slaapt hij ook heel erg veel, maar dan heeft hij meestal wel koorts erbij.
Kan natuurlijk ook een combinatie zijn en omdat ze misschien met de verkoudheid ook niet zo vast kan slapen als normaal?
pi_56082889
Hihi, ik moet wel een beetje om mezelf lachen met het alsmaar zoeken naar verklaringen voor vanalles en nog wat. Misschien iets om af te leren .
pi_56083434
Fijn zeg dat Damian helemaal oke bevonden was op het cb Natuurlijk ben je daar niet vrolijk als je weet dat je daarna die stomme prikken krijgt. Snap ik helemaal hoor Damian

Oh en Mirte verkouden. Arm klein meisje. Het is hier ook vrij normaal hoor dat Linde helemaal gesloopt van het KDV terug komt. Ze wil daar maar hooguit 2 uurtjes slapen over de hele dag. Er is gewoon veel te veel te zien en daar wil ze natuurlijk niks van missen. Slapen kan wel weer bij mama die kent ze toch wel
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:35:31 #189
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56085390
Anna is ook altijd helemaal kapot als ze van het kdv afkomt. Komt gewoon door alle indrukken.
Heb vanavond lekker met mijn ouders meegegeten. En Anna ook weer! witlof, draadjesvlees, aardappeltje. en ze eet het allemaal smakelijk mee. Ongelofelijk!

Ik baal alleen een beetje van het kdv - eigenlijk van de leidsters van de woensdag. Kom ik haar halen, zeggen ze doodleuk: ja we zijn vanochtend haar fruit gegeven, dat hebben we vanmiddag gedaan. Ja hallo. Je wordt er toch juist voor betaald om voor de kindjes te zorgen en ze te eten te geven? Met als gevolg dat Anna van 8 tot 13 uur niets heeft gehad en toen om 13 uur, 14 uur en 15 30 uur alles heeft gekregen. En dan nog zeggen dat ze veel spuugt, ja dat kind loopt over!
Maar ik ben dan weer zo'n muts dat ik op dat moment niets kan of durf te zeggen. Ik bespreek het morgen met de andere - lieve - leidster, maar dat kan natuurlijk ook eigenlijk niet.
Ben ik nou onredelijk of niet? Het is nl altijd wat op woensdag.
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:53:10 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56085989
Ik vind het ook wel een beetje gek Memmel. Dat het een keertje voor komt is nog tot daar aan toe, maar als zulke dingen vaker gebeuren zou ik er ook wat van zeggen. Waarom kan het op de ene dag goed gaan en op de andere dag niet? En ik vind het ook best lang idd dat ze dan de hele ochtend niets gekregen heeft.

Hier gaan we nu toch echt de goede kant weer op met het eten!
Het duurt even, maar er gaat bijna elke fles nu zo'n 80 cc in! Hij stopt bij 50cc (echt elke fles, alsof hij het na meet) en dan komt hij een kwartiertje later voor de volgende 30. Die gaan vrij langzaam, dus het duurt al met al 3 kwartier, maar goed, als hij het maar binnen krijgt, dat tempo komt wel weer.
Ik denk steeds meer dat het idd wel te maken heeft gehad met spruw want het is heel goed te merken dat hij nu weer anders gaat drinken. Minder vaak loslaten en dus gewoon lekker dat vacuum erop weten te houden enzo.

Verder gaat het heel goed met hem, want ik kan nu zelf al wel gewoon zien dat hij gegroeid is!

Trouwens, weet iemand wanneer lachen 'echt' gaat worden? Volgens het CB groeiboekje vanaf de 2e week, maar dat leek mij vrij snel.
Toch krijg ik hier meer dan regelmatig een zeer brede lach, zelfs al met het mondje open en heel soms met een heel lief zacht geluidje erbij.
Ook als het een lachstuipje is zal ik er nog steeds van smelten hoor, maar ik vroeg me af wanneer het dus over gaat op 'echte' lachjes.
pi_56086227
6 weken ofzo dacht ik? Ik smelt ook hoor, van die lachstuipjes hier...

Floortje slaapt zo goed... Ik moet zelf érg wennen aan het 'laten huilen' (ze huilt zó zielig ) maar ze slaapt heerlijk... Zo heerlijk dat wij haar echt missen!
Eerst was ze zoveel beneden, op de arm erbij... En nu ligt ze maar in haar bedje, getsie!

Nu slaapt ze sinds half 7, en ik moet me echt bedwingen haar niet gewoon wakker te maken nu...
pi_56086250
Dan zal het zeker wel met de spuw te maken hebben BE. Bv kindjes doen dat namelijk ook bij spruw dat loslaten en weer vastpakken en dat heel vaak. Fijn dat het nu beter gaat!!
BE, officieel gaan ze lachen van 46 weken na de bevruchting dacht ik. Dus dat is met 8 weken na de uitgerekende datum.

Ik zou er ook wat van zeggen Memmel, zeker als het altijd op dezelfde dag is dat het raar gaat.
En wat super leuk dat Anna zo goed mee eet!! Krijgt ze dingen als witlof, sla en draadjesvlees wel goed weg dan? Lijken mij lastige dingen zonder kiezen.

Pepijn slaapt ook weinig op het kdv... alles is daar veeeeeeeel te interessant. Daar moet je kijken en spelen en niet eten en zeker niet slapen. Al gaat het eten (ff afkloppen) de afgelopen dagen beter, vandaag 140 en 160cc op!!! En van maandagmiddag 200!!!!!!!, ok toen had hij 's morgens na 50cc wel weer genoeg. Gek ventje
  woensdag 16 januari 2008 @ 22:21:29 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56087305
Ja zie je... ik vond die 2 weken in dat boekje echt al zo snel.
Nou ja, stuipjes zijn ook heel lief!

DeLiedje, ik herken het hoor. Ik mis hem ook echt na een paar uur. Dan denk ik 'nou, nu heb je wel weer lang genoeg geslapen'.
'Gelukkig' heb ik nog dat ik hem na 4 uur wel wakker ga maken ivm het eten, anders is er helemaal geen pijl op te trekken.
Ik haal hem dan uit bed en leg hem (vaak nog slapend) in de box in een omslagkleed en dan wordt hij geleidelijk aan vanzelf wakker. Zo lief, met dat uitrekken enzo. Ik kan er echt uren naar kijken.
  woensdag 16 januari 2008 @ 22:25:13 #194
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56087495
Ja, de witlof prak ik, het vlees doe ik een beetje met mijn vingers klein maken (als mijn moeder het maakt, kun je het zowat met een rietje opzuigen!). De sla krijgt ze niet echt goed weg, maar laat haar er maar mee spelen. Het bevalt me wel zo half rapley, half geprakt! Het is iig heel gezellig.
Nou, ik ga wat moed bijelkaar rapen en er morgen over praten als de juiste personen er zijn!
pi_56096170
Damian, wat naar he die prikjes.. Hopelijk is het vandaag al wat beter!
Nijna, Chris slaapt ook meer als hij ziekig is. Dus misschien Mirte ook wel. Zolang ze tussendoor maar helder wakker is, zit het wel goed.
Memmel, Hopelijk gebeurd het niet weer dat ze geen eten krijgt, lijkt me toch een van de eerste taken van een KDV. Mja, ik kan me nog steeds geen kind voorstellen dat niet brult om zijn eten, zoals Chris. Al begint dat hier ook langzaam wat bij te trekken...
BE fijn dat het eten beter gaat. Nu nog een heel flesje achter elkaar, maar misschien komt dat wel weer als de spruw helemaal weg is..

Hier hebben we vanochtend "uitgeslapen". Chris heeft vanochtend maar weinig gehoest en geproest, en het was opeens kwart over 7. En vannacht ook maar 1 keer voor een speentje geweest. Dus we hebben heerlijk geslapen met zijn drieen..
Hij heeft gisteren wel weinig geslapen overdag, en wel veel overstuur geweest (mams had een aanstekelijke baaldag blijkbaar). Dus misschien dat dat er mee te maken heeft.
pi_56096956
Deepfreeze, fijn dat jullie weer een keer hebben kunnen uitslapen. Dat geeft wat meer rust denk ik.

Memmel, ik zou er ook wat van zeggen maar nog niet met zoveel woorden als het de eerste keer is. Maar eigenlijk moet zoiets niet kunnen vind ik..

Een echt lachje is met 2 weken wel erg vroeg. Meestal rond de 6 weken. Hier was het met 4.

Damian heeft nog steeds erg veel last van de prikken. Sinds gister 39 graden koorts en nu lijkt het steeds meer op te lopen. Net maar weer even getemperatuurd en het zit nu aan de 39.7. Ik mag hem ook niet echt aanraken, zijn hele lichaampje is een beetje stijf en doet pijn. Hij beweegt zelf ook vrij voorzichtig. Vind het wel zielig voor hem!

[ Bericht 4% gewijzigd door appelsap op 17-01-2008 11:03:50 ]
pi_56097493
ow, appelsap wat sneu.
Wel typisch dat Chris, mirte (toch) en damian deze keren een heftigere reactie hebben op de prikjes. Zou het met de winter en mindere weerstand te maken hebben?
pi_56098239
Deepfreeze, klinkt heel logisch wat je zegt over de prikken.

Wat gezellig dat Anna zo goed mee-eet aan tafel! Memmel, vertel eens meer over het kruipen dat ze doet?

Appelsap, Devin reageerde ook zo op de prikjes. De vorige keer heb ik direct Arnica-creme op zijn beentjes gesmeerd en dat werkte: duidelijk minder last van pijn en zwelling. Ook in de dagen erop nog gesmeerd op en rondom het gebied waar gerpikt is. Probeer het eens, baat het niet schaadt het niet...

Brighteyes, ik keek toen Devin zo klein was ook regelmatiog op de klok "Ja, zog 10 minuutjes en dan mag ik hem wakkermaken!" En dan alvast voorpret hebben
Tegenwoordig zitten er dagen tussen dat ik blij ben als hij eindelijk even een uurtje slaapt overdag

We hebben net lekker zitten eten samen, Devin en ik. Hij stukjes brood met appelstroop, ik met kaas. Natuurlijk was mijn brood interessanter, en zo hebben we ontdekt dat meneer hele rare bekkies trekt als hij kaas proeft. Geen succes dus
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:45:00 #199
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56098342
Het klinkt inderdaad ideaal zo Memmel.. lekker gezellig (maakt ze er trouwens een grote bende van, of valt het mee?)

Ik kan aan de ene kant niet wachten tot Ethan ook 'zo groot' is als Anna en Damian, maar aan de andere kant zou ik ook zo graag willen dat hij nog zo'n klein humpie was zoals Sasha en Floortje. Heel raar en dubbel gevoel!

Fijn dat Chris goed heeft geslapen, DF. Schreef ik van de week nog dat Ethan het nog op 5 flessen doet.. heeft ie vannacht van ongeveer 21.00 tot 08.30 geslapen (ik zal er maar niet bij vertellen dat we pas om 01.00 beseften dat we z'n laatste fles 'vergeten' waren...) We hadden er eigenlijk op gerekend dat hij 4 uur 's nachts nu wel een mooie tijd zou vinden om wakker te worden, maar nee.. we hebben 'm uiteindelijk zelf maar vanochtend uit bed gehaald en toen was hij net aan het rekken en strekken geslagen. Nu maar eens kijken of dit doorzet (wederom dubbel gevoel trouwens.. ik ben hartstikke blij dat hij het zo goed doet, maar ik vond die laatste fles rond middernacht altijd zo gezellig enzo )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56098456
Deepfreeze ik weet niet of het daar aan ligt
Ik heb eens gelezen dat de reactie bij elke volgende prik heftiger wordt. En bij Damian klopt het wel, alleen is het nu wel erg heftig in vergelijking tot de vorige keer dus misschien heb je wel gelijk!

Arnica-creme dat ken ik niet, waar kan je dat halen Kersjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')