abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2008 @ 07:17:24 #101
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56016226
Ik ben gebroken. Eerst heb ik het 2 uur zien worden omdat manlief zo'n pijn in zijn rug had dat ie niet wist hoe ie moest liggen. En toen begon Anna ineens om vier uur te jammeren. Speentje, troosten, niets hielp. Heb er om half vijf 165 cc ingestopt en toen ging ze wel weer rustig slapen. Vreemd hoor, normaal komt ze nooit 's nachts. Zou ze werkelijk honger kunnen hebben gehad na al haar nieuwe kunsten van gisteren? Ik ben iig doodmoe, maar ik moet zo echt naar kantoor. 3,5 uur slaap...het zou verboden moeten worden!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56016770
Memmel, misschien heeft ze inderdaad honger gehad na al die kunsten? Of toch ergens vaag meegekregen dat papa niet lekker lag en daardoor wat onrustig geslapen?
Hopelijk was het een eenmalige actie .
Fake it till you make it...
  maandag 14 januari 2008 @ 09:35:03 #103
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56017413
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:51 schreef Brighteyes het volgende:
Oh wat lastig om een middenweg te vinden tussen 'streng' en gewoon 'aggos, hij is nog zo klein'.
Hij lag nu net hier naast me te slapen al een tijdje, dus ik hem in zijn bedje gelegd, omdat ik eigenlijk vind dat hij daar moet slapen. En nu ligt hij dus weer te brullen.

Nou ja, ik geef hem een minuut of 10 en als hij dan nog brult ga ik hem lekker weer halen! Dan is het blijkbaar een 'ik wil bij mama zijn-dagje'.
Be, ik zou echt nog lang niet streng zijn met zo'n klein humpie hoor
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56017514
Stiemie, Chris begint ook eerder te komen nu we op 4 flesjes zitten. gisteren was het half 7, vandaag kwart over 6. Hij komt overdag niet meer uit met de slaapjes (krijgt halverwege honger). En hij was gisteren om half 7 echt doodop. Vanavond toch maar wat langer wakker houden, want ik vond 7 uur nou net zo'n mooie tijd..

En we mogen vanmiddag naar de huisarts voor Chris zijn kuchje. De assistente denkt niet dat de arts iets kan doen. Maar het lijkt eerder erger te worden dan beter. Hij heeft gisteren en vandaag ook wat gespuugd tijdens het hoesten. En dat was eerder nog niet. Verder is hij wel happy, dus maak me eigenlijk niet zoveel zorgen. Maar laat de arts toch liever even kijken. Zo'n klein ventje kan nog niet zeggen of het een klein kriebeltje is, of serieuse keelpijn..
pi_56018095
Anna je kruipt gewoon al! Wat ga je snel zeg! Is je huis al helemaal kruip-proef Memmel? Pff hopelijk was Anna zo onder de indruk van alle nieuwe vaardigheden dat ze daarom wat rommelig heeft geslapen en slaapt ze vannacht weer lekker door.

Deepfreeze Linde krijgt hier meestal zo rond 9 a 10 uur de laatste fles. Dat lijkt me niet te vroeg toch? Het is ook vaak zo dat ze tussen 3 en 5 uur gewoon een aantal keren wakker. Vannacht ook weer. Om 1.15, 2.30, 3.00 en om 5 uur speentje gegeven. Ben nu ook een beetje lichtelijk gebroken Volgens ons komt het gewoon omdat ze verkouden is. Het is ook niet echt zeuren wat ze dan doet. Meer gewoon even een paar kreten en dan slaapt ze gewoon weer verder. Is alleen wel erg vervelend met een babyfoon die op je nachtkastje staat... Wij zijn namelijk elke keer meteen wakker. Vannacht uiteindelijk de babyfoon maar uitgezet

En Devin heeft een tandje Leuk hoor al die kleintjes die groot worden! al mag die van mij best nog even klein blijven hoor

Leuk jurkje heb je gekocht voor je flensjes K_P! Erg schattig! Hier in Amsterdam heeft Zara ook een kinderafdeling. Is ook altijd erg leuk wat ze daar hebben. Klinkt trouwens totaal niet verkeerd jouw weekendje Londen. Ik zou ook wel weer eens een weekendje weg willen, maar durf het nog niet zo goed aan om mijn meisje te laten logeren...

Lotje leuk he samen met je kleintje onder de douche. Hier ook altijd een groot feest.
  maandag 14 januari 2008 @ 10:32:55 #106
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56018326
Memmel, wat ziet het er superschattig uit, kruipende Anna Als ze doorheeft ze dr beentje effectiever kangebruiken, gaat ze vast heel hard! Jammer alleen dat je zo'n gebroken nacht hebt gehad
Stiemie ook al...
Eli was vanochtend ook om 5 uur wakker, maar dat kwam wrs doordat hij zich gedraaid had in bed en met zn kop tegen de spijlen aanlag, kan niet lekker liggen, lijkt me. Dus vanavond maar ff handdoeken oprollen zodat hij niet kan draaien.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56018651
Chris krijgt zijn laatste fles nu om half 9, maar van het CB mocht dat ook wel 7/8 uur zijn. Volgens hun verhaal, zouden ze dan rond 8 uur de nachtslaap ingaan, om 11a 12 uur later wakker worden. Maar dat is makkelijk gezegd. Want Chris slaapt rond half 7 al als een blok, en we moeten hem dus echt wakker maken 's avonds voor de 4e fles..
En 's nachts mogen we er ook nog af en toe uit voor de speen. Maar dat is ook al aan het verminderen, hij gaat ook al af en toe slapen zonder speen.
Dat 's nachts kreetje doen hebben we hier ook. Als je dan kijkt is er vaak niks aan de hand. We hebben het idee dat hij dan droomt, want hij trekt ook rare gezichten in zijn slaap.

Nu maar eens filmpjes en foto's bekijken
  maandag 14 januari 2008 @ 10:55:46 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56018770
En toen lurkte hij natuurlijk gewoon 100cc weg terwijl de wijkverpleegkundige er was.

Nou ja, niet helemaal hoor, eerst maar 50cc en na een half uurtje kwam hij om de rest. Ik mocht het zowaar opwarmen in de magnetron van haar!
En dus op zijn dooie gemakje het hele flesje leeg!

Vanmiddag ga ik naar de huisarts omdat ik denk dat ik een vaginaal schimmeltje heb en het is dus heel goed mogelijk dat Sasha toch spruw heeft daardoor. Er zijn geen witte puntjes te zien, maar zijn tongetje ziet wel heel geel volgens haar en hij smakt eigenlijk net iets te veel tijdens de fles.

Hij zou op zich voor zijn gewicht op de 700-750 cc per dag moeten zitten en dat haalt hij nu iig niet. Hij krijgt daarom dus maar net binnen wat hij nodig heeft en dat is even niet erg, maar moet ook niet te lang duren natuurlijk.

Het goede nieuws is dat hij sinds vorige week vrijdag wel 2 ons aangekomen is! 4800 gram nu!
Dus op zich komt hij niks te kort en pakt hij alles wat hij nodig heeft uit die kleine flesjes.

[ Bericht 12% gewijzigd door BE op 14-01-2008 11:03:36 ]
  maandag 14 januari 2008 @ 11:10:52 #109
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56019136
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris krijgt zijn laatste fles nu om half 9, maar van het CB mocht dat ook wel 7/8 uur zijn. Volgens hun verhaal, zouden ze dan rond 8 uur de nachtslaap ingaan, om 11a 12 uur later wakker worden.
Vorige week schrok de CB arts hier zich lam toen ik vertelde dat Ethan toch regelmatig wel 10/11 uur achter elkaar slaapt, want eigenlijk mocht dat nog niet en bovendien moesten we hem maar wakker gaan maken om 7 uur 's ochtends, zodat hij een 'normaal' ritme ontwikkelde (waarom om 7 uur wakker maken meer normaal is dan om 8 uur zelf wakker worden is mij echt een raadsel..)

Maar ach, dat was ook de CB arts die het een goed plan vond om een baby met (droog) eczeem te gaan fohnen ("lekker warm")

Het zijn vast erg kundige mensen hoor, maar al die tegenstrijdige adviezen zijn toch wel pijnlijk..
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56019641
BE dat zul je altijd zien ja, dat het dan ineens 'goed' gaat!
Gelukkig groeit hij wel goed.

Jellyrose wat raar, om een normaal ritme te ontwikkelen. (als jouw eigen ritme bijvoorbeeld op 8 uur wakker worden ligt zou het al nergens op slaan om hem om 7 uur wakker te maken.)
Als Ethan gewoon fris en uit zichzelf goed wakker wordt zou ik hem niet wakker maken.
Damian wordt tegenwoordig pas rond 10 uur 's ochtends wakker en hij ligt er toch altijd voor 8 uur 's avonds in! Je kind eerder wakker maken omdat het 'moet' terwijl hij of zij nog lekker wil slapen, dat vind ik pas raar. Zeker als het 's nachts dan gewoon lekker slaapt.
pi_56020295
quote:
Op maandag 14 januari 2008 11:10 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Vorige week schrok de CB arts hier zich lam toen ik vertelde dat Ethan toch regelmatig wel 10/11 uur achter elkaar slaapt, want eigenlijk mocht dat nog niet en bovendien moesten we hem maar wakker gaan maken om 7 uur 's ochtends, zodat hij een 'normaal' ritme ontwikkelde (waarom om 7 uur wakker maken meer normaal is dan om 8 uur zelf wakker worden is mij echt een raadsel..)
Ik had precies hetzelfde met Mikael toen ie nog kleiner was. Moest ik hem ook om 7 uur wakker maken voor een fles terwijl ie zelf sliep tot 8 uur, half 9. Heb het een dag gedaan. Kind wilde geen fles en was strond chaggie. Mooi laten liggen dus. Ik vind om 8 uur wakker worden een heel mooi ritme
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56020330
Stiemie, misschien ander toch de babyfoon uitzetten? Wij hebben onze deur en die van Mirte op een kiertje staan. Als er wat is horen we het echt wel. Maar we worden niet van elk kuchje wakker zeg maar.

Eli, draaikont .

BE, hihi die Sasha . Showen als de wijkvpk er is .
En 2 ons gegroeid, netjes hoor (hij is gewoon zwaarder dan Mirte, maar zij is ook wel een kleintje...)

Jelly, ik zie ook niet echt wat er "normaler" is aan 7 uur, dan aan 8 uur.

Oeh net een mailtje van rainbowbabies dat mn bestelling is verzonden... . Maar ja... maat 62/68, dus ze zal nog even moeten groeien een beetje .
pi_56020529
Echt raar Jelly, dat CB's zulke verschillende adviezen geven. Maar heel vreemd sta ik er ook niet van te kijken. Volgens mij passen er ook niet veel kindjes op de ideale lijn van het CB, dus er is altijd wel iets..
Zit Ethan eigenlijk al op 4 flesjes?

Chris lijkt nu met een fles van 210/7 wel veel langer tevreden te zijn dan 180/6. Daar was het na zo'n 3,5 uur brullen. Zondag heeft hij ergens een gat van 4,5 uur gehad zonder mopperen, en zonet bijna 5 uur (was vanochtend te vroeg). Maar het komt nu wel mooi uit, dan zit ik straks bij de HA tenminste niet tegen flesjes tijd aan. Kan ik rustig blijven als het spreekuur een half uur uitloopt..
  maandag 14 januari 2008 @ 12:57:24 #114
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56021648
Goh,als ik dit zo lees, mag ik echt in mijn handjes knijpen met mn cb! Ze zijn echt heel relaxed en nemen de tijd voor je en zo. Ook toen ik zei dat ik gestopt was met bv, kwamen er geen opmerkingen. (Ik had al een beetje een schrikbeeld nav het verhaal van stiemie "dan kan je toch ff relacteren?" maar ze begreep ooko wel dat 3 bo's in 5 wk een beetje teveel van het goede is.)

DF, veel succes zometeenbij de HA!
Nijna, hoe zwaar is mirte?

Appelsap, oe gaat het met damian? hij kon op een gegeven moment heel veel nwe dingen. gaat dat goed? en de pukkels? weg?
  maandag 14 januari 2008 @ 13:24:03 #115
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56022243
quote:
Op maandag 14 januari 2008 12:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Zit Ethan eigenlijk al op 4 flesjes?
Nope - hij zit nog op 5 x 180/6. Het zou op zich wel kunnen, want hij slaapt prima, laat z'n fles nooit staan en is qua etenstijden verder erg makkelijk, maar we wachten gewoon nog even tot we overgaan op de opvolgmelk en het bijvoederen over 2 weken.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56022495
Met Damian gaat het erg goed. De pukkeltjes zijn aan het wegtrekken. En wat betreft nieuwe dingen. Het gaat de laatste weken ineens zo snel allemaal. Elke dag zie ik wel weer iets veranderen, soms zijn het hele kleine dingen maar toch. Hij is zoveel aan het oefenen met zo ongeveer alles. Kruipen, zitten, stappen, optrekken en inmiddels kan hij het ook allemaal wel aardig.
Vooral geestelijk lijkt er een hoop te gebeuren. Het is duidelijk te merken dat hij veel dingen al goed begrijpt. Zoals naar bed toe, badje, eten en dat soort dingen Dat was al wel langer zo maar nu laat hij dan ook duidelijk merken of hij iets wilt of niet. Als je aan hem bijvoorbeeld vraagt of hij naar bed wil dan reageert hij heel enthousiast als hij daar zin in heeft. Heeft hij daar geen zin in dan geeft hij niet echt een reactie of hij begint te miepen.
Tegenwoordig is hij heel erg bezig met lief doen. Kroelen en kusjes geven. Niet alleen papa of mama maar ook zijn knuffeltjes! Of bijvoorbeeld de kat aaien (voorheen was dat poging tot en dan leek het meer een soort van slaan) en dan maakt hij er een lief zacht geluidje bij. Ook als papa en mama even lief voor elkaar zijn maakt hij zulke geluidjes.
En hij kan ook hapjes uitdelen. Als hij zijn fruit aan het eten is en ik vraag om een hapje dan krijg ik er ook een. (En hij kan nog veeeel meer, maar om dat nou allemaal op te gaan noemen.. )
Zo komt er bijna elke dag wel wat bij, super om te zien.

Geniet nog maar even van jullie kleintjes!
  maandag 14 januari 2008 @ 14:37:08 #117
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56024005
quote:
Op maandag 14 januari 2008 13:34 schreef appelsap het volgende:
....(En hij kan nog veeeel meer, maar om dat nou allemaal op te gaan noemen.. )

Ik heb de tijd hoor!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56024522
Nou vooruit dan maar..
Hij kan zelf van een vorkje en lepel eten, alleen erop prikken/scheppen lukt nog niet altijd helemaal. Hij kan een handje geven als je erom vraagt. Hetzelfde met voorwerpen. Hij kan helpen met uitkleden, schoenen en sokken uittrekken. De luier helaas ook als zijn rompertje al uit is. Hij zegt: papa, mama, jajaja (ja), neeneenee (nee), hij kan uit een bekertje drinken (knoeit nog wel veel natuurlijk.)
Hij verstopt zichzelf ook graag en als je dan roept: Damian waar ben je nou? Dan laat hij zichzelf weer zien en moet hij heel hard lachen.
En hij kan dansen en natuurlijk zwaaien en klappen. Verder weet ik het zo even niet.
pi_56025095
Oh Appelsap dat klinkt echt zo leuk allemaal! Echt als een heerlijk lief klein mannetje!
  maandag 14 januari 2008 @ 16:05:33 #120
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56025881
En hij is pas 10 maanden! Wat een knappe kerel, zeg! Hij was toch sowieso al heel snel met van alles en nog wat?
pi_56025980
Hij is bijna 11 maanden, over een week.
Hij was tot de 9 maanden erg langzaam (tot die tijd vooral veel bezig geweest met zijn handjes en de omgeving bekijken), toen kon hij alleen rollen, zwaaien en wat door de kamer schuiven.
pi_56026145
Hij is net een minuut geleden voor het eerst ook uit zichzelf echt op zijn kont gaan zitten!
Eerst op zijn knieen en dan zo zijn beentjes doorschuiven.
Het houdt niet op!
  maandag 14 januari 2008 @ 16:24:39 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56026358
Damian, wat een knapperd ben je toch!

De huisarts heeft net even naar Sasha gekeken en hij zag wel wat restjes van spruw. We hebben er geen medicijnen voor/tegen gekregen omdat het volgens hem gewoon over zal gaan.
Even in de gaten houden dus.
Vooralsnog heeft hij daarstraks na die 100cc nog een keer 80cc gedronken, dus het lijkt weer de goede kant op te gaan.

Zo leuk, hij maakt nu heel af en toe geluidjes en ook het lachje lijkt steeds meer echt ipv een stuipje te zijn.
pi_56026530
Hehe, Damian heeft er zin in

We zijn weer terug van de HA. Zoals verwacht eigenlijk niks aan de hand, behalve een onschuldig hoestje. En gewoon nog even aankijken
Chris was lekker vrolijk. Het eerste wat de huisarts op de onderzoekstafel zei was:" Het belangrijkste waar we bij zulke kleintje naar kijken is of ze a- Chris pakt bijna het afsprakenblaadje uit de hand van de arts lert en levendig zijn. Dat was dus wel het geval. Oortjes, longen schoon. keeltje beetje opgezet en rodig, maar niks wat op een ontsteking wijst. Dus wat vocht bijgeven als het nodig is, en anders tijmsiroop..
Dus eigenlijk doen wat we nu ook doen. Als hij zo hard hoest geven we hem wat water uit een flesje (zonder speen, anders wil hij niet). Dat helpt dan wel iets. Siroop vind ik nogal wat voor een baby die niks meer kent dan melk..
pi_56026779
BE wat een geruststelling dat hij weer lekker drinkt.
En toch wat spruw, dan zal dat het wel geweest zijn. Hopelijk gaat het snel over zonder medicijnen.
Lief he, die lachjes!

Chris heeft gelukkig ook niks buiten wat hoesten. (al is dat al vervelend genoeg.)
pi_56027055
Davinia, Mirte was afgelopen donderdag 4,6 kg.

BE, fijn dat Sasha goed drinkt!

DF, gelukkig een onschuldig hoestje. Beterschap

Ik mag morgenochtend ook weer met Mirte langs de huisarts, ze heeft weer koorts .
Drinkt gelukkig nog wel goed, maar ze voelt zich duidelijk minder dan gisteren en ze begint ook weer te hoesten. Nu nog even zien of ik oppas ofzo kan regelen voor morgenmiddag, want zo kan ze niet naar t KDV (en zo wil ik eigenlijk ook helemaal niet werken )
  maandag 14 januari 2008 @ 17:06:04 #127
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56027322
BE, denk wel om spuugdoekjes enzo om die elke dag op minimaal 60 graden te wassen!
Anders blijft hij zichzelf besmetten. (ook de hydrofiele luier onder z'n hoofdje in de wieg enzo niet vergeten!)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 14 januari 2008 @ 17:36:52 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56027992
Ga ik doen! Bedankt voor de tips!
pi_56028459
Ben je de dag een beetje doorgekomen, Memmel ??
  maandag 14 januari 2008 @ 18:28:13 #130
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56029055
Ik heb zo'n slaaaaap. Maar nou heb ik zo nog vergadering van de oudercommissie van de creche.
Ik ging Anna net halen, zat ze net als alle grote kindjes in een stoel, aan tafel naar het verhaaltje van de juf te luisteren. Met een soepstengel in haar handje. Ze zat zo hard te lachen, en ik had een brok in mijn keel. Het is echt geen kleine minibaby meer nu.
pi_56029814
oh Memmel!
wat een nacht heb jej achter de rug!

daar viel zo scrollend mijn oog op...meer bijgelezen heb ik nog niet,
maar wil weer even hallo roepen na ons weekendje weg!
pi_56031401
Hoi

Hoe was het weekendjewegpuntnl ?
pi_56031420
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:57 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Hoi

Hoe was het weekendjewegpuntnl ?
misschien even naar het bankje ??
  dinsdag 15 januari 2008 @ 08:49:48 #134
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56041559
Soepstengel,ik had helemaal niet gelezen dat Yana niet goed of misschien helemaal niet hoort. Wat een slecht nieuws. Veel sterkte met de onderzoeken en ik duim dat de oorzaak simpel is en niet nog meer vervelende consequenties heeft voor Yana.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_56041614
Memmel, heb je vannacht beter geslapen?

En hoelaat was het vanochtend bij jullie stiemie?

We hebben gisteren Chris wat langer wakker gehouden. Pas om 7 uur naar bed gedaan, en het was vanochtend al kwart voor 7. (welk wakker gemaakt om 9 uur voor 4e fles). Ik hoop dat hij vanavond nog iets langer wakker kan blijven, dan kunnen we met zijn 3-en opstaan..
Hij miept tegenwoordig ook al om zijn pap van half 6. En ook nog wat namiepen als de 80 ml pap op is. Hij begint het happen goed door te krijgen. ipv wat sabbelen en kauwen op het lepeltje, doet hij nu zijn lippen opelkaar, zodat je de lepel zonder voedsel terug kunt nemen en slikt de pap netjes weg.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:30:29 #136
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56042063
Jeetje Damian, wat ga je hard ineens!
Pas maar op Appelsap, als je even 5 minuten niet oplet gaat hij zo vast nog de radslag doen ofzo

Memmel, wat leuk dat Anna meedoet met de oudere kindjes.

Als ik dat zo hoor vind ik het ergens wel jammer dat Devin voorlopig nog niet naar het KDV zal gaan. Maar aan de andere kant krijgt hij natuurlijk wel alle aandacht van de oma's die dan op hem passen. Die krijgt hij van mij niet continu 100% op dagen dat ik vrij ben, het huishouden doet zichzelf niet en ik probeer af en toe ook wat momentjes voor mezelf te pakken met boek, telefoon, computer... Nu ligt hij heel lief naast me op zijn speelkleed te brabbelen.

BE, fijn dat Sasha weer wat beter lijkt te drinken! Is toch een geruststelling dan he?

Nijna, wat zei de huisarts? Lastig als je kleintje steeds zo ziek is, geef haar maar veel kusjes en knuffels, zal ze vast (sneller) van opknappen

Toen ik gisteravond thuiskwam stond mijn man in de keuken en Devin zat erbij in de wagen. Ik was laat en zo blij hem weer te zien, zwiepte hem eruit en ging in de woonkamer knuffelen en voeden. Hij rook niet zo lekker, maar ik zou hem na het voeden wel verschonen en ging vrolijk door. Ineens voelde ik dat zijn hele rug nat was en bleek hij van knieholtes tot in zijn oksels onder de superwaterige stinkende poep te zitten En mijn kleren nu dus ook
Het was al de 3e keer die dag dat het gebeurde, maar vandaag heeft hij nergens last van. Een (late) reactie op zijn tandjes?
Hij is vrolijk vandaag, en zijn tandje weer een stukje "groter"
.... met gevoel voor drama....
pi_56042192
Marit heb je een lekker weekendje weg gehad?

En Memmel heb je vannacht iets meer bij kunnen slapen? Hier is het vannacht prima gegaan! *Klopt het meteen even af op ongelakt hout* Ze kreeg om 20 uur de laatste fles en ging er om half 10 weer in. Daarna netjes doorgeslapen tot 7.30 en daarna met een speentje nog doorgeslapen tot 8.30!

Op maandag past mijn moeder altijd op en die had wel een erg zware dag met haar gehad. Linde had zondag helemaal niet gepoept en het wilde gisteren ook niet echt lukken. Ze had er veel last van en dat maakte het er voor oma niet echt gezelliger op. Gelukkig had ze om 16 uur eindelijk een mooie overvolle luier en dus keerde de rust weder

Zo Chris dat klinkt goed zeg zoals jij gaat eten! Bij Linde ligt het nog een beetje aan haar bui hoe ze eet. De ene keer lekker bellen blazen als het lepeltje eraan komt (zie foto hieronder), de andere keer juist weer netjes happen. We moeten dus nog maar goed blijven oefenen.

pi_56042469
Stiemie, we hadden de vorige 2 weken de pffrrt fase.. Dus dan blijft het eten iets minder goed binnen.. Oranje snoetje krijgen we hier op 25-jan..
pi_56042488
DF wat is er dan op 25 januari?
pi_56042607
Wat lief die foto! Ze kijkt er ook heel bedenkelijk bij.

Deepfreeze, fijn dat Chris weer wat langer heeft geslapen!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:03:17 #141
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56042641
Eerste hapje, denk ik. Mjam!
Die van ons komt 29-feb (hopelijk. Anders 1-mrt)

Kersjes, ieuw! Zag je niet dat hij helemaal nat was toen je hem verschoonde? En dat M neits rook... Is je wagen nog wel schoon?

Fijn, doorslapende kinders!! Eli heeft ook weer prima nacht gehad. Al schijnt hij om 1u nog wel een speen nodig te hebben gehad, maar die heb ik gemist. Oeh, zometeen ga ik nog echt wennen aan weer normaal slapen

Wat heeft Linde trouwens mooie ogen! *smelt*

DF, wanneer zijn jullie begonnen met pap? En waarom? Eli krijgt nog alleenmaar fles, en lijkt prima te gaan.
pi_56042682
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:54 schreef Stiemie het volgende:
DF wat is er dan op 25 januari?
Chris zijn eerste groentehapje...
Eindelijk eens iets anders dan die melk-varianten..
Dan is hij 5,5 maand..

@Davinia
Chris heeft vanaf 4,5 maand pap gehad van de lepel. Gewoon eens geprobeerd, met kleine hoeveelheden (30 ml).
En omdat Chris het leuk vond, zijn we ermee doorgegaan.
Nu krijgt hij iets meer pap. van de 2 schepjes poeder die hij met de flesjes mist.
En vanaf 25 januari gaat de pap eruit, en groente erin. Zit dat gelijk al rond ons avondeten..

[ Bericht 28% gewijzigd door Deepfreeze op 15-01-2008 10:13:14 ]
pi_56042843
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:05 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Chris zijn eerste groentehapje...
Eindelijk eens iets anders dan die melk-varianten..
Dan is hij 5,5 maand..
O sorry ik haalde wat geboortedata van kindjes door elkaar denk ik en dacht daarom dat Chris al iets ouder was Bij Linde zijn we ook met 5,5 maanden begonnen. Dat was met banaan, vooral om de diarree te stoppen. Ik vond het zo'n onzin om na de banaan dan weer te stoppen en na een weekje weer verder te gaan. Inmiddels heeft ze banaan, wortel en courgette op.

Voor wie al met hapjes begonnen is: Hoe laat geven jullie dat hapje? Bij ons wisselt het tijdstip nogal per dag ivm slaaptijden enzo. Hoor echter ook dat sommige mensen echt een vast moment hebben. Is dat echt nodig?

Oh Kersjes ik zie nu dat ik net helemaal over jouw bericht heen heb gelzen (Ik was denk ik aan het typen toen jij je berichtje plaatste) Getsiederrie overal poep! Misschien inderdaad nog een late reactie op zijn tandje. Daar krijgen ze toch ook van die hele dunne poep van? Klinkt in ieder geval niet heel fijn

Eli heeft ook al lekker doorgeslapen! Heerlijk he weer eens zo'n niet onderbroken nacht!

En bedankt voor de lieve reacties op de foto! Voel me hier helemaal trotse mama worden op mijn werk
pi_56043021
Toen wij net met de groentehap begonnen waren gaf ik het rond de avond op het tijdstip van een fles en dan daarna eventueel met de fles aanvullen. Later kwam daar yogurt/danoontje voor in de plaats.

Ons schema was zo:
8.00 fles
10.00 fruit
12.00 fles (+boterham)
16.00 groentehap (+ fles aanvullen)
20.00 fles

Het is voor een baby zelf wel handig om er een vast tijdstip voor te hebben. Het is toch een deel van je regelmaat. Ik zou zeggen probeer het gewoon eens, die tijdstippen kan je dan nog veranderen mocht het niet werken. Het is toch altijd even uitproberen.
pi_56043136
Maar hoe doe je dat dan als Damian bijvoorbeeld eens eerder de eerste fles wil? Of als ie bijvoorbeeld ineens een uur langer slaapt waardoor alles 'opschuift'? Bij ons is er niet echt zo'n mooi schema van te maken zeg maar...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:33:28 #146
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56043194
Even een break-in:
Ik vond net een pak Friso 2 die houdbaar is tot 03-2009. Wie wil 'm hebben? Misschien stom maar ik vind het jammer om weg te gooien. Als iemand in de buurt woont en het wil hebben, geef maar een gil. Ik woon in Zoeterwoude Rijndijk (heel dichtbij Leiden).
pi_56043205
Damian had echt vaste tijden om te slapen.. en hij wilde eigenlijk nooit eerder de fles. Dat kwam een enkele keer voor en dan gaf ik hem een ligakoek of een stukje brood om te rommelen. Maar daar is Linde misschien nu nog net wat te jong voor aangezien ze pas net groente krijgt.
Als hij een uur langer slaapt dan schoof inderdaad gewoon alles op. Het regelde zichzelf dan, hij sliep vaak 's middags dan een uur minder.

Maar heeft Linde geen vaste slaaptijden dan? Of dat ze een bepaalde lengte telkens achter elkaar slaapt. Of een aantal keren op een dag? Hoe deed je dat eerder dan bijvoorbeeld met de flessen?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:46:15 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56043424
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:33 schreef Suzanna het volgende:
Even een break-in:
Ik vond net een pak Friso 2 die houdbaar is tot 03-2009. Wie wil 'm hebben? Misschien stom maar ik vind het jammer om weg te gooien. Als iemand in de buurt woont en het wil hebben, geef maar een gil. Ik woon in Zoeterwoude Rijndijk (heel dichtbij Leiden).
Ik heb de komende zes weken werkgroep in Leiden, 's avonds, dus ik kom wel in de buurt. En Eli krijgt nu Friso 1 (hij is 4,5 mnd) dus ik zou het wel kunnen gebruiken. (Ik neem aan dat het pak gewoon nog dicht is.)
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:04:07 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56043894
Het is vannacht wel weer wat beter gegaan. om vier uur werd ze wel weer wat jammerend wakker. Mijn man is er toen uitgegaan voor een speentje (geloof ik - ik heb het allemaal niet heel bewust meegemaakt, zo moe was ik) en vanmorgen om 8 uur de fles. Ik denk gewoon dat ze zoveel indrukken heeft gehad nu haar wereld weer wat groter is.

Eetschema hier als volgt:
8 uur: fles 200cc
10 uur: fruit
12/12.30 uur: pap van 200 cc melk met 6 el groeipap
13.30 - 16 uur slapen
16 uur: bij wakker worden 200 cc fles
17 30/18 uur groentehap
19.30-20.00 uur papfles 200 cc met rijstebloem.

Cb was het er helemaal mee eens. Streven is om vervolgens de 16 uur fles te laten vervallen als ze wat meer mee gaat eten.
Anna komt eigenlijk ook nooit eerder om een fles en doet ze dat wel dan krijgt ze een liga, soepstengel, rijstewafel oid.
Wat ook helpt is lief lieveheersbeestje van Pino opzetten op de laptop, dan gaat ze lekker dansen.

Morgen gaat mijn man naar het buitenland voor zijn werk en moet ik het een paar dagen alleen doen. Nu ben ik donderdag laat uit kantoor en moet ik vrijdag ook werken. Anna gaat vrijdag naar mijn ouders en nu halen ze haar donderdag ook op. Dan ga ik daar eten en blijft Anna daar slapen! Met als bizar resultaat dat ik donderdag dus weer eens helemaal alleen thuis ben! Dat is sinds anderhalf jaar ofzo niet meer gebeurd!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:05:00 #150
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56043907
Davinia, het pak is idd dicht, en je bent welkom om even langs te komen 's avonds. Mijn emailadres zal ik je even PM-en dan kunnen we daar verder afspreken! Ik ben blij dat er iemand is die het kan gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')