abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55390140
Davinia, sterkte met je BO.
Lishe, je hoeft je toch niet te verantwoorden? Succes! Fijn dat het nu beter lukt dan bij Luuke.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 19 december 2007 @ 18:29:07 #52
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55394092
Uiteindelijk heeft de BO niet doorgezet, dus het bleef bij een dreigende bo, al zat ik gister wel zwaar tegen het plafond bij de voeding. AU! Maar ik ga wel nog steeds afbouwen en stoppen. Het werkt niet op deze manier. Het zou een optie kunnen zijn om 1 of 2 voedingen te blijven doen, maar zo lang ik bv geef, blijf ik kennelijk erg gevoelig voor bo's, dat risico wil ik niet nemen. En idd ik heb hier geloof ik 10 (of meer) voedingen in de vriezer staan, op het kdv staan er ook nog een stuk of 5 of 6, bij mijn schoonouders staan nog 2 voedingen in de vriezer, dus effectief zal hij nog een hele tijd bv binnenkrijgen (icm kv). (Voorraaddrang ) Geeft ook rust.

Ergens vind ik het heel erg oneerlijk, want ik ben 3x zwaar beroerd geweest en 3x de productie van nul komma niks weer op peil gebracht want eli moest en zou 6 mnd bv krijgen, om dan nu toch tot de conclusie te moeten komen dat het simpelweg te zwaar is. Heb ik gisteravond ff flink om gejankt kan ik je vertellen.
En dan iedereen die zegt dat hij zo goed groeit en mooie bolle wangetjes, zometeen kan ik niet meer zeggen dat dat komt door zijn "mama a la creme". Vind ik ook stom/jammer. Maar ik moet voor mezelf kiezen. Eli heeft niets aan een ziekige moeder.

Lishe, fijn dat het nu beter gaat!

Dank voor de lieve reacties
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55436162
Ok even tips nodig...

Pepijn moest vanochtend niezen precies toen hij aanhapte.
Dus nu heb ik 2 prachtige donkerpaarse tandafdrukjes in mijn tepel staan. Die bijna kloofje zijn.
Alleen voeden en helaas ook kolven doet zeer.
Niet alleen bij aanzuigen maar ook daarna..

Iemand ideeen om het voeden/kolven aan die kant makkelijker te maken?
Ben al flink met purelan in de weer.
pi_55436948
Leg je Eli al andersomaan? dus zo dat hij niet steeds met zijn kaakje op de wondjes duwt? En anders weet ik ook niet, doorbijten en laten drogen aan de lucht.

Daviniah, als je langzaam afbouwt (wat het beste is ook met betrekking op de bo) ben je al zeker een maand verder, Dan is Eli alweer 5 maanden!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55436988
Ai, dat klinkt niet prettig!
Misschien is het minder gevoelig als je met de hand kolft?
pi_55437041
Hebben jullie ook dat mailtje gehad over de nachtmelk waardoor baby's goed slapen? Ze hebben een prijsvraag waarin je kunt winnen als je vertelt hoe jij je kind lekker laat slapen. Denken jullie dat ik ga winnen met mijn inzending van een slokje bv als ze niet kan slapen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:15:37 #57
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55440347
YPPY Ik geef jou alsnog de borstvoedingsmaffia-award!

P_iglet, au! Helaas geen tips, wel sterkte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:33:20 #58
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55440822
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 10:53 schreef Jelief het volgende:
Leg je Eli al andersomaan? dus zo dat hij niet steeds met zijn kaakje op de wondjes duwt? En anders weet ik ook niet, doorbijten en laten drogen aan de lucht.

Daviniah, als je langzaam afbouwt (wat het beste is ook met betrekking op de bo) ben je al zeker een maand verder, Dan is Eli alweer 5 maanden!
P_Iglets zoon is Pepijn

Dat weet ik! Een ik ben nu een beetje aan het twijfelen of ik mss alleen de ochtendvoeding zou willen aan houden. Het is toch winter en dan kan Eli de weerstand wel gebruiken. Maar tegen de tijd dat we daar zijn, zien we wel weer!
Heb vanochtend LK gesproken en heb nu schema. Zij zegt ook om minimaal 4 dagen te nemen per voeding. Gister eerste flesje gehad, dat voelde ik wel s avonds!
pi_55440893
Oeps Solly!
pi_55611453
Gaat het goed dames?

Vraagje voor de langvoedsters. Drinken jullie pukkies nog voor het slapen gaan (in de zin van in slaap vallen aan de borst).
We proberen het steeds weer maar Emma maakt een enorme stampij als zE niet mag drinken voor het slapen gaan. Soms gaat het goed maar vaker niet. Als ze bij oma slaapt is er helemaal niks aan de hand.
pi_55611680
Mijn dochter drinkt zowel voor het slaapje 's middags als voor het naar bed gaan 's avonds. Maar ze valt al eeuwen niet meer in slaap aan de borst. Ik leg haar gewoon wakker weg en dan gaat ze slapen.

Waar gaat het precies om? Kan Emma alleen slapen als ze aan de borst in slaap valt? Althans, thuis dan toch. En wil je dat anders?
Variety is the spice of life
pi_55611948
Het is een wat tweeslachtig. Ik wil graag dat ze onafhankelijk van mij naar bed kan. Het stomme is dat ze het tussen de middag regelmatig doet, gewoon gaan slapen als ik haar in bed leg. Het zou zo fijn zijn als dat 's avonds ook kan, soms duurt het drie kwartier voor ze slaapt of klaar is met drinken. Dan is mijn avond ook weg zo ongeveer. Aan de andere kant vind ik het vaak prima als ze drinkt, als het maar niet zo lang duurt, vanavond was ze met een kwartier onder zeil.
Misschien vind ik het minder erg als ze er wat minder stampij om maakt ofzo... en misschien moet ze wat eerder naar bed en is ze gewoon te moe waaardoor ze moeilijk de slaap kan vatten.
pi_55612149
Het is alweer even geleden, maar dat laatste was hier ook zo. Ze was gewoon te moe vanwege te laat naar bed. Ze gaat nu al sinds dat ze een jaar is om 19 uur naar bed. Dan is ze gewoon afgedraaid (ook al lijkt het soms niet zo vanwege druk en vrolijk, maar als ze haar matras raakt met haar hoofd is ze al in slaap). Vanaf toen was het ook gewoon even drinken en wegleggen. Wij gaan om 19 uur naar boven en om 19:15 is het rust.

Soms als het me te lang duurt dan ga ik tellen, dan mag ze nog 10 tellen drinken bijvoorbeeld. (doe ik nooit voor het slapen hoor, maar soms als ze overdag even drinken wil, komt haast niet meer voor). Werkt wel overigens. Misschien heb je daar wat aan. Emma kan dus wel zonder drinken in slaap vallen, getuige logeren bij oma. Misschien helpt een verandering van ritueel ook?
pi_55612412
Vewrandering van het ritueel waren we mee bezig. Drinken na het eten, dan bad, verhaaltje door papa en naar bed. Misschien moeten we het helemaal omgooien en haar nu 's morgens in bad doen. Het bedritueel duurt nu bijna een uur als ze kort drinkt. Of in bad voor het eten. We gaan er weer even over denken. Bedankt voor je ideeën!
pi_55612619
Ik doe mijn dochter in bad vlak voor het eten of een enkele keer 's ochtends. Na het eten kan ze dan nog wat spelen zodat het eten wat zakken kan. Geeft een stuk meer rust.
pi_55613240
Jelief succes!!

Hier vandaag een dieptepunt voor wat betreft drinken op de opvang...
Meneer had om 7.00 bij mij gedronken en om 18.15 weer bij mij..
Daartussen hebben ze er op de opvang met veel geduld 1x 90ml en een keer 50ml ingekregen..
En dat is incl wat ie tussendoor uit zijn mond laat lopen.

Raar spook. Naja hij ziet er niet uit alsof hij wat tekort komt. En hij haalt het thuis wel weer in... Of dat nu borst of fles is maakt hem thuis ook weinig uit trouwens.
Ik ging vanavond op kraamvisite en was dus paar uurtjes weg, maar dan drinkt ie bij papa wel zo 170 (en laatst zelfs 220cc) uit een flesje.

Het is dat ik weet dat hij het zelf wel kan regelen en dus niets tekort komt. Maar kan me voorstellen dat als je wat onzeker bent ofzo je van dit soort gemuts behoorlijk in de stress schiet.

Het is iig goed voor de voorraad voor Maud als Pepijn zo weinig drinkt op de opvang
30x120ml in de vriezer in 2 weken...
pi_55613248
Lastig, Jelief. Ik heb geen tips voor je maar ik lees graag mee want wij worstelen nog steeds met het bedgebeuren.
Ik voel me niet thuis in het niet-slapen-dagboek-topic want na lang proberen zijn we er wel achter dat de 'laten huilen aanpak' gewoon niet werkt voor ons. M. kan dat niet en het wordt allemaal een groter drama dan het zou zijn met een bij ons in bed slapende dreumes.
Nou hebben we ook net een periode gehad waarin we alledrie deels tegelijk ziek zijn geweest en langzamerhand begint het oude ritme er weer in te zakken. Ik zal echter blij zijn als Ronja weer gewoon rond acht uur naar bed gaat, tot halverwege de nacht slaapt, even drinkt en in haar eigen bed weer verder slaapt.
Het is niet zo zeer het samen slapen of het vele voeden dat vermoeiend is maar vooral het drammerige dreumes dramawerk dat me chagrijnig en onzeker over onze aanpak maakt.
pi_55613401
Owlet, jij ook suc6 met Ronja
pi_55619337
Dank je
Ik heb het volgens mij al vaker gezegd maar ik vind het zo heerlijk om jouw "zekere" posts te lezen!
pi_55638463
Laten huilen is hier ook geen optie, naja ik probeer het wel eens maar ze is zo snel overstuur dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen. Ook 's nachts ga ik er liever uit dan dat ik haar laat huilen.
pi_55646026
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 10:20 schreef owlet het volgende:
Dank je
Ik heb het volgens mij al vaker gezegd maar ik vind het zo heerlijk om jouw "zekere" posts te lezen!
Lief!!
pi_55646986
Ja ik vind dat ook, p-iglet en ik sta versteld soms van je energie! Hoe je het allemaal doet, baby, studeren, kolven, van hot naar her moeten en nog voor een ander kolven ook, petje af!
pi_55661266
Dat kost wat kost willen drinken bij het slapengaan en 'snachts als hij wakker wordt hebben we hier ook. Op zich vind ik dat niet zo heel erg, alleen, soms heb ik goesting om echt eens iets teveel te drinken onder vrienden , maar dat kan dus niet...
pi_55661383
quote:
Op zondag 30 december 2007 11:17 schreef nebelung het volgende:
Ja ik vind dat ook, p-iglet en ik sta versteld soms van je energie! Hoe je het allemaal doet, baby, studeren, kolven, van hot naar her moeten en nog voor een ander kolven ook, petje af!

Nu ff jou hulp nodig Of die van iemand anders.
Pepijn is sinds vannacht flink aan het spugen, bijna alle voeding komt er weer uit (virusje denk ik)... Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat bij BV na 10 min al iets van 50% van de voedingsstoffen opgenomen is ofzo. Kan alleen niet meer vinden waar.
Ff voorbereiden voor er iemand gaat zeuren over ORS bijgeven
pi_55661482
Ja klopt!!!! tenminste bv is natuurlijke ors.
pi_55661852
Ja moedermelk heeft dezelfde eigenschappen als ORS (wat betreft zouten, suikers en vocht) en is daarom een natuurlijke ORS. Daarnaast heeft het natuurlijk voedingsstoffen én (niet geheel onbelangrijk) antistoffen. Het is zeer licht verteerbaar, wordt razendsnel opgenomen en ligt niet zwaar op de maag.

Ik zou Pepijn geregeld aanleggen en kleine beetjes laten drinken. Op de plasluiers blijven letten en hij mag niet suf/apatisch worden (maar dat weet je allemaal wel natuurlijk).

Sterkte met je ventje!
pi_55662084
Hij had daarstraks nog flink de slappe lach, dus dat suf en apatisch valt wel mee.
Plasluiers zijn hopeloos vandaag, maar ja dat is ook niet gek als er niets binnen blijft.

geregeld aanleggen en kleine beetjes, hmmm nog trucs HOE??
Pepijn wil als hij drinkt ook echt een hele voeding en krijst anders de boel bij elkaar. Tenzij ik eerst gekolft heb en dan voed. Dan neemt hij er wel genoegen mee dat het op is zeg maar.
Maar als ik dat 2 dagen vol houd dan kan ik een drieling voeden
pi_55662159
Hihi

Nou ja, als het lijkt dat hij geen last heeft van een hele voeding, dan doe je dat toch? En als jij daar wel last van hebt qua productie, dan zou ik een flesje geven
  zondag 30 december 2007 @ 20:31:35 #79
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55662240
Beterschap met Pepijn en hopelijk kanpt ie snel op van de natuurlijke ORS. Goed om te weten...heb Maud in de periode toen ze zo ziek was en bijna niet dronk dus ook de beste ORS gegeven.... Is dat even fijn om te weten.

Davina succes met afbouwen.

Ik behandel Maud ook nog steeds als een bv-kindje. Dus als ze 'snachts wakker wordt, dan krijgt ze gewoon te drinken. En dat is dan in dit geval BV van P-iglet. Zo weet ik dat ik de max. aantal scheppen niet overga en zij slaapt er lekker op verder.
pi_55662319
Hij heeft er geen last van die hele voeding... Die komt er net zo hard weer uit als ene halve voeding of een paar slokjes.

Zucht, en papa zit hier in de nachtdienst dus flesjes ff geen optie, die wil hij van mij niet. Naja we merken wel hoe het loopt, en gaat mijn productie met me aan de haal dan heeft maud gewoon veel melk de komende tijd.

ik hoop gewoon dat het zo'n 24uurs virusje is en snel weer over.
Thx voor de tip iig.
  zondag 30 december 2007 @ 21:02:01 #81
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55663037
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:31 schreef chacama het volgende:
Beterschap met Pepijn en hopelijk kanpt ie snel op van de natuurlijke ORS. Goed om te weten...heb Maud in de periode toen ze zo ziek was en bijna niet dronk dus ook de beste ORS gegeven.... Is dat even fijn om te weten.

Davina succes met afbouwen.

Ik behandel Maud ook nog steeds als een bv-kindje. Dus als ze 'snachts wakker wordt, dan krijgt ze gewoon te drinken. En dat is dan in dit geval BV van P-iglet. Zo weet ik dat ik de max. aantal scheppen niet overga en zij slaapt er lekker op verder.
Dank! Heb een paar dagen geleden derde BO gehad, dus productie is opeens heel snel omlaag geggaan. Nu nog ff paar dagen ochtendvoeding (al is het maar om e zeggen dat eli in 2008 ook bv gehad heeft) en dan is het klaar. Maar als ik jullie posts hier zo lees, mis ik het nu al. De BO's niet, de rest wel. maar het is een keuze, en die is gemaakt. Klaar.
ik blijf wel lekker lurken!
pi_55663816
voor jou Davinia
lijkt me een rot reden om af te moeten bouwen zo. Hopelijk ben je snel van je BO af en heb je verder geen last van het afbouwen.
pi_55673333
Je hebt het goed gedaan Davina, met die BO's erbij is het wel ontzettend moeilijk. Eli heeft toch een flinke tijd bv gehad. Is echt goed.

Anna krijgt alleen nog een ochtend voeding en ik vind het heerlijk dat ze zonder mij kan gaan slapen. Het geeft me een groot gevoel van vrijheid, dat ik niet altijd degene ben die haar in bed moet leggen of nog aan moet leggen voor ze kan slapen. 's Ochtends maakt ze er wel steeds meer een spelletje van. Vanochtend ging ze schudden en daarna roepen: "Die!"
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 31 december 2007 @ 08:51:34 #84
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55673515
Ha, die Anna. Nu al laten zien dat ze echt wl zelf bepaald wanneer ze wil eten....
pi_55674621
Davinia, ik vind het knap van je.

Anna
pi_55699600
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 22:14 schreef Jelief het volgende:
Vraagje voor de langvoedsters. Drinken jullie pukkies nog voor het slapen gaan (in de zin van in slaap vallen aan de borst).
We proberen het steeds weer maar Emma maakt een enorme stampij als zE niet mag drinken voor het slapen gaan. Soms gaat het goed maar vaker niet. Als ze bij oma slaapt is er helemaal niks aan de hand.
Ik val nog niet echt onder de langvoedsters, maar toch een reactie van hier.
Overdag als Elise naar bed gaat, dan geef ik haar niet eerst te drinken. Eigenlijk slaapt ze zelfs slechter als ik eerst te drinken geef, ze rust dan al uit bij mij en gaat al snel andere dingen doen in bed dan slapen.
's Avonds drinkt ze wel altijd eerst bij mij, maar ze valt niet meer aan de borst in slaap. Maar eigenlijk is dat pas zo sinds een paar weken.
Slapen is hier altijd een probleem geweest, Elise lag eigenlijk altijd veels te laat in bed. We wachtten meestal maar tot ze zo moe was dat ze in slaap viel bij het drinken en ik haar zo kon wegleggen, anders was het hysterisch brullen... Dit was voor ons de minst vermoeiende manier, al hoort het natuurlijk niet dat een babietje 's avonds nog lekker aan het spelen is.
Een paar weken geleden hebben we alles omgegooid en ging het wonder boven wonder wel goed (overdag minder slapen terwijl ze echt bekaf was, 's avonds vroeger naar bed en maar doorbijten). Wat sindsdien ook regelmatig gebeurd is dat ze aan de borst slecht drinkt. Eigenlijk is dat haar manier om duidelijk te maken dat ze naar bed wil. Na een paar avonden ging het ineens goed en hadden wij onze avondjes terug.
Helaas, 3 (4?) weken later ging het weer prut, dat is sinds eerste kerstdag. Waarom? Geen idee. We hebben wat meer bezoekjes gehad met vreemde avonden, vriendlief heeft vakantie daardoor is het ritme iets minder strak, ik vermoed dat er een tandje aankomt, ze kan ineens staan en is daardoor erg moe, tja het kan van alles zijn. Ik geef haar nu te drinken en leg haar in bed, we laten haar dan een uurtje brullen en dan geef ik opnieuw te drinken. Daarna gaat ze meestal wel slapen. De avondjes zijn nogsteeds beter dan zo'n 5 weken geleden, hoop dat het binnenkort weer wordt zoals de paar weekjes die we gehad hebben.

Om weer even meer bij het borstvoedingsonderwerp te blijven, de eerste week sliep ze ineens klokje rond, niet echt prettig als je ineens van zo'n 6 voedingen naar 4 wordt gezet. De week erna kwam ze weer gewoon 1 keer tussendoor (eind van de avond/begin van de nacht) en zat ik weer op 5 voedingen, een stuk prettiger...

Een heel verhaal geworden, hopelijk heeft iemand er iets aan...
pi_55701872
Ik heb al wat gegoogled, maar kan geen antwoord vinden. Hier heb ik altijd fijne tips gehad, dus bij deze een vraag.
Mijn rechterborst doet behoorlijk pijn. Het voelt alsof mn hele borst blauw is, maar dat is niet zo.
Ook geen rode of harde plekken. Wel doet het aanleggen extra pijn (alleen aan mn borst zelf overigens) en daarna het drinken ook.
Als het drinken klaar is, is de pijn weer minder.

Leeg laten drinken is wat ik doe, maar wat zou het kunnen zijn? Ik heb gekeken naar de symptomen van borstonsteking, maar dat is het volgens mij niet. Van de spruwsymptomen heb ik (en mn zoontje) er ook geen (behalve dan die stekende pijn).

Het is aan de zijkant (buitenkant) van mn borst. Aan de binnenkant heb ik weer geen last.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:43:41 #88
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55702943
Pixels, het klinkt mij heel bekend in de oren. Bij ons was het spruw die al in de melkkanaaltjes was gaan zitten. Mijn zoon had ook geen tekenen van spruw. Daarom waren we er dus te lang mee doorgelopen.
Als je naar de HA gaat en hij onderschrijft dit, vraag dan of je meteen Diflucan krijgt voorgeschreven voor jezelf. Dat moet je slikken. Voor je kind Daktaringel (geen Nystohupeldepup, ben de naam even kwijt, maar dat werkt minder goed). Daktarin moet je volgens recept 4x per etmaal geven, maar beter is om het vaker, maar dan wat minder te geven. En koop voor jezelf meteen een tube miconazolnitraatcreme (is zonder recept). Die smeer je op je tepels (werkt beter dan de Daktarin). Je moet die er wel goed afwassen voor het voeden.
Sterkte ermee!
  † In Memoriam † dinsdag 1 januari 2008 @ 15:58:43 #89
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_55703179
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:43 schreef Moonah het volgende:
Pixels, het klinkt mij heel bekend in de oren. Bij ons was het spruw die al in de melkkanaaltjes was gaan zitten. Mijn zoon had ook geen tekenen van spruw. Daarom waren we er dus te lang mee doorgelopen.
Als je naar de HA gaat en hij onderschrijft dit, vraag dan of je meteen Diflucan krijgt voorgeschreven voor jezelf. Dat moet je slikken. Voor je kind Daktaringel (geen Nystohupeldepup, ben de naam even kwijt, maar dat werkt minder goed). Daktarin moet je volgens recept 4x per etmaal geven, maar beter is om het vaker, maar dan wat minder te geven. En koop voor jezelf meteen een tube miconazolnitraatcreme (is zonder recept). Die smeer je op je tepels (werkt beter dan de Daktarin). Je moet die er wel goed afwassen voor het voeden.
Sterkte ermee!
De Daktarin creme die je bij de drogist kunt kopen is ook miconazolnitraatcreme.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:02:11 #90
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55703242
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:58 schreef Macka66 het volgende:

[..]

De Daktarin creme die je bij de drogist kunt kopen is ook miconazolnitraatcreme.
Jawel, maar de Daktarin orale gel die voor het kind wordt voorgeschreven, moet je ook op je tepels smeren. En dat werkt minder goed (plus is een enorme plakzooi) dan 'gewone' miconazolnitraat huidcreme.
pi_55703267
Die is alleen 3x zo duur als de merkloze miconazolnitraatcreme van de apotheek.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:37:05 #92
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55707514
Ik had even een vraagje.
Kunnen de plastic bekers van het via avnet systeem, gebruikt worden in de flesopwarmer van avent?

De flesopwarmer

via avent systeem nrtje 2
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:41:02 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55707626
Ik wil avent wel mailen maar ik kan niet in het NL gedeelte van de site komen. Vandaar dat ik het hier vraag.
pi_55707722
Geen idee amaranta, ik vond ze wel ontzettend handig en we gebruiken ze nog voor hapjes.
*OUD heilige*
pi_55707942
amaranta, waarom zou je het in de via beker willen opwarmen en daarna overgieten in een flesje.
je kan toch ook eerst overgieten en daarna opwarmen??
Of mis ik nu iets?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:58:52 #96
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55708027
Nou ja, omdat ik dan niet hoef over te gieten.
Ik kolf het namelijk rechtstreeks in die plastic via avent dingen. Die gaan dan de vriezer in.
Het zou dus het makkelijkste zijn als ik ze dan ook gewoon in die opwarmer kan stoppen en er dan een speenop draaien.
Of ben ik nou lui?
pi_55708101
ow kijk, ik wist niet dat je er ook een speen op kon draaien.
wel dat je er rechtstreeks in kon kolven.
Dat verklaard het..

maar dan nog 1 puntje, kolf jij iedere keer hetzelfde??
ik kolf niet precies de drink hoeveelheden van Pepijn dus dan moet je alsnog overgieten
  dinsdag 1 januari 2008 @ 20:05:24 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55708174
Nee, ik kolf niet hetzelfde nee.
Maar dan zou ik er bijv2 kunnen ontdooien en die dan achter elkaar geven ofzo.

kijk, dat rechter ding kun je erop draaien, en op de bovenkant kun je weer je speentje op draaien...
opzich erg makkelijk natuurlijk

pi_55708280
aha kijk, das handig dat wist ik niet.

maar ik denk dat je te wisselend kolft om overgieten te vermijden. Ik iig wel.
Ik kolf, giet over in drink hoeveelheden en vries dan in.

Op een gegeven moment weet je hoeveel Eva ongeveer drinkt, wie weet kolf jij wel standaard meer of minder.
Stel Eva drinkt 150... jij kolft 200 of 100.. dan moet je altijd 50 weggooien, of je nou 1x 200ml kolft of 2x 100ml.

En dan daarbij nog dat je per kolfbeurt verschilt wat je kolft.
Alleen al 's morgens kan het hier zo 100ml schelen per dag.
pi_55708362
Wil je niet van je idee af hebben ofzo hoor
Maar wil alleen vermijden dat je melk moet weggooien omdat kolf en drinkhoeveelheden teveel schelen.
Dat zou zonde zijn. Zeker als je misschien flink moeite moet doen om voldoende te kolven voor Eva.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')