quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:30 schreef KRS het volgende:De moed zakt me een beetje in de schoenen....
Ineens loopt de borstvoeding heel snel achteruit!. Sinds gister merk ik dat het ineens minder wordt. Ik merk het
aan mijn dochter (bijna 9 week) die ineens veel langer ligt te drinken en ook vannacht weer 2x wilde drinken.
Ik ben al tussendoor aan het kolven geslagen, vanochtend kreeg ik na de voeding aan 1 kant (zij drinkt ook
altijd maar aan 1 kant dus kan ik daarna mooi de andere kant kolven) nog 60cc eruit (ook al niet veel..) en
nu net nog maar 15cc!!!!!!!!!!
Ik baal enorm, ik had me juist voorgenomen het nog een poos vol te houden!
DUs nu wil ik haar extra vaak aanleggen en wat vaker kolven.
Hebben jullie hier ervaring mee en na hoe zo'n tijd hadden jullie de BV weer op peil??
Ik heb mijn viend al gebeld om een pak nutrilon mee te nemen, stel dat ik ineens helemaal niks meer heb!!
Je valt niet zomaar droog

De hoeveelheid die je kolft zegt (gelukkig) helemaal niets over je productie. Ook een baby die vaker wil drinken is niet bepaald een graadmeter. Misschien is ze 'gewoon' aan het regelen. Is ze moe, is ze ziek geweest, maakt ze een bepaalde ontwikkeling door, heeft ze erg veel prikkels gehad? Allemaal dingen waardoor een baby kan gaan regelen.
Wel goede graadmeters zijn: -plasluiers (4 volle per etmaal)
-minimaal 100 gram per week groeien
-je kind is alert en tevreden
-je baby drinkt minstens 7 a 8 ker per etmaal (meer mag ook)
-je ziet/hoort je kind ritmisch slikken/klokken tijdens het drinken
-je borsten voelen soepeler aan na een voeding
Je zegt dat je vaker wil gaan aanleggen en kolven, heel goed!
Om de melkproductie op te voeren:- is het verstandig om de baby vaak te voeden. Hoe vaker de borsten leeggedronken
worden, hoe meer melk er geproduceerd wordt. Het beste is om om de 2 a 3 uur aanleggen ook als de baby slaapt.
- Als de baby slaapt wakker maken.
- Laat de baby zo lang drinken als het wil.
- Beide borsten per voeding aanbieden is voor de melkproductie beter.
- Meerdere keren per voeding van borst wisselen.
Met een paar dagen investeren kan je zo de productie weer opkrikken.
Succes!