abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54579965
Vervolg van Borstvoeding deel 37

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_54580020
Ik zei dus dat die openingstijden alleen golden voor het openingsfeestje. De tent heet 7 to 7 dus ik neem aan dat dat ook de openingstijden zijn
pi_54580035
Ik ben benieuwd
pi_54580091
Lijkt me leuk.
pi_54580180
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 17:32 schreef beefcake het volgende:
Ik zei dus dat die openingstijden alleen golden voor het openingsfeestje. De tent heet 7 to 7 dus ik neem aan dat dat ook de openingstijden zijn
Oeps...

Nou ja, da's natuurlijk alleen maar beter!
.... met gevoel voor drama....
pi_54580710
Nooouuuu... er staat wel dit:
quote:
Vanaf die datum kunnen voedende en/of zwangere vrouwen elkaar elke donderdagochtend van 9.30 - 11.30 uur ontmoeten in Coffee & Sandwichbar Seven 2 Seven. De entree is gratis en je hoeft geen afspraak te maken.
Dat lijkt toch op maar twee uurtjes borstvoedingstijd. Maar dat zal vooral zijn om te zorgen dat je mensen een beetje bij elkaar krijgt inplaats van dat mensen door de hele dag binnendruppelen en zo elkaar mis lopen. Wie wil blijven zitten mag vast wel blijven

Ik ben in ieder geval van plan om binnenkort eens te gaan en een minimeet lijkt me best wel leuk! Iemand een voorkeur voor een datum? De opening of juist niet? Opening lijkt mij eigenlijk wel zo leuk omdat ze dan in ieder geval niet met een lege zaal zitten
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:24:10 #7
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54585990
Ik kan op donderdagen in ieder geval niet, helaas.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54586522
Ok owlet, dat had ik niet gezien Maar ik ben voor! Op donderdag ben ik vrij datum maakt niet uit. Als het maar niet op 6 december is.
pi_54587193
Een beetje ver voor mij
Zo'n initiatief lijkt me nog niet gauw in België te komen.
pi_54588354
Leuk zo'n borstvoedingscafe. Utrecht is voor een keertje minimeet ook nog wel te doen.
Alleen 22 november kan ik niet helaas. Als het andere datum minimeeten wordt dan kan ik misschien wel proberen te komen. Lijkt me erg leuk!

Vanaf 13 december kunnen hier de donderdagen wel.
pi_54589145
Lijkt me leuk! Dan zou Anna voor de eerste keer met de bus gaan. Als ze dat redt. Misschien is de trein verstandiger. Moeten we wel overstappen, maar dan heeft ze hopelijk iets meer bewegingsruimte. Het klinkt wel goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54589555
Ik kan in principe alle donderdagen dus wat mij betreft maakt het niet uit. Leuk hoor, er zijn ook zoveel verschillende leeftijden aan kindjes hier in dit topic.
pi_54593040
Alleen krijg ik Anna daar 100% zeker niet aangelegd. Hooguit dat ze een keertje kijkt of haar knuffel aanlegt als ze die meeneemt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_54594419
YPPY, da's dan wel weer een risico.
Hoe ga je dat oplossen dan?
Afgekolfde melk mee? Wachten tot je thuis bent?
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 14 november 2007 @ 10:32:22 #15
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54595405
Ik kan ooit op donderdag overdag... Woensdag is mijn vrije dag namelijk.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_54596927
Anna drinkt ook water en diksap overdag, ze wil nooit meer aan de borst. Rondkijken is veel te leuk. Ze krijgt alleen nacht- en ochtendvoedingen.
*OUD heilige*
pi_54598598
Yp, je kan ook hier parkeren en de tram pakken
pi_54605262
Gaat die tram rechtstreeks? En hoe lang doet die erover? En is dit een hint?
*OUD heilige*
pi_54605620
Als je hier opstapt, kom je op CS aan, half uurtje
pi_54609374
Lekker slim ben ik. Als ik met de auto naar jou ga, kan ik net zo goed meteen doorrijden. Probleem is dus dat ik op donderdag in principe autoloos ben. Vandaar dat ik over het ov aan het nadenken was.
*OUD heilige*
pi_54609471
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:45 schreef YPPY het volgende:
Anna drinkt ook water en diksap overdag, ze wil nooit meer aan de borst. Rondkijken is veel te leuk. Ze krijgt alleen nacht- en ochtendvoedingen.
Ah! Ik kan dus ook komen met Thies.
"Ja, hij drinkt alleen nog een ochtend- en een avondvoeding bij mij..."

Leuk hoor, zo'n BVcafé!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54609606
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:10 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ah! Ik kan dus ook komen met Thies.
"Ja, hij drinkt alleen nog een ochtend- en een avondvoeding bij mij..."

Leuk hoor, zo'n BVcafé!
Dan kan ik ook mee. En dan zeg ik dat Maud alleen nog ochtendbortstvoeding krijgt....en dan lieg ik straks ook nog niet eens Vandaag de flessen overhandigd en toen met Pepijn mogen kroelen....rammel, rammel, rammel....
pi_54609668
En ik heb zojuist 7 ochtendvoedingen voor Maud in de vriezer gestopt....
dus je kan best met maud naar dat bv cafe, Maud krijgt straks weer minstens 1 bv per dag
pi_54609713
Jullie kunnen toch sowieso meegaan? Is gezellig. bv minded is al genoeg.
*OUD heilige*
pi_54611218
BV-minded ben ik zeker!
Nog nét geen maffia...
Als er een datum bekend is zal ik eens kijken of het lukt. Lijkt me leuk!

En P_iglet, kolf-ze voor die kleine grote Meid Maud!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')