abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:16:05 #176
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55868428
Leuke foto Bass Miss! Wisselt Fons nu ook zo vaak van borst? Simon frot net zolang tot hij de borst van zijn voorkeur gevonden heeft
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_55868670
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:27 schreef Kersjes het volgende:
al tijdens de zwangerschap verstoord geraakte darmflora,
babies HEBBEN helemaal geen darmflora in de baarmoeder.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:41:55 #178
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55870590
Emma zegt onderhand gewoonweg dat de linker beter is dan de rechter
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:17:43 #179
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55871358
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:27 schreef anneja het volgende:

[..]

Nou ja, misschien verwoord ik het niet helemaal goed.
Wat ik bedoel is: doordat ik tijdens de zwangerschap aan de antibiotica moest is absoluut nadelig geweest wat betreft de rijping en werking van Devin's darmpjes. Die waren erg geirriteerd en zaten vol met lucht die hij moeilijk kwijt kon. Dat leidde tot pijn, overstrekken, meer moeite de lucht kwijt te raken, meer pijn en veel gehuil bij zowel baby als mama
En hier speelde ook mee dat hij zowel tijdens de zwangerschap als de bevalling klem heeft gezeten met zijn hoofdje waardoor de achterkant van zijn hoofd min of meer vergroeider, steviger was dan hoort. Een boel spanning in zijn hoofd/nek, met meer overstrekken en spanning op de buik, dus krampjes als gevolg. En een immense zuigbehoefte, dat luchtte namelijk iets op doordat de boel door het zuigen ging ontspannen.

Dus bij krampjes: kijk ook eens of de osteopaat kan helpen!
Beetje warrig verhaal, ben een beetje slaapdronken geloof ik
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:04:09 #180
94046 PM-girl
pi_55872540
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:41 schreef Jelief het volgende:
Emma zegt onderhand gewoonweg dat de linker beter is dan de rechter
Er is geen duidelijke voorkeur, maar meneer neemt telkens hier dan weer daar een slok...
*
pi_55872608
Oe, wat een leuke foto van Fons

Hier is een grote voorkeur voor links trouwens, altijd al geweest.
Variety is the spice of life
pi_55873605
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:04 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Er is geen duidelijke voorkeur, maar meneer neemt telkens hier dan weer daar een slok...

Ja, vooral in bed. Dan lig ik op mijn rug en dan klimt hij de hele tijd over me heen, ondertussen knie en elleboogstoten gevend.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:59:30 #183
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55874066
Vanmorgen ging Emma op haar knietjes zitten om aan de 'bovenste' borst te drinken.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55877097
Fons staat ook dikwijls met zijn kont in de lucht.
  † In Memoriam † dinsdag 8 januari 2008 @ 18:48:09 #185
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_55879639
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:27 schreef anneja het volgende:

[..]

Ook moeders hebben geen darmflora in de baarmoeder
sorry, kon het niet laten
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_55931230
het zal hier al weleens ter sprake zijn gekomen. Maar, ik maak borstvoedingsarmbanden. Ik maak ze op verzoek. Mocht er iemand interesse hebben dan kun je me pm-en.
pi_55931270
VOlgens mij vind Eva allebei de borsten even leuk.

Wel grappig dat de babies voorkeursborsten hebben!!
pi_55935217
dames, ik heb vanmorgen besloten dat ik definitief af ga bouwen. Zonder verdriet overigens en bewust besloten op een moment dat ik we allemaal weer lekker in ons vel zitten zodat het niet door vermoeidheid geforceerd is.

Ronja is de laatste paar dagen zelf al steeds minder gaan drinken, zelfs als ze naast me slaapt en ik ben er aan toe om het laatste stukje lichaam terug te krijgen.
Toen ik vanmorgen hoorde dat de medicijnen die ik voor mijn exceem krijg eigenlijk beter niet samen kunnen met borstvoeding was het voor mij de kapstok om mijn beslissing aan op te hangen.
Het zou me overigens niet verbazen als bij grondiger uitzoeken zou blijken dat het wel samen zou kunnen met BV maar om eerlijk te zijn had ik een duwtje van buitenaf nodig om voor mezelf te kunnen zeggen dat ik er mee wil stoppen.
Het is goed zo, ik heb er zo over lopen twijfelen en nu de knoop doorgehakt is voelt het alleen maar lekker.

Het idee dat ze nooit meer aan mijn borst zal drinken is ook wel een beetje verdrietig maar op dezelfde manier dat het vreemd was dat ze voor het eerst vast voedsel at, naar het kinderdagverblijf ging, uit logeren ging, etc. Het grote loslaten dat ouderschap heet

In overleg met de lactatiekundige ga ik niet afbouwen door Ronja minder te voeden maar door te kolven als de druk te groot is. Ik ben niet gevoelig voor verstoppingen en inmiddels kon ik bij logeerpartijtjes makkelijk 24 uur zonder voeden/kolven zonder harde plekken.
Voor Ronstermonster is het ook makkelijker zo.

overigens heeft mijn CB-/huisarts toch gelijk gekregen met haar idiote theorie dat kinderen die lopen niet meer aan de borst zouden moeten. Sinds vandaag rent Ronja namelijk ineens de hele kamer door
pi_55935431
owlet wat is dit raar om te lezen van jou. Ik heb zo het idee dat je in dit topic woont en het was zo leuk dat Ronja net iets voorliep op Anna. Ik snap de beslissing wel en die medicijnen komen dan wel goed uit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 10 januari 2008 @ 21:48:30 #190
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55935514
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 21:38 schreef owlet het volgende:
overigens heeft mijn CB-/huisarts toch gelijk gekregen met haar idiote theorie dat kinderen die lopen niet meer aan de borst zouden moeten. Sinds vandaag rent Ronja namelijk ineens de hele kamer door

Maar je gaat afbouwen dmv kolven zeg je. Ronja drinkt nu dus helemaal niet meer bij je?
Goed dat je er vrede mee hebt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55935536
Owlet suc6 met afbouwen!
pi_55935868
Klopt, ze heeft sinds vanmorgen helemaal niet meer gedronken. Twee keer kwam ze op schoot en toen ik niet zoals eerst meteen mijn borst ontblootte bleek dat ze volkomen tevreden was met een handje in mijn decollete en een dikke knuffel. Daarna ging ze meteen weer spelen.
Geen idee hoe het vannacht gaat maar aangezien ze de afgelopen dagen 's nachts ook alleen maar even aanzoog en daarna haar speen weer terugstopte denk ik dat het niet zo veel problemen zal geven.

Yppy, ik vind het zelf ook raar voelen. Hoe meer ik er over denk hoe meer ik er achter kom dat het niet zo zeer gaat om het stoppen met voeden als wel om het maken van beslissingen in mijn eigen leven, het bewaken van mijn eigen grenzen en het terugvinden van Owlet als persoon inplaats van als moeder, partner, collega, juf, etc.
En nu ga ik voorlopig even afstand nemen van dit topic want hoewel het nu niet moeilijk is is er ook niet veel voor nodig om het wel moeilijk te maken
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:03:40 #193
108648 cattie
lieve moeder
pi_55935934
Owlet, gewoon even een .
pi_55936478
owlet, vind het sowieso bewonderenswaardig dat je het zo lang gedaan hebt!
petje af hoor!
pi_55940579
Owlet succes!

Hier is het inmiddels ook over en uit. Afgelopen vrijdag heeft Quinten zijn laatste borstvoeding gehad. Het was al langer een aflopende zaak, hij dronk steeds minder bij me, steeds korter. 's Ochtends ging het nog wel, dan was hij slaperig, maar 's avonds ben ik drie weken terug ofzo al over gegaan op de fles want dat was echt maar twee slokjes en dan over me heen klimmen om weg te komen. Een fles neemt ie wel de tijd voor, het monster En nu dus ook de ochtend eraf, wel gek hoor, om na 11 maanden helemaal geen borstvoeding meer te geven. Maar het is goed zo, ik heb mijn doelstelling van 9 maanden gehaald, en daarna nog twee maanden alleen ochtend en avond. Alle beginnenden heel veel succes met de borstvoeding!
En natuurlijk allen bedankt voor dit topic
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_55940613
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Hij heeft er nog steeds lol in.

[ afbeelding ]
wat een ondeugende blik
dat wordt wat later
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_55942878
Je hebt wel een goede beslissing genomen owlet. Ronja heeft zo lang kunnen drinken en als ze er niet meer naar omkijkt (wat dan eigenlijk zo is, als ze meteen haar speentje weer pakt) is het een mooi moment. Goed gedaan.

Beefcake ook al zo lang. Misschien tot ziens bij een volgende.

's Ochtends wil Anna echt nog drinken, dan is het "die! die! die!". De rest van de dag denkt ze er niet eens aan. De ochtendvoeding blijft dus nog wel even, het is wel makkelijk wakker worden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55942981
Owlet, toch wel heel herkenbaar. Bij Merlijn heb ik niet eens echt bewust afgebouwd zo soepel bleven mijn borsten. Merlijn heeft het ook voor het grootste gedeelte zelf gedaan, het stoppen met drinken bij mij. Nu weet hij niet eens meer hoe het moet zo nog geen half jaar later.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:16:03 #199
94046 PM-girl
pi_55944546
Owlet, het is toch mooi zo! Goed moment denk ik, als ik het zo lees! Bedankt voor je delen hier, en je wijsheid en tips!

Beefcake, zo te lezen is het gewoon de tijd voor Quinten. Wie weet tot ziens!
*
pi_56008762
Dames,

Ik ben ff zo vrij om een vraagje te stellen.

Vriendin van mij wil minder melk gaan produceren. Ze kolft nu 4x (8minuten per x) en heeft dan 1600 cc. Ze heeft 700 cc nodig. Melkoverschot dus. Haar borsten doen wel zeer met 4x kolven.

Haar zoon drinkt alleen uit de fles. Bij meer kolven ook meteen meer productie. Hoe kan ze dit een beetje onder controle houden ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')