abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55661852
Ja moedermelk heeft dezelfde eigenschappen als ORS (wat betreft zouten, suikers en vocht) en is daarom een natuurlijke ORS. Daarnaast heeft het natuurlijk voedingsstoffen én (niet geheel onbelangrijk) antistoffen. Het is zeer licht verteerbaar, wordt razendsnel opgenomen en ligt niet zwaar op de maag.

Ik zou Pepijn geregeld aanleggen en kleine beetjes laten drinken. Op de plasluiers blijven letten en hij mag niet suf/apatisch worden (maar dat weet je allemaal wel natuurlijk).

Sterkte met je ventje!
Variety is the spice of life
pi_55662084
Hij had daarstraks nog flink de slappe lach, dus dat suf en apatisch valt wel mee.
Plasluiers zijn hopeloos vandaag, maar ja dat is ook niet gek als er niets binnen blijft.

geregeld aanleggen en kleine beetjes, hmmm nog trucs HOE??
Pepijn wil als hij drinkt ook echt een hele voeding en krijst anders de boel bij elkaar. Tenzij ik eerst gekolft heb en dan voed. Dan neemt hij er wel genoegen mee dat het op is zeg maar.
Maar als ik dat 2 dagen vol houd dan kan ik een drieling voeden
pi_55662159
Hihi

Nou ja, als het lijkt dat hij geen last heeft van een hele voeding, dan doe je dat toch? En als jij daar wel last van hebt qua productie, dan zou ik een flesje geven
  zondag 30 december 2007 @ 20:31:35 #79
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55662240
Beterschap met Pepijn en hopelijk kanpt ie snel op van de natuurlijke ORS. Goed om te weten...heb Maud in de periode toen ze zo ziek was en bijna niet dronk dus ook de beste ORS gegeven.... Is dat even fijn om te weten.

Davina succes met afbouwen.

Ik behandel Maud ook nog steeds als een bv-kindje. Dus als ze 'snachts wakker wordt, dan krijgt ze gewoon te drinken. En dat is dan in dit geval BV van P-iglet. Zo weet ik dat ik de max. aantal scheppen niet overga en zij slaapt er lekker op verder.
pi_55662319
Hij heeft er geen last van die hele voeding... Die komt er net zo hard weer uit als ene halve voeding of een paar slokjes.

Zucht, en papa zit hier in de nachtdienst dus flesjes ff geen optie, die wil hij van mij niet. Naja we merken wel hoe het loopt, en gaat mijn productie met me aan de haal dan heeft maud gewoon veel melk de komende tijd.

ik hoop gewoon dat het zo'n 24uurs virusje is en snel weer over.
Thx voor de tip iig.
  zondag 30 december 2007 @ 21:02:01 #81
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55663037
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:31 schreef chacama het volgende:
Beterschap met Pepijn en hopelijk kanpt ie snel op van de natuurlijke ORS. Goed om te weten...heb Maud in de periode toen ze zo ziek was en bijna niet dronk dus ook de beste ORS gegeven.... Is dat even fijn om te weten.

Davina succes met afbouwen.

Ik behandel Maud ook nog steeds als een bv-kindje. Dus als ze 'snachts wakker wordt, dan krijgt ze gewoon te drinken. En dat is dan in dit geval BV van P-iglet. Zo weet ik dat ik de max. aantal scheppen niet overga en zij slaapt er lekker op verder.
Dank! Heb een paar dagen geleden derde BO gehad, dus productie is opeens heel snel omlaag geggaan. Nu nog ff paar dagen ochtendvoeding (al is het maar om e zeggen dat eli in 2008 ook bv gehad heeft) en dan is het klaar. Maar als ik jullie posts hier zo lees, mis ik het nu al. De BO's niet, de rest wel. maar het is een keuze, en die is gemaakt. Klaar.
ik blijf wel lekker lurken!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55663816
voor jou Davinia
lijkt me een rot reden om af te moeten bouwen zo. Hopelijk ben je snel van je BO af en heb je verder geen last van het afbouwen.
pi_55673333
Je hebt het goed gedaan Davina, met die BO's erbij is het wel ontzettend moeilijk. Eli heeft toch een flinke tijd bv gehad. Is echt goed.

Anna krijgt alleen nog een ochtend voeding en ik vind het heerlijk dat ze zonder mij kan gaan slapen. Het geeft me een groot gevoel van vrijheid, dat ik niet altijd degene ben die haar in bed moet leggen of nog aan moet leggen voor ze kan slapen. 's Ochtends maakt ze er wel steeds meer een spelletje van. Vanochtend ging ze schudden en daarna roepen: "Die!"
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 31 december 2007 @ 08:51:34 #84
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55673515
Ha, die Anna. Nu al laten zien dat ze echt wl zelf bepaald wanneer ze wil eten....
pi_55674621
Davinia, ik vind het knap van je.

Anna
pi_55699600
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 22:14 schreef Jelief het volgende:
Vraagje voor de langvoedsters. Drinken jullie pukkies nog voor het slapen gaan (in de zin van in slaap vallen aan de borst).
We proberen het steeds weer maar Emma maakt een enorme stampij als zE niet mag drinken voor het slapen gaan. Soms gaat het goed maar vaker niet. Als ze bij oma slaapt is er helemaal niks aan de hand.
Ik val nog niet echt onder de langvoedsters, maar toch een reactie van hier.
Overdag als Elise naar bed gaat, dan geef ik haar niet eerst te drinken. Eigenlijk slaapt ze zelfs slechter als ik eerst te drinken geef, ze rust dan al uit bij mij en gaat al snel andere dingen doen in bed dan slapen.
's Avonds drinkt ze wel altijd eerst bij mij, maar ze valt niet meer aan de borst in slaap. Maar eigenlijk is dat pas zo sinds een paar weken.
Slapen is hier altijd een probleem geweest, Elise lag eigenlijk altijd veels te laat in bed. We wachtten meestal maar tot ze zo moe was dat ze in slaap viel bij het drinken en ik haar zo kon wegleggen, anders was het hysterisch brullen... Dit was voor ons de minst vermoeiende manier, al hoort het natuurlijk niet dat een babietje 's avonds nog lekker aan het spelen is.
Een paar weken geleden hebben we alles omgegooid en ging het wonder boven wonder wel goed (overdag minder slapen terwijl ze echt bekaf was, 's avonds vroeger naar bed en maar doorbijten). Wat sindsdien ook regelmatig gebeurd is dat ze aan de borst slecht drinkt. Eigenlijk is dat haar manier om duidelijk te maken dat ze naar bed wil. Na een paar avonden ging het ineens goed en hadden wij onze avondjes terug.
Helaas, 3 (4?) weken later ging het weer prut, dat is sinds eerste kerstdag. Waarom? Geen idee. We hebben wat meer bezoekjes gehad met vreemde avonden, vriendlief heeft vakantie daardoor is het ritme iets minder strak, ik vermoed dat er een tandje aankomt, ze kan ineens staan en is daardoor erg moe, tja het kan van alles zijn. Ik geef haar nu te drinken en leg haar in bed, we laten haar dan een uurtje brullen en dan geef ik opnieuw te drinken. Daarna gaat ze meestal wel slapen. De avondjes zijn nogsteeds beter dan zo'n 5 weken geleden, hoop dat het binnenkort weer wordt zoals de paar weekjes die we gehad hebben.

Om weer even meer bij het borstvoedingsonderwerp te blijven, de eerste week sliep ze ineens klokje rond, niet echt prettig als je ineens van zo'n 6 voedingen naar 4 wordt gezet. De week erna kwam ze weer gewoon 1 keer tussendoor (eind van de avond/begin van de nacht) en zat ik weer op 5 voedingen, een stuk prettiger...

Een heel verhaal geworden, hopelijk heeft iemand er iets aan...
pi_55701872
Ik heb al wat gegoogled, maar kan geen antwoord vinden. Hier heb ik altijd fijne tips gehad, dus bij deze een vraag.
Mijn rechterborst doet behoorlijk pijn. Het voelt alsof mn hele borst blauw is, maar dat is niet zo.
Ook geen rode of harde plekken. Wel doet het aanleggen extra pijn (alleen aan mn borst zelf overigens) en daarna het drinken ook.
Als het drinken klaar is, is de pijn weer minder.

Leeg laten drinken is wat ik doe, maar wat zou het kunnen zijn? Ik heb gekeken naar de symptomen van borstonsteking, maar dat is het volgens mij niet. Van de spruwsymptomen heb ik (en mn zoontje) er ook geen (behalve dan die stekende pijn).

Het is aan de zijkant (buitenkant) van mn borst. Aan de binnenkant heb ik weer geen last.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:43:41 #88
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55702943
Pixels, het klinkt mij heel bekend in de oren. Bij ons was het spruw die al in de melkkanaaltjes was gaan zitten. Mijn zoon had ook geen tekenen van spruw. Daarom waren we er dus te lang mee doorgelopen.
Als je naar de HA gaat en hij onderschrijft dit, vraag dan of je meteen Diflucan krijgt voorgeschreven voor jezelf. Dat moet je slikken. Voor je kind Daktaringel (geen Nystohupeldepup, ben de naam even kwijt, maar dat werkt minder goed). Daktarin moet je volgens recept 4x per etmaal geven, maar beter is om het vaker, maar dan wat minder te geven. En koop voor jezelf meteen een tube miconazolnitraatcreme (is zonder recept). Die smeer je op je tepels (werkt beter dan de Daktarin). Je moet die er wel goed afwassen voor het voeden.
Sterkte ermee!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † dinsdag 1 januari 2008 @ 15:58:43 #89
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_55703179
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:43 schreef Moonah het volgende:
Pixels, het klinkt mij heel bekend in de oren. Bij ons was het spruw die al in de melkkanaaltjes was gaan zitten. Mijn zoon had ook geen tekenen van spruw. Daarom waren we er dus te lang mee doorgelopen.
Als je naar de HA gaat en hij onderschrijft dit, vraag dan of je meteen Diflucan krijgt voorgeschreven voor jezelf. Dat moet je slikken. Voor je kind Daktaringel (geen Nystohupeldepup, ben de naam even kwijt, maar dat werkt minder goed). Daktarin moet je volgens recept 4x per etmaal geven, maar beter is om het vaker, maar dan wat minder te geven. En koop voor jezelf meteen een tube miconazolnitraatcreme (is zonder recept). Die smeer je op je tepels (werkt beter dan de Daktarin). Je moet die er wel goed afwassen voor het voeden.
Sterkte ermee!
De Daktarin creme die je bij de drogist kunt kopen is ook miconazolnitraatcreme.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:02:11 #90
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55703242
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:58 schreef Macka66 het volgende:

[..]

De Daktarin creme die je bij de drogist kunt kopen is ook miconazolnitraatcreme.
Jawel, maar de Daktarin orale gel die voor het kind wordt voorgeschreven, moet je ook op je tepels smeren. En dat werkt minder goed (plus is een enorme plakzooi) dan 'gewone' miconazolnitraat huidcreme.
pi_55703267
Die is alleen 3x zo duur als de merkloze miconazolnitraatcreme van de apotheek.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:37:05 #92
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55707514
Ik had even een vraagje.
Kunnen de plastic bekers van het via avnet systeem, gebruikt worden in de flesopwarmer van avent?

De flesopwarmer

via avent systeem nrtje 2
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:41:02 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55707626
Ik wil avent wel mailen maar ik kan niet in het NL gedeelte van de site komen. Vandaar dat ik het hier vraag.
pi_55707722
Geen idee amaranta, ik vond ze wel ontzettend handig en we gebruiken ze nog voor hapjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_55707942
amaranta, waarom zou je het in de via beker willen opwarmen en daarna overgieten in een flesje.
je kan toch ook eerst overgieten en daarna opwarmen??
Of mis ik nu iets?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:58:52 #96
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55708027
Nou ja, omdat ik dan niet hoef over te gieten.
Ik kolf het namelijk rechtstreeks in die plastic via avent dingen. Die gaan dan de vriezer in.
Het zou dus het makkelijkste zijn als ik ze dan ook gewoon in die opwarmer kan stoppen en er dan een speenop draaien.
Of ben ik nou lui?
pi_55708101
ow kijk, ik wist niet dat je er ook een speen op kon draaien.
wel dat je er rechtstreeks in kon kolven.
Dat verklaard het..

maar dan nog 1 puntje, kolf jij iedere keer hetzelfde??
ik kolf niet precies de drink hoeveelheden van Pepijn dus dan moet je alsnog overgieten
  dinsdag 1 januari 2008 @ 20:05:24 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55708174
Nee, ik kolf niet hetzelfde nee.
Maar dan zou ik er bijv2 kunnen ontdooien en die dan achter elkaar geven ofzo.

kijk, dat rechter ding kun je erop draaien, en op de bovenkant kun je weer je speentje op draaien...
opzich erg makkelijk natuurlijk

pi_55708280
aha kijk, das handig dat wist ik niet.

maar ik denk dat je te wisselend kolft om overgieten te vermijden. Ik iig wel.
Ik kolf, giet over in drink hoeveelheden en vries dan in.

Op een gegeven moment weet je hoeveel Eva ongeveer drinkt, wie weet kolf jij wel standaard meer of minder.
Stel Eva drinkt 150... jij kolft 200 of 100.. dan moet je altijd 50 weggooien, of je nou 1x 200ml kolft of 2x 100ml.

En dan daarbij nog dat je per kolfbeurt verschilt wat je kolft.
Alleen al 's morgens kan het hier zo 100ml schelen per dag.
pi_55708362
Wil je niet van je idee af hebben ofzo hoor
Maar wil alleen vermijden dat je melk moet weggooien omdat kolf en drinkhoeveelheden teveel schelen.
Dat zou zonde zijn. Zeker als je misschien flink moeite moet doen om voldoende te kolven voor Eva.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 20:24:12 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55708622
Ja, dat had ik ook bedacht ja. Wat ik nu doe is als ik gekolfd heb het in de koelkast bewaren. Binnen 24 nogmaals kolven en die 2 kolfbeurten evenredig verdelen en dan invriezen.
K heb er namelijk nog geeen zicht op hoeveel Eva drinkt precies.

Maar bedankt voor je tips en meedenken iig!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:04:21 #102
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55711035
Jelief, ik schaar me nog niet onder de langvoedsters eigenlijk, dus ik weet niet of je iets aan mijn verhaal hebt.
Ik voed Simon nog tweemaal, voor en na de nacht. Komt hij 's nachts, dan mag hij drinken. Hij kan immers zonder, dus als hij komt, heeft hij kennelijk even de behoefte.

's Middags voed ik eigenlijk niet meer voor of na de slaap, dat waren zulke korte drinkmomenten dat ik ze eraf laat, al twijfel ik daar soms over.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_55711771
Amaranta, hier gaan de AVENT-potjes ook gewoon met speendop in de flessenwarmer, kan prima hoor.
Ik heb tot nu toe alleen maar gekolfd voor de momenten dat ik naar de avondschool ging, twee keer per week.

Soms verdween er al eens iets in de diepvries, meestal 100 à 120ml. Dat is ook wat ik ongeveer in de potjes zette (met de richtformule van 120cc x gewicht in kg/ aantal voedingen, het was eerder 150,140 en 130 -verminderd met de leeftijd omdat ze aankomen)
Ik heb ook ijsblokjes ingevroren om te kunnen bijpassen.

Vrijdag eerste werkdag, ben benieuwd of ze dan wel haar flesje zal willen (is ze een week of 3 geleden beginnen weigeren namelijk)...
En ook zo eng, voor het eerst haar achterlaten...
En een hemelse schrik dat ik binnen de kortste keren op KV zal moeten overstappen, om het topic-gerelateerd te houden...
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:13:46 #104
94046 PM-girl
pi_55719705
Spannend Iksje! Ik hoop dat het goed zal gaan!

Simon demonstreert de veelzijdigheid van een kolf, hij gebruikt de kolf-set het liefst als megafoon!
*
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:17:43 #105
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55719801
Och die Simon!
Hij is echt een knap menneke aan het worden PM!
  woensdag 2 januari 2008 @ 14:24:26 #106
94046 PM-girl
pi_55722707
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:17 schreef Moonah het volgende:
Och die Simon!
Hij is echt een knap menneke aan het worden PM!
*
pi_55722844
hihi

Vandaag wilden ze me bij de apotheek trouwens WEER injectieampullen meegeven ipv neusspray

En nadat ik eindelijk de neusspray mee kreeg... werd bij de volgende medicatie (hormooncreme ivm eczeem) gevraagd of ik nog borstvoeding geef. Ja duh....! anders had ik die neusspray niet nodig. Ik vertel net dat ik neusspray nodig heb ivm kolven van borstvoeding.

Overigens staat op het apotheek etiket van de neusspray "1 spray in een neusgaat 2-5 minuten voor zogen" sorry hoor het zal gramaticaal best kloppen, maar vind het net ogen alsof ik een koe ben
Het woord voeden had iets charmanter gestaan.
Maar goed, je moet wat te zeuren overhouden

Echt na de afgelopen dagen (bezoekjes huisarts + CB) verbaasd het me ineens niets meer dat zo weinig moeders langer dan 6 maanden voeden. Wat wil je met al die anti-bv adviezen.
pi_55723373
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:29 schreef p_iglet het volgende:
Overigens staat op het apotheek etiket van de neusspray "1 spray in een neusgaat 2-5 minuten voor zogen"

Simon is een lekker ding
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:49:00 #109
94046 PM-girl
pi_55730468
Jeetje P_iglet, wat een situaties elke keer! Dat moet jou als aankomend arts toch helemaal een punthoofd bezorgen!
*
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:09:55 #110
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55742547
Haha, die Simon!
En ik wil even juichen voor alle extra vrije dagen de afgelopen periode. Mijn productie is enorm toegenomen, ben ook weer aan de zoogcompressen gegaan. Helaas is het met kolven op het werk steeds moeilijker voor me aan het worden een tsr te krijgen. Zelfs met de neusspray is het moeilijk er voldoende uit te krijgen. Heb ook zo goed als geen vorraad meer in de vriezer liggen, dus ik vrees het ergste
.... met gevoel voor drama....
pi_55743510
PM, ik weet iig hoe het straks niet moet

Jakkes kersjes.
Vervelend dat het kolven niet wil lukken.
Misschien kun je 's morgens en/of 's avonds 1 borst kolven terwijl Devin de andere drinkt.
Dan wekt hij de TSR op.

Hier is de productie door Pepijn zijn buikgriepje aardig genormaliseerd.
Omdat hij zo weinig dronk maar wel om de 3/4 uur en echt niet vaker.
Kolf ik nu tenminste weer normale hoeveelheden ipv de heel ruime hoeveelheden van de paar weken ervoor.

Mijn flesweigeraartje op de opvang vertikte het gisteren trouwens maar helemaal om te drinken.
Vandaag maar wat biobim meegegeven. Mogen ze het naar binnen lepelen. Wie weet werkt dat.
Geloof best dat hij niets tekort komt en het bij mij wel inhaalt. Maar inhaal nachten terwijl per vandaag mijn kerstvakantie afgelopen is en ik weer volop moet studeren vind ik toch minder
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:12:55 #112
94046 PM-girl
pi_55749495
Ik hoop dat de Biobim dan weer voor rustigere nachten zorgt p_iglet!

Vraagje, zit er in bv nu geen/weinig vitamine D? Ik moest het namelijk bijgeven, volgens het cb, omdat hij geen opvolgmelk krijgt en nu de dagen zo kort zijn.
*
pi_55751012
PM het klopt dat in bv weingi vitamine D zit. Maar als Simon regelmatig buitenkomt en daarnaast yoghurt, boter etc eet krijgt hij meer dan genoeg binnen.
Met 1 uur buiten zijn heb je voldoende voorraad voor 2-3 dagen. En daarbij bouwt je lichaam ook voorraad op, dus Simon heeft nog voorraad van afgelopen zomer.

Dus zolang je niet in de planning hebt naar spitsbergen te verhuizen waar het 6 maanden per jaar donker is, hoef je geen vitamine D bij te geven.

Pepijn heeft toen hij vanochtend zijn fles weigerde wel 40cc + biobim op met een lepeltje, dat was VEEEL interessanter als de fles. hihi mijn eigenwijsje
Ze vinden het daar overigens ook geweldig dat hij stukjes banaan en appel eet. Ze geven hem daar hapklare stukjes. Voor complete grote stukken is heel begrijpelijk geen tijd, zolang hij het nog zovaak laat vallen.

Nieuwste stunt van vandaag Mijn kolfruimte had nog kerstvakantie
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:46:35 #114
94046 PM-girl
pi_55753107
Ok dankjewel!

Overigens heb ik het met de arts over de curve gehad. Volgens de cb-curve zat hij onder het gemiddelde. Dat klinkt meteen 'fout' terwijl dat eigenlijk niet zo is. Die curve is echt gemiddeld genomen, met daarin ook een flink aantal kinderen met overgewicht. Dus het gemiddelde ligt eigenlijk te hoog, het zou lager moeten zijn.
Zoals in de WHO-curve. Dat is de ideale lijn en dus niet de 0-lijn die het cb hanteert.
Aangezien Simon de 0-lijn van de who volgt, is er niets aan de hand en doet hij het precies goed.

Aldus de arts van het cb! Fijn om dit stukje uitleg te krijgen. Dan interpreteer je het 'onder het gemiddelde' niet meer zo veroordelend.

En je kolfruimte met vakantie, op slot dus?
*
pi_55755604
PM ik vind het raar gesteld dat het gemiddelde te hoog ligt en lager moet liggen...

De curves zijn de gemiddelde waardes van alle kindjes. Daar is dus niets goed of fout aan.
Gemiddelde wil niet zeggen het ideale gewicht, maar dat 50% van de kindjes zwaarder is en 50% lichter.
Het kan dus idd zo zijn dat met de huidige gewichtsverdeling onder kinderen, het gemiddelde zwaarder is als een aantal jaar geleden.

Onder het gemiddelde moet je dus zeker niet als veroordelend zien, maar vind ik ook niet iets wat ze zo moeten benoemen. Zolang Simon netjes zijn eigne lijntje volgt en niet afbuigt, en lengte en gewicht goed in verhouding zijn is het prima.

Ik ben met mijn 1,68 ook onder het gemiddelde, maar dat wil nog niet zeggen dat er iets mis is...

Echt geen goed of fout in dit geval. Pas wanneer een curve gaat afbuigen of lengte en gewicht niet meer in verhouding zijn is er een reden tot verder onderzoek.

Jep kolfruimte op slot, morgen dus nog eens uitzoeken hoe ik dat ga regelen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:44:38 #116
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55755967
P_iglet, wat lastig. Waar heb je nu gekolfd dan?

En de ene borst kolven terwijl Devin aan de ander drinkt gaat in mijn geval een beetje lastig aangezien ik dan toch echt handen tekort kom.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb alleen een handkolf
Tijdens de zwangerschap was ik van plan om bv te gaan geven, maar wist natuurlijk niet of het zou lukken.
Ik had zoveel slechte verhalen gehoord over mislukte bv-pogingen en besloot, om teleurstellingen te voorkomen, van het ergste uit te gaan en een handkolf te kopen. Als het voeden op rolletjes zou lopen, ook na mijn verlof, dan kon ik immers altijd nog een automatische aanschaffen. En dat staat dus nog steeds op mijn to do-list, is er een beetje bij ingeschoten....
pi_55756145
Devin in rugby houding, en dan heb je 1 hand vrij om te kolven?
Of heb je met een handkolf 2 handen nodig? Heb zo'n ding ooit eens 1xtje gebruikt in mijn kraamweek en ben dolgelukkig met elektrische, dus geen verstand van handkolven.

Das ook nog een optie voor je TSR probleem met kolven. Dubbelzijdige elektrische kolf huren of kopen. Maar niet de goedkoopste oplossing

Ik ben nu na mijn colleges als een gek naar de opvang toegesjeesd (schiet ook echt op het OV). En de opvang gebeld dat ik er aankwam en dat ze dus Pepijn niet nog een flesje moesten geven. Voor mijn colleges was er blijkbaar even een docent aan het werk op de afdeling waar ik kolf en toen dus niet gezien dat het daar dicht was. Het is er wel vaker rustig. Toen ik na mijn colleges terug kwam was de hele afdeling dicht.
pi_55756211
Kersjes, ik kolfde eigenlijk altijd één borst voor de ochtendvoeding omdat Merlijn toch wel genoeg had aan één borst en ze dan lekker vol zaten. En toen ik op een gegeven moment nog maar één keer op een dag kolfde waren toen ik thuis kwam mijn borsten lekker vol, Merlijn dronk aan de ene en met de handkolf kolfde ik de andere. Merlijn liet ik dan wel meer zitten dan liggen en dat was vaak precies goeneg om één hand vrij te hebben.
Bij mij was na 6 maanden de bv ook sterk teruggelopen, heb nog tot maand 9 én BV en KV meegegeven naar het KDV en op een gegeven moment daar gewoon melk laten drinken met de andere kindjes. Het voelde voor mij toen wel heel bezwarend maar hij haalde het bij mij wel weer in 's avonds en kreeg ook nog genoeg bij mij. Na maand 10 heb ik ook helemaal niet meer gekolfd.
pi_55756280
Ik had ook een handkolf gekocht omdat mij dat fijner leek dan een electrische, in de kraamtijd een kleine electrische mogen lenen en de opbrengst was drie keer niks, zeker toen ik na een paar dagen overstapte op de handkolf. De opbrengst was zoveel meer dan met de electrische. Het is heel persoonlijk ook wat je ligt.
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:03:18 #120
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55756581
Randa, een hogere opbrengst bij handmatig kolven?
Dat klinkt heel bijzonder!
Ik ga het dan toch maar proberen, voeden en kolven tegelijk.
Dat zal vast een knoeiboel worden, Devin zit geen moment stil, ook niet tijdens het voeden.
Kleine draaikont
pi_55756968
Een kolf en kolven is heel persoonlijk. Wat voor de één werkt, werkt voor een ander absoluut niet. Eigenlijk zou je een aantal kolven thuis en op het werk moeten kunnen uitproberen alvorens je een keuze maakt (maar dat kan helaas niet )

Heb je nog behoefte aan tips wat betreft kolven/tsr opwekkken?
pi_55757006
Mijn kraamhulp kon zich wel voor haar kop slaan toen ze dat merkte, want mijn kolf lag natuurlijk ook binnen handbereik.

Ik haalde makkelijk 100 tot 120 cc bij de ochtend voeding uit één borst door voor ik Merlijn aanlegde er één aftekolven. Dat was nog het meeste succes eigenlijk met kolven. Ik heb trouwens nooit de neusspray gebruikt. Ben heel benieuwd hoe het bij nummer twee dadelijk gaat lopen, mijn schoonzusje had alleen bij de eerste last van een lage opbrengst bij nummer twee liep het perfect met kolven. Ik zou het wel zo weer hetzelfde doen, alleen sla ik de eerste vier weken kolven liever over en hoop dat nummet twee direct live het goed doet en blijft doen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:20:55 #123
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55757084
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:16 schreef nebelung het volgende:
Heb je nog behoefte aan tips wat betreft kolven/tsr opwekkken?

Graag!
pi_55757489
Ik vertel vast niks wat je al niet weet, maar misschien helpt het

- Ik zat te bedenken dat het toch echt belangrijk is dat je een kolf hebt die goed bij je past. Denk je dat de handkolf goed bij je past en vooral ook bij je situatie? Hoef je allemaal niet te vertellen hoor, maar misschien goed om over na te denken even. En weet je wat ook fijn is om even na te gaan: heb je met kolven op je werk bijvoorbeeld het gevoel dat je op moet schieten, probeer je te snel te gaan, neem je wel genoeg tijd, ben je er niet te lang mee bezig, zit je wel lekker warm en ontspannen, ben je bang dat er iemand binnenkomt enz enz enz enz
- Over het algemeen zul je meer melk kunnen afkolven als je kort maar vaak kolft, dan wanneer je maar enkele keren per dag kolft en er dan lang mee bezig bent. Ik weet niet of dat in te passen is in je werk, maar ik noem het toch maar.
- Is de ruimte rustig en warm? Voel je je er prettig/ontspannen? Probeer jezelf zoveel mogelijk te ontspannen (wat helpt, dat helpt, al is het op je kop staan)
- Helpt een fotootje van je kind, of misschien een filmpje of geluidsopname?
- Ontspan bewust, adem diep in en uit. (en doe bewust je schouders naar beneden)
- Voordat je gaat kolven kan je je borsten masseren of met je vlakke hand rondjes draaien op je tepels.
- Iets warms drinken.
- Neem voldoende rust en geef jezelf de tijd.
- Thuis is het echt het overwegen waard om zoals de andere dames al zeggen tegelijk te voeden en te kolven.
- Probeer je niet druk te maken over de hoeveelheid, dat levert spanning op. De opbrengst is geen bewijs van hoeveel je produceert (Devin zal altijd meer uit de borst drinken dan je kolft). Probeer zo positief mogelijk t.o.v. kolven te staan (dit is de moeilijkste )
  vrijdag 4 januari 2008 @ 08:29:01 #125
1762 YPPY
Yppiaans
pi_55763957
Wat is Simon toch een schatje! Dat koppie.

Die gewichtslijntjes... Wij zijn opgegeven bij het CB. Ik krijg een verhalen meer, alleen het zinnetje dat het goed is zo lang ze op dezelfde manier (langzaam) blijft groeien. Inmiddels plan ik mijn afspraken overigens wel rond dezelfde tijd, omdat er dan een fijne wvk zit. Die ook naar me luistert en daardoor adviezen geeft waar ik wat aan heb. Leuk mens.

Moeilijk hoor p_iglet, eigenlijk zijn het dan je toekomstige beroepsgenoten die er niks van bakken. Nu weet je wel hoe je het later niet moet doen. Een vriendin van me is bijna arts en die weet eigenlijk niks van bv. Heeft 1 college erover gehad en dat was het. En die kan bijna CB arts worden.

Kersjes, ik heb/had (ligt al maanden in de kast) ook een handkolf. Wat ik dan 's ochtends deed was Anna in de rugbyhouding leggen, aan de 'mindere' borst. Ze lag dan los. Daarna met twee handen de kolf goed doen. Als die goed zat, had ik 1 hand vrij en kon ik daarmee Anna aanleggen. Het was best lastig en daarom ben ik uiteindelijk gewoon eerder opgestaan om voor de voeding te kolven, maar als dat niet ging lukte het zo ook redelijk.
*OUD heilige*
  vrijdag 4 januari 2008 @ 08:58:29 #126
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55764223
Kersjes, ik heb twee kinderen met een handkolf de hele bv-periode doorgekregen Saskia heeft 9 maanden bv gehad en werkte ik twee dagen per week, Tijn heeft 7 mnd bv gehad en die ging ook twee dagen per week naar de opvang. (en voor nummer 3 ga ik ook gewoon weer met de handkolf aan de gang. Al hoeft er nu niks meer naar de opvang)
Heb een tijdje een Ameda dubbelzijdige electrische gehuurd, maar daar had ik geen hogere opbrengst mee en de tijdswinst was minimaal, dus die heb ik snel weer terug gestuurd.
Als ik trouwens op m'n werk kolfde, ging ik altijd ets ontspannends lezen.. de krant van die ochtend.. of een tijdschrift ofzo. Kopje thee erbij.. even lekker ontspannen. Deur op slot en absoluut niet op de klok kijken!

Ongelooflijk he, dat zelfs bijna-CB-artsen zo weinig over BV weten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:06:37 #127
94046 PM-girl
pi_55769739
P_iglet, jouw verhaal klinkt me logisch in de oren.
De arts verklaarde zo het verschil tussen de twee curves. Wat m.i. dan ook zou aangeven dat flesgevoede kinderen hoger zitten qua gewicht, gemiddeld. En volgens de arts dus te hoog.

Maar het voornaamste is dat ze aangaf dat onder het gemiddelde dus niet verkeerd is. Zoals vele ouders het wel zullen interpreteren, telkens als het zo gezegd wordt.
*
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:43:25 #128
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_55772031
Ik kom me hier ook maar weer eens melden. Ben joyce mama van Mara die ruim 2 jaar bv heeft gekregen en nu ondertussen alweer 4 jaar is. En mama van Zoe (met puntjes op de e maar dat lukt niet met de laptop) die vandaag precies 3 wk is en ook bv krijgt.

Even wat geschiedenis van Mara. Toen ze 6 wk was bleek ze allergisch voor veel wat ik at, koemelk, soja, ei, vis, noten, zaden, pitten, zee en schelpdieren, pinda alles moest ik laten staan en dit dieet heb ik gedaan totdat ze 14 maanden was en toen zijn we langzaam gaan introduceren van de gevoelige voedingsmiddelen. Met een jaar of 2 was ze zo goed als overal over heen gegroeid.
Mara is verder een klein meisje en volgens het cb altijd veel te klein en ligt geweest. En dat heeft een hoop "ruzie' opgeleverd met het cb. Maar goed ik heb mijn eigen ding gedaan en mijn lijn gevolgt en gekeken naar mijn kind en daar naar gehandeld. Dus niet bij gevoed toen ze dat wilde, wel het dieet gedaan terwijl hun wilde dat ik kv met pap ging geven en zo zijn er nog tig dingen.

Maa rondertussen is ons tweede meisje geboren en drinkt volop aan de borst. Maar wat kan je je dan toch ook weer onzeker voelen. Ze viel in het begin behoorlijk af en plaste niet. Ik wist dat ik wel bv had en voelde ook het toeschietreflex al snel maar toch mocht dat nie tbaten pas toen ik vreselijk stuwing kreeg na 3 dagen ging het bij Zoe ook beter met plassen.
Ze wil het liefst de hele dag aan de borst of pink en heeft veel zuigbehoefte wil absoluut geen speentje. En ik pink dus bij haar.
Haar iedere keer aanleggen heeft geen zin. Ze tankt zich zo vol dat ze "vee" spuugt. En ze is nog niet zo handig dat ze dan haar hoofdje draait en verslikt zich dan vaak en veel en dat ziet er erg naar uit. Dat is ook de rede dat ze bij ons op de kamer nog op haar zij ligt. Wat het cb weer niet wil omdat ze dat gevaarlijker vinden dan op de rug en spugen omdat er nog NOOIT volgens hun een kind gestikt is.

Zo dat is even hoe het hier nu gaat ik ben van plan om regelmatig mee te komen schrijven als de tijd dat toe laat.

liefs joyce
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:06:55 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55775214
Ik wilde Avent bellen maar ik ben net 5 min te laat. Over die bakjes dus.
Frappant trouwens dat het in ALLE landen een gratis nr, is behlave in Nederland.

Ow en bvdames, bij de prenatal hebben ze leuke bvshirts in de aanbieding.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:09:25 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55775272
Ik snap dit stukje niet helemaal, wat bedoelen ze precies??
quote:
Dat is ook de rede dat ze bij ons op de kamer nog op haar zij ligt. Wat het cb weer niet wil omdat ze dat gevaarlijker vinden dan op de rug en spugen omdat er nog NOOIT volgens hun een kind gestikt is.
pi_55782344
Amaranta,
Heb je al een AVENT flessenwarmer?
Ik heb even gekeken in de handleiding van de mijne, en daarin staat een tabel met richtlijnen voor opwarmtijd, de potjes staan erin vermeld.
En ook twee 'stappenplannen':
a) voor AVENT zuigflessen en VIA bekers (gebruikt als zuigfles)
b) voor potjes en blikjes babyvoeding en VIA bekers (gebruikt als voedingspotje)

Dat zijn letterlijk de bewoordingen van de handleiding. Kan dus prima.
We vriezen hier ook in de potjes in, adapter met speen erop en dan de flessenwarmer in.
pi_55782618
En eerste werkdag was er een met plofboobies, ik kan alleen tijdens de middagpauze kolven, dus toen en 's avonds zat er best wat stuwing.
Weet iemand of dit erg veel effect heeft op de productie? Ik geef zeker nog 4 voedingen live op werkdagen (ene week woensdag en vrijdag, andere week di,woe en vrij)
Liande weigert nog steeds haar flesje (zowel avent als tommee tippee), ze heeft vandaag op 12u tijd slechts 100 ml gedronken.
Ik wou dat ik p_iglets vertrouwen had dat ze het wel bijdrinkt bij mij, maar dat heb ik niet. Ze slaapt ook veel vaker als ze flesjes weigert (in de opvang dus)

Simon heeft echt zo'n heerlijk hollands hoofdje vind ik... guitig manneke met die kolf!

Nebelung, dank je voor de kolftips! Hier wil het thuis vaak nog niet lukken (geen TSR na 15-20 min, slechts 20-30 ml met gestuwde borsten). Gelukkig lukt het op verplaatsing (hogeschool/werk) wel, ondanks dat ik hetzelfde doe, nl. er gezellig iets te lezen bij pakken enzo.

Kersjes, ik hoop dat het kolven op je werk snel weer betert!

klein_spookje, ik hoop voor jou dat Zoë minder allergisch reageert dan Mara, en dat jullie gauw een mooi evenwicht in het voeden vinden. Dat verslikken in het spugen lijkt me inderdaad eng. Slaapt ze bij jullie in bed op haar zij? Of in een eigen bedje?
pi_55782801
Iksje, ik dacht dat je in belgie ook extra recht had op kolfpauzes.

En heb je nog de neusspray kunnen regelen?

Iksje, Liande komt echt niets tekort!! Je werkt geen 5 dagen op rij ofzo, en zolang je thuis op haar verzoek voed zal ze echt zeker zorgen dat ze niets tekort komt!
pi_55782858
Dat veel slapen als ze flesjes weigert is ergens ook wel slim van Liande, want dan verbruikt ze ook minder energie

Over die vraag van je productie zou ik niet weten, maar misschien kun je net voor en net na werktijd ook nog kolven als extra pauze nemen niet lukt.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:21:42 #135
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_55783205
amaranta,
volgens het cb moet ze op haar rug liggen de kans dat ze stikt in terug komende melk dan dat ze op haar buik rolt en stikt. snap je?

iksje ze haalt de schade echt bij je in Mara dronk uit de fles alleen zoveel als ze nodig had om de ergste honger te stillen en dan tankt ze de rest weer bij jou savond en snachts.
en Zoe slaapt in haar wiegje naast me en als ze erg onrustig is bij mij in bed.

sorr voor het ontbreken van leestekens enz maar Zoe ligt nu bij me
pi_55783397
Ja, dat klopt, je hebt hier ook recht op die pauzes, maar je moet ze dan twee maanden van tevoren aanvragen. (dit wist ik pas een maand voor ik weer aan de slag moest) Bovendien heeft mijn werkgever er een handje van weg om dingen waar je recht op hebt te weigeren (zo krijg ik ook geen educatief verlof, ook zoiets waar je recht op hebt)
Ik heb je PM ivm de spray wel gelezen maar heb nog niet gereageerd

Er is op onze afdeling geen gesloten lokaaltje, ik moet dus naar een ander gebouw, de medische dienst daar. Na het werk kolven is niet echt een optie, aangezien ik pendel...
Ik kolf nu 's morgens voor het voeden (soms lukt dat dus, soms niet) en 's middags, 's avonds is het aan mijn meisje
Ik hoop dat het zo zal werken (maar vrees dus wel voor productie)

Ik hoop echt dat ze niet tekort komt, dat vele slapen leek me eerder door te weinig voeding (lage bloedsuiker) te komen dan uit 'slimmigheid' maar wie weet...
pi_55783579
Iksje, Liande is geen heeeeel klein licht babietje meer, dus ze zal niet veel slapen vanwege een lage bloedsuiker.
Daarvoor is de tijd zonder voeding echt tekort.

Stom dat je die pauzes 2 maanden van te voren aan moet vragen! en nog veel stommer dat je werkgever dingen weigert waar je recht op hebt.
En een bordje ergens op de deur van een leeg kamertje hangen terwijl je daar bezig bent?
Of desnoods niet hygienisch nog een keer op het toilet kolven en die melk weggooien? Dan neemt in ieder geval je productie niet af.

Wat je ook nog kunt proberen is net als wat Kersjes aangeraden werd, 's morgens tegelijk kolven en voeden. Dan gaat je TSR makkelijker.

Aanbod voor die spray staat nog steeds hoor!!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 09:58:50 #138
94046 PM-girl
pi_55789990
Iksje, wat stom van je werkgever zo zeg! Als ik soms hier de verhalen lees, mag ik niet klagen over mijn werkgever (op een enkele door de klusjesman opengerukte deur tijdens het kolven na )
*
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:05:39 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55791246
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:50 schreef Iksje het volgende:
Amaranta,
Heb je al een AVENT flessenwarmer?
Ik heb even gekeken in de handleiding van de mijne, en daarin staat een tabel met richtlijnen voor opwarmtijd, de potjes staan erin vermeld.
En ook twee 'stappenplannen':
a) voor AVENT zuigflessen en VIA bekers (gebruikt als zuigfles)
b) voor potjes en blikjes babyvoeding en VIA bekers (gebruikt als voedingspotje)

Dat zijn letterlijk de bewoordingen van de handleiding. Kan dus prima.
We vriezen hier ook in de potjes in, adapter met speen erop en dan de flessenwarmer in.
ja maar 'papa' heeft doos met handleiding en al wegggegooid.
Bedankt voor het kijken in ieder gevla.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:12:29 #140
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55791345
Werk je in het onderwijs Iksje??
pi_55791610
Nee, waarom denk je dat? Ik ben gewoon bediende.
We zitten in een gebouw waar er allemaal landschapsbureaus zijn, en de vergaderzaaltjes en de keuken hebben glazen deuren.
Vandaar dat ik naar het aanpalende gebouw zal gaan, waar de medische dienst wel afgesloten is (hoop ik althans-ik heb gisteren snel op het toilet gekolfd, ik heb nu even 2w vakantie - examens avondonderwijs komen eraan -voor ik weer aan de slag ga.)
  zaterdag 5 januari 2008 @ 13:19:00 #142
108648 cattie
lieve moeder
pi_55792533
Iksje, mijn werk zit sinds kort in een nieuw gebouw, met aparte kolfruimte. Alleen vond de architect het leuk om er een glazen wandje in te zetten. Dat is opgelost door er ondoorzichtig raamfolie op te plakken. Misschien kun jij overleggen dat dat ook bij een achteraf keukentje of zaaltje gebeurd? Of anders gewoon zelf doen?
pi_55793014
Op mijn werk is geen rekening gehouden met een kolfruimte, overal glazen wanden behalve in de serverruimte . Heb ook gewoon besloten om daar te gaan zitten, lekker achter de serverkast naar buiten kijken. Als ik het maar ergens rustig heb is het geen probleem.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 14:07:26 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55793483
NOu ja zonder reden eigenlijk
Ik werk dus wel in het onderwijs, en ik voorzie nu al kolfproblemen. Naast dat er geen geschikte ruimte is, kan ik niet zomaar tijdens de les even weggaan.
"zo jongens, jullie maken som 1 t/m 10 en dan gaat de juf even kolfen."
Maar gelukkig heb ik nog tot eind mei ouderschapsverlof, en dan is Eva al bijna een half jaar. Kan ik de bv af gaan bouwen.
pi_55793739
Amaranta, ook in het onderwijs is die kolfpauze iets waar je recht op hebt, het is niet makkelijk te realiseren.
Maar je kunt het in overleg wel proberen. Is er geen klasseassistent of RT'er of iemand die even de klas in de gaten kan houden.
Anders kolven vlak voor schooltijd, in de middagpauze en meteen na schooltijd voor eventuele vergaderingen. Dat moet ook lukken.

En je kunt proberen te overleggen of het geregeld kan di epaar weken dat je werkt tot de zomervakantie...
Dan heeft eva mooi dankzij de zomervakantie wel tot bijna 9 maanden borstvoeding.

Hier op het werk geluk. Een echte kolfruimte is er niet, maar ze zijn wel erg meewerkend. Ik gebruik het kantoor of, wanneer daar echt iemand druk bezig is die niet weg kan, een van de slaapkamers van de kinderen.
Ben wel benieuwd of ik nog wat kan regelen dat ik na 9 maanden door mag gaan met kolven. Maak nu lekker gebruik van mijn kolfrecht door af en toe wat later te beginnen/ eerder weg te gaan. Van collega's nog geen klachten gehoord gelukkig.
Op school gebruik de lichamelijk onderzoekskamertjes. Kan op slot, met stopcontact en wasbak, dus prima!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:14:11 #146
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55798435
Ja, zo had ik het dus ook bedacht ja. Zo rond 8en voordat de school begint. 11.45 als de pauze is en dan om 15.00 als de school uit. Dat moet 6x2= 12 dagen wel lukken. Op woensdag is het smiddags geen school dus helemaal geen probleem.
pi_55798592
Ow dat gaat vast lukken!!
  zondag 6 januari 2008 @ 11:16:26 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55818763
Pfff ik zat er gisteren weer helemaal doorheen. Ik heb ene tijdje met tepelhoedjes gevoed maar wilde daar graag vanaf. Nou, zo gezegd zo gedaan.
RB gaat erg goed maar ik weet niet wat er aan de hand is met de linkerborst. Ik ga gewoon elke keer door een hel. Het aanleggen gaat denk ik goed, ze pakt de hele tepel goed in de mond maar dan, als ze begint te happen doet het zo'n pijn. Na een paar minuten trekt het wel weg maar die eerste minuten zijn enorm pijnlijk.
Ik heb het idee dat mijn huid daar teerder is ofzo, ik snap het niet. Ook zitten er rare bulten op.
NOu ja, gisteren dus huilend zitten voeden en vannochtend voor de LB toch maar even het tepelhoedje gebruikt om haar te tepel goed te laten pakken, daarna zonder verder gegaan en dat ging wel goed.
Pffff ik wil zo graag BV geven maar elke keer dan denk ik. Nu stop ik echt. Nu stop ik echt.

Moest het ff van me af schrijven
pi_55818897
Mijn ervaringen betreft borstvoeding waren beide helaas negatief.
Bij mijn eerste werd ik in het ziekenhuis al heel slecht geholpen; Hij wil niet drinken? Okee dan schrijven we op dat hij geen zin had en douwen we er een flesje in. Je weet niets als beginnende moeder dus je laat het maar zo.
Tijdens de kraamperiode thuis werd ik gelukkig wel heel goed geholpen. Wat fijn als je een goeie kraamhulp hebt zeg!
Helaas had ik niet erg veel en moest (met bijvoeden zelfs) na 6 weekjes al stoppen. Niet goed als je kindje 1,5 uur per voeding ligt te drinken natuurlijk.

Bij de 2e wilde ik toch een poging wagen. Ze zeggen tenslotte dat de ene keer de andere niet hoeft te zijn. En ik dacht, als ze me in het ziekenhuis niet willen helpen, stikken ze maar. Ik doe het dan wel zélf!
Nou daar eenmaal geprobeerd aan te leggen. Ging wel aardig. Mocht binnen 3 uurtjes alweer naar huis dus kon thuis lekker oefenen drmee. Ik ging naar een kraamhotel en ook die gedachte was wel prettig want daar nemen ze ook goed de tijd voor je en weten ze er ook het een en ander van.
Maar helaas binnen een dag al weer verschrikkelijke kloven en zoveel pijn dat dit niet dragelijk was om vol te houden. Je borsten krijgens immers echt géén kans om in zo'n korte periode te herstellen.
Het tongriempje van de kleine was ook te kort en dankzij vasthoudendheid van de kraamhulp (in het ziekenhuis zagen ze weinig noodzaak,hij ging toch niet dood immers?) kon ik toch dag 2 al terecht en werd het doorgeknipt.
Ook dit hielp niet waardoor ik toch stopte. Ik vind borstvoeding geven het beste wat er is, mits het goed gaat en je een tevreden kindje én moeder hebt.
Maar toch blij dat ik het heb geprobeerd.
pi_55821057
Lieve Amaranta, die linkerborst klinkt niet goed. Je hebt een beetje hulp nodig daarmee. En die kun je krijgen, echt! Dit is een probleem waarmee je prima terecht kunt bij een lactatiekundige, als je dat zou willen. Totdat je hulp hebt, zou ik links dat tepelhoedje nog niet afbouwen.

Nederlandse vereniging van Lactatiekundigen

Op deze site kan je vrijgevestigde lactatiekundigen vinden bij jou in de buurt. Of je het wil doen, moet je natuurlijk zelf beslissen, maar mij lijkt het de moeite waard. Verder gaat het zo goed immers.

Sterkte hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')