quote:
Op vrijdag 28 december 2007 22:14 schreef Jelief het volgende:Vraagje voor de langvoedsters. Drinken jullie pukkies nog voor het slapen gaan (in de zin van in slaap vallen aan de borst).
We proberen het steeds weer maar Emma maakt een enorme stampij als zE niet mag drinken voor het slapen gaan. Soms gaat het goed maar vaker niet. Als ze bij oma slaapt is er helemaal niks aan de hand.
Ik val nog niet echt onder de langvoedsters, maar toch een reactie van hier.
Overdag als Elise naar bed gaat, dan geef ik haar niet eerst te drinken. Eigenlijk slaapt ze zelfs slechter als ik eerst te drinken geef, ze rust dan al uit bij mij en gaat al snel andere dingen doen in bed dan slapen.
's Avonds drinkt ze wel altijd eerst bij mij, maar ze valt niet meer aan de borst in slaap. Maar eigenlijk is dat pas zo sinds een paar weken.
Slapen is hier altijd een probleem geweest, Elise lag eigenlijk altijd veels te laat in bed. We wachtten meestal maar tot ze zo moe was dat ze in slaap viel bij het drinken en ik haar zo kon wegleggen, anders was het hysterisch brullen... Dit was voor ons de minst vermoeiende manier, al hoort het natuurlijk niet dat een babietje 's avonds nog lekker aan het spelen is.
Een paar weken geleden hebben we alles omgegooid en ging het wonder boven wonder wel goed (overdag minder slapen terwijl ze echt bekaf was, 's avonds vroeger naar bed en maar doorbijten). Wat sindsdien ook regelmatig gebeurd is dat ze aan de borst slecht drinkt. Eigenlijk is dat haar manier om duidelijk te maken dat ze naar bed wil. Na een paar avonden ging het ineens goed en hadden wij onze avondjes terug.
Helaas, 3 (4?) weken later ging het weer prut, dat is sinds eerste kerstdag. Waarom? Geen idee. We hebben wat meer bezoekjes gehad met vreemde avonden, vriendlief heeft vakantie daardoor is het ritme iets minder strak, ik vermoed dat er een tandje aankomt, ze kan ineens staan en is daardoor erg moe, tja het kan van alles zijn. Ik geef haar nu te drinken en leg haar in bed, we laten haar dan een uurtje brullen en dan geef ik opnieuw te drinken. Daarna gaat ze meestal wel slapen. De avondjes zijn nogsteeds beter dan zo'n 5 weken geleden, hoop dat het binnenkort weer wordt zoals de paar weekjes die we gehad hebben.
Om weer even meer bij het borstvoedingsonderwerp te blijven, de eerste week sliep ze ineens klokje rond, niet echt prettig als je ineens van zo'n 6 voedingen naar 4 wordt gezet. De week erna kwam ze weer gewoon 1 keer tussendoor (eind van de avond/begin van de nacht) en zat ik weer op 5 voedingen, een stuk prettiger...
Een heel verhaal geworden, hopelijk heeft iemand er iets aan...