Je kutn zeggen wat je wil, het is wel een van de best verstaanbare accenten die je hoort. Schotten en mensen uit Wales zijn over de freq niet te verstaan en dan heb ik het al helemaal niet over de landen ten oosten van midden Duitsland en ten zuiden van de Lek....quote:Op woensdag 12 december 2007 11:18 schreef cheukert het volgende:
Met een Hollands steenkolenaccent over de radio blaten ruleert
quote:Op woensdag 12 december 2007 11:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je kutn zeggen wat je wil, het is wel een van de best verstaanbare accenten die je hoort. Schotten en mensen uit Wales zijn over de freq niet te verstaan en dan heb ik het al helemaal niet over de landen ten oosten van midden Duitsland en ten zuiden van de Lek....
quote:What I could make out from comms to Ops is that Pilots are Ok, Rotorblades not damaged.
Then again. He was flying low therefore no good reception.
Dutch Mil is now calling Redskin 22 on 264.325 and Guard. They ask if other helo was badly damaged. (Redskin 12) giving coordinates 5201N 369?E
Wales is prima!quote:Op woensdag 12 december 2007 11:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je kutn zeggen wat je wil, het is wel een van de best verstaanbare accenten die je hoort. Schotten en mensen uit Wales zijn over de freq niet te verstaan en dan heb ik het al helemaal niet over de landen ten oosten van midden Duitsland en ten zuiden van de Lek....
Helikopter - Hoogspanningsmastquote:Op donderdag 13 december 2007 16:37 schreef Koploperkopper het volgende:
De enige goeie helikopter is er eentje die niet kan vliegen.
[ afbeelding ]
Nee, ze zijn zo lelijk dat de aarde ze afstoot.quote:Op vrijdag 14 december 2007 08:34 schreef Magneet het volgende:
Een heli is toch enkel een hele hoop dicht bij elkaar vliegende onderdelen?
Air france op 3000' 18C, KLM 747 op 2000' 18R, van opzij lijkt het inderdaad heel wat, maar dat is het niet....quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
"Bijna vliegramp op Schiphol"![]()
Sensatiegeile mensen
Welk vliegtuigtype?quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:57 schreef GoodGawd het volgende:
Ben ik weer captains. Dus heeft iemand een plaatje van de source selectors(volgens mij heet dat zo) van de cokcpit?
You know, die dingen helemaal links om de PFD, ND, EICAS etc. te switchen.
B747-400quote:
Dan is deze site precies wat je zoekt, denk ik....quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:25 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
B747-400
Heb nu : http://www.airliners.net/open.file?id=0314046&size=L&width=1600&height=1084&sok=&photo_nr=1&prev_id=&next_id=0237315
Maar hij mag wel wat duidelijker, zodat ik zie wat er bij de knoppen staat. Het is namelijk voor een presentatie. Moet nog een beetje uitzoeken hoe het allemaal werkt, wat er precies gebeurd als je aan een knop draait. Van de die twee knoppen boven de PFD en de ND begrijp ik dat je met die onderling een beetje kan switchen. Van dat rechts paneel, de source selector heb ik nog nul verstand
wtfokquote:Op vrijdag 14 december 2007 15:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dan is deze site precies wat je zoekt, denk ik....
24 uur voorbij, ik kan de OP niet meer aanpassen, ik zal 't ff aan een modje vragen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 01:37 schreef SnowBite het volgende:
@koploperkopper
Ik ben geen basisscholier meer, ben inmiddels werkeloos.
Zou je me bij werkelozen willen zetten?
checkquote:Op zaterdag 15 december 2007 01:48 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
24 uur voorbij, ik kan de OP niet meer aanpassen, ik zal 't ff aan een modje vragen.
Topquote:
Mij staat bij dat EMVO iets met de luchtmacht is.quote:Op vrijdag 21 december 2007 18:43 schreef Okeuj het volgende:
Heuj, 7 januari EMVO! Daar krijgen we nu ook de volledige ATPL theorie erbij.
Elementaire Militaire Vliegers Opleidingquote:Op zaterdag 22 december 2007 01:24 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Mij staat bij dat EMVO iets met de luchtmacht is.
Leg eens uit?
Okay, maar waarom hebben ze dan de EAS voor nodig? GS snap ik, TAS more or less.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:59 schreef Koploperkopper het volgende:
Calibrated/Indicated Airspeed, die is namelijk (zo goed als) het correctst. Die staat dus in je airspeedo.
Mja, ik weet 't zelf niet 100% zeker dus ik heb dit maar ff van wiki afgehaald:quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:24 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Okay, maar waarom hebben ze dan de EAS voor nodig? GS snap ik, TAS more or less.
Misschien dat iemand anders wel kan zeggen waar het goed voor is. Klinkt nl. een beetje als IAS.quote:Equivalent airspeed (EAS) is the airspeed at sea level which represents the same dynamic pressure as that flying at the true airspeed (TAS) at altitude. It is useful for predicting aircraft handling, aerodynamic loads, stalling etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
EAS is de dynamische druk. Gecorrigeerd voor compressibiliteit(is dat nederlands?) van lucht. Oftewel, je vliegtuig vliegt EAS, terwijl jij naar IAS/CAS kijkt. IAS is dan ook dynamische druk, maar die gaat ervan uit dat lucht niet compresseerbaar(is dat nederlands?) is.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:28 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Mja, ik weet 't zelf niet 100% zeker dus ik heb dit maar ff van wiki afgehaald:
[..]
Misschien dat iemand anders wel kan zeggen waar het goed voor is. Klinkt nl. een beetje als IAS.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 01:36 schreef cheukert het volgende:
[..]
EAS is de dynamische druk. Gecorrigeerd voor compressibiliteit(is dat nederlands?) van lucht. Oftewel, je vliegtuig vliegt EAS, terwijl jij naar IAS/CAS kijkt. IAS is dan ook dynamische druk, maar die gaat ervan uit dat lucht niet compresseerbaar(is dat nederlands?) is.
IAS is tegenwoordig in moderne vliegtuigen zo'n beetje hetzelfde als CAS, aangezien de snelheid die je afleest al gecorrigeerd is.
EAS is werkelijke dynamische druk. Je vliegtuig gedraagt zich naar EAS en niet naar IAS/CAS in werkelijkheid.
TAS is de werkelijke snelheid door de lucht. Hiermee bereken je je GS. Voor navigatie enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn conclusie:
Het zijn allemaal upgrades van elkaar.
GS - de snelheid t.o.v. de grond.
TAS - Zoals de pitot en statische poort meet. Met correctie op Temperatuur en luchtdichtheid.
IAS - Zoals de pitot en statische poort meet. Zonder enige correctie.
CAS - De gemeten waarde gecorrigeerd op instrument en position fouten.
EAS - De CAS, maar dan i.p.v. de statische druk op desbetreffende hoogte, de standaard druk op MSL
Note: Zeg het me als er geen snars van klopt, die TAS en EAS rammelt nog het één en ander aan volgens mij.
M
[ Bericht 1% gewijzigd door GoodGawd op 09-01-2008 20:13:06 ]Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Corretoquote:Op woensdag 9 januari 2008 12:02 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Mijn conclusie:
Het zijn allemaal upgrades van elkaar.
GS - de snelheid t.o.v. de grond.
TAS - Zoals de pitot en statische poort meet. Met correctie op Temperatuur en luchtdichtheid.
IAS - Zoals de pitot en statische poort meet. Zonder enige correctie.
CAS - De gemeten waarde gecorrigeerd op instrument en position fouten.
EAS - De CAS, maar dan i.p.v. de statische druk op desbetreffende hoogte, de standaard druk op MSL
Note: Zeg het me als er geen snars van klopt, die TAS en EAS rammelt nog het één en ander aan volgens mij.
M
IAS laag en mach hoog.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:46 schreef GoodGawd het volgende:
Ik vroeg mij af, welke speed je nou eigenlijk gebruikt?
# 1 Indicated airspeed
# 2 Calibrated airspeed
# 3 Equivalent airspeed
# 4 True airspeed
# 5 Groundspeed
Die heb je allemaal, hoe ze tot stand komen snap ik. Maar waar gebruik je elke speed voor? En welke staat in display van je 747? En welke in je Cessna?
Heb ik ook wel eens gehad, harde knal en felle flits, maar verder is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:52 schreef Public_NME het volgende:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=25663062
Shocking
Moet je hard blazenquote:Op donderdag 17 januari 2008 20:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Veel puf heeft dit topic ook niet meer.
Dan maar wat spectaculair nieuws:quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Veel puf heeft dit topic ook niet meer.
quote:LONDEN - Een Boeing 777-200ER van British Airways heeft donderdag (17 januari) tijdens de landing op Londen Heathrow de baan gemist. Het toestel kwam volgens ooggetuigen te laag binnen en landde op het gras. Het toestel zakte daarbij door het landingsgestel en gleed zijwaarts verder. De passagiers hebben het toestel via de noodglijbanen verlaten, zo meldt de BBC.
Vlucht BA038 was afkomstig uit de Chinese hoofdstad Beijing. Drie mensen zijn ter plekke behandeld aan kleine verwondingen. Aan boord bevonden zich 136 passagiers.
Op televisiebeelden is te zien dat het toestel een lang spoor in het gras heeft getrokken en aan het begin van de baan tot stilstand is gekomen. Het hoofdlandingsgestel heeft zich door de vleugel geboord.
Het ongeluk vond plaats op de zuidelijke baan op Heathrow. Deze is op dit moment gesloten. De noordelijke baan is gewoon in gebruik, meldt luchthavenoperator BAA. De Britse Air Accidents Investigation Branch verricht onderzoek op de plaats van het incident.
Over de oorzaak van het ongeluk bestaat nog onzekerheid. De BBC citeert 'een luchthavenmedewerker', die zegt dat het voor de landing de elektriciteit aan boord uitviel. Dit wordt door officiële bronnen niet bevestigd.
Het vliegtuig is volgens Aviation Safety Network zeven jaar oud. De Boeing 777 staat bekend als uitermate veilig. Sinds de ingebruikname van het type in 1995 is nog geen enkele 'Triple 7' bij een ongeluk verloren gegaan.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 08:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dan maar wat spectaculair nieuws:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=24183
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat doe je nu dan?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:57 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Volgende week gaan echt die luchtmachtformulieren op de bus, na een jaar stil te hebben gelegen op mn bureauIkke wil ook brokke-piloot worden
Aerospace Engineering, TU Delft. Maar ik ben al bijna 24, dus moet echt nu gebeuren/proberen, anders nooit.quote:
Ah nice.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:18 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Aerospace Engineering, TU Delft. Maar ik ben al bijna 24, dus moet echt nu gebeuren/proberen, anders nooit.
Lukt dat niet dan kan je nog altijd in je privé-tijd je commerciele vliegbrevet (RPL, PPL en CPL) halen. Ik ambitieer stiekem ook nog een beroep als verkeersvlieger. Vrachtvlieger worden lijkt me dan het leukst; met heel weinig mensen in een grote kist op 35,000 ft het luchtruim door met goederenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:38 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ah nice.
Ik doe nu Aviation Studies op de HvA, probeer mijn propedeuse te halen in 1 jaar zodat ik vliegopleiding kan doen bij Stella. Lukt dat niet dan maak ik mijn studie af. En ga ik daarna test doen bij de KLS. Lukt dat niet dan ga ik naar de TU Delft Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek en Techniek doen. Even die studie afronden en dan zijn er weer 4 jaar verstreken en doe ik de test nog eens bij de KLS. Dan ben ik inmiddels 24 of 25.
Lukt het dan niet dan ben ik een kansloze sukkel
Het vliegen van een F-16 lijkt me geweldig. Alleen het hele gebeure erom heen lijkt me niks. Ik heb me er nog niet bepaald in verdiepd, maar volgens mij moet je ook al die dingen doe zoals de de landmacht. Krachtraining weet ik het allemaal. Niet dat ik een luie donder ben, maar ik prefereer toch een rustiger levenquote:Op zondag 20 januari 2008 15:39 schreef Okeuj het volgende:
Weet wel dondersgoed waar je aan begint als je die papieren invult voor de luchtmacht. Het is een mooi wereldje als je er heel bewust voor kiest! Zodra je begint kun je wel gedag zeggen tegen je vrije tijd en hou er rekening mee dat je mentaal en fysiek flink moet buffelen. Klinkt vrij logisch, maar van mijn lichting is de helft al gestopt op de KMA voordat de opleiding überhaupt goed begonnen was...
Oei, te laat!quote:Op zondag 20 januari 2008 15:39 schreef Okeuj het volgende:
Weet wel dondersgoed waar je aan begint als je die papieren invult voor de luchtmacht. Het is een mooi wereldje als je er heel bewust voor kiest! Zodra je begint kun je wel gedag zeggen tegen je vrije tijd en hou er rekening mee dat je mentaal en fysiek flink moet buffelen. Klinkt vrij logisch, maar van mijn lichting is de helft al gestopt op de KMA voordat de opleiding überhaupt goed begonnen was...
hapquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:15 schreef GoodGawd het volgende:
lol je begint lekker onzeker, goeie eigenschap man
Die had ik ook al gekochtquote:Op zondag 27 januari 2008 21:20 schreef Intrepidity het volgende:
* Intrepidity gooit met een TVP
Van de zomer KLS-selectie doen
Studeer nu nog informatica.. niet meteen het meest avontuurlijke zegmaar..
Ben me inmiddels al flink aan het voorbereiden met boekjes als "De lucht in, maar waarom met u" en diverse IQ-achtige tests (voor de PO1&2 dus).. Iemand nog andere voorbereidingstips?
Welkom! En veel plezier met gecontroleerd neerstortenquote:Op zondag 27 januari 2008 20:54 schreef Keiichi het volgende:
Ik spiek maar even binnen![]()
Ik heb dit weekend een aanmelding voor een zweefvliegclub de deur uit gedaan, wellicht dat ik over een tijdje me bij de zweefnurts mag voegen
Vóór de runup, en nee.quote:Op maandag 28 januari 2008 00:11 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Ff n00b-vraagje; wanneer wordt eigenlijk de AP ingeschakeld tijdens de vlucht? Het opstijgen en landen gaat toch nog met de hand? Ik doel dan op de burgerluchtvaart.
Je hebt nog nooit in een zweefvliegtuig gezeten heh?quote:Op zondag 27 januari 2008 23:56 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Welkom! En veel plezier met gecontroleerd neerstorten![]()
Laatste keer dat ik met AR meegevlogen had, was dat het laatste waar ik me druk om maaktequote:Op maandag 28 januari 2008 01:12 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit in een zweefvliegtuig gezeten heh?
Ap erop wanneer je geen zin meer hebt om met de hand te vliegen (hij mag er vanaf 30ft op).quote:Op maandag 28 januari 2008 00:11 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Ff n00b-vraagje; wanneer wordt eigenlijk de AP ingeschakeld tijdens de vlucht? Het opstijgen en landen gaat toch nog met de hand? Ik doel dan op de burgerluchtvaart.
Wanneer je geen zin meer hebt? Is het niet zo dat de AP nauwkeuriger het vliegtuig bestuurt dan met de hand? Als je zonder vliegt, dan is het moelijker om het vliegtuig in controle te houden: meer mentale last voor de piloot, en in geval van een iets minder competente piloot, nogal een onaangename vlucht.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:16 schreef Alternate het volgende:
[..]
Ap erop wanneer je geen zin meer hebt om met de hand te vliegen (hij mag er vanaf 30ft op).
En AP eraf wanneer je weer zin hebt om met de hand te vliegen. Behalve bij slecht zich (<500 meter), dan blijft hij erop.
Het wordt bij de meeste, zo niet alle maatschappijen aangeraden om, wanneer het niet nodig is om "op de hand" te vliegen, met de AP te vliegen. Dit omdat het inderdaad een stukje workload weghaalt bij de piloten en ze meer aandacht kunnen houden bij het ontwijken van ander verkeer (bijv tijdens het vertrek) en omdat lang sturen op de hand vrij vermoeiend kan zijn en "op de hand" vliegen niets toevoegd. Maar een landing wordt vrij regelmatig gedaan zonder AP. Dit omdat het anders erg saai wordt, en een landing zelf maken gewoon leuk is. Verder zal je als piloot ook voorbereid moeten zijn mocht ooit de AP het niet doen. Dus eens in de zoveel tijd is zelf sturen toch wel de beste optie, al is het maar om je ervaring te behouden.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:48 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Wanneer je geen zin meer hebt? Is het niet zo dat de AP nauwkeuriger het vliegtuig bestuurt dan met de hand? Als je zonder vliegt, dan is het moelijker om het vliegtuig in controle te houden: meer mentale last voor de piloot, en in geval van een iets minder competente piloot, nogal een onaangename vlucht.
Mijn stelling is eigenlijk dat de AP beter (nauwkeuriger) vliegt dan met de hand omdat de AP automatisch alles berekent en bestuurt. Is er daarom geen officiële JAA-eis dat als men op koers zit, de AP MOET inschakelen mits die aanwezig is?
Een holding is de luchtvaartversie van een file. Stel je vliegt naar Schiphol, maar er is iets aan de hand op het vliegveld. (slecht weer, noodgeval etc) Dan kunnen er mogelijk minder vliegtuigen landen dan normaal, zoals bij een afgesloten rijbaan er ook minder auto's per uur kunnen passeren (bijv 30 i.p.v.60 per uur) Als dit ver van te voren bekend is, dan worden alle vertrekken richting Schiphol bekeken en zo gepland dat ze, gelet op hun vliegtijd, precies in die volgorde en hoeveelheid aankomen dat ze die 30 per uur niet overschrijden. Dat komt er in de praktijk dus op neer dat je voor vertrek al een vertraging krijgt en niet op je geplande vertrektijd mag vertrekken. Je "hebt dan een slot", dus je mag niet vetrekken voor de tijd die in dat slot vermeld staat, zodat jij en de rest van de inkomende vluchten zo verdeeld worden dat ze precies met 30 per uur binnenkomen.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:02 schreef ReiniervanBommel het volgende:
hey mensen,
Ik heb een vraagje, wat is holding eigenlijk?
en wat betekend dus,
Holding
Final Holding
en
Descent in holding?
Ik weet wel van iemand die (ik dacht) 73 en 74 vliegt, dat je op de hand mág landen, maar als er ook maar íéts niet volgens het boekje gaat tijdens de vlucht, moet het op de AP, omdat dat gewoon veiliger is. (ivm minimale stopafstand enzo)quote:Op maandag 28 januari 2008 23:48 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Mijn stelling is eigenlijk dat de AP beter (nauwkeuriger) vliegt dan met de hand omdat de AP automatisch alles berekent en bestuurt. Is er daarom geen officiële JAA-eis dat als men op koers zit, de AP MOET inschakelen mits die aanwezig is?
Wellicht zijn er maatschappijen die niet al met 73's vliegen. Of waarvoor de 320 beter aan de wensen voldoet. Of die een leuke deal hebben kunnen sluiten met airbus.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:42 schreef GoodGawd het volgende:
Waarom bestellen maatscapijen A320's ? Kunnen ze het niet gewoon bij een 737 houden, ik zie het nut van het hebben van beiden niet echt in, is dat er wel? Hoeveel kost de omscholingskosten voor een piloot trouwens voor een andere kist?
Grotere range, economische redenen. En het nut van dit segment is er zeker, niet voor niets zijn 737's de meest verkochte kisten, A320 doet het ook niet echt slechtquote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:42 schreef GoodGawd het volgende:
Waarom bestellen maatscapijen A320's ? Kunnen ze het niet gewoon bij een 737 houden, ik zie het nut van het hebben van beiden niet echt in, is dat er wel? Hoeveel kost de omscholingskosten voor een piloot trouwens voor een andere kist?
Ik denk dat als een grondafhandelaar het voor het zeggen had, er helemaal geen 737's zouden vliegen. Wat lossen/laden betreft, lijkt mij een A320 makkelijker en sneller (mits containerconfiguratie) dan een 737 (bulk).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:42 schreef GoodGawd het volgende:
Waarom bestellen maatscapijen A320's ? Kunnen ze het niet gewoon bij een 737 houden, ik zie het nut van het hebben van beiden niet echt in, is dat er wel? Hoeveel kost de omscholingskosten voor een piloot trouwens voor een andere kist?
'Tot je geen zin meer hebt' is waarschijnlijk korter dan jij denkt. Zeker als je vier vluchten op een dag doetquote:Op maandag 28 januari 2008 23:48 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Wanneer je geen zin meer hebt? Is het niet zo dat de AP nauwkeuriger het vliegtuig bestuurt dan met de hand? Als je zonder vliegt, dan is het moelijker om het vliegtuig in controle te houden: meer mentale last voor de piloot, en in geval van een iets minder competente piloot, nogal een onaangename vlucht.
Mijn stelling is eigenlijk dat de AP beter (nauwkeuriger) vliegt dan met de hand omdat de AP automatisch alles berekent en bestuurt. Is er daarom geen officiële JAA-eis dat als men op koers zit, de AP MOET inschakelen mits die aanwezig is?
Zonder AP en met de trim kom je ook een heel eind denk ik.. Af en toe een bochtje maken word je ook niet moe vanquote:Op maandag 4 februari 2008 15:10 schreef Alternate het volgende:
[..]
'Tot je geen zin meer hebt' is waarschijnlijk korter dan jij denkt. Zeker als je vier vluchten op een dag doet
Jawel hoor, had laatst nog rond 10000ft de AP en AT eraf gegooid, op 5500ft had ik geen zin meer dus alles weer automatisch.quote:Op maandag 4 februari 2008 16:29 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Zonder AP en met de trim kom je ook een heel eind denk ik.. Af en toe een bochtje maken word je ook niet moe van
wordt het dan niet tijd om te solliciteren voor de intercontinentale vluchten?quote:Op maandag 4 februari 2008 15:10 schreef Alternate het volgende:
[..]
'Tot je geen zin meer hebt' is waarschijnlijk korter dan jij denkt. Zeker als je vier vluchten op een dag doet
btw: mcDavid, WTF doe jij op het Hamsterforum?!?!?!quote:Op maandag 4 februari 2008 01:04 schreef mcDavid het volgende:
wtf dat filmpje werd hier 3 maanden geleden al gepost ofzo
quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:56 schreef Mojave het volgende:
[..]
Jawel hoor, had laatst nog rond 10000ft de AP en AT eraf gegooid, op 5500ft had ik geen zin meer dus alles weer automatisch.
Stewardessen batsen, jewaidsquote:Op donderdag 7 februari 2008 23:30 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Wat zit je eigenlijk de hele vlucht te doen? Boekie lezen ofzo?
Fucking busted!!!!quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:18 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
btw: mcDavid, WTF doe jij op het Hamsterforum?!?!?!
http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?t=48454&postdays=0&postorder=asc&start=0
Delft + zweegvliegen + hamsters = geen goede combinatie
't zal maar bekend worden dat je op het hamsterforum post... image the shame...quote:
Want? 14 uur in zo'n ding hangen is beter dan 4x een uurtje ofzo?quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:59 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
wordt het dan niet tijd om te solliciteren voor de intercontinentale vluchten?
Bij een tweemans operatie moeten beide vliegers in principe altijd aanwezig zijn in de cockpit. Er zijn wel officiele uitzonderingen, bijvoorbeeld als je naar het toilet moet, of iemand hoort een raar geluid of iets dergelijks. In zo'n geval mag 1 van de vliegers de cockpit uit.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:53 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
ff nog een n00b-vraag. Moeten piloten gedurende vlucht in hun stoel blijven zitten, of mogen ze ook ff een "rondje" lopen door de cockpit/cabine, om ff de benen te strekken? Het zou me knap irriteren 10 uur achter elkaar op je gat te zitten en alleen beetje instrumenten checken en radiocontact houden.
En is het sinds 9/11 niet meer toegestaan om als piloot zijnde de passagiers te verwelkomen? Vroegah groette de piloten altijd de passagiers bij het instappen en uitstappen van het vliegtuig.
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:17 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=s5prz1Ae5QM Bounce baby!!!
Tegenwoordig moet, indien mogelijk, de deur naar de cockpit dicht ten alle tijden dat er passagiers aan boord zijn. Dus helaas ook bij het in- en uitstappen...quote:Op zondag 10 februari 2008 14:53 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
En is het sinds 9/11 niet meer toegestaan om als piloot zijnde de passagiers te verwelkomen? Vroegah groette de piloten altijd de passagiers bij het instappen en uitstappen van het vliegtuig.
Ja door die fukking osamaquote:Op woensdag 13 februari 2008 09:41 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet, indien mogelijk, de deur naar de cockpit dicht ten alle tijden dat er passagiers aan boord zijn. Dus helaas ook bij het in- en uitstappen...
Is dat niet logisch dan?quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:06 schreef mcDavid het volgende:
Ik hoorde dat iemand mij tijdens een ban probeerde te dissen met mijn hamsterforum userschap?_!!
Jij noemt het een dis.quote:
Cool, feli! Welk type? (boek ik voortaan geen vluchten meer met dat type hehequote:Op donderdag 14 februari 2008 23:01 schreef SnowBite het volgende:
Ik ben aangenomen bij de blauwe zwaan!!!
leuk voor je, en ik ga mijn afstudeeropdracht waarschijnlijk doen over "Unmanned Aerial Civilian Vehicles".quote:Op donderdag 14 februari 2008 23:01 schreef SnowBite het volgende:
Ik ben aangenomen bij de blauwe zwaan!!!
Thanks!quote:Op donderdag 14 februari 2008 23:11 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Cool, feli! Welk type? (boek ik voortaan geen vluchten meer met dat type hehe)
ALs je maar niet op de '50 komt, dat trek ik niet, een fok!er als co...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:11 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Thanks!
Type weet ik nog niet, krijg binnen 1-2 maanden een startdatum +type te horen...
Die Rus dacht ook; ik betaal voor de hele baan, dan zal ik ook elke centimeter ervan gaan gebruikenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 15:34 schreef Public_NME het volgende:
http://au.youtube.com/watch?v=aWtdtuspnoM
"We've got Smirn-off!'
Ik zeg: FOK! meet in een Fokker50!quote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:07 schreef The_stranger het volgende:
[..]
ALs je maar niet op de '50 komt, dat trek ik niet, een fok!er als co...
FWD: selectie@luchtmacht.nlquote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:50 schreef mcDavid het volgende:
Hamsterslayer, wtf doe jij in het R&P forum?
Keiharde frustraties
Dan moeten ze eerst nog erachter komen dat ik THS ben op FokForum. Bovendien zitten er niet zo veel vrouwen in straaljagertjes/apachesquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:11 schreef mcDavid het volgende:
Die keuringspsych zal wel smullen van dit soort materiaal!! Mensen die onbeheerst agressief worden als ze een meisje zien, daar zitten ze op te wachten!
als co-co?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:15 schreef SnowBite het volgende:
Stomverbaasd kreeg ik gisteren al te horen dat ik in april ga beginnen!
Op de 747!!!!
Oh cool. Van de zomer Moet ik richting Jakarta 747, jij mag me vliegen vind ikquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:15 schreef SnowBite het volgende:
Stomverbaasd kreeg ik gisteren al te horen dat ik in april ga beginnen!
Op de 747!!!!
Vet man! Gewoon passenger neem ik aan en niet cargo? (al lijkt cargo me ook wel bruut eigenlijk)quote:
liever cargo, hoef je minder rekening te houden met je bank en pitch angles enzo, toch? Of bestaan er dezelfde vliegnormen voor cargo-vliegen als voor passagiers vliegen?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 21:59 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Vet man! Gewoon passenger neem ik aan en niet cargo? (al lijkt cargo me ook wel bruut eigenlijk)
Een 747 blijft een 747, ongeacht wat je vervoert, maar turbulentie is dan niet zo erg meer en een pallet met computeronderdelen is nog nooit doodgegaan door een geknapt bolletje coke....quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:02 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
liever cargo, hoef je minder rekening te houden met je bank en pitch angles enzo, toch? Of bestaan er dezelfde vliegnormen voor cargo-vliegen als voor passagiers vliegen?
Bij KLM vlieg je het allebei door elkaar. Meestal pax. maar soms een tripje met een van de drie ERF's.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 21:59 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Vet man! Gewoon passenger neem ik aan en niet cargo? (al lijkt cargo me ook wel bruut eigenlijk)
Andersom volgens mij: opstijgen altijd met de hand, landing wisselt af.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 07:16 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het wordt bij de meeste, zo niet alle maatschappijen aangeraden om, wanneer het niet nodig is om "op de hand" te vliegen, met de AP te vliegen. Dit omdat het inderdaad een stukje workload weghaalt bij de piloten en ze meer aandacht kunnen houden bij het ontwijken van ander verkeer (bijv tijdens het vertrek) en omdat lang sturen op de hand vrij vermoeiend kan zijn en "op de hand" vliegen niets toevoegd. Maar een landing wordt vrij regelmatig gedaan zonder AP. Dit omdat het anders erg saai wordt, en een landing zelf maken gewoon leuk is. Verder zal je als piloot ook voorbereid moeten zijn mocht ooit de AP het niet doen. Dus eens in de zoveel tijd is zelf sturen toch wel de beste optie, al is het maar om je ervaring te behouden.
Het punt waarop deze aan en uit gaat, verschilt per type en (mogelijk) maatschappij. Op de slagroomklopper (F50) mag deze niet aan voor 400 voet hoogte (en in praktijk gaat deze 90% van de tijd daar ook aan) en mag niet later dan 50 voet hoogte bij de landing weer uit. Elke landing is dus zonder AP, maar vaak wordt de AP als eerder uitgezet, varierend van piloot tot piloot, van dag tot dag, ook mede afhankelijk van je rooster (vermoeidheid en verveling) en weersgesteldheid.
[..]
quote:Op zondag 17 februari 2008 23:52 schreef Alternate het volgende:
Ik ben het met je eens dat het een slagroomklopper is die eigenlijk onder general aviation valt, maar toch kun je een captain F50 best op z'n woord geloven.
Gisterochten AMS-L.City laten eindigen in Heatrow, zicht op city 50m, terwijl het gebied om de docklands heen prima zicht had. Uur holden deed helaas weinig goeds...quote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:04 schreef Koploperkopper het volgende:
EGSS 182250Z 12005KT 0150 R05/0225 R23/0200 FZFG VV/// M00/M01 Q1030
Tof weertje op Stansted.
Coño.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:04 schreef cheukert het volgende:
hij is viiiieees
kapitein iglo die je bentquote:Op woensdag 20 februari 2008 02:11 schreef GoodGawd het volgende:
Vliegen zonder brandstof is toekomst
Geen nachtvluchten meer?
Vliegen op zonne-energie? Man dat doen wij al jaren!quote:Op woensdag 20 februari 2008 02:11 schreef GoodGawd het volgende:
Vliegen zonder brandstof is toekomst
Geen nachtvluchten meer?
quote:Op woensdag 20 februari 2008 04:44 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Vliegen op zonne-energie? Man dat doen wij al jaren!![]()
viagr.. hmm, nee...quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:47 schreef cheukert het volgende:
tja, sommige mensen hebben gewoon wat moeite om dat ding omhoog te krijgen. Maar gelukkig heb je daar hulpmiddelen voor (dat ene met 5 letters je weeets)
Sja een PV-cel kost ook behoorlijk wat fossiele brandstof voordat dat ding energie kan opwekken!quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:47 schreef cheukert het volgende:
tja, sommige mensen hebben gewoon wat moeite om dat ding omhoog te krijgen. Maar gelukkig heb je daar hulpmiddelen voor (dat ene met 5 letters je weeets)
Uitgeweken naar LHRquote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Gisterochten AMS-L.City laten eindigen in Heatrow, zicht op city 50m, terwijl het gebied om de docklands heen prima zicht had. Uur holden deed helaas weinig goeds...
Southend was in principe uitwijk nummer 1, maar met een minimum aan brandstof en de melding dat met het weer op de minima er al 2 vliegtuigen een go-around moesten maken (vanwege niet visual), toch maar voor LHR gekozen. (uitwijk nummer 2) Als het na een uur holden niet opklaart, dan zal het in die 5 minuten daarna ook wel niet beter worden. Iedereen was redelijk relaxed, afgezien van 1 passagier, die ervan overtuigd was dat we dit deden om specifiek hem te pakken. (letterlijk: "KLM doet dit altijd als ik vlieg, speciaal om mij te pakken")quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:03 schreef Alternate het volgende:
[..]
Uitgeweken naar LHRZe hebben je niet ter plekke opgeknoopt aan de vleugel?
Wat zijn je rechten als passagier eigenlijk? Ik had er ook niet echt vrede mee gehad als ze me op LHR zouden droppen ipv LCY. (daarvoor vlieg je toch ook met de cityhopper?)quote:
Als de andere optie rondjes vliegen tot je uit de lucht valt omdat je peut op is, dan moet je gewoon niet zeiken.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:22 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Wat zijn je rechten als passagier eigenlijk? Ik had er ook niet echt vrede mee gehad als ze me op LHR zouden droppen ipv LCY. (daarvoor vlieg je toch ook met de cityhopper?)
KLM heeft de verplichting om je van A naar B te vervoeren. Als we om een of andere reden niet op B kunnen krijgen met het vliegtuig, dan zal KLM vervangend vervoer moeten regelen. In dit geval per vliegtuig naar Heathrow en per bus naar LCY.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:22 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Wat zijn je rechten als passagier eigenlijk? Ik had er ook niet echt vrede mee gehad als ze me op LHR zouden droppen ipv LCY. (daarvoor vlieg je toch ook met de cityhopper?)
Welke club zit je bij? Wanneer beginnen ze met vliegen?quote:Op donderdag 21 februari 2008 15:11 schreef Keiichi het volgende:
Ik mag nu bij de Zweefnurts bijgeschreven worden
Illustrious, 1 maartquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Welke club zit je bij? Wanneer beginnen ze met vliegen?
Einde april/begin mei is er een kamp, in Asperden. Ik ga mee iigquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:28 schreef mcDavid het volgende:Zorg dat je meegaat op herfstkamp!
-edit-
de planning is dat ze dat bij ons houden dus
Was dat met de vracht ook maar zo. Afgelopen maandag moest de KL1511 (NWI) ook uitwijken naar LHR. Met als gevolg dat de vracht aan boord niet gelost werd, en weer vrolijk terugkwam naar AMS. En de volgende dag belde NWI dus waar hun vracht gebleven wasquote:Op donderdag 21 februari 2008 13:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
KLM heeft de verplichting om je van A naar B te vervoeren. Als we om een of andere reden niet op B kunnen krijgen met het vliegtuig, dan zal KLM vervangend vervoer moeten regelen. In dit geval per vliegtuig naar Heathrow en per bus naar LCY.
Ik bedoelde meer de verkeersleiding, die vast niet blij met een komkommersnijder die er opeens tussen moetquote:Op donderdag 21 februari 2008 13:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
KLM heeft de verplichting om je van A naar B te vervoeren. Als we om een of andere reden niet op B kunnen krijgen met het vliegtuig, dan zal KLM vervangend vervoer moeten regelen. In dit geval per vliegtuig naar Heathrow en per bus naar LCY.
Je moet niet vergeten dat we er alles aan doen om je ook op de bestemming te krijgen. Echter wel binnen de grenzen van veiligheid. In dit geval mochten we niet eens een nadering maken van de luchtverkeersleider (en ook al had het gemogen, met dat zicht waren we voor de wet in overtreding als we de nadering doorzetten onder de 300 meter hoogte). Dan zullen we de beste oplossing proberen te vinden en dit keer was dat Heathrow.
Uiteindelijk heb je dan gewoon pech als passagier. We hebben een uur gewacht, maar uiteindelijk is de peut toch op en moet je een keuze maken. En uiteindelijk waren wij zelf ook 2 uur later thuis dan gepland, dus zoiets doen we niet voor de grap
Oké, maar hoezel annuleren ze de vlucht dan niet gewoon en boeken ze iedereen over op reguliere vluchten naar LHR? Lijkt me een hoop moeite en knaken te schelen. Neem aan dat het zicht niet binnen de vliegtijd heel veel slechter is geworden en dat ze het als wisten toen je uit AMS vertrok?quote:Op donderdag 21 februari 2008 13:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb je dan gewoon pech als passagier. We hebben een uur gewacht, maar uiteindelijk is de peut toch op en moet je een keuze maken. En uiteindelijk waren wij zelf ook 2 uur later thuis dan gepland, dus zoiets doen we niet voor de grap
Loadsheet van een SQ freighter is veel interessanterquote:Op donderdag 21 februari 2008 21:00 schreef Tecnix het volgende:
Iemand nog intresse in een loadsheet van de OS/LH van gister?
Als er een kans is dat je binnenkomt, zullen ze niet zo snel een vlucht annuleren, maar in dit geval was het helemaal niet bekend dat het zo slecht zicht zou worden. Volgens de forecast zou het minimaal 4km zicht worden en 15 minuten voor de landing was dat het ook. Het was letterlijk een grote mistbank die het veld opschoof en daar 2 uur bleef liggen.. De dag erna, was het wel bekend e is de vlucht ook inderdaad geannuleerd..quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:44 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Oké, maar hoezel annuleren ze de vlucht dan niet gewoon en boeken ze iedereen over op reguliere vluchten naar LHR? Lijkt me een hoop moeite en knaken te schelen. Neem aan dat het zicht niet binnen de vliegtijd heel veel slechter is geworden en dat ze het als wisten toen je uit AMS vertrok?
gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:18 schreef Koploperkopper het volgende:Zo, alle PPL(A) theorie binnen.
quote:
Gefeliciteerd. Dat wil ik ook, alleen nog geen geld.quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:18 schreef Koploperkopper het volgende:Zo, alle PPL(A) theorie binnen.
Dank, enneuh. Gewoon geen auto oid kopen. En gewoon doen.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:48 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Dat wil ik ook, alleen nog geen geld.
quote:SCHIPHOL - Twee vliegtuigpassagiers die vrijdagmiddag van Amsterdam naar Brussel vlogen, kwamen voor een onaangename verrassing te staan. Vlak nadat de Fokker 50 van KLM rond 15.00 uur was opgestegen, begon er olie uit de airconditioning te lekken.
De twee kregen druppels van het zwarte goedje op hun kleding.
Dat liet een woordvoerster van KLM weten. Het vliegtuig maakte meteen rechtsomkeert. In totaal waren er 42 passagiers aan boord. De twee die onder de olie kwamen te zitten, krijgen de schade vergoed. De reizigers gaan met een ander vliegtuig naar Brussel.
Wat een eikels, weten ze dan niet dat dat standaard is bij een F50? Nostalgie noemt men dat.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Vliegtuigpassagiers krijgen olie over zich heen
[..]
Eerder dodelijk saai. Eerst een vlucht van 50 minuten naar dat monkey island, dan 50 minuten tot een uur holden, dan 20 minuten naar Heathrow vliegen, om vervolgens 2 uur op brandstof te moeten wachten voor je weer terug naar AMS mag....quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:27 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Spannende dag gehad the_stranger?![]()
Gaan we achteraanquote:Op donderdag 21 februari 2008 21:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Loadsheet van een SQ freighter is veel interessanter
Daar gaat hun no claimquote:Op maandag 3 maart 2008 22:58 schreef Public_NME het volgende:
Sowieso lekker weekend voor LH, ging ook een bevoorradingstruck tegen een vleugel van een A346....
Misschien als de linker vleugel helemaal vol met peut zit en de rechter helemaal leeg is?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:08 schreef GoodGawd het volgende:
Vraag:
In een vliegtuig zoals een B737 zitten aileron trim tabs. Maar wanneer gebruik je die nou? Trim tabs over het algemeen snap ik wel maar op ailerons...
In het geval van N-1? (die bekende 5 graden bank)quote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:47 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Misschien als de linker vleugel helemaal vol met peut zit en de rechter helemaal leeg is?
Iets anders dan gewichtcompensatie kan ik ook niet verzinnen idd
hier deze is leuk:quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:50 schreef Koploperkopper het volgende:
Nog maar ff een tof filmpje dan.
http://www.youtube.com/watch?v=uigpqpDWIwE
Bij een 737 lopen er nog altijd kabels tussen control wheel en ailerons/elevators... dus ook zonder hydraulisch systeem kan je nog sturen; 't is zwaar maar het kan wel...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:30 schreef GoodGawd het volgende:
Zou je er mischien nog de roll kunnen besturen met de trim tabs? Stel het hydraulisch systeem is kaduuk en het de ailerons reageren ook niet op de steering wheel. In een uiterst speciaal geval dus
LEZENquote:Op donderdag 6 maart 2008 18:03 schreef Hawkeye het volgende:
[..]
Bij een 737 lopen er nog altijd kabels tussen control wheel en ailerons/elevators... dus ook zonder hydraulisch systeem kan je nog sturen; 't is zwaar maar het kan wel...
Oké, als je het zo bedoelt... ook goed...quote:Op donderdag 6 maart 2008 20:19 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
LEZEN
Ik zeg toch: En als de ailerons ook niet reageren op de control wheel.
Nee man, dat zijn de spoilers! Straks doettie zijn straalomkeerders erbij en dan staattie zó stil!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:29 schreef GoodGawd het volgende:
[afbeelding]
Check die gast dik op overtreksnelheid vliegenAt rafeling op vleugel(turbulent) cool hè
![]()
![]()
![]()
Ik ben 'druk' met vliegen en/of cancellen hierzoquote:Op vrijdag 21 december 2007 19:34 schreef Koploperkopper het volgende:
Waar is bedplasser toch?
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:24 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Ik ben 'druk' met vliegen en/of cancellen hierzoZonder mij slaat het wel een beetje dood hier zie ik nu....matig hoor!
Ja, damn....hoe is het trouwens in eht verre, verre oosten?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 05:55 schreef cheukert het volgende:
jammer te laat
Blijven hobbelen, na een tijdje (paar maanden) verdwijnt het. Desnoods ff zo'n primatour geval nemen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:56 schreef Keiichi het volgende:
zo, vandaag het eerste vluchtje bij de club gemaakt.
Direct na het lieren in een mooie bel van 2 a 3 m/s. Niemand had het verwachtAlleen moest ik verdraaid weer luchtziek worden
![]()
Wij ook weer!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:56 schreef Keiichi het volgende:
zo, vandaag het eerste vluchtje bij de club gemaakt.
Direct na het lieren in een mooie bel van 2 a 3 m/s. Niemand had het verwachtAlleen moest ik verdraaid weer luchtziek worden
![]()
opzich wel goed je weets, tis wel alleen nog steeds een verdomde woestijn hier. vandaag weer 40graden enzoquote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:29 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Ja, damn....hoe is het trouwens in eht verre, verre oosten?
Kusje!
Ik wil wel eens de eerste zwever zien (uitgezonders motorzwevers) die de lucht ook maar een klein beetje vervuilenquote:Op woensdag 12 maart 2008 21:13 schreef Okkie_ het volgende:
Jullie zijn dus die lui waardoor al die vieze CO² in de lucht zit! Waardoor ik niet kan slapen snachts! Die chemtrails trekken over het hele land!
Stelletje vervuilers!
Stem Groenlinks!
Vlees is moord!
Weg met Vliegtuigen!
Heb ik niet nodig. Als ik m'n kussen zie val ik al in slaapquote:Op woensdag 12 maart 2008 21:54 schreef mcDavid het volgende:
Enneuh, van CO2 ga je alleen maar beter slapen hoor
Oh sorry schatjequote:Op woensdag 12 maart 2008 21:13 schreef Okkie_ het volgende:
Jullie zijn dus die lui waardoor al die vieze CO² in de lucht zit! Waardoor ik niet kan slapen snachts! Die chemtrails trekken over het hele land!
Stelletje vervuilers!
Stem Groenlinks!
Vlees is moord!
Weg met Vliegtuigen!
Ach man CO2 uitstoot fluctueert al eeuwen lang, maak je toch niet zo druk.quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:13 schreef Okkie_ het volgende:
Jullie zijn dus die lui waardoor al die vieze CO² in de lucht zit! Waardoor ik niet kan slapen snachts! Die chemtrails trekken over het hele land!
Stelletje vervuilers!
Stem Groenlinks!
Vlees is moord!
Weg met Vliegtuigen!
Heb je ooit stilgestaan bij het feit dat jij er in de lucht die jij uitademt zo'n 5 % aan CO2 zit dat allemaal door jou is geproduceerd.....quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:13 schreef Okkie_ het volgende:
Jullie zijn dus die lui waardoor al die vieze CO² in de lucht zit! Waardoor ik niet kan slapen snachts! Die chemtrails trekken over het hele land!
Stelletje vervuilers!
Stem Groenlinks!
Vlees is moord!
Weg met Vliegtuigen!
Inderdaad! Dood aan de mens!quote:Op donderdag 13 maart 2008 09:01 schreef arrebar het volgende:
[..]
Heb je ooit stilgestaan bij het feit dat jij er in de lucht die jij uitademt zo'n 5 % aan CO2 zit dat allemaal door jou is geproduceerd.....
Mmm, gemist... The_Stranger meldt zich ook meer eens even...quote:
Ja maar die vliegen ook met kisten met een dusdanige polaire dat ze bij 4km/h opstijgenquote:Op donderdag 13 maart 2008 13:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
(*)Turkish airlines met 3km/u
Even voor de duidelijkheid: Dat touwtje op de kap is géén ruitenwisser.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:33 schreef Keiichi het volgende:
Lekker zwabberen door de lucht vandaag![]()
Nu nog leren om in een bocht naar rechts ook het voetenstuur naar rechts te trappen en niet naar links (of vice versa)
quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:35 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ja maar die vliegen ook met kisten met een dusdanige polaire dat ze bij 4km/h opstijgen
Misschien had ik mijn theorie wat beter moeten studerenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:39 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: Dat touwtje op de kap is géén ruitenwisser.
Verhuis jij eens even lekker naar Siberiequote:Op zondag 16 maart 2008 15:31 schreef Okkie_ het volgende:
Zweefvliegers doen alsof ze milieuvriendelijk vliegen! Maar dat ding wordt ook omhoog getrokken door een stinkend vervuilend vliegtuig! Of anders door zo'n lier waar ze van die vieze diesel in gooien die nog erger vervuild dan diesel in een auto!
Hoezo? JIJ bent hier degene die voor je lol onze lucht aan het vervuilen is!quote:Op zondag 16 maart 2008 15:45 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Verhuis jij eens even lekker naar Siberie
Wat doe jij zoal in het dagelijks leven?quote:Op zondag 16 maart 2008 16:20 schreef Okkie_ het volgende:
[..]
Hoezo? JIJ bent hier degene die voor je lol onze lucht aan het vervuilen is!
1. wij lieren op autogasquote:Op zondag 16 maart 2008 15:31 schreef Okkie_ het volgende:
Zweefvliegers doen alsof ze milieuvriendelijk vliegen! Maar dat ding wordt ook omhoog getrokken door een stinkend vervuilend vliegtuig! Of anders door zo'n lier waar ze van die vieze diesel in gooien die nog erger vervuild dan diesel in een auto!
Ohja. 1 zoekopdracht op google kost net zoveel energie als een spaarlamp een uur laten branden.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:36 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Wat doe jij zoal in het dagelijks leven?
1 slecht punt wat we nu al weten is ademen. een verder heb je een PC aanstaan, dat is wel milieuvriendelijk
Hoe kom je aan die informatiequote:Op zondag 16 maart 2008 18:55 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ohja. 1 zoekopdracht op google kost net zoveel energie als een spaarlamp een uur laten branden.
Snel uitloggen dus, mister moraalridder!
Leuk, mag ik weer kwaken onder de Schiphol TMA. Alvast excuses aan de TCAS van de grote jongens.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:18 schreef mcDavid het volgende:
http://www.knvvl.nl/actue(...)ng_per_31_maart_2008!!!
Het is hier koud, het regent, de whisky is op en ik heb het ontiegelijk naar mijn zin maar niet heus!quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Het is hier warm, het gave zwembad is dicht en ik verveel me!
Schnee en hail zelfsquote:
Ik doe het niet voor mn lol, ik ben een broodvliegerquote:Op zondag 16 maart 2008 16:20 schreef Okkie_ het volgende:
[..]
Hoezo? JIJ bent hier degene die voor je lol onze lucht aan het vervuilen is!
Krijg je daar een toets inquote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:25 schreef Keiichi het volgende:
Whoa, ik ben voor mijn EVO theorie geslaagdjullie mogen me allemaal 1x aanraken nu
Zit alleen nu thuis omdat het iets te slecht weer is om te vliegen
![]()
Je moest wel dom zijn om de theorie niet te begrijpen![]()
Klopt, enige wat de EVO omvat is eigenilijk beetje uitleg van wat het toestel doet als je de knuppel opzij beweegt e.d. en wat veiligheidsbasisregels. (En dan waren er nog bij die het niet helemaal snaptequote:Op zondag 23 maart 2008 20:36 schreef YellowLedbetter het volgende:serieus! Nja, het is gelukkig geen hogere raketwetenschap zoals je ATPL dat natuurlijk wel is
Ik moest ook altijd wel ff denken welk aileron nou om hoog zou moeten gaan als ik de knuppel naar rechts bewoog hoor!quote:Op zondag 23 maart 2008 21:52 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Klopt, enige wat de EVO omvat is eigenilijk beetje uitleg van wat het toestel doet als je de knuppel opzij beweegt e.d. en wat veiligheidsbasisregels. (En dan waren er nog bij die het niet helemaal snapte)
Grapje?quote:Op maandag 24 maart 200802:13 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Ik moest ook altijd wel ff denken welk aileron nou om hoog zou moeten gaan als ik de knuppel naar rechts bewoog hoor!
Euh...wat moet je zeggen als je plasser strak is?quote:Op maandag 24 maart 2008 09:17 schreef cheukert het volgende:
Wat moet je roepen als de kabel strak is?
Ik vandaagquote:Op woensdag 26 maart 2008 02:03 schreef mcDavid het volgende:
Over keuringen gesproken,
Ik ga me morgen weer voor de komdende 5 jaar gezond laten verklaren. [ afbeelding ]
Maar die scholen zijn me toch een stel oplichtersquote:Op woensdag 26 maart 2008 01:29 schreef YellowLedbetter het volgende:
Nee, daar moet je het actual doen. Dan sta je dus op 2 pedalen en moet je een taartpunt op je neus laten balanceren, en als die valt zit je helemaal onder!!
Is ten gevolge van de bezuiniginen in de luchtvaart, elke keer een echte taart kopen gaat flink oplopen...quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:54 schreef cheukert het volgende:
[..]
Maar die scholen zijn me toch een stel oplichtersgozer naast mij hield het niet meer en de taart viel om. En wat bleek, de taart was geen echte taart, maar zo'n plastic etalage ding
![]()
Nu nog ff die stadsbus ontwijken.quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:29 schreef mcDavid het volgende:
Zo, ik ben weer 5 jaar gezond.
Laatst wat ik van hem gehoord heb is dat LEnie hem te pakken heeft gekregen en hij nu taarten aan het balanceren is in Pieterburen...quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:16 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik had zo'n gozer he, nou dat was dus een zeehond en die zijn dus echt super met taartjes omhoog houden op hun neus want die doen dat natuurlijk ook altijd met van die ballen he...anyway, selectie dus met vlag en wimpel gehaald, komt ie op de grondschool he, blijkt ie superdom te zijn! Nou is ie van school geschopt en schijnt ie dus weer terug naar de waddenzee te zijn gegaan...
Je moet dokken, omdat er niemand meer mag roken in openbare ruimtes per 1 juli (toch). Doordat minder mensen roken, creeert dit een massief gat in de begroting. Dus vandaarquote:Op donderdag 27 maart 2008 00:02 schreef cheukert het volgende:
@the stranger: je avatar gaat veul te hard, hij wordt heul de tijd geflitst door de politieeinz11!!1!3x3=9
Vliegeniers topic; afdeling Klaagbaak:
heb een brief van de belastingdienst gekregen dat ik mn zorgtoeslag van vorig jaar moet terug betalen, terwijl ik mn zorgverzekering dit jaar pas had opgezegdbel ik die belastingman op zegt ie dat ik schriftelijk moet vragen waarom ik hun moet dokken
stelletje nono's
voor je GPLquote:Op woensdag 26 maart 2008 17:29 schreef mcDavid het volgende:
Zo, ik ben weer 5 jaar gezond.
Er zit geen suiker in me urine en me vetpercentage is 10,6. Nou, wat kan mij nou nog gebeuren de komende 5 jaar!quote:
klikquote:ROTTERDAM - Rotterdam Airport is zaterdagmiddag (29 maart) gesloten nadat een ultralightvliegtuig (ULV) een noodlanding heeft gemaakt. Vanwege een probleem met het landingsgestel was een normale landing niet mogelijk. De twee inzittenden kwamen met de schrik vrij. De luchtvaartpolitie heeft een onderzoek ingesteld naar het voorval.
Omdat Rotterdam Airport maar één start- en landingsbaan heeft, is er tot zeker 19.00 uur geen luchtverkeer van en naar de luchthaven mogelijk.
In elk geval drie vluchten van transavia.com ondervinden hinder door het incident. Twee binnenkomende vluchten wijken uit naar Eindhoven of Schiphol. Een vertrekkende vlucht is vertraagd. Ook lichte vliegtuigen moeten uitwijken naar andere vliegvelden.
Wat moest jij laten keuren dan? Bij mij is geen vet gemeten of suiker in urine.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 01:08 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Er zit geen suiker in me urine en me vetpercentage is 10,6. Nou, wat kan mij nou nog gebeuren de komende 5 jaar!_!
urine hebben ze getest, bloed (ijzer dacht ik), longcapaciteit, lengte, gewicht, vetpercentage, ogen (ik had ze allemaal goedquote:Op zaterdag 29 maart 200820:05 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Wat moest jij laten keuren dan? Bij mij is geen vet gemeten of suiker in urine.
Was dat een uitgebreide of initiele keuring? Die van mij is elk jaar toch een stuk minder, tenzij je de 5 jaarse mag doen, dan ben je het haasje...quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:07 schreef mcDavid het volgende:
[..]
urine hebben ze getest, bloed (ijzer dacht ik), longcapaciteit, lengte, gewicht, vetpercentage, ogen (ik had ze allemaal goed), bloeddruk, hartslag, blikveld, en hij heeft nog ff naar me longen en hart geluisterd. Volgens mij was dat het zo'n beetje.
HE? Wat zei je?!quote:Op zondag 30 maart 2008 13:09 schreef Koploperkopper het volgende:
Eigenlijk wel bizar dat je voor klasse II stokdoof mag zijn.
Ze hebben ook tegen me gepraatquote:Op zondag 30 maart 200813:09 schreef Koploperkopper het volgende:
Eigenlijk wel bizar dat je voor klasse II stokdoof mag zijn.
Kun je tegenwoordig weer solliciteren voor JACHTvliegenier dan? Wist ik niet.quote:Op woensdag 26 maart 2008 00:16 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Eerste keuringonderdeel voor de KLu jachtvliegenier niet gehaald trouwens. Over 6 maanden weer herkansen
Ik had gewoon mn dag niet; weinig tot niets voorbereid voor die testen en weinig geslapen de dagen ervoor.
Die 3D-test was echt moeilijk. Maar ik vraag mij nu af wat die test met het toetsen van vliegaanleg te maken heeft. De bediening van een echt vliegtuig is gewoon heel anders dan van die test.
Krijg je bij de burgerluchtvaart ook een soortgelijke (keurings)test met twee pedalen een een hendeltje waarmee je een soort taartpunt overeind moet houden en op een kruisje moet positioneren?
Wat moet je eigenlijk nog doen voordat je operationeel ingezet kan worden? op welk type zit je eigenlijk?quote:Op zondag 6 april 2008 16:06 schreef Lightning_NL het volgende:
Damn dat zijn geile tieten zeg.
Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest. Maarruh, hoi!
Helaas weer terug in NLOndertussen wel m'n Groot Militair Brevet gehaald dus eindelijk een 'echte' vliegert
Over 4 jaar zijn je nieren dus je anus uit getrild!quote:Op zondag 6 april 2008 16:24 schreef Lightning_NL het volgende:
Nog de conversie en de geavanceerde opleiding doen op de Nederlandse ICH-47D (daar vlieg ik dus op) En wat oefeningetjes en cursussen draaien. Nog wel een jaartje bezig voordat ik in Afghanistan zit.
Om die vergelijking te maken heb je ze dus beiden aan de kont gehadquote:Op zondag 6 april 2008 19:44 schreef nsfw het volgende:
[..]
Over 4 jaar zijn je nieren dus je anus uit getrild!
zo'n chinook daar is een viberator niks bij!
quote:Op woensdag 9 april 2008 13:37 schreef cheukert het volgende:
[..]
Om die vergelijking te maken heb je ze dus beiden aan de kont gehad![]()
^2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |