abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55211725




Vorig deel:
Vliegeniers topic deel 16: Stomme Airbus


Jetslets:
nsfw, Mojave, Alternate

Turbopulp:
The_stranger

Basisscholieren:
YellowBedWetter, Domai, cheukert

Lollercopter:
ChopperMick, Lightning_NL

Joyriders:
FuriousFlitsFritsDragoljubKoploperkopper

Zweefnurts:
cheukert, McDavid, MutZ, Autoreply, YellowLedBetter

Werkelozen
Snowbite

Disclaimer:
Overige deelnemers zijn neukbare stewardessjes, of homofiele stewards.

[ Bericht 2% gewijzigd door ThaFreak op 15-12-2007 08:36:33 ]
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_55211968
Rechts heeft voorrang.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_55212300
Met een Hollands steenkolenaccent over de radio blaten ruleert
Ik steek je moeder in de fik!
pi_55212463
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:18 schreef cheukert het volgende:
Met een Hollands steenkolenaccent over de radio blaten ruleert
Je kutn zeggen wat je wil, het is wel een van de best verstaanbare accenten die je hoort. Schotten en mensen uit Wales zijn over de freq niet te verstaan en dan heb ik het al helemaal niet over de landen ten oosten van midden Duitsland en ten zuiden van de Lek....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_55212909
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:26 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je kutn zeggen wat je wil, het is wel een van de best verstaanbare accenten die je hoort. Schotten en mensen uit Wales zijn over de freq niet te verstaan en dan heb ik het al helemaal niet over de landen ten oosten van midden Duitsland en ten zuiden van de Lek....
Ze vinden het hier in Oz ook keitof
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 12 december 2007 @ 20:05:22 #6
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_55226048
Oei een shelterbrandje op Leeuwarden
En waarschijnlijk is een Apache door hoogspanningskabels heen gevlogen
quote:
What I could make out from comms to Ops is that Pilots are Ok, Rotorblades not damaged.
Then again. He was flying low therefore no good reception.

Dutch Mil is now calling Redskin 22 on 264.325 and Guard. They ask if other helo was badly damaged. (Redskin 12) giving coordinates 5201N 369?E
  woensdag 12 december 2007 @ 23:16:00 #7
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_55232153
*Meld zich aan*
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_55232398
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:26 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je kutn zeggen wat je wil, het is wel een van de best verstaanbare accenten die je hoort. Schotten en mensen uit Wales zijn over de freq niet te verstaan en dan heb ik het al helemaal niet over de landen ten oosten van midden Duitsland en ten zuiden van de Lek....
Wales is prima!
pi_55248127
De enige goeie helikopter is er eentje die niet kan vliegen.

Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_55248984
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:37 schreef Koploperkopper het volgende:
De enige goeie helikopter is er eentje die niet kan vliegen.

[ afbeelding ]
Helikopter - Hoogspanningsmast
1 - 0
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 13 december 2007 @ 20:24:40 #11
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55253638
Zou verboden moeten worden, die overstekende hoogspanningsmasten!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55253693
Ohja, ik dacht al, ik mis ergens een SC in me MyAT!
  vrijdag 14 december 2007 @ 08:34:20 #13
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_55261649
Een heli is toch enkel een hele hoop dicht bij elkaar vliegende onderdelen?
pi_55263759
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 08:34 schreef Magneet het volgende:
Een heli is toch enkel een hele hoop dicht bij elkaar vliegende onderdelen?
Nee, ze zijn zo lelijk dat de aarde ze afstoot.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_55264524
Ik zat vorige keer in de jumpseat van de PH-TFA (ArkeFly) van LPA naar TFS. Wat wel geinig. Moesten met gear down en spoilers up vliegen (extra peut verbranden) om niet overweight binnen te komen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:50:55 #16
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_55266024
"Bijna vliegramp op Schiphol"

Sensatiegeile mensen
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_55266080
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
"Bijna vliegramp op Schiphol"

Sensatiegeile mensen
Air france op 3000' 18C, KLM 747 op 2000' 18R, van opzij lijkt het inderdaad heel wat, maar dat is het niet....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:57:29 #18
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_55267686
Ben ik weer captains. Dus heeft iemand een plaatje van de source selectors(volgens mij heet dat zo) van de cokcpit?

You know, die dingen helemaal links om de PFD, ND, EICAS etc. te switchen.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_55268323
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:57 schreef GoodGawd het volgende:
Ben ik weer captains. Dus heeft iemand een plaatje van de source selectors(volgens mij heet dat zo) van de cokcpit?

You know, die dingen helemaal links om de PFD, ND, EICAS etc. te switchen.
Welk vliegtuigtype?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 14 december 2007 @ 15:25:12 #20
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_55271081
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:23 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Welk vliegtuigtype?
B747-400
Heb nu : http://www.airliners.net/open.file?id=0314046&size=L&width=1600&height=1084&sok=&photo_nr=1&prev_id=&next_id=0237315

Maar hij mag wel wat duidelijker, zodat ik zie wat er bij de knoppen staat. Het is namelijk voor een presentatie. Moet nog een beetje uitzoeken hoe het allemaal werkt, wat er precies gebeurd als je aan een knop draait. Van de die twee knoppen boven de PFD en de ND begrijp ik dat je met die onderling een beetje kan switchen. Van dat rechts paneel, de source selector heb ik nog nul verstand
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_55271673
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:25 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

B747-400
Heb nu : http://www.airliners.net/open.file?id=0314046&size=L&width=1600&height=1084&sok=&photo_nr=1&prev_id=&next_id=0237315

Maar hij mag wel wat duidelijker, zodat ik zie wat er bij de knoppen staat. Het is namelijk voor een presentatie. Moet nog een beetje uitzoeken hoe het allemaal werkt, wat er precies gebeurd als je aan een knop draait. Van de die twee knoppen boven de PFD en de ND begrijp ik dat je met die onderling een beetje kan switchen. Van dat rechts paneel, de source selector heb ik nog nul verstand
Dan is deze site precies wat je zoekt, denk ik....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 14 december 2007 @ 17:00:10 #22
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_55273324
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dan is deze site precies wat je zoekt, denk ik....
wtfok Die site is inderdaad epic.

Danku het gaat nog eens wat worden
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zaterdag 15 december 2007 @ 01:37:52 #23
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_55284527
@koploperkopper
Ik ben geen basisscholier meer, ben inmiddels werkeloos.
Zou je me bij werkelozen willen zetten?
pi_55284704
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 01:37 schreef SnowBite het volgende:
@koploperkopper
Ik ben geen basisscholier meer, ben inmiddels werkeloos.
Zou je me bij werkelozen willen zetten?
24 uur voorbij, ik kan de OP niet meer aanpassen, ik zal 't ff aan een modje vragen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_55286058
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 01:48 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

24 uur voorbij, ik kan de OP niet meer aanpassen, ik zal 't ff aan een modje vragen.
check
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_55287093
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 08:36 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

check
Top Bedankt!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_55291747
Ok, voor het eerst een kist U/S gemeld
Ik steek je moeder in de fik!
pi_55291766
tiefus nog een keer dubbelpost
Ik steek je moeder in de fik!
pi_55291778
edit: scheisse dubbelpost
Ik steek je moeder in de fik!
pi_55292178
Gebruik dan ook gewoon die FQR!
pi_55293845
wasda?
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 16 december 2007 @ 01:41:06 #32
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_55306582
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 11:00 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Top Bedankt!
thanks
  maandag 17 december 2007 @ 11:49:42 #33
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_55332624
Japan ruulz
FCT
  vrijdag 21 december 2007 @ 18:43:17 #34
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_55446837
Heuj, 7 januari EMVO! Daar krijgen we nu ook de volledige ATPL theorie erbij.
Nee echt niet.
pi_55447960
Waar is bedplasser toch?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 22 december 2007 @ 01:24:42 #36
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_55456510
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 18:43 schreef Okeuj het volgende:
Heuj, 7 januari EMVO! Daar krijgen we nu ook de volledige ATPL theorie erbij.
Mij staat bij dat EMVO iets met de luchtmacht is.
Leg eens uit?
pi_55458431
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 01:24 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Mij staat bij dat EMVO iets met de luchtmacht is.
Leg eens uit?
Elementaire Militaire Vliegers Opleiding

dat is alvast de afkorting, de rest mag hij zelf uitleggen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:48:55 #38
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_55470052
Wat hierboven staat is juist Ik heb mooi voor kerst mn basis militaire training afgerond op de KMA (welke voor mijn lichting als kort model vlieger geen jaar was, zoals gebruikelijk, maar slechts 18 weken). Nu dus eindelijk de eerste stapjes naar het echte vliegen. De EMVO zal bestaan uit twee delen: eerst de grondschool (6 maanden theorie) en vervolgens het vlieggedeelte met de PC-7 (3 maanden).
Nee echt niet.
  zaterdag 22 december 2007 @ 21:22:31 #39
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_55472998
Ok leuk zeg! PC-7 lijkt me een heel bruut ding.
Hoeveel mensen vallen eigenlijk nog af tijdens het vliegtraject van de opleiding?
Enne wat ga je uiteindelijk vliegen, weet je dat al?
  zaterdag 22 december 2007 @ 22:23:08 #40
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_55475016
Naja, normaal vind tijdens de EMVO de grootste slachting plaats, gemiddeld zo'n 30%. Maar het is heel verschillend; in de ene klas vallen er 10 van de 15 af, in de andere klas maar 2 ofzo.
Wat ik ga vliegen blijft voorlopig nog een gok; je type assignment krijg je pas na het succesvol afronden van de EMVO. Dus eerst maar eens door het hele gebeuren heen zien te komen.
Nee echt niet.
pi_55475294

Santa, re-defining roflcopter.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_55483366
santa's checkride
Ik steek je moeder in de fik!
pi_55768152
Komtie dan?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:46:39 #44
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_55876762
Ik vroeg mij af, welke speed je nou eigenlijk gebruikt?

# 1 Indicated airspeed
# 2 Calibrated airspeed
# 3 Equivalent airspeed
# 4 True airspeed
# 5 Groundspeed

Die heb je allemaal, hoe ze tot stand komen snap ik. Maar waar gebruik je elke speed voor? En welke staat in display van je 747? En welke in je Cessna?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_55877075
Calibrated/Indicated Airspeed, die is namelijk (zo goed als) het correctst. Die staat dus in je airspeedo.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 8 januari 2008 @ 17:24:15 #46
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_55877649
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:59 schreef Koploperkopper het volgende:
Calibrated/Indicated Airspeed, die is namelijk (zo goed als) het correctst. Die staat dus in je airspeedo.
Okay, maar waarom hebben ze dan de EAS voor nodig? GS snap ik, TAS more or less.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_55877742
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:24 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Okay, maar waarom hebben ze dan de EAS voor nodig? GS snap ik, TAS more or less.
Mja, ik weet 't zelf niet 100% zeker dus ik heb dit maar ff van wiki afgehaald:
quote:
Equivalent airspeed (EAS) is the airspeed at sea level which represents the same dynamic pressure as that flying at the true airspeed (TAS) at altitude. It is useful for predicting aircraft handling, aerodynamic loads, stalling etc.
Misschien dat iemand anders wel kan zeggen waar het goed voor is. Klinkt nl. een beetje als IAS.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:33:21 #48
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_55879257
Oh ik snap hem denk ik al. De EAS gaat uit van de Internationale standaard atmosfeer(ISA) op MSL. Met deze waarden worden natuurlijk alle berekenen gedaan. Ze moeten immers uitgaan van een standaard waarde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_55889356
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:28 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Mja, ik weet 't zelf niet 100% zeker dus ik heb dit maar ff van wiki afgehaald:
[..]

Misschien dat iemand anders wel kan zeggen waar het goed voor is. Klinkt nl. een beetje als IAS.
EAS is de dynamische druk. Gecorrigeerd voor compressibiliteit(is dat nederlands?) van lucht. Oftewel, je vliegtuig vliegt EAS, terwijl jij naar IAS/CAS kijkt. IAS is dan ook dynamische druk, maar die gaat ervan uit dat lucht niet compresseerbaar(is dat nederlands?) is.

IAS is tegenwoordig in moderne vliegtuigen zo'n beetje hetzelfde als CAS, aangezien de snelheid die je afleest al gecorrigeerd is.
EAS is werkelijke dynamische druk. Je vliegtuig gedraagt zich naar EAS en niet naar IAS/CAS in werkelijkheid.
TAS is de werkelijke snelheid door de lucht. Hiermee bereken je je GS. Voor navigatie enzo.
Ik steek je moeder in de fik!
pi_55889515
Zoals het mij uitgelegd is:

Hoe hoger je vliegt hoe lager de luchtdruk. Dit betekent dat zowel de energiedruk als de statische druk lager worden. Zoals we weten trekt de hoogtemeter de statische druk als het ware van de stuwdruk af.

Maar omdat alle waarden lager liggen, is de uitkomst van dat sommetje ook wat lager. Op grote hoogte is je IAS dus lager dan je werkelijke snelheid, TAS.
Tijdens het vliegen zal je hier weinig van merken, want doordat de lucht ook ijler is, vliegt je vliegtuig gewoon zoals je zou verwachten bij de IAS die je ziet.

Maar voor het berekenen van de krachten op het vliegtuig kan het wel handig zijn de boel even om te rekenen naar de standaard situatie, en dat doe je dan via die EAS.

correct me if I'm wrong.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')