Je kutn zeggen wat je wil, het is wel een van de best verstaanbare accenten die je hoort. Schotten en mensen uit Wales zijn over de freq niet te verstaan en dan heb ik het al helemaal niet over de landen ten oosten van midden Duitsland en ten zuiden van de Lek....quote:Op woensdag 12 december 2007 11:18 schreef cheukert het volgende:
Met een Hollands steenkolenaccent over de radio blaten ruleert
quote:Op woensdag 12 december 2007 11:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je kutn zeggen wat je wil, het is wel een van de best verstaanbare accenten die je hoort. Schotten en mensen uit Wales zijn over de freq niet te verstaan en dan heb ik het al helemaal niet over de landen ten oosten van midden Duitsland en ten zuiden van de Lek....
quote:What I could make out from comms to Ops is that Pilots are Ok, Rotorblades not damaged.
Then again. He was flying low therefore no good reception.
Dutch Mil is now calling Redskin 22 on 264.325 and Guard. They ask if other helo was badly damaged. (Redskin 12) giving coordinates 5201N 369?E
Wales is prima!quote:Op woensdag 12 december 2007 11:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je kutn zeggen wat je wil, het is wel een van de best verstaanbare accenten die je hoort. Schotten en mensen uit Wales zijn over de freq niet te verstaan en dan heb ik het al helemaal niet over de landen ten oosten van midden Duitsland en ten zuiden van de Lek....
Helikopter - Hoogspanningsmastquote:Op donderdag 13 december 2007 16:37 schreef Koploperkopper het volgende:
De enige goeie helikopter is er eentje die niet kan vliegen.
[ afbeelding ]
Nee, ze zijn zo lelijk dat de aarde ze afstoot.quote:Op vrijdag 14 december 2007 08:34 schreef Magneet het volgende:
Een heli is toch enkel een hele hoop dicht bij elkaar vliegende onderdelen?
Air france op 3000' 18C, KLM 747 op 2000' 18R, van opzij lijkt het inderdaad heel wat, maar dat is het niet....quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
"Bijna vliegramp op Schiphol"![]()
Sensatiegeile mensen
Welk vliegtuigtype?quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:57 schreef GoodGawd het volgende:
Ben ik weer captains. Dus heeft iemand een plaatje van de source selectors(volgens mij heet dat zo) van de cokcpit?
You know, die dingen helemaal links om de PFD, ND, EICAS etc. te switchen.
B747-400quote:
Dan is deze site precies wat je zoekt, denk ik....quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:25 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
B747-400
Heb nu : http://www.airliners.net/open.file?id=0314046&size=L&width=1600&height=1084&sok=&photo_nr=1&prev_id=&next_id=0237315
Maar hij mag wel wat duidelijker, zodat ik zie wat er bij de knoppen staat. Het is namelijk voor een presentatie. Moet nog een beetje uitzoeken hoe het allemaal werkt, wat er precies gebeurd als je aan een knop draait. Van de die twee knoppen boven de PFD en de ND begrijp ik dat je met die onderling een beetje kan switchen. Van dat rechts paneel, de source selector heb ik nog nul verstand
wtfokquote:Op vrijdag 14 december 2007 15:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dan is deze site precies wat je zoekt, denk ik....
24 uur voorbij, ik kan de OP niet meer aanpassen, ik zal 't ff aan een modje vragen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 01:37 schreef SnowBite het volgende:
@koploperkopper
Ik ben geen basisscholier meer, ben inmiddels werkeloos.
Zou je me bij werkelozen willen zetten?
checkquote:Op zaterdag 15 december 2007 01:48 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
24 uur voorbij, ik kan de OP niet meer aanpassen, ik zal 't ff aan een modje vragen.
Topquote:
Mij staat bij dat EMVO iets met de luchtmacht is.quote:Op vrijdag 21 december 2007 18:43 schreef Okeuj het volgende:
Heuj, 7 januari EMVO! Daar krijgen we nu ook de volledige ATPL theorie erbij.
Elementaire Militaire Vliegers Opleidingquote:Op zaterdag 22 december 2007 01:24 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Mij staat bij dat EMVO iets met de luchtmacht is.
Leg eens uit?
Okay, maar waarom hebben ze dan de EAS voor nodig? GS snap ik, TAS more or less.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:59 schreef Koploperkopper het volgende:
Calibrated/Indicated Airspeed, die is namelijk (zo goed als) het correctst. Die staat dus in je airspeedo.
Mja, ik weet 't zelf niet 100% zeker dus ik heb dit maar ff van wiki afgehaald:quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:24 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Okay, maar waarom hebben ze dan de EAS voor nodig? GS snap ik, TAS more or less.
Misschien dat iemand anders wel kan zeggen waar het goed voor is. Klinkt nl. een beetje als IAS.quote:Equivalent airspeed (EAS) is the airspeed at sea level which represents the same dynamic pressure as that flying at the true airspeed (TAS) at altitude. It is useful for predicting aircraft handling, aerodynamic loads, stalling etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
EAS is de dynamische druk. Gecorrigeerd voor compressibiliteit(is dat nederlands?) van lucht. Oftewel, je vliegtuig vliegt EAS, terwijl jij naar IAS/CAS kijkt. IAS is dan ook dynamische druk, maar die gaat ervan uit dat lucht niet compresseerbaar(is dat nederlands?) is.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:28 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Mja, ik weet 't zelf niet 100% zeker dus ik heb dit maar ff van wiki afgehaald:
[..]
Misschien dat iemand anders wel kan zeggen waar het goed voor is. Klinkt nl. een beetje als IAS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |