quote:Op woensdag 9 januari 2008 01:36 schreef cheukert het volgende:
[..]
EAS is de dynamische druk. Gecorrigeerd voor compressibiliteit(is dat nederlands?) van lucht. Oftewel, je vliegtuig vliegt EAS, terwijl jij naar IAS/CAS kijkt. IAS is dan ook dynamische druk, maar die gaat ervan uit dat lucht niet compresseerbaar(is dat nederlands?) is.
IAS is tegenwoordig in moderne vliegtuigen zo'n beetje hetzelfde als CAS, aangezien de snelheid die je afleest al gecorrigeerd is.
EAS is werkelijke dynamische druk. Je vliegtuig gedraagt zich naar EAS en niet naar IAS/CAS in werkelijkheid.
TAS is de werkelijke snelheid door de lucht. Hiermee bereken je je GS. Voor navigatie enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn conclusie:
Het zijn allemaal upgrades van elkaar.
GS - de snelheid t.o.v. de grond.
TAS - Zoals de pitot en statische poort meet. Met correctie op Temperatuur en luchtdichtheid.
IAS - Zoals de pitot en statische poort meet. Zonder enige correctie.
CAS - De gemeten waarde gecorrigeerd op instrument en position fouten.
EAS - De CAS, maar dan i.p.v. de statische druk op desbetreffende hoogte, de standaard druk op MSL
Note: Zeg het me als er geen snars van klopt, die TAS en EAS rammelt nog het één en ander aan volgens mij.
M
[ Bericht 1% gewijzigd door GoodGawd op 09-01-2008 20:13:06 ]Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Corretoquote:Op woensdag 9 januari 2008 12:02 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Mijn conclusie:
Het zijn allemaal upgrades van elkaar.
GS - de snelheid t.o.v. de grond.
TAS - Zoals de pitot en statische poort meet. Met correctie op Temperatuur en luchtdichtheid.
IAS - Zoals de pitot en statische poort meet. Zonder enige correctie.
CAS - De gemeten waarde gecorrigeerd op instrument en position fouten.
EAS - De CAS, maar dan i.p.v. de statische druk op desbetreffende hoogte, de standaard druk op MSL
Note: Zeg het me als er geen snars van klopt, die TAS en EAS rammelt nog het één en ander aan volgens mij.
M
IAS laag en mach hoog.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:46 schreef GoodGawd het volgende:
Ik vroeg mij af, welke speed je nou eigenlijk gebruikt?
# 1 Indicated airspeed
# 2 Calibrated airspeed
# 3 Equivalent airspeed
# 4 True airspeed
# 5 Groundspeed
Die heb je allemaal, hoe ze tot stand komen snap ik. Maar waar gebruik je elke speed voor? En welke staat in display van je 747? En welke in je Cessna?
Heb ik ook wel eens gehad, harde knal en felle flits, maar verder is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:52 schreef Public_NME het volgende:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=25663062
Shocking
Moet je hard blazenquote:Op donderdag 17 januari 2008 20:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Veel puf heeft dit topic ook niet meer.
Dan maar wat spectaculair nieuws:quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Veel puf heeft dit topic ook niet meer.
quote:LONDEN - Een Boeing 777-200ER van British Airways heeft donderdag (17 januari) tijdens de landing op Londen Heathrow de baan gemist. Het toestel kwam volgens ooggetuigen te laag binnen en landde op het gras. Het toestel zakte daarbij door het landingsgestel en gleed zijwaarts verder. De passagiers hebben het toestel via de noodglijbanen verlaten, zo meldt de BBC.
Vlucht BA038 was afkomstig uit de Chinese hoofdstad Beijing. Drie mensen zijn ter plekke behandeld aan kleine verwondingen. Aan boord bevonden zich 136 passagiers.
Op televisiebeelden is te zien dat het toestel een lang spoor in het gras heeft getrokken en aan het begin van de baan tot stilstand is gekomen. Het hoofdlandingsgestel heeft zich door de vleugel geboord.
Het ongeluk vond plaats op de zuidelijke baan op Heathrow. Deze is op dit moment gesloten. De noordelijke baan is gewoon in gebruik, meldt luchthavenoperator BAA. De Britse Air Accidents Investigation Branch verricht onderzoek op de plaats van het incident.
Over de oorzaak van het ongeluk bestaat nog onzekerheid. De BBC citeert 'een luchthavenmedewerker', die zegt dat het voor de landing de elektriciteit aan boord uitviel. Dit wordt door officiële bronnen niet bevestigd.
Het vliegtuig is volgens Aviation Safety Network zeven jaar oud. De Boeing 777 staat bekend als uitermate veilig. Sinds de ingebruikname van het type in 1995 is nog geen enkele 'Triple 7' bij een ongeluk verloren gegaan.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 08:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dan maar wat spectaculair nieuws:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=24183
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat doe je nu dan?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:57 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Volgende week gaan echt die luchtmachtformulieren op de bus, na een jaar stil te hebben gelegen op mn bureauIkke wil ook brokke-piloot worden
Aerospace Engineering, TU Delft. Maar ik ben al bijna 24, dus moet echt nu gebeuren/proberen, anders nooit.quote:
Ah nice.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:18 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Aerospace Engineering, TU Delft. Maar ik ben al bijna 24, dus moet echt nu gebeuren/proberen, anders nooit.
Lukt dat niet dan kan je nog altijd in je privé-tijd je commerciele vliegbrevet (RPL, PPL en CPL) halen. Ik ambitieer stiekem ook nog een beroep als verkeersvlieger. Vrachtvlieger worden lijkt me dan het leukst; met heel weinig mensen in een grote kist op 35,000 ft het luchtruim door met goederenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:38 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ah nice.
Ik doe nu Aviation Studies op de HvA, probeer mijn propedeuse te halen in 1 jaar zodat ik vliegopleiding kan doen bij Stella. Lukt dat niet dan maak ik mijn studie af. En ga ik daarna test doen bij de KLS. Lukt dat niet dan ga ik naar de TU Delft Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek en Techniek doen. Even die studie afronden en dan zijn er weer 4 jaar verstreken en doe ik de test nog eens bij de KLS. Dan ben ik inmiddels 24 of 25.
Lukt het dan niet dan ben ik een kansloze sukkel
Het vliegen van een F-16 lijkt me geweldig. Alleen het hele gebeure erom heen lijkt me niks. Ik heb me er nog niet bepaald in verdiepd, maar volgens mij moet je ook al die dingen doe zoals de de landmacht. Krachtraining weet ik het allemaal. Niet dat ik een luie donder ben, maar ik prefereer toch een rustiger levenquote:Op zondag 20 januari 2008 15:39 schreef Okeuj het volgende:
Weet wel dondersgoed waar je aan begint als je die papieren invult voor de luchtmacht. Het is een mooi wereldje als je er heel bewust voor kiest! Zodra je begint kun je wel gedag zeggen tegen je vrije tijd en hou er rekening mee dat je mentaal en fysiek flink moet buffelen. Klinkt vrij logisch, maar van mijn lichting is de helft al gestopt op de KMA voordat de opleiding überhaupt goed begonnen was...
Oei, te laat!quote:Op zondag 20 januari 2008 15:39 schreef Okeuj het volgende:
Weet wel dondersgoed waar je aan begint als je die papieren invult voor de luchtmacht. Het is een mooi wereldje als je er heel bewust voor kiest! Zodra je begint kun je wel gedag zeggen tegen je vrije tijd en hou er rekening mee dat je mentaal en fysiek flink moet buffelen. Klinkt vrij logisch, maar van mijn lichting is de helft al gestopt op de KMA voordat de opleiding überhaupt goed begonnen was...
hapquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:15 schreef GoodGawd het volgende:
lol je begint lekker onzeker, goeie eigenschap man
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |