abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56852993
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 02:11 schreef GoodGawd het volgende:
Vliegen zonder brandstof is toekomst

Geen nachtvluchten meer?
kapitein iglo die je bent
Ik steek je moeder in de fik!
pi_56852999
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 02:11 schreef GoodGawd het volgende:
Vliegen zonder brandstof is toekomst

Geen nachtvluchten meer?
Vliegen op zonne-energie? Man dat doen wij al jaren!

pi_56853142
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 04:44 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Vliegen op zonne-energie? Man dat doen wij al jaren!



Maar kun je ook in je uppie zelf boven komen
pi_56853808
tja, sommige mensen hebben gewoon wat moeite om dat ding omhoog te krijgen. Maar gelukkig heb je daar hulpmiddelen voor (dat ene met 5 letters je weeets)
Ik steek je moeder in de fik!
pi_56853976
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 08:47 schreef cheukert het volgende:
tja, sommige mensen hebben gewoon wat moeite om dat ding omhoog te krijgen. Maar gelukkig heb je daar hulpmiddelen voor (dat ene met 5 letters je weeets)
viagr.. hmm, nee...
pi_56859622
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 08:47 schreef cheukert het volgende:
tja, sommige mensen hebben gewoon wat moeite om dat ding omhoog te krijgen. Maar gelukkig heb je daar hulpmiddelen voor (dat ene met 5 letters je weeets)
Sja een PV-cel kost ook behoorlijk wat fossiele brandstof voordat dat ding energie kan opwekken!
pi_56859800
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 09:05 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

viagr.. hmm, nee...
sorry bedoelde 6 letters
Ik steek je moeder in de fik!
pi_56863797
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:43 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Gisterochten AMS-L.City laten eindigen in Heatrow, zicht op city 50m, terwijl het gebied om de docklands heen prima zicht had. Uur holden deed helaas weinig goeds...
Uitgeweken naar LHR Ze hebben je niet ter plekke opgeknoopt aan de vleugel?
pi_56880020
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:03 schreef Alternate het volgende:

[..]

Uitgeweken naar LHR Ze hebben je niet ter plekke opgeknoopt aan de vleugel?
Southend was in principe uitwijk nummer 1, maar met een minimum aan brandstof en de melding dat met het weer op de minima er al 2 vliegtuigen een go-around moesten maken (vanwege niet visual), toch maar voor LHR gekozen. (uitwijk nummer 2) Als het na een uur holden niet opklaart, dan zal het in die 5 minuten daarna ook wel niet beter worden. Iedereen was redelijk relaxed, afgezien van 1 passagier, die ervan overtuigd was dat we dit deden om specifiek hem te pakken. (letterlijk: "KLM doet dit altijd als ik vlieg, speciaal om mij te pakken")

Ach, ze konden vanaf LHR met de bus naar city (in het spitsuur)

You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:22:48 #160
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56880610
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wat zijn je rechten als passagier eigenlijk? Ik had er ook niet echt vrede mee gehad als ze me op LHR zouden droppen ipv LCY. (daarvoor vlieg je toch ook met de cityhopper?)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56882174
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Wat zijn je rechten als passagier eigenlijk? Ik had er ook niet echt vrede mee gehad als ze me op LHR zouden droppen ipv LCY. (daarvoor vlieg je toch ook met de cityhopper?)
Als de andere optie rondjes vliegen tot je uit de lucht valt omdat je peut op is, dan moet je gewoon niet zeiken.
pi_56883394
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Wat zijn je rechten als passagier eigenlijk? Ik had er ook niet echt vrede mee gehad als ze me op LHR zouden droppen ipv LCY. (daarvoor vlieg je toch ook met de cityhopper?)
KLM heeft de verplichting om je van A naar B te vervoeren. Als we om een of andere reden niet op B kunnen krijgen met het vliegtuig, dan zal KLM vervangend vervoer moeten regelen. In dit geval per vliegtuig naar Heathrow en per bus naar LCY.

Je moet niet vergeten dat we er alles aan doen om je ook op de bestemming te krijgen. Echter wel binnen de grenzen van veiligheid. In dit geval mochten we niet eens een nadering maken van de luchtverkeersleider (en ook al had het gemogen, met dat zicht waren we voor de wet in overtreding als we de nadering doorzetten onder de 300 meter hoogte). Dan zullen we de beste oplossing proberen te vinden en dit keer was dat Heathrow.

Uiteindelijk heb je dan gewoon pech als passagier. We hebben een uur gewacht, maar uiteindelijk is de peut toch op en moet je een keuze maken. En uiteindelijk waren wij zelf ook 2 uur later thuis dan gepland, dus zoiets doen we niet voor de grap
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_56885082
Ik mag nu bij de Zweefnurts bijgeschreven worden
pi_56885229
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:11 schreef Keiichi het volgende:
Ik mag nu bij de Zweefnurts bijgeschreven worden
Welke club zit je bij? Wanneer beginnen ze met vliegen?
pi_56885398
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:19 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Welke club zit je bij? Wanneer beginnen ze met vliegen?
Illustrious, 1 maart (Alhoewel, ze hebben de afgelopen 2 weekenden al wel wat gevlogen wat ik gezien heb )
pi_56885440
Zorg dat je meegaat op herfstkamp!

-edit-
de planning is dat ze dat bij ons houden dus

[ Bericht 39% gewijzigd door mcDavid op 21-02-2008 15:39:34 ]
pi_56885789
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:28 schreef mcDavid het volgende:
Zorg dat je meegaat op herfstkamp!

-edit-
de planning is dat ze dat bij ons houden dus
Einde april/begin mei is er een kamp, in Asperden. Ik ga mee iig
  donderdag 21 februari 2008 @ 16:00:07 #168
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_56886187
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:40 schreef The_stranger het volgende:

[..]

KLM heeft de verplichting om je van A naar B te vervoeren. Als we om een of andere reden niet op B kunnen krijgen met het vliegtuig, dan zal KLM vervangend vervoer moeten regelen. In dit geval per vliegtuig naar Heathrow en per bus naar LCY.
Was dat met de vracht ook maar zo. Afgelopen maandag moest de KL1511 (NWI) ook uitwijken naar LHR. Met als gevolg dat de vracht aan boord niet gelost werd, en weer vrolijk terugkwam naar AMS. En de volgende dag belde NWI dus waar hun vracht gebleven was
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_56887965
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:40 schreef The_stranger het volgende:

[..]

KLM heeft de verplichting om je van A naar B te vervoeren. Als we om een of andere reden niet op B kunnen krijgen met het vliegtuig, dan zal KLM vervangend vervoer moeten regelen. In dit geval per vliegtuig naar Heathrow en per bus naar LCY.

Je moet niet vergeten dat we er alles aan doen om je ook op de bestemming te krijgen. Echter wel binnen de grenzen van veiligheid. In dit geval mochten we niet eens een nadering maken van de luchtverkeersleider (en ook al had het gemogen, met dat zicht waren we voor de wet in overtreding als we de nadering doorzetten onder de 300 meter hoogte). Dan zullen we de beste oplossing proberen te vinden en dit keer was dat Heathrow.

Uiteindelijk heb je dan gewoon pech als passagier. We hebben een uur gewacht, maar uiteindelijk is de peut toch op en moet je een keuze maken. En uiteindelijk waren wij zelf ook 2 uur later thuis dan gepland, dus zoiets doen we niet voor de grap
Ik bedoelde meer de verkeersleiding, die vast niet blij met een komkommersnijder die er opeens tussen moet
  donderdag 21 februari 2008 @ 18:44:19 #170
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56889451
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:40 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Uiteindelijk heb je dan gewoon pech als passagier. We hebben een uur gewacht, maar uiteindelijk is de peut toch op en moet je een keuze maken. En uiteindelijk waren wij zelf ook 2 uur later thuis dan gepland, dus zoiets doen we niet voor de grap
Oké, maar hoezel annuleren ze de vlucht dan niet gewoon en boeken ze iedereen over op reguliere vluchten naar LHR? Lijkt me een hoop moeite en knaken te schelen. Neem aan dat het zicht niet binnen de vliegtijd heel veel slechter is geworden en dat ze het als wisten toen je uit AMS vertrok?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56890255
Zo, alle PPL(A) theorie binnen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  donderdag 21 februari 2008 @ 21:00:12 #172
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56892662
Iemand nog intresse in een loadsheet van de OS/LH van gister?
  donderdag 21 februari 2008 @ 21:21:10 #173
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_56893140
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 21:00 schreef Tecnix het volgende:
Iemand nog intresse in een loadsheet van de OS/LH van gister?
Loadsheet van een SQ freighter is veel interessanter
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_56893149
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 18:44 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Oké, maar hoezel annuleren ze de vlucht dan niet gewoon en boeken ze iedereen over op reguliere vluchten naar LHR? Lijkt me een hoop moeite en knaken te schelen. Neem aan dat het zicht niet binnen de vliegtijd heel veel slechter is geworden en dat ze het als wisten toen je uit AMS vertrok?
Als er een kans is dat je binnenkomt, zullen ze niet zo snel een vlucht annuleren, maar in dit geval was het helemaal niet bekend dat het zo slecht zicht zou worden. Volgens de forecast zou het minimaal 4km zicht worden en 15 minuten voor de landing was dat het ook. Het was letterlijk een grote mistbank die het veld opschoof en daar 2 uur bleef liggen.. De dag erna, was het wel bekend e is de vlucht ook inderdaad geannuleerd..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 21 februari 2008 @ 22:10:28 #175
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_56894638
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Zo, alle PPL(A) theorie binnen.
gefeliciteerd!
FCT
pi_56895110
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:10 schreef Mojave het volgende:

[..]

gefeliciteerd!
Thx
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56900640
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Zo, alle PPL(A) theorie binnen.
Gefeliciteerd. Dat wil ik ook, alleen nog geen geld.
pi_56908624
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 09:48 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Dat wil ik ook, alleen nog geen geld.
Dank, enneuh. Gewoon geen auto oid kopen. En gewoon doen.

Spannende dag gehad the_stranger?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:12:55 #179
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_56909437
Vliegtuigpassagiers krijgen olie over zich heen
quote:
SCHIPHOL - Twee vliegtuigpassagiers die vrijdagmiddag van Amsterdam naar Brussel vlogen, kwamen voor een onaangename verrassing te staan. Vlak nadat de Fokker 50 van KLM rond 15.00 uur was opgestegen, begon er olie uit de airconditioning te lekken.

De twee kregen druppels van het zwarte goedje op hun kleding.

Dat liet een woordvoerster van KLM weten. Het vliegtuig maakte meteen rechtsomkeert. In totaal waren er 42 passagiers aan boord. De twee die onder de olie kwamen te zitten, krijgen de schade vergoed. De reizigers gaan met een ander vliegtuig naar Brussel.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_56922512
quote:
Wat een eikels, weten ze dan niet dat dat standaard is bij een F50? Nostalgie noemt men dat.

De F50 is het enige vliegtuig waarbij de passagiers zo'n coole bril en sjawl moeten dragen
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 16:27 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Spannende dag gehad the_stranger?
Eerder dodelijk saai. Eerst een vlucht van 50 minuten naar dat monkey island, dan 50 minuten tot een uur holden, dan 20 minuten naar Heathrow vliegen, om vervolgens 2 uur op brandstof te moeten wachten voor je weer terug naar AMS mag....

Dat uitwijken doe ik dus ook niet meer, een echte kerel zet 'm gewoon op het dek...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:17:01 #181
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56926172
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 21:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Loadsheet van een SQ freighter is veel interessanter
Gaan we achteraan
  maandag 3 maart 2008 @ 22:58:43 #182
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_57138975
http://www.dumpert.nl/mediabase/43514/bb0422a6/bijna_crash.html en dan zit iedereen die piloten als helden te betitelen .
Sowieso lekker weekend voor LH, ging ook een bevoorradingstruck tegen een vleugel van een A346....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:08:42 #183
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_57149220
Vraag:

In een vliegtuig zoals een B737 zitten aileron trim tabs. Maar wanneer gebruik je die nou? Trim tabs over het algemeen snap ik wel maar op ailerons...
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:16:17 #184
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_57149361
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:58 schreef Public_NME het volgende:
Sowieso lekker weekend voor LH, ging ook een bevoorradingstruck tegen een vleugel van een A346....
Daar gaat hun no claim
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_57151340
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 14:08 schreef GoodGawd het volgende:
Vraag:

In een vliegtuig zoals een B737 zitten aileron trim tabs. Maar wanneer gebruik je die nou? Trim tabs over het algemeen snap ik wel maar op ailerons...
Misschien als de linker vleugel helemaal vol met peut zit en de rechter helemaal leeg is?

Iets anders dan gewichtcompensatie kan ik ook niet verzinnen idd
  dinsdag 4 maart 2008 @ 17:30:10 #186
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_57153257
Zou je er mischien nog de roll kunnen besturen met de trim tabs? Stel het hydraulisch systeem is kaduuk en het de ailerons reageren ook niet op de steering wheel. In een uiterst speciaal geval dus
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_57166450
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 15:47 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Misschien als de linker vleugel helemaal vol met peut zit en de rechter helemaal leeg is?

Iets anders dan gewichtcompensatie kan ik ook niet verzinnen idd
In het geval van N-1? (die bekende 5 graden bank)

Op de 50 trim je je het leplazarus in dat geval, of als de kist weer eens een beetje krom getrokken is in de loop der jaren. M.a.w. op de 50 gebruik je de aileron trim best veel...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_57182201
Nog maar ff een tof filmpje dan.

http://www.youtube.com/watch?v=uigpqpDWIwE
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  donderdag 6 maart 2008 @ 14:04:09 #189
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_57196536
De stakingen bij de LH zijn weer voorbij in Duitsland Vluchten komen weer optijd
pi_57200817
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:50 schreef Koploperkopper het volgende:
Nog maar ff een tof filmpje dan.

http://www.youtube.com/watch?v=uigpqpDWIwE
hier deze is leuk:
http://www.nostalgienet.nl/Modules/Video/Video.aspx?Id=807
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:03:57 #191
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_57201719
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 17:30 schreef GoodGawd het volgende:
Zou je er mischien nog de roll kunnen besturen met de trim tabs? Stel het hydraulisch systeem is kaduuk en het de ailerons reageren ook niet op de steering wheel. In een uiterst speciaal geval dus
Bij een 737 lopen er nog altijd kabels tussen control wheel en ailerons/elevators... dus ook zonder hydraulisch systeem kan je nog sturen; 't is zwaar maar het kan wel...
  donderdag 6 maart 2008 @ 20:19:44 #192
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_57205070
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:03 schreef Hawkeye het volgende:

[..]

Bij een 737 lopen er nog altijd kabels tussen control wheel en ailerons/elevators... dus ook zonder hydraulisch systeem kan je nog sturen; 't is zwaar maar het kan wel...
LEZEN

Ik zeg toch: En als de ailerons ook niet reageren op de control wheel.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 7 maart 2008 @ 00:48:14 #193
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_57212502
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 20:19 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

LEZEN

Ik zeg toch: En als de ailerons ook niet reageren op de control wheel.
Oké, als je het zo bedoelt... ook goed...

Maar dan nog kan het niet. Het zijn namelijk geen trim- maar balance-tabs. Met de aileron trim verander je alleen de neutral-positie van de ailerons (electrisch, via het feel & centering mechanisme)
  vrijdag 7 maart 2008 @ 01:23:34 #194
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_57212906
True, als je het zo precies wilt. Best.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_57216609
Om de bitchfight maar weer eens te onderbreken:
B-KAG Engine strike at MAN

Geen 747 ervaring, maar het lijkt me vrij knap om 4 van de 4 motoren met de grond contact te laten maken...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:29:29 #196
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_57227790


Check die gast dik op overtreksnelheid vliegen At rafeling op vleugel(turbulent) cool hè
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_57228059
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:29 schreef GoodGawd het volgende:
[afbeelding]

Check die gast dik op overtreksnelheid vliegen At rafeling op vleugel(turbulent) cool hè
Nee man, dat zijn de spoilers! Straks doettie zijn straalomkeerders erbij en dan staattie zó stil!

Vet!
pi_57236957
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:34 schreef Koploperkopper het volgende:
Waar is bedplasser toch?
Ik ben 'druk' met vliegen en/of cancellen hierzo Zonder mij slaat het wel een beetje dood hier zie ik nu....matig hoor!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_57237924
jammer te laat
Ik steek je moeder in de fik!
pi_57238791
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 02:24 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Ik ben 'druk' met vliegen en/of cancellen hierzo Zonder mij slaat het wel een beetje dood hier zie ik nu....matig hoor!
!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')