Ik was al bezigquote:Op maandag 26 november 2007 11:46 schreef DolleMina het volgende:
Eveline, pas gelijk het lijstje even aan, Fruppel heeft een nieuwe NOD.
En de linkjes werken niet meer.![]()
Ik weet ongeveer wat je bedoelt (ik ben nog niet bezig, dus dat is toch nog iets anders). Mijn zus heeft ook heel lang geprobeerd om zwanger te worden (relatie op stukgelopen zelfs) en toen ze het goede nieuws kwam vertellen, moest ik toch even heel hard slikken. Ik heb me op dat moment zo'n zorgen gemaakt dat ik niet blij ging kunnen zijn voor haar en echt constant jaloers ging zijn als ik haar zag, maar dat is helemaal niet gebeurdquote:Op maandag 26 november 2007 12:18 schreef Again het volgende:
Snik ik ben zo jankerig!
Mijn schoonzusje is na 2,5 jaar zwanger! Zooo geweldig!
Maar tegelijk ook wel een confrontatie zeg. Kan er niks aan doen, moest er zo om huilen. Voel me zo'n bitch dan.. Alsof ik het haar misgun maar dat is het helemaal niet!
Ik snap je best, zou ik ook hebben. Ik denk dat het sowieso moeilijk is om in je omgeving zwangere vrouwen te zien terwijl je zelf al heel lang bezig bent om zwanger te worden. Als het in de familie is is het natuurlijk nog een stukje moeilijker, maar je moet er ook bij nadenken, dat je schoonzusje waarschijnlijk ook een kutgevoel heeft omdat zij weet dat jij er ook mee bezig bent, en het haar nu is gelukt, en jou nog eventjes niet. Denk niet dat zij zich er ook prettig bij zal voelen tegenover jou. En met zn 2e zitten mokken schiet je niets mee op toch! gewoon lekker positief blijven, en het blijven proberen! Voor jou komt de tijd zeker nog wel, en ik hoop van harte dat dat deze week misschien al is! Tis deel 100 , als we nou ook zoveel streepjes te zien krijgen is het al helemaal leukquote:Op maandag 26 november 2007 13:56 schreef Again het volgende:
Klopt Macka dat is wel fijn dat ik me daar geen zorgen meer over hoef te maken!
Leonieke pff ik ben blij dat ik niet een of ander misselijk wicht ben haha. Mijn vriend zei ook al; zolang je het ze niet misgunt of ze iets verkeerds toewenst is het toch niet erg?
Ik ben echt heel blij voor haar hoor maar (nog) niet blij voor mezelf. Zo moet ik het maar bekijken!
Aan de andere kant word ik tante en dat is ook wel heel speciaal toch?
Maar snel mijn eigen twee streepjes piesen dan is alles goed
Dankjewel voor jullie lieve woorden!!
Ah lieve Again, wat een nieuws lees ik een paar posts onder deze. Het kan idd cru zijnquote:Op maandag 26 november 2007 13:56 schreef Again het volgende:
Leonieke pff ik ben blij dat ik niet een of ander misselijk wicht ben haha. Mijn vriend zei ook al; zolang je het ze niet misgunt of ze iets verkeerds toewenst is het toch niet erg?
Ik ben echt heel blij voor haar hoor maar (nog) niet blij voor mezelf. Zo moet ik het maar bekijken!
Aan de andere kant word ik tante en dat is ook wel heel speciaal toch?
quote:Op woensdag 28 november 2007 14:04 schreef Again het volgende:
Hm ja misschien beter dan het tempen inderdaad. Ben het vanmorgen al vergeten
Mijn menstruatie is gisteravond laat echt doorgebroken. Alsnog precies op tijd dus!
Van de 3 jaren dat we bezig zijn geweest hebben we 1,5 jaar zo'n ovulatietest gehad. Het mocht niet baten, zelfs al stond er regelmatig zo'n 'o' (van Ovulatie) op het display.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:02 schreef peterfan het volgende:
Oh sorry, ik bedoel in plaats van temperaturen![]()
Wij zijn op geen gegeven moment ook met temperaturen begonnen maar het zei me heel weinig. Toen overgestapt op ovulatietesten, dan ben je er nog op tijd bij en tadaa....ben nu 5,5 week zwanger..![]()
Vandaar de tip, ze zijn mij goed bevallen
Bright, ik hoop niet dat je het over de digitale testen van CB hebt, daar betekent een o namelijk juist geen ovulatie, eenquote:Op donderdag 29 november 2007 07:51 schreef Bright het volgende:
[..]
Van de 3 jaren dat we bezig zijn geweest hebben we 1,5 jaar zo'n ovulatietest gehad. Het mocht niet baten, zelfs al stond er regelmatig zo'n 'o' (van Ovulatie) op het display.
Nu, inmiddels alweer ruim een jaar geleden voor het laatst gebruikt en zonder test toch zwanger geworden. Zo'n test zegt dus echt niet zo veel, i.i.g. niet bij ons.
Nee, was een andere (persona). Die werkte op zich wel, maar toch hadden we er geen profijt van, zelfs niet toen we precies wisten wanneer de plop (eisprong) was. Die dingen zijn dus leuk, maar echt nuttig? - mwa, i.i.g. niet voor je portemonnee.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:07 schreef peterfan het volgende:
[..]
Bright, ik hoop niet dat je het over de digitale testen van CB hebt, daar betekent een o namelijk juist geen ovulatie, eengeeft de aankomende ovulatie aan...
heb ik ook.Mijn laatste NOD was 7 nov. Toen ook niet ongi geworden. ik kreeg 12 november inene heel licht bruin bloed, heel erg weinig, had geen bescherming nodig. na 1 dag was dit weg. 1,5 week later inene rood bloed, was ook na 1 dag weg?quote:Op donderdag 29 november 2007 11:41 schreef DolleMina het volgende:
Mijn NOD is 3 december, maar vorige keer waren de's ook een paar dagen te vroeg.
Ow, die eerste drup bloed was een dag eerder dan de 25ste zie ik nu. Verder heb ik alleen heeeeeeeel vage klachten, een schijn van misselijkheid, licht pijnlijke borsten, soms een heeeeeel beetje licht in het hoofd.
Maar ja, dat kan dus ook allemaal tussen de oren zitten, zo vaag zijn die klachten.
Weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik reageer maar even :p Een test, sja, ik wil liever even afwachten...ik heb vandaag een beetje gespannen onderbuik en een soort lichte heeele doffe pijnscheutjes in mn onderbuik maar meer ook niet. Voel me niet echt "zwanger" ofzoquote:
Bedankt Jore en Mefke!quote:Op zaterdag 1 december 2007 08:55 schreef mefke79 het volgende:
Kaar: proficiat! DolleMina, jammer...
En Kaar, ik ben net als Jore erg nieuwsgierig...waarom ging je testen?
Maar helaas volgens mij over het algemeen eerder vals positief dan vals negatief. Je ziet nogal snel het lijntje waar het streepje moet komen door de test heenschemeren, zonder dat de kleurstof zelf zichtbaar is.quote:Op zaterdag 1 december 2007 09:30 schreef DolleMina het volgende:
Ik gebruik testen die ik van het internet gehaald heb. Lekker goedkoop natuurlijk, maar misschien ook wat minder betrouwbaar... ?
Behalve als de testen minder gevoelig zijn als ze beweren. Ik kan op internet niet veel vinden over de test die ik gebruikt heb, behalve de melding van één vals negatieve test.quote:Op zaterdag 1 december 2007 10:41 schreef owlet het volgende:
[..]
Maar helaas volgens mij over het algemeen eerder vals positief dan vals negatief. Je ziet nogal snel het lijntje waar het streepje moet komen door de test heenschemeren, zonder dat de kleurstof zelf zichtbaar is.
wat zij zegtquote:Op maandag 10 december 2007 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
De foto is zo onscherp dat ik het echt niet durf te zeggen...
Geloof me, de meesten hier moeten dat ook in de praktijk brengen, en ook soms al erg lang.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:25 schreef OooLizaooO het volgende:
Jaah, ik weet het, jullie hebben gelijk, ik loop dat zelf ook de hele tijd te verkondingen, maar in praktijk, voor jezelf, is het dan toch net weer iets moeilijker
![]()
Precies - stuur hem alvast een erotisch mailtje en wacht hem heel sensueel op als hij thuis komt. Wie weet krijgt hij gelijk zin!quote:Op woensdag 12 december 2007 11:29 schreef Ticootje het volgende:
Als vanmorgen je test positief was, dan kan je volgens mij gewoon vannavond nog klussen.
Damn... ik denk 'ik probeer het gewoon' maar je hebt je PM niet aan staan...quote:Op woensdag 12 december 2007 19:03 schreef LandVanOoit-Meisje het volgende:
Hallo!!
Na een goed gesprek hebben we besloten om ervoor te gaan!!
Aangezien er veel bekenden hier meelezen zit ik onder een kloon. Ooit zal ik mezelf verraden, als het zover is.
Vandaag de pil in de prullenbak gegooid. Dan mijn stopweek afwachten en dan gaan we ervoor! Ik ben helemaal happy!
Deze NOD mag op 17 december.
Er zijn allerlei handige tikketjes en tellertjes die het evt. ook bij kunnen houden voor je. Zie de onderste 2 linkjes van het rijtje linkjes in de OpeningsPost.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:17 schreef Beessie-Jen het volgende:
Bedankt BE
ben in de stopweek van de pil nog licht ongesteld geweest, dat was uhhh 5-6 december, dus mijn NOD maar op: 2 jan
(tenminste als ik dat goed uitreken? en zou niet meer weten hoe mij eigen cyclus is, aangezien ik al meer dan 7 jaar de anticonceptiepil heb gebruikt....)
wel spannend allemaal hoor....![]()
en als ik het goed heb begrepen zou het ongeveer 2 weken na het begin van je menstruatie weer een eisprong optreden?
bedankt BE, ik zal eens ff die linkjes bekijkenquote:Op woensdag 12 december 2007 19:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er zijn allerlei handige tikketjes en tellertjes die het evt. ook bij kunnen houden voor je. Zie de onderste 2 linkjes van het rijtje linkjes in de OpeningsPost.
Zolang de boel nog op gang moet komen zou ik voor het gemak een cyclus van 28 dagen aan houden wat toch wel het gemiddelde is.
En idd zou je zo ongeveer 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie een eisprong kunnen hebben.
Mijn huisarts gaf mij destijds het advies om tussen dag 10 en dag 18 zo om de dag sex te hebben om een goeie kans te maken omdat die 14 dagen toch nog wel eens een beetje kunnen varieren.
Oh lieve Again, ik lees het nu pas, wat een verschrikkelijk nare streek van je schoonzusje.quote:Op zondag 9 december 2007 20:18 schreef Again het volgende:
Mefke gefeliciteerd met je achternichtje of neefje!
Idd slijmerige verhalen zeg hihi.
Hier alles oke, vruchtbare dagen komen eraan en we zijn al een beetje aant oefenen (lees: om de 2 dagen seks om het zaad van goede kwaliteit te houden). Jammer genoeg veel problemen in de familie, na een lange tijd veel nare dingen heb ik gebroken met mijn schoonzusje en dat is zeker de goede keuze geweest omdat ik nog trappen na kreeg ook.. Ze zei; Baas boven baas, ik ben zwanger!
Hoe naar en triest kan je dan zijn zo'n opmerking te maken... Dus uiteindelijk ben ik beter af, en valt er een hele last van mijn schouders. Het was de enige oplossing. Wel heel jammer dat de rest van de familie meteen haar kant kiest zonder mijn verhaal aangehoord te hebben. Dat vind ik vooral heel vervelend voor mijn vriend die er eigenlijk niks mee te maken heeft en nu toch alle shit over zich heen krijgt. Gelukkig staat hij sinds die natrap 100% achter me omdat hij zich ook persoonlijk aangevallen voelde daardoor.
Maar die stress is niet echt lekker voor de cyclus denk ik. En onze hoofden staan niet echt naar het klussen.. Daarom probeer ik lekker veel afleiding te zoeken en veel met lieve vriendinnen en familie te praten.
Nog een dagje werken en dan zes vrij! Heb al wat leuke afspraakjes staan dus afleiding genoeg! Deze week ook mijn ovulatie dus we gaan weer goed ons best doen.
Ik voel gewoon dat ik snel zwanger ga worden!
Liefs allemaal!
Wij zijn ook een tijdje bezig geweest.. Maar ik kan je wel waarschuwen dat als je hele leven erom gaat draaien om zwanger te worden dat je relatie daar een aardige klap van kan krijgen. Dus hou het zo lang mogelijk leuk.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:29 schreef peterfan het volgende:
Volgens mij zeggen ze over de testen dat je binnen 48 uur na de smiley seks "moet" hebben...
Maar ik sluit me bij iedereen aan, probeer het nog even leuk te houden. Mijn man vond het echt niet leuk als hij wist dat we om de dag zouden gaan vrijen de komende periode, voelde dat echt als druk. En dat was na een jaar en een miskraam....
Succes iedereen hier verder, ik hoop op heeel veel streepjes tijdens de feestdagen!
BE.. die uitspraken van jou somsquote:Op donderdag 13 december 2007 10:54 schreef Brighteyes het volgende:
...
Probeer zeker het eerste half jaar gewoon lol te hebben in de slaapkamer en ga daarna pas eens nadenken over testjes, temperaturen en slijmgrabbelen want je maakt jezelf echt helemaal gek anders.
...
Punt 1: met een knuppel kun je niet sleurenquote:Op donderdag 13 december 2007 10:54 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en probeer niet zo te fixeren op eisprongen en weetikveel.
Heel veel vrouwen voelen hem namelijk ook gewoon niet, merken niks etc. etc.
Probeer zeker het eerste half jaar gewoon lol te hebben in de slaapkamer en ga daarna pas eens nadenken over testjes, temperaturen en slijmgrabbelen want je maakt jezelf echt helemaal gek anders.
Jaja, ik weet dat dit niet leuk is, dat er zo getemperd wordt in het enthousiasme, maar toch... Stel dat het een meer-maanden project wordt dan wil je niet al vanaf maand 1 manlief met een knuppel de slaapkamer in moeten sleuren... Hou het leuk!
Liza.. Een zwangerschapstest 6 dagen voor je nod?? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 17 december 2007 15:33 schreef OooLizaooO het volgende:
Boeh, flauw van "broodtrommeltje"!
Ehm, wat is een kloon nu eigenlijk? Iemand die met een andere naam ook al actief is?
Heeft hier iemand ervaring met de zwangerschapstest van Mat Care? Ze hebben nu een test die "zo gevoelig is dat je hem al vanaf 6 dagen voor je NOD kan gebruiken". Dat lijkt me wel erg onwaarschijnlijk...
Juist, sommige klonen zijn wel gedoogd... Zoals iemand die wel mee wilt posten in Z&G maar nog niet wilt dat iedereen het weet...quote:Op maandag 17 december 2007 16:17 schreef Brighteyes het volgende:
Soms met gegronde redenen, soms om gewoon te klieren.
Oh en als je niet wilt drinken heb je altijd nog de smoes dat je hoofdpijn hebt. (vrouw zijn is zo handig)quote:Op maandag 17 december 2007 16:50 schreef miss_sly het volgende:
Liza, laat je gewoon een wijntje inschenken en doe daar heel erg lang mee. Zo nu en dan een slokje, het glas in je handen nemen, wat ronddraaien en weer wegzetten. Kun je het toch met 1 of 2 wijntjes doen, terwijl 'men' denkt dat je gewoon aan de wijn zit
Of je zegt dat je vandaag even wat geen alcohol hoeft, je bent nog niet helemaal fit van gisteren, toen je net iets te veel hebt gedronkenquote:Op maandag 17 december 2007 16:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh en als je niet wilt drinken heb je altijd nog de smoes dat je hoofdpijn hebt. (vrouw zijn is zo handig)
Mijn tante goot de wijn trouwens gewoon in de plantenbak...
Ach, een semi-lollig 'mijn vriendin is zwanger maar ik wil het niet zal ik 'r dumpen' verhaal.quote:Op maandag 17 december 2007 17:36 schreef Again het volgende:
Nu ben ik weer benieuwd naar broodtrommeltje
Heb je helemaal gelijk in. Probleem daarbij vind ik echter dat je dan alles zo ontzettend in het teken van zwanger worden zet. Zwanger worden kan wwel eens erg lang duren, en als je al die tijd geen wijntje kan drinken of filet kan eten, ben je niet alleen erg met zwanger worden bezig, maar bovendien wordt het moeilijker voor jezelf te houden. Daarbij vind ik persoonlijk dat je ook de leuke dingen moet blijven doen, zij het met mate. Natuurlijk kun je ook plezier hebben zonder alcohol, maar eens een lekker wijntje drinken bij het eten vind ik toch wel fijn.quote:Op maandag 17 december 2007 20:12 schreef Leah het volgende:
Men komt daar wel steeds meer op terug, dat 1 of twee wijntjes niet veel kwaad kunnen als je denkt/hoopt zwanger te zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken, of het nu gepromoot wordt om helemaal aan de safe side te zitten, of dat men daar harde bewijzen voor heeft.
Feit is wel dat gyneacologen/verloskundigen zeggen dat je het liefst niet meer moet drinken vanaf het moment dat er een zwangerschapswens is.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar als dat drankje blijkbaar belangrijk genoeg is dat het gelijk opvalt als het een keertje niet doet... tsja, dan moet je toch wat.quote:Op maandag 17 december 2007 20:12 schreef Leah het volgende:
Men komt daar wel steeds meer op terug, dat 1 of twee wijntjes niet veel kwaad kunnen als je denkt/hoopt zwanger te zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken, of het nu gepromoot wordt om helemaal aan de safe side te zitten, of dat men daar harde bewijzen voor heeft.
Feit is wel dat gyneacologen/verloskundigen zeggen dat je het liefst niet meer moet drinken vanaf het moment dat er een zwangerschapswens is.
Ik ben nog van vier jaar terugquote:Op maandag 17 december 2007 21:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. Probleem daarbij vind ik echter dat je dan alles zo ontzettend in het teken van zwanger worden zet. Zwanger worden kan wwel eens erg lang duren, en als je al die tijd geen wijntje kan drinken of filet kan eten, ben je niet alleen erg met zwanger worden bezig, maar bovendien wordt het moeilijker voor jezelf te houden. Daarbij vind ik persoonlijk dat je ook de leuke dingen moet blijven doen, zij het met mate. Natuurlijk kun je ook plezier hebben zonder alcohol, maar eens een lekker wijntje drinken bij het eten vind ik toch wel fijn.
Qua alcohol:quote:Voor zover tot op heden bekend is, heeft prednison in de gebruikelijke dosering geen invloed op de vruchtbaarheid van mannen en vrouwen.
bronquote:Alcohol vermindert de vruchtbaarheid, bij vrouwen en mannen. Rond het moment van bevruchting kan alcoholgebruik van de vrouw én de man een hoger risico op een miskraam met zich mee brengen.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:01 schreef Rapunzell het volgende:![]()
Het is even beter zo wegens bepaalde omstandigheden.
Ik had het liever gewoon onder mijn eigen naam gepost, maar door verschillende redenen kan het nu even niet zo.
Vind het jammer, want het lijkt wel steeds meer of kloons de nieuwe hype zijn
dat ook jaquote:Op dinsdag 18 december 2007 14:07 schreef Ticootje het volgende:
Ach, maar des te leuker als een kloon op een gegeven moment uit de kast komt...
dank je! Ik heb je weblog gelezen en ik duim voor je kerstkadoquote:Op dinsdag 18 december 2007 09:20 schreef Fruppel het volgende:
Welkom Hellennelleh!
Hoe doe je dat? kun jij die cursus kloonontmaskering niet geven?quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:16 schreef MeNicole het volgende:
Nou ik had bij LVAM een idee en toen ik even ging kijken kwam ik er denk ik achter wie die andere is. Maar ik wacht rustig af
Als deze 2 bekend hebben gemaakt wie ze zijn dat kunnen jullie een curcus krijgen. Want ik ben goeoedquote:Op dinsdag 18 december 2007 19:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? kun jij die cursus kloonontmaskering niet geven?
er zit ook een lief, klein envelopje bij mijn naamquote:Op dinsdag 18 december 2007 19:40 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Als deze 2 bekend hebben gemaakt wie ze zijn dat kunnen jullie een curcus krijgen. Want ik ben goeoed![]()
Sorry heb beloofd niets te zeggenquote:Op dinsdag 18 december 2007 19:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
er zit ook een lief, klein envelopje bij mijn naam
Helaas is het geen kerstkadootje voor onsquote:Op dinsdag 18 december 2007 19:35 schreef hellennelleh het volgende:
[..]
dank je! Ik heb je weblog gelezen en ik duim voor je kerstkado
Ik vind dat idd erg flauw BE.quote:Op woensdag 19 december 2007 10:57 schreef Brighteyes het volgende:
Zonder heel flauw te willen zijn, maar zullen we de verhalen en hints en opmerkingen over mensen die wel of niet meer posten door meelezende familieleden/kennisen/vrienden/ex-en gewoon stil houden vanaf nu.
Iedereen is volwassen en kiest er zelf voor zijn sores op het web te zetten en tot welke mate van detail. Als je dan herkent wordt en daar IRL mee geconfronteerd wordt is dat heel vervelend, maar hier maar steeds herhalen dat het vervelend is is ook niet echt de bedoeling.
Dit topic is natuurlijk eigenlijk ook wel bedoeld om 2 streepjes te plassen (of nietquote:Op woensdag 19 december 2007 11:33 schreef --Eveliene-- het volgende:
[..]
Ik vind dat idd erg flauw BE.
Ik geloof niet dat iedereen (en ik dus ook niet) daar met zeer grote regelmaat over post, dit was voor mij de eerste keer! Dus ik vind dit eigenlijk een enorm overtrokken reactie. Waarom zou je dat per se stil moeten houden? Moet het allemaal bloemetjes en bijtjes blijven? Bah.
quote:Op woensdag 19 december 2007 11:48 schreef Again het volgende:
Ze is niet dom hoorIk vind het ook wel prettig als er niet meer over gepraat wordt, want zij lezen hier dus mee en met elke opmerking die valt worden ze bozer op mij (denk ik!) want ze vinden dat ik niet eerlijk was hier.. en das ook niet de bedoeling
Zouden jullie het oké vinden als ik weer mee schrijf? Maar ik wil dan niet te diep op dingen ingaan, maar gewoon met jullie meelezen en meegeinen? Ik mis jullie nl wel hoor![]()
Precies.quote:Op woensdag 19 december 2007 18:45 schreef Again het volgende:
edit: laat maar het is de moeite niet eens waard.. Negeer het maar..
Meiden zie dat deel 100 over 1 berichtje dicht gaat! Geen tweede streepjes in dit deel! Toch wel jammer he...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |