abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55339051
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:17 schreef Brighteyes het volgende:
Soms met gegronde redenen, soms om gewoon te klieren.
Juist, sommige klonen zijn wel gedoogd... Zoals iemand die wel mee wilt posten in Z&G maar nog niet wilt dat iedereen het weet...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 december 2007 @ 16:29:46 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55339199
Niet eens gedoogd maar gewoon toegestaan.
Klonen an sich is niet verboden. Met een kloon doorposten na een ban wel.
pi_55339249
Ik snap 'm. De "goeie" kloon had ik al door, maar ik wist niet dat er ook klier-klonen waren .
Ik ben trouwens helemaal niet van plan om 6 dagen op voorhand te testen hoor! En vals negatief testen zeker, laat maar ! Ik hou me gewoon aan m'n NOD, en als de MS er niet op tijd zijn, ga ik zelfs nog mooi even over tijd gaan! Liever wat later een dikke streep, dan te vroeg geen en dan ontgoocheld zijn . Was gewoon even argwaan tegen die test . Ik ben juist aan het twijfelen over Kerst: mijn NOD is 27 december, maar als ik met kerst niets alcoholisch drink, gaan mensen al onmiddellijk gaan speculeren, en daar heb ik wel even geen zin in! Daarom ben ik wel aan het twijfelen of het enige zin heeft om op 24 december ('s avonds familiefeest) al te gaan testen met zo'n gevoelige test.... Wat denken jullie?
  maandag 17 december 2007 @ 16:37:44 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55339382
Je kan het doen, alleen hou er rekening mee dat de menselijke geest dan denkt 'hmmmm... ik heb mss wel te vroeg getest'. dus dat je dan alsnog niet drinkt omdat je het toch niet helemaal zeker weet.

Er is zo vroeg in de zwangerschap nog geen bloed-contact tussen jou en de baby dus men zegt dat het op zich helemaal niet kwaad zou kunnen als je 1 of 2 glaasjes wijn zou drinken of zo. Ik zou mezelf alleen niet helemaal lam gaan zuipen.
pi_55339387
Liza... Echt met kerst kan je heus nog wel een wijntje drinken... je moet echt niet nu al gaan leven alsof je zwanger bent. Je zegt zelf ook dat de kans erg klein is omdat je telaat bent geweest met klussen. Dus neem asjeblieft een wijntje.

Ik zou niet testen...
  Moderator maandag 17 december 2007 @ 16:50:26 #231
5428 crew  miss_sly
pi_55339665
Liza, laat je gewoon een wijntje inschenken en doe daar heel erg lang mee. Zo nu en dan een slokje, het glas in je handen nemen, wat ronddraaien en weer wegzetten. Kun je het toch met 1 of 2 wijntjes doen, terwijl 'men' denkt dat je gewoon aan de wijn zit
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_55339712
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:50 schreef miss_sly het volgende:
Liza, laat je gewoon een wijntje inschenken en doe daar heel erg lang mee. Zo nu en dan een slokje, het glas in je handen nemen, wat ronddraaien en weer wegzetten. Kun je het toch met 1 of 2 wijntjes doen, terwijl 'men' denkt dat je gewoon aan de wijn zit
Oh en als je niet wilt drinken heb je altijd nog de smoes dat je hoofdpijn hebt. (vrouw zijn is zo handig)

Mijn tante goot de wijn trouwens gewoon in de plantenbak...
  Moderator maandag 17 december 2007 @ 16:56:20 #233
5428 crew  miss_sly
pi_55339768
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh en als je niet wilt drinken heb je altijd nog de smoes dat je hoofdpijn hebt. (vrouw zijn is zo handig)

Mijn tante goot de wijn trouwens gewoon in de plantenbak...
Of je zegt dat je vandaag even wat geen alcohol hoeft, je bent nog niet helemaal fit van gisteren, toen je net iets te veel hebt gedronken
pi_55340754
Nu ben ik weer benieuwd naar broodtrommeltje
  maandag 17 december 2007 @ 18:01:48 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55341336
quote:
Op maandag 17 december 2007 17:36 schreef Again het volgende:
Nu ben ik weer benieuwd naar broodtrommeltje
Ach, een semi-lollig 'mijn vriendin is zwanger maar ik wil het niet zal ik 'r dumpen' verhaal.
pi_55342923
Oh zo hahaha.. Flauw
  maandag 17 december 2007 @ 20:12:49 #237
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55344269
Men komt daar wel steeds meer op terug, dat 1 of twee wijntjes niet veel kwaad kunnen als je denkt/hoopt zwanger te zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken, of het nu gepromoot wordt om helemaal aan de safe side te zitten, of dat men daar harde bewijzen voor heeft.
Feit is wel dat gyneacologen/verloskundigen zeggen dat je het liefst niet meer moet drinken vanaf het moment dat er een zwangerschapswens is.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55345446

Ook weer komt melden

Nod mag op 30-12-2007
Het is nog een beetje schommelend hoeveel dagen dus voor het gemak kiezen we voor 29 dagen cyclus ( gemiddelde van 3 cycli )
"Rapunzel, Rapunzel, let down your hair."
  Moderator maandag 17 december 2007 @ 21:17:03 #239
5428 crew  miss_sly
pi_55345852
quote:
Op maandag 17 december 2007 20:12 schreef Leah het volgende:
Men komt daar wel steeds meer op terug, dat 1 of twee wijntjes niet veel kwaad kunnen als je denkt/hoopt zwanger te zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken, of het nu gepromoot wordt om helemaal aan de safe side te zitten, of dat men daar harde bewijzen voor heeft.
Feit is wel dat gyneacologen/verloskundigen zeggen dat je het liefst niet meer moet drinken vanaf het moment dat er een zwangerschapswens is.
Heb je helemaal gelijk in. Probleem daarbij vind ik echter dat je dan alles zo ontzettend in het teken van zwanger worden zet. Zwanger worden kan wwel eens erg lang duren, en als je al die tijd geen wijntje kan drinken of filet kan eten, ben je niet alleen erg met zwanger worden bezig, maar bovendien wordt het moeilijker voor jezelf te houden. Daarbij vind ik persoonlijk dat je ook de leuke dingen moet blijven doen, zij het met mate. Natuurlijk kun je ook plezier hebben zonder alcohol, maar eens een lekker wijntje drinken bij het eten vind ik toch wel fijn.
pi_55346370
Ik ga er nu echt nog geen rekening mee houden met drinken. Dat beetje alcohol dat ik nuttig zo af en toe kan echt geen kwaad. En zelfs als ik straks zwanger mocht zijn met mijn bruiloft ga ik echt nog wel een glaasje kirr drinken. Ik kan toch geen hele flessen op, daar word ik alleen ziek van . Maar verder word het wel een alcoloos leven, vrees ik. Ach, dat gaat me vast makkelijker af dan negen maanden lang geen biefstuk eten. Tja, je moet er iets voor over hebben, toch?
* en loopt naar de kast om voor deze kerst de voorraad biefstuk en bubbeltjeswijn te checken *
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 17 december 2007 @ 21:39:29 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55346485
quote:
Op maandag 17 december 2007 20:12 schreef Leah het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar als dat drankje blijkbaar belangrijk genoeg is dat het gelijk opvalt als het een keertje niet doet... tsja, dan moet je toch wat.
  maandag 17 december 2007 @ 21:43:33 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55346611
Rapunzell WB en succes!
Je staat erbij hoor!
pi_55347400
Hier weer een update van mij. Net ongi geworden NOD mag dus op 14 januari... nog zo lang wachten
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_55347710
jammer!

Even een vraag, als de man prednisonkuur moet gebruiken, zou dat veel kwaad kunnen ?
Google maakt me niet veel wijzer en de bijsluiter spreekt alleen maar over vrouwen tijdens de zwangerschap en gebruik
"Rapunzel, Rapunzel, let down your hair."
  maandag 17 december 2007 @ 23:48:07 #245
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55350453
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Probleem daarbij vind ik echter dat je dan alles zo ontzettend in het teken van zwanger worden zet. Zwanger worden kan wwel eens erg lang duren, en als je al die tijd geen wijntje kan drinken of filet kan eten, ben je niet alleen erg met zwanger worden bezig, maar bovendien wordt het moeilijker voor jezelf te houden. Daarbij vind ik persoonlijk dat je ook de leuke dingen moet blijven doen, zij het met mate. Natuurlijk kun je ook plezier hebben zonder alcohol, maar eens een lekker wijntje drinken bij het eten vind ik toch wel fijn.
Ik ben nog van vier jaar terug . En ik dacht er precies hetzelfde over. Mijn gyn trouwens ook
Ik heb dan ook gewoon mijn leven geleid (icl wijn+sigaretten) tot de positieve test.

De reden waarom ik schreef wat ik schreef is dat een vriendin van me tegenwoordig werkt bij een kliniek waar ze kinderen behandelen die lijden aan FAS (Foetal Alcohol Syndrome). En daar geven ze die richtlijn.
Persoonlijk denk ik dat de grens tussen je elke avond lamzuipen en af en toe een glas wijn een hele brede is .
Vandaar mijn post en de stelling dat ik niet weet hoe ik daarover moet denken.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55351152
Hallo allemaal! Wat een toepasselijke titel.
Ik wacht al 5 maanden met smart op een tweede streepje op de zwangerschapstest en sinds deze maand ook op een tweede streepje op de ovulatietest :S
En ondertussen net doen of ik er helemaaaal niet mee bezig ben, terwijl in mijn agenda steeds meer geheimzinnige tekens komen te staan (zonnetjes op dagen waarop we sex hebben gehad, streepje op dagen waarop we sex "moeten", rondjes bij vermoedelijke eisprong, en ga zo maar door)
Mijn NOD is denk ik 30 december, mijn eisprong had ik denk ik gister (ik had een 2e bijijijna evendik streepje die ochtend, en vanavond maar 1 streep; misschien daartussen die eisprong gehad?? geen benul, maar hebben het wel gedaan, dus wie weet)
Wel wat gedronken iedere dag, afgelopen week; had begrepen dat een bevrucht ei pas na innesteling contact met je lichaam heeft en voor die tijd dus niks te maken heeft met jouw alcohol gebruik... (hoop dat maar... denkend aan de whiskey iedere avond..)
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:20:45 #247
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_55354192
Welkom Hellennelleh!
pi_55356758
Bedankt voor de tips allemaal.
Ja ik drink wel vaak een glaasje wijn en bij ons thuis is het ook nogal de gewoonte om op "feestdagen" door te drinken. Maar genoeg excuses gezien hierboven die ik kan gebruiken. Jammer genoeg kan ik het glaasje niet even doorschuiven naar mijn man, want die drinkt helemaal geen alcohol.
Ik ga nog zien of ik al dan niet test (zal van mijn geduld en de leveringstermijn van de testjes afhangen ;-p) en sowieso vind ik de tip van miss_sly heel er handig (gewoon heel erg lang doen met 1 glaasje) super. Denk dat ik die maar ga opvolgen.

Hey Hellennelleh, leuk dat je er bij komt!

Rapunzel en Devilchase, veel succes in de volgende ronde!
  dinsdag 18 december 2007 @ 12:04:51 #249
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55357733
welkom nieuwe dames.. en zoals ik voor de andere hoop en duim op een wonder... duim ik voor jullie ook dat het jullie vlug allemaal een 2de streepje mogen piesen

voor degene die ongi zijn geworden een dikke knuffel...

ps: ik heb 3 jaar lang niks aangeraakt van alcohol omdat we zo graag een wondertje wilde.. maar toen we medische behandelingen stop hadden gezet heb ik gewoon ons leven terug opgepakt en ik zeg nu tegen iedereen gewoon je leven leiden.. maar de hoop niet verliezen... en als je een positieve test in handen heb kun je nog de stap zetten om al het slechte ongezonde enzovoort aan de kant te zetten... Dus geniet van het jullie leven... en laat de sex niet kunstmatig worden...

En meiden ik duim voor jullie

liefs lunastar
  dinsdag 18 december 2007 @ 12:37:47 #250
108648 cattie
lieve moeder
pi_55358431
Rapunzell, ik vond dit op internet:
quote:
Voor zover tot op heden bekend is, heeft prednison in de gebruikelijke dosering geen invloed op de vruchtbaarheid van mannen en vrouwen.
Qua alcohol:
quote:
Alcohol vermindert de vruchtbaarheid, bij vrouwen en mannen. Rond het moment van bevruchting kan alcoholgebruik van de vrouw én de man een hoger risico op een miskraam met zich mee brengen.
bron

Maar ja, als het langer duurt voordat je zwanger wordt zou je jaren geen glas mogen drinken... Zelf drink ik sowieso niet zoveel, maar toen ik zwanger wilde worden dronk ik alleen een sporadisch glaasje bij een bijzondere gelegenheid. Ik zou niet iedere dag meer alcohol drinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')