quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:14 schreef Marius_Dani het volgende:
Hi! Het werd weer eens tijd... Niet echt groots maar toch meer even een dingetje neergezet.
DO2? Waar blijf je? Writersblock? Kijk maar uit dat je duifje niet wegvliegt...![]()
En o ja, duifje, een voetbalveld is doorgaans een meter of 120.
In hoeveel tijd denk je dat af te gaan leggen? Ik lig i.i.g. al vroeg voor de deur met mijn thermoskannetje![]()
Laters
Geloven
Geloven? Met mijn hart en nieren!
maar vraag me niet in wat
Het mág van mij geen naam hebben
Liever niet, nee zeg me niet... dát
Vertel mij het spel van inspiratie
Maar schrijf voor mij geen handboek
Laat mij toch drijven op de ware motivatie
Liever gewoon... op zoek
(c) Meneer Dubbeldam
Roekoe,quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, en dat duifje vliegt niet weg hoor.
Ik weet van niets. Dat moet wel één van m'n andere persoonlijkheden zijn geweest.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:28 schreef Strychnine het volgende:
Dat was echt een mislukte poging tot grappig doen
Ik hoop heel vroeg, al is het wel een uurtje of anderhalf á twee met de trein vanuit leiden vrees ik. Eens kijken of ik mijn maatje zo gek krijg om vroeg uit de veren te gaan. Als dat lukt ben ik er om een uurtje of 9. Het is once in a lifetime, dus we gaan ervoor!quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Duifje, ben ik dat?. Ja heb nog maar twee weken om te oefenen hè... Aiaiaia! Hoe laat ga je er zijn?
Oh, en:.
Dan heb je DIS (vroeger MPS). Dan ben je niet schizofreen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:29 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik weet van niets. Dat moet wel één van m'n andere persoonlijkheden zijn geweest.
Doe dat DO2. Ben erg benieuwd. Een ode aan Bruce misschien?quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik moet ervoor gaan zitten. Dan komt er na enige tijd altijd wel iets uit.
Ik zal er weer eens 'n keer voor gaan zitten.
Mooi gedicht, overigens.
Ah, dat doet me deugd. Toch nog iets van eigen hand. Chapeau!quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:50 schreef Strychnine het volgende:
Niets wordt beantwoord
De stilte komt terug
De schreeuw werd niet gehoord
Al klonk hij oorverdovend
Zelfs smekende blikken
Lijken niet gezien te worden
En ook de bedekte snikken
Worden niet gehoord
De stilte komt terug
Verlammend werkt hij
Wonderbaarlijk hoe vliegensvlug
Men de schreeuw vergeet
_____
Duizend doden ben ik gestorven
Ik sterf er elke dag weer één
Ik ben eigenlijk mijzelf verloren
Op de dag dat jij verdween
Ik ben gestorven toen ik zocht
Naar een remedie voor de pijn
Ik sterf een stukje bij elke gedachte
Dat we nooit meer samen zijn
Ik ben mezelf gaan zoeken
Maar elke dag sterf ik weer
Beetje bij beetje
Meer en meer
Een ode aan muziek in het algemeen lijkt me waarschijnlijker. Ik wacht ook vol smart. Maar eerst een schilderij voor me!quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:49 schreef Marius_Dani het volgende:
[..]
Doe dat DO2. Ben erg benieuwd. Een ode aan Bruce misschien?
En wanneer kunnen we eens een pennenvrucht van D&D verwachten???![]()
Ja god ik zit mezelf ook compleet belachelijk te maken.quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:58 schreef Marius_Dani het volgende:
Wat is - in godsnaam - een schonckenreeks???![]()
Zelfs Google kan mijn gezicht niet redden met maar één (één!) resultaat...![]()
Nooit gedaan, duo-dichten. Volgens mij ook nooit gebeurd hier.quote:Op zaterdag 17 november 2007 00:45 schreef Strychnine het volgende:
Zijn er hier overigens ook mensen die duo dichten? (of ga ik nu off topic?)
En M_D, bedankt
Laten we het maar vergeten... ieder zijn ding.quote:Op donderdag 22 november 2007 23:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Twee mensen met beiden hun eigen taal. Het zou een onnavolgbaar gesprek worden.
Ik ben toch een beetje geschokt door je woordgebruik.quote:Op donderdag 22 november 2007 22:22 schreef Marius_Dani het volgende:
Stevie Ray made me do it![]()
Boy's toys
Niet in de stemming zeg je? Ha!
Vanavond gaan we los vilijn vals kreng
als ik hitsig huilend achter je sta
Je met mijn vingers in extase breng
Kom in mijn armen ruige del
Dan pak ik je, oh ja ik pak je daar
Ik grijp je bij je slanke strot
je staalzilveren haar
Oh! Mijn vingers om je ranke hals
Ja schreeuw maar lekker lustig stuk
Wat klink je toch heerlijk mals
Als ik je tegen mijn kruis aandruk
Jij vaal verlengstuk van mijn libido
Mijn crossroads, mijn Lucille, mijn mojo
Mijn troost, mijn hoop, mijn sexy ding
Hoe kan ik leven zonder jou
Mijn trouwe Fender six-string.
(c) Meneer Dubbeldam
Ja sorry, ik voelde me even ruig. Ik zal er geen gewoonte van maken D&D.quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik ben toch een beetje geschokt door je woordgebruik..
Oh, ik ben dol op dirty talk.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:38 schreef Marius_Dani het volgende:
[..]
Ja sorry, ik voelde me even ruig. Ik zal er geen gewoonte van maken D&D.
Graciasquote:Op zaterdag 1 december 2007 23:56 schreef Viking84 het volgende:
Ivm gebrek aan een muze schrijf ik momenteel niet meer en de laatste keer dat ik iets heb geschreven is al jaren geleden, maar ik wil wel even zeggen dat ik dat gedicht 'Oh Romeo' uit het vorige topic echt schitterend vind.
Mja, moet kunnen hoor vind ik. De klank is immers hetzelfde?quote:Op woensdag 5 december 2007 20:26 schreef partyyboyy het volgende:
erg mooi, maar...
jammer dat dit niet rijmt:
Want al wat bloeit, wat zingt en schijnt
wat de merel boeit, waar het kind naar kijkt
het viel me alleen opquote:Op woensdag 5 december 2007 21:33 schreef Marius_Dani het volgende:
[..]
Mja, moet kunnen hoor vind ik. De klank is immers hetzelfde?
DO2, you're back! Met een mooi en boeiend gedicht moet ik zeggen, al zweven er nog wel wat vraagtekens rond mijn hoofd.(lees: ik wil weten waar en over wie het precies over gaatquote:Op woensdag 5 december 2007 22:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ben ik niet louter de reflectie
Van 'n bewoner van 'n spiegel
Met de wens een spiegel
Onbewoond te mogen aanschouwen
Ben ik niet louter de vlucht
Van een vroege vogel
DIe onopgemerkt verdwijnt
Achter 'n rij van grijze gebouwen
Ben ik niet louter de stilte
Die u voortdurend moet doden
Om blindelings op uzelf
Te kunnen blijven vertrouwen
Tnxquote:Op woensdag 5 december 2007 21:35 schreef Strychnine het volgende:
M_D
Hoe krijg je het voor mekaar. Diep respect
Dan mogen er wel meer krengen in je pen blijven zitten als ze allemaal uiteindelijk op deze manier eruit komen rollenquote:Op woensdag 5 december 2007 23:00 schreef Marius_Dani het volgende:
[..]
Tnx![]()
Dat kreng zat al maanden in mijn pen en wilde er maar niet uit.
Ja is wel waar ja, het valt een tikkie uit de toon.quote:Op woensdag 5 december 2007 22:02 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
het viel me alleen op
vind het zelf jammer eigenlijk, omdat de rest wel rijmt valt dat op![]()
Nou je het zegt, er rolt er net eentje uitquote:Op woensdag 5 december 2007 23:01 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dan mogen er wel meer krengen in je pen blijven zitten als ze allemaal uiteindelijk op deze manier eruit komen rollen
Uuuhm.. omdat ik geen idee heb waar ik sta en al helemaal niet wat ik doequote:Op woensdag 5 december 2007 22:05 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben definitief fan van M_D. Waarom breng je geen gedichtenbundel uit?
in die troep van mijn mail kan ik t niet vinden,quote:Op zondag 30 december 2007 23:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
Roses are red,
Violets are blue,
And like I always said
Fucking's all we do.
Tip: copernic desktop search. Die vindt alles binnen enkele seconden. Als je mail tenminste lokaal staatquote:Op maandag 31 december 2007 00:41 schreef Killer_Mom het volgende:
in die troep van mijn mail kan ik t niet vinden,
deze vind ik mooi....quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:50 schreef Strychnine het volgende:
Duizend doden ben ik gestorven
Ik sterf er elke dag weer één
Ik ben eigenlijk mijzelf verloren
Op de dag dat jij verdween
Ik ben gestorven toen ik zocht
Naar een remedie voor de pijn
Ik sterf een stukje bij elke gedachte
Dat we nooit meer samen zijn
Ik ben mezelf gaan zoeken
Maar elke dag sterf ik weer
Beetje bij beetje
Meer en meer
© Strychnine
thanks, met die mail die ik ga vinden verpest ik t topic.quote:Op maandag 31 december 2007 00:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tip: copernic desktop search. Die vindt alles binnen enkele seconden. Als je mail tenminste lokaal staat
Do2 is backquote:Op maandag 7 januari 2008 00:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je legt me in je schoot
Je laat me dromen
En ik ontwaak
- In een omhelzing van huid
Haar en zonnestralen -
Vraag je me niets meer
Dan de liefde
Nooit elders te halen
Het was het enige dat je kon uitspreken??quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:53 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Waarom zet ik mijn naam in mijn profiel.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:18 schreef FlyingFox het volgende:
Lente
Wanneer de kortste dag voorbij is,
Krijg ik de lente in m'n kop,
Maar als 't dan half mei is,
Zit 't er al weer bijna op.
Mooi, lief.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
Als dons door luchten - vrij van wind
Valt geleidelijk
Wat in tijd verzwindt
Vol van leven - het bemind
Gaat ten gronde
Wat verval bevindt
Wanneer geland - de dood het vindt
Het sterven doe ik óók
Als kind
Ja, of, iedereen behalve ik.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Met 'sommigen' doel je zeker (mede) op mij, FF?
Anders snap ik het niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
En ik doe juist zo mn best het simpel te houden.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Kut,
das echt veel slowchat, in een topic waar eigenlijk niet geslowchat dient te worden.
Oh, is het de bedoeling dat hier minimaal hoogstaande literatuur gepost wordt?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ja, het rijmt wel...
Nee hoor. Een gedicht is een gedicht, en ze zijn allemaal welkom hier.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Oh, is het de bedoeling dat hier minimaal hoogstaande literatuur gepost wordt?
Als ik schrijf schrijf ik vanuit mijn gevoel, niet vanuit literair oogpunt. En vanmiddag was dat gevoel allesoverheersend aanwezig. Vandaar.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nee hoor. Een gedicht is een gedicht, en ze zijn allemaal welkom hier.
Ik vind zelf overigens dat je een herkenbare situatie mooi verwoordt in het gedicht.
Maar als ik je een tip mag geven, zou ik misschien bepaalde woorden (bang, lang) wat minder vaak herhalen, omdat ze misschien iets te nadrukkelijk aanwezig zijn, wat door sommige mensen als storend kan worden ervaren.
Aan de andere kant benadruk je op deze manier wel het overheersende angstige, onzekere gevoel dat je in het gedicht bij je draagt.
Daar is ook zeker niks mis mee hoor. En een gedicht leent zich natuurlijk uitermate goed om gevoelens en emoties in kwijt te kunnen!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als ik schrijf schrijf ik vanuit mijn gevoel, niet vanuit literair oogpunt. En vanmiddag was dat gevoel allesoverheersend aanwezig. Vandaar.
Stuur dan gewoon een sms'je. Fuck.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als ik schrijf schrijf ik vanuit mijn gevoel, niet vanuit literair oogpunt. En vanmiddag was dat gevoel allesoverheersend aanwezig. Vandaar.
Niet iedereen kan zo geweldig zijn als jijquote:Op zondag 27 januari 2008 11:49 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Stuur dan gewoon een sms'je. Fuck.
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat is fijn voor je. Ik niet. Hoeft niet zo kinderachtig over gedaan worden. Voor schouderklopjes ga je maar naar moeders.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Niet iedereen kan zo geweldig zijn als jij![]()
Ik vind het een mooi gedicht van RZ
ja. lees de vorige gedichten. dood ernst , meer dood als ernst,quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Oh, is het de bedoeling dat hier minimaal hoogstaande literatuur gepost wordt?
Niet op jouw leeftijd ouwe.quote:Op maandag 28 januari 2008 00:29 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
ja. lees de vorige gedichten. dood ernst , meer dood als ernst,
ik lees dit topic, gedichten
gedichten
wat een meuk .
al die uren nadenken kun je opvullen met geneuk.
Dat.quote:Op donderdag 17 april 2008 06:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
Al klinkt het niet echt vrolijk Do2
Ja, dat begreep ik wel. Alleen om 6 uur 's ochtends voeld het toch zwaar aan.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is juist een optimistisch gedicht, lieve mensen.
Bij de laatste strofe kom ik tot HET inzicht, en ben ik (-jaja-) bevrijd.
Dat bedoel ik maar!quote:Op donderdag 24 april 2008 19:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
Al zelfs Pope er al over te spreken is, wordt 't misschien écht eens tijd.
Ja, dat viel me ookal op en het leek me dus een perfect moment om mijn schrijfsel te plaatsen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Eigenlijk, he, Erik, gaan onze gedichtjes over exact hetzelfde. Realiseer je je dat wel?
quote:Op zondag 25 mei 2008 09:57 schreef Crystal_Mind het volgende:
Jeetje! Er zijn hier mensen die ongelooflijk goed schrijven! Ik ben erg onder de indruk
[ afbeelding ]
Copyright natuurlijk
[ afbeelding ]
Ook copyright xD
Hmmz en dan nog deze:
Berusting
Haar al vele malen geschonden lichaam
werd opnieuw voorwerp van zijn lust
Verdrinkend in weer dezelfde narigheid
werd er door haar in het noodlot berust
Ook ditmaal weer sloot zij haar ogen
teneinde uit te bannen wat haar overkwam
Ze wist wel beter dan dit te stoppen
Dus zei ze geen woord en hield zich lam
Dat haar dit immer overkomen moest
Te vaak had zij zich er over verbaasd
Het moest dan wel haar schuld zijn
Hoe kon het anders dat men zo op haar aast?
Reeds vanaf jong wilde men haar bezitten
drong men binnen tot diep in haar ziel
Daar dan dood en verderf zaaiende
werd ze gebroken als 't niet beviel
Niet meer dan een popje was ze voor hen,
breekbaar als porcelein zo bleek al snel
Zo belangrijk als het maken van scherven
was 't stelen van haar onschuld evenwel
Nu al lange tijd niet meer onschuldig
't woord zelfbeschikking heeft al afgedaan
weet ze zich te schikken naar 's mans wensen
Erin berustend dat 't haar altijd zo zal vergaan
Ook copyright
En tot slot:
Leef
Zie hoe helder blauw de lucht
Voel hoe warm het stralen der zon
Heb eens oog voor de natuur
’t was immers daar waar ’t allemaal begon
Spits je oren eens voor ’t geluid
van een vogeltje zo schoon
Sta eens stil bij het draaien van de wereld
of vind je ‘t allemaal heel gewoon?
Probeer nu eens eindelijk
een beetje intens te leven,
want hoe weet je nu of alles van vandaag
je ook morgen zal omgeven?
Sta daarom eens even stil
Leef eens voor een dag!
Laat je verleiden door de natuur,
want heus echt leven mag!
'nd natuurlijk ook copyright.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Sterk staaltje hoe gebruik ik zo veel mogelijk cliché dichtwoorden in één gedicht en probeer het goed te laten klinken maar vergeet de inhoud.quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:47 schreef Skv het volgende:
Tijdens mn werk zat ik wat op een velletje te schrijven, is dit geworden..
Ongekende mogelijkheden met pen en papier
Gedachten en zinnen als
stormen in stil water. Daar,
waar woorden vervagen en
letters weerklinken
zijn de talen der lett'ren
in een fluister gedoofd.
Dan wel door Ali B.quote:Op maandag 2 juni 2008 01:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hmz. Als je 'm rapt, is ie nog best te doen, trouwens.
Ik dacht deze al te herkennen. Die had je ook op de eerste pagina gepostquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:28 schreef Strychnine het volgende:
Voel me, leef me
...
...
Uit deze gevangenis
/droef gedicht.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 05:54 schreef caradoc het volgende:
[..]
Ik dacht deze al te herkennen. Die had je ook op de eerste pagina gepost
Je kent het wel, de uitspraak: "Ik ben normaal en de rest van de wereld is gewoon vreemd." Het doet me enigszins aan jou denken. Uit je posts komt naar voren dat jouw eigen werk ver boven het werk van anderen staat. Dat terwijl je dit topic vult met voor de meeste mensen abstracte gedichten. Het gaat over wat jij als lezer eruit kan halen. Prima, jouw stijl, alleen niet door iedereen geliefd. Toch is jouw werk tenminste dichtwaardig te noemen. Jij bent normaal en de rest is vreemd en gewoon bagger.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:41 schreef wiggahlipz het volgende:
Prachtig hoe te zien dat mensen hier de meest vernachelde cliché 'vroeger kon ik goed sinterklaasgedichten schrijven' gedichten posten. Dat iemand dan ook nog positief reageert op één dezer amateurwerken werkt mij persoonlijk op de lachspieren. Begrijp me niet verkeerd, ik houd enorm van gedichten. Maar wel van goede gedichten.
Hij heeft gelijk en zo simpel is het. Geen enkele lof voor wiggahlipz, maar gelijk heeft 'ie.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:09 schreef caradoc het volgende:
[..]
Je kent het wel, de uitspraak: "Ik ben normaal en de rest van de wereld is gewoon vreemd." Het doet me enigszins aan jou denken. Uit je posts komt naar voren dat jouw eigen werk ver boven het werk van anderen staat. Dat terwijl je dit topic vult met voor de meeste mensen abstracte gedichten. Het gaat over wat jij als lezer eruit kan halen. Prima, jouw stijl, alleen niet door iedereen geliefd. Toch is jouw werk tenminste dichtwaardig te noemen. Jij bent normaal en de rest is vreemd en gewoon bagger.
Maar weet je, soms zijn de mooiste dingen ook gelijk de meest simpele dingen. Zoals zo'n uitgestippeld "sinterklaas" gedicht waarvan de boodschap overduidelijk is zonder dat je hiervoor hoeft na te denken. Dit betekend niet dat je moet stoppen met je negatieve reacties. De wereld is beter af zonder dat elke boe of bah vereerd wordt. Ik mag jou wel wiggahlipz, of je nou al je reacties meent of niet.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:09 schreef caradoc het volgende:
[..]
Je kent het wel, de uitspraak: "Ik ben normaal en de rest van de wereld is gewoon vreemd." Het doet me enigszins aan jou denken. Uit je posts komt naar voren dat jouw eigen werk ver boven het werk van anderen staat. Dat terwijl je dit topic vult met voor de meeste mensen abstracte gedichten. Het gaat over wat jij als lezer eruit kan halen. Prima, jouw stijl, alleen niet door iedereen geliefd. Toch is jouw werk tenminste dichtwaardig te noemen. Jij bent normaal en de rest is vreemd en gewoon bagger.
Maar weet je, soms zijn de mooiste dingen ook gelijk de meest simpele dingen. Zoals zo'n uitgestippeld "sinterklaas" gedicht waarvan de boodschap overduidelijk is zonder dat je hiervoor hoeft na te denken. Dit betekend niet dat je moet stoppen met je negatieve reacties. De wereld is beter af zonder dat elke boe of bah vereerd wordt. Ik mag jou wel wiggahlipz, of je nou al je reacties meent of niet.
Ah,quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:41 schreef wiggahlipz het volgende:
Prachtig hoe te zien...
Een spelfout is menselijk. Maar je hebt gelijk, menselijk ben ik niet. Ik sta er ver boven. En nog veel verder boven de top van jou kunnen. Ik probeer het wel eens te vergelijken met een verlaten boswachterszoontje uit Zimbabwe. Een jongen, 12 jaar, zonder studie , zonder dat iemand begrijpt wat hij zegt, maar desalniettemin een held in zijn eigen bos. Held van de apen, held van de leeuwen. In het land der blinden is éénoog koning. Zo ook deze jonge held, onwetend als hij is. Vergeet dat niet De-oneven-2. Vergeet het niet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ah,
dan ben jij vast en zeker het miskende genie.
Toen ik een jaar of zes, zeven was, en in groep 4 zat van de basisschool , kregen wij af en toe de opdracht een gedicht te schrijven. Gedichten als deze werden er ook geschreven, dat weet ik nog best. Wellicht niet in deze vorm, met deze mooie woorden, maar de intentie van de schrijver was exact hetzelfde. Ik bekritiseerde een aantal klasgenoten toen ze hun creaties voor de klas moesten opdragen. Knakworst gedicht! Knakworst gedicht ! riep ik luidkeels door onze aula. Wat bedoel je daarmee? riep mijn juffrouw. Juffrouw, het gedicht is zowel warm als koud te pruimen, maar het blijft een snack. Een snack die alleen even lekker is voor tussendoor, maar op lange termijn een paria van inkt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:25 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik stond op met het ochtendgloren
's morgens vroeg om kwart over zes
De buurman was al begonnen met boren
En ik vond het allemaal wel best
Hoogbegaafd kind zeker als jij die woorden al gebruikte op je zevende?quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:19 schreef wiggahlipz het volgende:
[..]
Toen ik een jaar of zes, zeven was, en in groep 4 zat van de basisschool , kregen wij af en toe de opdracht een gedicht te schrijven. Gedichten als deze werden er ook geschreven, dat weet ik nog best. Wellicht niet in deze vorm, met deze mooie woorden, maar de intentie van de schrijver was exact hetzelfde. Ik bekritiseerde een aantal klasgenoten toen ze hun creaties voor de klas moesten opdragen. Knakworst gedicht! Knakworst gedicht ! riep ik luidkeels door onze aula. Wat bedoel je daarmee? riep mijn juffrouw. Juffrouw, het gedicht is zowel warm als koud te pruimen, maar het blijft een snack. Een snack die alleen even lekker is voor tussendoor, maar op lange termijn een paria van inkt.
Nee, jouw intentie is om mensen de grond in te trappen. Niemand kan zich meten met jouw schrijfkunsten. Jij bent de Jules Deelder, Louis Couperus, de Anna Enquist van 2008.quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:45 schreef wiggahlipz het volgende:
Góh, knap dat je juist een deel quote en daar antwoord op geeft wat totaal de intentie van het verhaal niet is.
Nou, daar ben ik het niet met je eens, de meesten die hier posten die willen weten wat een ander ervan vindt, moet wiggahlipz dan maar zeggen oww, wat ik het mooi, prachtig, terwijl hij het eigelijk een zogeheten knakworstgedicht vindt. Kritiek mag op dit soort topics, en als je daar niet tegen kan moet je hier niet posten!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:42 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Nee, jouw intentie is om mensen de grond in te trappen. Niemand kan zich meten met jouw schrijfkunsten. Jij bent de Jules Deelder, Louis Couperus, de Anna Enquist van 2008.
Ieder ander die schrijft is maar gepeupel, dat moet men niet serieus nemen. Men mag hier alleen posten als men écht skills heeft. En als je niet zulke schrijfkunsten hebt als wiggahlipz, als je maar een beetje aan 'knakworstrijm' doet, dan zal dat je verteld worden ook.
Man, je zit op fok. Laat mensen hun gedicht plaatsen, of het nu een sinterklaasgedicht is op rijm of niet. Er is hier geen bepaald niveau waar je aan moet voldoen om te mogen posten, zover ik weet.
Ik snap je frustratie hoor, daar niet van. Maar ik snap het doel niet met je opmerkingen, ik snap niet waarom je mensen zo nodig moet laten weten dat ze niet kunnen dichten, dat je ze uitlacht.
Waarom zet je jezelf boven ieder ander? Kom eens back to earth, je bent ook maar een mens.
Overigens bestond je post vooral uit een verhaal over de basisschool en wat je toen tegen de juffrouw zei, dus zo off topic was het niet.
Er is een groot verschil tussen opbouwende kritiek en iemands gedichten vergelijken met de gedichten van een kind van 6 jaar.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 07:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het niet met je eens, de meesten die hier posten die willen weten wat een ander ervan vindt, moet wiggahlipz dan maar zeggen oww, wat ik het mooi, prachtig, terwijl hij het eigelijk een zogeheten knakworstgedicht vindt. Kritiek mag op dit soort topics, en als je daar niet tegen kan moet je hier niet posten!
Ik heb het ook niet over opbouwende kritiek. Als iemand hier een gedicht slecht, mag hij dat zeggen, zelfs als hij dat doet door het gedicht in kwestie te vergelijken met een gedicht van een kind van 6quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 07:43 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen opbouwende kritiek en iemands gedichten vergelijken met de gedichten van een kind van 6 jaar.
Nog afgezien van het feit dat ik me afvraag of wiggalipz zelf wel een idee heeft waar zijn eigen gedichten over gaan spat de arrogantie van zijn posts af, met name door het kleinerende taalgebruik. Als je serieus kritiek wilt leveren, geef dan aan waarom je een gedicht goed/slecht vindt en loop het niet enkel af te kraken als zijnde een kinderlijk epistel. Zo.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 08:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over opbouwende kritiek. Als iemand hier een gedicht slecht, mag hij dat zeggen, zelfs als hij dat doet door het gedicht in kwestie te vergelijken met een gedicht van een kind van 6![]()
Als je hier je gedicht post, moet je er niet van uitgaan dat alle reacties lovend zijn, kom nou!
Jij eet koude knakworsten? Gatverdamme.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:19 schreef wiggahlipz het volgende:
[..]
Toen ik een jaar of zes, zeven was, en in groep 4 zat van de basisschool , kregen wij af en toe de opdracht een gedicht te schrijven. Gedichten als deze werden er ook geschreven, dat weet ik nog best. Wellicht niet in deze vorm, met deze mooie woorden, maar de intentie van de schrijver was exact hetzelfde. Ik bekritiseerde een aantal klasgenoten toen ze hun creaties voor de klas moesten opdragen. Knakworst gedicht! Knakworst gedicht ! riep ik luidkeels door onze aula. Wat bedoel je daarmee? riep mijn juffrouw. Juffrouw, het gedicht is zowel warm als koud te pruimen, maar het blijft een snack. Een snack die alleen even lekker is voor tussendoor, maar op lange termijn een paria van inkt.
Natuurlijk zijn de gedichten hier niet des Dichter Vaderlands' maar je kunt ook op een gewone manier zeggen dat je iets niet leuk/mooi/sterk vindt. Als je pretendeert zelf zo'n onnoemelijk groot talent te hebben zou het je sieren je (al-)wetendheid te delen met je medemens door constructief commentaar te leveren. Iedere zwakbegaafde kan andermans gedicht afdoen als een kinderlijk prutswerkje...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:03 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Jongens, het grootste deel hier is gewoon diepe ellende. Geef dat nou gewoon eens toe.
Het mooiste uitzicht volgens mijquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wat verwacht je dan?
Bovendien: wie bepaalt wat goed is en wat niet. Ik heb simplistischere zaken in dichtbundels teruggevonden hoor.
Ik heb het altijd jammer gevonden dat er op dit forum geen smiley met rollende ogen is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
Bovendien: wie bepaalt wat goed is en wat niet.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:19 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik heb het altijd jammer gevonden dat er op dit forum geen smiley met rollende ogen is.
Wat ik daarmee dus bedoel is dat er een hoop simplistische gedichten zijn die je terugvindt in dichtbundels.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:19 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik heb het altijd jammer gevonden dat er op dit forum geen smiley met rollende ogen is.
Er bestaan dan ook ook een hoop bedroevende dichtbundels.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wat ik daarmee dus bedoel is dat er een hoop simplistische gedichten zijn die je terugvindt in dichtbundels.
Ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:34 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Er bestaan dan ook ook een hoop bedroevende dichtbundels.
Grappig om te zien hoe Strychnine jou aan het verdedigen is, terwijl ik juist jouw gedicht de minst negatieve kritiek gaf van al mijn reacties hier in het gedichten topic. Is koud redelijk te eten trouwens. Ik zal er binnen nu en november een hoogstaand gedicht over plaatsen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Jij eet koude knakworsten? Gatverdamme.
En dat je tot de conclusie komt dat mijn 'gedichten' diepgang missen zegt wel veel over je scherpte en talent. Mijn complimenten![]()
Een echt knakworst gedicht zeg maar?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:07 schreef wiggahlipz het volgende:
[..]
Grappig om te zien hoe Strychnine jou aan het verdedigen is, terwijl ik juist jouw gedicht de minst negatieve kritiek gaf van al mijn reacties hier in het gedichten topic. Is koud redelijk te eten trouwens. Ik zal er binnen nu en november een hoogstaand gedicht over plaatsen.
Zegt toch genoeg?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik vind de hele dichtkunst een beetje marginaal. Ligt aan mij, ik weet het. Het raakt me gewoon totaal niet.
Ik ben prima in staat om dat te bepalen, al is de waardering hiervoor niet altijd even groot. Laatst was ik op vakantie in Zuid-Afrika. Mijn tijd bracht ik al luierend door in Bloemfontijn en Kaapstad. Ik vroeg me af hoe het op deze plaatsen zou zijn als de mengeling van yin en yang hier , zo'n eeuw geleden, sterker was geweest. Was de hierarchie in deze plaatsen dan sterk verbeterd? hadden wij dan nu in plaats van een loden emmer gesproken van een karaatse werkelijkheid?. Ik twijfelde hier sterk aan. De plaatsen zijn ongelovelijk statisch, cirkelend, maar vooral ook gevangen in een driepotige kruk die uit balans raakt wanneer er één van de poten mist. Wel, één van deze poten mist er, het probleem is welke poot er mist. Dit zie ik enorm veel terug bij sommige gedichten. Het missen van een bepaalde poot, het niet-gezuiverde water in de heilige bron. De roest aan de trapper van de nieuwe mountainbike.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wat verwacht je dan?
Bovendien: wie bepaalt wat goed is en wat niet. Ik heb simplistischere zaken in dichtbundels teruggevonden hoor.
Maar waarom ga je er dan op in? Mijn 'dichtkunsten' zeggen jou net zo weinig als jouw mening mij zegt.quote:
Tring, tringeling, op de mountainbike om in Zuid Afrika te gerakenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:16 schreef wiggahlipz het volgende:
[..]
Ik ben prima in staat om dat te bepalen, al is de waardering hiervoor niet altijd even groot. Laatst was ik op vakantie in Zuid-Afrika. Mijn tijd bracht ik al luierend door in Bloemfontijn en Kaapstad. Ik vroeg me af hoe het op deze plaatsen zou zijn als de mengeling van yin en yang hier , zo'n eeuw geleden, sterker was geweest. Was de hierarchie in deze plaatsen dan sterk verbeterd? hadden wij dan nu in plaats van een loden emmer gesproken van een karaatse werkelijkheid?. Ik twijfelde hier sterk aan. De plaatsen zijn ongelovelijk statisch, cirkelend, maar vooral ook gevangen in een driepotige kruk die uit balans raakt wanneer er één van de poten mist. Wel, één van deze poten mist er, het probleem is welke poot er mist. Dit zie ik enorm veel terug bij sommige gedichten. Het missen van een bepaalde poot, het niet-gezuiverde water in de heilige bron. De roest aan de trapper van de nieuwe mountainbike.
IK bepaal wat ik goed vind en wat niet, en als ik iets slecht vind, zal je het horen ook!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wat verwacht je dan?
Oh, nou mij best hoor stoere jongenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
IK bepaal wat ik goed vind en wat niet, en als ik iets slecht vind, zal je het horen ook!
Zhuanzgi liep eens langs een rivier en zei tegen de minister: Kijk eens hoe die vissen het naar hun zin hebben. De minister zei: Jij bent geen vis, hoe weet jij wat de vreugde van de vissen is? Waarop Zhuangzhi antwoorde: En jij bent mij niet, hoe weet jij dat ik niet weet wat de vreugde van de vissen is? Ik weet het, omdat ik nu hier langs deze rivier loop.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:16 schreef wiggahlipz het volgende:
[..]
Ik ben prima in staat om dat te bepalen, al is de waardering hiervoor niet altijd even groot. Laatst was ik op vakantie in Zuid-Afrika. Mijn tijd bracht ik al luierend door in Bloemfontijn en Kaapstad. Ik vroeg me af hoe het op deze plaatsen zou zijn als de mengeling van yin en yang hier , zo'n eeuw geleden, sterker was geweest. Was de hierarchie in deze plaatsen dan sterk verbeterd? hadden wij dan nu in plaats van een loden emmer gesproken van een karaatse werkelijkheid?. Ik twijfelde hier sterk aan. De plaatsen zijn ongelovelijk statisch, cirkelend, maar vooral ook gevangen in een driepotige kruk die uit balans raakt wanneer er één van de poten mist. Wel, één van deze poten mist er, het probleem is welke poot er mist. Dit zie ik enorm veel terug bij sommige gedichten. Het missen van een bepaalde poot, het niet-gezuiverde water in de heilige bron. De roest aan de trapper van de nieuwe mountainbike.
Dat heb ik net al gezegd, maar als je nu 10 spaties tussen alle woorden zet kan het wel doorgaan voor herhaling in slow motion.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Het is duidelijk dat je niet weet wat goed is, dat was al duidelijk toen je vroeg wie bepaalt wat goed is.
Hmm... ik wist niet dat ik hier op het topic "spui hier alle onzin die in je opkomt, ook al slaat het nergens op" zat, sorry, my bad....quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:30 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Zhuanzgi liep eens langs een rivier en zei tegen de minister: Kijk eens hoe die vissen het naar hun zin hebben. De minister zei: Jij bent geen vis, hoe weet jij wat de vreugde van de vissen is? Waarop Zhuangzhi antwoorde: En jij bent mij niet, hoe weet jij dat ik niet weet wat de vreugde van de vissen is? Ik weet het, omdat ik nu hier langs deze rivier loop.
Ik geef je groot gelijk.
Wat begrijp je niet? het is een aanvulling op mijn uitleg. Het past misschien beter in een ander hokje, maar de intentie tot het clearen van mijn verhaal is er wel.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hmm... ik wist niet dat ik hier op het topic "spui hier alle onzin die in je opkomt, ook al slaat het nergens op" zat, sorry, my bad....![]()
Dikke banaan in je reet doe wat aan je gevoel voor humor topic zul je bedoelen ouwe gek!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hmm... ik wist niet dat ik hier op het topic "spui hier alle onzin die in je opkomt, ook al slaat het nergens op" zat, sorry, my bad....![]()
KANKER DAN ES OP MAN!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dat heb ik net al gezegd, maar als je nu 10 spaties tussen alle woorden zet kan het wel doorgaan voor herhaling in slow motion.
Probeer eens een andere vorm gedicht, als voorbeeld kun je die van mij nemen. Deze standaardvormen vallen bij mij absoluut niet in de smaak. Kopieen zijn het. Indirect plagiaat. Als je wilt dichten moet je daar moeite voor doen, bereid zijn om er een hoop tijd in te stoppen. Een gedicht moet of uitermate snel geschreven zijn, of minstens 5 uur werk kosten. Het is een kwestie van uitersten. Ga je voor de spontane , vanuit het gevoel geschreven gedichten, of kies je voor de gedichten met diepgang. Mijn gedichten zijn een mengeling, het één kan bij mij niet zonder het ander. Boutjes en moertjes. Koffie en koffiemelk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:22 schreef Mainport het volgende:
Ik word helemaal onzeker van zoveel reacties en geen enkele op een van mijn gedichtjes.
Het lijkt me een tegenstrijdigheid, maar goed. Deze manier van commentaar geven is wel een stuk beter dan het beoordelen van een post als die van een zesjarige overigens.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:25 schreef wiggahlipz het volgende:
[..]
Probeer eens een andere vorm gedicht, als voorbeeld kun je die van mij nemen. Deze standaardvormen vallen bij mij absoluut niet in de smaak. Kopieen zijn het. Indirect plagiaat. Als je wilt dichten moet je daar moeite voor doen, bereid zijn om er een hoop tijd in te stoppen. Een gedicht moet of uitermate snel geschreven zijn, of minstens 5 uur werk kosten. Het is een kwestie van uitersten. Ga je voor de spontane , vanuit het gevoel geschreven gedichten, of kies je voor de gedichten met diepgang. Mijn gedichten zijn een mengeling, het één kan bij mij niet zonder het ander. Boutjes en moertjes. Koffie en koffiemelk.
Iemand kan hier niet goed tegen kritiek............quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:20 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dikke banaan in je reet doe wat aan je gevoel voor humor topic zul je bedoelen ouwe gek!
Jij hebt duidelijk de klok nog niet horen luiden, en weet ook niet waar de klepel hangt jongeman.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:37 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik wist niet dat dat gedichten waren, wiggahlipz. Als het echt zo is wat je zegt, dan doe je heel wat te veel melk bij je thee.
Langer worstel ik met een dichtvormquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:25 schreef wiggahlipz het volgende:
[..]
Probeer eens een andere vorm gedicht, als voorbeeld kun je die van mij nemen. Deze standaardvormen vallen bij mij absoluut niet in de smaak. Kopieen zijn het. Indirect plagiaat. Als je wilt dichten moet je daar moeite voor doen, bereid zijn om er een hoop tijd in te stoppen. Een gedicht moet of uitermate snel geschreven zijn, of minstens 5 uur werk kosten. Het is een kwestie van uitersten. Ga je voor de spontane , vanuit het gevoel geschreven gedichten, of kies je voor de gedichten met diepgang. Mijn gedichten zijn een mengeling, het één kan bij mij niet zonder het ander. Boutjes en moertjes. Koffie en koffiemelk.
Een week na een ongelukkige beroerte werd de diagnose gesteld. Helaas voor meneer Stelling had hij een vorm van afasie waarbij zijn spraak was aangetast maar niet zijn taalvermogen. Omdat er mogelijk meer aandoeningen aanwezig konden zijn, had de dokter een test bedacht. Meneer Stelling moest voor zichzelf en voor de dokter een kop koffie zetten. Meneer Stelling pakte de koffiezetapparaat, gooide het zakje helemaal vol met koffie, zette toen het apparaat aan en kreeg een koffiepot vol met veel te sterke koffie. De dokter dacht meteen aan een onderliggende aandoening genaamd apraxie, waarbij een patiënt niet goed meer de alledaagse handelingen kan uitvoeren. Toen meneer Stelling dit hoorde snapte hij er niets van, hij deed het toch goed? Met handen en voeten probeerde meneer Stelling aan de dokter uit te leggen dat het wel goed was. Hij had behalve zijn afasie geen verdere aandoeningen! De dokter bleef bij zijn punt en riep mevrouw Stelling erbij maar mevrouw Stelling ondersteunde haar man. In de ochtend zette meneer Stelling namelijk altijd sterke koffie en wanneer hij door de dag heen zin had in koffie, nam hij een beetje van de sterke koffie en mengde dit met heet water.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Het is duidelijk dat je niet weet wat goed is, dat was al duidelijk toen je vroeg wie bepaalt wat goed is.
Enerzijds eigen gedichten als voorbeeld laten nemen, anderzijds voorbeeld nemen aan bestaande vormen indirecte plagiaat noemen. Hoe vreemd het ook is, technisch gezien kunnen beide uitspraken kloppen. Je geeft namelijk toestemming voor het "als voorbeeld stellen van" waardoor er geen sprake is van plagiaat. Maar zo diep wil je toch niet gaan hopelijk? Wat mij betreft (en volgens mij ook DevineJester) meet je in de bovenstaande quote met twee standaarden wiggahlipz.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:25 schreef wiggahlipz het volgende:
[..]
Dat is waar, soms is het niet geweldig wat er geschreven wordt, maar dat maakt niet uit, het gaat er niet om wat anderen van je gedichten vinden, maar wat ze voor jou betekenen!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:52 schreef caradoc het volgende:
Voor de dichters, laat de discussie niet een reden zijn om niet meer te plaatsen! Keep them coming!
quote:
Ah, de Marco Borsato aanpak!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:25 schreef wiggahlipz het volgende:
Ga je voor de spontane , vanuit het gevoel geschreven gedichten, of kies je voor de gedichten met diepgang. Mijn gedichten zijn een mengeling, het één kan bij mij niet zonder het ander. Boutjes en moertjes. Koffie en koffiemelk.
Ik mag voor hem hopen dat ie een grapje maakt. Het is anders wel erg sneu.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu ja, het is natuurlijk wel vermakelijk dat iemand zo arrogant vermeld dat een echte dichter een keuze moet maken tussen spontaan of diepgang. En dan z'n betoog met zo'n zin afsluit
Goed punt Timmmmquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:18 schreef timmmmm het volgende:
Zullen we nu ophouden met bashen en doorgaan met gedichten posten
Word ik zomaar tegen wil en dank deze discussie ingesleurd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik mag voor hem hopen dat ie een grapje maakt. Het is anders wel erg sneu.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Goed punt Timmmm![]()
Heb je nog wat??
Fijn dat je het zelf aangeeft.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Nee, dit gedicht spreekt me niet aan. En ik ben het dakje bovenop de schoorsteen dat jou beschermt van regen en vogelnesten.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:29 schreef wiggahlipz het volgende:
[..]
Fijn dat je het zelf aangeeft. Dat mijn normale reacties al aangezien worden voor gedichten, dat zegt wat, dunkt mij.
Besef je eigenlijk dat een schoorsteen enkel dient om een overtollig restprodukt af te voeren en gezien kan worden als een noodzakelijk kwaad? Terwijl de muren en het dak bescherming bieden aan de ingezetenen als een noodzakelijk goed?quote:
Aangezien ik niet echt duidelijk kan uitleggen waarom en wat ik precies zou verbeteren aan het gedicht zonder heel complex met verwijzingen te werken, heb ik in de bovenstaande quote verbeteringen aangebracht met een korte uitleg eronder. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening en hopelijk heb je er wat aan! Leuk gedicht vind ikquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kon ik maar even bij je kruipen, gewoon bij jou naar binnen sluipen. Kon ik maar even bij je aankloppen, dat zou mijn gemis voor eventjes doen stoppen.
* caradoc (Ik het woordje nu weggehaald, die zat er eerder ook niet in waardoor die voor mij op een negatieve manier opvalt. De laatste zin heb ik korter gemaakt omdat de rest ook kleine zinnetjes zin. Dit leest voor mij makkelijker weg in hetzelfde ritme.)
Kon ik je maar heel even tegen me aanvoelen, zachtjes door je haren woelen en je teder op je lichaam kussen, helaas zit er een afstand tussen.
* caradoc (Meervoud gemaakt van "haar" voor een betere zinsvloei en verkleinwoord bij "eventjes" aangepast. Ook liep de laatste zin niet helemaal lekker voor mijn gevoel, dus heb ik de zinsbouw even aangepast.)
Was de wereld maar zo klein, dat ik altijd bij je kon zijn, dat ik je ieder moment kan aanraken, zodat we elkaar weer gelukkig kunnen maken.
Haha, dank je, hij is inderdaad beter zo, ik had er zelf ook al wat aan geschaaft, was er zelf ook niet tevreden mee, mooi aangepast!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:00 schreef caradoc het volgende:
[..]
Aangezien ik niet echt duidelijk kan uitleggen waarom en wat ik precies zou verbeteren aan het gedicht zonder heel complex met verwijzingen te werken, heb ik in de bovenstaande quote verbeteringen aangebracht met een korte uitleg eronder. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening en hopelijk heb je er wat aan! Leuk gedicht vind ik
Bravo! Goed genoeg om het motto van een hele stroming te zijn! Vooral treffend is hoe natuurlijk 'gezwets' daar staat, terwijl het normaliter een woord is dat geassocieerd wordt met alles wat niet prozaïsch is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:41 schreef DaMart het volgende:
Als de zon vanaf zijn hoge troon
Uitkijkend over de nietige mensen die hij wilde verlichten.
Verduisterd door de maan
Hem toesprekend: geen gezwets, tijd voor gedichten!
Ook bravo! Mijn advies: ontwikkel je dichtkunsten in de richting van de soort waar dit toe hoort en laat rijmelarij van het type van 'De piloot' en 'Mannetjes' voor wat het is.quote:Alleen
Mijn gedachten druipen
Van mijn natte lichaam af
Mijn gemoed spoelt weg
Het putje in
Mijn zin verdampt als stoom
In de warme douchecabine
Mijn blijdschap raakt verwaterd
Als zeep in haar
En opeens schiet het door me heen
Ik ben zo intens alleen.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:49 schreef Wouter1989 het volgende:
-de indruk
opgeslokt door oog, oor,
mond, huid of tong,
valt eerst vrij,
stuit dan op een laag
van granieten dons,
wordt gecontroleerd op
verboden waren en krijgt
dan misschien een stempel
om te gaan over de drempel
naar meters, méters wellustig dik fluweel,
zakt erin weg en wordt aan alle zijden
betast en door 100.000 categoriëen belast
en heeft dan één tel om zich te bereid-
en op het onverbiddelijk gericht van het
gecentraliseerde beleid
-de wil
en dan-
liefdevol als een moeder die haar zoon warm ingepakt het ijs op stuurt,
wordt hij omhóóg gekatapulteerd
om alles nog eens te ondergaan
maar nu wordt hij gesalueerd
als gemene held, net geinaugureerd
waarna de pion promoveert tot koningin en tot woord wordt:
de waarheid
-geassimileerd
Vinden jullie dit goed, of is het te cryptisch?
Ik heb je gedicht paar dagen geleden gelezen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:26 schreef zyx1981 het volgende:
Wegwerpmensen
Je leert er heel wat kennen in je leven.
Soms voor langer, soms voor even.
En soms ben je ze gelijk al weer zat!
Al heel wat mensen heb ik om me heen gehad.
...
...
...
Bijna alle nieuwe mensen gaan weer op pad.
Nu ben ik nieuwe mensen sneller zat!
Maar wie me langer boeit dan even.
Omarm ik en neem ik mee in mijn leven.
Ik vind het mooi geschreven, ook al begrijp ik het nog niet volledig. Ik ga er nog eens goed over nadenken en herlezen, maar ik vind het wel erg mooi. Misschien helpt een titel die een tipje van de sluier oplicht over het algemene onderwerp, zodat de lezer daar tenminste niet veel over hoeft na te denken voordat ze in detail gaan kijken naar je zinnen. Als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:49 schreef Wouter1989 het volgende:
-de indruk
opgeslokt door oog, oor,
mond, huid of tong...
...
...
...als gemene held, net geinaugureerd
waarna de pion promoveert tot koningin en tot woord wordt:
de waarheid
-geassimileerd
Vinden jullie dit goed, of is het te cryptisch?
Dankjequote:Op donderdag 4 september 2008 00:48 schreef caradoc het volgende:
Om dit Topic weer een nieuwe kick te geven!!!!!
[..]
Ik heb je gedicht paar dagen geleden gelezen.
Ik vond het echt mooi en leuk om te lezen! Leuke woordspelling met de "wegwerp mensen"
[..]
Leuk hoe je een sommige zinnen een andere draai geeft in de context!quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:30 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Dankje
Die nadenker van jou erna is erg goed.Nog meer hiervan?
Nog eentje van mij:
Kus
...
...
...
Ronnie, 3 september 2008
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |