Hoogbegaafd kind zeker als jij die woorden al gebruikte op je zevende?quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:19 schreef wiggahlipz het volgende:
[..]
Toen ik een jaar of zes, zeven was, en in groep 4 zat van de basisschool , kregen wij af en toe de opdracht een gedicht te schrijven. Gedichten als deze werden er ook geschreven, dat weet ik nog best. Wellicht niet in deze vorm, met deze mooie woorden, maar de intentie van de schrijver was exact hetzelfde. Ik bekritiseerde een aantal klasgenoten toen ze hun creaties voor de klas moesten opdragen. Knakworst gedicht! Knakworst gedicht ! riep ik luidkeels door onze aula. Wat bedoel je daarmee? riep mijn juffrouw. Juffrouw, het gedicht is zowel warm als koud te pruimen, maar het blijft een snack. Een snack die alleen even lekker is voor tussendoor, maar op lange termijn een paria van inkt.
Nee, jouw intentie is om mensen de grond in te trappen. Niemand kan zich meten met jouw schrijfkunsten. Jij bent de Jules Deelder, Louis Couperus, de Anna Enquist van 2008.quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:45 schreef wiggahlipz het volgende:
Góh, knap dat je juist een deel quote en daar antwoord op geeft wat totaal de intentie van het verhaal niet is.
Nou, daar ben ik het niet met je eens, de meesten die hier posten die willen weten wat een ander ervan vindt, moet wiggahlipz dan maar zeggen oww, wat ik het mooi, prachtig, terwijl hij het eigelijk een zogeheten knakworstgedicht vindt. Kritiek mag op dit soort topics, en als je daar niet tegen kan moet je hier niet posten!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:42 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Nee, jouw intentie is om mensen de grond in te trappen. Niemand kan zich meten met jouw schrijfkunsten. Jij bent de Jules Deelder, Louis Couperus, de Anna Enquist van 2008.
Ieder ander die schrijft is maar gepeupel, dat moet men niet serieus nemen. Men mag hier alleen posten als men écht skills heeft. En als je niet zulke schrijfkunsten hebt als wiggahlipz, als je maar een beetje aan 'knakworstrijm' doet, dan zal dat je verteld worden ook.
Man, je zit op fok. Laat mensen hun gedicht plaatsen, of het nu een sinterklaasgedicht is op rijm of niet. Er is hier geen bepaald niveau waar je aan moet voldoen om te mogen posten, zover ik weet.
Ik snap je frustratie hoor, daar niet van. Maar ik snap het doel niet met je opmerkingen, ik snap niet waarom je mensen zo nodig moet laten weten dat ze niet kunnen dichten, dat je ze uitlacht.
Waarom zet je jezelf boven ieder ander? Kom eens back to earth, je bent ook maar een mens.
Overigens bestond je post vooral uit een verhaal over de basisschool en wat je toen tegen de juffrouw zei, dus zo off topic was het niet.
Er is een groot verschil tussen opbouwende kritiek en iemands gedichten vergelijken met de gedichten van een kind van 6 jaar.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 07:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het niet met je eens, de meesten die hier posten die willen weten wat een ander ervan vindt, moet wiggahlipz dan maar zeggen oww, wat ik het mooi, prachtig, terwijl hij het eigelijk een zogeheten knakworstgedicht vindt. Kritiek mag op dit soort topics, en als je daar niet tegen kan moet je hier niet posten!
Ik heb het ook niet over opbouwende kritiek. Als iemand hier een gedicht slecht, mag hij dat zeggen, zelfs als hij dat doet door het gedicht in kwestie te vergelijken met een gedicht van een kind van 6quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 07:43 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen opbouwende kritiek en iemands gedichten vergelijken met de gedichten van een kind van 6 jaar.
Nog afgezien van het feit dat ik me afvraag of wiggalipz zelf wel een idee heeft waar zijn eigen gedichten over gaan spat de arrogantie van zijn posts af, met name door het kleinerende taalgebruik. Als je serieus kritiek wilt leveren, geef dan aan waarom je een gedicht goed/slecht vindt en loop het niet enkel af te kraken als zijnde een kinderlijk epistel. Zo.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 08:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over opbouwende kritiek. Als iemand hier een gedicht slecht, mag hij dat zeggen, zelfs als hij dat doet door het gedicht in kwestie te vergelijken met een gedicht van een kind van 6![]()
Als je hier je gedicht post, moet je er niet van uitgaan dat alle reacties lovend zijn, kom nou!
Jij eet koude knakworsten? Gatverdamme.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:19 schreef wiggahlipz het volgende:
[..]
Toen ik een jaar of zes, zeven was, en in groep 4 zat van de basisschool , kregen wij af en toe de opdracht een gedicht te schrijven. Gedichten als deze werden er ook geschreven, dat weet ik nog best. Wellicht niet in deze vorm, met deze mooie woorden, maar de intentie van de schrijver was exact hetzelfde. Ik bekritiseerde een aantal klasgenoten toen ze hun creaties voor de klas moesten opdragen. Knakworst gedicht! Knakworst gedicht ! riep ik luidkeels door onze aula. Wat bedoel je daarmee? riep mijn juffrouw. Juffrouw, het gedicht is zowel warm als koud te pruimen, maar het blijft een snack. Een snack die alleen even lekker is voor tussendoor, maar op lange termijn een paria van inkt.
Natuurlijk zijn de gedichten hier niet des Dichter Vaderlands' maar je kunt ook op een gewone manier zeggen dat je iets niet leuk/mooi/sterk vindt. Als je pretendeert zelf zo'n onnoemelijk groot talent te hebben zou het je sieren je (al-)wetendheid te delen met je medemens door constructief commentaar te leveren. Iedere zwakbegaafde kan andermans gedicht afdoen als een kinderlijk prutswerkje...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:03 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Jongens, het grootste deel hier is gewoon diepe ellende. Geef dat nou gewoon eens toe.
Het mooiste uitzicht volgens mijquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wat verwacht je dan?
Bovendien: wie bepaalt wat goed is en wat niet. Ik heb simplistischere zaken in dichtbundels teruggevonden hoor.
Ik heb het altijd jammer gevonden dat er op dit forum geen smiley met rollende ogen is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
Bovendien: wie bepaalt wat goed is en wat niet.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:19 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik heb het altijd jammer gevonden dat er op dit forum geen smiley met rollende ogen is.
Wat ik daarmee dus bedoel is dat er een hoop simplistische gedichten zijn die je terugvindt in dichtbundels.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:19 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik heb het altijd jammer gevonden dat er op dit forum geen smiley met rollende ogen is.
Er bestaan dan ook ook een hoop bedroevende dichtbundels.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wat ik daarmee dus bedoel is dat er een hoop simplistische gedichten zijn die je terugvindt in dichtbundels.
Ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:34 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Er bestaan dan ook ook een hoop bedroevende dichtbundels.
Grappig om te zien hoe Strychnine jou aan het verdedigen is, terwijl ik juist jouw gedicht de minst negatieve kritiek gaf van al mijn reacties hier in het gedichten topic. Is koud redelijk te eten trouwens. Ik zal er binnen nu en november een hoogstaand gedicht over plaatsen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Jij eet koude knakworsten? Gatverdamme.
En dat je tot de conclusie komt dat mijn 'gedichten' diepgang missen zegt wel veel over je scherpte en talent. Mijn complimenten![]()
Een echt knakworst gedicht zeg maar?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:07 schreef wiggahlipz het volgende:
[..]
Grappig om te zien hoe Strychnine jou aan het verdedigen is, terwijl ik juist jouw gedicht de minst negatieve kritiek gaf van al mijn reacties hier in het gedichten topic. Is koud redelijk te eten trouwens. Ik zal er binnen nu en november een hoogstaand gedicht over plaatsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |