Links voorgaande topics:quote:Op maandag 5 november 2007 20:41 schreef Bob-B het volgende:
Vandaag Piramide loop gedaan, kende deze vorm van hardloop training niet, maar je wordt er wel een vent van. Eerst 15 minuten algehele warming up.
10 minuten --> Hf zone 1
8 minuten --> Hf zone 2
6 minuten --> Hf zone 3
2 minuten --> Hf zone 1
4 minuten --> Hf zone 4 (dit was echt k*t)
Dit twee keer gelopen, heb nu wel stress in m'n benen, zo maar eens lekker op de bank liggen![]()
Hardlopers (vanaf oktober '07):quote:Op zondag 4 februari 2007 11:27 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik wil beginnen met hardlopen, dus ging ik op zoek naar hardloopschema\'s.
Je vindt dan van die hardloopschema\'s waarbij je afwisselend moet hardlopen en wandelen.
Nu zie ik mezelf niet met een stopwatch klooien.
Ik bedacht me dat ik zelf een mp3 zou kunnen maken waarbij ik het schema in muziek uit zou drukken.
Dus bijvoorbeeld een keiharde housebeat wanneer er gerend moet worden en een rustig muziekje voor de wandelmomenten.
Maar wat blijkt; dit bestaat al!
Ik heb er twee gevonden die ik erg goed vind. Als je op de link klikt, vind je de podcasts.
Je kunt met de link subscriben via iTunes en zo de podcasts binnenhalen en op je iPod zetten.
Maar je hebt niet per se iTunes of iPod nodig. Je kunt de bestandjes ook gewoon openen in je muziekplayer op je pc, en dan opslaan als mp3 en op je mp3-speler zetten!
1) http://www.ullreys.com/robert/Podcasts/index.html
Robert Ullreys heeft het beginnersschema van coolrunning.com (\'The Couch-to-5K Running Plan\') omgezet in podcasts.
Er zijn 9 lessen, die je 3 keer per week moet volgen.
Aan het einde van de rit kun je 5 kilometer aaneengesloten hardlopen.
Het schema \'op papier\':
http://www.coolrunning.com/engine/2/2_3/181.shtml
2) http://www.een.be/televis(...)_podcast/index.shtml
Hier is het schema van Vlaanderen Sportland, het \'Start to run\' programma omgezet tot een podcast.
Er zijn 27 lessen, 3 verschillende per week.
Ook hier is het einddoel 5 km aaneengesloten rennen.
Er is ook een tweede reeks: van 5km naar 10 km!
Het schema \'op papier\':
http://www.sport.be/starttorun/nl/training/
Beide begeleiders loodsen je door de lessen heen en moedigen je aan.
De tijd gaat ook lekker snel voorbij met die dancebeats volgens mij!![]()
Iemand al ervaring met deze schema\'s?
Koolhydraten! --> Evergreens, bananen, wat ik maar voor handen heb!quote:Op maandag 5 november 2007 21:07 schreef Adelante het volgende:
ik heb altijd keihonger na het hardlopen, meestal vreet ik dan een halve bak magere kwark leeg
herkenbaar en wat is jullie after-evy-snack?
2,5 km is voor de eerste keer echt al wel veel hoorquote:Op dinsdag 6 november 2007 02:23 schreef compier het volgende:
Vandaag besloot ik dat ik na ALTIJD uitstellen maar weer eens wat moet gaan doen, net 2.5 km gelopen, arhg!
Best confronterend, aangezien ik 4 maanden terug nog veel fietste en skateboardde en nu ik in de USA woon, een auto heb geen ruk meer uitvoer(de).
Ik heb dus besloten dat ik weer regelmatig ga hardlopen
Achter elkaar hardlopen, geen pauzes.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:17 schreef freecell het volgende:
[..]
2,5 km is voor de eerste keer echt al wel veel hoorAan één stuk of met looppauzes?
En snap je nu waarom in de USA het gemiddelde gewicht hoger ligt?
Ik heb het best druk dus als ik tijd heb op m'n vaste dagen ga ik. Dat laatste moet je niet naar kijken, je bent bezig voor jezelf en voor niemand anders, dus laat anderen lekker kijken en harder lopen.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:09 schreef Rubsy het volgende:
Wanneer lopen jullie het liefst hard?
Mijn voorkeur toch echt 's avonds, zien al die luitjes op straat me hier niet zweten en hijgen
Het is nu weer prima weer, komt helemaal goed Teigan!quote:Op vrijdag 9 november 2007 07:41 schreef teigan het volgende:
Ik vind het eind van de middag en 's avonds ook wel lekker om te lopen...
Ik zou vandaag les 12 gaan lopen, maar toen ik vanmorgen wakker werd dacht ik daar even anders over.. .(hagel tegen de ramen enzo.)
Dat hijgen komt deels doordat ik bronchitus heb momenteelquote:Op vrijdag 9 november 2007 08:02 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik heb het best druk dus als ik tijd heb op m'n vaste dagen ga ik. Dat laatste moet je niet naar kijken, je bent bezig voor jezelf en voor niemand anders, dus laat anderen lekker kijken en harder lopen.
Trouwens, als je moet hijgen ga je toch echt te hard en loop je zeker 1 zone te hoog. Probeer es hard te lopen op een tempo dat je gewoon nog kan praten. Dan train je conditie, als je loopt totdat het zwart wordt breek je alleen je conditie af.
Hoezo loop jij midden in de nacht?quote:Op maandag 12 november 2007 03:22 schreef compier het volgende:
net de eerste " les" gedaan.
Was heel lekker weer, 18 graden en pikkedonker (1.6 kilometer met 3 huizen)
zoals al gezegd: ik woon in de USAquote:Op maandag 12 november 2007 08:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Hoezo loop jij midden in de nacht?
Jawel hoor, vandaag tussen de buien door nog les 20 gelopen van de eerste serie. Vier keer 8 minuten, met 1 of 2 minuten wandelpauze. Ging redelijk, mar op een of andere manier vind ik in het donker lopen toch lekkerder. Lijkt snellerquote:Op zondag 25 november 2007 10:15 schreef Jojogirl het volgende:
Dat is ook best veel conleche
Wordt er verder niet meer gelopen?
Och, dan begin ik altijd 2 dagen later weer opnieuw met die lesquote:Op zondag 25 november 2007 20:44 schreef conleche het volgende:
Ik heb een paar x nog zonder evy gelopen en gisteren weer met. Ik zit nu op les 10 van de 2e serie. Ik heb er wel een overgeslagen want die had ik maar 2 minuten op m'n iPod staan, zeker iets fout gegaan met het downloaden...
Bekijk de OP eens.quote:Op dinsdag 11 december 2007 20:38 schreef Stansfield het volgende:
Ik wil ook langzaam wat gaat hardlopen. Alleen heb ik dat eigenlijk nooit echt gedaan. Kun je wat downloaden op j e mp3 speler? Een of ander schema ofzo?
quote:Op donderdag 13 december 2007 09:44 schreef computergirl het volgende:
gisteren les 27 gedaan (serie 1)
De laatste!!!!!!![]()
![]()
volhouden natuurlijk!quote:Op donderdag 13 december 2007 09:58 schreef freecell het volgende:
[..]Gefeliciteerd!
Ga je dit volhouden en over een paar weken met 2 beginnen of was je nu van plan te stoppen? (zou vet jammer zijn!)
Als je al 10 kilometer kan long runnen, heeft het dan nog zin om te oefenen, en zo ja, vanaf welke les ongeveer?quote:Op donderdag 13 december 2007 10:13 schreef computergirl het volgende:
[..]
volhouden natuurlijk!
Ik weet nog niet of ik doorga naar de 10 km. een paar keer een half uur hardlopen per week is ook al ok
Volgens mij zijn wij ongeveer even ver. Dit weekend ga ik les 13 lopen van de 2de serie. Heb inmiddels ook al 48 minuten gehad (9.9 km/h). Ik merkte ook dat op het begin de versnellingsrondes langzamer gingen dan de normale rondes. De laatste sessie (les 12) ging echter opeens een stuk harder dan normaal. 10.5 km/h, terwijl ik normaal rond de 10.2 km/h loop. Ik denk dat het komt omdat je onbewust toch wat langzamer gaat lopen tussen de sprintjes door, omdat je wilt herstellen voor je volgende sprint. Bij les 12 ga je 4 keer 1 minuut sprinten, en ze zegt telkens dat je 2 minuten pauze hebt, dus dan stel je je daar op in en loop je wat harder.quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:50 schreef freecell het volgende:
Rondje van vandaag, emt een gemiddelde van 9,4 KM/hr.
Ik word steeds langzamer lijkt het wel
Al moet ik zeggen dat ik het gevoeol heb dat die versnellingen mijn gemiddelde ook wel onderuit halen. Na zo'n versnelling is mijn tempo echt even vrij traag.
Ik heb m'n gewonen dopjes en die vallen niet uit. Behalve heel soms als je een "verkeerde" kraag aan je jasje/trui hebt. Ik denk dat zo'n zware Daryl van Wouw koptelefoon sowieso niet lekker loopt en bij zo één er tussen in krijg je denk ik geen "zweetoren" van (hoewel ik persoonlijk het fenomeen zweetoor nog niet heb mogen ondervindenquote:Op vrijdag 14 december 2007 09:49 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraag over het gebruik van een ipod/mp3 speler tijdens het hardlopen. Doen jullie dan van die dopjes in of echt een koptelefoon op omdat anders die dopjes uit vallen. Maar krijg je bij een koptelefoon geen last van zweet bij je koptelefoon?
Ik heb m'n gewonen dopjes en die vallen niet uit. Behalve heel soms als je een "verkeerde" kraag aan je jasje/trui hebt. Ik denk dat zo'n zware Daryl van Wouw koptelefoon sowieso niet lekker loopt en bij zo één er tussen in krijg je denk ik geen "zweetoren" van (hoewel ik persoonlijk het fenomeen zweetoor nog niet heb mogen ondervindenquote:Op vrijdag 14 december 2007 09:49 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraag over het gebruik van een ipod/mp3 speler tijdens het hardlopen. Doen jullie dan van die dopjes in of echt een koptelefoon op omdat anders die dopjes uit vallen. Maar krijg je bij een koptelefoon geen last van zweet bij je koptelefoon?
Ik had dopjes in mijn oor die wel steeds eruit vielen, dus ik heb 'haakjes' gekocht. Gewoon bij bol voor 12 euro of zo, en dat werkt prima.quote:Op vrijdag 14 december 2007 09:49 schreef Stansfield het volgende:
Nee, dat wordt nieuwe schoenen halen....quote:Op maandag 17 december 2007 13:47 schreef Zotheid het volgende:
Die nike chip kan niet in een ASICS schoen neem ik aan?
Ik heb wel eens gelezen dat mensen die chip op/in een andere schoen vastmaken, en een manier hebben verzonnen zodat dat ding 'muurvast' zit en dus net zo accuraat is als bij een nike-schoen.quote:Op maandag 17 december 2007 13:47 schreef Zotheid het volgende:
Die nike chip kan niet in een ASICS schoen neem ik aan?
Past die niet op één of andere manier onder je zool, of onder je veters zonder dat je er last van hebt? Mijn vriendin wil er misschien ééntje kopen maar heeft ook Asicsquote:Op dinsdag 18 december 2007 02:52 schreef gday het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat mensen die chip op/in een andere schoen vastmaken, en een manier hebben verzonnen zodat dat ding 'muurvast' zit en dus net zo accuraat is als bij een nike-schoen.
Je hebt ook foot-pods van polar voor bij de hartslag meters, die gaat inderdaad onder de veters.quote:Op dinsdag 18 december 2007 07:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Past die niet op één of andere manier onder je zool, of onder je veters zonder dat je er last van hebt? Mijn vriendin wil er misschien ééntje kopen maar heeft ook Asics
Vast wel, maar het probleem is volgens mij dat dat ding niet mag verschuiven maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 18 december 2007 07:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Past die niet op één of andere manier onder je zool, of onder je veters zonder dat je er last van hebt? Mijn vriendin wil er misschien ééntje kopen maar heeft ook Asics
Bedankt! Was dat op internet? Dan ga ik even googlen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 02:52 schreef gday het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat mensen die chip op/in een andere schoen vastmaken, en een manier hebben verzonnen zodat dat ding 'muurvast' zit en dus net zo accuraat is als bij een nike-schoen.
Jep, ik had het ergens gelezen maar ik zou niet meer weten waar. Ik ben dit nog wel tegengekomen: http://www.shoepouch.com/quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:32 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Bedankt! Was dat op internet? Dan ga ik even googlen.
Leuk dingetje, maar kost inclusief verzenden naar Nederland al snel 20 euroquote:Op dinsdag 18 december 2007 18:40 schreef gday het volgende:
[..]
Jep, ik had het ergens gelezen maar ik zou niet meer weten waar. Ik ben dit nog wel tegengekomen: http://www.shoepouch.com/
Schijnt een dingetje te zijn waar je de chip in kunt doen zodat je dat ding op een andere schoen kunt bevestigen.
Ja als je het uit de VS bestelt, maar ik zag dat er een reseller was in de UK. Zal nog steeds niet loeigoedkoop zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Leuk dingetje, maar kost inclusief verzenden naar Nederland al snel 20 euro
Dan kost het 6 a 7 pond + 5 a 6 pond verzendkostenquote:Op dinsdag 18 december 2007 21:44 schreef gday het volgende:
[..]
Ja als je het uit de VS bestelt, maar ik zag dat er een reseller was in de UK. Zal nog steeds niet loeigoedkoop zijn natuurlijk.
Het goedkoopst is nog altijd zelf iets maken/verzinnen.
Hoe reken je dat zo precies uit? Ik gebruik google maps in combinatie met een stopwatch, maar zo nauwkeurig is dat natuurlijk ook niet. En de prijs van een hartslagmeter met registratie van afstand houd me ook tegen om te kopen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:31 schreef freecell het volgende:
Ik heb ook een stapje terug gedaan en heb vandaag les 4 van de 2e serie gelopen. Belachelijk koud, bibberen tot en met, koud, brrr, koud!
Maar het ging wel goed30 minuten 9,4 km/hr
Ik ben weer bezig
Ik weet precies hoe lang ik loop en dan voer in mijn route in op www.mapmyrun.comquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:27 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Hoe reken je dat zo precies uit? Ik gebruik google maps in combinatie met een stopwatch, maar zo nauwkeurig is dat natuurlijk ook niet. En de prijs van een hartslagmeter met registratie van afstand houd me ook tegen om te kopen.
Kom je eigenlijk precies hetzelfde uit als met maps.google.nlquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:40 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik weet precies hoe lang ik loop en dan voer in mijn route in op www.mapmyrun.com
Werkt voor mij primaJe moet alleen wel een beetje nauwkeurig zijn met invoeren
Ik heb er ook geen last (meer) van. Ik heb wat kleren van de Formotion-lijn van Adidas gekocht en een lange broek van de Nike+-lijn, en daarin blijf ik goed warm.quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:01 schreef Heavenlyblue het volgende:
Ik heb juist totaal geen last van de kou...ik geloof dat ik de juiste kledingcombi heb ontdekt voor mijn lijf.
Heb je er wel eens last van dat dat ding onnauwkeurig de afstanden meet?quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:18 schreef Jojogirl het volgende:
Die heb ik ook gday. Is een fijn ding.
Oja, ik durf niet naar buiten want het is zo koud
Ik ren meestal laat (rond 22-23 uur) dus dan is het meestal wel wat frisser, maar heb er dus weinig last van. Ik wil liever de afstanden meten met m'n horloge omdat ik straks wil opbouwen naar 15km en dan moet je vaste afstanden lopen en tussendoor een aantal minuten wandelen. Dat is moeilijk van tevoren te plannen via een website.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:04 schreef Blik het volgende:
Ik snap niet dat iedereen het zo koud vond, ik heb vandaag ook gelopen en ik vond het allemaal best meevallen. Ik loop in een lange trainingsbroek, t-shirt en een pully die ik ook voor wintersport gebruik. NIet te warm, niet te koud.
Naast www.mapmyrun.com kun je ook via google earth je gelopen afstand berekenen met de liniaal-tool
Vandaag overigens les 16 gelopen van de 2de serie. Was met 3 x een halve minuut versnellen en 3 x 1 minuut versnellen. Best zwaar, vooral de laatste 10 minuten. Uiteindelijk 4.98 km gelopen in 28:22 (10.55 km/h)
Nope, als ik het nazoek met mapmyrun.com scheelt het bijna niks. En dan heb ik de footpod nog niet eens echt gecalibreerd.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:22 schreef gday het volgende:
[..]
Heb je er wel eens last van dat dat ding onnauwkeurig de afstanden meet?
Daar zit ik ook naar te kijken. Alleen de prijs houd me nog (even) tegen..quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:14 schreef gday het volgende:
[..]Morgen komt m'n hartslagmeter binnen van Polar.Ik heb m'n oog laten vallen op de Polar RS200sd.
Goede reden om te stoppen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:02 schreef Adelante het volgende:
bij mij komt er alleen veel (rokers)slijm lost tijdens het lopen, dus ik lijk soms net klaas-jan-lama op de weg
Heb ik alleen als het echt heel koud is, dus vanaf 0 graden en kouder. Doe je in principe niet veel aanquote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:56 schreef loveli het volgende:
Volgens mij moet ik hier ook maar eens gaan lurken. Wat doen jullie tegen keelpijn (door ademhalen) tijdens het rennen door het koude weer?
Ik heb 'm ook nog niet gecalibreerd maar ik vind hem nu ook al nauwkeurig genoeg. Een afwijking van minder dan 50 meter zal me voorlopig weinig tot niks interesseren.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:51 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Nope, als ik het nazoek met mapmyrun.com scheelt het bijna niks. En dan heb ik de footpod nog niet eens echt gecalibreerd.
Ha Martijn,quote:Op donderdag 10 januari 2008 08:41 schreef Zotheid het volgende:
Beste Eer-ik,
Leuk dat je besloten hebt om ook te gaan hardlopen. Je kan je het beste inschrijven voor een trainingsschema, deze probeert zoveel mogelijk rekening te houden met je kunnen en een eventueel doel wat je stelt. Ikzelf gebruik MyAsics omdat dit voor mij lekker werkt. Of dat voor jou ook zo is ligt er maar net aan. In dit topic gaat het bijvoorbeeld over een podcast die helpt het langzaam op te bouwen. Misschien is dat wat voor je. Een ander hardlooptopic op fok is dit: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 18 Zeker in het begin kan je je het beste langzaam opbouwen en elke dag gaan is nooit verstandig omdat je lichaam moet rusten, hierdoor bouw je je juist je conditie op. Maar daar houd een trainingsschema allemaal rekening mee. Ik wens je in elk geval veel plezier!
Groet,
Martijn
Met een beginners-schema kom je al heel ver. Begin met zoeken voor een hardloopschema die de opbouw doet van helemaal geen conditie naar 30 minuten hardlopen achter elkaar, als je dat schema aanhoud ben je in drie maanden een stuk fitter. Vervolgens kun je verder gaan uitbouwen naar 60 minuten hardlopen. Ik persoonlijk vond dat MyAsics helemaal niks, ik doe het liever vanaf een papiertje waarvoor ik niet op een computer hoef in te loggen wat ik nou precies moet doenquote:Op donderdag 10 januari 2008 08:23 schreef eer-ik het volgende:
hoi
Iemand hier die me misschien ietwat kan helpen/doorverwijzen naar een ander topic evt?
Ik dacht opeens: ja, nu ben ik het zat, er moeten wat kilotjes af.
Gestopt met roken, ben gezond gaan eten en drinken en dacht: ah, ik ga erbij hardlopen.
Vandaag echt mee begonnen, wilde even een half uurtje gaan lopen, maar ik kwam er nogal snel achter dat ik een absurd slechte conditie heb.
Ten eerste resulteert joggen al snel in hardlopen bij mij omdat tempo houden niet echt wil lukken.
Of nou ja, een hoog tempo wel, maar dat houd ik niet bepaald lang vol.
Ren echt max 5 minuten achter elkaar en ben dan gesloopt.
Heeft iemand hier tips hoe ik dit wat fatsoenlijker kan aanpakken?
En kan ik dat ook elke dag doen of moet ik pauzes nemen ofzo?
Ik deed dat in het begin ook heel vaak. Nu niet meer, want ik loop nu zo ver dat m'n spieren en vooral gewrichten wel een dagje rust ertussen kunnen gebruiken, maar tot halverwege de eerste reeks van Evy kan je zonder problemen elke dag lopen, vooral als je al een beetje basisconditie hebt.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:23 schreef Miss_S het volgende:
vandaag voor de 2e keer in 2 dagen gelopen, gaat eigenlijk ook goed
Ja, dit zijn nou niet zo'n hele zware inspanningen in het beginquote:Op maandag 14 januari 2008 16:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik deed dat in het begin ook heel vaak. Nu niet meer, want ik loop nu zo ver dat m'n spieren en vooral gewrichten wel een dagje rust ertussen kunnen gebruiken, maar tot halverwege de eerste reeks van Evy kan je zonder problemen elke dag lopen, vooral als je al een beetje basisconditie hebt.
Vergeet niet dat je conditie vooruit gaat tijdens rust, en niet tijdens inspanning. Je lichaam heeft even de tijd nodig om te herstellen van de inspanning en als je voldoende rust hebt stijgt je prestatieniveau telkens een beetje vergeleken met het niveau van voor de inspanning. Als je niet genoeg rust houdt lever je de volgende prestatie terwijl je lichaam nog aan het herstellen is zodat je die stijging geen kans geeft. Het lijkt lekker efficient om het in het begin wat sneller te doen omdat je merkt dat je lichaam toch (nog) niet tegensputtert maar ik zou er geen gewoonte van maken, zeker niet als de trainingen wat zwaarder worden.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:30 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja, dit zijn nou niet zo'n hele zware inspanningen in het begin
Ja maar deze lessen heb ik allemaal al eens gelopen dus die conditie zit nog wel ergensquote:Op maandag 14 januari 2008 17:57 schreef gday het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je conditie vooruit gaat tijdens rust, en niet tijdens inspanning. Je lichaam heeft even de tijd nodig om te herstellen van de inspanning en als je voldoende rust hebt stijgt je prestatieniveau telkens een beetje vergeleken met het niveau van voor de inspanning. Als je niet genoeg rust houdt lever je de volgende prestatie terwijl je lichaam nog aan het herstellen is zodat je die stijging geen kans geeft. Het lijkt lekker efficient om het in het begin wat sneller te doen omdat je merkt dat je lichaam toch (nog) niet tegensputtert maar ik zou er geen gewoonte van maken, zeker niet als de trainingen wat zwaarder worden.
doe je een van de schema's of gewoon tot je kapot gaat en dan weer verderquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:44 schreef eer-ik het volgende:
so far so good
Doe om de dag hardlopen, en dan 3 keer in de week.
Gaat best goed zo
op naar les 27!quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
les 1 van evy overleefd
Ik heb echt 0% conditie, blabla, lees even paar posts terug voor hele verhaalquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
doe je een van de schema's of gewoon tot je kapot gaat en dan weer verder
anders lees je het topic evenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 02:19 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik heb echt 0% conditie, blabla, lees even paar posts terug voor hele verhaal
Ik doe nu gewoon rustig aan, steeds 5 minuten hardlopen, heb nog moeite met ritme houden, en dan effe uitlopen weer en dan zo door.
Wil wel zo'n schema gaan doen, maar moet daarvoor echt effe iets betere conditie hebben denk ik.
Oh, okquote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:49 schreef Adelante het volgende:
[..]
anders lees je het topic even
je kunt juist beter met dat schema beginnen, omdat dat echt start met een nul conditie basis5 minuten lopen hoef je van Evy pas na week 3 ofzo en ondertussen bouw je langzaam conditie op met kleinere stukjes
Ik vind Evy een schat hoor, maar haar voedingstips zijn volgens mij nogal achterhaald. Ik verkies dan ook om haar niet te geloven. (ze zegt ook ergens dat je geen kip moet eten, ook al zo vreemd)quote:Op zondag 20 januari 2008 13:19 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben nu bezig met serie 2 en Evy heeft mij vanochtend verteld dat ik geen eieren meer mag eten. Iemand enig idee waarom? Eiwitten zijn behoorlijk essentieel voor je spieropbouw en spieronderhoud. Met een mail adres van Evy ben ik ook blij, dan mail ik haar om te vragen waarom ik geen eieren meer mag.
Ik heb vooralsnog besloten om lekker eitjes te koken en die op te eten.
http://www.members.lycos.nl/siedje44/quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:53 schreef eer-ik het volgende:
Hoi, even vraagje, ik heb nu die shit van die Robert, maar ik zou die van Evy wel eens willen luisteren ook...
Nou doet het probleem zich voor dat die niet meer te downloaden is via die site,...
Ik kan 'm ook niet echt vinden via de iTunes Music Store...
Heeft iemand anders nog die serie in Podcast danwel MP3?
quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:05 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
http://www.members.lycos.nl/siedje44/
Had je kunnen vinden in dit topic.
Nog steeds bezig zonder tussenpauzes?quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:43 schreef Miss_S het volgende:
Vandaag les 7 gelopen, ging erg lekker dus morgen les 8
Ik heb van die dagenquote:Op donderdag 24 januari 2008 21:27 schreef gday het volgende:
[..]
Nog steeds bezig zonder tussenpauzes?
Heb les 1 nou gelopen, morgen les 2quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zó herkenbaar hè. Vijf jaar lang niet gesport, alleen maar slecht gegeten, ongestructureerd geleefd en heel veel bier gedronken. Tijd om dat te veranderen. Misschien ga ik vanmiddag nog even lopen, en anders morgen.
Op naar les 1
Maar je hebt het wel volgehouden?quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Godverju wat een sadist is dat mens zeg!
Eén minuut gaat prima, twee minuten × 2 was al een uitdaging...maar mên die drie minuten! Ze ging praten, ik dacht: die gaat zeggen dat ik over 15 sec klaar ben... "Kom op, je bent halverwege" Noooooooooooooooooo!
Tot zover les 1
Dan staat je nog wel wat te wachten ...quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Godverju wat een sadist is dat mens zeg!
Eén minuut gaat prima, twee minuten × 2 was al een uitdaging...maar mên die drie minuten! Ze ging praten, ik dacht: die gaat zeggen dat ik over 15 sec klaar ben... "Kom op, je bent halverwege" Noooooooooooooooooo!
Tot zover les 1
Zeker! Gewoon doorzetten! Zeker als je het gewoon geleidelijk opbouwt kun je straks genieten van lange(re) stukken. Had zelf vroeger echt nooit verwacht dat ik zou genieten van hardlopen of van rennen in het algemeen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
I know, maar da's niet zo gek als je vijf jaar praktisch niet gesport hebt. Kortom: niet zeiken maar doorlopen
Ging goed, rustig aan het opbouwenquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:58 schreef Houniet het volgende:
Dinsdag pak ik alles weer op [ afbeelding ].
Daar kwam ik ook achter, die stomme ipod oordopjes vielen iedere keer uit mijn oorquote:Op zaterdag 2 februari 2008 20:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En een goede koptelefoon, aangezien je 'm regelmatig op hebtDie in-ear dingen vind ik bijvoorbeeld maar kut, heb zo'n ding gekocht voor in de nek, blijft prima zitten
.
En na les 3 heb je zoiets van: Damn ben ik hier alweer??quote:Op maandag 4 februari 2008 18:25 schreef uniekhoorn het volgende:
OMG heb net les 1 gedaan![]()
Pfff viel wel tegen hoor, het zijn toch hele andere bewegingen dan alleen wandelen.
Ik heb het gevoel tijdens lopen dat ik bijna niet vooruit kom?? Net alsof ik niet meer weet om tijdens het lopen ook voorwaartse bewegingen moet maken.
Nou ja, les 1 zit er dus op, ik heb een begin gemaakt
*oh, oh, voel mjn spieren nu al*
En toch lopen, je krijgt er veel energie vanquote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:02 schreef gday het volgende:
Ben bezig met klussen in m'n nieuwe huis ... had vanavond eigenlijk moeten lopen maar ben er simpelweg te moe voor.
Het is geen excuus om niet te hoeven hardlopen, we zijn namelijk aan het trainen voor de 10 km van Utrecht (met Pasen), zitten nu bij les 20 van de 5-10 km lessen.quote:
We lopen gelijk opquote:Op woensdag 6 februari 2008 12:59 schreef Mikkie het volgende:
Ben net weer even geweest. Had een ramp verwacht aangezien ik een week niet gelopen had, maar een dik uur intensief zaalvoetbal en twee stevige potten volleybal hebben kennelijk wat meegeholpen, want les twee viel me aardig mee. Ging beter/makkelijker dan de vorige keer, al kost het nog steeds de nodige inspanning
Dat is volgens mij een veelgebruikt fabeltje. Ik heb ook zo'n boek over rennen met een hartslagmeter waarin dat verhaal ontkracht wordt. Ze raden trainen o.a. af bij overmatige vermoeidheid en stress omdat je dan je maximale hartslag niet kunt halen ofzo.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 08:56 schreef Ps2K het volgende:
[..]
En toch lopen, je krijgt er veel energie van
Vanochtend met les 1 begonnen.quote:Op zondag 13 januari 2008 23:47 schreef het-is-mij het volgende:
Ik ga binnekort ook beginnen met evy hardlooplessen
Ben benieuwd.
Na verloopt van tijd merk je vanzelf welke snelheid je vol kunt houden. Gewoon onthouden dat je niet te snel moet gaan. Je mag best 'te langzaam' gaan, want ook daarmee bouw conditie op afaik.quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Alweer begonnen Mikkie?
Heb 2 uurtjes geleden les 5 gelopen, die ging naar omstandigheden (verkouden) best wel goed.
Ik weet mijn ritme nog helemaal niet, geen enkel idee, doe maar wat...
Komt dat besef nog?
Wat ik dus nu doe is: 20 minuten wandelen naar het park, daar de les Evy doen, halverwege Evy weer omgekeerd en dan weer wandelend 20 min. naar huis.
Nog geen spierpijn gehad een dag erna.
Toch zit ik constant op het randje... Ik ben benieuwd tot welke les ik het volhou.
Sta nu al versteld van mijzelf
Ben jij een jongen?? Nooit geweten...quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:57 schreef Adelante het volgende:
ik ga straks m'n ballen eraf laten vriezen
tijd dat 's avonds de temperatuur ook weer boven de 10 graden komt
Een muts vind ik mega-irritant. Zelfs toen het -5 graden was in december deed ik na 5 minuten m'n muts af omdat ik het warm vond. Na 5 minuten ben ik over het algemeen helemaal warm gedraaid en kan ik in principe lopen in een korte broek zonder het koud te krijgen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:14 schreef gday het volgende:
Vergeet ook niet een muts op te doen want bijna de helft van je warmte verlies je via je hoofd!
Ik hou de muts meestal zo'n 30-35 minuten op, en dan gaat ie af vanwege de warmte idd.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Een muts vind ik mega-irritant. Zelfs toen het -5 graden was in december deed ik na 5 minuten m'n muts af omdat ik het warm vond. Na 5 minuten ben ik over het algemeen helemaal warm gedraaid en kan ik in principe lopen in een korte broek zonder het koud te krijgen.
Lijkt me ook wel cool, waar heb je die gehaald danquote:Op donderdag 14 februari 2008 01:01 schreef vrolijke-frits het volgende:
IK heb eergisteren les 1 gedaan en het viel me niet tegen. Ik heb ook zo'n Nike+iPod kit gekocht, dat helpt wel qua motivatie. Leuk al die statistiekjes. En Evy is ook erg leuk om te horen steeds. Morgen les 2
Mediamarkt, applestore, online bij de applestore...quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:02 schreef Houniet het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel cool, waar heb je die gehaald dan?
Goeie tip gastquote:Op donderdag 14 februari 2008 17:32 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Mediamarkt, applestore, online bij de applestore...
30 euro geloof ik, wel tof ding
Moet je wel nikeschoenen bij hebben, daar doe je dan zo'n ding in, hier kijk hier en hier even
credits aan jou iddquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:19 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
En dat allemaal omdat ik er een gekocht heb
Ik denk dat ik vandaag ook nog ff een run ga doen. Het stimuleert me in ieder geval wel goed om zoiets achter de hand te hebbenquote:
Pff. had 'm al veul eerderquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:19 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
En dat allemaal omdat ik er een gekocht heb
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:43 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat wou ik maar even horen!!![]()
Wat is je langste run tot nog toe en hoe snel??
Mijn langste run was 10 km.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:46 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]Hehe, ik heb tot nu toe nog maar 1 run gedaan en dat was samen met Evy dus daar kwam geen goede tijd uit. Ik heb besloten om langzaam te beginnen en het zo lekker op te bouwen.
Had de eerste keer 2,3 km in 17 minuten ofzo.
Jij dan?
Ik had nu een gemiddelde van 7,28 min/km maar dat komt doordat je met Evy ook loopt en dus niet constant door gaat.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Mijn langste run was 10 km.
Mijn snelste km was in 5 minuten precies en mijn gemiddelde snelheid is 5:34 per km.
Haha, das goed!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:32 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik had nu een gemiddelde van 7,28 min/km maar dat komt doordat je met Evy ook loopt en dus niet constant door gaat.
In de toekomst gaan we misschien wel challenges doen conleche
Forceren ftl.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:46 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]Hehe, ik heb tot nu toe nog maar 1 run gedaan en dat was samen met Evy dus daar kwam geen goede tijd uit. Ik heb besloten om langzaam te beginnen en het zo lekker op te bouwen.
Had de eerste keer 2,3 km in 17 minuten ofzo.
Jij dan?
Dat kan ik me goed voorstellen iddquote:Op maandag 18 februari 2008 18:22 schreef conleche het volgende:
Ik ben ook net terug, 4:78 km. in 26:35 minuten. Ik moest wel 2x wachten op een stoplicht!Het was wel lekker renweer, zo met het ondergaande zonnetje!
Ik had 3:47 km in 25:20 minuten. Best netjes voor zo'n tweede lesquote:Op maandag 18 februari 2008 18:22 schreef conleche het volgende:
Ik ben ook net terug, 4:78 km. in 26:35 minuten. Ik moest wel 2x wachten op een stoplicht!Het was wel lekker renweer, zo met het ondergaande zonnetje!
Dat doe je netjes! Ik doe op dit moment 5k in iets meer dan 30 minuten.quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:23 schreef conleche het volgende:
5k in 27:36 minuten. Ik ga volgende keer fietsen tot het park en daar dan 5k lopen. Ik wil weleens weten hoe snel ik loop zonder stoplichten, grachtenbruggetjes en overstekend wild.....
Voila: http://www.members.lycos.nl/siedje44/quote:Op donderdag 21 februari 2008 20:39 schreef Vampz het volgende:
Leuk topic mensen![]()
Maar wat is dat 'Evy' eigenlijk? Kon het zo snel even niet vinden
En hoe komt het toch dat de meeste mensen niet graag in de regen lopen? Als het 's nachts regent ga ik nog net mn bed niet uit om even te rennen! Er zit nèt wat meer zuurstof in de lucht en gelijk een lekkere afkoeling
De meeste mensen hebben liever die afkoeling door het vocht (zweet) aan de lucht kwijt te kunnen raken.quote:Op donderdag 21 februari 2008 20:39 schreef Vampz het volgende:
Leuk topic mensen![]()
Maar wat is dat 'Evy' eigenlijk? Kon het zo snel even niet vinden
En hoe komt het toch dat de meeste mensen niet graag in de regen lopen? Als het 's nachts regent ga ik nog net mn bed niet uit om even te rennen! Er zit nèt wat meer zuurstof in de lucht en gelijk een lekkere afkoeling
Toch vervelend tijdens het lopen. Ik denk dat ik morgen weer ff ga, dan is he tenminste lekker weerquote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Uiteindelijk dit weekend pas weer geweest...net terug. Qua conditie ging het prima, alleen m'n kuit blijft protesteren...
.
Ik ga morgen ook even lopen denkquote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:05 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Toch vervelend tijdens het lopen. Ik denk dat ik morgen weer ff ga, dan is he tenminste lekker weer
Ja inderdaad, nu moet je wachten. Succes ermeequote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt. Maar last was vandaag minder dan de vorige keren, dus heb doorgelopen. Nu is het vanmiddag en morgen afwachten hoe 'ie er dan aan toe is
Wat heb je met je benen/voeten dan?quote:Op zondag 24 februari 2008 12:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Voelde me vanochtend prima, had voor m'n gevoel nog iets in te halen dus net gaan lopen, maar dat was geen succes. Kortom: weer een paar dagen in de wachtkamer.
.
Tering, toch te overmoedig?quote:Op zondag 24 februari 2008 12:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Voelde me vanochtend prima, had voor m'n gevoel nog iets in te halen dus net gaan lopen, maar dat was geen succes. Kortom: weer een paar dagen in de wachtkamer.
.
Denk dat dat laatste inderdaad nog wel eens tegen kan werken..quote:Op zondag 24 februari 2008 13:40 schreef Mikkie het volgende:
Mja, kennelijk nogal kwetsbare kuiten ofzoTerwijl er spieren genoeg in zitten, met fitness en dan dat beendrukken zeg maar, druk ik probleemloos 3×20 200+ kg weg, maar met rennen gaat er toch vaak iets niet goed. Heel apart. Misschien iets met m'n voeten ofzo... weet niet precies. Ook wel apart, want 'k heb jarenlang 3+ per week gesport, nergens last van. Maar het zal ook wel te maken hebben met 't feit dat ik vijf jaar lang amper gesport heb...
Stretch je je kuiten wel voor en na de training??quote:Op zondag 24 februari 2008 13:40 schreef Mikkie het volgende:
Mja, kennelijk nogal kwetsbare kuiten ofzoTerwijl er spieren genoeg in zitten, met fitness en dan dat beendrukken zeg maar, druk ik probleemloos 3×20 200+ kg weg, maar met rennen gaat er toch vaak iets niet goed. Heel apart. Misschien iets met m'n voeten ofzo... weet niet precies. Ook wel apart, want 'k heb jarenlang 3+ per week gesport, nergens last van. Maar het zal ook wel te maken hebben met 't feit dat ik vijf jaar lang amper gesport heb...
Misschien is het ook wel een idee om bij een hardloopzaak te kijken hoe het zit met je pronatie?quote:Op zondag 24 februari 2008 13:40 schreef Mikkie het volgende:
quote:Op zondag 24 februari 2008 19:43 schreef Mikkie het volgende:
Zoiets ga ik binnenkort wel even doen denk ik. Ik weet dat m'n voeten wat scheef staan (kun je mooi aan de zolen van reguliere schoenen zien), maar ik heb op dit moment eigenlijk geen geld om andere schoenen te kopen. Die dingen lopen bovendien meteen richting de 150 euro, da's toch aardig wat geld zo tussendoor... En dan te bedenken dat je dan alleen running schoenen hebt; voor andere sporten (doe nog wel eens tussendoor tennis, squash, zaalvoetbal en volleybal) heb ik dan alsnog niks...
Je moet koude spieren nooit stretchen, en ik denk niet dat je spieren al warm zullen zijn na een halve minuut.quote:Op zondag 24 februari 2008 19:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Yes. Eerst een halve minuut even los lopen, rekken/stretchen, en dan pas beginnen. Rekken achteraf doe ik niet altijd, maar meestal wel. Die dingen heb ik nog wel meegenomen van m'n elf jaar wél sporten.
Toch zsm doen, als je portemonnee het toelaat want vroeg of laat krijg je er problemen mee, als dat niet al de oorzaak is van je huidige problemen.quote:[..]
Zoiets ga ik binnenkort wel even doen denk ik. Ik weet dat m'n voeten wat scheef staan (kun je mooi aan de zolen van reguliere schoenen zien), maar ik heb op dit moment eigenlijk geen geld om andere schoenen te kopen. Die dingen lopen bovendien meteen richting de 150 euro, da's toch aardig wat geld zo tussendoor... En dan te bedenken dat je dan alleen running schoenen hebt; voor andere sporten (doe nog wel eens tussendoor tennis, squash, zaalvoetbal en volleybal) heb ik dan alsnog niks...
Ik ben nog maar bij les 5, maar je krijgt er tyfus veel energie van! Ik snap nog steeds niet waarom ik hier niet eerder aan begonnen ben.quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:37 schreef cygnusx het volgende:
Voor de mensen die nu al een aardig eind zijn met de lessen, merken jullie veel verschil in conditie, uithoudingsvermogen e.d.?
Haalbaar is het altijd, mits je goed opbouwt! Bedoel je met die sprongen dat je delen van het schema overslaat?quote:Op maandag 3 maart 2008 22:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Evy 13 gelopen het gaat nu wel met een sprong en hierna nog een sprong, eigenlijk ben ik er wel aan toe. Heb een doel, de 4 mijl van Groningen.. van een junkie roker tot een 4 mijl loopster... Moeilijk maar wel haalbaar..
Toch?
Ik eigenlijk ook meestal niet net na het rennen! Vreemd idd!quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:33 schreef gday het volgende:
ik heb na het lopen echt NOOIT dorst, terwijl ik bijv na volleybal graag 0,5 liter water naar binnen gooi. Zijn er meer mensen die dat hebben?
Nee, nee ik sla geen les over maar het ging van max. 3 min. ineens naar 5. min en les 14 zelfs naar 6 min.quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:33 schreef gday het volgende:
ik heb na het lopen echt NOOIT dorst, terwijl ik bijv na volleybal graag 0,5 liter water naar binnen gooi. Zijn er meer mensen die dat hebben?
[..]
Haalbaar is het altijd, mits je goed opbouwt! Bedoel je met die sprongen dat je delen van het schema overslaat?
Top dat je ook bent begonnen!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:38 schreef Sanderrrr het volgende:
Ben net ook begonnen, niet met Evy's maar met Robert's. Die heeft leukere muziek, nadeel is wel dat hij z'n muziek niet zachter zet waardoor ik hem bijna niet versta, zeker niet als er net een auto langs me rijdt. Iemand hier die al 5 km aan één stuk kan hardlopen? Hoop dat mij dit ook gaat lukken, mijn school is 5 km reizen dus dan zou ik mooi kunnen hardlopen voortaan.
5km lukt goed ja.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:38 schreef Sanderrrr het volgende:
Ben net ook begonnen, niet met Evy's maar met Robert's. Die heeft leukere muziek, nadeel is wel dat hij z'n muziek niet zachter zet waardoor ik hem bijna niet versta, zeker niet als er net een auto langs me rijdt. Iemand hier die al 5 km aan één stuk kan hardlopen? Hoop dat mij dit ook gaat lukken, mijn school is 5 km reizen dus dan zou ik mooi kunnen hardlopen voortaan.
5 km is echt appeltje-eitje na zo'n schema. Kan je je nu misschien niet voorstellen maar het gaat echt goed komen (als je geen blessures krijgt tenminstequote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:38 schreef Sanderrrr het volgende:
Hoop dat mij dit ook gaat lukken, mijn school is 5 km reizen dus dan zou ik mooi kunnen hardlopen voortaan.
Alleen de terugweg dan, de heenweg pak ik wel de bus. Kan het me inderdaad nog niet voorstellen maar we zullen zien.quote:Op zondag 16 maart 2008 08:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
5 km is echt appeltje-eitje na zo'n schema. Kan je je nu misschien niet voorstellen maar het gaat echt goed komen (als je geen blessures krijgt tenminste)
Kan je wel douchen op school, of ga je alleen de terugweg lopen?
ik zou met name in het begin je spieren voldoende rust geven om te herstellen, hoe verder je komt en meer conditie/kracht je hebt dan is het makkelijker een dag te skippen. nu kun je blessures op gaan lopen door te forceren.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:51 schreef Marurk het volgende:
Boeit het eigenlijk wat als je die dag rust die er tussenin zit, niet neemt? Heb wel zin om weer te gaan rennen, maar ben gisteren ook al geweest.Voel 't wel een beetje in m'n spieren moet ik zeggen...
OKquote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:56 schreef Adelante het volgende:
[..]
ik zou met name in het begin je spieren voldoende rust geven om te herstellen, hoe verder je komt en meer conditie/kracht je hebt dan is het makkelijker een dag te skippen. nu kun je blessures op gaan lopen door te forceren.
Ik heb die lijst met de muziek die ze gebruikt opgeslagen en ben nummers gaan downloaden voor in de sportschool. Op de crosstrainer gaat het erg lekker op die manier.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Muziek is zo belangrijk, ik loop het makkelijkst op The pussicat dolls - beeb
en Black eyed peas - pump it..
Die stomme r&b mogen ze er uit halen, mén wat irritant.
Ik zag het mezelf ook niet doen maar loop inmiddels 40 minuten aan 1 stuk, en ben nog steeds aan het verbeteren.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb vandaag les 4 gelopen, en de 3 minuten achter elkaar zijn geen probleem, maar 15 minuten zie ik mezelf echt nog niet doen..
Op een gegeven moment maak je ongemerkt heel veel progressie, let maar op!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb vandaag les 4 gelopen, en de 3 minuten achter elkaar zijn geen probleem, maar 15 minuten zie ik mezelf echt nog niet doen..
Jij vindt nu al dat de 3 minuten geen probleem zijn.. Nou, als je de lessen gewoon gaat volgen dan gaat het voor jou zeker lukken!! Want vanaf les 1 tot en met nu heb ik altijd dood moeten gaanquote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja dat heb ik dus ook.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Gister les 6 gedaan, ging weer top! Ik vind het echt verbazingwekkend hoe leuk ik het vind en hoe trots ik op mezelf ben als ik heb gelopen. Vind het bijna jammer dat ik twee rustdagen moet hebben, want het weer is zó aanlokkelijk...
Uniekhoorn, dat zijn bemoedigende woorden. Dank je!.
OMG ik heb het gehaald, in 2 maand gewoonquote:Op maandag 4 februari 2008 18:25 schreef uniekhoorn het volgende:
OMG heb net les 1 gedaan![]()
Pfff viel wel tegen hoor, het zijn toch hele andere bewegingen dan alleen wandelen.
Ik heb het gevoel tijdens lopen dat ik bijna niet vooruit kom?? Net alsof ik niet meer weet om tijdens het lopen ook voorwaartse bewegingen moet maken.
Nou ja, les 1 zit er dus op, ik heb een begin gemaakt
*oh, oh, voel mjn spieren nu al*
Als je slim bent ga je juist wel door met Evy's 5 tot 10 km schema. Daar zitten namelijk ook trainingen in met versnellingen die ervoor zorgen dat je meer snelheid krijgt. Die conditie wordt dan vanzelf beter.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Evy 1 maandag voltooid
Ik heb mijn route even uitgestippeld maar een half uur rennen is voor mij precies 4 km... dus ik ga nog even door met Evy 1 en proberen wat sneller te lopen (5 km zoals de bedoeling is) en dus meer conditie opbouwen want het lukt eigenlijk nog steeds niet lekker. Ben echt op dan..
Zitten daar ook intervaltrainingen bij? Ik doe nu een schema voor de 10k waar je intervaltrainingen en fartlek-trainingen in hebt.quote:Op donderdag 10 april 2008 13:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je slim bent ga je juist wel door met Evy's 5 tot 10 km schema. Daar zitten namelijk ook trainingen in met versnellingen die ervoor zorgen dat je meer snelheid krijgt. Die conditie wordt dan vanzelf beter.
Er zitten inderdaad intervaltrainingen bij. Het wordt als volgt opgebouwd:quote:Op donderdag 10 april 2008 15:26 schreef gday het volgende:
[..]
Zitten daar ook intervaltrainingen bij? Ik doe nu een schema voor de 10k waar je intervaltrainingen en fartlek-trainingen in hebt.
quote:Shin splints is the general name given to pain at the front of the lower leg. Shin splints is not a diagnosis in itself but a description of symptoms of which there could be a number of causes. The most common cause is inflammation of the periostium of the tibia (sheath surrounding the bone). Traction forces occur from the muscles of the lower leg on the periostium causing shin pain and inflammation.
Het schema dat ik volgde voor de 5k was de podcast van Vlaanderen Sportland, maar het programma dat ik voor de 10k volg heb ik alleen op papier. Onderweg luister ik óf naar rockmuziek óf juist rustige muziek óf naar SteveRunner.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad intervaltrainingen bij. Het wordt als volgt opgebouwd:
Les 1: 30 minuten gewoon tempo
Les 2: 33 minuten iets onder normaal tempo
Les 3: 25 minuten gewoon tempo met 8 keer interval van 30 seconden
En dat dus t/m les 30 en steeds wat langer. De intervals gaan op een gegeven moment ook naar 1 minuut toe.
Is jouw schema trouwens ook een MP3-schema??
Gewoon verder gaan, eerste keer na ziekte gaat zeer waarschijnlijk klote. Zou de eerste keer dus een beetje rustiger aan doen en dan gewoon met het oude niveau verder gaanquote:Op maandag 14 april 2008 19:40 schreef Marurk het volgende:
Omdat ik een kleine blessure + griep heb gehad heb ik twee weken lang eigenlijk niet kunnen rennen. Gewoon verder gaan met rennen of een of meer stapjes terug doen? Wat zeggen jullie?
Wilde hier nogmaals op reageren, met een eigen ervaring.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Evy 1 maandag voltooid
Ik heb mijn route even uitgestippeld maar een half uur rennen is voor mij precies 4 km... dus ik ga nog even door met Evy 1 en proberen wat sneller te lopen (5 km zoals de bedoeling is) en dus meer conditie opbouwen want het lukt eigenlijk nog steeds niet lekker. Ben echt op dan..
Ik meet de afstand altijd op met google earth. Maar als er nog veel pauzes tussen zitten is het moeilijk op te meten omdat je dan ook een flink aantal meters in "rust" loopt.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dit is vast een heel stomme vraag, maar hoe weten jullie precies hoe hard jullie lopen (aantal km/u)? Ik ben nog maar bij les 13 van Evy 1, maar op den duur lijkt het me ook wel leuk om te weten.
Ik doe dat met de Polar RS200sd.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dit is vast een heel stomme vraag, maar hoe weten jullie precies hoe hard jullie lopen (aantal km/u)? Ik ben nog maar bij les 13 van Evy 1, maar op den duur lijkt het me ook wel leuk om te weten.
Begin met goede schoenen, dat is verreweg het belangrijkstequote:Op donderdag 17 april 2008 14:04 schreef RoaRRR het volgende:
Jeuj evy heb ik ook ontdekt !
OF te wel dag pens en hello Evy !
Ga vanavond na het werk eens op mijn gemak dit topic lezen voor de do's and don'ts en dan zondag beginnen !
Heb hier goede loopschoenen staan. Had ik nodig voor mijn opleiding. Door tijdgebrek een tijd niks aan sport gedaan. Gelukkig weet ik hoe ik verantwoord moet trainen en zou zelf ook een schema kunnen maken. Maar dit is makkelijk en leuk ! Zeker met dat belse accentquote:Op donderdag 17 april 2008 14:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Begin met goede schoenen, dat is verreweg het belangrijkste
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |