Heb je er wel eens last van dat dat ding onnauwkeurig de afstanden meet?quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:18 schreef Jojogirl het volgende:
Die heb ik ook gday. Is een fijn ding.
Oja, ik durf niet naar buiten want het is zo koud
Ik ren meestal laat (rond 22-23 uur) dus dan is het meestal wel wat frisser, maar heb er dus weinig last van. Ik wil liever de afstanden meten met m'n horloge omdat ik straks wil opbouwen naar 15km en dan moet je vaste afstanden lopen en tussendoor een aantal minuten wandelen. Dat is moeilijk van tevoren te plannen via een website.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:04 schreef Blik het volgende:
Ik snap niet dat iedereen het zo koud vond, ik heb vandaag ook gelopen en ik vond het allemaal best meevallen. Ik loop in een lange trainingsbroek, t-shirt en een pully die ik ook voor wintersport gebruik. NIet te warm, niet te koud.
Naast www.mapmyrun.com kun je ook via google earth je gelopen afstand berekenen met de liniaal-tool
Vandaag overigens les 16 gelopen van de 2de serie. Was met 3 x een halve minuut versnellen en 3 x 1 minuut versnellen. Best zwaar, vooral de laatste 10 minuten. Uiteindelijk 4.98 km gelopen in 28:22 (10.55 km/h)
Nope, als ik het nazoek met mapmyrun.com scheelt het bijna niks. En dan heb ik de footpod nog niet eens echt gecalibreerd.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:22 schreef gday het volgende:
[..]
Heb je er wel eens last van dat dat ding onnauwkeurig de afstanden meet?
Daar zit ik ook naar te kijken. Alleen de prijs houd me nog (even) tegen..quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:14 schreef gday het volgende:
[..]Morgen komt m'n hartslagmeter binnen van Polar.Ik heb m'n oog laten vallen op de Polar RS200sd.
Goede reden om te stoppen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:02 schreef Adelante het volgende:
bij mij komt er alleen veel (rokers)slijm lost tijdens het lopen, dus ik lijk soms net klaas-jan-lama op de weg
Heb ik alleen als het echt heel koud is, dus vanaf 0 graden en kouder. Doe je in principe niet veel aanquote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:56 schreef loveli het volgende:
Volgens mij moet ik hier ook maar eens gaan lurken. Wat doen jullie tegen keelpijn (door ademhalen) tijdens het rennen door het koude weer?
Ik heb 'm ook nog niet gecalibreerd maar ik vind hem nu ook al nauwkeurig genoeg. Een afwijking van minder dan 50 meter zal me voorlopig weinig tot niks interesseren.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:51 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Nope, als ik het nazoek met mapmyrun.com scheelt het bijna niks. En dan heb ik de footpod nog niet eens echt gecalibreerd.
Ha Martijn,quote:Op donderdag 10 januari 2008 08:41 schreef Zotheid het volgende:
Beste Eer-ik,
Leuk dat je besloten hebt om ook te gaan hardlopen. Je kan je het beste inschrijven voor een trainingsschema, deze probeert zoveel mogelijk rekening te houden met je kunnen en een eventueel doel wat je stelt. Ikzelf gebruik MyAsics omdat dit voor mij lekker werkt. Of dat voor jou ook zo is ligt er maar net aan. In dit topic gaat het bijvoorbeeld over een podcast die helpt het langzaam op te bouwen. Misschien is dat wat voor je. Een ander hardlooptopic op fok is dit: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 18 Zeker in het begin kan je je het beste langzaam opbouwen en elke dag gaan is nooit verstandig omdat je lichaam moet rusten, hierdoor bouw je je juist je conditie op. Maar daar houd een trainingsschema allemaal rekening mee. Ik wens je in elk geval veel plezier!
Groet,
Martijn
Met een beginners-schema kom je al heel ver. Begin met zoeken voor een hardloopschema die de opbouw doet van helemaal geen conditie naar 30 minuten hardlopen achter elkaar, als je dat schema aanhoud ben je in drie maanden een stuk fitter. Vervolgens kun je verder gaan uitbouwen naar 60 minuten hardlopen. Ik persoonlijk vond dat MyAsics helemaal niks, ik doe het liever vanaf een papiertje waarvoor ik niet op een computer hoef in te loggen wat ik nou precies moet doenquote:Op donderdag 10 januari 2008 08:23 schreef eer-ik het volgende:
hoi
Iemand hier die me misschien ietwat kan helpen/doorverwijzen naar een ander topic evt?
Ik dacht opeens: ja, nu ben ik het zat, er moeten wat kilotjes af.
Gestopt met roken, ben gezond gaan eten en drinken en dacht: ah, ik ga erbij hardlopen.
Vandaag echt mee begonnen, wilde even een half uurtje gaan lopen, maar ik kwam er nogal snel achter dat ik een absurd slechte conditie heb.
Ten eerste resulteert joggen al snel in hardlopen bij mij omdat tempo houden niet echt wil lukken.
Of nou ja, een hoog tempo wel, maar dat houd ik niet bepaald lang vol.
Ren echt max 5 minuten achter elkaar en ben dan gesloopt.
Heeft iemand hier tips hoe ik dit wat fatsoenlijker kan aanpakken?
En kan ik dat ook elke dag doen of moet ik pauzes nemen ofzo?
Ik deed dat in het begin ook heel vaak. Nu niet meer, want ik loop nu zo ver dat m'n spieren en vooral gewrichten wel een dagje rust ertussen kunnen gebruiken, maar tot halverwege de eerste reeks van Evy kan je zonder problemen elke dag lopen, vooral als je al een beetje basisconditie hebt.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:23 schreef Miss_S het volgende:
vandaag voor de 2e keer in 2 dagen gelopen, gaat eigenlijk ook goed
Ja, dit zijn nou niet zo'n hele zware inspanningen in het beginquote:Op maandag 14 januari 2008 16:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik deed dat in het begin ook heel vaak. Nu niet meer, want ik loop nu zo ver dat m'n spieren en vooral gewrichten wel een dagje rust ertussen kunnen gebruiken, maar tot halverwege de eerste reeks van Evy kan je zonder problemen elke dag lopen, vooral als je al een beetje basisconditie hebt.
Vergeet niet dat je conditie vooruit gaat tijdens rust, en niet tijdens inspanning. Je lichaam heeft even de tijd nodig om te herstellen van de inspanning en als je voldoende rust hebt stijgt je prestatieniveau telkens een beetje vergeleken met het niveau van voor de inspanning. Als je niet genoeg rust houdt lever je de volgende prestatie terwijl je lichaam nog aan het herstellen is zodat je die stijging geen kans geeft. Het lijkt lekker efficient om het in het begin wat sneller te doen omdat je merkt dat je lichaam toch (nog) niet tegensputtert maar ik zou er geen gewoonte van maken, zeker niet als de trainingen wat zwaarder worden.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:30 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja, dit zijn nou niet zo'n hele zware inspanningen in het begin
Ja maar deze lessen heb ik allemaal al eens gelopen dus die conditie zit nog wel ergensquote:Op maandag 14 januari 2008 17:57 schreef gday het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je conditie vooruit gaat tijdens rust, en niet tijdens inspanning. Je lichaam heeft even de tijd nodig om te herstellen van de inspanning en als je voldoende rust hebt stijgt je prestatieniveau telkens een beetje vergeleken met het niveau van voor de inspanning. Als je niet genoeg rust houdt lever je de volgende prestatie terwijl je lichaam nog aan het herstellen is zodat je die stijging geen kans geeft. Het lijkt lekker efficient om het in het begin wat sneller te doen omdat je merkt dat je lichaam toch (nog) niet tegensputtert maar ik zou er geen gewoonte van maken, zeker niet als de trainingen wat zwaarder worden.
doe je een van de schema's of gewoon tot je kapot gaat en dan weer verderquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:44 schreef eer-ik het volgende:
so far so good
Doe om de dag hardlopen, en dan 3 keer in de week.
Gaat best goed zo
op naar les 27!quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
les 1 van evy overleefd
Ik heb echt 0% conditie, blabla, lees even paar posts terug voor hele verhaalquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
doe je een van de schema's of gewoon tot je kapot gaat en dan weer verder
anders lees je het topic evenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 02:19 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik heb echt 0% conditie, blabla, lees even paar posts terug voor hele verhaal
Ik doe nu gewoon rustig aan, steeds 5 minuten hardlopen, heb nog moeite met ritme houden, en dan effe uitlopen weer en dan zo door.
Wil wel zo'n schema gaan doen, maar moet daarvoor echt effe iets betere conditie hebben denk ik.
Oh, okquote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:49 schreef Adelante het volgende:
[..]
anders lees je het topic even
je kunt juist beter met dat schema beginnen, omdat dat echt start met een nul conditie basis5 minuten lopen hoef je van Evy pas na week 3 ofzo en ondertussen bouw je langzaam conditie op met kleinere stukjes
Ik vind Evy een schat hoor, maar haar voedingstips zijn volgens mij nogal achterhaald. Ik verkies dan ook om haar niet te geloven. (ze zegt ook ergens dat je geen kip moet eten, ook al zo vreemd)quote:Op zondag 20 januari 2008 13:19 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben nu bezig met serie 2 en Evy heeft mij vanochtend verteld dat ik geen eieren meer mag eten. Iemand enig idee waarom? Eiwitten zijn behoorlijk essentieel voor je spieropbouw en spieronderhoud. Met een mail adres van Evy ben ik ook blij, dan mail ik haar om te vragen waarom ik geen eieren meer mag.
Ik heb vooralsnog besloten om lekker eitjes te koken en die op te eten.
http://www.members.lycos.nl/siedje44/quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:53 schreef eer-ik het volgende:
Hoi, even vraagje, ik heb nu die shit van die Robert, maar ik zou die van Evy wel eens willen luisteren ook...
Nou doet het probleem zich voor dat die niet meer te downloaden is via die site,...
Ik kan 'm ook niet echt vinden via de iTunes Music Store...
Heeft iemand anders nog die serie in Podcast danwel MP3?
quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:05 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
http://www.members.lycos.nl/siedje44/
Had je kunnen vinden in dit topic.
Nog steeds bezig zonder tussenpauzes?quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:43 schreef Miss_S het volgende:
Vandaag les 7 gelopen, ging erg lekker dus morgen les 8
Ik heb van die dagenquote:Op donderdag 24 januari 2008 21:27 schreef gday het volgende:
[..]
Nog steeds bezig zonder tussenpauzes?
.
Heb les 1 nou gelopen, morgen les 2quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zó herkenbaar hč. Vijf jaar lang niet gesport, alleen maar slecht gegeten, ongestructureerd geleefd en heel veel bier gedronken. Tijd om dat te veranderen. Misschien ga ik vanmiddag nog even lopen, en anders morgen.
Op naar les 1
Maar je hebt het wel volgehouden?quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Godverju wat een sadist is dat mens zeg!
Eén minuut gaat prima, twee minuten × 2 was al een uitdaging...maar męn die drie minuten! Ze ging praten, ik dacht: die gaat zeggen dat ik over 15 sec klaar ben... "Kom op, je bent halverwege" Noooooooooooooooooo!
Tot zover les 1
Dan staat je nog wel wat te wachten ...quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Godverju wat een sadist is dat mens zeg!
Eén minuut gaat prima, twee minuten × 2 was al een uitdaging...maar męn die drie minuten! Ze ging praten, ik dacht: die gaat zeggen dat ik over 15 sec klaar ben... "Kom op, je bent halverwege" Noooooooooooooooooo!
Tot zover les 1
Zeker! Gewoon doorzetten! Zeker als je het gewoon geleidelijk opbouwt kun je straks genieten van lange(re) stukken. Had zelf vroeger echt nooit verwacht dat ik zou genieten van hardlopen of van rennen in het algemeen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
I know, maar da's niet zo gek als je vijf jaar praktisch niet gesport hebt. Kortom: niet zeiken maar doorlopen
Ging goed, rustig aan het opbouwenquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:58 schreef Houniet het volgende:
Dinsdag pak ik alles weer op [ afbeelding ].
Daar kwam ik ook achter, die stomme ipod oordopjes vielen iedere keer uit mijn oorquote:Op zaterdag 2 februari 2008 20:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En een goede koptelefoon, aangezien je 'm regelmatig op hebtDie in-ear dingen vind ik bijvoorbeeld maar kut, heb zo'n ding gekocht voor in de nek, blijft prima zitten
.
En na les 3 heb je zoiets van: Damn ben ik hier alweer??quote:Op maandag 4 februari 2008 18:25 schreef uniekhoorn het volgende:
OMG heb net les 1 gedaan![]()
Pfff viel wel tegen hoor, het zijn toch hele andere bewegingen dan alleen wandelen.
Ik heb het gevoel tijdens lopen dat ik bijna niet vooruit kom?? Net alsof ik niet meer weet om tijdens het lopen ook voorwaartse bewegingen moet maken.
Nou ja, les 1 zit er dus op, ik heb een begin gemaakt
*oh, oh, voel mjn spieren nu al*
En toch lopen, je krijgt er veel energie vanquote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:02 schreef gday het volgende:
Ben bezig met klussen in m'n nieuwe huis ... had vanavond eigenlijk moeten lopen maar ben er simpelweg te moe voor.
Het is geen excuus om niet te hoeven hardlopen, we zijn namelijk aan het trainen voor de 10 km van Utrecht (met Pasen), zitten nu bij les 20 van de 5-10 km lessen.quote:
We lopen gelijk opquote:Op woensdag 6 februari 2008 12:59 schreef Mikkie het volgende:
Ben net weer even geweest. Had een ramp verwacht aangezien ik een week niet gelopen had, maar een dik uur intensief zaalvoetbal en twee stevige potten volleybal hebben kennelijk wat meegeholpen, want les twee viel me aardig mee. Ging beter/makkelijker dan de vorige keer, al kost het nog steeds de nodige inspanning
Dat is volgens mij een veelgebruikt fabeltje. Ik heb ook zo'n boek over rennen met een hartslagmeter waarin dat verhaal ontkracht wordt. Ze raden trainen o.a. af bij overmatige vermoeidheid en stress omdat je dan je maximale hartslag niet kunt halen ofzo.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 08:56 schreef Ps2K het volgende:
[..]
En toch lopen, je krijgt er veel energie van
Vanochtend met les 1 begonnen.quote:Op zondag 13 januari 2008 23:47 schreef het-is-mij het volgende:
Ik ga binnekort ook beginnen met evy hardlooplessen
Ben benieuwd.
Na verloopt van tijd merk je vanzelf welke snelheid je vol kunt houden. Gewoon onthouden dat je niet te snel moet gaan. Je mag best 'te langzaam' gaan, want ook daarmee bouw conditie op afaik.quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Alweer begonnen Mikkie?
Heb 2 uurtjes geleden les 5 gelopen, die ging naar omstandigheden (verkouden) best wel goed.
Ik weet mijn ritme nog helemaal niet, geen enkel idee, doe maar wat...
Komt dat besef nog?
Wat ik dus nu doe is: 20 minuten wandelen naar het park, daar de les Evy doen, halverwege Evy weer omgekeerd en dan weer wandelend 20 min. naar huis.
Nog geen spierpijn gehad een dag erna.
Toch zit ik constant op het randje... Ik ben benieuwd tot welke les ik het volhou.
Sta nu al versteld van mijzelf
Ben jij een jongen?? Nooit geweten...quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:57 schreef Adelante het volgende:
ik ga straks m'n ballen eraf laten vriezen
tijd dat 's avonds de temperatuur ook weer boven de 10 graden komt
Een muts vind ik mega-irritant. Zelfs toen het -5 graden was in december deed ik na 5 minuten m'n muts af omdat ik het warm vond. Na 5 minuten ben ik over het algemeen helemaal warm gedraaid en kan ik in principe lopen in een korte broek zonder het koud te krijgen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:14 schreef gday het volgende:
Vergeet ook niet een muts op te doen want bijna de helft van je warmte verlies je via je hoofd!
Ik hou de muts meestal zo'n 30-35 minuten op, en dan gaat ie af vanwege de warmte idd.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Een muts vind ik mega-irritant. Zelfs toen het -5 graden was in december deed ik na 5 minuten m'n muts af omdat ik het warm vond. Na 5 minuten ben ik over het algemeen helemaal warm gedraaid en kan ik in principe lopen in een korte broek zonder het koud te krijgen.
Lijkt me ook wel cool, waar heb je die gehaald danquote:Op donderdag 14 februari 2008 01:01 schreef vrolijke-frits het volgende:
IK heb eergisteren les 1 gedaan en het viel me niet tegen. Ik heb ook zo'n Nike+iPod kit gekocht, dat helpt wel qua motivatie. Leuk al die statistiekjes. En Evy is ook erg leuk om te horen steeds. Morgen les 2
Mediamarkt, applestore, online bij de applestore...quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:02 schreef Houniet het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel cool, waar heb je die gehaald dan?
Goeie tip gastquote:Op donderdag 14 februari 2008 17:32 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Mediamarkt, applestore, online bij de applestore...
30 euro geloof ik, wel tof ding
Moet je wel nikeschoenen bij hebben, daar doe je dan zo'n ding in, hier kijk hier en hier even
.
credits aan jou iddquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:19 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
En dat allemaal omdat ik er een gekocht heb
Ik denk dat ik vandaag ook nog ff een run ga doen. Het stimuleert me in ieder geval wel goed om zoiets achter de hand te hebbenquote:
Pff. had 'm al veul eerderquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:19 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
En dat allemaal omdat ik er een gekocht heb
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |