Top dat je ook bent begonnen!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:38 schreef Sanderrrr het volgende:
Ben net ook begonnen, niet met Evy's maar met Robert's. Die heeft leukere muziek, nadeel is wel dat hij z'n muziek niet zachter zet waardoor ik hem bijna niet versta, zeker niet als er net een auto langs me rijdt. Iemand hier die al 5 km aan één stuk kan hardlopen? Hoop dat mij dit ook gaat lukken, mijn school is 5 km reizen dus dan zou ik mooi kunnen hardlopen voortaan.
5km lukt goed ja.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:38 schreef Sanderrrr het volgende:
Ben net ook begonnen, niet met Evy's maar met Robert's. Die heeft leukere muziek, nadeel is wel dat hij z'n muziek niet zachter zet waardoor ik hem bijna niet versta, zeker niet als er net een auto langs me rijdt. Iemand hier die al 5 km aan één stuk kan hardlopen? Hoop dat mij dit ook gaat lukken, mijn school is 5 km reizen dus dan zou ik mooi kunnen hardlopen voortaan.
5 km is echt appeltje-eitje na zo'n schema. Kan je je nu misschien niet voorstellen maar het gaat echt goed komen (als je geen blessures krijgt tenminstequote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:38 schreef Sanderrrr het volgende:
Hoop dat mij dit ook gaat lukken, mijn school is 5 km reizen dus dan zou ik mooi kunnen hardlopen voortaan.
Alleen de terugweg dan, de heenweg pak ik wel de bus. Kan het me inderdaad nog niet voorstellen maar we zullen zien.quote:Op zondag 16 maart 2008 08:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
5 km is echt appeltje-eitje na zo'n schema. Kan je je nu misschien niet voorstellen maar het gaat echt goed komen (als je geen blessures krijgt tenminste)
Kan je wel douchen op school, of ga je alleen de terugweg lopen?
ik zou met name in het begin je spieren voldoende rust geven om te herstellen, hoe verder je komt en meer conditie/kracht je hebt dan is het makkelijker een dag te skippen. nu kun je blessures op gaan lopen door te forceren.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:51 schreef Marurk het volgende:
Boeit het eigenlijk wat als je die dag rust die er tussenin zit, niet neemt? Heb wel zin om weer te gaan rennen, maar ben gisteren ook al geweest.Voel 't wel een beetje in m'n spieren moet ik zeggen...
OKquote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:56 schreef Adelante het volgende:
[..]
ik zou met name in het begin je spieren voldoende rust geven om te herstellen, hoe verder je komt en meer conditie/kracht je hebt dan is het makkelijker een dag te skippen. nu kun je blessures op gaan lopen door te forceren.
Ik heb die lijst met de muziek die ze gebruikt opgeslagen en ben nummers gaan downloaden voor in de sportschool. Op de crosstrainer gaat het erg lekker op die manier.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Muziek is zo belangrijk, ik loop het makkelijkst op The pussicat dolls - beeb
en Black eyed peas - pump it..
Die stomme r&b mogen ze er uit halen, mén wat irritant.
Ik zag het mezelf ook niet doen maar loop inmiddels 40 minuten aan 1 stuk, en ben nog steeds aan het verbeteren.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb vandaag les 4 gelopen, en de 3 minuten achter elkaar zijn geen probleem, maar 15 minuten zie ik mezelf echt nog niet doen..
Op een gegeven moment maak je ongemerkt heel veel progressie, let maar op!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb vandaag les 4 gelopen, en de 3 minuten achter elkaar zijn geen probleem, maar 15 minuten zie ik mezelf echt nog niet doen..
Jij vindt nu al dat de 3 minuten geen probleem zijn.. Nou, als je de lessen gewoon gaat volgen dan gaat het voor jou zeker lukken!! Want vanaf les 1 tot en met nu heb ik altijd dood moeten gaanquote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja dat heb ik dus ook.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Gister les 6 gedaan, ging weer top! Ik vind het echt verbazingwekkend hoe leuk ik het vind en hoe trots ik op mezelf ben als ik heb gelopen. Vind het bijna jammer dat ik twee rustdagen moet hebben, want het weer is zó aanlokkelijk...
Uniekhoorn, dat zijn bemoedigende woorden. Dank je!.
OMG ik heb het gehaald, in 2 maand gewoonquote:Op maandag 4 februari 2008 18:25 schreef uniekhoorn het volgende:
OMG heb net les 1 gedaan![]()
Pfff viel wel tegen hoor, het zijn toch hele andere bewegingen dan alleen wandelen.
Ik heb het gevoel tijdens lopen dat ik bijna niet vooruit kom?? Net alsof ik niet meer weet om tijdens het lopen ook voorwaartse bewegingen moet maken.
Nou ja, les 1 zit er dus op, ik heb een begin gemaakt
*oh, oh, voel mjn spieren nu al*
Als je slim bent ga je juist wel door met Evy's 5 tot 10 km schema. Daar zitten namelijk ook trainingen in met versnellingen die ervoor zorgen dat je meer snelheid krijgt. Die conditie wordt dan vanzelf beter.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Evy 1 maandag voltooid
Ik heb mijn route even uitgestippeld maar een half uur rennen is voor mij precies 4 km... dus ik ga nog even door met Evy 1 en proberen wat sneller te lopen (5 km zoals de bedoeling is) en dus meer conditie opbouwen want het lukt eigenlijk nog steeds niet lekker. Ben echt op dan..
Zitten daar ook intervaltrainingen bij? Ik doe nu een schema voor de 10k waar je intervaltrainingen en fartlek-trainingen in hebt.quote:Op donderdag 10 april 2008 13:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je slim bent ga je juist wel door met Evy's 5 tot 10 km schema. Daar zitten namelijk ook trainingen in met versnellingen die ervoor zorgen dat je meer snelheid krijgt. Die conditie wordt dan vanzelf beter.
Er zitten inderdaad intervaltrainingen bij. Het wordt als volgt opgebouwd:quote:Op donderdag 10 april 2008 15:26 schreef gday het volgende:
[..]
Zitten daar ook intervaltrainingen bij? Ik doe nu een schema voor de 10k waar je intervaltrainingen en fartlek-trainingen in hebt.
quote:Shin splints is the general name given to pain at the front of the lower leg. Shin splints is not a diagnosis in itself but a description of symptoms of which there could be a number of causes. The most common cause is inflammation of the periostium of the tibia (sheath surrounding the bone). Traction forces occur from the muscles of the lower leg on the periostium causing shin pain and inflammation.
Het schema dat ik volgde voor de 5k was de podcast van Vlaanderen Sportland, maar het programma dat ik voor de 10k volg heb ik alleen op papier. Onderweg luister ik óf naar rockmuziek óf juist rustige muziek óf naar SteveRunner.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad intervaltrainingen bij. Het wordt als volgt opgebouwd:
Les 1: 30 minuten gewoon tempo
Les 2: 33 minuten iets onder normaal tempo
Les 3: 25 minuten gewoon tempo met 8 keer interval van 30 seconden
En dat dus t/m les 30 en steeds wat langer. De intervals gaan op een gegeven moment ook naar 1 minuut toe.
Is jouw schema trouwens ook een MP3-schema??
Gewoon verder gaan, eerste keer na ziekte gaat zeer waarschijnlijk klote. Zou de eerste keer dus een beetje rustiger aan doen en dan gewoon met het oude niveau verder gaanquote:Op maandag 14 april 2008 19:40 schreef Marurk het volgende:
Omdat ik een kleine blessure + griep heb gehad heb ik twee weken lang eigenlijk niet kunnen rennen. Gewoon verder gaan met rennen of een of meer stapjes terug doen? Wat zeggen jullie?
Wilde hier nogmaals op reageren, met een eigen ervaring.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Evy 1 maandag voltooid
Ik heb mijn route even uitgestippeld maar een half uur rennen is voor mij precies 4 km... dus ik ga nog even door met Evy 1 en proberen wat sneller te lopen (5 km zoals de bedoeling is) en dus meer conditie opbouwen want het lukt eigenlijk nog steeds niet lekker. Ben echt op dan..
Ik meet de afstand altijd op met google earth. Maar als er nog veel pauzes tussen zitten is het moeilijk op te meten omdat je dan ook een flink aantal meters in "rust" loopt.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dit is vast een heel stomme vraag, maar hoe weten jullie precies hoe hard jullie lopen (aantal km/u)? Ik ben nog maar bij les 13 van Evy 1, maar op den duur lijkt het me ook wel leuk om te weten.
Ik doe dat met de Polar RS200sd.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dit is vast een heel stomme vraag, maar hoe weten jullie precies hoe hard jullie lopen (aantal km/u)? Ik ben nog maar bij les 13 van Evy 1, maar op den duur lijkt het me ook wel leuk om te weten.
Begin met goede schoenen, dat is verreweg het belangrijkstequote:Op donderdag 17 april 2008 14:04 schreef RoaRRR het volgende:
Jeuj evy heb ik ook ontdekt !
OF te wel dag pens en hello Evy !
Ga vanavond na het werk eens op mijn gemak dit topic lezen voor de do's and don'ts en dan zondag beginnen !
Heb hier goede loopschoenen staan. Had ik nodig voor mijn opleiding. Door tijdgebrek een tijd niks aan sport gedaan. Gelukkig weet ik hoe ik verantwoord moet trainen en zou zelf ook een schema kunnen maken. Maar dit is makkelijk en leuk ! Zeker met dat belse accentquote:Op donderdag 17 april 2008 14:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Begin met goede schoenen, dat is verreweg het belangrijkste
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |