Bron:frontpage.fok.nlquote:In een dierenwinkel in het Drentse Hoogeveen heerst momenteel grote paniek. Zeven personeelsleden en twee politieagenten zijn er namelijk vanmiddag onwel geworden. In een motorzaak, die in hetzelfde pand als de dierenwinkel is gevestigd, verblijven dertien anderen momenteel in quarantaine. Hieronder bevinden zich ook mensen van de pers.
De hulpverlenende instanties zijn massaal op de been om de mensen de helpende hand te bieden. De oorzaak van de besmetting is nog niet bekend, maar men klaagt onder andere over zwellingen, een geïrriteerde huid en wondjes in het gezicht. Onderzoekers van het Rijks Instituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zijn, geheel gekleed in witte pakken, inmiddels op de plek des onheils gearriveerd om de oorzaak vast te stellen.
De 22 slachtoffers zullen zo snel mogelijk naar het UMCG (het voormalig Academisch Ziekenhuis) in Groningen worden vervoerd. Hier zal men worden onderzocht en ontsmet. Inmiddels is zelfs alarmfase drie, de op een na hoogste alarmfase in het Drentse dorp afgekondigd.
De hulpverleners en slachtoffers hoeven tot die tijd niet van de honger om te komen. Er is namelijk eten naar hen onderweg. De heer Willem Urlings, de burgervader van Hoogeveen, zal vanavond een persconferentie geven.
Jaa ze hadden inderdaad wonden in het gezicht werd gezegt.quote:Op maandag 5 november 2007 20:27 schreef Tinkepink het volgende:
Ze hadden ook last van zichtbare verwondingen begreep ik van het Radio 1 journaal. Wat zou het zijn? Een ebolavariant?
Echt?quote:Op maandag 5 november 2007 20:28 schreef gronk het volgende:
Net op NOS-journaal: 22 man in quarantaine, inclusief de NOS-verslaggever.
OMFG!
Ja, breng ze naar Groningen ....quote:Zieken dierenzaak naar Groningen
` Bij een dierenhandel in Hoogeveen
zijn mensen door nog onbekende oorzaak
onwel geworden.Personeelsleden,klanten
en ambulancemedewerkers werden eerst
ter plekke behandeld,voor ze naar het
Academisch Ziekenhuis in Groningen
werden gebracht.
Metingen bij de winkel in Hoogeveen
moeten uitwijzen waardoor de klachten
zijn veroorzaakt.
Betrokkenen hebben huidklachten,last
van duizeligheid en een verlaagde
bloeddruk.In de dierenwinkel stierf dit
weekeinde een brilkaaiman.De eigenaar
vermoedt vergiftiging en deed daarvan
aangifte bij de politie.
Ebola-scenario: burgemeester wordt ziek.quote:Op maandag 5 november 2007 20:29 schreef Jeltos het volgende:
Jaa ze hadden inderdaad wonden in het gezicht werd gezegt.
Moeilijk te zeggen blijft inderdaad nogal vaag
9 uur ging de burgenmeester pers conferentie geven had ik gehoord
Nee gek, ik verzin 't ter plekke.quote:
Dank! Even meeluisteren.quote:Op maandag 5 november 2007 20:47 schreef mrmiddel het volgende:
Ik hoorde het eerder vanmiddag op Radio 1. Interessant verhaal, erg raar dat het nog steeds niet op de Frontpage staat. Voor geinteresseerden: RTV Drenthe doet live verslag (live radio)
Die reacties:quote:Op maandag 5 november 2007 21:12 schreef MaGNeT het volgende:
Dagblad van het Noorden:
http://www.dvhn.nl/article2673062.ece
RIVM (Rijks Instituut voor Volksgezondheid en Milieu) in Hoogeveen gearriveerd en die proberen de soort besmetting vast te stellen.quote:Op maandag 5 november 2007 21:12 schreef MaGNeT het volgende:
Dagblad van het Noorden:
http://www.dvhn.nl/article2673062.ece
Zou je wel zeggen ja....quote:Op maandag 5 november 2007 21:17 schreef gelly het volgende:
Lijkt mij meer iets chemisch, van bacterieen of virussen wordt je niet binnen een ogenblik ziek lijkt me.
Ik merkte een stukje fok!-vertekening bij mezelf: Mijn eerste reactie hierop was, 'OMFG, d'r gaat iemand eisen dat alleen nederlandse huisdieren mogen worden gehouden, en dat het vast een allochtoon huisdier was.quote:Nou zal ik wel gek, seniel, of meshoche wezen, maar kan iemand me vertellen wat brilkaaimannen in een Nederlandse dierenwinkel doen?
Des te enger als het een virus is.quote:Op maandag 5 november 2007 21:17 schreef gelly het volgende:
Lijkt mij meer iets chemisch, van bacterieen of virussen wordt je niet binnen een ogenblik ziek lijkt me.
quote:Crisis in Hoogeveen: zieken naar Utrecht 5-11-2007
HOOGEVEEN - In de crisissituatie bij de dierenwinkel in exotische dieren in Hoogeveen heeft de gemeente een speciaal informatienummer ingesteld: 0528-291911.
De mensen die in quarantaine zijn gezet bij de dierenzaak in Hoogeveen worden naar het noodhospitaal in Utrecht vervoerd. Het gaat om 14 mensen. Behalve deze mensen die ziekteverschijnselen hebben zijn er 77 mensen die voorlopig het gebied niet mogen verlaten. Dat betreft 77 personen, waaronder hulpverleners en journalisten. Het RIVM voert een risicoanalyse uit en rond 22.00 uur wordt meer duidelijkheid verwacht. Alle maatregelen zijn er op gericht te voorkomen dat een mogelijke besmetting zich verspreidt. Hoogeveen heeft een speciaal nummer opengesteld: 0528 - 29 19 11. Het gebied rond de dierenzaak is in een cirkel van 100 meter hermetisch afgesloten.
De crisissituatie is bij Annen Animal Center. Afgelopen weekeinde ging daar een kaaiman dood. Maandag kregen medewerkers en klanten klachten. De zieken klagen onder meer over duizeligheid en misselijkheid en kregen verwondingen in het gezicht. Ook hebben ze een lagere bloeddruk. De omgeving van het gebouw is hermetisch afgesloten. Aanwezig zijn ook speciale units van de brandweer om mensen te ontsmetten. daarna moeten ze naar het ziekenhuis.
Lijkt me sterk hoor, een virus waar je direct wonden van in je gezicht krijgt? Lijkt me niet, maar het is wel waar wat je zegt, als dit wél een virus of vleesetende bacterie ofzo blijkt te zijn is het helemáál creepy...quote:
Word steeds gekker speciale units van brandweer voor ontsmetting.quote:
Nou weet ik niet of jij ooit die film Outbreak gezien hebt? Maar dat ging verrekte rap hoor....quote:Op maandag 5 november 2007 21:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Lijkt me sterk hoor, een virus waar je direct wonden van in je gezicht krijgt? Lijkt me niet, maar het is wel waar wat je zegt, als dit wél een virus of vleesetende bacterie ofzo blijkt te zijn is het helemáál creepy...
Utrecht dus wel.. En het UMCG hier in groningen volgens mij ook...quote:Op maandag 5 november 2007 21:27 schreef gronk het volgende:
't klinkt inderdaad eerder als iets met chemische zooi. De 'betere' chemicalien kunnen inderdaad voor stevige huiduitslag zorgen, die dan later ook hele smerige wonden geven.
Overigens, als het wel biologisch is, van de vet foute soort, dan ben je nog wel even bezig. Een standaard ziekenhuis heeft volgens mij niet zoiets als een onderdrukkamer om te voorkomen dat ziektekiemen per ongeluk van binnen naar buiten gaan.
quote:Op maandag 5 november 2007 21:30 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou weet ik niet of jij ooit die film Outbreak gezien hebt? Maar dat ging verrekte rap hoor....
(ja ja, film, niet echt, blahblah)
Er zijn ook genoeg biologische schimmels, bacterien of virussen die wel acuut schadelijk zijn. Deze zijn dan wel eesn gekweekt, maar toch biologisch.quote:Op maandag 5 november 2007 21:27 schreef gronk het volgende:
't klinkt inderdaad eerder als iets met chemische zooi. De 'betere' chemicalien kunnen inderdaad voor stevige huiduitslag zorgen, die dan later ook hele smerige wonden geven.
Overigens, als het wel biologisch is, van de vet foute soort, dan ben je nog wel even bezig. Een standaard ziekenhuis heeft volgens mij niet zoiets als een onderdrukkamer om te voorkomen dat ziektekiemen per ongeluk van binnen naar buiten gaan.
Dat douchen he!quote:Op maandag 5 november 2007 21:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Span-nund allemaal zeg!![]()
Mijn journalistenhart zou nu toch wel graag naar Hoogeveen crossenMet de rest van mijn lijf erbij uiteraard.
Het is een plot..quote:Op maandag 5 november 2007 21:07 schreef gronk het volgende:
Potentieel BNW-topic, trouwens.
Ik zou het er bijna een beetje voor over hebben. Als ze dan mijn heupen nemen tenminste.quote:Op maandag 5 november 2007 21:34 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat douchen he!![]()
Maar dat levend opgegeten worden door vleesetende bacterien is dan weer minder.![]()
Naja als osama zo graag nl wil pakken dan maar een dierenzaak vol kaaimannenquote:Op maandag 5 november 2007 21:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het is een plot..![]()
BREAKING NEWS -- SEVERAL US AIRWAYS CREW MEMBERS REPORTED ILL ON WASHINGTON TO BOSTON FLIGHT. DETAILS SOON. -- BREAKING NEWS
BREAKING NEWS -- ANTI-TERRORISM CHIEF SAYS AL QAEDA REMAINS THE MAJOR TERRORIST THREAT TO THE EU AND A FRESH ATTACK IS LIKELY. -- ALERT
bron
Tof man, dat Al Qaeda ook de weg kan vinden naar Hoogeveen.quote:Op maandag 5 november 2007 21:36 schreef venomsnake het volgende:
Het is een plot..![]()
BREAKING NEWS -- SEVERAL US AIRWAYS CREW MEMBERS REPORTED ILL ON WASHINGTON TO BOSTON FLIGHT. DETAILS SOON. -- BREAKING NEWS
BREAKING NEWS -- ANTI-TERRORISM CHIEF SAYS AL QAEDA REMAINS THE MAJOR TERRORIST THREAT TO THE EU AND A FRESH ATTACK IS LIKELY. -- ALERT
bron
Jaja, onderschat ze niet..quote:Op maandag 5 november 2007 21:39 schreef gronk het volgende:
[..]
Tof man, dat Al Qaeda ook de weg kan vinden naar Hoogeveen.In een keer op de kaart! Helemaal Al-Qaeda ook, om iets te doen wat niemand verwacht!
Ga nou niet zeggen dat jij *ook* al last hebt van het exploderende-heupen-syndroom.quote:Op maandag 5 november 2007 21:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zou het er bijna een beetje voor over hebben. Als ze dan mijn heupen nemen tenminste.
OK, de daders waren dus twee *ontzettend* bibberende afghanen, gekleed in een dunne witte jurk, die een doodzieke brilkaaiman kwamen afleveren...quote:
Volgens mij is dat ook een virus.quote:Op maandag 5 november 2007 21:42 schreef gronk het volgende:
[..]
Ga nou niet zeggen dat jij *ook* al last hebt van het exploderende-heupen-syndroom.![]()
Ze hadden er maar drie, in de etalagequote:Naja als osama zo graag nl wil pakken dan maar een dierenzaak vol kaaimannen![]()
bron?quote:Op maandag 5 november 2007 21:51 schreef Ringo het volgende:
Ik hoor net dat er waarschijnlijk al vijf van de 22 zijn overleden.
omgquote:Op maandag 5 november 2007 21:51 schreef Ringo het volgende:
Heb je ook iets meer info of is dit gewoon een losse opmerkingen om even lol te hebben?quote:
quote:Radio Drenthe nu RAMPENZENDER 5-11-2007
ASSEN - In verband met de crisissituatie in Hoogeveen zendt Radio Drenthe permanent uit.
Niet grappig.quote:Op maandag 5 november 2007 21:51 schreef Ringo het volgende:
Nee, niet meer info. Ik hóórde het gewoon, van iemand, en ik dacht, ik deel dat met jullie.quote:Op maandag 5 november 2007 21:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Heb je ook iets meer info of is dit gewoon een losse opmerkingen om even lol te hebben?
Zeg dan gewoon maar helemaal niks... Of je hebt fatsoenlijke bronnen en geeft ze ook prijs, of je hebt geen fatsoenlijke bronnen en houdt je mond. Dit vind ik geen onderwerpen en berichten om over te gaan rellen (en ja... ik weet dat dat te verwachten is op fok maar toch...).quote:
Journalisten maken veelvuldig gebruik van bronnen waarvan zij de identiteit niet prijs willen geven. Kijk maar eens naar een politiek bulltin in het journaal.quote:Op maandag 5 november 2007 21:59 schreef babsjuh het volgende:
Zeg dan gewoon maar helemaal niks... Of je hebt fatsoenlijke bronnen en geeft ze ook prijs, of je hebt geen fatsoenlijke bronnen en houdt je mond. Dit vind ik geen onderwerpen en berichten om over te gaan rellen (en ja... ik weet dat dat te verwachten is op fok maar toch...).
ik denk nog steeds botulisme..quote:Op maandag 5 november 2007 22:05 schreef Jeltos het volgende:
Net journaal gezien werd niet veel meer vertel gaat waarschijnlijk om chemische stof![]()
22 mensen met spoed naar ziekenhuis eerst grondig ontsmet best ernistig
En de burgenmeester deed ook maar vaag net of hij wat achter hield
Om kwart voor 11 persconferentie RIVM ben benieuwd
quote:Op maandag 5 november 2007 21:59 schreef Ringo het volgende:
Nee, niet meer info. Ik hóórde het gewoon, van iemand, en ik dacht, ik deel dat met jullie.![]()
Ik zou wel willen weten of de chemische stof verband houdt met de kaaiman (wat doen die dingen trouwens in een dierenwinkelquote:Op maandag 5 november 2007 22:05 schreef Jeltos het volgende:
Net journaal gezien werd niet veel meer vertel gaat waarschijnlijk om chemische stof![]()
22 mensen met spoed naar ziekenhuis eerst grondig ontsmet best ernistig
En de burgenmeester deed ook maar vaag net of hij wat achter hield
Om kwart voor 11 persconferentie RIVM ben benieuwd
Voor zover ik het lees zijn alleen de kaaimannen en mensen getroffen. Dat is dan wel weer wat vreemd. Je zou toch zeggen dat als het een chemische stof was ook de andere dieren in de zaak getroffen zouden moeten worden. Als dit niet het geval is, zou dat misschien op een biologische oorzaak kunnen duiden.quote:Op maandag 5 november 2007 21:17 schreef gelly het volgende:
Zegt natuurlijk niets over of zij daadwerkelijk verschijnselen van ziekte tonen. Ik kan mij zo voorstellen dat uit voorzorg iedereen die ook maar even in de buurt van de winkel is geweest gelijk apart wordt gezet. Ik zou het eerder zorgwekkend vinden als dat niet gebeurd.quote:Op maandag 5 november 2007 22:07 schreef Fastmatti het volgende:
De groep wordt trouwens wel steeds groter. 24 man in quarantaine en 80 man mag niet weg.
Bij een typische vergiftiging (via eten) kan het enige dagen duren voor het volledige beeld ontstaat. De eerste klachten ontstaan meestal 10-20 uur na een besmette maaltijd op. Het kan dan gaan om een droge mond, hevige diarree en een toenemende slappe verlamming. Als de verlamming ernstig is treedt de dood in door verlamming van de ademhalingsspieren.quote:Op maandag 5 november 2007 22:06 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik denk nog steeds botulisme..
Op de FP postte iemand dat er ook al vogels ziek zijn en ook al een aantal het loodje hebben gelegd...quote:Op maandag 5 november 2007 22:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor zover ik het lees zijn alleen de kaaimannen en mensen getroffen. Dat is dan wel weer wat vreemd. Je zou toch zeggen dat als het een chemische stof was ook de andere dieren in de zaak getroffen zouden moeten worden. Als dit niet het geval is, zou dat misschien op een biologische oorzaak kunnen duiden.
vaag word steeds gekkerquote:Op maandag 5 november 2007 22:11 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Op de FP postte iemand dat er ook al vogels ziek zijn en ook al een aantal het loodje hebben gelegd...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Botulismequote:Op maandag 5 november 2007 22:06 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
maar ookquote:Bij inademing van dit gif (een hypothetische toedieningsweg bij terroristische aanslagen) duurt het tot ongeveer 15 minuten voordat de verschijnselen beginnen.
Is volgens mij niet aan de orde.quote:In het begin gaat het vooral gepaard met spierverlamming.
Bij botulisme verlammen je spieren toch? Dat schijnt nu (nog) niet het geval te zijn.quote:Op maandag 5 november 2007 22:06 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Met alle respect voor m'n mede-fokkers, maar in zo'n geval geloof ik bijvoorbeeld Jan de Hoop toch echt eerder dan iemand op fok die out-of-the-blue roept dat er 5 doden zijn gevallen... Zit IMHO toch echt een verschil tussen...quote:Op maandag 5 november 2007 22:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Journalisten maken veelvuldig gebruik van bronnen waarvan zij de identiteit niet prijs willen geven. Kijk maar eens naar een politiek bulltin in het journaal.
ALS je weet wat het is...quote:Op maandag 5 november 2007 22:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Als de quarantainemaatregel nog steeds geld dan geloof ik eigenlijk niet dat het om "iets chemisch" gaat. Dan zou ff flink douchen en als een idioot naar een willekeurig ziekenhuis wel voldoende zijn.
Dan wordt zeker het UMC/CMH niet ingeschakeld.
Nou ja, ik denk dat ze gewoon geen risico's willen nemen. Je kunt de boel wel vrijgeven, maar straks is men er onzorgvuldig te werk gegaan. Better save than sorry.quote:Op maandag 5 november 2007 22:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Als de quarantainemaatregel nog steeds geld dan geloof ik eigenlijk niet dat het om "iets chemisch" gaat. Dan zou ff flink douchen en als een idioot naar een willekeurig ziekenhuis wel voldoende zijn.
Dan wordt zeker het UMC/CMH niet ingeschakeld.
Naja dat hoeft niks te betekend aderaline kan he als je daar zit denk je volgens mij wel wtf gebeurt hierquote:Op maandag 5 november 2007 22:17 schreef MissHobje het volgende:
vooral dat je hart nogal snel slaat is een meest merkbaar verschijnsel aldus de mensen die daar zitten.
Da's vrij logisch als ze gespannen zijn vanwege de situatie.quote:Op maandag 5 november 2007 22:17 schreef MissHobje het volgende:
vooral dat je hart nogal snel slaat is een meest merkbaar verschijnsel aldus de mensen die daar zitten.
Altijd weer die Duitsersquote:Op maandag 5 november 2007 22:16 schreef Krambo het volgende:
''kwaliteitskrant'' de Telegraaf weet blijkbaar meer, ze hebben het over een ''Duister Virus''
Ik zou ook een verhoogde hartslag hebben als er mensen uit de groep waar ook jij toe behoort in quarantaine worden gezet, gedoucht worden en door mannen in witte pakken naar het UMCG wordt gereden.quote:Op maandag 5 november 2007 22:17 schreef MissHobje het volgende:
Er zijn varianten die een incubatietijd van 15 min hebben. Merendeel van de botulisme varianten zijn niet schadelijk voor de mens. Maar je weet nooit.quote:Op maandag 5 november 2007 22:11 schreef Jeltos het volgende:
[..]
Bij een typische vergiftiging (via eten) kan het enige dagen duren voor het volledige beeld ontstaat. De eerste klachten ontstaan meestal 10-20 uur na een besmette maaltijd op. Het kan dan gaan om een droge mond, hevige diarree en een toenemende slappe verlamming. Als de verlamming ernstig is treedt de dood in door verlamming van de ademhalingsspieren.
Zou kunnen van de dode kaaimannen maar zouden die hulpverleners dan zo snel ziek worden?
Die zijn natuurlijk naar een geheim militair hospitaal gereden.quote:Op maandag 5 november 2007 22:19 schreef Duderinnetje het volgende:
De patienten zijn zoek!
Ambulances zijn vertrokken, maar nooit aangekomen!
Loop je ons nu voor de gek te houden of is dit serieus?quote:Op maandag 5 november 2007 22:19 schreef Duderinnetje het volgende:
De patienten zijn zoek!
Misschien tast het ook je waarnemingsvermogen aan.quote:Op maandag 5 november 2007 22:21 schreef roelofjan het volgende:
Speelt dit de hele dag al?
Woon er vlak bij, hele dag niks gemerkt..
O nee, ze schijnen toch in het UMCG te zijn, al heeft niemand ze zien aankomen. Weirdquote:Op maandag 5 november 2007 22:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die zijn natuurlijk naar een geheim militair hospitaal gereden.![]()
Nee mijn beste, ik weet niet wat het is, maar een quarantainemaatregel is niet echt toepasselijk voor een chemische besmetting.quote:
Gekkenwerkquote:Op maandag 5 november 2007 22:20 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Er zijn varianten die een incubatietijd van 15 min hebben. Merendeel van de botulisme varianten zijn niet schadelijk voor de mens. Maar je weet nooit.
Er schijnen andere mensen te melden dat er meerdere dode dieren zijn.
Nee maar wellicht gaat men van het ergste geval uit. Het zou best een procedurele maatregel kunnen zijn voordat duidelijk is wat de aard van de ziekte is die die mensen hebben en hoe zij dat gekregen hebben.quote:Op maandag 5 november 2007 22:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Nee mijn beste, ik weet niet wat het is, maar een quarantainemaatregel is niet echt toepasselijk voor een chemische besmetting.
Ik opper ook maar wat hoor. Ik weet niks van die virussen enzo af.quote:Op maandag 5 november 2007 22:23 schreef Jeltos het volgende:
[..]
Gekkenwerkmaar zouden onderand dan de rest van de menigte daar niet meer moeten merken die daar vast zit. en niet weg mogen
Nou ja, beter dan dat ze allemaal dood neervallen.quote:Op maandag 5 november 2007 22:24 schreef DJKoster het volgende:
Hmm... ze worden niet beter, toestand blijft stabiel van de patiënten..
quote:Op maandag 5 november 2007 22:26 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Nou ja, beter dan dat ze allemaal dood neervallen.
Overigens schijnen de klachten niet vreselijk ernstig te zijn, het beperkt zich vooral tot fikse beroerdheid...
Oh noes!quote:Op maandag 5 november 2007 22:19 schreef Duderinnetje het volgende:
De patienten zijn zoek!
Nou ja, ik denk dat als je direct in aanraking bent gekomen met het gif of er langere tijd in nabijheid heb doorgebracht, de klachten ernstiger zijn. Zoals bij de werknemers het geval lijkt te zijn en schijnbaar ook bij de andere dieren.quote:Op maandag 5 november 2007 22:28 schreef Jeltos het volgende:
[..]
mmmh toch raar dat dan ineens zoveel man naar die plek word gestuurd en geruchten gaan van dode volges enzo![]()
Tsja, het zou nogal bizar zijn om zitting om 12 uur op te heffen.quote:Op maandag 5 november 2007 22:38 schreef Krambo het volgende:
Wat ik raar vind is dat wel al bekend is gemaakt (NOVA) dat die 80 mensen vannacht niet weg mogen.
quote:Op maandag 5 november 2007 22:36 schreef venomsnake het volgende:
TV Drenthe bericht nu ook.
RTV Drenthe.quote:Op maandag 5 november 2007 22:42 schreef NaughtyMe het volgende:
op welke zender komt die persco?
Hier kun je hem in elk geval beluisteren: http://www.radiofm.nl/stations/drenthe.htmquote:Op maandag 5 november 2007 22:42 schreef NaughtyMe het volgende:
op welke zender komt die persco?
quote:Op maandag 5 november 2007 22:44 schreef koen_pijl het volgende:
Kan iemand het op een rijtje zetten?
quote:22.32 uur
Laatste berichtgeving
Bron: gemeente Hoogeveen
* Alle 77 personen worden overgebracht naar wijkcentrum De Magneet. De mensen worden hier geïsoleerd naar toegebracht.
21.35 uur
* 24 slachtoffers zijn uit quarantaine en zijn ontsmet en worden vervoerd naar het UMCG Groningen
* 77 hulpverleners zijn in het gebied dat is afgesloten (omvang van het gebied is nog niet bekend op dit moment)
* het R.I.V.M. is bezig met een onderzoek naar de besmetting
* voor 22.00 wordt er geen uitkomst verwacht
* RTV Drenthe zal op gezette tijden de uitzendingen onderbreken met het laatste nieuws
* RTV Drenthe zal de rampenzender inschakelen
* Advies is in voorbereiding voor overnachtingen
* Een noodverordening is in voorbereiding
* 22.45 uur zal er een nieuwe persconferentie plaatsvinden
18.50
Bron: Politie Drenthe
Bij een dieren in- en verkoopbedrijf (Annen Animal Center) aan de Parmentierstraat, zijn vanmiddag 4 personen door onbekende oorzaak onwel geworden. De bezoekers klaagden o.a. over duizeligheid en huiduitslag. Ze werden ter plaatse opgevangen door ambulancepersoneel en een mobiel medisch team en hierna overgebracht naar omliggende ziekenhuizen.Vijf hulpverleners (ambulancepersoneel) werden eveneens uit voorzorg overgebracht naar het ziekenhuis.
In een naast het pand gelegen zaak worden tevens 12 personen uit voorzorg opgevangen die eveneens in de dierenzaak zijn geweest.
De milieu ongevallen dienst stelt samen met het nationaal vergiftigings informatiecentrum een onderzoek in naar de oorzaak van deze onwelwording.
Bezoekers van het bedrijf die vanaf hedenmorgen in de zaak zijn geweest, worden verzocht kontakt op te nemen met een door de gemeente Hoogeveen opengesteld telefoonnummer 0528 – 291911.
Het gebied rond de zaak is afgezet en mag gedurende het onderzoek niet betreden worden.
Voor meer informatie over dit bericht kunt u bellen met de persvoorlichter van Politie Drenthe via 0592-451280
----------------------
18.00 uur
Bij Annen Animal Center aan de Parmentierstraat in Hoogeveen zijn vanmiddag (maandag) meerdere personen onwel geworden. Tien mensen zijn in quarantaine opgenomen bij het naastgelegen pand van Kiri Motoren.
Het is nog niet duidelijk waardoor de mensen onwel zijn geworden. Een noodhospitaal wordt ter plekke gebouwd. Zolang de oorzaak nog niet bekend is, kunnen ze nog niet vervoerd worden in verband met mogelijk besmettingsgevaar.
De mensen die in quarantaine zijn hebben vooral last van trillerigheid, uitslag en duizeligheid.
De hulpdiensten zijn ter plaatse aan het werk. Personeel van naastgelegen bedrijven mogen het pand niet in of uit. De omgeving van het dierencentrum is uit voorzorg afgezet.
Aha gevonden, gezien de omvang is het een groothandel. Parmentierstraat 13d, Annen Animal Center.quote:Op maandag 5 november 2007 22:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hoe groot is die zaak eigenlijk? Ik hoor zowel berichten over een dierenwinkel als berichten over een groothandel in dieren.
Is toch alleen bij de hoogste alarmfase? Dit is de éénnahoogste, dus regionale tv als rampenzender.quote:Op maandag 5 november 2007 22:47 schreef NickeN. het volgende:
jahoor als er crisis naar crisis.nl nou ik zie dus 0 info
Ja natuurlijk. Daarom overdrijven ze ook. Fucking eindelijk spanning!quote:Op maandag 5 november 2007 22:51 schreef Tware het volgende:
Wat overdreven. Maken we in Nederland ook eens iets mee ...
![]()
Wil je af en toe wat deeltjes posten? Niet iedereen kan meekijken en de streams om te luisteren zijn brak.quote:Op maandag 5 november 2007 22:53 schreef Kingstown het volgende:
Persco is begonnen.
Je weet al wat er aan de hand is? Er lijkt mij niks overdreven aan de situatie. Het is belangrijk om voorzichtig te zijn in dit soort gevallen.quote:Op maandag 5 november 2007 22:51 schreef Tware het volgende:
Wat overdreven. Maken we in Nederland ook eens iets mee ...
![]()
quote:Op maandag 5 november 2007 22:53 schreef SNArky het volgende:
Wat een venijn van die verslaggever van RTV Drenthe. "Geen exclusief interview voor RTL, maar netjes voor iedereen".
quote:Op maandag 5 november 2007 22:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wil je af en toe wat deeltjes posten? Niet iedereen kan meekijken en de streams om te luisteren zijn brak.
Drenthequote:Op maandag 5 november 2007 22:53 schreef SNArky het volgende:
Wat een venijn van die verslaggever van RTV Drenthe. "Geen exclusief interview voor RTL, maar netjes voor iedereen" [afbeelding].
Ik las eerder vijf doden van de 22 in quarantaine. Vind ik nogal heftig. Ik kan verder de uitzendingen niet volgen. Maar alles is okay nu?quote:Op maandag 5 november 2007 22:53 schreef gelly het volgende:
Nou, niks aan de hand dus.
mms://rtvradio.tmade.nl:1086/RTVRadioquote:Op maandag 5 november 2007 22:58 schreef gelly het volgende:
Heb jullie gaan digitale radio ofzo ? (dat heb je als je digitale tv hebt)
Leuke avatar.quote:Op maandag 5 november 2007 22:57 schreef Troubles. het volgende:
[..]
Ik las eerder vijf doden van de 22 in quanrantaine. Vind ik nogal heftig. Ik kan verder de uitzendingen niet volgen. Maar alles is okay nu?
Ja, maar da's een kutstream. Radio Drenthe zit ook gewoon op de (digitale) kabel.quote:Op maandag 5 november 2007 22:58 schreef koen_pijl het volgende:
[..]
mms://rtvradio.tmade.nl:1086/RTVRadio
Radio via wmp
quote:Op maandag 5 november 2007 22:57 schreef Troubles. het volgende:
[..]
Ik las eerder vijf doden van de 22 in quanrantaine. Vind ik nogal heftig. Ik kan verder de uitzendingen niet volgen. Maar alles is okay nu?
Geen 5 doden volgens mij, niks van gehoord, dingen worden wel vaker overdreven op internet.quote:Op maandag 5 november 2007 22:57 schreef Troubles. het volgende:
[..]
Ja dat krijg je dan, ik ben er ook zo eentje... Krijg accuut jeuk als ik hoor dat er een luizenuitbraak op de school van m'n nichtjes is ofzoquote:
Gaan ze dus heel Hoogeveen afsluiten?quote:Op maandag 5 november 2007 23:00 schreef koen_pijl het volgende:
Mensen die gebeld hebben ook ziek [afbeelding]
Net zoals bij varkens pest en vogel griep preventief ruimen. Heel Hoogeveenquote:Op maandag 5 november 2007 23:02 schreef pekel het volgende:
[..]
Gaan ze dus heel Hoogeveen afsluiten?
Ik heb niet eens geluid. Geef nou eens antwoord, alsjeblieft.quote:Op maandag 5 november 2007 22:58 schreef gelly het volgende:
Heb jullie gaan digitale radio ofzo ? (dat heb je als je digitale tv hebt)
Zeker weten dat het om 5 over 11 is?quote:Op maandag 5 november 2007 23:02 schreef gronk het volgende:
Had er al iemand gezegd dat er om 5 over 11 een persconferentie is bij het UMCG?
De helft zal wel hypochonder zijn. Van die typjes die er niet eens in de buurt geweest zijn, maar toch even gebeld hebben. Voor de zekerheid.quote:
Ja, precies.quote:Op maandag 5 november 2007 23:02 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ja dat krijg je dan, ik ben er ook zo eentje... Krijg accuut jeuk als ik hoor dat er een luizenuitbraak op de school van m'n nichtjes is ofzo
Niet geheel verrassend natuurlijk, dat is toch het medium waar iedereen mee in aanraking is geweest.quote:Op maandag 5 november 2007 23:03 schreef NaughtyMe het volgende:
Men schijnt het te zoeken in de lucht....
quote:Op maandag 5 november 2007 23:01 schreef NaughtyMe het volgende:
er schijnen wel meer zieke mensen te komen....
Dank je wel, mevrouw.quote:Op maandag 5 november 2007 23:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Geen 5 doden volgens mij, niks van gehoord, dingen worden wel vaker overdreven op internet.
quote:Op maandag 5 november 2007 23:03 schreef gelly het volgende:
Mja, het is 5 minuten rijden. Maar het regent. Dus nee.
Ik heb ook dieren en nu je het zegt... mijn hart klopt best snelquote:Op maandag 5 november 2007 23:03 schreef Rikketik het volgende:
[..]
De helft zal wel hypochonder zijn. Van die typjes die er niet eens in de buurt geweest zijn, maar toch even gebeld hebben. Voor de zekerheid.
Is dat een grap of meen je dat?quote:Op maandag 5 november 2007 23:03 schreef pekel het volgende:
[..]
Zeker weten dat het om 5 over 11 is?
Volgens mij staan er ook ME busjes bij het UMCG.
Standaard procedure. Moet altijd bij een ramp.quote:Op maandag 5 november 2007 23:06 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Is dat een grap of meen je dat?
Vraag me af wat de ME daar moet dan.
Ramptoeristen op afstand houden.quote:Op maandag 5 november 2007 23:06 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Oh ja, das waar ook.quote:
Bout stream idd, zal wel overbelast zijn, is er een betere?quote:
Paniek! Volksopstanden! Burgers die een verklaring eisen terwijl hun gezichtshuid als stroop van hun gelaat zakt. Zombies, vampiers, terroristen, aliens. Jezus, onderschat het niet hoor.quote:Op maandag 5 november 2007 23:06 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 november 2007 23:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Paniek! Volksopstanden! Burgers die een verklaring eisen terwijl hun gezichtshuid als stroop van hun gelaat zakt. Zombies, vampiers, terroristen, aliens. Jezus, onderschat het niet hoor.
[..]
Paniek! Volksopstanden! Burgers die een verklaring eisen terwijl hun gezichtshuid als stroop van hun gelaat zakt. Zombies, vampiers, terroristen, aliens. Jezus, onderschat het niet hoor.
[..]
Of 28 days later nog eens te kijken..quote:Op maandag 5 november 2007 23:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hehe....tijd om Resi 4 weer eens uit de kast te halen.![]()
De kaaiman is een afleidertje, trap er niet in...quote:Op maandag 5 november 2007 23:09 schreef greatgonzo het volgende:
wat ik niet snap, kaaiman gaat dood, personeel van zaterdag heeft niets, en nu worden ze ziek?
Ik denk dat het personeel van vandaag ook zaterdag aanwezig was. En er zijn vast wel stoffen die wat sneller werken bij dieren dan bij mensen.quote:Op maandag 5 november 2007 23:09 schreef greatgonzo het volgende:
wat ik niet snap, kaaiman gaat dood, personeel van zaterdag heeft niets, en nu worden ze ziek?
Dat is weer eens wat anders dan een waakhond.quote:Op maandag 5 november 2007 23:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Wat ik niet snap is wat de fuck moet je met een kaaiman?
Nou, volgens mij heb ik álle verschijnselen.quote:
quote:Op maandag 5 november 2007 23:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou, volgens mij heb ik álle verschijnselen.
Mijn pupillen zijn nu ook groenEn ik krijg een staart
![]()
GRRAAAWWWW!
quote:Op maandag 5 november 2007 23:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou, volgens mij heb ik álle verschijnselen.
Mijn pupillen zijn nu ook groenEn ik krijg een staart
![]()
GRRAAAWWWW!
Een resonance cascade in een dierenwinkel, weten we ook gelijk waar de kaaimannen vandaan komen.quote:Op maandag 5 november 2007 23:11 schreef koen_pijl het volgende:
Straks een soort Half Life 1. Special Ops die mensen komen afslachten en daarna wordt heel Hoogeveen preventief geruimd.
O jee... jij krijgt toch niet ook zo'n leerachtige geschubte huid hè?quote:Op maandag 5 november 2007 23:17 schreef NaughtyMe het volgende:
[..]
Jam, doe mij er ook eentje! Grom....
Dat zou wel heel schandalig zijn inderdaad. Er was sprake van een familieruzie of zo?quote:Op maandag 5 november 2007 23:21 schreef koen_pijl het volgende:
Ik wil een nieuwsupdate!
Lullig als iemand dit echt heeft aangericht om iemand terug te pakken.
Nou, ik kijk naar buiten, de regen en heb wel zin in een wandelingetje richting sloot....quote:Op maandag 5 november 2007 23:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O jee... jij krijgt toch niet ook zo'n leerachtige geschubte huid hè?
quote:Outbreak in Hoogeveen
Crisis Hoogeveen. Mannen met witte pakken. Nou dan weet u het wel. De onschuldige jeuk vanmiddag in een dierenwinkel blijkt helemaal niet zo onschuldig. Er is sprake van een vreemde, onbekende, mysterieuze STOF. Echt heel eng spul, want ook de kaaimannen kregen last van bultjes en hoestbuien. Inmiddels is er bescheiden paniek in Hoogeveen. Af en aan rijdende luchtdichte ambulances, een veldhospitaal en een noodteam onderzoekers van het RIVM zijn ter plekke. Inmiddels hebben 22 mensen zich moeten uitkleden en zijn van speciale pakken voorzien. Verder mag niemand de compound verlaten voor zeker is wat er aan de hand is. Dat geldt ook talloze gewaardeerde collega's van de media. Een reporter van NOS Journaal zit in in quarantaine, evenals een verslaggever van 4 In het Land. Kijk, dat is nog eens participerende journalistiek. Hint van het GeenStijl Lab: Het is die aap, dan wel die kip met H5N1!
Update 21:56 uur: Persconferentie afgelopen. Er zitten 24 mensen in quarantaine. Ongeveer tachtig mensen zitten vast op de compound. Niemand komt meer binnen. Gemeente Hoogeveen werkt aan noodverordening. RTV Drenthe is in de lucht als rampenzender. Zaakje stinkt. 22:45 uur volgt RIVM Persverklaring. HIERRR de beelden, en hierrr live meeluisteren.
Update 22:56 uur: Gevalletje zombificatie. Eindelijk een foto van de besmette rtl-verslaggever. (NSFW)
bron: GS
Van het weekend is er een kaaiman plotseling dood gegaan. EIgenaren hebben aangifte gedaan van vergiftiging. Ze zatten er net 3 maanden ander pand ging in vlammen op.quote:Op maandag 5 november 2007 23:23 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat zou wel heel schandalig zijn inderdaad. Er was sprake van een familieruzie of zo?
Dat bedrijf heeft niet echt geluk, van NU.nl:quote:Op maandag 5 november 2007 23:20 schreef NaughtyMe het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)dierenzaak_Hoogeveen
Update.
quote:Dierencentrum Annen Animal Center aan de Parmentierstraat 13 in Hoogeveen handelt in tropische vissen, vogels en knaagdieren. Het opende op 6 oktober zijn deuren. In maart van dit jaar brandde Annen Animal Center in Schuinesloot (gemeente Hardenberg) af, na slechts 3 weken open te zijn geweest.
Zouden ze toch wel snel herkennen?quote:Op maandag 5 november 2007 23:23 schreef henkde_j het volgende:
Legionella is geen mogelijkheid?
Ik vind eigenlijk dat we een quarantainetopic moeten aanmaken voor alle Hoogeveense FOK!kers!quote:Op maandag 5 november 2007 23:22 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Ik kwam er een kwartier geleden achter terwijl ik in Hoogeveen woonIk ken ook die hele dierenzaak niet.
Morgen krijgen we waarschijnlijk te horen dat er geen fuck aan de hand is.
Er zit nu dus iemand thuis die weet dat ie daar iets geflikt heeft, en hoort nu van al deze commotie en denkt: "OEPS!"quote:Op maandag 5 november 2007 23:25 schreef koen_pijl het volgende:
[..]
Van het weekend is er een kaaiman plotseling dood gegaan. EIgenaren hebben aangifte gedaan van vergiftiging. Ze zatten er net 3 maanden ander pand ging in vlammen op.
Justitie zou bezig zijn met de eigenaren en misschien familie. (ruzie)
De incubatietijd van legionella is 2 dagen tot 2 weken.quote:Op maandag 5 november 2007 23:23 schreef henkde_j het volgende:
Legionella is geen mogelijkheid?
Bannen! Gevaar voor hun mede fokkers!quote:Op maandag 5 november 2007 23:26 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat we een quarantainetopic moeten aanmaken voor alle Hoogeveense FOK!kers!
Je kunt die mensen afspoelen en wassen met diverse zepen die ziekteverwekkers kunnen doden en chemicalieen op kunnen lossen.quote:Op maandag 5 november 2007 23:25 schreef NED het volgende:
Ze zeggen dat die mensen ontsmet zijn en naar het ziekenhuis gebracht zijn.
Nou vraag ik me af als je niet eens weet om welke stof het gaat, hoe kan je dan in godsnaam ontsmetten?????![]()
Ze zwijgen het dood. De patienten zijn al overleden en de overheid wil geen paniek. Dus geen persconferentie.quote:Op maandag 5 november 2007 23:29 schreef NaughtyMe het volgende:
Wel vaag dat die persconferentie nog niet begonnen is...
Noord Koreaanse toestanden. Die mensen? Die hebben nooit bestaan.quote:Op maandag 5 november 2007 23:30 schreef koen_pijl het volgende:
[..]
Ze zwijgen het dood. De patienten zijn al overleden en de overheid wil geen paniek. Dus geen persconferentie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |