Bron:frontpage.fok.nlquote:In een dierenwinkel in het Drentse Hoogeveen heerst momenteel grote paniek. Zeven personeelsleden en twee politieagenten zijn er namelijk vanmiddag onwel geworden. In een motorzaak, die in hetzelfde pand als de dierenwinkel is gevestigd, verblijven dertien anderen momenteel in quarantaine. Hieronder bevinden zich ook mensen van de pers.
De hulpverlenende instanties zijn massaal op de been om de mensen de helpende hand te bieden. De oorzaak van de besmetting is nog niet bekend, maar men klaagt onder andere over zwellingen, een geïrriteerde huid en wondjes in het gezicht. Onderzoekers van het Rijks Instituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zijn, geheel gekleed in witte pakken, inmiddels op de plek des onheils gearriveerd om de oorzaak vast te stellen.
De 22 slachtoffers zullen zo snel mogelijk naar het UMCG (het voormalig Academisch Ziekenhuis) in Groningen worden vervoerd. Hier zal men worden onderzocht en ontsmet. Inmiddels is zelfs alarmfase drie, de op een na hoogste alarmfase in het Drentse dorp afgekondigd.
De hulpverleners en slachtoffers hoeven tot die tijd niet van de honger om te komen. Er is namelijk eten naar hen onderweg. De heer Willem Urlings, de burgervader van Hoogeveen, zal vanavond een persconferentie geven.
Jaa ze hadden inderdaad wonden in het gezicht werd gezegt.quote:Op maandag 5 november 2007 20:27 schreef Tinkepink het volgende:
Ze hadden ook last van zichtbare verwondingen begreep ik van het Radio 1 journaal. Wat zou het zijn? Een ebolavariant?
Echt?quote:Op maandag 5 november 2007 20:28 schreef gronk het volgende:
Net op NOS-journaal: 22 man in quarantaine, inclusief de NOS-verslaggever.
OMFG!
Ja, breng ze naar Groningen ....quote:Zieken dierenzaak naar Groningen
` Bij een dierenhandel in Hoogeveen
zijn mensen door nog onbekende oorzaak
onwel geworden.Personeelsleden,klanten
en ambulancemedewerkers werden eerst
ter plekke behandeld,voor ze naar het
Academisch Ziekenhuis in Groningen
werden gebracht.
Metingen bij de winkel in Hoogeveen
moeten uitwijzen waardoor de klachten
zijn veroorzaakt.
Betrokkenen hebben huidklachten,last
van duizeligheid en een verlaagde
bloeddruk.In de dierenwinkel stierf dit
weekeinde een brilkaaiman.De eigenaar
vermoedt vergiftiging en deed daarvan
aangifte bij de politie.
Ebola-scenario: burgemeester wordt ziek.quote:Op maandag 5 november 2007 20:29 schreef Jeltos het volgende:
Jaa ze hadden inderdaad wonden in het gezicht werd gezegt.
Moeilijk te zeggen blijft inderdaad nogal vaag
9 uur ging de burgenmeester pers conferentie geven had ik gehoord
Nee gek, ik verzin 't ter plekke.quote:
Dank! Even meeluisteren.quote:Op maandag 5 november 2007 20:47 schreef mrmiddel het volgende:
Ik hoorde het eerder vanmiddag op Radio 1. Interessant verhaal, erg raar dat het nog steeds niet op de Frontpage staat. Voor geinteresseerden: RTV Drenthe doet live verslag (live radio)
Die reacties:quote:Op maandag 5 november 2007 21:12 schreef MaGNeT het volgende:
Dagblad van het Noorden:
http://www.dvhn.nl/article2673062.ece
RIVM (Rijks Instituut voor Volksgezondheid en Milieu) in Hoogeveen gearriveerd en die proberen de soort besmetting vast te stellen.quote:Op maandag 5 november 2007 21:12 schreef MaGNeT het volgende:
Dagblad van het Noorden:
http://www.dvhn.nl/article2673062.ece
Zou je wel zeggen ja....quote:Op maandag 5 november 2007 21:17 schreef gelly het volgende:
Lijkt mij meer iets chemisch, van bacterieen of virussen wordt je niet binnen een ogenblik ziek lijkt me.
Ik merkte een stukje fok!-vertekening bij mezelf: Mijn eerste reactie hierop was, 'OMFG, d'r gaat iemand eisen dat alleen nederlandse huisdieren mogen worden gehouden, en dat het vast een allochtoon huisdier was.quote:Nou zal ik wel gek, seniel, of meshoche wezen, maar kan iemand me vertellen wat brilkaaimannen in een Nederlandse dierenwinkel doen?
Des te enger als het een virus is.quote:Op maandag 5 november 2007 21:17 schreef gelly het volgende:
Lijkt mij meer iets chemisch, van bacterieen of virussen wordt je niet binnen een ogenblik ziek lijkt me.
quote:Crisis in Hoogeveen: zieken naar Utrecht 5-11-2007
HOOGEVEEN - In de crisissituatie bij de dierenwinkel in exotische dieren in Hoogeveen heeft de gemeente een speciaal informatienummer ingesteld: 0528-291911.
De mensen die in quarantaine zijn gezet bij de dierenzaak in Hoogeveen worden naar het noodhospitaal in Utrecht vervoerd. Het gaat om 14 mensen. Behalve deze mensen die ziekteverschijnselen hebben zijn er 77 mensen die voorlopig het gebied niet mogen verlaten. Dat betreft 77 personen, waaronder hulpverleners en journalisten. Het RIVM voert een risicoanalyse uit en rond 22.00 uur wordt meer duidelijkheid verwacht. Alle maatregelen zijn er op gericht te voorkomen dat een mogelijke besmetting zich verspreidt. Hoogeveen heeft een speciaal nummer opengesteld: 0528 - 29 19 11. Het gebied rond de dierenzaak is in een cirkel van 100 meter hermetisch afgesloten.
De crisissituatie is bij Annen Animal Center. Afgelopen weekeinde ging daar een kaaiman dood. Maandag kregen medewerkers en klanten klachten. De zieken klagen onder meer over duizeligheid en misselijkheid en kregen verwondingen in het gezicht. Ook hebben ze een lagere bloeddruk. De omgeving van het gebouw is hermetisch afgesloten. Aanwezig zijn ook speciale units van de brandweer om mensen te ontsmetten. daarna moeten ze naar het ziekenhuis.
Lijkt me sterk hoor, een virus waar je direct wonden van in je gezicht krijgt? Lijkt me niet, maar het is wel waar wat je zegt, als dit wél een virus of vleesetende bacterie ofzo blijkt te zijn is het helemáál creepy...quote:
Word steeds gekker speciale units van brandweer voor ontsmetting.quote:
Nou weet ik niet of jij ooit die film Outbreak gezien hebt? Maar dat ging verrekte rap hoor....quote:Op maandag 5 november 2007 21:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Lijkt me sterk hoor, een virus waar je direct wonden van in je gezicht krijgt? Lijkt me niet, maar het is wel waar wat je zegt, als dit wél een virus of vleesetende bacterie ofzo blijkt te zijn is het helemáál creepy...
Utrecht dus wel.. En het UMCG hier in groningen volgens mij ook...quote:Op maandag 5 november 2007 21:27 schreef gronk het volgende:
't klinkt inderdaad eerder als iets met chemische zooi. De 'betere' chemicalien kunnen inderdaad voor stevige huiduitslag zorgen, die dan later ook hele smerige wonden geven.
Overigens, als het wel biologisch is, van de vet foute soort, dan ben je nog wel even bezig. Een standaard ziekenhuis heeft volgens mij niet zoiets als een onderdrukkamer om te voorkomen dat ziektekiemen per ongeluk van binnen naar buiten gaan.
quote:Op maandag 5 november 2007 21:30 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou weet ik niet of jij ooit die film Outbreak gezien hebt? Maar dat ging verrekte rap hoor....
(ja ja, film, niet echt, blahblah)
Er zijn ook genoeg biologische schimmels, bacterien of virussen die wel acuut schadelijk zijn. Deze zijn dan wel eesn gekweekt, maar toch biologisch.quote:Op maandag 5 november 2007 21:27 schreef gronk het volgende:
't klinkt inderdaad eerder als iets met chemische zooi. De 'betere' chemicalien kunnen inderdaad voor stevige huiduitslag zorgen, die dan later ook hele smerige wonden geven.
Overigens, als het wel biologisch is, van de vet foute soort, dan ben je nog wel even bezig. Een standaard ziekenhuis heeft volgens mij niet zoiets als een onderdrukkamer om te voorkomen dat ziektekiemen per ongeluk van binnen naar buiten gaan.
Dat douchen he!quote:Op maandag 5 november 2007 21:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Span-nund allemaal zeg!![]()
Mijn journalistenhart zou nu toch wel graag naar Hoogeveen crossenMet de rest van mijn lijf erbij uiteraard.
Het is een plot..quote:Op maandag 5 november 2007 21:07 schreef gronk het volgende:
Potentieel BNW-topic, trouwens.
Ik zou het er bijna een beetje voor over hebben. Als ze dan mijn heupen nemen tenminste.quote:Op maandag 5 november 2007 21:34 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat douchen he!![]()
Maar dat levend opgegeten worden door vleesetende bacterien is dan weer minder.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |