En op de kermis! Die dingen waren vroeger altijd geweldig om te hebben. Dagen na de kermis was je er nog (letterlijk) zoet mee.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:51 schreef Curri het volgende:
de wijnbal
alleen nog te krijgen bij snoepgoedwinkels
Dat is in Duitsland nog volop te krijgen. Behoorlijk populair zelfs.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:56 schreef vanBnaarC het volgende:
Punica
Punica is hier ook nog te krijgen, alleen zit het tegenwoordig in een pak:)quote:Op donderdag 1 november 2007 11:58 schreef Adjeuj het volgende:
[..]
Dat is in Duitsland nog volop te krijgen. Behoorlijk populair zelfs.
Nu vond ik het spul destijds al niet te zuipen, maar het bestaat nog
Daar was ik al bang voor, maar ik kon zo even niets vinden in de search omdat 'ie niet mee werkte.quote:Op donderdag 1 november 2007 12:09 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Maandelijks terugkomend topic inmiddels.
Vanilla Coke was ook maar van korte duur, hm?quote:Op donderdag 1 november 2007 12:17 schreef Curri het volgende:
of neem Coco Cola Lemon, zoveel verdwijnt uit de schappen ..
Hubba Bubba Soda was zoooo lekker.quote:
TJOLK!!!quote:Op donderdag 1 november 2007 22:37 schreef beelz het volgende:
Ow en hoe kunnen we het heiligste der heiligen vergeten?
[ afbeelding ]
cocosbrood wordt gewoon nog verkocht bij de c1000 toch?quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:24 schreef MaZz_ het volgende:
'Vleeswaren' met cocussmaak!
Te riant voor woorden.
Of boterhamworst met een smiley erin hehe.
ja hoor, nog gewoon verkrijgbaar.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:29 schreef simmu het volgende:
[..]
cocosbrood wordt gewoon nog verkocht bij de c1000 toch?
quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:39 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
ja hoor, nog gewoon verkrijgbaar.
Daar had ik het laatst nog overquote:Op vrijdag 2 november 2007 12:23 schreef YPrue het volgende:
Die chips in de vorm van dino's, weet niet meer hoe ze heten. Het waren verschillende smaken en ook verschillende dino-vormen.![]()
En in de vorm van krokodillen, die waren bij ons in de klas altijd als eerste weg als er werd uitgedeeldquote:Op vrijdag 2 november 2007 12:23 schreef YPrue het volgende:
Die chips in de vorm van dino's, weet niet meer hoe ze heten. Het waren verschillende smaken en ook verschillende dino-vormen.![]()
Inderdaad... Het hele topic doorgelezen en ik zag hem niet tussen staan.. en nu net de laatste ben jij die hem voor me post..quote:
Amen to that!quote:Op donderdag 1 november 2007 22:37 schreef beelz het volgende:
Ow en hoe kunnen we het heiligste der heiligen vergeten?
[ afbeelding ]
boterhamworst met een smiley erin ook nog bij de c1000quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:24 schreef MaZz_ het volgende:
Te riant voor woorden.
Koop een t-shirtquote:Op zaterdag 3 november 2007 22:26 schreef Apache4U het volgende:
Die met de aap was toch wel mijn favoriet (bananensmaak geloof ik).
wat gaafquote:Op zondag 4 november 2007 15:35 schreef Trusten het volgende:
[..]
Koop een t-shirt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja. En Treets en Bonitos heten tegenwoordig M&M's. En Smarties zijn veel kleiner geworden. En uit Dr. Pepper hebben ze de helft van de suiker uitgehaald...quote:
Dr Pepper werd Vroegah door Bavaria geproduceerd. Merknaam is verkocht aan PEPSI (wat de verneukte smaak verklaardquote:Op maandag 5 november 2007 16:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja. En Treets en Bonitos heten tegenwoordig M&M's. En Smarties zijn veel kleiner geworden. En uit Dr. Pepper hebben ze de helft van de suiker uitgehaald...
Was dat niet de snoepvariant van de Timon en Pumba ijsjes?quote:Op zaterdag 10 november 2007 01:03 schreef Knipoogje het volgende:
Vroegah als brugsmurfjes op de middelbare school kochten we altijd bij de kantine een soort roze snoeprepen met bruisspul ofzo er in. Weet iemand nog hoe die heetten?
Ze mogen eerst de McBier wel eens introduceren hè.quote:Op maandag 12 november 2007 15:26 schreef junkiesietze het volgende:
Geachte mc donalds,
Een tijd geleden kon ik nog genieten van de MCrib. Dat is alweer een aantal jaartjes geleden maar ik moest er laatst weer aan denknen.
Die burger was echt extreem lekker! Nu zou ik graag zien dat ik die burger kon kopen bij een van uw restaurants. Ik heb het met wat vrienden besproken en die missen de Mcrib ook!
Is er enige kans dat de Mcrib binnenkort weer bij een van uw restaurants te verkrijgen is?
Met vriendelijke groeten,
junkiesietze
verstuurt naar mc dondalds!
maar de mcrib is al een keer geweest, dus das niet zo moeilijk om opnieuw te introducerenquote:Op maandag 12 november 2007 15:40 schreef Blight het volgende:
[..]
Ze mogen eerst de McBier wel eens introduceren hè.
snap cracklequote:Op zaterdag 10 november 2007 01:03 schreef Knipoogje het volgende:
Vroegah als brugsmurfjes op de middelbare school kochten we altijd bij de kantine een soort roze snoeprepen met bruisspul ofzo er in. Weet iemand nog hoe die heetten?
volgens mij liggen die nog wel in de supermarkt tegenwoordigquote:Op dinsdag 13 november 2007 15:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[ afbeelding ]
Vooral de aardbei versie was goddelijk!
Volgens mij nog wel in Duitsland & Zwitserland verkrijgbaar, maar ik ben het hier in Nederland al jáááren niet meer tegengekomen.....
Van Karvan Cevitam? Die zijn er toch nog steeds?quote:Op donderdag 15 november 2007 13:23 schreef dollce het volgende:
Joekels, die ijsjes
Cola, Koffiemelk en wat suiker door elkaar gooien en je hebt een lekkere spoetnik!quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:57 schreef Geerd het volgende:
Spoetnik is dat er nog?
En de maxibon die zie ik ook nooit meer koste 5 gulden ofzo zoon kreng.
Maar niet de originele:Pquote:Op vrijdag 16 november 2007 15:06 schreef Miam het volgende:
[..]
Cola, Koffiemelk en wat suiker door elkaar gooien en je hebt een lekkere spoetnik!
Maar wel bijna zo lekker.quote:
Ja en daarom zo lekker. Je kreeg ze bijna nooit en als je ze dan kreeg was het een feest.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:57 schreef Geerd het volgende:
Spoetnik is dat er nog?
En de maxibon die zie ik ook nooit meer koste 5 gulden ofzo zoon kreng.
dat hebben ze toch nog bij de ikea?quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:34 schreef bloodymary het volgende:
3 musketiers (gevlochten chocolade met caramel van binnen)
Ja!quote:
Nog steeds te koop bij Jamin!quote:
Curly Wurly?quote:Op zaterdag 17 november 2007 18:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
dat hebben ze toch nog bij de ikea?
hoe heet dat spul nou
wij deden het altijd met gazeuse, ontzettend zoet spul.quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:06 schreef Miam het volgende:
[..]
Cola, Koffiemelk en wat suiker door elkaar gooien en je hebt een lekkere spoetnik!
Ja, en champagne pils was niet van 3es (bavaria) maar is volgens mij van Raak (van Klaas bruinsma's vaderquote:Op zondag 18 november 2007 23:54 schreef Public_NME het volgende:
Fireballs (die hete versie dan)
Unox Soepbasis pakken (sinds een paar weken)![]()
3ES champagne pils (bestaat 3es sowieso nog?)
Ohja, dat zou ook nog wel eens kunnen!quote:Op maandag 19 november 2007 17:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, en champagne pils was niet van 3es (bavaria) maar is volgens mij van Raak (van Klaas bruinsma's vader).
Er was zelfs Hubba Bubba drank in 1.5 Liter flessen !!!quote:Op zaterdag 3 november 2007 21:09 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
OMG, dat dat bestaan heeft. Wat moet dat zoét zijn geweest!
niet dat ik weet,quote:Op donderdag 15 november 2007 16:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Van Karvan Cevitam? Die zijn er toch nog steeds?
moet je is langs een sligro of iets dergelijks gaan.quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:14 schreef YPrue het volgende:
Ik kan die zure matjes van Katja nergens meer vinden.Iedere winkel waar ik ben geweest (AH, Jumbo, C1000, Jan Linders) heeft wel heel veel andere soorten van de Katja, maar niet meer die zure matjes.
Die zijn er nog wel, maar nog maar bij enkele supermarkten (weet zo niet welke, zal er eens op letten). Ik vind deze ook de lekkerste boerenkool, lekkerder (en makkelijker) dan verse!quote:Op zondag 25 november 2007 20:24 schreef female81 het volgende:
En bestaan die pakjes Maggi Boerenkool-stamppot nog? Die pakjes met 1 zakje aardappelpuree + 1 zakje gedroogde boerenkool? Ik zie het sinds enige tijd nergens meer (heb meerdere supermarkten geprobeerd).
Ik heb zo'n idee dat dit inmiddels ook tot de verdwenen lekkernijen uit het verleden is gaan behoren.![]()
(Nee, niet iedereen heeft zin om uitgebreid aardappelen fijn te stampen en dergelijke.)
Ohja, inderdaad!quote:Op zondag 25 november 2007 23:43 schreef rubbereend het volgende:
bierbommetjes
Bij de Makro liggen die matjes in grote hoeveelheden lekker te wezen in zo'n grote bakquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:14 schreef YPrue het volgende:
Ik kan die zure matjes van Katja nergens meer vinden.Iedere winkel waar ik ben geweest (AH, Jumbo, C1000, Jan Linders) heeft wel heel veel andere soorten van de Katja, maar niet meer die zure matjes.
die ken ikquote:Op zondag 25 november 2007 20:24 schreef female81 het volgende:
En bestaan die pakjes Maggi Boerenkool-stamppot nog? Die pakjes met 1 zakje aardappelpuree + 1 zakje gedroogde boerenkool? Ik zie het sinds enige tijd nergens meer (heb meerdere supermarkten geprobeerd).
Ik heb zo'n idee dat dit inmiddels ook tot de verdwenen lekkernijen uit het verleden is gaan behoren.![]()
(Nee, niet iedereen heeft zin om uitgebreid aardappelen fijn te stampen en dergelijke.)
Helaas... Ik koop altijd bij Jumbo en bij onze vestiging zijn ze eruit.quote:Op maandag 26 november 2007 11:24 schreef simmu het volgende:
[..]
die ken ikdie zijn idd errug lekker, bij de jumbo hebben ze die nog!!!!! (net als de maggi groentenkruiden trouwens, ook zo'n gave uitvinding
Bedoel je Smacks?quote:Op maandag 26 november 2007 12:12 schreef ZoneKill het volgende:
Van Kelloggs had je vroeger van die gepofte bolletjes met honing, Honeybees dacht ik dat die heetten, weet ik niet meer zeker. Daar vrat ik bakken van. Opeens niet meer te krijgen!?
Nee, die ken ik en zijn toch nog te krijgen!?quote:Op maandag 26 november 2007 12:26 schreef Misstique het volgende:
[..]
Bedoel je Smacks?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 november 2007 12:12 schreef ZoneKill het volgende:
Van Kelloggs had je vroeger van die gepofte bolletjes met honing, Honeybees dacht ik dat die heetten, weet ik niet meer zeker. Daar vrat ik bakken van. Opeens niet meer te krijgen!?
Volgens mij heb ik ze wel eens gezien bij de Digros, maar dat kan ook een slap aftreksel geweest zijn.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:33 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kellogg's.nl
Honey POPS!...
mmm blijkbaar toch nog te krijgen. Niet bij de appie happie!? Waar wel?
Moet maar eens goed in het schap gaan kijken.
Eh, de Digrosquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:36 schreef Blight het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ze wel eens gezien bij de Digros, maar dat kan ook een slap aftreksel geweest zijn.
Digros, Dirk van den Broek.. dat soort. Volgens mij zitten ze voornamelijk in de randstad.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:48 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Eh, de DigrosKen ik niet. Hebben we hier volgens mij niet.
Ik heb helaas geen kaart van de Sligro/Makro (en ken ook niemand die er wel eentje heeft).quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:51 schreef dekkered het volgende:
[..]
moet je is langs een sligro of iets dergelijks gaan.
kan je als het goed is wel zon grote bak kopen
Je kan daar meestal een dagpas aanvragen, als je gewoon zegt dat je van bedrijf x bent en je pasje bent vergeten.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:14 schreef YPrue het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen kaart van de Sligro/Makro (en ken ook niemand die er wel eentje heeft).
Ik heb een mailtje naar Katja gestuurd en als antwoord kreeg ik dat ze alleen nog maar bij de Jamin te koop zijn.
Calippo Fizz heb ik ooit een keer gehad, daarna nooit weer tegengekomen.quote:Op maandag 10 december 2007 01:40 schreef Queen_Minny het volgende:
[ afbeelding ]
Die zie ik nergens meer, en die waren zo lekker.
OEH! Lekkerquote:Op maandag 10 december 2007 09:01 schreef Blight het volgende:
Ik zie die Lange Jan snoepjes ook nooit meer in de supermarkt. Ligt dat aan mij, aan mijn supermarkt of zijn ze gewoon uit de schappen verdwenen?
[ afbeelding ]
Volgens mij verkoopt albert heijn nog maar weinig dingen van look o look.quote:Op maandag 10 december 2007 13:33 schreef Blight het volgende:
Vroeger had je ook in bijna elke supermarkt wel zo'n groot rek met allerlei soorten snoep van Look o Look, maar ik zie die dingen haast nergens meer.
Maoam geworden. En de vorm is dus ook verandert.quote:Op maandag 10 december 2007 09:01 schreef Blight het volgende:
Ik zie die Lange Jan snoepjes ook nooit meer in de supermarkt. Ligt dat aan mij, aan mijn supermarkt of zijn ze gewoon uit de schappen verdwenen?
[ afbeelding ]
De oorspronkelijke lange jan is 20cm langquote:Op maandag 10 december 2007 17:29 schreef Sapstengel het volgende:
Ja idd. In deze zakjes zit nog wel Lange Jan, met de oorspronkelijke vorm en zo'n dubbel papiertje. Een met print erop en daaronder nog zon helemaal witte.
[ afbeelding ]
Kwam er laatst toevallig achter.
In de avondwinkel bij mij aan de overkant verkopen ze ze nogquote:Op maandag 10 december 2007 09:01 schreef Blight het volgende:
[ afbeelding ]
(neger)zoenen en bastognekoeken zijn gewoon nog te koop hoorquote:Op woensdag 12 december 2007 00:15 schreef voyeur het volgende:
Zwart op wit, toffeetabletten? (hele plakkerige, mierzoete gevallen waar ik mijn gebit mee verwoest heb), bastognekoeken (rest van mijn gebit), dubbeldekkers van Jamin en negerzoenen.
Nu ik er over nadenk is het eigenlijk wel goed dat ze verdwenen zijn behalve zwart op wit
nou idd, die slappe aftreksel die ze tegenwoordig hebben is niet te vreten. Net alsof je oude chips naar binnen aan het werken bentquote:
Klopt ja. Croky heeft twee fantastische bolognese-chipsen op de markt gehad; één HELE grote misselijkmakende zakquote:Op woensdag 12 december 2007 10:12 schreef BrandX het volgende:
[..]
nou idd, die slappe aftreksel die ze tegenwoordig hebben is niet te vreten. Net alsof je oude chips naar binnen aan het werken bent
die zijn nog gewoon te koop hoor.quote:Op maandag 10 december 2007 01:40 schreef Queen_Minny het volgende:
[ afbeelding ]
ik geloof dat ze nog wel bestaan van unox.quote:Op zondag 25 november 2007 23:43 schreef rubbereend het volgende:
bierbommetjes
Die verkopen wij bij de c1000 geloof ik wel hor.quote:Op maandag 26 november 2007 12:12 schreef ZoneKill het volgende:
als je nou in de buurt had gewoont had ik gezegt dan ga ik wel een keer mee met het pas van men pa/ma.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:14 schreef YPrue het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen kaart van de Sligro/Makro (en ken ook niemand die er wel eentje heeft).
Ik heb een mailtje naar Katja gestuurd en als antwoord kreeg ik dat ze alleen nog maar bij de Jamin te koop zijn.
Oh ja, nu je het zegt.. Daar was ik ook op over gestapt toen de dino-bouten niet meer te krijgen waren..quote:Op dinsdag 29 april 2008 01:07 schreef NoCigar het volgende:
Ik heb erg veel zin in Panda-vlees: vroeger nog bij de betere poelier te krijgen: vooral de Pandaneusjes waren een zeldzame (en angstaanjagende dure) delicatesse!
In Ierland nog steeds bij de Mac te koop, al jarenquote:Op maandag 12 november 2007 15:26 schreef junkiesietze het volgende:
Geachte mc donalds,
Een tijd geleden kon ik nog genieten van de MCrib. Dat is alweer een aantal jaartjes geleden maar ik moest er laatst weer aan denknen.
Die burger was echt extreem lekker! Nu zou ik graag zien dat ik die burger kon kopen bij een van uw restaurants. Ik heb het met wat vrienden besproken en die missen de Mcrib ook!
Is er enige kans dat de Mcrib binnenkort weer bij een van uw restaurants te verkrijgen is?
Met vriendelijke groeten,
junkiesietze
verstuurt naar mc dondalds!
Raidersquote:
Jaaaaah heerlijk. Volgens mij heet dat nu Frubetto ofzo. Het lijkt er in ieder geval wel veel op.quote:Of deze:
Jive, .
Die waren van croky, toch? In zo'n doorzichtige zak met 6 zakjes erin, 3 verschillende smakenquote:Die chips in de vorm van dino's, weet niet meer hoe ze heten. Het waren verschillende smaken en ook verschillende dino-vormen.
Ik spaarde vroeger die papiertjes :'Dquote:Op maandag 10 december 2007 09:01 schreef Blight het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn die er nog, maar dan alleen per stuk.quote:Op maandag 10 december 2007 01:40 schreef Queen_Minny het volgende:
[ afbeelding ]
speedy, ola solero ofzo. In zo'n busje, van die groene "snot" bolletjes. Milky way pasta. Alhoewel apenpasta identiek smaakt.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:34 schreef Blight het volgende:
Soms, wanneer ik in de schappen van de winkels kijk, valt me op dat er met de jaren zoveel producten zijn verdwenen die ik vroeger altijd erg lekker heb gevonden. Een aantal schieten mij zo te binnen, maar ik vergeet er vast nog een hoop.
Zo vroeg ik me laatst af wat er toch ooit is gebeurd met de Winner Taco!
Dat ding was goddelijk lekker,, maar opeens waren ze nergens meer te vinden..
[ afbeelding ]
Wat is er nog zoal uit de schappen verdwenen, de laatste jaren?
Solero's zijn er nogquote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:02 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
speedy, ola solero ofzo. In zo'n busje, van die groene "snot" bolletjes. Milky way pasta. Alhoewel apenpasta identiek smaakt.
De 1,5 liter flessen dr pepper zijn er ook niet meer. Das nu 1L
En ze hebben de helft van de smaak eruitgehaald. En dat "trots" op het etiket geprint: "Now less sugar!".quote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:02 schreef MikeyMo het volgende:
De 1,5 liter flessen dr pepper zijn er ook niet meer. Das nu 1L
zijn helemaal geen solero's zie ik net. Geen idee hoe ze dan heten, maar ze zijn er iig niet meerquote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:08 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Solero's zijn er nog
Behalve de rooie.
Raar, wabt bij mij in de supermarkt liggen 'echies wel' solero's.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:12 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
zijn helemaal geen solero's zie ik net. Geen idee hoe ze dan heten, maar ze zijn er iig niet meer
Die waren vroeger al niet te etenquote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]
Koetjesrepen. Ook zoiets. Ze zijn er nog wel, maar écht niet meer te eten
Die bestaan nog gewoon hoorquote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vroegah had je een ijsje, daar zat helemaal onderin een kauwgombal en daar bovenop heerlijk zoet ijsEn dan kauwen op die kauwgombal die nog helemaal bevroren was
Kan er helaas geen plaatje meer van vinden...
De ijskoningquote:Op vrijdag 2 mei 2008 21:26 schreef Trusten het volgende:
[..]
Die bestaan nog gewoon hoor
[ afbeelding ]
Kauwgombalbekers![]()
Vanille ijs met aardbeiensaus en onderin een kauwgombal
Bron: De ijskoning
Ik ook! Heette de Bubbel geloof ik, en kostte je een piekie bij de ijscoboer. Geweldig ijs, nooit meer gezien helaas! Verder kloten dat het weg is: De Sky, een soort Bros icecream...quote:Op vrijdag 2 mei 2008 21:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmm, ik heb een beetje blauwig ijs in m'n herinnering...
Moet je voor de grap eens Hotshot drinken.. (Gall & Gall) Kauw neigingen krijg je er vanquote:Op zondag 18 november 2007 23:54 schreef Public_NME het volgende:
Fireballs (die hete versie dan)
Die borsthoning vind ik nog steeds niet lekker. Ik was meer van de stroopsoldaatjesquote:Op zondag 4 mei 2008 11:17 schreef Viking84 het volgende:
Ik word helemaal weemoedig van dit topic.
Dat jodevet had m'n zus vroeger altijd. Kocht ze bij de drogist. Ik dacht echter dat het brokken druivensuiker waren. Vandaar dat ik het ws nooit meer ergens kon vinden.
je had twee soorten toch? hotshot (meer liquorette, 16% ofzo) em hot & sweet, waar wat meer alcohol inzit dacht ik.quote:Op zondag 4 mei 2008 17:00 schreef lynda het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens Hotshot drinken.. (Gall & Gall) Kauw neigingen krijg je er van![]()
Ik wist dat ik het ooit eens had gelezen in dit topic en ja hoor bijna 6 maanden later
WTF is dat voor spul? Een soort Vicks zalf?quote:Op zondag 4 mei 2008 11:17 schreef Viking84 het volgende:
Ik word helemaal weemoedig van dit topic.
Dat jodevet ..........
zelfde als borsthoning, alleen andere naamquote:Op maandag 19 mei 2008 14:04 schreef spy08 het volgende:
[..]
WTF is dat voor spul? Een soort Vicks zalf?
Solero shots waren die groene balletjesquote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:12 schreef MikeyMo het volgende:
zijn helemaal geen solero's zie ik net. Geen idee hoe ze dan heten, maar ze zijn er iig niet meer
Ja, Bolognesechips bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:53 schreef female81 het volgende:
Veranderde recepturen kunnen trouwens ook heel irritant zijn.
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:11 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En ze hebben de helft van de smaak eruitgehaald. En dat "trots" op het etiket geprint: "Now less sugar!".
De moord voor ze; ik drink wel geen Dr. Pepper meer. Of de suikerklontjes moeten in de aanbieding zijn.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dr Pepper werd Vroegah door Bavaria geproduceerd. Merknaam is verkocht aan PEPSI (wat de verneukte smaak verklaard) 'echte' product is nog steeds te koop als Dr. Foots
![]()
Die met fruitsmaak waren amper te vreten, maar die met salmiak erin waren top.quote:Op maandag 10 december 2007 02:48 schreef davidov het volgende:
Ik mis die plastic buisjes met een rood dopje van Look o Look waar salmiak/zwartwit poeder in zat.... je had zo ook in allemaal chemische fruitsmaken...
Die balletjesquote:Op donderdag 22 mei 2008 09:49 schreef Trusten het volgende:
[..]
Solero shots waren die groene balletjes
[ afbeelding ]
en je hebt nu wel iets vergelijkbaars maar weet niet hoe het heet...het busje is in ieder geval grijs in plaats van groen
en voor de Jodenvet/Borsthoning fans...dat is gewoon bij Jamin te koop
Edit:
Gevonden
[ afbeelding ]
Ehm, zoiets in ieder geval.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:48 schreef Schlumberger het volgende:
Die Solero shots.. wat een matig idee was datDie bolletjes vroren gewoon aan elkaar vast, zodat je steeds moest wachten tot het ijsje enigszins gesmolten was voordat je überhaupt wat naar buiten kon knijpen.
Herinnert iemand zich 'Splash' nog? Een soort zoetig spul in een spuitbus, dat je in je melk kon spuiten. Daardoor kreeg het een milkshake-achtige smaak. Ik vond het wel puik
Nee, het was duidelijk iets anders. 'Splash' was een soort dikke vloeistof. De smaak kan je vergelijken met die aarbei/vanille/banaan poeders die je (vooral in Duitsland?) kan kopen om door de melk te roeren.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:13 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ehm, zoiets in ieder geval.
Het was een spuitbus met een milkshakeachtige smaak, maar ik deed het zonder melk. Het was net een soort van schuim. Ik noemde het altijd 'spuitshake' ofzo.
Ik weet niet of dit het was?
Och, die was heerlijkquote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:10 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
Nee, het was duidelijk iets anders. 'Splash' was een soort dikke vloeistof. De smaak kan je vergelijken met die aarbei/vanille/banaan poeders die je (vooral in Duitsland?) kan kopen om door de melk te roeren.
Overigenns klikt die spuitshake van jou ook wel smakelijk
Allebei nog te koop. Wij hebben het met bob de bouwer eropquote:Op vrijdag 2 november 2007 14:24 schreef MaZz_ het volgende:
Te riant voor woorden.
Dat was echt een geniale uitvinding, dat geknetterquote:Op zondag 11 november 2007 12:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Was dat niet de snoepvariant van de Timon en Pumba ijsjes?
Dat bruisspul kan je als los poeder kopen bij de snoepwinkel, balletjes die knappen als ze vochtig worden![]()
Dummies zijn er nog gewoon hoor. Bij de Vomar enzo en c1000 en Jamin. En die ijsjes zijn ook nog gewoon te koop bij de snackbarquote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vroegah had je een ijsje, daar zat helemaal onderin een kauwgombal en daar bovenop heerlijk zoet ijsEn dan kauwen op die kauwgombal die nog helemaal bevroren was
Kan er helaas geen plaatje meer van vinden...
Ohja, en:
[ afbeelding ]
Dummies
Ja! Die bedoelde ik jaquote:Op donderdag 22 mei 2008 09:49 schreef Trusten het volgende:
[..]
Solero shots waren die groene balletjes
[ afbeelding ]
en je hebt nu wel iets vergelijkbaars maar weet niet hoe het heet...het busje is in ieder geval grijs in plaats van groen
en voor de Jodenvet/Borsthoning fans...dat is gewoon bij Jamin te koop
Edit:
Gevonden
[ afbeelding ]
Je bedoelt Bolino vla? Dat zit nu in een andere verpakking. Dat heet nu tovervlaquote:Op maandag 26 mei 2008 17:14 schreef DANILXL het volgende:
dummy's
winner taco
nootgevallen
pringles curry en latin pepper
look o look snoep
oranjevla
bolino
ja weet ik, daaarom beschouw ik de naam als verlorenquote:Op maandag 26 mei 2008 19:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je bedoelt Bolino vla? Dat zit nu in een andere verpakking. Dat heet nu tovervlaVanille vla met chocolade bolletjes
Oranjevla heb ik 2 weken geleden nog op.quote:Op maandag 26 mei 2008 17:14 schreef DANILXL het volgende:
dummy's
winner taco
nootgevallen
pringles curry en latin pepper
look o look snoep
oranjevla
bolino
Bestaat nog gewoon hoorquote:Op maandag 26 mei 2008 17:14 schreef DANILXL het volgende:
look o look snoep
Was het niet Knibbel Knabbel Vla met een Efteling thema ofzo?quote:Op maandag 26 mei 2008 19:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je bedoelt Bolino vla? Dat zit nu in een andere verpakking. Dat heet nu tovervlaVanille vla met chocolade bolletjes
Geloof het wel jaquote:Op maandag 26 mei 2008 23:26 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Was het niet Knibbel Knabbel Vla met een Efteling thema ofzo?
Nee het was een ijsjequote:
Kauwgom, maar niet specifiek met kaneel volgens mij.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:52 schreef fotostarter het volgende:
Wat was ook alweer benbits?
Kaneel kauwgom toch?
Klopt alleen heetten ze toendertijd "gompies" elke zomer bij het buitenbad ziek in gegetenquote:Op vrijdag 2 mei 2008 21:26 schreef Trusten het volgende:
[..]
Die bestaan nog gewoon hoor
[ afbeelding ]
Kauwgombalbekers![]()
Vanille ijs met aardbeiensaus en onderin een kauwgombal
Bron: De ijskoning
Bij de AH verkopen ze nu ook "kauwgombal-ijsjes"quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:22 schreef VBVFV het volgende:
Klopt alleen heetten ze toendertijd "gompies" elke zomer bij het buitenbad ziek in gegeten
Jaaa, die ken ik! Dat was echt lekker ijs, inderdaad jammer dat dat er niet meer isquote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:12 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Nee het was een ijsje
Ze waren er in rood, oranje en geel. En er zat een halve 'sinaasappel' op, aarbeien enzo. Tenminste, dat was de vorm.
EINDELIJK IEMANDquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:01 schreef YPrue het volgende:
[..]
Jaaa, die ken ik! Dat was echt lekker ijs, inderdaad jammer dat dat er niet meer is
Die heb ik onlangs in Barcelona nog op, waarom hebben ze ze hier niet meerquote:Op vrijdag 9 november 2007 19:05 schreef Harajuku. het volgende:
Winner Taco. [ afbeelding ].
[ afbeelding ] MAXIBON [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Casa di mama, beste diepvriespizza die er is.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:35 schreef Ynge het volgende:
Pizza Crossa (venetiana, die met de brocoli erop). De lekkerste pizza en pizzabodem ooit! De vervanging Casa di Mama heeft ook een lekkere bodem maar het is toch niet hetzelfde..
[ afbeelding ]
bebogeen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 00:46 schreef iemanss het volgende:
slush puppie kun je overal vinden, cafetaria,kermis,evenementen.
Maar ik kan me herhinderen van een merk caramel dat in blik zat. zodanig zacht dat je dat gewoon op brood kon smeren.
caramelco dan?quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:05 schreef iemanss het volgende:
nee, tis geen bebogeen volgens mij, die had je toen ook al.
ik weet wel dat er 3 of 4 figuren op het blik stonden.
*Off-Topic*quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:54 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Casa di mama, beste diepvriespizza die er is.
maar cherriecoke is weer terug van weggeweestquote:Op woensdag 18 juni 2008 23:45 schreef Argento het volgende:
misschien al genoemd maar ik kom Vanilla Coke nergens meer tegen. En ja, ik vond dat lekker ja.
Je bedoelt Jawbreakers?quote:
geen nootje, een anijs zaadjequote:Op maandag 14 juli 2008 12:49 schreef Guppi het volgende:
Ja die zilveren balletjes! En in het midden zat een heel klein nootje of zoiets!
Jaaaaa!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:59 schreef marky het volgende:
Vroeger had je ook een soort langen in chocolade gehulde krakeling de naam was volgens mij Musketier. We kregen er vroeger altijd een na het zwemmen en ik kan me herinneren dat we dan met de fiets terug moesten bij pa of ma achterop want je had toen de autoloze zondagen vanwege de oliecrisis
Drie Musketiers, dat was echt zalig!quote:Op maandag 14 juli 2008 12:54 schreef charon het volgende:
Jaaaaa!
Maar daar zat toch ook caramel in geloof ik?
Geeft niet! Wees blij dat je producten er nog steeds zijn.quote:
mag hoor, maar we vinden allemaal weleens hier iets terugquote:Op maandag 28 juli 2008 16:22 schreef pisnicht het volgende:
Goed, ik zal een topic openen met teruggevonden lekkernijen.
Idd die was erg lekkerquote:Op woensdag 30 juli 2008 20:56 schreef MaxiTitan het volgende:
Tegenwoordig zie je PastaChoca (bééregoed!!)ook niet meer en dan met name de pure variant.
[ afbeelding ]
Dat was tenminste echte chocopasta en niet van die hazelnoot rommel van Nutella en andere merken.
Niet puur, ze hebben alleen nog de hazelnoot en melk variant, dat waren degene die ik een jaar of drie geleden nog gezien heb bij de Konmar. Die pure variant hebben ze uit de handel genomen wegens 'tegenvallende' verkopen van pastachoca in het algemeen. Productsaneringquote:Op zondag 3 augustus 2008 11:45 schreef Sulejmani het volgende:
Ja lekker is die chocopasta he (L) Is er ook nog gewoon volgens mij, heb het laatst nog moeten vullen.
Ik zag gisteren tot mijn verrassing pure chocoladepasta staan, in een Delhaize in Belgie, en moest aan dit topic denken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:56 schreef MaxiTitan het volgende:
Tegenwoordig zie je PastaChoca (bééregoed!!)ook niet meer en dan met name de pure variant.
[ afbeelding ]
Dat was tenminste echte chocopasta en niet van die hazelnoot rommel van Nutella en andere merken.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:40 schreef edcetera het volgende:
Fireballs / Jawbreakers, zaten eerst in een pakje van 3, daarna 4, maar de ballen waren kleiner. Kleutstoflaagje, waardoor je hele bek rood was, daarna een hete kaneelsmaak. Wereldballen![]()
Weggeweest waarvan? Het assortiment van de lokale supermarkt?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:57 schreef simmu het volgende:
[..]
maar cherriecoke is weer terug van weggeweest![]()
(de zwangere dame moet normaal geen cola, maar krijgt het spul nu niet aangesleept, en het is het enige wat helpt bij de narenare maag!)
Probeer eens Nesquik siroop. Dat smaakt bijna precies zoals chocopasta berengoed altijd deedquote:Op woensdag 30 juli 2008 20:56 schreef MaxiTitan het volgende:
lekker is dat hequote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:11 schreef prupke het volgende:
[ afbeelding ]
dit mis ik echt
borsthoning aka jodenvet.
Wat ik heb begrepen is dat : ze het nog wel maken , maar het is niet meer wat het echte originele recept is (omdat dat niet meer mag bij de wet)quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
lekker is dat he
heb ik vorig jaar nog gekocht bij een snoepwinkel in schiedam.
maar volgens mij is die nu dicht, maar wel verdergegaan op internet.
zal eens even kijken of ik m nog kan vinden.
edit: deze is het volgens mij.
Nou nee. Het heeft eerder te maken met het veranderen van het productieproces van aardappelmeel, waarvan jodenvet het bijproduct was. Het tegenwoordige jodenvet is een restproduct van de fabricage van maïszetmeel...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:21 schreef prupke het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is dat : ze het nog wel maken , maar het is niet meer wat het echte originele recept is (omdat dat niet meer mag bij de wet)
Ik heb ook nog wel eens van de jamin een soortement van jodenvet gekocht maar dat haalt het bij lange na niet bij het oude snoepgoed (waar ik me overigens aardig misselijk van kon eten omdat het te lekker was)
Ik geloof je meteenquote:Op zondag 10 augustus 2008 00:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nou nee. Het heeft eerder te maken met het veranderen van het productieproces van aardappelmeel, waarvan jodenvet het bijproduct was. Het tegenwoordige jodenvet is een restproduct van de fabricage van maïszetmeel...
wat voor iets was dat dan? iets poederigs of iets plakkerigs?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:11 schreef prupke het volgende:
[ afbeelding ]
dit mis ik echt
Als dat weer verkrijgbaar zou zijn hier dan zou ik donders blij zijn. In de tussentijd een ook puike oplossing gevonden: Stimorol Senses.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:18 schreef VeX- het volgende:
Geweldig topic.
Wrigley's kauwgom is ook zoiets dat ik wel mis. Nergens meer te krijgen hier.
iets dat ontzettend gaat plakken als je maar een genoeg aan een groot blok knaagt en sabbeld/tquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:01 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wat voor iets was dat dan? iets poederigs of iets plakkerigs?
een beetje als zuurstok ofzo dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:24 schreef prupke het volgende:
[..]
iets dat ontzettend gaat plakken als je maar een genoeg aan een groot blok knaagt en sabbeld/t
kan je een beetje mee vergelijken idd , alleen dan niet zo mierzoet.quote:Op zondag 17 augustus 2008 09:48 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
een beetje als zuurstok ofzo dan?
Soms op 't werk heeft iemand het erover dat "Ben & Jerry's Chunky monkey" er enigzins op lijkt.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:40 schreef edcetera het volgende:
Fireballs / Jawbreakers, zaten eerst in een pakje van 3, daarna 4, maar de ballen waren kleiner. Kleutstoflaagje, waardoor je hele bek rood was, daarna een hete kaneelsmaak. Wereldballen![]()
Is Caramac nog te krijgen? van die dunne chocoladerepen,maar dan pure caramelsmaak![]()
![]()
![]()
En als klein kind: de goeie ouwe "prikkebeen": bananenroomijsjes van Caraco. Volgens mij bestaat dat merk allang niet meer
En dan heb je ook nog de variatie met noten erin, hmmm lekkerquote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:11 schreef prupke het volgende:
[ afbeelding ]
dit mis ik echt
wederom jamin. daar hebben ze vrij veel van dat spulquote:Op maandag 1 september 2008 16:28 schreef Damzkieee het volgende:
Die zakjes waar je met zo'n soort van lepeltje in moest dippen, zat van dat zuur-achtige spul in, ook donders lekker.
Of natuurlijk knetterkauwgum, bestaat dat nog?
Ze zien er idd anders uit, maar ik weet wat je bedoelt. Zie ze ook nooit meer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:29 schreef EdmondDantes het volgende:
Ik weet niet of ze al genoemd zijn, maar kent iemand die ijsjes nog in de vorm van een gezichtje?
Ik kan er geen plaatje van vinden, maar het was een wit gezichtje (volgens mij een clowntje ofzo), met een kauwgombal als neus, ik meen me te herinneren dat het ook een rose mond (aardbeiensmaak) had en een bruin hoedje (chocolade) ofzo.
Kreeg ik vroeger altijd als we naar de speeltuin gingen...
Edit: Dit lijkt erop, maar in mijn herinnering zag het er anders uit:
[ afbeelding ]
Opschieten nuquote:Geachte mevrouw Harajuku,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Elk jaar neemt de NESTLÉ marketing opnieuw beslissingen over het assortiment van de ijsjes.
We gaan uw positieve bevinding over het Maxibon ijs nogmaals onder de aandacht brengen van deze afdeling.
Nogmaals dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
NESTLÉ NEDERLAND B.V.
S. Molendijk
Consumentenservice
Die mis ik ook, ja! Gruwelijk lekker waren die.quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:23 schreef YPrue het volgende:
Ik at graag gewone Lila Pauses... maar volgens mij worden die ook niet meer gemaakt??quote:
Jaaa, die !quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:47 schreef Piaf het volgende:
Een soort figuurtje in een plastic doorschijnend vormpje, dan draaide je het om en trok je het papiertje eraf n was ie open, en dat snoepje voelde dan precies aan als zo'n kaars die je tegenwoordig hebt, dat zachte, waar je je vinger in kan steken omdat het een soort rubber is
Dat dus.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:01 schreef Neontetra het volgende:
Zijn trouwens die zilveren balletjes met colasmaak er nog? Zo ja, waar?
Aanbevolen door tandartsenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:01 schreef Neontetra het volgende:
Wij hadden altijd Orinoko pasta [ afbeelding ]
zie ik ook nergens meer!
moet je nog van die oude amalgaamvullingen hebben.quote:
de super de boer winkels hebben ze ook, in van die puntzakken bij het suikervrije snoep ed.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:01 schreef Neontetra het volgende:
Wij hadden altijd Orinoko pasta [ afbeelding ]
zie ik ook nergens meer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |