ja weet ik, daaarom beschouw ik de naam als verlorenquote:Op maandag 26 mei 2008 19:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je bedoelt Bolino vla? Dat zit nu in een andere verpakking. Dat heet nu tovervlaVanille vla met chocolade bolletjes
Oranjevla heb ik 2 weken geleden nog op.quote:Op maandag 26 mei 2008 17:14 schreef DANILXL het volgende:
dummy's
winner taco
nootgevallen
pringles curry en latin pepper
look o look snoep
oranjevla
bolino
Bestaat nog gewoon hoorquote:Op maandag 26 mei 2008 17:14 schreef DANILXL het volgende:
look o look snoep
Was het niet Knibbel Knabbel Vla met een Efteling thema ofzo?quote:Op maandag 26 mei 2008 19:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je bedoelt Bolino vla? Dat zit nu in een andere verpakking. Dat heet nu tovervlaVanille vla met chocolade bolletjes
Geloof het wel jaquote:Op maandag 26 mei 2008 23:26 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Was het niet Knibbel Knabbel Vla met een Efteling thema ofzo?
Nee het was een ijsjequote:
Kauwgom, maar niet specifiek met kaneel volgens mij.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:52 schreef fotostarter het volgende:
Wat was ook alweer benbits?
Kaneel kauwgom toch?
Klopt alleen heetten ze toendertijd "gompies" elke zomer bij het buitenbad ziek in gegetenquote:Op vrijdag 2 mei 2008 21:26 schreef Trusten het volgende:
[..]
Die bestaan nog gewoon hoor
[ afbeelding ]
Kauwgombalbekers![]()
Vanille ijs met aardbeiensaus en onderin een kauwgombal
Bron: De ijskoning
Bij de AH verkopen ze nu ook "kauwgombal-ijsjes"quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:22 schreef VBVFV het volgende:
Klopt alleen heetten ze toendertijd "gompies" elke zomer bij het buitenbad ziek in gegeten
Jaaa, die ken ik! Dat was echt lekker ijs, inderdaad jammer dat dat er niet meer isquote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:12 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Nee het was een ijsje
Ze waren er in rood, oranje en geel. En er zat een halve 'sinaasappel' op, aarbeien enzo. Tenminste, dat was de vorm.
EINDELIJK IEMANDquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:01 schreef YPrue het volgende:
[..]
Jaaa, die ken ik! Dat was echt lekker ijs, inderdaad jammer dat dat er niet meer is
Die heb ik onlangs in Barcelona nog op, waarom hebben ze ze hier niet meerquote:Op vrijdag 9 november 2007 19:05 schreef Harajuku. het volgende:
Winner Taco. [ afbeelding ].
[ afbeelding ] MAXIBON [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Casa di mama, beste diepvriespizza die er is.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:35 schreef Ynge het volgende:
Pizza Crossa (venetiana, die met de brocoli erop). De lekkerste pizza en pizzabodem ooit! De vervanging Casa di Mama heeft ook een lekkere bodem maar het is toch niet hetzelfde..
[ afbeelding ]
bebogeen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 00:46 schreef iemanss het volgende:
slush puppie kun je overal vinden, cafetaria,kermis,evenementen.
Maar ik kan me herhinderen van een merk caramel dat in blik zat. zodanig zacht dat je dat gewoon op brood kon smeren.
caramelco dan?quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:05 schreef iemanss het volgende:
nee, tis geen bebogeen volgens mij, die had je toen ook al.
ik weet wel dat er 3 of 4 figuren op het blik stonden.
*Off-Topic*quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:54 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Casa di mama, beste diepvriespizza die er is.
maar cherriecoke is weer terug van weggeweestquote:Op woensdag 18 juni 2008 23:45 schreef Argento het volgende:
misschien al genoemd maar ik kom Vanilla Coke nergens meer tegen. En ja, ik vond dat lekker ja.
Je bedoelt Jawbreakers?quote:
geen nootje, een anijs zaadjequote:Op maandag 14 juli 2008 12:49 schreef Guppi het volgende:
Ja die zilveren balletjes! En in het midden zat een heel klein nootje of zoiets!
Jaaaaa!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:59 schreef marky het volgende:
Vroeger had je ook een soort langen in chocolade gehulde krakeling de naam was volgens mij Musketier. We kregen er vroeger altijd een na het zwemmen en ik kan me herinneren dat we dan met de fiets terug moesten bij pa of ma achterop want je had toen de autoloze zondagen vanwege de oliecrisis
Drie Musketiers, dat was echt zalig!quote:Op maandag 14 juli 2008 12:54 schreef charon het volgende:
Jaaaaa!
Maar daar zat toch ook caramel in geloof ik?
Geeft niet! Wees blij dat je producten er nog steeds zijn.quote:
mag hoor, maar we vinden allemaal weleens hier iets terugquote:Op maandag 28 juli 2008 16:22 schreef pisnicht het volgende:
Goed, ik zal een topic openen met teruggevonden lekkernijen.
Idd die was erg lekkerquote:Op woensdag 30 juli 2008 20:56 schreef MaxiTitan het volgende:
Tegenwoordig zie je PastaChoca (bééregoed!!)ook niet meer en dan met name de pure variant.
[ afbeelding ]
Dat was tenminste echte chocopasta en niet van die hazelnoot rommel van Nutella en andere merken.
Niet puur, ze hebben alleen nog de hazelnoot en melk variant, dat waren degene die ik een jaar of drie geleden nog gezien heb bij de Konmar. Die pure variant hebben ze uit de handel genomen wegens 'tegenvallende' verkopen van pastachoca in het algemeen. Productsaneringquote:Op zondag 3 augustus 2008 11:45 schreef Sulejmani het volgende:
Ja lekker is die chocopasta he (L) Is er ook nog gewoon volgens mij, heb het laatst nog moeten vullen.
Ik zag gisteren tot mijn verrassing pure chocoladepasta staan, in een Delhaize in Belgie, en moest aan dit topic denken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:56 schreef MaxiTitan het volgende:
Tegenwoordig zie je PastaChoca (bééregoed!!)ook niet meer en dan met name de pure variant.
[ afbeelding ]
Dat was tenminste echte chocopasta en niet van die hazelnoot rommel van Nutella en andere merken.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:40 schreef edcetera het volgende:
Fireballs / Jawbreakers, zaten eerst in een pakje van 3, daarna 4, maar de ballen waren kleiner. Kleutstoflaagje, waardoor je hele bek rood was, daarna een hete kaneelsmaak. Wereldballen![]()
Weggeweest waarvan? Het assortiment van de lokale supermarkt?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:57 schreef simmu het volgende:
[..]
maar cherriecoke is weer terug van weggeweest![]()
(de zwangere dame moet normaal geen cola, maar krijgt het spul nu niet aangesleept, en het is het enige wat helpt bij de narenare maag!)
Probeer eens Nesquik siroop. Dat smaakt bijna precies zoals chocopasta berengoed altijd deedquote:Op woensdag 30 juli 2008 20:56 schreef MaxiTitan het volgende:
lekker is dat hequote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:11 schreef prupke het volgende:
[ afbeelding ]
dit mis ik echt
borsthoning aka jodenvet.
Wat ik heb begrepen is dat : ze het nog wel maken , maar het is niet meer wat het echte originele recept is (omdat dat niet meer mag bij de wet)quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
lekker is dat he
heb ik vorig jaar nog gekocht bij een snoepwinkel in schiedam.
maar volgens mij is die nu dicht, maar wel verdergegaan op internet.
zal eens even kijken of ik m nog kan vinden.
edit: deze is het volgens mij.
Nou nee. Het heeft eerder te maken met het veranderen van het productieproces van aardappelmeel, waarvan jodenvet het bijproduct was. Het tegenwoordige jodenvet is een restproduct van de fabricage van maïszetmeel...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:21 schreef prupke het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is dat : ze het nog wel maken , maar het is niet meer wat het echte originele recept is (omdat dat niet meer mag bij de wet)
Ik heb ook nog wel eens van de jamin een soortement van jodenvet gekocht maar dat haalt het bij lange na niet bij het oude snoepgoed (waar ik me overigens aardig misselijk van kon eten omdat het te lekker was)
Ik geloof je meteenquote:Op zondag 10 augustus 2008 00:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nou nee. Het heeft eerder te maken met het veranderen van het productieproces van aardappelmeel, waarvan jodenvet het bijproduct was. Het tegenwoordige jodenvet is een restproduct van de fabricage van maïszetmeel...
wat voor iets was dat dan? iets poederigs of iets plakkerigs?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:11 schreef prupke het volgende:
[ afbeelding ]
dit mis ik echt
Als dat weer verkrijgbaar zou zijn hier dan zou ik donders blij zijn. In de tussentijd een ook puike oplossing gevonden: Stimorol Senses.quote:Op zondag 10 augustus 2008 03:18 schreef VeX- het volgende:
Geweldig topic.
Wrigley's kauwgom is ook zoiets dat ik wel mis. Nergens meer te krijgen hier.
iets dat ontzettend gaat plakken als je maar een genoeg aan een groot blok knaagt en sabbeld/tquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:01 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wat voor iets was dat dan? iets poederigs of iets plakkerigs?
een beetje als zuurstok ofzo dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:24 schreef prupke het volgende:
[..]
iets dat ontzettend gaat plakken als je maar een genoeg aan een groot blok knaagt en sabbeld/t
kan je een beetje mee vergelijken idd , alleen dan niet zo mierzoet.quote:Op zondag 17 augustus 2008 09:48 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
een beetje als zuurstok ofzo dan?
Soms op 't werk heeft iemand het erover dat "Ben & Jerry's Chunky monkey" er enigzins op lijkt.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:40 schreef edcetera het volgende:
Fireballs / Jawbreakers, zaten eerst in een pakje van 3, daarna 4, maar de ballen waren kleiner. Kleutstoflaagje, waardoor je hele bek rood was, daarna een hete kaneelsmaak. Wereldballen![]()
Is Caramac nog te krijgen? van die dunne chocoladerepen,maar dan pure caramelsmaak![]()
![]()
![]()
En als klein kind: de goeie ouwe "prikkebeen": bananenroomijsjes van Caraco. Volgens mij bestaat dat merk allang niet meer
En dan heb je ook nog de variatie met noten erin, hmmm lekkerquote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:11 schreef prupke het volgende:
[ afbeelding ]
dit mis ik echt
wederom jamin. daar hebben ze vrij veel van dat spulquote:Op maandag 1 september 2008 16:28 schreef Damzkieee het volgende:
Die zakjes waar je met zo'n soort van lepeltje in moest dippen, zat van dat zuur-achtige spul in, ook donders lekker.
Of natuurlijk knetterkauwgum, bestaat dat nog?
Ze zien er idd anders uit, maar ik weet wat je bedoelt. Zie ze ook nooit meer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:29 schreef EdmondDantes het volgende:
Ik weet niet of ze al genoemd zijn, maar kent iemand die ijsjes nog in de vorm van een gezichtje?
Ik kan er geen plaatje van vinden, maar het was een wit gezichtje (volgens mij een clowntje ofzo), met een kauwgombal als neus, ik meen me te herinneren dat het ook een rose mond (aardbeiensmaak) had en een bruin hoedje (chocolade) ofzo.
Kreeg ik vroeger altijd als we naar de speeltuin gingen...
Edit: Dit lijkt erop, maar in mijn herinnering zag het er anders uit:
[ afbeelding ]
Opschieten nuquote:Geachte mevrouw Harajuku,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Elk jaar neemt de NESTLÉ marketing opnieuw beslissingen over het assortiment van de ijsjes.
We gaan uw positieve bevinding over het Maxibon ijs nogmaals onder de aandacht brengen van deze afdeling.
Nogmaals dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
NESTLÉ NEDERLAND B.V.
S. Molendijk
Consumentenservice
Die mis ik ook, ja! Gruwelijk lekker waren die.quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:23 schreef YPrue het volgende:
Die chips in de vorm van dino's, weet niet meer hoe ze heten. Het waren verschillende smaken en ook verschillende dino-vormen.![]()
Ik at graag gewone Lila Pauses... maar volgens mij worden die ook niet meer gemaakt??quote:
Jaaa, die !quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:47 schreef Piaf het volgende:
Een soort figuurtje in een plastic doorschijnend vormpje, dan draaide je het om en trok je het papiertje eraf n was ie open, en dat snoepje voelde dan precies aan als zo'n kaars die je tegenwoordig hebt, dat zachte, waar je je vinger in kan steken omdat het een soort rubber is
Dat dus.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:01 schreef Neontetra het volgende:
Zijn trouwens die zilveren balletjes met colasmaak er nog? Zo ja, waar?
Aanbevolen door tandartsenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:01 schreef Neontetra het volgende:
Wij hadden altijd Orinoko pasta [ afbeelding ]
zie ik ook nergens meer!
moet je nog van die oude amalgaamvullingen hebben.quote:
de super de boer winkels hebben ze ook, in van die puntzakken bij het suikervrije snoep ed.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:01 schreef Neontetra het volgende:
Wij hadden altijd Orinoko pasta [ afbeelding ]
zie ik ook nergens meer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |