En even een linkje naar de prachtige kleine meid van Nijna, Mirte!!quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:45 schreef Chanell het volgende:
@ Nijna, wat een lieverd! geniet van je meissie..
Nou, ik ben er weer, heb gister hele nacht in het ziekenhuis gelegen, dus ik was vandaag vreselijk moe.
Ik was bij mn moeder op bezoek, waren lekker druk bezig met spulletjes in elkaar frutselen voor de beeb, toen ik opeens erg nodig naar de wc moest,kwam van de wc, en opeens voel ik gewoon een klein 'watervalletje', 't liep langs me benen, dus ik zei heel voorzichtjes; Mam.. ik geloof dat mijn vliezen zijn ge........... en ze trok dr schoenen aan, en we moesten meteen naar het ziekenhuis, dus ik zei meteen; Nee! eerst VK bellen, maar ze was zo paniekerig, dat ik er zelf ook helemaal warrig en paniekerig van werd, dus voor ik het wist had me broer me half opgetild en zaten we in de auto naar het ziekenhuis, daar werd ik in een rolstoelletje geduwd (waar we ook nog fotos van hebben, en ik wel een keer zal plaatsen hier) op naar de afdeling, daar werd ik meteen aan ctg gekoppeld, en na een half uur kwamen de weeen om de drie en halve minuut.
We dachten dus ook echt dat het niet lang meer zou duren, alhoewel de weeen niet vreselijk pijn deden.
Maar na een uur namen ze af, en was het stil, geen gerommel..
Hebben ze met speciale spul getest of het nou echt mn vliezen waren, en.... dat was het dus niet.
Voelde me flink voor schut, vooral ook omdat ik al zei dat de VK eerst gebeld moest worden, maar ze konden het begrijpen, de weeen waren dus waarschijnlijk gewoon heftige voorweeen.
Ik mocht me aankleden en naar huis, wel zei ze dat ze het gevoel had dat ze me snel terug zou zien haha, (ik ben a.s zaterdag uitgerekend, dus..wie weet)
Was wel een beetje teleurgesteld, had zo graag mn uk in mn armen gehad, maar ik moet nog even geduld hebben.
Duimen jullie dat het deze week door gaat zetten? ben zó ongeduldig.
We horen bij elkaar?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 22:55 schreef Brighteyes het volgende:
loederGefeliciteerd Multipass...
Maarreh... als het een FOK!baby is... bij wie hoor jij dan?
Er is een heel topic over dingen om te lezen tijdens je zwangerschap, ik ga eens voor je zoeken...
Hij stond nog in mijn bookmarks: Wat zijn leuke boeken/sites/tijdschriften?
Helaas... dan blijf je ook in je uppie zonder sterretjes in de lijst hoor. Die sterretjes komen er alleen bij als het FOK!stelletje uit de kast is hoor!quote:Op zondag 14 oktober 2007 09:04 schreef Multipass het volgende:
[..]
We horen bij elkaar?
De voorlopige datum is trouwens 14 juni, en dank je BE, voor de link. Ik ga meteen naat Bol.com.
Chanell, dat is goed balen, maar je hoeft je toch niet te schamen. Ik durf te wedden dat het wel vaker gebeurt. Ik zal duimen voor je.
ja dat had ik de keer ervoor, op het laast kwamen ze nog even foto's maken maken konden de beentjes en armpjes niet vinden, dus kreeg ik 2 wazige echo's mee van het ruggegraatje. Overigens had ik vrijdag ook een echovrouw die dacht dat ze een ei een echo aan het geven was, het lukte haar ook helemaal niet echt, ze was zo aan het denken en zoeken dat hij elke keer verschoof. Maar ja het zijn ook studenten hé, ze moeten het in princiepe nog leren, maar je hoopt dan toch op even lekker kijken en leuke foto's kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:55 schreef Pruk het volgende:
Mammietje gefeliciteerd!
Hestria, wat een leuke echo's. Hoe meer plaatjes ik zie en verhalen ik van jullie hoor hoe meer ik het gevoel heb dat ik echt de twee stomste echomeisjes had vrijdag, want ik heb helemaal geen mooie plaatjes meegekregen, alleen maar een paar heel onduidelijke (oja, ze konden eerst de printknop niet vinden).
Incontinetie??quote:Op maandag 15 oktober 2007 09:21 schreef Cici het volgende:
Mag ik vragen wat het nou was dan Chanell? Dat "watervalletje"?
Ben 27, geen kinderen, niet zwanger op dit moment, maar wil het wel graag weten voor de toekomst
Ja, nu snap ik dus ook waarom.quote:Op maandag 15 oktober 2007 09:01 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Auw Klein Spookje, pijnlijk en inderdaad wel even schrikken.
BE, rennen doe je niet meer hoor in deze fase![]()
![]()
Ohww wij gaan morgen naar een concert van "The Police" Absoluut geen fan van StingMaar relaxte muziek is het wel, husby is een groot fan, vandaar
![]()
Oooh, dacht dat het wat veel spannenenenders wasquote:
Nou, voor de toekomst: als je heel erg misselijk bent en je blijft spugen (en dat is gelukkig in het begin minder dan als je na een maand of wat nog spuugt), zorg dat je je blaas leeg hebt, want anders legen je maag en je blaas (en als het meezit ook je darmen) zich op hetzelfde moment.quote:Op maandag 15 oktober 2007 09:21 schreef Cici het volgende:
Mag ik vragen wat het nou was dan Chanell? Dat "watervalletje"?
Ben 27, geen kinderen, niet zwanger op dit moment, maar wil het wel graag weten voor de toekomst
Lol, dank je.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:04 schreef Pruk het volgende:
[..]
Nou, voor de toekomst: als je heel erg misselijk bent en je blijft spugen (en dat is gelukkig in het begin minder dan als je na een maand of wat nog spuugt), zorg dat je je blaas leeg hebt, want anders legen je maag en je blaas (en als het meezit ook je darmen) zich op hetzelfde moment.![]()
dat is zo waarquote:Op maandag 15 oktober 2007 10:04 schreef Pruk het volgende:
[..]
Nou, voor de toekomst: als je heel erg misselijk bent en je blijft spugen (en dat is gelukkig in het begin minder dan als je na een maand of wat nog spuugt), zorg dat je je blaas leeg hebt, want anders legen je maag en je blaas (en als het meezit ook je darmen) zich op hetzelfde moment.![]()
Voordat de studenten hun opdracht mochten doen werd ik gescreened door een docente. Ik denk dat zij niet de bevoegdheid heeft om een medische mededeling te doen. Persoonlijk zou ik ook liever geen 'slecht nieuws' van een docente of studente krijgen maar liever van een professioneel medisch opgeleide. Ik zag het ook niet als pretecho maar puur voor studie doeleinden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef sjak het volgende:
Wow, wat is dat toch goed te zien zeg!
Hebben ze niet de ethische plicht om te melden als er iets niet goed zou zijn? Dat lijkt mij namelijk het enge van zo'n pretecho. Ik dacht dat daar in Amsterdam toen zelfs afspraken van te voren over werden gemakt met ensen die een echo kwamen doen.
Toch wel erg fijn dat we tegenwoordig al deze mogelijkheden hebben. Ik vind het telkens toch ook wel weer spannend als ik bij de VK het hartje ga horen (en natuurlijk duurt het altijd veel te lang voor ze 'm gevonden heeft).quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:20 schreef lcicle het volgende:
Maargoed, ik maakte me ineens wat zorgen en die studie echo heeft me wel een goed gevoel gegeven. Vanavond krijg ik de medische 20 weken screening.
Ja dat heb ik zelf ook. Als ik mijn buik weer eens heen-en-weer zie stuiteren denk ik: "tjonge dat 2 celletjes daarvoor verantwoordelijk voor kunnen zijn, dat het groeit en groeit en vervolgens er alles op en aan zit wat aan een 'echt' mensje zit... Nageltjes, oogjes, lipjes... *zucht*quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:46 schreef lcicle het volgende:
Ja, het blijft zo'n wonder he!! Vaak als ik nu zelfs naar Merlijn kijk, dan snap ik er nog steeds he-le-maal niets van dat dát allemaal in míjn buik is gegroeid.. Dus zoiets moois kan ontstaan uit 2 mensen..
Wat vind je verloskundige ervan?quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:32 schreef flowerbox het volgende:
Nou, wij gaan dus in de kerstvakantie op wintersport. Dan ben ik dus iets van 5 maanden zwanger. Ik wil eigenlijk wel graag skieën. Maar dan niet de hele week, maar een gedeelte. Ik ben gewend om de hele week fanatiek te skieën. Maar kan ik me ook wel vermaken als ik dat een x niet doe? Is het ook ge vaarlijk als je valt enzo?
Ik heb ook geen bah gezegdquote:Op maandag 15 oktober 2007 10:20 schreef lcicle het volgende:
Hestria, lag je op het 1-na laatste bed? Dan lag je naast mijWeet niet meer wat die vrouw aan had..
Pruk, mijn foto's werden snel op het laatst nog door een (niet zo'n goede?) studente gemaakt en waren ook best wazig. Oh, en je zei geen BOE![]()
Ah, ze hebben tekort, vandaarquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:25 schreef hestria het volgende:
ik vind het toch gevaarlijk klinken hoor, zeker wat ticootje zegt je hebt geen controle over wat andere mensen doen en een ongelukje lijkt me snel gebeurt. Aan de andere kant zit de baby wel goed verpakt in het vruchtwater enz. erg moeilijk om zo te zeggen, zou mischien even met verlos overleggen wat zij er van vinden.
overigens werd ik net gebeld door fontys dat ze voor as donderdag zwangeren tekort hadden, dus ga ik donderdag avond weer lekker spieken naar mijn kleine prup. dit keer gaan opa en tante mee(die vonden het ook wel leuk om te zien)
Nee, ik moet donderdagmiddag in Delft bij de internist-endocrinoloog zijn en om vanuit Delft naar Eindhoven te rijden vind ik ook weer wat. Ik was allang blij dat ik even mijn zegje kon doen dat ik me achteraf vervelend voelde dat ik zo snel weer weg was.quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:37 schreef hestria het volgende:
dus jij gaat dan ook donderdag avond? ik mag om 18:30
Helemaal niet erg of raar! Juist heel eerlijk en ik denk dat de meeste zwangeren dat hebben ook al zeggen ze dat het écht niet uitmaakt..quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:25 schreef sjak het volgende:
en hoe erg het ook klinkt ik zou het zo leuk vinden om nu een jongetje te krijgen en ik ben bang een beetje teleurgesteld te zijn als dat niet zo blijkt daar kan ik me dan alvast op instellen, erg he...
Nope, ik was het maarquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:46 schreef lcicle het volgende:
Pruk, geef nietIk zag jou ook pas toen jullie weer weg gingen. Had wel je zus(?) zien zitten en vermoedde dat jij daar lag.
Oh! haha! Nou, hallo dan!quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nope, ik was het maar
Ik heb jou niet herkend, Webkim uiteraard wel (Hello Kitty he) en randa_v ook
Je hebt toch al een hele tijd de kans gehad.quote:Op maandag 15 oktober 2007 13:05 schreef lcicle het volgende:
[..]
Oh! haha! Nou, hallo dan!Wat grappig, nóg een OUD-er in tha house.
Bass-Miss, hier is ook nog niet bewezen dat ik het kan![]()
Ik vind dat echt knap!quote:Op maandag 15 oktober 2007 13:05 schreef sjak het volgende:
Nou BM, ik heb het de vorige keer ook 9 maanden kunnen uithouden. Toen was het niet echt door de voorkeur dat het moeilijk was maar door mijn enorme nieuwsgierigheid![]()
We hebben nu alleen de 20 weken echo nog om het te weten te komen, dus als het daar niet op te zien zou zijn moet ik het ook volhouden tot het einde... Nog een week of 6 om daar over te bakkeleien![]()
Nee, de naam blijft echt een geheim. Iedereen mag weten wat het wordt daar moeten ze maar genoegen mee nemen hoor.quote:Op maandag 15 oktober 2007 14:41 schreef Chanell het volgende:
Oeh wat typen jullie weer lekker veel vandaag.
@ Cici, ze zeiden in het ziekenhuis dat het inderdaad urineverlies kon zijn, de kleine drukt toch met 't koppie naar beneden, en de VK zei dat het zelfs slijm kon zijn omdat die op het einde van de zwangerschap heel waterig is.
Vk controle was verder goed, ze moest wel erg lachen om het ziekenhuis avontuur![]()
En volgende keer gewoon bellen, volgende week maandag weer afspraak, alhoewel ik hoop dat het dan niet meer nodig is haha.
Ticootje, jullie zijn er dus uit met de naam ?
Toen wij eenmaal de naam echt vast hadden, werden meteen de letters voor op de deur gehaald,
shirtjes met namen en texten erop, toch wel leuk!
Heb je het al aan mensen verteld of wacht je daar nog even mee?
Gelijk heb je!quote:Op maandag 15 oktober 2007 14:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, de naam blijft echt een geheim. Iedereen mag weten wat het wordt daar moeten ze maar genoegen mee nemen hoor.
Herkenbaarquote:Op maandag 15 oktober 2007 14:33 schreef Ticootje het volgende:
Nou onze smaken verschillen nogal. Dus wat ik helemaal leuk vond, vond mijn man dus echt helemaal niets en andersom dus ook.
Alles goed hoor..quote:Op maandag 15 oktober 2007 14:54 schreef Chanell het volgende:
[..]
Gelijk heb je!
Verder wel alles goed met je?
Ik begrijp he-le-maal wat je bedoeld, ik heb het eigelijk ook wel gehad, begint nu ook gewoon echt zwaar te worden, het slapen gaat amper tot niet meer, buik zit toch wel in de weg, en die nieuwschierigheid naar de kleine word alsmaar groter en groter!quote:Op maandag 15 oktober 2007 15:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Alles goed hoor..
Behalve de gebruikelijke ongemakjes...
Ik zie er zo naar uit!! Maar ik vind 9 maanden wel heel erg lang. Het liefst wil ik de kleine nu al kunnen bewonderen. Maar goed ik moet gewoon geduld hebben en ach, die 114 dagen zijn zo voorbij...
Ja maar jij bent bijna zover!! Ik moet nog wel even!quote:Op maandag 15 oktober 2007 15:37 schreef Chanell het volgende:
[..]
Ik begrijp he-le-maal wat je bedoeld, ik heb het eigelijk ook wel gehad, begint nu ook gewoon echt zwaar te worden, het slapen gaat amper tot niet meer, buik zit toch wel in de weg, en die nieuwschierigheid naar de kleine word alsmaar groter en groter!
Ja alles staat klaar, en ben er zelf ook wel klaar voor haha.quote:Op maandag 15 oktober 2007 15:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja maar jij bent bijna zover!! Ik moet nog wel even!
Al helemaal klaar voor de kleine?
Ik nu ook wel hoor. Alle roze jurkjes vind ik nu helemaal leuk.quote:Op maandag 15 oktober 2007 15:51 schreef Randa_v het volgende:
Over voorkeuren. Eigenlijk had ik geen vookeur, ging er gewoon vanuit dat het wel weer een jongetje zou zijn. Makkelijk dat ken ik. Was toen wij hoorden dat het geen jongetje was wel even schrikken, maar ondertussen vind ik het prima. Alleen aan al dat roze in de winkel moet ik nog erg wennen, it is just not me. Maar dat komt misschien nog wel.
Verheug me nu wel stiekem op het staartjes en vlechtjes maken enzo.
Hadden we ook helemaal nog niet verteld. Maar nu de familie het weet mag de hele wereld het weten. Alleen de naam blijft nog voor ons zelf.quote:Op maandag 15 oktober 2007 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Randa, volgens mij wist ik dat nog helemaal niet! Wat leuk, een meisje erbij!
En goed zoeken dan maar naar niet-roze spul!
Bij mij kwam de misselijkheid allebei de keren rond een week of 6-7. Maar wie weet sla jij het gewoon lekker over.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:22 schreef Multipass het volgende:
Ik heb een vraag aan alle zwangeren. Oveal lees ik over zwangerschapsmisselijkheid en overgeven, maar ik ben gewoon amper misselijk en overgeven hoef ik al helemaal niet. Heel soms heb ik een vlaag misselijkheid maar die trekt dan weer weg. Ik ben wel supermoe.
Ja heb je ook wel gelijk in Moonah. Maar wij zijn afgelopen winter voor het eerst in jaren niet op wintersport geweest en ik heb het vreselijk gemist. Vandaar mijn enthousiasme dat we dit jaar iig wel weer lekker daar heen gaan. Zo'n beebje in je buik is natuurlijk zo geweldig; daar laat ik het skieën graag voor over gaan!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:00 schreef Moonah het volgende:
Icicle, ik heb net pas je hartfilmpje gezien. Nou ja, dat van je beebje dus.![]()
En verder snap ik eerlijk gezegd niet Flowerbox dat je überhaupt ook maar twijfelt/de over al dan niet skiën als je 5 maanden zwanger bent.
Ook al kun je het zelf nog zo goed, er zijn imo te veel factoren die je niet zelf in de hand hebt. Nee, ik zou dat risico absoluut niet willen lopen... /bemoeimodus
TJa, en toch zijn ze soms best stom. Ik weet nog dat ik voor de opname kwam en dat ik zei dat ik voor het infuus kwam, toen wilden ze me aan een inleid-infuus gaan leggenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:05 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik heb vanacht zo vreselijk raar gedroomd:
We gingen dus kijken naar een ziekenhuis of het wat was. Eenmaal aangekomen daar vonden ze dat ik wel lang genoeg zwanger was en vonden ze het tijd om de weeen op te wekken. Ik probeerde ze nog te overtuigen dat het veel te vroeg was, maar dat maakte niets uit. Maar ik raakte dus in paniek en ik zei dus dat ik niet ging persen, maar ook dat hoefde niet omdat het toch al een keizersnee werd. Dus ik mocht zelf doorlopen naar de operatiekamer, ik helemaal huilen. En mijn man probeerde mij nog te troosten. Maar ook hij deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ik kreeg nog een grote spuit in mn buik.... En toen schrok ik dus wakker.
Er zullen dan een hoop baby's geboren worden over een maand of negen in jouw regioquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:00 schreef Pruk het volgende:
Sinds gisterenmiddag lag hier de complete internet/telefoon/televisie eruit door een grote storing, dus ik voelde me helemaal verstoken van de buitenwereld
Eerlijk gezegd vind ik dat je moet doen wat goed voelt. Als de pistes vrij rustig zijn en je pakt niet de moeilijkste kun je best wat skieen. Zelf natuurlijk heel alert zijn op hoe je je voelt, maar ik denk dat ik het zou laten afhangen van de situatie ter plaatse. Maar als het heel druk zou zijn, zou ik het denk ik ook niet aandurven...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:10 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Ja heb je ook wel gelijk in Moonah. Maar wij zijn afgelopen winter voor het eerst in jaren niet op wintersport geweest en ik heb het vreselijk gemist. Vandaar mijn enthousiasme dat we dit jaar iig wel weer lekker daar heen gaan. Zo'n beebje in je buik is natuurlijk zo geweldig; daar laat ik het skieën graag voor over gaan!
En dan te bedenken dat we de winter daarop gewoon een gezinnetje zijn dat op wintersport gaat *zucht* *zwijmel*![]()
offtopic -> is laseren geen optie?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:28 schreef KD-fotografie het volgende:
ja hoor, is weer bijna helemaal goed, mag alleen mijn lenzen niet meer zo vaak dragen, liefst zo min mogenlijk dus heb maar een nieuwe bril besteld aangezien mijn reservebril alweer een jaar of 9 oud is
Maar zoals het eruitziet gelukkig geen blijvende schade opgelopen!!
Daar had ik een tijd terug een afspraak voor staan maar toch nog afgebeld.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
offtopic -> is laseren geen optie?
En je kleine kindje het risico laten lopen dat er iets mis kan gaan? Er hoeft maar íets mis te gaan en wellicht gaat het niet goed met dat afhankelijke ongeboren wezentje. Mensen die hun been breken oid gaan er ook niet van uit dat hen dat zal overkomen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:02 schreef Droeke het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat je moet doen wat goed voelt. Als de pistes vrij rustig zijn en je pakt niet de moeilijkste kun je best wat skieen.
Alleen de mensen die Tele2/Versatel hebbenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Er zullen dan een hoop baby's geboren worden over een maand of negen in jouw regio![]()
Omdat je als je misselijk bent graag wilt klagen (wat je denkt dat het helptquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:43 schreef Multipass het volgende:
Gelukkig. Ik begon me zorgen te maken omdat je altijd hoort hoe misselijk iedereen altijd is. @
Gelukkig maar!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:28 schreef KD-fotografie het volgende:
ja hoor, is weer bijna helemaal goed, mag alleen mijn lenzen niet meer zo vaak dragen, liefst zo min mogenlijk dus heb maar een nieuwe bril besteld aangezien mijn reservebril alweer een jaar of 9 oud is
Maar zoals het eruitziet gelukkig geen blijvende schade opgelopen!!
dat van die patattes dusquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:39 schreef Maneki.Neko het volgende:
boxkleed heb ik alleen gewassen als het onverpakt verkocht wordt, dat iedereen er met z`n vette patattes aan heeft gezeten *huiver*
Draagdoek ook, verder qua voetenzak en wagenbekleding eigenlijk juist niets, vindi die fabriekscoating altijd zo lekker nieuw aanvoelen
Oja hoor, dvd van tita tovenaar, Maja de bij, dvd's van de poppenkraam, ik heb ook muziek van kinderen voor kinderenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:20 schreef Droeke het volgende:
even helemaal off-topicMaar ik MOET dit even kwijt....
Ik heb sinds kort de hele verzamelcollectie van Kinderen voor Kinderen (onder het motto: is leuk voor spruitje![]()
)gekocht. En als ik die opzet begin ik helemaal te zwijmelen over spruitje aan de ene kant, maar het haalt ook echt heeeeeeeel veel op van mijn eigen jeugd
Ik kan opeens liedjes meezingen waarvan ik niet eens wist dat ik ze kende
... heel gek.
Hebben meer mensen dingen aangeschaft die ze zelf misschien veel leuker vinden dan hun (toekomstige) kind(eren)???![]()
einde offtopic![]()
Oh dat zijn ook leuke dingen... Maja de Bij, inderdaad! Ik krijg meteen weer allerlei jeugdsentimenten... Als kind heb ik bijvoorbeeld Zwelgje (van Olivier B Bommel) gekeken. En iederen keer weer huilen als Zwelgje in de grot moest achterblijven naief als ik was, dacht ik altijd dat het anders zou aflopen....quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:28 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Oja hoor, dvd van tita tovenaar, Maja de bij, dvd's van de poppenkraam, ik heb ook muziek van kinderen voor kinderen
Ja ho, niet zomaar een spelcomputer he?!?!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:31 schreef sjak het volgende:
een spelcomputer....
Ik heb ook die megadubbele dvd van kinderen voor kinderen, echt jeugdsentimentquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:20 schreef Droeke het volgende:
Ik heb sinds kort de hele verzamelcollectie van Kinderen voor Kinderen (onder het motto: is leuk voor spruitje![]()
)gekocht. En als ik die opzet begin ik helemaal te zwijmelen over spruitje aan de ene kant, maar het haalt ook echt heeeeeeeel veel op van mijn eigen jeugd
... heel gek.
Hebben meer mensen dingen aangeschaft die ze zelf misschien veel leuker vinden dan hun (toekomstige) kind(eren)???![]()
einde offtopic![]()
Maar ik ben bang dat Frummel dan toch minimaal tot een jaar of 4 moet wachten voor hij/zij erop kan spelen... Ik weet niet of MIJN man dat een argument zou vinden... (maar misschien als kraamcadeautje?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja ho, niet zomaar een spelcomputer he?!?!![]()
ik weet zeker dat de mijne er ook niet in gaat trappen... Maar ik kan het proberen...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:36 schreef Droeke het volgende:
[..]
Maar ik ben bang dat Frummel dan toch minimaal tot een jaar of 4 moet wachten voor hij/zij erop kan spelen... Ik weet niet of MIJN man dat een argument zou vinden... (maar misschien als kraamcadeautje?)
Dat kan je wel stellen. Ik zit nu al 2 uur met mijn been omhoog maar een bezoekje aan het toilet is een martelgang. Ach ja, eigen schuld, had ik niet op krukjes moeten gaan staan op een zeiknatte vloer.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
Faja! Beterschap met je been. Zal best pijnlijk zijn lijkt me zo.
Wat je nog kunt proberen is aan HEM een PS3 te geven (bijvoorbeeld voor zijn verjaardag of zo)quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ik weet zeker dat de mijne er ook niet in gaat trappen... Maar ik kan het proberen...
Ach, en andere gekke dingen heb ik niet gekocht.
Ja, maar onze prup komt eerder als dat hij jarig is...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:46 schreef Droeke het volgende:
[..]
Wat je nog kunt proberen is aan HEM een PS3 te geven (bijvoorbeeld voor zijn verjaardag of zo)![]()
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Die hormonen..ik ben mezelf niet meer
Zat ik net tussen de middag achter de pc toen ik opzij keek en daar ineens een grote vent door het raam stond te gluren. Ik had een hartverzakking. Bleek dat het mijn eigen wederhelft was die keek of ik thuis was.
Ik kon niet meer stoppen met janken
Gaat dat ooit nog weg?
k kan wel heel gretigquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zat ik net tussen de middag achter de pc toen ik opzij keek en daar ineens een grote vent door het raam stond te gluren. Ik had een hartverzakking. Bleek dat het mijn eigen wederhelft was die keek of ik thuis was.
Gaat dat ooit nog weg?
Die wederhelft? Die is hier gebleven...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Gaat dat ooit nog weg?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:20 schreef Droeke het volgende:
... heel gek.
einde offtopic![]()
Kan je nagaan hoe mensen kijken als die dreumes nog een baby isquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:52 schreef Mammietje het volgende:
met een peutertje en een dreumesje in de wagen en zag mensen kijken van 'zo... en nu al weer hier?'! De vlos ZEI dat overigens ook tegen me!![]()
Er is altijd nog een baas boven baas he!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:12 schreef E.T. het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe mensen kijken als die dreumes nog een baby is![]()
Fin trouwens dat alles goed wasIk heb trouwens nooit meegekregen dat jouw bevallingen zo problematisch waren, maar geloof best dat het een fijn gevoel geeft dat ze het nu vanaf het begin goed in de gaten houden
![]()
Ik ben geen vegetarier, maar sinds ik zwanger ben eet ik weinig of geen vlees. In hetbegin vond ik het helemaal niet meer lekker, en werd ik erg misselijk van de geur. Nu heb ik gewoon 's avonds geen trek in warm eten, ik ben blij als ik 's avonds een paar aardappeltjes naar binnen krijg, maar het liefst eet ik een broodje met soep ofzo.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:47 schreef PussinBoots het volgende:
oh, zijn er trouwens hier moeders/zwangeren die vegetariër zijn? Tips / opmerkingen zijn welkom!
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:57 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en stinkie heel stoer zijn best doen om genoeg bierkratjes te hebben... zijn die bierkratten te laag omdat ons bed ook al laag is!![]()
Nu dus maar even limonade-kratten scoren.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:47 schreef PussinBoots het volgende:
oh, zijn er trouwens hier moeders/zwangeren die vegetariër zijn? Tips / opmerkingen zijn welkom!
Oh, ik heb helemaal niet aan sausijzenbroodjes gedacht... Maar ik lijk er inderdaad ook een soort verslaving voor te hebben ontwikkeld, net als de worstenbroodjes.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:39 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Ikke... Maar ik ben niet zo'n goed voorbeeld ben ik bang...
![]()
Ik had vanaf dag één dat ik zwanger was een onverklaarbare zin in vlees ineens (was al 8 jaar vegetarier)... Ik heb me er lang tegen verzet, maar rond de 18 weken werd ik gillend gek... (Ik droomde over frikandellen, werd wakker met alleen maar zin in mac Donalds en kwijlde in de supermarkt boven de sausijzenbroodjes)
Ik heb er toen aan toegegeven... Het wordt nu steeds minder, maar nog ongeveer een keer per week 'zondig' ik... Ben echt heel benieuwd hoe dat na het ontzwangeren verder gaat...
Verder eet/at ik altijd gewoon vlees vervangers als quorn en veg. burgers bij het avondeten, en heb ik nooit last van een laag ijzergehalte... Ook nu ik het wel dacht was het gewoon goed... Ik drink nu elke dag een glas roosvicee ferro...
Lukt het met plaatsen?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:02 schreef klein_spookje het volgende:
be wij hebben dus een draai in de trap boven en benen aan de trap en mag daarom niet boven bevallen.
Hier zijn eindelijk de eerste buik fotos gemaakt nu er wat te zien is en opeens in een paar wk heel duidelijk
Fijn dat alles goed is.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:36 schreef _lotje_ het volgende:
krattenmaar maar.. je kunt toch ook klossen krijgen/lenen ofzo?
kraamzorg moet hier nog langs komen en dat is pas ergens in nov.. eik zou ze overmorgen komen maar ze is ziek
zonet bij de VK geweest, en alles is weer helemaal in orde. lage bloeddruk (benedendruk van 50) en de kleine is al n btje ingedaald zelf! maar dat zou niks zeggen zei ze.
we wachten maar weer af
Ja, dat is dan het handigst denk ik.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:53 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben een boxspring. Ik moet nog even meten hoe hoog ons bed is. Ik denk dat ik er gewoon een extra matras op leg...
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:55 schreef E.T. het volgende:
Zo.. weer goedgekeurd![]()
Eerste keer hartje horen blijft toch speciaal.. had gewoon weer de tranen in m'n ogen, ondanks dat 't de derde isVoorgaande keren waren steeds echo's, dus vandaar dat ik 't nu pas hoorde.
Ik vind het nog steeds 'raar' dat ik nu zo mooi netjes volgens schema groei.. M'n buik en gewicht zijn nu netjes voor 16 weken en voorgaande twee keren lag dat echt een heel eind voor.
O, en ik mag de kattenbak verschonen (joepie) en niet helemaal doorgebakken biefstuk eten
![]()
Ik was getest op toxoplasmose en mijn vermoeden klopte.. ooit, in een ver grijs verleden ben ik besmet geweest (waarschijnlijk als baby al, aangezien mijn moeder de bacterie levend met zich meedraagt), dus daar ben ik nu tegen beschermd![]()
Over vier weken hebben we de 20 weken echo
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:55 schreef E.T. het volgende:
Eerste keer hartje horen blijft toch speciaal.. had gewoon weer de tranen in m'n ogen, ondanks dat 't de derde isVoorgaande keren waren steeds echo's, dus vandaar dat ik 't nu pas hoorde.
Ik vind het nog steeds 'raar' dat ik nu zo mooi netjes volgens schema groei.. M'n buik en gewicht zijn nu netjes voor 16 weken en voorgaande twee keren lag dat echt een heel eind voor.
O, en ik mag de kattenbak verschonen (joepie) en niet helemaal doorgebakken biefstuk eten
![]()
Ik was getest op toxoplasmose en mijn vermoeden klopte.. ooit, in een ver grijs verleden ben ik besmet geweest (waarschijnlijk als baby al, aangezien mijn moeder de bacterie levend met zich meedraagt), dus daar ben ik nu tegen beschermd![]()
listeriose is bij voorverpakte spullen een risico en dan voornamelijk bij gesneden groenten/sla en gerookte zalm en paling.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:03 schreef Bass-Miss het volgende:
is er ook geen gevaar voor listeriose bij het eten van rauw vlees?
Wel opschieten want hier was heel veel al opquote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:23 schreef klein_spookje het volgende:
hebben jullie trouwens gezien dat er bij de wibra heel veel leuke babyartikelen te koop zijn.
De klachten die jij noemt, heb ik een jaartje terug gehad. (En nee, toen was ik eens niet zwanger!) Er zat toen een zenuw beklemd in mijn nek. Heb je vaak last van stijve nek/schouders? Ik zou niet de vlos bellen maar de huisarts, misschien kan deze je doorsturen naar een fysiotherapeut.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:08 schreef klein_spookje het volgende:
Ik ga straks de vk even bellen. Mijn ijzer wil volgens mij niet omhoog ben al de hele tijd dizzy (al een paar dagen) echt een vaag gevoel in mijn hoofd, krijg nu ook hoofdpijn en tintelende handen. En ga me nu toch wel wat zorgen maken. Dus maar even bellen.
Pfff... Ik dacht leuk... beetje meekletsen hier...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:39 schreef DeLiedje het volgende:
Ik had vanaf dag één dat ik zwanger was een onverklaarbare zin in vlees ineens (was al 8 jaar vegetarier)... Ik heb me er lang tegen verzet, maar rond de 18 weken werd ik gillend gek... (Ik droomde over frikandellen, werd wakker met alleen maar zin in mac Donalds en kwijlde in de supermarkt boven de sausijzenbroodjes)
Ook in rauw vlees zo te lezen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:49 schreef E.T. het volgende:
[..]
listeriose is bij voorverpakte spullen een risico en dan voornamelijk bij gesneden groenten/sla en gerookte zalm en paling.
Vergeet niet dat in rauw vlees ook listeria kan zitten en dat het in vlees niet alleen om toxoplasmose gaat!!! Ik dacht ook blij te zijn (tenslotte gaat dat ook dood als je het vlees diep genoeg ingevroren hebt), maar helaas, de risico's van listeria vind ik toch iets te.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:55 schreef E.T. het volgende:
![]()
Sorryquote:
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:45 schreef Mammietje het volgende:
Pfff... Ik dacht leuk... beetje meekletsen hier...Maar krijg vooral honger hier!
Biefstukken, filet american, en jouw verhaal maakt me helemaal gek!
*gaat shoarmatoko bellen*
![]()
Heb het al opgelost met een pan zuurkool...quote:
Ik ga me er ook absoluut niet schuldig over voelen.... en ik zal 't vast misschien nog wel eens eten.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:46 schreef Pruk het volgende:
[..]
Sorry
Ik hoop dat je wel genoten hebt van je biefstuk/broodje filet vandaagGa je er in ieder geval niet schuldig over voelen als je nu wel wat gehad hebt hoor!
Was 't maar waar, nog steeds niets hoor, en zaterdag al uitgerekend, snif!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:05 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Chanell, ik dacht dat je al aan het bevallen was joh. Valt dat even tegen![]()
Nee, niet echt, want het was ook al zo toen hij echt nog dwars klem lag met zijn koppie tegen mijn linkerheup en billen tegen de andere. En zijn ruggetje lag toen omhoog.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:40 schreef hestria het volgende:
be, je beeb kan zich ook uitrekken en dus met zijn voetjes laag trappen en met zijn hoofdje op je maag? of zo drukken, zou het beursige gevoel kunnen verklaren
Gisteren had ik inderdaad de hele dag Morgaine thuis terwijl der vader was werken, die was rond 16.00 thuis. Dus je moet wel een paar keer heen en weer lopen, broodje smeren, drinken pakken, helpen op toilet. Maar ze was niet erg lekker (verkouden) dus was de hele dag tegen me aan geplakt op de bank.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:05 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Faja, hoe is't met je been? Heb je morgaine er nou ook bij?
Ikook hoor, ik heb hem heel veel gebruikt, zowel tijdens de zwangerschap, met bortsvoeden en om Demi op te leggen en later zitten.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:29 schreef Droeke het volgende:
Oh wel gek dat jullie het voedingskussen niet fijn vinden... Zo zie je maar, denk je een goede tip te hebben...Ik vind het echt een uitkomst, maar ik moet wel zeggen dat ik als ik me omdraai hem niet altijd 'meeneem' naar de andere kant. Soms laat ik hem ook via mijn rug lopen, en dan lig ik dus voor 3/4 op mijn rug. Mij heeft het wel geholpen, maar misschien is het inderdaad een idee om hem eerst een tijdje te lenen voordat je hem koopt. Maar ik vind hem ook heerlijk om in bedje mee naar de tv te kijken. Manlief wil dan ook altijd een 'stukje voedingskussen'
Ik heb uit pure verveling vandaag de helpdesk maar gepakt. En op fok is het ook heel rustig, maar dat is de hele week al.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
Droeke, ik had hem idd ook gekocht vanwege alle goeie verhalen, maar ik lig er dus alleen maar mee te vechten. En manlief ook, want die krijgt hem dan regelmatig in zijn gezicht of zo.
Maar ik zal hem van de week weer eens van de kast halen, wie weet werkt het nu wel.
Ik verveel me...
Dit is sowieso een hele rustige periode voor mij op mijn werk maar nu ik weet dat ik over 3 weken weg ga ben ik aardig vooruit aan het werken en nu is er gewoon even helemaal niets meer te doen.
Ik ben zelfs al een heel eind met de de overdrachts-instructies.
Heb net zelfs een uitzending van een tv programma zitten kijken via 'uitzending gemist'.![]()
Zo maar eens kijken of collega's niet nog een of ander rotklusje hebben of zo.
Die luchtweginfectie zit er nog steeds, vanmorgen weer langs de huisarts geweest en weer een antibiotica kuur mee gekregen. Het slijm komt nu wel los in ieder geval. En morgen heb ik een afspraak bij de kno arts op aanraden van de huisarts voor de ontsteking in mijn neus en bijholtes. Hij wil de mening van die arts weten en evt behandeling. Maar het gaat wel wat beter qua vermoeidheid hoor.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:46 schreef Ticootje het volgende:
Faja, hoe gaat het nu met je verkoudheid/ grieperigheid? Is het al beter nu je wat meer rust hebt?
en genietenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 15:13 schreef DeLiedje het volgende:
VerlofJiehoe!!
Nu ga ik ook aan mijn nestel-poetsdrang toegeven
Heerlijk! Ben eigenlijk beetje jaloers, want ik 'moet' nog 2 weken (morgen niet meegerekend). Ik moet echt nog iets afmaken voor ik lekker rustig kan genieten van mijn verlof, dus ik ga toch door. Maar volgens mij vliegen die toch om hoor, ik vind de weken zo snel gaan!!!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 15:13 schreef DeLiedje het volgende:
VerlofJiehoe!!
Nu ga ik ook aan mijn nestel-poetsdrang toegeven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet je hier later op de avond ff kijken en wat vaker, werkt perfect!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 08:27 schreef Popples het volgende:
mammietje niet zo laat meer hier kijken.dan krijg je ook geen honger
![]()
ik heb gisteren suiker geprikt bij de ha ivm duizelig. de assistent vond omdat ik nog 1,5 uur van te voren had gegeten mijn suiker veel te laag. dus moet nu meer goed belegde boterhammen en appels enzo eten. en wat vaker.![]()
Ik zei ook een beetje he.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:21 schreef Ticootje het volgende:
Be, lekker dat alles goed was.
Ik hoop voor je dat hij toch niet al te groot wordt, ik las laatst een evrhaal over een baby van 8 kilo... Dat dat je bespaart mag blijven.
Je hebt wel lekker wat te doen in je zwangerschapsverlof..quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
Je had toch raar gekeken als het binnen gekomen was!![]()
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:33 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Nou hehe net weer naar de echo mevrouw geweest, en dat word ruilen morgen. over duidelijk een jongen...ik schaam me voor mezelf, heb net met dikke tranen alle roze dingetjes verwijdert. En nou niet denken wat ondankbaar, ik ben d'r evengoed onwijs blij mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |