abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 oktober 2007 @ 02:33:47 #1
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53919709
Vorig topic: Zwangerschap en geboorte deel 325

De aanstaande papa's en mama's :

20 oktober 2007: Chanell
31 oktober 2007: gebruikersnaam
1 november 2007: Cyberbull (papa) en Luana1980
09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
19 november 2007: Lewis.de.boxer
30 november 2007: glossy
01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: Sanger en Hellace
08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T (meisje)
12 december 2007: S_oepstengel
13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m
24 maart 2008: Hello_Dolly
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke****
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
*** 21 mei 2008: miss_sly en het_fokschaap ***
25 mei 2008: Grijs
14 juni 2008: Multipass
18 juni 2008: PussinBoots
18 juni 2008: Tuc
19 juni 2008: KD-fotografie

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 15-10-2007 22:38:51 ]
  zondag 14 oktober 2007 @ 02:35:16 #2
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53919726
Laatste bericht
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:45 schreef Chanell het volgende:
@ Nijna, wat een lieverd! geniet van je meissie..

Nou, ik ben er weer, heb gister hele nacht in het ziekenhuis gelegen, dus ik was vandaag vreselijk moe.
Ik was bij mn moeder op bezoek, waren lekker druk bezig met spulletjes in elkaar frutselen voor de beeb, toen ik opeens erg nodig naar de wc moest,kwam van de wc, en opeens voel ik gewoon een klein 'watervalletje', 't liep langs me benen, dus ik zei heel voorzichtjes; Mam.. ik geloof dat mijn vliezen zijn ge........... en ze trok dr schoenen aan, en we moesten meteen naar het ziekenhuis, dus ik zei meteen; Nee! eerst VK bellen, maar ze was zo paniekerig, dat ik er zelf ook helemaal warrig en paniekerig van werd, dus voor ik het wist had me broer me half opgetild en zaten we in de auto naar het ziekenhuis, daar werd ik in een rolstoelletje geduwd (waar we ook nog fotos van hebben, en ik wel een keer zal plaatsen hier) op naar de afdeling, daar werd ik meteen aan ctg gekoppeld, en na een half uur kwamen de weeen om de drie en halve minuut.
We dachten dus ook echt dat het niet lang meer zou duren, alhoewel de weeen niet vreselijk pijn deden.
Maar na een uur namen ze af, en was het stil, geen gerommel..
Hebben ze met speciale spul getest of het nou echt mn vliezen waren, en.... dat was het dus niet.
Voelde me flink voor schut, vooral ook omdat ik al zei dat de VK eerst gebeld moest worden, maar ze konden het begrijpen, de weeen waren dus waarschijnlijk gewoon heftige voorweeen.
Ik mocht me aankleden en naar huis, wel zei ze dat ze het gevoel had dat ze me snel terug zou zien haha, (ik ben a.s zaterdag uitgerekend, dus..wie weet)
Was wel een beetje teleurgesteld, had zo graag mn uk in mn armen gehad, maar ik moet nog even geduld hebben.

Duimen jullie dat het deze week door gaat zetten? ben zó ongeduldig.
En even een linkje naar de prachtige kleine meid van Nijna, Mirte!!

Zwangerschap en geboorte deel 325

Helaas ook het minder goede nieuws van miss_sly.

Zwanger... en dan gaat het mis (3)
  zondag 14 oktober 2007 @ 02:36:47 #3
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53919743
Chanell, dat is flink schrikken zeg, hopenlijk is het snel voor het echie!!

Ik ben enorm misselijk, kan me niet herinneren dat ik dat bij Demi ook zo was maar ja, misschien heb ik een selectief geheugen wat betreft de 1ste zwangerschap, in mijn herinnering was het namenlijk rozegeur en maneschijn.

O'ja, heb nu ook een zwangerschapsbanner.

[ Bericht 26% gewijzigd door KD-fotografie op 14-10-2007 02:49:51 ]
  zondag 14 oktober 2007 @ 02:52:19 #4
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53919854
Chanell, ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld was....maar binnenkort mag je echt hoor
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  zondag 14 oktober 2007 @ 08:30:39 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53920827
KD, dat kan wel heel goed verschillen hoor.

Vriendinnetje van mij had bij de eerste ook nauwelijks ergens last van en nu bij de 2e is ze behoorlijk misselijk en duizelig. Ze zei al van de week dat het maar goed was dat dat bij de 1e niet zo was, anders had ze het wrsch niet meer gedaan.
pi_53920860
chanell wat erg voor je. toch maar even toespreken dat uk zich snel aankondigd

kd misselijkheid is vreselijk. sterkte.
ik hoop dat ik er ook eens af van kom. leuk is anders
mama van 3 kids!
pi_53920916
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 22:55 schreef Brighteyes het volgende:
loederGefeliciteerd Multipass...
Maarreh... als het een FOK!baby is... bij wie hoor jij dan?

Er is een heel topic over dingen om te lezen tijdens je zwangerschap, ik ga eens voor je zoeken...

Hij stond nog in mijn bookmarks: Wat zijn leuke boeken/sites/tijdschriften?
We horen bij elkaar?

De voorlopige datum is trouwens 14 juni, en dank je BE, voor de link. Ik ga meteen naat Bol.com.

Chanell, dat is goed balen, maar je hoeft je toch niet te schamen. Ik durf te wedden dat het wel vaker gebeurt. Ik zal duimen voor je.
pi_53921082
Iemand ervaring met bevallen in combinatie met ischias of een andere beknelde zenuw?

Inmiddels ben ik bijna uitgerekend, maar heb al weken last van een beknelde zenuw. Paracetamol helpt iets, maar het is flink vermoeiend.
Ik vraag me af hoe de bevalling dan straks verloopt. Of ik dan last krijg van het feit dat ik bijna niet kan lopen.

De verloskundige denkt dat de baby wacht tot mn lichaam weer oke is. Maar ja, het kan ook zo zijn dat de baby de zenuw bekneld en dan kan ik dus wachten tot ik een ons weeg.
pi_53921882
Ik sta gewoon halverwege in de lijst

Multipass gefeliciteerd!

Chanell, wat een gedoe. En wat balen dat het nog niet het echte werk was! Maarja, het zal wel niet lang meer duren denk ik!
pi_53923989
Multipass, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hierbij een filmpje van het hartje wat in mijn buik klopt..

Vrijdag gemaakt tijdens de Mega-OUD-echo-festatie in Eindhoven
Ik mocht al om 10.00 uur komen en heb ruim 5 kwartier naar ons kindje mogen kijken. De opdracht was dit keer 'het hartje'. De studenten moesten de 4 kamers laten zien en de hart slagaders. Verbazingwekkend hoe duidelijk dat te zien is op een echo!
Van tevoren werd me gevraagd of ik al een 20 weken screening had gehad omdat de Fontys geen medische uitspraken mag/kan doen over de 'toestand' van het kindje. De vrouw die ook met 8 en 12 weken een (medische) echo deed, was nu toevallig studente en mocht op mij oefenen. Zij liet wel even heel duidelijk zien dat de bovenlip mooi dicht was

Ik heb alle aanwezige OUD dames gezien en herkend, behalve Hestria. Helaas heb ik niemand meer gesproken omdat alleen Webkim nog aanwezig was maar 'in behandeling' en de rest alweer weg was.. (Ik lag helemaal links achterin)
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zondag 14 oktober 2007 @ 14:20:17 #11
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53924578
Wat mooi Icicle! Ik snap niet dat ik me niet opgegeven heb ik toen ik zwanger was, ik heb er notabene zelf op school gezeten! Wie weet, een volgende keer.

Multipass, gefeliciteerd!

Chanell, ik hoop voor je dat het vlug doorzet, maar het begin is wel gemaakt lijkt me zo.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 14 oktober 2007 @ 14:26:41 #12
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53924702
Wow, wat is dat toch goed te zien zeg!
Hebben ze niet de ethische plicht om te melden als er iets niet goed zou zijn? Dat lijkt mij namelijk het enge van zo'n pretecho. Ik dacht dat daar in Amsterdam toen zelfs afspraken van te voren over werden gemakt met ensen die een echo kwamen doen.

Chanell, jij hebt een valse start gemaakt Haha, wel een mooi verhaal voor later. Ik zie het helemaal voor me zo'n overbezorgde broer die je optilt en in de auro zet. En jij maar zeggen, maar we moeten eerst de VK nog bellen.... Sterkte er verder mee!

Multipass, jij ook welkom en gefeliciteerd.
Lekker douchen!
  zondag 14 oktober 2007 @ 15:11:57 #13
56471 pinquit
oh my lama!
pi_53925506
oh icicle wat prachtig zeg
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_53925726
Wat gaan jullie snel zeg, het is weekend hoor!

Gister zijn wij lekker naar Duinrell geweest. Niet dat ik ergens in ben gegaan... Maar het was wel prachtig weer.

Ik lees weer een nieuwe zwangere! ->gefeliciteerd!

Icicle, wat een mooie echo!

Pruk, vind jij het ook zo raar om gewoon in het midden te staan??

Chanell, jammer dat het nog niets was, maar maak je geen zorgen, er is er nog nooit 1 blijven zitten. Nog even dus...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53926538
icicle wat mooi
Chanell jammer van de valse start, maar je bent vast snel genoeg aan de beurt!
Saartje
pi_53927291
Icicle wat mooi!
Chanell ik duim voor je.
  zondag 14 oktober 2007 @ 17:20:18 #17
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53927858
prachtig icicle!!
  zondag 14 oktober 2007 @ 17:50:58 #18
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53928582
Pixels, ik had de laatste 3 weken ook last van ischias. kon een tijdje niet meer lopen zelfs. maar tijdens de bevalling heb ik er helemaal geen last meer van gehad. Hoop dat het bij jou ook zo werkt.

Icicle, prachtig!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:41:40 #19
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53929630
Nou mijn echo fototjes maar even

foto van zijn armpje

zijn voetjes

en van zijn beentjes, en natuurlijk het piemeltje

verder lag ik naast webkim, had een roze truitje aan!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:10:57 #20
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53931625
Mooie echo, Hestria. Wat grappig dat het al zo goed te zien is
Lekker douchen!
pi_53932646
Dat piemeltje Grappig
Saartje
pi_53932680
pi_53933108
Wat mooi om te zien op die echo foto's. En dat piemeltje

Chanell, ik vind het ook niet zo gek hoor die paniek bij jouw. En het zou me niets verbazen als het vandaag of morgen echt begint. Wat lijkt me dat trouwens een teleurstelling dat je begint met weeen en opeens houd het op en er gebeurt niets meer En weet jij veel dat je ineens vocht verliest en dat het geen vruchtwater is.

Ik heb hier het hele weekend last gehad van onderin mijn buik aan de voorkant, pelvic area (weet even de vertaling niet). De baby lag van de week met kont naar beneden en is toen weer gedraaid, maar beslist niet fijn. Sindsdien gaat het lopen ook echt heel moeilijk. Volgens mij ligt de baby nog steeds overdwars. Ieniemienie heeft namelijk echt wel een keer of 7 de hik per dag, en ik voel hem dan links onderin mijn buik.
  zondag 14 oktober 2007 @ 21:24:09 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53933279
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 09:04 schreef Multipass het volgende:

[..]

We horen bij elkaar?

De voorlopige datum is trouwens 14 juni, en dank je BE, voor de link. Ik ga meteen naat Bol.com.

Chanell, dat is goed balen, maar je hoeft je toch niet te schamen. Ik durf te wedden dat het wel vaker gebeurt. Ik zal duimen voor je.
Helaas... dan blijf je ook in je uppie zonder sterretjes in de lijst hoor. Die sterretjes komen er alleen bij als het FOK!stelletje uit de kast is hoor! Iedereen kan wel zeggen dat ze een FOK!baby gemaakt hebben maar daar willen we natuurlijk wel bewijs van.

Wat een mooie echo's zie ik trouwens voorbij komen!
pi_53933861
Mammietje Gefeliciteerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53934075
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:58 schreef Mammietje het volgende:

Gefeliciteerd?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_53934161
Okay dan... 'coming out' op een ander topic... dan hier ook maar ff officieel aanmelden...
Voor de onbekende zwangeren zal ik me even netjes voorstellen... Ik ben moeder van Randy die nu 2 jaar en ruim 9 maanden is, en van Tinka, nu 18 maanden oud.
En tot mijn grote schrik komt er nu onverwacht al weer een 3e. Ik raak steeds meer verguld met dit nieuwe kadootje maar zie er eerlijk gezegd wel heel erg tegenop om straks 3 kinderen onder de 3,5 jaar te hebben. Daarnaast hebben we altijd graag 3 kinderen gewild, maar zwangerschappen hebben (zoals sommigen van jullie wellicht weten) bij mij nogal wat voeten in aarde. En in onze 'planning' stond dat we over een jaartje nog eens goed ons verstand versus gevoel zouden gaan afwegen. Die keuze kunnen we nu overslaan en we hopen het beste er van.
Ik ben -volgens eigen berekeningen- op 27 mei uitgerekend. Dinsdag heb ik mijn eerste bezoekje aan de vlos. Spannend!
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:06:31 #28
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53934305
Wow Mammietje, wat een verrassing! Gefeliciteerd!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_53936766
gefeliciteerd Mannietje
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:39:06 #30
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53936979
gefeliciteerd mamietje!!

mooie echo's hestria!!
pi_53937538
Mammietje gefeliciteerd!

Hestria, wat een leuke echo's. Hoe meer plaatjes ik zie en verhalen ik van jullie hoor hoe meer ik het gevoel heb dat ik echt de twee stomste echomeisjes had vrijdag, want ik heb helemaal geen mooie plaatjes meegekregen, alleen maar een paar heel onduidelijke (oja, ze konden eerst de printknop niet vinden).
  maandag 15 oktober 2007 @ 00:59:53 #32
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53939593
Mammietje, gefeliciteerd, en wat een verassing !

Ik ben dus niet écht gek, durfde het verhaal al bijna niet te typen, kreeg gister al opmerkingen; "Hoe kan je nou denken dat dat je vruchtwater was".
Tsja, t'is mn eerste, ben al 39 weken,nooit eerder zó'n waterval gehad.. het had gekund!
Maar we wachten rustig af, en mocht er weer zoiets gebeuren bel ik zelf gewoon eerst de VK.
Morgen weer een controle bij de VK, dus ben benieuwd.. kan bijna niet meer wachten.

Mooie echo's heb ik weer gezien trouwens !
22.10.2007.
Jij bent de bekroning op onze liefde!
  maandag 15 oktober 2007 @ 07:55:43 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53941607
Mammietje! Gefeliciteerd!

* Brighteyes dacht gisteren even leuk een beetje met een paar kinderen te spelen en dollen...
En toen heb ik bij het rennen mijn schaambotje verrekt lijkt het wel.

Zometeen nog even urine inleveren om te zien of mijn blaasontsteking echt wel weg is.
  maandag 15 oktober 2007 @ 08:17:59 #34
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53941731
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:55 schreef Pruk het volgende:
Mammietje gefeliciteerd!

Hestria, wat een leuke echo's. Hoe meer plaatjes ik zie en verhalen ik van jullie hoor hoe meer ik het gevoel heb dat ik echt de twee stomste echomeisjes had vrijdag, want ik heb helemaal geen mooie plaatjes meegekregen, alleen maar een paar heel onduidelijke (oja, ze konden eerst de printknop niet vinden).
ja dat had ik de keer ervoor, op het laast kwamen ze nog even foto's maken maken konden de beentjes en armpjes niet vinden, dus kreeg ik 2 wazige echo's mee van het ruggegraatje. Overigens had ik vrijdag ook een echovrouw die dacht dat ze een ei een echo aan het geven was, het lukte haar ook helemaal niet echt, ze was zo aan het denken en zoeken dat hij elke keer verschoof. Maar ja het zijn ook studenten hé, ze moeten het in princiepe nog leren, maar je hoopt dan toch op even lekker kijken en leuke foto's kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent.
  maandag 15 oktober 2007 @ 08:21:27 #35
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53941753
Mamietje gefeliciteerd!

chanell, mensen hebben altijd wat te zeuren, met miesje had ik op het eind al een aantal dagen dat ik wat druppeltjes verloor, dacht van laat ik toch eens nakijken, kreeg ik toen veel opmerkingen dat ik niet gelijk naar de verlos was gegaan enz. en idd het is alllemaal nieuw dus laat je niet tegenhouden door wat mensen zeggen hoor! gewoon je eigen gang gaan.
pi_53941769
Chanell, ik heb hier wel vaker het verhaal gelezen dat ze dachten dat het vruchtwater was... Dus zo raar vind ik het niet.

Mammietje, geleficiteerd!

Gister heb ik even mn suikerwaarde gecontroleerd, naar aanleiding van de discussie hier over diabetes in je bloedlijn. Mijn vader en opa hebben allebei diabetes 2, en dat is dus geen erfelijke variant. Maar ik wilde het even zeker weten... Mijn suiker is wel iets aan de hoge kant, dus ik hou het even in de gaten.

Verder heb ik iets gedaan, waardoor mn knie echt pijn doet. Ik weet alleen niet wat... Doordat ik mn knie een beetje probeer te ontzien, heb ik nu ook last van mn onderrug. Mn knie heb ik maar even ingepakt.

Mn verkoudheid is nog steeds niet weg, het lijkt er zelfs meer op dat ie weer terugkomt. Volgende week moet ik toch langs de Vlos, dan kan ik meteen de hele lijst even opnoemen.
  maandag 15 oktober 2007 @ 08:25:17 #37
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_53941778
Mammietje, gefeliciteerd met deze verrassing!

Mooie echo's heb ik voorbij zien komen.

Chanell, sterkte met de laatste loodjes.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  maandag 15 oktober 2007 @ 08:29:17 #38
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53941805
chanell, Joh de rest lekker laten kletsen. Het is gewoon heel erg schrikken als je denkt dat je vruchtwater verliest en dan de paniek van je moeder en broer om je heen is het toch helemaal niet gek. En zoals je zegt de eerste dus alles is spannend en nieuw. Succes met wachten.

De echo's zijn mooi en leukkkk en dat filmpje.

Hier een druk weekend gehad het wiegje is bijna klaar zo lief geworden! Zaterdag gaan we het badsetje ophalen!

Zaterdag heb viel ik van de trap nou ja ik miste de laatste trede omdat ik niet oplette en dacht dat ik er al was en verstapte me daarna op de grond en viel toen op de houte rand van onze kast met mijn buik. Dat deed en zeer en ik schrok heel erg. Gelukkig liet ons meisje zich meteen voelen!

Ze licht trouwens nog steeds in stuit hoop zo dat dat straks anders is. Mijn ijzer gehalte wil volgens mij nog steeds niet omhoog en daar baal ik van. Als dat niet goed omhoog gaat is de kans er dat ik in zh MOET bevallen.

Verder vandaag lekker in huis opruimen en teuten Mara gaat nu naar de psz en morgen naar de basisschool en dan donderdag eindelijk naar de notaris voor de extra hypotheek voor ons dakterras.

tot straks
pi_53941843
Klein-spookje, dat was wel even schrikken!!
pi_53942025
Mammietje ik kan me je schok over de zwangerschap wel voorstellen. En de kinderen zijn ook erg jong. Maar je went echt wel aan het idee. Gefeliciteerd en probeer ook te genieten ervan. Het zwanger zijn is toch wel weer een wondertje.

Ook al zijn er nu wel heel veel ongemakken, ik moest gisteren toch ook wel even stilstaan en genieten van dat gewroet in mijn buik Ieniemienie ligt echt heel ongemakkelijk en hoe weet ik nu niet, maar ik moest er vannacht uit omdat ik heel erg last had van maagzuur en vanmorgen was ik misselijk omdat ieniemienie volgens mij tegen mijn maag aantrapt ofzo.

Vandaag over 5 weken alweer uitgerekend. We zijn van het weekend alweer een stukje verder gekomen en eigenlijk zijn we er wel redelijk klaar voor. Nog wat kleine details en aankopen, maar we hebben in ieder geval een mosesbasket opgemaakt en tas met spulletjes klaar staan. Nou vanmiddag nog voor een apk-tje om te kijken hoe ieniemienie erbij ligt.
pi_53942080
Auw Klein Spookje, pijnlijk en inderdaad wel even schrikken.

BE, rennen doe je niet meer hoor in deze fase

Ohww wij gaan morgen naar een concert van "The Police" Absoluut geen fan van Sting Maar relaxte muziek is het wel, husby is een groot fan, vandaar
pi_53942116
Ik ben begonnen met het draaien van mijn favo cd. In de hoop dat de kleine er iets van meekrijgt en ook van de muziek gaat houden!!
pi_53942356
Mag ik vragen wat het nou was dan Chanell? Dat "watervalletje"?
Ben 27, geen kinderen, niet zwanger op dit moment, maar wil het wel graag weten voor de toekomst
pi_53942363
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:21 schreef Cici het volgende:
Ben 27, geen kinderen, niet zwanger op dit moment, maar wil het wel graag weten voor de toekomst
Incontinetie??
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:00:52 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53942971
Oei Spookje, dat is wel even schrikken!
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:01 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Auw Klein Spookje, pijnlijk en inderdaad wel even schrikken.

BE, rennen doe je niet meer hoor in deze fase

Ohww wij gaan morgen naar een concert van "The Police" Absoluut geen fan van Sting Maar relaxte muziek is het wel, husby is een groot fan, vandaar
Ja, nu snap ik dus ook waarom.

Wat ga je hard zeg, nog 5 weken!
pi_53943015
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Incontinetie??
Oooh, dacht dat het wat veel spannenenenders was
Sorry dat ik zo binnen kwam vallen, maar soms heb ik van die vragen he, dan is een antwoord wel zo leuk
(En als het bij mij gebeurd, ooit, dat ik er dan rekening mee kan houden).
pi_53943039
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:21 schreef Cici het volgende:
Nou, voor de toekomst: als je heel erg misselijk bent en je blijft spugen (en dat is gelukkig in het begin minder dan als je na een maand of wat nog spuugt), zorg dat je je blaas leeg hebt, want anders legen je maag en je blaas (en als het meezit ook je darmen) zich op hetzelfde moment.
pi_53943136
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:04 schreef Pruk het volgende:

[..]

Nou, voor de toekomst: als je heel erg misselijk bent en je blijft spugen (en dat is gelukkig in het begin minder dan als je na een maand of wat nog spuugt), zorg dat je je blaas leeg hebt, want anders legen je maag en je blaas (en als het meezit ook je darmen) zich op hetzelfde moment.
Lol, dank je.
*verdwijnt weer uit het topic*
pi_53943328
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:04 schreef Pruk het volgende:

[..]

dat is zo waar

--> op het toilet gaan zitten met een emmer op je schoot.
pi_53943364
Mammietje, van harte!!! Wat een fijne verassing! Ik hoop dat je een hele goede zwangerschap zult hebben
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef sjak het volgende:
Wow, wat is dat toch goed te zien zeg!
Hebben ze niet de ethische plicht om te melden als er iets niet goed zou zijn? Dat lijkt mij namelijk het enge van zo'n pretecho. Ik dacht dat daar in Amsterdam toen zelfs afspraken van te voren over werden gemakt met ensen die een echo kwamen doen.
Voordat de studenten hun opdracht mochten doen werd ik gescreened door een docente. Ik denk dat zij niet de bevoegdheid heeft om een medische mededeling te doen. Persoonlijk zou ik ook liever geen 'slecht nieuws' van een docente of studente krijgen maar liever van een professioneel medisch opgeleide. Ik zag het ook niet als pretecho maar puur voor studie doeleinden.
Ik weet ook niet of men bij een pretecho bureau echt een medische bevoegdheid moet hebben?

Maargoed, ik maakte me ineens wat zorgen en die studie echo heeft me wel een goed gevoel gegeven. Vanavond krijg ik de medische 20 weken screening.

Hestria, lag je op het 1-na laatste bed? Dan lag je naast mij Weet niet meer wat die vrouw aan had..
Pruk, mijn foto's werden snel op het laatst nog door een (niet zo'n goede?) studente gemaakt en waren ook best wazig. Oh, en je zei geen BOE
pi_53943503
Mammietje, wat een verrassing! Toch gefeliciteerd
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:31:47 #52
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53943606
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:20 schreef lcicle het volgende:

Maargoed, ik maakte me ineens wat zorgen en die studie echo heeft me wel een goed gevoel gegeven. Vanavond krijg ik de medische 20 weken screening.
Toch wel erg fijn dat we tegenwoordig al deze mogelijkheden hebben. Ik vind het telkens toch ook wel weer spannend als ik bij de VK het hartje ga horen (en natuurlijk duurt het altijd veel te lang voor ze 'm gevonden heeft).
Spannend voor vanavond, gaan jullie vragen wat het wordt?
Lekker douchen!
pi_53943891
Ja, het blijft zo'n wonder he!! Vaak als ik nu zelfs naar Merlijn kijk, dan snap ik er nog steeds he-le-maal niets van dat dát allemaal in míjn buik is gegroeid.. Dus zoiets moois kan ontstaan uit 2 mensen..

Wij willen het geslacht nu ook niet weten Vrijdag bij de studie echo zette de laatste studente 'dat ding' op mijn buik en zei meteen 'oh weten jullie het geslacht al?'. Gelukkig keek ik nog niet naar het scherm en riep meteen 'nee!' Volgens mij had ze het vol in beeld haha!
Willen jullie het weten sjak?
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:55:56 #54
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53944090
ik lag op het middelste/een na laaste bed, aan de linker kant, als je met je rug naar de deur staat/stond, naast webkim in ieder geval.
pi_53944133
En aan de andere kant naast mij dus (ik wist niet meer of er 3 of 4 bedden op een rij stonden)
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:05:03 #56
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53944252
moet ook eerlijk bekennen dat ik zo druk bezig was met staren naar prupje dat ik eigenlijk niet eens heel goed heb opgelet.
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:09:35 #57
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53944363
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:46 schreef lcicle het volgende:
Ja, het blijft zo'n wonder he!! Vaak als ik nu zelfs naar Merlijn kijk, dan snap ik er nog steeds he-le-maal niets van dat dát allemaal in míjn buik is gegroeid.. Dus zoiets moois kan ontstaan uit 2 mensen..
Ja dat heb ik zelf ook. Als ik mijn buik weer eens heen-en-weer zie stuiteren denk ik: "tjonge dat 2 celletjes daarvoor verantwoordelijk voor kunnen zijn, dat het groeit en groeit en vervolgens er alles op en aan zit wat aan een 'echt' mensje zit... Nageltjes, oogjes, lipjes... *zucht*

Ik ben over 7 weken uitgerekend maar ik begin steeds meer te zwijmelen over hoe spruitje eruit zal zien. Hebben meer mensen dat die op 'het laasts aan lopen"? Maar tegelijkertijd kan ik me ook nog niets voorstellen bij de bevalling en dat hij/zij er straks dan ook echt is... Gek he
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_53944578
Droeke ik heb dat ook (ook over 7 weken uitgerekend..). Ik kan zo dromen over hoe het allemaal zal zijn, ik zit nog steeds heel hoog op een roze wolk (alhoewel ik me bij vlagen ook erg zorgen kan maken over vanálles).
Maar dat er straks echt een kindje, ons kindje in al die spulletjes hier ligt... In die box, in die maxicosi, in dat wiegje . Een heerlijk, maar gek idee!
pi_53944647
Zo, wat typen jullie veel in een weekend zeg! Gelijk alweer een nieuw deeljte Z&G.

Nieuwe zwangeren-> gefeliciteerd!

Nijna; wat een prachtige naam Mirte. Was er nu al een fotootje gepasseerd of komt die nog?

Verder hebben wij dit weekend gevierd dat ik nu 12 weken ben. Wat gaat het snel! Al weer drie maanden!
Ik heb nu ook al echt zo'n buikje van: dit kan niet meer stevig tafelen zijn geweest! Jeuh, laat maar komen die buik!

Nog even een vraagje: wat is jullie mening over wintersport als je zwanger bent?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:25:23 #60
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53944690
Inderdaad, dat heb ik ook als ik naar Jetske kijk, dat ik af en toe denk: HOE KAN DAT NOU???? Je moet er wat voor over hebben maar het blijft wonderbaarlijk wat de natuur zo even met ons uitspookt.

Of we het geslacht willen weten zijn we nog niet helemaal over uit. Ik zou het wel willen weten m.n. om me er goed op in te kunnen stellen dit keer. Schanulleke wil het helemaal niet weten. Ik denk dat Schanul gaat winnen. Al zal ik dit keer niet mijn hoofd weg gaan draaien als de echo wordt gemaakt.
en hoe erg het ook klinkt ik zou het zo leuk vinden om nu een jongetje te krijgen en ik ben bang een beetje teleurgesteld te zijn als dat niet zo blijkt daar kan ik me dan alvast op instellen, erg he...

Edit: flowerbox, wat wil je weten? Ik ga op wintersport als ik zo'n 7 maanden zwanger ben. Ik zal niet op de ski's gaan staan, maar lekker ravotten in de sneeuw kan m.i. best.
Lekker douchen!
pi_53944822
Nou, wij gaan dus in de kerstvakantie op wintersport. Dan ben ik dus iets van 5 maanden zwanger. Ik wil eigenlijk wel graag skieën. Maar dan niet de hele week, maar een gedeelte. Ik ben gewend om de hele week fanatiek te skieën. Maar kan ik me ook wel vermaken als ik dat een x niet doe? Is het ook ge vaarlijk als je valt enzo?
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:03:35 #62
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_53945580
Mammietje van harte!
pi_53945641
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:32 schreef flowerbox het volgende:
Nou, wij gaan dus in de kerstvakantie op wintersport. Dan ben ik dus iets van 5 maanden zwanger. Ik wil eigenlijk wel graag skieën. Maar dan niet de hele week, maar een gedeelte. Ik ben gewend om de hele week fanatiek te skieën. Maar kan ik me ook wel vermaken als ik dat een x niet doe? Is het ook ge vaarlijk als je valt enzo?
Wat vind je verloskundige ervan?

Denk even na over de risico's. Als je aangeskiet wordt kan dat natuurlijk rampzalige gevolgen hebben. Je kan nog zo'n ervaren skieer zijn, je kan zeer ongelukkig ten val komen.
edit- De eerste 3 maanden zijn niet zo'n probleem. Zodra je baarmoeder boven je schaambeen komt loop je gewoon meer risico met vallen. (Stel je voor dat je een ski in je buik krijgt )

Een jaartje overslaan misschien? Lekker op een terasje zitten!
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:11:01 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53945782
Droeke, toevallig had ik gisteren zo'n moment idd. 10 weken te gaan hier, maar inmiddels zo nieuwsgierig naar dat babietje in mijn buik. Wie wriemelt er nou zo als ik op mijn zij wil slapen etc. etc.

stinkie en ik kunnen altijd heel vertederd kijken naar de rare houdingen waar onze katten soms in liggen te slapen en nu denk ik steeds 'straks staan we zo boven het bedje of de box te zwijmelen om te zien hoe daar ons eigen kindje ligt te slapen'.

10 weken, nog heel ver weg, maar ook zo dichtbij als je het vergelijkt met de 30 die er al achter de rug zijn. Voor mijn gevoel vliegt de tijd op dit moment, ik ben heel benieuwd of dat zo blijft tot het eind.

Sjak, niet erg hoor volgens mij. Juist wel logisch lijkt me. Zeker bij een 2e. Je hebt er al eentje van de ene 'soort', kan me voorstellen dat het je enorm leuk lijkt als er nu een jongetje bij komt. Toch weer anders enzo.
En dat vrees voor die 'teleurstelling' herken ik dus wel omdat ik daar ook zo bang voor was omdat ik altijd zo met een meisje in mijn hoofd zat. Uiteindelijk ebde dat gevoel weg en had ik er helemaal geen last van toen bleek dat het toch een jongetje werd.
Ik ben benieuwd of Schanul dan idd gaat winnen of dat je het mss zelf ziet bij een echo.
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:11:16 #65
82727 klein_spookje
pi_53945788
sjak,
Ik wilde het juist weten omdat ik graag een meisje wilde en zo aan het idee kon wennen als het een knul zou worden Want dat leek me zo raar en anders. Maar goed wel net zo welkom maar mijn voorkeur ging uit naar een meid. Moeilijk omdat bespreekbaar te maken omdat dat niet echt geaccepteerd word een voorkeur hebben.

Flowerbox mij is verteld dat je alles mag blijven doen wat je al deed. Als je goed kan skieen en het niet voor de eerste keer gaat doen dan zou dat vast geen kwaad kunnen. Risico's heb je altijd en overal maar niet de zwarte piste nemen he of van gevaarlijk sprongen maken.
Hihi.

Wij zouden ook gaan maar dan als de baby er is maar ik twijfel toch of het wel wat is. Want idd in hoeverre kan je je vermaken als je niet gaat skieen of snowboarden?
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:25:30 #66
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53946176
ik vind het toch gevaarlijk klinken hoor, zeker wat ticootje zegt je hebt geen controle over wat andere mensen doen en een ongelukje lijkt me snel gebeurt. Aan de andere kant zit de baby wel goed verpakt in het vruchtwater enz. erg moeilijk om zo te zeggen, zou mischien even met verlos overleggen wat zij er van vinden.

overigens werd ik net gebeld door fontys dat ze voor as donderdag zwangeren tekort hadden, dus ga ik donderdag avond weer lekker spieken naar mijn kleine prup. dit keer gaan opa en tante mee(die vonden het ook wel leuk om te zien)
pi_53946196
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:20 schreef lcicle het volgende:
Hestria, lag je op het 1-na laatste bed? Dan lag je naast mij Weet niet meer wat die vrouw aan had..
Pruk, mijn foto's werden snel op het laatst nog door een (niet zo'n goede?) studente gemaakt en waren ook best wazig. Oh, en je zei geen BOE
Ik heb ook geen bah gezegd

Nee, ik heb je simpelweg niet gezien, maar dat is ook niet raar als jij daar helemaal lag en er eerder en langer lag enzo
pi_53946263
Mijn verloskundige nog niet gevraagd.

Maar idd ik voel wrlsk zelf wel aan hoe het gaat. Ik kan altijd nog gaan wandelen of terrasje pikken. Alleen die sfeer vind ik al geweldig. Die sneeuw en dat uitzicht. Ik kan er nu al van genieten en naar verlangen.
Ik ben ook wel een echte lezer, dus voor de zekerheid een stapeltje boeken mee.

Bedankt voor jullie reacties/tips.
pi_53946264
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:25 schreef hestria het volgende:
ik vind het toch gevaarlijk klinken hoor, zeker wat ticootje zegt je hebt geen controle over wat andere mensen doen en een ongelukje lijkt me snel gebeurt. Aan de andere kant zit de baby wel goed verpakt in het vruchtwater enz. erg moeilijk om zo te zeggen, zou mischien even met verlos overleggen wat zij er van vinden.

overigens werd ik net gebeld door fontys dat ze voor as donderdag zwangeren tekort hadden, dus ga ik donderdag avond weer lekker spieken naar mijn kleine prup. dit keer gaan opa en tante mee(die vonden het ook wel leuk om te zien)
Ah, ze hebben tekort, vandaar

Ik had een mailtje gestuurd dat ik het achteraf toch wel erg jammer vond dat ik een half uurtje gelegen heb en dat ik toen al weggebonjourd werd en ik mocht eventueel donderdag terugkomen. Nou snap ik waarom
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:37:23 #70
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53946477
dus jij gaat dan ook donderdag avond? ik mag om 18:30
pi_53946570
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:37 schreef hestria het volgende:
dus jij gaat dan ook donderdag avond? ik mag om 18:30
Nee, ik moet donderdagmiddag in Delft bij de internist-endocrinoloog zijn en om vanuit Delft naar Eindhoven te rijden vind ik ook weer wat. Ik was allang blij dat ik even mijn zegje kon doen dat ik me achteraf vervelend voelde dat ik zo snel weer weg was.
pi_53946587
Ook even melden over vrijdag. Wij kwamen veel te vroeg binnen en gingen lekker laat weer weg. Lekker een uurtje mogen kijken. 3 mooie echo's meegekregen en oma verrast met het geslacht waar we nog even de bevestiging van hadden gevraagd. Daarna nog eens gevraagd om het precies te laten zien en oma wilde ook nog eens beebje helemaal zien. Geen probleem allemaal. Erg leuk. We hebben 3 profielfoto's.

En dan lag iedereen wel een beetje waarvan ik het dacht.
pi_53946658
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:25 schreef sjak het volgende:

en hoe erg het ook klinkt ik zou het zo leuk vinden om nu een jongetje te krijgen en ik ben bang een beetje teleurgesteld te zijn als dat niet zo blijkt daar kan ik me dan alvast op instellen, erg he...
Helemaal niet erg of raar! Juist heel eerlijk en ik denk dat de meeste zwangeren dat hebben ook al zeggen ze dat het écht niet uitmaakt..
Bij de eerste zwangerschap was ik er heilig van overtuigd dat het een meisje zou zijn. Dacht ik ook op de echo gezien te hebben en mijn man had hetzelfde voorgevoel. Toen het einde naderde heb ik de echo nog eens heel goed bekeken en dacht toen een piemeltje te zien. Zeker wist ik het niet, maar ik ben er echt 2 dagen totaal door van slag gewest. Had me zo verheugd op een meisje en voelde me zo rot tegenover het kindje in mijn buik.
Toen hij geboren werd zag ik metéén het piemeltje! Daarna heb ik werkelijk geen seconde meer gedacht: was je maar een meisje. Dus wat ze zeggen dat het niet uitmaakt klopt, maar toch Nu hoop ik weer op een meisje, maar denk een jongen, haha! Dan zit ik altijd goed

Pruk, geef niet Ik zag jou ook pas toen jullie weer weg gingen. Had wel je zus(?) zien zitten en vermoedde dat jij daar lag.
Wat leuk dat jullie donderdag weer mogen! Om teleurstelling te voorkomen zou ik zelf een camera meenemen Veel plezier!

In de eerste zwangerschap ben ik nog op wintersport geweest maar wilde sowieso niet skieën, nu had ik een goed excuus. Volgens mij was ik toen 6 of 7 maanden zwanger. Geluk was wel dat ik niet de enige zwangere was, dus ik had goed gezelschap. Verder kan ik er niet veel over zeggen, of het gevaarlijk zou zijn. Ik durf niet te skieën, zwanger of niet
pi_53946739
Dat zou ik nu echt niet kunnen, een voorkeur hebben en dan toch wachten tot aan de geboorte om het te weten!
  † In Memoriam † maandag 15 oktober 2007 @ 12:55:44 #75
43556 miss_dynastie
pi_53946819
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:46 schreef lcicle het volgende:
Pruk, geef niet Ik zag jou ook pas toen jullie weer weg gingen. Had wel je zus(?) zien zitten en vermoedde dat jij daar lag.
Nope, ik was het maar
Ik heb jou niet herkend, Webkim uiteraard wel (Hello Kitty he ) en randa_v ook
pi_53946853
Ik had bij de eerste helemaal geen voorkeur. Ik kende beide niet dus wist ook niet wat leuker was. Nu ik een jongetje heb hoop ik heel stiekum dat ooit de tweede ook een jochie word. Gewoon omdat het bekend en vertouwd is. Maar stiekum zou ik dan toch ook wel heel graag een meisje willen. Hmmm
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53947010
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:55 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nope, ik was het maar
Ik heb jou niet herkend, Webkim uiteraard wel (Hello Kitty he ) en randa_v ook
Oh! haha! Nou, hallo dan! Wat grappig, nóg een OUD-er in tha house.

Bass-Miss, hier is ook nog niet bewezen dat ik het kan
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:05:13 #78
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53947018
Nou BM, ik heb het de vorige keer ook 9 maanden kunnen uithouden. Toen was het niet echt door de voorkeur dat het moeilijk was maar door mijn enorme nieuwsgierigheid
We hebben nu alleen de 20 weken echo nog om het te weten te komen, dus als het daar niet op te zien zou zijn moet ik het ook volhouden tot het einde... Nog een week of 6 om daar over te bakkeleien

Ik zou ook niet durven te skieen. Maar, ik kan het ook niet goed, dat scheelt een stuk. Met een boek in de zon klinkt ook heerlijk en af en toe wat sleeen met Jetske. Ik verwacht sowieso niet dat ik dan nog zin heb in veel inspannende dingen. Maar dat is natuurlijk wel anders als je 5 maanden bent.

Wat zegt google ons hierover:
Ook minder ver van huis kan een vakantie een risico vormen. In de bergen, boven de 2150 meter, bevat de lucht minder zuurstof dan in het laagland. Ga je bovendien flink skiën, waarbij de lichaamstemperatuur en het zuurstofverbruik oplopen, dan krijg je aanzienlijk minder zuurstof binnen dan normaal. In de zwangerschap is dat ongezond, vooral voor de baby. In de aanloop naar de zwangerschap toe, kan het geen kwaad.
Bron: http://www.zwangerstraks.nl/vliegenenwintersport.php

Ski en zwangerschap
Een zwangere vrouw mag gerust deelnemen aan de geneugten van de wintersport. Op voorwaarde evenwel dat ze toch bepaalde voorzorgen neemt.

Alpineski is een veeleisende discipline, zo begint dr. Luc Baeyens, gynecoloog en sportarts verbonden aan het Brugmann-ziekenhuis in Brussel. Een zwangerschap wordt, vanaf de eerste dagen, gekenmerkt door een vochtophoping in de spieren en een verslapping van de pezen, wat het risico op letsels bij ski en ook bij schaatsen, doet toenemen, aldus dr. Baeyens.

Bovendien verplaatst het zwartepunt van het lichaam zich tijdens de zwangerschap, vooral vanaf de 5de maand, waardoor de coördinatie van spieren en zenuwen moeilijker verloopt. Recente studies hebben trouwens uitgewezen dat vrouwen zo al, of ze nu zwanger zijn of niet, vaker het slachtoffer zijn van ski-ongevallen te wijten aan een gebrek aan spiercontrole, dan mannen.

Directe of indirecte slagen in de buikstreek kunnen ook een gevaar betekenen voor de foetus. Ze kunnen aanleiding geven tot het loslaten van de placenta, vroegtijdige weëen en zelfs een scheur in de baarmoeder. Dit soort ongelukken treedt op vanaf de 4de à 5de maand, zelden of nooit eerder.

Laatste punt is dat de borsten van een zwangere vrouw niet alleen groter en zwaarder worden, maar ook veel gevoeliger zijn. Een stoot tegen de borst kan in die omstandigheden erg pijnlijk zijn.

"Rekening houdend met al die elementen, dient alpine ski ten zeerste te worden afgeraden vanaf de 4de zwangerschapsmaand," zo meent Dr. Baeyens.

Langlauf
Langlaufski is daarentegen een uithoudingssport waarbij weinig of geen risico’s bestaan op ernstige ongevallen. Voor zwangere vrouwen in goede conditie en met een goede uithouding, bestaat er volgens dr. Baeyens dan ook geen enkel bezwaar om tot op het einde van de zwangerschap te langlaufen.

De enige beperking is misschien dat ze niet tot het uiterste mogen gaan, en, meer nog dan andere vrouwen, moeten zorgen dat hun algemene fysieke conditie voldoende sterk is om gedurende een paar uur op de latten te staan.
Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=260

Dit zelfde geldt voor skiën, het gaat om de "valkans". Tot een week of 10-11 zit de baarmoeder achter het schaambeen verstopt en zit dus beschermt. Daarna zou een val bovenop die baarmoeder fataal kunnen zijn voor de vrucht. Je moet dan wel bovenop de baarmoeder vallen. Ook al ben je een goede skiër, bedenk dat er altijd mensen kunnen zijn die dat niet zijn en dan bijvoorbeeld op jou kunnen vallen ed. Wederom op eigen verantwoording dus. Er zijn ook mensen die met een buikbeschermer skiën, een soort kussen in de broek die mogelijke klappen opvangt.
Bron:http://www.predictor.nl/content.asp?page=305&sv=1094

Het wordt best wel afgeraden dus....
Lekker douchen!
pi_53947053
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:05 schreef lcicle het volgende:

[..]

Oh! haha! Nou, hallo dan! Wat grappig, nóg een OUD-er in tha house.

Bass-Miss, hier is ook nog niet bewezen dat ik het kan
Je hebt toch al een hele tijd de kans gehad.
Ik zou het nu al willen weten en ben nog niet eens zwanger.
pi_53947090
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:05 schreef sjak het volgende:
Nou BM, ik heb het de vorige keer ook 9 maanden kunnen uithouden. Toen was het niet echt door de voorkeur dat het moeilijk was maar door mijn enorme nieuwsgierigheid
We hebben nu alleen de 20 weken echo nog om het te weten te komen, dus als het daar niet op te zien zou zijn moet ik het ook volhouden tot het einde... Nog een week of 6 om daar over te bakkeleien
Ik vind dat echt knap!
Mijn nieuwsgierigheid was de vorige keer ook niet te houden, vond het zo lang duren tot de twintig weken echo...
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:14:21 #81
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53947212
Mammietje Gefeliciteerd! En de overige nieuwe zwangeren natuurlijk ook

Oh en Nijna, wat heb je een prachtige dochter op de wereld gezet
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_53947427
Heel stiekem heb ik eigenlijk ook de lichte voorkeur voor een meisje, al is het belangrijkste natuurlijk dat het gezond is.(schaam me dr ook bijna voor) Ik ben dr eigenlijk vanaf dag 1 van overtuigd dat dit een knul is en daar heb ik me ook op ingesteld. Toen we met 17 weken op de echo gingen, bleef ons kindje 30 min met de beentjes over elkaar liggen. Toen de echo mevrouw het vanaf de achterkant wilde proberen ging er een handje voor de billetjes. Uiteindelijk kreeg ze een glimp te pakken en ze denk dat het een meisje is, al kregen we geen garantie. Ik schrok er eigenlijk van hehe. Nu gaan we deze Donderdag weer heen aangezien ik het wel zeker wil weten. (plus dat ik nu een kast vol jurkjes heb, die nog binnen 3 weken geruild kunnen worden)
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:27:58 #83
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53947519
Haha, vrouwtje T, ik zag inderdaad de jurkjes al hangen in het kinderkamer topic. Ik hoop voor je dat je niet hoeft te ruilen!

Ow, ik zie nu ineens dat ik mammietje helemaal nog niet gefeliciteerd heb (maar ergens heb ik het gevoel dat ik het ergens anders al een keer heb gedaan, een dejavu)
Lekker douchen!
pi_53947676
Ach, ik had ook wel een voorkeur. Ik zag mezelf helemaal als een stoere jongetjes mama. Ik was niet teleurgesteld omdat we een meisje krijgen. Nu moet het dan maar wel een stoere meid worden.

Te beginnen met een stoere naam: We zijn eruit!
pi_53947748
gefeliciteerd Mammietej
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53948702
Mammietje gefeliciteerd! (had ik dit al gedaan of niet?)

Ticootje, wat fijn dat jullie eruit zijn met de naam! Geeft dat ook veel rust of lag er niet echt druk op? Ik laat ook allemaal namen af en toe in mijn gedachten passeren. En bij elke nieuwe persoon die zich tegenwoordig voorstelt aan mij denk ik: is dat een leuke naam voor een baby?
Ik heb zelfs een boekje waarin ik leuke namen opschrijf.
Neuh, ik ben er helemaal niet mee bezig. Hoe kom je erbij?
pi_53948745
Nou onze smaken verschillen nogal. Dus wat ik helemaal leuk vond, vond mijn man dus echt helemaal niets en andersom dus ook. Ik vind het een wonder dat we eruit zijn...

Ik vind het echt helemaal leuk, een naam... Elke keer een stapje dichterbij...
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:41:47 #88
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53948891
Oeh wat typen jullie weer lekker veel vandaag .
@ Cici, ze zeiden in het ziekenhuis dat het inderdaad urineverlies kon zijn, de kleine drukt toch met 't koppie naar beneden, en de VK zei dat het zelfs slijm kon zijn omdat die op het einde van de zwangerschap heel waterig is.

Vk controle was verder goed, ze moest wel erg lachen om het ziekenhuis avontuur
En volgende keer gewoon bellen, volgende week maandag weer afspraak, alhoewel ik hoop dat het dan niet meer nodig is haha.

Ticootje, jullie zijn er dus uit met de naam ?
Toen wij eenmaal de naam echt vast hadden, werden meteen de letters voor op de deur gehaald,
shirtjes met namen en texten erop, toch wel leuk!
Heb je het al aan mensen verteld of wacht je daar nog even mee?
22.10.2007.
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:42:35 #89
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53948904
Ik heb nu een tickertje onder mijn naam, maar ik las ook dat die in de lijst aangepast kan worden?
Voor degene die dat doen; mijn naam mag ook in het blauw !
22.10.2007.
pi_53948934
we hebben r 3 .. namen, en hij krijgt ze allemaal
al is de laatste van de 3 nog pas geleden aangepast omdat manlief Bob toch net niet echt leuk vond..
maar t blijft leuk om te verzinnen wat nog meer kan
pi_53948945
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:41 schreef Chanell het volgende:
Oeh wat typen jullie weer lekker veel vandaag .
@ Cici, ze zeiden in het ziekenhuis dat het inderdaad urineverlies kon zijn, de kleine drukt toch met 't koppie naar beneden, en de VK zei dat het zelfs slijm kon zijn omdat die op het einde van de zwangerschap heel waterig is.

Vk controle was verder goed, ze moest wel erg lachen om het ziekenhuis avontuur
En volgende keer gewoon bellen, volgende week maandag weer afspraak, alhoewel ik hoop dat het dan niet meer nodig is haha.

Ticootje, jullie zijn er dus uit met de naam ?
Toen wij eenmaal de naam echt vast hadden, werden meteen de letters voor op de deur gehaald,
shirtjes met namen en texten erop, toch wel leuk!
Heb je het al aan mensen verteld of wacht je daar nog even mee?
Nee, de naam blijft echt een geheim. Iedereen mag weten wat het wordt daar moeten ze maar genoegen mee nemen hoor.
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:54:41 #92
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53949107
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, de naam blijft echt een geheim. Iedereen mag weten wat het wordt daar moeten ze maar genoegen mee nemen hoor.
Gelijk heb je!

Verder wel alles goed met je?
22.10.2007.
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:01:22 #93
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53949238
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:33 schreef Ticootje het volgende:
Nou onze smaken verschillen nogal. Dus wat ik helemaal leuk vond, vond mijn man dus echt helemaal niets en andersom dus ook.
Herkenbaar
Mijn man vond dus ook niets leuk; zowel meisjes als jongensnamen.Uiteindelijk waren we over een meisjesnaam eens, krijgen we een knul
Maar daar heb ik ook al leuke ideeen over.
Ik ga vandaag een week naar Nederland, en als ik terug ben, gaan we broeden op een naam; we maken allebei een lijstje en dan kijken of we allebei dezelfde hebben
Maar de naam blijft uiteraard geheim tot februari
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_53949490
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:54 schreef Chanell het volgende:

[..]

Gelijk heb je!

Verder wel alles goed met je?
Alles goed hoor..
Behalve de gebruikelijke ongemakjes...

Ik zie er zo naar uit!! Maar ik vind 9 maanden wel heel erg lang. Het liefst wil ik de kleine nu al kunnen bewonderen. Maar goed ik moet gewoon geduld hebben en ach, die 114 dagen zijn zo voorbij...
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:37:29 #95
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53949922
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Alles goed hoor..
Behalve de gebruikelijke ongemakjes...

Ik zie er zo naar uit!! Maar ik vind 9 maanden wel heel erg lang. Het liefst wil ik de kleine nu al kunnen bewonderen. Maar goed ik moet gewoon geduld hebben en ach, die 114 dagen zijn zo voorbij...
Ik begrijp he-le-maal wat je bedoeld, ik heb het eigelijk ook wel gehad, begint nu ook gewoon echt zwaar te worden, het slapen gaat amper tot niet meer, buik zit toch wel in de weg, en die nieuwschierigheid naar de kleine word alsmaar groter en groter!
22.10.2007.
pi_53950053
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:37 schreef Chanell het volgende:

[..]

Ik begrijp he-le-maal wat je bedoeld, ik heb het eigelijk ook wel gehad, begint nu ook gewoon echt zwaar te worden, het slapen gaat amper tot niet meer, buik zit toch wel in de weg, en die nieuwschierigheid naar de kleine word alsmaar groter en groter!
Ja maar jij bent bijna zover!! Ik moet nog wel even!

Al helemaal klaar voor de kleine?
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:50:13 #97
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53950145
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja maar jij bent bijna zover!! Ik moet nog wel even!

Al helemaal klaar voor de kleine?
Ja alles staat klaar, en ben er zelf ook wel klaar voor haha.
Het heeft nu toch wel lang genoeg geduurd.. maar ik ga gewoon uit van 2.5 week, als ik blijf hopen
dat het 'op tijd' of vóór de uitreken datum komt, dan is het alleen maar langer en zwaarder als ie nog ff blijft zitten.

Heb jij ook al veel voorbereidingen klaar? kamertje enzo? (door verhuizing waren wij pas klaar met het kamerjte met de 35 weken )
22.10.2007.
pi_53950161
Over voorkeuren. Eigenlijk had ik geen vookeur, ging er gewoon vanuit dat het wel weer een jongetje zou zijn. Makkelijk dat ken ik. Was toen wij hoorden dat het geen jongetje was wel even schrikken, maar ondertussen vind ik het prima. Alleen aan al dat roze in de winkel moet ik nog erg wennen, it is just not me . Maar dat komt misschien nog wel. Verheug me nu wel stiekem op het staartjes en vlechtjes maken enzo.
pi_53950221
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:51 schreef Randa_v het volgende:
Over voorkeuren. Eigenlijk had ik geen vookeur, ging er gewoon vanuit dat het wel weer een jongetje zou zijn. Makkelijk dat ken ik. Was toen wij hoorden dat het geen jongetje was wel even schrikken, maar ondertussen vind ik het prima. Alleen aan al dat roze in de winkel moet ik nog erg wennen, it is just not me . Maar dat komt misschien nog wel. Verheug me nu wel stiekem op het staartjes en vlechtjes maken enzo.
Ik nu ook wel hoor. Alle roze jurkjes vind ik nu helemaal leuk.

Ik denk ook dat onze kleine vreselijk blond word. Van die witte haartjes, en dan in een vlechtje..

Chanell, wij gaan volgende week klussen. Verder heb ik nog wel een paar dingetjes die ik nog moet hebben, maar het meeste is er wel. Ik kijk wel uit naar het klussen. Als ik alle babykamertjes zie in het andere topic wil ik ook.
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:55:26 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53950230
Randa, volgens mij wist ik dat nog helemaal niet! Wat leuk, een meisje erbij!
En goed zoeken dan maar naar niet-roze spul!
  maandag 15 oktober 2007 @ 17:32:44 #101
82727 klein_spookje
pi_53951092
o Dat roze en jurkjes went echt hoor.
Mara had voor de eerste dagen een vreselijk lelijk roze pakje maar het stond haar zoooo schattig.

Maar Mara is niet echt een meisje meisje ja dat begint nu pas. Sinds een week of 2 wil ze rokjes, maillotjes, staartjes en armbandjes om ja ze word vier he dat lijkt wel magisch. Maar ze wil niet trouwen met een jongen alleen met meisjes dat is beter

Thijs is bezig met het wiegje. o ik vind het zo spannend worden. Hier veel nesteldrang. Heb vandaag alles opgeruimd wat lukte, mijn hobbie kast, mara haar hobbie spullen, dode planten weggekiept, keuken schoon en fris alles gezogen en nu morgen de boven etage. Pfjoe maar dan is dat allemaal gedaan. Kan straks alles voor de baby er in. De kinderwagen staat al klaar. Heerlijk al dat getut.

Tot overmaat van burgelijk heb ik net met Mara een appeltaart gebakken.

liefs
  maandag 15 oktober 2007 @ 17:41:39 #102
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53951210
Er is genoeg niet-roze te vinden hoor! (en anders kijk je gewoon op de jongens afdeling)
Lekker douchen!
pi_53951413
Ben nog niet zoveel online, maar ik probeer toch een beetje mee te lezen.
Oktober schiet alweer aardig op, binnenkort weer verse beebjes hier?! LLM heel veel succes of sterkte.
Fake it till you make it...
pi_53951455
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Randa, volgens mij wist ik dat nog helemaal niet! Wat leuk, een meisje erbij!
En goed zoeken dan maar naar niet-roze spul!
Hadden we ook helemaal nog niet verteld. Maar nu de familie het weet mag de hele wereld het weten. Alleen de naam blijft nog voor ons zelf.

Bedankt voor de tips voor niet roze kleertjes. Ik heb een doos met tweedehands kleertjes en daar zit veel leuk niet roze spul in en bijvoorbeeld paars vind ik wel helemaal geweldig. Een enkel roze dingetje zal ook wel in de kast komen, gewoon wennen denk ik.
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:05:12 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53951545
Zie je wel, ik dacht al dat het aan mij lag.
  maandag 15 oktober 2007 @ 19:14:18 #106
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53952689
met miesje had ik heel erg de wens dat ze een meisje was, en met deze had ik zelf zoiets van maakt niet uit, beide is leuk, maar nu ik weet dat ik een jochie krijg zit ik toch wel op een hele grote blauwe wolk! kennelijk wou ik diep van binnen toch dat ie een jongen was.
pi_53952728
Mijn zus vond roze ook echt helemaal niets.
En nu heeft ze heel veel roze, ook zelf gekocht
En je hebt roze en roze. Vind dat fellere roze leuker dan dat zachtroze
Alhoewel dat ook leuk kan zijn Maar toch iets minder.
En daarbij heb je idd ook genoeg andere kleurtjes
pi_53953463
Daarom met dat roze wat niet is kan nog komen.

Heb een heerlijk weekend gehad in Kronenburg am See, alleen een vreselijk gespannen buik doordat ik niet naar de wc kan. Zelfs met een paar glazen pruimensap was ik er nog niet. Wel balen, want lekker voelt het niet. Heb mijn glaasje pruimensap alweer klaar staan. Gelukkig was mijn schoonzusje zo lief om een fles van dat spul te halen tijdens ons weekendje weg. Ze kenden daar in het durpke dan ook geen roosvicee laxo of iets dergelijks, dus dan maar pruimensap. Was ook niet de enige met last de stoelgang want met al dat witbrood wat de familie bestelde krijg je niet echt vezels binnen dus mijn neefje van 9 moest ook aan de pruimensap geloven.
pi_53954207
Ik doe ook weer mee
Een brusje voor Lucas, verwacht rond 26 april. Ik wilde nog even wachten tot de eerste echo, 1 november, maar 't duurt zooooo lang!
pi_53954326
Gefeliciteerd!!!!!!!!!
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:04:50 #111
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53954513
Proficiat FoN!

Randa, een meisje
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53954525
Ik ging er dus ook vanuit dat onze dochter een zoon zou zijn, totdat ze vertelden dat het een meisje was Dat was toch echt even schrikken voor mij. Husby was helemaal geweldig blij, maar ik wist eigenlijk niet of ik het wel zo leuk vond. Ik heb er echt een hele tijd aan moeten wennen. Maar het is zo leuk een meidje. Echt lekker tutten met stiekies en speldjes enzo. Ze vind het geweldig. En leuke jurkjes en schoentjes enzovoorts. Dat roze went echt wel hoor Randa Ik was heel erg anti roze, maar ben nu ook omgetoverd vrees ik

Ik ben vanmiddag mijn afspraak met de vk vergeten, echt stom Morgen maar even bellen of ik van de week nog terecht kan, en anders wachten tot volgende week.
pi_53954848
Dank voor de felicitaties
Bij Lucas wist ik direct dat het een jongetje werd, heb geen moment getwijfeld en bij de 20weken echo was ik zo bezig met controleren of alles dat zichtbaar moest zijn anawezig was en in de juiste vorm en maat enzo dat ik het helemaal vergat te vragen. Pas toen we buiten het ziekenhuis liepen en ik mijn moeder belde realiseerde ik me dat ik eht helemaal vergeten was te vragen.... Vlug terug naar binnen gewipt en idd, een jongetje.
Deze keer heb ik echt geen flauw idee, ik zou heel graag een meisje willen om mee te tutten en mooie schoentjes te kopen enzo, maar een jongetje zou zo leuk zijn voor Lucas en het scheelt toch een slaapkamer We willen het wel graag weten, maar gaan het niemand vertellen, ik blijf volhouden dat het ene jongetje wordt, hij blijft volhouden een meisje, hopelijk verspreken we ons dan niet
pi_53954855
Ik moet 13 november voor een eerste echo. Jeej.

Ik heb een vraag aan alle zwangeren. Oveal lees ik over zwangerschapsmisselijkheid en overgeven, maar ik ben gewoon amper misselijk en overgeven hoef ik al helemaal niet. Heel soms heb ik een vlaag misselijkheid maar die trekt dan weer weg. Ik ben wel supermoe.

Gefeli FoN
pi_53954966
Jij dan ook gefeliciteerd
Ik heb met Lucas negen maanden lang gekotst, minimaal 3x per dag. Deze keer maar 2 keer, eentje wagenziek, tweede keer omdat Lucas per ongeluk naast het potje had gpoept en ik daar met mijn misselijkheid boven moest hangen
Misschien heb jij gewoon heel erg geluk (Of 't komt nog)
Met Lucas was dat mijn enige kwaaltje, hopen dat ik deze keer net zo'n geluk heb...
pi_53954980
Bedankt voor alle felicitaties.

Bij mijn 1e had ik ook stiekem een beetje voorkeur en wel voor een jongen. Maar ik was er van overtuigd dat het een meisje zou worden. De verrassing was dus des te groter toen er toch een jochie uit kwam!

Bij de 2e heb ik geroepen dat mijn ideaal plaatje zou bestaan uit eerst 2 jongens en dan een meisje toe, maar als dit de laatste zwangerschap zou zijn, dat ik dan toch wel erg graag een meissie wou. De laatste 10 weken was ik door bloedingen (liters praten we over) zo bang dat ik het zou verliezen, dat ik al blij was als er een levend kind uit kwam! En dolletjes blij dat ik een meisje mocht krijgen! Ik wou het trouwens tot op het allerlaatste moment ECHT niet weten! De gyneacoloog wilde de draadjes op het hoofdje aanbrengen en zei toen dat ze toch nog een echo wilde maken om te kijken hoe het lag ("Ik weet niet of ik een kontje of koppie voel", ik kreeg de slappe lach: "Dus het heeft OF een kale kop OF een harige kont?" ). Tijdens die echo brulde ik nog tussen de weeen door dat ik het ECHT niet wilde weten! Reden te meer om het kind eruit te persen toch?!

Ik kan nu oprecht zeggen dat ik niet eens zou weten wat mijn voorkeur zou zijn. Maar dat komt ook dat ik van beide soorten een prachtexemplaar heb, anders zou ik zeker wel voorkeur hebben gehad. Maar wie weet komt die voorkeur nog... (als ik de babykleertjes van de kids uit de dozen opdiep ofzo! )

Ben wel wat zenuwachtig voor morgen, moet voor het eerst naar de vlos. Weet iemand of je met 8 weken al een hartje kan horen kloppen? Volgens mij ben ik de vorige zwangerschappen pas rond 10 weken geweest...
pi_53955083
Tegen mij zeiden ze 12 weken minimaal, en ook jij gefeliciteerd
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:30:53 #118
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53955086
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:22 schreef Multipass het volgende:

Ik heb een vraag aan alle zwangeren. Oveal lees ik over zwangerschapsmisselijkheid en overgeven, maar ik ben gewoon amper misselijk en overgeven hoef ik al helemaal niet. Heel soms heb ik een vlaag misselijkheid maar die trekt dan weer weg. Ik ben wel supermoe.
Bij mij kwam de misselijkheid allebei de keren rond een week of 6-7. Maar wie weet sla jij het gewoon lekker over.

Helaas konden wij de eerste keer bij de verloskundige het hartje toen ook niet horen. Ik was toen net 8 weken. Op de echo bij 9 weken (+ wat dagen) was het gelukkig goed te zien. Sommige vk's proberen het niet eens onder de 12 weken...(mijn vorige in ieder geval niet, wat een teleurstelling.)
Lekker douchen!
pi_53955173
Gefeliciteerd FoN Wat leuk dat jouw Lucas ook een brusje krijgt

En Randa_v wat leuk dat Merlijn een zusje krijgt! Met het kopen van kleren komt het vast wel goed, er zal toch ook wel het e.e.a aan meisjesspul in een andere kleur te koop zijn? Bij Rainbowbabies vast wel

Edit: Oeps, ik vergeet Mammietje helemaal
Gefeliciteerd met jullie verrassing
pi_53955355
FoN gefeliciteerd! Is er ergens een stroomstoring geweest of iets, dat zich ineens zoveel zwangeren melden?

Ik wil het geslacht bewust niet weten, fantaseer graag over wat het zou kunnen zijn en heb ook geen voorkeur Als het wurmpje geboren is ben ik er toch wel blij mee
Saartje
  maandag 15 oktober 2007 @ 22:36:17 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53956702
FoN! Gefeliciteerd!
Ik zag van de week je naam staan in de index bij het dreumes-topic en toen ging er al een heel flauw lampje branden.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:51:20 #122
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53960839
Multipass, spannend! 2 dagen na mijn verjaardag, je zal er wel naar uitkijken, toen ik mn uk voor het eerst op echo zag moest ik me traantjes echt inhouden.

Wat heb ik een jeuk onder mijn voeten, vervelende vocht!
Word er helemaal gek van, ben er net door wakker geworden en kan niet meer slapen, en ben heel erg misselijk.
22.10.2007.
pi_53961336
Mammietje en Fon gefeliciteerd!! Mammietje, bij Merlijn hoorde ik hartje al met 10 weken maar het is niet makkelijk omdat het nog zo klein is en moeilijk te vinden. Bij deze heb ik moeten wachten tot 14 weken bij de vk, bij de gyn vergat ik er steeds naar te vragen om het hartje te horen, toen wel zien kloppen maar dat kan dan ook al vanaf 6 weken.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:15:11 #124
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53961978
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren

Wij willen deze keer weer weten wat het wordt (de vorige keren wisten we het ook). Vorige keren was het voornamelijk voor 'leuk' ... nu voornamelijk vanwege 'praktisch'
Het kan namelijk een hele kamer veranderen schelen.. er kan een hoop weg als ik weet wat het wordt.. en in geval van een jongetje hebben we echt een serieus namen-probleem Voor een meisje ligt de naam klaar, voor een jongetje hebben we echt geen flauw idee waar we moeten beginnen.

Een stedentrip van 4 dagen is trouwens lang zat Zeker als het allemaal heuvels en trappen zijn die je steeds op en af moet. Wel heerlijk genoten en veel gezien; en nu 'uitrusten'.. het huishouden spijbelen we een weekje mee en alleen maar knuffelen met de kids (al hebben zij mama lang niet zo gemist als ik hun )
Buik een weekje rust gunnen lijkt me niet onverstandig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:29:48 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53962119
Mammietje!!! Van harte zeg!

FoN ook gefeliciteerd hoor!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53962369
FoN gefeliciteerd!

De lijst van 2008 is al vreselijk lang zeg!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:00:05 #127
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53962468
Icicle, ik heb net pas je hartfilmpje gezien. Nou ja, dat van je beebje dus.

En verder snap ik eerlijk gezegd niet Flowerbox dat je überhaupt ook maar twijfelt/de over al dan niet skiën als je 5 maanden zwanger bent.
Ook al kun je het zelf nog zo goed, er zijn imo te veel factoren die je niet zelf in de hand hebt. Nee, ik zou dat risico absoluut niet willen lopen... /bemoeimodus
pi_53962477
FoN gefeliciteerd! Ik ben bijna bang dat ik mensen vergeet te feliciteren

Sinds gisterenmiddag lag hier de complete internet/telefoon/televisie eruit door een grote storing, dus ik voelde me helemaal verstoken van de buitenwereld
pi_53962540
Oh ik heb vanacht zo vreselijk raar gedroomd:

We gingen dus kijken naar een ziekenhuis of het wat was. Eenmaal aangekomen daar vonden ze dat ik wel lang genoeg zwanger was en vonden ze het tijd om de weeen op te wekken. Ik probeerde ze nog te overtuigen dat het veel te vroeg was, maar dat maakte niets uit. Maar ik raakte dus in paniek en ik zei dus dat ik niet ging persen, maar ook dat hoefde niet omdat het toch al een keizersnee werd. Dus ik mocht zelf doorlopen naar de operatiekamer, ik helemaal huilen. En mijn man probeerde mij nog te troosten. Maar ook hij deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ik kreeg nog een grote spuit in mn buik.... En toen schrok ik dus wakker.
pi_53962558
Fon gefeliciteerd met de zwangerschap

Chanell vervelend he als je zo misselijk wakker wordt. Dat had ik gisteren ook. Volgens mij liggen ze dan echt tegen je maag aan te trappen ofzo.
pi_53962606
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:00 schreef Moonah het volgende:
Icicle, ik heb net pas je hartfilmpje gezien. Nou ja, dat van je beebje dus.

En verder snap ik eerlijk gezegd niet Flowerbox dat je überhaupt ook maar twijfelt/de over al dan niet skiën als je 5 maanden zwanger bent.
Ook al kun je het zelf nog zo goed, er zijn imo te veel factoren die je niet zelf in de hand hebt. Nee, ik zou dat risico absoluut niet willen lopen... /bemoeimodus
Ja heb je ook wel gelijk in Moonah. Maar wij zijn afgelopen winter voor het eerst in jaren niet op wintersport geweest en ik heb het vreselijk gemist. Vandaar mijn enthousiasme dat we dit jaar iig wel weer lekker daar heen gaan. Zo'n beebje in je buik is natuurlijk zo geweldig; daar laat ik het skieën graag voor over gaan!
En dan te bedenken dat we de winter daarop gewoon een gezinnetje zijn dat op wintersport gaat *zucht* *zwijmel*
pi_53962692
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:05 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik heb vanacht zo vreselijk raar gedroomd:

We gingen dus kijken naar een ziekenhuis of het wat was. Eenmaal aangekomen daar vonden ze dat ik wel lang genoeg zwanger was en vonden ze het tijd om de weeen op te wekken. Ik probeerde ze nog te overtuigen dat het veel te vroeg was, maar dat maakte niets uit. Maar ik raakte dus in paniek en ik zei dus dat ik niet ging persen, maar ook dat hoefde niet omdat het toch al een keizersnee werd. Dus ik mocht zelf doorlopen naar de operatiekamer, ik helemaal huilen. En mijn man probeerde mij nog te troosten. Maar ook hij deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ik kreeg nog een grote spuit in mn buik.... En toen schrok ik dus wakker.
TJa, en toch zijn ze soms best stom. Ik weet nog dat ik voor de opname kwam en dat ik zei dat ik voor het infuus kwam, toen wilden ze me aan een inleid-infuus gaan leggen
  † In Memoriam † dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:53:18 #133
43556 miss_dynastie
pi_53963293
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:00 schreef Pruk het volgende:
Sinds gisterenmiddag lag hier de complete internet/telefoon/televisie eruit door een grote storing, dus ik voelde me helemaal verstoken van de buitenwereld
Er zullen dan een hoop baby's geboren worden over een maand of negen in jouw regio
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:58:10 #134
82727 klein_spookje
pi_53963375
ooo wat gaat het hard met alle nieuwe zwangere allemaal gefeliciteerd!!
De lijst groeit maar door zeg.

Ticootje hier ook iedere keer van die dromen. Pfff zo raar de ene droom is nog vreemder dan de andere droom.

Vannacht heb ik voor het eerst in tig tijd heerlijk geslapen echt hoefde maar 2x te plassen. En stond dan vanmorgen ook lekker uitgerust op.

Nu zit er een wasje in de machine de kinderwagen bekleding en bekleding van de maxicosi. Weer een stapje verder.
De wieg is helemaal gezaagd nu nog schuren en verven. O zoo leuk word het allemaal.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:02:37 #135
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53963432
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:10 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Ja heb je ook wel gelijk in Moonah. Maar wij zijn afgelopen winter voor het eerst in jaren niet op wintersport geweest en ik heb het vreselijk gemist. Vandaar mijn enthousiasme dat we dit jaar iig wel weer lekker daar heen gaan. Zo'n beebje in je buik is natuurlijk zo geweldig; daar laat ik het skieën graag voor over gaan!
En dan te bedenken dat we de winter daarop gewoon een gezinnetje zijn dat op wintersport gaat *zucht* *zwijmel*
Eerlijk gezegd vind ik dat je moet doen wat goed voelt. Als de pistes vrij rustig zijn en je pakt niet de moeilijkste kun je best wat skieen. Zelf natuurlijk heel alert zijn op hoe je je voelt, maar ik denk dat ik het zou laten afhangen van de situatie ter plaatse. Maar als het heel druk zou zijn, zou ik het denk ik ook niet aandurven...
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:03:26 #136
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53963444
gefeliciteerd fon!!

Ticootje, wat een nare droom zeg, gelukkig is het maar een droom.

Multipass , bij Demi ben ik hooguit 3x misselijk geweest, bij deze nu aan een stuk door.

Wij hoopte bij de eerste ook op een jongetje maar ik moet zeggen, ik ben de kleur roze heel erg gaan waarderen.
Nu ben ik dolgelukkig met mijn meisje.
Wat betreft de 2de, boeit ons nu echt niks, zowel een meisje als een jongen lijkt ons geweldig leuk.
Maar voor mijn ouders lijkt me een kleinzoon wel leuk, aangezien ze al 3 kleindochters hebben.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:07:23 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53963507
KD! Ik zag gisteren op TV iets over een oogprobleem en vroeg me toen af hoe het eigenlijk met jouw oog is afgelopen. Is dat weer helemaal hersteld?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:28:16 #138
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53963856
ja hoor, is weer bijna helemaal goed, mag alleen mijn lenzen niet meer zo vaak dragen, liefst zo min mogenlijk dus heb maar een nieuwe bril besteld aangezien mijn reservebril alweer een jaar of 9 oud is

Maar zoals het eruitziet gelukkig geen blijvende schade opgelopen!!
pi_53964011
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:28 schreef KD-fotografie het volgende:
ja hoor, is weer bijna helemaal goed, mag alleen mijn lenzen niet meer zo vaak dragen, liefst zo min mogenlijk dus heb maar een nieuwe bril besteld aangezien mijn reservebril alweer een jaar of 9 oud is

offtopic -> is laseren geen optie?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:36:35 #140
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_53964042
@ Multipass : IK ben nu 18,5 week en ben geen moment misselijk geweest, tot nu toe merk ik alleen aan het dikker worden (wat wel heel snel gaat) dat ik zwanger ben.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:38:34 #141
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53964089
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

offtopic -> is laseren geen optie?
Daar had ik een tijd terug een afspraak voor staan maar toch nog afgebeld.
Ik durf niet, ben zo bang dat het mis gaat en aangezien ik vrij grote pupillen heb van mezelf is de kans op halo's en andere vervormingen ook groter.
pi_53964173
Gelukkig. Ik begon me zorgen te maken omdat je altijd hoort hoe misselijk iedereen altijd is. @
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:45:32 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53964217
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:02 schreef Droeke het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dat je moet doen wat goed voelt. Als de pistes vrij rustig zijn en je pakt niet de moeilijkste kun je best wat skieen.
En je kleine kindje het risico laten lopen dat er iets mis kan gaan? Er hoeft maar íets mis te gaan en wellicht gaat het niet goed met dat afhankelijke ongeboren wezentje. Mensen die hun been breken oid gaan er ook niet van uit dat hen dat zal overkomen.
Heb je de post van Sjak gelezen waarin het wordt afgeraden vanaf 4 maanden?

Flowerbox, ik hoop echt dat je dit jaar gewoon lekker gaat wandelen en sneeuwballen gooien daar.
pi_53964223
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Er zullen dan een hoop baby's geboren worden over een maand of negen in jouw regio
Alleen de mensen die Tele2/Versatel hebben
pi_53964283
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:43 schreef Multipass het volgende:
Gelukkig. Ik begon me zorgen te maken omdat je altijd hoort hoe misselijk iedereen altijd is. @
Omdat je als je misselijk bent graag wilt klagen (wat je denkt dat het helpt ) en als je niet misselijk bent, dan klaag je niet en durf je niet te zeggen dat je niet misselijk bent omdat je het dan misschien over jezelf afroept

Nee, negatieve dingen hoor je nou eenmaal sneller dan positieve dingen, dat merk ik aan mezelf ook. Alhoewel je me nu eigenlijk alleen nog maar over het spugen hoort als je er echt naar vraagt, maarja, als mensen elke keer vragen hoe het gaat, dan ga ik ook niet meer mijn mond houden en vertel ik gewoon hoe het gaat
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:11:48 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53964778
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:28 schreef KD-fotografie het volgende:

Gelukkig maar!

Multipass, hier nog geen dag (nou ja ok, 2 dagen dan uiteindelijk) misselijk geweest. Het hoeft dus ook echt niet hoor. Ik werd hooguit een beetje weeiig als ik niet genoeg gegeten had of erg moe was, meer niet.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:26:50 #147
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53965140
Wat gaat het weer snel ineens met nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd allemaal!!

Vraagje over baby-wasjes... Wat wassen jullie allemaal? De kleertjes en lakentjes e.d. lijkt me logisch, maar hoe zit het met dingen als (een nieuw) boxkleed, de voetenzak van de (nieuwe) maxicosi, draagdoeken, en bijvoorbeeld knuffeltjes enzo?
pi_53965194
Boxkleed zou ik wel wassen, draagdoeken ook, maar knuffeltjes en de voetenzak weet ik eigenlijk niet (lang niet elke knuffel kan er tegen natuurlijk en tja, ik ga ook niet eerst de bekleding van mijn kinderwagen wassen )
pi_53965401
boxkleed heb ik alleen gewassen als het onverpakt verkocht wordt, dat iedereen er met z`n vette patattes aan heeft gezeten *huiver*
Draagdoek ook, verder qua voetenzak en wagenbekleding eigenlijk juist niets, vindi die fabriekscoating altijd zo lekker nieuw aanvoelen
Saartje
pi_53965475
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:39 schreef Maneki.Neko het volgende:
boxkleed heb ik alleen gewassen als het onverpakt verkocht wordt, dat iedereen er met z`n vette patattes aan heeft gezeten *huiver*
Draagdoek ook, verder qua voetenzak en wagenbekleding eigenlijk juist niets, vindi die fabriekscoating altijd zo lekker nieuw aanvoelen
dat van die patattes dus
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:44:09 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53965485
Ik was eig. wel van plan de knuffeldoekjes te wassen aangezien die zeer waarschijnlijk totaal afgesopt gaan worden door de baby.
Boxkleed en bekleding verder niet. Althans, ik was het niet van plan tot nu, maar ik geloof dat ik het ook maar daarbij hou.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:15:03 #152
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53966128
Haha! Ik ben met mn laatste bestellingen bezig, dus ik zit tegen mijn verlof aan te kijken he
Wat ga je doen met al die tijd?

Bedankt voor de tips, ik denk dat ik het boxkleed en de Lodgers maar eens meewas, en de rest niet... Het is nou ook weer niet mn grootste hobby; wassen

En ik heb nog genoeg op mn to-do lijstje staan... Nesteldrang he?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:31:08 #153
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_53966502
Volgens mij heb ik de nieuwe zwangeren nog helemaal niet gefelciteerd... dus bij deze: van harte gefeliciteerd!

Tot nu toe ben ik ook nog helemaal niet misselijk, terwijl ik bij mijn vorige zwangerschappen wel 's ochtends misselijk was. Met een ontbijtje op bed had ik nergens last van, dat moet ik nu dus helaas missen . Maar dat heb ik er wel voor over, hoor, ik vind het wel fijn dat ik niet misselijk ben, maar hou daardoor wel een beetje een slag om de arm... eerst maar eens de echo zien of alles goed is. Vooral omdat ik de vorige keren wel misselijk was. Maar waarschijnlijk zegt dat niets.
Moe ben ik ook en mijn borsten zijn ook erg gevoelig. Verder moet ik ontzettend vaak plassen. Door deze dingen wist ik voordat ik getest had dat ik wel zwanger moest zijn (vooral als dan ook de menstruatie uitblijft ).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_53966787
alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd

deliedje ik heb wel alles gewassen. mijn moeder riep ook ja maar het is nieuw en het zit in de verpakkng. maar ik heb zoiets nee echt gatver stel dat iets op de grond gevallen is of dat er iets is gebeurd wat je niet weet.
ik was liever alles voor de zekerheid uit.

randa wat leuk een meisje. da roze hoeft niet altijd hoor ik heb zelf ook bruine/groene stoere kleertjes gekocht hoor voor madam hier. maar ik krijg van iedereen roze. kijk maar eens bij jola hebben ze ook hele andere leuke stoere dingen.

ik heb nu zoiets van ik wil heel graag een jochie heb ook de neiging om de meiden kleertjes weg te geven/verkopen. heel raar. ook zie ik overal stoere jongens kleding vind het wel heel raar nog een maand wachten
mama van 3 kids!
pi_53969671
Hier hebben de schoonmaakkriebels in alle hevigheid toegenomen. Gisteren al lekker druk bezig geweest en vandaag wou ik dus de badkamer en woonkamer onder handen nemen. Ik ben helaas niet verder gekomen dan de badkamer. Ik hoefde alleen nog het kastje af te lappen en de vloer te dweilen maar het was nog al nat op de grond en bij het afstappen van het krukje (nog geen 20 cm hoog) gleed ik weg en ben ik gevallen. Niet op mijn buik gelukkig maar mijn been ging in een rare hoek onderuit en ik heb er dus vanmiddag een bezoekje 1e hulp opzitten. Ik heb mijn kniebanden verekt (1 of 2 "r"??) en heb nu dus een steunkous/verband om mijn knie zitten.
pi_53969768
Faja, jeetje zeg. Jij ook al gevallen! Doe een beetje rustig he?

pff, ik ben moe en ik verveel me. Misschien ga ik vanavond even sporten, maar ik weet het nog niet.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:20:30 #157
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53970090
even helemaal off-topic Maar ik MOET dit even kwijt....

Ik heb sinds kort de hele verzamelcollectie van Kinderen voor Kinderen (onder het motto: is leuk voor spruitje )gekocht. En als ik die opzet begin ik helemaal te zwijmelen over spruitje aan de ene kant, maar het haalt ook echt heeeeeeeel veel op van mijn eigen jeugd Ik kan opeens liedjes meezingen waarvan ik niet eens wist dat ik ze kende ... heel gek.

Hebben meer mensen dingen aangeschaft die ze zelf misschien veel leuker vinden dan hun (toekomstige) kind(eren)???

einde offtopic
pi_53970223
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:20 schreef Droeke het volgende:

Ik heb sinds kort de hele verzamelcollectie van Kinderen voor Kinderen (onder het motto: is leuk voor spruitje )gekocht. En als ik die opzet begin ik helemaal te zwijmelen over spruitje aan de ene kant, maar het haalt ook echt heeeeeeeel veel op van mijn eigen jeugd Ik kan opeens liedjes meezingen waarvan ik niet eens wist dat ik ze kende ... heel gek.

Hebben meer mensen dingen aangeschaft die ze zelf misschien veel leuker vinden dan hun (toekomstige) kind(eren)???

einde offtopic
Oja hoor, dvd van tita tovenaar, Maja de bij, dvd's van de poppenkraam, ik heb ook muziek van kinderen voor kinderen
pi_53970278
Hmm, onder die noemer kan ik misschien de ps3 aan mijn lief slijten. Ik zeur echt al maanden, maar ik krijg m maar niet.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:31:53 #160
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53970282
een spelcomputer....
Lekker douchen!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:33:01 #161
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53970301
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:28 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Oja hoor, dvd van tita tovenaar, Maja de bij, dvd's van de poppenkraam, ik heb ook muziek van kinderen voor kinderen
Oh dat zijn ook leuke dingen... Maja de Bij, inderdaad! Ik krijg meteen weer allerlei jeugdsentimenten... Als kind heb ik bijvoorbeeld Zwelgje (van Olivier B Bommel) gekeken. En iederen keer weer huilen als Zwelgje in de grot moest achterblijven naief als ik was, dacht ik altijd dat het anders zou aflopen....

Ik ben bezig voor mijn werk een artikel te schrijven, en ondertussen zit ik mee te bleeeeren met "Als ik de baas zou zijn van het journaaaaaaaal"
pi_53970332
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:31 schreef sjak het volgende:
een spelcomputer....
Ja ho, niet zomaar een spelcomputer he?!?!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:35:07 #163
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_53970341
quote:

einde offtopic
Ik heb ook die megadubbele dvd van kinderen voor kinderen, echt jeugdsentiment
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:36:47 #164
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53970370
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ho, niet zomaar een spelcomputer he?!?!
Maar ik ben bang dat Frummel dan toch minimaal tot een jaar of 4 moet wachten voor hij/zij erop kan spelen... Ik weet niet of MIJN man dat een argument zou vinden... (maar misschien als kraamcadeautje? )
pi_53970436
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:36 schreef Droeke het volgende:

[..]

Maar ik ben bang dat Frummel dan toch minimaal tot een jaar of 4 moet wachten voor hij/zij erop kan spelen... Ik weet niet of MIJN man dat een argument zou vinden... (maar misschien als kraamcadeautje? )
ik weet zeker dat de mijne er ook niet in gaat trappen... Maar ik kan het proberen...

Ach, en andere gekke dingen heb ik niet gekocht.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:40:08 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53970444
Ik heb al jaren 2 cd's van Bert en Ernie liggen. Voor op vakantie
'Geen ruzie in de auto' en 'Ik zing zo graag hooooooooooooog, ik zing zo graag laaaaaaaaaag'.
Oh, en niet te vergeten 'ik ben mijn lieve hondje kwijt'

Faja! Beterschap met je been. Zal best pijnlijk zijn lijkt me zo.

[ Bericht 19% gewijzigd door BE op 16-10-2007 15:48:17 ]
pi_53970465
De PS3 heeft mijn man cadeau gekregen voor zijn verjaardag alvast (4 december). De rest van het jaar wil ik hem niet meer horen
pi_53970490
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:40 schreef Brighteyes het volgende:

Faja! Beterschap met je been. Zal best pijnlijk zijn lijkt me zo.
Dat kan je wel stellen. Ik zit nu al 2 uur met mijn been omhoog maar een bezoekje aan het toilet is een martelgang. Ach ja, eigen schuld, had ik niet op krukjes moeten gaan staan op een zeiknatte vloer.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:46:59 #169
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53970548
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik weet zeker dat de mijne er ook niet in gaat trappen... Maar ik kan het proberen...

Ach, en andere gekke dingen heb ik niet gekocht.
Wat je nog kunt proberen is aan HEM een PS3 te geven (bijvoorbeeld voor zijn verjaardag of zo)
pi_53970611
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:46 schreef Droeke het volgende:

[..]

Wat je nog kunt proberen is aan HEM een PS3 te geven (bijvoorbeeld voor zijn verjaardag of zo)
Ja, maar onze prup komt eerder als dat hij jarig is...

Nee dat wordt m ook niet. Ik zat zelf aan kerst te denken
pi_53970628
Die hormonen..ik ben mezelf niet meer
Zat ik net tussen de middag achter de pc toen ik opzij keek en daar ineens een grote vent door het raam stond te gluren. Ik had een hartverzakking. Bleek dat het mijn eigen wederhelft was die keek of ik thuis was.
Ik kon niet meer stoppen met janken
Gaat dat ooit nog weg?
Saartje
pi_53970671
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zat ik net tussen de middag achter de pc toen ik opzij keek en daar ineens een grote vent door het raam stond te gluren. Ik had een hartverzakking. Bleek dat het mijn eigen wederhelft was die keek of ik thuis was.
Gaat dat ooit nog weg?

9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren....
pi_53971651
quote:
Gaat dat ooit nog weg?
k kan wel heel gretig doen.. maar jij hebt nog altijd iets meer ervaring
komt goe schat
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:15:16 #174
189138 Tuc
Baby on board!
pi_53976161
Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd

Wij gaan even een paar daagjes weg! Hier gaat alles goed verder, niet misselijk, wel gevoelige borsten
Moeilijk om nog niet tegen iedereen te zeggen (nog niemand, buiten hier, weet het!).
Morgen ben ik, volgens mijn eigen berekening 5 weken zwanger..het is nog zo pril allemaal
Maar binnenkort krijgen sommige mensen het wel te weten..eerst wilden we het nog even voor ons zelf houden en er aan wennen...
And when the night is cloudy
There is still a light that shines on me
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
pi_53976822
quote:
Gaat dat ooit nog weg?
Die wederhelft? Die is hier gebleven...

Ik ben helemaal
Vandaag voor het eerst naar de vlos geweest! Het liep nogal uit en mijn kids waren inmiddels al strontvervelend voor ik uberhaupt binnen was, dus dat was behoorlijk lastig. Voelde me ook wat opgelaten met een peutertje en een dreumesje in de wagen en zag mensen kijken van 'zo... en nu al weer hier?'! De vlos ZEI dat overigens ook tegen me!
Het was voornamelijk een gesprek met info over de combinatietest en over de problemen bij de vorige zwangerschappen. (Om kort te gaan: zwangerschapscholestase, verzakking en incomplete placenta's.) Ik MOET in een ziekenhuis bevallen, hoe dan ook omdat ik meteen de OK in moet als het kind eruit is, en ik zal bij de 1e wee daar naar toe moeten omdat ik nogal snel beval (1e keer 2u.45min, 2e keer 1u.45min.). En ik heb verdomd weinig zin om weer bloedtransfusies te krijgen en kantje boord te liggen. Gelukkig zei ze zelf al dat het wel een goed idee was om met infuus in te bevallen en het eventueel in te leiden. Perfect. Ben niet anders 'gewend' en dan kan ik meteen de OK in.
En toen het leukste: of er nog gegevens veranderd waren... Nee, natuurlijk niet, daar heb ik niet eens de tijd voor gehad! Nou, dat scheelde dan weer zei ze. Duss... ik ff haar lief aankijken en vragen of ze die bespaarde tijd niet kon gebruiken om toch even te proberen het hartje te horen! "Kom op, gooi ik je even op de echo" zei ze! Joehoe, ze hebben zelf een echo-apparaat nu!
En ja hoor... een wormpie met een flikkerlichtje! Baby DOET HET! En... de eerste foto binnen!
pi_53977102
quote:

einde offtopic
heeft al tijden alle cd's en krijgt elk jaar de nieuwste

Heerlijk zijn ze he?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:12:24 #177
3011 E.T.
pi_53977237
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:52 schreef Mammietje het volgende:
met een peutertje en een dreumesje in de wagen en zag mensen kijken van 'zo... en nu al weer hier?'! De vlos ZEI dat overigens ook tegen me!
Kan je nagaan hoe mensen kijken als die dreumes nog een baby is

Fin trouwens dat alles goed was Ik heb trouwens nooit meegekregen dat jouw bevallingen zo problematisch waren, maar geloof best dat het een fijn gevoel geeft dat ze het nu vanaf het begin goed in de gaten houden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53977515
Over snel gesproken, er was hier vanavond een dame die 2 kinderen had en daar zat maar 10 maanden tussen 6 weken later was ze weer zwanger!

Faja, krukjes zijn ook helemaal niet meer om op te staan he voor ons. Wel heel vervelend dat je nu net thuis bent en dan met beentjes omhoog moet zitten. Dat wordt ernstig gaan vervelen. Sterkte!

Ik ben van mijn eigen al een schoonmaak typje. Maar ik geloof dat ik hier wel redelijk op orde ben. Ik wil nog 1 ding doen, maar kan daar niet bij. En dat is de luxeflex in de keuken schoonboenen. Die zijn volgens mij vettig en vies, maar ja dan moet ik klimmen, en dat gaat niet. Dus die moeten helaas de rest van hun leven ongesopt mee

Oh ja en mijn lamellen kunnen wel een wasbeurt gebruiken. Alleen gaan ze rafelen als ik ze in de wasmachine doe. Iemand nog een handige tip om ze ergens in te doen ofzo?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:05:22 #179
3011 E.T.
pi_53978126
Babybadje, Lewis
En dan nat weer ophangen
pi_53978690
Ja dat is misschien nog wel een idee. Alleen zijn sommigen nogal vies met etensrestspetters erop enzo. Maar ik zal inderdaad eens kijken of ik niet iets heb waar ik ze mee kan weken en dan later schrobben.
pi_53979119
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:12 schreef E.T. het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe mensen kijken als die dreumes nog een baby is

Fin trouwens dat alles goed was Ik heb trouwens nooit meegekregen dat jouw bevallingen zo problematisch waren, maar geloof best dat het een fijn gevoel geeft dat ze het nu vanaf het begin goed in de gaten houden
Er is altijd nog een baas boven baas he!
Dat je er weinig van meegekregen hebt, is waarschijnlijk omdat ik de laatste weken in het ziekenhuis gelegen heb en het daarna ook lang duurde voor ik weer in staat was te posten! Maar inderdaad lekker dat ze nu gewoon meteen maatregelen willen nemen. Dat stelt wel gerust.

Wat ik wel erg jammer vind, is dat de reacties in de directe omgeving (ouders etc.) zo negatief zijn mede daardoor(?). Alsof je 'zomaar' even een kind weg laat halen omdat het de vorige keer zo 'mis' ging. De vele bloedingen waardoor ik telkens in het ziekenhuis belandde, kwamen waarschijnlijk door een laag liggende placenta. Kwestie van domme pech en daar maak ik nu niet meer kans op dan een ander. (Hoewel de angst er bij mij ook wel goed in zit natuurlijk, ga nooit relaxed naar de wc en zit pas gerust als ik weet waar de placenta zit.) En tja... de andere dingen... Ik hoop gewoon op de meest gunstige afloop. Medicatie voor de cholestase, direct met de 1e weeen naar het zh, na de bevalling meteen de OK in en volgende dag naar huis... Maar goed, afwachten. Het kindje zit er en daar wil ik eigenlijk ook van genieten, maar de reacties maken het me moeilijk. Had het er vanmiddag met een vriendin over... bij de 1e reageert men hemelhoogjuichend, bij de 2e van 'oh, leuk' en bij de 3e dus kennelijk 'zou je dat nou wel doen?' Ervaren meer moeders met kinders dat zo? Of ligt het toch echt aan mijn achtergrond (en egoistische (schoon-)ouders?)
pi_53980981
Nee hoor, hier ook. Het is niet nieuw meer en er wordt niet veel gezegd. Maar goed, daar trek ik me niks meer van aan. Voor ons is het wel heel speciaal en nou ja goed, zwanger zijn is geen pretje (vind ik dan he), maar wat je er dan voor terug krijgt is het het wel weer waard.

Het klinkt allemaal best eng Mammietje. Als alles maar goed gaat dan, gelukkig houden ze het nu goed in de gaten. Dat scheelt misschien ook voor jouw gemoedsrust denk ik.
pi_53982497
mammietje fijn dat alles goed was.

mensen reageren idd heel anders als je nog een keer zwanger bent. bij ons was iedereen geschokt van nu al? vooral omdat ik zelf een whiplash heb. maar het zal denk ik niet aan je vorige ervaringen liggen maar aan de mensen zelf. zo zijn mensen eenmaal.

ET nergens wat om geven hoor. ik word ook raar aangekeken hoor bij de vk van je hebt net een kind en nu al weer zwanger.

Lewis heb je niet iemand die je kan helpen met schoonmaken van die dingen?

faja niet meer klimmen hoor. moet er niet aan denken dat er iets gebeurd was.

heeft er iemand hier ook zo een last van duizeligheid? als ik daarna cola drink gaat het wel weer maar ik kan natuurlijk niet cola blijven drinken.
mama van 3 kids!
pi_53982733
Ik heb daar eigenlijk nooit echt last van gehad van duizeligheid tijdens zwangerschap. Maar als je dus cola drinkt dan is het over. Is het de suiker die je dan binnenkrijgt. Slik je nog vitamines, dat zou dan misschien ook nog wel willen helpen.

Nee hulp in huishouding heb ik echt niet, maar mijn lat ligt ook wel erg hoog en dat ligt aan mijzelf. Oh en ik herinner me dat ik nu beter even die lamellen eraf kan halen en weken. Ik was het alweer vergeten Zwangerschaps dementie he
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:14:35 #185
82727 klein_spookje
pi_53982850
Goede morgen,
Nou ja laat het goede maar weg. De hormonen hebben hier in alle hevigheid toe geslagen. Och men wat voel ik me lamlendig en zielig.
Heb overal zin in maar toch ook nergens, baby stuiterd maar rond tot ik er misselijk van word, Mara is aan het wennen op de basisschool (gaat gelukkig goed), ik kan wel de hele dag janken en wil alleen maar hangen het liefst tegen manlief aan maar ja die moet werken. En och de tranen zitten zoooo hoog soms slaat werkelijk waar meestal nergens op.Mijn ijzer wil ook maar niet ophoog. Tel daar bij op dat ik me ook nog eens verkouden/ grieperig voel en het feit dat ik mezelf zielig vind is compleet.
Maar goed raap mezelf bij elkaar schop mezelf onder mijn kont en hup gewoon doorgaan.

En dat na dat ik me al weken zooo goed voel en zo lekker en fit is dit toch een domper.

Zo nu zal ik niet meer zeuren!!

Ik haat schoonmaken maar mijn huis is na de bevalling van Mara nooit meer zo schoon geweest als nu. Heerlijk hoor zo een opgeruimd en fris huis.

Tot overmaat van ramp belde mijn schoonmoeder eergister dat de zus van schoonpapa met haar man over is in nl en een maand bij hun logeert dat zijn dingen waar ik zo een hekel aan heb die dan zo onverwachts zijn ik wil graag dingen van te voren weten dat ik niet weet wanneer mijn kind geboren word vind ik al meer dan genoeg voor de rest van het jjar voor de rest wil ik er graag controle op hebben en geen verrassinges bezoekjes van mensen die ik maar 1x in de tig jaar zie.
Zo toch nog wat te zeuren.

hmmm heb ik ook nog leuke dingen. Geloof het niet vandaag dus zal maar stoppen voordat dadelijk iedereen hier depresief is.

groetjes
pi_53982892
Wat een beroerde nacht zeg Ik heb amper kunnen slapen van de rugpijn. Op mn zij liggen gaat me dus nog steeds niet goed af. Maar ik durf niet meer op mn rug te slapen...

Gelukkig volgende week een weekje vrij, even wat slaap inhalen.

Klein_spookje

Chanell, hoe gaat het daar?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:35:03 #187
82727 klein_spookje
pi_53983130
Ticootje heb je al geprobeerd om met een kussen tussen je benen te slapen. Ik vond dat altijd zo vaag maar nu met de rug en heuppijn toch maar gedaan en het helpt echt.
Ik ga zaterdag mijn voedingskussen ophalen en die schijnt helemaal handig te zijn om zo te liggen die kan benen en buik ondersteunen.

Ik merk trouwens nu als ik op mijn linkerzij ga liggen dat ik hoog boven in een bult heb erg grappig dat is of een hoofdje of een stel billen. Er word dan ook druk bewogen zodat ze minder knijp ligt. Ik lig dus nu ook meestal op mijn andere zij en soms word ik wakker op mijn rug. En auw dan is alles stijf en pijnlijk.
pi_53983185
Ja ik slaap al met een kussen, maar de pijn is 's nachts echt heel erg. Het trekt dan alleen weg als ik op mn rug ga liggen, maar dan kan de baby het benauwd krijgen. En dan draai ik maar weer op mn zij, en dan komt de pijn weer.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:53:06 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53983502
Ticootje, de baby krijgt het volgens mij niet benauwd krijgen daardoor, maar jijzelf. Dan ga je je naar en duizelig voelen als dat het geval zou zijn en dan wordt je vanzelf wel wakker.
Voor de baby kan het geen kwaad hoor, als ik het goed begrepen heb, dus gewoon lekker op je rug gaan liggen!
pi_53983603
Volgens mij doe ik gewoon iets helemaal verkeerd. Ik heb gewoon vreselijk pijn in mn rug en mn knie. Naar mijn gevoel probeer ik zoveel mogelijk rechtop te staan, en geen holle of bolle rug te maken. Maar die pijn blijft. Als ik dan ga liggen dan gaat het wel even, maar zodra ik dus op mn zij draai, dan komt het gewoon terug. Ook 's nachts blijft mn knie pijn doen, terwijl ik m dan niet belast. (zou dat iets van kramp zijn misschien?)

Ik ga gewoon even vragen aan mn VK volgende week, misschien even langs de fysio. Even lekker kneden die hap.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 10:08:59 #191
82727 klein_spookje
pi_53983852
Voor de baby kan het idd geen kwaad dat je op je rug slaapt het word juist aangeraden als je rugklachten hebt. Alleen heb je er als je slaapt geen controle over en ga je toch weer liggen zoals je lekker ligt.

Ik ga straks de vk even bellen. Mijn ijzer wil volgens mij niet omhoog ben al de hele tijd dizzy (al een paar dagen) echt een vaag gevoel in mijn hoofd, krijg nu ook hoofdpijn en tintelende handen. En ga me nu toch wel wat zorgen maken. Dus maar even bellen.

Be hoe gaat het met je buikje heb je nog foto's gemaakt?
pi_53984613
Hallo allemaal!

Tjeetje wat gaan jullie hard zeg, ik ben maar 6 dagen weg geweest en ik moest 2 topics doorlezen om weer bij te zijn . Er is zo te lezen ook veel gebeurd! Nijna gefeliciteerd met je meid! En ook alle nieuwe zwangeren .

Over de misselijkheid; ik voel zelf nog bijna niets wat echt kan duiden op zwangerschapsklachten. Wel wat vage klachten als midden in de nacht wakker worden en dan geen lekkere houding meer kunnen vinden om te slapen (terwijl ik normaal echt altijd goed slaap) en soms wat "steekjes" in mijn onderbuik. Maar niet echt iets concreets. Stiekem lig ik 's ochtends een beetje te wachten op de eerste misselijkheid, maar dat mag ik natuurlijk niet te hard hopen, want dan zul je zien dat ik het straks allemaal dubbelop krijg!

Vanmiddag heb ik een afspraak met de dokter. Best spannend omdat ik deze dokter niet ken (zijn een jaar geleden verhuisd, en heb hem nog niet nodig gehad) maar ik heb er ook wel zin in. Het wordt zo wel steeds wat echter!
pi_53984654
oh, zijn er trouwens hier moeders/zwangeren die vegetariër zijn? Tips / opmerkingen zijn welkom!
pi_53984784
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:47 schreef PussinBoots het volgende:
oh, zijn er trouwens hier moeders/zwangeren die vegetariër zijn? Tips / opmerkingen zijn welkom!
Ik ben geen vegetarier, maar sinds ik zwanger ben eet ik weinig of geen vlees. In hetbegin vond ik het helemaal niet meer lekker, en werd ik erg misselijk van de geur. Nu heb ik gewoon 's avonds geen trek in warm eten, ik ben blij als ik 's avonds een paar aardappeltjes naar binnen krijg, maar het liefst eet ik een broodje met soep ofzo.

Ik slik wel dagelijks vitamine supplementen, speciaal voor zwangere vrouwen. Mijn ijzer was bij het laatste onderzoek nog dik in orde.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 10:57:56 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53984873
Spookje, heb recent geen foto gemaakt nog. Mss doe ik dat vrijdag wel even, na de echo.
Op zich gaat het nog prima hoor! Inmiddels wel wat strepen aan de onderkant, maar goed, dat is dus niet gek ook aangezien hij dus ook alleen maar daar onderin aan het woelen en wroeten is.

Vanmorgen de intake van de kraam gehad. En alles is goedgekeurd.
Moet nog heel even met de vk overleggen over de trap, maar dat zit wel goed. Die is alleen maar stijl, geen draai ofzo.

Oh, en stinkie heel stoer zijn best doen om genoeg bierkratjes te hebben... zijn die bierkratten te laag omdat ons bed ook al laag is! Nu dus maar even limonade-kratten scoren.
pi_53984960
Mijn bloedwaardes waren in orde
OK, mijn HB was wat laag, maar dat is normaal in de zwangerschap en ik moet binnenkort wel weer een vitamine B shot, maar de sondevoeding is niet nodig en de arts gaat ervanuit dat het nog verder de goede kant opgaat

Ik moet wel van hem gaan proberen om wat meer dieetvoeding op een dag te gaan gebruiken, dus dat gaan we dan maar proberen. Heb al wel meteen aangegeven dat ik het niet kan garanderen, maar dat snapte hij wel.

Verder heb ik hier vanochtend de keukenkastjes opgeruimd en de schuur en nu heb ik een zere nek en heb ik mijn beide oren verstopt zitten
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:02:33 #197
82727 klein_spookje
pi_53984977
be wij hebben dus een draai in de trap boven en benen aan de trap en mag daarom niet boven bevallen.

Hier zijn eindelijk de eerste buik fotos gemaakt nu er wat te zien is en opeens in een paar wk heel duidelijk
pi_53985061
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:57 schreef Brighteyes het volgende:

Oh, en stinkie heel stoer zijn best doen om genoeg bierkratjes te hebben... zijn die bierkratten te laag omdat ons bed ook al laag is! Nu dus maar even limonade-kratten scoren.

Het was wel een mooi excuus om een paar kratten te moeten verzamelen, maar nu moet ie dan aan de cola.
pi_53985720
kratten maar maar.. je kunt toch ook klossen krijgen/lenen ofzo?
kraamzorg moet hier nog langs komen en dat is pas ergens in nov.. eik zou ze overmorgen komen maar ze is ziek

zonet bij de VK geweest, en alles is weer helemaal in orde. lage bloeddruk (benedendruk van 50) en de kleine is al n btje ingedaald zelf! maar dat zou niks zeggen zei ze.
we wachten maar weer af
pi_53985785
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:47 schreef PussinBoots het volgende:
Ikke... Maar ik ben niet zo'n goed voorbeeld ben ik bang...
Ik had vanaf dag één dat ik zwanger was een onverklaarbare zin in vlees ineens (was al 8 jaar vegetarier)... Ik heb me er lang tegen verzet, maar rond de 18 weken werd ik gillend gek... (Ik droomde over frikandellen, werd wakker met alleen maar zin in mac Donalds en kwijlde in de supermarkt boven de sausijzenbroodjes )
Ik heb er toen aan toegegeven... Het wordt nu steeds minder, maar nog ongeveer een keer per week 'zondig' ik... Ben echt heel benieuwd hoe dat na het ontzwangeren verder gaat...

Verder eet/at ik altijd gewoon vlees vervangers als quorn en veg. burgers bij het avondeten, en heb ik nooit last van een laag ijzergehalte... Ook nu ik het wel dacht was het gewoon goed... Ik drink nu elke dag een glas roosvicee ferro ...
pi_53985832
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:39 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

Ikke... Maar ik ben niet zo'n goed voorbeeld ben ik bang...
Ik had vanaf dag één dat ik zwanger was een onverklaarbare zin in vlees ineens (was al 8 jaar vegetarier)... Ik heb me er lang tegen verzet, maar rond de 18 weken werd ik gillend gek... (Ik droomde over frikandellen, werd wakker met alleen maar zin in mac Donalds en kwijlde in de supermarkt boven de sausijzenbroodjes )
Ik heb er toen aan toegegeven... Het wordt nu steeds minder, maar nog ongeveer een keer per week 'zondig' ik... Ben echt heel benieuwd hoe dat na het ontzwangeren verder gaat...

Verder eet/at ik altijd gewoon vlees vervangers als quorn en veg. burgers bij het avondeten, en heb ik nooit last van een laag ijzergehalte... Ook nu ik het wel dacht was het gewoon goed... Ik drink nu elke dag een glas roosvicee ferro ...
Oh, ik heb helemaal niet aan sausijzenbroodjes gedacht... Maar ik lijk er inderdaad ook een soort verslaving voor te hebben ontwikkeld, net als de worstenbroodjes.

Mijn verhaal met geen vlees gaat dus niet echt op....
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:47:25 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53986009
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:02 schreef klein_spookje het volgende:
be wij hebben dus een draai in de trap boven en benen aan de trap en mag daarom niet boven bevallen.

Hier zijn eindelijk de eerste buik fotos gemaakt nu er wat te zien is en opeens in een paar wk heel duidelijk
Lukt het met plaatsen?
Je mag ze altijd naar me mailen he!

Pruk, fijn dat alles zo goed gaat joh!
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:36 schreef _lotje_ het volgende:
kratten maar maar.. je kunt toch ook klossen krijgen/lenen ofzo?
kraamzorg moet hier nog langs komen en dat is pas ergens in nov.. eik zou ze overmorgen komen maar ze is ziek

zonet bij de VK geweest, en alles is weer helemaal in orde. lage bloeddruk (benedendruk van 50) en de kleine is al n btje ingedaald zelf! maar dat zou niks zeggen zei ze.
we wachten maar weer af
Fijn dat alles goed is.
Ons bed heeft te brede poten voor de standaardklossen van de thuiszorg, dus dat gaat niet passen. Vandaar de kratten.
pi_53986139
Wij hebben een boxspring. Ik moet nog even meten hoe hoog ons bed is. Ik denk dat ik er gewoon een extra matras op leg...
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:55:35 #204
3011 E.T.
pi_53986185
Zo.. weer goedgekeurd

Eerste keer hartje horen blijft toch speciaal.. had gewoon weer de tranen in m'n ogen, ondanks dat 't de derde is Voorgaande keren waren steeds echo's, dus vandaar dat ik 't nu pas hoorde.
Ik vind het nog steeds 'raar' dat ik nu zo mooi netjes volgens schema groei.. M'n buik en gewicht zijn nu netjes voor 16 weken en voorgaande twee keren lag dat echt een heel eind voor.

O, en ik mag de kattenbak verschonen (joepie ) en niet helemaal doorgebakken biefstuk eten
Ik was getest op toxoplasmose en mijn vermoeden klopte.. ooit, in een ver grijs verleden ben ik besmet geweest (waarschijnlijk als baby al, aangezien mijn moeder de bacterie levend met zich meedraagt), dus daar ben ik nu tegen beschermd

Over vier weken hebben we de 20 weken echo
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:57:54 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53986229
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:53 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben een boxspring. Ik moet nog even meten hoe hoog ons bed is. Ik denk dat ik er gewoon een extra matras op leg...
Ja, dat is dan het handigst denk ik.
Deze mevrouw ging echt mijn bed meten en die bleek veel te laag in combi met 25cm bierkratjes, dan zouden we alsnog 10 cm te laag zitten ofzo. Dus vandaar de 1,5 literfles-kratten.

Oh, en ik eerst heel stoer ja zeggen op stagiares etc. etc. met nog erbij een 'ik ben niet zo heel moeilijk en vrij nuchter wat dat soort dingen betreft, ze moeten het toch leren' om vervolgens helemaal week te worden bij het stukje over dat stinkie evt. aanwijzingen krijgt als we echt midden in de nacht bevallen. De kraam nog een uurtje of 2 en die gaat hem dan een spoedcursus geven.
Hoe leg je het kindje in bed, hoe zit het met het flesje, hoe verschoon je een luier etc. etc.

Ik werd helemaal week van het idee dat hij dan met dat kleine mannetje aan het prutsen is en moest echt even slikken.
pi_53986254
ET, hoe oud ben jij eigenlijk??

Fijn dat alles goed was! Oh en jij mag ook filet american... ik ben stiekem jaloers..
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:59:16 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53986260
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:55 schreef E.T. het volgende:
Zo.. weer goedgekeurd

Eerste keer hartje horen blijft toch speciaal.. had gewoon weer de tranen in m'n ogen, ondanks dat 't de derde is Voorgaande keren waren steeds echo's, dus vandaar dat ik 't nu pas hoorde.
Ik vind het nog steeds 'raar' dat ik nu zo mooi netjes volgens schema groei.. M'n buik en gewicht zijn nu netjes voor 16 weken en voorgaande twee keren lag dat echt een heel eind voor.

O, en ik mag de kattenbak verschonen (joepie ) en niet helemaal doorgebakken biefstuk eten
Ik was getest op toxoplasmose en mijn vermoeden klopte.. ooit, in een ver grijs verleden ben ik besmet geweest (waarschijnlijk als baby al, aangezien mijn moeder de bacterie levend met zich meedraagt), dus daar ben ik nu tegen beschermd

hartje

Dat van die kattenbak is minder, maar die biefstuk is dan wel weer lekker.
Fijn dat alles goed was!
pi_53986340
Ach ik moet voorzichtig zijn met de kattenbak. Maar ik heb begrepen dat het alleen in kattendrollen zit, en dat er bijna geen kans op besmetting is als het binnenkatten zijn. Verder gewoon handen goed wassen met antibacteriele zeep. Mijn man doet meestal de bakken, maar ik ben niet echt bang om besmet te worden, dus ik doe ze soms ook gewoon.

Biefstuk enzo...dat laat ik wel staan.
pi_53986363
is er ook geen gevaar voor listeriose bij het eten van rauw vlees?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:12:07 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_53986544
quote:
Zo.. weer goedgekeurd

geweldig dit om te lezen, blijft bijzonder wonderlijk
stormy waters...
sailin'
pi_53987092
Lichte paniek gisteravond. Ik had ineens wat bruinige afscheiding, als in oud bloed. Dokter gebeld die zei dat ik even moest wachten maar als het de volgende dag nog zo was dat ik de gyn wel even moest bellen. (Ik loop nog bij de gyn omdat ik met Clomid zwanger ben geworden.) Vandaag weer een beetje dus vanochtend de gyn gebeld. Na 2 en een half uur teruggebeld met eigenlijk hetzelfde antwoord als gisteren. Het kans niets zijn, het kan een beginnende miskraam zijn en het is gewoon afwachten en rustig aan doen tot ik de eerste echo krijg.

[zweefteefmodus] Maar mijn man, broertje en schoonmoeder hebben allemaal een goed voorgevoel en die voorgevoelens kloppen zowat altijd. Dus daar vertrouw ik maar op [/zweefteefmodus]
pi_53987274
Toch spannend Multipass, succes
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:05:11 #213
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_53987622
morgen ochtend komt de kraamzorg langs, 2 dec. komt zo wel erg dicht bij.
nog een kleine 7 weekjes tot de uitgerekende datum.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 14:00:14 #214
3011 E.T.
pi_53988570
Multipass, over het algemeen is oud bloed aan het begin van de zwangerschap geen reden tot paniek en hooguit een beetje achtergebleven innestelbloed.
Helder bloed is meer reden tot paniek..

Neemt niet weg, dat het wel spannend is.. Succes!
pi_53988653
Bloedverlies vroeg in de zwangerschap komt erg vaak voor. Meestal hoeft het niet veel te betekenen.

MP, wanneer is je eerste echo?
pi_53989502
13 november. Nog wel eventjes wachten dus.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 15:04:10 #217
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53989720
zo, ook weer terug van de verlos, alles is goed, ze kon zelfs de ligging al voelen, beeb ligt dus met benen rechts, billen links en hoofd onder mijn ribben. bloeddruk was weer netjes wat omhoog 100/50. baarmoeder was ook netjes weer een weekje voor, en ben 0,5 kilo afgevallen weer totaal nu 4,5 kilo erbij. dus al met alles gaat het wel lekker, moet alleen wat rustiger aan doen en heb een verwijzing voor fysio, ik waggel nu al en heb bijna elke dag wel last van rug/heupen/billen, dus denk zelf dat de kleine op een spier ofzo ligt.

overigens kan een bloeding in het begin ook veroorzaakt worden door sex, de adertjes enz zijn daar allemaal wat beter doorbloed en komt dus ook vaak voor.
pi_53990087
Hestria, fijn dat je weer bent goedgekeurd. Jij moet nu ook vaker naar de VK, toch?

Ik heb ook erg veel last van mn rug. Vervelend is dat he?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 15:58:19 #219
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53990584
ja moet nu om de 3 weken. is erg vervelend de rugklachten maar heb er deels ook zelf schuld aan, loop miesje toch regelmatig te tillen terwijl ik weet dat ik dat eigenlijk niet zou moeten doen, maar ja kan haar moeilijk ineens niet meer op gaan tillen he
  woensdag 17 oktober 2007 @ 16:34:36 #220
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53991076
Ben een paar dagen niet geweest en meteen 3 pagina's bij te lezen haha, ik ga straks ff alles goed bijlezen .
Alles verder goed hier?

Ik wil bevalluuuuh!
Nog 3 dagen, maar heb het gevoel dat ik over tijd ga lopen.
22.10.2007.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:23:27 #221
82727 klein_spookje
pi_53991873
Hestria, ik ben 10 december uitgerekend en ga nu pas om de 3 wk naar de vk daarvoor om de acht wk.

12 november heb ik gesprek met de kraamzorg hier in huis. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ik heb zo als jullie weten niet zo een fijne ervaring met kraamzorg en ben er erg huiverig voor helaas dus ze heeft me heel wat gerust te stellen.

hebben jullie trouwens gezien dat er bij de wibra heel veel leuke babyartikelen te koop zijn.

Verder gaat het hier bagger, heb met de vk overlegt heb iets anders gekregen voor mijn ijzer en als dat niet gaat moet ik weer terug bellen en dan moeten we kijken hoe het anders kan. Mijn ijzer moet minimaal 6.0 zijn wil ik thuis bevallen. Maar volgens de vk heb ik nog tijd om dat op peil te krijgen.

Verder voel ik me zo beroerd misselijk hoofdpijn, harde buiken duizelig blegh hopen dat deze bruistabletten aan slaan want ik word hier een beetje bleg van.

Be als het plaatsen niet lukt dan mail ik je en doe dan meteen de echo foto's mee van 27 wken.

groetjes
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:49:42 #222
3011 E.T.
pi_53992328
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:03 schreef Bass-Miss het volgende:
is er ook geen gevaar voor listeriose bij het eten van rauw vlees?
listeriose is bij voorverpakte spullen een risico en dan voornamelijk bij gesneden groenten/sla en gerookte zalm en paling.

Weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben 35
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:51:48 #223
3011 E.T.
pi_53992364
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:23 schreef klein_spookje het volgende:

hebben jullie trouwens gezien dat er bij de wibra heel veel leuke babyartikelen te koop zijn.
Wel opschieten want hier was heel veel al op (ik ging vanmiddag voor slaapzakken, maar die waren er ook al niet meer.. lag nog 1 boxkleed, 2 setjes hydrofiele luiers.. De bakken waren al erg leeg).

Balen dat je zo beroerd bent, klein-spookje..
pi_53992406
Pfff... Paar dagen geen internet gehad en ik zei dat er behoorlijk veel geschreven is...
Is het de moeite waard alles terug te gaan lezen?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 17 oktober 2007 @ 18:34:45 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53993320
Dat hangt er vanaf wat je wel en niet wil lezen.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 18:54:59 #226
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53993810
Ik vind het allemaal even niet meer leuk. Ik heb al een heel pak Chocomel op, en het helpt nog niet. Ik ben al drie dagen aan het janken en ik heb het gevoel dat ik dat nog wéken vol kan houden . Ik maak me overal druk om, wil ineens precies weten wat mijn wederhelft uitvoert (wat weer dikke ruzie tot gevolg heeft "want zo doe je normaal ook niet") en ik heb nergens meer zin in.

Is er rond de 20e week een soort van hormonen opleving ofzo? Zo erg heb ik er nog geen last van gehad .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 19:06:00 #227
82727 klein_spookje
pi_53994107
Ach K_i_m, soms is het ook helemaal niet leuk al die hormonen ik zal je een knuffel geven en dan janken we gezellig samen verder.

Vamperotica, kom op ff terug lezen zo gedaan toch. Of je begint gewoon bij deze pagina met reageren.

ET we gaan meteen morgen maar naar de wibra, hier in de buurt is er helaas geen 1. Maar morgen moeten we naar de notaris en daar is er 1 redelijk in de buurt dus ik heb manlief al ingelicht (of met een g) dat we daarna even daarnaar toe moeten.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 19:07:27 #228
108648 cattie
lieve moeder
pi_53994148
K_i_m, heel herkenbaar hoor. Ik ben rond die periode echt depressief geweest een aantal weken. Ik geloof dat het rond de 24 weken weer beter ging. Sterkte!
pi_53996987
Kim ik herinner me ook dat ik ineens zo rond die weken even in een dip zat. Niet lang maar wat kun je je dan rot voelen he!

Ik heb het nu ook weer, echt laatste loodjes zuur en alles doet pijn. Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel en morgen de 2 kleintjes hier, dus daar zie ik ook wel een beetje tegenop. Het zal allemaal wel meevallen hoor, maar alles voelt even zwaarder als normaal. En de tranen zitten hier ook vaak erg hoog.

Chanell, ik dacht dat je al aan het bevallen was joh. Valt dat even tegen

Faja, hoe is't met je been? Heb je morgaine er nou ook bij?
pi_53997865
Jemig... jullie kletsen wat af hier he?!

Tico... probeer behalve een kussen tussen je benen ook eens een kussen in je rug. Zo kan je op een ontspannen manier half op je rug, half op je zij liggen.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:08 schreef klein_spookje het volgende:
Ik ga straks de vk even bellen. Mijn ijzer wil volgens mij niet omhoog ben al de hele tijd dizzy (al een paar dagen) echt een vaag gevoel in mijn hoofd, krijg nu ook hoofdpijn en tintelende handen. En ga me nu toch wel wat zorgen maken. Dus maar even bellen.
De klachten die jij noemt, heb ik een jaartje terug gehad. (En nee, toen was ik eens niet zwanger!) Er zat toen een zenuw beklemd in mijn nek. Heb je vaak last van stijve nek/schouders? Ik zou niet de vlos bellen maar de huisarts, misschien kan deze je doorsturen naar een fysiotherapeut.
pi_53997945
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:39 schreef DeLiedje het volgende:
Pfff... Ik dacht leuk... beetje meekletsen hier... Maar krijg vooral honger hier! Biefstukken, filet american, en jouw verhaal maakt me helemaal gek! *gaat shoarmatoko bellen*
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:03:51 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53998423
Ik ga zo ook nog maar wat eten maken.
Ik stond vannacht om 4 uur ook weer een boterham te eten. Kon echt niet meer slapen van de honger. Kijken of ik dat kan voorkomen.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:11:14 #233
3011 E.T.
pi_53998598
Ik heb ook al zo'n vreetkick vanavond..
pi_53998655
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:49 schreef E.T. het volgende:

[..]

listeriose is bij voorverpakte spullen een risico en dan voornamelijk bij gesneden groenten/sla en gerookte zalm en paling.
Ook in rauw vlees zo te lezen.
pi_53999154
quote:
Zo.. weer goedgekeurd

Vergeet niet dat in rauw vlees ook listeria kan zitten en dat het in vlees niet alleen om toxoplasmose gaat!!! Ik dacht ook blij te zijn (tenslotte gaat dat ook dood als je het vlees diep genoeg ingevroren hebt), maar helaas, de risico's van listeria vind ik toch iets te.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:44:35 #236
3011 E.T.
pi_53999390

dat wist ik helemaal niet ..
pi_53999448
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:44 schreef E.T. het volgende:

dat wist ik helemaal niet ..
Sorry

Ik hoop dat je wel genoten hebt van je biefstuk/broodje filet vandaag Ga je er in ieder geval niet schuldig over voelen als je nu wel wat gehad hebt hoor!
pi_53999504
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:45 schreef Mammietje het volgende:

Pfff... Ik dacht leuk... beetje meekletsen hier... Maar krijg vooral honger hier! Biefstukken, filet american, en jouw verhaal maakt me helemaal gek! *gaat shoarmatoko bellen*
Sorrie!
pi_53999856
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:48 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

Sorrie!
Heb het al opgelost met een pan zuurkool...

Toxoplasmose laat ik me mooi niet op testen, heb een hekel aan de kattenbak! (Heb mijn man ook maar meteen wijsgemaakt dat het ook tijdens bv geldt, dus ben er al 3,5 jaar vanaf en ben nu vergeten hoe het moet! ) Mijn vlees heb ik toch liever doorgebakken, dus alleen de filet american is afzien! Maar gelukkig is mijn man zo lief om binnen 24 uur na bevalling mij te verblijden met een pak toastjes en een bakkie pesto filet american! En ik heb trouwens eens biefstukken als kraamkado gekregen om aan te sterken, vond ik wel een erg origineel kado!
pi_53999993
Anderzijds komt listeriose een pak minder voor, maar ja, jij moet diegene maar zijn natuurlijk...
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:00:40 #241
3011 E.T.
pi_54003911
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:46 schreef Pruk het volgende:

[..]

Sorry

Ik hoop dat je wel genoten hebt van je biefstuk/broodje filet vandaag Ga je er in ieder geval niet schuldig over voelen als je nu wel wat gehad hebt hoor!
Ik ga me er ook absoluut niet schuldig over voelen.... en ik zal 't vast misschien nog wel eens eten.

Ik heb me trouwens voornamelijk laten testen omdat er nu toch eens bloed werd afgenomen en ik voornamelijk nieuwsgierig was vanwege de erfelijkheid ervan. Er is nog steeds onduidelijk hoe e.e.a. zich ontwikkelt als iemand de levende bacterie met zich meedraagt en in hoeverre dit op de volgende generatie overgaat.
pi_54004141
ET fijn dat alles goed was.

lewis balen dat niemand je helpt. maar schoon zal het worden he

mammietje niet zo laat meer hier kijken. dan krijg je ook geen honger

ik heb gisteren suiker geprikt bij de ha ivm duizelig. de assistent vond omdat ik nog 1,5 uur van te voren had gegeten mijn suiker veel te laag. dus moet nu meer goed belegde boterhammen en appels enzo eten. en wat vaker.
mama van 3 kids!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:36:59 #243
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_54004209
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:05 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

Chanell, ik dacht dat je al aan het bevallen was joh. Valt dat even tegen
Was 't maar waar, nog steeds niets hoor, en zaterdag al uitgerekend, snif!
kleine heeft het veel te lekker in Mama's buik.
Merk wel dat mn buik nu in de weg begint te zitten, en wil gewoon mn kleintje vasthouden!
22.10.2007.
pi_54004285
Ik heb vanacht eindelijk goed geslapen. Lekker op mn rug gelegen.

Pf, nog 2 daagjes werken en dan gaan we eindelijk aan de kinderkamer beginnen. Eindelijk!
pi_54004628
Popples ik had ook een veels te lage suiker in mijn zwangerschap van Kaith en ik moest ook boterhammen met pasta eten (ik ben geen zoetekauw, dus dat was een soort van straf) en ook als tussendoortje iets zoets. Lang leve de winegums en chocoladerepen... Daarmee krikte het wel omhoog tussendoor en ik had altijd dextro bij me voor op het werk.

Ik vond het dus echt niet fijn omdat ik niet van zoet hou...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:18:40 #246
156412 hestria
erg gastvrij
pi_54004707
chanell, die baby komt er echt wel eens uit, al hoewel het op het laast erg vervelend kan zijn.(die dikke buik dan hé)

ticootje fijn dat je beter hebt geslapen vanacht, gaat het nu ook weer wat beter met je rug?

Ik heb vanacht slecht geslapen, eerste deel besloot prup om zijn benen eens lekker te gaan strekken, iets wat ik nou niet echt fijn vond. en moest mies om de 2 uur wakker maken omdat ze gisteren met haar hoofd tegen een muur is gevallen, kind heeft een flinke bloeduitstorting op haar achterhoofd en een bult. ach voordeel ze hoeft vandaag geen staartjes in dat verdoezeld het een beetje.
pi_54004749
Ja het gaat nu wel beter met mn rug ja. Ik voel het nog wel, maar het is een stuk minder.

Ach en arme mies, heeft ze veel hoofdpijn?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:24:03 #248
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_54004779
Ik lees hier dat verschillende mensen moeite krijgen/hebben met slapen. Ik heb daar ook last van gehad en wat mij enorm goed geholpen heeft is zo'n doomoo voedingskussen:

Ik gebruik het tijdens het slapen om mijn hoofd op te leggen, vervolgens mijn buik en ook tussen mijn benen. Je kunt zo namelijk een beetje 3/4 liggen (handig voor buikslapers) en je buik heeft ondersteuning van het kussen. Het kussen is erg stevig en toch ook heel zacht (ik weet niet wat voor spul erin zit, maar het lijken korreltjes of zo te zijn). Je kunt dus ook je arm waar je 'op' ligt onder het doomoo kussen leggen zonder dat ie geplet wordt en vervolgens gaat slapen en tintelen. Ikzelf heb nogal een grote boezem waardoor ik daar altijd al veel last van had, nu ik zwanger ben is dat dus nog veel erger. Voor mij is dit dus echt een oplossing!!!

en nee... ik heb echt geen aandelen...
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:25:49 #249
156412 hestria
erg gastvrij
pi_54004806
dat is bij mies moeilijk te zeggen, ze gedraagt zich gewoon "normaal" en was ook vol praatjes vanochtend, ze had ook wle zin om naar schooltje te gaan dus ga er van uit dat het allemaal wel goed gaat met haar.
pi_54004928
Ik heb zo'n kussen van YPPY te leen, maar ik gebruik het eigenlijk alleen maar als ruggesteuntje. 's Nachts in bed vind ik het te groot en te log, zeker omdat ik nog een flink aantal keren van zij wissel
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:36:15 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54004962
Ik heb hem idd inmiddels ook op de kast gegooid. Ik draai ook heel veel en dan is het echt heel onhandig.
Ik heb dus alleen een klein kussentje wat ik nu bij elke draai mee sleur om onder mijn buik te leggen.

Heb niet heel veel last van dingen alleen wel steeds meer dat mijn maag echt zeer doet. Beetje raar beursig gevoel. Maar eigenlijk ook alleen maar na het slapen, terwijl de baby nog steeds helemaal onderin lijkt te liggen dus ook niet echt bovenin kan trappen ofzo.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:40:53 #252
156412 hestria
erg gastvrij
pi_54005042
be, je beeb kan zich ook uitrekken en dus met zijn voetjes laag trappen en met zijn hoofdje op je maag? of zo drukken, zou het beursige gevoel kunnen verklaren
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:47:05 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54005165
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:40 schreef hestria het volgende:
be, je beeb kan zich ook uitrekken en dus met zijn voetjes laag trappen en met zijn hoofdje op je maag? of zo drukken, zou het beursige gevoel kunnen verklaren
Nee, niet echt, want het was ook al zo toen hij echt nog dwars klem lag met zijn koppie tegen mijn linkerheup en billen tegen de andere. En zijn ruggetje lag toen omhoog.
Het voelt eigenlijk meer alsof mijn maag weg zakt of zo in de loze ruimte. Beetje lastig uit te leggen. Maar mss is het ook wel zo dat m'n maag gewoon klem zit omdat mijn baarmoeder wel gewoon mooi omhoog zit.

Nou ja goed, het is gewoon af en toe een naar gevoel. Maar goed, ook dat gaat weer over, over een week of 10.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:29:27 #254
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_54005964
Oh wel gek dat jullie het voedingskussen niet fijn vinden... Zo zie je maar, denk je een goede tip te hebben... Ik vind het echt een uitkomst, maar ik moet wel zeggen dat ik als ik me omdraai hem niet altijd 'meeneem' naar de andere kant. Soms laat ik hem ook via mijn rug lopen, en dan lig ik dus voor 3/4 op mijn rug. Mij heeft het wel geholpen, maar misschien is het inderdaad een idee om hem eerst een tijdje te lenen voordat je hem koopt. Maar ik vind hem ook heerlijk om in bedje mee naar de tv te kijken. Manlief wil dan ook altijd een 'stukje voedingskussen'
pi_54006058
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:05 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

Faja, hoe is't met je been? Heb je morgaine er nou ook bij?
Gisteren had ik inderdaad de hele dag Morgaine thuis terwijl der vader was werken, die was rond 16.00 thuis. Dus je moet wel een paar keer heen en weer lopen, broodje smeren, drinken pakken, helpen op toilet. Maar ze was niet erg lekker (verkouden) dus was de hele dag tegen me aan geplakt op de bank.
Als ik die steunkous aan heb doet mijn knie minder pijn. Maar ik loop vandaag al paar uur zonder die kous rond. Kijken of die banden wat aan willen sterken.
pi_54006245
Faja, hoe gaat het nu met je verkoudheid/ grieperigheid? Is het al beter nu je wat meer rust hebt?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:48:58 #257
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54007499
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:29 schreef Droeke het volgende:
Oh wel gek dat jullie het voedingskussen niet fijn vinden... Zo zie je maar, denk je een goede tip te hebben... Ik vind het echt een uitkomst, maar ik moet wel zeggen dat ik als ik me omdraai hem niet altijd 'meeneem' naar de andere kant. Soms laat ik hem ook via mijn rug lopen, en dan lig ik dus voor 3/4 op mijn rug. Mij heeft het wel geholpen, maar misschien is het inderdaad een idee om hem eerst een tijdje te lenen voordat je hem koopt. Maar ik vind hem ook heerlijk om in bedje mee naar de tv te kijken. Manlief wil dan ook altijd een 'stukje voedingskussen'
Ikook hoor, ik heb hem heel veel gebruikt, zowel tijdens de zwangerschap, met bortsvoeden en om Demi op te leggen en later zitten.
Hier echt een groot succes!
pi_54007646
mibos hier is het ook worstelen. vind die zoetigheid niks aan geef mij maar lekker groentesoep.

hier is de voedingskussen nog steeds een uitkomst. heerlijk ding wil er nog een aanschaffen. 1 voor boven en 1 voor beneden.
mama van 3 kids!
pi_54007703
Vervelend voor Morgaine dat ze zich niet lekker voelde, maar in ieder geval kon jij het dan ook een beetje rustig aan doen. Nou ja doe voorzichtig aan he. Geen trapjes meer

Manlief komt vanmiddag vroeg thuis, erg lekker want erg veel energie heeft deze dame beslist niet en dat merken de kinderen volgens mij ook wel. En vooral de hormonen doet ze geen goed
Als het goed is komt er zondag een verloskundige langs om te kijken hier en door te praten over hoe en wat van thuis bevallen. En maandag weer naar de verloskundige om hartje te horen en kijken hoe het gaat. Ik hoop dat ik dit keer niet weer zo stom ben om het te vergeten

Oh ja en ik heb zo'n lang worsten kussen in bed tussen mijn benen en onder mijn buik. Is nog groter dan dat voedingskussen, maar ik vind hem wel prettig en kan echt niet zonder. Hij gaat ook gewoon mee elke keer als ik me draai, alleen lig ik dan soms zonder dekbed. Zonder krijg ik enorm last van mijn rug en heupen.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:00:04 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54007752
Droeke, ik had hem idd ook gekocht vanwege alle goeie verhalen, maar ik lig er dus alleen maar mee te vechten. En manlief ook, want die krijgt hem dan regelmatig in zijn gezicht of zo.
Maar ik zal hem van de week weer eens van de kast halen, wie weet werkt het nu wel.

Ik verveel me...
Dit is sowieso een hele rustige periode voor mij op mijn werk maar nu ik weet dat ik over 3 weken weg ga ben ik aardig vooruit aan het werken en nu is er gewoon even helemaal niets meer te doen.
Ik ben zelfs al een heel eind met de de overdrachts-instructies.

Heb net zelfs een uitzending van een tv programma zitten kijken via 'uitzending gemist'.

Zo maar eens kijken of collega's niet nog een of ander rotklusje hebben of zo.
pi_54007798
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
Droeke, ik had hem idd ook gekocht vanwege alle goeie verhalen, maar ik lig er dus alleen maar mee te vechten. En manlief ook, want die krijgt hem dan regelmatig in zijn gezicht of zo.
Maar ik zal hem van de week weer eens van de kast halen, wie weet werkt het nu wel.

Ik verveel me...
Dit is sowieso een hele rustige periode voor mij op mijn werk maar nu ik weet dat ik over 3 weken weg ga ben ik aardig vooruit aan het werken en nu is er gewoon even helemaal niets meer te doen.
Ik ben zelfs al een heel eind met de de overdrachts-instructies.

Heb net zelfs een uitzending van een tv programma zitten kijken via 'uitzending gemist'.

Zo maar eens kijken of collega's niet nog een of ander rotklusje hebben of zo.
Ik heb uit pure verveling vandaag de helpdesk maar gepakt. En op fok is het ook heel rustig, maar dat is de hele week al.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:18:51 #262
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_54008167
Ik heb zojuist een aanval gehad van nestdrang, volgens mij

We hebben op onze slaapkamer maar enkelglas en nu met die grote temperatuurverschillen komt daar dus condens op te staan. Ik vind het al een week heel vies en vanochtend zag ik allemaal zwarte spikkeltjes onderaan het raam (ik denk dat het dus schimmel was) eeuuuww

Ik dus meteen emmer met sop gemaakt en gaan boenen. Maar ja toen ik toch bezig was dacht ik: dan was ik de binnenkant van de ramen ook maar (ik heb toch immers het sopje). Zo gezegd zo gedaan. Toen ik klaar was dacht ik: nou kan ik eigenlijk ook de andere ramen doen, want ik heb toch een sopje. Zo gezegd zo gedaan. Eigenlijk heel onzinnig; dit soort dingen wilde ik eigenlijk laten wachten tot aan mijn verlof (nog 2,5 week) maar ik kon me echt niet beheersen, stom he?!?!

Manlief verklaart me straks vast voor gek
pi_54008251
Ik moet trouwens heel even klagen: ik heb vannacht heel veel last van mijn buik gehad. Als ik op mijn linkerzij ging liggen deed mijn buik pijn en voelde ik mijn heup, ging ik op mijn rechterzij liggen hetzelfde verhaal, alleen deed dan mijn rechterheup pijn en als ik op mijn rug ging liggen deed gelukkig alleen mijn buik pijn. Waar het door kwam weet ik niet, vanochtend was het gelukkig wel weg. Ik werd alleen wel wakker uit een nare droom waarbij ze met 25 weken mijn vliezen wilden breken voor een spoedbevalling, dus ik kreeg een plaatselijke verdoving daar beneden en nadat die gezet was kwam er een hoogzwanger persoon binnengereden op een brancard die eerst moest bevallen en daar was ik het niet mee eens en toen mocht ik helemaal niet meer bevallen. Ik ben toen zelf naar de parkeerplaats van het ziekenhuis gelopen, waar ik mijn auto op een invalideplekje had staan wat niet duidelijk was en ik probeerde het vervolgens op een akkoordje te gooien met de politieagent die eigenlijk ook wel vond dat het niet duidelijk was dat ik daar niet mocht parkeren, dus hij verscheurde de bon. Rare droom. Gelukkig werd ik wakker in bed inclusief kind in buik
pi_54008538
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:46 schreef Ticootje het volgende:
Faja, hoe gaat het nu met je verkoudheid/ grieperigheid? Is het al beter nu je wat meer rust hebt?
Die luchtweginfectie zit er nog steeds, vanmorgen weer langs de huisarts geweest en weer een antibiotica kuur mee gekregen. Het slijm komt nu wel los in ieder geval. En morgen heb ik een afspraak bij de kno arts op aanraden van de huisarts voor de ontsteking in mijn neus en bijholtes. Hij wil de mening van die arts weten en evt behandeling. Maar het gaat wel wat beter qua vermoeidheid hoor.
pi_54008681
Droeke die nesteldrang is heel normaal hoor. Ik heb me maandag en dinsdag ook suf staan boenen. Maandag het toilet van letterlijk boven (plafond) tot beneden staan schrobben (helemaal niet vies maar irriteerde me), gangkast uitgemest, hal schoon geboent, kamer van mijn dochter van boven tot beneden schoon staan maken en dinsdag was ik dus bezig met de badkamer en bijna klaar toen ik van het krukje viel. Als ik niet was gevallen had ik nog onze slaapkamer gedaan en de woonkamer stond ook op de planning. Ik kan inmiddels wel wat beter lopen dan de afgelopen dagen dus misschien ga ik me van het weekend nog even bezig houden met wat lichte huishoudelijke klusjes.

Lewis, kinderen voelen vermoeidheid zo goed aan. Lijkt wel of ze dan juist dingen doen die ze normaal niet mogen. En dan wil het nog wel eens botsen. Hier thuis ook het geval. Wanneer ik gesloopt ben dan rent Morgaine rustig over de bank wetenede dat het niet mag om vervolgens op de gang te worden gezet.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:53:31 #266
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_54009927
vanmorgen de kraamzorg op bezoek gehad.
we krijgen de standaard 44 uur, indien nodig kan het meer worden.
hoop info gekregen, gelukkig was me man ook thuis want ben nu al de helft weer vergeten.
het is nu echt alleen nog wachten op de beeb.
kamertje bekeek ze niet , bed hoeft ook niet op klossen is al hoog genoeg vond ze (ons bed is 60 a 65 cm hoog)
pi_54011434
Verlof Jiehoe!!

Nu ga ik ook aan mijn nestel-poetsdrang toegeven
pi_54011455
DeLiedje, dat is lekker. Zeker nu, heb je lekker de tijd voor jezelf.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 15:21:58 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54011599
Geniet van je verlof DeLiedje!

Glossy, bij jou ook de kraam langs geweest. Wat lekker dat jullie bed niet omhoog hoeft!
pi_54011602
Heerlijk DeLiedje, verlof! Vergeet tussen het poetsen door niet ook wat DeLiedje-tijd te nemen he!
Fake it till you make it...
  donderdag 18 oktober 2007 @ 15:24:40 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54011647
Ik laat me maar eens aansteken door jullie poetsdrang denk ik.
Ga zo maar naar huis, half uurtje eerder, er is echt niets-niets-niets meer te doen voor deze week.
Ga ik de badkamer maar eens soppen ofzo.

Nu nog hopen dat ik er ook nog zo over denk als ik over een half uurtje uit de trein stap.
pi_54011746
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 15:13 schreef DeLiedje het volgende:
Verlof Jiehoe!!

en genieten
  donderdag 18 oktober 2007 @ 15:44:00 #273
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_54011988
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 15:13 schreef DeLiedje het volgende:
Verlof Jiehoe!!

Heerlijk! Ben eigenlijk beetje jaloers, want ik 'moet' nog 2 weken (morgen niet meegerekend). Ik moet echt nog iets afmaken voor ik lekker rustig kan genieten van mijn verlof, dus ik ga toch door. Maar volgens mij vliegen die toch om hoor, ik vind de weken zo snel gaan!!!
pi_54017571
Vandaag ook lekker inkopen gedaan voor onze meid. Gescoord een mutsje bij de hema(bijpassend aan de slofjes die ik nog van Merlijn heb maar waarvan het mutsje uitgelubberd was.), 2 truitjes, 2 aankleedkussenhoezen, maillots en slabbetjes bij de wibra, en nog 2 truitjes en een maillot bij de zeeman.

Oja, raad eens welke kleur de truitjes waren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_54018766
Leuk Randa!!!!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 22:18:22 #276
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_54019514
Die doomoo voedingskussen waar kan je die krijgen, en zijn ze erg duur?
Misschien kan ik de laatste dagen wat beter slapen, en natuurlijk daarna ook, + lijkt het me wel fijn met het voeden zelf.

Nog 2 dagen, maar heb wel het gevoel dat ik over tijd ga lopen, ga ook gewoon van de max 2 weken uit, dan duurd het tenminste niet zo lang, als ik hoop op steeds die 'morgen' wordt ik een beetje teleurgesteld wakker.

Hier alles goed met de dames?
Beetje kunnen slapen Ticootje?
22.10.2007.
pi_54019684
Ja erg is dat he Faja. Echt vandaag een rotdag gehad, vreselijk. Ik was moe en kon amper rechtop lopen en dan gaan ze beginnen die 2 donderstenen. Laten we moeders eens op de kast jagen. En ook allebei vanmiddag geen middagtukje gedaan. Ik viel vanmiddag echt bijna rechtop in slaap. Ik hoop echt dat we morgen een betere dag hebben. En nu schop ik mezelf richting bed

DeLiedje, geniet van je verlof meid. We zijn volgens mij allemaal wel flink aan het poetsen thuis

En mijn lamellen zijn schoon Bijna geen vlekje meer te vinden
pi_54019986
Veel voedingskussens kosten zo'n 50 euro, maar je hebt ook goedkopere en ook kleineren varianten.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 23:13:36 #279
156412 hestria
erg gastvrij
pi_54020871
zo, vanavond weer een echo gehad bij fontys, erg leuk deze keer, waren allemaal huisartsen die wouden leren echo maken. Was 2 de les dus ze gingen vooral kijken en meeten, was wel erg leuk toen ze het hoofdje meten kwam de telling uit op 24w,6d en bij het bovenbeen op 23w,5d dus klopte allemaal wel, (als je de marges meerekent) vooral de eerste arts die ik had was helemaal toppie, heeft ook echt half uur gekeken en ook heel duidelijk alles uitgelegt aan opa en tante(die overigens vond dat het op een zombie leek) en ze waren helemaal onder de indruk van het hartje, omdat ik eigenlijk al te ver ben voor echt leuke echo's, maar dat soort dingen nu dus wel heel goed te zien zijn. en ze wouden natuurlijk kijken of ze het geslacht konden vinden, en vooral de uitdaging om zijn aangezicht goed in beeld te krijgen wand hij lag dus met zijn hoofd in mijn bekken dus dat was bijna onmogelijk. zal morgen wel echo foto's plaatsen (niet alle, heb er weer 5 gekregen en heb er al zoveel gepost, worden julie vast zat) Wel een raar idee hoor, na 4 echo's je te realiseren dat ik nu minstens nog 15 weken moet wachten voor ik hem weer zie!
pi_54021242
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 08:27 schreef Popples het volgende:
mammietje niet zo laat meer hier kijken. dan krijg je ook geen honger

ik heb gisteren suiker geprikt bij de ha ivm duizelig. de assistent vond omdat ik nog 1,5 uur van te voren had gegeten mijn suiker veel te laag. dus moet nu meer goed belegde boterhammen en appels enzo eten. en wat vaker.
Moet je hier later op de avond ff kijken en wat vaker, werkt perfect!
pi_54026478
Goede morgen allemaal!!

Ik ben vandaag vrolijk. Laatste werkdag!! En dan een weekje vrij. (Nee hoor ik tel niet af..)
Slapen gaat nu ook veel beter! (Ik heb alleen verkeerd gelegen en nu heb ik een spiertje op mn hoofd dat een beetje stijf is)

Morgen gaan we verf kopen!! Oh ik zie er zo naar uit!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:28:23 #282
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54026724
leuk Randa!!

Hesteria, echo's gaan nooit velevelen hoor.

27 nov. heb ik mijn 1ste afspraak, om 9.00 uur.
Wel leuk aangezien er daar 3 werken en 1 ervan is een oude vriendin van me.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:40:59 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54026959
Volgens mij is de baby gisteren gedraaid!
Ik voel hem iig een stuk beter en ik kan ook mijn heup-botten weer voelen, dat lukt me eerst niet meer zeg maar.
Wel grappig dat hij net nog even draait voor de echo strakjes.
Ben wel benieuwd hoor, gewoon leuk om even te spieken.

Van de week ook de kaartjes voor akkoord gegeven. Kan ik nu alle adressen weer gaan verzamelen. Ik had een lijst op de laptop, maar die is dus weg, kan ik weer overnieuw beginnen.

Randa, roze is leuk hoor! En er is nog altijd een verschil tussen roze en roze met glitters en weetikveelwatvoor opdrukjes.

Ticootje, klus-ze dit weekend!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:44:00 #284
82727 klein_spookje
pi_54027016
Ik heb nog niet bij gelezen ben gister lekker bij mijn moeder geweest heb de wibra leeggekocht en daarna lekker in bad.

Gister ook de nieuwe pillen gehaald bij de apotheek voor mijn ijzer tekort. En men wat een verademing. Ik voel me sinds gister middag super goed.
Ik werd dus echt ziek van die pillen. Zieker dan dat ik was van het ijzer te kort.
De vk heeft me op het hart gedrukt meteen te bellen als dit ook niet zou werken maar ze had goed hoop dat mijn lijf hier wel tegen zou kunnen en mijn ijzer naar de 6 zou stijgen voor de bevalling!!! joehoe.

Nu ga ik de radiator schilderen in onze slaapkamer, de badkamer soppen (dat doe ik maar zonder krukje faja)
dan ga ik denk ik even de babykamer af schilderen. OoOO wat word het leuk.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:50:21 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54027132
Nog meer klussen en schilderen! Leuk! Wel foto's maken allemaal he!

Ik heb gisterenmiddag toen ik thuis kwam ook nog even de badkamer gesopt. Mooi nieuw schoon douchegordijn opgehangen. (stinkie: wat ruikt het raar in de badkamer? ik: ja, er hangt een nieuw gordijn. stinkie: oh ja, nou je het zegt! )
pi_54027294
Zo'n nieuw gordijn ruikt altijd zo lekker

Woensdag hadden ze hier in de Prenatal staan schilderen, dan snuif ik ook heerlijk al die lucht in me op (om daarna pas te beseffen dat het niet gezond is voor de baby)
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:23:53 #287
82727 klein_spookje
pi_54027775
Ik blijf schilderen be. Foto's volgend zodra het klaar is.

Pruk volgens de vk mag je gewoon schilderen ook op terpetine bassis als je maar goed lucht tegelijk.

Ga snel weer verder
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:16:06 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54029816
Alles was goed.
Idd was hij inmiddels gedraaid en ligt hij keurig met zijn koppie naar beneden.
Hij is iets aan de grote kant, maar ik geloof niet heel erg verontrustend verder. Maar goed, dat mag de vk de volgende keer bekijken.

Leuk om even te kijken, hij is echt al groot aan het worden nu. Oh, en wel heel zeker een knul hoor, dat heeft ze nog even in beeld gebracht ook.
pi_54029947
Be, lekker dat alles goed was.

Ik hoop voor je dat hij toch niet al te groot wordt, ik las laatst een evrhaal over een baby van 8 kilo... Dat dat je bespaart mag blijven.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:27:58 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54030089
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:21 schreef Ticootje het volgende:
Be, lekker dat alles goed was.

Ik hoop voor je dat hij toch niet al te groot wordt, ik las laatst een evrhaal over een baby van 8 kilo... Dat dat je bespaart mag blijven.
Ik zei ook een beetje he. Ik denk dat als het daar nu op zou lijken dat ze dan wel gelijk de vk gebeld zou hebben en die zou me dan op een heel streng dieet gezet hebben.
Ach, net als dat ik er heel sterk vanuit ga dat ik over tijd ga lopen, was ik er ook al niet vanuit gegaan dat het een kleintje zou gaan worden. Ik was zelf ook een grote baby.
Zoals mijn moeder heel liefjes zei 'Ik had voor jou hetzelfde pakje mee naar het ziekenhuis als voor je zus, maar dat heb ik thuis gelijk uitgedaan. Je leek wel een gestopte worst'.
pi_54030829
Ik had gisteren ook weer een strakke actie. Weet niet of je het op zwangerschap kunt gooien maar ik heb er vandaag vreselijk om moeten lachen. Mijn moeder wil nog wel eens wat bestellen bij dat Duitse warenhuis (Bader) en kreeg gisteren een folder binnen met eea aan kerstaanbiedingen. Alleen alles is Duitstalig, ik snap er geen hol van in ieder geval. Maar in dat boekje stond een mooie 3-luik schilderij met een Afrikaans landschap en een man en vrouw in Afrikaanse klederdracht. Anyway, ik vond het mooi en gelukkig mijn man ook. We hebben nog een lege plek in de hal waar je binnenkomt. Dus ik belde gisteren nog even met de bestellijn en de dame in kwestie noteerde mijn bestelling en maakte een klantnummer aan. Na een poosje zat ik eens op de site te kijken en zag dat als mijn moeder mij als nieuwe klant had aangemeld ze ook nog een cadeautje kon bestellen voor der zelf (voor mij dus). Ik zag een 72 delige bestekset voor slechts 10 euro als je een nieuwe klant aanbrengt. Dus ik vandaag bellen met de klantenservice en ik leg het dus uit. De dame opent mijn bestelling en zegt dus " u had schilderen op nummer bestelt". Ik dus "nee ik heb een 3-luik schilderij bestelt met Afrikaans landschap". "Ja dat klopt maar het is schilderen op nummer, dus u krijgt een leeg blad dat u zelf moet gaan inkleuren met verf".
Anyway bestelling geannuleerd en ander schilderij bestelt, eentje zonder nummertjes en zelf creatief doen. Voelde me dus behoorlijk blond, wat een actie.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:13:40 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54030922

Je had toch raar gekeken als het binnen gekomen was!
pi_54031109
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:13 schreef Brighteyes het volgende:

Je had toch raar gekeken als het binnen gekomen was!
Je hebt wel lekker wat te doen in je zwangerschapsverlof..
pi_54031788
faja.

hestria wat leuk!!! ik dacht dat er alleen studenten waren.
ik mag 3 keer naar fontys ik hoop dat het geen probleem is dat ik een voorliggende placenta heb.

randa leuk toch roze

mammietje denk er niet aan nee grapje ik kijk altijd hier nog even voor ik slapen ga maar krijg er geen honger van.
mama van 3 kids!
pi_54032271
Als ik deze pagina open krijg ik alleen maar google adds over afvallen en een vlakke buik.

Lekker gekozen...
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:43:18 #296
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54032533
merlijn krijgt een zusje joepie jaaa
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:48:27 #297
3011 E.T.
pi_54032637
Faja Is wel een goede bezigheid als je toch het grootste deel van de dag stil moet zitten!

BE, Fijn dat die kleine Stinkerd van je toch goed is gedraaid

Ik heb vandaag voor het eerst gekeken, hoe de baby enzo groeit in m'n buik Bij de eerste wist ik bijna uit m'n hoofd hoe groot de baby was en wat er gebeurde.. Bij de tweede werd dat al een stuk minder (ook doordat de omstandigheden zich niet echt leenden voor uitgebreid zwijmelen).. en nu had ik echt geen idee meer
Maar die kleine is al een cm. of 17! Dat is al best heel erg groot Dat het kindje al helemaal 'af' is, wist ik nog wel
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:33:35 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54034417
Ja, dat wil ik nog steeds aan je vragen, ik heb jou boek hier liggen ('Veilig zwanger' toch?) wil je dat niet terug?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:58:13 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54034773

Op het bovenste plaatje is heel mooi het handje te zien.

Het onderste plaatje is ons dus een raadsel.Mss dat dat dingetje dat ik omcirkeld heb het piemeltje is, althans, het balzakje dan, maar dat weten we dus niet.
Het was heel duidelijk in beeld, maar of dit dan hetzelfde plaatje is... geen idee.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:33:04 #300
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_54036455
Nou hehe net weer naar de echo mevrouw geweest, en dat word ruilen morgen. over duidelijk een jongen...ik schaam me voor mezelf, heb net met dikke tranen alle roze dingetjes verwijdert. En nou niet denken wat ondankbaar, ik ben d'r evengoed onwijs blij mee.
pi_54036631
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 18:33 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Nou hehe net weer naar de echo mevrouw geweest, en dat word ruilen morgen. over duidelijk een jongen...ik schaam me voor mezelf, heb net met dikke tranen alle roze dingetjes verwijdert. En nou niet denken wat ondankbaar, ik ben d'r evengoed onwijs blij mee.

@BE, ik zie helemaal niks in die cirkeltjes. Wel zie ik op de onderste en duidelijk hoofdje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')