abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 oktober 2007 @ 17:32:44 #101
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53951092
o Dat roze en jurkjes went echt hoor.
Mara had voor de eerste dagen een vreselijk lelijk roze pakje maar het stond haar zoooo schattig.

Maar Mara is niet echt een meisje meisje ja dat begint nu pas. Sinds een week of 2 wil ze rokjes, maillotjes, staartjes en armbandjes om ja ze word vier he dat lijkt wel magisch. Maar ze wil niet trouwen met een jongen alleen met meisjes dat is beter

Thijs is bezig met het wiegje. o ik vind het zo spannend worden. Hier veel nesteldrang. Heb vandaag alles opgeruimd wat lukte, mijn hobbie kast, mara haar hobbie spullen, dode planten weggekiept, keuken schoon en fris alles gezogen en nu morgen de boven etage. Pfjoe maar dan is dat allemaal gedaan. Kan straks alles voor de baby er in. De kinderwagen staat al klaar. Heerlijk al dat getut.

Tot overmaat van burgelijk heb ik net met Mara een appeltaart gebakken.

liefs
  maandag 15 oktober 2007 @ 17:41:39 #102
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53951210
Er is genoeg niet-roze te vinden hoor! (en anders kijk je gewoon op de jongens afdeling)
Lekker douchen!
pi_53951413
Ben nog niet zoveel online, maar ik probeer toch een beetje mee te lezen.
Oktober schiet alweer aardig op, binnenkort weer verse beebjes hier?! LLM heel veel succes of sterkte.
Fake it till you make it...
pi_53951455
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Randa, volgens mij wist ik dat nog helemaal niet! Wat leuk, een meisje erbij!
En goed zoeken dan maar naar niet-roze spul!
Hadden we ook helemaal nog niet verteld. Maar nu de familie het weet mag de hele wereld het weten. Alleen de naam blijft nog voor ons zelf.

Bedankt voor de tips voor niet roze kleertjes. Ik heb een doos met tweedehands kleertjes en daar zit veel leuk niet roze spul in en bijvoorbeeld paars vind ik wel helemaal geweldig. Een enkel roze dingetje zal ook wel in de kast komen, gewoon wennen denk ik.
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:05:12 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53951545
Zie je wel, ik dacht al dat het aan mij lag.
  maandag 15 oktober 2007 @ 19:14:18 #106
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53952689
met miesje had ik heel erg de wens dat ze een meisje was, en met deze had ik zelf zoiets van maakt niet uit, beide is leuk, maar nu ik weet dat ik een jochie krijg zit ik toch wel op een hele grote blauwe wolk! kennelijk wou ik diep van binnen toch dat ie een jongen was.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_53952728
Mijn zus vond roze ook echt helemaal niets.
En nu heeft ze heel veel roze, ook zelf gekocht
En je hebt roze en roze. Vind dat fellere roze leuker dan dat zachtroze
Alhoewel dat ook leuk kan zijn Maar toch iets minder.
En daarbij heb je idd ook genoeg andere kleurtjes
pi_53953463
Daarom met dat roze wat niet is kan nog komen.

Heb een heerlijk weekend gehad in Kronenburg am See, alleen een vreselijk gespannen buik doordat ik niet naar de wc kan. Zelfs met een paar glazen pruimensap was ik er nog niet. Wel balen, want lekker voelt het niet. Heb mijn glaasje pruimensap alweer klaar staan. Gelukkig was mijn schoonzusje zo lief om een fles van dat spul te halen tijdens ons weekendje weg. Ze kenden daar in het durpke dan ook geen roosvicee laxo of iets dergelijks, dus dan maar pruimensap. Was ook niet de enige met last de stoelgang want met al dat witbrood wat de familie bestelde krijg je niet echt vezels binnen dus mijn neefje van 9 moest ook aan de pruimensap geloven.
pi_53954207
Ik doe ook weer mee
Een brusje voor Lucas, verwacht rond 26 april. Ik wilde nog even wachten tot de eerste echo, 1 november, maar 't duurt zooooo lang!
pi_53954326
Gefeliciteerd!!!!!!!!!
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:04:50 #111
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53954513
Proficiat FoN!

Randa, een meisje
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53954525
Ik ging er dus ook vanuit dat onze dochter een zoon zou zijn, totdat ze vertelden dat het een meisje was Dat was toch echt even schrikken voor mij. Husby was helemaal geweldig blij, maar ik wist eigenlijk niet of ik het wel zo leuk vond. Ik heb er echt een hele tijd aan moeten wennen. Maar het is zo leuk een meidje. Echt lekker tutten met stiekies en speldjes enzo. Ze vind het geweldig. En leuke jurkjes en schoentjes enzovoorts. Dat roze went echt wel hoor Randa Ik was heel erg anti roze, maar ben nu ook omgetoverd vrees ik

Ik ben vanmiddag mijn afspraak met de vk vergeten, echt stom Morgen maar even bellen of ik van de week nog terecht kan, en anders wachten tot volgende week.
pi_53954848
Dank voor de felicitaties
Bij Lucas wist ik direct dat het een jongetje werd, heb geen moment getwijfeld en bij de 20weken echo was ik zo bezig met controleren of alles dat zichtbaar moest zijn anawezig was en in de juiste vorm en maat enzo dat ik het helemaal vergat te vragen. Pas toen we buiten het ziekenhuis liepen en ik mijn moeder belde realiseerde ik me dat ik eht helemaal vergeten was te vragen.... Vlug terug naar binnen gewipt en idd, een jongetje.
Deze keer heb ik echt geen flauw idee, ik zou heel graag een meisje willen om mee te tutten en mooie schoentjes te kopen enzo, maar een jongetje zou zo leuk zijn voor Lucas en het scheelt toch een slaapkamer We willen het wel graag weten, maar gaan het niemand vertellen, ik blijf volhouden dat het ene jongetje wordt, hij blijft volhouden een meisje, hopelijk verspreken we ons dan niet
pi_53954855
Ik moet 13 november voor een eerste echo. Jeej.

Ik heb een vraag aan alle zwangeren. Oveal lees ik over zwangerschapsmisselijkheid en overgeven, maar ik ben gewoon amper misselijk en overgeven hoef ik al helemaal niet. Heel soms heb ik een vlaag misselijkheid maar die trekt dan weer weg. Ik ben wel supermoe.

Gefeli FoN
pi_53954966
Jij dan ook gefeliciteerd
Ik heb met Lucas negen maanden lang gekotst, minimaal 3x per dag. Deze keer maar 2 keer, eentje wagenziek, tweede keer omdat Lucas per ongeluk naast het potje had gpoept en ik daar met mijn misselijkheid boven moest hangen
Misschien heb jij gewoon heel erg geluk (Of 't komt nog)
Met Lucas was dat mijn enige kwaaltje, hopen dat ik deze keer net zo'n geluk heb...
pi_53954980
Bedankt voor alle felicitaties.

Bij mijn 1e had ik ook stiekem een beetje voorkeur en wel voor een jongen. Maar ik was er van overtuigd dat het een meisje zou worden. De verrassing was dus des te groter toen er toch een jochie uit kwam!

Bij de 2e heb ik geroepen dat mijn ideaal plaatje zou bestaan uit eerst 2 jongens en dan een meisje toe, maar als dit de laatste zwangerschap zou zijn, dat ik dan toch wel erg graag een meissie wou. De laatste 10 weken was ik door bloedingen (liters praten we over) zo bang dat ik het zou verliezen, dat ik al blij was als er een levend kind uit kwam! En dolletjes blij dat ik een meisje mocht krijgen! Ik wou het trouwens tot op het allerlaatste moment ECHT niet weten! De gyneacoloog wilde de draadjes op het hoofdje aanbrengen en zei toen dat ze toch nog een echo wilde maken om te kijken hoe het lag ("Ik weet niet of ik een kontje of koppie voel", ik kreeg de slappe lach: "Dus het heeft OF een kale kop OF een harige kont?" ). Tijdens die echo brulde ik nog tussen de weeen door dat ik het ECHT niet wilde weten! Reden te meer om het kind eruit te persen toch?!

Ik kan nu oprecht zeggen dat ik niet eens zou weten wat mijn voorkeur zou zijn. Maar dat komt ook dat ik van beide soorten een prachtexemplaar heb, anders zou ik zeker wel voorkeur hebben gehad. Maar wie weet komt die voorkeur nog... (als ik de babykleertjes van de kids uit de dozen opdiep ofzo! )

Ben wel wat zenuwachtig voor morgen, moet voor het eerst naar de vlos. Weet iemand of je met 8 weken al een hartje kan horen kloppen? Volgens mij ben ik de vorige zwangerschappen pas rond 10 weken geweest...
pi_53955083
Tegen mij zeiden ze 12 weken minimaal, en ook jij gefeliciteerd
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:30:53 #118
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53955086
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:22 schreef Multipass het volgende:

Ik heb een vraag aan alle zwangeren. Oveal lees ik over zwangerschapsmisselijkheid en overgeven, maar ik ben gewoon amper misselijk en overgeven hoef ik al helemaal niet. Heel soms heb ik een vlaag misselijkheid maar die trekt dan weer weg. Ik ben wel supermoe.
Bij mij kwam de misselijkheid allebei de keren rond een week of 6-7. Maar wie weet sla jij het gewoon lekker over.

Helaas konden wij de eerste keer bij de verloskundige het hartje toen ook niet horen. Ik was toen net 8 weken. Op de echo bij 9 weken (+ wat dagen) was het gelukkig goed te zien. Sommige vk's proberen het niet eens onder de 12 weken...(mijn vorige in ieder geval niet, wat een teleurstelling.)
Lekker douchen!
pi_53955173
Gefeliciteerd FoN Wat leuk dat jouw Lucas ook een brusje krijgt

En Randa_v wat leuk dat Merlijn een zusje krijgt! Met het kopen van kleren komt het vast wel goed, er zal toch ook wel het e.e.a aan meisjesspul in een andere kleur te koop zijn? Bij Rainbowbabies vast wel

Edit: Oeps, ik vergeet Mammietje helemaal
Gefeliciteerd met jullie verrassing
pi_53955355
FoN gefeliciteerd! Is er ergens een stroomstoring geweest of iets, dat zich ineens zoveel zwangeren melden?

Ik wil het geslacht bewust niet weten, fantaseer graag over wat het zou kunnen zijn en heb ook geen voorkeur Als het wurmpje geboren is ben ik er toch wel blij mee
Saartje
  maandag 15 oktober 2007 @ 22:36:17 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53956702
FoN! Gefeliciteerd!
Ik zag van de week je naam staan in de index bij het dreumes-topic en toen ging er al een heel flauw lampje branden.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:51:20 #122
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53960839
Multipass, spannend! 2 dagen na mijn verjaardag, je zal er wel naar uitkijken, toen ik mn uk voor het eerst op echo zag moest ik me traantjes echt inhouden.

Wat heb ik een jeuk onder mijn voeten, vervelende vocht!
Word er helemaal gek van, ben er net door wakker geworden en kan niet meer slapen, en ben heel erg misselijk.
22.10.2007.
Jij bent de bekroning op onze liefde!
pi_53961336
Mammietje en Fon gefeliciteerd!! Mammietje, bij Merlijn hoorde ik hartje al met 10 weken maar het is niet makkelijk omdat het nog zo klein is en moeilijk te vinden. Bij deze heb ik moeten wachten tot 14 weken bij de vk, bij de gyn vergat ik er steeds naar te vragen om het hartje te horen, toen wel zien kloppen maar dat kan dan ook al vanaf 6 weken.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:15:11 #124
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53961978
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren

Wij willen deze keer weer weten wat het wordt (de vorige keren wisten we het ook). Vorige keren was het voornamelijk voor 'leuk' ... nu voornamelijk vanwege 'praktisch'
Het kan namelijk een hele kamer veranderen schelen.. er kan een hoop weg als ik weet wat het wordt.. en in geval van een jongetje hebben we echt een serieus namen-probleem Voor een meisje ligt de naam klaar, voor een jongetje hebben we echt geen flauw idee waar we moeten beginnen.

Een stedentrip van 4 dagen is trouwens lang zat Zeker als het allemaal heuvels en trappen zijn die je steeds op en af moet. Wel heerlijk genoten en veel gezien; en nu 'uitrusten'.. het huishouden spijbelen we een weekje mee en alleen maar knuffelen met de kids (al hebben zij mama lang niet zo gemist als ik hun )
Buik een weekje rust gunnen lijkt me niet onverstandig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:29:48 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53962119
Mammietje!!! Van harte zeg!

FoN ook gefeliciteerd hoor!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53962369
FoN gefeliciteerd!

De lijst van 2008 is al vreselijk lang zeg!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:00:05 #127
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53962468
Icicle, ik heb net pas je hartfilmpje gezien. Nou ja, dat van je beebje dus.

En verder snap ik eerlijk gezegd niet Flowerbox dat je überhaupt ook maar twijfelt/de over al dan niet skiën als je 5 maanden zwanger bent.
Ook al kun je het zelf nog zo goed, er zijn imo te veel factoren die je niet zelf in de hand hebt. Nee, ik zou dat risico absoluut niet willen lopen... /bemoeimodus
pi_53962477
FoN gefeliciteerd! Ik ben bijna bang dat ik mensen vergeet te feliciteren

Sinds gisterenmiddag lag hier de complete internet/telefoon/televisie eruit door een grote storing, dus ik voelde me helemaal verstoken van de buitenwereld
pi_53962540
Oh ik heb vanacht zo vreselijk raar gedroomd:

We gingen dus kijken naar een ziekenhuis of het wat was. Eenmaal aangekomen daar vonden ze dat ik wel lang genoeg zwanger was en vonden ze het tijd om de weeen op te wekken. Ik probeerde ze nog te overtuigen dat het veel te vroeg was, maar dat maakte niets uit. Maar ik raakte dus in paniek en ik zei dus dat ik niet ging persen, maar ook dat hoefde niet omdat het toch al een keizersnee werd. Dus ik mocht zelf doorlopen naar de operatiekamer, ik helemaal huilen. En mijn man probeerde mij nog te troosten. Maar ook hij deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ik kreeg nog een grote spuit in mn buik.... En toen schrok ik dus wakker.
pi_53962558
Fon gefeliciteerd met de zwangerschap

Chanell vervelend he als je zo misselijk wakker wordt. Dat had ik gisteren ook. Volgens mij liggen ze dan echt tegen je maag aan te trappen ofzo.
pi_53962606
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:00 schreef Moonah het volgende:
Icicle, ik heb net pas je hartfilmpje gezien. Nou ja, dat van je beebje dus.

En verder snap ik eerlijk gezegd niet Flowerbox dat je überhaupt ook maar twijfelt/de over al dan niet skiën als je 5 maanden zwanger bent.
Ook al kun je het zelf nog zo goed, er zijn imo te veel factoren die je niet zelf in de hand hebt. Nee, ik zou dat risico absoluut niet willen lopen... /bemoeimodus
Ja heb je ook wel gelijk in Moonah. Maar wij zijn afgelopen winter voor het eerst in jaren niet op wintersport geweest en ik heb het vreselijk gemist. Vandaar mijn enthousiasme dat we dit jaar iig wel weer lekker daar heen gaan. Zo'n beebje in je buik is natuurlijk zo geweldig; daar laat ik het skieën graag voor over gaan!
En dan te bedenken dat we de winter daarop gewoon een gezinnetje zijn dat op wintersport gaat *zucht* *zwijmel*
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_53962692
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:05 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik heb vanacht zo vreselijk raar gedroomd:

We gingen dus kijken naar een ziekenhuis of het wat was. Eenmaal aangekomen daar vonden ze dat ik wel lang genoeg zwanger was en vonden ze het tijd om de weeen op te wekken. Ik probeerde ze nog te overtuigen dat het veel te vroeg was, maar dat maakte niets uit. Maar ik raakte dus in paniek en ik zei dus dat ik niet ging persen, maar ook dat hoefde niet omdat het toch al een keizersnee werd. Dus ik mocht zelf doorlopen naar de operatiekamer, ik helemaal huilen. En mijn man probeerde mij nog te troosten. Maar ook hij deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ik kreeg nog een grote spuit in mn buik.... En toen schrok ik dus wakker.
TJa, en toch zijn ze soms best stom. Ik weet nog dat ik voor de opname kwam en dat ik zei dat ik voor het infuus kwam, toen wilden ze me aan een inleid-infuus gaan leggen
  † In Memoriam † dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:53:18 #133
43556 miss_dynastie
pi_53963293
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:00 schreef Pruk het volgende:
Sinds gisterenmiddag lag hier de complete internet/telefoon/televisie eruit door een grote storing, dus ik voelde me helemaal verstoken van de buitenwereld
Er zullen dan een hoop baby's geboren worden over een maand of negen in jouw regio
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:58:10 #134
82727 klein_spookje
pi_53963375
ooo wat gaat het hard met alle nieuwe zwangere allemaal gefeliciteerd!!
De lijst groeit maar door zeg.

Ticootje hier ook iedere keer van die dromen. Pfff zo raar de ene droom is nog vreemder dan de andere droom.

Vannacht heb ik voor het eerst in tig tijd heerlijk geslapen echt hoefde maar 2x te plassen. En stond dan vanmorgen ook lekker uitgerust op.

Nu zit er een wasje in de machine de kinderwagen bekleding en bekleding van de maxicosi. Weer een stapje verder.
De wieg is helemaal gezaagd nu nog schuren en verven. O zoo leuk word het allemaal.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:02:37 #135
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53963432
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:10 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Ja heb je ook wel gelijk in Moonah. Maar wij zijn afgelopen winter voor het eerst in jaren niet op wintersport geweest en ik heb het vreselijk gemist. Vandaar mijn enthousiasme dat we dit jaar iig wel weer lekker daar heen gaan. Zo'n beebje in je buik is natuurlijk zo geweldig; daar laat ik het skieën graag voor over gaan!
En dan te bedenken dat we de winter daarop gewoon een gezinnetje zijn dat op wintersport gaat *zucht* *zwijmel*
Eerlijk gezegd vind ik dat je moet doen wat goed voelt. Als de pistes vrij rustig zijn en je pakt niet de moeilijkste kun je best wat skieen. Zelf natuurlijk heel alert zijn op hoe je je voelt, maar ik denk dat ik het zou laten afhangen van de situatie ter plaatse. Maar als het heel druk zou zijn, zou ik het denk ik ook niet aandurven...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:03:26 #136
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53963444
gefeliciteerd fon!!

Ticootje, wat een nare droom zeg, gelukkig is het maar een droom.

Multipass , bij Demi ben ik hooguit 3x misselijk geweest, bij deze nu aan een stuk door.

Wij hoopte bij de eerste ook op een jongetje maar ik moet zeggen, ik ben de kleur roze heel erg gaan waarderen.
Nu ben ik dolgelukkig met mijn meisje.
Wat betreft de 2de, boeit ons nu echt niks, zowel een meisje als een jongen lijkt ons geweldig leuk.
Maar voor mijn ouders lijkt me een kleinzoon wel leuk, aangezien ze al 3 kleindochters hebben.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:07:23 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53963507
KD! Ik zag gisteren op TV iets over een oogprobleem en vroeg me toen af hoe het eigenlijk met jouw oog is afgelopen. Is dat weer helemaal hersteld?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:28:16 #138
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53963856
ja hoor, is weer bijna helemaal goed, mag alleen mijn lenzen niet meer zo vaak dragen, liefst zo min mogenlijk dus heb maar een nieuwe bril besteld aangezien mijn reservebril alweer een jaar of 9 oud is

Maar zoals het eruitziet gelukkig geen blijvende schade opgelopen!!
pi_53964011
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:28 schreef KD-fotografie het volgende:
ja hoor, is weer bijna helemaal goed, mag alleen mijn lenzen niet meer zo vaak dragen, liefst zo min mogenlijk dus heb maar een nieuwe bril besteld aangezien mijn reservebril alweer een jaar of 9 oud is

offtopic -> is laseren geen optie?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:36:35 #140
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_53964042
@ Multipass : IK ben nu 18,5 week en ben geen moment misselijk geweest, tot nu toe merk ik alleen aan het dikker worden (wat wel heel snel gaat) dat ik zwanger ben.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:38:34 #141
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53964089
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

offtopic -> is laseren geen optie?
Daar had ik een tijd terug een afspraak voor staan maar toch nog afgebeld.
Ik durf niet, ben zo bang dat het mis gaat en aangezien ik vrij grote pupillen heb van mezelf is de kans op halo's en andere vervormingen ook groter.
pi_53964173
Gelukkig. Ik begon me zorgen te maken omdat je altijd hoort hoe misselijk iedereen altijd is. @
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:45:32 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53964217
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:02 schreef Droeke het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dat je moet doen wat goed voelt. Als de pistes vrij rustig zijn en je pakt niet de moeilijkste kun je best wat skieen.
En je kleine kindje het risico laten lopen dat er iets mis kan gaan? Er hoeft maar íets mis te gaan en wellicht gaat het niet goed met dat afhankelijke ongeboren wezentje. Mensen die hun been breken oid gaan er ook niet van uit dat hen dat zal overkomen.
Heb je de post van Sjak gelezen waarin het wordt afgeraden vanaf 4 maanden?

Flowerbox, ik hoop echt dat je dit jaar gewoon lekker gaat wandelen en sneeuwballen gooien daar.
pi_53964223
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Er zullen dan een hoop baby's geboren worden over een maand of negen in jouw regio
Alleen de mensen die Tele2/Versatel hebben
pi_53964283
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:43 schreef Multipass het volgende:
Gelukkig. Ik begon me zorgen te maken omdat je altijd hoort hoe misselijk iedereen altijd is. @
Omdat je als je misselijk bent graag wilt klagen (wat je denkt dat het helpt ) en als je niet misselijk bent, dan klaag je niet en durf je niet te zeggen dat je niet misselijk bent omdat je het dan misschien over jezelf afroept

Nee, negatieve dingen hoor je nou eenmaal sneller dan positieve dingen, dat merk ik aan mezelf ook. Alhoewel je me nu eigenlijk alleen nog maar over het spugen hoort als je er echt naar vraagt, maarja, als mensen elke keer vragen hoe het gaat, dan ga ik ook niet meer mijn mond houden en vertel ik gewoon hoe het gaat
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:11:48 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53964778
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:28 schreef KD-fotografie het volgende:

Gelukkig maar!

Multipass, hier nog geen dag (nou ja ok, 2 dagen dan uiteindelijk) misselijk geweest. Het hoeft dus ook echt niet hoor. Ik werd hooguit een beetje weeiig als ik niet genoeg gegeten had of erg moe was, meer niet.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:26:50 #147
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53965140
Wat gaat het weer snel ineens met nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd allemaal!!

Vraagje over baby-wasjes... Wat wassen jullie allemaal? De kleertjes en lakentjes e.d. lijkt me logisch, maar hoe zit het met dingen als (een nieuw) boxkleed, de voetenzak van de (nieuwe) maxicosi, draagdoeken, en bijvoorbeeld knuffeltjes enzo?
pi_53965194
Boxkleed zou ik wel wassen, draagdoeken ook, maar knuffeltjes en de voetenzak weet ik eigenlijk niet (lang niet elke knuffel kan er tegen natuurlijk en tja, ik ga ook niet eerst de bekleding van mijn kinderwagen wassen )
pi_53965401
boxkleed heb ik alleen gewassen als het onverpakt verkocht wordt, dat iedereen er met z`n vette patattes aan heeft gezeten *huiver*
Draagdoek ook, verder qua voetenzak en wagenbekleding eigenlijk juist niets, vindi die fabriekscoating altijd zo lekker nieuw aanvoelen
Saartje
pi_53965475
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:39 schreef Maneki.Neko het volgende:
boxkleed heb ik alleen gewassen als het onverpakt verkocht wordt, dat iedereen er met z`n vette patattes aan heeft gezeten *huiver*
Draagdoek ook, verder qua voetenzak en wagenbekleding eigenlijk juist niets, vindi die fabriekscoating altijd zo lekker nieuw aanvoelen
dat van die patattes dus
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:44:09 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53965485
Ik was eig. wel van plan de knuffeldoekjes te wassen aangezien die zeer waarschijnlijk totaal afgesopt gaan worden door de baby.
Boxkleed en bekleding verder niet. Althans, ik was het niet van plan tot nu, maar ik geloof dat ik het ook maar daarbij hou.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:15:03 #152
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53966128
Haha! Ik ben met mn laatste bestellingen bezig, dus ik zit tegen mijn verlof aan te kijken he
Wat ga je doen met al die tijd?

Bedankt voor de tips, ik denk dat ik het boxkleed en de Lodgers maar eens meewas, en de rest niet... Het is nou ook weer niet mn grootste hobby; wassen

En ik heb nog genoeg op mn to-do lijstje staan... Nesteldrang he?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:31:08 #153
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_53966502
Volgens mij heb ik de nieuwe zwangeren nog helemaal niet gefelciteerd... dus bij deze: van harte gefeliciteerd!

Tot nu toe ben ik ook nog helemaal niet misselijk, terwijl ik bij mijn vorige zwangerschappen wel 's ochtends misselijk was. Met een ontbijtje op bed had ik nergens last van, dat moet ik nu dus helaas missen . Maar dat heb ik er wel voor over, hoor, ik vind het wel fijn dat ik niet misselijk ben, maar hou daardoor wel een beetje een slag om de arm... eerst maar eens de echo zien of alles goed is. Vooral omdat ik de vorige keren wel misselijk was. Maar waarschijnlijk zegt dat niets.
Moe ben ik ook en mijn borsten zijn ook erg gevoelig. Verder moet ik ontzettend vaak plassen. Door deze dingen wist ik voordat ik getest had dat ik wel zwanger moest zijn (vooral als dan ook de menstruatie uitblijft ).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_53966787
alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd

deliedje ik heb wel alles gewassen. mijn moeder riep ook ja maar het is nieuw en het zit in de verpakkng. maar ik heb zoiets nee echt gatver stel dat iets op de grond gevallen is of dat er iets is gebeurd wat je niet weet.
ik was liever alles voor de zekerheid uit.

randa wat leuk een meisje. da roze hoeft niet altijd hoor ik heb zelf ook bruine/groene stoere kleertjes gekocht hoor voor madam hier. maar ik krijg van iedereen roze. kijk maar eens bij jola hebben ze ook hele andere leuke stoere dingen.

ik heb nu zoiets van ik wil heel graag een jochie heb ook de neiging om de meiden kleertjes weg te geven/verkopen. heel raar. ook zie ik overal stoere jongens kleding vind het wel heel raar nog een maand wachten
mama van 3 kids!
pi_53969671
Hier hebben de schoonmaakkriebels in alle hevigheid toegenomen. Gisteren al lekker druk bezig geweest en vandaag wou ik dus de badkamer en woonkamer onder handen nemen. Ik ben helaas niet verder gekomen dan de badkamer. Ik hoefde alleen nog het kastje af te lappen en de vloer te dweilen maar het was nog al nat op de grond en bij het afstappen van het krukje (nog geen 20 cm hoog) gleed ik weg en ben ik gevallen. Niet op mijn buik gelukkig maar mijn been ging in een rare hoek onderuit en ik heb er dus vanmiddag een bezoekje 1e hulp opzitten. Ik heb mijn kniebanden verekt (1 of 2 "r"??) en heb nu dus een steunkous/verband om mijn knie zitten.
pi_53969768
Faja, jeetje zeg. Jij ook al gevallen! Doe een beetje rustig he?

pff, ik ben moe en ik verveel me. Misschien ga ik vanavond even sporten, maar ik weet het nog niet.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:20:30 #157
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53970090
even helemaal off-topic Maar ik MOET dit even kwijt....

Ik heb sinds kort de hele verzamelcollectie van Kinderen voor Kinderen (onder het motto: is leuk voor spruitje )gekocht. En als ik die opzet begin ik helemaal te zwijmelen over spruitje aan de ene kant, maar het haalt ook echt heeeeeeeel veel op van mijn eigen jeugd Ik kan opeens liedjes meezingen waarvan ik niet eens wist dat ik ze kende ... heel gek.

Hebben meer mensen dingen aangeschaft die ze zelf misschien veel leuker vinden dan hun (toekomstige) kind(eren)???

einde offtopic
pi_53970223
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:20 schreef Droeke het volgende:

Ik heb sinds kort de hele verzamelcollectie van Kinderen voor Kinderen (onder het motto: is leuk voor spruitje )gekocht. En als ik die opzet begin ik helemaal te zwijmelen over spruitje aan de ene kant, maar het haalt ook echt heeeeeeeel veel op van mijn eigen jeugd Ik kan opeens liedjes meezingen waarvan ik niet eens wist dat ik ze kende ... heel gek.

Hebben meer mensen dingen aangeschaft die ze zelf misschien veel leuker vinden dan hun (toekomstige) kind(eren)???

einde offtopic
Oja hoor, dvd van tita tovenaar, Maja de bij, dvd's van de poppenkraam, ik heb ook muziek van kinderen voor kinderen
pi_53970278
Hmm, onder die noemer kan ik misschien de ps3 aan mijn lief slijten. Ik zeur echt al maanden, maar ik krijg m maar niet.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:31:53 #160
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53970282
een spelcomputer....
Lekker douchen!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:33:01 #161
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53970301
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:28 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Oja hoor, dvd van tita tovenaar, Maja de bij, dvd's van de poppenkraam, ik heb ook muziek van kinderen voor kinderen
Oh dat zijn ook leuke dingen... Maja de Bij, inderdaad! Ik krijg meteen weer allerlei jeugdsentimenten... Als kind heb ik bijvoorbeeld Zwelgje (van Olivier B Bommel) gekeken. En iederen keer weer huilen als Zwelgje in de grot moest achterblijven naief als ik was, dacht ik altijd dat het anders zou aflopen....

Ik ben bezig voor mijn werk een artikel te schrijven, en ondertussen zit ik mee te bleeeeren met "Als ik de baas zou zijn van het journaaaaaaaal"
pi_53970332
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:31 schreef sjak het volgende:
een spelcomputer....
Ja ho, niet zomaar een spelcomputer he?!?!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:35:07 #163
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_53970341
quote:

einde offtopic
Ik heb ook die megadubbele dvd van kinderen voor kinderen, echt jeugdsentiment
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:36:47 #164
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53970370
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ho, niet zomaar een spelcomputer he?!?!
Maar ik ben bang dat Frummel dan toch minimaal tot een jaar of 4 moet wachten voor hij/zij erop kan spelen... Ik weet niet of MIJN man dat een argument zou vinden... (maar misschien als kraamcadeautje? )
pi_53970436
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:36 schreef Droeke het volgende:

[..]

Maar ik ben bang dat Frummel dan toch minimaal tot een jaar of 4 moet wachten voor hij/zij erop kan spelen... Ik weet niet of MIJN man dat een argument zou vinden... (maar misschien als kraamcadeautje? )
ik weet zeker dat de mijne er ook niet in gaat trappen... Maar ik kan het proberen...

Ach, en andere gekke dingen heb ik niet gekocht.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:40:08 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53970444
Ik heb al jaren 2 cd's van Bert en Ernie liggen. Voor op vakantie
'Geen ruzie in de auto' en 'Ik zing zo graag hooooooooooooog, ik zing zo graag laaaaaaaaaag'.
Oh, en niet te vergeten 'ik ben mijn lieve hondje kwijt'

Faja! Beterschap met je been. Zal best pijnlijk zijn lijkt me zo.

[ Bericht 19% gewijzigd door BE op 16-10-2007 15:48:17 ]
pi_53970465
De PS3 heeft mijn man cadeau gekregen voor zijn verjaardag alvast (4 december). De rest van het jaar wil ik hem niet meer horen
pi_53970490
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:40 schreef Brighteyes het volgende:

Faja! Beterschap met je been. Zal best pijnlijk zijn lijkt me zo.
Dat kan je wel stellen. Ik zit nu al 2 uur met mijn been omhoog maar een bezoekje aan het toilet is een martelgang. Ach ja, eigen schuld, had ik niet op krukjes moeten gaan staan op een zeiknatte vloer.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:46:59 #169
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53970548
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik weet zeker dat de mijne er ook niet in gaat trappen... Maar ik kan het proberen...

Ach, en andere gekke dingen heb ik niet gekocht.
Wat je nog kunt proberen is aan HEM een PS3 te geven (bijvoorbeeld voor zijn verjaardag of zo)
pi_53970611
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:46 schreef Droeke het volgende:

[..]

Wat je nog kunt proberen is aan HEM een PS3 te geven (bijvoorbeeld voor zijn verjaardag of zo)
Ja, maar onze prup komt eerder als dat hij jarig is...

Nee dat wordt m ook niet. Ik zat zelf aan kerst te denken
pi_53970628
Die hormonen..ik ben mezelf niet meer
Zat ik net tussen de middag achter de pc toen ik opzij keek en daar ineens een grote vent door het raam stond te gluren. Ik had een hartverzakking. Bleek dat het mijn eigen wederhelft was die keek of ik thuis was.
Ik kon niet meer stoppen met janken
Gaat dat ooit nog weg?
Saartje
pi_53970671
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zat ik net tussen de middag achter de pc toen ik opzij keek en daar ineens een grote vent door het raam stond te gluren. Ik had een hartverzakking. Bleek dat het mijn eigen wederhelft was die keek of ik thuis was.
Gaat dat ooit nog weg?

9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren....
pi_53971651
quote:
Gaat dat ooit nog weg?
k kan wel heel gretig doen.. maar jij hebt nog altijd iets meer ervaring
komt goe schat
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:15:16 #174
189138 Tuc
Baby on board!
pi_53976161
Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd

Wij gaan even een paar daagjes weg! Hier gaat alles goed verder, niet misselijk, wel gevoelige borsten
Moeilijk om nog niet tegen iedereen te zeggen (nog niemand, buiten hier, weet het!).
Morgen ben ik, volgens mijn eigen berekening 5 weken zwanger..het is nog zo pril allemaal
Maar binnenkort krijgen sommige mensen het wel te weten..eerst wilden we het nog even voor ons zelf houden en er aan wennen...
And when the night is cloudy
There is still a light that shines on me
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
pi_53976822
quote:
Gaat dat ooit nog weg?
Die wederhelft? Die is hier gebleven...

Ik ben helemaal
Vandaag voor het eerst naar de vlos geweest! Het liep nogal uit en mijn kids waren inmiddels al strontvervelend voor ik uberhaupt binnen was, dus dat was behoorlijk lastig. Voelde me ook wat opgelaten met een peutertje en een dreumesje in de wagen en zag mensen kijken van 'zo... en nu al weer hier?'! De vlos ZEI dat overigens ook tegen me!
Het was voornamelijk een gesprek met info over de combinatietest en over de problemen bij de vorige zwangerschappen. (Om kort te gaan: zwangerschapscholestase, verzakking en incomplete placenta's.) Ik MOET in een ziekenhuis bevallen, hoe dan ook omdat ik meteen de OK in moet als het kind eruit is, en ik zal bij de 1e wee daar naar toe moeten omdat ik nogal snel beval (1e keer 2u.45min, 2e keer 1u.45min.). En ik heb verdomd weinig zin om weer bloedtransfusies te krijgen en kantje boord te liggen. Gelukkig zei ze zelf al dat het wel een goed idee was om met infuus in te bevallen en het eventueel in te leiden. Perfect. Ben niet anders 'gewend' en dan kan ik meteen de OK in.
En toen het leukste: of er nog gegevens veranderd waren... Nee, natuurlijk niet, daar heb ik niet eens de tijd voor gehad! Nou, dat scheelde dan weer zei ze. Duss... ik ff haar lief aankijken en vragen of ze die bespaarde tijd niet kon gebruiken om toch even te proberen het hartje te horen! "Kom op, gooi ik je even op de echo" zei ze! Joehoe, ze hebben zelf een echo-apparaat nu!
En ja hoor... een wormpie met een flikkerlichtje! Baby DOET HET! En... de eerste foto binnen!
pi_53977102
quote:

einde offtopic
heeft al tijden alle cd's en krijgt elk jaar de nieuwste

Heerlijk zijn ze he?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:12:24 #177
3011 E.T.
pi_53977237
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:52 schreef Mammietje het volgende:
met een peutertje en een dreumesje in de wagen en zag mensen kijken van 'zo... en nu al weer hier?'! De vlos ZEI dat overigens ook tegen me!
Kan je nagaan hoe mensen kijken als die dreumes nog een baby is

Fin trouwens dat alles goed was Ik heb trouwens nooit meegekregen dat jouw bevallingen zo problematisch waren, maar geloof best dat het een fijn gevoel geeft dat ze het nu vanaf het begin goed in de gaten houden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53977515
Over snel gesproken, er was hier vanavond een dame die 2 kinderen had en daar zat maar 10 maanden tussen 6 weken later was ze weer zwanger!

Faja, krukjes zijn ook helemaal niet meer om op te staan he voor ons. Wel heel vervelend dat je nu net thuis bent en dan met beentjes omhoog moet zitten. Dat wordt ernstig gaan vervelen. Sterkte!

Ik ben van mijn eigen al een schoonmaak typje. Maar ik geloof dat ik hier wel redelijk op orde ben. Ik wil nog 1 ding doen, maar kan daar niet bij. En dat is de luxeflex in de keuken schoonboenen. Die zijn volgens mij vettig en vies, maar ja dan moet ik klimmen, en dat gaat niet. Dus die moeten helaas de rest van hun leven ongesopt mee

Oh ja en mijn lamellen kunnen wel een wasbeurt gebruiken. Alleen gaan ze rafelen als ik ze in de wasmachine doe. Iemand nog een handige tip om ze ergens in te doen ofzo?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:05:22 #179
3011 E.T.
pi_53978126
Babybadje, Lewis
En dan nat weer ophangen
pi_53978690
Ja dat is misschien nog wel een idee. Alleen zijn sommigen nogal vies met etensrestspetters erop enzo. Maar ik zal inderdaad eens kijken of ik niet iets heb waar ik ze mee kan weken en dan later schrobben.
pi_53979119
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:12 schreef E.T. het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe mensen kijken als die dreumes nog een baby is

Fin trouwens dat alles goed was Ik heb trouwens nooit meegekregen dat jouw bevallingen zo problematisch waren, maar geloof best dat het een fijn gevoel geeft dat ze het nu vanaf het begin goed in de gaten houden
Er is altijd nog een baas boven baas he!
Dat je er weinig van meegekregen hebt, is waarschijnlijk omdat ik de laatste weken in het ziekenhuis gelegen heb en het daarna ook lang duurde voor ik weer in staat was te posten! Maar inderdaad lekker dat ze nu gewoon meteen maatregelen willen nemen. Dat stelt wel gerust.

Wat ik wel erg jammer vind, is dat de reacties in de directe omgeving (ouders etc.) zo negatief zijn mede daardoor(?). Alsof je 'zomaar' even een kind weg laat halen omdat het de vorige keer zo 'mis' ging. De vele bloedingen waardoor ik telkens in het ziekenhuis belandde, kwamen waarschijnlijk door een laag liggende placenta. Kwestie van domme pech en daar maak ik nu niet meer kans op dan een ander. (Hoewel de angst er bij mij ook wel goed in zit natuurlijk, ga nooit relaxed naar de wc en zit pas gerust als ik weet waar de placenta zit.) En tja... de andere dingen... Ik hoop gewoon op de meest gunstige afloop. Medicatie voor de cholestase, direct met de 1e weeen naar het zh, na de bevalling meteen de OK in en volgende dag naar huis... Maar goed, afwachten. Het kindje zit er en daar wil ik eigenlijk ook van genieten, maar de reacties maken het me moeilijk. Had het er vanmiddag met een vriendin over... bij de 1e reageert men hemelhoogjuichend, bij de 2e van 'oh, leuk' en bij de 3e dus kennelijk 'zou je dat nou wel doen?' Ervaren meer moeders met kinders dat zo? Of ligt het toch echt aan mijn achtergrond (en egoistische (schoon-)ouders?)
pi_53980981
Nee hoor, hier ook. Het is niet nieuw meer en er wordt niet veel gezegd. Maar goed, daar trek ik me niks meer van aan. Voor ons is het wel heel speciaal en nou ja goed, zwanger zijn is geen pretje (vind ik dan he), maar wat je er dan voor terug krijgt is het het wel weer waard.

Het klinkt allemaal best eng Mammietje. Als alles maar goed gaat dan, gelukkig houden ze het nu goed in de gaten. Dat scheelt misschien ook voor jouw gemoedsrust denk ik.
pi_53982497
mammietje fijn dat alles goed was.

mensen reageren idd heel anders als je nog een keer zwanger bent. bij ons was iedereen geschokt van nu al? vooral omdat ik zelf een whiplash heb. maar het zal denk ik niet aan je vorige ervaringen liggen maar aan de mensen zelf. zo zijn mensen eenmaal.

ET nergens wat om geven hoor. ik word ook raar aangekeken hoor bij de vk van je hebt net een kind en nu al weer zwanger.

Lewis heb je niet iemand die je kan helpen met schoonmaken van die dingen?

faja niet meer klimmen hoor. moet er niet aan denken dat er iets gebeurd was.

heeft er iemand hier ook zo een last van duizeligheid? als ik daarna cola drink gaat het wel weer maar ik kan natuurlijk niet cola blijven drinken.
mama van 3 kids!
pi_53982733
Ik heb daar eigenlijk nooit echt last van gehad van duizeligheid tijdens zwangerschap. Maar als je dus cola drinkt dan is het over. Is het de suiker die je dan binnenkrijgt. Slik je nog vitamines, dat zou dan misschien ook nog wel willen helpen.

Nee hulp in huishouding heb ik echt niet, maar mijn lat ligt ook wel erg hoog en dat ligt aan mijzelf. Oh en ik herinner me dat ik nu beter even die lamellen eraf kan halen en weken. Ik was het alweer vergeten Zwangerschaps dementie he
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:14:35 #185
82727 klein_spookje
pi_53982850
Goede morgen,
Nou ja laat het goede maar weg. De hormonen hebben hier in alle hevigheid toe geslagen. Och men wat voel ik me lamlendig en zielig.
Heb overal zin in maar toch ook nergens, baby stuiterd maar rond tot ik er misselijk van word, Mara is aan het wennen op de basisschool (gaat gelukkig goed), ik kan wel de hele dag janken en wil alleen maar hangen het liefst tegen manlief aan maar ja die moet werken. En och de tranen zitten zoooo hoog soms slaat werkelijk waar meestal nergens op.Mijn ijzer wil ook maar niet ophoog. Tel daar bij op dat ik me ook nog eens verkouden/ grieperig voel en het feit dat ik mezelf zielig vind is compleet.
Maar goed raap mezelf bij elkaar schop mezelf onder mijn kont en hup gewoon doorgaan.

En dat na dat ik me al weken zooo goed voel en zo lekker en fit is dit toch een domper.

Zo nu zal ik niet meer zeuren!!

Ik haat schoonmaken maar mijn huis is na de bevalling van Mara nooit meer zo schoon geweest als nu. Heerlijk hoor zo een opgeruimd en fris huis.

Tot overmaat van ramp belde mijn schoonmoeder eergister dat de zus van schoonpapa met haar man over is in nl en een maand bij hun logeert dat zijn dingen waar ik zo een hekel aan heb die dan zo onverwachts zijn ik wil graag dingen van te voren weten dat ik niet weet wanneer mijn kind geboren word vind ik al meer dan genoeg voor de rest van het jjar voor de rest wil ik er graag controle op hebben en geen verrassinges bezoekjes van mensen die ik maar 1x in de tig jaar zie.
Zo toch nog wat te zeuren.

hmmm heb ik ook nog leuke dingen. Geloof het niet vandaag dus zal maar stoppen voordat dadelijk iedereen hier depresief is.

groetjes
pi_53982892
Wat een beroerde nacht zeg Ik heb amper kunnen slapen van de rugpijn. Op mn zij liggen gaat me dus nog steeds niet goed af. Maar ik durf niet meer op mn rug te slapen...

Gelukkig volgende week een weekje vrij, even wat slaap inhalen.

Klein_spookje

Chanell, hoe gaat het daar?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:35:03 #187
82727 klein_spookje
pi_53983130
Ticootje heb je al geprobeerd om met een kussen tussen je benen te slapen. Ik vond dat altijd zo vaag maar nu met de rug en heuppijn toch maar gedaan en het helpt echt.
Ik ga zaterdag mijn voedingskussen ophalen en die schijnt helemaal handig te zijn om zo te liggen die kan benen en buik ondersteunen.

Ik merk trouwens nu als ik op mijn linkerzij ga liggen dat ik hoog boven in een bult heb erg grappig dat is of een hoofdje of een stel billen. Er word dan ook druk bewogen zodat ze minder knijp ligt. Ik lig dus nu ook meestal op mijn andere zij en soms word ik wakker op mijn rug. En auw dan is alles stijf en pijnlijk.
pi_53983185
Ja ik slaap al met een kussen, maar de pijn is 's nachts echt heel erg. Het trekt dan alleen weg als ik op mn rug ga liggen, maar dan kan de baby het benauwd krijgen. En dan draai ik maar weer op mn zij, en dan komt de pijn weer.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 09:53:06 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53983502
Ticootje, de baby krijgt het volgens mij niet benauwd krijgen daardoor, maar jijzelf. Dan ga je je naar en duizelig voelen als dat het geval zou zijn en dan wordt je vanzelf wel wakker.
Voor de baby kan het geen kwaad hoor, als ik het goed begrepen heb, dus gewoon lekker op je rug gaan liggen!
pi_53983603
Volgens mij doe ik gewoon iets helemaal verkeerd. Ik heb gewoon vreselijk pijn in mn rug en mn knie. Naar mijn gevoel probeer ik zoveel mogelijk rechtop te staan, en geen holle of bolle rug te maken. Maar die pijn blijft. Als ik dan ga liggen dan gaat het wel even, maar zodra ik dus op mn zij draai, dan komt het gewoon terug. Ook 's nachts blijft mn knie pijn doen, terwijl ik m dan niet belast. (zou dat iets van kramp zijn misschien?)

Ik ga gewoon even vragen aan mn VK volgende week, misschien even langs de fysio. Even lekker kneden die hap.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 10:08:59 #191
82727 klein_spookje
pi_53983852
Voor de baby kan het idd geen kwaad dat je op je rug slaapt het word juist aangeraden als je rugklachten hebt. Alleen heb je er als je slaapt geen controle over en ga je toch weer liggen zoals je lekker ligt.

Ik ga straks de vk even bellen. Mijn ijzer wil volgens mij niet omhoog ben al de hele tijd dizzy (al een paar dagen) echt een vaag gevoel in mijn hoofd, krijg nu ook hoofdpijn en tintelende handen. En ga me nu toch wel wat zorgen maken. Dus maar even bellen.

Be hoe gaat het met je buikje heb je nog foto's gemaakt?
pi_53984613
Hallo allemaal!

Tjeetje wat gaan jullie hard zeg, ik ben maar 6 dagen weg geweest en ik moest 2 topics doorlezen om weer bij te zijn . Er is zo te lezen ook veel gebeurd! Nijna gefeliciteerd met je meid! En ook alle nieuwe zwangeren .

Over de misselijkheid; ik voel zelf nog bijna niets wat echt kan duiden op zwangerschapsklachten. Wel wat vage klachten als midden in de nacht wakker worden en dan geen lekkere houding meer kunnen vinden om te slapen (terwijl ik normaal echt altijd goed slaap) en soms wat "steekjes" in mijn onderbuik. Maar niet echt iets concreets. Stiekem lig ik 's ochtends een beetje te wachten op de eerste misselijkheid, maar dat mag ik natuurlijk niet te hard hopen, want dan zul je zien dat ik het straks allemaal dubbelop krijg!

Vanmiddag heb ik een afspraak met de dokter. Best spannend omdat ik deze dokter niet ken (zijn een jaar geleden verhuisd, en heb hem nog niet nodig gehad) maar ik heb er ook wel zin in. Het wordt zo wel steeds wat echter!
pi_53984654
oh, zijn er trouwens hier moeders/zwangeren die vegetariër zijn? Tips / opmerkingen zijn welkom!
pi_53984784
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:47 schreef PussinBoots het volgende:
oh, zijn er trouwens hier moeders/zwangeren die vegetariër zijn? Tips / opmerkingen zijn welkom!
Ik ben geen vegetarier, maar sinds ik zwanger ben eet ik weinig of geen vlees. In hetbegin vond ik het helemaal niet meer lekker, en werd ik erg misselijk van de geur. Nu heb ik gewoon 's avonds geen trek in warm eten, ik ben blij als ik 's avonds een paar aardappeltjes naar binnen krijg, maar het liefst eet ik een broodje met soep ofzo.

Ik slik wel dagelijks vitamine supplementen, speciaal voor zwangere vrouwen. Mijn ijzer was bij het laatste onderzoek nog dik in orde.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 10:57:56 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53984873
Spookje, heb recent geen foto gemaakt nog. Mss doe ik dat vrijdag wel even, na de echo.
Op zich gaat het nog prima hoor! Inmiddels wel wat strepen aan de onderkant, maar goed, dat is dus niet gek ook aangezien hij dus ook alleen maar daar onderin aan het woelen en wroeten is.

Vanmorgen de intake van de kraam gehad. En alles is goedgekeurd.
Moet nog heel even met de vk overleggen over de trap, maar dat zit wel goed. Die is alleen maar stijl, geen draai ofzo.

Oh, en stinkie heel stoer zijn best doen om genoeg bierkratjes te hebben... zijn die bierkratten te laag omdat ons bed ook al laag is! Nu dus maar even limonade-kratten scoren.
pi_53984960
Mijn bloedwaardes waren in orde
OK, mijn HB was wat laag, maar dat is normaal in de zwangerschap en ik moet binnenkort wel weer een vitamine B shot, maar de sondevoeding is niet nodig en de arts gaat ervanuit dat het nog verder de goede kant opgaat

Ik moet wel van hem gaan proberen om wat meer dieetvoeding op een dag te gaan gebruiken, dus dat gaan we dan maar proberen. Heb al wel meteen aangegeven dat ik het niet kan garanderen, maar dat snapte hij wel.

Verder heb ik hier vanochtend de keukenkastjes opgeruimd en de schuur en nu heb ik een zere nek en heb ik mijn beide oren verstopt zitten
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:02:33 #197
82727 klein_spookje
pi_53984977
be wij hebben dus een draai in de trap boven en benen aan de trap en mag daarom niet boven bevallen.

Hier zijn eindelijk de eerste buik fotos gemaakt nu er wat te zien is en opeens in een paar wk heel duidelijk
pi_53985061
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:57 schreef Brighteyes het volgende:

Oh, en stinkie heel stoer zijn best doen om genoeg bierkratjes te hebben... zijn die bierkratten te laag omdat ons bed ook al laag is! Nu dus maar even limonade-kratten scoren.

Het was wel een mooi excuus om een paar kratten te moeten verzamelen, maar nu moet ie dan aan de cola.
pi_53985720
kratten maar maar.. je kunt toch ook klossen krijgen/lenen ofzo?
kraamzorg moet hier nog langs komen en dat is pas ergens in nov.. eik zou ze overmorgen komen maar ze is ziek

zonet bij de VK geweest, en alles is weer helemaal in orde. lage bloeddruk (benedendruk van 50) en de kleine is al n btje ingedaald zelf! maar dat zou niks zeggen zei ze.
we wachten maar weer af
pi_53985785
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:47 schreef PussinBoots het volgende:
Ikke... Maar ik ben niet zo'n goed voorbeeld ben ik bang...
Ik had vanaf dag één dat ik zwanger was een onverklaarbare zin in vlees ineens (was al 8 jaar vegetarier)... Ik heb me er lang tegen verzet, maar rond de 18 weken werd ik gillend gek... (Ik droomde over frikandellen, werd wakker met alleen maar zin in mac Donalds en kwijlde in de supermarkt boven de sausijzenbroodjes )
Ik heb er toen aan toegegeven... Het wordt nu steeds minder, maar nog ongeveer een keer per week 'zondig' ik... Ben echt heel benieuwd hoe dat na het ontzwangeren verder gaat...

Verder eet/at ik altijd gewoon vlees vervangers als quorn en veg. burgers bij het avondeten, en heb ik nooit last van een laag ijzergehalte... Ook nu ik het wel dacht was het gewoon goed... Ik drink nu elke dag een glas roosvicee ferro ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')