abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53946853
Ik had bij de eerste helemaal geen voorkeur. Ik kende beide niet dus wist ook niet wat leuker was. Nu ik een jongetje heb hoop ik heel stiekum dat ooit de tweede ook een jochie word. Gewoon omdat het bekend en vertouwd is. Maar stiekum zou ik dan toch ook wel heel graag een meisje willen. Hmmm
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53947010
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:55 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nope, ik was het maar
Ik heb jou niet herkend, Webkim uiteraard wel (Hello Kitty he ) en randa_v ook
Oh! haha! Nou, hallo dan! Wat grappig, nóg een OUD-er in tha house.

Bass-Miss, hier is ook nog niet bewezen dat ik het kan
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:05:13 #78
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53947018
Nou BM, ik heb het de vorige keer ook 9 maanden kunnen uithouden. Toen was het niet echt door de voorkeur dat het moeilijk was maar door mijn enorme nieuwsgierigheid
We hebben nu alleen de 20 weken echo nog om het te weten te komen, dus als het daar niet op te zien zou zijn moet ik het ook volhouden tot het einde... Nog een week of 6 om daar over te bakkeleien

Ik zou ook niet durven te skieen. Maar, ik kan het ook niet goed, dat scheelt een stuk. Met een boek in de zon klinkt ook heerlijk en af en toe wat sleeen met Jetske. Ik verwacht sowieso niet dat ik dan nog zin heb in veel inspannende dingen. Maar dat is natuurlijk wel anders als je 5 maanden bent.

Wat zegt google ons hierover:
Ook minder ver van huis kan een vakantie een risico vormen. In de bergen, boven de 2150 meter, bevat de lucht minder zuurstof dan in het laagland. Ga je bovendien flink skiën, waarbij de lichaamstemperatuur en het zuurstofverbruik oplopen, dan krijg je aanzienlijk minder zuurstof binnen dan normaal. In de zwangerschap is dat ongezond, vooral voor de baby. In de aanloop naar de zwangerschap toe, kan het geen kwaad.
Bron: http://www.zwangerstraks.nl/vliegenenwintersport.php

Ski en zwangerschap
Een zwangere vrouw mag gerust deelnemen aan de geneugten van de wintersport. Op voorwaarde evenwel dat ze toch bepaalde voorzorgen neemt.

Alpineski is een veeleisende discipline, zo begint dr. Luc Baeyens, gynecoloog en sportarts verbonden aan het Brugmann-ziekenhuis in Brussel. Een zwangerschap wordt, vanaf de eerste dagen, gekenmerkt door een vochtophoping in de spieren en een verslapping van de pezen, wat het risico op letsels bij ski en ook bij schaatsen, doet toenemen, aldus dr. Baeyens.

Bovendien verplaatst het zwartepunt van het lichaam zich tijdens de zwangerschap, vooral vanaf de 5de maand, waardoor de coördinatie van spieren en zenuwen moeilijker verloopt. Recente studies hebben trouwens uitgewezen dat vrouwen zo al, of ze nu zwanger zijn of niet, vaker het slachtoffer zijn van ski-ongevallen te wijten aan een gebrek aan spiercontrole, dan mannen.

Directe of indirecte slagen in de buikstreek kunnen ook een gevaar betekenen voor de foetus. Ze kunnen aanleiding geven tot het loslaten van de placenta, vroegtijdige weëen en zelfs een scheur in de baarmoeder. Dit soort ongelukken treedt op vanaf de 4de à 5de maand, zelden of nooit eerder.

Laatste punt is dat de borsten van een zwangere vrouw niet alleen groter en zwaarder worden, maar ook veel gevoeliger zijn. Een stoot tegen de borst kan in die omstandigheden erg pijnlijk zijn.

"Rekening houdend met al die elementen, dient alpine ski ten zeerste te worden afgeraden vanaf de 4de zwangerschapsmaand," zo meent Dr. Baeyens.

Langlauf
Langlaufski is daarentegen een uithoudingssport waarbij weinig of geen risico’s bestaan op ernstige ongevallen. Voor zwangere vrouwen in goede conditie en met een goede uithouding, bestaat er volgens dr. Baeyens dan ook geen enkel bezwaar om tot op het einde van de zwangerschap te langlaufen.

De enige beperking is misschien dat ze niet tot het uiterste mogen gaan, en, meer nog dan andere vrouwen, moeten zorgen dat hun algemene fysieke conditie voldoende sterk is om gedurende een paar uur op de latten te staan.
Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=260

Dit zelfde geldt voor skiën, het gaat om de "valkans". Tot een week of 10-11 zit de baarmoeder achter het schaambeen verstopt en zit dus beschermt. Daarna zou een val bovenop die baarmoeder fataal kunnen zijn voor de vrucht. Je moet dan wel bovenop de baarmoeder vallen. Ook al ben je een goede skiër, bedenk dat er altijd mensen kunnen zijn die dat niet zijn en dan bijvoorbeeld op jou kunnen vallen ed. Wederom op eigen verantwoording dus. Er zijn ook mensen die met een buikbeschermer skiën, een soort kussen in de broek die mogelijke klappen opvangt.
Bron:http://www.predictor.nl/content.asp?page=305&sv=1094

Het wordt best wel afgeraden dus....
Lekker douchen!
pi_53947053
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:05 schreef lcicle het volgende:

[..]

Oh! haha! Nou, hallo dan! Wat grappig, nóg een OUD-er in tha house.

Bass-Miss, hier is ook nog niet bewezen dat ik het kan
Je hebt toch al een hele tijd de kans gehad.
Ik zou het nu al willen weten en ben nog niet eens zwanger.
pi_53947090
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:05 schreef sjak het volgende:
Nou BM, ik heb het de vorige keer ook 9 maanden kunnen uithouden. Toen was het niet echt door de voorkeur dat het moeilijk was maar door mijn enorme nieuwsgierigheid
We hebben nu alleen de 20 weken echo nog om het te weten te komen, dus als het daar niet op te zien zou zijn moet ik het ook volhouden tot het einde... Nog een week of 6 om daar over te bakkeleien
Ik vind dat echt knap!
Mijn nieuwsgierigheid was de vorige keer ook niet te houden, vond het zo lang duren tot de twintig weken echo...
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:14:21 #81
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53947212
Mammietje Gefeliciteerd! En de overige nieuwe zwangeren natuurlijk ook

Oh en Nijna, wat heb je een prachtige dochter op de wereld gezet
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_53947427
Heel stiekem heb ik eigenlijk ook de lichte voorkeur voor een meisje, al is het belangrijkste natuurlijk dat het gezond is.(schaam me dr ook bijna voor) Ik ben dr eigenlijk vanaf dag 1 van overtuigd dat dit een knul is en daar heb ik me ook op ingesteld. Toen we met 17 weken op de echo gingen, bleef ons kindje 30 min met de beentjes over elkaar liggen. Toen de echo mevrouw het vanaf de achterkant wilde proberen ging er een handje voor de billetjes. Uiteindelijk kreeg ze een glimp te pakken en ze denk dat het een meisje is, al kregen we geen garantie. Ik schrok er eigenlijk van hehe. Nu gaan we deze Donderdag weer heen aangezien ik het wel zeker wil weten. (plus dat ik nu een kast vol jurkjes heb, die nog binnen 3 weken geruild kunnen worden)
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:27:58 #83
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53947519
Haha, vrouwtje T, ik zag inderdaad de jurkjes al hangen in het kinderkamer topic. Ik hoop voor je dat je niet hoeft te ruilen!

Ow, ik zie nu ineens dat ik mammietje helemaal nog niet gefeliciteerd heb (maar ergens heb ik het gevoel dat ik het ergens anders al een keer heb gedaan, een dejavu)
Lekker douchen!
pi_53947676
Ach, ik had ook wel een voorkeur. Ik zag mezelf helemaal als een stoere jongetjes mama. Ik was niet teleurgesteld omdat we een meisje krijgen. Nu moet het dan maar wel een stoere meid worden.

Te beginnen met een stoere naam: We zijn eruit!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53947748
gefeliciteerd Mammietej
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53948702
Mammietje gefeliciteerd! (had ik dit al gedaan of niet?)

Ticootje, wat fijn dat jullie eruit zijn met de naam! Geeft dat ook veel rust of lag er niet echt druk op? Ik laat ook allemaal namen af en toe in mijn gedachten passeren. En bij elke nieuwe persoon die zich tegenwoordig voorstelt aan mij denk ik: is dat een leuke naam voor een baby?
Ik heb zelfs een boekje waarin ik leuke namen opschrijf.
Neuh, ik ben er helemaal niet mee bezig. Hoe kom je erbij?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_53948745
Nou onze smaken verschillen nogal. Dus wat ik helemaal leuk vond, vond mijn man dus echt helemaal niets en andersom dus ook. Ik vind het een wonder dat we eruit zijn...

Ik vind het echt helemaal leuk, een naam... Elke keer een stapje dichterbij...
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:41:47 #88
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53948891
Oeh wat typen jullie weer lekker veel vandaag .
@ Cici, ze zeiden in het ziekenhuis dat het inderdaad urineverlies kon zijn, de kleine drukt toch met 't koppie naar beneden, en de VK zei dat het zelfs slijm kon zijn omdat die op het einde van de zwangerschap heel waterig is.

Vk controle was verder goed, ze moest wel erg lachen om het ziekenhuis avontuur
En volgende keer gewoon bellen, volgende week maandag weer afspraak, alhoewel ik hoop dat het dan niet meer nodig is haha.

Ticootje, jullie zijn er dus uit met de naam ?
Toen wij eenmaal de naam echt vast hadden, werden meteen de letters voor op de deur gehaald,
shirtjes met namen en texten erop, toch wel leuk!
Heb je het al aan mensen verteld of wacht je daar nog even mee?
22.10.2007.
Jij bent de bekroning op onze liefde!
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:42:35 #89
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53948904
Ik heb nu een tickertje onder mijn naam, maar ik las ook dat die in de lijst aangepast kan worden?
Voor degene die dat doen; mijn naam mag ook in het blauw !
22.10.2007.
pi_53948934
we hebben r 3 .. namen, en hij krijgt ze allemaal
al is de laatste van de 3 nog pas geleden aangepast omdat manlief Bob toch net niet echt leuk vond..
maar t blijft leuk om te verzinnen wat nog meer kan
pi_53948945
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:41 schreef Chanell het volgende:
Oeh wat typen jullie weer lekker veel vandaag .
@ Cici, ze zeiden in het ziekenhuis dat het inderdaad urineverlies kon zijn, de kleine drukt toch met 't koppie naar beneden, en de VK zei dat het zelfs slijm kon zijn omdat die op het einde van de zwangerschap heel waterig is.

Vk controle was verder goed, ze moest wel erg lachen om het ziekenhuis avontuur
En volgende keer gewoon bellen, volgende week maandag weer afspraak, alhoewel ik hoop dat het dan niet meer nodig is haha.

Ticootje, jullie zijn er dus uit met de naam ?
Toen wij eenmaal de naam echt vast hadden, werden meteen de letters voor op de deur gehaald,
shirtjes met namen en texten erop, toch wel leuk!
Heb je het al aan mensen verteld of wacht je daar nog even mee?
Nee, de naam blijft echt een geheim. Iedereen mag weten wat het wordt daar moeten ze maar genoegen mee nemen hoor.
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:54:41 #92
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53949107
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, de naam blijft echt een geheim. Iedereen mag weten wat het wordt daar moeten ze maar genoegen mee nemen hoor.
Gelijk heb je!

Verder wel alles goed met je?
22.10.2007.
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:01:22 #93
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53949238
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:33 schreef Ticootje het volgende:
Nou onze smaken verschillen nogal. Dus wat ik helemaal leuk vond, vond mijn man dus echt helemaal niets en andersom dus ook.
Herkenbaar
Mijn man vond dus ook niets leuk; zowel meisjes als jongensnamen.Uiteindelijk waren we over een meisjesnaam eens, krijgen we een knul
Maar daar heb ik ook al leuke ideeen over.
Ik ga vandaag een week naar Nederland, en als ik terug ben, gaan we broeden op een naam; we maken allebei een lijstje en dan kijken of we allebei dezelfde hebben
Maar de naam blijft uiteraard geheim tot februari
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_53949490
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:54 schreef Chanell het volgende:

[..]

Gelijk heb je!

Verder wel alles goed met je?
Alles goed hoor..
Behalve de gebruikelijke ongemakjes...

Ik zie er zo naar uit!! Maar ik vind 9 maanden wel heel erg lang. Het liefst wil ik de kleine nu al kunnen bewonderen. Maar goed ik moet gewoon geduld hebben en ach, die 114 dagen zijn zo voorbij...
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:37:29 #95
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53949922
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Alles goed hoor..
Behalve de gebruikelijke ongemakjes...

Ik zie er zo naar uit!! Maar ik vind 9 maanden wel heel erg lang. Het liefst wil ik de kleine nu al kunnen bewonderen. Maar goed ik moet gewoon geduld hebben en ach, die 114 dagen zijn zo voorbij...
Ik begrijp he-le-maal wat je bedoeld, ik heb het eigelijk ook wel gehad, begint nu ook gewoon echt zwaar te worden, het slapen gaat amper tot niet meer, buik zit toch wel in de weg, en die nieuwschierigheid naar de kleine word alsmaar groter en groter!
22.10.2007.
pi_53950053
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:37 schreef Chanell het volgende:

[..]

Ik begrijp he-le-maal wat je bedoeld, ik heb het eigelijk ook wel gehad, begint nu ook gewoon echt zwaar te worden, het slapen gaat amper tot niet meer, buik zit toch wel in de weg, en die nieuwschierigheid naar de kleine word alsmaar groter en groter!
Ja maar jij bent bijna zover!! Ik moet nog wel even!

Al helemaal klaar voor de kleine?
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:50:13 #97
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53950145
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja maar jij bent bijna zover!! Ik moet nog wel even!

Al helemaal klaar voor de kleine?
Ja alles staat klaar, en ben er zelf ook wel klaar voor haha.
Het heeft nu toch wel lang genoeg geduurd.. maar ik ga gewoon uit van 2.5 week, als ik blijf hopen
dat het 'op tijd' of vóór de uitreken datum komt, dan is het alleen maar langer en zwaarder als ie nog ff blijft zitten.

Heb jij ook al veel voorbereidingen klaar? kamertje enzo? (door verhuizing waren wij pas klaar met het kamerjte met de 35 weken )
22.10.2007.
pi_53950161
Over voorkeuren. Eigenlijk had ik geen vookeur, ging er gewoon vanuit dat het wel weer een jongetje zou zijn. Makkelijk dat ken ik. Was toen wij hoorden dat het geen jongetje was wel even schrikken, maar ondertussen vind ik het prima. Alleen aan al dat roze in de winkel moet ik nog erg wennen, it is just not me . Maar dat komt misschien nog wel. Verheug me nu wel stiekem op het staartjes en vlechtjes maken enzo.
pi_53950221
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:51 schreef Randa_v het volgende:
Over voorkeuren. Eigenlijk had ik geen vookeur, ging er gewoon vanuit dat het wel weer een jongetje zou zijn. Makkelijk dat ken ik. Was toen wij hoorden dat het geen jongetje was wel even schrikken, maar ondertussen vind ik het prima. Alleen aan al dat roze in de winkel moet ik nog erg wennen, it is just not me . Maar dat komt misschien nog wel. Verheug me nu wel stiekem op het staartjes en vlechtjes maken enzo.
Ik nu ook wel hoor. Alle roze jurkjes vind ik nu helemaal leuk.

Ik denk ook dat onze kleine vreselijk blond word. Van die witte haartjes, en dan in een vlechtje..

Chanell, wij gaan volgende week klussen. Verder heb ik nog wel een paar dingetjes die ik nog moet hebben, maar het meeste is er wel. Ik kijk wel uit naar het klussen. Als ik alle babykamertjes zie in het andere topic wil ik ook.
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:55:26 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53950230
Randa, volgens mij wist ik dat nog helemaal niet! Wat leuk, een meisje erbij!
En goed zoeken dan maar naar niet-roze spul!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')