abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 oktober 2007 @ 02:33:47 #1
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53919709
Vorig topic: Zwangerschap en geboorte deel 325

De aanstaande papa's en mama's :

20 oktober 2007: Chanell
31 oktober 2007: gebruikersnaam
1 november 2007: Cyberbull (papa) en Luana1980
09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
19 november 2007: Lewis.de.boxer
30 november 2007: glossy
01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: Sanger en Hellace
08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T (meisje)
12 december 2007: S_oepstengel
13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m
24 maart 2008: Hello_Dolly
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke****
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
*** 21 mei 2008: miss_sly en het_fokschaap ***
25 mei 2008: Grijs
14 juni 2008: Multipass
18 juni 2008: PussinBoots
18 juni 2008: Tuc
19 juni 2008: KD-fotografie

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 15-10-2007 22:38:51 ]
  zondag 14 oktober 2007 @ 02:35:16 #2
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53919726
Laatste bericht
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:45 schreef Chanell het volgende:
@ Nijna, wat een lieverd! geniet van je meissie..

Nou, ik ben er weer, heb gister hele nacht in het ziekenhuis gelegen, dus ik was vandaag vreselijk moe.
Ik was bij mn moeder op bezoek, waren lekker druk bezig met spulletjes in elkaar frutselen voor de beeb, toen ik opeens erg nodig naar de wc moest,kwam van de wc, en opeens voel ik gewoon een klein 'watervalletje', 't liep langs me benen, dus ik zei heel voorzichtjes; Mam.. ik geloof dat mijn vliezen zijn ge........... en ze trok dr schoenen aan, en we moesten meteen naar het ziekenhuis, dus ik zei meteen; Nee! eerst VK bellen, maar ze was zo paniekerig, dat ik er zelf ook helemaal warrig en paniekerig van werd, dus voor ik het wist had me broer me half opgetild en zaten we in de auto naar het ziekenhuis, daar werd ik in een rolstoelletje geduwd (waar we ook nog fotos van hebben, en ik wel een keer zal plaatsen hier) op naar de afdeling, daar werd ik meteen aan ctg gekoppeld, en na een half uur kwamen de weeen om de drie en halve minuut.
We dachten dus ook echt dat het niet lang meer zou duren, alhoewel de weeen niet vreselijk pijn deden.
Maar na een uur namen ze af, en was het stil, geen gerommel..
Hebben ze met speciale spul getest of het nou echt mn vliezen waren, en.... dat was het dus niet.
Voelde me flink voor schut, vooral ook omdat ik al zei dat de VK eerst gebeld moest worden, maar ze konden het begrijpen, de weeen waren dus waarschijnlijk gewoon heftige voorweeen.
Ik mocht me aankleden en naar huis, wel zei ze dat ze het gevoel had dat ze me snel terug zou zien haha, (ik ben a.s zaterdag uitgerekend, dus..wie weet)
Was wel een beetje teleurgesteld, had zo graag mn uk in mn armen gehad, maar ik moet nog even geduld hebben.

Duimen jullie dat het deze week door gaat zetten? ben zó ongeduldig.
En even een linkje naar de prachtige kleine meid van Nijna, Mirte!!

Zwangerschap en geboorte deel 325

Helaas ook het minder goede nieuws van miss_sly.

Zwanger... en dan gaat het mis (3)
  zondag 14 oktober 2007 @ 02:36:47 #3
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53919743
Chanell, dat is flink schrikken zeg, hopenlijk is het snel voor het echie!!

Ik ben enorm misselijk, kan me niet herinneren dat ik dat bij Demi ook zo was maar ja, misschien heb ik een selectief geheugen wat betreft de 1ste zwangerschap, in mijn herinnering was het namenlijk rozegeur en maneschijn.

O'ja, heb nu ook een zwangerschapsbanner.

[ Bericht 26% gewijzigd door KD-fotografie op 14-10-2007 02:49:51 ]
  zondag 14 oktober 2007 @ 02:52:19 #4
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53919854
Chanell, ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld was....maar binnenkort mag je echt hoor
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  zondag 14 oktober 2007 @ 08:30:39 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53920827
KD, dat kan wel heel goed verschillen hoor.

Vriendinnetje van mij had bij de eerste ook nauwelijks ergens last van en nu bij de 2e is ze behoorlijk misselijk en duizelig. Ze zei al van de week dat het maar goed was dat dat bij de 1e niet zo was, anders had ze het wrsch niet meer gedaan.
pi_53920860
chanell wat erg voor je. toch maar even toespreken dat uk zich snel aankondigd

kd misselijkheid is vreselijk. sterkte.
ik hoop dat ik er ook eens af van kom. leuk is anders
mama van 3 kids!
pi_53920916
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 22:55 schreef Brighteyes het volgende:
loederGefeliciteerd Multipass...
Maarreh... als het een FOK!baby is... bij wie hoor jij dan?

Er is een heel topic over dingen om te lezen tijdens je zwangerschap, ik ga eens voor je zoeken...

Hij stond nog in mijn bookmarks: Wat zijn leuke boeken/sites/tijdschriften?
We horen bij elkaar?

De voorlopige datum is trouwens 14 juni, en dank je BE, voor de link. Ik ga meteen naat Bol.com.

Chanell, dat is goed balen, maar je hoeft je toch niet te schamen. Ik durf te wedden dat het wel vaker gebeurt. Ik zal duimen voor je.
pi_53921082
Iemand ervaring met bevallen in combinatie met ischias of een andere beknelde zenuw?

Inmiddels ben ik bijna uitgerekend, maar heb al weken last van een beknelde zenuw. Paracetamol helpt iets, maar het is flink vermoeiend.
Ik vraag me af hoe de bevalling dan straks verloopt. Of ik dan last krijg van het feit dat ik bijna niet kan lopen.

De verloskundige denkt dat de baby wacht tot mn lichaam weer oke is. Maar ja, het kan ook zo zijn dat de baby de zenuw bekneld en dan kan ik dus wachten tot ik een ons weeg.
pi_53921882
Ik sta gewoon halverwege in de lijst

Multipass gefeliciteerd!

Chanell, wat een gedoe. En wat balen dat het nog niet het echte werk was! Maarja, het zal wel niet lang meer duren denk ik!
pi_53923989
Multipass, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hierbij een filmpje van het hartje wat in mijn buik klopt..

Vrijdag gemaakt tijdens de Mega-OUD-echo-festatie in Eindhoven
Ik mocht al om 10.00 uur komen en heb ruim 5 kwartier naar ons kindje mogen kijken. De opdracht was dit keer 'het hartje'. De studenten moesten de 4 kamers laten zien en de hart slagaders. Verbazingwekkend hoe duidelijk dat te zien is op een echo!
Van tevoren werd me gevraagd of ik al een 20 weken screening had gehad omdat de Fontys geen medische uitspraken mag/kan doen over de 'toestand' van het kindje. De vrouw die ook met 8 en 12 weken een (medische) echo deed, was nu toevallig studente en mocht op mij oefenen. Zij liet wel even heel duidelijk zien dat de bovenlip mooi dicht was

Ik heb alle aanwezige OUD dames gezien en herkend, behalve Hestria. Helaas heb ik niemand meer gesproken omdat alleen Webkim nog aanwezig was maar 'in behandeling' en de rest alweer weg was.. (Ik lag helemaal links achterin)
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zondag 14 oktober 2007 @ 14:20:17 #11
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53924578
Wat mooi Icicle! Ik snap niet dat ik me niet opgegeven heb ik toen ik zwanger was, ik heb er notabene zelf op school gezeten! Wie weet, een volgende keer.

Multipass, gefeliciteerd!

Chanell, ik hoop voor je dat het vlug doorzet, maar het begin is wel gemaakt lijkt me zo.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 14 oktober 2007 @ 14:26:41 #12
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53924702
Wow, wat is dat toch goed te zien zeg!
Hebben ze niet de ethische plicht om te melden als er iets niet goed zou zijn? Dat lijkt mij namelijk het enge van zo'n pretecho. Ik dacht dat daar in Amsterdam toen zelfs afspraken van te voren over werden gemakt met ensen die een echo kwamen doen.

Chanell, jij hebt een valse start gemaakt Haha, wel een mooi verhaal voor later. Ik zie het helemaal voor me zo'n overbezorgde broer die je optilt en in de auro zet. En jij maar zeggen, maar we moeten eerst de VK nog bellen.... Sterkte er verder mee!

Multipass, jij ook welkom en gefeliciteerd.
Lekker douchen!
  zondag 14 oktober 2007 @ 15:11:57 #13
56471 pinquit
oh my lama!
pi_53925506
oh icicle wat prachtig zeg
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_53925726
Wat gaan jullie snel zeg, het is weekend hoor!

Gister zijn wij lekker naar Duinrell geweest. Niet dat ik ergens in ben gegaan... Maar het was wel prachtig weer.

Ik lees weer een nieuwe zwangere! ->gefeliciteerd!

Icicle, wat een mooie echo!

Pruk, vind jij het ook zo raar om gewoon in het midden te staan??

Chanell, jammer dat het nog niets was, maar maak je geen zorgen, er is er nog nooit 1 blijven zitten. Nog even dus...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53926538
icicle wat mooi
Chanell jammer van de valse start, maar je bent vast snel genoeg aan de beurt!
Saartje
pi_53927291
Icicle wat mooi!
Chanell ik duim voor je.
  zondag 14 oktober 2007 @ 17:20:18 #17
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53927858
prachtig icicle!!
  zondag 14 oktober 2007 @ 17:50:58 #18
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53928582
Pixels, ik had de laatste 3 weken ook last van ischias. kon een tijdje niet meer lopen zelfs. maar tijdens de bevalling heb ik er helemaal geen last meer van gehad. Hoop dat het bij jou ook zo werkt.

Icicle, prachtig!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:41:40 #19
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53929630
Nou mijn echo fototjes maar even

foto van zijn armpje

zijn voetjes

en van zijn beentjes, en natuurlijk het piemeltje

verder lag ik naast webkim, had een roze truitje aan!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:10:57 #20
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53931625
Mooie echo, Hestria. Wat grappig dat het al zo goed te zien is
Lekker douchen!
pi_53932646
Dat piemeltje Grappig
Saartje
pi_53932680
pi_53933108
Wat mooi om te zien op die echo foto's. En dat piemeltje

Chanell, ik vind het ook niet zo gek hoor die paniek bij jouw. En het zou me niets verbazen als het vandaag of morgen echt begint. Wat lijkt me dat trouwens een teleurstelling dat je begint met weeen en opeens houd het op en er gebeurt niets meer En weet jij veel dat je ineens vocht verliest en dat het geen vruchtwater is.

Ik heb hier het hele weekend last gehad van onderin mijn buik aan de voorkant, pelvic area (weet even de vertaling niet). De baby lag van de week met kont naar beneden en is toen weer gedraaid, maar beslist niet fijn. Sindsdien gaat het lopen ook echt heel moeilijk. Volgens mij ligt de baby nog steeds overdwars. Ieniemienie heeft namelijk echt wel een keer of 7 de hik per dag, en ik voel hem dan links onderin mijn buik.
  zondag 14 oktober 2007 @ 21:24:09 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53933279
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 09:04 schreef Multipass het volgende:

[..]

We horen bij elkaar?

De voorlopige datum is trouwens 14 juni, en dank je BE, voor de link. Ik ga meteen naat Bol.com.

Chanell, dat is goed balen, maar je hoeft je toch niet te schamen. Ik durf te wedden dat het wel vaker gebeurt. Ik zal duimen voor je.
Helaas... dan blijf je ook in je uppie zonder sterretjes in de lijst hoor. Die sterretjes komen er alleen bij als het FOK!stelletje uit de kast is hoor! Iedereen kan wel zeggen dat ze een FOK!baby gemaakt hebben maar daar willen we natuurlijk wel bewijs van.

Wat een mooie echo's zie ik trouwens voorbij komen!
pi_53933861
Mammietje Gefeliciteerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53934075
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:58 schreef Mammietje het volgende:

Gefeliciteerd?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_53934161
Okay dan... 'coming out' op een ander topic... dan hier ook maar ff officieel aanmelden...
Voor de onbekende zwangeren zal ik me even netjes voorstellen... Ik ben moeder van Randy die nu 2 jaar en ruim 9 maanden is, en van Tinka, nu 18 maanden oud.
En tot mijn grote schrik komt er nu onverwacht al weer een 3e. Ik raak steeds meer verguld met dit nieuwe kadootje maar zie er eerlijk gezegd wel heel erg tegenop om straks 3 kinderen onder de 3,5 jaar te hebben. Daarnaast hebben we altijd graag 3 kinderen gewild, maar zwangerschappen hebben (zoals sommigen van jullie wellicht weten) bij mij nogal wat voeten in aarde. En in onze 'planning' stond dat we over een jaartje nog eens goed ons verstand versus gevoel zouden gaan afwegen. Die keuze kunnen we nu overslaan en we hopen het beste er van.
Ik ben -volgens eigen berekeningen- op 27 mei uitgerekend. Dinsdag heb ik mijn eerste bezoekje aan de vlos. Spannend!
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:06:31 #28
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53934305
Wow Mammietje, wat een verrassing! Gefeliciteerd!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_53936766
gefeliciteerd Mannietje
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:39:06 #30
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53936979
gefeliciteerd mamietje!!

mooie echo's hestria!!
pi_53937538
Mammietje gefeliciteerd!

Hestria, wat een leuke echo's. Hoe meer plaatjes ik zie en verhalen ik van jullie hoor hoe meer ik het gevoel heb dat ik echt de twee stomste echomeisjes had vrijdag, want ik heb helemaal geen mooie plaatjes meegekregen, alleen maar een paar heel onduidelijke (oja, ze konden eerst de printknop niet vinden).
  maandag 15 oktober 2007 @ 00:59:53 #32
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53939593
Mammietje, gefeliciteerd, en wat een verassing !

Ik ben dus niet écht gek, durfde het verhaal al bijna niet te typen, kreeg gister al opmerkingen; "Hoe kan je nou denken dat dat je vruchtwater was".
Tsja, t'is mn eerste, ben al 39 weken,nooit eerder zó'n waterval gehad.. het had gekund!
Maar we wachten rustig af, en mocht er weer zoiets gebeuren bel ik zelf gewoon eerst de VK.
Morgen weer een controle bij de VK, dus ben benieuwd.. kan bijna niet meer wachten.

Mooie echo's heb ik weer gezien trouwens !
22.10.2007.
Jij bent de bekroning op onze liefde!
  maandag 15 oktober 2007 @ 07:55:43 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53941607
Mammietje! Gefeliciteerd!

* Brighteyes dacht gisteren even leuk een beetje met een paar kinderen te spelen en dollen...
En toen heb ik bij het rennen mijn schaambotje verrekt lijkt het wel.

Zometeen nog even urine inleveren om te zien of mijn blaasontsteking echt wel weg is.
  maandag 15 oktober 2007 @ 08:17:59 #34
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53941731
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:55 schreef Pruk het volgende:
Mammietje gefeliciteerd!

Hestria, wat een leuke echo's. Hoe meer plaatjes ik zie en verhalen ik van jullie hoor hoe meer ik het gevoel heb dat ik echt de twee stomste echomeisjes had vrijdag, want ik heb helemaal geen mooie plaatjes meegekregen, alleen maar een paar heel onduidelijke (oja, ze konden eerst de printknop niet vinden).
ja dat had ik de keer ervoor, op het laast kwamen ze nog even foto's maken maken konden de beentjes en armpjes niet vinden, dus kreeg ik 2 wazige echo's mee van het ruggegraatje. Overigens had ik vrijdag ook een echovrouw die dacht dat ze een ei een echo aan het geven was, het lukte haar ook helemaal niet echt, ze was zo aan het denken en zoeken dat hij elke keer verschoof. Maar ja het zijn ook studenten hé, ze moeten het in princiepe nog leren, maar je hoopt dan toch op even lekker kijken en leuke foto's kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent.
  maandag 15 oktober 2007 @ 08:21:27 #35
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53941753
Mamietje gefeliciteerd!

chanell, mensen hebben altijd wat te zeuren, met miesje had ik op het eind al een aantal dagen dat ik wat druppeltjes verloor, dacht van laat ik toch eens nakijken, kreeg ik toen veel opmerkingen dat ik niet gelijk naar de verlos was gegaan enz. en idd het is alllemaal nieuw dus laat je niet tegenhouden door wat mensen zeggen hoor! gewoon je eigen gang gaan.
pi_53941769
Chanell, ik heb hier wel vaker het verhaal gelezen dat ze dachten dat het vruchtwater was... Dus zo raar vind ik het niet.

Mammietje, geleficiteerd!

Gister heb ik even mn suikerwaarde gecontroleerd, naar aanleiding van de discussie hier over diabetes in je bloedlijn. Mijn vader en opa hebben allebei diabetes 2, en dat is dus geen erfelijke variant. Maar ik wilde het even zeker weten... Mijn suiker is wel iets aan de hoge kant, dus ik hou het even in de gaten.

Verder heb ik iets gedaan, waardoor mn knie echt pijn doet. Ik weet alleen niet wat... Doordat ik mn knie een beetje probeer te ontzien, heb ik nu ook last van mn onderrug. Mn knie heb ik maar even ingepakt.

Mn verkoudheid is nog steeds niet weg, het lijkt er zelfs meer op dat ie weer terugkomt. Volgende week moet ik toch langs de Vlos, dan kan ik meteen de hele lijst even opnoemen.
  maandag 15 oktober 2007 @ 08:25:17 #37
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_53941778
Mammietje, gefeliciteerd met deze verrassing!

Mooie echo's heb ik voorbij zien komen.

Chanell, sterkte met de laatste loodjes.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  maandag 15 oktober 2007 @ 08:29:17 #38
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53941805
chanell, Joh de rest lekker laten kletsen. Het is gewoon heel erg schrikken als je denkt dat je vruchtwater verliest en dan de paniek van je moeder en broer om je heen is het toch helemaal niet gek. En zoals je zegt de eerste dus alles is spannend en nieuw. Succes met wachten.

De echo's zijn mooi en leukkkk en dat filmpje.

Hier een druk weekend gehad het wiegje is bijna klaar zo lief geworden! Zaterdag gaan we het badsetje ophalen!

Zaterdag heb viel ik van de trap nou ja ik miste de laatste trede omdat ik niet oplette en dacht dat ik er al was en verstapte me daarna op de grond en viel toen op de houte rand van onze kast met mijn buik. Dat deed en zeer en ik schrok heel erg. Gelukkig liet ons meisje zich meteen voelen!

Ze licht trouwens nog steeds in stuit hoop zo dat dat straks anders is. Mijn ijzer gehalte wil volgens mij nog steeds niet omhoog en daar baal ik van. Als dat niet goed omhoog gaat is de kans er dat ik in zh MOET bevallen.

Verder vandaag lekker in huis opruimen en teuten Mara gaat nu naar de psz en morgen naar de basisschool en dan donderdag eindelijk naar de notaris voor de extra hypotheek voor ons dakterras.

tot straks
pi_53941843
Klein-spookje, dat was wel even schrikken!!
pi_53942025
Mammietje ik kan me je schok over de zwangerschap wel voorstellen. En de kinderen zijn ook erg jong. Maar je went echt wel aan het idee. Gefeliciteerd en probeer ook te genieten ervan. Het zwanger zijn is toch wel weer een wondertje.

Ook al zijn er nu wel heel veel ongemakken, ik moest gisteren toch ook wel even stilstaan en genieten van dat gewroet in mijn buik Ieniemienie ligt echt heel ongemakkelijk en hoe weet ik nu niet, maar ik moest er vannacht uit omdat ik heel erg last had van maagzuur en vanmorgen was ik misselijk omdat ieniemienie volgens mij tegen mijn maag aantrapt ofzo.

Vandaag over 5 weken alweer uitgerekend. We zijn van het weekend alweer een stukje verder gekomen en eigenlijk zijn we er wel redelijk klaar voor. Nog wat kleine details en aankopen, maar we hebben in ieder geval een mosesbasket opgemaakt en tas met spulletjes klaar staan. Nou vanmiddag nog voor een apk-tje om te kijken hoe ieniemienie erbij ligt.
pi_53942080
Auw Klein Spookje, pijnlijk en inderdaad wel even schrikken.

BE, rennen doe je niet meer hoor in deze fase

Ohww wij gaan morgen naar een concert van "The Police" Absoluut geen fan van Sting Maar relaxte muziek is het wel, husby is een groot fan, vandaar
pi_53942116
Ik ben begonnen met het draaien van mijn favo cd. In de hoop dat de kleine er iets van meekrijgt en ook van de muziek gaat houden!!
pi_53942356
Mag ik vragen wat het nou was dan Chanell? Dat "watervalletje"?
Ben 27, geen kinderen, niet zwanger op dit moment, maar wil het wel graag weten voor de toekomst
pi_53942363
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:21 schreef Cici het volgende:
Ben 27, geen kinderen, niet zwanger op dit moment, maar wil het wel graag weten voor de toekomst
Incontinetie??
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:00:52 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53942971
Oei Spookje, dat is wel even schrikken!
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:01 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Auw Klein Spookje, pijnlijk en inderdaad wel even schrikken.

BE, rennen doe je niet meer hoor in deze fase

Ohww wij gaan morgen naar een concert van "The Police" Absoluut geen fan van Sting Maar relaxte muziek is het wel, husby is een groot fan, vandaar
Ja, nu snap ik dus ook waarom.

Wat ga je hard zeg, nog 5 weken!
pi_53943015
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Incontinetie??
Oooh, dacht dat het wat veel spannenenenders was
Sorry dat ik zo binnen kwam vallen, maar soms heb ik van die vragen he, dan is een antwoord wel zo leuk
(En als het bij mij gebeurd, ooit, dat ik er dan rekening mee kan houden).
pi_53943039
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:21 schreef Cici het volgende:
Nou, voor de toekomst: als je heel erg misselijk bent en je blijft spugen (en dat is gelukkig in het begin minder dan als je na een maand of wat nog spuugt), zorg dat je je blaas leeg hebt, want anders legen je maag en je blaas (en als het meezit ook je darmen) zich op hetzelfde moment.
pi_53943136
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:04 schreef Pruk het volgende:

[..]

Nou, voor de toekomst: als je heel erg misselijk bent en je blijft spugen (en dat is gelukkig in het begin minder dan als je na een maand of wat nog spuugt), zorg dat je je blaas leeg hebt, want anders legen je maag en je blaas (en als het meezit ook je darmen) zich op hetzelfde moment.
Lol, dank je.
*verdwijnt weer uit het topic*
pi_53943328
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:04 schreef Pruk het volgende:

[..]

dat is zo waar

--> op het toilet gaan zitten met een emmer op je schoot.
pi_53943364
Mammietje, van harte!!! Wat een fijne verassing! Ik hoop dat je een hele goede zwangerschap zult hebben
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef sjak het volgende:
Wow, wat is dat toch goed te zien zeg!
Hebben ze niet de ethische plicht om te melden als er iets niet goed zou zijn? Dat lijkt mij namelijk het enge van zo'n pretecho. Ik dacht dat daar in Amsterdam toen zelfs afspraken van te voren over werden gemakt met ensen die een echo kwamen doen.
Voordat de studenten hun opdracht mochten doen werd ik gescreened door een docente. Ik denk dat zij niet de bevoegdheid heeft om een medische mededeling te doen. Persoonlijk zou ik ook liever geen 'slecht nieuws' van een docente of studente krijgen maar liever van een professioneel medisch opgeleide. Ik zag het ook niet als pretecho maar puur voor studie doeleinden.
Ik weet ook niet of men bij een pretecho bureau echt een medische bevoegdheid moet hebben?

Maargoed, ik maakte me ineens wat zorgen en die studie echo heeft me wel een goed gevoel gegeven. Vanavond krijg ik de medische 20 weken screening.

Hestria, lag je op het 1-na laatste bed? Dan lag je naast mij Weet niet meer wat die vrouw aan had..
Pruk, mijn foto's werden snel op het laatst nog door een (niet zo'n goede?) studente gemaakt en waren ook best wazig. Oh, en je zei geen BOE
pi_53943503
Mammietje, wat een verrassing! Toch gefeliciteerd
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:31:47 #52
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53943606
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:20 schreef lcicle het volgende:

Maargoed, ik maakte me ineens wat zorgen en die studie echo heeft me wel een goed gevoel gegeven. Vanavond krijg ik de medische 20 weken screening.
Toch wel erg fijn dat we tegenwoordig al deze mogelijkheden hebben. Ik vind het telkens toch ook wel weer spannend als ik bij de VK het hartje ga horen (en natuurlijk duurt het altijd veel te lang voor ze 'm gevonden heeft).
Spannend voor vanavond, gaan jullie vragen wat het wordt?
Lekker douchen!
pi_53943891
Ja, het blijft zo'n wonder he!! Vaak als ik nu zelfs naar Merlijn kijk, dan snap ik er nog steeds he-le-maal niets van dat dát allemaal in míjn buik is gegroeid.. Dus zoiets moois kan ontstaan uit 2 mensen..

Wij willen het geslacht nu ook niet weten Vrijdag bij de studie echo zette de laatste studente 'dat ding' op mijn buik en zei meteen 'oh weten jullie het geslacht al?'. Gelukkig keek ik nog niet naar het scherm en riep meteen 'nee!' Volgens mij had ze het vol in beeld haha!
Willen jullie het weten sjak?
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:55:56 #54
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53944090
ik lag op het middelste/een na laaste bed, aan de linker kant, als je met je rug naar de deur staat/stond, naast webkim in ieder geval.
pi_53944133
En aan de andere kant naast mij dus (ik wist niet meer of er 3 of 4 bedden op een rij stonden)
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:05:03 #56
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53944252
moet ook eerlijk bekennen dat ik zo druk bezig was met staren naar prupje dat ik eigenlijk niet eens heel goed heb opgelet.
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:09:35 #57
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53944363
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:46 schreef lcicle het volgende:
Ja, het blijft zo'n wonder he!! Vaak als ik nu zelfs naar Merlijn kijk, dan snap ik er nog steeds he-le-maal niets van dat dát allemaal in míjn buik is gegroeid.. Dus zoiets moois kan ontstaan uit 2 mensen..
Ja dat heb ik zelf ook. Als ik mijn buik weer eens heen-en-weer zie stuiteren denk ik: "tjonge dat 2 celletjes daarvoor verantwoordelijk voor kunnen zijn, dat het groeit en groeit en vervolgens er alles op en aan zit wat aan een 'echt' mensje zit... Nageltjes, oogjes, lipjes... *zucht*

Ik ben over 7 weken uitgerekend maar ik begin steeds meer te zwijmelen over hoe spruitje eruit zal zien. Hebben meer mensen dat die op 'het laasts aan lopen"? Maar tegelijkertijd kan ik me ook nog niets voorstellen bij de bevalling en dat hij/zij er straks dan ook echt is... Gek he
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_53944578
Droeke ik heb dat ook (ook over 7 weken uitgerekend..). Ik kan zo dromen over hoe het allemaal zal zijn, ik zit nog steeds heel hoog op een roze wolk (alhoewel ik me bij vlagen ook erg zorgen kan maken over vanálles).
Maar dat er straks echt een kindje, ons kindje in al die spulletjes hier ligt... In die box, in die maxicosi, in dat wiegje . Een heerlijk, maar gek idee!
pi_53944647
Zo, wat typen jullie veel in een weekend zeg! Gelijk alweer een nieuw deeljte Z&G.

Nieuwe zwangeren-> gefeliciteerd!

Nijna; wat een prachtige naam Mirte. Was er nu al een fotootje gepasseerd of komt die nog?

Verder hebben wij dit weekend gevierd dat ik nu 12 weken ben. Wat gaat het snel! Al weer drie maanden!
Ik heb nu ook al echt zo'n buikje van: dit kan niet meer stevig tafelen zijn geweest! Jeuh, laat maar komen die buik!

Nog even een vraagje: wat is jullie mening over wintersport als je zwanger bent?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:25:23 #60
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53944690
Inderdaad, dat heb ik ook als ik naar Jetske kijk, dat ik af en toe denk: HOE KAN DAT NOU???? Je moet er wat voor over hebben maar het blijft wonderbaarlijk wat de natuur zo even met ons uitspookt.

Of we het geslacht willen weten zijn we nog niet helemaal over uit. Ik zou het wel willen weten m.n. om me er goed op in te kunnen stellen dit keer. Schanulleke wil het helemaal niet weten. Ik denk dat Schanul gaat winnen. Al zal ik dit keer niet mijn hoofd weg gaan draaien als de echo wordt gemaakt.
en hoe erg het ook klinkt ik zou het zo leuk vinden om nu een jongetje te krijgen en ik ben bang een beetje teleurgesteld te zijn als dat niet zo blijkt daar kan ik me dan alvast op instellen, erg he...

Edit: flowerbox, wat wil je weten? Ik ga op wintersport als ik zo'n 7 maanden zwanger ben. Ik zal niet op de ski's gaan staan, maar lekker ravotten in de sneeuw kan m.i. best.
Lekker douchen!
pi_53944822
Nou, wij gaan dus in de kerstvakantie op wintersport. Dan ben ik dus iets van 5 maanden zwanger. Ik wil eigenlijk wel graag skieën. Maar dan niet de hele week, maar een gedeelte. Ik ben gewend om de hele week fanatiek te skieën. Maar kan ik me ook wel vermaken als ik dat een x niet doe? Is het ook ge vaarlijk als je valt enzo?
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:03:35 #62
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_53945580
Mammietje van harte!
pi_53945641
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:32 schreef flowerbox het volgende:
Nou, wij gaan dus in de kerstvakantie op wintersport. Dan ben ik dus iets van 5 maanden zwanger. Ik wil eigenlijk wel graag skieën. Maar dan niet de hele week, maar een gedeelte. Ik ben gewend om de hele week fanatiek te skieën. Maar kan ik me ook wel vermaken als ik dat een x niet doe? Is het ook ge vaarlijk als je valt enzo?
Wat vind je verloskundige ervan?

Denk even na over de risico's. Als je aangeskiet wordt kan dat natuurlijk rampzalige gevolgen hebben. Je kan nog zo'n ervaren skieer zijn, je kan zeer ongelukkig ten val komen.
edit- De eerste 3 maanden zijn niet zo'n probleem. Zodra je baarmoeder boven je schaambeen komt loop je gewoon meer risico met vallen. (Stel je voor dat je een ski in je buik krijgt )

Een jaartje overslaan misschien? Lekker op een terasje zitten!
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:11:01 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53945782
Droeke, toevallig had ik gisteren zo'n moment idd. 10 weken te gaan hier, maar inmiddels zo nieuwsgierig naar dat babietje in mijn buik. Wie wriemelt er nou zo als ik op mijn zij wil slapen etc. etc.

stinkie en ik kunnen altijd heel vertederd kijken naar de rare houdingen waar onze katten soms in liggen te slapen en nu denk ik steeds 'straks staan we zo boven het bedje of de box te zwijmelen om te zien hoe daar ons eigen kindje ligt te slapen'.

10 weken, nog heel ver weg, maar ook zo dichtbij als je het vergelijkt met de 30 die er al achter de rug zijn. Voor mijn gevoel vliegt de tijd op dit moment, ik ben heel benieuwd of dat zo blijft tot het eind.

Sjak, niet erg hoor volgens mij. Juist wel logisch lijkt me. Zeker bij een 2e. Je hebt er al eentje van de ene 'soort', kan me voorstellen dat het je enorm leuk lijkt als er nu een jongetje bij komt. Toch weer anders enzo.
En dat vrees voor die 'teleurstelling' herken ik dus wel omdat ik daar ook zo bang voor was omdat ik altijd zo met een meisje in mijn hoofd zat. Uiteindelijk ebde dat gevoel weg en had ik er helemaal geen last van toen bleek dat het toch een jongetje werd.
Ik ben benieuwd of Schanul dan idd gaat winnen of dat je het mss zelf ziet bij een echo.
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:11:16 #65
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53945788
sjak,
Ik wilde het juist weten omdat ik graag een meisje wilde en zo aan het idee kon wennen als het een knul zou worden Want dat leek me zo raar en anders. Maar goed wel net zo welkom maar mijn voorkeur ging uit naar een meid. Moeilijk omdat bespreekbaar te maken omdat dat niet echt geaccepteerd word een voorkeur hebben.

Flowerbox mij is verteld dat je alles mag blijven doen wat je al deed. Als je goed kan skieen en het niet voor de eerste keer gaat doen dan zou dat vast geen kwaad kunnen. Risico's heb je altijd en overal maar niet de zwarte piste nemen he of van gevaarlijk sprongen maken.
Hihi.

Wij zouden ook gaan maar dan als de baby er is maar ik twijfel toch of het wel wat is. Want idd in hoeverre kan je je vermaken als je niet gaat skieen of snowboarden?
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:25:30 #66
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53946176
ik vind het toch gevaarlijk klinken hoor, zeker wat ticootje zegt je hebt geen controle over wat andere mensen doen en een ongelukje lijkt me snel gebeurt. Aan de andere kant zit de baby wel goed verpakt in het vruchtwater enz. erg moeilijk om zo te zeggen, zou mischien even met verlos overleggen wat zij er van vinden.

overigens werd ik net gebeld door fontys dat ze voor as donderdag zwangeren tekort hadden, dus ga ik donderdag avond weer lekker spieken naar mijn kleine prup. dit keer gaan opa en tante mee(die vonden het ook wel leuk om te zien)
pi_53946196
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:20 schreef lcicle het volgende:
Hestria, lag je op het 1-na laatste bed? Dan lag je naast mij Weet niet meer wat die vrouw aan had..
Pruk, mijn foto's werden snel op het laatst nog door een (niet zo'n goede?) studente gemaakt en waren ook best wazig. Oh, en je zei geen BOE
Ik heb ook geen bah gezegd

Nee, ik heb je simpelweg niet gezien, maar dat is ook niet raar als jij daar helemaal lag en er eerder en langer lag enzo
pi_53946263
Mijn verloskundige nog niet gevraagd.

Maar idd ik voel wrlsk zelf wel aan hoe het gaat. Ik kan altijd nog gaan wandelen of terrasje pikken. Alleen die sfeer vind ik al geweldig. Die sneeuw en dat uitzicht. Ik kan er nu al van genieten en naar verlangen.
Ik ben ook wel een echte lezer, dus voor de zekerheid een stapeltje boeken mee.

Bedankt voor jullie reacties/tips.
pi_53946264
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:25 schreef hestria het volgende:
ik vind het toch gevaarlijk klinken hoor, zeker wat ticootje zegt je hebt geen controle over wat andere mensen doen en een ongelukje lijkt me snel gebeurt. Aan de andere kant zit de baby wel goed verpakt in het vruchtwater enz. erg moeilijk om zo te zeggen, zou mischien even met verlos overleggen wat zij er van vinden.

overigens werd ik net gebeld door fontys dat ze voor as donderdag zwangeren tekort hadden, dus ga ik donderdag avond weer lekker spieken naar mijn kleine prup. dit keer gaan opa en tante mee(die vonden het ook wel leuk om te zien)
Ah, ze hebben tekort, vandaar

Ik had een mailtje gestuurd dat ik het achteraf toch wel erg jammer vond dat ik een half uurtje gelegen heb en dat ik toen al weggebonjourd werd en ik mocht eventueel donderdag terugkomen. Nou snap ik waarom
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:37:23 #70
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53946477
dus jij gaat dan ook donderdag avond? ik mag om 18:30
pi_53946570
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:37 schreef hestria het volgende:
dus jij gaat dan ook donderdag avond? ik mag om 18:30
Nee, ik moet donderdagmiddag in Delft bij de internist-endocrinoloog zijn en om vanuit Delft naar Eindhoven te rijden vind ik ook weer wat. Ik was allang blij dat ik even mijn zegje kon doen dat ik me achteraf vervelend voelde dat ik zo snel weer weg was.
pi_53946587
Ook even melden over vrijdag. Wij kwamen veel te vroeg binnen en gingen lekker laat weer weg. Lekker een uurtje mogen kijken. 3 mooie echo's meegekregen en oma verrast met het geslacht waar we nog even de bevestiging van hadden gevraagd. Daarna nog eens gevraagd om het precies te laten zien en oma wilde ook nog eens beebje helemaal zien. Geen probleem allemaal. Erg leuk. We hebben 3 profielfoto's.

En dan lag iedereen wel een beetje waarvan ik het dacht.
pi_53946658
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:25 schreef sjak het volgende:

en hoe erg het ook klinkt ik zou het zo leuk vinden om nu een jongetje te krijgen en ik ben bang een beetje teleurgesteld te zijn als dat niet zo blijkt daar kan ik me dan alvast op instellen, erg he...
Helemaal niet erg of raar! Juist heel eerlijk en ik denk dat de meeste zwangeren dat hebben ook al zeggen ze dat het écht niet uitmaakt..
Bij de eerste zwangerschap was ik er heilig van overtuigd dat het een meisje zou zijn. Dacht ik ook op de echo gezien te hebben en mijn man had hetzelfde voorgevoel. Toen het einde naderde heb ik de echo nog eens heel goed bekeken en dacht toen een piemeltje te zien. Zeker wist ik het niet, maar ik ben er echt 2 dagen totaal door van slag gewest. Had me zo verheugd op een meisje en voelde me zo rot tegenover het kindje in mijn buik.
Toen hij geboren werd zag ik metéén het piemeltje! Daarna heb ik werkelijk geen seconde meer gedacht: was je maar een meisje. Dus wat ze zeggen dat het niet uitmaakt klopt, maar toch Nu hoop ik weer op een meisje, maar denk een jongen, haha! Dan zit ik altijd goed

Pruk, geef niet Ik zag jou ook pas toen jullie weer weg gingen. Had wel je zus(?) zien zitten en vermoedde dat jij daar lag.
Wat leuk dat jullie donderdag weer mogen! Om teleurstelling te voorkomen zou ik zelf een camera meenemen Veel plezier!

In de eerste zwangerschap ben ik nog op wintersport geweest maar wilde sowieso niet skieën, nu had ik een goed excuus. Volgens mij was ik toen 6 of 7 maanden zwanger. Geluk was wel dat ik niet de enige zwangere was, dus ik had goed gezelschap. Verder kan ik er niet veel over zeggen, of het gevaarlijk zou zijn. Ik durf niet te skieën, zwanger of niet
pi_53946739
Dat zou ik nu echt niet kunnen, een voorkeur hebben en dan toch wachten tot aan de geboorte om het te weten!
  † In Memoriam † maandag 15 oktober 2007 @ 12:55:44 #75
43556 miss_dynastie
pi_53946819
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:46 schreef lcicle het volgende:
Pruk, geef niet Ik zag jou ook pas toen jullie weer weg gingen. Had wel je zus(?) zien zitten en vermoedde dat jij daar lag.
Nope, ik was het maar
Ik heb jou niet herkend, Webkim uiteraard wel (Hello Kitty he ) en randa_v ook
pi_53946853
Ik had bij de eerste helemaal geen voorkeur. Ik kende beide niet dus wist ook niet wat leuker was. Nu ik een jongetje heb hoop ik heel stiekum dat ooit de tweede ook een jochie word. Gewoon omdat het bekend en vertouwd is. Maar stiekum zou ik dan toch ook wel heel graag een meisje willen. Hmmm
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53947010
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:55 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nope, ik was het maar
Ik heb jou niet herkend, Webkim uiteraard wel (Hello Kitty he ) en randa_v ook
Oh! haha! Nou, hallo dan! Wat grappig, nóg een OUD-er in tha house.

Bass-Miss, hier is ook nog niet bewezen dat ik het kan
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:05:13 #78
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53947018
Nou BM, ik heb het de vorige keer ook 9 maanden kunnen uithouden. Toen was het niet echt door de voorkeur dat het moeilijk was maar door mijn enorme nieuwsgierigheid
We hebben nu alleen de 20 weken echo nog om het te weten te komen, dus als het daar niet op te zien zou zijn moet ik het ook volhouden tot het einde... Nog een week of 6 om daar over te bakkeleien

Ik zou ook niet durven te skieen. Maar, ik kan het ook niet goed, dat scheelt een stuk. Met een boek in de zon klinkt ook heerlijk en af en toe wat sleeen met Jetske. Ik verwacht sowieso niet dat ik dan nog zin heb in veel inspannende dingen. Maar dat is natuurlijk wel anders als je 5 maanden bent.

Wat zegt google ons hierover:
Ook minder ver van huis kan een vakantie een risico vormen. In de bergen, boven de 2150 meter, bevat de lucht minder zuurstof dan in het laagland. Ga je bovendien flink skiën, waarbij de lichaamstemperatuur en het zuurstofverbruik oplopen, dan krijg je aanzienlijk minder zuurstof binnen dan normaal. In de zwangerschap is dat ongezond, vooral voor de baby. In de aanloop naar de zwangerschap toe, kan het geen kwaad.
Bron: http://www.zwangerstraks.nl/vliegenenwintersport.php

Ski en zwangerschap
Een zwangere vrouw mag gerust deelnemen aan de geneugten van de wintersport. Op voorwaarde evenwel dat ze toch bepaalde voorzorgen neemt.

Alpineski is een veeleisende discipline, zo begint dr. Luc Baeyens, gynecoloog en sportarts verbonden aan het Brugmann-ziekenhuis in Brussel. Een zwangerschap wordt, vanaf de eerste dagen, gekenmerkt door een vochtophoping in de spieren en een verslapping van de pezen, wat het risico op letsels bij ski en ook bij schaatsen, doet toenemen, aldus dr. Baeyens.

Bovendien verplaatst het zwartepunt van het lichaam zich tijdens de zwangerschap, vooral vanaf de 5de maand, waardoor de coördinatie van spieren en zenuwen moeilijker verloopt. Recente studies hebben trouwens uitgewezen dat vrouwen zo al, of ze nu zwanger zijn of niet, vaker het slachtoffer zijn van ski-ongevallen te wijten aan een gebrek aan spiercontrole, dan mannen.

Directe of indirecte slagen in de buikstreek kunnen ook een gevaar betekenen voor de foetus. Ze kunnen aanleiding geven tot het loslaten van de placenta, vroegtijdige weëen en zelfs een scheur in de baarmoeder. Dit soort ongelukken treedt op vanaf de 4de à 5de maand, zelden of nooit eerder.

Laatste punt is dat de borsten van een zwangere vrouw niet alleen groter en zwaarder worden, maar ook veel gevoeliger zijn. Een stoot tegen de borst kan in die omstandigheden erg pijnlijk zijn.

"Rekening houdend met al die elementen, dient alpine ski ten zeerste te worden afgeraden vanaf de 4de zwangerschapsmaand," zo meent Dr. Baeyens.

Langlauf
Langlaufski is daarentegen een uithoudingssport waarbij weinig of geen risico’s bestaan op ernstige ongevallen. Voor zwangere vrouwen in goede conditie en met een goede uithouding, bestaat er volgens dr. Baeyens dan ook geen enkel bezwaar om tot op het einde van de zwangerschap te langlaufen.

De enige beperking is misschien dat ze niet tot het uiterste mogen gaan, en, meer nog dan andere vrouwen, moeten zorgen dat hun algemene fysieke conditie voldoende sterk is om gedurende een paar uur op de latten te staan.
Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=260

Dit zelfde geldt voor skiën, het gaat om de "valkans". Tot een week of 10-11 zit de baarmoeder achter het schaambeen verstopt en zit dus beschermt. Daarna zou een val bovenop die baarmoeder fataal kunnen zijn voor de vrucht. Je moet dan wel bovenop de baarmoeder vallen. Ook al ben je een goede skiër, bedenk dat er altijd mensen kunnen zijn die dat niet zijn en dan bijvoorbeeld op jou kunnen vallen ed. Wederom op eigen verantwoording dus. Er zijn ook mensen die met een buikbeschermer skiën, een soort kussen in de broek die mogelijke klappen opvangt.
Bron:http://www.predictor.nl/content.asp?page=305&sv=1094

Het wordt best wel afgeraden dus....
Lekker douchen!
pi_53947053
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:05 schreef lcicle het volgende:

[..]

Oh! haha! Nou, hallo dan! Wat grappig, nóg een OUD-er in tha house.

Bass-Miss, hier is ook nog niet bewezen dat ik het kan
Je hebt toch al een hele tijd de kans gehad.
Ik zou het nu al willen weten en ben nog niet eens zwanger.
pi_53947090
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:05 schreef sjak het volgende:
Nou BM, ik heb het de vorige keer ook 9 maanden kunnen uithouden. Toen was het niet echt door de voorkeur dat het moeilijk was maar door mijn enorme nieuwsgierigheid
We hebben nu alleen de 20 weken echo nog om het te weten te komen, dus als het daar niet op te zien zou zijn moet ik het ook volhouden tot het einde... Nog een week of 6 om daar over te bakkeleien
Ik vind dat echt knap!
Mijn nieuwsgierigheid was de vorige keer ook niet te houden, vond het zo lang duren tot de twintig weken echo...
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:14:21 #81
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53947212
Mammietje Gefeliciteerd! En de overige nieuwe zwangeren natuurlijk ook

Oh en Nijna, wat heb je een prachtige dochter op de wereld gezet
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_53947427
Heel stiekem heb ik eigenlijk ook de lichte voorkeur voor een meisje, al is het belangrijkste natuurlijk dat het gezond is.(schaam me dr ook bijna voor) Ik ben dr eigenlijk vanaf dag 1 van overtuigd dat dit een knul is en daar heb ik me ook op ingesteld. Toen we met 17 weken op de echo gingen, bleef ons kindje 30 min met de beentjes over elkaar liggen. Toen de echo mevrouw het vanaf de achterkant wilde proberen ging er een handje voor de billetjes. Uiteindelijk kreeg ze een glimp te pakken en ze denk dat het een meisje is, al kregen we geen garantie. Ik schrok er eigenlijk van hehe. Nu gaan we deze Donderdag weer heen aangezien ik het wel zeker wil weten. (plus dat ik nu een kast vol jurkjes heb, die nog binnen 3 weken geruild kunnen worden)
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:27:58 #83
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53947519
Haha, vrouwtje T, ik zag inderdaad de jurkjes al hangen in het kinderkamer topic. Ik hoop voor je dat je niet hoeft te ruilen!

Ow, ik zie nu ineens dat ik mammietje helemaal nog niet gefeliciteerd heb (maar ergens heb ik het gevoel dat ik het ergens anders al een keer heb gedaan, een dejavu)
Lekker douchen!
pi_53947676
Ach, ik had ook wel een voorkeur. Ik zag mezelf helemaal als een stoere jongetjes mama. Ik was niet teleurgesteld omdat we een meisje krijgen. Nu moet het dan maar wel een stoere meid worden.

Te beginnen met een stoere naam: We zijn eruit!
pi_53947748
gefeliciteerd Mammietej
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53948702
Mammietje gefeliciteerd! (had ik dit al gedaan of niet?)

Ticootje, wat fijn dat jullie eruit zijn met de naam! Geeft dat ook veel rust of lag er niet echt druk op? Ik laat ook allemaal namen af en toe in mijn gedachten passeren. En bij elke nieuwe persoon die zich tegenwoordig voorstelt aan mij denk ik: is dat een leuke naam voor een baby?
Ik heb zelfs een boekje waarin ik leuke namen opschrijf.
Neuh, ik ben er helemaal niet mee bezig. Hoe kom je erbij?
pi_53948745
Nou onze smaken verschillen nogal. Dus wat ik helemaal leuk vond, vond mijn man dus echt helemaal niets en andersom dus ook. Ik vind het een wonder dat we eruit zijn...

Ik vind het echt helemaal leuk, een naam... Elke keer een stapje dichterbij...
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:41:47 #88
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53948891
Oeh wat typen jullie weer lekker veel vandaag .
@ Cici, ze zeiden in het ziekenhuis dat het inderdaad urineverlies kon zijn, de kleine drukt toch met 't koppie naar beneden, en de VK zei dat het zelfs slijm kon zijn omdat die op het einde van de zwangerschap heel waterig is.

Vk controle was verder goed, ze moest wel erg lachen om het ziekenhuis avontuur
En volgende keer gewoon bellen, volgende week maandag weer afspraak, alhoewel ik hoop dat het dan niet meer nodig is haha.

Ticootje, jullie zijn er dus uit met de naam ?
Toen wij eenmaal de naam echt vast hadden, werden meteen de letters voor op de deur gehaald,
shirtjes met namen en texten erop, toch wel leuk!
Heb je het al aan mensen verteld of wacht je daar nog even mee?
22.10.2007.
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:42:35 #89
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53948904
Ik heb nu een tickertje onder mijn naam, maar ik las ook dat die in de lijst aangepast kan worden?
Voor degene die dat doen; mijn naam mag ook in het blauw !
22.10.2007.
pi_53948934
we hebben r 3 .. namen, en hij krijgt ze allemaal
al is de laatste van de 3 nog pas geleden aangepast omdat manlief Bob toch net niet echt leuk vond..
maar t blijft leuk om te verzinnen wat nog meer kan
pi_53948945
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:41 schreef Chanell het volgende:
Oeh wat typen jullie weer lekker veel vandaag .
@ Cici, ze zeiden in het ziekenhuis dat het inderdaad urineverlies kon zijn, de kleine drukt toch met 't koppie naar beneden, en de VK zei dat het zelfs slijm kon zijn omdat die op het einde van de zwangerschap heel waterig is.

Vk controle was verder goed, ze moest wel erg lachen om het ziekenhuis avontuur
En volgende keer gewoon bellen, volgende week maandag weer afspraak, alhoewel ik hoop dat het dan niet meer nodig is haha.

Ticootje, jullie zijn er dus uit met de naam ?
Toen wij eenmaal de naam echt vast hadden, werden meteen de letters voor op de deur gehaald,
shirtjes met namen en texten erop, toch wel leuk!
Heb je het al aan mensen verteld of wacht je daar nog even mee?
Nee, de naam blijft echt een geheim. Iedereen mag weten wat het wordt daar moeten ze maar genoegen mee nemen hoor.
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:54:41 #92
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53949107
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, de naam blijft echt een geheim. Iedereen mag weten wat het wordt daar moeten ze maar genoegen mee nemen hoor.
Gelijk heb je!

Verder wel alles goed met je?
22.10.2007.
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:01:22 #93
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53949238
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:33 schreef Ticootje het volgende:
Nou onze smaken verschillen nogal. Dus wat ik helemaal leuk vond, vond mijn man dus echt helemaal niets en andersom dus ook.
Herkenbaar
Mijn man vond dus ook niets leuk; zowel meisjes als jongensnamen.Uiteindelijk waren we over een meisjesnaam eens, krijgen we een knul
Maar daar heb ik ook al leuke ideeen over.
Ik ga vandaag een week naar Nederland, en als ik terug ben, gaan we broeden op een naam; we maken allebei een lijstje en dan kijken of we allebei dezelfde hebben
Maar de naam blijft uiteraard geheim tot februari
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_53949490
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:54 schreef Chanell het volgende:

[..]

Gelijk heb je!

Verder wel alles goed met je?
Alles goed hoor..
Behalve de gebruikelijke ongemakjes...

Ik zie er zo naar uit!! Maar ik vind 9 maanden wel heel erg lang. Het liefst wil ik de kleine nu al kunnen bewonderen. Maar goed ik moet gewoon geduld hebben en ach, die 114 dagen zijn zo voorbij...
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:37:29 #95
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53949922
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Alles goed hoor..
Behalve de gebruikelijke ongemakjes...

Ik zie er zo naar uit!! Maar ik vind 9 maanden wel heel erg lang. Het liefst wil ik de kleine nu al kunnen bewonderen. Maar goed ik moet gewoon geduld hebben en ach, die 114 dagen zijn zo voorbij...
Ik begrijp he-le-maal wat je bedoeld, ik heb het eigelijk ook wel gehad, begint nu ook gewoon echt zwaar te worden, het slapen gaat amper tot niet meer, buik zit toch wel in de weg, en die nieuwschierigheid naar de kleine word alsmaar groter en groter!
22.10.2007.
pi_53950053
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:37 schreef Chanell het volgende:

[..]

Ik begrijp he-le-maal wat je bedoeld, ik heb het eigelijk ook wel gehad, begint nu ook gewoon echt zwaar te worden, het slapen gaat amper tot niet meer, buik zit toch wel in de weg, en die nieuwschierigheid naar de kleine word alsmaar groter en groter!
Ja maar jij bent bijna zover!! Ik moet nog wel even!

Al helemaal klaar voor de kleine?
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:50:13 #97
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_53950145
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja maar jij bent bijna zover!! Ik moet nog wel even!

Al helemaal klaar voor de kleine?
Ja alles staat klaar, en ben er zelf ook wel klaar voor haha.
Het heeft nu toch wel lang genoeg geduurd.. maar ik ga gewoon uit van 2.5 week, als ik blijf hopen
dat het 'op tijd' of vóór de uitreken datum komt, dan is het alleen maar langer en zwaarder als ie nog ff blijft zitten.

Heb jij ook al veel voorbereidingen klaar? kamertje enzo? (door verhuizing waren wij pas klaar met het kamerjte met de 35 weken )
22.10.2007.
pi_53950161
Over voorkeuren. Eigenlijk had ik geen vookeur, ging er gewoon vanuit dat het wel weer een jongetje zou zijn. Makkelijk dat ken ik. Was toen wij hoorden dat het geen jongetje was wel even schrikken, maar ondertussen vind ik het prima. Alleen aan al dat roze in de winkel moet ik nog erg wennen, it is just not me . Maar dat komt misschien nog wel. Verheug me nu wel stiekem op het staartjes en vlechtjes maken enzo.
pi_53950221
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:51 schreef Randa_v het volgende:
Over voorkeuren. Eigenlijk had ik geen vookeur, ging er gewoon vanuit dat het wel weer een jongetje zou zijn. Makkelijk dat ken ik. Was toen wij hoorden dat het geen jongetje was wel even schrikken, maar ondertussen vind ik het prima. Alleen aan al dat roze in de winkel moet ik nog erg wennen, it is just not me . Maar dat komt misschien nog wel. Verheug me nu wel stiekem op het staartjes en vlechtjes maken enzo.
Ik nu ook wel hoor. Alle roze jurkjes vind ik nu helemaal leuk.

Ik denk ook dat onze kleine vreselijk blond word. Van die witte haartjes, en dan in een vlechtje..

Chanell, wij gaan volgende week klussen. Verder heb ik nog wel een paar dingetjes die ik nog moet hebben, maar het meeste is er wel. Ik kijk wel uit naar het klussen. Als ik alle babykamertjes zie in het andere topic wil ik ook.
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:55:26 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53950230
Randa, volgens mij wist ik dat nog helemaal niet! Wat leuk, een meisje erbij!
En goed zoeken dan maar naar niet-roze spul!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')