abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11309542
...omtrent zwanger, kindjes, en al die zaken meer? In eerste instantie wilde ik niks weten van wat er gebeurt in mijn lijf, maar nu krijg ik een enorme informatiehonger......dus: waar heb je veel aan (gehad)?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  maandag 23 juni 2003 @ 10:05:48 #2
30488 coolbabe
My little pwny
pi_11309686
tijdschriften: Kinderen, Wij (gratis aan te vragen bij Prenatal), Ouders van Nu. Kinderen vond ik wel de leukste van het stel toen ik voor het eerst zwanger was.

sites: http://baby.pagina.nl http://babypagina.eigenstart.nl
daar vind je links naar allerlei sites die met babies te maken hebben.

Veel leesplezier

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  FOK!fossiel maandag 23 juni 2003 @ 10:07:59 #3
2628 Karin
pi_11309724
Inderdaad de tijdschriften die Coolbabe zegt. Het boek Veilig Zwanger was mijn bijbel tijdens mijn zwangerschap.
Wat ik ook erg leuk vond was om elke week een nieuwsbrief van www.zappybaby.be in mijn boxje te krijgen. opgeven voor nieuwsbrief
pi_11310528
Ook ik heb "veilig zwanger" altijd bij de hand gehad. Max zei altijd dat je moet uitkijken niet al te veel bronnen te hebben, omdat ze elkaar vaak tegenspreken. Dus je kunt beter van te voren besluiten waar je op af zult gaan. Dat boek stond bij mij dus oa op dat lijstje.
Verder zweren veel mensen bij "de geboorte van een moeder" van Daphne Dekkers, maar dat vind ik zelf een beetje truttig. Veel leuker is "de X/Y-kronieken" van Suzanne Finnamore, of natuurlijk de column van ene Samarinde op Ouders Online (wordt binnenkort weer hervat, als ik een tipje van de sluier mag lichten: de volgende delen gaan over zwangerschap)

Het forum daar heb ik ook heel veel gebruikt tijdens mijn zwangerschap. In de rubriek "gezellig" zijn er voor elke uitgerekende maand topicjes, altijd leuk om aan mee te doen.

En als je vreselijk in de stress zit kun je vragen stellen op Obgyn.net, je vragen worden dan snel (meestal binnen een dag) beantwoord door een hele aardige gynaecoloog van het VU.

mooi he, alles
pi_11310572
O ja, als je echt lekker geobsedeerd bent moet je eens kijken bij BabyWatch.
Geinig programmaatje dat vertelt hoe ver je al bent in seconden, minuten, uren, dagen, weken, maanden, maar ook over de groei van je kindje, mijlpalen etc. Je kunt daar gratis een demo downloaden, maar voor een paar euro bestel je een key en wordt alles operationeel. Vooral voor die eerste stresserige maanden vond ik het heerlijk om er constant naar te kijken.
mooi he, alles
pi_11310894
bij www.vruchtbaarheid.org en www.vaderschap.org zitten ook leuke week-info-kalenders. (bij vaderschap.org in 'progress' je datum invullen en je ziet wekelijks hoe ver je bent en hoe je wurm er ongeveer uitziet etc.).
  maandag 23 juni 2003 @ 11:32:35 #7
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_11311230
Ook op advies van Phileine heb ik in het begin het boek 'veilig zwanger' gekocht. Ik zoek er regelmatig even iets in op. Een heel praktisch en overzichtelijk boek!
pi_11311255
Wat betreft de bladen vind ik Ouders van Nu en Kinderen leuk. Maar er zit wel heel veel informatie in die je vaak al weet. Maar niettemin erg leuk om te lezen.
Wij Jonge Ouders heeft af en toe wel wat leuks maar dat blaadje is eigenlijk één grote reclameboodschap! Iets minder dus.

Ik vind First9months een hele mooie site om de groei van het kindje te bekijken.

Als je borstvoeding wilt geven is Pretty Mum een leuke site. Zit een uitgebreide winkel bij.

Voor de aanstaande papa is bij mij IkVader.nl favoriet.

Een grappige namensite vond ik Voornamelijk.nl

pi_11316994
quote:
Op maandag 23 juni 2003 13:28 schreef Angel22 het volgende:
E.T en Catoot, mischien is dit wel een leuke site voor jullie www.babyinfo.nl daar kun je in eerste instantie op de week volgen hoe je kindje in je buik groeit en daarna op de maand.
Ook de bevalling en het eerste jaar van je kindje wordt erin meegenomen... je moet je alleen gratis inschrijven.

Ik vond het nl altijd wel leuk om te weten van oh die frummes is nu al 8 cm (ik noem maar wat hoor...)

pi_11319111
Leuk boek: Babygedoe van Paul Reiser

En het boek: Roze wolk? aan m'n reet! van Mabel van den Dungen

Zolang er was is, is er leven.
  maandag 23 juni 2003 @ 16:51:07 #11
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_11319485
* Angeles komt zich er als buitenstaander ook even mee bemoeien...

Ik ben niet zwanger en heb nog geen kinderen, maar ben wel heel erg geïnteresseerd in opvoeding en ontwikkeling, heb dan ook zelf een hoop boeken over opvoeding en kinderen. Ik hoop dus dat je iets hieraan hebt.

Boeken die echt over zwangerschap gaan ken ik niet, sorry.

Leuke boeken:

Kijk eens wat ik kan van Marga Schiet en José Sagasser

Leuk boek over hele kleintjes, staan veel tips in, tests voor jezelf, je kunt ook dingen erin plakken en bijhouden en er staan spelletjes en liedjes in.

Omgaan met je kind van José Sagasser en Marga Schiet

Veel opvoedkundige tips, maar ook andere praktische tips, ongeveer voor kinderen in de babyleeftijd tot en met de kleuterleeftijd. Heel overzichtelijk boek.

En als we nu weer eens gewoon gingen opvoeden van Gitty Feddema en Alette Wagenaar

Ook veel opvoedkundige tips, vrij overzichtelijk ook, veel praktijkvoorbeelden.

Mama, begrijp je me wel van Alicia Lieberman

Ik heb dit boek in het Engels gelezen, is een leuk boek over de emoties van de peuter (The Emotional Life of the Toddler), ingedeeld in verschillende onderwerpen. Toddler is trouwens eigenlijk iets jonger, eerder 'dreumes' maar dat vind ik zo'n stom woord.

Positief omgaan met kinderen van Ina Bakker en Margriet Husmann

Interessant boek met veel praktijkvoorbeelden en een eigen 'werkboek'gedeelte.

Kinderen vragen om duidelijkheid van Hans Janssen

Ook een duidelijk boek met voorbeelden.

Een vat vol gevoelens van Rita Kohnstamm

Leuk, column-achtig boekje met stukjes over verschillende onderwerpen. Rita Kohnstamm is ontwikkelingspsychologe en heeft ook allerlei boeken geschreven hierover. Dit boekje is gewoon heel erg leuk om te lezen. Ik heb het destijds voor weinig geld bij de Slegte gekocht, misschien heb je geluk en ligt het er nog wel (bij de nieuwe boeken).

Leuke tijdschriften:

Behalve de al genoemde Kinderen en Ouders van Nú, vind ik J/M een heel leuk blad, maar dat gaat vooral over wat oudere kinderen. Groter Groeien is ook wel redelijk, maar ik vind dat zelf een wat slap aftreksel van Kinderen. De Viva-special over baby's vind ik ook altijd heel leuk, staat ook altijd veel in over zwangerschap enzo (die ligt nu ook in de winkel als het goed is).

Leuke sites:

Ouders Online (www.ouders.nl), ouders.pagina.nl, kinder.pagina.nl, baby.pagina.nl, kraam.pagina.nl

Heel veel succes in je zwangerschap en ik hoop dat je er iets aan hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 23-06-2003 17:03]

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_11319613
*noteert*

Maarreh, is die grappige columniste van "O.O" niet pas bevallen? Gaat ze het weer hebben over zwanger dan *rotterdams accent* ??

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  maandag 23 juni 2003 @ 18:48:32 #13
16245 CarOnline
met lange O
pi_11322083
Ik heb erg veel gehad aan 'Het Tweelingenboek'
van Lenny Duijvelaar en Anjo Geluk

Verder natuurlijk de Kinderen enzo, maar staar je niet blind op de roze wolk verhalen! Dat vond ik zo af en toe echt te erg!
Wat bij mijn gyn lag was: In Verwachting, ook heel erg informatief, zal ook wel bij jou gyn liggen, om gratis mee te nemen. Per week hoe jij je voelt en hoe het met de beep is

Oh ja, aanrader: Het 9 Maanden dagboek. Erg veel info ook weer en erg leuk om bij te houden!!

Screw them.
We're going home.
  maandag 23 juni 2003 @ 18:52:02 #14
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_11322150
Ook hier "Veilig Zwanger" en voor iets later..."Veilig Bevallen".

Aanraders!

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 23 juni 2003 @ 20:47:16 #15
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_11325358
quote:
Op maandag 23 juni 2003 18:52 schreef Leah het volgende:
Ook hier "Veilig Zwanger" en voor iets later..."Veilig Bevallen".

Aanraders!

Ik zag gister in de boekhandel dat deze binnenkort 5 euro duurder worden.. Van de week maar ff halen dan

(ik vind die agenda van Beatrijs Smulders 'veilig zwanger agenda' er trouwens ook onwijs leuk uitzien.. )

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_11325418
quote:
Op maandag 23 juni 2003 20:47 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik zag gister in de boekhandel dat deze binnenkort 5 euro duurder worden.. Van de week maar ff halen dan

(ik vind die agenda van Beatrijs Smulders 'veilig zwanger agenda' er trouwens ook onwijs leuk uitzien.. )

je kunt ook na de verhuizing hier langskomen en een zooi boeken ophalen/lenen. (heb ze toch niet nodig) Heb een titel of 8 liggen oa veilig zwanger.
  Jubileum moderator maandag 23 juni 2003 @ 20:52:31 #17
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11325554
quote:
Op maandag 23 juni 2003 20:47 schreef E.T. het volgende:

Ik heb de agenda ook maar vergeet er steeds in te schrijven.
Waar ik wel elke dag weer van geniet is de 9 maanden scheurkalender die ik van Karin heb gekregen (ook van B. Smulders).
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 23 juni 2003 @ 20:53:12 #18
3011 E.T.
pi_11325575
quote:
Op maandag 23 juni 2003 20:49 schreef Knorretje het volgende:

[..]

je kunt ook na de verhuizing hier langskomen en een zooi boeken ophalen/lenen. (heb ze toch niet nodig) Heb een titel of 8 liggen oa veilig zwanger.

oe!
Zou ik, met mijn bijna onstilbare informatiehonger, errug fijn vinden

tnx alvast

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_11325738
quote:
Op maandag 23 juni 2003 20:53 schreef E.T. het volgende:

[..]

oe!
Zou ik, met mijn bijna onstilbare informatiehonger, errug fijn vinden

tnx alvast

heb ook nog een compleet jaargang ouders van nu liggen en een zooi losse tijdschriften als kindere, groeien, wij, etc etc. Zal morgen opzoek gaan naar het bewuste doosje. Laat het je wel weten wanneer het uitgepakt kant en klaar ligt. Genoeg om een maandje of twee/drie (afhankelijk van je leessnelheid) meedoor te kunnen
  maandag 23 juni 2003 @ 21:33:25 #20
3011 E.T.
pi_11326758
quote:
Op maandag 23 juni 2003 20:57 schreef Knorretje het volgende:

[..]

heb ook nog een compleet jaargang ouders van nu liggen en een zooi losse tijdschriften als kindere, groeien, wij, etc etc. Zal morgen opzoek gaan naar het bewuste doosje. Laat het je wel weten wanneer het uitgepakt kant en klaar ligt. Genoeg om een maandje of twee/drie (afhankelijk van je leessnelheid) meedoor te kunnen

*happy*
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 juni 2003 @ 22:20:13 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_11328331
quote:
Op maandag 23 juni 2003 11:10 schreef bixister het volgende:
(bij vaderschap.org in 'progress' je datum invullen en je ziet wekelijks hoe ver je bent en hoe je wurm er ongeveer uitziet etc.).
Ik ben wel erg benieuwd naar de voortgang van mijn wurm
  maandag 23 juni 2003 @ 22:21:24 #22
3011 E.T.
pi_11328389
quote:
Op maandag 23 juni 2003 20:52 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik heb de agenda ook maar vergeet er steeds in te schrijven.
Waar ik wel elke dag weer van geniet is de 9 maanden scheurkalender die ik van Karin heb gekregen (ook van B. Smulders).

die scheurkalender is overal uitverkocht en in herdruk
niet meer aan te komen dus
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2003 @ 22:39:30 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_11329122
Ik moet hier nog ergens een cdrommetje hebben waarmee je de ontwikkeling van je baby kan volgen. Zal eens ff zoeken en kijken hoe het heet.

-edit-BabyWatch

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 23-06-2003 23:21]

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_11330221
Hier dan ook nog wat "tips" van mij.

Waar ik veel aan heb gehad is het boek: "Zwanger van je eerste kind", van ouders van nu. Dit is een dik boek die antwoord geeft op al je vragen omtrent zwangerschap.

Op internet heb je inderdaad vele leuke kalenders waar je de ontwikkeling van week tot week op kan volgen: http://www.jongegezinnen.nl/Zwanger/Zwangerkalender/Zwangerkalender.htm

En dan heb je natuurlijk nog het forum waarin alles besproken wordt over zwangerschap e.d. http://forum.zwanger.nl

Veel leesplezier!

maandag 23 juni 2003 @ 23:28:58 #25
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_11330926
http://www.blogger.com/ en een BLOG starten waar je heerlijk verhalen en ervaringen opschrijft.
Uiteraard kan het ook in een zwangerschapsdagboek, heel leuk om later door te lezen. En het kan je goed helpen om alle vreemde en overweldigende emoties een plaatsje te geven.

Tja en verder:

• http://voornamen.pagina.nl/ en daar vind je
  • [*] http://www.meertens.nl/voornamen/VNB/

• Oei ik groei, voor direct na de zwangerschap en het eerste jaar.
  • Vooral ALLE sites overslaan die gaan over dingen die minder goed kunnen gaan. Mocht je daar ooit terecht komen heb je de info snel genoeg !!

<edit>
    Bijna vergeten:
    http://meerlingen.pagina.nl/
    http://www.marktplaats.nl/
    http://www.kapaza.nl/
    en andere veilingsites.. Kids zijn niet duur, als die speciale materialen die je nodig hebt...

Shaven..... not furred
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')