En de aankondiging van de eerste namen:quote:ABN AMRO World Tennis Tournament verkrijgt felbegeerde ATP "500" status
04-10-2007
Na intensieve onderhandelingen is Ahoy Rotterdam, organisator van het ABN AMRO World Tennis Tournament, erin geslaagd de begeerde ATP 500 status te behalen.
De nieuwe ATP kalender zal met ingang van januari 2009 ingevoerd worden. Deze tenniskalender verdeelt met uitzondering van de vier Grand Slams, de toernooien in zogenaamde 'punten toernooien' waar 1000, 500 of 250 punten verdiend kunnen worden.
In totaal komen er negen 1000-punten toernooien en tien 500-punten toernooien,
waarbij de laatstgenoemde zijn verdeeld tussen Europa, de Verenigde Staten, Zuid Amerika en Zuid-Oost Azië (Rotterdam, Barcelona, Basel, Valencia, Memphis, Washington DC, Acapulco, Dubai, Beijing, Tokyo).
Het ABN AMRO World Tennis Tournament behoort vanaf 2009 tot de '500 categorie' toernooien. De nieuwe ATP kalender zal tijdens de Tennis Masters Cup in Shanghai gepresenteerd worden.
De nieuwe 500 serie betekent voor alle partijen een verbetering. Omdat topspelers verplicht worden om een vastgesteld aantal toernooien te spelen, krijgen organisatoren en publiek een betere garantie op hun aanwezigheid. De spelers krijgen met de 500 serie de gelegenheid om meer (voor de speler zeer belangrijke) rankingpoints te behalen. Voor het ABN AMRO World Tennis Tournament geldt dat het aantal punten dat kan worden behaald wordt verdubbeld.
Voor zowel organisator Ahoy Rotterdam als sponsor ABN AMRO Bank, is deze toezegging een bekroning op het 35-jarige bestaan van het toernooi dat van 18 tot en met 24 februari 2008 haar jubileum editie zal vieren. Het behalen van de verhoogde status past ook in de geplande uitbreiding van Sportpaleis Ahoy en aanverwante ruimtes die in de zomer van 2008 van start zal gaan.
Toernooidirecteur Richard Krajicek: "Het ABN AMRO World Tennis Tournament kent een bijzonder succesvolle historie. Ik ben ontzettend blij met deze erkenning en voor mij persoonlijk is het een emotioneel moment. Ik beschouw het als een beloning op 35 jaar van hard werken door alle mensen die sinds 1974 bij het toernooi betrokken zijn of zijn geweest. In het bijzonder wijlen Wim Buitendijk, die de visie had om het toernooi te laten uitgroeien tot een internationaal aansprekend tennisevenement. Het ABN AMRO World Tennis Tournament heeft zich opnieuw nadrukkelijk bewezen als één van de meest prestigieuze toernooien binnen het internationale tenniscircuit"
quote:Nadal komt naar ABN Amro-toernooi
door onze Telesportredactie
ZOETERMEER - Rafael Nadal is volgend jaar de meest aansprekende naam op de 35e editie van het ABN Amro-toernooi. Toernooidirecteur Richard Krajicek kondigde vrijdag tijdens de persconferentie in Zoetermeer met trots de komst van de nummer twee van de wereld aan. Vorig jaar moest de Spanjaard nog afzeggen voor het indoortennisevenement in Ahoy.
„Ik heb Nadal en Roger Federer vorig jaar tot uit den treuren lastig gevallen. Het werd toen bijna gênant. Ik ben daarom blij dat we Nadal eindelijk hebben kunnen vastleggen”, zei Krajicek.
Krajicek dankt de komst van Nadal vooral aan de verschuiving van het toernooi op de kalender. In het verleden zat het grootste Nederlandse ATP-evenement ingeklemd tussen de Daviscup en het lucratieve toernooi in Dubai, waar de toppers Nadal en Federer de voorkeur aan gaven. Met de datum van 18 tot en met 24 februari zit er nu een week tussen Rotterdam en Dubai.
Krajicek: „De nieuwe datum heeft voor Nadal de doorslag gegeven. De zaak was voor de finale van Wimbledon al beklonken. We zijn heel gelukkig dat we de komende jaren geen last meer hebben van de Daviscup en van Dubai. De komst van Federer was dit jaar door Dubai onbespreekbaar, maar nu is in ieder geval alles nog open.”
Naast Nadal geven ook Andy Murray, Lleyton Hewitt en titelverdediger Mikhail Yoezhny volgend jaar acte de présence in Rotterdam. De Nederlanders Robin Haase en Raemon Sluiter kregen van Krajicek een wildcard.
Het ABN Amro-toernooi vindt volgend jaar plaats van 18 tot en met 24 februari.
Kun jij geen Nadalfantopic maken ???quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:07 schreef BVO het volgende:
Rafa![]()
. Ik MOET hem zien. Desnoods ga ik élke dag
.
Aww.quote:
Misschien een stom idee, maar waarom n iet alvast topics openen voor een aantal belangrijke toernooien in 2008? Ik heb bijvoorbeeld best al zin om te discussiëren over Roland Garros 2008.quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:30 schreef Tim86 het volgende:
haha lekker vroeg dit..zal ik vast een Rosmalen topic openen?
quote:Op zondag 2 december 2007 21:24 schreef Tim86 het volgende:
ik verwacht dat Djokovic zeker gaat komen, heeft ook een QF te verdedigen. Ook Ljubicic zal er wel weer bij zijn (maar of je daar vrolijk van gaat worden is weer iets anders..)
Daarnaast heeft Daydenko een halve finale te verdedigen, Held Ferrer een kwart en Robredo bijvoorbeeld ook een kwart. Spelers die er daarnaast bij waren die ook leuk kunnen zijn, zijn bijv. Stepanek (winnaar 2006), Monfils, Clement, Berdych en Nieminen (1/2 finale 2006).
Berdych en Ferrer waren er de laatste jaren steeds bij en zullen dus ook wel komen, hetzelfde geldt voor een Ancic die alleen vorig jaar mistte door zijn blessureleed. Ook Mathieu verwacht ik wel.
Okquote:Op zondag 2 december 2007 21:41 schreef Tim86 het volgende:
ergens in januari maken ze het definitief bekend..
Ik heb even de deelnemerslijsten van de laatste jaren bekeken en resultaten via http://tennis.matchstat.com/event.phtml?ID_Event=4613
voor zover er niemand geblesseerd raakt natuurlijk..quote:Op zondag 2 december 2007 21:14 schreef kleinzusje het volgende:
Dus tot nu toe zeker:
quote:Toptennis tot 2012
Door MARTIJN VAN BEETEN
AMSTERDAM - De bank mag eerder dit jaar zijn overgenomen, toch blijft ABN Amro tot en met de editie van 2011 de hoofdsponsor van het World Tennis Tournament in Rotterdam. Bovendien heeft Richard Krajicek gisterochtend voor diezelfde periode bijgetekend als toernooi-directeur.
Krajicek, al sinds 2005 de verantwoordelijke man, gaf op het hoofdkantoor van ABN Amro in Amsterdam toe dat hij zich zorgen had gemaakt over de toekomst van het evenement. En niet alleen vanwege de perikelen rond de overname van de hoofdsponsor door het bankentrio Fortis, Santander en Royal Bank of Scotland.
,,De onderhandelingen over de voortzetting van de sponsoring zijn toen een tijdje stilgezet, maar daarna is er meteen slagvaardig gehandeld,’’ stelt Krajicek. ,,Vorig jaar waren we pas na het toernooi rond, kun je nagaan.’’
Krajicek had het moeilijker om voor het evenement in Sportpaleis Ahoy de zogenaamde 500-status te krijgen. Deze status, vanaf 2009 weggelegd voor tien toernooien, was ook voor de hoofdsponsor, die jaarlijks 2,7 miljoen euro in het toernooi steekt, belangrijk voor het voortzetten van de samenwerking.
Als een ware lobbyïst heeft Krajicek gevochten voor zijn toernooi. ,,In januari van dit jaar dacht ik dat het geen probleem zou worden om die status te verkijgen. Daarna kwamen andere geluiden door. Ik denk dat het cruciaal is geweest dat ATP-directeur Etienne de Villiers in februari heeft rondgekeken in Ahoy. Hij kwam ook nog op Kids Day, een drukke dag. Kinderen vroegen mij om handtekeningen, alsof we ze zo hadden geïnstrueerd.’’
De Villiers noemde Rotterdam na zijn bezoek een voorbeeld voor de andere evenementen van de ATP. Sport en entertainment, hand in hand. Zo ziet de voormalige grote man van Disney het graag. ,,Maar als het in februari een week had gestormd en hij had niet naar Nederland kunnen komen, dan weet ik niet of wij die hogere status hadden gekregen,’’ biecht Krajicek op.
Op de US Open in september had Krajicek de laatste kans om een lans te breken voor het World Tennis Tournament. ,,Ik heb één van de meebeslissers letterlijk in de lobby opgewacht. Kon ik hem bij ‘toeval’ treffen en nog even aanspreken.’’
Nu ziet Krajicek een zonnige toekomst. ,,Door die hogere status is de kans groter dat toppers als Rafael Nadal (present in 2008, red.) en Roger Federer komen. Van die tien 500-toernooien moeten ze er ten minste vier spelen.’’
Of de naam ABN Amro aan het Rotterdamse evenement verbonden blijft, is nog de vraag. Volgend jaar februari, bij de 35ste editie, zeker wel. ,,Daarna is alles mogelijk,’’ zegt Ernst Boekhorst, hoofd sponsoring van ABN Amro Nederland. ,,Het belangrijkste is dat we voor de periode tot en met 2011 ons commitment hebben uitgesproken.’’
In 2010 wordt ook nog eens de verbouwing van Sportpaleis Ahoy afgerond. De tribunecapaciteit bij het tennis zal dan met tweeduizend plaatsen zijn verhoogd tot 10.500.
quote:Ook Djokovic van de partij in Rotterdam
Tell-a-Friend Tell-a-Friend Print dit artikel print nieuwsartikel
Datum: 9-jan-2008 10:24
Toernooidirecteur Richard Krajicek heeft na Rafael Nadal opnieuw een wereldtopper naar Rotterdam weten te halen. Volgens RTV Rijnmond zou Novak Djokovic (foto) in februari meedoen aan het ABN/Amro World Tennis Tournament. Naast de nummer twee en drie van de wereld zullen ook titelhouder Mikhail Youzhny, oud-winnaar Lleyton Hewitt en de Brit Andy Murray acte de presence geven in Ahoy'.
Woensdagmiddag brengt Krajicek tijdens een persconferentie het volledige deelnemersveld naar buiten. Daarin bevinden zich in ieder geval twee Nederlanders. Raemon Sluiter en Robin Haase hebben beiden een wildcard gekregen voor het toernooi. De derde wildcard wordt na de de Australian Open uitgedeeld. (YK)
Zozo. Indrukwekkend hoor. Alles behalve Federer en Roddick (en Nalbandian) zal er zijn zo'n beetje. Als ze niet afzeggen.quote:Bij de 35ste editie van het ABN Amro World Tennis Tournament in Rotterdam zijn vier spelers uit de mondiale top-5 te bewonderen. Naast Rafael Nadal (2), die zijn deelname eerder al bevestigde, spelen ook Novak Djokovic (3),Nikolaj Davydenko (4) en David Ferrer (5) vanaf 18 februari in Ahoy'.
Andere toppers die toernooidirecteur Richard Krajicek wist te strikken, zijn Andy Murray, Lleyton Hewitt, Juan Carlos Ferrero, Ivan Ljubicic, Tomas Berdych, Ivo Karlovic, Jarkko Nieminen, Gaël Monfils en titelverdediger Michail Joezjny.
Robin Haase en Raemon Sluiter ontvingen een wildcard. Naar wie de derde wildcard gaat, is nog niet bekend.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:47 schreef Dos37 het volgende:
Kunnen we al geld inzetten in welke week ze gaan afzeggen
Tsonga kan zich nog zomaar afmelden, die gaat dan de week voor Rotterdam een ander toernooi spelen waar hij nu ongetwijfeld een WC voor krijgt, veel geld innen daarvoor en dan verstek laten gaan door vermoeidheid oid.quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:50 schreef groenen het volgende:
Tsonga heet zichzelf aangemeld, en mocht komen op basis van zijn ranking.
Krajicek heeft dus niets hoeven te doen, en krijgt zo een nieuwe publiekstrekker in zijn schoot geworpen.
Nu maar hopen dat al die toppers ook werkelijk komen.
Ik dacht eigenlijk dat 'ie nog geblesseerd was.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:11 schreef groenen het volgende:
Hoe gaat het met die Soderling eigenlijk? Ik zei hem nooit ergens, maar staat nog wel 53ste.
De eerste ring was op de vrijdagavond voor de kwartfinales al uitverkocht. Kon alleen nog een kaartje krijgen voor de 2e ring.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:41 schreef Sharapova het volgende:
Dat toernooi is toch helemaal niet zo goed bezocht? ik was er twee jaar geleden met de kwartfinales en toen was het zo ongeveer leeg.
Denk nu dat ik gewoon paar dagen vantevoren kaarten bestel ofzo, dan weet ik iig dat degene die ik wil zien, ook daadwerkelijk komen
Nou ben ik het ook pas afgelopen vrijdagavond wezen halen, dus aan de ene kant was het te verwachten. Maar aan de plattegrond te zien zit ik op vak CE nog vrij aardig.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:47 schreef Tim86 het volgende:
ik had hetzelfde ElmarO
Jawel hoor. Komt ook bij dat denk ik meer dan de helft van de mensen niet op hun plek zitquote:Op zondag 27 januari 2008 19:41 schreef Sharapova het volgende:
Dat toernooi is toch helemaal niet zo goed bezocht? ik was er twee jaar geleden met de kwartfinales en toen was het zo ongeveer leeg.
Denk nu dat ik gewoon paar dagen vantevoren kaarten bestel ofzo, dan weet ik iig dat degene die ik wil zien, ook daadwerkelijk komen
Kans op 's avonds lijkt me iig groter.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:36 schreef jojomen4 het volgende:
Vamosssssssss Rafa!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Wie gaan en op welke dagen gaan jullie?
Ik ga wel! Welke dag weet ik nog niet.. maar Rafa gaan we zeker zien!Vamosssss!!!
EDIT: Kaartje gekocht voor de finaleEn dan wil ik ook nog op vrijdag gaan.. al is het wat klote dat je niet weet of Rafa 's avonds of overdag speelt.
Dat is écht niet (standaard) zo. Ik was afgelopen jaar vrijdag overdag, en zag Djokovic - Robredo en Ferrer - Youzhny. 's Avonds speelden Ljubicic - Mayer en Davydenko - Kohlschreiber.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:26 schreef Tim86 het volgende:
ja, ze bewaren de toppers voor de avonden..Rafa is eerste geplaatst dus dat komt goed (als hij daadwerkelijk meedoet)
Hey BVO,quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:29 schreef BVO het volgende:
[..]
Dat is écht niet (standaard) zo. Ik was afgelopen jaar vrijdag overdag, en zag Djokovic - Robredo en Ferrer - Youzhny. 's Avonds speelden Ljubicic - Mayer en Davydenko - Kohlschreiber.
Dus daar was ik niet ontevreden mee. Oh, en in de ochtend/middag heb je nog een dubbelpartj (bij mij toen de Bryan's, daravan was er echter eentje ziek), in de avond niet.
Ik heb de gok genomen, vrijdag overdag (traditie) en nu ook dinsdag overdag.
Ah, en als hij overdag speelt zie je hem 's avonds sowieso niet trainen, andersom weer wel.
Ja. Nadeel daarvan isechter wel dat dit (volgens mij) niet op vaste, voor het publiek opgestelde, tijden gebeurt. Je moet net het geluk hebben. Toen ik Djokovic zag spelen (2e partij van de dag) stond hij 2 uurtjes van tevoren of zo te spelen daar. Ook een keer naast Hewitt gestaan daar. Maar goed wat ik zei, denk dat die tijden enzo ook heel erg afhankelijk zijn van de speler, weet niet hoe dat bij Rafa gaat.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:45 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Hey BVO,
Ik heb net op de website gekeken en er staat niks over die trainingen. Weet jij waar ze trainen? Is dat op 1 van die 3 velden die op het plattegrond staan?
Hij heeft geen achterstand op Nadal. En nee.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:35 schreef Federer-fan het volgende:
Is er nog sprake van dat Federer gaat meedoen, om zijn achterstand op Nadal wat te vergroten. Zal wel niet neem ik aan.
Sorry, ik bedoelde om zijn niet al te grote voorsprong op Nadal wat te vergroten.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij heeft geen achterstand op Nadal. En nee.
wat ik merkte in madrid (ok dat was vrouwentennis, maar toch) was dat ze allemaal tot ongeveer 1.5 uur voor de wedstrijd aan het trainen waren. dus ik zou het iig proberen om Rafa dan te spottenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:47 schreef BVO het volgende:
[..]
Ja. Nadeel daarvan isechter wel dat dit (volgens mij) niet op vaste, voor het publiek opgestelde, tijden gebeurt. Je moet net het geluk hebben. Toen ik Djokovic zag spelen (2e partij van de dag) stond hij 2 uurtjes van tevoren of zo te spelen daar. Ook een keer naast Hewitt gestaan daar. Maar goed wat ik zei, denk dat die tijden enzo ook heel erg afhankelijk zijn van de speler, weet niet hoe dat bij Rafa gaat.
En er wordt ook weleens niet gespeeld hoor daar, of er zijn clinics, maar als er getraind wordt gebeurd het daar.
Djokovic en Ferrer stonden toen nog niet zo hoog als nu en Ljubicic een Davydenko waren toen iets van 4 en 5 van de wereld. Kortom, de "beste" partijen waren in de avond.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:29 schreef BVO het volgende:
[..]
Dat is écht niet (standaard) zo. Ik was afgelopen jaar vrijdag overdag, en zag Djokovic - Robredo en Ferrer - Youzhny. 's Avonds speelden Ljubicic - Mayer en Davydenko - Kohlschreiber.
Dus daar was ik niet ontevreden mee. Oh, en in de ochtend/middag heb je nog een dubbelpartj (bij mij toen de Bryan's, daravan was er echter eentje ziek), in de avond niet.
Ik heb de gok genomen, vrijdag overdag (traditie) en nu ook dinsdag overdag.
Ah, en als hij overdag speelt zie je hem 's avonds sowieso niet trainen, andersom weer wel.
Ah ja dat is zo. Maar goed, ook een keer Federer (als #1) tegen Schalken op die vrijdagmiddag gezien. Je hebt wel een punt idd, maar mijn ervaring over die jaar of 6/7 dat ik er nu kom is dat het heel mooi gebalanceerd is.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:25 schreef Komakie het volgende:
[..]
Djokovic en Ferrer stonden toen nog niet zo hoog als nu en Ljubicic een Davydenko waren toen iets van 4 en 5 van de wereld. Kortom, de "beste" partijen waren in de avond.
Dubbels worden sowieso steeds minder belangrijk gevonden op de toer. Worden veel gebruikt ook om nieuwe dingen uit te proberen. Andere puntentelling enzo
Federer stond toen nog geen 1, toen stond ook Ferrero (destijds 3e) - Sluiter op het programma, die werd toen 's avonds gespeeld met daarachter nog Escudé-Grosjean.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:31 schreef BVO het volgende:
[..]
Ah ja dat is zo. Maar goed, ook een keer Federer (als #1) tegen Schalken op die vrijdagmiddag gezien. Je hebt wel een punt idd, maar mijn ervaring over die jaar of 6/7 dat ik er nu kom is dat het heel mooi gebalanceerd is.
Federer had hem moeten krijgen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:53 schreef wimderon het volgende:
Wessels krijgt overigens de laatste WC.
Leuk, voor zo'n speler kom ik graag kijken.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:53 schreef wimderon het volgende:
Wessels krijgt overigens de laatste WC.
Ik zal m'n best doen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:39 schreef kleinzusje het volgende:
Wel foto's maken !!!
( en lekkere verslagen posten gerne)
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik zal m'n best doen.Ik ga er ook naartoe.
Als ik Nadal zie, kan ik dan nog iets tegen hem zeggen namens jou?
Oké, dan zal ik niks tegen hem zeggen.quote:
Ja, en dat ik ervoor verketterd word op Fok!.quote:Je mag wel tegen hem zeggen dat je Federer-fan heeft maar diep in je hart voor hem bent
Fok!?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 17:08 schreef Federer-fan het volgende:
Ja, en dat ik ervoor verketterd word op Fok!.
quote:
quote:Op maandag 4 februari 2008 15:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ben erbij op de kwartfinalevrijdag. (middag)
Raemon Sluiter stopt na Ahoy' met tennis.quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:46 schreef Ambrosius het volgende:
Sluiter speelt in Rotterdam z'n laatste toernooi. Hij stopt ermee.
Bron: sportjournaal.
quote:Topspelers ABN-AMRO toernooi onzeker
Verschillende publiekstrekkers van het ABN-AMRO toernooi, dat over twee weken begint, zijn licht geblesseerd. Daardoor hebben zij Davis Cup verplichtingen laten schieten.
De nummer twee van de wereld, Rafael Nadal, heeft laten weten niet mee te doen met Spanje tegen Peru. Hij is niet zozeer geblesseerd, maar ziet de wissel van hardcourt naar gravel nog niet zitten. Ook zijn landgenoot David Ferrer doet niet mee tegen Peru. Hij heeft een lichte blessure aan de achillespees en zal volgens een teamarts een weekje in de ziekenboeg moeten plaatsnemen. Andy Murray, momenteel de nummer elf op de wereldranglijst, heeft afgezegd voor de wedstrijd tegen Argentinië. Ook hij zag het gravel nog niet helemaal zitten en heeft zich afgemeld met een knieblessure.
Enkele andere topspelers van het toernooi komen wel gewoon voor hun land uit. Novak Djokovic (3), Nikolaj Davidenko (4) en Lleyton Hewitt (18) zullen zich naar alle waarschijnlijkheid niet afmelden bij Richard Krajicek. De afgelopen jaren heeft Krajicek op het laatste moment ook al te maken gehad met afzeggingen van verschillende publieksspelers.
Oftewel, heeft geen fuck met Rotterdam te maken. Maarja, dat kopt zo lekkerquote:De nummer twee van de wereld, Rafael Nadal, heeft laten weten niet mee te doen met Spanje tegen Peru. Hij is niet zozeer geblesseerd, maar ziet de wissel van hardcourt naar gravel nog niet zitten.
Flutbericht, Nadal en Murray gaan normaalgesproken niet afzeggen. Eerder Djoko, die nu 3 zware DC-partijen in het verschiet heeft en volgende week het toernooi van Marseille met een woensdagstart.quote:
Ze zullen deze week wel binnen stromen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:23 schreef okee6 het volgende:
Ik begon me juist ongerust te maken, geen afzeggingen, dat is niet des Ahoy.
quote:Laatste wildcard Rotterdam naar Baghdatis
ROTTERDAM - De derde en laatste wildcard voor het ABN Amro World Tennis Tournament in Rotterdam is vergeven aan Marcos Baghdatis, de nummer zeventien van de wereldranglijst. Dat maakte de organisatie maandag bekend.
De Cyprioot zorgde vorig jaar nog voor ophef door, ondanks een toezegging, niet in Ahoy' te verschijnen. Hij meldde zich de vrijdag voor aanvang van het toernooi af met een blessure, maar speelde een dag later gewoon de finale in Marseille.
Toernooidirecteur Richard Krajicek heeft er diverse keren met de speler en diens management over gesproken. "We kunnen het verleden achter ons laten en ik ben blij dat we Marcos eindelijk in Rotterdam kunnen zien. Hij is een sterke, charismatische speler."
quote:Op maandag 11 februari 2008 17:02 schreef Tim86 het volgende:
komt wel goed wopper..
Entry deadline: January 28, 2008
Seeding: February 11, 2008
1 Rochus, Olivier BEL 57
2 Benneteau, Julien FRA 62
3 Gulbis, Ernests LAT 66
4 Bolelli, Simone ITA 68
5 Pavel, Andrei ROU 74
6 Korolev, Evgeny RUS 75
7 Zverev, Mischa GER 95
8 Troicki, Viktor SRB 116
9 Karanusic, Roko CRO 123
10 Jones, Alun AUS 126
11 Gabashvili, Teimuraz RUS 127
12 Luzzi, Federico ITA 141
13 Sirianni, Joseph AUS 143
14 (WC)
15 (WC)
16 (WC)
Alternates
1. Galvani, Stefano ITA 155
2. Wessels, Peter NED 158
3. Hernych, Jan CZE 164
4. Moodie, Wesley RSA 168
5. Smeets, Robert AUS 169
6. Ledovskikh, Mikhail RUS 178
7. Peya, Alexander AUT 185
8. Rochus, Christophe BEL 188
9. Bachinger, Matthias GER 189
10. Huta Galung, Jesse NED 195
11. Mertl, Jan CZE 201
12. Guez, David FRA 203
13. Minar, Jan CZE 204
14. Lammer, Michael SUI 215
15. Kudryavtsev, Alexandre RUS 217
Wildcards voor kwalificatie gaan toch wel naar de NL'ers en dan serveert ie zichzelf wel het toernooi in
quote:Krajicek: 'Het nummer van Federer heb ik niet'![]()
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 13-feb-2008 15:25
Het ABN/Amro-toernooi begint volgende week voor de vijfde keer met Richard Krajicek als toernooidirecteur. De Wimbledon-kampioen van 1996 legde opnieuw een aantal toppers vast voor het evenement in Ahoy', maar Roger Federer ontbreekt. 'Zijn nummer heb ik niet', zegt hij in een interview met Vara TV Magazine.
Krajicek vertelt in het interview dat de topspelers waarschijnlijk niet naar Rotterdam waren gekomen als hij zich minder goed had gedragen tijdens zijn actieve loopbaan. 'Nadal ken ik niet uit de tijd dat ik tenniste. De manager van Nadal, Carlos Costa, is een goede vriend van mij. Tegen Federer heb ik twee keer gespeeld. Ik bel of sms zijn vriendin weleens, maar zijn nummer heb ik niet. Bovendien is het voor de zakelijke kanten makkelijker om met zijn manager te spreken. Van Lleyton Hewitt heb ik wel een nummer, die kan ik zo bellen.'
In het interview gaat het tevens over de plannen van de oud-tennisser om ooit minister van Sport te worden. 'Laten we de goede volgorde aanhouen: een ministerie van Sport vind ik belangrijker dan dat ik minister van Sport word,' zegt Krajicek, die de functie van staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport niet ziet zitten. 'Ik weet veel van sport, maar niets van ouderenzorg en gehandicaptenzorg. En je moet voor het hoogst haalbare gaan en dat is een ministerie.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:43 schreef Tim86 het volgende:
"Ik bel of sms zijn vriendin weleens, maar zijn nummer heb ik niet. "
Krajicek...pimp! Nu weten we waarom God nooit kom..zijn sletjah heeft de hots voor Richard..
Nee, hij heeft het nummer van Mirka omdat zij Federers manager is.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:43 schreef Tim86 het volgende:
Krajicek...pimp! Nu weten we waarom God nooit kom..zijn sletjah heeft de hots voor Richard..
Volgens mij gaan vrijwel alle bezoekers van het tennis-filter tenminste een dagje....quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Tuurlijk niet, want BVO en ik komen o.a. Wie wil die nou niet zien zitten (op de tribune).
quote:David Ferrer: ‘Ik kom naar Rotterdam’
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 14-feb-2008 13:14
Valencia - Hij moest de Davis Cup-ontmoeting in en tegen Peru laten schieten en ook het toernooi van Marseille kwam te vroeg voor David Ferrer . De Spaanse nummer vijf van de wereld liet zich afgelopen week in Valencia behandelen aan zijn geblesseerde kuit. Het ABN AMRO-toernooi dat maandag in Rotterdam van start gaat, hoeft zich volgens Ferrer geen zorgen te maken over zijn deelname. “Ik heb uit voorzorg de afgelopen weken niet gespeeld, om de blessure niet erger te maken.
Het gaat nu goed, ik kom naar Rotterdam,” aldus de 25-jarige Spanjaard voordat hij in zijn zilvergrijze Porsche Carrerastapte. “Tot in Rotterdam!”
Een exclusief interview met Ferrer is volgende week te lezen in Sportweek.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:43 schreef Tim86 het volgende:
quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Tuurlijk niet, want BVO en ik komen o.a. Wie wil die nou niet zien zitten (op de tribune).
Dat zeg jij ja..met Daphne wil hij af en toe natuurlijk wel een beetje cushion for the pushin'quote:Op donderdag 14 februari 2008 07:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het nummer van Mirka omdat zij Federers manager is.
quote:Tennisser Tsonga zegt af voor Rotterdam
ROTTERDAM - De Fransman Jo-Wilfried Tsonga heeft zich donderdag afgemeld voor het ABN Amro World Tennis Tournament in Rotterdam. Tsonga, die vorige maand de finale van de Australian Open bereikte, zegt oververmoeid te zijn.
De Fransman verloor woensdag in de eerste ronde van het toernooi in Marseille van de Kroaan Mario Ancic. ,,Na die partij heeft Jo-Wilfried contact met ons opgenomen om te laten weten dat hij niet in staat is om te spelen'', aldus toernooidirecteur Richard Krajicek.
Tsonga is er dus één van.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:14 schreef -Vaduz- het volgende:
quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:39 schreef Wopper1 het volgende:
Nog geen afzeggingen?
quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:28 schreef Nalbandian het volgende:
Yes ! De vriendelijke huisbank van het toernooi heeft er voor gezorgd dat ik donderdag tijdens de middagsessie aanwezig ben![]()
* Nalbandian hoopt een paar mooie partijen te gaan aanschouwen
Bereid je er maar op voor dat minstens de helft van de toppers er vroeg uit gaat vliegen. Die gaan liever naar de zon, voorbereiden op drie weken tennis in Dubai, Indian Wells en Miami.quote:Op donderdag 14 februari 2008 22:12 schreef Denewar het volgende:
djoko heeft verloren en oogde zwaar vermoeid. zie teletekst, dus dat wordt de volgende denk ik
* Tsjonga
* Djokovic
*... vul maar in
Nog steeds een goed veld
Kwartfinale indien djoko mee doet.
Nadal- Ferrero
Davydenko-Berdych
Djoko-Murray
Ferrer-Youzhny
Dat betekent dus dat Hewitt/Bagdathis al eerder tegen toppers spelen
Rafael Nadal
Ranking: 2
Novak Djokovic
Ranking: 3
Nikolay Davydenko
Ranking: 4
David Ferrer
Ranking: 5
Mikhail YouzhnyMikhail Youzhny
Ranking: 8
Tomas BerdychTomas Berdych
Ranking: 10
Andy MurrayAndy Murray
Ranking: 11
Juan Carlos FerreroJuan Carlos Ferrero
Ranking: 15
Marcos BaghdatisMarcos Baghdatis
Ranking: 17
Tommy RobredoTommy Robredo
Ranking: 19
Lleyton HewittLleyton Hewitt
Ranking: 22
Ivo KarlovicIvo Karlovic
Ranking: 23
Ivan LjubicicIvan Ljubicic
Ranking: 24
Jarkko NieminenJarkko Nieminen
Ranking: 26
Philipp KohlschreiberPhilipp Kohlschreiber
Ranking: 28
Fernando VerdascoFernando Verdasco
Ranking: 29
Gilles SimonGilles Simon
Ranking: 30
Dmitry TursunovDmitry Tursunov
Ranking: 34
Feliciano LopezFeliciano Lopez
Ranking: 37
Andreas SeppiAndreas Seppi
Ranking: 40
Janko TipsarevicJanko Tipsarevic
Ranking: 43
Nicolas MahutNicolas Mahut
Ranking: 44
Gael MonfilsGael Monfils
Ranking: 48
Robin SöderlingRobin Söderling
Ranking: 52
Michael BerrerMichael Berrer
Ranking: 59
Robin HaaseRobin Haase
Ranking: 90
Raemon Sluiter
Ranking: 170
Als er ook geen toppers in de finale komen kan Krajicek zijn speech van vorig jaar weer gebruiken. Na de finale zei hij toen tegen het publiek iets van: "Dames en heren, er is gezegd dat er deze week gee toppers waren in Rotterdam. Maar er waren juist heel veel toppers. En dat was u!"quote:Op donderdag 14 februari 2008 23:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bereid je er maar op voor dat minstens de helft van de toppers er vroeg uit gaat vliegen. Die gaan liever naar de zon, voorbereiden op drie weken tennis in Dubai, Indian Wells en Miami.
quote:Novak Djokovic mogelijk ook niet naar Rotterdam
ROTTERDAM - Na de afzegging van Jo-Wilfried Tsonga dreigt Richard Krajicek een nieuwe publiekstrekker kwijt te raken voor zijn ABN AMRO-toernooi. Novak Djokovic verloor donderdag in Marseille van Gilles Simon en verklaarde na afloop dat hij niet helemaal fit is.
Waarom wordt het bij Rotterdam zo uitvergroot ?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:24 schreef BVO het volgende:
Ach, het is vooral dat Rotterdam door dat ramptoernooi van 2 jaar terug de naam van afzegtoernooi heeft. Dat een man of 2 à 3 zich afmelden voor een toernooi is heel gebruikelijk, enkel bij R'dam wordt het altijd zo breed uitgemeten. En ja, zonder Djokovic zou jammer zijn, maar ook dan nog is de line-up er een om trots op te zijn, als Krajicek zijnde.
Ik ga echt niet voor een Nieminen, Berrer of Monfils naar Rotterdam. Afzeggingen heb je altijd en overal maar veel liefhebbers komen toch echt voor de toppers (Djokovic, Nadal, Davydenko) naar Ahoy.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:24 schreef BVO het volgende:
Ach, het is vooral dat Rotterdam door dat ramptoernooi van 2 jaar terug de naam van afzegtoernooi heeft. Dat een man of 2 à 3 zich afmelden voor een toernooi is heel gebruikelijk, enkel bij R'dam wordt het altijd zo breed uitgemeten. En ja, zonder Djokovic zou jammer zijn, maar ook dan nog is de line-up er een om trots op te zijn, als Krajicek zijnde.
Ik zou komen voor Verkerk, maar die wordt dan weer niet uitgenodigdquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:35 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Ik ga echt niet voor een Nieminen, Berrer of Monfils naar Rotterdam. Afzeggingen heb je altijd en overal maar veel liefhebbers komen toch echt voor de toppers (Djokovic, Nadal, Davydenko) naar Ahoy.
Inderdaad, dat zijn nou de grote trekpleisters.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:54 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik zou komen voor Verkerk, maar die wordt dan weer niet uitgenodigd
Je kan niet 32 absolute toppers aan de start hebben. Als Nadal, Hewitt, Youzhny, Baghdatis, Ferrer, Davydenko, Ljubicic, Berdych, Murray, Ferrero, Robredo en Karlovic alleen gewoon komen, dan zou het nog steeds erg jammer zijn van Djokovic, maar mijns inziens niet terecht om direct zo de nadruk weer op die ene afzegging te leggen, als je ziet wat er wél komt.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:35 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Ik ga echt niet voor een Nieminen, Berrer of Monfils naar Rotterdam. Afzeggingen heb je altijd en overal maar veel liefhebbers komen toch echt voor de toppers (Djokovic, Nadal, Davydenko) naar Ahoy.
Met Tsonga en Djokovic doen 2 van de 3 grootste namen (want dat is Tsonga op dit moment gewoon voor het grote publiek) waarschijnlijk niet mee. Met Marseille nog bezig (waar Youzhny, Baghdatis en Murray nog inzitten), is de kans aanwezig dat deze jongens ook af gaan zeggen als ze ver komen (of een rondje of 2 komen meedoen).quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:59 schreef BVO het volgende:
[..]
Je kan niet 32 absolute toppers aan de start hebben. Als Nadal, Hewitt, Youzhny, Baghdatis, Ferrer, Davydenko, Ljubicic, Berdych, Murray, Ferrero, Robredo en Karlovic alleen gewoon komen, dan zou het nog steeds erg jammer zijn van Djokovic, maar mijns inziens niet terecht om direct zo de nadruk weer op die ene afzegging te leggen, als je ziet wat er wél komt.
Ja, dat zie je vaak bij toppers na een toernooi waarin ze ver zijn gekomen, of voorafgaand aan een belangrijk toernooi.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:32 schreef -Vaduz- het volgende:
Je praat nu over rondje of twee. Laten die gasten zich er gewoon, maar niet te opvallend uitmeppen?
Bedoel je niet de Australian Open?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:27 schreef PietjePuk007 het volgende:
Maar Djoko is wel "de" publiekstrekker na de US Open.
Met Murray weet je het ook niet zeker. Die speelt momenteel nog in Marseille, maar wie weet wordt hij na dit weekend geplaagd door "vermoeidheidsverschijnselen"quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Veel meer zullen het vast niet worden.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:47 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Met Murray weet je het ook niet zeker. Die speelt momenteel nog in Marseille, maar wie weet wordt hij na dit weekend geplaagd door "vermoeidheidsverschijnselen"
Die wildcardsquote:(1) ZVEREV, Mischa GER v HUTA GALUNG, Jesse NED
(WC) SMIT, Jasper NED v (6) SIRIANNI, Joseph AUS
(2) JONES, Alun AUS v BACHINGER, Matthias GER
ROCHUS, Christophe BEL v (8) SMEETS, Robert AUS
(3) GABASHVILI, Teimuraz RUS v MERTL, Jan CZE
(WC) BEKS, Bart NED v (5) WESSELS, Peter NED
(4) LUZZI, Federico ITA v (ALT) MIDDELKOOP, Matwe NED
(WC) WASSEN, Rogier NED v (7) HERNYCH, Jan CZE
Als ik last heb van vermoeidheidsverschijnselen zeg ik altijd tegen mezelf: Je bent toch geen wijf Djokovic, verman jezelfquote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:25 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
![]()
Als ik last heb van vermoeidheidsverschijnselen ga ik altijd naar bed.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:34 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Als ik last heb van vermoeidheidsverschijnselen zeg ik altijd tegen mezelf: Je bent toch geen wijf Djokovic, verman jezelf
quote:Ook Djokovic niet in Ahoy
ROTTERDAM - Na de afmelding van Jo-Wilfried Tsonga heeft Richard Krajicek, directeur van het ABN Amro-tennistoernooi, een nieuwe afzegging moeten incasseren. De Servische topper Novak Djokovic maakte gisteren, een dag na zijn uitschakeling in de tweede ronde van het ATP-toernooi in Marseille, bekend dat hij vanwege de gevolgen van een buikvirus de komende dagen niet naar Sportpaleis Ahoy komt.
De nummer drie van de wereld had er vorige week bij het Davis Cup-duel met Rusland al last van. Toen moest hij zijn partij tegen Nikolai Davidenko staken.
De Franse held Tsonga, die vanwege oververmoeidheid afwezig is in Rotterdam, en Djokovic waren eind vorige maand de finalisten bij de Australian Open. De Serviër was de sterkste bij het Grand Slam-evenement in Melbourne.
Behalve Djokovic en Tsonga heeft ook de Franse speler Gaël Monfils gisteren laten weten niet naar Ahoy te komen.
Krajiceks commentaar na de boodschap van Djokovic: ,,Hoewel het niet helemaal onverwacht kwam, is het jammer dat wij één van onze toppers missen. Het is voor mij een geruststelling dat de andere top-5 spelers (Rafael Nadal, Davidenko en David Ferrer) de vluchten al bevestigd hebben.’’
De toernooidirecteur heeft al de drie vervangers opgeroepen: de Belg Olivier Rochus, de Italiaan Simone Bolelli en de Fransman Michael Llodra.
Vandaag en morgen zijn de kwalificatiewedstrijden voor vier plaatsen in het hoofdtoernooi. Daarbij komen drie Nederlanders in actie: Matwé Middelkoop, Peter Wessels en Jesse Huta Galung. Twee andere Nederlandse spelers, de afscheid nemende Raemon Sluiter en Robin Haase, maken zeker hun opwachting in het hoofdtoernooi.
Ja dat is ook zo.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:00 schreef Tim86 het volgende:
was toch wel te verwachten tegen deze spelers..
Dat is idd wel vreemd. Vooral omdat het al 3 ouwe lullen zijn met geen of een hele lage ranking. Er zijn genoeg spelers die nog hoger staan en jonger zijn.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 08:39 schreef TheArt het volgende:
Die wildcards slaan helemaal nergens op. Smit kan ik nog enigszins inkomen, maar Beks en Wassen
Het is dat talenten als De Bakker, Van der Duim en Schoorel in Kroatië zitten, maar geef dan Spong, Van Terheijden (ook al staat hij in een finale van een jeugdtoernooi deze week) en Lucassen een kans.
Heel lang geblesseerd geweest. Nu weer twee weken bezig in Kroatië bij futures. Deze week de tweede ronde gehaald bij een sterk bezet toernooi, maar er in die ronde wel hard afgegaan. Hij zal toch weer ritme op moeten doen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:24 schreef Tim86 het volgende:
hoe zit het nu dan met Thiemo? Hoor je helemaal niks over sinds WImbledon..
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:22 schreef Tim86 het volgende:
Gabaaaaaaaaaaaa for the win! Nu wacht Wessels
Altijd jammer als titelfavorieten al zo snel tegen elkaar moeten spelen..
Ja, Wopper gaat niet, omdat Djoko niet komtquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:02 schreef Federer-fan het volgende:
Zijn er vandaag nog afzeggingen?
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:09 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ja, Wopper gaat niet, omdat Djoko niet komt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Wooops....oké.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:59 schreef Tim86 het volgende:
ga je mond spoelen jongeman
quote:Loting ABN AMRO World Tennis Tournament koppelt Sluiter aan Llodra16-02-2008
Raemon Sluiter zal in zijn laatste ABN AMRO World Tennis Tournament als eerste Michael Llodra op zijn pad vinden. Het duel tegen de Fransman zal op dinsdagavond (19.30 uur) worden gespeeld. Sluiter, die samen met Burgemeester Ivo Opstelten van Rotterdam de loting van het 35e ABN AMRO World Tennis Tournament verrichte, was niet ontevreden met de speler waar hij door Ivo Opstelten aan gekoppeld werd. “Met zo’n deelnemersveld mag ik niet klagen. Llodra is een hele goede speler, maar hij stond niet bij de vijf namen die ik in de eerste ronde niet wilde treffen.”
Robin Haase trof het niet bij de loting. De Hagenaar speelt in de openingsronde tegen Andy Murray, die vandaag in Marseille de finale haalde. De als eerste geplaatste Rafael Nadal treft in de eerste ronde de Russische hardhitter Dimitry Tursunov.
Kwalificaties
In het kwalificatietoernooi zijn nog altijd drie Nederlanders in de strijd voor een plaats in het hoofdtoernooi. Jasper Smit mag het na een overwinning op Joseph Sirianni (1-6, 6-1, 6-2) in de finale van het kwalificatietoernooi opnemen tegen de Duitser Mischa Zverev. Peter Wessels mag het na zijn overwinning op Bart Beks (6-0, 6-1) opnemen tegen de Rus Teimuraz Gabashvili. Matwé Middelkoop won van Fedrico Luzzi (6-0, 6-4) en treft morgen de Tsjech Jan Hernych.
Het speelschema voor de kwalificaties van morgen:
Court 1
11.00 uur Mischa Zverev - Jasper Smit
gevolgd door Teimuraz Gabashvili - Peter Wessels
gevolgd door Matwé Middelkoop - Jan Hernych
Court 2
13.00 uur Matthias Bachinger - Robert Smeets
Dubbel
Ook het dubbelspel kent een aantal bekende namen. Meest in het oog springend is het duo Rafael Nadal en Tommy Robredo, die het in de eerste ronde op zullen nemen tegen landgenoten Feliciano Lopez en Fernando Verdasco. Jonathan Erlich en Andy Ram, verliezende finalisten in 2004 en 2006 en toernooiwinnaars in het dubbelspel in 2005 zijn weer teruggekeerd in het 35e ABN AMRO World Tennis Tournament.
Feestavond
De 35e editie van het ABN AMRO World Tennis Tournament is zaterdagavond spectaculair geopend. Het centre court van Ahoy Rotterdam was voor een speciaal galadiner ter gelegenheid van de jubileumeditie omgebouwd. De gasten kregen naast een aantal historische hoogtepunten van Nederlands grootste ATP-toernooi optredens van luchtacrobaten en Laura Fygi voorgeschoteld.
De Rotterdamse burgermeester Ivo Opstelten kreeg uit handen van toernooidirecteur Richard Krajicek het eerste exemplaar van het jubileumboek ‘Het Mooiste Tennisfeestje’ uitgereikt. Het door Volkskrant journalist Robert Misset geschreven boek is tijdens het toernooi bij de ABN AMRO Sportsbar verkrijgbaar.
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:22 schreef mitt het volgende:
die kneus van Murray zal ook nog wel afzeggen.
quote:Op zondag 17 februari 2008 00:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Laura Fygi bij de opening, wat wil een mens nog meer.
Dat trekt vast genoeg volk uit wassenaarquote:Op zondag 17 februari 2008 00:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Laura Fygi bij de opening, wat wil een mens nog meer.
Hij werd alleen jammer genoeg gelijk weer teruggebroken. 3-3 nu.quote:Op zondag 17 februari 2008 11:27 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ik gun het die Jasper wel, altijd leuk als er een paar Nederlanders in de main draw zitten.
Dit gaat Jasper niet meer reddenquote:Op zondag 17 februari 2008 11:56 schreef Nalbandian het volgende:
OMG, Zverev breakt Smit direct !
Pas na de kwalificaties denk ikquote:Op zondag 17 februari 2008 13:01 schreef jojomen4 het volgende:
Als de loting heeft plaats gevonden, waar staat het speelschema voor de eerste ronde niet op de website?
Ik wil graag weten wie wanneer spelen zodat ik al een dag kan kiezen dat ik er heen ga.
Iddquote:Op zondag 17 februari 2008 13:01 schreef jojomen4 het volgende:
Als de loting heeft plaats gevonden, waar staat het speelschema voor de eerste ronde niet op de website?
Ik wil graag weten wie wanneer spelen zodat ik al een dag kan kiezen dat ik er heen ga.
Dat is toch volstrekt logisch. Op alle toernooien gaat dat zo. Bij het plannen van zo'n schema moet met vanalles rekening worden gehouden, dus kan ik begrijpen dat er een tijdje duurt.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:13 schreef jmac het volgende:
[..]
IddJammer dat dat allemaal pas zo laat bekend gemaakt wordt. Alsof mensen een bezoek niet hoeven te plannen ofzo
Dat kan toch wel binnen een X aantal uur na de loting. Als je op voorhand alle wensen en dingen op papier heb waar je rekening mee moet houden kan dat volgens mij niet al te moeilijk zijn.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is toch volstrekt logisch. Op alle toernooien gaat dat zo. Bij het plannen van zo'n schema moet met vanalles rekening worden gehouden, dus kan ik begrijpen dat er een tijdje duurt.
Wat denk jij! Heb al een kaartje voor de finale waar ik hem zeer waarschijnlijk zie. En om me in te dekken wil ik naar z'n eerste rond wedstrijd gaan. Heb er zin in.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:37 schreef jmac het volgende:
Je komt wel naar Nadal he jojo!
Je hebt ook te maken met de kwalificaties en spelers die ook nog in het dubbelspel zitten. Moet je allemaal rekening mee houden.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:35 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Dat kan toch wel binnen een X aantal uur na de loting. Als je op voorhand alle wensen en dingen op papier heb waar je rekening mee moet houden kan dat volgens mij niet al te moeilijk zijn.
Als gister die loting heeft plaats gevonden had vanochtend het schema online mogen staan. De namen van de jongens die nu nog bezig zijn hadden gewoon genoteerd kunnen worden net als bij de voetbal wedstrijden:
jmac VS jojo/tim
Waar tim en jojo zich nog moeten kwalificeren.
Maargoed, dan maar last minute.
Heb je m'n stuk wel gelezen?quote:Op zondag 17 februari 2008 13:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je hebt ook te maken met de kwalificaties en spelers die ook nog in het dubbelspel zitten. Moet je allemaal rekening mee houden.
EDIT: Was ik bijna de spelers vergeten die nog in een toernooi deze week zitten.
Volgens wordt er wel degelijk rekening mee gehouden of er spelers zijn die elders in een finale staan. Ik geloof er namelijk geen barst van dat bv. Murray morgen moet spelenquote:Op zondag 17 februari 2008 13:53 schreef jojomen4 het volgende:
Zelfde geld voor spelers die elders nog finales spelen. Of ze die winnen of verliezen zal niet veranderen of ze maandag of dinsdag de eerste ronde partij spelen.
Absoluut. Hier wordt 100% zeker rekening mee gehouden.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:56 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Volgens wordt er wel degelijk rekening mee gehouden of er spelers zijn die elders in een finale staan. Ik geloof er namelijk geen barst van dat bv. Murray morgen moet spelen.
Hoe doe je dat dan als niemand weet wanneer ie speelt ? Zie boven ^quote:Op zondag 17 februari 2008 14:02 schreef BVO het volgende:
Net kaartje gehaald voor Rafa's 1e ronde![]()
.
Ik zeg niet dat er geen rekening mee gehouden wordt, ik zeg dat dat wel het geval is.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:56 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Volgens wordt er wel degelijk rekening mee gehouden of er spelers zijn die elders in een finale staan. Ik geloof er namelijk geen barst van dat bv. Murray morgen moet spelen.
Rafael speelt woensdagavond. Heeft Krajicek hem beloofdquote:Op zondag 17 februari 2008 14:03 schreef jmac het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan als niemand weet wanneer ie speelt ? Zie boven ^
Maar dan is Gaba doorquote:Op zondag 17 februari 2008 14:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Wessels is er na een 7-6 verlies in de eerste set wel kansloos afgemept zeg, met 6-0.
is dat ergens bevestigd terug te vindenquote:Op zondag 17 februari 2008 14:04 schreef BVO het volgende:
[..]
Rafael speelt woensdagavond. Heeft Krajicek hem beloofd.
Denk je dat 't uitverkocht zal raken dan.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:25 schreef Sharapova het volgende:
[..]
is dat ergens bevestigd terug te vinden(in geval van ja, ga ik rennen naar de kaartjes telefoon)
quote:Op zondag 17 februari 2008 16:25 schreef Sharapova het volgende:
[..]
is dat ergens bevestigd terug te vinden(in geval van ja, ga ik rennen naar de kaartjes telefoon)
quote:Sluiter treft het met loting ABN AMRO
ROTTERDAM - Raemon Sluiter begint zijn afscheidstoernooi tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament in de eerste ronde tegen de Fransman Michael Llodra. Geen ongunstige loting, zo vond ook de Rotterdammer. "Hij staat niet op mijn lijstje van vijf spelers waar ik liever niet tegen tennis in de eerste ronde", reageerde Sluiter.
Raemon Sluiter verricht de loting voor het ABN AMRO tennistoernooi samen met burgemeester van Rotterdam Ivo Opstelten.
Robin Haase, de andere Nederlander in het hoofdtoernooi, treft het minder goed. Hij speelt zijn openingspartij in Ahoy tegen de als zesde geplaatste Murray. "Die stond wél op mijn lijstje", antwoordde Sluiter gevat op de loting van zijn landgenoot.
Toernooidirecteur Richard Krajicek was ook tevreden met het speelschema. "Het is wel oké, vooral Raemon heeft een gunstige loting. Haase krijgt het moeilijk, Murray staat bij mij op mijn lijstje van spelers die ik de halve finale zie halen, misschien wel de finale."
Krajicek had maar één grote wens voor de loting. "Ik wilde per sé niet dat Nadal tegen Sluiter lootte. Ik had Sluiter namelijk al beloofd dat hij dinsdagavond zou spelen, terwijl ik Nadal had beloofd dat hij op woensdagavond mocht starten. Dinsdag speelt namelijk zijn favoriete voetbalclub Real Madrid in de Champions League tegen AS Roma, en dat wil hij graag zien. Als ze tegen elkaar hadden geloot, had ik éen van de twee teleur moeten stellen. Die keuze hoef ik nu gelukkig niet te maken."
Toen ik er daarstraks was, bleek het al aardig hard te gaanquote:Op zondag 17 februari 2008 16:29 schreef jmac het volgende:
[..]
Denk je dat 't uitverkocht zal raken dan.
Ik hoorde dat hij, aangezien het waarschijnlijk zijn laatste partij ooit zal zijn, veel familie en vrienden e.d. op de tribune zou hebben, en dat hij het daarom graag op die avond wilde. Zal hem het beste uitkomen wat dat aangaat.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:32 schreef Ambrosius het volgende:
Waarom wil Sluiter in hemelsnaam per se dinsdagavond spelenIk mag toch hopen dat Kraai bij Sluiter-Nadal gewoon voor de voorkeur van Nadal was gegaan.
Misschien speelt z'n afscheid een rol ???quote:Op zondag 17 februari 2008 16:32 schreef Ambrosius het volgende:
Waarom wil Sluiter in hemelsnaam per se dinsdagavond spelenIk mag toch hopen dat Kraai bij Sluiter-Nadal gewoon voor de voorkeur van Nadal was gegaan.
Of Fatima moet naar de Boeren leenbankquote:Op zondag 17 februari 2008 16:33 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik hoorde dat hij, aangezien het waarschijnlijk zijn laatste partij ooit zal zijn, veel familie en vrienden e.d. op de tribune zou hebben, en dat hij het daarom graag op die avond wilde. Zal hem het beste uitkomen wat dat aangaat.
Was nu nog wel genoeg hoor, ik denk zo'n 50% van de 2e ring.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:34 schreef jmac het volgende:
Oh online kan je niets meer kopen. En kan niet naar Rotterdam dus maar hopen dat er woensdag nog kaarten te halen zijn
Ah ik ga morgen wel ff naar postkantoor dan. Daar zullen ze ze nog wel verkopen hoop ik.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:35 schreef BVO het volgende:
[..]
Was nu nog wel genoeg hoor, ik denk zo'n 50% van de 2e ring.
dat wordt voortijdig het pand verlaten danquote:Op zondag 17 februari 2008 17:02 schreef jojomen4 het volgende:
Heeft iemand een idee tot hoe laat ongeveer die avond partijen duren? Is het normaal dat er om 00.00 nog getennist wordt? Anders kan ik waarschijnlijk niet met het o.v. naar huus en gaat de avondsessie voor mij niet door
Hoe laat begint de avondsessie?quote:Op zondag 17 februari 2008 17:02 schreef jojomen4 het volgende:
Heeft iemand een idee tot hoe laat ongeveer die avond partijen duren? Is het normaal dat er om 00.00 nog getennist wordt? Anders kan ik waarschijnlijk niet met het o.v. naar huus en gaat de avondsessie voor mij niet door
19.40 startquote:Op zondag 17 februari 2008 17:09 schreef jmac het volgende:
19:30 toch
quote:Op zondag 17 februari 2008 17:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
19.40 start
22.00 aardige 3-setter
22.30 start partij 2
00.15+ bij 3 setter
Op de site zelf is ook een stream !quote:Op zondag 17 februari 2008 17:11 schreef groenen het volgende:
Komt de NOS nog met een livestream van dit toernooi? Of ergens anders een livestream?
Nadal / Youzhny zou een halve finale zijn, QF is Nadal / Baghdatis.quote:Op zondag 17 februari 2008 17:19 schreef Tim86 het volgende:
Kwartfinale Nadal-Youzhny behoort weer tot de mogelijkheden..als die op vrijdagavond is ben ik een happy man
quote:Dagsessie
Per dag, met uitzondering van zaterdag 23 en zondag 24 februari, zijn er 2 sessies waar kaarten voor verkrijgbaar zijn. De eerste sessies beginnen om 11.00 uur, de tweede sessies beginnen om 19.30 uur.
- Op zaterdag 23 februari begint de eerste sessie om 14.00u. en de tweede sessie om 19.30u.
- Op zondag 24 februari is er maar 1 sessie en deze start om 14.00u.
met Tursunov weet je het nooit..als hij zijn kop erbij kan houden en sterk gaat serveren is het erg moeilijk..quote:Op zondag 17 februari 2008 17:14 schreef Sharapova het volgende:
Maarja, ik zie nadal geen flinke 3 setter spelen in z'n eerste ronde....
ik ben scheel en domquote:Op zondag 17 februari 2008 17:21 schreef BVO het volgende:
[..]
Nadal / Youzhny zou een halve finale zijn, QF is Nadal / Baghdatis.
Zag de vraag in XL topic en heb ff gekeken naar alle tijden. Ter algemene infoquote:
De dubbel ja, maar dat zei ik al eerderquote:Op zondag 17 februari 2008 18:33 schreef jmac het volgende:
NADAL MORGENMIDDAG !!!
http://www.abnamrowtt.nl/nieuwsdetail.aspx?SN=2149
quote:De tweede partij op het centre court wordt gespeeld door Juan Carlos Ferrero. De voormalige nummer één van de wereld speelt tegen de uit het kwalificatietoernooi afkomstig Rus Teimuraz Gabashvili.
![]()
Titelverdediger Youzhny op maandagavond in actie
De avondsessie op het centre court zal om 19.30 uur openen met de titelverdediger Mikhail Youzhny, die in Janko Tipsarevic een lastige tegenstander heeft.
APK, ga je ook een dag kijken?quote:Op zondag 17 februari 2008 19:02 schreef APK het volgende:
Heeft iemand een link naar het wedstrijdschema (flowchart).
Kan het op de site niet vinden. [ afbeelding ]
Zou vandaag nog wel gepubliceerd worden...quote:Op zondag 17 februari 2008 19:09 schreef jmac het volgende:
Is nog niet bekend apk (of iig niet gepubliceerd)
quote:Het wedstrijdschema zal zondag 17 februari bekend worden gemaakt. Hou de website hiervoor in de gaten.
quote:Center Court - Matches Start at 11 AM
Bachinger vs Berrer
Not Before 12:30 PM
Gabashvili vs Ferrero
Karlovic vs Rochus
Nadal/Robredo vs Lopez/Verdasco
Not Before 7:30 PM
Youzhny vs Tipsarevic
Zverev vs Kohlschreiber
Court 1 - Matches Start at 12 PM
Kas/Wassen vs Berdych/Tursunov
Fyrstenberg/Matkowski vs Kerr/Skoch
jup..loting en speelschema dag 1 zijn bekendquote:Op zondag 17 februari 2008 22:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Is er een mooi toernooischema beschikbaar al?
Alleen maandag:quote:Op zondag 17 februari 2008 22:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Is er een mooi toernooischema beschikbaar al?
Okee, maar echt verder kijken kun je niet, helaas. Welke partijen er kunnen komen verder in het toernooi.quote:Op zondag 17 februari 2008 22:07 schreef Tim86 het volgende:
[..]
jup..loting en speelschema dag 1 zijn bekend
Hup naar het XL topic jij !!!quote:Op zondag 17 februari 2008 22:13 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Okee, maar echt verder kijken kun je niet, helaas. Welke partijen er kunnen komen verder in het toernooi.
gewoon de loting verder volgen en afstrepenquote:Op zondag 17 februari 2008 22:13 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Okee, maar echt verder kijken kun je niet, helaas. Welke partijen er kunnen komen verder in het toernooi.
Pas wel op Vaduz !!quote:Op zondag 17 februari 2008 22:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Thanks Timmyboy, je helpt dit konijn goed verder!
Waarom. Kan die leuke imitaties van tennissers?quote:Op zondag 17 februari 2008 22:11 schreef Wopper1 het volgende:
Karlovic![]()
Die jongen moet je zien Jmac![]()
.
quote:Op zondag 17 februari 2008 22:30 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Pas wel op Vaduz !!
Er kan een addertje onder het gras zitten
Nee, gewoon pats-boem-puntquote:Op zondag 17 februari 2008 22:30 schreef jmac het volgende:
[..]
Waarom. Kan die leuke imitaties van tennissers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |