abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56565691
quote:
Raemon Sluiter stopt na Ahoy' met toptennis
Datum: 6-feb-2008 17:32

Door Marc Hoeben

Raemon Sluiter stopt met toptennis. De Rotterdammer heeft de knoop doorgehakt en neemt bij het ABN AMRO-toernooi (vanaf 18 februari) in zijn woonplaats afscheid van zijn sport en het Nederlandse publiek.
De cirkel is voor de 29-jarige tennisser rond. Twee hoogtepunten in Ahoy’ markeerden zijn loopbaan. In 2003 schopte hij het er tot de eindstrijd van het ABN AMRO-toernooi, het was één van zijn drie finaleplaatsen op de ATP Tour naast Amsterdam (2000) en Amersfoort (eveneens 2003).

In het sportpaleis speelde hij ook het historische hoogtepunt met het Nederlandse Davis Cup-team, de halve finale van 2001 tegen Frankrijk. Sluiter huilde destijds tranen met tuiten, nadat hij met een enkelblessure was afgevoerd. Aan de landenstrijd ontleent hij een groot deel van zijn populariteit. Sluiter kende in datzelfde jaar een stormachtig debuut bij de wedstrijd in Eindhoven tegen Spanje en werd prompt een nieuwe, nationale knuffelbeer.

Individueel was 2003 veruit zijn beste jaar. Hij verkeerde in februari kortstondig in de mondiale top vijftig, met zijn 46ste plek. Zo mooi als toen zou het nooit meer worden. Inmiddels is Sluiter weggezakt naar de 171ste plaats van de wereldranglijst. Voor het ABN AMRO-toernooi was directeur Richard Krajicek zo coulant hem een wildcard toe te kennen.
Niet de grootste schok, maar toch sneu. Zijn daviscupwedstrijden waren altijd fantastisch .
pi_56566443
jammer dat die dan gaat stoppen, wel een mooi afscheid bij zijn toernooi in zijn stad, hopelijk kan hij daar nog een keer vlammen. Ik kan het besluit wel een beetje begrijpen aangezien zijn resultaten de laatste tijd een beetje tegen vielen en soms ook kwalificaties spelen bij challengers.
pi_56566578
Ach, de laatste jaren heeft 'ie nauwelijks nog wat gepresteerd.

Die Davis Cup-wedstrijden waren idd vaak erg mooi .
sig verwijderd door FA
pi_56566700
Heeft hij meer tijd voor Fatima
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_56566721
Helaas nooit een aansprekend toernooi gewonnen, maar zijn Davis Cup-partijen waren vaak puik.
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:15:01 #6
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_56566849
Jammer, Maar hij zal niet echt gemist worden . . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_56567020
Kan hij wel wat interviews gaan doen ofzo. Daar was hij altijd wel leuk in. Of iets bij Wimbledon op RTL.
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:23:19 #8
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56567045
Boeiend. C-tennisser.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56567098

Las het, was te verwachten. Toch jammer
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_56567654
Het is en blijft een toffe gast, jammer dat hij zo aan het 'worstelen' is geweest de laatste jaren.
That's all folks!
pi_56567798
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 19:23 schreef -skippybal- het volgende:
Boeiend. C-tennisser.
Kansloze reactie. Als je 46e hebt gestaan op de wereldranglijst ben je absoluut geen C-tennisser. Buiten dat natuurlijk wel een logische beslissing. De laatste paar jaren, mede door blesssures, amper meer wat gepresteerd. Dit zat er aan te komen.
pi_56567917
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 19:23 schreef -skippybal- het volgende:
Boeiend. C-tennisser.
LOL

[ Bericht 0% gewijzigd door mark2012 op 06-02-2008 20:55:09 ]
  woensdag 6 februari 2008 @ 20:18:56 #13
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56568230
Zat er ook wel een tijdje aan te komen.
Sluiter heeft het altijd moeilijk in het buitenland omdat hij heel erg gehecht is aan thuis. Als je dan zo aan het tennissen bent en je voor je gevoel ook wel een beetje klaar bent, dan kun je beter stoppen.

Toch een topper omdat hij zo'n fantastische vechtlust heeft

Hopelijk kan hij nog wat leuks doen in Ahoy
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_56569049
In potentie was Sluiter toch wel een aardige subtopper, dat blijkt ook wel uit het feit dat hij 46ste stond op de wereldranglijst.

Maar echt doorgebroken is hij helaas nooit.
pi_56569345
Jammer, maar geheel begrijpelijk... met een beetje geluk denk ik dat hij nog wel een paar toernooitjes had kunnen winnen, maar het zat 'm niet altijd mee. Ook jammer voor t Nederlandse tennis, we hebben al zoveel toppers

Hopelijk maaktie er in Rotterdam nog een mooi stuntje van, al lijkt die kans met het deelnemersveld vrijwel nihil
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 februari 2008 @ 21:35:41 #16
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56570062
dan toch nog maar even Rotterdam winnen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 6 februari 2008 @ 22:36:18 #17
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_56571618
Meesterlijke Davis Cup wedstrijd tegen Ferrero
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_56572477
Met een beetje mazzel gaat hij nu ook meedoen in het racketlon circuit

Hij was er tijdens het WK ook al om eventjes ervaring op te doen en volgens mij vond hij het wel leuk

Aanwinst voor de sport

Uiteraard ook wel jammer dat hij stopt met tennis
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_56573969
Dit is wel een feestje waard lijkt me!

Kan er niets aan doen, heb altijd al een hekel gehad aan die gast.
  Trouwste user 2022 donderdag 7 februari 2008 @ 01:04:54 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_56574599
Ik vind het juist een leuke vent om naar te kijken.

Op en naast de baan flamboyant

Met zijn temperament had Krajicek nog meer grand slams gewonnen.

Dag Raymaond. Ga de rest van je leven maar genieten van je kapitaal

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_56576103
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 23:13 schreef beertenderrr het volgende:
Met een beetje mazzel gaat hij nu ook meedoen in het racketlon circuit
Cool.
pi_56577462
quote:
Martin Verkerk: ‘Zonde dat Raemon stopt’
sportweek

Ook collega Martin Verkerk nog steeds werkend aan zijn eigen comeback , betreurt het stoppen van Raemon Sluiter , die vanaf 18 februari afzwaait bij het ABN AMRO-toernooi in Ahoy’. “Ik heb hem de laatste tijd niet veel gesproken, maar ik had wel een beetje het gevoel dat dit eraan zat te komen.”

Sluiter had altijd moeite met het voortdurend van huis zijn, weet Verkerk als geen ander. De twee deelden een lichte vorm van vliegangst. “Als je geen zin meer hebt, moet je stoppen. Zo simpel is het. Wel zonde, want Raemon is altijd goed geweest voor het Nederlandse tennis en heeft heel wat betekend voor onze sport.”
Verkerk ziet Sluiter in de toekomst nog wel ‘iets’ doen in het tennis. “En dan niet als coach de wereld rondreizen. Maar er zijn zat gasten die het goed met hem kunnen vinden.”
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_56577676
Nooit verder dan een derde ronde op een grand slam toernooi, nooit een ATP-toernooi gewonnen. Toch netjes dat hij dan 12 jaar mee kon draaien in het profwereldje.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 februari 2008 @ 10:59:47 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56578245
jammer ja, Het was zeker een toffe gast
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_56578745
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 10:26 schreef Ericr het volgende:
Nooit verder dan een derde ronde op een grand slam toernooi, nooit een ATP-toernooi gewonnen. Toch netjes dat hij dan 12 jaar mee kon draaien in het profwereldje.
Ik kan je melden dat er heel veel dat nooit gepresteerd hebben en toch draaien er heel wat spelers goed mee in het profwereldje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')