abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55460856
quote:
Toptennis tot 2012
Door MARTIJN VAN BEETEN

AMSTERDAM - De bank mag eerder dit jaar zijn overgenomen, toch blijft ABN Amro tot en met de editie van 2011 de hoofdsponsor van het World Tennis Tournament in Rotterdam. Bovendien heeft Richard Krajicek gisterochtend voor diezelfde periode bijgetekend als toernooi-directeur.

Krajicek, al sinds 2005 de verantwoordelijke man, gaf op het hoofdkantoor van ABN Amro in Amsterdam toe dat hij zich zorgen had gemaakt over de toekomst van het evenement. En niet alleen vanwege de perikelen rond de overname van de hoofdsponsor door het bankentrio Fortis, Santander en Royal Bank of Scotland.

,,De onderhandelingen over de voortzetting van de sponsoring zijn toen een tijdje stilgezet, maar daarna is er meteen slagvaardig gehandeld,’’ stelt Krajicek. ,,Vorig jaar waren we pas na het toernooi rond, kun je nagaan.’’

Krajicek had het moeilijker om voor het evenement in Sportpaleis Ahoy de zogenaamde 500-status te krijgen. Deze status, vanaf 2009 weggelegd voor tien toernooien, was ook voor de hoofdsponsor, die jaarlijks 2,7 miljoen euro in het toernooi steekt, belangrijk voor het voortzetten van de samenwerking.

Als een ware lobbyïst heeft Krajicek gevochten voor zijn toernooi. ,,In januari van dit jaar dacht ik dat het geen probleem zou worden om die status te verkijgen. Daarna kwamen andere geluiden door. Ik denk dat het cruciaal is geweest dat ATP-directeur Etienne de Villiers in februari heeft rondgekeken in Ahoy. Hij kwam ook nog op Kids Day, een drukke dag. Kinderen vroegen mij om handtekeningen, alsof we ze zo hadden geïnstrueerd.’’

De Villiers noemde Rotterdam na zijn bezoek een voorbeeld voor de andere evenementen van de ATP. Sport en entertainment, hand in hand. Zo ziet de voormalige grote man van Disney het graag. ,,Maar als het in februari een week had gestormd en hij had niet naar Nederland kunnen komen, dan weet ik niet of wij die hogere status hadden gekregen,’’ biecht Krajicek op.

Op de US Open in september had Krajicek de laatste kans om een lans te breken voor het World Tennis Tournament. ,,Ik heb één van de meebeslissers letterlijk in de lobby opgewacht. Kon ik hem bij ‘toeval’ treffen en nog even aanspreken.’’

Nu ziet Krajicek een zonnige toekomst. ,,Door die hogere status is de kans groter dat toppers als Rafael Nadal (present in 2008, red.) en Roger Federer komen. Van die tien 500-toernooien moeten ze er ten minste vier spelen.’’

Of de naam ABN Amro aan het Rotterdamse evenement verbonden blijft, is nog de vraag. Volgend jaar februari, bij de 35ste editie, zeker wel. ,,Daarna is alles mogelijk,’’ zegt Ernst Boekhorst, hoofd sponsoring van ABN Amro Nederland. ,,Het belangrijkste is dat we voor de periode tot en met 2011 ons commitment hebben uitgesproken.’’

In 2010 wordt ook nog eens de verbouwing van Sportpaleis Ahoy afgerond. De tribunecapaciteit bij het tennis zal dan met tweeduizend plaatsen zijn verhoogd tot 10.500.
pi_55485717
wie weet dit jaar ook maar eens een kijkje nemen
sowieso naar ordina open dit jaar
pi_55893571
quote:
Ook Djokovic van de partij in Rotterdam
Tell-a-Friend Tell-a-Friend Print dit artikel print nieuwsartikel
Datum: 9-jan-2008 10:24

Toernooidirecteur Richard Krajicek heeft na Rafael Nadal opnieuw een wereldtopper naar Rotterdam weten te halen. Volgens RTV Rijnmond zou Novak Djokovic (foto) in februari meedoen aan het ABN/Amro World Tennis Tournament. Naast de nummer twee en drie van de wereld zullen ook titelhouder Mikhail Youzhny, oud-winnaar Lleyton Hewitt en de Brit Andy Murray acte de presence geven in Ahoy'.

Woensdagmiddag brengt Krajicek tijdens een persconferentie het volledige deelnemersveld naar buiten. Daarin bevinden zich in ieder geval twee Nederlanders. Raemon Sluiter en Robin Haase hebben beiden een wildcard gekregen voor het toernooi. De derde wildcard wordt na de de Australian Open uitgedeeld. (YK)
  woensdag 9 januari 2008 @ 11:33:42 #29
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_55893641
Mooi .
Heb al een kaartje voor de vrijdag, afhankelijk van Nadal koop ik er misschien nog eentje bij.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_55894825
quote:
Bij de 35ste editie van het ABN Amro World Tennis Tournament in Rotterdam zijn vier spelers uit de mondiale top-5 te bewonderen. Naast Rafael Nadal (2), die zijn deelname eerder al bevestigde, spelen ook Novak Djokovic (3),Nikolaj Davydenko (4) en David Ferrer (5) vanaf 18 februari in Ahoy'.

Andere toppers die toernooidirecteur Richard Krajicek wist te strikken, zijn Andy Murray, Lleyton Hewitt, Juan Carlos Ferrero, Ivan Ljubicic, Tomas Berdych, Ivo Karlovic, Jarkko Nieminen, Gaël Monfils en titelverdediger Michail Joezjny.

Robin Haase en Raemon Sluiter ontvingen een wildcard. Naar wie de derde wildcard gaat, is nog niet bekend.
Zozo. Indrukwekkend hoor. Alles behalve Federer en Roddick (en Nalbandian) zal er zijn zo'n beetje. Als ze niet afzeggen.
pi_55896084
wow als deze jongens allemaal gaan spelen...toptoernooi
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:39:41 #32
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_55903529
Prima entrylist. Ik ga ook wel (een paar keer) kijken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:47:04 #33
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55903722
Kunnen we al geld inzetten in welke week ze gaan afzeggen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:49:29 #34
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_55903798
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:47 schreef Dos37 het volgende:
Kunnen we al geld inzetten in welke week ze gaan afzeggen

Ja, zeg dat wel. Toen Federer en Nadal twee jaar geleden zouden meedoen was ik net op tijd met het annuleren van mijn kaartjes toen ze afzegden.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_56273117
Tsonga komt ook aldus nu.nl .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 januari 2008 @ 12:49:09 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56273180
Hopelijk komen ze ook
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_56273994
ik heb al kaartjes voor de vrijdagavond..kwartfinale...merk het wel met de loting..sowieso leuk
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_56275018
Mooie lijst met spelers zeg
pi_56276266
Echt een bizar mooie lijst inderdaad....hopen dat ze nu wel allemaal komen

Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_56276693
Ik ga eens snel kaarten regelen.
That's all folks!
pi_56276771
Je zou de deelname van Sluiter bijna jammer vinden .
pi_56276833
er zit echt alleen maar wereld(sub)top, jong talent en verrassende spelers bij van het afgelopen en dit jaar...en Sluiter maar misschien kan hij in zijn Rotterdam een rondje pakken door een opgave oid
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_56277228
Tsonga heet zichzelf aangemeld, en mocht komen op basis van zijn ranking.

Krajicek heeft dus niets hoeven te doen, en krijgt zo een nieuwe publiekstrekker in zijn schoot geworpen.

Nu maar hopen dat al die toppers ook werkelijk komen.
- verwijderd door admin -
pi_56277380
ik ga ook snel kaartjes regelen
Hoop dat ik Nadal kan zien.....
pi_56277392
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 15:50 schreef groenen het volgende:
Tsonga heet zichzelf aangemeld, en mocht komen op basis van zijn ranking.

Krajicek heeft dus niets hoeven te doen, en krijgt zo een nieuwe publiekstrekker in zijn schoot geworpen.

Nu maar hopen dat al die toppers ook werkelijk komen.
Tsonga kan zich nog zomaar afmelden, die gaat dan de week voor Rotterdam een ander toernooi spelen waar hij nu ongetwijfeld een WC voor krijgt, veel geld innen daarvoor en dan verstek laten gaan door vermoeidheid oid.
pi_56277449
Vorig jaar gegaan, maar nu bne ik dan op wintersport...spijtig...Ik check dit topic achteraf wel even
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_56278707
Morgen maar eens een kaartje gaan regelen voor de kwartfinales.
pi_56278854
Hoe gaat het met die Soderling eigenlijk? Ik zei hem nooit ergens, maar staat nog wel 53ste.
- verwijderd door admin -
pi_56279322
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 17:11 schreef groenen het volgende:
Hoe gaat het met die Soderling eigenlijk? Ik zei hem nooit ergens, maar staat nog wel 53ste.
Ik dacht eigenlijk dat 'ie nog geblesseerd was.
sig verwijderd door FA
pi_56280330
Soderling is van week tot week een twijfelgeval..had allang fit moeten zijn maar heeft een terugslag gehad.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')