quote:Loting ABN AMRO World Tennis Tournament koppelt Sluiter aan Llodra16-02-2008
Raemon Sluiter zal in zijn laatste ABN AMRO World Tennis Tournament als eerste Michael Llodra op zijn pad vinden. Het duel tegen de Fransman zal op dinsdagavond (19.30 uur) worden gespeeld. Sluiter, die samen met Burgemeester Ivo Opstelten van Rotterdam de loting van het 35e ABN AMRO World Tennis Tournament verrichte, was niet ontevreden met de speler waar hij door Ivo Opstelten aan gekoppeld werd. “Met zo’n deelnemersveld mag ik niet klagen. Llodra is een hele goede speler, maar hij stond niet bij de vijf namen die ik in de eerste ronde niet wilde treffen.”
Robin Haase trof het niet bij de loting. De Hagenaar speelt in de openingsronde tegen Andy Murray, die vandaag in Marseille de finale haalde. De als eerste geplaatste Rafael Nadal treft in de eerste ronde de Russische hardhitter Dimitry Tursunov.
Kwalificaties
In het kwalificatietoernooi zijn nog altijd drie Nederlanders in de strijd voor een plaats in het hoofdtoernooi. Jasper Smit mag het na een overwinning op Joseph Sirianni (1-6, 6-1, 6-2) in de finale van het kwalificatietoernooi opnemen tegen de Duitser Mischa Zverev. Peter Wessels mag het na zijn overwinning op Bart Beks (6-0, 6-1) opnemen tegen de Rus Teimuraz Gabashvili. Matwé Middelkoop won van Fedrico Luzzi (6-0, 6-4) en treft morgen de Tsjech Jan Hernych.
Het speelschema voor de kwalificaties van morgen:
Court 1
11.00 uur Mischa Zverev - Jasper Smit
gevolgd door Teimuraz Gabashvili - Peter Wessels
gevolgd door Matwé Middelkoop - Jan Hernych
Court 2
13.00 uur Matthias Bachinger - Robert Smeets
Dubbel
Ook het dubbelspel kent een aantal bekende namen. Meest in het oog springend is het duo Rafael Nadal en Tommy Robredo, die het in de eerste ronde op zullen nemen tegen landgenoten Feliciano Lopez en Fernando Verdasco. Jonathan Erlich en Andy Ram, verliezende finalisten in 2004 en 2006 en toernooiwinnaars in het dubbelspel in 2005 zijn weer teruggekeerd in het 35e ABN AMRO World Tennis Tournament.
Feestavond
De 35e editie van het ABN AMRO World Tennis Tournament is zaterdagavond spectaculair geopend. Het centre court van Ahoy Rotterdam was voor een speciaal galadiner ter gelegenheid van de jubileumeditie omgebouwd. De gasten kregen naast een aantal historische hoogtepunten van Nederlands grootste ATP-toernooi optredens van luchtacrobaten en Laura Fygi voorgeschoteld.
De Rotterdamse burgermeester Ivo Opstelten kreeg uit handen van toernooidirecteur Richard Krajicek het eerste exemplaar van het jubileumboek ‘Het Mooiste Tennisfeestje’ uitgereikt. Het door Volkskrant journalist Robert Misset geschreven boek is tijdens het toernooi bij de ABN AMRO Sportsbar verkrijgbaar.
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:22 schreef mitt het volgende:
die kneus van Murray zal ook nog wel afzeggen.
quote:Op zondag 17 februari 2008 00:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Laura Fygi bij de opening, wat wil een mens nog meer.
Dat trekt vast genoeg volk uit wassenaarquote:Op zondag 17 februari 2008 00:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Laura Fygi bij de opening, wat wil een mens nog meer.
Hij werd alleen jammer genoeg gelijk weer teruggebroken. 3-3 nu.quote:Op zondag 17 februari 2008 11:27 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ik gun het die Jasper wel, altijd leuk als er een paar Nederlanders in de main draw zitten.
Dit gaat Jasper niet meer reddenquote:Op zondag 17 februari 2008 11:56 schreef Nalbandian het volgende:
OMG, Zverev breakt Smit direct !
Pas na de kwalificaties denk ikquote:Op zondag 17 februari 2008 13:01 schreef jojomen4 het volgende:
Als de loting heeft plaats gevonden, waar staat het speelschema voor de eerste ronde niet op de website?
Ik wil graag weten wie wanneer spelen zodat ik al een dag kan kiezen dat ik er heen ga.
Iddquote:Op zondag 17 februari 2008 13:01 schreef jojomen4 het volgende:
Als de loting heeft plaats gevonden, waar staat het speelschema voor de eerste ronde niet op de website?
Ik wil graag weten wie wanneer spelen zodat ik al een dag kan kiezen dat ik er heen ga.
Dat is toch volstrekt logisch. Op alle toernooien gaat dat zo. Bij het plannen van zo'n schema moet met vanalles rekening worden gehouden, dus kan ik begrijpen dat er een tijdje duurt.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:13 schreef jmac het volgende:
[..]
IddJammer dat dat allemaal pas zo laat bekend gemaakt wordt. Alsof mensen een bezoek niet hoeven te plannen ofzo
Dat kan toch wel binnen een X aantal uur na de loting. Als je op voorhand alle wensen en dingen op papier heb waar je rekening mee moet houden kan dat volgens mij niet al te moeilijk zijn.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is toch volstrekt logisch. Op alle toernooien gaat dat zo. Bij het plannen van zo'n schema moet met vanalles rekening worden gehouden, dus kan ik begrijpen dat er een tijdje duurt.
Wat denk jij! Heb al een kaartje voor de finale waar ik hem zeer waarschijnlijk zie. En om me in te dekken wil ik naar z'n eerste rond wedstrijd gaan. Heb er zin in.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:37 schreef jmac het volgende:
Je komt wel naar Nadal he jojo!
Je hebt ook te maken met de kwalificaties en spelers die ook nog in het dubbelspel zitten. Moet je allemaal rekening mee houden.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:35 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Dat kan toch wel binnen een X aantal uur na de loting. Als je op voorhand alle wensen en dingen op papier heb waar je rekening mee moet houden kan dat volgens mij niet al te moeilijk zijn.
Als gister die loting heeft plaats gevonden had vanochtend het schema online mogen staan. De namen van de jongens die nu nog bezig zijn hadden gewoon genoteerd kunnen worden net als bij de voetbal wedstrijden:
jmac VS jojo/tim
Waar tim en jojo zich nog moeten kwalificeren.
Maargoed, dan maar last minute.
Heb je m'n stuk wel gelezen?quote:Op zondag 17 februari 2008 13:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je hebt ook te maken met de kwalificaties en spelers die ook nog in het dubbelspel zitten. Moet je allemaal rekening mee houden.
EDIT: Was ik bijna de spelers vergeten die nog in een toernooi deze week zitten.
Volgens wordt er wel degelijk rekening mee gehouden of er spelers zijn die elders in een finale staan. Ik geloof er namelijk geen barst van dat bv. Murray morgen moet spelenquote:Op zondag 17 februari 2008 13:53 schreef jojomen4 het volgende:
Zelfde geld voor spelers die elders nog finales spelen. Of ze die winnen of verliezen zal niet veranderen of ze maandag of dinsdag de eerste ronde partij spelen.
Absoluut. Hier wordt 100% zeker rekening mee gehouden.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:56 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Volgens wordt er wel degelijk rekening mee gehouden of er spelers zijn die elders in een finale staan. Ik geloof er namelijk geen barst van dat bv. Murray morgen moet spelen.
Hoe doe je dat dan als niemand weet wanneer ie speelt ? Zie boven ^quote:Op zondag 17 februari 2008 14:02 schreef BVO het volgende:
Net kaartje gehaald voor Rafa's 1e ronde![]()
.
Ik zeg niet dat er geen rekening mee gehouden wordt, ik zeg dat dat wel het geval is.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:56 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Volgens wordt er wel degelijk rekening mee gehouden of er spelers zijn die elders in een finale staan. Ik geloof er namelijk geen barst van dat bv. Murray morgen moet spelen.
Rafael speelt woensdagavond. Heeft Krajicek hem beloofdquote:Op zondag 17 februari 2008 14:03 schreef jmac het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan als niemand weet wanneer ie speelt ? Zie boven ^
Maar dan is Gaba doorquote:Op zondag 17 februari 2008 14:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Wessels is er na een 7-6 verlies in de eerste set wel kansloos afgemept zeg, met 6-0.
is dat ergens bevestigd terug te vindenquote:Op zondag 17 februari 2008 14:04 schreef BVO het volgende:
[..]
Rafael speelt woensdagavond. Heeft Krajicek hem beloofd.
Denk je dat 't uitverkocht zal raken dan.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:25 schreef Sharapova het volgende:
[..]
is dat ergens bevestigd terug te vinden(in geval van ja, ga ik rennen naar de kaartjes telefoon)
quote:Op zondag 17 februari 2008 16:25 schreef Sharapova het volgende:
[..]
is dat ergens bevestigd terug te vinden(in geval van ja, ga ik rennen naar de kaartjes telefoon)
quote:Sluiter treft het met loting ABN AMRO
ROTTERDAM - Raemon Sluiter begint zijn afscheidstoernooi tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament in de eerste ronde tegen de Fransman Michael Llodra. Geen ongunstige loting, zo vond ook de Rotterdammer. "Hij staat niet op mijn lijstje van vijf spelers waar ik liever niet tegen tennis in de eerste ronde", reageerde Sluiter.
Raemon Sluiter verricht de loting voor het ABN AMRO tennistoernooi samen met burgemeester van Rotterdam Ivo Opstelten.
Robin Haase, de andere Nederlander in het hoofdtoernooi, treft het minder goed. Hij speelt zijn openingspartij in Ahoy tegen de als zesde geplaatste Murray. "Die stond wél op mijn lijstje", antwoordde Sluiter gevat op de loting van zijn landgenoot.
Toernooidirecteur Richard Krajicek was ook tevreden met het speelschema. "Het is wel oké, vooral Raemon heeft een gunstige loting. Haase krijgt het moeilijk, Murray staat bij mij op mijn lijstje van spelers die ik de halve finale zie halen, misschien wel de finale."
Krajicek had maar één grote wens voor de loting. "Ik wilde per sé niet dat Nadal tegen Sluiter lootte. Ik had Sluiter namelijk al beloofd dat hij dinsdagavond zou spelen, terwijl ik Nadal had beloofd dat hij op woensdagavond mocht starten. Dinsdag speelt namelijk zijn favoriete voetbalclub Real Madrid in de Champions League tegen AS Roma, en dat wil hij graag zien. Als ze tegen elkaar hadden geloot, had ik éen van de twee teleur moeten stellen. Die keuze hoef ik nu gelukkig niet te maken."
Toen ik er daarstraks was, bleek het al aardig hard te gaanquote:Op zondag 17 februari 2008 16:29 schreef jmac het volgende:
[..]
Denk je dat 't uitverkocht zal raken dan.
Ik hoorde dat hij, aangezien het waarschijnlijk zijn laatste partij ooit zal zijn, veel familie en vrienden e.d. op de tribune zou hebben, en dat hij het daarom graag op die avond wilde. Zal hem het beste uitkomen wat dat aangaat.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:32 schreef Ambrosius het volgende:
Waarom wil Sluiter in hemelsnaam per se dinsdagavond spelenIk mag toch hopen dat Kraai bij Sluiter-Nadal gewoon voor de voorkeur van Nadal was gegaan.
Misschien speelt z'n afscheid een rol ???quote:Op zondag 17 februari 2008 16:32 schreef Ambrosius het volgende:
Waarom wil Sluiter in hemelsnaam per se dinsdagavond spelenIk mag toch hopen dat Kraai bij Sluiter-Nadal gewoon voor de voorkeur van Nadal was gegaan.
Of Fatima moet naar de Boeren leenbankquote:Op zondag 17 februari 2008 16:33 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik hoorde dat hij, aangezien het waarschijnlijk zijn laatste partij ooit zal zijn, veel familie en vrienden e.d. op de tribune zou hebben, en dat hij het daarom graag op die avond wilde. Zal hem het beste uitkomen wat dat aangaat.
Was nu nog wel genoeg hoor, ik denk zo'n 50% van de 2e ring.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:34 schreef jmac het volgende:
Oh online kan je niets meer kopen. En kan niet naar Rotterdam dus maar hopen dat er woensdag nog kaarten te halen zijn
Ah ik ga morgen wel ff naar postkantoor dan. Daar zullen ze ze nog wel verkopen hoop ik.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:35 schreef BVO het volgende:
[..]
Was nu nog wel genoeg hoor, ik denk zo'n 50% van de 2e ring.
dat wordt voortijdig het pand verlaten danquote:Op zondag 17 februari 2008 17:02 schreef jojomen4 het volgende:
Heeft iemand een idee tot hoe laat ongeveer die avond partijen duren? Is het normaal dat er om 00.00 nog getennist wordt? Anders kan ik waarschijnlijk niet met het o.v. naar huus en gaat de avondsessie voor mij niet door
Hoe laat begint de avondsessie?quote:Op zondag 17 februari 2008 17:02 schreef jojomen4 het volgende:
Heeft iemand een idee tot hoe laat ongeveer die avond partijen duren? Is het normaal dat er om 00.00 nog getennist wordt? Anders kan ik waarschijnlijk niet met het o.v. naar huus en gaat de avondsessie voor mij niet door
19.40 startquote:Op zondag 17 februari 2008 17:09 schreef jmac het volgende:
19:30 toch
quote:Op zondag 17 februari 2008 17:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
19.40 start
22.00 aardige 3-setter
22.30 start partij 2
00.15+ bij 3 setter
Op de site zelf is ook een stream !quote:Op zondag 17 februari 2008 17:11 schreef groenen het volgende:
Komt de NOS nog met een livestream van dit toernooi? Of ergens anders een livestream?
Nadal / Youzhny zou een halve finale zijn, QF is Nadal / Baghdatis.quote:Op zondag 17 februari 2008 17:19 schreef Tim86 het volgende:
Kwartfinale Nadal-Youzhny behoort weer tot de mogelijkheden..als die op vrijdagavond is ben ik een happy man
quote:Dagsessie
Per dag, met uitzondering van zaterdag 23 en zondag 24 februari, zijn er 2 sessies waar kaarten voor verkrijgbaar zijn. De eerste sessies beginnen om 11.00 uur, de tweede sessies beginnen om 19.30 uur.
- Op zaterdag 23 februari begint de eerste sessie om 14.00u. en de tweede sessie om 19.30u.
- Op zondag 24 februari is er maar 1 sessie en deze start om 14.00u.
met Tursunov weet je het nooit..als hij zijn kop erbij kan houden en sterk gaat serveren is het erg moeilijk..quote:Op zondag 17 februari 2008 17:14 schreef Sharapova het volgende:
Maarja, ik zie nadal geen flinke 3 setter spelen in z'n eerste ronde....
ik ben scheel en domquote:Op zondag 17 februari 2008 17:21 schreef BVO het volgende:
[..]
Nadal / Youzhny zou een halve finale zijn, QF is Nadal / Baghdatis.
Zag de vraag in XL topic en heb ff gekeken naar alle tijden. Ter algemene infoquote:
De dubbel ja, maar dat zei ik al eerderquote:Op zondag 17 februari 2008 18:33 schreef jmac het volgende:
NADAL MORGENMIDDAG !!!
http://www.abnamrowtt.nl/nieuwsdetail.aspx?SN=2149
quote:De tweede partij op het centre court wordt gespeeld door Juan Carlos Ferrero. De voormalige nummer één van de wereld speelt tegen de uit het kwalificatietoernooi afkomstig Rus Teimuraz Gabashvili.
![]()
Titelverdediger Youzhny op maandagavond in actie
De avondsessie op het centre court zal om 19.30 uur openen met de titelverdediger Mikhail Youzhny, die in Janko Tipsarevic een lastige tegenstander heeft.
APK, ga je ook een dag kijken?quote:Op zondag 17 februari 2008 19:02 schreef APK het volgende:
Heeft iemand een link naar het wedstrijdschema (flowchart).
Kan het op de site niet vinden. [ afbeelding ]
Zou vandaag nog wel gepubliceerd worden...quote:Op zondag 17 februari 2008 19:09 schreef jmac het volgende:
Is nog niet bekend apk (of iig niet gepubliceerd)
quote:Het wedstrijdschema zal zondag 17 februari bekend worden gemaakt. Hou de website hiervoor in de gaten.
quote:Center Court - Matches Start at 11 AM
Bachinger vs Berrer
Not Before 12:30 PM
Gabashvili vs Ferrero
Karlovic vs Rochus
Nadal/Robredo vs Lopez/Verdasco
Not Before 7:30 PM
Youzhny vs Tipsarevic
Zverev vs Kohlschreiber
Court 1 - Matches Start at 12 PM
Kas/Wassen vs Berdych/Tursunov
Fyrstenberg/Matkowski vs Kerr/Skoch
jup..loting en speelschema dag 1 zijn bekendquote:Op zondag 17 februari 2008 22:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Is er een mooi toernooischema beschikbaar al?
Alleen maandag:quote:Op zondag 17 februari 2008 22:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Is er een mooi toernooischema beschikbaar al?
Okee, maar echt verder kijken kun je niet, helaas. Welke partijen er kunnen komen verder in het toernooi.quote:Op zondag 17 februari 2008 22:07 schreef Tim86 het volgende:
[..]
jup..loting en speelschema dag 1 zijn bekend
Hup naar het XL topic jij !!!quote:Op zondag 17 februari 2008 22:13 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Okee, maar echt verder kijken kun je niet, helaas. Welke partijen er kunnen komen verder in het toernooi.
gewoon de loting verder volgen en afstrepenquote:Op zondag 17 februari 2008 22:13 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Okee, maar echt verder kijken kun je niet, helaas. Welke partijen er kunnen komen verder in het toernooi.
Pas wel op Vaduz !!quote:Op zondag 17 februari 2008 22:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Thanks Timmyboy, je helpt dit konijn goed verder!
Waarom. Kan die leuke imitaties van tennissers?quote:Op zondag 17 februari 2008 22:11 schreef Wopper1 het volgende:
Karlovic![]()
Die jongen moet je zien Jmac![]()
.
quote:Op zondag 17 februari 2008 22:30 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Pas wel op Vaduz !!
Er kan een addertje onder het gras zitten
Nee, gewoon pats-boem-puntquote:Op zondag 17 februari 2008 22:30 schreef jmac het volgende:
[..]
Waarom. Kan die leuke imitaties van tennissers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |