abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 00:50:52 #1
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53804884
Welkom in het centrale Canon topic


Huidige line-up:

Powershot S5 IS


Powershot A560


Powershot A570 IS


Ixus 950 IS


G7


EOS 400D


EOS 40D


EOS 5D


EOS 1D mark III


EOS 1Ds mark III



Nieuws:

17-07-2007:

Canon bouwt CMOS fabriek - Canon gaat CMOS chips maken voor hun nieuwe compact camera's voor verdere onafhankelijkheid, ten opzichte van andere fabriekanten. Canon gebruikte voorheen CCD chips van Sony. Nieuwe fabriek zal klaar zijn halfweg 2008. Dan zal Canon ook OLED schermen in hun camera's gaan plaatsen.


02-08-2007:


Nieuwe Canon HDD HD video camera. Canon gaat eindelijk de markt op komen met een HardDisk camera. De camera zal dezelfde CMOS chip hebben als de HV20 (momenteel de beste HighDefenition camera op de consumenten markt). Hij zal dus ook 24P kunnen filmen, maar is helaas nog steeds anamorph 1440x1080 (dit in tegenstelling tot de nieuwe Panasonic lijn die wel 1920x1080 zijn, maar helaas weer hun 5.1 surround microfoons kwijt zijn en niet progressive kunnen opnemen).

04-08-2006
:

de nieuwe 40D al weer uitgelekt?. Met plaatjes van de viewfinder (ISO, sRAW)

20 Augustus:

embargo datum nieuwe Canon camera's.
Verwacht: Canon G9; Canon EOS 40D, Canon A650 IS, Ixus 80, Ixus 85, Ixus 1000Ti (12mp?)

Vorige delen:

[Centraal] Canon DSLR
Canon (D)SLR *2*
Canon (D)SLR deel 3
Canon (D)SLR Deeltje 4
[Centraal] Canon-topic - Deel 5


[ Bericht 22% gewijzigd door buzzer op 10-10-2007 00:06:15 ]
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 00:53:41 #2
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53804925
eventuele aanvullingen voor de OP kun je hieronder kwijt, dan komt het allemaal goed
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 08:58:39 #3
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53806711
de volgorde iets aanpassen denk ik.

En deze toevoegen?

[Centraal] Canon DSLR

En dit aanpassen:

Huidige line-up:
Powershot S5 IS
Powershot A560
Powershot A570 IS
Ixus 950 IS
EOS 400D
EOS 40D
EOS 5D
EOS 1D mark III
EOS 1Ds mark III

(slechte tvp, ik weet )
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_53806845
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 12:37 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

een draadontspanner in welke vorm dan ook zorgt dat je geen druk meer op de ontspanner van je camera hoeft te zetten. De eerste bron van trillingen en bewegingsonscherpte ben je dan kwijt
[..]
Ik had me iets duidelijker uit moeten drukken, ik bedoelde eigenlijk in vergelijking met een infrarood afstandsbediening. Ik begrijp in ieder geval dat de draadontspanner ook bij bijv. fel zonlicht werkt en ook van achter de camera, terwijl je IR van voor de camera moet gebruiken?

@PdeHoog bedankt voor de link, da's prettig geprijst!

Ik vind zo'n Off-camera Shoe Cord wel behoorlijk duur (zelfs als ie maar 2 tientjes kost), daar gebruik ik 'm dan te weinig voor.
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:48:36 #5
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_53819281
infrarood is niet handig omdat je dan voor je camera moet staan, want daar zit de ontvanger.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_53820036
Hallo, ik ben sinds vannochtend de gelukkige bezitter van een Canon400D, maar ik mis scherpte en contrast als ik de fotos op 100% bekijk. Hier wat voorbeeldfotos, zo uit de camera, op JPG hoogste stand. Is dit de lens, lijkt er iets fout te zijn met de lens of zie ik toch iets over het hoofd?

f5.6 / 1/60s / 55

f5 / 1/60s / 43 mm

f7.1 / 1/60s / 55mm

f7.1 / 1/20s / 25mm

f5.6 / 1/40s / 45 mm
Soms gaat het trouwens wel goed

f6.3 / 1/500 / 43mm

[ Bericht 5% gewijzigd door tim2308 op 10-10-2007 13:41:55 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:36:31 #7
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53821782
De OP even opgepoetst
Is het wat zo?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_53824380
quote:
EOS 1Ds mark III
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:44:09 #9
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53825183
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:16 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

OMG, dat had ik niet eens gezien
Heb er maar even een ander ploatje ingeplakt
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_53826534
Ben ik nou doof aan mijn ogen of mis ik een linkje naar [Centraal] Canon-topic - Deel 5

En ik mis de Canon Powershot G7 dan wel zijn opvolger de G9 in de Line-up in de OP.

Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:31:46 #11
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53826635
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:27 schreef buitenbeentje het volgende:
Ben ik nou doof aan mijn ogen of mis ik een linkje naar [Centraal] Canon-topic - Deel 5

En ik mis de Canon Powershot G7 dan wel zijn opvolger de G9 in de Line-up in de OP.

[ afbeelding ]
regel 1 gefixt, en als je aangeeft waar die camera moet staan, zet ik hem ertussen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_53826901
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:28 schreef tim2308 het volgende:
Hallo, ik ben sinds vannochtend de gelukkige bezitter van een Canon400D, maar ik mis scherpte en contrast als ik de fotos op 100% bekijk. Hier wat voorbeeldfotos, zo uit de camera, op JPG hoogste stand. Is dit de lens, lijkt er iets fout te zijn met de lens of zie ik toch iets over het hoofd?
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Soms gaat het trouwens wel goed
[ link | afbeelding ]
Als ik zo in de EXIF's van de foto's kijk die jij wat minder vind zie ik relatief lange sluitertijden. Bij de gelukte foto heb je juist een snelle sluitertijd kunnen gebruiken. Dat in combinatie met een relatief groot diafragma kan bewegingsonscherpte teweeg brengen, samen met een relatief kleine scherptediepte. En dat is helaas jammer van de foto's.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_53827026
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:31 schreef buzzer het volgende:

[..]

regel 1 gefixt, en als je aangeeft waar die camera moet staan, zet ik hem ertussen
Snel werk!

Ik zou zeggen: zet de G9 net boven de 400D. Wie het er niet mee eens is mag het uiteraard zeggen, ik ben niet de grote allesweter. Ik flap er enkel af en toe wat uit.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:06:30 #14
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53827546
done
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_53828070
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:41 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Als ik zo in de EXIF's van de foto's kijk die jij wat minder vind zie ik relatief lange sluitertijden. Bij de gelukte foto heb je juist een snelle sluitertijd kunnen gebruiken. Dat in combinatie met een relatief groot diafragma kan bewegingsonscherpte teweeg brengen, samen met een relatief kleine scherptediepte. En dat is helaas jammer van de foto's.
Mmmm... met mijn bridge heb ik nog scherpe fotos tot 1/10 ofzo. En deze foto op 1/320s? Word ik ook niet blij van als ik bijvoorbeeld naar de letters boven de ingang kijk

f3,5 / 1/320s / 18mm
Nou ja, morgen maar weer eens een serie fotos maken bij zonlicht en hoge/lage sluitertijden. Kijken of het dan beter is

[ Bericht 1% gewijzigd door tim2308 op 10-10-2007 13:39:05 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  woensdag 10 oktober 2007 @ 10:29:54 #16
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53832859
Hee Buzzer, al dat nieuws over canon is oud; neem nou "04-08-2006:

de nieuwe 40D al weer uitgelekt?. Met plaatjes van de viewfinder (ISO, sRAW)"

Ding is allang uit en word overal gekocht

En het plaatje van de 1 Ds mk3 werkt niet meer.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_53834205
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:29 schreef Shark.Bait het volgende:
Hee Buzzer, al dat nieuws over canon is oud; neem nou "04-08-2006:

de nieuwe 40D al weer uitgelekt?. Met plaatjes van de viewfinder (ISO, sRAW)"

Ding is allang uit en word overal gekocht

En het plaatje van de 1 Ds mk3 werkt niet meer.
Ik zie de 1D MkIII niet, maar de 1 Ds MkIII wel.

En er zijn ook weer een aantal Cash Back acties.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_53835019
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 00:29 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Mmmm... met mijn bridge heb ik nog scherpe fotos tot 1/10 ofzo. En deze foto op 1/320s? Word ik ook niet blij van als ik bijvoorbeeld naar de letters boven de ingang kijk
[ link | afbeelding ]

Nou ja, morgen maar weer eens een serie fotos maken bij zonlicht en hoge/lage sluitertijden. Kijken of het dan beter is
Dit lijkt me de normale scherpte voor de kitlens (of vergelijkbaar) met het diafragma open. Bij een normale afdruk nog wel acceptabel, maar op 100% zichtbaar niet scherp. Bij f/8 ben je dit grotendeels kwijt. Heeft verder niets met sluitertijd te maken (ik zie ook geen bewegingsonscherpte), maar met de kwaliteit van je lens. Met een goede lens moet je op 100% de posters op de abri's kunnen lezen, mits contrastrijk genoeg
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_53835211
Ok, dus dit is zeg maar de algemene kwaliteit en geen productiefoutje. Ik neem aan dat je de eerdere serie fotos ook in je antwoord heb meegenomen?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53835437
Dat plaatje van die 1ds mkIII klopt niet echt of wel
broer van Kroekroek
pi_53836416
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:59 schreef tim2308 het volgende:
Ok, dus dit is zeg maar de algemene kwaliteit en geen productiefoutje. Ik neem aan dat je de eerdere serie fotos ook in je antwoord heb meegenomen?
Ja. Punt is wel, ik kan de exif hier niet lezen, dus ook niet welke lens je hebt en wat je diafragma was op die foto die wel scherp was. Het valt me echter op dat die van dichterbij is genomen. Dat doet me denken aan iets waar veel goedkope zoomlenzen last van hebben: verlies aan scherpte aan een van de (of beide) einden van het bereik. Halverwege en twee derde van het bereik zou de kwaliteit beter moeten zijn, klopt dat? Probeer ook eens een paar foto's op f/8, als die niet zichtbaar scherper zijn, zou er iets mis kunnen zijn met je AF.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_53836636
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:09 schreef chris89 het volgende:
Dat plaatje van die 1ds mkIII klopt niet echt of wel
Zou wel lachen zijn, met je camera een pizza kunnen bestellen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_53836831
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:51 schreef Vliegvrager het volgende:
Heeft verder niets met sluitertijd te maken (ik zie ook geen bewegingsonscherpte), maar met de kwaliteit van je lens. Met een goede lens moet je op 100% de posters op de abri's kunnen lezen, mits contrastrijk genoeg.
Ik heb even geïnteresseerd mee zitten lezen, omdat ik ook vaak net exacte scherpte mis in mijn foto's. Wat versta je onder een goede lens? Heb je het dan al over de 'L' lenzen, of valt bijv. een lens met IS er ook onder?
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 13:36:43 #24
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53837494
Met die OP ga ik nog wel even aan de slag, maar daar heb ik het nu even te druk voor
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_53837539
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:52 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ja. Punt is wel, ik kan de exif hier niet lezen, dus ook niet welke lens je hebt en wat je diafragma was op die foto die wel scherp was. Het valt me echter op dat die van dichterbij is genomen. Dat doet me denken aan iets waar veel goedkope zoomlenzen last van hebben: verlies aan scherpte aan een van de (of beide) einden van het bereik. Halverwege en twee derde van het bereik zou de kwaliteit beter moeten zijn, klopt dat? Probeer ook eens een paar foto's op f/8, als die niet zichtbaar scherper zijn, zou er iets mis kunnen zijn met je AF.
Het is de standaard 18-55 lens. De exif data van de andere fotos heb ik aldaar gezet.

f5,6 / 1/80 / 55 mm

Dit is nog een foto op 28 mm 1/160 f8. Die lijkt dus wel redelijk scherp te zijn. Heeft in ieder geval niet die waas die de andere fotos wel hebben

[ Bericht 2% gewijzigd door tim2308 op 10-10-2007 13:44:02 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53837704
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:11 schreef _Kaatje_ het volgende:

[..]

Ik heb even geïnteresseerd mee zitten lezen, omdat ik ook vaak net exacte scherpte mis in mijn foto's. Wat versta je onder een goede lens? Heb je het dan al over de 'L' lenzen, of valt bijv. een lens met IS er ook onder?
Eigenlijk geen van beide. L-Lenzen zijn altijd goed, maar er zijn ook goede lenzen zonder rood randje (of van Tamron of Sigma). IS is alleen maar IS, zet het op een bagger lens, en het blijft een bagger lens. Idem voor USM. Goede lenzen zijn eigenlijk alle lenzen die zo min mogelijk verstoring geven. Die verstoring kan in van alles zitten, kleur, contrast, scherpte, CA, vervorming etc.

Onder primes vind je nogal eens hele eenvoudige goede lenzen. De 35/2 en 50/1.8 zijn bijv helemaal niet duur, geen USM, geen IS, geen L, maar wel prima resultaat. Ook de Canon primes met grotere brandpuntsafstanden zijn stuk voor stuk prima. In het lenzentopic is net nog de Tamron 17-50 genoemd, een eenvoudige maar goede zoomlens.

Ik meet 'goed' eigenlijk altijd af aan de beeldkwaliteit. De prijs en de reeksen afkortingen geven vaak wel een aardige indicatie, maar dat is niet waterdicht. Ik heb goede ervaringen met de gebruikersreviews op www.fredmiranda.com en dan niet alleen naar de cijfers kijken (hooguit als eerste indicatie), maar lezen waarom men een lens wel of niet goed vindt. Wat de een belangrijk vindt, is voor de ander ms triviaal.

Verder probeer ik te kijken wat goede fotografen uit een bepaalde lens halen, bijvoorbeeld op www.dpchallenge.com onder equipment, maar er zijn veel meer plaatsen waar je voorbeeldfoto's kunt vinden.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_53854772
Deze nog gevonden. Ondanks de lange sluitertijd lijkt er niets mis mee te zijn.(alhowel de teksten op de labels en antidiefstaltags niet te lezen zijn) Volgende week de parade eens fotograferen met de "afstand in het midden"; kijken of ik Belle dan wel belle op de foto krijg.

f7.1 / 1/25 / 41 mm

Trouwens als de waardes van een lens hetzelfde zijn, maar er staat IS USM achter, zijn de lenzen an sich dan het zelfde? Zodat de scherpte en contrast niet verandert, maar dat er alleen een stillere focusmotor en stabilisator in zit? (beetje kromme zin, maar hopelijk is het duidelijk)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53855297
quote:
IS = Image Stabilizer (Beeldstabilisator)
Een geweldige nieuwe technologie waarmee de lens beweging kan detecteren zoals schudden of trillingen en onmiddellijk een optische correctie kan toepassen door een groep lenselementen te verplaatsen. De verbetering in stabiliteit is zelfs zichtbaar in de zoeker en de meeste gebruikers merken dat ze kunnen fotograferen met de camera in de hand of op een eenpotig statief met sluitertijden van bijna twee stops trager dan eerder, terwijl ze toch altijd scherpe foto's krijgen.

USM = Utrasone Motor
In 1987 maakte Canon, de eerste camerafabrikant, gebruik van een geavanceerde USM (Ultrasone Motor) In 1990 ontwikkelde Canon vervolgens de ringvormige USM, die een lagere kostprijs had en werd toegepast in uiteenlopende, aantrekkelijk geprijsde lenzen. Deze prestatie werd in 1992 gevolgd door de ontwikkeling van een nieuw type micro-USM, waardoor de productie kon worden geautomatiseerd.

Kenmerkend voor de ringvormige USM is het feit dat de motor zonder problemen en bij lage snelheid de hoge torsie kan produceren die nodig is voor directe aandrijving. Dankzij de hoge stilstandtorsie houdt de schijfrem de lens automatisch op zijn plaats zodra de motor stopt. De constructie van de USM is uiterst eenvoudig, de werking geschiedt nagenoeg geruisloos en de USM biedt uitstekende responstijden en besturingskenmerken bij starten en stoppen. Door de hoge efficiëntie en het lage energieverbruik kan de USM worden aangedreven door de batterij van de camera. De ringvorm van de motor is uitermate geschikt voor lensbuistoepassingen. De lage rotatiesnelheid is ideaal voor de aandrijving van lenzen. De besturing van de rotatiesnelheid heeft een groot en variabel bereik van 0,2 rpm tot 80 rpm, waardoor een zeer nauwkeurige en snelle lensaandrijving wordt gerealiseerd. Ook handmatige scherpstelling met variabele elektronische gevoeligheid is beschikbaar. Het grote bedrijfstemperatuurbereik van -30 ºC tot +60 ºC (-22 ºF tot 140 ºF) waarborgt een stabiele werking, zelfs onder zeer moeilijke klimatologische omstandigheden. Ten slotte wordt de besturing van de lensaandrijving volledig uitgevoerd door de microprocessor die zich in de lens bevindt.
Bron

Wat er op een lens staat, zoals bij Canon IS of USM, zijn features die een lens extra aantrekkelijk maken om te kopen. Maar wel tegen een prijs uiteraard.
Deze toevoegingen voegen in zo verre wat toe: je kan bij minder licht toch nog scherpe foto's maken (tot een bepaalde grens uiteraard) en de foto's waar je in het verleden net te laat voor was omdat je camera nog niet scherp had gesteld kan je nu wel maken. Dat soort dingen. En daar hangt een prijskaartje aan.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_53855373
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 02:11 schreef tim2308 het volgende:
Deze nog gevonden. Ondanks de lange sluitertijd lijkt er niets mis mee te zijn.(alhowel de teksten op de labels en antidiefstaltags niet te lezen zijn) Volgende week de parade eens fotograferen met de "afstand in het midden"; kijken of ik Belle dan wel belle op de foto krijg.
[ link | afbeelding ]
f7.1 / 1/25 / 41 mm

Trouwens als de waardes van een lens hetzelfde zijn, maar er staat IS USM achter, zijn de lenzen an sich dan het zelfde? Zodat de scherpte en contrast niet verandert, maar dat er alleen een stillere focusmotor en stabilisator in zit? (beetje kromme zin, maar hopelijk is het duidelijk)
Daar kun je geen gif op innemen. In de praktijk zal het wel altijd dezelfde zijn (anders zou een fabrikant twee verschillende lenzen maken met dezelfde kwalificaties, dat is verwarrend en inefficiënt), maar in theorie kan er achter dezelfde cijfers een wereld van verschil steken: kwaliteit van de constructie, van het glas, van de coating etc...
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_53859987
Voor degenen die het nog niet kennen Getting more of your EOS: http://www.eosdslr.com/pdf/EOS_Digital.pdf Eigenlijk voor de D1-bezitters, maar ik vond er ook veel nuttige informatie in. Bijvoorbeeld over sharpness
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 11 oktober 2007 @ 19:09:29 #31
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_53868817
we hebben inmiddels alle camera's in huis en ik moet zeggen, die SX100 ziet er beter uit dan de TZ-tjes.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_53896852
EOS D30 met 18-50 sigma zoom?

Als beginner, kan ik daar wat mee? Iemand tips?
pi_53897255
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 22:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
EOS D30 met 18-50 sigma zoom?

Als beginner, kan ik daar wat mee? Iemand tips?
Bedoel je de Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC, de Sigma 18-50mm f/3.5-5.6 DC of de Sigma 18-50m f/2.8 EX DC Macro? De eerste en de laatste zijn heel lekkere standaard lenzen, de middelste is net wat beter als de Canon standaard kitlens.
En niets mis met de 30D.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_53897495
de sigma zoom 18-50mm 1:3.5-5.6DC

Wat betaal je ongeveer voor betere zoomlenzen?
  FOK!fotograaf vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:11:11 #35
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_53897637
Deze hebben we ook nog hè....

[centraal] Het grote lenzen topic #18
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_53897749
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:11 schreef Xilantof het volgende:
Deze hebben we ook nog hè....

[centraal] Het grote lenzen topic #18

Oke thanx


Ff ander vraagje?
Is er misschien ergens een handleiding of online cursusje om beginselen onder de knie te krijgen enzo en tips enzo
Of kan ik ergens zo'n boek kopen van de D30?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:19:18 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53897875
Ik ga morgen op camera-koop-pad voor een Canon 40d met de 17-40mm lens. Heeft iemand tips welke winkels ik af moet gaan om te kijken waar ik een goeie combinatie-deal kan krijgen voor canon producten in Amsterdam?

Alvast bedankt!
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_53898017
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:14 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Oke thanx


Ff ander vraagje?
Is er misschien ergens een handleiding of online cursusje om beginselen onder de knie te krijgen enzo en tips enzo
Of kan ik ergens zo'n boek kopen van de D30?
Een overweging voor jou is om een iets mindere body te kopen en beter glas als de standaard kitlens. Dan kom je bij voorbeeld uit op een Canon 400D met een Tamron SP 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASSP IF of een Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC.

En er staan genoeg trainingen voor digitale camera's op internet, maar die zijn natuurlijk weer lastig meenemen als je het veld in gaat.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_53898164
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:25 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Een overweging voor jou is om een iets mindere body te kopen en beter glas als de standaard kitlens. Dan kom je bij voorbeeld uit op een Canon 400D met een Tamron SP 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASSP IF of een Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC.
en als ik de D30 al heb
pi_53898308
De 30D is een prima body. In dat geval zou ik OF de lens die je al op het oog had kopen en later upgraden, OF kijken hoe hoog je budget is en alsnog 1 van de lenzen die ik noemde (of nog een andere) kopen.
Met de eenvoudige lens kan je leuk de body leren kennen en wennen aan digitaal fotograferen. Je loopt dan vanzelf tegen de mindere punten van de lens aan en gaat rondkijken. En vind je de mindere punten niet, dan ben je gewoon heel tevreden met waar je mee fotografeert.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_53898346
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:36 schreef buitenbeentje het volgende:

-knip-
jij hebt het over de 30D maar op mijn cam staat D30. Is dat dan hetzelfde of vergis ik me

Ooh ooh wat ben ik een nOOb
pi_53898499
Oeh, D30, da's al een wat oudere, laten we maar zeggen. In dat geval zou ik het inderdaad bij de lens houden die je al in gedachten had.

Alhoewel de fotograaf nog steeds de foto maakt en de camera slechts een hulpmiddel is.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_53909217
Iemand enig idee of ik wat aan die flitsen tijdens de autofocus kan doen? Want het is bagger irritant. Ten eerste is het kut aan je ogen, en ten tweede denken mensen altijd dat ik al foto's gemaakt heb.

IS het met een externe flitser op te lossen?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_53909452
Flitsen bij autofocus is nodig bij donkerdere omstandigheden, waarbij de autofocus dus niet genoeg licht heeft. Dan moet er bij geflitst worden. Dit is te onderdrukken door de lens op manual focus te zetten en dus zelf scherp te stellen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_53909499
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:04 schreef buitenbeentje het volgende:
Flitsen bij autofocus is nodig bij donkerdere omstandigheden, waarbij de autofocus dus niet genoeg licht heeft. Dan moet er bij geflitst worden. Dit is te onderdrukken door de lens op manual focus te zetten en dus zelf scherp te stellen.
Ja logisch, maar in het donker is het heel lastig zelf scherp stellen.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_53911686
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:06 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Ja logisch, maar in het donker is het heel lastig zelf scherp stellen.
Ja, dat vind je camera dus ook

Er bestaan externe flitsers met een hulplichtje voor de AF. Rood en minder storend dan een pre-flits. Zijn niet de goedkoopste flitsers.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_53913731
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 19:18 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ja, dat vind je camera dus ook

Er bestaan externe flitsers met een hulplichtje voor de AF. Rood en minder storend dan een pre-flits. Zijn niet de goedkoopste flitsers.
1 pre flitsje is niet zo heel erg, maar het geeft meteen zo'n stroboscoop effect. Dat is vooral storend.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_53919127
Ik kan het uitzetten in mijn persoonlijke voorkeuren. AF Hulplicht uit, C. Fn-5 op 1 bij de EOS400D

[ Bericht 1% gewijzigd door tim2308 op 14-10-2007 03:03:51 (uiteraard 400D ipv 500D) ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53919702
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 01:38 schreef tim2308 het volgende:
Ik kan het uitzetten in mijn persoonlijke voorkeuren. AF Hulplicht uit, C. Fn-5 op 1 bij de EOS500D
Is er alweer een 500D?

Maar ik had het toevallig net gevonden idd, maar focust ie dan nog wel goed? Nouja het is het proberen waard!
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:47:43 #50
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_53973519
OEWWWWWWWWWWWWWWW doe mij maar zo'n EF 200 2.0 L IS USM !!!

http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-8744-9119

- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_53973865
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:47 schreef ebeaydojraes het volgende:
OEWWWWWWWWWWWWWWW doe mij maar zo'n EF 200 2.0 L IS USM !!!

http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-8744-9119

[ afbeelding ]
Waarom wil je die dan? Maakt ie zulke goede foto's?

Beter (en eerder) in [centraal] Het grote lenzen topic #18
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:18:28 #52
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53974133
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 02:32 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Is er alweer een 500D?
Die is er al jaaaaren. Ik gebruik hem wel eens op mijn nikkor 70-200
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_53975244
Bedoelen jullie met 500D een macro close-up lens?
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:17:09 #54
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53976192
ik wel, die ander bedoelde een 400D

Was lachen bij Kamera express toen ik de verkoper om een Canon 500D vroeg; die dacht ook meteen dat ik de 400D bedoelde (die nog net niet uit was)....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_53976581
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:17 schreef Shark.Bait het volgende:
ik wel, die ander bedoelde een 400D

Was lachen bij Kamera express toen ik de verkoper om een Canon 500D vroeg; die dacht ook meteen dat ik de 400D bedoelde (die nog net niet uit was)....
Ja ik dacht dus ook even dat ik gek geworden was Ik heb zelf ook een 500D, ook zo'n beetje 1 van de weinige dingen die op m'n S3 gaan
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:44:48 #56
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_53977756
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 19:05 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Waarom wil je die dan? Maakt ie zulke goede foto's?

Beter (en eerder) in [centraal] Het grote lenzen topic #18
Dit is nog steeds een Canon topic met Canon nieuws.
en als je ooit met de 200 1.8 hebt gewerkt dan zou je deze vraag niet stellen
(dreeeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmmms ...)
Dit is HET objectief waar iedereen op zit te wachten sinds 2004.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_53981710
Kan de RC-1 afstandbediening ook wat je met de knop op de body kan: half indrukken en dan scherpstellen? Kan de afstandbediening met draad dat ook?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53983076
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:44 schreef ebeaydojraes het volgende:

en als je ooit met de 200 1.8 hebt gewerkt dan zou je deze vraag niet stellen
Geef eens gewoon antwoord ipv voor mij te bepalen welke vragen ik moet stellen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 17 oktober 2007 @ 10:56:52 #59
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_53984849
Dat is impliciet ook het antwoord.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_53985146
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
Dat is impliciet ook het antwoord.
goh goh, wat zijn we weer lekker bijdehand.

Zal ik het dan maar even expliciet voor je maken? Je zit te geilen op een lens enkel en alleen op de basis dat er een hele goede lens bestaat die ongeveer dezelfde specificaties heeft. Best sneu eigenlijk. True, Canon heeft een briljante reputatie op het gebied van tele-primes, en dus zal dit ook wel weer een toppertje gaan worden, maar om al helemaal lyrisch te worden bij de aankondiging alleen, vind ik behoorlijk tekenend voor de gear-gekte waar sommige amateur-fotografen last van schijnen te hebben.

Ik wil best enthousiast worden over deze lens, maar laten ze m dan eerst eens maken, en dan wil ik wel eens zien of ie het veel beter gaat doen dat hetzij de 200/2.8 of de 135/2.0 plus tc en of dat kwaliteitsverschil op gaat wegen tegen het prijsverschil.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2007 @ 11:12:21 #61
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53985180
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
Dat is impliciet ook het antwoord.
Het was bij hem ook impliciet dat hij jouw impliciet gekwantificeerd wilde hebben.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2007 @ 11:15:22 #62
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53985248
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:10 schreef Vliegvrager het volgende:
[...]
Ik wil best enthousiast worden over deze lens, maar laten ze m dan eerst eens maken, en dan wil ik wel eens zien of ie het veel beter gaat doen dat hetzij de 200/2.8 of de 135/2.0 plus tc en of dat kwaliteitsverschil op gaat wegen tegen het prijsverschil.
Ik denk dat historisch gesproken van deze lens verwacht mag worden dat de kwaliteit uitstekend is. De IS is echter een erg grote en welkome bonus. Of hij echter de extra doekoes waard is, dat durf ik niet te zeggen. Een goed statief is goedkoper, en biedt in veel situaties ook een oplossing.

Maar als een IS geil manneke, zeg ik ook kwadraat. Het antwoord van mijn portemonnee was echter .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:45:14 #63
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_53987226
Rare vraag, met rare omschrijving, maar kheb nog geen bijpassende illustratie gevonden. Zoek nog wel door

Gisteren iets opvallends gezien aan onze 350D. Twee foto's geschoten met daarin heul veul wit en als we die op de display van de camera willen kijken gebeurt er iets raars.

Als de foto gewoon in beeld staat is er niks aan de hand, maar dmv de [info] knop kan je hem ook bekijken met dat er een soort van grafiekje rechts naast de foto komt. En dan gebeurt er iets geks met de afbeelding van de foto zelf (die dan dus links staat)

Het witte gedeelte in de wit knippert tussen zwart en wit, net of de foto dus elke keer overschakelt naar [negatief] beeld. Als de foto dus gewoon in beeld staat niet, maar wel als dus dat grafiekje er naast komt.
Iemand die weet of dit hoort, hoe het komt of dat er iets mis is met onze camera en we er mee terug moeten?

Edit: en nou vind ik dus wel een plaatje.. als we dus op deze manier de foto bekijken gebeurt het.


Dit plaatje is dan wel van een 400d, maar wat er op de display staat ziet er hetzelfde uit als hoe ik het bedoel.
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_53987276
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:45 schreef Ireth het volgende:
Rare vraag, met rare omschrijving, maar kheb nog geen bijpassende illustratie gevonden. Zoek nog wel door

Gisteren iets opvallends gezien aan onze 350D. Twee foto's geschoten met daarin heul veul wit en als we die op de display van de camera willen kijken gebeurt er iets raars.

Als de foto gewoon in beeld staat is er niks aan de hand, maar dmv de [info] knop kan je hem ook bekijken met dat er een soort van grafiekje rechts naast de foto komt. En dan gebeurt er iets geks met de afbeelding van de foto zelf (die dan dus links staat)

Het witte gedeelte in de wit knippert tussen zwart en wit, net of de foto dus elke keer overschakelt naar [negatief] beeld. Als de foto dus gewoon in beeld staat niet, maar wel als dus dat grafiekje er naast komt.
Iemand die weet of dit hoort, hoe het komt of dat er iets mis is met onze camera en we er mee terug moeten?
Niets mis met je camera, dit is de manier waarop je camera je vertelt dat het betreffende gebied overbelicht is.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:47:58 #65
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_53987302
aha! zo simpel! Thanks Vliegvrager!!!
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2007 @ 13:33:54 #66
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53988087
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:47 schreef Ireth het volgende:
aha! zo simpel! Thanks Vliegvrager!!!
Je kan dit trouwens ook tegenkomen in Photoshop, maar dan wordt het met kleurtjes gedaan (blauw en rood).
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:53:28 #67
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_53999596
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:10 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

goh goh, wat zijn we weer lekker bijdehand.
...
blaat. waar het om gaat is dat ik erg enthousiast ben omdat ik de 200 1.8 mis en dat men er nu eindelijk eens iets aan gaat doen en ik ben niet de enige die er zo over denkt.
quote:
Ik wil best enthousiast worden over deze lens, maar laten ze m dan eerst eens maken, en dan wil ik wel eens zien of ie het veel beter gaat doen dat hetzij de 200/2.8 of de 135/2.0 plus tc en of dat kwaliteitsverschil op gaat wegen tegen het prijsverschil.
135 2.0 zonder TC is al erg genoeg in sommige omstandigheden. Laat staan wat er met TC van over blijft. (hebben we wel eens geprobeerd en was geen succes. 70-200 werkt dan gewoon beter). Dan is het gewoon bijna een 200 2.8.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_54003809
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:53 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

blaat. waar het om gaat is dat ik erg enthousiast ben omdat ik de 200 1.8 mis en dat men er nu eindelijk eens iets aan gaat doen en ik ben niet de enige die er zo over denkt.
Weet ik, en ik ben ook hartstikke blij voor jou en al die anderen En zoals ik eerder al zei, het zal vast een goede lens worden, Canon is beresterk in teleprimes. Maar zoals ik ook al eerder zei:
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:10 schreef Vliegvrager het volgende:
... maar om al helemaal lyrisch te worden bij de aankondiging alleen, vind ik behoorlijk tekenend voor de gear-gekte waar sommige amateur-fotografen last van schijnen te hebben.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf donderdag 18 oktober 2007 @ 08:05:01 #69
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54003949
Mwoah, het vooruitzicht van een dergelijke prime met IS krijgt mijn EF mount ook wel warmer hoor, en dat is geen keiharde gear gekte. Toch is het wel zo dat het geld wat je neer moet tellen aanzienlijk blijft, en verliest men nog wel eens alternatieven uit het oog. Voor minder dan de waarschijnlijke prijs van de prime heb je een 5D met fenomenale ruisvrije pics op 1250 ISO, wat kortere sluitertijden (en dus ook f2.8 bruikbaarheid) mogelijk maakt voor _alle_ lenzen die je erop schroeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door freud op 18-10-2007 08:10:37 ]
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_54004042
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 08:05 schreef freud het volgende:
Mwoah, het vooruitzicht van een dergelijke prime met IS krijgt mijn EF mount ook wel warmer hoor, en dat is geen keiharde gear gekte. Toch is het wel zo dat het geld wat je neer moet tellen aanzienlijk blijft, en verliest men nog wel eens alternatieven uit het oog. Voor minder dan de waarschijnlijke prijs van de prime heb je een 5D met fenomenale ruisvrije pics op 1250 ISO, wat kortere sluitertijden (en dus ook f2.8 bruikbaarheid) mogelijk maakt voor _alle_ lenzen die je erop schroeft.
Wat een dergelijke prime voor het gros van de het hoger opzoekende amateur financieel toch redelijk onberijkbaar maakt.

En bij die 5D moet je uiteraart dan ook nog wel een lens hebben en dan hoeft je niet echt aan komen zetten met de 18-55 kitlens.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:14:03 #71
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_54022147
succes als je die erop wil schroeven . Maar alle waar naar zijn geld. Als ie waar kan maken wat de 200 1.8 deed (die ook 10.000 gulden heeft gekost) dan is het t meer dan waard.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:02:07 #72
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54025837
@buitenbeentje: de kitlens voor mijn aankomende 5D heb ik al; de 24-105L
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 00:14 schreef ebeaydojraes het volgende:
succes als je die erop wil schroeven . Maar alle waar naar zijn geld. Als ie waar kan maken wat de 200 1.8 deed (die ook 10.000 gulden heeft gekost) dan is het t meer dan waard.
OK, koop ik de 5D met 135mm f2L en jij de 200mm f2L op je IIN, zelfde settings. Mag jij laten zien dat jouw +2000 euro uitgaven verschil uit maakt .

Ik heb trouwens een meesterlijke plaat van een pro fotograaf die vragend staat te kijken waarom de 18-55 niet wil passen op zijn 1Ds MkII, geniaal chantagemateriaal...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_54027517
quote:
Ik heb trouwens een meesterlijke plaat van een pro fotograaf die vragend staat te kijken waarom de 18-55 niet wil passen op zijn 1Ds MkII, geniaal chantagemateriaal...
sommige pro fotografen
broer van Kroekroek
pi_54027637
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:02 schreef freud het volgende:


Ik heb trouwens een meesterlijke plaat van een pro fotograaf die vragend staat te kijken waarom de 18-55 niet wil passen op zijn 1Ds MkII, geniaal chantagemateriaal...
Gewoon beetje doordouwen, dan past ie heus wel
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:00:41 #75
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_54030724
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:02 schreef freud het volgende:
@buitenbeentje: de kitlens voor mijn aankomende 5D heb ik al; de 24-105L
[..]

OK, koop ik de 5D met 135mm f2L en jij de 200mm f2L op je IIN, zelfde settings. Mag jij laten zien dat jouw +2000 euro uitgaven verschil uit maakt .

Ik heb trouwens een meesterlijke plaat van een pro fotograaf die vragend staat te kijken waarom de 18-55 niet wil passen op zijn 1Ds MkII, geniaal chantagemateriaal...
Daar heb ik voorlopig helemaal geen geld voor. Eerst een 5d mark II en de lensjes zien we dan later wel. Ik heb voorlopig genoeg en kan gratis lenen .
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:22:22 #76
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54031064
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:00 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

Daar heb ik voorlopig helemaal geen geld voor. Eerst een 5d mark II en de lensjes zien we dan later wel. Ik heb voorlopig genoeg en kan gratis lenen .
Jaloersmakert! Is er al een mk2 van dat model in de maak? De mijne staat in januari of zo gepland namelijk.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:31:19 #77
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_54034379
februari met voldoende zekerheid. Canon brengt altijd wel IETS uit en dit is de camera die het langst in het pakket zit (sinds okt. 2005). HighRes LCD scherm, 16MP, LiveView met contrastmeting, weatherseals (ala 40D), alle AF crosstype, 14bit raw (16 bit?), stofsensor. Daar kunnen we wel grofweg van uitgaan. Zal wel rond de 2699 gaan kosten, dus 2499 straatprijs (5d was advies 3459, nu 2099 straatprijs).

In augustus is het dan weer tijd om de 400D te vervangen (Hightone priority, 14bit raw, liveview met contrastmeting en meer pixelLCD, 500 euro ? tis photokina tijd iig ).
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:24:02 #78
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54043084
Hmm, dan stel ik het wel even iets uit... Niet voor de Mk2, maar de 2e hands Mk1...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_54044728
weatherseals ala 40D ? Die was toch maar "partly weathersealed" ? Dan heb je er niet zo veel aan lijkt mij, als het niet in het ene gaatje komt komt het wel in een andere. Maargoed ik kan het fout hebben natuurlijk.
broer van Kroekroek
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 03:57:57 #80
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_54047299
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 00:36 schreef chris89 het volgende:
weatherseals ala 40D ? Die was toch maar "partly weathersealed" ? Dan heb je er niet zo veel aan lijkt mij, als het niet in het ene gaatje komt komt het wel in een andere. Maargoed ik kan het fout hebben natuurlijk.
ja, maar dit is precies hetzelfde als wat de D200-D300 hebben en deze camera zit in diezelfde groep. je moet er ook geen 1D expectations bij hebben.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_54072332
Ik heb een probleempje. Als ik de foto's vanaf mijn camera op mijn pc zet, dan noemt ie sommige foto's : _MG_0318 en om daarna vrolijk de volgende foto IMG_0319 te noemen.

WAAROM doet ie dit? Dat is zo vervelend met het sorteren van foto's!
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_54073014
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 16:37 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb een probleempje. Als ik de foto's vanaf mijn camera op mijn pc zet, dan noemt ie sommige foto's : _MG_0318 en om daarna vrolijk de volgende foto IMG_0319 te noemen.

WAAROM doet ie dit? Dat is zo vervelend met het sorteren van foto's!
Staat er al een IMG_0318 in de directory waar je naar toe kopieert ms?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_54073047
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:25 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Staat er al een IMG_0318 in de directory waar je naar toe kopieert ms?
Nee, want hij zet ze per dag in een eigen map.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:09:03 #84
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54074849
de één is sRGB en de ander is aRGB?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:17:17 #85
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_54075010
tsja.. Pak gewoon de Verkenner erbij en kopieer je foto's handmatig en niet via een of ander vaag programmatje. Dan heb je er veel meer controle over.

en dan Canon nieuws:
de fix voor de AF poblemen van de 1D mark III komt er binnen nu en 2 weken aan. Er moet hardwaremaatig iets achter de submirror (wat de AF meet) vervangen worden. Alle nieuwe camera's (dus ook de 1Ds III) zijn gewoon goed.

en dan een eerste indruk van de 1Ds mark III op luminous landscape http://www.luminous-landscape.com/essays/MKIIIs.shtml

en hier niet thuishorend maar wel zeer veelbelovend: een kijkje naar de Nikon D3 tijdens de Osaka kampioenschappen athletiek: http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/d3.shtml (dit klinkt wel HEEL erg veelbelovend ..)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_54077392
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:09 schreef Shark.Bait het volgende:
de één is sRGB en de ander is aRGB?
Als je hem op de auto stand zet, verandert ie dan ook de kleurmode? Want dan zou het idd heel goed kunnen.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_54081620
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 16:37 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb een probleempje. Als ik de foto's vanaf mijn camera op mijn pc zet, dan noemt ie sommige foto's : _MG_0318 en om daarna vrolijk de volgende foto IMG_0319 te noemen.

WAAROM doet ie dit? Dat is zo vervelend met het sorteren van foto's!
Is het in de continue stand (die snel fotos achtrelkaar schiet) geschoten welicht?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  FOK!fotograaf maandag 22 oktober 2007 @ 07:34:14 #88
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54083179
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:17 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsja.. Pak gewoon de Verkenner erbij en kopieer je foto's handmatig en niet via een of ander vaag programmatje. Dan heb je er veel meer controle over.

en dan Canon nieuws:
de fix voor de AF poblemen van de 1D mark III komt er binnen nu en 2 weken aan. Er moet hardwaremaatig iets achter de submirror (wat de AF meet) vervangen worden. Alle nieuwe camera's (dus ook de 1Ds III) zijn gewoon goed.

en dan een eerste indruk van de 1Ds mark III op luminous landscape http://www.luminous-landscape.com/essays/MKIIIs.shtml

en hier niet thuishorend maar wel zeer veelbelovend: een kijkje naar de Nikon D3 tijdens de Osaka kampioenschappen athletiek: http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/d3.shtml (dit klinkt wel HEEL erg veelbelovend ..)
Ik kan me nog iemand herinneren die zei dat er niets aan de hand was met de 1D Mk III toen ik zei dat er grote AF problemen waren met het model...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_54087152
Is er hier een gebruiker van een 5D?
Ik zou graag wat voorbeeldjes willen van opnames met een stevige groothoek, 17-35mm.

Graag reactie via PM.
Limpix
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  FOK!fotograaf maandag 22 oktober 2007 @ 12:46:43 #90
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54087395
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:34 schreef limpix het volgende:
Is er hier een gebruiker van een 5D?
Ik zou graag wat voorbeeldjes willen van opnames met een stevige groothoek, 17-35mm.

Graag reactie via PM.
Limpix
Moet je .bennie/.zapper even PMmen. Heeft de 5D en 17-40 f4L dacht ik. Maar met de 24-70 was er al sprake van beetje vignetting hoor.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_54088691
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 00:58 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Is het in de continue stand (die snel fotos achtrelkaar schiet) geschoten welicht?
Ik heb hem meestal in de M stand staan, en daar staat ie op adobe rgb, maar soms om snel een foto te maken schakel ik over naar de portret of de auto stand. Misschien dat het daar aan ligt?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:50:06 #92
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54089815
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:01 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Ik heb hem meestal in de M stand staan, en daar staat ie op adobe rgb, maar soms om snel een foto te maken schakel ik over naar de portret of de auto stand. Misschien dat het daar aan ligt?
controleer de 2 foto's en kijk in de exif naar de kleurruimte. Ik vermoed dat waar de _ ervoor staat het aRGB is.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_54091147
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:46 schreef freud het volgende:

[..]

Moet je .bennie/.zapper even PMmen. Heeft de 5D en 17-40 f4L dacht ik. Maar met de 24-70 was er al sprake van beetje vignetting hoor.
Er is vignet de tering te zien bij 17mm, dit is met photoshop aardig te corrigeren. Ik heb nog geen foto`s gehad die ik ging bewerken waar het echt hinderlijk te zien was na de nabewerking. Alleen het was mooier geweest als het totaal niet te zien was natuurlijk.
Ik heb mijn UV filters iig van de objectieven gelaten, scheelt ook weer.
pi_54093331
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:50 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

controleer de 2 foto's en kijk in de exif naar de kleurruimte. Ik vermoed dat waar de _ ervoor staat het aRGB is.
Je hebt gelijk idd! Bedankt.
Is er trouwens een manier om snel naar de exif te kijken?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  maandag 22 oktober 2007 @ 19:58:35 #95
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_54095513
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 07:34 schreef freud het volgende:

[..]

Ik kan me nog iemand herinneren die zei dat er niets aan de hand was met de 1D Mk III toen ik zei dat er grote AF problemen waren met het model...
als je t tegen mij hebt en ik ga t niet nakijken, heb ik volgens mij alleen maar gezegd dat er genoeg camera's zijn die het probleem (nog) niet hebben en dat men al hardwarematige updates aan het doen zijn bij de service centres..( Het element schijnt alleen maar kapot te gaan bij extreme temperaturen.).
mijn baas heeft hem ook ingeleverd en die is er een flink stuk op vooruit gegaan (ondertussen bij het ophalen, kwamen er nog 3 anderen langs met hetzelfde probleem) en werkt nu gewoon zoals het hoort.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 22 oktober 2007 @ 22:53:55 #96
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_54098932
En weer een Canonvraagje...

We hebben bij onze 350D een accu, maar willen er nog 1 bij. Iemand tips? Waar zijn de beste het goedkoopste te krijgen? Welke zijn ruk en moeten we links laten liggen? Wat zijn de gemiddelde prijzen wil je een goeie hebben?

Ynske heeft toen ze bij ons was een merk genoemd, die qua prijs gelijk was aan de canon's, maar veel meer capaciteit hadden. Weet alleen niet meer welke het was?
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_54099207
Bijna alle no-name accu's kosten bijna niets en gaan langer mee dan de Canon accu's. Ik heb hier twee verschillende merken die ik 2 aan 2 in mijn grip gebruik en doe daar een stuk langer mee als met 2 originelen die drie tot 4 keer zo duur zijn.

Ik heb nog niet meegemaakt dat een no-name lekte (ook niet bij iemand anders), dus daar hoef je het niet om te laten.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_54099450
Heeft er iemand een handleiding of meer info over gebruik van de D30?
  maandag 22 oktober 2007 @ 23:14:09 #99
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_54099554
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:03 schreef buitenbeentje het volgende:
Bijna alle no-name accu's kosten bijna niets en gaan langer mee dan de Canon accu's. Ik heb hier twee verschillende merken die ik 2 aan 2 in mijn grip gebruik en doe daar een stuk langer mee als met 2 originelen die drie tot 4 keer zo duur zijn.

Ik heb nog niet meegemaakt dat een no-name lekte (ook niet bij iemand anders), dus daar hoef je het niet om te laten.
Staat er overigens op die verpakkingen of ze geschikt zijn voor welke serie/camera? Of waar moet ik op letten? Ik ga dus morgen op pad voor een accu, voor de verjaardag van manlief als kadootje van zijn dochter, maar ik kom geheid met compleet verkeerde thuis!
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_54099639
Bij mij staat er onder andere op:FOR CANON NB2LH . En ik schiet ook met een 350D, moet dus passen.

NB2L(H) is de typeaanduiding voor accu's in een 350D.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 22 oktober 2007 @ 23:18:44 #101
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_54099687
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:14 schreef Ireth het volgende:

[..]

Staat er overigens op die verpakkingen of ze geschikt zijn voor welke serie/camera? Of waar moet ik op letten? Ik ga dus morgen op pad voor een accu, voor de verjaardag van manlief als kadootje van zijn dochter, maar ik kom geheid met compleet verkeerde thuis!
http://www.aq4u.nl -> en dan "NB2L NB-2L (H) 1200 mAh"

Ik heb er ook 2. Gebruik ze i.c.m. mijn EOS 350D.
Lekken niet, laden snel op, gaan lang mee, zijn cheap... wat wil je nog meer?
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_54099773
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heeft er iemand een handleiding of meer info over gebruik van de D30?
http://www.canon.com.au/p(...)/eosd30_manuals.aspx
http://www.shortcourses.com/guides/canon/d30guide.htm
http://www.dlcphotography.net/D30Tips.htm

Zoeken op google met canon D30 manual doet wonderen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 22 oktober 2007 @ 23:22:41 #103
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_54099783
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:18 schreef kvdv het volgende:

[..]

http://www.aq4u.nl -> en dan "NB2L NB-2L (H) 1200 mAh"

Ik heb er ook 2. Gebruik ze i.c.m. mijn EOS 350D.
Lekken niet, laden snel op, gaan lang mee, zijn cheap... wat wil je nog meer?
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_54267517
ik heb nu een nieuwe opzet flitser gekocht voor mijn 400d, maar zoveel gewicht kan dat makelijk hangen aan dat kleine voetje? Is het dus zo dat ik hem gewoon schuin kan gebruiken enzo zondat dat ik bang moet zijn dat ie afbreekt?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_54268198
Je moet natuurlijk niet gaan meelopen zwaaien met een polonaise als je de flits op je camera hebt, maar als je er niet al te wild mee doet kan het heel wat hebben, zo'n schoentje.
Ik heb zelf regelmatig een Sigma EF-500 DG ST op mijn 350D gaan en heb nog nergens problemen mee gehad.

Wat voor flits trouwens?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:11:58 #106
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_54268324
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 18:30 schreef RoOoYtJuH het volgende:
ik heb nu een nieuwe opzet flitser gekocht voor mijn 400d, maar zoveel gewicht kan dat makelijk hangen aan dat kleine voetje? Is het dus zo dat ik hem gewoon schuin kan gebruiken enzo zondat dat ik bang moet zijn dat ie afbreekt?
Ik heb inmiddels al heel wat af zien breken in fotoland, een flitser die uit zijn schoen breekt moet ik echter nog tegenkomen (valpartijen daargelaten)
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:28:03 #107
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54268658
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:22 schreef Ireth het volgende:

[..]

dat waren ze idd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_54268715
Ik ben gerust gesteld!

Ik wilde een Canon speedlite 430EX kopen.

Maar toen had ik een foto zaak gemaild, met de vraag welke van hun "imitatie" flitsers er vergelijkbaar is met laatstgenoemde.

En hij beval me de Metz Mecablitz 48 aan, en vertelde dat die zelfs nog beter was. En voor een lagere prijs ook nog. Dus ik heb hem maar geprobeerd. en ik heb geen vergelijking want heb nog nooit met externe flits gewerkt, maar volgens mij is ie best goed.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  FOK!fotograaf woensdag 31 oktober 2007 @ 08:08:03 #109
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54277626
quote:
Canon heeft dealers in Engeland een brief gestuurd waarin het bedrijf aangeeft dat het problemen met betrekking tot de autofocus in de EOS-1D Mark III zal verhelpen. Ook wordt de voorraad bij winkels teruggeroepen en de levering tijdelijk gestaakt.

Sinds de introductie kampt de EOS-1D Mark III met problemen met de autofocus in 'AI Servo'-mode, waardoor de camera de focus niet kon vasthouden in continuous autofocus. In de brief geeft Canon aan dat het probleem, dat veelal optrad bij warm weer en veel zonlicht, opgelost kan worden door de AF Sub Mirror te vervangen. Deze sub mirror is een kleine spiegel achter de hoofdspiegel en regelt de scherpstelling van het onderwerp in de sensor.

Canon heeft het probleem onderzocht, maar weet niet precies welke fotocamera's last van het probleem hebben. Voor de zekerheid roept Canon de huidige voorraad van Mark III-camera's terug en kunnen gebruikers die hinder ondervinden van het autofocusprobleem de camera terugsturen. Vermoedelijk zal de cameragigant woensdag meer details bekendmaken.Canon heeft dealers in Engeland een brief gestuurd waarin het bedrijf aangeeft dat het problemen met betrekking tot de autofocus in de EOS-1D Mark III zal verhelpen. Ook wordt de voorraad bij winkels teruggeroepen en de levering tijdelijk gestaakt.

Sinds de introductie kampt de EOS-1D Mark III met problemen met de autofocus in 'AI Servo'-mode, waardoor de camera de focus niet kon vasthouden in continuous autofocus. In de brief geeft Canon aan dat het probleem, dat veelal optrad bij warm weer en veel zonlicht, opgelost kan worden door de AF Sub Mirror te vervangen. Deze sub mirror is een kleine spiegel achter de hoofdspiegel en regelt de scherpstelling van het onderwerp in de sensor.

Canon heeft het probleem onderzocht, maar weet niet precies welke fotocamera's last van het probleem hebben. Voor de zekerheid roept Canon de huidige voorraad van Mark III-camera's terug en kunnen gebruikers die hinder ondervinden van het autofocusprobleem de camera terugsturen. Vermoedelijk zal de cameragigant woensdag meer details bekendmaken.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf woensdag 31 oktober 2007 @ 08:14:54 #110
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54277678
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 19:30 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik ben gerust gesteld!

Ik wilde een Canon speedlite 430EX kopen.

Maar toen had ik een foto zaak gemaild, met de vraag welke van hun "imitatie" flitsers er vergelijkbaar is met laatstgenoemde.

En hij beval me de Metz Mecablitz 48 aan, en vertelde dat die zelfs nog beter was. En voor een lagere prijs ook nog. Dus ik heb hem maar geprobeerd. en ik heb geen vergelijking want heb nog nooit met externe flits gewerkt, maar volgens mij is ie best goed.
Ik kan nergens vinden wat de cycle tijd is van deze flitser. Sterker nog: op de Metz site staat de flitser zelfs niet. Die cycle tijd is iets wat best belangrijk is, maar echt onmogelijk om te vermelden blijkbaar op review sites .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_54277847
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 08:08 schreef freud het volgende:

[..]
Wehehe, twee keer het zelfde achter elkaar gequote.

Maar wel goed dat Canon er zo veel ruchtbaarheid aan geeft. Beter dan het in de doofpot stoppen of roepen dat er maar mee geleefd moet worden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 31 oktober 2007 @ 08:53:16 #112
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_54278047
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 08:14 schreef freud het volgende:

[..]

Ik kan nergens vinden wat de cycle tijd is van deze flitser. Sterker nog: op de Metz site staat de flitser zelfs niet. Die cycle tijd is iets wat best belangrijk is, maar echt onmogelijk om te vermelden blijkbaar op review sites .
Metz, een Duits bedrijf met traditie
Mijn Metz402(bj 1974) laadde in 7 sec
Mijn 30BCT(begin 80's) laadde in 7 sec
De 32CT7(eind 80's) deed exact 7 sec over een volle lading
De 60CT4(1993) laadt in 7 sec
iets zegt me dat die 48 er niet veel langer over zal gaan doen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 31 oktober 2007 @ 10:11:25 #113
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54279274
Ah, ok. Dan snap ik dat met een herlaadtijd van (uit mijn hoofd) 2 seconden van de 430EX het verschil wel duidelijk is .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 31 oktober 2007 @ 11:05:02 #114
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_54280305
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:11 schreef freud het volgende:
Ah, ok. Dan snap ik dat met een herlaadtijd van (uit mijn hoofd) 2 seconden van de 430EX het verschil wel duidelijk is .
Lijkt je twee seconden niet een beetje erg rap Da's maar ietsjes meer dan een stevige studioflitser die direct uit het stopcontact vreet.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 31 oktober 2007 @ 11:26:19 #115
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54280712
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:05 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Lijkt je twee seconden niet een beetje erg rap Da's maar ietsjes meer dan een stevige studioflitser die direct uit het stopcontact vreet.
Ietsje meer? Mijn studioflitsers doen er gemiddeld 0,6s over op vol vermogen . Flitsen met de 430EX op vol vermogen duurt volgens Canon op vol vermogen 2s. Ik kan op kortere afstanden zoals met portretten, redelijk achter elkaar doorschieten. Dat is de reden dat ik mijn Sunpak de deur uit heb gedaan. Die had er ook 8-10s voor nodig, en dat is gewoon veels te lang in mijn beleving.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 31 oktober 2007 @ 12:06:51 #116
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_54281449
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:26 schreef freud het volgende:

[..]

Ietsje meer? Mijn studioflitsers doen er gemiddeld 0,6s over op vol vermogen .
Dat zijn dan beste geweldenaren, het duurt bij mij ongeveer anderhalve seconde voor er weer 800Ws achter de buis zit.
quote:
Flitsen met de 430EX op vol vermogen duurt volgens Canon op vol vermogen 2s. Ik kan op kortere afstanden zoals met portretten, redelijk achter elkaar doorschieten. Dat is de reden dat ik mijn Sunpak de deur uit heb gedaan. Die had er ook 8-10s voor nodig, en dat is gewoon veels te lang in mijn beleving.
In dat geval zijn er inderdaad maar weinig flitsers waarmee je echt geholpen bent, de meeste doen er toch echt een seconde of 6 a 7 over om een volle bak te laden. Overigens heb ik nog maar zelden meegemaakt dat de Speedlite zijn volle vermogen eruit gooide, dus meestal kun je je volgende opname ruim binnen de twee seconden maken waar dat ook maar goed voor moge wezen
Zelfs met de Metz60 gebruik je die volle bak zelden, op korte afstand, indirect met een subflashje er bij is ie meestal sneller weer op adem dan zijn gebruiker.
Sunpaks zijn van oudsher niet de snelste laders. mijn GX8 ringflits doet 10 seconden over een volle bak. De beide staafflitsen(3600 en 4205) die ik in het verleden had deden er een seconde of negen over.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:27:07 #117
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54281802
Zijn er geen flitsers welke de continue schiet functie kunnen bijhouden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54281843
Als de cycletijd de "flitsvolgtijd' is dan is dat bij vol vermogen volgens het boekje 3.5 sec.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 31 oktober 2007 @ 12:55:03 #119
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_54282227
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:27 schreef sanger het volgende:
Zijn er geen flitsers welke de continue schiet functie kunnen bijhouden.
Niet op vol vermogen. Bij de meeste recente flitsers is het vermogen echter wel te temperen naar een stand die wél een redelijk tempo toelaat. De output is dan echter niet meer van de verblindende categorie.
Met je camera en flitser automatisch zoals E-TTL bedoeld was heb je bij voldoende omgevingslicht zo weinig flitslicht nodig dat de flitser voldoende overhoudt om uiterst snel door te kunnen flitsen. Vol tempo bij vijf frames per seconde zoals we zo graag doen blijft echter een redelijke uitdaging voor een flitser. Meestal houden ze dat maar een stuk of tien flitsen vol waarna de boel weer even op adem moet komen
maar dan ben je het station absolute waanzin al gepasseerd
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 31 oktober 2007 @ 13:04:11 #120
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54282377
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:06 schreef Ouwesok het volgende:
Dat zijn dan beste geweldenaren, het duurt bij mij ongeveer anderhalve seconde voor er weer 800Ws achter de buis zit.
Bij mij is het 'maar 650W broncolor .
quote:
In dat geval zijn er inderdaad maar weinig flitsers waarmee je echt geholpen bent, de meeste doen er toch echt een seconde of 6 a 7 over om een volle bak te laden. Overigens heb ik nog maar zelden meegemaakt dat de Speedlite zijn volle vermogen eruit gooide, dus meestal kun je je volgende opname ruim binnen de twee seconden maken waar dat ook maar goed voor moge wezen
Zelfs met de Metz60 gebruik je die volle bak zelden, op korte afstand, indirect met een subflashje er bij is ie meestal sneller weer op adem dan zijn gebruiker.
Sunpaks zijn van oudsher niet de snelste laders. mijn GX8 ringflits doet 10 seconden over een volle bak. De beide staafflitsen(3600 en 4205) die ik in het verleden had deden er een seconde of negen over.
Ik heb soms best die volle sterkte nodig bij bijvoorbeeld DJ sets, dat ik een meter of 5 moet overbruggen, maar doorgaans niet. De 430EX was zelfs sneller dan de 550EX, en de snelheid was voor mij het belangrijkste. Wat wel zo is, is dat hij best lang erover doet na aanzetten tot ready. Volgens mij bouwt hij meer op dan dat er nodig is, om zo snel opnieuw te kunnen flitsen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:43:08 #121
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54282968
Maar de 430EX is dus een heel goede optie, voor op mijn 400D?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 31 oktober 2007 @ 14:48:36 #122
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_54284120
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:43 schreef sanger het volgende:
Maar de 430EX is dus een heel goede optie, voor op mijn 400D?
Eh, ja dus
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 31 oktober 2007 @ 15:06:56 #123
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54284481
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54288479
Of dus die Metz.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_54908722
Hmmm, lekker eenduidig, de specificaties van de EF 17-40 F4 L USM. Kijk je bij het productoverzict, dan is de minimale focusafstand 28 millimeter. Kijk je verder bij de Product specificaties, dan is de minimale focusafstand 0.28 en dat is vermoedelijk in meters, oftewel 28 centimeter. Niet wereldschokkend, want als je macro wil fotograferen ga je toch wel voor een macrolens, maar het is wel een beetje slordig.
Wel lachen trouwens dat de meeste webshops dit gewoon klakkeloos over hebben genomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door buitenbeentje op 28-11-2007 23:47:24 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  woensdag 28 november 2007 @ 23:29:16 #126
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54908873
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:24 schreef buitenbeentje het volgende:
Hmmm, lekker eenduidig, de specificaties van de EF 17-40 F4 L USM. Kijk je bij het productoverzict, dan is de minimale focusafstand 28 [b[milli[/b]meter. Kijk je verder bij de Product specificaties, dan is de minimale focusafstand 0.28 en dat is vermoedelijk in meters, oftewel 28 centimeter. Niet wereldschokkend, want als je macro wil fotograferen ga je toch wel voor een macrolens, maar het is wel een beetje slordig.
Wel lachen trouwens dat de meeste webshops dit gewoon klakkeloos over hebben genomen.
Ja dat's heel slordig idd. Je kan der altijd nog een D500 op schroeven natuurlijk

Vraagje. Heb jij ook gemerkt dat die lens bij F/4 gewoon echt abnormaal scherp is? Ik snap er niks van. De sweet spot zou toch F/8 en F/11 moeten zijn?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_54910402
Ik kan hem momenteel nog niet proberen, ik ga hem eerdaags bestellen. Ik ben traag maar gestaag mijn lenzen aan het upgrden, en nu is de standaardlens dus aan de beurt.
En de de cash-back van ¤ 100.00 is natuurlijk ook prettig.

Voor degenen die hem nog overwegen: bij kamera-express krijg je er een EW-83E zonnekap bij.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  donderdag 29 november 2007 @ 00:32:45 #128
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54910628
Nogal wiedus dat je die er bij krijgt. Die zit gewoon in de doos!

Samen met die cheapo lenstas en een lenscap natuurlijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_54912145
Okee, dat wist ik niet. En dat noemen ze dan de Experience Beurs Special.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  FOK!fotograaf donderdag 29 november 2007 @ 07:41:55 #130
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54912231
quote:
Op donderdag 29 november 2007 07:21 schreef buitenbeentje het volgende:
Okee, dat wist ik niet. En dat noemen ze dan de Experience Beurs Special.
Bij de L serie zit de kap er standaard bij inderdaad. En de 17-40 is gewoon vanaf f4 al scherp, L serie he...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_55015968
Weet iemand wat bij een 350d error 99 betekent?
stupidity has become as common as common sense was before
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 december 2007 @ 17:06:03 #132
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55016060
Misschien heb je hier iets aan
http://photography-on-the(...)ex.php/t-125612.html

Error 99
De reparatie: "replacement aperture/shutter/optical units"
De kosten: nog geen honderd euro

ERR 99 heeft altijd met de lens te maken, komt veel voor bij de oudere sigma lensen en natuurlijk kapotte lensen.

Hier vind je veel linkjes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 3 december 2007 @ 17:47:58 #133
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_55016878
ERR 99 is een onbekende fout en kan alles behalve bekende fouten betekenen (die een andere error code hebben)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_55027710
Canon Ixus 60



pi_55035897
Ik heb gisteravond een 300D aangeschaft.

Nou wil ik daarbij wel nog een flitser aanschaffen. Ik wil deze gebruiken of veel objecten en mensen binnen te fotograferen.

Volgens mij is dit wel een goede flitser voor een lage prijs dacht ik zo.
http://www.digicamshop.nl(...)speedlite-ex580.html

Iemand ervaring ermee?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:05:45 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_55036961
Geen ervaring mee. Er staat op de site ook niet duidelijk of het de Mk2 is

Wordt wel positief aangeschreven en als je dat kan opbrengen...

http://www.the-digital-pi(...)te-Flash-Review.aspx
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_55037049
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:05 schreef SpecialK het volgende:
Geen ervaring mee. Er staat op de site ook niet duidelijk of het de Mk2 is

Wordt wel positief aangeschreven en als je dat kan opbrengen...

http://www.the-digital-pi(...)te-Flash-Review.aspx
Volgens mij zijn het 2 verschillende flitsers. Ik denk dat de link van jou over een flitser gaat die net iets duurder is die ik gelinkt heb
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:10:07 #138
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55037074
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:17 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik heb gisteravond een 300D aangeschaft.

Nou wil ik daarbij wel nog een flitser aanschaffen. Ik wil deze gebruiken of veel objecten en mensen binnen te fotograferen.

Volgens mij is dit wel een goede flitser voor een lage prijs dacht ik zo.
http://www.digicamshop.nl(...)speedlite-ex580.html

Iemand ervaring ermee?
Je zit naar de prijs voor de omnibounce te kijken

De flitser zelf is iets duurder http://www.digitalstreet.nl/product_info.php?cPath=111_112&products_id=4087&osCsid=cu9ipthsn2fduiabdaim6qbbq6
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55037140
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Je zit naar de prijs voor de omnibounce te kijken

De flitser zelf is iets duurder http://www.digitalstreet.nl/product_info.php?cPath=111_112&products_id=4087&osCsid=cu9ipthsn2fduiabdaim6qbbq6
Precies, ik dacht al, die is goedkoop

Domme ik....
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:14:04 #140
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55037171
Waarom kijk je niet naar de 430 EX? Die is goed betaalbaar en ik lees niets anders dan goede reviews
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55037238
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:14 schreef sanger het volgende:
Waarom kijk je niet naar de 430 EX? Die is goed betaalbaar en ik lees niets anders dan goede reviews
Ja, als je het vergelijkt met de meeste flitsers is ie redelijk goedkoop. Maar nee, toch te duur voor mij nog. Dan denk ik eerder aan een Metz flitser van 85 euro.

Maar ik wacht nog wel even en spaar ondertussen wel, dan doe ik het in 1 keer goed
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_55037788
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:17 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ja, als je het vergelijkt met de meeste flitsers is ie redelijk goedkoop. Maar nee, toch te duur voor mij nog. Dan denk ik eerder aan een Metz flitser van 85 euro.

Maar ik wacht nog wel even en spaar ondertussen wel, dan doe ik het in 1 keer goed
De speedlites zijn enorm compatible met je camera, en dat biedt heel veel mogelijkheden. Daar betaal je ook flink voor en het is de vraag of je die mogelijkheden gebruikt. Voor het simpele flitswerk volstaat een 2e hands exemplaar van een wazig merk van marktplaats. Licht is licht, en als de kop draaibaar is, is het al goed eigenlijk. Ik heb zelf een heel simpel dingetje (Cuhlman oid). Doet niet aan meedenken en neemt zijn tijd om te herladen, maar ik kan er mooi indirect mee flitsen en dat volstaat voor mij.de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik ook een studiosetje heb voor het geavanceerdere flitswerk

Bedenk waar je je flitser voor gaat gebruiken. Voor partyfotografie en bruiloften moet ie best veel kunnen, schiet je thuis af en toe een leuk familieplaatje waar je niet dat snoeiharde kolerelicht van de ingebouwde flitser bij wilt, dan kan het veel simpeler.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_55046880
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:40 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

De speedlites zijn enorm compatible met je camera, en dat biedt heel veel mogelijkheden. Daar betaal je ook flink voor en het is de vraag of je die mogelijkheden gebruikt. Voor het simpele flitswerk volstaat een 2e hands exemplaar van een wazig merk van marktplaats. Licht is licht, en als de kop draaibaar is, is het al goed eigenlijk.
Je moet alleen oppassen dat de flitser niet te hoge voltage afgeeft lijkt me. Anders is je camera kadoek...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 5 december 2007 @ 02:29:58 #144
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_55049439
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 23:02 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Je moet alleen oppassen dat de flitser niet te hoge voltage afgeeft lijkt me. Anders is je camera kadoek...
Maximaal vijf volt voor een Canon

Ik vind overigens een ouwe flitser af te raden bij een digitale Canon, met een E-TTL-flitser krijg je zoveel meer werkgemak. Flits je weinig of is het budget niet flitsend, dan is een Sunpak PZ40 best een leuk flitsertje voor weinig geld. Niet zo veelzijdig als een Canon Speedlite, maar ook niet half zo beroerd als zijn prijs doet vrezen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_55051059
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:40 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Bedenk waar je je flitser voor gaat gebruiken. Voor partyfotografie en bruiloften moet ie best veel kunnen, schiet je thuis af en toe een leuk familieplaatje waar je niet dat snoeiharde kolerelicht van de ingebouwde flitser bij wilt, dan kan het veel simpeler.
Ik denk in eerste instantie dat ik het rustig aan doe. Sowieso met kerst bij mijn ouders gewoon wat foto's schieten, kijken hoe het bevalt en hoe het er binnenshuis uitziet.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 5 december 2007 @ 09:57:59 #146
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55051617
quote:
Op woensdag 5 december 2007 02:29 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Maximaal vijf volt voor een Canon

Ik vind overigens een ouwe flitser af te raden bij een digitale Canon, met een E-TTL-flitser krijg je zoveel meer werkgemak. Flits je weinig of is het budget niet flitsend, dan is een Sunpak PZ40 best een leuk flitsertje voor weinig geld. Niet zo veelzijdig als een Canon Speedlite, maar ook niet half zo beroerd als zijn prijs doet vrezen.
Als ik de prijzen vergelijk is de 430 EX "maar" 50 duurder dan die Sunpak. Relatief gezien een behoorlijk verschil, maar absoluut valt het toch wel mee?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 6 december 2007 @ 09:49:50 #147
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55072828
Welk objectief denken jullie aan als ik het volgende wens voor mijn 400D:
Zoombereik van 17-70mm. Lekker scherp/zuivere/heldere foto's (zorg ik wel dat ik mijn hand stil hou ). Moet dichterbij kunnen komen dan dit:

Het liefst dat 1 druppel het hele beeld vult. Macro dus.

Heb nu deze: Sigma 17-70 mm F2.8-4.5 Macro DC filter size 72.
Maar zo macro is ie dus niet. Bij de bovengenoemde foto als ik nog dichterbij kwam kon ik 'm niet meer in focus krijgen ook niet handmatig. En de foto's zijn niet zo helder als bijv. een aantal voorbeelden die ik van Yoni gezien heb.
Ik word kritischer.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55073671
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:49 schreef dutchie het volgende:
Welk objectief denken jullie aan als ik het volgende wens voor mijn 400D:
Zoombereik van 17-70mm. Lekker scherp/zuivere/heldere foto's (zorg ik wel dat ik mijn hand stil hou ). Moet dichterbij kunnen komen dan dit:
[ afbeelding ]
Het liefst dat 1 druppel het hele beeld vult. Macro dus.

Heb nu deze: Sigma 17-70 mm F2.8-4.5 Macro DC filter size 72.
Maar zo macro is ie dus niet. Bij de bovengenoemde foto als ik nog dichterbij kwam kon ik 'm niet meer in focus krijgen ook niet handmatig. En de foto's zijn niet zo helder als bijv. een aantal voorbeelden die ik van Yoni gezien heb.
Ik word kritischer.
Als je meer macro wilt moet je aan een apart macro-objectief gaan denken. Dan heeft een "allround" objectief als bovengenoemde Sigma 17-70mm niet meer genoeg. Die heeft een macro van 1:2, "echt" macro is 1:1 of nog groter. Voorbeelden zijn dan de Canon EF-S 60mm 2.8 (heb 'm zelf, heerlijk ding), Canon EF 100mm 2.8. Sigma heeft ook een aantal varianten, ik geloof een 50, een 70 en een 105mm macro-objectief. De 90mm 2.8 van Tamron staat ook heel goed bekend.
Als je dus echt macro wilt zou ik er gewoon een objectief bij kopen en je 17-70mm houden. Of je moet met tussenringen gaan werken, dat schijnt ook goed te gaan (en is denk ik wel iets goedkoper). Daar heb ik verder niet zo veel verstand van..
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 6 december 2007 @ 11:43:13 #149
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55074881
Ja misschien verlang ik ook wel teveel van 1 objectief. Maar ik heb er al 2 en zo profi ben ik nou ook weer niet.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55077628
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:43 schreef dutchie het volgende:
Ja misschien verlang ik ook wel teveel van 1 objectief. Maar ik heb er al 2 en zo profi ben ik nou ook weer niet.
Tja, t is net wat je wilt. 'Echte' macro's zijn specifiek daarvoor gemaakt en allemaal primes. Voor echt macro werk heb je een loeischerpe lens nodig en dat is bij primes nou eenmaal veel makkelijker te realiseren. Het is ook precies het voordeel van een dSLR: je kunt naar smaak specialiseren. Die 17-70 is een hele nette allrounder, hele goede prijs-kwaliteitverhouding. Maar een allrounder kan niet alles. Zijn macro-verhouding is 1 op 2,3. Heel netjes voor een zoomlens, maar echte macro-foto's zijn er moeilijk mee te maken.

Elefes geeft een prima opsomming van je mogelijkheden, er is daarnaast ook nog een Tokina 100/2.8. Ze zijn allemaal goed, en stuk voor stuk ook bruikbaar voor 'normale' fotografie. Ik heb onlangs de 90/2.8 van Tamron aangeschaft, omdat ik tegen een gunstig 2e handsje aanliep, was eigenlijk van plan de Canon 60/2.8 te kopen, omdat die qua prijs-kwaliteit toch wel erg goed is
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 6 december 2007 @ 14:15:38 #151
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55078153
Weet je wat het is, ik begin er steeds (nog) meer lol in te krijgen en dan merk je dat je meer gaat verlangen van je toestel. En dan is het ook logisch dat je daar je apparatuur op aan moet passen. Maar ik denk dan wel, overschat ik mezelf niet teveel? Heb ik dat echt allemaal nodig?
(maar heel stiekum: ja)
Als ik een allesineen-toestel had gewild had ik het lekker bij mijn compact moeten laten, maar nu is het te laat.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55078300
Om Ouwesok te citeren: een dSLR is een naakte paspop met een dure smaak.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 6 december 2007 @ 14:33:49 #153
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55078505
Heel toepasselijk!
Als je niet lacht, ben je dood.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 6 december 2007 @ 15:12:31 #154
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_55079278
Die blote-barbiepop-benadering verdient overigens nog een aanvulling die, als je op een goeie zaterdagmiddag bij Kamerberg of konijnenexpress gaat kijken wat er over de respectievelijke balies wordt geslingerd, geheel in de wind wordt geslagen.
Je hoeft niet bij de eerste keer dat je barbie om nieuwe jurkjes begint te zeuren daar gelijk aan toe te geven. Ga eerst eens tot het alleruiterste met de closefocusstand van die zoomlens en zoek de grenzen van dat ding op en, nog belangrijker, probeer ze te verleggen. Pas dan kom je erachter of je macro'en echt leuk vindt. Eventueel kun je de boel wat opleuken met tussenringen of een voorzetachromaatje, paar tientjes tot hooguit 140 euri schade en het blijft ook allemaal bruikbaar als je die macrolens ujiteindelijk toch blijkt te kopen.
Tevens krijg je door een tijdje aan te rotzooien met het voorhanden glas een beter inzicht in welke macrolens je nou precies zou willen hebben (een 50/60, een 90/100 of misschien wel een 150 of 200mm)
Vliegvrager had al aangegeven dat op macrolenzengebied er ook prima te dansen valt met iets anders dan de bruid. Voor ik mijn Tamron 90mm kocht had ik een tijdje een ultragoedkope Cosina 3.5/100. Mechanisch is de Tamron stukken beter en handzamer, optisch was het verschil met de Cosina slechts met moeite vast te stellen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_55079563
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:12 schreef Ouwesok het volgende:Tevens krijg je door een tijdje aan te rotzooien met het voorhanden glas een beter inzicht in welke macrolens je nou precies zou willen hebben (een 50/60, een 90/100 of misschien wel een 150 of 200mm)
Dat valt tegen denk ik. Sigma kennende doet dutchie's 17-70 alleen macro @70mm, dus dan weet je eigenlijk alleen of je daar onder of boven wilt zitten, of dat je het wel ongeveer goed vindt. En mijn ervaring (Ik kom zelf van een Sigma 28-80 met 1:2 macro (@80 mm) naar een 90 mm 1:1 macro) is dat de overgang van 1:2 naar 1:1 een heel stuk ingrjipender is dan die paar mm brandpuntsafstand.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 6 december 2007 @ 15:41:19 #156
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55079902
Als je niet lacht, ben je dood.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 december 2007 @ 16:28:46 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55080950
Misschien een optie om eens te spelen met een macrolens van iemand anders?

Hier ook eerst gespeeld met zo'n voorzet/opzetmacrolensje van een euro of 15. Ondanks dat veel mensen er hier niet van te spreken zijn, vond ik het resultaat toch wel prettig. Daarbij is het niet meteen een enorme uitgave. Vooral niet om te kijken of je het wel leuk vind.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_55081448
Er zijn vast meer mensen met het investeringsdilemma Canon of Nikon...momenteel twijfel ik erg tussen de Canon 40D en Nikon D200, beide zo rond de 1000 euro, beide met goede en slechte punten.
Ik fotografeer regelmatig met een Nikon D50 maar merk dat ik meer wil dan de camera kan. Daarnaast kan ik zo nu en dan gebruik maken van een Canon 30D en ik vind die grote dial achterop wel erg fijn werken.
En om het af te maken wil ik ergens volgend jaar een 70-200 f2.8 met stabilisatie kopen waarvan het Canon model een paar honderd euro goedkoper is dan de Nikon...maar bij de D50 zit wel een SB-800 en een standaard zoomlens die ik ook op een D200 zou kunnen gebruiken. Maar goed, ik ben ooit begonnen met een analoge Minolta Dynax 5 waar ik ook een aantal lenzen en een goeie flitser bij had en die heb ik voor nog best aardige bedragen kunnen verkopen. Iemand die met hetzelfde zit of er al uit is...?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_55081508
Wat wil je horen? Dat je een Canon MOET kopen? Dat ga je van mij iig niet horen. Lijkt me dat je meer op zijn plek bent in [CENTR.] Wie helpt me een nieuwe camera vinden, deel 10

ben dan trouwens wel weer benieuwd wat je allemaal wil wat die D50 niet kan
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_55081912
quote:
Op donderdag 6 december 2007 16:55 schreef Vliegvrager het volgende:
Wat wil je horen? Dat je een Canon MOET kopen? Dat ga je van mij iig niet horen. Lijkt me dat je meer op zijn plek bent in [CENTR.] Wie helpt me een nieuwe camera vinden, deel 10

ben dan trouwens wel weer benieuwd wat je allemaal wil wat die D50 niet kan
Tnx, heb 'm daar ook ff gepost. En wat ik wil wat de D50 niet kan?
Bijvoorbeeld tegelijkertijd sluitertijd en diafragma instellen, meer dan 3fps schieten, een autofocus die wat sneller reageert bij weinig licht of snel bewegende onderwerpen (ligt ook aan de gebruikte lens natuurlijk), ISO 100 vind ik ook wel fijn (niet zozeer vanwegde de ruis, zal wel gevoelsmatig zijn vanuit het analoge tijdperk), een portretgrip met bedieningsknoppen enz...
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_55087421
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:15 schreef dutchie het volgende:
Weet je wat het is, ik begin er steeds (nog) meer lol in te krijgen en dan merk je dat je meer gaat verlangen van je toestel. En dan is het ook logisch dat je daar je apparatuur op aan moet passen. Maar ik denk dan wel, overschat ik mezelf niet teveel? Heb ik dat echt allemaal nodig?
(maar heel stiekum: ja)
Als ik een allesineen-toestel had gewild had ik het lekker bij mijn compact moeten laten, maar nu is het te laat.
Dat is inderdaad zo Heb je je compact nog, en zo ja, zit daar een macro-functie op? Anders kun je daar eens mee gaan oefenen. Ik deed met mijn compact altijd ontzettend veel aan macro, dus vandaar dat ik al gauw wist dat ik een "echt" macro-objectief wilde en dat ik het ook veel zou gebruiken. Heerlijk op de knieen door de tuin
Anders is het misschien inderdaad een optie om eens met tussenringen te werken of het objectief wat je nu hebt helemaal uit te testen, om te kijken of je echt veel macro doet/wil doen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 6 december 2007 @ 21:58:04 #162
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55088210
Tussenring is me al eerder aangeraden. Maar toen zei het me niet zoveel. Nu begrijp ik het beter en lijkt het me een goede optie.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55088660
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:58 schreef dutchie het volgende:
Tussenring is me al eerder aangeraden. Maar toen zei het me niet zoveel. Nu begrijp ik het beter en lijkt het me een goede optie.
Kun je vaak goed op markplaats vinden die dingen. Kan niet veel kapot aan, dus kans op een slecht exemplaar is minimaal.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 6 december 2007 @ 22:46:55 #164
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55089666
En wederom bedankt voor de tips!
Als je niet lacht, ben je dood.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 6 december 2007 @ 23:31:56 #165
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_55090861
Hou bij die tussenringen wel even in de smiezen dat er op veiling- en advertentiesites ook Chinese tussenringen worden aangeboden die weliswaar een EF-vatting hebben, maar geen contacten voor diafragma en AF. Met die dingen heb je dus wel uittrek voldoende, alleen geen automatisch diafragma meer en dat werkt absoluut niet lekker.
Een setje nieuwe Kenko of Soligor tussenringen kost zo'n 139 euronen en het leuke is dat die dingen zelfs leuk blijven wanneer je uiteindelijk toch een macrolens koopt, je kunt dan heerlijk de grenzen van de waanzin opzoeken.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  vrijdag 7 december 2007 @ 07:57:23 #166
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55093620
Ach en ¤ 139 vind ik ook wel te overzien. Ik bekijk gewoon beide opties.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55096744
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 07:57 schreef dutchie het volgende:
Ach en ¤ 139 vind ik ook wel te overzien. Ik bekijk gewoon beide opties.
Dan wil ik tocheerder de Solinger set adviseren.
Erg makkelijk om mee te werken..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:05:37 #168
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55099654
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55099733
quote:
Tjek.....:Y
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:11:59 #170
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55099823
Die gaat dus op mijn verlanglijstje. En als ik dan toch weer naar Konijnenberg moet, zal ik het met meneer Vis ook nog eens hebben over mijn objectief. Manlief mee natuurlijk,
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:22:36 #171
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_55101472
ja help
wat is een mooie tas voor de Eos 350D met op dit moment 2 opjectieven.

of mag ik dat hier niet vragen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_55101750
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:22 schreef ook_gek het volgende:
ja help
wat is een mooie tas voor de Eos 350D met op dit moment 2 opjectieven.

of mag ik dat hier niet vragen
Ga je het bij twee lenzen houden of moet het een tas "op de groei" zijn?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_55102146
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:22 schreef ook_gek het volgende:
ja help
wat is een mooie tas voor de Eos 350D met op dit moment 2 opjectieven.

of mag ik dat hier niet vragen
Schoudertas of rugtas? Welke objectieven? Verder nog eisen?

Zelf ben ik helemaal weg van mijn Lowepro AW Nova 2, spatwaterdicht en met een "ingebouwde" allweather hoes. Ook genoeg ruimte voor wat ik heb (accessoires, camera body (ook de 350D ), en er passen net mijn 4 objectieven in (geen super tele).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 7 december 2007 @ 15:25:31 #174
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55102884
Ik heb de Lowepro AW200 (dacht ik).

Ruimte genoeg, spatwaterdicht en allweatherhoes. Een slingshot is het
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 december 2007 @ 16:43:47 #175
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55104710
Als je even zoekt: er lopen wat tassentopics ook hier!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 17 december 2007 @ 12:45:51 #176
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_55333792
Sorry mensen voor mijn veel te late reactie.

liefst rugtas, wil hem mee nemen op wintersport tijdens het skiën. Dus spatwaterdicht is ook wel belangrijk
Ik heb 2 lensen 1 standaard simpel klein lensje en 1 300mm lens. Ik denk dat het hier wel bij gaat blijven. Dus op de groei is nu zeker nog niet nodig.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  FOK!fotograaf maandag 17 december 2007 @ 17:06:02 #177
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55340003
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:45 schreef ook_gek het volgende:
Sorry mensen voor mijn veel te late reactie.

liefst rugtas, wil hem mee nemen op wintersport tijdens het skiën. Dus spatwaterdicht is ook wel belangrijk
Ik heb 2 lensen 1 standaard simpel klein lensje en 1 300mm lens. Ik denk dat het hier wel bij gaat blijven. Dus op de groei is nu zeker nog niet nodig.
Budget?

En zie mijn post boven je
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 18 december 2007 @ 10:07:36 #178
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_55355046
quote:
Op maandag 17 december 2007 17:06 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Budget?

En zie mijn post boven je
150 ongeveer.

En heb al gezocht maar blijf het moeilijk vinden
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_55355122
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 10:07 schreef ook_gek het volgende:

[..]

150 ongeveer.

En heb al gezocht maar blijf het moeilijk vinden
Zo'n slingshot (zo heet dat volgens mij) is wel handig, is een soort kleine rugtas die schuin over 1 schouder zit. Bovenin kun je wat kleine spulletjes doen (wat eten/drinken etc.) en onderin je camera, waar je ook vanaf de zijkant bij kan zodat je niet de hele tas van je rug hoeft te halen voordat je bij je camera kan. Lowepro heeft ze volgens mij in ieder geval (die hebben vaak ook spatwaterdichte tassen).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 18 december 2007 @ 10:17:57 #180
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_55355280
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 10:11 schreef Elefes het volgende:

[..]

Zo'n slingshot (zo heet dat volgens mij) is wel handig, is een soort kleine rugtas die schuin over 1 schouder zit. Bovenin kun je wat kleine spulletjes doen (wat eten/drinken etc.) en onderin je camera, waar je ook vanaf de zijkant bij kan zodat je niet de hele tas van je rug hoeft te halen voordat je bij je camera kan. Lowepro heeft ze volgens mij in ieder geval (die hebben vaak ook spatwaterdichte tassen).
die heb ik gezien inderdaad, echter is dat echt mega kut tijdens het skiën
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_55541069
Ik hoop dat ik hier mijn vraag mag stellen. Ik heb voor kerst een EOS350D gekregen. Ik had al een analoge EOS300 en daar heb ik een Sunpak flitser bij. Helaas, helaas, past die flitser niet op die nieuwe digitale. En ik merkte vanavond toch al wel weer waarom ik ook al weer een externe flitser had gekocht. Alleen, wat raden jullie aan? Ik wil wel graag een kop die je kunt draaien. Het hoeft ook niet perse een canon te zijn.

Ik kwam deze tegen: Cullmann D 4500 CAN AF digital http://www.foto-express.nl/index.php?merk=Flitsers&categorie=Voor+Canon maar ik heb nog nooit van dat merk gehoord en heb geen idee of dat was is.
pi_55543362
Ik heb ook nog nooit van dat merk gehoord en surf toch best veel op fotografiepaginas en -forums...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 26 december 2007 @ 02:09:49 #183
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_55543984
quote:
Op woensdag 26 december 2007 01:39 schreef tim2308 het volgende:
Ik heb ook nog nooit van dat merk gehoord en surf toch best veel op fotografiepaginas en -forums...
Cullmann is hier meer bekend van statieven. Bij de oosterburen zijn ze al langer bekend als flitsermerk. Voor de prijs van de genoemde Cullmann heb je overigens ook nog een Sunpak PZ40 voor E-TTL of een Metz 36, allebei voor het geld hele aardige flitsertjes, echter wel met de beperking dat de kop maar één kant op wil, namelijk omhoog. Voor elke flitser geldt overigens het advies om er een omnibounce op te zetten, het flitslicht wordt er vele malen fraaier van.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_55546429
quote:
Op woensdag 26 december 2007 02:09 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Cullmann is hier meer bekend van statieven. Bij de oosterburen zijn ze al langer bekend als flitsermerk. Voor de prijs van de genoemde Cullmann heb je overigens ook nog een Sunpak PZ40 voor E-TTL of een Metz 36, allebei voor het geld hele aardige flitsertjes, echter wel met de beperking dat de kop maar één kant op wil, namelijk omhoog. Voor elke flitser geldt overigens het advies om er een omnibounce op te zetten, het flitslicht wordt er vele malen fraaier van.
Dat is dus al een reden om hem niet te kopen. Ik wil eigenlijk wel graag een kop die ook naar buiten gericht kan worden. Die omnibounce heb ik voor de andere flitser wel, die ik overigens van jou overgekocht heb
Ik ga nog even verder zoeken dus.
pi_55552456
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 23:52 schreef Tedda het volgende:
Ik hoop dat ik hier mijn vraag mag stellen. Ik heb voor kerst een EOS350D gekregen. Ik had al een analoge EOS300 en daar heb ik een Sunpak flitser bij. Helaas, helaas, past die flitser niet op die nieuwe digitale. En ik merkte vanavond toch al wel weer waarom ik ook al weer een externe flitser had gekocht. Alleen, wat raden jullie aan? Ik wil wel graag een kop die je kunt draaien. Het hoeft ook niet perse een canon te zijn.

Ik kwam deze tegen: Cullmann D 4500 CAN AF digital http://www.foto-express.nl/index.php?merk=Flitsers&categorie=Voor+Canon maar ik heb nog nooit van dat merk gehoord en heb geen idee of dat was is.
Weet niet hoeveel je uit wilt geven aan een flitser, maar ik ben zelf heel tevreden met mijn sunpakPZ42x voor mijn Canon 400D.
Deze flitser kan zowel naar links en rechts draaien en ook nog helemaal naar achteren dan ook nog in een hoek van 45, 60 en 75 graden.
Weet alleen niet helemaal zeker of deze ook past op de 350D, maar ja dat is effe vragen.
pi_55557278
quote:
Op woensdag 26 december 2007 15:11 schreef zazou het volgende:

[..]

Weet niet hoeveel je uit wilt geven aan een flitser, maar ik ben zelf heel tevreden met mijn sunpakPZ42x voor mijn Canon 400D.
Deze flitser kan zowel naar links en rechts draaien en ook nog helemaal naar achteren dan ook nog in een hoek van 45, 60 en 75 graden.
Weet alleen niet helemaal zeker of deze ook past op de 350D, maar ja dat is effe vragen.
Wat heb jij er voor betaald?
pi_55561800
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:57 schreef Tedda het volgende:

[..]

Wat heb jij er voor betaald?
179 euro bij kamera express, maar misschien lukt het je wel om hem goedkoper te krijgen als je een beetje gaat zoeken op het internet.
Dat was inclusief een ombi bounce.
  vrijdag 28 december 2007 @ 20:39:46 #188
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_55609049
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_55616242
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 20:39 schreef ebeaydojraes het volgende:
weer wat nieuwe spulletje refurbished bij Adorama

http://www.adorama.com/catalog.tpl?op=searchresults&searchinfo=Refurbished%20By%20Canon
Daar moet ik even echt niet kijken, zo net met de feestdagen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  zaterdag 29 december 2007 @ 22:37:47 #190
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_55636421
over een maand of 2 zit ik hier ook wat vaker

ben nu druk aan het sparen voor de canon 40D.
Ik heb nog de sony Cyber-shot P41 maar die is om te

(m'n pa heeft de canon 40D donderdag gekocht en ik moet zeggen dat ik dat ook wel een knap ding vind )
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_55637133
Heb zelf een 400D met 17-85mm 4-5.6 USM IS. Wat zijn trouwens de verschillen tussen A-DEP, M, en P? Van de handleiding word ik niet veel wijzer van.

Wat ik ervan begrepen heb, kun je met Tv zelf je sluitingstijd bepalen, en hij zorgt voor een passend diafragma. Met Av regel je zelf je diafragma, en hij zorgt voor een passend sluitingstijd.

Hoe kun je trouwens in M-modus je diafragma wijzigen .
pi_55638102
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 22:59 schreef Bustermen het volgende:
Heb zelf een 400D met 17-85mm 4-5.6 USM IS. Wat zijn trouwens de verschillen tussen A-DEP, M, en P? Van de handleiding word ik niet veel wijzer van.

Wat ik ervan begrepen heb, kun je met Tv zelf je sluitingstijd bepalen, en hij zorgt voor een passend diafragma. Met Av regel je zelf je diafragma, en hij zorgt voor een passend sluitingstijd.

Hoe kun je trouwens in M-modus je diafragma wijzigen .
Ik heb de 350D die bijna hetzelfde is als de 400D, en daar staat het echt duidelijk in de handleiding uitgelegd. Misschien kijk je net op de verkeerde plaats?

M is volledig handmatig, dan kun je dus sluitertijd en diafragma allebei zelf instellen. Door op een knopje (uit mijn hoofd dat van de belichting, met een +/- er bij, zit naast het kleine display) te drukken kun je dan de diafragmawaarde veranderen. Als je dat knopje loslaat verander je de sluitertijd weer.
In de handleiding staat het precies uitgelegd.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_55639258
Bedankt, ik zal nog keer goed kijken.

1 ding weet ik wel zeker: in de handleiding staat niet hoe je in prgoramma's als P/Automatisch/Tv/Av/A-DEP en de gewone programma's (potret, object, etc) de flitser kunt uitschakelen .
pi_55640197
Ik heb een probleempje met mijn 400D.

De foto's die ik verticaal genomen heb moet ik op de computer opnieuw draaien, terwijl ze op de camera wel gedraaid weergegeven worden. Ik alle 3 de mogelijke instellingen binnen het menu 'beeld omkeren' geprobeerd maar zonder resultaat. Zojuist heb ik ook de firmware al geupgrade naar 1.1.1 maar ook dat heeft niet mogen baten.

Iemand een idee?
pi_55646126
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 23:56 schreef Bustermen het volgende:
Bedankt, ik zal nog keer goed kijken.

1 ding weet ik wel zeker: in de handleiding staat niet hoe je in prgoramma's als P/Automatisch/Tv/Av/A-DEP en de gewone programma's (potret, object, etc) de flitser kunt uitschakelen .
Nee, volgens mij zijn dat presets. Als ik het goed onthouden heb staat ie bij A/Tv/ M standaard uit en in de 'gewone' programma's bepaalt de camera het (aan dus). A-DEP weet ik niet, maar ik denk dat ie daar default uit staat.

@ Seigfried: Het kan wel, ik heb het wel eens veranderd. Moet in je manual staan, ik weet het niet uit mijn hoofd
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_55647986
Siegfried, probeer eens met een programa te importeren (adobe lightroom or de software die bij je camera zat). Dan wordt het wel automatisch gedaan.
Gewoon overzetten van de camera naar de computer via explorer zorgt hier ook voor niet gedraaide fotos.
broer van Kroekroek
pi_55651096
quote:
Op zondag 30 december 2007 12:11 schreef chris89 het volgende:
Siegfried, probeer eens met een programa te importeren (adobe lightroom or de software die bij je camera zat). Dan wordt het wel automatisch gedaan.
Gewoon overzetten van de camera naar de computer via explorer zorgt hier ook voor niet gedraaide fotos.
Nou, ik doe het gewoon via mijn cardreader, en met mijn 350D (die ik hiervoor had) ging dat wel gewoon.
pi_55698712
Interessante info voor bezitters van een Canon-compact camera:
quote:
"If you have a point-and-click digital camera made by Canon, you may be able to turn on all sorts of features usually reserved for more expensive SLRs. That includes live histograms, depth-of-field calculation, under and overexposure highlighting, and -- best of all -- shooting your pictures in RAW. The secret is CHDK, an enhanced, free software replacement firmware."
Meer hier en hier

Ik kwam het tegen op het forum van DPC, een aantal users hadden het ook echt geprobeerd en waren er tevreden over.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  dinsdag 1 januari 2008 @ 08:54:52 #199
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_55698734
Hmm, heb mezelf gisteren op de valreep een Canon A650 aangeschaft, vind het een beetje listig om nu al met firmware te gaan lopen klooien ( los van het feit dat deze cam niet in de chdk lijst voorkomt)
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  FOK!fotograaf woensdag 2 januari 2008 @ 11:07:08 #200
18921 freud
Who's John Galt?
pi_55718260
quote:
Op zondag 30 december 2007 00:23 schreef Siegfried het volgende:
Ik heb een probleempje met mijn 400D.

De foto's die ik verticaal genomen heb moet ik op de computer opnieuw draaien, terwijl ze op de camera wel gedraaid weergegeven worden. Ik alle 3 de mogelijke instellingen binnen het menu 'beeld omkeren' geprobeerd maar zonder resultaat. Zojuist heb ik ook de firmware al geupgrade naar 1.1.1 maar ook dat heeft niet mogen baten.

Iemand een idee?
De windows viewer leest de EXIF oriëntatie niet uit. Brak, I know, maar niet te voorkomen. Oplossing is in Windows een andere viewer te gebruiken, zoals ACDSee. Windows kan gewoon niet zien dat een foto in portretstand is genomen .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_55723021
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:07 schreef freud het volgende:

[..]

De windows viewer leest de EXIF oriëntatie niet uit. Brak, I know, maar niet te voorkomen. Oplossing is in Windows een andere viewer te gebruiken, zoals ACDSee. Windows kan gewoon niet zien dat een foto in portretstand is genomen .
Bij mijn 350D deed hij dat wel goed
pi_55724972
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:36 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Bij mijn 350D deed hij dat wel goed
Ging dat automatisch? Bij mij doet ie dat namelijk niet (350D), foto's zijn altijd gekanteld..
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 januari 2008 @ 15:58:42 #203
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55724995
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:57 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ging dat automatisch? Bij mij doet ie dat namelijk niet (350D), foto's zijn altijd gekanteld..
je kunt t in je prefs aangeven dat hij dat moet doen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_55725142
@siegfried: beetje half off-topic, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je redenen waren om over te stappen van de 350 naar de 400?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_55725143
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:58 schreef Ynske het volgende:

[..]

je kunt t in je prefs aangeven dat hij dat moet doen
Dat zou wel heel handig zijn, ik ga eens kijken.

(Wat stom eigenlijk dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb dat dat zou kunnen, vind het altijd zo vervelend om het later zelf te doen op de computer.. )
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 januari 2008 @ 16:08:54 #206
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55725198
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:05 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat zou wel heel handig zijn, ik ga eens kijken.

(Wat stom eigenlijk dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb dat dat zou kunnen, vind het altijd zo vervelend om het later zelf te doen op de computer.. )
dat is ook lastig
ik weet alleen niet zo 123 waar die functie zat
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:20:59 #207
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55725444
Als je het vindt hou ik me aanbevolen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 januari 2008 @ 16:27:21 #208
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55725589
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:20 schreef sanger het volgende:
Als je het vindt hou ik me aanbevolen
zal vanaaf ff kijken anders
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:41:24 #209
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55725856
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

zal vanaaf ff kijken anders
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55727142
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:05 schreef Vliegvrager het volgende:
@siegfried: beetje half off-topic, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je redenen waren om over te stappen van de 350 naar de 400?
Nou, voornamelijk het kleine beeldscherm van de 350D, en het hebben van garantie op de 400D
Ik kon vrij goedkoop overstappen naar de 400D, incl. grip en extra accu, en kon mijn 350D redelijk gunstig verkopen. Dus mja, dat waren mijn redenen.
pi_55749103
Voor canon 40D, als ik aan bracket shooting doe (belichtingswaarden van -2, 0, +2), waarbij ik met 3 keer drukken 3 verschillende foto's krijg. In AV wordt de sluitingstijd inderdaad zelf vastgesteld.

Maar wat ik liever zou willen hebben, is dat de sluitingstijden automatisch volgens een rijtje verlopen, een voorbeeld:

1/500
1/400
1/320
1/250
1/200
1/160
1/125
1/100
1/80
1/60
1/40
1/20
1/10
1/5
0"3
0"5
1"
2"
2"5

Zonder dat er aan belichtingswaarden is gemorreld. Dan heb ik ipv 3 foto's met verschillende belichtingswaarden een heel scala met munitieuze foto's die ik voor HDR kan gebruiken .

Alleen, hoe stel ik dat automatisch in .
pi_55750193
ff me zelf quoten vannuit het HDR topic:

de camera kan maximaal 3 fotos achter elkaar nemen met verschillend sluitertijden.
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 17:16 schreef Kamermans het volgende:

wat ik wel doe is de camera op M zetten, diafragma maakt niet zo veel uit waar op je die zet als die maar niet veranderd. ISO lekker laag zetten. de AEB zet je op 0.33. en dan ga ik dit lijstje met sluitertijden af:

1_3200 s
1_1600 s
1_800 s
1_400 s
1_200 s
1_100 s
1_50 s
1_25 s
1_13 s
1_6 s
0.6 s
1.3 s
2.5 s
5.0 s
10.0 s
20.0 s

dan heb je 48 fotos met allemaal verschillende sluitertijden. en daar kan je wel wat leuks mee doen

AEB is Automatic Exposure Bracketing
en dat ziet er zo op je display uit: links onder

bij de 40D moet je ook de transportmodus op multishot zetten.
pi_55754293
Hoi Karremans, bedankt, maar ik bedoelde een 400D. Sorry, een tikfout .

Maar wat is transportmodus eigenlijk? Voor het nemen van HDR-foto's hou ik de camera in de hand (geen statief hier). Als ik de sluitertijd wijzig, dan moet ik steeds aan het wiel draaien. In die tijd kan de camera dan steeds beetje verschuiven, hetgeen voor onscherpe/vage beelden zorgt. Zeker als je scherpe HDR's wilt, en door de lange sluitertijden de camera maar paar millimeter hoeft verschuiven.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij heel snel achter elkaar foto's met verschillende sluitingstijden neemt, zonder dat ik steeds aan het wieltje hoeft te scrollen?
pi_55761156
bij de 400D hoef je geen transport modus te kiezen, dan doet die het al goed als je hem op AEB zet.
verder is een statief wel een must bij sluitertijden zoals
1/10
1/5
0"3
0"5
1"
2"
2"5
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:52:15 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55790369
Help!

Sinds een tijdje lijkt mijn Canon EOS 350D zijn foto's in verschillende mappen op de geheugen kaart te zetten.
Gisteren heb ik die mappen leeggehaald en weggegooid met als resultaat dat de camera nu 1 foto per map doet, helemaal verschrikkelijk irritant dus als ik ze op de laptop wil zetten...

Heeft iemand enig idee hoe dit gekomen is en vooral hoe ik er weer af kom?
Kan het te maken hebben met mijn laptop? Of is het echt iets in de camera?
***
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 5 januari 2008 @ 10:58:17 #216
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55790426
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
Help!

Sinds een tijdje lijkt mijn Canon EOS 350D zijn foto's in verschillende mappen op de geheugen kaart te zetten.
Gisteren heb ik die mappen leeggehaald en weggegooid met als resultaat dat de camera nu 1 foto per map doet, helemaal verschrikkelijk irritant dus als ik ze op de laptop wil zetten...

Heeft iemand enig idee hoe dit gekomen is en vooral hoe ik er weer af kom?
Kan het te maken hebben met mijn laptop? Of is het echt iets in de camera?
dit gebeurt altijd bij canon
je hebt een mapje bv 180
daar staan alle fotos van 1800 tot 1899 in
dus in mapje 1 staan de foto's van 1 - 99
mapje 2 staan de foto's van 100 -199

oe ik zie net dat je per foto een mapje hebt. heb je al eens geprobeert om je kaart te formatteren (nadat je m leeggehaald hebt) misschien dat het dan weer gewoon werkt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:59:58 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55790439
Het eerste deel begreep ik gisteren van Yoni idd ook, nooit eerder gezien, maar goed... nu dus idd 1 foto per mapje, en dus ineens weer teruggeteld.

Dat formatteren van dat kaartje... hoe doe ik dat?
*gooit nog even wat hormonen in de strijd om lui- en blondheid te maskeren.
***
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 5 januari 2008 @ 11:04:17 #218
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55790489
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
Het eerste deel begreep ik gisteren van Yoni idd ook, nooit eerder gezien, maar goed... nu dus idd 1 foto per mapje, en dus ineens weer teruggeteld.

Dat formatteren van dat kaartje... hoe doe ik dat?
*gooit nog even wat hormonen in de strijd om lui- en blondheid te maskeren.
je hebt in je camera bij het menu het enerlaatste preference tabblad. daar staat de derde rij van onderen formatteren
maar wel eerst je kaartje leegtrekken he, anders ben je de foto's kwijt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 5 januari 2008 @ 11:40:32 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55790909

Ik heb iig nu weer 1 map, dat is al het halve werk.
***
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 5 januari 2008 @ 12:55:17 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55792084
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:40 schreef Brighteyes het volgende:

Ik heb iig nu weer 1 map, dat is al het halve werk.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_55813338
[TK] Canon zoom lens EF 75-300mm 1:4-5.6 III USM

Weet iemand of deze lens op een D30 werkt? Gezien de EF vatting zou ik denken van wel, maar zeker weten doe ik het niet.
  zondag 6 januari 2008 @ 00:47:43 #222
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55813898
Is dat altijd bij Canon? Bij mijn 400D nog nooit gezien eigenlijk...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55813969
Is wat altijd?
  zondag 6 januari 2008 @ 01:01:56 #224
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55814216
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:50 schreef Siegfried het volgende:
Is wat altijd?


Sorry, dat er allemaal mapjes per zoveel foto's gemaakt worden zoals BE beschrijft.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55814287
quote:
Op zondag 6 januari 2008 01:01 schreef sanger het volgende:

[..]



Sorry, dat er allemaal mapjes per zoveel foto's gemaakt worden zoals BE beschrijft.
Bij mijn 350D in ieder geval wel. Of je er wat van ziet is afhankelijk van hoe de foto's van de camera gehaald worden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  zondag 6 januari 2008 @ 01:06:15 #226
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55814309
Ik zal er eens op letten dan
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55814603
Als je de foto's benaderd via je cam aangesloten met een USB kabeltje, dan zie je die mappen niet.
Doe je het via een cardreader, dan zie je die mappen wel.

Als ik het goed heb
pi_55814684
tvp
Delivered without an information leaflet
  zondag 6 januari 2008 @ 16:55:08 #229
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55826177
Even een vraagje:

Mijn moeder zit in New York momenteel en heeft daar een Canon EOS 350D gezien voor 299 dollar (alleen body). Zijn er praktische/technische bezwaren om een camera uit Amerika te kopen? Mijn vriend had het over de adapter die anders is, maar dat daar een universele voor te kopen is. Zijn er nog andere verschillen, waardoor de camera niet echt handig is hier, zeg maar (ik bedoel verschillen zoals in systeemverschillen van games e.d.)

Dus: is de camera an sich dezelfde die je hier kan kopen?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_55826215
Technisch zijn ze gelijk, daar loop je niet tegen problemen aan. Over eventuele andere problemen, zie Aanschaffen fotoapperatuur
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 6 januari 2008 @ 16:58:31 #231
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55826262
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:55 schreef LadyS het volgende:
Even een vraagje:

Mijn moeder zit in New York momenteel en heeft daar een Canon EOS 350D gezien voor 299 dollar (alleen body). Zijn er praktische/technische bezwaren om een camera uit Amerika te kopen? Mijn vriend had het over de adapter die anders is, maar dat daar een universele voor te kopen is. Zijn er nog andere verschillen, waardoor de camera niet echt handig is hier, zeg maar (ik bedoel verschillen zoals in systeemverschillen van games e.d.)

Dus: is de camera an sich dezelfde die je hier kan kopen?
er is laatst in een topic aangehaald (weet ff niet meer welk topic) dat je wel eens problemen zou kunnen hebben bij garantiekwesties.
daarnaast zal je firmware ook engels zijn, (niet dat dat een probleem hoeft te zijn)

houd er wel rekening mee dat je moeder als ze hem meeneemt zonder verpakking moet meenemen en de bon goed verstoppen ofzo? wegens invoerrechten, want als ze hem zo meeneemt voor jullie zal er nog belasting bij binnenkomst op schiphol betaald moeten worden, en of het dan nog de moeite waard is van de goedkopere prijs?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_55826333
Bij de Mediamarkt Rotterdam waren de kit's flink afgeprijst zag ik zojuist. Iets van 380 ofzo.
Maar goed, dat is natuurlijk nog geen $299.
  zondag 6 januari 2008 @ 17:21:30 #233
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_55826820
ja, de garantiekwestie had ik idd al aan gedacht. En ik zal haar zeggen dat ze nog wat foto's moet maken daar met de camera en de verpakking weg moet doen.

Ze zou nog even rondneuzen naar een lens, dus ben benieuwd

Bedankt !
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 6 januari 2008 @ 17:24:01 #234
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55826899
Tipje, doe de accesoires en verkoopbon per pakketpost naar Nederland
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 7 januari 2008 @ 19:17:43 #235
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_55855009
als t goed is volgt de 16de de canon productaankondigingen (vaag op een woensdag maar goed :S). Waaronder ook HDD videocams.

nu al berg videocams van samsung/sony/panasonic bekend en samsung & casio compactcamera's voor lente 2008.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Redactie Games vrijdag 11 januari 2008 @ 14:20:28 #236
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55950718
Harstikke leuk die ES-Sensorreiniging functie op de 400D, maar het voorkomt niet dat er nog stof op de spiegel kan komen..

Dus ik moet nog even een blaasbalgje scoren om dat weg te blazen..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:22:22 #237
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_56043009
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:17 schreef ebeaydojraes het volgende:
als t goed is volgt de 16de de canon productaankondigingen (vaag op een woensdag maar goed :S). Waaronder ook HDD videocams.

nu al berg videocams van samsung/sony/panasonic bekend en samsung & casio compactcamera's voor lente 2008.
oeps. ik bedoel 26ste (op zaterdag?)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_56088616
En wat verwachten 'we' op de komende PMA aan nieuwe Canon-producten? Een 5D MkII ligt voor de hand, goedkoper dan de (introductie)prijs van de 5D om zo te kunnen concurreren met Nikon .

450D verwacht ik nu niet, eerlijk gezegd. Het verschil met 40D lijkt dan wel klein te worden... Wat wil je nu in een 450D stoppen om de 400D te verbeteren én wat wil je weglaten t.o.v. een 40D om het (prijs)verschil te rechtvaardigen...?
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:43:38 #239
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_56113982
Het begint er helaas op te lijken dat de 5D II pas met de Photokina gaat uitkomen. Ik denk dat ze "back to the drawingboard" moesten gaan om met wat extras te komen die men had geplanned voor over 1 jaar, na de D3 en D300. 450d verwacht ik nog zeker niet. eerder meer iets in de lijn van een 3000-serie, maar ook dat zal wel niet.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:51:02 #240
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_56259996
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:43 schreef ebeaydojraes het volgende:
Het begint er helaas op te lijken dat de 5D II pas met de Photokina gaat uitkomen. Ik denk dat ze "back to the drawingboard" moesten gaan om met wat extras te komen die men had geplanned voor over 1 jaar, na de D3 en D300. 450d verwacht ik nog zeker niet. eerder meer iets in de lijn van een 3000-serie, maar ook dat zal wel niet.
De 5d opvolger wordt idd uitgesteld tot Photokina, maar er wordt wel een nieuwe DSLR uitgebracht ... (anders dan ik had gedacht)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_56263096
Hier is men er toch al vrij zeker van dat het de 450D gaat worden, als is het al vanwege de 18 maanden die steeds tussen de verschillende "instap" dSLR's van Canon zit.
Scheren is voor schapen!
  woensdag 23 januari 2008 @ 22:45:55 #242
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_56263257
Ik weet het 100% zeker

de 400D zal er overigens wel naast blijven lopen.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Redactie Games woensdag 23 januari 2008 @ 22:51:06 #243
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56263410
Goed, dan wordt de 450D op de Photokina getoond, voordat ie daadwerkelijk in de winkel ligt zal het vast ergens in Maart of April zijn toch? Dan kan ik misschien maar iemand even adviseren om te wachten met het kopen van een 400D, die worden over 2 maanden dan weer goedkoper. Of hij moet Live View zo prachtig vinden dat ie de 450D koopt. Persoonlijk sta ik niet te springen om de nieuwe features, al is Live View wel een fijne functie voor "kikvors" perspectief en de nieuwe standaard lens wel een welkome verbetering tegenover het 18-55mm model wat nu een kleine 4/5 jaar in roulatie is?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:48:59 #244
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_56287657
Hmzz. ik weet t niet. De 450D zit er toch best aantrekkelijk uit, zeker als 2de body.. 749,- is best te doen (advies verkoop, dus reken op 599,- over 3 maanden). Alleen een beetje jammer van die nieuwe accu, maar als je dan toch live-view moet gebruiken dan is het wel nodig.

De 200mm en 800mm van even terug zijn nu ook officieel aangekondigd.
http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-9206-9236
200mm 2.0 IS USM a 5999,- (dollar = +/- 5799 euro) per april en
800mm IS USM a 11.999,- (dollar) per mei.

Prijs was te verwachten. 4999 en 400 euro cashback, please .
edit: 5499 het nieuws wordt steeds beter. ff calculatie eroverheen ... 4000 voor een leuk lensje

[ Bericht 7% gewijzigd door ebeaydojraes op 25-01-2008 12:16:41 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf vrijdag 25 januari 2008 @ 08:28:04 #245
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56292466
Hmmm, misschien leuke tussenbody tot de 5d mk2 uit is. Zit nu nog met de 20D, die _echt_ aan vervanging toe is. Als de ruis van de 450D nou erg goed is tov 30D of 40D, dan is een 450D met grip zeker wel een optie. Ben je 750 met grip erbij kwijt, en kan ik een paar maandjes verder. Als dan de 5dMkII uit komt, gaat de 450D de deur weer uit.

Had beetje gehoopt op een nieuwe FF zoals een Canon 3D of zo...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Redactie Games vrijdag 25 januari 2008 @ 11:22:04 #246
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56295343
Bericht van de Lifestyle pagina van Tweakers.net
quote:
Canon presenteert nieuwe camera's en printers

Door René Wichers, donderdag 24 januari 2008 19:08, views: 13.337

Op een persconferentie in Alkmaar heeft Canon donderdag nieuwe camera's en printers aangekondigd. In het DSB-stadion werden, geheel in voetbalsfeer, de nieuwe 'sterspelers' aan de 'vrienden van de pers!' gepresenteerd.

Op fotografiegebied ging de meeste aandacht uit naar de Eos 450D. Deze instap-dslr krijgt een 12,2-megapixel cmos-sensor en de vernieuwde Digic III-beeldprocessor, die een kleurdiepte van 14 bits aankan. Een forse verandering is de live view-functionaliteit, zodat niet alleen door de zoeker, maar ook op het vernieuwde 3"-lcd-scherm kan worden bekeken wat er door de lens zichtbaar is, inclusief een realtime histogram. Verder kan er niet alleen worden scherpgesteld door de cameraspiegel op te klappen en de af-sensor te gebruiken, maar ook op basis van de contrastwaarden van het previewbeeld, zodat de optische zoeker gewoon gebruikt kan worden.

Opvallend is verder de vernieuwde menustructuur, die van de 1D-serie is geleend, en de body, die opnieuw lichter en kleiner is gemaakt. Dat was onder andere mogelijk omdat Canon met de 450D overstapt op sd-geheugenkaarten. De camera krijgt opnieuw een 18-55mm kitlens, die van beeldstabilisatie is voorzien. De 450D heeft een adviesprijs van 879 euro meegekregen en moet in maart in de winkel liggen.


Op dslr-gebied werden verder nog twee L-series-lenzen gepresenteerd. Beide lenzen zijn voorzien van fluoriet- en ud-lenselementen om chromatische abberatie te bestrijden, terwijl de beeldstabilisatie het diafragmabereik volgens Canon met vier stops verbetert. De langverwachte 800mm f/5.6L IS USM, die net geen 11.000 euro gaat kosten, en de 200mm f/2L - adviesprijs 5499 euro - komen, afhankelijk van welke documenten uit de perskit geraadpleegd worden, in maart, april of juni op de markt.

Naast de 450D werden vier nieuwe digicams aangekondigd. De Powershot A590IS, een 8-megapixelcamera met beeldstabilisatie, en de Powershot A580 krijgen dankzij alweer de Digic III-chip verbeterde bewegings- en gezichtsherkenning. Daardoor kunnen makkelijker scherpe foto's gemaakt worden, terwijl zaken als witbalans automatisch worden aangepast om met name portretten goed uit de verf te laten komen. De Powershot A470 moet het met 7,1 miljoen pixels doen en heeft geen optische zoeker, maar, zo jubelden de woordvoerders, Canon maakt wel speciaal voor de Nederlandse markt een oranje uitvoering, die samen met een voetbal verkocht gaat worden. De bijzonder klein bemeten Ixus 80IS, ten slotte, beschikt weer over beeldstabilisatie en een 8-megapixelsensor, en is net als de A470 in diverse kekke kleurtjes leverbaar.

http://life.tweakers.net/(...)ras-en-printers.html
¤879,- volgens hun was de adviesprijs en idd als het net zo gaat met de 400D dan zakt de prijs vrij snel..

Samengevat dus nieuw manier van opslag, SD-kaart, groter LCD scherm, Live View, nieuwe hogere capaciteit batterij (zal wel met de Live View functie te maken hebben), 12,1 MP en nieuwe DIGIC III processor die plaatjes in 14-bits kan verwerken..

Ondertussen zie ik dat dPreview ook een stukje eraan gewijd heeft..

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Noodle op 25-01-2008 11:34:02 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_56300731
quote:
[b]Op vrijdag 25 januari 2008 08:28
Had beetje gehoopt op een nieuwe FF zoals een Canon 3D of zo...
Ik zou een 3D met 1.3x sensor ook wel wat vinden..
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:40:06 #248
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56323444
Opvolger van de 5d zal toch ook neit zolang meer op zich laten wachten denk (hoop) ik.
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 11:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
Samengevat dus nieuw manier van opslag, SD-kaart, groter LCD scherm, Live View, nieuwe hogere capaciteit batterij (zal wel met de Live View functie te maken hebben), 12,1 MP en nieuwe DIGIC III processor die plaatjes in 14-bits kan verwerken..
hoho, spotmetering en grotere viewfinder (hoe heet dat in NL) zijn toch ook heel belangrijk
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_56330968
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 18:40 schreef Napalm het volgende:
Opvolger van de 5d zal toch ook neit zolang meer op zich laten wachten denk (hoop) ik.
[..]

hoho, spotmetering en grotere viewfinder (hoe heet dat in NL) zijn toch ook heel belangrijk
Viewfinder = zoeker.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 28 januari 2008 @ 20:06:40 #250
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56369338
Hulp gevraagd met keuze voor een toestel! Ik heb al jarenlang, met veel plezier een Eos 300,analoog dus, en wil eindelijk eens overstappen naar digitaal. Ik was al van plan een 400d aan te schaffen, maar zag vanmiddag bij de media markt de 350d liggen en die is ruim 150 euro goedkoper! Aangenomen dat ik altijd heel tevreden ben geweest met mijn 300, dat ik mooie foto's fijn vind, maar geen fanaat ben, dat ik hem wil gaan gebruiken met een zoom lens die ik nu op de oude camera heb... Wat zijn de voors en de tegens? De stof afvoer is mooi, vooral omdat ik veel reis, maar ach. En dat grotere scherm is ook fijn... Maar het prijsverschil is wel groot!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_56369584
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:06 schreef Hik het volgende:
Hulp gevraagd met keuze voor een toestel! Ik heb al jarenlang, met veel plezier een Eos 300,analoog dus, en wil eindelijk eens overstappen naar digitaal. Ik was al van plan een 400d aan te schaffen, maar zag vanmiddag bij de media markt de 350d liggen en die is ruim 150 euro goedkoper! Aangenomen dat ik altijd heel tevreden ben geweest met mijn 300, dat ik mooie foto's fijn vind, maar geen fanaat ben, dat ik hem wil gaan gebruiken met een zoom lens die ik nu op de oude camera heb... Wat zijn de voors en de tegens? De stof afvoer is mooi, vooral omdat ik veel reis, maar ach. En dat grotere scherm is ook fijn... Maar het prijsverschil is wel groot!
Ik weet niet hoeveel haast je hebt met de aankoop van de nieuwe camera, maar hierboven is te lezen dat er een 450D aankomt, dus dan zal de 400D waarschijnlijk in prijs gaan dalen. Als je daarop wilt/kunt wachten is het wellicht de moeite waard.
Je wilt wel bij spiegelreflex blijven?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_56369610
De 350D zal binnenkort nog wel goedkoper worden, hij staat namelijk al niet meer op de site van Canon Nederland. Verder krijg je bij de 400D wat meer pixels, is zoals je al aangeeft het schermpje een stuk groter, de beeldverwerking is een stuk beter (minder ruis bij hogere ISO als het goed is) en zo zijn er nog wel een aantal dingen die voor de 400D spreken. In de Tweakers Pricewatch staan de 350D en 400D momenteel anders relatief dicht bij elkaar en dan zou kiezen voor mij een stuk eenvoudiger worden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 28 januari 2008 @ 20:27:01 #253
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56369880
Ik wil inderdaad wel een spiegel reflex houden. Heb geen ervaring met beeld bewerking, dus ruis zegt me weinig! verder heb ik relatieve haast. Nooit echt natuurlijk, maar ga over enkele weken op safari en zou m dan graag mee nemen. Wat bedoel je met: staan dicht bij elkaar?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_56370074
Ik bedoel dicht bij elkaar in prijs, er zit zeker minder als de 150 euro tussen die jij noemde.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:11:39 #255
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_56375527
mooi ding,Eos 450D .. Heb hem net in mijn handen gehad in Utrecht.
Toevallig nog meer Fokkers bij de presentatie event geweest ?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:17:47 #256
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56382509
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:34 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik bedoel dicht bij elkaar in prijs, er zit zeker minder als de 150 euro tussen die jij noemde.
Ik ben niet zo ervaren met die pricewatch... (en zat gisteren sowieso in de trein en kreeg die pagina niet goed geladen). Anyway: de 400D ligt bij de Mediamarkt voor bijna 580 euro nu. De laatste prijs op die Tweakers site is niet veel lager volgens mij (550 euro). De 350D is in de aanbieding voor iets minder dan 430 euro bij de Mediamarkt, en staat op die site zelfs voor 400 euro (zal nog wel wat bijkomen voor het versturen). Al met al dus behoorlijk dicht tegen de 150 euro verschil.
Of mis ik iets?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_56383078
heb de 400d zaterdag gekocht bij de media markt voor 555 euro. de prijzen op internet schelen nagenoeg niks.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:45:15 #258
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56383139
nelisb, heb je alleen de body gekocht of de kit?
Ik dacht namelijk dat ik 'm voor 579 had gezien... (de kit)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_56383212
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:45 schreef Hik het volgende:
nelisb, heb je alleen de body gekocht of de kit?
Ik dacht namelijk dat ik 'm voor 579 had gezien... (de kit)
wat is het vershil met body en kit ? heb geen idee namelijk
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 29 januari 2008 @ 12:51:16 #260
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56383313
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:47 schreef nelisb het volgende:

[..]

wat is het vershil met body en kit ? heb geen idee namelijk
body is alleen het toestel
de kit is body met 17-55 lens erbij
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_56383497
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:51 schreef Ynske het volgende:

[..]

body is alleen het toestel
de kit is body met 17-55 lens erbij
dan is het de kit. er is namelijk een lens bijgeleverd namelijk.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:59:40 #262
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56385196
Ok, waar heb jij jouw camera (kit) gekocht dan? (bij welke vestiging?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_56385885
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:59 schreef Hik het volgende:
Ok, waar heb jij jouw camera (kit) gekocht dan? (bij welke vestiging?
gekocht bij de media markt in Zwolle. 555 euro. heb er een tasje,extra accu en uv filter bijgekocht voor 59 euro en 2 gig kaartje van 36 euro.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:41:44 #264
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56386188
Ok, dank je wel!
Ga ik toch nog even checken hoeveel het hier nu was...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:42:31 #265
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56386212
Trouwens, over die extra accu: Is dat erg nodig? Ik bedoel: hoe vaak laad je zo'n ding op normaal gesproken?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 29 januari 2008 @ 14:47:07 #266
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56386342
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:42 schreef Hik het volgende:
Trouwens, over die extra accu: Is dat erg nodig? Ik bedoel: hoe vaak laad je zo'n ding op normaal gesproken?
nodig is een groot woord. tis wel handig in sommige situaties als je geen mogelijkheid tot opladen hebt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:00:18 #267
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56386685
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:30 schreef nelisb het volgende:

[..]

gekocht bij de media markt in Zwolle. 555 euro. heb er een tasje,extra accu en uv filter bijgekocht voor 59 euro en 2 gig kaartje van 36 euro.
Die sukkels geven telefonisch geen prijsinformatie...
Nu geven ze wél laagste prijs garantie, maar daar heb ik natuurlijk niets aan als ik het verschil tussen de vestigingen niet kan hardmaken (en bovendien: Zwolle is een beetje ver)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:01:57 #268
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56386728
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:47 schreef Ynske het volgende:

[..]

nodig is een groot woord. tis wel handig in sommige situaties als je geen mogelijkheid tot opladen hebt
Maar dan nogmaals mijn vraag: Hoe lang gaat de reguliere accu mee? (aangenomen dat je er, bijvoorbeeld, een hele dag mee door de stad loopt en 100 foto's neemt)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 29 januari 2008 @ 15:12:34 #269
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56386956
ik zou niet weten hoeveel fotos ik ermee maak, maar t zijn er zeker meer dan 100, das 1 gig met raw fotos
ik kan 1 dag zeker ermee doen met 1 accu als t niet langer is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_56387118
als je een externe flits hebt kan je echt heel lang doen met de accu. Toen ik die flits nog niet had, moest ik zeker wel wisselen tussen de accu's op een avond.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:41:55 #271
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56387682
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:19 schreef RoOoYtJuH het volgende:
als je een externe flits hebt kan je echt heel lang doen met de accu. Toen ik die flits nog niet had, moest ik zeker wel wisselen tussen de accu's op een avond.
Binnen het tijdsbestek van één avond?
Schiet lekker op dan...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:43:26 #272
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56387728
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:12 schreef Ynske het volgende:
ik zou niet weten hoeveel fotos ik ermee maak, maar t zijn er zeker meer dan 100, das 1 gig met raw fotos
ik kan 1 dag zeker ermee doen met 1 accu als t niet langer is
Ik doelde op "bij wijze van spreken".
Maar de praktijk is dus dat je 'm dan dagelijks moet (kunnen) opladen, of dat je anders een extra accu nodig hebt?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:45:52 #273
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56387785
Hangt van je flitsgebruik af
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56391672
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:41 schreef Hik het volgende:

[..]

Binnen het tijdsbestek van één avond?
Schiet lekker op dan...
ja ik denk dat je 100/150 foto's met flits op 1 avond kan maken. Het probleem van de 400d etc is dat ze de flitser ook als focuslicht gebruiken(hij knippert dan een paar keer als een stroboscoop) niet alleen is dit schijtirritant, maar het zuipt ook stroom.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_56391760
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:30 schreef nelisb het volgende:

[..]

gekocht bij de media markt in Zwolle. 555 euro. heb er een tasje,extra accu en uv filter bijgekocht voor 59 euro en 2 gig kaartje van 36 euro.
Ik weet niet wat voor 2 gb kaartje, maar in de regel zijn die via internet een stuk goedkoper te vinden dan in de winkel (altijd de moeite om het even na te kijken).
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:43 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik doelde op "bij wijze van spreken".
Maar de praktijk is dus dat je 'm dan dagelijks moet (kunnen) opladen, of dat je anders een extra accu nodig hebt?
Ik heb de 350D met twee accu's voor de zekerheid. Met 1 accu kan ik als ik het me goed herinner bijna een week fotograferen, een dag of 5 denk ik zeker wel. Dan heb ik totaal iets van 500 foto's gemaakt. Zonder flits, dat wel, maar wel met redelijk veel terugkijken.
Persoonlijk vind ik het toch wel fijn om een extra accu te hebben, vooral op vakantie (je reist veel?), omdat je dan niet altijd even makkelijk op kunt laden en er niet altijd aan denkt, en het bovendien heel erg vervelend is als je net in Angkor Wat staat en je accu is leeg (bij wijze van spreken).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_56392657
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:33 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor 2 gb kaartje, maar in de regel zijn die via internet een stuk goedkoper te vinden dan in de winkel (altijd de moeite om het even na te kijken).
[..]

Ik
klopt! maar ja was er zaterdag en wilde me camera testen en niet nog eens een paar dagen wachten op mijn geheugenkaart die op een bedrag van 650 euro ook niet meer uitmaakt 10 of 15 euro goedkoper.
pi_56392756
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:12 schreef nelisb het volgende:

[..]

klopt! maar ja was er zaterdag en wilde me camera testen en niet nog eens een paar dagen wachten op mijn geheugenkaart die op een bedrag van 650 euro ook niet meer uitmaakt 10 of 15 euro goedkoper.
Dat is waar. Soms moet je dat er voor over hebben
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:27:04 #278
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56404267
Nou, gisteren uiteindelijk tóch de 400d gekocht! Twijfelde heel erg, want in Utrecht bij de MM lag de 350d nu voor 388... Toch wel een aanzienlijk verschil. Maargoed, dat grote scherm lijkt me toch wel heel erg prettig e n gezien het feit dat mijn laatste camera jáááren is meegegaan, heb ik mezelf maar een uitspatting veroorloofd...

Nu dus de komende dagen (als er tenminste niet de hele tijd zo'n schijtregen is) maar flink veel oefenen en zorgen dat die leeuwen er straks een beetje goed opkomen. Kan ik de komende twee weken ook nog even kijken hoe lang ik nou met die accu doe...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:07:40 #279
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_56437646
Ik had hem ook al in een ander topic gesteld, maar volgens mij is ie hier meer op z'n plek. Heeft er iemand ervaring met de Canon EOS D60? Ik kan hem voor een zeer zacht prijsje overkopen van een vriend (inclusief toebehoren) van me en ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn met dit toestel. Alvast bedankt!
pi_56440603
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:07 schreef renzell het volgende:
Ik had hem ook al in een ander topic gesteld, maar volgens mij is ie hier meer op z'n plek. Heeft er iemand ervaring met de Canon EOS D60? Ik kan hem voor een zeer zacht prijsje overkopen van een vriend (inclusief toebehoren) van me en ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn met dit toestel. Alvast bedankt!
Welke camera bedoel je hier precies mee? Volgens mij heeft Canon geen EOS D60.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_56441360
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:20 schreef Elefes het volgende:

[..]

Welke camera bedoel je hier precies mee? Volgens mij heeft Canon geen EOS D60.
Jawel hoor:
http://www.dpreview.com/reviews/canoneosd60/
  donderdag 31 januari 2008 @ 19:56:22 #282
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_56441407
D60 was de 3decanon DSLR na D30en 1D

zie hier de dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/canoneosd60/

en 10D vergelijking: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos10d/page20.asp
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 1 februari 2008 @ 20:32:34 #283
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_56466188
Nog even een vraag over mijn wellicht nieuwste vriendje. Vinden jullie die Canon EOS D60; 5/6 jaar oud, maar weinig gebruikt (alleen met een paar fotoshoots en een aantal keer per jaar met theaterfotografie), met standaard lens, zonnescherm én flitser de 500,- euro's waard die ervoor gevraagd worden?
pi_56466691
Beetje afhankelijk van de flitser, maar op zich geen foute prijs. Op fotopparatuur.nl staat een losse body met defecte flitser voor ¤ 350, tel daarom ¤ 400 voor de body als de flits het nog wel doet, zeg ¤ 50 voor de lens (afhankelijk van de lens, betere lenzen zijn uiteraard duurder), ¤ 25 voor het zonnescherm (zonnekap?) en dan dus ¤ 25 voor de flits (goedkope flits dan).
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 1 februari 2008 @ 20:59:58 #285
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56466858
Ik denk dat je voor dat geld ook een tweedehands 400d kunt vinden. In ieder geval een 350D.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 10:57:18 #286
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_56475884
Hmmm, als ik dit zo lees vind ik het toch wat aan de dure kant. Ik geloof dat ik er nog 50,- vanaf ga troggelen. En ik geloof dat dat me makkelijk lukt ook.

@Sanger: Wat ik een groot voordeel vind, is dat ik de persoon in kwestie goed ken. Ik weet wat hij met het toestel heeft gedaan (wat niet veel is). Bovendien weet ik dat ie er heel zorgvuldig mee omgegaan is. Daar durf ik bij een vreemde niet zo gemakkelijk op te vertrouwen. En dit toestel volstaat (ruim) voor wat ik er mee wil. Dat ook. Maar bedankt voor je tip!

[ Bericht 12% gewijzigd door renzell op 02-02-2008 11:11:30 ]
pi_56520542
Eindelijk had ik afgelopen zaterdag dan mijn felbegeerde Canon EOS 400 D binnen en nou zit daar zo een nek koord bij. Het zal ongetwijfeld aan mijn haarkleur liggen maar ik heb geen idee hoe ik dat koord moet bevestigen. Heeft iemand een foto van hoe dat behoort te zitten?
pi_56520776
quote:
Op maandag 4 februari 2008 09:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
Eindelijk had ik afgelopen zaterdag dan mijn felbegeerde Canon EOS 400 D binnen en nou zit daar zo een nek koord bij. Het zal ongetwijfeld aan mijn haarkleur liggen maar ik heb geen idee hoe ik dat koord moet bevestigen. Heeft iemand een foto van hoe dat behoort te zitten?
Dat doe je zoals plaatje 6 hieronder:



Maar staat dat ook niet ergens in de manual?

[ Bericht 3% gewijzigd door buitenbeentje op 04-02-2008 10:02:15 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_56963443
Ik heb een tijd geleden een review gelezen van de Powershot S5 IS waarin stond dat er iets was met het maken van filmpjes. Het probleem is echter dat ik me niet kan herinneren wat het precies was, en ook de website waar de review stond kan ik niet meer vinden.

Vandaar hier maar de vraag of er iets 'mis' is met de filmpjes mode van de S5 IS?
ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  FOK!fotograaf maandag 25 februari 2008 @ 17:02:28 #290
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_56967372
quote:
Op maandag 25 februari 2008 13:53 schreef uppie83 het volgende:
Ik heb een tijd geleden een review gelezen van de Powershot S5 IS waarin stond dat er iets was met het maken van filmpjes. Het probleem is echter dat ik me niet kan herinneren wat het precies was, en ook de website waar de review stond kan ik niet meer vinden.

Vandaar hier maar de vraag of er iets 'mis' is met de filmpjes mode van de S5 IS?
Ik heb even snel gekeken op de review op www.dpreview.com
en daar wordt niets genoemd dat als echt groot nadeel gezien kan worden.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 25 februari 2008 @ 19:53:00 #291
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_56970875
sterker nog, de S5 IS is een van de beste filmcamera's onder de fotocamera's. Het eniogste "probleem"is dat de bestanden erg groot zijn omdat het MotionJPG is (AVI dus) met weinig compressie, alleen dat is dus ook weer het punt waaarom hij zo goed is.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 26 februari 2008 @ 22:18:05 #292
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_56998511
quote:
Op maandag 25 februari 2008 13:53 schreef uppie83 het volgende:
Vandaar hier maar de vraag of er iets 'mis' is met de filmpjes mode van de S5 IS?
Qua kwaliteit is er niets mis, het is uitstekend zelfs. Het enige 'nadeel' is dat een resolutie van 640*480 bij 30 FPS c.a. 2MB per seconde in beslag neemt. Maar wat kost een SD-kaart tegenwoordig? Ik heb een 8GB class 6 SDHC kaartje gekocht voor iets meer dan ¤60. Een ander nadeel is dat mijn Mediaplayer crasht als ik de ruwe AVI file wil afspelen, terwijl VLC player er geen moeite mee heeft, behalve dat hij de index opnieuw moet aanmaken Misschien heb ik mijn codecs op mijn PC niet goed geinstalleerd, maar na conversie naar MPG2 heb ik keurig beeld en een hanteerbaar bestandsgrootte. Het fijne is dat je zelf kunt bepalen hoe sterk gecomprimeerd je het definitieve resultaat wilt laten worden, terwijl een camera die sterk comprimeert dit niet mogelijk maakt. Hier heb je een voorbeeld van een filmpje dat ik gemaakt heb:

http://rapidshare.com/files/88395062/MVI_0425.avi
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_57064502
Even een klein vraagje; met de cashback die vanaf 1 maart loopt zou de 400D + kitlens bij 't fotokonijn op 485 euro komen voor mij (ben belg).

Denken jullie dat dit een goeie prijs is? Ik zou namelijk graag beginnen met digitale fotografie en ben maar student dus .
  Redactie Games vrijdag 29 februari 2008 @ 18:02:12 #294
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57065486
Ik wacht trouwens nog steeds op m'n cashback van Canon toen ik m'n lens kocht op 23 december 2007

Nog meer mensen last van?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_57066367
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 18:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik wacht trouwens nog steeds op m'n cashback van Canon toen ik m'n lens kocht op 23 december 2007

Nog meer mensen last van?
Ook nog geen mail ontvangen?
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  Redactie Games vrijdag 29 februari 2008 @ 21:09:29 #296
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57070165
Nope..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_57117340
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Even een klein vraagje; met de cashback die vanaf 1 maart loopt zou de 400D + kitlens bij 't fotokonijn op 485 euro komen voor mij (ben belg).

Denken jullie dat dit een goeie prijs is? Ik zou namelijk graag beginnen met digitale fotografie en ben maar student dus .
Zou zeker een goeie prijs zijn! Heb een 400D body 2e hands van Marktplaats gehaald, kostte 400 euro met extra accu. Kitlens 18-55 kost tweedehands 30 euro. In totaal 430 euro voor een tweedehandsje 400D kitpack.

Dan is een nieuwe 400D kit van 485 euro een aardige prijs
pi_57120355
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Even een klein vraagje; met de cashback die vanaf 1 maart loopt zou de 400D + kitlens bij 't fotokonijn op 485 euro komen voor mij (ben belg).

Denken jullie dat dit een goeie prijs is? Ik zou namelijk graag beginnen met digitale fotografie en ben maar student dus .
Heb je al fotografie-ervaring, of ben je echt helemaal beginner (nu nog geen camera)? Anders zou je ook een compact kunnen overwegen. Goedkoper, en veel functies.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_57122275
quote:
Op maandag 3 maart 2008 09:08 schreef Elefes het volgende:

[..]

Heb je al fotografie-ervaring, of ben je echt helemaal beginner (nu nog geen camera)? Anders zou je ook een compact kunnen overwegen. Goedkoper, en veel functies.
Maar wel een vaste lens . Ik denk ooit nog wel eens een 200, 300 of 350 mm te kopen voor grote afstanden.
Ik zocht gewoon een dSLR dus 't wordt nu wel zeker de 400D .
Bovendien heb ik hier al een filterset liggen en kan ik die dan gebruiken.

Het is inderdaad zo dat je met een compact al ver kan geraken (en out of the box inderdaad verder dan met een standaard 400D ofzo), en als je veel onderweg bent is dat gemakkelijker maar een SLR is veel veelzijdiger vind ik.

Toch bedankt voor 't advies .
Zal binnenkort wel wat probeersels plaatsen!
pi_57122635
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:00 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Maar wel een vaste lens . Ik denk ooit nog wel eens een 200, 300 of 350 mm te kopen voor grote afstanden.
Ik zocht gewoon een dSLR dus 't wordt nu wel zeker de 400D .
Bovendien heb ik hier al een filterset liggen en kan ik die dan gebruiken.

Het is inderdaad zo dat je met een compact al ver kan geraken (en out of the box inderdaad verder dan met een standaard 400D ofzo), en als je veel onderweg bent is dat gemakkelijker maar een SLR is veel veelzijdiger vind ik.

Toch bedankt voor 't advies .
Zal binnenkort wel wat probeersels plaatsen!
Oke, dat kan
Denk wel dat het een goede prijs is trouwens, zo naar de Tweakers pricewatch kijkend..
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_57123270
Ik ben op zoek naar een nieuw objectief. Nu maak ik veel party en uitgaans foto's dus moet ik een lichtsterke lens hebben.

Nu zag ik deze: Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro Canon

Maar wat houdt dat macro precies in? Betekent dat je het alleen voor macro kan gebruiken ofzo?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')