Dat valt tegen denk ik. Sigma kennende doet dutchie's 17-70 alleen macro @70mm, dus dan weet je eigenlijk alleen of je daar onder of boven wilt zitten, of dat je het wel ongeveer goed vindt. En mijn ervaring (Ik kom zelf van een Sigma 28-80 met 1:2 macro (@80 mm) naar een 90 mm 1:1 macro) is dat de overgang van 1:2 naar 1:1 een heel stuk ingrjipender is dan die paar mm brandpuntsafstand.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:12 schreef Ouwesok het volgende:Tevens krijg je door een tijdje aan te rotzooien met het voorhanden glas een beter inzicht in welke macrolens je nou precies zou willen hebben (een 50/60, een 90/100 of misschien wel een 150 of 200mm)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
Tnx, heb 'm daar ook ff gepost. En wat ik wil wat de D50 niet kan?quote:Op donderdag 6 december 2007 16:55 schreef Vliegvrager het volgende:
Wat wil je horen? Dat je een Canon MOET kopen? Dat ga je van mij iig niet horen. Lijkt me dat je meer op zijn plek bent in [CENTR.] Wie helpt me een nieuwe camera vinden, deel 10
ben dan trouwens wel weer benieuwd wat je allemaal wil wat die D50 niet kan
Dat is inderdaad zoquote:Op donderdag 6 december 2007 14:15 schreef dutchie het volgende:
Weet je wat het is, ik begin er steeds (nog) meer lol in te krijgen en dan merk je dat je meer gaat verlangen van je toestel. En dan is het ook logisch dat je daar je apparatuur op aan moet passen. Maar ik denk dan wel, overschat ik mezelf niet teveel? Heb ik dat echt allemaal nodig?
(maar heel stiekum: ja)
Als ik een allesineen-toestel had gewild had ik het lekker bij mijn compact moeten laten, maar nu is het te laat.
Kun je vaak goed op markplaats vinden die dingen. Kan niet veel kapot aan, dus kans op een slecht exemplaar is minimaal.quote:Op donderdag 6 december 2007 21:58 schreef dutchie het volgende:
Tussenring is me al eerder aangeraden. Maar toen zei het me niet zoveel. Nu begrijp ik het beter en lijkt het me een goede optie.
Dan wil ik tocheerder de Solinger set adviseren.quote:Op vrijdag 7 december 2007 07:57 schreef dutchie het volgende:
Ach en ¤ 139 vind ik ook wel te overzien. Ik bekijk gewoon beide opties.
Tjek.....:Yquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:05 schreef dutchie het volgende:
Deze?
http://www.fotokonijnenbe(...).php?id_product=9090
Ga je het bij twee lenzen houden of moet het een tas "op de groei" zijn?quote:Op vrijdag 7 december 2007 14:22 schreef ook_gek het volgende:
ja help![]()
wat is een mooie tas voor de Eos 350D met op dit moment 2 opjectieven.
of mag ik dat hier niet vragen
Schoudertas of rugtas? Welke objectieven? Verder nog eisen?quote:Op vrijdag 7 december 2007 14:22 schreef ook_gek het volgende:
ja help![]()
wat is een mooie tas voor de Eos 350D met op dit moment 2 opjectieven.
of mag ik dat hier niet vragen
Budget?quote:Op maandag 17 december 2007 12:45 schreef ook_gek het volgende:
Sorry mensen voor mijn veel te late reactie.
liefst rugtas, wil hem mee nemen op wintersport tijdens het skiën. Dus spatwaterdicht is ook wel belangrijk![]()
Ik heb 2 lensen 1 standaard simpel klein lensje en 1 300mm lens. Ik denk dat het hier wel bij gaat blijven. Dus op de groei is nu zeker nog niet nodig.
150 ongeveer.quote:Op maandag 17 december 2007 17:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Budget?
En zie mijn post boven je
Zo'n slingshot (zo heet dat volgens mij) is wel handig, is een soort kleine rugtas die schuin over 1 schouder zit. Bovenin kun je wat kleine spulletjes doen (wat eten/drinken etc.) en onderin je camera, waar je ook vanaf de zijkant bij kan zodat je niet de hele tas van je rug hoeft te halen voordat je bij je camera kan. Lowepro heeft ze volgens mij in ieder geval (die hebben vaak ook spatwaterdichte tassen).quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:07 schreef ook_gek het volgende:
[..]
150 ongeveer.
En heb al gezocht maar blijf het moeilijk vinden
die heb ik gezien inderdaad, echter is dat echt mega kut tijdens het skiënquote:Op dinsdag 18 december 2007 10:11 schreef Elefes het volgende:
[..]
Zo'n slingshot (zo heet dat volgens mij) is wel handig, is een soort kleine rugtas die schuin over 1 schouder zit. Bovenin kun je wat kleine spulletjes doen (wat eten/drinken etc.) en onderin je camera, waar je ook vanaf de zijkant bij kan zodat je niet de hele tas van je rug hoeft te halen voordat je bij je camera kan. Lowepro heeft ze volgens mij in ieder geval (die hebben vaak ook spatwaterdichte tassen).
Cullmann is hier meer bekend van statieven. Bij de oosterburen zijn ze al langer bekend als flitsermerk. Voor de prijs van de genoemde Cullmann heb je overigens ook nog een Sunpak PZ40 voor E-TTL of een Metz 36, allebei voor het geld hele aardige flitsertjes, echter wel met de beperking dat de kop maar één kant op wil, namelijk omhoog. Voor elke flitser geldt overigens het advies om er een omnibounce op te zetten, het flitslicht wordt er vele malen fraaier van.quote:Op woensdag 26 december 2007 01:39 schreef tim2308 het volgende:
Ik heb ook nog nooit van dat merk gehoord en surf toch best veel op fotografiepaginas en -forums...
Dat is dus al een reden om hem niet te kopen. Ik wil eigenlijk wel graag een kop die ook naar buiten gericht kan worden. Die omnibounce heb ik voor de andere flitser wel, die ik overigens van jou overgekocht hebquote:Op woensdag 26 december 2007 02:09 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Cullmann is hier meer bekend van statieven. Bij de oosterburen zijn ze al langer bekend als flitsermerk. Voor de prijs van de genoemde Cullmann heb je overigens ook nog een Sunpak PZ40 voor E-TTL of een Metz 36, allebei voor het geld hele aardige flitsertjes, echter wel met de beperking dat de kop maar één kant op wil, namelijk omhoog. Voor elke flitser geldt overigens het advies om er een omnibounce op te zetten, het flitslicht wordt er vele malen fraaier van.
Weet niet hoeveel je uit wilt geven aan een flitser, maar ik ben zelf heel tevreden met mijn sunpakPZ42x voor mijn Canon 400D.quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:52 schreef Tedda het volgende:
Ik hoop dat ik hier mijn vraag mag stellen. Ik heb voor kerst een EOS350D gekregen. Ik had al een analoge EOS300 en daar heb ik een Sunpak flitser bij. Helaas, helaas, past die flitser niet op die nieuwe digitale. En ik merkte vanavond toch al wel weer waarom ik ook al weer een externe flitser had gekocht. Alleen, wat raden jullie aan? Ik wil wel graag een kop die je kunt draaien. Het hoeft ook niet perse een canon te zijn.
Ik kwam deze tegen: Cullmann D 4500 CAN AF digital http://www.foto-express.nl/index.php?merk=Flitsers&categorie=Voor+Canon maar ik heb nog nooit van dat merk gehoord en heb geen idee of dat was is.
Wat heb jij er voor betaald?quote:Op woensdag 26 december 2007 15:11 schreef zazou het volgende:
[..]
Weet niet hoeveel je uit wilt geven aan een flitser, maar ik ben zelf heel tevreden met mijn sunpakPZ42x voor mijn Canon 400D.
Deze flitser kan zowel naar links en rechts draaien en ook nog helemaal naar achteren dan ook nog in een hoek van 45, 60 en 75 graden.
Weet alleen niet helemaal zeker of deze ook past op de 350D, maar ja dat is effe vragen.
179 euro bij kamera express, maar misschien lukt het je wel om hem goedkoper te krijgen als je een beetje gaat zoeken op het internet.quote:
Daar moet ik even echt niet kijken, zo net met de feestdagen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:39 schreef ebeaydojraes het volgende:
weer wat nieuwe spulletje refurbished bij Adorama
http://www.adorama.com/catalog.tpl?op=searchresults&searchinfo=Refurbished%20By%20Canon
Ik heb de 350D die bijna hetzelfde is als de 400D, en daar staat het echt duidelijk in de handleiding uitgelegd. Misschien kijk je net op de verkeerde plaats?quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:59 schreef Bustermen het volgende:
Heb zelf een 400D met 17-85mm 4-5.6 USM IS. Wat zijn trouwens de verschillen tussen A-DEP, M, en P? Van de handleiding word ik niet veel wijzer van.
Wat ik ervan begrepen heb, kun je met Tv zelf je sluitingstijd bepalen, en hij zorgt voor een passend diafragma. Met Av regel je zelf je diafragma, en hij zorgt voor een passend sluitingstijd.
Hoe kun je trouwens in M-modus je diafragma wijzigen.
Nee, volgens mij zijn dat presets. Als ik het goed onthouden heb staat ie bij A/Tv/ M standaard uit en in de 'gewone' programma's bepaalt de camera het (aan dus). A-DEP weet ik niet, maar ik denk dat ie daar default uit staat.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:56 schreef Bustermen het volgende:
Bedankt, ik zal nog keer goed kijken.
1 ding weet ik wel zeker: in de handleiding staat niet hoe je in prgoramma's als P/Automatisch/Tv/Av/A-DEP en de gewone programma's (potret, object, etc) de flitser kunt uitschakelen.
Nou, ik doe het gewoon via mijn cardreader, en met mijn 350D (die ik hiervoor had) ging dat wel gewoon.quote:Op zondag 30 december 2007 12:11 schreef chris89 het volgende:
Siegfried, probeer eens met een programa te importeren (adobe lightroom or de software die bij je camera zat). Dan wordt het wel automatisch gedaan.
Gewoon overzetten van de camera naar de computer via explorer zorgt hier ook voor niet gedraaide fotos.
Meer hier en hierquote:"If you have a point-and-click digital camera made by Canon, you may be able to turn on all sorts of features usually reserved for more expensive SLRs. That includes live histograms, depth-of-field calculation, under and overexposure highlighting, and -- best of all -- shooting your pictures in RAW. The secret is CHDK, an enhanced, free software replacement firmware."
De windows viewer leest de EXIF oriëntatie niet uit. Brak, I know, maar niet te voorkomen. Oplossing is in Windows een andere viewer te gebruiken, zoals ACDSee. Windows kan gewoon niet zien dat een foto in portretstand is genomenquote:Op zondag 30 december 2007 00:23 schreef Siegfried het volgende:
Ik heb een probleempje met mijn 400D.
De foto's die ik verticaal genomen heb moet ik op de computer opnieuw draaien, terwijl ze op de camera wel gedraaid weergegeven worden. Ik alle 3 de mogelijke instellingen binnen het menu 'beeld omkeren' geprobeerd maar zonder resultaat. Zojuist heb ik ook de firmware al geupgrade naar 1.1.1 maar ook dat heeft niet mogen baten.![]()
Iemand een idee?
Bij mijn 350D deed hij dat wel goedquote:Op woensdag 2 januari 2008 11:07 schreef freud het volgende:
[..]
De windows viewer leest de EXIF oriëntatie niet uit. Brak, I know, maar niet te voorkomen. Oplossing is in Windows een andere viewer te gebruiken, zoals ACDSee. Windows kan gewoon niet zien dat een foto in portretstand is genomen.
Ging dat automatisch? Bij mij doet ie dat namelijk niet (350D), foto's zijn altijd gekanteld..quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:36 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Bij mijn 350D deed hij dat wel goed
je kunt t in je prefs aangeven dat hij dat moet doenquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:57 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ging dat automatisch? Bij mij doet ie dat namelijk niet (350D), foto's zijn altijd gekanteld..
quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
je kunt t in je prefs aangeven dat hij dat moet doen
dat is ook lastigquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:05 schreef Elefes het volgende:
[..]Dat zou wel heel handig zijn, ik ga eens kijken.
(Wat stom eigenlijk dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb dat dat zou kunnen, vind het altijd zo vervelend om het later zelf te doen op de computer..)
zal vanaaf ff kijken andersquote:
quote:
Nou, voornamelijk het kleine beeldscherm van de 350D, en het hebben van garantie op de 400Dquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:05 schreef Vliegvrager het volgende:
@siegfried: beetje half off-topic, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je redenen waren om over te stappen van de 350 naar de 400?
quote:Op vrijdag 14 december 2007 17:16 schreef Kamermans het volgende:
wat ik wel doe is de camera op M zetten, diafragma maakt niet zo veel uit waar op je die zet als die maar niet veranderd. ISO lekker laag zetten. de AEB zet je op 0.33. en dan ga ik dit lijstje met sluitertijden af:
1_3200 s
1_1600 s
1_800 s
1_400 s
1_200 s
1_100 s
1_50 s
1_25 s
1_13 s
1_6 s
0.6 s
1.3 s
2.5 s
5.0 s
10.0 s
20.0 s
dan heb je 48 fotos met allemaal verschillende sluitertijden. en daar kan je wel wat leuks mee doen
dit gebeurt altijd bij canonquote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
Help!
Sinds een tijdje lijkt mijn Canon EOS 350D zijn foto's in verschillende mappen op de geheugen kaart te zetten.
Gisteren heb ik die mappen leeggehaald en weggegooid met als resultaat dat de camera nu 1 foto per map doet, helemaal verschrikkelijk irritant dus als ik ze op de laptop wil zetten...
Heeft iemand enig idee hoe dit gekomen is en vooral hoe ik er weer af kom?
Kan het te maken hebben met mijn laptop? Of is het echt iets in de camera?
je hebt in je camera bij het menu het enerlaatste preference tabblad. daar staat de derde rij van onderen formatterenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
Het eerste deel begreep ik gisteren van Yoni idd ook, nooit eerder gezien, maar goed... nu dus idd 1 foto per mapje, en dus ineens weer teruggeteld.
Dat formatteren van dat kaartje... hoe doe ik dat?
*gooit nog even wat hormonen in de strijd om lui- en blondheid te maskeren.
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb iig nu weer 1 map, dat is al het halve werk.
quote:Op zondag 6 januari 2008 00:50 schreef Siegfried het volgende:
Is wat altijd?
Bij mijn 350D in ieder geval wel. Of je er wat van ziet is afhankelijk van hoe de foto's van de camera gehaald worden.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:01 schreef sanger het volgende:
[..]![]()
Sorry, dat er allemaal mapjes per zoveel foto's gemaakt worden zoals BE beschrijft.
er is laatst in een topic aangehaald (weet ff niet meer welk topic) dat je wel eens problemen zou kunnen hebben bij garantiekwesties.quote:Op zondag 6 januari 2008 16:55 schreef LadyS het volgende:
Even een vraagje:
Mijn moeder zit in New York momenteel en heeft daar een Canon EOS 350D gezien voor 299 dollar (alleen body). Zijn er praktische/technische bezwaren om een camera uit Amerika te kopen? Mijn vriend had het over de adapter die anders is, maar dat daar een universele voor te kopen is. Zijn er nog andere verschillen, waardoor de camera niet echt handig is hier, zeg maar(ik bedoel verschillen zoals in systeemverschillen van games e.d.)
Dus: is de camera an sich dezelfde die je hier kan kopen?
oeps. ik bedoel 26ste (op zaterdag?)quote:Op maandag 7 januari 2008 19:17 schreef ebeaydojraes het volgende:
als t goed is volgt de 16de de canon productaankondigingen (vaag op een woensdag maar goed :S). Waaronder ook HDD videocams.
nu al berg videocams van samsung/sony/panasonic bekend en samsung & casio compactcamera's voor lente 2008.
De 5d opvolger wordt idd uitgesteld tot Photokina, maar er wordt wel een nieuwe DSLR uitgebracht ... (anders dan ik had gedacht)quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:43 schreef ebeaydojraes het volgende:
Het begint er helaas op te lijken dat de 5D II pas met de Photokina gaat uitkomen. Ik denk dat ze "back to the drawingboard" moesten gaan om met wat extras te komen die men had geplanned voor over 1 jaar, na de D3 en D300. 450d verwacht ik nog zeker niet. eerder meer iets in de lijn van een 3000-serie, maar ook dat zal wel niet.
¤879,- volgens hun was de adviesprijs en idd als het net zo gaat met de 400D dan zakt de prijs vrij snel..quote:Canon presenteert nieuwe camera's en printers
Door René Wichers, donderdag 24 januari 2008 19:08, views: 13.337
Op een persconferentie in Alkmaar heeft Canon donderdag nieuwe camera's en printers aangekondigd. In het DSB-stadion werden, geheel in voetbalsfeer, de nieuwe 'sterspelers' aan de 'vrienden van de pers!' gepresenteerd.
Op fotografiegebied ging de meeste aandacht uit naar de Eos 450D. Deze instap-dslr krijgt een 12,2-megapixel cmos-sensor en de vernieuwde Digic III-beeldprocessor, die een kleurdiepte van 14 bits aankan. Een forse verandering is de live view-functionaliteit, zodat niet alleen door de zoeker, maar ook op het vernieuwde 3"-lcd-scherm kan worden bekeken wat er door de lens zichtbaar is, inclusief een realtime histogram. Verder kan er niet alleen worden scherpgesteld door de cameraspiegel op te klappen en de af-sensor te gebruiken, maar ook op basis van de contrastwaarden van het previewbeeld, zodat de optische zoeker gewoon gebruikt kan worden.
Opvallend is verder de vernieuwde menustructuur, die van de 1D-serie is geleend, en de body, die opnieuw lichter en kleiner is gemaakt. Dat was onder andere mogelijk omdat Canon met de 450D overstapt op sd-geheugenkaarten. De camera krijgt opnieuw een 18-55mm kitlens, die van beeldstabilisatie is voorzien. De 450D heeft een adviesprijs van 879 euro meegekregen en moet in maart in de winkel liggen.
Op dslr-gebied werden verder nog twee L-series-lenzen gepresenteerd. Beide lenzen zijn voorzien van fluoriet- en ud-lenselementen om chromatische abberatie te bestrijden, terwijl de beeldstabilisatie het diafragmabereik volgens Canon met vier stops verbetert. De langverwachte 800mm f/5.6L IS USM, die net geen 11.000 euro gaat kosten, en de 200mm f/2L - adviesprijs 5499 euro - komen, afhankelijk van welke documenten uit de perskit geraadpleegd worden, in maart, april of juni op de markt.
Naast de 450D werden vier nieuwe digicams aangekondigd. De Powershot A590IS, een 8-megapixelcamera met beeldstabilisatie, en de Powershot A580 krijgen dankzij alweer de Digic III-chip verbeterde bewegings- en gezichtsherkenning. Daardoor kunnen makkelijker scherpe foto's gemaakt worden, terwijl zaken als witbalans automatisch worden aangepast om met name portretten goed uit de verf te laten komen. De Powershot A470 moet het met 7,1 miljoen pixels doen en heeft geen optische zoeker, maar, zo jubelden de woordvoerders, Canon maakt wel speciaal voor de Nederlandse markt een oranje uitvoering, die samen met een voetbal verkocht gaat worden. De bijzonder klein bemeten Ixus 80IS, ten slotte, beschikt weer over beeldstabilisatie en een 8-megapixelsensor, en is net als de A470 in diverse kekke kleurtjes leverbaar.
http://life.tweakers.net/(...)ras-en-printers.html
Ik zou een 3D met 1.3x sensor ook wel wat vinden..quote:[b]Op vrijdag 25 januari 2008 08:28
Had beetje gehoopt op een nieuwe FF zoals een Canon 3D of zo...
hoho, spotmetering en grotere viewfinder (hoe heet dat in NL) zijn toch ook heel belangrijkquote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
Samengevat dus nieuw manier van opslag, SD-kaart, groter LCD scherm, Live View, nieuwe hogere capaciteit batterij (zal wel met de Live View functie te maken hebben), 12,1 MP en nieuwe DIGIC III processor die plaatjes in 14-bits kan verwerken..
Viewfinder = zoeker.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:40 schreef Napalm het volgende:
Opvolger van de 5d zal toch ook neit zolang meer op zich laten wachten denk (hoop) ik.
[..]
hoho, spotmetering en grotere viewfinder (hoe heet dat in NL) zijn toch ook heel belangrijk
Ik weet niet hoeveel haast je hebt met de aankoop van de nieuwe camera, maar hierboven is te lezen dat er een 450D aankomt, dus dan zal de 400D waarschijnlijk in prijs gaan dalen. Als je daarop wilt/kunt wachten is het wellicht de moeite waard.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:06 schreef Hik het volgende:
Hulp gevraagd met keuze voor een toestel! Ik heb al jarenlang, met veel plezier een Eos 300,analoog dus, en wil eindelijk eens overstappen naar digitaal. Ik was al van plan een 400d aan te schaffen, maar zag vanmiddag bij de media markt de 350d liggen en die is ruim 150 euro goedkoper! Aangenomen dat ik altijd heel tevreden ben geweest met mijn 300, dat ik mooie foto's fijn vind, maar geen fanaat ben, dat ik hem wil gaan gebruiken met een zoom lens die ik nu op de oude camera heb... Wat zijn de voors en de tegens? De stof afvoer is mooi, vooral omdat ik veel reis, maar ach. En dat grotere scherm is ook fijn... Maar het prijsverschil is wel groot!
Ik ben niet zo ervaren met die pricewatch...quote:Op maandag 28 januari 2008 20:34 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik bedoel dicht bij elkaar in prijs, er zit zeker minder als de 150 euro tussen die jij noemde.
wat is het vershil met body en kit ? heb geen idee namelijkquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:45 schreef Hik het volgende:
nelisb, heb je alleen de body gekocht of de kit?
Ik dacht namelijk dat ik 'm voor 579 had gezien... (de kit)
body is alleen het toestelquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:47 schreef nelisb het volgende:
[..]
wat is het vershil met body en kit ? heb geen idee namelijk
dan is het de kit. er is namelijk een lens bijgeleverd namelijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
body is alleen het toestel
de kit is body met 17-55 lens erbij
gekocht bij de media markt in Zwolle. 555 euro. heb er een tasje,extra accu en uv filter bijgekocht voor 59 euro en 2 gig kaartje van 36 euro.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:59 schreef Hik het volgende:
Ok, waar heb jij jouw camera (kit) gekocht dan? (bij welke vestiging?
nodig is een groot woord. tis wel handig in sommige situaties als je geen mogelijkheid tot opladen hebtquote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:42 schreef Hik het volgende:
Trouwens, over die extra accu: Is dat erg nodig? Ik bedoel: hoe vaak laad je zo'n ding op normaal gesproken?
Die sukkels geven telefonisch geen prijsinformatie...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:30 schreef nelisb het volgende:
[..]
gekocht bij de media markt in Zwolle. 555 euro. heb er een tasje,extra accu en uv filter bijgekocht voor 59 euro en 2 gig kaartje van 36 euro.
Maar dan nogmaals mijn vraag: Hoe lang gaat de reguliere accu mee? (aangenomen dat je er, bijvoorbeeld, een hele dag mee door de stad loopt en 100 foto's neemt)quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
nodig is een groot woord. tis wel handig in sommige situaties als je geen mogelijkheid tot opladen hebt
Binnen het tijdsbestek van één avond?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:19 schreef RoOoYtJuH het volgende:
als je een externe flits hebt kan je echt heel lang doen met de accu. Toen ik die flits nog niet had, moest ik zeker wel wisselen tussen de accu's op een avond.
Ik doelde op "bij wijze van spreken".quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:12 schreef Ynske het volgende:
ik zou niet weten hoeveel fotos ik ermee maak, maar t zijn er zeker meer dan 100, das 1 gig met raw fotos
ik kan 1 dag zeker ermee doen met 1 accu als t niet langer is
ja ik denk dat je 100/150 foto's met flits op 1 avond kan maken. Het probleem van de 400d etc is dat ze de flitser ook als focuslicht gebruiken(hij knippert dan een paar keer als een stroboscoop) niet alleen is dit schijtirritant, maar het zuipt ook stroom.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:41 schreef Hik het volgende:
[..]
Binnen het tijdsbestek van één avond?![]()
Schiet lekker op dan...
Ik weet niet wat voor 2 gb kaartje, maar in de regel zijn die via internet een stuk goedkoper te vinden dan in de winkel (altijd de moeite om het even na te kijken).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:30 schreef nelisb het volgende:
[..]
gekocht bij de media markt in Zwolle. 555 euro. heb er een tasje,extra accu en uv filter bijgekocht voor 59 euro en 2 gig kaartje van 36 euro.
Ik heb de 350D met twee accu's voor de zekerheid. Met 1 accu kan ik als ik het me goed herinner bijna een week fotograferen, een dag of 5 denk ik zeker wel. Dan heb ik totaal iets van 500 foto's gemaakt. Zonder flits, dat wel, maar wel met redelijk veel terugkijken.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:43 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik doelde op "bij wijze van spreken".
Maar de praktijk is dus dat je 'm dan dagelijks moet (kunnen) opladen, of dat je anders een extra accu nodig hebt?
klopt! maar ja was er zaterdag en wilde me camera testen en niet nog eens een paar dagen wachten op mijn geheugenkaart die op een bedrag van 650 euro ook niet meer uitmaakt 10 of 15 euro goedkoper.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:33 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor 2 gb kaartje, maar in de regel zijn die via internet een stuk goedkoper te vinden dan in de winkel (altijd de moeite om het even na te kijken).
[..]
Ik
Dat is waar. Soms moet je dat er voor over hebbenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:12 schreef nelisb het volgende:
[..]
klopt! maar ja was er zaterdag en wilde me camera testen en niet nog eens een paar dagen wachten op mijn geheugenkaart die op een bedrag van 650 euro ook niet meer uitmaakt 10 of 15 euro goedkoper.
Welke camera bedoel je hier precies mee? Volgens mij heeft Canon geen EOS D60.quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:07 schreef renzell het volgende:
Ik had hem ook al in een ander topic gesteld, maar volgens mij is ie hier meer op z'n plek. Heeft er iemand ervaring met de Canon EOS D60? Ik kan hem voor een zeer zacht prijsje overkopen van een vriend (inclusief toebehoren) van me en ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn met dit toestel. Alvast bedankt!
Jawel hoor:quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:20 schreef Elefes het volgende:
[..]
Welke camera bedoel je hier precies mee? Volgens mij heeft Canon geen EOS D60.
quote:Op maandag 4 februari 2008 09:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
Eindelijk had ik afgelopen zaterdag dan mijn felbegeerde Canon EOS 400 D binnen en nou zit daar zo een nek koord bij. Het zal ongetwijfeld aan mijn haarkleur liggen maar ik heb geen idee hoe ik dat koord moet bevestigen. Heeft iemand een foto van hoe dat behoort te zitten?
Ik heb even snel gekeken op de review op www.dpreview.comquote:Op maandag 25 februari 2008 13:53 schreef uppie83 het volgende:
Ik heb een tijd geleden een review gelezen van de Powershot S5 IS waarin stond dat er iets was met het maken van filmpjes. Het probleem is echter dat ik me niet kan herinneren wat het precies was, en ook de website waar de review stond kan ik niet meer vinden.
Vandaar hier maar de vraag of er iets 'mis' is met de filmpjes mode van de S5 IS?
Qua kwaliteit is er niets mis, het is uitstekend zelfs. Het enige 'nadeel' is dat een resolutie van 640*480 bij 30 FPS c.a. 2MB per seconde in beslag neemt. Maar wat kost een SD-kaart tegenwoordig? Ik heb een 8GB class 6 SDHC kaartje gekocht voor iets meer dan ¤60. Een ander nadeel is dat mijn Mediaplayer crasht als ik de ruwe AVI file wil afspelen, terwijl VLC player er geen moeite mee heeft, behalve dat hij de index opnieuw moet aanmakenquote:Op maandag 25 februari 2008 13:53 schreef uppie83 het volgende:
Vandaar hier maar de vraag of er iets 'mis' is met de filmpjes mode van de S5 IS?
Ook nog geen mail ontvangen?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 18:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik wacht trouwens nog steeds op m'n cashback van Canon toen ik m'n lens kocht op 23 december 2007
Nog meer mensen last van?
Zou zeker een goeie prijs zijn! Heb een 400D body 2e hands van Marktplaats gehaald, kostte 400 euro met extra accu. Kitlens 18-55 kost tweedehands 30 euro. In totaal 430 euro voor een tweedehandsje 400D kitpack.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Even een klein vraagje; met de cashback die vanaf 1 maart loopt zou de 400D + kitlens bij 't fotokonijn op 485 euro komen voor mij (ben belg).
Denken jullie dat dit een goeie prijs is? Ik zou namelijk graag beginnen met digitale fotografie en ben maar student dus.
Heb je al fotografie-ervaring, of ben je echt helemaal beginner (nu nog geen camera)? Anders zou je ook een compact kunnen overwegen. Goedkoper, en veel functies.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Even een klein vraagje; met de cashback die vanaf 1 maart loopt zou de 400D + kitlens bij 't fotokonijn op 485 euro komen voor mij (ben belg).
Denken jullie dat dit een goeie prijs is? Ik zou namelijk graag beginnen met digitale fotografie en ben maar student dus.
Maar wel een vaste lensquote:Op maandag 3 maart 2008 09:08 schreef Elefes het volgende:
[..]
Heb je al fotografie-ervaring, of ben je echt helemaal beginner (nu nog geen camera)? Anders zou je ook een compact kunnen overwegen. Goedkoper, en veel functies.
Oke, dat kanquote:Op maandag 3 maart 2008 11:00 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Maar wel een vaste lens. Ik denk ooit nog wel eens een 200, 300 of 350 mm te kopen voor grote afstanden.
Ik zocht gewoon een dSLR dus 't wordt nu wel zeker de 400D.
Bovendien heb ik hier al een filterset liggen en kan ik die dan gebruiken.
Het is inderdaad zo dat je met een compact al ver kan geraken (en out of the box inderdaad verder dan met een standaard 400D ofzo), en als je veel onderweg bent is dat gemakkelijker maar een SLR is veel veelzijdiger vind ik.
Toch bedankt voor 't advies.
Zal binnenkort wel wat probeersels plaatsen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |