Ja, is een zoutoplossing ofzo. Ik heb ook altijd de versie voor kinderenquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:28 schreef Remzz het volgende:
Herkenbaar vroeger heb ik dat ook wel eens een half jaar achter elkaar gebruikt.
Je moet sowieso trouwens altijd neusspray voor kinderen(onder de 6) nemen werkt bij mij even goed en je neus gaat er niet zo van kapot.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:33 schreef Thurloe het volgende:
[..]
Ja, is een zoutoplossing ofzo. Ik heb ook altijd de versie voor kinderen
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:32 schreef lady-wrb het volgende:
ik wist alleen dat het niet goed is om het lang achtereen te gebruiken, niet dat het verslavend is
Was je vorige reactie nep?quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:45 schreef ToT het volgende:
Verslaafd aan geweest, geopereerd, nu minder problemen.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben er ruim anderhalf jaar verslaafd aan geweest, wát een teringzooi zeg.
ik gebruik het nu ook niet meer, hoe dicht mijn neus ook zit.
heb alleen een spray voor als ik heel erg allergisch ben, maar die troep met xylometazoline raak ik niet meer aan.
was ermee begonnen na een fikse griep, en niet meer kunnen stoppen
ik kon nergens heen zonder spray, en als ik het vergeten was moest het gehaald worden, dan werd ik bij wijze van spreken gek(okay, niet zo erg, maar ik werd wel erg onrustig)
gelukkig zelf weten te stoppen, door ineens niets meer te gebruiken, en vol te houden
heb nu wel continu last van een verstopte neus, de ene keer meer dan de andere keer, dat is wel jammer, voorheen had ik daar nooit last van.
sneu eigenlijk
quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:08 schreef hierissieweer het volgende:
ik gebruik een vicks inhaler. Ik heb dus altijd last dat ik dus die zoutoplossing een enorme berg snot oplost ofzo en als ik dat doorslik slik ik de zoutoplossing mee allebei niet lekker maar de combi zeker niet!!
quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:10 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
dus ook geestelijk verslaafd? spul is echt gevaarlijker als gedacht
Whehehe, ja, ga roken om van de neusspray af te komenquote:Op zondag 7 oktober 2007 21:09 schreef Hagelkaas het volgende:
Nummer 1 hulpmiddel:
Sigaretje roken. Rook in je mond nemen, niet inhaleren maar langzaam naar buiten drukken met je tong en door je neus naar binnen zuigen. 2 sigaretjes per dag en je bent klaar
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:18 schreef gekko007 het volgende:
ik heb nog ooit neusspray gebruiktalstijd papieren zakdoekjes bij, als je hard genoeg snuit komt het er wel uit
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:15 schreef Ringo het volgende:
Ik ken echt NIEMAND die dat spul gebruikt. En nou ineens dit topic vol neusspray-junks.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 12:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Mensen die altijd maar direct bij ieder ongemakje naar sprays, tabletten en pillen grijpen.![]()
dit is dus niet waarquote:Op zondag 7 oktober 2007 21:18 schreef gekko007 het volgende:
ik heb nog ooit neusspray gebruiktalstijd papieren zakdoekjes bij, als je hard genoeg snuit komt het er wel uit
Wie vindt dat?quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:08 schreef wise het volgende:
hoe kan je neusspray nou verslavend vinden. Vindt het maar kut als je spul je neus inschiet
Het laat de slijmvliezen slinken waardoor ademhalen makkelijker wordt ('verstopte neus' wordt 'ontstopt')quote:Op maandag 8 oktober 2007 01:08 schreef Rapaille het volgende:
Ik heb het nog nooit gebruikt, maar als ik al die reacties hier leesWat is het effect precies, lost het snot op?
Inderdaad?quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:31 schreef Slarioux het volgende:
Serieus, verslaafd aan neusspray? Ik krijg een beetje die neigingen die niet-rokers hebben als ze het over roken hebben... waarom in godsnaam?
Inderdaad, ik kan er ook niet bij, zou dat spul liever niet gebruiken dan...quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:08 schreef wise het volgende:
hoe kan je neusspray nou verslavend vinden. Vindt het maar kut als je spul je neus inschiet
Inderdaad, en sowieso niet. Ik bedoel, een verstopte neus, goddamn dan ben je toch wel ff flink de sjaak.Alleen een HIV infectie is nog erger! Snel, grijp de neusspray, want je neus snuiten of ff lekker wroeten is natuurlijk niet mogelijk.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:41 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Inderdaad?
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand voor zijn plezier die troep in zijn neus ejaculeert..
Snuiten/wroeten helpt niet echt als je slijmvlies gezwollen is, en het helpt nogal als je wil gaan slapen 'snachts (ook 't enige moment waarop ik 't zou gebruiken)quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:52 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Inderdaad, en sowieso niet. Ik bedoel, een verstopte neus, goddamn dan ben je toch wel ff flink de sjaak.Alleen een HIV infectie is nog erger! Snel, grijp de neusspray, want je neus snuiten of ff lekker wroeten is natuurlijk niet mogelijk.
Echt waar, sarcastisch ok, maar een neusspray? Ik snap die houding niet, om voor zoiets triviaals een spray te kopen ;').
werk/school, kan ik ook nog wel inkomen. Dat je niet de hele dag wilt lopen snuffen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:01 schreef U het volgende:
[..]
Snuiten/wroeten helpt niet echt als je slijmvlies gezwollen is, en het helpt nogal als je wil gaan slapen 'snachts (ook 't enige moment waarop ik 't zou gebruiken)
Hoe harder je snuit, hoe harder alles regelrecht je sinussen in zal lopen.quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:18 schreef gekko007 het volgende:
ik vind datquote:
Inderdaad, Amerikanen.quote:Op zondag 7 oktober 2007 12:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Mensen die altijd maar direct bij ieder ongemakje naar sprays, tabletten en pillen grijpen.![]()
1 of 2 nachtjes doorbijten en je zal zien dat het langzaam aan beter gaat. Ook nu heb ik nog wel een licht gevoel van .. uh ja, een volle neus. Maar beter dat dan straks een operatiequote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:02 schreef Joeriii het volgende:
Ik ben ook verslaafd
Maar ik ben haast wel verplicht om ff een snuif te nemen voordat ik naar bed gaIk kan echt niet slapen als m'n neus dicht zit.
2 versnipperde uien naast m'n bed leggen en dan de hele nacht door bijna met m'n neus er in hangen hielp bij mij af en toe net goed genoeg, maar meestal was het de nacht er op weer helemaal mis.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:35 schreef sexbierum het volgende:
Stelletje junks!
Voortaan gewoon een gesnipperde ui op een bordje naast je bed en je hebt nergens meer last van.
Vraag je huisarts om Nasonex...er is trouwens een officiele naam voor deze verslaving, Otrivinisme, serieus een groot probleem.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:13 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
1 of 2 nachtjes doorbijten en je zal zien dat het langzaam aan beter gaat. Ook nu heb ik nog wel een licht gevoel van .. uh ja, een volle neus. Maar beter dat dan straks een operatie![]()
dat is de reden waarom ze altijd aan het snotteren zijn... geen natuurlijke weerstand meerquote:Op zondag 7 oktober 2007 12:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja helpt vaak ook goed, zelfde holtes enzo.quote:Op maandag 15 oktober 2007 13:17 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik heb het tegen een verstopt oor gekregen, iemand daar bekend mee?
je neus en oren staan met elkaar in verbinding, dus niet eens zo'n rare keusquote:Op maandag 15 oktober 2007 13:17 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik heb het tegen een verstopt oor gekregen, iemand daar bekend mee?
dat is juist de verslavende circel...quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:42 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Inderdaad, ik kan er ook niet bij, zou dat spul liever niet gebruiken dan...
En, daar komt bij, dat als je veel gebruikt, dat op een gegeven moment de werking averechts is...
Je neus gaat er dan juist door dichtzitten...
Net als met labello, als je dat spul smeert blijf je ook losse velletjes houden. Het is een complotquote:Op maandag 15 oktober 2007 13:58 schreef Remzz het volgende:
Valt me trouwens op dat iedereen hier verslaafd verkeerd interpreteerd. Met verslaafd aan neusspray word niet een fijn gevoel of wat dan ook bedoelt maar er word mee bedoelt dat je er niet zonder kan omdat als je de neusspray niet gebruikt je neus dicht komt te zitten.
er zijn meerdere soorten verslaving hoorquote:Op maandag 15 oktober 2007 13:58 schreef Remzz het volgende:
Valt me trouwens op dat iedereen hier verslaafd verkeerd interpreteerd. Met verslaafd aan neusspray word niet een fijn gevoel of wat dan ook bedoelt maar er word mee bedoelt dat je er niet zonder kan omdat als je de neusspray niet gebruikt je neus dicht komt te zitten.
Ok mooi, dat wist ik dus niet zekerquote:Op maandag 15 oktober 2007 13:47 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja helpt vaak ook goed, zelfde holtes enzo.
Precies, dan maar verslaafd.quote:Op maandag 15 oktober 2007 14:12 schreef Miesjel het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik mag kiezen tussen een voorhoofdholte onsteking of een verslaving aan neusspay. Dan kies ik toch de laatste. Niet te veel gebruiken, maar als ik mijn holtes niet open weet te houden dan lig ik een week in bed.
Verslaafd = chronisch een verstopte neus + chronisch troep erin spuiten die de slijmvliezen beschadigt.quote:
Al die dingen al eens geprobeerd, helpt niet als je zwaar allergisch (lees eeuwig verkouden) bent.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:01 schreef -marz- het volgende:
[..]
Verslaafd = chronisch een verstopte neus + chronisch troep erin spuiten die de slijmvliezen beschadigt.
Gewoon een zoutoplossing helpt ook. Of dampo op de borst smeren met slapen, of een halve ui naast je bed 's nachts, stomen, etc.
Vraag je huisarts om Nasonex, ik dacht ook altidj dat eht bij mij allergie was, maarnu heb ik echt zeldne een verstopte neus, hooguit een of twee dagen als ik verkouden ben, 1 á 2x per jaar.....het vaak een vicieuze cirkel van neusspray/geirriteerde slijmvliezen waardoor je neus verstopt blijft. Dit moet je doorbreken en met Nasonex kan dit zonder slapeloze nachten....ik heb het maar een paar dagen hoeven gebruiken...quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:19 schreef soapie het volgende:
[..]
Al die dingen al eens geprobeerd, helpt niet als je zwaar allergisch (lees eeuwig verkouden) bent.
In je neus zit een systeem om de lucht op te warmen. Dit bestaat uit drie kwabben waar de lucht langs gaat.quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:36 schreef marcel-o het volgende:
wat voor n operatie?
en wat doet die spray?
Dit is een hele mooie beschrijving van een lichamelijke verslaving.quote:Op maandag 15 oktober 2007 13:58 schreef Remzz het volgende:
Ik zit dit ook met stijgende verbazing te lezen.quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:15 schreef Ringo het volgende:
Ik ken echt NIEMAND die dat spul gebruikt. En nou ineens dit topic vol neusspray-junks.
En hoe oud ben jij? 16?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:41 schreef roykejanssen het volgende:
mijn pa gebruikt die neusspeay al ruim 15 jaar!! Hij koopt ze met de5 tegelijk in, en die apothekers assistent: U kent het gebruik ervan meneer ? en Pa: joa joa
daarom zeggik, vraag aan je dokter of je flixonase kan krijgen.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:42 schreef Sequencial het volgende:
Ik heb 't een jaar of 3 gebruikt, ben er nu ongeveer een half jaar vanaf. Wel beter, overdag gaat het best goed, maar dat 't nu echt lekker gaat... neuh. Andere homeopathische middeltjes geprobeerd maar die werken niet echt. En 't is ook (bijna) alleen als ik op bed gaat liggen dat het dichtslaatZwaar irri.
Is dat weer wat anders als Nasonex? Dat werkte namelijk ook voor geen meter...quote:Op woensdag 19 december 2007 18:55 schreef marcel-o het volgende:
[..]
daarom zeggik, vraag aan je dokter of je flixonase kan krijgen.
ik had precies het zelfde,... hele dag open, ik ga liggen.. dicht
dus dus niet meer
je moet t ook ff n dag of 2 volhouden he..quote:Op woensdag 19 december 2007 21:44 schreef DaFrenk het volgende:
Ik zie net dat ik ook eens Flixonase heb gekregen.. maar dat werkt voor mij totaal niet. Heel even voelde ik dan verlichting, maar slechts voor een half uurtje ofzo. Terwijl ik met xylometazoline (Otrivin) de hele nacht m'n neus vrij had.
Oh, ja ben gewoon gestopt met Otrivin en na 2 nachtjes was alles weer goed. Maar ik wilde maar zeggen dat die Flixonase voor mij totaal geen verlichting bood.quote:Op donderdag 20 december 2007 21:16 schreef marcel-o het volgende:
[..]
je moet t ook ff n dag of 2 volhouden he..
dat xylometazoline(oltrivin) sloopt je neus..
Neusspray is wel degelijk verslavend, maar niet zoals een drug. Je lichaam raakt er verslaafd aan en heeft het op een gegeven moment continue nodig. Een verstopte neus is heel vervelend: niet kunnen slapen en als je slaapt wordt je 5x per nacht wakker en de volgende ochtend met een droge bek van hier tot Jericho. Ik gebruikte het eerst zo nu en dan, toen vaker, toen elke dag enz. Op een gegeven moment bedacht ik me: wil ik zo de hele tijd doorleven? Nee, uiteraard niet. Dus ik ben gestopt. 2 maanden enorme dichte neus gehad maar gewoon doorzetten en vooral niet gebruiken: na één keer gebruiken ben je terug bij af. Na 3 maanden zat mijn neus al weer aardig open. Nu, na 6 maanden gaat het goed maar issie nog steeds niet zoals hij hoort. Maar dat zal waarschijnlijk blijven, maar het is niet ergelijk erg zeg maar...quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Neusspray verslavend ja hoorStelletje fucking hypochonders. Neusspray is al kut genoeg om te moeten gebruiken
Seks, internet, neusspray, what's next?
Men zegt weleens zoveelquote:Op vrijdag 21 december 2007 23:48 schreef AlmightyArjen het volgende:
Men zegt wel eens dat van een neusspray verslaving af te komen moeilijker is dan te stoppen met roken,
Laat dan je neus amputeren of zo, de tering nogquote:Op zaterdag 22 december 2007 15:53 schreef Remzz het volgende:
Zucht... nog steeds snapt niemand er wat van, je lichaam raakt er gewend(verslaaft) aan in de vorm dat je als je het niet gebruikt je neus dicht zit en dus niet kan slapen.
Geestelijk ben je natuurlijk helemaal niet verslaaft en gebruik je het zelfs liever niet.
Inderdaad, onwetenden hier.quote:Op zaterdag 22 december 2007 15:53 schreef Remzz het volgende:
Zucht... nog steeds snapt niemand er wat van, je lichaam raakt er gewend(verslaaft) aan in de vorm dat je als je het niet gebruikt je neus dicht zit en dus niet kan slapen.
Geestelijk ben je natuurlijk helemaal niet verslaaft en gebruik je het zelfs liever niet.
Als je je aan de aangegeven gebruiksduur houdt dan is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 22 december 2007 16:04 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Inderdaad, onwetenden hier.
Als je dagelijks neusspray gebruikt is je neusslijmvlies daar aan gewend. Het krimpt dus in na het inspuiten van de spray. Stop je daarmee dan zal je neusslijmvlies opzwellen omdat het enkel nog reageert op neusspray en wel de stof xylometazoline.
Dat wil ik een keer proberenquote:Op vrijdag 21 december 2007 01:14 schreef Elusive het volgende:
neusspray is voor homos, gewoon grootmoeders recept tegen een verstopte neus....
2 kopjes warm water, 1 theelepel zout, goed roeren zodat het zout oplost
giet dit in een neti potje (of voor de paupers, een bidon/drinkfles met sluitbare dop) en laat het zoutwater door je neus lopen
[ afbeelding ]
1ste keer = zwaar kut, gorgel gorgel... hey als ik door m'n mond adem dan stroomt het water niet door m'n keel
2de keer = voelt wat beter, hey ik kan weer door beide neusgaten ademen
3de keer = WTF ZAT DAT ALLEMAAL IN MIJN NEUS?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zoiets zag ik ook laatst bij Oprah (quote:Op zondag 23 december 2007 00:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
deel je bevindingen, ik ben rete benieuwd
Op wat voor manier is het schadelijk voor het ongeboren kind?quote:Op zondag 23 december 2007 09:50 schreef E.T. het volgende:
Maar goed... Wat goed helpt tegen een Otrivin-verslaving: zwanger wordenOtrivin mag nl. niet gebruikt worden als je zwanger bent. Dan ben je aangewezen op zoutoplossing. (wat trouwens echt waardeloos is als je echt, echt, echt al dagen geen adem meer door je neus kan halen)
WTFquote:Op zondag 23 december 2007 11:43 schreef tho_Omas het volgende:
Ik ben al meer dan 20 jaar verslaafd, en heb er altijd een bij me. Of dat sneu is of niet, ik heb er baat bij.
Lijkt me juist dodelijk saai. Ik zou juist de smaak missen van alles wat ik zo lekker vind. Alleen als je ergens bent en je lust wat niet, maar je hebt toch honger dan is het wel handig ja.quote:Op zondag 23 december 2007 13:49 schreef TeChNo2 het volgende:
(handig: wat je hem ook voorzet, alles smaakt toch min of meer hetzelfde da's dan wel weer handig)
Lijkt me alleen een voordeel als je vuilnisman bent, of bejaardenverzorgende ofzo.quote:Op zondag 23 december 2007 14:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Lijkt me juist dodelijk saai. Ik zou juist de smaak missen van alles wat ik zo lekker vind. Alleen als je ergens bent en je lust wat niet, maar je hebt toch honger dan is het wel handig ja.
Maar je kiest zelf voor zo'n beroep dus dan moet je ook niet zeuren dat het stinkt.quote:Op zondag 23 december 2007 14:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lijkt me alleen een voordeel als je vuilnisman bent, of bejaardenverzorgende ofzo.
Ik zal het straks eens proberen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 01:14 schreef Elusive het volgende:
neusspray is voor homos, gewoon grootmoeders recept tegen een verstopte neus....
2 kopjes warm water, 1 theelepel zout, goed roeren zodat het zout oplost
giet dit in een neti potje (of voor de paupers, een bidon/drinkfles met sluitbare dop) en laat het zoutwater door je neus lopen
[ afbeelding ]
1ste keer = zwaar kut, gorgel gorgel... hey als ik door m'n mond adem dan stroomt het water niet door m'n keel
2de keer = voelt wat beter, hey ik kan weer door beide neusgaten ademen
3de keer = WTF ZAT DAT ALLEMAAL IN MIJN NEUS?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hormonen? wat voor hormonen? en idd, op wat voor manier is het schadelijk voor de baby?quote:Op zondag 23 december 2007 09:50 schreef E.T. het volgende:
Op apotheek.nl staat trouwens verslaving als gerelateerde ziekte bij de neussprays op doktersrecept.
Die neussprays zijn trouwens hormonen.. Ook niet echt prettig om dagelijks naar binnen te sprayen.
Maar goed... Wat goed helpt tegen een Otrivin-verslaving: zwanger wordenOtrivin mag nl. niet gebruikt worden als je zwanger bent. Dan ben je aangewezen op zoutoplossing. (wat trouwens echt waardeloos is als je echt, echt, echt al dagen geen adem meer door je neus kan halen)
De neussprays op doktersrecept zijn idd hormonen. (zelfde soort als in hormoon-zalf e.d.)quote:Op maandag 24 december 2007 02:06 schreef Karmijne het volgende:
[..]
hormonen? wat voor hormonen? en idd, op wat voor manier is het schadelijk voor de baby?
Misschien wordt je baby verslaafd geboren en moet ie dan ook meteen aan de neusspray.quote:Op maandag 24 december 2007 09:02 schreef E.T. het volgende:
[..]
De neussprays op doktersrecept zijn idd hormonen. (zelfde soort als in hormoon-zalf e.d.)
En wat hexa-nogwat met de baby doet weet ik niet precies, ik weet alleen dat er heel angstvallig over wordt gedaan over gebruik in de zwangerschap en je dit dus absoluut niet mag gebruiken.
Daar heb ik nooit last van hoor.quote:Op maandag 24 december 2007 09:45 schreef ToT het volgende:
door je mond ademen als je slaapt = extreem droge mond (je tong voelt ECHT rot aan) en keel, gebarsten lippen
Iemand in mn omgeving is idd ook geopereerd aan zn neus door het gebruik van Neusspray......quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:04 schreef Karmijne het volgende:
Neusspray is heel erg verslavend, eerlijk waar. 3 mensen in mijn omgeving zijn eraan verslaafd/ verslaafd geweest.
Echt tot het idiote toe.
'Waarom is die neusspray alweer op?'
'Dat is gewoon verdampt hoor... '
'Door het dopje heen zeker?'
'Ja, dat kan echt hoor *strak gezicht*'
1 van de 3 is onlangs geopereerd aan zijn neus, ivm met deze verslaving.
Zijn hier ook verslaafden?
n soort van corticosteroďden, wat je ook tegen exceem gebruikt.. alleen in neusspray is t net iets anders en veel minder natuurlijk.quote:Op maandag 24 december 2007 02:06 schreef Karmijne het volgende:
[..]
hormonen? wat voor hormonen? en idd, op wat voor manier is het schadelijk voor de baby?
quote:Op donderdag 20 december 2007 12:24 schreef Beauregard het volgende:
Is er hier nou werkelijk niemand van de die hard gebruikers die eens daadwerkelijk naar de dokter is gegaan vanwege hun neus?
Als je neus chronisch potdicht zit zonder het gebruik van die neusspray lijkt mij dat er iets meer aan de hand is. Misschien scheef neusbot? Volle holtes? Etc.
Opereren!
Tering zeg, jij blij dat je niet 100 jaar geleden geboren bent. Dan was je vast gestorven aan aanstellerijquote:Op maandag 24 december 2007 09:45 schreef ToT het volgende:
Altijd leuk om te zien hoe slecht mensen lezen.
Verstopte neus = door je mond ademen als je slaapt = extreem droge mond (je tong voelt ECHT rot aan) en keel, gebarsten lippen en je ademt meer stof en koudere lucht je longen in dan als je door je neus ademt.
Ik ben blij dat ik het nu al jarenlang niet meer hoef te gebruiken. Gelukkig ruik en proef ik nog wel goed.
Inderdaad ik het zo'n neusspray nu twee keer gebruikt omdat ik vlak voor de kerstvakantie altijd wel last krijg van een verstopte neus, maar zo'n neusspray gebruiken geeft toch ook gewoon een kutgevoel in je neus voor eventjes dus om er nou verslaafd aan te raken is wel gek.quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:11 schreef __Saviour__ het volgende:
apart zeg, zo verslaafd kunnen zijn aan neusspray
ik gebruik dat zelf echt nooit, dus kan me er niks bij voorstellen
En als die verkoudheid nou niet weggaat en je loop al 2 maanden rond met een verstopte neus en daardoor met weinig slaap?quote:Op maandag 21 januari 2008 18:02 schreef Triptamine het volgende:
Sorry hoor, maar naar mijn mening ben je ongeloofelijk triest als je een verkoudheid niet door komt zonder een spray. "Oh nee, een droge tong/lippen!" Ja dat krijg je als je verkouden bent. Je bent gewoon een mietje als je al niet tegen een dichte neus kunt.
Mensen die verslaafd zijn aan neusspray:
[ afbeelding ]
Ik weet wel degelijk waarover ik praat. Elk jaar ben ik verkouden vanaf ongeveer Oktober tot Februari. Als je daardoor niet kunt slapen ben je wel degelijk een mietje.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:12 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
En als die verkoudheid nou niet weggaat en je loop al 2 maanden rond met een verstopte neus en daardoor met weinig slaap?
Niet gelijk iemand voor een mietje uitmaken als je niet weet waar je over praat...
volgens mij ben je meer een mietje als je elke winter de hele winter verkouden bentquote:Op maandag 21 januari 2008 19:15 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ik weet wel degelijk waarover ik praat. Elk jaar ben ik verkouden vanaf ongeveer Oktober tot Februari. Als je daardoor niet kunt slapen ben je wel degelijk een mietje.
Nee hoor, je bent eerder een pussy als je een spraytje nodig hebt om er doorheen te komenquote:Op maandag 21 januari 2008 21:03 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
volgens mij ben je meer een mietje als je elke winter de hele winter verkouden bent
Of gewoon kokend heet water en een handdoek.quote:Op zondag 3 februari 2008 10:35 schreef laralawless het volgende:
Nog een tip! Als je van dat oplos vicks spul in kokend water doet, in een teiltje ofzo en er een avondje boven gaat hangen dan ben je ook weer een paar dagen verlicht... EN je voorhoofd voelt niet meer zo zwaar en vol........ yes yes
Je doet alsof het de schuld is van de neusspray dat zij eraan verslaafd was en zodoende aan haar neus geopereerd moest worden. Ik heb een tijdje terug neusspray gebruikt, niet omdat ik verkouden was, maar omdat ik vocht in een van mijn oren had (en nogsteeds heb) en ik heb mij netjes aan de bijsluiter gehouden. Het product de schuld geven is wel erg makkelijk. Ik rook en ik ga toch ook niet de tabak de schuld geven van mijn verslaving.quote:Op zondag 3 februari 2008 10:35 schreef laralawless het volgende:
Jongens, mijn nichtje is een aantal jaar geleden geopereerd aan haar neus omdat ze écht niet meer door haar neus kon ademen!!! Ze was verslaafd aan neusspray, en nog niet eens de ergste (otrivin). De neusspray is niet alleen verslavend doordt je neus opengaat, maar ook modat er een stofje in zit die ook in COKE!! zit. Dus zielige drugsfiguren (halleej) maar je neus gaat dus kapot!!!!!
EN! Die operatie is vreselijk, het is onder plaatselijke verdoving en de operatie ziet eruit (en voelt) hetzelfde als iemand die een nose-job doet. En jullie hebben dat vast allemaal wel eens gezien op tv hoe dat te werk gaat!!!!!!!!! AUWWWWWWWW!
Maar goed, ik ben dus nu ook verkouden en gebruik het wel en krijg er meteen de balen van want ik smacht naar mijn flesje neusspray als ik in bed lig....
Nog een tip! Als je van dat oplos vicks spul in kokend water doet, in een teiltje ofzo en er een avondje boven gaat hangen dan ben je ook weer een paar dagen verlicht... EN je voorhoofd voelt niet meer zo zwaar en vol........ yes yes
Veelvuldig gebruik van neusspray beschadigd het slijmvlies met als gevolg dat het opzet. Een opgezet slijmvlies geeft hetzelfde effect als een verstopte neus maar dan zonder snot zeg maar. De enige manier om je neus open te krijgen is dan weer neusspray gebruiken. Dit is een soort fysieke verslaving van het lichaam, terwijl roken een mentale verslaving is...quote:Op zondag 3 februari 2008 16:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Je doet alsof het de schuld is van de neusspray dat zij eraan verslaafd was en zodoende aan haar neus geopereerd moest worden. Ik heb een tijdje terug neusspray gebruikt, niet omdat ik verkouden was, maar omdat ik vocht in een van mijn oren had (en nogsteeds heb) en ik heb mij netjes aan de bijsluiter gehouden. Het product de schuld geven is wel erg makkelijk. Ik rook en ik ga toch ook niet de tabak de schuld geven van mijn verslaving.
Roken is echt wel een fysieke verslaving. De primair verslavende factor is nicotine, en daar heb je na een uur of zo gewoon weer een nieuwe portie van nodig.quote:Op zondag 3 februari 2008 19:49 schreef AlmightyArjen het volgende:
Dit is een soort fysieke verslaving van het lichaam, terwijl roken een mentale verslaving is...
Heb je gelijk in, maar toch vind ik het mentale gedeelte bij het roken veel groter...quote:Op zondag 3 februari 2008 20:44 schreef Pinball het volgende:
[..]
Roken is echt wel een fysieke verslaving. De primair verslavende factor is nicotine, en daar heb je na een uur of zo gewoon weer een nieuwe portie van nodig.Pas in tweede instantie is het een mentale verslaving, omdat je hersenen het oplossen van je nicotinetekort als fijn ervaren, en dat als aparte gebeurtenis zien. Dat is dan ook de reden dat een verstokte roker wel eens halverwege een sigaret een andere aansteekt.
Maar primair is het gewoon nicotine.
Maar ook een weinig bruikbare neus, jezus zeg.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 15:11 schreef Candaasje het volgende:
Neusspray... nee dat is nou iets dat ik nou nooit gebruikt.
En begrijp me goed, ik snap best dat het irritant is als je neus dicht zit als je wilt slapen, maar om nou te zeggen dat je gelijk naar de neusspray moet grijpen omdatje mond anders een beetje droog wordt..
Ik slaap ALTIJD met mijn mond open zover ik weet. Ik kan wel enkel door mn neus ademhalen, maar ik vind het rot (geen idee waarom, maar ik wil om de zoveel seconden diep inhaleren, en dan wel zo diep, dat het met enkel mn neus niet meer gaat..... vriend is er minder blij mee, want daardoor houd ik zoenen ook niet lang vol, of ik moet krampachtig snel een "hap" adem nemen van tevoren)
En ja, af en toe een droge mond, ook wel eens gebarsten lippen. Nou en? Je stapt onder de douche of stopt je kop onder de kraan, spoel je mond, gorgel wat, en probleem is ook weer verholpen. Lippen komen ook vanzelf goed (of er gewoon niet aanzitten, of zachtjes met een tandenborstel de velletjes voorzig wegpoetsen). 3 minuten werk in totaal, en geen verslaving aan neussprays oid
Inderdaad inademen, tis even oefenen. Het is een raar gevoel, dat klopt.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:50 schreef Maartel het volgende:
Schopje![]()
Ik zit momenteel helemaal verstopt en wilde die zoutmater-methode gebruiken maar t water loopt het dichte neusgat (waar ik het ingiet) weer net zo hard uit.. zijn er nog bepaalde instructies om het goed te laten verlopen? Moet ik ademen door m'n neus terwijl ik het doe?
(krijg er verder vooral een zwembad gevoel (help, water in m'n neus!) bij)
Neusspray positief getest op GHB? Essence @Jaarbeurs Utrechtquote:Op zaterdag 13 december 2008 22:05 schreef Topspin het volgende:
Het lijkt wel cocaine die neusspray
Tijd om die troep op de zwarte lijst te zetten![]()
Net als Labello! Hup op de lijst ermee! Teveel verslaafdenquote:Op zaterdag 13 december 2008 22:05 schreef Topspin het volgende:
Het lijkt wel cocaine die neusspray
Tijd om die troep op de zwarte lijst te zetten![]()
Dat dus.quote:Op zondag 14 december 2008 19:45 schreef Zigeunermeisje het volgende:
Ik denk eerder dat het oorspronkelijke probleem verholpen is dan dat de operatie ter weeg gebracht is door de neusspray
Ik zit gelukkig aan de whisky.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:47 schreef Mirjam het volgende:
ik zit er na een flinke griep weer aan helaas
Ik ben er een beetje bang voor..quote:Op zondag 25 januari 2009 11:14 schreef quirina het volgende:
Gebruik een neti-pot als je neus dichtzit, zout water is zooooooo veeeeel beter dan neusspray!
dit is wel het gayste wat ik vandaag heb gelezen moet ik zeggenquote:Waarom is die neusspray alweer op?'
'Dat is gewoon verdampt hoor... '
'Door het dopje heen zeker?'
'Ja, dat kan echt hoor *strak gezicht*'
Klop klopquote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:49 schreef baniekje het volgende:
Aangezien ik geen junk wil zijn ben ik gaan afkicken....morgen een week zonder neusspray!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
schouderklopjes zijn heel erg welkom![]()
Wtf?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:55 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
dit:
[ afbeelding ]
vindt sabine irritant
Die heb je dan ook wel verdiend.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:49 schreef baniekje het volgende:
Aangezien ik geen junk wil zijn ben ik gaan afkicken....morgen een week zonder neusspray!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
schouderklopjes zijn heel erg welkom![]()
Ja, af en toe tussendoor nog weleens wat gebruiken moet wel kunnen, denk ik. Tenminste, als je het niet langer dan vijf dagen achter elkaar doet....quote:Op zondag 15 februari 2009 09:41 schreef baniekje het volgende:
Heb vannacht gebruikt, ben zwaar verkouden en mijn neus en keel zitten dicht, k wilde toch eenb eetje slapen....Maar als het over is stop ik weer!
Kijk, bij neusspray-verslaving spelen natuurlijk meerdere dingen. Ten eerste het reboud-congestie effect, waarbij je neusslijmvliezen opgezwollen blijven door veelvuldig gebruik van neusspray. Zonder een sympaticomimeticum als xylometazoline slinkt het slijmvlies dan niet meer, zelfs als de virale luchtweginfectie al lang over is. Dat lijkt dus op fysieke verslaving, een chronisch verstopte neus is een heel erg vervelend gevoel.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:51 schreef Triptamine het volgende:
Net doen alsof dit een echte verslaving is. Probeer ipv al die neussprays eens oud-hollandsch zout water. Het is ranzig maar effectief, en nog minder verslavend dan neusspray(serieus wtf
)
In mijn bijsluiter staat anders altijd niet langer dan twee weken (!) achter elkaar en niet vaker dan om de zes uur. Nogal wat anders dus. Maar gezien het aantal mensen dat verslaafd raakt aan neusspray is het misschien wel wijs om dit te wijzigen naar een week of wellicht inderdaad drie dagen.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:17 schreef dotKoen het volgende:
Het kan dus prima. Het is ook erg makkelijk te voorkomen: niet meer dan 3 dagen achtereen een sympaticomimeticum gebruiken, zoals ook in de bijsluiter staat.
Overigens heb ik geen neussprayverslaving ;-).
Hmm, het advies van de Commissie Farmacotherpautische Hulpverlening is maximaal 5 dagen. De bijsluiter van Otrivin Xylometaxoline HCL neussprag 1mg/ml spreekt van maximaal 1 week.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:28 schreef Maeghan het volgende:
[..]
In mijn bijsluiter staat anders altijd niet langer dan twee weken (!) achter elkaar en niet vaker dan om de zes uur. Nogal wat anders dus. Maar gezien het aantal mensen dat verslaafd raakt aan neusspray is het misschien wel wijs om dit te wijzigen naar een week of wellicht inderdaad drie dagen.
quote:Kortdurend gebruik van therapeutische doses zal in het algemeen weinig problemen geven; gebruik langer dan 3–5 dagen vermijden in verband met een vermindering van de werking en het optreden van afwijkingen van de mucosa.
Bron: Farmacotherapeutisch Kompas
Bedanktquote:
Dat klopt natuurlijk. Zoutoplossingen spoelen enkel slijm weg en lossen wellicht wat ingedroogd slijm op. Ze doen niets met de slijmvliezen zelf. Homeopatische middelen doen uiteraard niets, aangezien dat gewoon duur water is.quote:Overigens hebben zoutoplossingen (zonder vermenging met xylo) en natuurlijke / homeopathische neussprays bij mij nog nooit enig effect gehad, helaas. Dus dat dit voor iedereen een prima alternatief zou zijn, is gewoon niet waar.
Dat kan natuurlijk al erg prettig zijn. Soms zit het slijm zo vast dat je het niet meer weggesnoten krijgt en dan is het erg prettig om zout te snuiven.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:38 schreef dotKoen het volgende:
Dat klopt natuurlijk. Zoutoplossingen spoelen enkel slijm weg en lossen wellicht wat ingedroogd slijm op.
Komt ie weer met z'n anti-(homeo)pathie.quote:Ze doen niets met de slijmvliezen zelf. Homeopatische middelen doen uiteraard niets, aangezien dat gewoon duur water is.
Ik zeg ook niet dat het niets doet, alleen dat het niet zo veel doet en dat het dus begrijpelijk is dat Scootmobiel er niet veel van merkt.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:07 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk al erg prettig zijn. Soms zit het slijm zo vast dat je het niet meer weggesnoten krijgt en dan is het erg prettig om zout te snuiven.
Ik leg enkel uit hoe het komt dat de oplossingen die Scootmobiel noemt, namelijk water en homeopathie weinig effect hebben. Homeopathie is in mijn opinie en de opinie van vrijwel de hele wetenschap gewoon water, wat alle genezende eigenschappen van water heeft. Niets meer, niets minder.quote:[..]
Komt ie weer met z'n anti-(homeo)pathie.
Nou ja, om het zwak te noemen vind ik een beetje hard. Als ik hoofdpijn heb overleef ik het ook prima zonder paracetamol. Ik vind het echter prettiger wel pijnstilling te gebruiken. Dat omschrijf ik niet direct als 'zwak'. Waarom geen gebruik maken van technologische oplossingen? Bij xylomatazoline moet je echter uitkijken dat je het niet te lang gebruikt. Ik neem aan dat de meeste neussprayverslavingen 'per ongeluk' ontstaan: mensen hebben last van een verstopte neus en gebruiken zonder dat ze weten dat dat onhandig is, te lang en te vaak neusspray.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:28 schreef Triptamine het volgende:
En wat is er gebeurd met het ouderwets doorbijten van een verkoudheid? Zijn we allemaal mietjes geworden ofzo? "Het is geen fijn gevoel als je neus dichtzit![]()
" Er zijn wel meer zaken kut. En die zogenaamde verslaving is niets meer dat het weigeren een paar dagen door je mond te ademen.
Zwak is het, niets meer en/of minder.
Jij laat ook je kiezen trekken zonder verdoving?quote:Op zondag 15 februari 2009 18:28 schreef Triptamine het volgende:
En wat is er gebeurd met het ouderwets doorbijten van een verkoudheid? Zijn we allemaal mietjes geworden ofzo? "Het is geen fijn gevoel als je neus dichtzit![]()
" Er zijn wel meer zaken kut. En die zogenaamde verslaving is niets meer dat het weigeren een paar dagen door je mond te ademen.
Zwak is het, niets meer en/of minder.
Die eerste vergelijking, daar ga ik niet eens op inquote:Op zondag 15 februari 2009 18:33 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Jij laat ook je kiezen trekken zonder verdoving?
Dat mensen vroeger zonder iets konden, betekent niet dat het een vooruitgang kan zijn om iets wel te gebruiken. Waarom is het 'goed' om jezelf zo lang mogelijk rot te voelen? Wat is er goed aan dat iemand door een verstopte neus bijvoorbeeld niet kan slapen? Is dat stoer of zo?
Nou ja, vraag maar eens op straat wie weet dat neusspray dit vervelende gewenningseffect heeft. Dat zullen veel mensen niet weten. Sommige van die mensen zijn gewoon dom, maar veel mensen zullen zich waarschijnlijk niet gerealiseerd hebben dat dergelijke receptloze medicatie dit soort nadelige effecten kan hebben. Ik gok dat daar ook prima opgeleide, intelligente mensen tussen zitten. Ik pleit overigens niet voor meer betutteling hoor, wat mij betreft blijft xylometazoline beschikbaar zonder recept. Het is immers niet gevaarlijk, deze bijwerking.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:37 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Die eerste vergelijking, daar ga ik niet eens op in![]()
Het is beter om gewoon maar even met een dichte neus rond te lopen, dan allerlei troep je neus in te spuiten. Ja, het is soms vervelend als je wil slapen, maar kom op zeg, waar hebben we het over? Mensen die serieus denken/zeggen niet meer zonder NEUSSPRAY te kunnen. Geen pijnstillers, slaapmiddelen of andere zware medicijnen, maar een neusspray![]()
Als ik sommige in dit topic zie, begin ik toch te geloven dat de betutteling van het kabinet goed is. Als je al niet meer kan omgaan met neusspray
Ik vind verkouden zijn zonder neusspray anders vervelender dan flinke hoofdpijn. Ik kan het echt heel erg benauwd hebben op die momenten, dusdanig dat ik echt niet meer slaap. Eten gaat dan ook amper. Van het ademen door m'n mond krijg ik dan vaak weer last van m'n keel en hoestbuien, omdat ik bijv. te koude lucht en stof inadem. Je neus heeft namelijk ook een soort 'filterende' functie. Doe mij dan maar liever knallende koppijn zonder pijnstillers hoor. Ieder z'n eigen voorkeuren, lijkt me. Ik zie niet wat er nou per definitie fout is aan neusspray.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:37 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Die eerste vergelijking, daar ga ik niet eens op in![]()
Het is beter om gewoon maar even met een dichte neus rond te lopen, dan allerlei troep je neus in te spuiten. Ja, het is soms vervelend als je wil slapen, maar kom op zeg, waar hebben we het over? Mensen die serieus denken/zeggen niet meer zonder NEUSSPRAY te kunnen. Geen pijnstillers, slaapmiddelen of andere zware medicijnen, maar een neusspray![]()
Als ik sommige in dit topic zie, begin ik toch te geloven dat de betutteling van het kabinet goed is. Als je al niet meer kan omgaan met neusspray
Het getuigt gewoon van een gebrek aan ruggengraat en doorzettingsvermogen als je al verslaafd raakt aan een spray. Het is niet te hopen dat deze zgn "verslaafden" ooit een slaappil oid op recept krijgen. Het slaat toch gewoon helemaal nergens op. En ja, er is een nadelig gewenningseffect maar je bent wel heel slap als je daar al in meegaat.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:42 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou ja, vraag maar eens op straat wie weet dat neusspray dit vervelende gewenningseffect heeft. Dat zullen veel mensen niet weten. Sommige van die mensen zijn gewoon dom, maar veel mensen zullen zich waarschijnlijk niet gerealiseerd hebben dat dergelijke receptloze medicatie dit soort nadelige effecten kan hebben. Ik gok dat daar ook prima opgeleide, intelligente mensen tussen zitten. Ik pleit overigens niet voor meer betutteling hoor, wat mij betreft blijft xylometazoline beschikbaar zonder recept. Het is immers niet gevaarlijk, deze bijwerking.
Ja het schijnt normaal te zijn dat mensen geen bijsluiters lezen. Ik snap dat echt niet. Maar goed, er zijn mensen met de verschrikkelijkste ziektes waarbij ze bepaalde medicijnen dringend nodig hebben en dan weten ze niet eens wat ze slikken. Ik zou dat wel willen weten voor als ik m'n medicijnen zou verliezen (in het buitenland), maar sommige mensen gaan nog liever dood dan dat ze zich verdiepen in hun eigen lichaam en wat ze erin stoppen geloof ik. Laat staan dus dat ze zich bezig houden met neusspray.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:42 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou ja, vraag maar eens op straat wie weet dat neusspray dit vervelende gewenningseffect heeft. Dat zullen veel mensen niet weten. Sommige van die mensen zijn gewoon dom, maar veel mensen zullen zich waarschijnlijk niet gerealiseerd hebben dat dergelijke receptloze medicatie dit soort nadelige effecten kan hebben. Ik gok dat daar ook prima opgeleide, intelligente mensen tussen zitten. Ik pleit overigens niet voor meer betutteling hoor, wat mij betreft blijft xylometazoline beschikbaar zonder recept. Het is immers niet gevaarlijk, deze bijwerking.
Dat is toch iets heel anders dan dat je het prettig vindt om iets te gebruiken als je ziek bent? Niet iedereen die dat spul gebruikt is verslaafd.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:45 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Het getuigt gewoon van een gebrek aan ruggengraat en doorzettingsvermogen als je al verslaafd raakt aan een spray. Het is niet te hopen dat deze zgn "verslaafden" ooit een slaappil oid op recept krijgen. Het slaat toch gewoon helemaal nergens op. En ja, er is een nadelig gewenningseffect maar je bent wel heel slap als je daar al in meegaat.
Wat is dat nu weer voor onzin. Mensen hebben geen controle over hun neusslijmvlies hoor, als ik bij jou viermaal daags xylometazoline in je neus spuit voor 3 weken zwelt jouw neusslijmvlies ook op, hoe hard je ook probeert daar niet in mee te gaanquote:Op zondag 15 februari 2009 18:45 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Het getuigt gewoon van een gebrek aan ruggengraat en doorzettingsvermogen als je al verslaafd raakt aan een spray. Het is niet te hopen dat deze zgn "verslaafden" ooit een slaappil oid op recept krijgen. Het slaat toch gewoon helemaal nergens op. En ja, er is een nadelig gewenningseffect maar je bent wel heel slap als je daar al in meegaat.
Ja, klopt, maar waar gaat dit topic over, en waar gaat mijn post over. Over neusspray verslaving. Er is niks mis met af en toe een keer wat neusspray. Maar dat er echt mensen zijn die niet meer zonder kunnen slaat als een lul op een drumstel. Als je al niet meer zonder neusspray kunt wat ben je dan?quote:Op zondag 15 februari 2009 18:47 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat is toch iets heel anders dan dat je het prettig vindt om iets te gebruiken als je ziek bent? Niet iedereen die dat spul gebruikt is verslaafd.
Een dichte neus is geen drama .Kom op zeg dan adem je toch een paar dagen door je mond(maar pas op voor droge lippen, dadelijk raak je verslaafd aan labello!). En als je 4 maal daags 3 weken lang die troep in je neusspuit ben je sowieso dom. En als je neus altijd dichtzit klopt er iets niet met je slijmvliezen, dus moet er iets anders gebeuren dan een spray.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:49 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin. Mensen hebben geen controle over hun neusslijmvlies hoor, als ik bij jou viermaal daags xylometazoline in je neus spuit voor 3 weken zwelt jouw neusslijmvlies ook op, hoe hard je ook probeert daar niet in mee te gaan. Dat bedoel ik met de fysieke verslaving, het ontstaan daarvan gaat ongewild en is een fysiologische reactie.
Het zijn allemaal net niet(of helemaal niet) argumenten. " Je tong voelt echt rotquote:Verstopte neus = door je mond ademen als je slaapt = extreem droge mond (je tong voelt ECHT rot aan) en keel, gebarsten lippen en je ademt meer stof en koudere lucht je longen in dan als je door je neus ademt.
Kudoowsquote:Op maandag 16 februari 2009 12:21 schreef baniekje het volgende:
Deze ruggegraatloze (ex-?) neussprayverslaafde is zo'n 12 jaar geleden zonder hulp gestopt met roken, van de ene dag op de andere.![]()
![]()
Het klinkt inderdaad nogal vreemd, maar toch is het een verslaving. Ik ken iemand die was verslaafd aan Labello (en ook dat schijnt vrij veel voor te komen).quote:Op zondag 15 februari 2009 18:51 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar waar gaat dit topic over, en waar gaat mijn post over. Over neusspray verslaving. Er is niks mis met af en toe een keer wat neusspray. Maar dat er echt mensen zijn die niet meer zonder kunnen slaat als een lul op een drumstel. Als je al niet meer zonder neusspray kunt wat ben je dan?
Ik denk dat die mensen geestelijk niet helemaal juist zijn, qua doorzettingsvermogen of iets anders. Je vertelde in je andere post over die huisarts, die vrouw heeft eerder een psycholoog nodig. Laat ik het zo stellen: Ze heeft wss wel alle steekjes, maar ze werken in ploegendienst
Dat is geen echte verslaving maar aanstellerij icm naďviteit en een zekere vorm van stupiditeitquote:Op maandag 16 februari 2009 12:26 schreef Karina het volgende:
[..]
Het klinkt inderdaad nogal vreemd, maar toch is het een verslaving. Ik ken iemand die was verslaafd aan Labello (en ook dat schijnt vrij veel voor te komen).
Dat is iets heel anders dan een verslaving.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:19 schreef sasje89 het volgende:
Mensen die last hebben van hoogtevrees of claustrofobisch zijn, zijn dus ook zwak en moeten zich niet zo aanstellen.
meen je dit nou.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:33 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dat is geen echte verslaving maar aanstellerij icm naďviteit en een zekere vorm van stupiditeit
En zo is het, ToT.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef ToT het volgende:
1 spray Otrivin in elk neusgat werkt gewoon super: geen stank meer van de uien, en je kunt de hele nacht heerlijk als een tevreden marmotje slapen terwijl je gewoon fatsoenlijk adem kunt halen.
Jaquote:
Ik vind dit best eenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef ToT het volgende:
Klopt maar dit soort verslaving is niet gewoon als die van een junkie die een kick moet hebben: zonder die spray zit je neus gewoon zo ontzettend dicht dat je 's nachts absoluut niet kunt slapen.
idd..quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:11 schreef __Saviour__ het volgende:
apart zeg, zo verslaafd kunnen zijn aan neusspray
ik gebruik dat zelf echt nooit, dus kan me er niks bij voorstellen
Kun je het niet (deels) vervangen door zout water of een homeopathische spray met kamille oid? Ik gebruik als ik verkouden ben zo veel mogelijk de homeopathische spray van kruidvat eigenlijk merk dacht ik of ik snuif gewoon zout water. Alleen als dat niet meer voldoende werkt ga ik over op de xylometazoline (en dan met name voor het slapen).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:01 schreef TheHolyTiamat het volgende:
hier hetzelfde, maar niet neusspray van de drogist, maar van de huisarts. heb chronische holte ontsteking dus ik zou wel moeten. het werkt goed, me hele kop voelt niet meer zo verstopt.
poosje terug ook mee gestopt, omdat me neus een maand lang ging bloeden, en ik 2 weken niks meer kon ruiken.
nu gebruik ik het weer.
Niet 2 nachtjes; chronisch. Ik heb geprobeerd er mee te stoppen, maar mijn neusschot zat mega scheef dus was de opening sowieso al enorm klein. Bij de kleinste prikkel zat alles weer compleet dicht. De slijmvliezen hoefden maar een fractie op te zwellen en ik had een probleem.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:22 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ik vind dit best een- reden. "Mama, mijn neus zit dicht en ik kan niet slapen!" Ja, dat kan wel eens. Dan slaap je 2 nachtjes kut en/of niet en dan word het vanzelf weer beter
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:14 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Kun je het niet (deels) vervangen door zout water of een homeopathische spray met kamille oid? Ik gebruik als ik verkouden ben zo veel mogelijk de homeopathische spray van kruidvat eigenlijk merk dacht ik of ik snuif gewoon zout water. Alleen als dat niet meer voldoende werkt ga ik over op de xylometazoline (en dan met name voor het slapen).
hangt er vanaf, m'n specialist heeft me drie maanden lang alle dagen doen sprayen in hoop dat het dan lang genoeg zou werken om te genezen, maar na een maand stoppen was het weer zover.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:24 schreef Smart_ass het volgende:
Je moet neusspray ook alleen maar gebruiken wanneer je neus echt verstopt zit. Niet klakkeloos elke avond sprayen. Op die manier raak je er vanzelf wel aan verslaafd ja.
Hoi. Ik ben in het verleden geopereerd. Heb in dit topic een post daarover geplaatst:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 05:12 schreef Picchia het volgende:
Ik heb ook al een aantal keer die 'verslavende' effecten meegemaakt. Maar ik kan wel cold turkey stoppen, hoewel ik dan vrijwel letterlijk die periode niet door mijn neus kan ademen. Dan word je gewoon midden in de nacht wakker zonder lucht.
Je kan het dus eigenlijk alleen gebruiken om je ademhalingsproblemen uit te stellen, bijvoorbeeld bij een toets/date, maar niet om het te verhelpen.
Ik bumpte dit topic omdat ik eigenlijk benieuwd was naar de operatie die sommige personen in dit topic zeggen te hebben gehad. Waarvoor was die operatie? En welke handelingen hebben ze verricht?
Dus onder narcose is er een gedeelte van m'n neusslijmvlies verwijderd. De allergische reactie blijft uiteraard, in die zin dat ik nog vaak een loopneus heb (met name na een stuk fietsen), maar m'n neus blijft wel grotendeels open altijd. Nooit spijt gehad van deze operatie.quote:Door allergie zwelde mn neusslijmvlies op en zat mijn neus heel vaak dicht wanneer ik geen neusspray gebruikte. Zo heb ik dit jaren gebruikt, erg vervelend, niet de deur uit zonder neusspray. Uiteindelijk ben ik geopereerd, zijn mijn neusslijmvliezen 'bijgeknipt' en ik heb sindsdien nooit meer een flesje aangeraakt. Ik zie het dan ook meer als een noodzakelijk kwaad destijds en niet een verslaving.
Ik ben niet allergisch, maar mijn neus is overgevoelig, met dezelfde gevolgen van dien. Op stof, rook en wat dan ook reageert mijn neus direct. En blijkbaar is dat overal. Ook dat hele neusspray verhaal. Vroeger als tiener moest ik ook altijd neusspray overal naartoe, voor het geval we iets gingen doen waarbij ik geen loopneus kon gebruiken (destijds hoofdzakelijk sport en uitgaan).quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:36 schreef Henk1056 het volgende:
[..]
Hoi. Ik ben in het verleden geopereerd. Heb in dit topic een post daarover geplaatst:
[..]
Dus onder narcose is er een gedeelte van m'n neusslijmvlies verwijderd. De allergische reactie blijft uiteraard, in die zin dat ik nog vaak een loopneus heb (met name na een stuk fietsen), maar m'n neus blijft wel grotendeels open altijd. Nooit spijt gehad van deze operatie.
Nice! Ik ben vier maanden geleden gestopt met roken en kan sinds kort ook zeggen dat ik afgekickt ben van de neussprayquote:Op maandag 16 februari 2009 12:21 schreef baniekje het volgende:
Deze ruggegraatloze (ex-?) neussprayverslaafde is zo'n 12 jaar geleden zonder hulp gestopt met roken, van de ene dag op de andere.![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |