abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53750434
Neusspray is heel erg verslavend, eerlijk waar. 3 mensen in mijn omgeving zijn eraan verslaafd/ verslaafd geweest.
Echt tot het idiote toe.

'Waarom is die neusspray alweer op?'
'Dat is gewoon verdampt hoor... '
'Door het dopje heen zeker?'
'Ja, dat kan echt hoor *strak gezicht*'

1 van de 3 is onlangs geopereerd aan zijn neus, ivm met deze verslaving.
Zijn hier ook verslaafden?
pi_53750843
Mwah.. beetje soms.. ik kan er écht niet tegen als m'n neus dicht zit, dan wordt ik écht gek. En je merkt wel dat als je regelmatig neusspray gebruikt je het op een bepaald moment nodig hebt om een open neus te hebben. Ik heb het wel in de hand en ben er nog net niet aan verslaafd, maar moet wel oppassen
pi_53750945
Nee, ben er niet aan verslaafd, maar dit topic lezende besef ik nu wel dat ik nieuw moet kopen want die van mij is op en ik ben weer eens (wanneer niet?!) flink verkouden
pi_53750989
M'n pa is eraan verslaafd. Die word gek als ie geen Otrivin bij zich heeft. Gebruik het zelf wel als ik verkouden ben, want ik vind een verstopte neus echt heel kut. Maar het spul zelf gebruiken vind ik ook vreselijk dus het is voor mij altijd weer kiezen tussen twee kwaden. En dat is dan uiteindelijk meestal de Otrivin. Maar verder moet ik echt niks van die troep weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2007 21:27:47 ]
pi_53751001
Herkenbaar vroeger heb ik dat ook wel eens een half jaar achter elkaar gebruikt.
Je moet sowieso trouwens altijd neusspray voor kinderen(onder de 6) nemen werkt bij mij even goed en je neus gaat er niet zo van kapot.
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:32:48 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53751077
ik wist alleen dat het niet goed is om het lang achtereen te gebruiken, niet dat het verslavend is
pi_53751083
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:28 schreef Remzz het volgende:
Herkenbaar vroeger heb ik dat ook wel eens een half jaar achter elkaar gebruikt.
Je moet sowieso trouwens altijd neusspray voor kinderen(onder de 6) nemen werkt bij mij even goed en je neus gaat er niet zo van kapot.
Ja, is een zoutoplossing ofzo. Ik heb ook altijd de versie voor kinderen
pi_53751121
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:33 schreef Thurloe het volgende:

[..]

Ja, is een zoutoplossing ofzo. Ik heb ook altijd de versie voor kinderen

Het is idd gewoon een zoutoplossing, kun je dus oo gewoon zelf maken .

Ik heb nooit nog nooit neusspray gebruikt, het gaat wel weer een keer over als je neus dicht zit. Ik heb wel een tante gehad die er aan verslaafd was.
ijs_beer fan!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:35:47 #9
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_53751138
Ik ben verslaafd geweest aan die rotzooi.

Als ik het nu gebruik omdat ik verkouden ben...merk ik dat die verslaving er weer inkruipt en het dus wel langer gebruik als aangeraden.. Moet het dan echt weer bewust afbouwen en na een paar dagen is mijn neus gewoon weer de hele dag door open.

Een verkoudheid doorkomen zonder neusspray is gewoon geen optie...dagenlang niet kunnen slapen omdat je neus dichtzit kom ik niet door
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:44:20 #10
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_53751291
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:32 schreef lady-wrb het volgende:
ik wist alleen dat het niet goed is om het lang achtereen te gebruiken, niet dat het verslavend is

Verslaafd vind ik ook niet helemaal het juiste woord... je neusslijmvlies zet als je te vaak en te lang neusspray gebrukt op.Waardoor je dus een 'verstopte' neus hebt...wat doe je daar tegen.. weer sprayen .
pi_53751313
Verslaafd aan geweest, geopereerd, nu minder problemen.

[ Bericht 29% gewijzigd door ToT op 06-10-2007 21:52:56 ]
pi_53751495
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:45 schreef ToT het volgende:
Verslaafd aan geweest, geopereerd, nu minder problemen.
Was je vorige reactie nep?
pi_53751617
LOL Niet nep, maar die operatie heeft geen donder geholpen, en die 2e operatie heeft me wel van de neusspray af geholpen, maar ik kan nog steeds niet echt goed ademhalen met 1 neusgat, maar het is wel voldoende.

(Ff iets te impulsief gepost)
pi_53751729
Maar als ik het goed begrijp is de verslaving dat je neusgat openblijft, en dat je afhankelijk van die spray bent om je neusgaten open te houden enzo? Of begrijp ik het fout?
pi_53751842
Klopt, maar nu is 1 neusgat permanent goed open, en eentje permanent halfopen, ongeacht of ik neusspray zou gebruiken of niet.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:03:22 #16
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_53754022
ben er ook bijna n jaar aan verslaafd geweest.maar das zo'n 4 jaar geleden.
mijn neus is nooit goed open, alleen als k redelijk wat lichaams beweginng heb, of als ik buiten ben. vooral als ik in bed lig , issie dicht

ik merk idd ook gelijk als ik neusspray gebruik, dat t gelijk heerlijk is, en ik het weer wil blijven gebruiken maar als ik het gebruik heb ik idd wel n open neus voor n nacht maar daarna meteen mínstens 2 dagen weer 'n dichte neus.. en vraagt t om de spray en elke keer heb k t eerder nodig

k heb een stukje in de Metrokrant gelezen over een alternatieve behandeling, schijnt heel goed te werken..
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_53754094
ik ben er ruim anderhalf jaar verslaafd aan geweest, wát een teringzooi zeg.
ik gebruik het nu ook niet meer, hoe dicht mijn neus ook zit.
heb alleen een spray voor als ik heel erg allergisch ben, maar die troep met xylometazoline raak ik niet meer aan.

was ermee begonnen na een fikse griep, en niet meer kunnen stoppen
ik kon nergens heen zonder spray, en als ik het vergeten was moest het gehaald worden, dan werd ik bij wijze van spreken gek (okay, niet zo erg, maar ik werd wel erg onrustig)
gelukkig zelf weten te stoppen, door ineens niets meer te gebruiken, en vol te houden
heb nu wel continu last van een verstopte neus, de ene keer meer dan de andere keer, dat is wel jammer, voorheen had ik daar nooit last van.

sneu eigenlijk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_53754132
overigens vind ik verslaafd wel een groot woord met een nare lading (maar technisch gezien is het wel een verslaving)
alleen kon ik er niet mee stoppen omdat mijn neus dan weer potdicht zat, dus ik moest er wel mee doorgaan.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:08:56 #19
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53754142
ik gebruik een vicks inhaler. Ik heb dus altijd last dat ik dus die zoutoplossing een enorme berg snot oplost ofzo en als ik dat doorslik slik ik de zoutoplossing mee allebei niet lekker maar de combi zeker niet!!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:10:24 #20
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53754162
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben er ruim anderhalf jaar verslaafd aan geweest, wát een teringzooi zeg.
ik gebruik het nu ook niet meer, hoe dicht mijn neus ook zit.
heb alleen een spray voor als ik heel erg allergisch ben, maar die troep met xylometazoline raak ik niet meer aan.

was ermee begonnen na een fikse griep, en niet meer kunnen stoppen
ik kon nergens heen zonder spray, en als ik het vergeten was moest het gehaald worden, dan werd ik bij wijze van spreken gek (okay, niet zo erg, maar ik werd wel erg onrustig)
gelukkig zelf weten te stoppen, door ineens niets meer te gebruiken, en vol te houden
heb nu wel continu last van een verstopte neus, de ene keer meer dan de andere keer, dat is wel jammer, voorheen had ik daar nooit last van.

sneu eigenlijk

dus ook geestelijk verslaafd? spul is echt gevaarlijker als gedacht
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:10:55 #21
185792 pasjesjen
fulltime-Bitch
pi_53754168
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:08 schreef hierissieweer het volgende:
ik gebruik een vicks inhaler. Ik heb dus altijd last dat ik dus die zoutoplossing een enorme berg snot oplost ofzo en als ik dat doorslik slik ik de zoutoplossing mee allebei niet lekker maar de combi zeker niet!!

die gebruik ik ook die neussprays vind ik echt helemaal niets
Ik ben niet lullig sommige mensen kunnen gewoon niet tegen de waarheid!
  Donald Duck held zondag 7 oktober 2007 @ 00:11:41 #22
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_53754189
apart zeg, zo verslaafd kunnen zijn aan neusspray
ik gebruik dat zelf echt nooit, dus kan me er niks bij voorstellen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_53754228
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:10 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

dus ook geestelijk verslaafd? spul is echt gevaarlijker als gedacht

nouja, weet je wat het was, als ik het niet bij had, kon ik het niet gebruiken. en als ik het niet gebruikte, zat mijn neus potdicht. vreselijk vond ik dat, daarom werd ik er onrustig van als ik het niet bij me had.

en ja, het is dus rotzooi
ik had het iets te lang gebruikt, en kon er gewoon niet mee stoppen omdat mijn neus dan weer dichtzat.
pi_53755080
Ik gebruik het zo min mogelijk, want na gebruik krijg ik altijd een bloedneus
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_53757663
Je hebt ook grote kans op een hoge bloeddruk als je het langer dan 8 dagen gebruikt.
Stress is when you wake up screaming
and realize you haven't fallen asleep yet.
pi_53758747
Herkenbaar ja.. heb ook meerdere periodes gehad de afgelopen jaren waarin ik verslaafd was aan de neusspray. Bij mij kwam het altijd 's nachts opzetten. Voor het slapen gaan. Zodra ik ging liggen verstopte m'n neus en moest ik sprayen anders lag ik de hele nacht wakker.

Het is echt van periodes tot een jaar en een half jaar geweest.. mag zo te zien blij zijn dat het niet erger is geworden bij mij.. moet er niet aan denken nog maar 1 neusgat te hebben..
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:44:08 #27
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_53760779
Mensen die altijd maar direct bij ieder ongemakje naar sprays, tabletten en pillen grijpen.
How can I make this topic about me?
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:53:06 #28
192928 BananaSplitje
Met slagroom enzo...
pi_53760984
Het is echt troep ja, ken ook iemand die hele dag met zo'n ding loopt.
Een B. is een langwerpige, licht gebogen vrucht, die afkomstig is van de B.plant. Een B.plant of B.boom is in werkelijkheid `s werelds grootste kruid. Volgens de tuinbouwkundige is de B. een groente, volgens de culinaire is het een vrucht.
pi_53765780
Otrivin menthol
pi_53769595
Bijsluiters lezen. Xylometazoline (de werkzame stof in neusspray) mag je niet langer dan een week gebruiken! De zgn. 'verslaving' komt waarschijnlijk doordat je het spul al wéken gebruikt en er dan niet meer van afkomt, maar je moet er sowieso na een week mee stoppen.

Zit je na een week nog steeds verstopt, stap dan over op een neusspray waar geen xylometazoline inzit. Bv. homeopathische neusspray (Kruidvat).
pi_53775084
Nummer 1 hulpmiddel:

Sigaretje roken. Rook in je mond nemen, niet inhaleren maar langzaam naar buiten drukken met je tong en door je neus naar binnen zuigen. 2 sigaretjes per dag en je bent klaar
pi_53775180
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:09 schreef Hagelkaas het volgende:
Nummer 1 hulpmiddel:

Sigaretje roken. Rook in je mond nemen, niet inhaleren maar langzaam naar buiten drukken met je tong en door je neus naar binnen zuigen. 2 sigaretjes per dag en je bent klaar
Whehehe, ja, ga roken om van de neusspray af te komen !
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:15:57 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53775240
Ik ken echt NIEMAND die dat spul gebruikt. En nou ineens dit topic vol neusspray-junks.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_53775332
ik heb nog ooit neusspray gebruikt alstijd papieren zakdoekjes bij, als je hard genoeg snuit komt het er wel uit
pi_53775362
Cocaine werkt ook goed om je neus open te branden
† The 3 Kings †
pi_53775379
Ach ik ken zelf ook wel mensen die er verslaafd aan zijn.
Die homeopatische middelen werken absoluut niet als je eenmaal zwaar aan de Otrivin zit.
pi_53776272
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:18 schreef gekko007 het volgende:
ik heb nog ooit neusspray gebruikt alstijd papieren zakdoekjes bij, als je hard genoeg snuit komt het er wel uit

Goed voor je oren
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:02:38 #38
242 Pinball
Electric Monk
pi_53776657
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:15 schreef Ringo het volgende:
Ik ken echt NIEMAND die dat spul gebruikt. En nou ineens dit topic vol neusspray-junks.

ik sta ook versteld. Hele neusspray-scene waar ik niks van wist.
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Mensen die altijd maar direct bij ieder ongemakje naar sprays, tabletten en pillen grijpen.

Dat ook ja. Onszelf volgooien met chemische troep, en dan met zijn allen raar opkijken als iedereen adhd heeft en ineens voor van alles en nog wat allergisch is.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  maandag 8 oktober 2007 @ 00:17:59 #39
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_53780510
quote:
dit is dus niet waar
als mn neus dicht zit, zit er niks in maar is het slijmvlies opgezwollen.. en dat valt er niet echt uit te snuiten
pi_53780596
Neussprays zijn wel verslavend ("lekker makkelijk, het helpt en ik wil niet snotteren hehe) , maar enkel als je ook echt verkouden bent.

Junks heb je in alle soorten en maten. Lijm, koffie, wiet en ook neusspray
pi_53781442
Ik heb het nog nooit gebruikt, maar als ik al die reacties hier lees Wat is het effect precies, lost het snot op?
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:08:45 #42
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_53784811
hoe kan je neusspray nou verslavend vinden. Vindt het maar kut als je spul je neus inschiet
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEˇ
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:26:12 #43
174758 Quock
Queck Queck
pi_53785210
Ja duh, staat toch niet voor niets in de bijsluiter dat het een verslavend effect kan hebben...
Met Quock is het eerst Queck Queck
en dan Quick Quick naar de Quack Quack
pi_53785289
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:08 schreef wise het volgende:
hoe kan je neusspray nou verslavend vinden. Vindt het maar kut als je spul je neus inschiet
Wie vindt dat?
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:29:33 #45
52034 U
bevindt zich hier
pi_53785293
En als je het dan toch moét gebruiken, koop dan die Kinderotrivin, is een stukje meer verdund (moet je het niet gelijk ook meer gaan gebruiken natuurlijk). Werkt denk ik ook goed om af te bouwen (geen ervaring mee verder, kan vrij simpel stoppen met dat spul na 'n week)
Wat zegt U?
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:30:28 #46
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_53785309
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 01:08 schreef Rapaille het volgende:
Ik heb het nog nooit gebruikt, maar als ik al die reacties hier lees Wat is het effect precies, lost het snot op?
Het laat de slijmvliezen slinken waardoor ademhalen makkelijker wordt ('verstopte neus' wordt 'ontstopt')
Gaat ongeveer een week goed, daarna gaan de slijmvliezen weer opzetten en vestopt je neus alsnog (swz. zo werkt het bij mij)
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:31:48 #47
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_53785339
Serieus, verslaafd aan neusspray? Ik krijg een beetje die neigingen die niet-rokers hebben als ze het over roken hebben... waarom in godsnaam?
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:41:05 #48
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_53785532
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:31 schreef Slarioux het volgende:
Serieus, verslaafd aan neusspray? Ik krijg een beetje die neigingen die niet-rokers hebben als ze het over roken hebben... waarom in godsnaam?
Inderdaad?
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand voor zijn plezier die troep in zijn neus ejaculeert..
------------------
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:42:30 #49
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_53785562
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:08 schreef wise het volgende:
Inderdaad, ik kan er ook niet bij, zou dat spul liever niet gebruiken dan...
En, daar komt bij, dat als je veel gebruikt, dat op een gegeven moment de werking averechts is...

Je neus gaat er dan juist door dichtzitten...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:52:15 #50
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_53785792
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:41 schreef Trigalti het volgende:

[..]

Inderdaad?
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand voor zijn plezier die troep in zijn neus ejaculeert..
Inderdaad, en sowieso niet. Ik bedoel, een verstopte neus, goddamn dan ben je toch wel ff flink de sjaak.Alleen een HIV infectie is nog erger! Snel, grijp de neusspray, want je neus snuiten of ff lekker wroeten is natuurlijk niet mogelijk.

Echt waar, sarcastisch ok, maar een neusspray? Ik snap die houding niet, om voor zoiets triviaals een spray te kopen ;').
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:01:07 #51
52034 U
bevindt zich hier
pi_53786001
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:52 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Inderdaad, en sowieso niet. Ik bedoel, een verstopte neus, goddamn dan ben je toch wel ff flink de sjaak.Alleen een HIV infectie is nog erger! Snel, grijp de neusspray, want je neus snuiten of ff lekker wroeten is natuurlijk niet mogelijk.

Echt waar, sarcastisch ok, maar een neusspray? Ik snap die houding niet, om voor zoiets triviaals een spray te kopen ;').
Snuiten/wroeten helpt niet echt als je slijmvlies gezwollen is, en het helpt nogal als je wil gaan slapen 'snachts (ook 't enige moment waarop ik 't zou gebruiken)
Wat zegt U?
pi_53786075
Ik heb het ook een aantal maanden gehad.

Ik had het zelf niet door, totdat er een item over neusspray bij "Kassa" werd besproken. Toen schrok ik wel. Nog wel een tijdje blijven gebruiken omdat mijn neus dicht bleef dichtgaan als ik ging slapen, terwijl overdag niks aan de hand was.
Toen een keer de knoop doorgehakt en gewoon niet meer gebruikt en dan maar onrustige nachtrust voor een aantal dagen. Toen zakdoekjes gebruiken en nu nooit meer last van gehad.
Maar ja het wordt nu kouder en echt snotterweer, dus het is maar weer afwachten
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_53786092
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:01 schreef U het volgende:

[..]

Snuiten/wroeten helpt niet echt als je slijmvlies gezwollen is, en het helpt nogal als je wil gaan slapen 'snachts (ook 't enige moment waarop ik 't zou gebruiken)
werk/school, kan ik ook nog wel inkomen. Dat je niet de hele dag wilt lopen snuffen.
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:05:36 #54
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_53786102
quote:
Hoe harder je snuit, hoe harder alles regelrecht je sinussen in zal lopen.

Je kunt veel beter flink ophalen en doorslikken. Het is maar snot, maar in je holtes kan het toch voor zeer vervelende onstekingen zorgen waarvan je bijna met je hoofd tegen de muur gaat slaan, zo pijn doen ze.

Maar snuiten tegen een gezwollen neusslijmvlies helpt sowieso niet.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:32:12 #55
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_53788224
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:29 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Wie vindt dat?
ik vind dat
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEˇ
pi_53789031
quote:
Inderdaad, Amerikanen.
pi_53798327
Neuh ikzelf grijp niet zo snel naar allerlei middelen, maar het ging er idd om dat de slijmvliezen helemaal opgezwollen zaten zodat ik 's nachts niet door mijn neus kon ademen, Dat ik een lopende neus had, was minder erg.
Overdag had ik ook een loopneus, maar kon ik nog wel door mijn neus ademen.

"Verslaving" houdt dus in dat je zonder die troep gewoon continu met een extreem droge bek en kapotte lippen rondloopt omdt alles uitdroogt doordat je alleen door je mond ademt.

@ Wise: ik neem aan dat dat een grapje was over "Vindt"; als je over jezelf praat, gebruik je die "t" volgens mij niet.
pi_53799712
Precies ToT.. een neus die potdicht zit is (voor mij) aanzet tot een nacht wakker liggen. En omdat je toch je nachtrust nodig hebt, pak je die neusspray, maar je hebt totaal niet in de gaten dat je verslaafd raakt.. je denkt dat de verkoudheid zich wat lang rekt tot je op een gegeven moment weken dat spul zit te spuiten.

Maar goed, als je er op tijd bij bent is het één nacht volhouden en je bent er wel zo'n beetje van af.

Die zoutoplossingen werken eigenlijk helemaal niet voor mij.. zijn die homeopathische middelen ook op zout basis?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_53800013
In de meeste neusspray zit xylomethazoline. De eerste dagen is het effect dat je slijmvliezen gaan slinken zodat je weer vrij kan ademhalen. Maar als je het te lang achter elkaar gebruikt (meer dan een week) dan onstaat er een reactie waardoor je slijmvliezen juist opzwellen. Het spul werkt prima, maar als je het te lang achter elkaar gebruikt loop je continu met een verstopte neus rond.
pi_53818105
Nee homeopatische middelen werken weer op basis van plantjes die een bepaalde irritatie-remmende of antibacteriële werking of zo hebben.

Verder bleef Otrivin voor mij elke nacht perfect werken hoor, jarenlang....

Sinds die operatie heb ik dat spul niet meer aangeraakt.
pi_53823181
Stelletje junks!

Voortaan gewoon een gesnipperde ui op een bordje naast je bed en je hebt nergens meer last van.
pi_53823985
Ik ben ook verslaafd
Maar ik ben haast wel verplicht om ff een snuif te nemen voordat ik naar bed ga Ik kan echt niet slapen als m'n neus dicht zit.
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_53824304
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:02 schreef Joeriii het volgende:
Ik ben ook verslaafd
Maar ik ben haast wel verplicht om ff een snuif te nemen voordat ik naar bed ga Ik kan echt niet slapen als m'n neus dicht zit.
1 of 2 nachtjes doorbijten en je zal zien dat het langzaam aan beter gaat. Ook nu heb ik nog wel een licht gevoel van .. uh ja, een volle neus. Maar beter dat dan straks een operatie
pi_53825925
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 21:35 schreef sexbierum het volgende:
Stelletje junks!

Voortaan gewoon een gesnipperde ui op een bordje naast je bed en je hebt nergens meer last van.
2 versnipperde uien naast m'n bed leggen en dan de hele nacht door bijna met m'n neus er in hangen hielp bij mij af en toe net goed genoeg, maar meestal was het de nacht er op weer helemaal mis.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:17:09 #65
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_53826232
Ik ben niet verslaafd aan dat spul... Enkel aan genoeg zuurstof
pi_53840013
nu ga je wel anders kijken naar iemand die met zo'n ding rond loopt...
ik zelf gebruik het nooit, heb ook weinig last van dichte neus
pi_53856811
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:13 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

1 of 2 nachtjes doorbijten en je zal zien dat het langzaam aan beter gaat. Ook nu heb ik nog wel een licht gevoel van .. uh ja, een volle neus. Maar beter dat dan straks een operatie
Vraag je huisarts om Nasonex...er is trouwens een officiele naam voor deze verslaving, Otrivinisme, serieus een groot probleem.
Ik heb jaaaren dagelijks met otrivin gelopen. Overal had ik altijd flesjes bij de hand en raakte in paniek als ik het vergeten was mee te nemen. Tot mijn man dit dus bij de huisarts heeft aangekaart. Die schreef mij Nasonex voor en ik was van de verslaving af. Gebruik alleen nasonex als ik verkouden ben en dat ben ik sindsdien eigenlijk nog maar zelden, terwijl ik daarvoor altijd een verstopte neus had.

Die Otrivin irriteerd namelijk je neusslijmvliezen. Het verlicht dus eerst, maar daarna zwellen ze veel sneller op, daar komt die verslavende werking door en heb je dus de hele tijd het gevoel dat je door een dun rietje aan het ademhalen bent, tja, dan wil je die spray wel nemen hoor!!!!
pi_53856841
Ik gebruik het gewoon alleen als ik verkouden ben, één keer per jaar ofzo.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_53857191
Ik vind het echt vieze meuk , hoe the fuck ken je daar verslaaft aan raken , heb het nu 3 keer gedaan doordat ik wekenlang een vertoppertje had .

Man ik sta bijna te kokhalzen als ik die meuk in mijn holte spuit en je neus wordt er fucking droog van ( irriterent droog ) en daarbij ik sta zelfs een minuut of 2 met dat ding in mijn neus voordat ik uberhaubt durf te spuiten

je zal er maar aan verslaafd zijn zeg , bah smerig ranzige meuk
pi_53865779
ik begin ook verkouden te worden dus ik ga vanaf dalijk ook verslaafd raken
  maandag 15 oktober 2007 @ 06:34:02 #72
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_53941409
k weet gelijk weer waarom ik die zooi niet moet gebruiken
zaterdag nacht zat t redelijk dicht en mn vriendin slaapt niet als k snurk(wat ik zelf al vrij irri vind dat varrekes geluid) dus otrivin
heerlijk geslapen met zn 2.

nou afgelopen nacht dus niet POTDICHT DIE NEUS!!! mijn neus kan niet tegen die zooi. gaat dus nog dichter zitten n dag er na
pi_53943299
normaal gezien mogen die niet verslavend zijn. Als je neus echt blijft dichtzitten moet je eens naar een dokter gaan. Ik heb daar al jaren last van, maar sinds kort andere bijverschijnselen die me naar de dokter hebben doen gaan. Enige oplossing is operatie, maar heb nu voor drie-vier maand voorschriften voor een cortisone-spray
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:36:45 #74
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_53946461
wat voor n operatie?
en wat doet die spray?
pi_53946667
Heftig, had hier ook nog nooit van gehoord.
Doet me een beetje denken aan de labello verslaving die je vaak bij meiden ziet. De hele dag met dat ding in de weer, omdat ze anders droge lippen krijgen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_53947274
Ik heb het tegen een verstopt oor gekregen, iemand daar bekend mee?
pi_53947873
quote:
dat is de reden waarom ze altijd aan het snotteren zijn... geen natuurlijke weerstand meer
high fives and stagedives
pi_53947935
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:17 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ja helpt vaak ook goed, zelfde holtes enzo.
pi_53947948
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:17 schreef ilona-scuderia het volgende:
je neus en oren staan met elkaar in verbinding, dus niet eens zo'n rare keus
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:52:13 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53948016
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:42 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Inderdaad, ik kan er ook niet bij, zou dat spul liever niet gebruiken dan...
En, daar komt bij, dat als je veel gebruikt, dat op een gegeven moment de werking averechts is...

Je neus gaat er dan juist door dichtzitten...
dat is juist de verslavende circel...

"Bij langdurig aaneensluitend gebruik is er een duidelijk nadelig effect op de het trilhaarslijmvlies van de neus. Hierdoor kan een paradoxaal effect ontstaan, waarbij de neus voortdurend verstopt is. Dit is overigens waarschijnlijk vooral een gevolg van de in de neusdruppels voorkomende conserveringsmiddelen."
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_53948129
Valt me trouwens op dat iedereen hier verslaafd verkeerd interpreteerd. Met verslaafd aan neusspray word niet een fijn gevoel of wat dan ook bedoelt maar er word mee bedoelt dat je er niet zonder kan omdat als je de neusspray niet gebruikt je neus dicht komt te zitten.
pi_53948163
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:58 schreef Remzz het volgende:
Valt me trouwens op dat iedereen hier verslaafd verkeerd interpreteerd. Met verslaafd aan neusspray word niet een fijn gevoel of wat dan ook bedoelt maar er word mee bedoelt dat je er niet zonder kan omdat als je de neusspray niet gebruikt je neus dicht komt te zitten.
Net als met labello, als je dat spul smeert blijf je ook losse velletjes houden. Het is een complot
Het mooi kotsende meisje.
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:00:44 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53948169
quote:
er zijn meerdere soorten verslaving hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_53948382
Ik heb het gevoel dat ik mag kiezen tussen een voorhoofdholte onsteking of een verslaving aan neusspay. Dan kies ik toch de laatste. Niet te veel gebruiken, maar als ik mijn holtes niet open weet te houden dan lig ik een week in bed.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_53949334
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:47 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ja helpt vaak ook goed, zelfde holtes enzo.
Ok mooi, dat wist ik dus niet zeker
Dan blijf ik nog ff doorspraye...
pi_53953779
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:12 schreef Miesjel het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik mag kiezen tussen een voorhoofdholte onsteking of een verslaving aan neusspay. Dan kies ik toch de laatste. Niet te veel gebruiken, maar als ik mijn holtes niet open weet te houden dan lig ik een week in bed.
Precies, dan maar verslaafd.
pi_53954457
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:27 schreef soapie het volgende:

[..]

Precies, dan maar verslaafd.
Verslaafd = chronisch een verstopte neus + chronisch troep erin spuiten die de slijmvliezen beschadigt.

Gewoon een zoutoplossing helpt ook. Of dampo op de borst smeren met slapen, of een halve ui naast je bed 's nachts, stomen, etc.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_53954807
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:01 schreef -marz- het volgende:

[..]

Verslaafd = chronisch een verstopte neus + chronisch troep erin spuiten die de slijmvliezen beschadigt.

Gewoon een zoutoplossing helpt ook. Of dampo op de borst smeren met slapen, of een halve ui naast je bed 's nachts, stomen, etc.
Al die dingen al eens geprobeerd, helpt niet als je zwaar allergisch (lees eeuwig verkouden) bent.
pi_53962835
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:19 schreef soapie het volgende:

[..]

Al die dingen al eens geprobeerd, helpt niet als je zwaar allergisch (lees eeuwig verkouden) bent.
Vraag je huisarts om Nasonex, ik dacht ook altidj dat eht bij mij allergie was, maarnu heb ik echt zeldne een verstopte neus, hooguit een of twee dagen als ik verkouden ben, 1 á 2x per jaar.....het vaak een vicieuze cirkel van neusspray/geirriteerde slijmvliezen waardoor je neus verstopt blijft. Dit moet je doorbreken en met Nasonex kan dit zonder slapeloze nachten....ik heb het maar een paar dagen hoeven gebruiken...
pi_53996049
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:36 schreef marcel-o het volgende:
wat voor n operatie?
en wat doet die spray?
In je neus zit een systeem om de lucht op te warmen. Dit bestaat uit drie kwabben waar de lucht langs gaat.

Er is een systeem dat ervoor zorgt dat ze kunnen uitzetten door er meer bloed naartoe te sturen. In mijn geval is dat systeem nogal ontregeld waardoor die altijd eigenlijk veel te dik staan.

De oplossing is om gewoon een stuk daarvan weg te nemen. Op die manier wordt ook littekenweefsel gevormd waardoor het strakker komt te staan en minder duk.

Spray die ik nu neem is een cortisone spray (nasonex) moet gewoon de zwelling tegen gaan.
pi_53996201
quote:
Dit is een hele mooie beschrijving van een lichamelijke verslaving.

Dit is iets dat zeker ook optreed bij harddrugs gebruikers (heroine ed). Als zij hun drug niet hebben kunnen zij erge lichamelijke reacties krijgen, ze kunnen evt zelfs in shock geraken(maar dit hangt dan af van nog andere parameters)
  woensdag 17 oktober 2007 @ 20:41:38 #92
129681 roykejanssen
BMW maakt rijden geweldig
pi_53996314
mijn pa gebruikt die neusspeay al ruim 15 jaar!! Hij koopt ze met de5 tegelijk in, en die apothekers assistent: U kent het gebruik ervan meneer ? en Pa: joa joa
it's nice to be important, but it's more important to be nice
  dinsdag 18 december 2007 @ 19:57:32 #93
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_55369525
aan je dokter flixonase of fluticasonpropionaat vragen..
ruikt beetje naar bloemen..

in n dag ben je van de Otrivin verslaving af
  dinsdag 18 december 2007 @ 21:29:58 #94
179724 Charlotjuh
lief klein konijntje!
pi_55371970
Ja ik gebruik het inmiddels al 5 weken!
Maar ik gebruik die voor kinderen van 2 tot 6 jaar...dan is het minder erg hou ik mezelf voor
pi_55372958
Ik heb het wel een paar keertjes gebruikt, maar vind het gewoon vervelend spul.
Het helpt maar een half uurtje en het voelt vies.
Als ik echt de nacht niet door kom, ga ik dampen of dampo op mn borst doen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_55377820
En dan heel diep snuiven zodat je een zeer onprettig bittere smaak in je gehemeltje krijgt, heerlijk!
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  woensdag 19 december 2007 @ 01:20:16 #97
174235 Berenanus
Alleen voor geile beren!!
pi_55378224
Ik ken er ook een paar...

Die ook gewoon op zondag dat hele flesje uit elkaar sloopte om wat druppels naar binnen te krijgen als het op was en ze niets nieuws meer konden kopen....
kusje!
pi_55386669
Ik heb 't een jaar of 3 gebruikt, ben er nu ongeveer een half jaar vanaf. Wel beter, overdag gaat het best goed, maar dat 't nu echt lekker gaat... neuh. Andere homeopathische middeltjes geprobeerd maar die werken niet echt. En 't is ook (bijna) alleen als ik op bed gaat liggen dat het dichtslaat Zwaar irri.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_55386820
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:15 schreef Ringo het volgende:
Ik zit dit ook met stijgende verbazing te lezen. .
Live the love that I have for you
pi_55386955
Ik haat neusspray, die bittere smaak in je gehemeltje als je iets te hard doorsnuift
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_55387751
Gewoon water met zout, al die moeilijke zooi moet je ook niet gebruiken, snuif natura
pi_55388032
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:41 schreef roykejanssen het volgende:
mijn pa gebruikt die neusspeay al ruim 15 jaar!! Hij koopt ze met de5 tegelijk in, en die apothekers assistent: U kent het gebruik ervan meneer ? en Pa: joa joa
En hoe oud ben jij? 16?
pi_55389974
Ben er gelukkig weer van af Even 1 á 2 nachtjes doorbijten en dan ben je er weer van af. En dat terwijl ik het een periode tot bijna een jaar gebruikt heb. Daarna een tijdje niet en toen weer een paar weken. Vooral nadat je het écht nodig hebt, dus bij een flinke verkoudheid, dan wordt het lastig om het weer af te bouwen
  woensdag 19 december 2007 @ 18:55:11 #104
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_55394707
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:42 schreef Sequencial het volgende:
Ik heb 't een jaar of 3 gebruikt, ben er nu ongeveer een half jaar vanaf. Wel beter, overdag gaat het best goed, maar dat 't nu echt lekker gaat... neuh. Andere homeopathische middeltjes geprobeerd maar die werken niet echt. En 't is ook (bijna) alleen als ik op bed gaat liggen dat het dichtslaat Zwaar irri.
daarom zeggik, vraag aan je dokter of je flixonase kan krijgen.

ik had precies het zelfde,... hele dag open, ik ga liggen.. dicht
dus dus niet meer

[ Bericht 0% gewijzigd door marcel-o op 19-12-2007 18:56:13 (Typtyfus) ]
pi_55395069
Ik heb het wel vaker gehoord inderdaad, dat het verslavend is. Ikzelf heb ook neusspray gebruikt (op doktersrecept), en je kunt er ook maar 1x een herhalingsrecept halen, anders moet je opnieuw naar de huisarts. Wij hebben nu gewoon zo'n kruidvatding in de badkamer staan, gebruik het zelf nauwelijks meer.
pi_55396066
Oh, nog nooit van gehoord Wel ergens gelezen (dacht hier ook) dat je het niet langer dan één week achter elkaar mag gebruiken Ik heb zo eentje van de Kruidvat, maar vind het niet echt verslavend Gebruik het trouwens voor mijn oren, helpt wel
pi_55400094
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:55 schreef marcel-o het volgende:

[..]

daarom zeggik, vraag aan je dokter of je flixonase kan krijgen.

ik had precies het zelfde,... hele dag open, ik ga liggen.. dicht
dus dus niet meer
Is dat weer wat anders als Nasonex? Dat werkte namelijk ook voor geen meter...
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_55400196
Ik zie net dat ik ook eens Flixonase heb gekregen.. maar dat werkt voor mij totaal niet. Heel even voelde ik dan verlichting, maar slechts voor een half uurtje ofzo. Terwijl ik met xylometazoline (Otrivin) de hele nacht m'n neus vrij had.
pi_55413241
Is er hier nou werkelijk niemand van de die hard gebruikers die eens daadwerkelijk naar de dokter is gegaan vanwege hun neus?

Als je neus chronisch potdicht zit zonder het gebruik van die neusspray lijkt mij dat er iets meer aan de hand is. Misschien scheef neusbot? Volle holtes? Etc.

Opereren!
  donderdag 20 december 2007 @ 13:50:39 #110
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_55415426
lijkt wel een AA club dit topic zo

Hi my name is Hijacking and i'm an addict
happen naar de baas
pi_55415966
Hi Hijacking.

Can we join in on your story?
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_55425168
Ik gebruikte m'n hele leven neusspray! Tegenwoordig gewoon heerlijke poeder!
  donderdag 20 december 2007 @ 21:16:14 #113
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_55426195
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:44 schreef DaFrenk het volgende:
Ik zie net dat ik ook eens Flixonase heb gekregen.. maar dat werkt voor mij totaal niet. Heel even voelde ik dan verlichting, maar slechts voor een half uurtje ofzo. Terwijl ik met xylometazoline (Otrivin) de hele nacht m'n neus vrij had.
je moet t ook ff n dag of 2 volhouden he..
dat xylometazoline(oltrivin) sloopt je neus..

net als dat heerlijke poeder ja
pi_55426237
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:16 schreef marcel-o het volgende:

[..]

je moet t ook ff n dag of 2 volhouden he..
dat xylometazoline(oltrivin) sloopt je neus..
Oh, ja ben gewoon gestopt met Otrivin en na 2 nachtjes was alles weer goed. Maar ik wilde maar zeggen dat die Flixonase voor mij totaal geen verlichting bood.
pi_55427728
ik heb echt nog nooit van deze verslaving gehoord maar vind het wel grappig!
[img]http://users.telenet.be/Noxide/lord.gif[/img]
  vrijdag 21 december 2007 @ 01:14:03 #116
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_55432425
neusspray is voor homos, gewoon grootmoeders recept tegen een verstopte neus....
2 kopjes warm water, 1 theelepel zout, goed roeren zodat het zout oplost
giet dit in een neti potje (of voor de paupers, een bidon/drinkfles met sluitbare dop) en laat het zoutwater door je neus lopen

1ste keer = zwaar kut, gorgel gorgel... hey als ik door m'n mond adem dan stroomt het water niet door m'n keel
2de keer = voelt wat beter, hey ik kan weer door beide neusgaten ademen
3de keer = WTF ZAT DAT ALLEMAAL IN MIJN NEUS?
pi_55437653
Neusspray verslavend ja hoor Stelletje fucking hypochonders. Neusspray is al kut genoeg om te moeten gebruiken

Seks, internet, neusspray, what's next?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55453712
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Neusspray verslavend ja hoor Stelletje fucking hypochonders. Neusspray is al kut genoeg om te moeten gebruiken

Seks, internet, neusspray, what's next?
Neusspray is wel degelijk verslavend, maar niet zoals een drug. Je lichaam raakt er verslaafd aan en heeft het op een gegeven moment continue nodig. Een verstopte neus is heel vervelend: niet kunnen slapen en als je slaapt wordt je 5x per nacht wakker en de volgende ochtend met een droge bek van hier tot Jericho. Ik gebruikte het eerst zo nu en dan, toen vaker, toen elke dag enz. Op een gegeven moment bedacht ik me: wil ik zo de hele tijd doorleven? Nee, uiteraard niet. Dus ik ben gestopt. 2 maanden enorme dichte neus gehad maar gewoon doorzetten en vooral niet gebruiken: na één keer gebruiken ben je terug bij af. Na 3 maanden zat mijn neus al weer aardig open. Nu, na 6 maanden gaat het goed maar issie nog steeds niet zoals hij hoort. Maar dat zal waarschijnlijk blijven, maar het is niet ergelijk erg zeg maar...

Men zegt wel eens dat van een neusspray verslaving af te komen moeilijker is dan te stoppen met roken, maar daar heb ik geen ervaring mee. Met stoppen met roken dan. Als dat inderdaad waar is: dan zijn al die rokers een stelletje kneuzen die zwak zijn
  zaterdag 22 december 2007 @ 00:04:23 #119
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_55454207
je lichaam, in dit geval je neusslijmvlies raakt gewend/verslaafd aan de spray.
jijzelf niet, niet geestelijk iig, zoals bij sigaretten/drank en andere drugs(ja tabak en drank vallen onder harddrugs)
gebruik maar es bij n verstopte neus zo'n spray, je kan eindelijk weer slapen, eindelijk weer normaal praten zonder dat iemand je raar aankijkt. wakker worden zonder opengescheurde lippen.normaal slikken zonder dat je oren ontploffen.
door je neus ademen zodat je niet alle vieze zooi in de lucht inademt.

stop je met de spray, heb je dit allemaal wél weer...

als ik eenmaal otrivin gebruik ben k idd weer terug bij af. duurt bijna n week totdat t wee rnormaal doet dan
pi_55463042
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 23:48 schreef AlmightyArjen het volgende:
Men zegt wel eens dat van een neusspray verslaving af te komen moeilijker is dan te stoppen met roken,
Men zegt weleens zoveel

Gewoon lekker raakklooien met zout water Lekker ding op dat plaatje trouwens, al ziet het er enigszins onsmakelijk uit wat ze doet. Maar zo moet het wel
pi_55463465
Dan moet je je wel een pure lutser voelen, verslaafd aan neusspray. Klinkt nogal derde wereld eigenlijk.
  zaterdag 22 december 2007 @ 14:52:56 #122
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55463626
Ik snap niet dat mensen er verslaafd aan raken. Die bijsluiter zit er niet voor niks bij.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_55464660
Zucht... nog steeds snapt niemand er wat van, je lichaam raakt er gewend(verslaaft) aan in de vorm dat je als je het niet gebruikt je neus dicht zit en dus niet kan slapen.

Geestelijk ben je natuurlijk helemaal niet verslaaft en gebruik je het zelfs liever niet.
pi_55464824
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 15:53 schreef Remzz het volgende:
Zucht... nog steeds snapt niemand er wat van, je lichaam raakt er gewend(verslaaft) aan in de vorm dat je als je het niet gebruikt je neus dicht zit en dus niet kan slapen.

Geestelijk ben je natuurlijk helemaal niet verslaaft en gebruik je het zelfs liever niet.
Laat dan je neus amputeren of zo, de tering nog Waarom staat dit niet in KLB trouwens?
pi_55464829
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 15:53 schreef Remzz het volgende:

Inderdaad, onwetenden hier.

Als je dagelijks neusspray gebruikt is je neusslijmvlies daar aan gewend. Het krimpt dus in na het inspuiten van de spray. Stop je daarmee dan zal je neusslijmvlies opzwellen omdat het enkel nog reageert op neusspray en wel de stof xylometazoline.
pi_55465161
Ik gebruik geen neusspray, als mijn neus verstopt zit, los ik het op de ouderwetse manier op: Warm water en zout in een kopje, op je hand gieten en snuiven maar. Derna snotter ik wel een half uur extreem, maar dan heb ik ook meteen de rest van de verkoudheid geen verstopte neus meer
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  zaterdag 22 december 2007 @ 16:24:11 #127
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55465206
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 16:04 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Inderdaad, onwetenden hier.

Als je dagelijks neusspray gebruikt is je neusslijmvlies daar aan gewend. Het krimpt dus in na het inspuiten van de spray. Stop je daarmee dan zal je neusslijmvlies opzwellen omdat het enkel nog reageert op neusspray en wel de stof xylometazoline.
Als je je aan de aangegeven gebruiksduur houdt dan is er niks aan de hand. Als je dat niet doet moet je ook niet huilen dat je lichaam eraan gewend is geraakt.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  zaterdag 22 december 2007 @ 18:32:23 #128
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55468164
Ik krijg een enorme koppijn in mn voorhoofd als ik die teringzooi gebruik. Bovendien ruik ik er helemaal niets meer door, terwijl dat wel zo was toen mn neus nog verstopt zat. Nooit meer spuit ik dat vergif in mn neus.

Oh, en mensen die niet kunnen slapen omdat hun neus verstopt zit: Je kunt ook door je mond ademen hoor.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_55474735
Oh, ik dacht dat dit algemeen bekend was?
  zondag 23 december 2007 @ 00:21:04 #130
174235 Berenanus
pi_55479080
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 01:14 schreef Elusive het volgende:
neusspray is voor homos, gewoon grootmoeders recept tegen een verstopte neus....
giet dit in een neti potje (of voor de paupers, een bidon/drinkfles met sluitbare dop) en laat het zoutwater door je neus lopen
[ afbeelding ]
1ste keer = zwaar kut, gorgel gorgel... hey als ik door m'n mond adem dan stroomt het water niet door m'n keel
Dat wil ik een keer proberen
kusje!
pi_55479172
quote:
Op zondag 23 december 2007 00:21 schreef Berenanus het volgende:

[..]

Dat wil ik een keer proberen
deel je bevindingen, ik ben rete benieuwd
pi_55484104
quote:
Op zondag 23 december 2007 00:23 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

deel je bevindingen, ik ben rete benieuwd
Zoiets zag ik ook laatst bij Oprah ( ) . Een neusbidet heet zo'n ding geloof ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nuna op 23-12-2007 12:05:57 ]
  zondag 23 december 2007 @ 09:50:15 #133
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55484362
Op apotheek.nl staat trouwens verslaving als gerelateerde ziekte bij de neussprays op doktersrecept.
Die neussprays zijn trouwens hormonen.. Ook niet echt prettig om dagelijks naar binnen te sprayen.

Maar goed... Wat goed helpt tegen een Otrivin-verslaving: zwanger worden Otrivin mag nl. niet gebruikt worden als je zwanger bent. Dan ben je aangewezen op zoutoplossing. (wat trouwens echt waardeloos is als je echt, echt, echt al dagen geen adem meer door je neus kan halen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55485689
Ik ben al meer dan 20 jaar verslaafd, en heb er altijd een bij me. Of dat sneu is of niet, ik heb er baat bij.
pi_55488150
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:50 schreef E.T. het volgende:

Maar goed... Wat goed helpt tegen een Otrivin-verslaving: zwanger worden Otrivin mag nl. niet gebruikt worden als je zwanger bent. Dan ben je aangewezen op zoutoplossing. (wat trouwens echt waardeloos is als je echt, echt, echt al dagen geen adem meer door je neus kan halen)
Op wat voor manier is het schadelijk voor het ongeboren kind?
  zondag 23 december 2007 @ 13:38:59 #136
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55488398
quote:
Op zondag 23 december 2007 11:43 schreef tho_Omas het volgende:
Ik ben al meer dan 20 jaar verslaafd, en heb er altijd een bij me. Of dat sneu is of niet, ik heb er baat bij.
WTF
pi_55488767
Mijn schoonvader kan niet meer ruiken door die rotzooi
Hoe heet dat eigenlijk: neus-doof, reukblind, ik heb eigenlijk geen idee.

(handig: wat je hem ook voorzet, alles smaakt toch min of meer hetzelfde da's dan wel weer handig)
Gelukkig zonder haar
  zondag 23 december 2007 @ 14:03:03 #138
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55489157
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:49 schreef TeChNo2 het volgende:

(handig: wat je hem ook voorzet, alles smaakt toch min of meer hetzelfde da's dan wel weer handig)
Lijkt me juist dodelijk saai. Ik zou juist de smaak missen van alles wat ik zo lekker vind. Alleen als je ergens bent en je lust wat niet, maar je hebt toch honger dan is het wel handig ja.
pi_55489559
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Lijkt me juist dodelijk saai. Ik zou juist de smaak missen van alles wat ik zo lekker vind. Alleen als je ergens bent en je lust wat niet, maar je hebt toch honger dan is het wel handig ja.
Lijkt me alleen een voordeel als je vuilnisman bent, of bejaardenverzorgende ofzo.
  zondag 23 december 2007 @ 14:59:46 #140
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55490867
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Lijkt me alleen een voordeel als je vuilnisman bent, of bejaardenverzorgende ofzo.
Maar je kiest zelf voor zo'n beroep dus dan moet je ook niet zeuren dat het stinkt.
pi_55491023
Héél eng verslavingstopic...
Nederland, wees gewaarschuwd. Bezint eer ge aan de neusspray begint!
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_55491304
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 01:14 schreef Elusive het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zal het straks eens proberen.
pi_55503502
Ik heb er eentje tegen bloedneuzen en ik moet 'm elke dag nasaal ( ) innemen en dan komt het allemaal in mijn mond en dat is
pi_55504786
Waarom gebruiken jullie überhaupt dat spul ? Tegenwoordig ga je niet dood aan een verkoudheid. Sterker nog, ik lees er nu over dat je er verslaafd van kan worden. Kom op zeg. Een verkoudheid gaat vanzelf over, al dat geforceer met neusspray dit, inhaleer shit dat.

Mensen die niet tegen een verkoudheidje kunnen !
Fingerspitzgefühl
pi_55506116
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:50 schreef E.T. het volgende:
Op apotheek.nl staat trouwens verslaving als gerelateerde ziekte bij de neussprays op doktersrecept.
Die neussprays zijn trouwens hormonen.. Ook niet echt prettig om dagelijks naar binnen te sprayen.

hormonen? wat voor hormonen? en idd, op wat voor manier is het schadelijk voor de baby?
  maandag 24 december 2007 @ 09:02:52 #146
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55508045
quote:
Op maandag 24 december 2007 02:06 schreef Karmijne het volgende:

[..]

hormonen? wat voor hormonen? en idd, op wat voor manier is het schadelijk voor de baby?
De neussprays op doktersrecept zijn idd hormonen. (zelfde soort als in hormoon-zalf e.d.)

En wat hexa-nogwat met de baby doet weet ik niet precies, ik weet alleen dat er heel angstvallig over wordt gedaan over gebruik in de zwangerschap en je dit dus absoluut niet mag gebruiken.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55508151
quote:
Op maandag 24 december 2007 09:02 schreef E.T. het volgende:

[..]

De neussprays op doktersrecept zijn idd hormonen. (zelfde soort als in hormoon-zalf e.d.)

En wat hexa-nogwat met de baby doet weet ik niet precies, ik weet alleen dat er heel angstvallig over wordt gedaan over gebruik in de zwangerschap en je dit dus absoluut niet mag gebruiken.
Misschien wordt je baby verslaafd geboren en moet ie dan ook meteen aan de neusspray.

*Wel de neusspray voor baby's en kinderen!*
pi_55508394
Altijd leuk om te zien hoe slecht mensen lezen.

Verstopte neus = door je mond ademen als je slaapt = extreem droge mond (je tong voelt ECHT rot aan) en keel, gebarsten lippen en je ademt meer stof en koudere lucht je longen in dan als je door je neus ademt.

Ik ben blij dat ik het nu al jarenlang niet meer hoef te gebruiken. Gelukkig ruik en proef ik nog wel goed.
  maandag 24 december 2007 @ 09:49:57 #149
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55508444
quote:
Op maandag 24 december 2007 09:45 schreef ToT het volgende:
door je mond ademen als je slaapt = extreem droge mond (je tong voelt ECHT rot aan) en keel, gebarsten lippen
Daar heb ik nooit last van hoor.
pi_55508456
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:04 schreef Karmijne het volgende:
Neusspray is heel erg verslavend, eerlijk waar. 3 mensen in mijn omgeving zijn eraan verslaafd/ verslaafd geweest.
Echt tot het idiote toe.

'Waarom is die neusspray alweer op?'

1 van de 3 is onlangs geopereerd aan zijn neus, ivm met deze verslaving.
Zijn hier ook verslaafden?
Iemand in mn omgeving is idd ook geopereerd aan zn neus door het gebruik van Neusspray......
KLAAS JAN HUNTELAAR
  maandag 24 december 2007 @ 09:55:27 #151
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_55508498
quote:
Op maandag 24 december 2007 02:06 schreef Karmijne het volgende:

[..]

n soort van corticosteroďden, wat je ook tegen exceem gebruikt.. alleen in neusspray is t net iets anders en veel minder natuurlijk.
pi_55508525
Oh? Maar die variant die je voor exceem gebruikt, maakt je huid in de loop der tijd toch ook dunner?
En ik had begrepen dat die stof zich in sommige gevallen zich ook in je gewrichten kan ophopen.

Lekker om zoiets in je neusholte te krijgen dan...
pi_55510415
quote:
Op zondag 23 december 2007 15:19 schreef Kadoc het volgende:

[..]

Ik zal het straks eens proberen.
Zo, gedaan. Je merkt het wel, dat zeker.
pi_55511016
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:24 schreef Beauregard het volgende:
Is er hier nou werkelijk niemand van de die hard gebruikers die eens daadwerkelijk naar de dokter is gegaan vanwege hun neus?

Als je neus chronisch potdicht zit zonder het gebruik van die neusspray lijkt mij dat er iets meer aan de hand is. Misschien scheef neusbot? Volle holtes? Etc.

Opereren!

ik zit met zulk een komende operatie.

In mijn geval is de luchtopwarmingssysteem in m'n neus ontregeld. Staat altijd veel te dik.

Spray heeft maar een tijdelijk effect. en ik vind het echt kut om dat alle dagen te moeten doen.
  maandag 24 december 2007 @ 12:30:13 #155
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55511428
quote:
Op maandag 24 december 2007 09:45 schreef ToT het volgende:
Altijd leuk om te zien hoe slecht mensen lezen.

Verstopte neus = door je mond ademen als je slaapt = extreem droge mond (je tong voelt ECHT rot aan) en keel, gebarsten lippen en je ademt meer stof en koudere lucht je longen in dan als je door je neus ademt.

Ik ben blij dat ik het nu al jarenlang niet meer hoef te gebruiken. Gelukkig ruik en proef ik nog wel goed.
Tering zeg, jij blij dat je niet 100 jaar geleden geboren bent. Dan was je vast gestorven aan aanstellerij
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_55511791
Godgodgod wat een niveau weer....
  maandag 24 december 2007 @ 15:13:53 #157
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_55515097
dat eczeem spul is idd ook aggresief maakt je huid dunner je moet de creme er ook erg dun opsmeren
happen naar de baas
  maandag 24 december 2007 @ 15:25:49 #158
118212 r4uz
Die 4 moet een a voorstellen.
pi_55515362
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Inderdaad ik het zo'n neusspray nu twee keer gebruikt omdat ik vlak voor de kerstvakantie altijd wel last krijg van een verstopte neus, maar zo'n neusspray gebruiken geeft toch ook gewoon een kutgevoel in je neus voor eventjes dus om er nou verslaafd aan te raken is wel gek.
http://www.xs4all.nl/~burter/ <-- mijn liedjes.
pi_56202432
hoe lang kun je neusspray eigenlijk 'veilig' gebruiken? Ik ben al anderhalve week snotverkouden dus gebruik het nu 1 hooguit 2 keer per dag, al 7 dagen lang. Maar ben dus als de dood om ook verslaafd te raken, het is zo'n gore gewoonte.... Dus wie weet hoelang het 'veilig' is?
I had a signature once. It was awful.
pi_56202478
1 week
na 1 week is het eigenlijk wel de bdoeling dat je stopt
pi_56202572
ok, ships.... naja, dan zal ik vanaf morgen maar een zoutoplossing maken, dat lijkt me veiliger.....
I had a signature once. It was awful.
pi_56203218
In neusspray zit ephedrine dat is een milde vorm van XTC.
zou het er wat mee te maken hebben.
pi_56203920
Sorry hoor, maar naar mijn mening ben je ongeloofelijk triest als je een verkoudheid niet door komt zonder een spray. "Oh nee, een droge tong/lippen!" Ja dat krijg je als je verkouden bent. Je bent gewoon een mietje als je al niet tegen een dichte neus kunt.

Mensen die verslaafd zijn aan neusspray:
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_56205582
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:02 schreef Triptamine het volgende:
Sorry hoor, maar naar mijn mening ben je ongeloofelijk triest als je een verkoudheid niet door komt zonder een spray. "Oh nee, een droge tong/lippen!" Ja dat krijg je als je verkouden bent. Je bent gewoon een mietje als je al niet tegen een dichte neus kunt.

Mensen die verslaafd zijn aan neusspray:
[ afbeelding ]
En als die verkoudheid nou niet weggaat en je loop al 2 maanden rond met een verstopte neus en daardoor met weinig slaap?

Niet gelijk iemand voor een mietje uitmaken als je niet weet waar je over praat...
pi_56205640
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:12 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

En als die verkoudheid nou niet weggaat en je loop al 2 maanden rond met een verstopte neus en daardoor met weinig slaap?

Niet gelijk iemand voor een mietje uitmaken als je niet weet waar je over praat...
Ik weet wel degelijk waarover ik praat. Elk jaar ben ik verkouden vanaf ongeveer Oktober tot Februari. Als je daardoor niet kunt slapen ben je wel degelijk een mietje.
pi_56205685
Mijn neus zit mn hele leven lang al verstopt, hoor je mij klagen?!
† The 3 Kings †
pi_56208288
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:15 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Ik weet wel degelijk waarover ik praat. Elk jaar ben ik verkouden vanaf ongeveer Oktober tot Februari. Als je daardoor niet kunt slapen ben je wel degelijk een mietje.
volgens mij ben je meer een mietje als je elke winter de hele winter verkouden bent
  maandag 21 januari 2008 @ 23:26:45 #168
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_56212107
Ik dacht een tijdje dat ik eraan verslaafd was. Totdat ik een test deed waaruit bleek dat ik rammend allergisch ben > maatregelen getroffen > nergens meer last van
Slokkie bier
pi_56221491
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:03 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

volgens mij ben je meer een mietje als je elke winter de hele winter verkouden bent
Nee hoor, je bent eerder een pussy als je een spraytje nodig hebt om er doorheen te komen
pi_56225810
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=2384403

Het valt allemaal wel mee joh.
Het is alleen een behoorlijk dure hobby vind ik.
pi_56226869
Ik vind het goor, moet er van kotsen ... serieus egt vies gewoon of een bloedneus..
...
pi_56495239
Jongens, mijn nichtje is een aantal jaar geleden geopereerd aan haar neus omdat ze écht niet meer door haar neus kon ademen!!! Ze was verslaafd aan neusspray, en nog niet eens de ergste (otrivin). De neusspray is niet alleen verslavend doordt je neus opengaat, maar ook modat er een stofje in zit die ook in COKE!! zit. Dus zielige drugsfiguren (halleej) maar je neus gaat dus kapot!!!!!

EN! Die operatie is vreselijk, het is onder plaatselijke verdoving en de operatie ziet eruit (en voelt) hetzelfde als iemand die een nose-job doet. En jullie hebben dat vast allemaal wel eens gezien op tv hoe dat te werk gaat!!!!!!!!! AUWWWWWWWW!

Maar goed, ik ben dus nu ook verkouden en gebruik het wel en krijg er meteen de balen van want ik smacht naar mijn flesje neusspray als ik in bed lig....

Nog een tip! Als je van dat oplos vicks spul in kokend water doet, in een teiltje ofzo en er een avondje boven gaat hangen dan ben je ook weer een paar dagen verlicht... EN je voorhoofd voelt niet meer zo zwaar en vol........ yes yes
ik.
pi_56500717
quote:
Op zondag 3 februari 2008 10:35 schreef laralawless het volgende:
Nog een tip! Als je van dat oplos vicks spul in kokend water doet, in een teiltje ofzo en er een avondje boven gaat hangen dan ben je ook weer een paar dagen verlicht... EN je voorhoofd voelt niet meer zo zwaar en vol........ yes yes
Of gewoon kokend heet water en een handdoek.

Mietjes
  zondag 3 februari 2008 @ 15:49:11 #174
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_56501684
Weet t niet hoor
Maar als mn neus dicht zit adem ik door mn mond en snuit ik mn neus....

Als zowel mn keel als mn neus dichtzit, heb ik een groter probleem.
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  Moderator zondag 3 februari 2008 @ 16:57:12 #175
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_56503226
Ik vind neusspray vreselijk het is een straf als ik die zooi in mijn neus spuit
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 3 februari 2008 @ 16:59:46 #176
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_56503275
quote:
Op zondag 3 februari 2008 10:35 schreef laralawless het volgende:
Jongens, mijn nichtje is een aantal jaar geleden geopereerd aan haar neus omdat ze écht niet meer door haar neus kon ademen!!! Ze was verslaafd aan neusspray, en nog niet eens de ergste (otrivin). De neusspray is niet alleen verslavend doordt je neus opengaat, maar ook modat er een stofje in zit die ook in COKE!! zit. Dus zielige drugsfiguren (halleej) maar je neus gaat dus kapot!!!!!

EN! Die operatie is vreselijk, het is onder plaatselijke verdoving en de operatie ziet eruit (en voelt) hetzelfde als iemand die een nose-job doet. En jullie hebben dat vast allemaal wel eens gezien op tv hoe dat te werk gaat!!!!!!!!! AUWWWWWWWW!

Maar goed, ik ben dus nu ook verkouden en gebruik het wel en krijg er meteen de balen van want ik smacht naar mijn flesje neusspray als ik in bed lig....

Je doet alsof het de schuld is van de neusspray dat zij eraan verslaafd was en zodoende aan haar neus geopereerd moest worden. Ik heb een tijdje terug neusspray gebruikt, niet omdat ik verkouden was, maar omdat ik vocht in een van mijn oren had (en nogsteeds heb) en ik heb mij netjes aan de bijsluiter gehouden. Het product de schuld geven is wel erg makkelijk. Ik rook en ik ga toch ook niet de tabak de schuld geven van mijn verslaving.
pi_56506528
quote:
Op zondag 3 februari 2008 16:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Je doet alsof het de schuld is van de neusspray dat zij eraan verslaafd was en zodoende aan haar neus geopereerd moest worden. Ik heb een tijdje terug neusspray gebruikt, niet omdat ik verkouden was, maar omdat ik vocht in een van mijn oren had (en nogsteeds heb) en ik heb mij netjes aan de bijsluiter gehouden. Het product de schuld geven is wel erg makkelijk. Ik rook en ik ga toch ook niet de tabak de schuld geven van mijn verslaving.
Veelvuldig gebruik van neusspray beschadigd het slijmvlies met als gevolg dat het opzet. Een opgezet slijmvlies geeft hetzelfde effect als een verstopte neus maar dan zonder snot zeg maar. De enige manier om je neus open te krijgen is dan weer neusspray gebruiken. Dit is een soort fysieke verslaving van het lichaam, terwijl roken een mentale verslaving is...
  zondag 3 februari 2008 @ 20:44:14 #178
242 Pinball
Electric Monk
pi_56507749
quote:
Op zondag 3 februari 2008 19:49 schreef AlmightyArjen het volgende:

Dit is een soort fysieke verslaving van het lichaam, terwijl roken een mentale verslaving is...
Roken is echt wel een fysieke verslaving. De primair verslavende factor is nicotine, en daar heb je na een uur of zo gewoon weer een nieuwe portie van nodig. Pas in tweede instantie is het een mentale verslaving, omdat je hersenen het oplossen van je nicotinetekort als fijn ervaren, en dat als aparte gebeurtenis zien. Dat is dan ook de reden dat een verstokte roker wel eens halverwege een sigaret een andere aansteekt.
Maar primair is het gewoon nicotine.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_56509942
quote:
Op zondag 3 februari 2008 20:44 schreef Pinball het volgende:

[..]

Roken is echt wel een fysieke verslaving. De primair verslavende factor is nicotine, en daar heb je na een uur of zo gewoon weer een nieuwe portie van nodig. Pas in tweede instantie is het een mentale verslaving, omdat je hersenen het oplossen van je nicotinetekort als fijn ervaren, en dat als aparte gebeurtenis zien. Dat is dan ook de reden dat een verstokte roker wel eens halverwege een sigaret een andere aansteekt.
Maar primair is het gewoon nicotine.
Heb je gelijk in, maar toch vind ik het mentale gedeelte bij het roken veel groter...
pi_56521497
nooit neusspray gebruikt
  dinsdag 5 februari 2008 @ 12:15:50 #181
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_56543691
Ja, er zitten soms corticosteroiden in (hormonen), heb er ook wel 's van gehoord.
Ik ben 1,5 maand verkouden geweest en de laatste paar weken zat het echt supervast, dus heb toen wel 2 weken otrivin gebruikt omdat ik gewoon totaal niet door mijn neus kon ademen. Maar ik sprayde alleen als het weer vast begon te zitten, niet standaard om de zoveel uur ofzo.
En stoppen was ook geen probleem Ik mis het niet hoor!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_56544333
Ik snap niet hoe mensen eraan verslaafd kunnen raken. Sowieso duurt verkoudheid vaak maar een dag of 5, dus waarom meteen naar de neusspray grijpen? Ga stomen, snuit je neus, heb geduld.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
  dinsdag 5 februari 2008 @ 13:51:38 #183
174235 Berenanus
pi_56544501
Ik heb nu neusspray met zeezout!
ipv Xylometazoline

Ik had het trouwens zelf al na 3 dagen. Je neus wordt lui door die Xylo-meuk en je gaat het dus meer gebruiken. Aangezien ik al een luie neus heb was dit bij na 3 dagen, bij andere mensen is dit vaak pas na een dikke week.

Zeezout is wel goed (alleen werkt het bij lange niet zo goed)
kusje!
  dinsdag 5 februari 2008 @ 14:39:55 #184
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_56544926
Ja, ik heb ook alles geprobeerd, heb een week met zout gespoeld 2x per dag, geen resultaat. Of tenminste; niet genoeg voor mij, vandaar dat ik maar aan de neusspray ging. Maar na 2 weken vond ik dat ook genoeg, je moet dat spul idd niet te lang gebruiken.
Oh en trouwens; je kan ook Nasivin gebruiken, daar zit de helft minder zooi in dan in Otrivin (in Otrivin zit 10 mg/ml, in Nasivin 5mg/ml )
pi_56545248
Neusspray... nee dat is nou iets dat ik nou nooit gebruikt.

En begrijp me goed, ik snap best dat het irritant is als je neus dicht zit als je wilt slapen, maar om nou te zeggen dat je gelijk naar de neusspray moet grijpen omdatje mond anders een beetje droog wordt..

Ik slaap ALTIJD met mijn mond open zover ik weet. Ik kan wel enkel door mn neus ademhalen, maar ik vind het rot (geen idee waarom, maar ik wil om de zoveel seconden diep inhaleren, en dan wel zo diep, dat het met enkel mn neus niet meer gaat..... vriend is er minder blij mee, want daardoor houd ik zoenen ook niet lang vol, of ik moet krampachtig snel een "hap" adem nemen van tevoren )
En ja, af en toe een droge mond, ook wel eens gebarsten lippen. Nou en? Je stapt onder de douche of stopt je kop onder de kraan, spoel je mond, gorgel wat, en probleem is ook weer verholpen. Lippen komen ook vanzelf goed (of er gewoon niet aanzitten, of zachtjes met een tandenborstel de velletjes voorzig wegpoetsen). 3 minuten werk in totaal, en geen verslaving aan neussprays oid
pi_56546420
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 15:11 schreef Candaasje het volgende:
Neusspray... nee dat is nou iets dat ik nou nooit gebruikt.

En begrijp me goed, ik snap best dat het irritant is als je neus dicht zit als je wilt slapen, maar om nou te zeggen dat je gelijk naar de neusspray moet grijpen omdatje mond anders een beetje droog wordt..

Ik slaap ALTIJD met mijn mond open zover ik weet. Ik kan wel enkel door mn neus ademhalen, maar ik vind het rot (geen idee waarom, maar ik wil om de zoveel seconden diep inhaleren, en dan wel zo diep, dat het met enkel mn neus niet meer gaat..... vriend is er minder blij mee, want daardoor houd ik zoenen ook niet lang vol, of ik moet krampachtig snel een "hap" adem nemen van tevoren )
En ja, af en toe een droge mond, ook wel eens gebarsten lippen. Nou en? Je stapt onder de douche of stopt je kop onder de kraan, spoel je mond, gorgel wat, en probleem is ook weer verholpen. Lippen komen ook vanzelf goed (of er gewoon niet aanzitten, of zachtjes met een tandenborstel de velletjes voorzig wegpoetsen). 3 minuten werk in totaal, en geen verslaving aan neussprays oid
Maar ook een weinig bruikbare neus, jezus zeg.

Valt het niet te opereren?
pi_56546678
Neuh, t is meer iets tussen m'n oren denk ik. Zodra ik alleen door mn neus moet gaan ademen, denk ik "Help, nee, nu moet ik DIEEEEP inademe..DIep..nog dieper..fuck, lukt niet....".
Slaat nergens op, maar goed. Neus functioneerd verder prima hoor, kan er mee ruiken, ontzettend weinig verkouden, en ach, als ik er niet bewust op let kan ik er ook wel mee ademhalen...alleen tja... met dat zoenen schiet het niet op
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:39:27 #188
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_56564198
oeh, even iets om op te letten. Ik ben ook geneigd om dit langer dan een week te gebruiken. Gelukkig merk ik na anderhalve week dat mijn neus vaak erg droog is en stop ik automatisch. Het kan zijn dat mijn gebroken neus invloed heeft, vroeger kon ik na 3 dagen al makkelijk stoppen...

tevens tvp
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:48:23 #189
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_56564344
Hoorde gisteren toevallig op tv een reclame over een neusspray die je langer kan gebruiken. Geen idee meer hoe het spul heet.
pi_63765186
Schopje

Ik zit momenteel helemaal verstopt en wilde die zoutmater-methode gebruiken maar t water loopt het dichte neusgat (waar ik het ingiet) weer net zo hard uit.. zijn er nog bepaalde instructies om het goed te laten verlopen? Moet ik ademen door m'n neus terwijl ik het doe?

(krijg er verder vooral een zwembad gevoel (help, water in m'n neus!) bij )
  donderdag 4 december 2008 @ 21:38:47 #191
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63766821
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:50 schreef Maartel het volgende:
Schopje

Ik zit momenteel helemaal verstopt en wilde die zoutmater-methode gebruiken maar t water loopt het dichte neusgat (waar ik het ingiet) weer net zo hard uit.. zijn er nog bepaalde instructies om het goed te laten verlopen? Moet ik ademen door m'n neus terwijl ik het doe?

(krijg er verder vooral een zwembad gevoel (help, water in m'n neus!) bij )
Inderdaad inademen, tis even oefenen. Het is een raar gevoel, dat klopt. Water in je neus is altijd raar. Maar ik snuif het gewoon op zeg maar tot het in mijn keel zit en dan spuug ik het weer uit. Dat gevoel moet je even krijgen, dus niet te hard snuiven want dan gaat het te ver Rustig snuiven en als je het rond je keel voelt dan probeer je het uit te spugen.. Dat werkt voor mij altijd goed. Ik doe het door allebei mn neusgaten 2 of 3 keer als ik verkouden ben, of ze verstopt zitten of niet.. Werkt super. En daarna even met wat water je mond spoelen en eventueel wat vettigs op je neus gezien het zout.
pi_63776309
Snuiftabak werkt ook goed.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:46:08 #193
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_63776495
De meeste dingen die je in je neus stopt zijn nou eenmaal verslavend.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_63788236
schopje naar LIF
pi_63791914
Een vriendin van mij is verslaafd aan neusspray. Best zielig eigenlijk

Ik: "ben je nu nog steeds verkouden?
Zij: " eeeeh, ja

aldus een echte neusspray verslaafde
  zaterdag 13 december 2008 @ 00:11:29 #196
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_63976924
Hm, ik las de "tip" om dampo te gebruiken maar ook daar kun je "verslaafd" aan raken, zo ken ik iemand die niet kan slapen zonder dampo op zijn voorhoofd(!).
daar schijnt ook een hele schare met "verslaafden" van te zijn.....
pi_63994499
Ik heb er 1 gekocht en gebruik het nu voor de 2e keer in 1 maand. Ik heb niet eens het idee dat het helpt!
Er zat een klein zigeunermeisje
Huilend op een steen
pi_63994579
Het lijkt wel cocaine die neusspray

Tijd om die troep op de zwarte lijst te zetten
Genieten is toegestaan!!!
  zondag 14 december 2008 @ 13:11:37 #199
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_64004244
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:05 schreef Topspin het volgende:

Neusspray positief getest op GHB? Essence @Jaarbeurs Utrecht

Eerder GHB
pi_64004282
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:05 schreef Topspin het volgende:

Net als Labello! Hup op de lijst ermee! Teveel verslaafden
Huilend op een steen
pi_64012476
Ik gebruikte het eerst heel onregelmatig maar dat werd dus steeds regelmatiger. Gebruik het nu ongeveer 1,5 jaar bijne elke dag en ik moet van mezelf nu echt stoppen. Ik lees trouwens ook dat mensen geopereerd zijn na hun ' verslaving', maar waaraan dan?
Wie is daar?
pi_64012507
Ik denk eerder dat het oorspronkelijke probleem verholpen is dan dat de operatie ter weeg gebracht is door de neusspray
Huilend op een steen
pi_64015831
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:45 schreef Zigeunermeisje het volgende:
Ik denk eerder dat het oorspronkelijke probleem verholpen is dan dat de operatie ter weeg gebracht is door de neusspray
Dat dus.

Bij mij zat het continu verstopt omdat mijn neusschot scheef stond en 1 neusgat sowieso continu al bijna helemaal dicht zat.
Sinds dat is verholpen heb ik die troep niet meer nodig.
Ik ben nu strontverkouden op dit moment, maar ik heb nog steeds geen neusspray nodig om door mijn neus te kunnen ademen.
pi_65371214
*Schop*

YES, ik ben na 15 jaar eindelijk definitief van mijn neussprayverslaving af!!!
En nog volledig op eigen kracht ook, zonder dokters of tijdelijke 'afkickmiddelen'.

Ik zet hier m'n verhaal even neer, zodat anderen er misschien ook baat bij hebben.
Hier even een korte voorgeschiedenis: Neusspray verslaving

In december 2008 ontdekte ik min of meer toevallig een forumtopic over dit probleem, en ook hier staan nuttige tips. Heb het allemaal doorgelezen en nam me voor om er in 2009 definitief van af te komen, hoe dan ook.

Al die jaren heb ik de gewone apotheekversie van Otrivin voor volwassenen gebruikt (die bevat 1 mg/ml xylometazoline), zonder enig nadelig effect overigens.
(Al dat gewaarschuw door iedereen, van 'het is troep' en 'het vernielt je neusslijmvlies', dat is mijns inziens allemaal onzin. Of in ieder geval zwaar overdreven, want anders had ik na 15 jaar intensief gebruik echt wel merkbare blijvende schade, bloedneuzen of een verminderd reukvermogen gehad. Maar goed, misschien laat het bij de één wel sporen na en bij de ander niet...)

Hoe dan ook, ik besloot in 2006 af te bouwen door over te gaan op de kinderversie, die maar de helft aan xylo bevat (0,5 mg/ml). Tot mijn verbazing werkte die net zo effectief als de volwassenenversie, en dat heb ik ongeveer een jaar zo gedaan. Ik sprayde gemiddeld zo'n 8 tot 10 keer in de 24 uur, om die ellendige neus maar open te houden en 's nachts genoeg zuurstof naar binnen te krijgen om te kunnen slapen.

Daarna ben ik overgegaan op een halve dosering daarvan, door steeds een flesje kinderneusspray te mengen met een flesje zoutoplossing van de apotheek (voor baby's met een verstopte neus). Dat was dus 1/4 van de oorspronkelijke dosis voor volwassenen, en die werkte nog steeds goed.

In december 2008 realiseerde ik me dat ik eigenlijk veel te makkelijk, en daardoor dus veel te vaak op een dag, weer een spraytje nam. M'n neus hoefde maar even weer een klein beetje nauwer aan te voelen en hup, je grijpt meteen weer naar dat flesje.... Ik besloot het van toen af aan zoveel mogelijk uit te stellen, en alleen nog een snuif te nemen als de boel potdicht zou zitten en het echt niet meer anders kon. Zo is het me gelukt om nog maar 4x per dag te sprayen, in plaats van 8-10 keer.

Het vergde behoorlijk wat wilskracht om het vol te houden tot aan de volgende snuif, maar ik heb doorgezet en merkte dat m'n neus niet zo snel meer dicht kwam te zitten als anders. Op 15 januari 2009 ben ik definitief gestopt en heb sindsdien geen flesje meer aangeraakt. M'n neus is nu gewoon constant open, ik voel me goed en heb geen enkele behoefte meer aan die spray.

Als ik ooit nog weer eens zó zwaar verkouden raak dat de boel compleet dicht zit, zal ik het waarschijnlijk nog wel weer even een paar dagen gebruiken, maar langer beslist niet.
Ik ben blij dat ik ervan af ben, en het ging eigenlijk nog relatief makkelijk ook, ondanks die 15 jaar gebruik!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:07:02 #205
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65371585
Holy fuck. Nou, gefeliciteerd. Waar je al niet verslaafd aan kan raken.
  Moderator zaterdag 24 januari 2009 @ 23:30:18 #206
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_65372287
Dat mensen dat leuk vinden Ik heb echt een tiefushekel aan neusspray !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_65372856
ik zit er na een flinke griep weer aan helaas
  zondag 25 januari 2009 @ 00:06:11 #208
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65373436
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:47 schreef Mirjam het volgende:
ik zit er na een flinke griep weer aan helaas
Ik zit gelukkig aan de whisky.
pi_65377087
Allemaal die Wielies hier die denken dat ze cool zijn als ze dat niet gebruiken. Boehoe fucking assmothers.
  zondag 25 januari 2009 @ 09:24:36 #210
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_65377839
Ik gebruik alleen als ik ga slapen, en dan niet iedere dag maar meestal wel.
Ben ik nu een junk?
pi_65378118
Yup, ik gebruikte het ook alleen voor het slapengaan.
  zondag 25 januari 2009 @ 11:12:27 #212
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_65378964
Mijn ervaring..
Ik heb overgevoelige neusslijmvliezen. Neusspray helpt een beetje, maar niet 100%.
Ik zit toch de halve dag te snotteren bij elke geur die ik tegen kom.
Nu heb ik wel ruim een jaar constant sprays gebruikt maar ik ben ermee gestopt.
Veel verschil maakt met voor mij niet en er zijn geen afkickverschijnselenn. Een nadeel is wel dat mijn neusslijmvliezen vaak pijn doen wanneer ik toch wil sprayen voor wanneer ik een examen o.i.d. heb..
pi_65379000
Gebruik een neti-pot als je neus dichtzit, zout water is zooooooo veeeeel beter dan neusspray!
  zondag 25 januari 2009 @ 11:17:00 #214
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_65379049
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:14 schreef quirina het volgende:
Gebruik een neti-pot als je neus dichtzit, zout water is zooooooo veeeeel beter dan neusspray!
Ik ben er een beetje bang voor..
  zaterdag 31 januari 2009 @ 21:49:11 #215
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_65607743
Aangezien ik geen junk wil zijn ben ik gaan afkicken....morgen een week zonder neusspray!

schouderklopjes zijn heel erg welkom
pi_65607892
quote:
Waarom is die neusspray alweer op?'
dit is wel het gayste wat ik vandaag heb gelezen moet ik zeggen
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_65607899
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:49 schreef baniekje het volgende:
Aangezien ik geen junk wil zijn ben ik gaan afkicken....morgen een week zonder neusspray!

Klop klop
pi_65607954
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:54 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Klop klop
dit:

vindt sabine irritant
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_65608191
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:55 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

dit:

[ afbeelding ]

vindt sabine irritant
Wtf?
  zaterdag 31 januari 2009 @ 22:50:27 #220
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_65610061
Nou geen ruzie maken over mijn schouderklopje he, dat is niet lief!
  zondag 1 februari 2009 @ 01:21:46 #221
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_65614033
Goed zo!
Ga zo door en we geloven dat je het kunt.
Neem iets wat lekker ruikt en hou het bij je neus als je de drang voelt om naar de spray te grijpen
pi_65634723
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:49 schreef baniekje het volgende:

Die heb je dan ook wel verdiend.
Goed van je, baniekje! Hou vol, en sterkte ermee!

@Niara: jij ook heel veel sterkte ermee. Lijkt me lastig, zo'n overgevoeligheid... Misschien heeft de huisarts een alternatief waar je minder last van hebt?
  zondag 15 februari 2009 @ 09:41:09 #223
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_66076180
Heb vannacht gebruikt, ben zwaar verkouden en mijn neus en keel zitten dicht, k wilde toch eenb eetje slapen....Maar als het over is stop ik weer!
pi_66076834
Ja ja dat zegt elke verslaafde..
  zondag 15 februari 2009 @ 10:52:34 #225
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_66076864
Ik gebruik überhaupt nooit neusspray.
(Un)masking for the greater good.
pi_66083907
quote:
Op zondag 15 februari 2009 09:41 schreef baniekje het volgende:
Heb vannacht gebruikt, ben zwaar verkouden en mijn neus en keel zitten dicht, k wilde toch eenb eetje slapen....Maar als het over is stop ik weer!
Ja, af en toe tussendoor nog weleens wat gebruiken moet wel kunnen, denk ik. Tenminste, als je het niet langer dan vijf dagen achter elkaar doet....
Daarvan zal je echt niet weer meteen in de verslaving terugvallen.

Ik heb het zelf al die tijd nog steeds niet weer gebruikt.... Zodra m'n neus door verkoudheid weer een beetje dicht dreigt te gaan zitten (zoals de afgelopen dagen), dan probeer ik hem meteen zoveel mogelijk leeg te snuiten. Eerst het ene neusgat, dan het andere. Daarmee is het probleem meestal weer voor een paar uur goed verholpen.

Succes ermee, baniekje!
  zondag 15 februari 2009 @ 16:25:47 #227
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_66087501
Dank jullie voor jullie steun, jullie zijn schatten1
pi_66088135
Ik gebruik als ik heel erg verkouden ben wel spray met xylometazoline, maar probeer ook zo snel mogelijk te beginnen met het snuiven van zoutoplossing - dat kan namelijk geen kwaad en helpt ook. Daarnaast gebruik ik bij lichte verkoudheden (of als ik het ergste al gehad heb of als ik zo verkouden ben dat een spray met xylometazoline niet eens lang genoeg helpt) nu een homeopatische spray, bijvoorbeeld die van Kruidvat en die vind ik prima werken.
Sanity is (not) statistical
pi_66088326
Net doen alsof dit een echte verslaving is . Probeer ipv al die neussprays eens oud-hollandsch zout water. Het is ranzig maar effectief, en nog minder verslavend dan neusspray(serieus wtf )
pi_66089219
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:51 schreef Triptamine het volgende:
Net doen alsof dit een echte verslaving is . Probeer ipv al die neussprays eens oud-hollandsch zout water. Het is ranzig maar effectief, en nog minder verslavend dan neusspray(serieus wtf )
Kijk, bij neusspray-verslaving spelen natuurlijk meerdere dingen. Ten eerste het reboud-congestie effect, waarbij je neusslijmvliezen opgezwollen blijven door veelvuldig gebruik van neusspray. Zonder een sympaticomimeticum als xylometazoline slinkt het slijmvlies dan niet meer, zelfs als de virale luchtweginfectie al lang over is. Dat lijkt dus op fysieke verslaving, een chronisch verstopte neus is een heel erg vervelend gevoel.

Daarnaast is er psychologische gewenning: mensen hechten zich snel aan een bepaald gebaar, zeker als dat een 'beloning' geeft. Neusspray gebruiken is daar een voorbeeld van: je kunt na gebruik beter ademen, waardoor je het gedrag aanleert. Dat lijkt op psychische verslaving.

Het kan dus prima. Het is ook erg makkelijk te voorkomen: niet meer dan 3 dagen achtereen een sympaticomimeticum gebruiken, zoals ook in de bijsluiter staat.

Overigens heb ik geen neussprayverslaving ;-).
pi_66089561
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:17 schreef dotKoen het volgende:

Het kan dus prima. Het is ook erg makkelijk te voorkomen: niet meer dan 3 dagen achtereen een sympaticomimeticum gebruiken, zoals ook in de bijsluiter staat.

Overigens heb ik geen neussprayverslaving ;-).
In mijn bijsluiter staat anders altijd niet langer dan twee weken (!) achter elkaar en niet vaker dan om de zes uur. Nogal wat anders dus. Maar gezien het aantal mensen dat verslaafd raakt aan neusspray is het misschien wel wijs om dit te wijzigen naar een week of wellicht inderdaad drie dagen.
pi_66089739
Prima verwoord, dotKoen!

Overigens hebben zoutoplossingen (zonder vermenging met xylo) en natuurlijke / homeopathische neussprays bij mij nog nooit enig effect gehad, helaas. Dus dat dit voor iedereen een prima alternatief zou zijn, is gewoon niet waar.
pi_66089880
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:28 schreef Maeghan het volgende:

[..]

In mijn bijsluiter staat anders altijd niet langer dan twee weken (!) achter elkaar en niet vaker dan om de zes uur. Nogal wat anders dus. Maar gezien het aantal mensen dat verslaafd raakt aan neusspray is het misschien wel wijs om dit te wijzigen naar een week of wellicht inderdaad drie dagen.
Hmm, het advies van de Commissie Farmacotherpautische Hulpverlening is maximaal 5 dagen. De bijsluiter van Otrivin Xylometaxoline HCL neussprag 1mg/ml spreekt van maximaal 1 week.
quote:
Kortdurend gebruik van therapeutische doses zal in het algemeen weinig problemen geven; gebruik langer dan 3–5 dagen vermijden in verband met een vermindering van de werking en het optreden van afwijkingen van de mucosa.

Bron: Farmacotherapeutisch Kompas
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:34 schreef Scootmobiel het volgende:
Prima verwoord, dotKoen!
Bedankt
quote:
Overigens hebben zoutoplossingen (zonder vermenging met xylo) en natuurlijke / homeopathische neussprays bij mij nog nooit enig effect gehad, helaas. Dus dat dit voor iedereen een prima alternatief zou zijn, is gewoon niet waar.
Dat klopt natuurlijk. Zoutoplossingen spoelen enkel slijm weg en lossen wellicht wat ingedroogd slijm op. Ze doen niets met de slijmvliezen zelf. Homeopatische middelen doen uiteraard niets, aangezien dat gewoon duur water is.
pi_66090853
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:38 schreef dotKoen het volgende:

Dat klopt natuurlijk. Zoutoplossingen spoelen enkel slijm weg en lossen wellicht wat ingedroogd slijm op.
Dat kan natuurlijk al erg prettig zijn. Soms zit het slijm zo vast dat je het niet meer weggesnoten krijgt en dan is het erg prettig om zout te snuiven.
quote:
Ze doen niets met de slijmvliezen zelf. Homeopatische middelen doen uiteraard niets, aangezien dat gewoon duur water is.
Komt ie weer met z'n anti-(homeo)pathie.
pi_66091343
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:07 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk al erg prettig zijn. Soms zit het slijm zo vast dat je het niet meer weggesnoten krijgt en dan is het erg prettig om zout te snuiven.
Ik zeg ook niet dat het niets doet, alleen dat het niet zo veel doet en dat het dus begrijpelijk is dat Scootmobiel er niet veel van merkt.
quote:
[..]

Komt ie weer met z'n anti-(homeo)pathie.
Ik leg enkel uit hoe het komt dat de oplossingen die Scootmobiel noemt, namelijk water en homeopathie weinig effect hebben. Homeopathie is in mijn opinie en de opinie van vrijwel de hele wetenschap gewoon water, wat alle genezende eigenschappen van water heeft. Niets meer, niets minder.
pi_66091497
En wat is er gebeurd met het ouderwets doorbijten van een verkoudheid? Zijn we allemaal mietjes geworden ofzo? "Het is geen fijn gevoel als je neus dichtzit " Er zijn wel meer zaken kut. En die zogenaamde verslaving is niets meer dat het weigeren een paar dagen door je mond te ademen.

Zwak is het, niets meer en/of minder.
pi_66091630
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:28 schreef Triptamine het volgende:
En wat is er gebeurd met het ouderwets doorbijten van een verkoudheid? Zijn we allemaal mietjes geworden ofzo? "Het is geen fijn gevoel als je neus dichtzit " Er zijn wel meer zaken kut. En die zogenaamde verslaving is niets meer dat het weigeren een paar dagen door je mond te ademen.

Nou ja, om het zwak te noemen vind ik een beetje hard. Als ik hoofdpijn heb overleef ik het ook prima zonder paracetamol. Ik vind het echter prettiger wel pijnstilling te gebruiken. Dat omschrijf ik niet direct als 'zwak'. Waarom geen gebruik maken van technologische oplossingen? Bij xylomatazoline moet je echter uitkijken dat je het niet te lang gebruikt. Ik neem aan dat de meeste neussprayverslavingen 'per ongeluk' ontstaan: mensen hebben last van een verstopte neus en gebruiken zonder dat ze weten dat dat onhandig is, te lang en te vaak neusspray.
pi_66091665
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:28 schreef Triptamine het volgende:

Jij laat ook je kiezen trekken zonder verdoving?

Dat mensen vroeger zonder iets konden, betekent niet dat het een vooruitgang kan zijn om iets wel te gebruiken. Waarom is het 'goed' om jezelf zo lang mogelijk rot te voelen? Wat is er goed aan dat iemand door een verstopte neus bijvoorbeeld niet kan slapen? Is dat stoer of zo?
pi_66091808
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:33 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Jij laat ook je kiezen trekken zonder verdoving?

Dat mensen vroeger zonder iets konden, betekent niet dat het een vooruitgang kan zijn om iets wel te gebruiken. Waarom is het 'goed' om jezelf zo lang mogelijk rot te voelen? Wat is er goed aan dat iemand door een verstopte neus bijvoorbeeld niet kan slapen? Is dat stoer of zo?
Die eerste vergelijking, daar ga ik niet eens op in

Het is beter om gewoon maar even met een dichte neus rond te lopen, dan allerlei troep je neus in te spuiten. Ja, het is soms vervelend als je wil slapen, maar kom op zeg, waar hebben we het over? Mensen die serieus denken/zeggen niet meer zonder NEUSSPRAY te kunnen. Geen pijnstillers, slaapmiddelen of andere zware medicijnen, maar een neusspray

Als ik sommige in dit topic zie, begin ik toch te geloven dat de betutteling van het kabinet goed is. Als je al niet meer kan omgaan met neusspray
pi_66091990
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:37 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Het is beter om gewoon maar even met een dichte neus rond te lopen, dan allerlei troep je neus in te spuiten. Ja, het is soms vervelend als je wil slapen, maar kom op zeg, waar hebben we het over? Mensen die serieus denken/zeggen niet meer zonder NEUSSPRAY te kunnen. Geen pijnstillers, slaapmiddelen of andere zware medicijnen, maar een neusspray

Als ik sommige in dit topic zie, begin ik toch te geloven dat de betutteling van het kabinet goed is. Als je al niet meer kan omgaan met neusspray
Nou ja, vraag maar eens op straat wie weet dat neusspray dit vervelende gewenningseffect heeft. Dat zullen veel mensen niet weten. Sommige van die mensen zijn gewoon dom, maar veel mensen zullen zich waarschijnlijk niet gerealiseerd hebben dat dergelijke receptloze medicatie dit soort nadelige effecten kan hebben. Ik gok dat daar ook prima opgeleide, intelligente mensen tussen zitten. Ik pleit overigens niet voor meer betutteling hoor, wat mij betreft blijft xylometazoline beschikbaar zonder recept. Het is immers niet gevaarlijk, deze bijwerking.
pi_66092051
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:37 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Ik vind verkouden zijn zonder neusspray anders vervelender dan flinke hoofdpijn. Ik kan het echt heel erg benauwd hebben op die momenten, dusdanig dat ik echt niet meer slaap. Eten gaat dan ook amper. Van het ademen door m'n mond krijg ik dan vaak weer last van m'n keel en hoestbuien, omdat ik bijv. te koude lucht en stof inadem. Je neus heeft namelijk ook een soort 'filterende' functie. Doe mij dan maar liever knallende koppijn zonder pijnstillers hoor. Ieder z'n eigen voorkeuren, lijkt me. Ik zie niet wat er nou per definitie fout is aan neusspray.
pi_66092114
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:42 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nou ja, vraag maar eens op straat wie weet dat neusspray dit vervelende gewenningseffect heeft. Dat zullen veel mensen niet weten. Sommige van die mensen zijn gewoon dom, maar veel mensen zullen zich waarschijnlijk niet gerealiseerd hebben dat dergelijke receptloze medicatie dit soort nadelige effecten kan hebben. Ik gok dat daar ook prima opgeleide, intelligente mensen tussen zitten. Ik pleit overigens niet voor meer betutteling hoor, wat mij betreft blijft xylometazoline beschikbaar zonder recept. Het is immers niet gevaarlijk, deze bijwerking.
Het getuigt gewoon van een gebrek aan ruggengraat en doorzettingsvermogen als je al verslaafd raakt aan een spray. Het is niet te hopen dat deze zgn "verslaafden" ooit een slaappil oid op recept krijgen. Het slaat toch gewoon helemaal nergens op. En ja, er is een nadelig gewenningseffect maar je bent wel heel slap als je daar al in meegaat.
pi_66092131
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:42 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ja het schijnt normaal te zijn dat mensen geen bijsluiters lezen. Ik snap dat echt niet. Maar goed, er zijn mensen met de verschrikkelijkste ziektes waarbij ze bepaalde medicijnen dringend nodig hebben en dan weten ze niet eens wat ze slikken. Ik zou dat wel willen weten voor als ik m'n medicijnen zou verliezen (in het buitenland), maar sommige mensen gaan nog liever dood dan dat ze zich verdiepen in hun eigen lichaam en wat ze erin stoppen geloof ik. Laat staan dus dat ze zich bezig houden met neusspray.

Sommige mensen interesseert het ook niet. Heb zelf weleens een vaste klant gehad die steeds neusspray kocht. Ik heb haar toen uitgelegd hoe het werkte en dringend geadviseerd om een huisarts te raadplegen, maar ze werd boos op me. Tsja...
pi_66092192
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:45 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Het getuigt gewoon van een gebrek aan ruggengraat en doorzettingsvermogen als je al verslaafd raakt aan een spray. Het is niet te hopen dat deze zgn "verslaafden" ooit een slaappil oid op recept krijgen. Het slaat toch gewoon helemaal nergens op. En ja, er is een nadelig gewenningseffect maar je bent wel heel slap als je daar al in meegaat.
Dat is toch iets heel anders dan dat je het prettig vindt om iets te gebruiken als je ziek bent? Niet iedereen die dat spul gebruikt is verslaafd.
pi_66092291
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:45 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor onzin. Mensen hebben geen controle over hun neusslijmvlies hoor, als ik bij jou viermaal daags xylometazoline in je neus spuit voor 3 weken zwelt jouw neusslijmvlies ook op, hoe hard je ook probeert daar niet in mee te gaan . Dat bedoel ik met de fysieke verslaving, het ontstaan daarvan gaat ongewild en is een fysiologische reactie.

Het daarna afbouwen van de neusspray is natuurlijk wel gedeeltelijk een kwestie van doorzettingsvermogen. Sommige mensen zullen slechter tegen een verstopte neus kunnen dan anderen en inderdaad zullen er mensen zijn die zich daar makkelijker overheen kunnen zetten dan anderen. Om mensen die dat niet lukt meteen als 'ruggengraatloos' te bestempelen vind ik wat overdreven.
pi_66092364
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:47 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dat is toch iets heel anders dan dat je het prettig vindt om iets te gebruiken als je ziek bent? Niet iedereen die dat spul gebruikt is verslaafd.
Ja, klopt, maar waar gaat dit topic over, en waar gaat mijn post over. Over neusspray verslaving. Er is niks mis met af en toe een keer wat neusspray. Maar dat er echt mensen zijn die niet meer zonder kunnen slaat als een lul op een drumstel. Als je al niet meer zonder neusspray kunt wat ben je dan?

Ik denk dat die mensen geestelijk niet helemaal juist zijn, qua doorzettingsvermogen of iets anders. Je vertelde in je andere post over die huisarts, die vrouw heeft eerder een psycholoog nodig. Laat ik het zo stellen: Ze heeft wss wel alle steekjes, maar ze werken in ploegendienst
pi_66092386
Door allergie zwelde mn neusslijmvlies op en zat mijn neus heel vaak dicht wanneer ik geen neusspray gebruikte. Zo heb ik dit jaren gebruikt, erg vervelend, niet de deur uit zonder neusspray. Uiteindelijk ben ik geopereerd, zijn mijn neusslijmvliezen 'bijgeknipt' en ik heb sindsdien nooit meer een flesje aangeraakt. Ik zie het dan ook meer als een noodzakelijk kwaad destijds en niet een verslaving.

[ Bericht 2% gewijzigd door Henk1056 op 15-02-2009 18:57:20 ]
pi_66092549
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:49 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor onzin. Mensen hebben geen controle over hun neusslijmvlies hoor, als ik bij jou viermaal daags xylometazoline in je neus spuit voor 3 weken zwelt jouw neusslijmvlies ook op, hoe hard je ook probeert daar niet in mee te gaan . Dat bedoel ik met de fysieke verslaving, het ontstaan daarvan gaat ongewild en is een fysiologische reactie.
Een dichte neus is geen drama .Kom op zeg dan adem je toch een paar dagen door je mond(maar pas op voor droge lippen, dadelijk raak je verslaafd aan labello!). En als je 4 maal daags 3 weken lang die troep in je neusspuit ben je sowieso dom. En als je neus altijd dichtzit klopt er iets niet met je slijmvliezen, dus moet er iets anders gebeuren dan een spray.

Hier word net gedaan alsof verkoudheid en een dichte neus een gigantisch probleem is. Kom op mensen doe normaal, dat hoort er gewoon bij.
pi_66103092
Ik gebruik geen neusspray meer.
-Als ik verkouden ben gebruik ik de netipot met een schepje himalayazout ( gewoon zeezout werkt ook) en water. Spoelt letterlijk het snot uit je neusholten.
-Stomen helpt ook ( teiltje met kokend heet water en een theelepel dampo)
-Dampo op je borst smeren en een doorgesneden ui naast je bed.
Je neus gaat er echt wel van open!
pi_66113382
Hier is samengevat in twee zinnen wat ik zo achterlijk vind aan deze zgn verslaving/aanstellerij:
quote:
Het zijn allemaal net niet(of helemaal niet) argumenten. " Je tong voelt echt rot " "Meer stof en koude lucht in mijn longen " . Het straalt een gigantisch grote "mamma, help!" - factor uit. Het zijn allemaal kleine menselijke probleempjes die door sommige in dit topic tot gigantische proporties worden opgeblazen.
  maandag 16 februari 2009 @ 12:21:57 #251
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_66115215
Deze ruggegraatloze (ex-?) neussprayverslaafde is zo'n 12 jaar geleden zonder hulp gestopt met roken, van de ene dag op de andere.
pi_66115322
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:21 schreef baniekje het volgende:
Deze ruggegraatloze (ex-?) neussprayverslaafde is zo'n 12 jaar geleden zonder hulp gestopt met roken, van de ene dag op de andere.
Kudoows
  Moderator maandag 16 februari 2009 @ 12:26:42 #253
9859 crew  Karina
Woman
pi_66115344
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:51 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar waar gaat dit topic over, en waar gaat mijn post over. Over neusspray verslaving. Er is niks mis met af en toe een keer wat neusspray. Maar dat er echt mensen zijn die niet meer zonder kunnen slaat als een lul op een drumstel. Als je al niet meer zonder neusspray kunt wat ben je dan?

Ik denk dat die mensen geestelijk niet helemaal juist zijn, qua doorzettingsvermogen of iets anders. Je vertelde in je andere post over die huisarts, die vrouw heeft eerder een psycholoog nodig. Laat ik het zo stellen: Ze heeft wss wel alle steekjes, maar ze werken in ploegendienst
Het klinkt inderdaad nogal vreemd, maar toch is het een verslaving. Ik ken iemand die was verslaafd aan Labello (en ook dat schijnt vrij veel voor te komen).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_66115504
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:26 schreef Karina het volgende:

[..]

Het klinkt inderdaad nogal vreemd, maar toch is het een verslaving. Ik ken iemand die was verslaafd aan Labello (en ook dat schijnt vrij veel voor te komen).
Dat is geen echte verslaving maar aanstellerij icm naďviteit en een zekere vorm van stupiditeit
pi_71789375
Het schijnt nogal makkelijk te zijn om mensen 'zwak'' en 'dom' te noemen, als je zelf geen besef hebt van hoe het is. Dat noem ik toch echt te snel conclusies trekken.
Mensen die last hebben van hoogtevrees of claustrofobisch zijn, zijn dus ook zwak en moeten zich niet zo aanstellen. Yeah right, ben blij dat er toch nog echte bikkels bestaan in deze samenleving! Daar zouden we echt wereldvrede mee kunnen krijgen!
Tja en sommigen hebben andere 'problemen', namelijk de computer. Waarmee ze het zo nodig vinden om elke dag een paar uur op forums rond de speuren, om ergens enigszins commentaar te kunnen plaatsen.
Ook dat is geen verslaving, maar een gebrek aan zelfverzekerdheid om je mening te uiten in het dagelijks leven.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:55:47 #256
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71790405
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:19 schreef sasje89 het volgende:

Mensen die last hebben van hoogtevrees of claustrofobisch zijn, zijn dus ook zwak en moeten zich niet zo aanstellen.
Dat is iets heel anders dan een verslaving.
pi_71790772
Klopt maar dit soort verslaving is niet gewoon als die van een junkie die een kick moet hebben: zonder die spray zit je neus gewoon zo ontzettend dicht dat je 's nachts absoluut niet kunt slapen.
Ikzelf heb echt van alles geprobeerd: meerdere uien versnipperd en tegen de bedrand neergezet en met mijn neus er boven gehangen tijdens het slapen bijvoorbeeld. Stinkt ontzettend, en eerst kun je door die stank ook niet slapen, maar dan is je neus tenminste weer een beetje open.
1 spray Otrivin in elk neusgat werkt gewoon super: geen stank meer van de uien, en je kunt de hele nacht heerlijk als een tevreden marmotje slapen terwijl je gewoon fatsoenlijk adem kunt halen.
pi_71792379
hier hetzelfde, maar niet neusspray van de drogist, maar van de huisarts. heb chronische holte ontsteking dus ik zou wel moeten. het werkt goed, me hele kop voelt niet meer zo verstopt.

poosje terug ook mee gestopt, omdat me neus een maand lang ging bloeden, en ik 2 weken niks meer kon ruiken.

nu gebruik ik het weer.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:05:09 #259
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71792510
Flixonase haalt je uit die verslaving

kan je van de dokter krijgen
pi_71792514
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:33 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Dat is geen echte verslaving maar aanstellerij icm naďviteit en een zekere vorm van stupiditeit
meen je dit nou.

er is een bepaalde stof die voorkomt in verzorgingsmiddelen, o.a in cremes, paraffinum heet het. en dat werkt verslavend op de huid. dus ja, verslaafd aan bepaalde cremes kunnen zijn is zeer mogelijk. noujah in jouw geval zou je dan een naďeve stupide aansteller zijn maar goed da's jouw werkelijkheid
pi_71796631
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef ToT het volgende:

1 spray Otrivin in elk neusgat werkt gewoon super: geen stank meer van de uien, en je kunt de hele nacht heerlijk als een tevreden marmotje slapen terwijl je gewoon fatsoenlijk adem kunt halen.
En zo is het, ToT.

Zo is het.
pi_71797340
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:05 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

meen je dit nou.
Ja
pi_71797433
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef ToT het volgende:
Klopt maar dit soort verslaving is niet gewoon als die van een junkie die een kick moet hebben: zonder die spray zit je neus gewoon zo ontzettend dicht dat je 's nachts absoluut niet kunt slapen.
Ik vind dit best een - reden. "Mama, mijn neus zit dicht en ik kan niet slapen!" Ja, dat kan wel eens. Dan slaap je 2 nachtjes kut en/of niet en dan word het vanzelf weer beter
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:47:05 #264
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71798097
Als jij rookt of veel suikerhoudende drankjes drinkt, vind ik je hypocriet
pi_71799142
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:11 schreef __Saviour__ het volgende:
idd..
pi_71801306
Je moet neusspray ook alleen maar gebruiken wanneer je neus echt verstopt zit. Niet klakkeloos elke avond sprayen. Op die manier raak je er vanzelf wel aan verslaafd ja.
pi_71802986
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:01 schreef TheHolyTiamat het volgende:
hier hetzelfde, maar niet neusspray van de drogist, maar van de huisarts. heb chronische holte ontsteking dus ik zou wel moeten. het werkt goed, me hele kop voelt niet meer zo verstopt.

poosje terug ook mee gestopt, omdat me neus een maand lang ging bloeden, en ik 2 weken niks meer kon ruiken.

nu gebruik ik het weer.
Kun je het niet (deels) vervangen door zout water of een homeopathische spray met kamille oid? Ik gebruik als ik verkouden ben zo veel mogelijk de homeopathische spray van kruidvat eigenlijk merk dacht ik of ik snuif gewoon zout water. Alleen als dat niet meer voldoende werkt ga ik over op de xylometazoline (en dan met name voor het slapen).
pi_71804186
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:22 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Ik vind dit best een - reden. "Mama, mijn neus zit dicht en ik kan niet slapen!" Ja, dat kan wel eens. Dan slaap je 2 nachtjes kut en/of niet en dan word het vanzelf weer beter
Niet 2 nachtjes; chronisch. Ik heb geprobeerd er mee te stoppen, maar mijn neusschot zat mega scheef dus was de opening sowieso al enorm klein. Bij de kleinste prikkel zat alles weer compleet dicht. De slijmvliezen hoefden maar een fractie op te zwellen en ik had een probleem.
Aangezien ik ook huisstofmijtallergie had, waren de slijmvliezen dus altijd geprikkeld. (Toen had je nog geen antihistamine enzo.) Kamille, zout water en dat soort gein hielp absoluut niet.

1 neusoperatie heeft de boel gelukkig verholpen.
pi_71806765
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:14 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Kun je het niet (deels) vervangen door zout water of een homeopathische spray met kamille oid? Ik gebruik als ik verkouden ben zo veel mogelijk de homeopathische spray van kruidvat eigenlijk merk dacht ik of ik snuif gewoon zout water. Alleen als dat niet meer voldoende werkt ga ik over op de xylometazoline (en dan met name voor het slapen).

dat zou ik idd kunnen doen, kamille helpt , het stomen zeg maar, maar tijdelijk. voor een uur of 2.
xylometazoline heb ik ook gebruikt voordat ik dit gebruikte, omdat otrivin en dergelijke niet hielp, dat andere hielp weer wel. maar loste het probleem niet op. heb daarom een soort hormoon volgens de dokter, die je in je neus spuit. wat weer verlossend werkt voor dat kanaaltje tussen neus en oor.

kut spul best sterk en neus neigt snel te bloeden. kreeg nou het advies om het niet op te snuiven zeg maar, en tegen de neusvleugelwand aan te spuiten. dat doe ik nu, en tot nu toe geen bloedneus gehad, terwijl voorheen ik elke dag bij het opstaan een bloedlekkende neus had.

ik ben wel voor homeopathische middelen, dus ik ga maar eens kijken in de Tuinen wat ik daar kan vinden voor verstopte holtes.
pi_71813055
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:24 schreef Smart_ass het volgende:
Je moet neusspray ook alleen maar gebruiken wanneer je neus echt verstopt zit. Niet klakkeloos elke avond sprayen. Op die manier raak je er vanzelf wel aan verslaafd ja.
hangt er vanaf, m'n specialist heeft me drie maanden lang alle dagen doen sprayen in hoop dat het dan lang genoeg zou werken om te genezen, maar na een maand stoppen was het weer zover.
pi_79734615
Ik heb ook al een aantal keer die 'verslavende' effecten meegemaakt. Maar ik kan wel cold turkey stoppen, hoewel ik dan vrijwel letterlijk die periode niet door mijn neus kan ademen. Dan word je gewoon midden in de nacht wakker zonder lucht.

Je kan het dus eigenlijk alleen gebruiken om je ademhalingsproblemen uit te stellen, bijvoorbeeld bij een toets/date, maar niet om het te verhelpen.

Ik bumpte dit topic omdat ik eigenlijk benieuwd was naar de operatie die sommige personen in dit topic zeggen te hebben gehad. Waarvoor was die operatie? En welke handelingen hebben ze verricht?
pi_79748695
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 05:12 schreef Picchia het volgende:
Ik heb ook al een aantal keer die 'verslavende' effecten meegemaakt. Maar ik kan wel cold turkey stoppen, hoewel ik dan vrijwel letterlijk die periode niet door mijn neus kan ademen. Dan word je gewoon midden in de nacht wakker zonder lucht.

Je kan het dus eigenlijk alleen gebruiken om je ademhalingsproblemen uit te stellen, bijvoorbeeld bij een toets/date, maar niet om het te verhelpen.

Ik bumpte dit topic omdat ik eigenlijk benieuwd was naar de operatie die sommige personen in dit topic zeggen te hebben gehad. Waarvoor was die operatie? En welke handelingen hebben ze verricht?
Hoi. Ik ben in het verleden geopereerd. Heb in dit topic een post daarover geplaatst:
quote:
Door allergie zwelde mn neusslijmvlies op en zat mijn neus heel vaak dicht wanneer ik geen neusspray gebruikte. Zo heb ik dit jaren gebruikt, erg vervelend, niet de deur uit zonder neusspray. Uiteindelijk ben ik geopereerd, zijn mijn neusslijmvliezen 'bijgeknipt' en ik heb sindsdien nooit meer een flesje aangeraakt. Ik zie het dan ook meer als een noodzakelijk kwaad destijds en niet een verslaving.
Dus onder narcose is er een gedeelte van m'n neusslijmvlies verwijderd. De allergische reactie blijft uiteraard, in die zin dat ik nog vaak een loopneus heb (met name na een stuk fietsen), maar m'n neus blijft wel grotendeels open altijd. Nooit spijt gehad van deze operatie.
pi_79758089
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:36 schreef Henk1056 het volgende:

[..]

Hoi. Ik ben in het verleden geopereerd. Heb in dit topic een post daarover geplaatst:
[..]

Dus onder narcose is er een gedeelte van m'n neusslijmvlies verwijderd. De allergische reactie blijft uiteraard, in die zin dat ik nog vaak een loopneus heb (met name na een stuk fietsen), maar m'n neus blijft wel grotendeels open altijd. Nooit spijt gehad van deze operatie.
Ik ben niet allergisch, maar mijn neus is overgevoelig, met dezelfde gevolgen van dien. Op stof, rook en wat dan ook reageert mijn neus direct. En blijkbaar is dat overal. Ook dat hele neusspray verhaal. Vroeger als tiener moest ik ook altijd neusspray overal naartoe, voor het geval we iets gingen doen waarbij ik geen loopneus kon gebruiken (destijds hoofdzakelijk sport en uitgaan).

Ooit hebben ze mijn neusslijmvlies (?) bevroren, als tijdelijke oplossing. Toen stelde ze een operatie voor, maar daar ben ik niet op ingegaan omdat ik er weinig vertrouwen in had. Maar succesverhalen maken me wel benieuwd.

Dus ik neem aan dat een operatie een permanente werking heeft. Maken ze hiervoor een incisie in je neus, of niet (vanwege littekens)? Zijn er ook nadelige effecten van zo'n operatie die je nog ervaart?

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 30-03-2010 19:39:45 ]
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:41:18 #274
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_79758547
Ga er maar van uit dat je een paar dagen met tampons in je neus loopt en dat het vervelende gevoel weer opnieuw begint als ze verwijderd worden. Verder weet ik er niet zoveel van
pi_79759148
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:21 schreef baniekje het volgende:
Nice! Ik ben vier maanden geleden gestopt met roken en kan sinds kort ook zeggen dat ik afgekickt ben van de neusspray
pi_79788622
* CyberTijn meldt zich.

Gebruik al een aantal jaren zo af en toe otrivin. Overdags geen behoefte aan, maar regelmatig 'savonds voor het slapen gaan.
Ben wel van plan om er mee te stoppen als ik van m'n verkoudheid af ben. Tijdje geleden een "strategie" gevonden die wel goed schijnt te werken:
- flesje neusspray overgieten in een hersluitbare spray.
- neusspray normaal gebruiken, maar aanvullen met water als er 1/4e of de helft uit is
Als je dat (zeg maar een aantal maanden of een half jaar) blijft doen, wordt de concentratie spray steeds minder, tot je op het laatst alleen maar water in je neus spray't, en dan ben je er vanaf.
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:41:55 #277
270206 54cm
Groot, groter, grootst!
pi_79789039
Ik heb het 1 a 2 keer per jaar nodig en dan gebruik ik het hooguit twee weken (meestal minder); de eerste en soms de tweede nacht dat ik het niet gebruik slaap ik slecht, maar om nou te zeggen dat het echt verslavend is....
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:22:54 #278
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79790724
Geen last van, maar ik stop als mijn neus weer een beetje open is of als het flesje op is..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')