abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53750434
Neusspray is heel erg verslavend, eerlijk waar. 3 mensen in mijn omgeving zijn eraan verslaafd/ verslaafd geweest.
Echt tot het idiote toe.

'Waarom is die neusspray alweer op?'
'Dat is gewoon verdampt hoor... '
'Door het dopje heen zeker?'
'Ja, dat kan echt hoor *strak gezicht*'

1 van de 3 is onlangs geopereerd aan zijn neus, ivm met deze verslaving.
Zijn hier ook verslaafden?
pi_53750843
Mwah.. beetje soms.. ik kan er écht niet tegen als m'n neus dicht zit, dan wordt ik écht gek. En je merkt wel dat als je regelmatig neusspray gebruikt je het op een bepaald moment nodig hebt om een open neus te hebben. Ik heb het wel in de hand en ben er nog net niet aan verslaafd, maar moet wel oppassen
pi_53750945
Nee, ben er niet aan verslaafd, maar dit topic lezende besef ik nu wel dat ik nieuw moet kopen want die van mij is op en ik ben weer eens (wanneer niet?!) flink verkouden
pi_53750989
M'n pa is eraan verslaafd. Die word gek als ie geen Otrivin bij zich heeft. Gebruik het zelf wel als ik verkouden ben, want ik vind een verstopte neus echt heel kut. Maar het spul zelf gebruiken vind ik ook vreselijk dus het is voor mij altijd weer kiezen tussen twee kwaden. En dat is dan uiteindelijk meestal de Otrivin. Maar verder moet ik echt niks van die troep weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2007 21:27:47 ]
pi_53751001
Herkenbaar vroeger heb ik dat ook wel eens een half jaar achter elkaar gebruikt.
Je moet sowieso trouwens altijd neusspray voor kinderen(onder de 6) nemen werkt bij mij even goed en je neus gaat er niet zo van kapot.
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:32:48 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53751077
ik wist alleen dat het niet goed is om het lang achtereen te gebruiken, niet dat het verslavend is
pi_53751083
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:28 schreef Remzz het volgende:
Herkenbaar vroeger heb ik dat ook wel eens een half jaar achter elkaar gebruikt.
Je moet sowieso trouwens altijd neusspray voor kinderen(onder de 6) nemen werkt bij mij even goed en je neus gaat er niet zo van kapot.
Ja, is een zoutoplossing ofzo. Ik heb ook altijd de versie voor kinderen
pi_53751121
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:33 schreef Thurloe het volgende:

[..]

Ja, is een zoutoplossing ofzo. Ik heb ook altijd de versie voor kinderen

Het is idd gewoon een zoutoplossing, kun je dus oo gewoon zelf maken .

Ik heb nooit nog nooit neusspray gebruikt, het gaat wel weer een keer over als je neus dicht zit. Ik heb wel een tante gehad die er aan verslaafd was.
ijs_beer fan!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:35:47 #9
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_53751138
Ik ben verslaafd geweest aan die rotzooi.

Als ik het nu gebruik omdat ik verkouden ben...merk ik dat die verslaving er weer inkruipt en het dus wel langer gebruik als aangeraden.. Moet het dan echt weer bewust afbouwen en na een paar dagen is mijn neus gewoon weer de hele dag door open.

Een verkoudheid doorkomen zonder neusspray is gewoon geen optie...dagenlang niet kunnen slapen omdat je neus dichtzit kom ik niet door
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:44:20 #10
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_53751291
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:32 schreef lady-wrb het volgende:
ik wist alleen dat het niet goed is om het lang achtereen te gebruiken, niet dat het verslavend is

Verslaafd vind ik ook niet helemaal het juiste woord... je neusslijmvlies zet als je te vaak en te lang neusspray gebrukt op.Waardoor je dus een 'verstopte' neus hebt...wat doe je daar tegen.. weer sprayen .
pi_53751313
Verslaafd aan geweest, geopereerd, nu minder problemen.

[ Bericht 29% gewijzigd door ToT op 06-10-2007 21:52:56 ]
pi_53751495
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:45 schreef ToT het volgende:
Verslaafd aan geweest, geopereerd, nu minder problemen.
Was je vorige reactie nep?
pi_53751617
LOL Niet nep, maar die operatie heeft geen donder geholpen, en die 2e operatie heeft me wel van de neusspray af geholpen, maar ik kan nog steeds niet echt goed ademhalen met 1 neusgat, maar het is wel voldoende.

(Ff iets te impulsief gepost)
pi_53751729
Maar als ik het goed begrijp is de verslaving dat je neusgat openblijft, en dat je afhankelijk van die spray bent om je neusgaten open te houden enzo? Of begrijp ik het fout?
pi_53751842
Klopt, maar nu is 1 neusgat permanent goed open, en eentje permanent halfopen, ongeacht of ik neusspray zou gebruiken of niet.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:03:22 #16
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_53754022
ben er ook bijna n jaar aan verslaafd geweest.maar das zo'n 4 jaar geleden.
mijn neus is nooit goed open, alleen als k redelijk wat lichaams beweginng heb, of als ik buiten ben. vooral als ik in bed lig , issie dicht

ik merk idd ook gelijk als ik neusspray gebruik, dat t gelijk heerlijk is, en ik het weer wil blijven gebruiken maar als ik het gebruik heb ik idd wel n open neus voor n nacht maar daarna meteen mínstens 2 dagen weer 'n dichte neus.. en vraagt t om de spray en elke keer heb k t eerder nodig

k heb een stukje in de Metrokrant gelezen over een alternatieve behandeling, schijnt heel goed te werken..
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_53754094
ik ben er ruim anderhalf jaar verslaafd aan geweest, wát een teringzooi zeg.
ik gebruik het nu ook niet meer, hoe dicht mijn neus ook zit.
heb alleen een spray voor als ik heel erg allergisch ben, maar die troep met xylometazoline raak ik niet meer aan.

was ermee begonnen na een fikse griep, en niet meer kunnen stoppen
ik kon nergens heen zonder spray, en als ik het vergeten was moest het gehaald worden, dan werd ik bij wijze van spreken gek (okay, niet zo erg, maar ik werd wel erg onrustig)
gelukkig zelf weten te stoppen, door ineens niets meer te gebruiken, en vol te houden
heb nu wel continu last van een verstopte neus, de ene keer meer dan de andere keer, dat is wel jammer, voorheen had ik daar nooit last van.

sneu eigenlijk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_53754132
overigens vind ik verslaafd wel een groot woord met een nare lading (maar technisch gezien is het wel een verslaving)
alleen kon ik er niet mee stoppen omdat mijn neus dan weer potdicht zat, dus ik moest er wel mee doorgaan.
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:08:56 #19
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53754142
ik gebruik een vicks inhaler. Ik heb dus altijd last dat ik dus die zoutoplossing een enorme berg snot oplost ofzo en als ik dat doorslik slik ik de zoutoplossing mee allebei niet lekker maar de combi zeker niet!!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:10:24 #20
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53754162
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben er ruim anderhalf jaar verslaafd aan geweest, wát een teringzooi zeg.
ik gebruik het nu ook niet meer, hoe dicht mijn neus ook zit.
heb alleen een spray voor als ik heel erg allergisch ben, maar die troep met xylometazoline raak ik niet meer aan.

was ermee begonnen na een fikse griep, en niet meer kunnen stoppen
ik kon nergens heen zonder spray, en als ik het vergeten was moest het gehaald worden, dan werd ik bij wijze van spreken gek (okay, niet zo erg, maar ik werd wel erg onrustig)
gelukkig zelf weten te stoppen, door ineens niets meer te gebruiken, en vol te houden
heb nu wel continu last van een verstopte neus, de ene keer meer dan de andere keer, dat is wel jammer, voorheen had ik daar nooit last van.

sneu eigenlijk

dus ook geestelijk verslaafd? spul is echt gevaarlijker als gedacht
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:10:55 #21
185792 pasjesjen
fulltime-Bitch
pi_53754168
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:08 schreef hierissieweer het volgende:
ik gebruik een vicks inhaler. Ik heb dus altijd last dat ik dus die zoutoplossing een enorme berg snot oplost ofzo en als ik dat doorslik slik ik de zoutoplossing mee allebei niet lekker maar de combi zeker niet!!

die gebruik ik ook die neussprays vind ik echt helemaal niets
Ik ben niet lullig sommige mensen kunnen gewoon niet tegen de waarheid!
  Donald Duck held zondag 7 oktober 2007 @ 00:11:41 #22
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_53754189
apart zeg, zo verslaafd kunnen zijn aan neusspray
ik gebruik dat zelf echt nooit, dus kan me er niks bij voorstellen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_53754228
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:10 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

dus ook geestelijk verslaafd? spul is echt gevaarlijker als gedacht

nouja, weet je wat het was, als ik het niet bij had, kon ik het niet gebruiken. en als ik het niet gebruikte, zat mijn neus potdicht. vreselijk vond ik dat, daarom werd ik er onrustig van als ik het niet bij me had.

en ja, het is dus rotzooi
ik had het iets te lang gebruikt, en kon er gewoon niet mee stoppen omdat mijn neus dan weer dichtzat.
pi_53755080
Ik gebruik het zo min mogelijk, want na gebruik krijg ik altijd een bloedneus
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_53757663
Je hebt ook grote kans op een hoge bloeddruk als je het langer dan 8 dagen gebruikt.
Stress is when you wake up screaming
and realize you haven't fallen asleep yet.
pi_53758747
Herkenbaar ja.. heb ook meerdere periodes gehad de afgelopen jaren waarin ik verslaafd was aan de neusspray. Bij mij kwam het altijd 's nachts opzetten. Voor het slapen gaan. Zodra ik ging liggen verstopte m'n neus en moest ik sprayen anders lag ik de hele nacht wakker.

Het is echt van periodes tot een jaar en een half jaar geweest.. mag zo te zien blij zijn dat het niet erger is geworden bij mij.. moet er niet aan denken nog maar 1 neusgat te hebben..
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:44:08 #27
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_53760779
Mensen die altijd maar direct bij ieder ongemakje naar sprays, tabletten en pillen grijpen.
How can I make this topic about me?
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:53:06 #28
192928 BananaSplitje
Met slagroom enzo...
pi_53760984
Het is echt troep ja, ken ook iemand die hele dag met zo'n ding loopt.
Een B. is een langwerpige, licht gebogen vrucht, die afkomstig is van de B.plant. Een B.plant of B.boom is in werkelijkheid `s werelds grootste kruid. Volgens de tuinbouwkundige is de B. een groente, volgens de culinaire is het een vrucht.
pi_53765780
Otrivin menthol
pi_53769595
Bijsluiters lezen. Xylometazoline (de werkzame stof in neusspray) mag je niet langer dan een week gebruiken! De zgn. 'verslaving' komt waarschijnlijk doordat je het spul al wéken gebruikt en er dan niet meer van afkomt, maar je moet er sowieso na een week mee stoppen.

Zit je na een week nog steeds verstopt, stap dan over op een neusspray waar geen xylometazoline inzit. Bv. homeopathische neusspray (Kruidvat).
pi_53775084
Nummer 1 hulpmiddel:

Sigaretje roken. Rook in je mond nemen, niet inhaleren maar langzaam naar buiten drukken met je tong en door je neus naar binnen zuigen. 2 sigaretjes per dag en je bent klaar
pi_53775180
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:09 schreef Hagelkaas het volgende:
Nummer 1 hulpmiddel:

Sigaretje roken. Rook in je mond nemen, niet inhaleren maar langzaam naar buiten drukken met je tong en door je neus naar binnen zuigen. 2 sigaretjes per dag en je bent klaar
Whehehe, ja, ga roken om van de neusspray af te komen !
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:15:57 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53775240
Ik ken echt NIEMAND die dat spul gebruikt. En nou ineens dit topic vol neusspray-junks.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_53775332
ik heb nog ooit neusspray gebruikt alstijd papieren zakdoekjes bij, als je hard genoeg snuit komt het er wel uit
pi_53775362
Cocaine werkt ook goed om je neus open te branden
† The 3 Kings †
pi_53775379
Ach ik ken zelf ook wel mensen die er verslaafd aan zijn.
Die homeopatische middelen werken absoluut niet als je eenmaal zwaar aan de Otrivin zit.
pi_53776272
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:18 schreef gekko007 het volgende:
ik heb nog ooit neusspray gebruikt alstijd papieren zakdoekjes bij, als je hard genoeg snuit komt het er wel uit

Goed voor je oren
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:02:38 #38
242 Pinball
Electric Monk
pi_53776657
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:15 schreef Ringo het volgende:
Ik ken echt NIEMAND die dat spul gebruikt. En nou ineens dit topic vol neusspray-junks.

ik sta ook versteld. Hele neusspray-scene waar ik niks van wist.
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Mensen die altijd maar direct bij ieder ongemakje naar sprays, tabletten en pillen grijpen.

Dat ook ja. Onszelf volgooien met chemische troep, en dan met zijn allen raar opkijken als iedereen adhd heeft en ineens voor van alles en nog wat allergisch is.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  maandag 8 oktober 2007 @ 00:17:59 #39
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_53780510
quote:
dit is dus niet waar
als mn neus dicht zit, zit er niks in maar is het slijmvlies opgezwollen.. en dat valt er niet echt uit te snuiten
pi_53780596
Neussprays zijn wel verslavend ("lekker makkelijk, het helpt en ik wil niet snotteren hehe) , maar enkel als je ook echt verkouden bent.

Junks heb je in alle soorten en maten. Lijm, koffie, wiet en ook neusspray
pi_53781442
Ik heb het nog nooit gebruikt, maar als ik al die reacties hier lees Wat is het effect precies, lost het snot op?
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:08:45 #42
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_53784811
hoe kan je neusspray nou verslavend vinden. Vindt het maar kut als je spul je neus inschiet
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:26:12 #43
174758 Quock
Queck Queck
pi_53785210
Ja duh, staat toch niet voor niets in de bijsluiter dat het een verslavend effect kan hebben...
Met Quock is het eerst Queck Queck
en dan Quick Quick naar de Quack Quack
pi_53785289
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:08 schreef wise het volgende:
hoe kan je neusspray nou verslavend vinden. Vindt het maar kut als je spul je neus inschiet
Wie vindt dat?
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:29:33 #45
52034 U
bevindt zich hier
pi_53785293
En als je het dan toch moét gebruiken, koop dan die Kinderotrivin, is een stukje meer verdund (moet je het niet gelijk ook meer gaan gebruiken natuurlijk). Werkt denk ik ook goed om af te bouwen (geen ervaring mee verder, kan vrij simpel stoppen met dat spul na 'n week)
Wat zegt U?
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:30:28 #46
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_53785309
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 01:08 schreef Rapaille het volgende:
Ik heb het nog nooit gebruikt, maar als ik al die reacties hier lees Wat is het effect precies, lost het snot op?
Het laat de slijmvliezen slinken waardoor ademhalen makkelijker wordt ('verstopte neus' wordt 'ontstopt')
Gaat ongeveer een week goed, daarna gaan de slijmvliezen weer opzetten en vestopt je neus alsnog (swz. zo werkt het bij mij)
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:31:48 #47
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_53785339
Serieus, verslaafd aan neusspray? Ik krijg een beetje die neigingen die niet-rokers hebben als ze het over roken hebben... waarom in godsnaam?
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:41:05 #48
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_53785532
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:31 schreef Slarioux het volgende:
Serieus, verslaafd aan neusspray? Ik krijg een beetje die neigingen die niet-rokers hebben als ze het over roken hebben... waarom in godsnaam?
Inderdaad?
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand voor zijn plezier die troep in zijn neus ejaculeert..
------------------
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:42:30 #49
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_53785562
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:08 schreef wise het volgende:
Inderdaad, ik kan er ook niet bij, zou dat spul liever niet gebruiken dan...
En, daar komt bij, dat als je veel gebruikt, dat op een gegeven moment de werking averechts is...

Je neus gaat er dan juist door dichtzitten...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:52:15 #50
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_53785792
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:41 schreef Trigalti het volgende:

[..]

Inderdaad?
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand voor zijn plezier die troep in zijn neus ejaculeert..
Inderdaad, en sowieso niet. Ik bedoel, een verstopte neus, goddamn dan ben je toch wel ff flink de sjaak.Alleen een HIV infectie is nog erger! Snel, grijp de neusspray, want je neus snuiten of ff lekker wroeten is natuurlijk niet mogelijk.

Echt waar, sarcastisch ok, maar een neusspray? Ik snap die houding niet, om voor zoiets triviaals een spray te kopen ;').
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:01:07 #51
52034 U
bevindt zich hier
pi_53786001
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:52 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Inderdaad, en sowieso niet. Ik bedoel, een verstopte neus, goddamn dan ben je toch wel ff flink de sjaak.Alleen een HIV infectie is nog erger! Snel, grijp de neusspray, want je neus snuiten of ff lekker wroeten is natuurlijk niet mogelijk.

Echt waar, sarcastisch ok, maar een neusspray? Ik snap die houding niet, om voor zoiets triviaals een spray te kopen ;').
Snuiten/wroeten helpt niet echt als je slijmvlies gezwollen is, en het helpt nogal als je wil gaan slapen 'snachts (ook 't enige moment waarop ik 't zou gebruiken)
Wat zegt U?
pi_53786075
Ik heb het ook een aantal maanden gehad.

Ik had het zelf niet door, totdat er een item over neusspray bij "Kassa" werd besproken. Toen schrok ik wel. Nog wel een tijdje blijven gebruiken omdat mijn neus dicht bleef dichtgaan als ik ging slapen, terwijl overdag niks aan de hand was.
Toen een keer de knoop doorgehakt en gewoon niet meer gebruikt en dan maar onrustige nachtrust voor een aantal dagen. Toen zakdoekjes gebruiken en nu nooit meer last van gehad.
Maar ja het wordt nu kouder en echt snotterweer, dus het is maar weer afwachten
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_53786092
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:01 schreef U het volgende:

[..]

Snuiten/wroeten helpt niet echt als je slijmvlies gezwollen is, en het helpt nogal als je wil gaan slapen 'snachts (ook 't enige moment waarop ik 't zou gebruiken)
werk/school, kan ik ook nog wel inkomen. Dat je niet de hele dag wilt lopen snuffen.
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:05:36 #54
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_53786102
quote:
Hoe harder je snuit, hoe harder alles regelrecht je sinussen in zal lopen.

Je kunt veel beter flink ophalen en doorslikken. Het is maar snot, maar in je holtes kan het toch voor zeer vervelende onstekingen zorgen waarvan je bijna met je hoofd tegen de muur gaat slaan, zo pijn doen ze.

Maar snuiten tegen een gezwollen neusslijmvlies helpt sowieso niet.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:32:12 #55
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_53788224
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:29 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Wie vindt dat?
ik vind dat
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_53789031
quote:
Inderdaad, Amerikanen.
pi_53798327
Neuh ikzelf grijp niet zo snel naar allerlei middelen, maar het ging er idd om dat de slijmvliezen helemaal opgezwollen zaten zodat ik 's nachts niet door mijn neus kon ademen, Dat ik een lopende neus had, was minder erg.
Overdag had ik ook een loopneus, maar kon ik nog wel door mijn neus ademen.

"Verslaving" houdt dus in dat je zonder die troep gewoon continu met een extreem droge bek en kapotte lippen rondloopt omdt alles uitdroogt doordat je alleen door je mond ademt.

@ Wise: ik neem aan dat dat een grapje was over "Vindt"; als je over jezelf praat, gebruik je die "t" volgens mij niet.
pi_53799712
Precies ToT.. een neus die potdicht zit is (voor mij) aanzet tot een nacht wakker liggen. En omdat je toch je nachtrust nodig hebt, pak je die neusspray, maar je hebt totaal niet in de gaten dat je verslaafd raakt.. je denkt dat de verkoudheid zich wat lang rekt tot je op een gegeven moment weken dat spul zit te spuiten.

Maar goed, als je er op tijd bij bent is het één nacht volhouden en je bent er wel zo'n beetje van af.

Die zoutoplossingen werken eigenlijk helemaal niet voor mij.. zijn die homeopathische middelen ook op zout basis?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_53800013
In de meeste neusspray zit xylomethazoline. De eerste dagen is het effect dat je slijmvliezen gaan slinken zodat je weer vrij kan ademhalen. Maar als je het te lang achter elkaar gebruikt (meer dan een week) dan onstaat er een reactie waardoor je slijmvliezen juist opzwellen. Het spul werkt prima, maar als je het te lang achter elkaar gebruikt loop je continu met een verstopte neus rond.
pi_53818105
Nee homeopatische middelen werken weer op basis van plantjes die een bepaalde irritatie-remmende of antibacteriële werking of zo hebben.

Verder bleef Otrivin voor mij elke nacht perfect werken hoor, jarenlang....

Sinds die operatie heb ik dat spul niet meer aangeraakt.
pi_53823181
Stelletje junks!

Voortaan gewoon een gesnipperde ui op een bordje naast je bed en je hebt nergens meer last van.
pi_53823985
Ik ben ook verslaafd
Maar ik ben haast wel verplicht om ff een snuif te nemen voordat ik naar bed ga Ik kan echt niet slapen als m'n neus dicht zit.
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_53824304
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:02 schreef Joeriii het volgende:
Ik ben ook verslaafd
Maar ik ben haast wel verplicht om ff een snuif te nemen voordat ik naar bed ga Ik kan echt niet slapen als m'n neus dicht zit.
1 of 2 nachtjes doorbijten en je zal zien dat het langzaam aan beter gaat. Ook nu heb ik nog wel een licht gevoel van .. uh ja, een volle neus. Maar beter dat dan straks een operatie
pi_53825925
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 21:35 schreef sexbierum het volgende:
Stelletje junks!

Voortaan gewoon een gesnipperde ui op een bordje naast je bed en je hebt nergens meer last van.
2 versnipperde uien naast m'n bed leggen en dan de hele nacht door bijna met m'n neus er in hangen hielp bij mij af en toe net goed genoeg, maar meestal was het de nacht er op weer helemaal mis.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:17:09 #65
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_53826232
Ik ben niet verslaafd aan dat spul... Enkel aan genoeg zuurstof
pi_53840013
nu ga je wel anders kijken naar iemand die met zo'n ding rond loopt...
ik zelf gebruik het nooit, heb ook weinig last van dichte neus
pi_53856811
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:13 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

1 of 2 nachtjes doorbijten en je zal zien dat het langzaam aan beter gaat. Ook nu heb ik nog wel een licht gevoel van .. uh ja, een volle neus. Maar beter dat dan straks een operatie
Vraag je huisarts om Nasonex...er is trouwens een officiele naam voor deze verslaving, Otrivinisme, serieus een groot probleem.
Ik heb jaaaren dagelijks met otrivin gelopen. Overal had ik altijd flesjes bij de hand en raakte in paniek als ik het vergeten was mee te nemen. Tot mijn man dit dus bij de huisarts heeft aangekaart. Die schreef mij Nasonex voor en ik was van de verslaving af. Gebruik alleen nasonex als ik verkouden ben en dat ben ik sindsdien eigenlijk nog maar zelden, terwijl ik daarvoor altijd een verstopte neus had.

Die Otrivin irriteerd namelijk je neusslijmvliezen. Het verlicht dus eerst, maar daarna zwellen ze veel sneller op, daar komt die verslavende werking door en heb je dus de hele tijd het gevoel dat je door een dun rietje aan het ademhalen bent, tja, dan wil je die spray wel nemen hoor!!!!
pi_53856841
Ik gebruik het gewoon alleen als ik verkouden ben, één keer per jaar ofzo.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_53857191
Ik vind het echt vieze meuk , hoe the fuck ken je daar verslaaft aan raken , heb het nu 3 keer gedaan doordat ik wekenlang een vertoppertje had .

Man ik sta bijna te kokhalzen als ik die meuk in mijn holte spuit en je neus wordt er fucking droog van ( irriterent droog ) en daarbij ik sta zelfs een minuut of 2 met dat ding in mijn neus voordat ik uberhaubt durf te spuiten

je zal er maar aan verslaafd zijn zeg , bah smerig ranzige meuk
pi_53865779
ik begin ook verkouden te worden dus ik ga vanaf dalijk ook verslaafd raken
  maandag 15 oktober 2007 @ 06:34:02 #72
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_53941409
k weet gelijk weer waarom ik die zooi niet moet gebruiken
zaterdag nacht zat t redelijk dicht en mn vriendin slaapt niet als k snurk(wat ik zelf al vrij irri vind dat varrekes geluid) dus otrivin
heerlijk geslapen met zn 2.

nou afgelopen nacht dus niet POTDICHT DIE NEUS!!! mijn neus kan niet tegen die zooi. gaat dus nog dichter zitten n dag er na
pi_53943299
normaal gezien mogen die niet verslavend zijn. Als je neus echt blijft dichtzitten moet je eens naar een dokter gaan. Ik heb daar al jaren last van, maar sinds kort andere bijverschijnselen die me naar de dokter hebben doen gaan. Enige oplossing is operatie, maar heb nu voor drie-vier maand voorschriften voor een cortisone-spray
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:36:45 #74
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_53946461
wat voor n operatie?
en wat doet die spray?
pi_53946667
Heftig, had hier ook nog nooit van gehoord.
Doet me een beetje denken aan de labello verslaving die je vaak bij meiden ziet. De hele dag met dat ding in de weer, omdat ze anders droge lippen krijgen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_53947274
Ik heb het tegen een verstopt oor gekregen, iemand daar bekend mee?
pi_53947873
quote:
dat is de reden waarom ze altijd aan het snotteren zijn... geen natuurlijke weerstand meer
high fives and stagedives
pi_53947935
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:17 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ja helpt vaak ook goed, zelfde holtes enzo.
pi_53947948
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:17 schreef ilona-scuderia het volgende:
je neus en oren staan met elkaar in verbinding, dus niet eens zo'n rare keus
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:52:13 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53948016
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:42 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Inderdaad, ik kan er ook niet bij, zou dat spul liever niet gebruiken dan...
En, daar komt bij, dat als je veel gebruikt, dat op een gegeven moment de werking averechts is...

Je neus gaat er dan juist door dichtzitten...
dat is juist de verslavende circel...

"Bij langdurig aaneensluitend gebruik is er een duidelijk nadelig effect op de het trilhaarslijmvlies van de neus. Hierdoor kan een paradoxaal effect ontstaan, waarbij de neus voortdurend verstopt is. Dit is overigens waarschijnlijk vooral een gevolg van de in de neusdruppels voorkomende conserveringsmiddelen."
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_53948129
Valt me trouwens op dat iedereen hier verslaafd verkeerd interpreteerd. Met verslaafd aan neusspray word niet een fijn gevoel of wat dan ook bedoelt maar er word mee bedoelt dat je er niet zonder kan omdat als je de neusspray niet gebruikt je neus dicht komt te zitten.
pi_53948163
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:58 schreef Remzz het volgende:
Valt me trouwens op dat iedereen hier verslaafd verkeerd interpreteerd. Met verslaafd aan neusspray word niet een fijn gevoel of wat dan ook bedoelt maar er word mee bedoelt dat je er niet zonder kan omdat als je de neusspray niet gebruikt je neus dicht komt te zitten.
Net als met labello, als je dat spul smeert blijf je ook losse velletjes houden. Het is een complot
Het mooi kotsende meisje.
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:00:44 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53948169
quote:
er zijn meerdere soorten verslaving hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_53948382
Ik heb het gevoel dat ik mag kiezen tussen een voorhoofdholte onsteking of een verslaving aan neusspay. Dan kies ik toch de laatste. Niet te veel gebruiken, maar als ik mijn holtes niet open weet te houden dan lig ik een week in bed.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_53949334
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:47 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ja helpt vaak ook goed, zelfde holtes enzo.
Ok mooi, dat wist ik dus niet zeker
Dan blijf ik nog ff doorspraye...
pi_53953779
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:12 schreef Miesjel het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik mag kiezen tussen een voorhoofdholte onsteking of een verslaving aan neusspay. Dan kies ik toch de laatste. Niet te veel gebruiken, maar als ik mijn holtes niet open weet te houden dan lig ik een week in bed.
Precies, dan maar verslaafd.
pi_53954457
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:27 schreef soapie het volgende:

[..]

Precies, dan maar verslaafd.
Verslaafd = chronisch een verstopte neus + chronisch troep erin spuiten die de slijmvliezen beschadigt.

Gewoon een zoutoplossing helpt ook. Of dampo op de borst smeren met slapen, of een halve ui naast je bed 's nachts, stomen, etc.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_53954807
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:01 schreef -marz- het volgende:

[..]

Verslaafd = chronisch een verstopte neus + chronisch troep erin spuiten die de slijmvliezen beschadigt.

Gewoon een zoutoplossing helpt ook. Of dampo op de borst smeren met slapen, of een halve ui naast je bed 's nachts, stomen, etc.
Al die dingen al eens geprobeerd, helpt niet als je zwaar allergisch (lees eeuwig verkouden) bent.
pi_53962835
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:19 schreef soapie het volgende:

[..]

Al die dingen al eens geprobeerd, helpt niet als je zwaar allergisch (lees eeuwig verkouden) bent.
Vraag je huisarts om Nasonex, ik dacht ook altidj dat eht bij mij allergie was, maarnu heb ik echt zeldne een verstopte neus, hooguit een of twee dagen als ik verkouden ben, 1 á 2x per jaar.....het vaak een vicieuze cirkel van neusspray/geirriteerde slijmvliezen waardoor je neus verstopt blijft. Dit moet je doorbreken en met Nasonex kan dit zonder slapeloze nachten....ik heb het maar een paar dagen hoeven gebruiken...
pi_53996049
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:36 schreef marcel-o het volgende:
wat voor n operatie?
en wat doet die spray?
In je neus zit een systeem om de lucht op te warmen. Dit bestaat uit drie kwabben waar de lucht langs gaat.

Er is een systeem dat ervoor zorgt dat ze kunnen uitzetten door er meer bloed naartoe te sturen. In mijn geval is dat systeem nogal ontregeld waardoor die altijd eigenlijk veel te dik staan.

De oplossing is om gewoon een stuk daarvan weg te nemen. Op die manier wordt ook littekenweefsel gevormd waardoor het strakker komt te staan en minder duk.

Spray die ik nu neem is een cortisone spray (nasonex) moet gewoon de zwelling tegen gaan.
pi_53996201
quote:
Dit is een hele mooie beschrijving van een lichamelijke verslaving.

Dit is iets dat zeker ook optreed bij harddrugs gebruikers (heroine ed). Als zij hun drug niet hebben kunnen zij erge lichamelijke reacties krijgen, ze kunnen evt zelfs in shock geraken(maar dit hangt dan af van nog andere parameters)
  woensdag 17 oktober 2007 @ 20:41:38 #92
129681 roykejanssen
BMW maakt rijden geweldig
pi_53996314
mijn pa gebruikt die neusspeay al ruim 15 jaar!! Hij koopt ze met de5 tegelijk in, en die apothekers assistent: U kent het gebruik ervan meneer ? en Pa: joa joa
it's nice to be important, but it's more important to be nice
  dinsdag 18 december 2007 @ 19:57:32 #93
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_55369525
aan je dokter flixonase of fluticasonpropionaat vragen..
ruikt beetje naar bloemen..

in n dag ben je van de Otrivin verslaving af
  dinsdag 18 december 2007 @ 21:29:58 #94
179724 Charlotjuh
lief klein konijntje!
pi_55371970
Ja ik gebruik het inmiddels al 5 weken!
Maar ik gebruik die voor kinderen van 2 tot 6 jaar...dan is het minder erg hou ik mezelf voor
pi_55372958
Ik heb het wel een paar keertjes gebruikt, maar vind het gewoon vervelend spul.
Het helpt maar een half uurtje en het voelt vies.
Als ik echt de nacht niet door kom, ga ik dampen of dampo op mn borst doen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_55377820
En dan heel diep snuiven zodat je een zeer onprettig bittere smaak in je gehemeltje krijgt, heerlijk!
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  woensdag 19 december 2007 @ 01:20:16 #97
174235 Berenanus
Alleen voor geile beren!!
pi_55378224
Ik ken er ook een paar...

Die ook gewoon op zondag dat hele flesje uit elkaar sloopte om wat druppels naar binnen te krijgen als het op was en ze niets nieuws meer konden kopen....
kusje!
pi_55386669
Ik heb 't een jaar of 3 gebruikt, ben er nu ongeveer een half jaar vanaf. Wel beter, overdag gaat het best goed, maar dat 't nu echt lekker gaat... neuh. Andere homeopathische middeltjes geprobeerd maar die werken niet echt. En 't is ook (bijna) alleen als ik op bed gaat liggen dat het dichtslaat Zwaar irri.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_55386820
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:15 schreef Ringo het volgende:
Ik zit dit ook met stijgende verbazing te lezen. .
Live the love that I have for you
pi_55386955
Ik haat neusspray, die bittere smaak in je gehemeltje als je iets te hard doorsnuift
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')